Ik bedoelde de pro 9,7 van 2016 en pro 12,9 van 2015, die hadden allebij ook al 4 speakers.Sluw schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:45:
[...]
Ja, beide 12,9 (en de 10,5) hebben 4 nieuw ontworpen speakers in plaats van 2. Scheelt inderdaad een hoop.
Zo, vandaag de Pro 10.5 toch gekocht na lang twijfelen..
Eerste ervaringen:
Scherm = snel
, dat is gewoon niet te bevatten in die Youtubereviews.
Systeem = snappy, nergens moeite mee en alles laadt instant.
Geluid = aangenaam luid, want ik was bang voor vervorming.. helemaal in een huiskamersetting klinkt het beter dan in een BCC/telecomwinkel/noem maar op..
Voor twijfelaars: probeer m bij iemand die je kent. Mijn winkelervaring was niet indrukwekkend.
En als je dan een paar uurtjes later je iPhone 6S plus erbij pakt, schrik je nog meer van de vooruitgang die de pro-displays hebben geboekt.
Michael Knight is happy!
Eerste ervaringen:
Scherm = snel
Geluid = aangenaam luid, want ik was bang voor vervorming.. helemaal in een huiskamersetting klinkt het beter dan in een BCC/telecomwinkel/noem maar op..
Voor twijfelaars: probeer m bij iemand die je kent. Mijn winkelervaring was niet indrukwekkend.
En als je dan een paar uurtjes later je iPhone 6S plus erbij pakt, schrik je nog meer van de vooruitgang die de pro-displays hebben geboekt.
Michael Knight is happy!
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Heb je de 64gb of 256 gb gekocht?Michael Knight schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:20:
Eerste ervaringen:
Scherm = snel, dat is gewoon niet te bevatten in die Youtubereviews.
Michael Knight is happy!
Van welke ipad kom je eigenlijk?Michael Knight schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:20:
Eerste ervaringen:
Scherm = snel, dat is gewoon niet te bevatten in die Youtubereviews.
Michael Knight is happy!
Het scherm is inderdaad heerlijk, (12,9 2017) ik kom van de ipad pro 9,7'' en zelfs daar zie ik een verschil mee terwijl die ipad ook al geen slecht model was.
Bah ik krijg de problemen niet opgelost. Juist de essentiële zaken die ik voor mijn werk nodig heb functioneren erg gemankeerd. Ik heb hem nu echter 17 dagen dus retourneren kan niet meer. Ik ga Apple zo nog wel bellen. Ik wil gewoon weer een MacBook pro. ☹-TheNose- schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:07:
Ik ben helemaal blij met mijn iPad als laptop vervanger, maar ik loop nu tegen de eerste probleempjes op:
Ik gebruik remote desktop voor mijn agenda software en moet daar vaak declaratie bestanden downloaden om die vervolgens bij het bedrijf dat mijn declaraties doet weer te uploaden. Nu kan ik in remote desktop niet in het bestandsbeheer van mijn iPad komen en vanuit safari niet bij de bestanden op de remote desktop server. Dat is een erg lastig probleem.
Ook doet de website van het declaratie bedrijf het niet op mijn iPad, doordat het responsieve gedeelte niet werkt kan ik geen retour informatie downloaden, wat ook nogal belangrijk is. (Vragen om een desktop site werkt dus niet aangezien het een responsieve design is).
Kun je bestanden niet uitwisselen door een clouddienst te draaien op je remote desktop? (Denk aan iCloud Drive, OneDrive of Dropbox)-TheNose- schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:31:
[...]
Bah ik krijg de problemen niet opgelost. Juist de essentiële zaken die ik voor mijn werk nodig heb functioneren erg gemankeerd. Ik heb hem nu echter 17 dagen dus retourneren kan niet meer. Ik ga Apple zo nog wel bellen. Ik wil gewoon weer een MacBook pro. ☹
Wellicht wat omslachtig, maar zou moeten werken totdat de RDP-app geüpdate wordt.
Nope het is namelijk geen echte remote desktop, maar remote apps. Heb een tijd met de technische dienst aan de lijn gezeten en die zeggen uiteindelijk gewoon, tsja het kan niet, sorry dat we voor de aankoop gezegd hebben dat het wel kan. We hopen dat u nog een andere pc heeft staan ergens. Succes!theblindman schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:42:
[...]
Kun je bestanden niet uitwisselen door een clouddienst te draaien op je remote desktop? (Denk aan iCloud Drive, OneDrive of Dropbox)
Wellicht wat omslachtig, maar zou moeten werken totdat de RDP-app geüpdate wordt.
Verwijderd
Heb je misschien wat aan deze site: https://www.macstories.net/stories/one-year-of-ipad-pro/-TheNose- schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:50:
[...]
Nope het is namelijk geen echte remote desktop, maar remote apps. Heb een tijd met de technische dienst aan de lijn gezeten en die zeggen uiteindelijk gewoon, tsja het kan niet, sorry dat we voor de aankoop gezegd hebben dat het wel kan. We hopen dat u nog een andere pc heeft staan ergens. Succes!
Leuke van die site is dat ook iemand is die alleen de iPad Pro als zijn enige computer gebruikt en daarover verhaal doet op betreffende site.
Lijkt mij dat je hem ook wel kunt mailen om jouw ervaringen met de zijne uit te wisselen toch?
Ja dat kan natuurlijk, maar ik weet zeker dat hij geen gebruik maakt van Intramed en FaMed. 😉Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:59:
[...]
Heb je misschien wat aan deze site: https://www.macstories.net/stories/one-year-of-ipad-pro/
Leuke van die site is dat ook iemand is die alleen de iPad Pro als zijn enige computer gebruikt en daarover verhaal doet op betreffende site.
Lijkt mij dat je hem ook wel kunt mailen om jouw ervaringen met de zijne uit te wisselen toch?
Ik heb mijn bedrijfsfinancien goed bekeken en er bleek nog ruimte in mijn ICT budget. Ik ben niet meer iPad only...maandag komt mijn nieuwe MBP binnen.
Verwijderd
Oeps, dat is wel een tegenvaller toch? Heb ff gekeken naar die specifieke software, zag dat er gebruik werd gemaakt van de Remote Desktop app van Microsoft voor iOS. Zijn meerdere van dergelijke apps maar aangezien je reeds een nieuwe MBP hebt besteld doet dat nu niet meer echt ter zake. Persoonlijk gebruik ik nog wel eens een app van Statospherix: https://www.stratospherix.com/products/comparison.php-TheNose- schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:15:
[...]
Ja dat kan natuurlijk, maar ik weet zeker dat hij geen gebruik maakt van Intramed en FaMed. 😉
Ik heb mijn bedrijfsfinancien goed bekeken en er bleek nog ruimte in mijn ICT budget. Ik ben niet meer iPad only...maandag komt mijn nieuwe MBP binnen.
Geluk bij een ongeluk is in jouw situatie natuurlijk wel dat het bepaald geen straf is om te werken met een MBP. Wat heet!
De Ipad pro 12.9 2017 is een geweldig apparaat, veel beter dan ik verwacht had. Alleen vind ik het scherm een beetje tegenvallen. Ik had een display verwacht met meer saturated kleuren en meer contrast. Zelf heb ik 2 4K Samsung UD970 LCD widegamut schermen, een oled TV, een Oled Samsung s2 tablet en een oude Ipad 3 als vergelijking. Uit de reviews had ik begrepen dat de Ipad pro 12.9 een geweldig scherm heeft.
Het scherm is ook een beetje te geel, vergleken met al mijn andere schermen. Ik heb true tone natuurlijk uitstaan, met truetoon aan is het scherm helemaal geel. Ook het contrast is net een beetje minder dan ik verwacht had. (Het verhaal dat de lijm nog moet drogen is al 5 jaar oud en is volgens mij ook onzin).
