Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 18:30
Volledig overgaan op een iPad zit er voor mij ook niet in, zowel zakelijk als privé.

Zakelijk is dit niet mogelijk omdat ik voor mijn werk met externe apparatuur moet kunnen communiceren via RS232 of via USB. Tevens draait de bijbehorende software alleen onder Windows.

Privé geldt dit in mindere mate ook: Ik heb twee GPS apparaten. Routes maken en erin schieten en naderhand de track er uit halen gaat niet met een iPad. Hetzelfde geldt voor het synchroniseren van muziek (iTunes).
Daarnaast heb ik een aardige game-collectie die ik ook niet op mijn iPad kan spelen. :+

Aan de andere kant, ik probeer wel zoveel mogelijk een iPad te gebruiken vanwege het handzame formaat. Taken zoals een mailtje sturen, even iets opzoeken op internet. Bovendien heb ik op de iPad ook al een behoorlijke game collectie opgebouwd. Zakelijk zet ik ook heel veel documentatie erop, zodat als ik snel iets wil opzoeken, ik niet mijn laptop hoef op te starten.
Ik heb op het punt gestaan de keyboard cover te kopen van Apple, maar ik vond hem niet lekker typen omdat de toetsen te dicht op elkaar staan. Ik gebruik nu een normaal Apple wireless keyboard.

Ohja het formaat: heb nu 9,7" (altijd al gehad). Als het echt als vervanging van mijn computer moet dienen zou ik misschien voor 12,9" gaan. Maar anders wordt de volgende een 10,5".

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie zijn iPad gebruikt voor synths etc is het wellicht handig te weten dat de apps van Korg op dit moment voordeliger aan te schaffen zijn.

Handige site voor voordeelacties op dat gebied is deze: http://www.musicappnews.com/great_deals.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 10:01
Ik ben een tijd geleden geemigreerd en sindsdien is het een stuk lastiger geworden om mijn vader te helpen met IT-gerelateerde zaken. Hij is absoluut geen held wat betreft IT dus ik heb besloten om een iPad te kopen voor hem. De Android tablet (budget ASUS-ding) die hij nu heeft is niet meer van deze tijd maar hij heeft er ook altijd een hoop moeite mee gehad, updates bijhouden en dat soort dingen.

Nu is mijn vraag aangezien ik nog nooit een Apple product hebt gebruikt of ik nog bepaalde dingen in de gaten moet houden. Ik ben volgende week weer in het land en zal hem dan helpen met alles op te zetten, Apple-account enzo. Zit iemand hier in een vergelijkbare situatie? Wat voor issues loop je tegenaan, gebruik je tools als TeamViewer bijvoorbeeld? Kun je een eigen email adres als recovery gebruiken voor de Apple account (100% zeker dat hij zijn wachtwoord vergeet). Zijn er handige tools voor account-sharing?

Alvast bedankt. Ik ga trouwens voor de iPad 2017 32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 13:45
Notlupus schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:20:
Ik ben een tijd geleden geemigreerd en sindsdien is het een stuk lastiger geworden om mijn vader te helpen met IT-gerelateerde zaken. Hij is absoluut geen held wat betreft IT dus ik heb besloten om een iPad te kopen voor hem. De Android tablet (budget ASUS-ding) die hij nu heeft is niet meer van deze tijd maar hij heeft er ook altijd een hoop moeite mee gehad, updates bijhouden en dat soort dingen.

Nu is mijn vraag aangezien ik nog nooit een Apple product hebt gebruikt of ik nog bepaalde dingen in de gaten moet houden. Ik ben volgende week weer in het land en zal hem dan helpen met alles op te zetten, Apple-account enzo. Zit iemand hier in een vergelijkbare situatie? Wat voor issues loop je tegenaan, gebruik je tools als TeamViewer bijvoorbeeld? Kun je een eigen email adres als recovery gebruiken voor de Apple account (100% zeker dat hij zijn wachtwoord vergeet). Zijn er handige tools voor account-sharing?

Alvast bedankt. Ik ga trouwens voor de iPad 2017 32GB.
Maak een afspraak in één van de Apple stores (Amsterdam, Haarlem of den haag) en laat je voorlichten.