Uit ervaring weet ik dat er enorme verschillen van paneel tot paneel kunnen zijn. De Ipad 3 heb ik veel keer om moeten ruilen tot ik er een had met een tamelijk wit scherm. Anderen waren allemaal veel te geel. Op Macrumors forum is er een thread over 'yellow screen' Ipads 10.5" 2017. Ook bij mijn beeldschermen heb ik vaak schermen die teveel groen bias hadden. Zijn er nu al Ipad 12.9 die een beter scherm hebben of moet ik een paar maanden wachten?
Het scherm is ook een beetje te geel, vergleken met al mijn andere schermen. Ik heb true tone natuurlijk uitstaan, met truetoon aan is het scherm helemaal geel. Ook het contrast is net een beetje minder dan ik verwacht had. (Het verhaal dat de lijm nog moet drogen is al 5 jaar oud en is volgens mij ook onzin).
Uit ervaring weet ik dat er enorme verschillen van paneel tot paneel kunnen zijn. De Ipad 3 heb ik veel keer om moeten ruilen tot ik er een had met een tamelijk wit scherm. Anderen waren allemaal veel te geel. Op Macrumors forum is er een thread over 'yellow screen' Ipads 10.5" 2017. Ook bij mijn beeldschermen heb ik vaak schermen die teveel groen bias hadden. Zijn er nu al Ipad 12.9 die een beter scherm hebben of moet ik een paar maanden wachten?
Die van mij is gewoon mooi wit, misschien zelfs wel iets witter dan mijn pro 9,7, heb je niet een model met defecten gekocht? Kun je die van jou met iemand vergelijken?Seph schreef op zondag 3 september 2017 @ 08:31:
De Ipad pro 12.9 2017 is een geweldig apparaat, veel beter dan ik verwacht had. Alleen vind ik het scherm een beetje tegenvallen. Ik had een display verwacht met meer saturated kleuren en meer contrast. Zelf heb ik 2 4K Samsung UD970 LCD widegamut schermen, een oled TV, een Oled Samsung s2 tablet en een oude Ipad 3 als vergelijking. Uit de reviews had ik begrepen dat de Ipad pro 12.9 een geweldig scherm heeft.
Welke versie heb jij? Kleur, Opslagcapaciteit, WIFI-4G?Jeffrey88 schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:46:
[...]
Die van mij is gewoon mooi wit, misschien zelfs wel iets witter dan mijn pro 9,7, heb je niet een model met defecten gekocht? Kun je die van jou met iemand vergelijken?
Mijn versie = spacegray 256 WIFI
Hetzelfde;Seph schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:23:
[...]
Welke versie heb jij? Kleur, Opslagcapaciteit, WIFI-4G?
Mijn versie = spacegray 256 WIFI
Spacegray 256GB alleen wifi
Na twee eerdere iPad's (de allereerste uit de USA en de iPad Mini), ben ik binnenkort van plan om een nieuwe iPad aan te schaffen voor dagelijks gebruik. Nu twijfel ik tussen de iPad (2017) en de 10.5" iPad Pro.
Ik heb al verschillende 'keuzegidsen' bekeken, maar ik kom er nou nog niet helemaal uit over welke te kopen. Het zou dan gaan tussen de iPad (2017) 128GB WiFi van 490eu en de iPad Pro 10.5" 64GB WiFi van 710eu.
Het gaat mij voornamelijk om het verschil in beeldscherm. Is die het verschil in prijs echt waard? Iemand die mij verder kan helpen in dit (first world) dilemma?
Ik heb al verschillende 'keuzegidsen' bekeken, maar ik kom er nou nog niet helemaal uit over welke te kopen. Het zou dan gaan tussen de iPad (2017) 128GB WiFi van 490eu en de iPad Pro 10.5" 64GB WiFi van 710eu.
Het gaat mij voornamelijk om het verschil in beeldscherm. Is die het verschil in prijs echt waard? Iemand die mij verder kan helpen in dit (first world) dilemma?
per aspera ad astra
Heb ze beide vastgehad en zelf de iPad Pro 10.5 gekocht. Beide zijn prachtige apparaten, maar de 10.5 doet er echt een stap op. Het is moeilijk te beschrijven hoe volmaakt de 10.5 aanvoelt: scherm is fantastisch, kleuren spatten er vanaf en de 120hz brengt een merkbaar verschil. Daarnaast is hij heerlijk dun en zijn de speakers voor mij ook een game changer, niet meer altijd met koptelefoon een video hoeven te kijken is super praktisch.LAD93 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:34:
Na twee eerdere iPad's (de allereerste uit de USA en de iPad Mini), ben ik binnenkort van plan om een nieuwe iPad aan te schaffen voor dagelijks gebruik. Nu twijfel ik tussen de iPad (2017) en de 10.5" iPad Pro.
Ik zou die 220E er bij op tellen en de 10.5 kiezen. Opslagruimte is naar mijn mening toch maar betrekkelijk tegenwoordig met alle cloud en streaming diensten, of je moet enorm veel games willen gaan installeren.
Dat gezegd hebbende zul je aan de 2017 iPad ook ongetwijfeld veel plezier beleven.
Cheers
[ Voor 4% gewijzigd door Mr Ton op 05-09-2017 14:49 ]
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Thanks voor het delen van je ervaringenMr Ton schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:48:
[...]
Heb ze beide vastgehad en zelf de iPad Pro 10.5 gekocht. Beide zijn prachtige apparaten, maar de 10.5 doet er echt een stap op. Het is moeilijk te beschrijven hoe volmaakt de 10.5 aanvoelt: scherm is fantastisch, kleuren spatten er vanaf en de 120hz brengt een merkbaar verschil. Daarnaast is hij heerlijk dun en zijn de speakers voor mij ook een game changer, niet meer altijd met koptelefoon een video hoeven te kijken is super praktisch.
Ik zou die 220E er bij op tellen en de 10.5 kiezen. Opslagruimte is naar mijn mening toch maar betrekkelijk tegenwoordig met alle cloud en streaming diensten, of je moet enorm veel games willen gaan installeren.
Dat gezegd hebbende zul je aan de 2017 iPad ook ongetwijfeld veel plezier beleven.
Cheers
Ondanks je laatste zin, denk ik dat ik toch ook maar eens langsga bij de Apple Store om ze allebei te bekijken. Als ik de verschillen net zo ervaar als jij, zal het zeker de 10.5" Pro worden..
per aspera ad astra
De enige juiste oplossingLAD93 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:53:
[...]
Thanks voor het delen van je ervaringen.
Ondanks je laatste zin, denk ik dat ik toch ook maar eens langsga bij de Apple Store om ze allebei te bekijken. Als ik de verschillen net zo ervaar als jij, zal het zeker de 10.5" Pro worden..
Ik ben ook nog aan het twijfelen tussen een iPad 2017 of een iPad 10,5. Ik ga hem af en toe gebruiken voor werk, maar voor de grotere dingen pak ik de laptop erbij (presentaties en offertes maken enz.) Ik vind alleen het prijsverschil wel redelijk hoog, maar als je bedenkt dat je weer een aantal jaar ermee doet (langer als met een telefoon bijvoorbeeld), valt het ook wel weer mee.
De iPad 2 in huis is inmiddels ook verkocht voor €90,-. Dat ging ook echt niet meer, alles liep vast. Nu nog even rustig nadenken over de opvolger.
De iPad 2 in huis is inmiddels ook verkocht voor €90,-. Dat ging ook echt niet meer, alles liep vast. Nu nog even rustig nadenken over de opvolger.
Kan ik jullie om hulp vragen?
Ik ben zelf niet thuis in de Apple producten, maar toch zit ik er sterk over na te denken om een Ipad aan te schaffen. Met de aantrekkelijke prijs van het standaard 2017 model ben ik bijna overstag. Ook wetende dat ik hierna meerdere jaren verzekerd ben van updates en de tablet snel blijft (altijd relatief natuurlijk).
Graag zou ik de tablet gebruiken op het podium om bladmuziek af te lezen en geluid af te regelen. Verder voor de gebruikelijke Social Media, Youtube, streamen naar TV, enz.
Mijn budget rijkt niet verder dan het standaard 2017 model (32GB), dus ongeveer 400 euro. Mijn voorkeur is een zo groot mogelijk scherm, maar daar zijn de keuzes beperkt zo lijkt het. 9.7 inch lijkt de enige mogelijkheid binnen dit budget
Zal dit een goede keuze zijn of bevelen jullie een, misschien ouder/ander (vergelijkbare oudere Air2 bijv.), model aan voor mijn eisen?
Alvast dank!
Ik ben zelf niet thuis in de Apple producten, maar toch zit ik er sterk over na te denken om een Ipad aan te schaffen. Met de aantrekkelijke prijs van het standaard 2017 model ben ik bijna overstag. Ook wetende dat ik hierna meerdere jaren verzekerd ben van updates en de tablet snel blijft (altijd relatief natuurlijk).
Graag zou ik de tablet gebruiken op het podium om bladmuziek af te lezen en geluid af te regelen. Verder voor de gebruikelijke Social Media, Youtube, streamen naar TV, enz.
Mijn budget rijkt niet verder dan het standaard 2017 model (32GB), dus ongeveer 400 euro. Mijn voorkeur is een zo groot mogelijk scherm, maar daar zijn de keuzes beperkt zo lijkt het. 9.7 inch lijkt de enige mogelijkheid binnen dit budget
Zal dit een goede keuze zijn of bevelen jullie een, misschien ouder/ander (vergelijkbare oudere Air2 bijv.), model aan voor mijn eisen?
Alvast dank!
[ Voor 11% gewijzigd door ronalddus op 07-09-2017 12:55 ]
Buffalo77 | Pokemon Unite
De iPad 2017 is echt niet behelpen lijkt me. De Pro 10.5 is sneller, nog mooier geluid, nog mooier scherm. Maar heb je dat nodig of ben je veeleisend? Als je een budget hebt van 400 is het met een iOS device die dit jaar is uitgebracht echt niet dat je een instappertje koopt. Misschien heb je nog wat aan dit vergelijk op Mac Rumors:ronalddus schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:09:
Zal dit een goede keuze zijn of bevelen jullie een, misschien ouder/ander, model aan voor mijn eisen?
Alvast dank!
https://forums.macrumors....al-ipad-pro-10-5.2039263/
NRG
Gisteren onze 2 iPad pro's binnen gekregen. (256GB Wifi). Heerlijk uitpak feestje gehad, tot ik Keynote opende en op een zwarte achtergrond een luie pixel ontdekte, vandaag een van de iPads maar weer retour gebracht.
Buitenom dat, wat een heerlijke groot werkveld zeg! Veel sneller dan de iPad Air (2015). Nu maar weer wachten op een nieuwe..
Buitenom dat, wat een heerlijke groot werkveld zeg! Veel sneller dan de iPad Air (2015). Nu maar weer wachten op een nieuwe..
Oh een luixe pixel zou ik ook zuur vinden.Puu schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:09:
Gisteren onze 2 iPad pro's binnen gekregen. (256GB Wifi). Heerlijk uitpak feestje gehad, tot ik Keynote opende en op een zwarte achtergrond een luie pixel ontdekte, vandaag een van de iPads maar weer retour gebracht.
Maar ik dacht eigenlijk dat zo iets niet kon bij rentina schermen?
Is het dan een cluster pixels wat niet meewerkt, want eentje zou je niet echt moeten kunnen zien toch?
Geen idee of zoiets wel of niet kan, ik zag op een zwart scherm een paars/blauw puntje ongeveer 4 centimeter onder de iSight camera. Bij het veranderen van de achtergrondkleur veranderde de kleur niet. Locatie van het puntje bleef ook stabiel. Mijn vriendin gaat de iPad straks terugbrengen naar Amac. Hopen dat ze direct een nieuwe mee kan nemen.Zspirit schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:59:
[...]
Oh een luixe pixel zou ik ook zuur vinden.
Maar ik dacht eigenlijk dat zo iets niet kon bij rentina schermen?
Is het dan een cluster pixels wat niet meewerkt, want eentje zou je niet echt moeten kunnen zien toch?

Welke iPad Air bedoel je? De 1e generatie stamt uit 2013, de 2e uit 2014.Puu schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:09:
[...] Veel sneller dan de iPad Air (2015).
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verwijderd
Die iPad 2017 is een prima ding wat door tig mensen als opvolger van oudere iPads wordt gekocht. Niets mis mee. Zul je jarenlang plezier van hebben.ronalddus schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:09:
Alvast dank!
Die 128GB uitvoering is ongeveer €100,- duurder. Zou daar nog eens goed over nadenken als ik jou was. Is wel zo handig opslag op de iPad te hebben.
Een tijdje terug een iPad Pro 10,5 inch aangeschaft, helaas had deze een dode pixel dus die is op reparatie gestuurd door de MediaMarkt en uiteindelijk omgeruild voor een nieuwe. Nu loop ik met deze tegen een probleem aan wat de iPad met de dode pixel niet had.
Wanneer ik druk uitoefen rondom de onderkant van het scherm en de bovenkant, begint het beeld te vervormen. Voor de duidelijkheid, ik oefen geen enorme druk uit maar gewoon normaal. Bij het normaal indrukken van de home button gebeurt dit ook al.
Zijn er meer gebruikers die dit probleem ervaren?
Wanneer ik druk uitoefen rondom de onderkant van het scherm en de bovenkant, begint het beeld te vervormen. Voor de duidelijkheid, ik oefen geen enorme druk uit maar gewoon normaal. Bij het normaal indrukken van de home button gebeurt dit ook al.
Zijn er meer gebruikers die dit probleem ervaren?
Paar dagen geleden een iPad Pro 10.5, 256GB met smart keyboard en een Apple pencil binnen gekregen.
Nu kom ik van een iPad Air 2, dus de stap zou niet zo groot zijn.
Eerste indruk, het grotere en betere scherm is erg fijn en de iPad blijft handzaam. Erg snel en goed geluid.
Smart keyboard is eerst even wennen, voelt wat vreemd aan, maar het typt best wel goed en kan er vlot mee uit de voeten. Vindt de iPad Pro i.c.m de smart keyboard en IOS11 een goede combinatie, het is geen 100% laptop vervanging maar wel een erg goede aanvulling.
True tone, daar moet ik nog aan wennen. Het geeft wel meer rust voor de ogen, maar het pakt niet altijd goed uit. Als op een webpagina met veel text, zoals deze ga scrollen, dan krijgen de letters tijdens het scrollen een wat rode kleur. Het is dan niet erg mooi zwart.
Met true tone uit is er niks aan de hand. Kan me voorstellen dat dit nog software matig kan worden verbeterd.
Apple pencil moet ik nog wat uitproberen.
Al met al, niet goedkoop maar het is zekers de beste tablet die je op dit moment kan krijgen.
En ook een vooruitgang als je van een Air 2 afkomt.
Nu kom ik van een iPad Air 2, dus de stap zou niet zo groot zijn.
Eerste indruk, het grotere en betere scherm is erg fijn en de iPad blijft handzaam. Erg snel en goed geluid.
Smart keyboard is eerst even wennen, voelt wat vreemd aan, maar het typt best wel goed en kan er vlot mee uit de voeten. Vindt de iPad Pro i.c.m de smart keyboard en IOS11 een goede combinatie, het is geen 100% laptop vervanging maar wel een erg goede aanvulling.
True tone, daar moet ik nog aan wennen. Het geeft wel meer rust voor de ogen, maar het pakt niet altijd goed uit. Als op een webpagina met veel text, zoals deze ga scrollen, dan krijgen de letters tijdens het scrollen een wat rode kleur. Het is dan niet erg mooi zwart.
Met true tone uit is er niks aan de hand. Kan me voorstellen dat dit nog software matig kan worden verbeterd.
Apple pencil moet ik nog wat uitproberen.
Al met al, niet goedkoop maar het is zekers de beste tablet die je op dit moment kan krijgen.