Veel kennis en ervaring daar en je ziet het direct in praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Ik heb een iPad air 2 met iOS 9.3.4. Hoe is de snelheid als ik iOS 10.3.2/3 er op zet? Wanneer ik de vergelijken op YouTube zie is het vaak met 9.3.5 in vergelijk met 10.0 of 10.1, maar volgens mij zit in 10.3 ergens een snelheidswinst, maar hoe verhoudt die zich tot 9.3.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-10 20:13
Dancing_Animal schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:36:
Ik heb een iPad air 2 met iOS 9.3.4. Hoe is de snelheid als ik iOS 10.3.2/3 er op zet? Wanneer ik de vergelijken op YouTube zie is het vaak met 9.3.5 in vergelijk met 10.0 of 10.1, maar volgens mij zit in 10.3 ergens een snelheidswinst, maar hoe verhoudt die zich tot 9.3.4?
Waarom niet gewoon lekker updaten en genieten van de nieuwe functies i.p.v. verouderde software laten staan? Zou niet meer terug willen naar iOS 9.. Bang dat hij steeds langzamer wordt na elke update? Ben ik wel benieuwd naar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Alexknl op 01-08-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:47
Dancing_Animal schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:36:
Ik ben op mijn Air 2 van iOS 9.3.5 naar 10.3.2 gegaan en heb geen verslechtering in snelheid gemerkt. De software werkt nog steeds vloeiend. Daarnaast heeft iOS 10 veel voordelen, zoals het nieuwe filesystem sinds 10.3.

[ Voor 6% gewijzigd door Railgunner op 02-08-2017 10:10 ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:07
Wat bij mij altijd helpt bij iOS upgrades zijn twee systeemherstels. Ik heb daardoor nooit last van batterij problemen na een upgrade of snelheidproblemen. Beide klachten lees ik vaak na een iOS upgrade. Voor een upgrade maak ik eerst een nieuwe reservekopie in iCloud, dan doe ik de upgrade. Na de upgrade herstel ik het apparaat als een nieuwe iPad en dat voer ik er daarna nog een keer op uit, dus twee keer herstellen als nieuwe iPad. Dan zet de ik de reservekopie terug. Werkt elke keer. Ik heb wel eens geprobeerd m 1 keer te herstellen en ik merk daad werkelijk verschil in snelheid.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:13
Kassad schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:19:
Wat bij mij altijd helpt bij iOS upgrades zijn twee systeemherstels. Ik heb daardoor nooit last van batterij problemen na een upgrade of snelheidproblemen. Beide klachten lees ik vaak na een iOS upgrade. Voor een upgrade maak ik eerst een nieuwe reservekopie in iCloud, dan doe ik de upgrade. Na de upgrade herstel ik het apparaat als een nieuwe iPad en dat voer ik er daarna nog een keer op uit, dus twee keer herstellen als nieuwe iPad. Dan zet de ik de reservekopie terug. Werkt elke keer. Ik heb wel eens geprobeerd m 1 keer te herstellen en ik merk daad werkelijk verschil in snelheid.
Twee keer herstellen? Ik heb ook weleens één keer hersteld, maar heeft niks geholpen. Voor mij is het gewoon een placebo effect.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Redondo1982 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:31:
[...]

Twee keer herstellen? Ik heb ook weleens één keer hersteld, maar heeft niks geholpen. Voor mij is het gewoon een placebo effect.
Ik heb het ook wel eens 1 keer gedaan, hielp inderdaad minder :-) Ik heb de tip jaren geleden op een tech site gelezen, ik dacht Thisismynext, voorloper van TheVerge. Hoe het ook zij, ik heb nooit issues na het updaten.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:33
Mijn oude trouwe iPad air 2 ook maar ingeruild voor een iPad pro 12,9 2017. Gezien ze niet erg goed op voorraad zijn maar een flinke specced out versie gekocht met 256gig en cellular. Ik moet zeggen dat het grotere display mij erg goed bevalt, om maar niet te spreken over de 120hz!

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dark Master schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:03:
Mijn oude trouwe iPad air 2 ook maar ingeruild voor een iPad pro 12,9 2017. Gezien ze niet erg goed op voorraad zijn maar een flinke specced out versie gekocht met 256gig en cellular. Ik moet zeggen dat het grotere display mij erg goed bevalt, om maar niet te spreken over de 120hz!
Wat vind je van de 'buigzaamheid' (evt icm de hoes)? Ik moet zeggen dat ik 'm in de winkel makkelijk mee vond buigen bij lichte druk.

Ik wil 'm eigenlijk graag hebben, maar ben bang dat hij toch teveel druk krijgt in mijn werk/boekentas tijdens mijn dagelijks reizen..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:13
Michael Knight schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 01:22:
[...]

Wat vind je van de 'buigzaamheid' (evt icm de hoes)? Ik moet zeggen dat ik 'm in de winkel makkelijk mee vond buigen bij lichte druk.

Ik wil 'm eigenlijk graag hebben, maar ben bang dat hij toch teveel druk krijgt in mijn werk/boekentas tijdens mijn dagelijks reizen..
Buigzaamheid? Test je dit dan? En hoe?

Dat was toch alleen zo'n iPhone 6 verhaaltje? Ook de Air 2 was iets te dun, want je zag bij hard drukken de vingers erdoorheen komen op het display.

Ik vind de 12.9 erg indrukwekkend, maar het is me wel een te groot apparaat. Ik heb een maand geleden de 10.5 gekocht en dat vond ik het juiste en max formaat.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

Nitai

Live the life you love.

[...]

Ik heb dit niet eens gemerkt, in mijn werkrugzak krijgt het soms ook veel te verduren maar werkt goed. Ik gebruik het met een cover en slickwrap aan de achterkant. Het gaat dan voor het vervoeren in een sleeve waar ik ook ruimte heb voor m'n pencil. Zolang je geen breektesten gaat doen, dan overleeft het ding de meeste druk.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
[...]

Gisteren toevallig nog in mijn werktas gehad inclusief enkele boeken. Ipad is niet gebogen. Er zit een soort smartcover hoes op met een plastic backcover. Ik heb wel eens een YouTube video gezien van een bendtest. Schijnt dat je de iPad met een beetje inspanning kan buigen.

Maar je moet jezelf afvragen, zal je zoiets zelf doen met je ipad? Ik denk met normaal gebruik je hier echt geen last van hebt. Mocht het wel zo zijn dan loop ik gezellig even langs de Apple store.

Mijn iPad air 2 heeft er ook geen last van, die is toch best misbruikt in de afgelopen jaren mbt meeslepen van hot naar her!

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Master op 04-08-2017 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb hier een iPad liggen, niet van mezelf, waarvan de batterij definitief kapot is. Het batterij percentage blijft altijd op 100% staan, de iPad doet het zo'n 3 kwartier en schakelt zich dan uit en laat het oplaad symbool zien. Hier is waarschijnlijk niets meer aan te doen?

Ik zit nu te kijken naar een andere tablet, een iPad is er vanaf 400 euro, een Samsung met Full HD scherm is er vanaf 200 euro. Dat de iPad geen Android heeft, zou mij zeker 100 euro meer waard zijn, maar dan nog, wat is Apple's motivatie dat de iPad 2x zo duur is als een recent model Samsung tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 22:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het zou nog een software issue kunnen zijn. Heb je de iPad al eens een compleet hard gereset?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
gold_dust schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:26:
Ik heb hier een iPad liggen, niet van mezelf, waarvan de batterij definitief kapot is. Het batterij percentage blijft altijd op 100% staan, de iPad doet het zo'n 3 kwartier en schakelt zich dan uit en laat het oplaad symbool zien. Hier is waarschijnlijk niets meer aan te doen?

Ik zit nu te kijken naar een andere tablet, een iPad is er vanaf 400 euro, een Samsung met Full HD scherm is er vanaf 200 euro. Dat de iPad geen Android heeft, zou mij zeker 100 euro meer waard zijn, maar dan nog, wat is Apple's motivatie dat de iPad 2x zo duur is als een recent model Samsung tablet?
:? De hardware natuurlijk.

Wat je nu vraagt zou hetzelfde zijn als vragen "Waarom is een MacBook vele malen duurder dan een 400 euro Windows-laptop? Er zit Mac OS op, maar wat is verder het verschil?" ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:09
gold_dust schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:26:

Als dat je vraag is dan moet je jezelf afvragen of een iPad wel meerwaarde heeft voor je en je inderdaad niet beter af bent met de goedkopere Samsung met Full HD scherm.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik werk op een middelbare school en daar krijg je op de trappen tussen de lessen door nog wel eens een duw (onbewust) door alle drukte.. bij leerlingen gaan daardoor nog we eens beeldschermen van laptops kapot (ingepakt in rugzak met boeken). Ik gebruik nu nog een dikke 'new iPad', maar die buig je niet zomaar.