En ook een vooruitgang als je van een Air 2 afkomt.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Morgen krijg ik (na een goed functioneringsgesprek) als cadeau mijn zakelijke iPad pro 12,9 inch incl Logitech tb en apple pencil binnen
Ik ga de iPad zakelijk gebruiken op locatie. wij werken vaak met tekeningen en rapportages en was het gezeul met papieren mapjes pennen, arceerstiften e.d. echt zat. Ons bedrijf is nogal analoog ingesteld en moest dus e.e.a. aan mensen overtuigen. ik kan niet wachten! (nu hopen dat hij niet geconfiskeerd wordt door een slimmerik die het wel mooi 'spul' vind zoals mijn vorige nieuwe 2017 iPad na 2 weken
)
Nog mensen met tips voor apps welke je zakelijk (creatief) gewoon moet hebben
Ik ga de iPad zakelijk gebruiken op locatie. wij werken vaak met tekeningen en rapportages en was het gezeul met papieren mapjes pennen, arceerstiften e.d. echt zat. Ons bedrijf is nogal analoog ingesteld en moest dus e.e.a. aan mensen overtuigen. ik kan niet wachten! (nu hopen dat hij niet geconfiskeerd wordt door een slimmerik die het wel mooi 'spul' vind zoals mijn vorige nieuwe 2017 iPad na 2 weken

[ Voor 9% gewijzigd door bakkie1985 op 10-09-2017 08:02 ]
Ik persoonlijk zweer bij Notes Plus voor aantekeningen, gebruik dat al sinds 2013, top app. Daarnaast Scanner Pro voor het digitaliseren van alles wat analoog isbk1985 schreef op zondag 10 september 2017 @ 07:59:
Morgen krijg ik (na een goed functioneringsgesprek) als cadeau mijn zakelijke iPad pro 12,9 inch incl Logitech tb en apple pencil binnen![]()
Ik ga de iPad zakelijk gebruiken op locatie. wij werken vaak met tekeningen en rapportages en was het gezeul met papieren mapjes pennen, arceerstiften e.d. echt zat. Ons bedrijf is nogal analoog ingesteld en moest dus e.e.a. aan mensen overtuigen. ik kan niet wachten! (nu hopen dat hij niet geconfiskeerd wordt door een slimmerik die het wel mooi 'spul' vind zoals mijn vorige nieuwe 2017 iPad na 2 weken)
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ben me op dit moment aan het oriënteren voor een nieuwe iPad. Ik heb op dit moment een iPad Air 2 en ik wil graag een Apple Pencil ondersteunende iPad. Ik doe op dit moment een opleiding (HR professional) en wil hiervoor de iPad nog meer voor gaan gebruiken. De apps die ik nu daarvoor gebruik zijn Word & iThoughts (mindmapping). Voor aantekeningen in de les maak ik nu nog gebruik van pen & papier maar ik wil ook hiervoor de iPad gaan gebruiken.
Ik wil graag de 12.9 inch versie zodat ik meer ruimte heb notities te maken in de les en om in iThoughts meer overzicht te hebben met mindmaps. Ook het gebruik van splitscreen lijkt me op een grotere iPad fijner werken.
Waar ik over twijfel is voor buiten de studie om. Is de iPad 12.9 wel geschikt om op de bank te kruipen en op schoot lekker te surfen e.d. Zijn er medetweakers die vol goede moed op de bank zijn gekropen met een 12.9 inch iPad maar na een periode er toch achterkwamen dat dat toch niet zo prettig is?
Ik wil graag de 12.9 inch versie zodat ik meer ruimte heb notities te maken in de les en om in iThoughts meer overzicht te hebben met mindmaps. Ook het gebruik van splitscreen lijkt me op een grotere iPad fijner werken.
Waar ik over twijfel is voor buiten de studie om. Is de iPad 12.9 wel geschikt om op de bank te kruipen en op schoot lekker te surfen e.d. Zijn er medetweakers die vol goede moed op de bank zijn gekropen met een 12.9 inch iPad maar na een periode er toch achterkwamen dat dat toch niet zo prettig is?
In het begin moest ik er wel aan wennen want dat ding is eigenlijk Belachelijk Groot. Maar zoals met zoveel dingen merk je het niet meer als je het een tijdje hebt en vind je het prima. Op dit moment valt het formaat me niet meer op, en vind ik mijn oude Air weer erg klein.Crawl NL schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:45:
Ben me op dit moment aan het oriënteren voor een nieuwe iPad. Ik heb op dit moment een iPad Air 2 en ik wil graag een Apple Pencil ondersteunende iPad. Ik doe op dit moment een opleiding (HR professional) en wil hiervoor de iPad nog meer voor gaan gebruiken. De apps die ik nu daarvoor gebruik zijn Word & iThoughts (mindmapping). Voor aantekeningen in de les maak ik nu nog gebruik van pen & papier maar ik wil ook hiervoor de iPad gaan gebruiken.
Ik leg dat ding overigens vaak op mijn schoot, dus dan heb ik van het gewicht en formaat in ieder geval geen last. Als je hem in je handjes houdt dan is het na een tijdje wel oncomfortabel...
Heb zelf afgelopen weekend een iPad 2017 aangeschaft. Word privé gebruikt voor een beetje muziek, video, internet en beetje gamen. Om daar nou een pro voor te kopen is een beetje overkill.
Zat wel naar een pro te overwegen alleen maar vanwege het niet gelamineerd scherm. Maar heb even de moeite genomen om bij mediamarkt deze te vergelijken. Daar viel het mij op dat dit veel meer zichtbaar is bij de ipad's met een witte voorkant. Bij de spacegray met zwarte voorkant vond ik het minder opvallen dat het scherm er meer op lag.
Ben er op dit moment zeer tevreden mee en heb hem al meer gebruikt dan verwacht. (Mijn eerste tablet altijd pc/laptop gebruikt)
Zat wel naar een pro te overwegen alleen maar vanwege het niet gelamineerd scherm. Maar heb even de moeite genomen om bij mediamarkt deze te vergelijken. Daar viel het mij op dat dit veel meer zichtbaar is bij de ipad's met een witte voorkant. Bij de spacegray met zwarte voorkant vond ik het minder opvallen dat het scherm er meer op lag.
Ben er op dit moment zeer tevreden mee en heb hem al meer gebruikt dan verwacht. (Mijn eerste tablet altijd pc/laptop gebruikt)
Ik heb de 12.9 pro en gebruik hem eigenlijk alleen om te internetten en dergelijke en hij bevalt me super. Dit is mijn derde iPad (iPad 3 en mini 2 hiervoor gehad) en het was in het begin een behoorlijk groot apparaat, maar dit went inderdaad erg snel. Trouwens kwa snelheid is deze iPad echt top! Wat mij betreft is ie heerlijk voor op de bank/in bed.Crawl NL schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:45:
Inderdaad het formaat went heel snel, mijn 9,7 pro staat alleen nog maar uit, en waarschijnlijk binnenkort in de verkoop.Jeroen V schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:02:
[...]
In het begin moest ik er wel aan wennen want dat ding is eigenlijk Belachelijk Groot. Maar zoals met zoveel dingen merk je het niet meer als je het een tijdje hebt en vind je het prima. Op dit moment valt het formaat me niet meer op, en vind ik mijn oude Air weer erg klein.
Ik leg dat ding overigens vaak op mijn schoot, dus dan heb ik van het gewicht en formaat in ieder geval geen last. Als je hem in je handjes houdt dan is het na een tijdje wel oncomfortabel...
[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey88 op 11-09-2017 18:17 ]
Het is mij pas gaan opvallen toen ik het gelezen had. Met andere woorden, ik had het totaal niet opgemerkt. Dat de verkoper in de winkel dit niet heeft gemeld vind ik overigens wel een kwalijke zaak. Aan de andere kant, ik was in de race voor een Samsung Galaxy Tab 3, het is uiteindelijk een iPad 2017 geworden. Het scheelt ruim 150 EUR en de iPad voelde sneller aan. Nooit een Apple liefhebber geweest maar we gaan er maar eens mee aan de slagMexikola schreef op maandag 11 september 2017 @ 07:33:
Heb zelf afgelopen weekend een iPad 2017 aangeschaft. Word privé gebruikt voor een beetje muziek, video, internet en beetje gamen. Om daar nou een pro voor te kopen is een beetje overkill.