De iPad pro 2017 kon ik met wat lichte druk aan de zijkanten op en neer buigen. Zoals je een blaadje heen en weer kunt bewegen. Dat zijn ook de plekken waar in de tas de meeste druk op komt bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Lijkt me toch dat je best wat kracht moet zetten hiervoor. Een goede hoes is eventueel een uitkomst?
Ik snap inderdaad wel dat op een middelbare school je zo nu en dan onbewust geduwd word, het zou natuurlijk wel zonde zijn als je een flinke barst of een "banaan" pad krijgt hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:49:
Het zou nog een software issue kunnen zijn. Heb je de iPad al eens een compleet hard gereset?
Ik heb hem ge-hard reset en de batterij loopt nu wel weer terug maar hij schakelt zich bij 80% nu zelf uit. Naast weggooien blijft er als optie nog over om een nieuwe batterij er in te laten zetten voor 130 euro als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:21
Apple Back To School is actief in Nederland.
Gratis Beats headphones bij iPad Pro en Mac.

https://9to5mac.com/2017/08/07/back-to-school-europe/

/edit: Store is nog aan het updaten.

https://www.apple.com/nl-edu/shop

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 07-08-2017 22:33 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Leuke actie, maar helaas alleen voor studenten, leraren etc.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:23

KRAI.7

Bwoah...

Rivanov schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:28:
Apple Back To School is actief in Nederland.
Gratis Beats headphones bij iPad Pro en Mac.

https://9to5mac.com/2017/08/07/back-to-school-europe/

/edit: Store is nog aan het updaten.

https://www.apple.com/nl-edu/shop
Beetje jammer dat ik een maand geleden al een nieuwe iPad Pro heb gekocht... :( Nog steeds erg tevreden ermee maar wel een beetje balen van die gratis Beats natuurlijk haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:21
Railgunner schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:32:
Joh. Waarom zouden ze het Back to School noemen? ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Hey vriendjes en vriendinnetjes, mijn Macbook pro (Late 2013) begint een beetje een oudje te worden (doet het nog prima op een major crash na van de week, maar dat kan als je een beta draait) en nu ben ik op zoek naar een vervanger. Daar ik in september weer een studie ga doen naast mijn werk zit ik naar een iPad pro te kijken als laptop vervanger. Ik kom er echter niet helemaal achter of de iPad dat inmiddels al kan voor mijn gebruik. Al jaren zoek ik een hybride tablet/laptop en al jaren was dit er niet (haat het om met windows te werken al had de surface pro me destijds bijna overgehaald). Kunnen jullie me helpen?

Ik gebruik voor mijn werk intramed (ben fysio/manueel therapeut) en dat werkt via een remote desktop omgeving. Zal dat een beetje werken? Het is als programma echt een klassiek windows programma, ik hoop dat ik daar de pencil als muis kan gebruiken.
Tevens doe ik naast surfen/email en wat pages gebruik (wat allemaal perfect zal werken) alleen wat website onderhoud van een wordpress pagina. Devwerk van die pagina zal misschien wat problemen geven (is X pro thema, dus met cornerstone front end editor).

Als dit allemaal vlekkeloos zal werken dan twijfel ik alleen nog over het formaat. :P

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Rivanov schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:01:
[...]

Joh. Waarom zouden ze het Back to School noemen? ;)
Ik bedoel te zeggen dat deze actie voor veel mensen helaas niet van toepassing is. Wel leuk voor diegenen die nog op school zitten of er werkzaam zijn :)

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

-TheNose- schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:11:
Ik gebruik voor mijn werk intramed (ben fysio/manueel therapeut) en dat werkt via een remote desktop omgeving. Zal dat een beetje werken? Het is als programma echt een klassiek windows programma, ik hoop dat ik daar de pencil als muis kan gebruiken.
Tevens doe ik naast surfen/email en wat pages gebruik (wat allemaal perfect zal werken) alleen wat website onderhoud van een wordpress pagina. Devwerk van die pagina zal misschien wat problemen geven (is X pro thema, dus met cornerstone front end editor).
De rdp client van Microsoft is behoorlijk goed, maar ik durf niet te zeggen of dit ook langere tijd prettig werkt. Ik gebruik het eigenlijk alleen om even snel iets te doen, en daarvoor is het prima.

Ik ben erg enthousiast over de iPad Pro, maar ik gebruik dat ding echt alleen als tablet en niet als desktop replacement....