Verwijderd
Altijd leuk toch, een nieuw platform te ontdekken. Veel plezier met je iPad!Mexikola schreef op maandag 11 september 2017 @ 07:33:
Het zijn de details die je normaal gesproken inderdaad van winkelpersoneel mag verwachten. Daarom betaal je ook meestal iets meer in een normale winkel. Het is maar een detail maar ik wist van mijzelf dat als ik het niet zelf ging controleren dat er een grote kans was dat ik daar spijt van zou krijgen. Ik kan ook niet over een dode pixel heen kijken als ik het eenmaal heb gezien.Dhrax schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:36:
[...]
Het is mij pas gaan opvallen toen ik het gelezen had. Met andere woorden, ik had het totaal niet opgemerkt. Dat de verkoper in de winkel dit niet heeft gemeld vind ik overigens wel een kwalijke zaak. Aan de andere kant, ik was in de race voor een Samsung Galaxy Tab 3, het is uiteindelijk een iPad 2017 geworden. Het scheelt ruim 150 EUR en de iPad voelde sneller aan. Nooit een Apple liefhebber geweest maar we gaan er maar eens mee aan de slag
Maar veel plezier met je ipad.
Thanx @Verwijderd Maar niet geheel onbekend aangezien ik al heel wat jaren iPhones gebruik.
Heb inmiddels wel mijn raspberry die lag te verstoffen ingezet als een netwerk addblocker. De hoeveelheid reclames werd ik wel een beetje gek van. (zowel in apps als op websites.)
Ik ga al jaren niet meer af op winkelpersoneel voor advies, ik heb ze vaker moeten benaderen omdat hun product beschrijving in de winkel anders was dan die van de fabrikant op haar eigen website. En vaak werd daar tot irritatie aan toe ook nog eens niks aan gedaan.Mexikola schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:20:
[...]
Het zijn de details die je normaal gesproken inderdaad van winkelpersoneel mag verwachten. Daarom betaal je ook meestal iets meer in een normale winkel. Het is maar een detail maar ik wist van mijzelf dat als ik het niet zelf ging controleren dat er een grote kans was dat ik daar spijt van zou krijgen. Ik kan ook niet over een dode pixel heen kijken als ik het eenmaal heb gezien.
Dingen zo als een HD ready t.v promoten als Full HD ,of bij een bluetooth speaker aanduiden dat het ook via WIFI kan terwijl dat niet mogelijk is vind ik vrij pijnlijke fouten.
[ Voor 75% gewijzigd door Jeffrey88 op 12-09-2017 14:46 ]
De iPad Pro 10.5 256GB kost nu opeens 909 euro ipv 839. Terwijl de euro is gestegen. Zucht.
https://www.apple.com/nl/shop/buy-ipad/ipad-pro
Verwijderd
Dat is precies de prijs van de startversie van de 12,9 inch Pro met 64GB RAM.Mike P schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:50:
De iPad Pro 10.5 256GB kost nu opeens 909 euro ipv 839. Terwijl de euro is gestegen. Zucht.
En nu even wachten op de A10X v.s A11 chip om te begrijpen waar die X voorstaat. Want het begint meer op een marketingstrucje te lijken.
Zul je zien dat een ‘’simpele’’ 11A variant opeens de nog nieuwe ‘’superkrachtige’’ A10X chip wegblaast. Wat het nut van een X chip eigenlijk onderuit haalt.
Zul je zien dat een ‘’simpele’’ 11A variant opeens de nog nieuwe ‘’superkrachtige’’ A10X chip wegblaast. Wat het nut van een X chip eigenlijk onderuit haalt.
Wut?! "marketingtrucje" ? De kans is groot dat de A11 inderdaad sneller is dan de A10X , dat is toch normaal?Jeffrey88 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 01:27:
En nu even wachten op de A10X v.s A11 chip om te begrijpen waar die X voorstaat. Want het begint meer op een marketingstrucje te lijken.
in feb/mei 2018 krijgen we de ipad met de A11X en in sep 2018 de A12 etc. Kortom, de X is de opgevoerde normale versie, dat is het nut ervan.
Of had de A11 slomer moeten zijn dan de A10X ? want dan kunnen mensen weer roepen "oh, de A11 is slomer, stomme apple!" kortom, het is dus nooit goed.
39
Ik snap het concept van die X en hun rare releaseschema gewoon niet. Vooral niet in zo een kort tijdsbestek. ‘’Fietsbel schreef op woensdag 13 september 2017 @ 01:34:
[...]
Wut?! "marketingtrucje" ? De kans is groot dat de A11 inderdaad sneller is dan de A10X , dat is toch normaal?
in feb/mei 2018 krijgen we de ipad met de A11X en in sep 2018 de A12 etc. Kortom, de X is de opgevoerde normale versie, dat is het nut ervan.
Of had de A11 slomer moeten zijn dan de A10X ? want dan kunnen mensen weer roepen "oh, de A11 is slomer, stomme apple!" kortom, het is dus nooit goed.
(Ik ben wel een blije pro 12,9 2nd gen eigenaar, dus echt geen diepe Apple haat)
[ Voor 14% gewijzigd door Jeffrey88 op 13-09-2017 01:47 ]
Apple heeft de prijzen verhoogd doordat de NAND prijzen extreem zijn gestegenMike P schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:50:

https://www.macrumors.com...e-raises-ipad-pro-prices/
Gelukkig ik dacht al dat wij als EUers weer ongeloofelijk gen**d worden door de $/EURO koers plus Apple marge.dcell schreef op woensdag 13 september 2017 @ 07:42:
[...]
Apple heeft de prijzen verhoogd doordat de NAND prijzen extreem zijn gestegen![]()
https://www.macrumors.com...e-raises-ipad-pro-prices/
Idd 50 dollar in de US, 70 euro hier.
Gelukkig als de NAND prijzen zakken worden dingen weer goedkoper

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Het is niet zo moeilijk hoor, "X" variant van een "A" SoC is geschikt voor tablets. Enige uitzonderingen zijn de A7 die in de iPad Air, iPad Mini en iPhone 5S zat en de A9 die in de iPad "2017" zit. Waarschijnlijk omdat de A7 de eerste 64-bits ARM (afgezien van Applied Micro voor server chips) was => meer R&D effort, geen tijd voor een aparte tablet variant ?Jeffrey88 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 01:44:
[...]
Ik snap het concept van die X en hun rare releaseschema gewoon niet. Vooral niet in zo een kort tijdsbestek. ‘’
(Ik ben wel een blije pro 12,9 2nd gen eigenaar, dus echt geen diepe Apple haat)
"X" = meer CPU cores (3 vs 2), bredere/betere memory controller, meer GPU cores
Ik denk zelf niet dat Apple de A11 dit jaar nog in de iPad Pro laat opduiken. Waarschijnlijk moeten we tot midden volgend jaar op A11X wachten.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Heeft iemand hier ervaringen met de iPad 10.5 en HDR video's?
Nee. Helaas. Er online ook vrijwel niks over de werking van HDR op de iPad te vinden en Apple zelf noemt HDR zelfs helemaal niet in de specs van de iPad Pro's.Splinter Cell schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:16:
Heeft iemand hier ervaringen met de iPad 10.5 en HDR video's?
Het enige wat ik wel heb gevonden is een enorme hoop websites die in juni een nieuwsbericht hebben geplaatst over de nieuwe iPad Pro's op basis van de keynote die Apple toendertijd erover heeft gegeven, en waarin ze wel iets over HDR support hebben gezegd. Daarna radiostilte dus.
Zou me weinig verbazen als we het dus kunnen shaken qua HDR support.
Ja, dat kwam ik dus ook allemaal tegen. Ik zal Apple eens zelf aan de tand voelen...rodie83 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:34:
[...]
Nee. Helaas. Er online ook vrijwel niks over de werking van HDR op de iPad te vinden en Apple zelf noemt HDR zelfs helemaal niet in de specs van de iPad Pro's.
Het enige wat ik wel heb gevonden is een enorme hoop websites die in juni een nieuwsbericht hebben geplaatst over de nieuwe iPad Pro's op basis van de keynote die Apple toendertijd erover heeft gegeven, en waarin ze wel iets over HDR support hebben gezegd. Daarna radiostilte dus.
Meer reacties zijn welkom.
\\Edit: Volgens Apple moet hij wel HDR ondersteunen.
Ik krijg meer het gevoel dat er nauwelijks content voor is. Netflix ondersteund alleen een paar Android telefoons, En YouTube rolt het nu ook voor een paar Android telefoons...
[ Voor 14% gewijzigd door Splinter Cell op 13-09-2017 16:39 ]
Verwijderd
De nieuwe iTunes maakt het niet meer mogelijk om 64-bits iOS apps te downloaden op een Macbook om die op termijn te installeren op een opvolger van een 32-bits iPad.
Waarom iemand een 64-bit iOS app dan toch zou willen aanschaffen? Nou, misschien omdat die tijdelijk voordelig aan te schaffen is misschien? Bijvoorbeeld het geval met de onlangs geïntroduceerde Korg Mono/Poly app: https://itunes.apple.com/...no-poly/id1256218493?mt=8
Nu moet je echt wel overstappen op een 64-bits iPad wil je bijvoorbeeld die Korg Mono/Poly ook daadwerkelijk gaan gebruiken. Vooruitschuiven is nu echt geen optie meer. Temeer daar je 64-bit apps sowieso niet aan kunt schaffen vanaf een 32-bits iPad.
Waarom iemand een 64-bit iOS app dan toch zou willen aanschaffen? Nou, misschien omdat die tijdelijk voordelig aan te schaffen is misschien? Bijvoorbeeld het geval met de onlangs geïntroduceerde Korg Mono/Poly app: https://itunes.apple.com/...no-poly/id1256218493?mt=8
Nu moet je echt wel overstappen op een 64-bits iPad wil je bijvoorbeeld die Korg Mono/Poly ook daadwerkelijk gaan gebruiken. Vooruitschuiven is nu echt geen optie meer. Temeer daar je 64-bit apps sowieso niet aan kunt schaffen vanaf een 32-bits iPad.
Hey super! Dank voor de tip, weer een Classic voor in mijn collectie!
Verwijderd
Graag gedaan! Die Polysix is trouwens ook wel erg leuk, maar niet voor een zacht prijsje op dit moment. Zal ongetwijfeld wel weer het geval worden aan het einde van het jaar, over een paar maanden.Jimijames75 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:34:
[...]
Hey super! Dank voor de tip, weer een Classic voor in mijn collectie!
Die heb ik al, mooi ding! Temeer omdat ik vroeger deze synth echt heb gehad.Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:35:
[...]
Graag gedaan! Die Polysix is trouwens ook wel erg leuk, maar niet voor een zacht prijsje op dit moment. Zal ongetwijfeld wel weer het geval worden aan het einde van het jaar, over een paar maanden.
Verder heb ik ook de apps van de moog model 15, korg ms 20, mini moog, ARP oddysey en de animoog.
Met dit soort software blijft de iPad wel een streepje voor houden op Android tablets.
Ik heb enkel de korg gadget. Dat is voor mijn kennis al meer dan voldoende maar man wat kun je daar een hoop mee, echt top software!
Ik heb de Korg Monopoly en Polysix modules in Reason op de Mac. Propellerhead heeft Thor op iOS en Korg heeft blijkbaar zelf nu apps. Ik hoop dat Reason in z'n geheel nog een keer op de iPad verschijntVerwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:35:
Graag gedaan! Die Polysix is trouwens ook wel erg leuk, maar niet voor een zacht prijsje op dit moment. Zal ongetwijfeld wel weer het geval worden aan het einde van het jaar, over een paar maanden.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Arturia heeft ook een goed klinkende app, iSEM, draait zowel op 32- als 64 bits iPads. Daarnaast is de app Fugue machine toch ook wel leuk om mee te spelen, en natuurlijk Nave van Waldorf. Prachtige app. Kan me voorstellen dat menigeen alleen al voor die app een iPad aanschaft.Jimijames75 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:21:
[...]
Die heb ik al, mooi ding! Temeer omdat ik vroeger deze synth echt heb gehad.
Verder heb ik ook de apps van de moog model 15, korg ms 20, mini moog, ARP oddysey en de animoog.
Met dit soort software blijft de iPad wel een streepje voor houden op Android tablets.
Bedacht me laatst trouwens dat het wellicht het overwegen waard is een goedkope tweedehands iPad aan te schaffen die voldoende krachtig is om een app die je echt vaak gebruikt daar op te laten draaien en op je meest recente iPad de rest van je activiteiten te doen. Voor de prijs van bijvoorbeeld een iPad 2 op de tweedehands markt hoef je dat allengs niet meer te laten.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2017 20:25 ]
Verwijderd
Gaaf hè. Voor iedereen die muziek maken leuk vindt is die iPad met al die apps echt een waar goudmijntje.Zspirit schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:51:
Ik heb enkel de korg gadget. Dat is voor mijn kennis al meer dan voldoende maar man wat kun je daar een hoop mee, echt top software!
Verwijderd
Weet dat die er is Thor op iOS maar heb die nog niet aangeschaft. Staat wel op mijn lijstje!Exirion schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:10:
[...]
Ik heb de Korg Monopoly en Polysix modules in Reason op de Mac. Propellerhead heeft Thor op iOS en Korg heeft blijkbaar zelf nu apps. Ik hoop dat Reason in z'n geheel nog een keer op de iPad verschijnt
Thor is dan ook een van de meest flexibele en veelzijdige synthsVerwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:29:
Weet dat die er is Thor op iOS maar heb die nog niet aangeschaft. Staat wel op mijn lijstje!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ein-de-lijk een iPad pro 10.5 (tevens ook mijn eerste ipad).
Wat gaat dat lekker snel zeg
video, internet, beetje gamen en natuurlijk foto bewerking.
Affinity photo op ipad lijkt niet veel onder te doen voor de desktop versie, maar het werkt zoveel makkelijker direct op het scherm.
Nu nog een leuk niet te duur (en subscriptionless) CAD app vinden, suggesties?
Wat gaat dat lekker snel zeg
Affinity photo op ipad lijkt niet veel onder te doen voor de desktop versie, maar het werkt zoveel makkelijker direct op het scherm.
Sorki#2242
Verwijderd
Misschien is dit iets voor je? https://concepts.tophatch.com Kunt veel toepassingen daarvan hier vinden: https://medium.com/@ConceptsAppSorki schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:40:
Ein-de-lijk een iPad pro 10.5 (tevens ook mijn eerste ipad).
Wat gaat dat lekker snel zegvideo, internet, beetje gamen en natuurlijk foto bewerking.
Ik kan in LumaFusion geen video’s meer bewerken (reverse in dit geval). Alles blijft hangen op 0.03
Iemand dit wel eens gehad toevallig?

Edit; ooh ik ben niet alleen zie ik. Zal wel iets met iOS11 van doen hebben oid.
Iemand dit wel eens gehad toevallig?

Edit; ooh ik ben niet alleen zie ik. Zal wel iets met iOS11 van doen hebben oid.
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 15-09-2017 12:43 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hey bedankt voor de suggestie. Concepts staat er op, wel nog niet veel mee kunnen experimenteren. Lijkt me leuk schets programma met een toereikende free versieVerwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:18:
[...]
Misschien is dit iets voor je? https://concepts.tophatch.com Kunt veel toepassingen daarvan hier vinden: https://medium.com/@ConceptsApp
Qua CAD is AutoCad natuurlijk top (YouTube: Autodesk AutoCAD Mobile - Overview helaas 5/maand of 99/jaar. Voor de 5-6 keer per jaar dat ik het nodig heb een beetje aan de dure kant. Free of one-time-purchase varianten die werken met de pencil kan ik niet zo dadelijk vinden.
Sorki#2242
Gelukkig hoef je niets te shaken. Mag wel natuurlijk.rodie83 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:34:
[...]