• -TheNose-
Jeroen V schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:31:
[...]

De rdp client van Microsoft is behoorlijk goed, maar ik durf niet te zeggen of dit ook langere tijd prettig werkt. Ik gebruik het eigenlijk alleen om even snel iets te doen, en daarvoor is het prima.

Ik ben erg enthousiast over de iPad Pro, maar ik gebruik dat ding echt alleen als tablet en niet als desktop replacement....
Ik heb die rpd cliënt getest op mijn iPhone 7 plus en los van het te kleine scherm werkt het idd prima. Ik doe in die software alleen wat patient administratie en mijn declaratie, dus klik me normaliter niet suf. Verder is het vooral mail en browser dingen.

In september met mijn studie lijkt het me helemaal ideaal om notities te maken met de pencil.

Nu nog iemand vinden die mijn late 2013 MacBook pro 13” wil overnemen.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 22:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

In de review op de frontpage van de nieuwe iPad Pro's worden de nadelen van de iPad als laptopvervanger aangestipt. Interessant leesvoer is dat.

Overigens lijkt het erop dat het met IOS 11 wel een stukje makkelijker gaat worden allemaal. Die filmpjes op youtube beloven veel goeds.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• -TheNose-
Knoop doorgehakt en de 10.5 besteld met pencil en Smart Cover. 12.9 werd me wat te gortig kwa prijs maar ook kwa formaat.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mensen hier die zo'n 2017 iPad (niet Pro dus) hebben, hoe bevalt het scherm nu? Is het echt zoveel ''slechter'' dan de Air 2 of went het snel?

Tesla M3LR '21

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
Planespotter schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:16:
Mensen hier die zo'n 2017 iPad (niet Pro dus) hebben, hoe bevalt het scherm nu? Is het echt zoveel ''slechter'' dan de Air 2 of went het snel?
Mij vriendin heeft het 2017 model en ik heb de pro 10,5, wat mij vooral opvalt is de schermreflectie als je veel licht van buiten hebt. Die is op de pro toch een stuk minder. (Ik ga er van uit dat de air 2 in de buurt van de pro komt) De 2017 iPad kan trouwens wel flink de brightness omhoog gooien wat de reflectie voor een groot deel opheft.

Verder voelt het tikken op het scherm wat holler aan dan op een gelamineerd scherm.

Mij valt het op, maar mijn vriendin heeft er geen enkele moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheNose- schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:05:
Knoop doorgehakt en de 10.5 besteld met pencil en Smart Cover. 12.9 werd me wat te gortig kwa prijs maar ook kwa formaat.
Dus je houdt je Macbook Pro 2013 toch maar er bij? Zo ja, kun je je nieuwe iPad met bijvoorbeeld de app Duet als tweede scherm gebruiken. Kan soms wel handig zijn (debugger window bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 02:26:
[...]

Dus je houdt je Macbook Pro 2013 toch maar er bij? Zo ja, kun je je nieuwe iPad met bijvoorbeeld de app Duet als tweede scherm gebruiken. Kan soms wel handig zijn (debugger window bijvoorbeeld).
Nee ik verkoop mijn MacBook. Als er echt een keer nood aan de man is hebben we nog de laptop van mijn vrouw liggen. Hij staat dus in vraag en aanbod. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 09:42
Ik heb de IPad Pro 10.5. Prachtige tablet en gebruik deze vooral om te surfen op het Internet. IOS is en blijft nog erg beperkt voor serieus werk

Nu zou ik hem ook graag willen gebruiken om (instructie)video's te bekijken (en deels te maken). Helaas is het nog steeds heel erg moeilijk om content vanaf Google Drive naar je IPad te kopiëren. De wat grotere films (500mb+) willen niet vaak of nooit op je tablet komen.

Zijn er inmiddels al apps om bestanden over te dragen?

... en nee, ik gebruik geen PC voor deze acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

honey schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:51:
Ik heb de IPad Pro 10.5. Prachtige tablet en gebruik deze vooral om te surfen op het Internet. IOS is en blijft nog erg beperkt voor serieus werk

Nu zou ik hem ook graag willen gebruiken om (instructie)video's te bekijken (en deels te maken). Helaas is het nog steeds heel erg moeilijk om content vanaf Google Drive naar je IPad te kopiëren. De wat grotere films (500mb+) willen niet vaak of nooit op je tablet komen.