Nee. Helaas. Er online ook vrijwel niks over de werking van HDR op de iPad te vinden en Apple zelf noemt HDR zelfs helemaal niet in de specs van de iPad Pro's.
https://www.theverge.com/...-pro-hdr-movies-itunes-4k
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Thanks voor de update! Goed om te weten dat het i elk geval werkt! Nu nog hopen dat Netflix ook HDR gaat aanbieden op de iPad Pro, want daar maak ik in tegenstelling tot iTunes wel gebruik vanKassad schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:06:
[...]
Gelukkig hoef je niets te shaken. Mag wel natuurlijk.
https://www.theverge.com/...-pro-hdr-movies-itunes-4k
Verwijderd
Zonder subscriptie is het lastiger dan gedacht. Kwam een thread op het forum van macromors tegen waarin precies dezelfde vraag werd gesteld: https://forums.macrumors....d-cad-experience.2059683/ In die thread stelde iemand dat onshape het voor hem het dichtst benaderde, Echter is dat geen local app maar een cloudservice: https://www.onshape.com/p...for-ipad-pro-apple-pencil met betaalde en gratis accounts.Sorki schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:17:
[...]
Hey bedankt voor de suggestie. Concepts staat er op, wel nog niet veel mee kunnen experimenteren. Lijkt me leuk schets programma met een toereikende free versie![]()
Qua CAD is AutoCad natuurlijk top (YouTube: Autodesk AutoCAD Mobile - Overview helaas 5/maand of 99/jaar. Voor de 5-6 keer per jaar dat ik het nodig heb een beetje aan de dure kant. Free of one-time-purchase varianten die werken met de pencil kan ik niet zo dadelijk vinden.
Weet eerlijk gezegd niet 1-2-3 goede apps hiervoor. Ze zullen er wel zijn vermoed ik maar daarvoor gebruik ik mijn iPad vooralsnog niet.
Mijn "new" iPad uit 2017 heeft al heel snel krassen in het scherm. Veel eerder dan mijn Ipad2 ooit had. 1 kras is zichtbaar wanneer die aan is, en ik irriteer me er aan omdat die in het midden van her scherm zit en zo'n 2 cm is.
Wat kan hier aan doen om dit weg te halen? Scherm is veel fragieler dan andere iPads
Wat kan hier aan doen om dit weg te halen? Scherm is veel fragieler dan andere iPads

[ Voor 19% gewijzigd door Stinger_Ventura op 17-09-2017 16:53 ]
American Express vraagbaak
Gewoon zuiniger met je spullen doen. Ik heb nog nooit krassen op een telefoon of tablet gekregen. Wat je ziet kan een beschadiging in de coating zijn, en het enige dat dan helpt is de hele coating verwijderen. Als het in het glas zit helpt het alleen om het touchscreen te vervangen. Je hebt geluk dat deze iPad geen gelamineerd scherm heeft.Stinger_Ventura schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:42:
Mijn "new" iPad uit 2017 heeft al heel snel krassen in het scherm. Veel eerder dan mijn Ipad2 ooit had. 1 kras is zichtbaar wanneer die aan is, en ik irriteer me er aan omdat die in het midden van her scherm zit en zo'n 2 cm is.
[afbeelding]
Ik plak altijd op de dag van aanschaf een screen protector op mijn iPhone en iPad. Die dingen kosten niet veel en voorkomen de meeste krassen.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Bedankt voor tips!Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:35:
[...]
Zonder subscriptie is het lastiger dan gedacht. Kwam een thread op het forum van macromors tegen waarin precies dezelfde vraag werd gesteld: https://forums.macrumors....d-cad-experience.2059683/ In die thread stelde iemand dat onshape het voor hem het dichtst benaderde, Echter is dat geen local app maar een cloudservice: https://www.onshape.com/p...for-ipad-pro-apple-pencil met betaalde en gratis accounts.
Weet eerlijk gezegd niet 1-2-3 goede apps hiervoor. Ze zullen er wel zijn vermoed ik maar daarvoor gebruik ik mijn iPad vooralsnog niet.
Ik heb deze nog gevonden ondertussen:
https://itunes.apple.com/...d-viewer/id456933691?mt=8
en
http://www.cadpockets.com/
Beide niet gemaakt om met de pencil te werken, gebruik zal uitwijzen hoe (on)belangrijk dat is.
Mocht er eentje uitschieten in positieve zin post ik het wel
Sorki#2242
Hoe is dit gebeurd?Stinger_Ventura schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:42:
[afbeelding]
I don't have dreams, I have goals!!
Kind heeft hem ondersteboven op de houten vloer gelegd. Paar kleine oppervlakkige krassen en deze diepere/zichtbare. Ben er heel zuinig op, maar je kan niet alles controleren.
Hun eigen IPads (2&3) maken dit op een dagelijkse basis mee, maar hebben geen krassen 😕
Daarom vraag ik me af of je het er niet uit kan poetsen. Of is hier het scherm makkelijker de vervangen? Op de Apple site zie ik dat dit 347 kost. Terwijl hij me nieuw in de apple store 303€ kostte. 😱
American Express vraagbaak
Kun je de app misschien aan jezelf via eigen iPad of vanaf een andere iPad kado doen?Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:02:
De nieuwe iTunes maakt het niet meer mogelijk om 64-bits iOS apps te downloaden op een Macbook om die op termijn te installeren op een opvolger van een 32-bits iPad.
Verwijderd
Zal wel aan mij liggen hoor maar apps die van Chinese eigenaren zijn ben ik een beetje terughoudend mee.Sorki schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:04:
[...]
Bedankt voor tips!
Ik heb deze nog gevonden ondertussen:
https://itunes.apple.com/...d-viewer/id456933691?mt=8
en
http://www.cadpockets.com/
Beide niet gemaakt om met de pencil te werken, gebruik zal uitwijzen hoe (on)belangrijk dat is.
Mocht er eentje uitschieten in positieve zin post ik het wel
Verwijderd
Interessante vraag waar ik niet 1-2-3 het antwoord op weet. Zal eens gaan zoeken op daar iets over bekend is.Dancing_Animal schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:55:
[...]
Kun je de app misschien aan jezelf via eigen iPad of vanaf een andere iPad kado doen?
Zonet even met Netflix gechat over HDR support voor de nieuwe pro’s. Was helaas nog niks over bekendgemaakt intern. De medewerker had persoonlijk wel de verwachting dat het snel zou gaan komen gezien de support voor de nieuwe iPhones.
Soort placematStinger_Ventura schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:51:
[...]
Kind heeft hem ondersteboven op de houten vloer gelegd. Paar kleine oppervlakkige krassen en deze diepere/zichtbare. Ben er heel zuinig op, maar je kan niet alles controleren.
Hun eigen IPads (2&3) maken dit op een dagelijkse basis mee, maar hebben geen krassen 😕
Daarom vraag ik me af of je het er niet uit kan poetsen. Of is hier het scherm makkelijker de vervangen? Op de Apple site zie ik dat dit 347 kost. Terwijl hij me nieuw in de apple store 303€ kostte. 😱
Diepe krassen ga je er niet uit poetsen. Als je het zou gaan polijsten dan moet dit over het gehele oppervlak en dat wordt helemaal niks.
Hoe heb je een iPad 2017 kunnen kopen voor € 303,-?
I don't have dreams, I have goals!!
Wat ik echt superirritant vind op de iPad is dit:

Ik wil iMessage niet activeren op de iPad, die berichten komen al op de iPhone binnen en dat is genoeg. Zelfde geldt voor FaceTime, met het verschil dat ik met die app ook verder niets hoef te doen.
Voor Messages is het anders: er zit een data-sim in de iPad en Vodafone stuurt soms push-sms'jes. Die kan ik niet lezen doordat het iMessage-venstertje in de weg staat. De gelezen berichten onderaan zijn afkomstig van een backup, toen ik iMessage op een vorige iPad wel had geactiveerd, maar die kan ik dus ook niet verwijderen.

Ik wil iMessage niet activeren op de iPad, die berichten komen al op de iPhone binnen en dat is genoeg. Zelfde geldt voor FaceTime, met het verschil dat ik met die app ook verder niets hoef te doen.
Voor Messages is het anders: er zit een data-sim in de iPad en Vodafone stuurt soms push-sms'jes. Die kan ik niet lezen doordat het iMessage-venstertje in de weg staat. De gelezen berichten onderaan zijn afkomstig van een backup, toen ik iMessage op een vorige iPad wel had geactiveerd, maar die kan ik dus ook niet verwijderen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Grappig dat zelfs een fervent tegenstander van Apple na het installeren van iOS 11 niet meer weet wat hij met zijn ouderwetse Windows en OSX aan moet: http://www.osnews.com/comments/30013
Verwijderd
Om terug te komen op je vraag, ik denk dat er wellicht mogelijkheden zijn in iMazing: https://imazing.com wat een alternatief is voor iTunes zonder dat je je iDevice hoeft te jailbreaken. Heb dat stukje software overigens zelf niet gebruikt vooralsnog maar wellicht anderen hier wel?Dancing_Animal schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:55:
[...]
Kun je de app misschien aan jezelf via eigen iPad of vanaf een andere iPad kado doen?
Ik ken het niet maar als dit een site is waar je buiten de app store om dingen kunt installeren, raad ik het je af.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 03:04:
[...]
Om terug te komen op je vraag, ik denk dat er wellicht mogelijkheden zijn in iMazing: https://imazing.com wat een alternatief is voor iTunes zonder dat je je iDevice hoeft te jailbreaken. Heb dat stukje software overigens zelf niet gebruikt vooralsnog maar wellicht anderen hier wel?
Je kunt inloggen en dan in de settings aangeven dat je geen berichten ontvangt op je mobiele nummer en apple id mail adres maar alleen op een ander mail adres die je toevoegt. Ik heb zelf m'n "appleid"+ipad@gmail.com gedaan. Geen messages op m'n iPad die al op m'n iPhone en Mac binnenkomen en het is een werkend mail adres (komen aan op m'n apple id mail adres)Canaria schreef op woensdag 20 september 2017 @ 01:06:
Wat ik echt superirritant vind op de iPad is dit:
[afbeelding]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
Zijn tal van gerenommeerde softwarebouwers die om een veelheid van redenen hun software buiten de app store aanbieden aan klanten. Waar Apple zich ook terdege van bewust is. En wat ook de reden is dat de voorwaarden voor het opnemen van apps in de app store nog wel eens willen veranderen.Dancing_Animal schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:23:
[...]
Ik ken het niet maar als dit een site is waar je buiten de app store om dingen kunt installeren, raad ik het je af.
De app store is geen garantie voor de kwaliteit van software, niet die van iOS en al helemaal niet die van OSX.
Ik heb vorige week de Golden Master versie van iOS 11 op mn iPad 10.5 gezet. Bevalt goed, maar er zitten nog wel duidelijk wat interface bugs in (bijvoorbeeld toetsenbord waarop de woorden niet goed uitlijnen, of de icoontjes die niet reageren op lang indrukken). Aangezien de release versie identiek was aan de GM heeft dat geen verbetering gebracht. Meer mensen met dit probleem?
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Iemand al HDR in Netflix op de 2017 pro? Ik heb de laatste versie van de app, maar zie geen HDR iconen. Volgens de frontpage zou het er nu moeten zijn.
Welke iPad Pro heb je? Het moet de 2e generatie zijn met iOS 11, zoals je in dat artikel hebt kunnen lezen.rodie83 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:51:
Iemand al HDR in Netflix op de 2017 pro? Ik heb de laatste versie van de app, maar zie geen HDR iconen. Volgens de frontpage zou het er nu moeten zijn.
Niet alle series ondersteunen, HDR. Probeer Narcos of Daredevil Seizoen 2, of Iron Fist eens.
De 10.5 met iOS11. Misschien werkt het wel, maar zou je dan niet bij de desbetreffende serie in de app een icoontje moeten zien naast de titel van de serie (als je die hebt aangeklikt)?Splinter Cell schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:34:
[...]
Welke iPad Pro heb je? Het moet de 2e generatie zijn met iOS 11, zoals je in dat artikel hebt kunnen lezen.
Niet alle series ondersteunen, HDR. Probeer Narcos of Daredevil Seizoen 2, of Iron Fist eens.
Geen flauw idee. Je kunt altijd met Netflix chatten.rodie83 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:45:
[...]
De 10.5 met iOS11. Misschien werkt het wel, maar zou je dan niet bij de desbetreffende serie in de app een icoontje moeten zien naast de titel van de serie (als je die hebt aangeklikt)?
Multitasken op iOS 11 lijkt heel slecht te werken. Ik kan niet meer vanaf rechts andere apps er bij krijgen. Ook kan ik in splitscreen niet mer de lijst krijgen met apps die in splitscreen draaien etc?
Doet het nog wel. Je moet van onderaf een app over de andere slepen. Het nadeel is alleen dat je hem nu ook weer echt moet weg swipen. Klikken op de andere applicatie is nu niet meer voldoende.giantgiantus schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:36:
Multitasken op iOS 11 lijkt heel slecht te werken. Ik kan niet meer vanaf rechts andere apps er bij krijgen. Ook kan ik in splitscreen niet mer de lijst krijgen met apps die in splitscreen draaien etc?

Mijn vriendin haar iPad Air steekt helemaal vol.
Het probleem zijn foto's, ik heb ze er allemaal afgehaald via Foto capture op de macbook. Ik delete ze allemaal en ze komen direct weer terug.
Dat synct dus van ergens, momenteel is er niets met die iPad aan te vangen.
Het probleem zijn foto's, ik heb ze er allemaal afgehaald via Foto capture op de macbook. Ik delete ze allemaal en ze komen direct weer terug.
Ga de apps af en kijk welke er zouden kunnen syncen. Misschien Google Photos?Lyca schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:39:
Mijn vriendin haar iPad Air steekt helemaal vol.
The devil is in the details.
Staat je fotobibliotheek zo ingesteld dat alle originelen gedownload worden?
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Als ik messages op de iPad verwijderd, worden ze niet verwijderd op de iPhone onder dezelfde account right?
Ik ben op zoek naar een andere tablet voor onderweg. Moet vanaf heel binnenkort met het ov naar mijn werk en wil voor wat vertier onderweg een wat groter scherm hebben dan mijn telefoon. Hij zal gebruikt worden voor boeken, tijdschriften, wellicht netflix (geen idee of ik me daartoe kan zetten met pottenkijkers in de buurt).
Nu vraag ik me af of een iPad mini hier geschikt voor is met zijn 8" scherm of dat ik toch de volledige grootte van een reguliere iPad (of Android variant) nodig zal hebben. Ik denk het eigenlijk wel (tijdschriften op kleiner formaat zal denk ik meer zoomen worden dan ik leuk vind om het te kunnen lezen), maar een iPad mini is wel een stuk handzamer om mee te nemen...
Iemand ervaring hiermee?
Nu vraag ik me af of een iPad mini hier geschikt voor is met zijn 8" scherm of dat ik toch de volledige grootte van een reguliere iPad (of Android variant) nodig zal hebben. Ik denk het eigenlijk wel (tijdschriften op kleiner formaat zal denk ik meer zoomen worden dan ik leuk vind om het te kunnen lezen), maar een iPad mini is wel een stuk handzamer om mee te nemen...
Iemand ervaring hiermee?
Tijdschriften op een mini wordt inderdaad zoomen. Ik ben zelf van een 9,7’’ naar een 12,9’’ gegaan omdat ik al niet blij was dat kranten/tijdschriften (mangasmikekiwi schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:33:
Ik ben op zoek naar een andere tablet voor onderweg. Moet vanaf heel binnenkort met het ov naar mijn werk en wil voor wat vertier onderweg een wat groter scherm hebben dan mijn telefoon. Hij zal gebruikt worden voor boeken, tijdschriften, wellicht netflix (geen idee of ik me daartoe kan zetten met pottenkijkers in de buurt).
Iemand ervaring hiermee?

Conclusie is dan ook koop minstens een 9,7’’
Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.