Zijn er inmiddels al apps om bestanden over te dragen?

... en nee, ik gebruik geen PC voor deze acties.
Met de komst van iOS 11 gaat bestandsbeheer een stuk makkelijker , je zou kunnen overwegen de publiek beta te installeren zodat je weet wat er gaat komen. Misschien voldoet het en heb je geen andere apps nodig. Je kan altijd nog terug naar iOS 10 mocht 11 je niet bevallen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 09:42
Fietsbel schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:55:
[...]

Met de komst van iOS 11 gaat bestandsbeheer een stuk makkelijker , je zou kunnen overwegen de publiek beta te installeren zodat je weet wat er gaat komen. Misschien voldoet het en heb je geen andere apps nodig. Je kan altijd nog terug naar iOS 10 mocht 11 je niet bevallen.
Dat zou mooi zijn! Ik kan wel even wachten en bekijk nu alles gewoon online, maar offline zou ook erg handig zijn. Hoop dat het met ios 11 dan wel gaat lukken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-TheNose- schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:17:
[...]

Nee ik verkoop mijn MacBook. Als er echt een keer nood aan de man is hebben we nog de laptop van mijn vrouw liggen. Hij staat dus in vraag en aanbod. ;)
Maar dan heb je er zo goed als niets bij hoeven te leggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-10 16:45
honey schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:06:
[...]

Dat zou mooi zijn! Ik kan wel even wachten en bekijk nu alles gewoon online, maar offline zou ook erg handig zijn. Hoop dat het met ios 11 dan wel gaat lukken. :)
In de huidige ios zijn bestanden nu vooral via de apps zelf te bereiken. Als het op google drive staat kun je de bestanden wel offline beschikbaar maken en ze dan dus offline bekijken als je dat bedoelt. Gewoon in het menu bij de 3 puntjes op "available offline" klikken, dan wordt het gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:40:
[...]

Maar dan heb je er zo goed als niets bij hoeven te leggen toch?
Klopt, dat is wel de verwachting. Hij is nog niet verkocht mijn MacBook.

Eerste ervaringen vandaag met mijn werk. Wat je vooral merkt is dat je workflow aan moet passen. Typen etc werkt prima en ik ben verrast door de kwaliteit van het smart keyboard.
Moet nu vooral nog best een hoop dingen instellen (mail!) en wat handigheidjes leren mbt shortcuts en gestures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Railgunner schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:32:
Online maakt dat niks uit, ik ben toevallig student/aankomend leraar. Maar toen ik de ipad online bestelde vroegen ze niet om enig bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Jeffrey88 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:46:
Online maakt dat niks uit, ik ben toevallig student/aankomend leraar. Maar toen ik de ipad online bestelde vroegen ze niet om enig bewijs.
Op de genoemde website staat echter:
There’s a verification step added in the checkout process.
Hieruit maak ik op dat er dus wel iets van bewijs vereist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Railgunner schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:22:
[...]

Op de genoemde website staat echter:
There’s a verification step added in the checkout process.
Hieruit maak ik op dat er dus wel iets van bewijs vereist is.
Ik krijg de ipad met enkele werkdagen binnen. (De 256GB versie was niet op voorraad) ik zal een melding maken of de postbezorger iets vraagt. Voor mijn Beats oortjes die eerder werden geleverd heb ik geen bewijs geleverd dat ik studeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
De tekst suggereerde dat de verificatie tijdens het bestelproces uitgevoerd wordt, maar bij jou dus niet? Je hebt nergens hoeven opgeven dat je student of leraar bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
In Nederland gaat dat voor zo ver ik weet steekproefgewijs. Kan dus best zijn dat ze op studenten of medewerkerspas gaan vragen. Het is helaas geen liefdadigheidsinstelling ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Mij is ook niets gevraagd als bewijs, maar als de Apple politie langs komt zal ik ze met plezier de pas van mijn vrouw overhandigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ondertussen ben ik ook bezitter van de iPad Pro 10,5. Ik gebruik 'm nu vooral voor media consumptie - Youtube, Netflix, Ziggo Go, Twitch en het reguliere internetgebeuren. In de vtoekomst wil ik 'm ook wat meer inzetten als hulpmiddel bij het gitaar leren spelen. De pro vooral genomen voor de snelheid en het scherm t.o.v. de reguliere iPad 2017. Na een aantal weken mijn ervaring:

Positief:
- Werkelijk enorm snel. Alles wat ik er mee doe tot zover voelt enorm soepel en direct. Als mobiele telefoon gebruik ik een S7 Edge. De iPad voelt op de een of andere manier veel sneller en vloeiender aan.
- Ik ben nog steeds op zoek naar een stevige 3D game die niet lekker draait. Die zijn er dus gewoon niet.
- Lezen en scrollen op websites is enorm rustig voor de ogen. Het 120Hz scherm biedt hier absoluut grote meerwaarde. Eenmaal gewend wil je eigenlijk niet anders meer.
- WiFi ontvangst is top, zeker in vergelijking met de S7 Edge. Ik ontvang op zolder gemakkelijk (en kwalitatief goed) het 5Ghz signaal, terwijl de router op de begane grond staat en door heel wat muurtjes heen moet.

Mweh:
- In een heel aantal reviews wordt er wel erg lovend over de speakers gesproken. Ben ik het dus niet mee eens. Ja, er komt geluid uit en ja, het klinkt nog steeds als geluid uit een apparaat van nog geen centimeter dik. Niks speciaals dus. Goede dopjes/koptelefoon dus alsnog aangeraden.
- Hoewel niet de schuld van de iPad zelf - ik zit met smart te wachten op HDR content, want het scherm ondersteund dat. Netflix, please?
- Gebruik van een koptelefoon met 'Android' kabel levert pops/clicks op in het geluid, omdat iSpul nou eenmaal het weer anders moet doen qua 3,5mm aansluiting.

Over iOS ben ik overigens iets minder te spreken:
- Waar ik dus echt niet tegen kan is dat er gewoon geen functie aanwezig is die apps automatisch op alfabet sorteert, zoals ik dat zou verwachten. Neehoor, alleen op volgorde van downloaden. En dan mag je zelf icoontjes slepen. Of een reset van je startscherm uitvoeren. Ik snap best dat iOS wat meer dichtgetikt is dan Android, maar come on...
- Hoewel WiFi fantastisch is qua bereik schakelt iOS niet automatisch over naar een ander bekend netwerk dat beter bereik heeft. Zit ik toch vaak handmatig te switchen.
- Het standaard toetsenbord voldoet niet aan mijn wensen. Geen mogelijkheid voor een rij nummers erboven, geen leestekens onder de letters. Dus overmatig veel switchen tussen 'het nummerbord' en het 'letterbord'. Gelukkig wordt dat eindelijk beter onder iOS 11 zonder dat je 3rd party toetsenborden hoeft te installeren.

Al met al bijzonder blij met de aanschaf. De kleine minpuntjes (van iOS), daar valt best mee te leven. Dat de speakers niks speciaals doen, ach. Het is voldoende voor die paar keer dat ik geen koptelefoon gebruik. De schermervaring, beeldkwaliteit en meesterlijke snelheid van het apparaat maakt voor mij eigenlijk alles goed.

[ Voor 5% gewijzigd door rodie83 op 15-08-2017 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:53
rodie83 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:18:
Ondertussen ben ik ook bezitter van de iPad Pro 10,5. Ik gebruik 'm nu vooral voor media consumptie - Youtube, Netflix, Ziggo Go, Twitch en het reguliere internetgebeuren. In de vtoekomst wil ik 'm ook wat meer inzetten als hulpmiddel bij het gitaar leren spelen. De pro vooral genomen voor de snelheid en het scherm t.o.v. de reguliere iPad 2017. Na een aantal weken mijn ervaring:

Positief:
- Werkelijk enorm snel. Alles wat ik er mee doe tot zover voelt enorm soepel en direct. Als mobiele telefoon gebruik ik een S7 Edge. De iPad voelt op de een of andere manier veel sneller en vloeiender aan.
- Ik ben nog steeds op zoek naar een stevige 3D game die niet lekker draait. Die zijn er dus gewoon niet.
- Lezen en scrollen op websites is enorm rustig voor de ogen. Het 120Hz scherm biedt hier absoluut grote meerwaarde. Eenmaal gewend wil je eigenlijk niet anders meer.
- WiFi ontvangst is top, zeker in vergelijking met de S7 Edge. Ik ontvang op zolder gemakkelijk (en kwalitatief goed) het 5Ghz signaal, terwijl de router op de begane grond staat en door heel wat muurtjes heen moet.

Mweh:
- In een heel aantal reviews wordt er wel erg lovend over de speakers gesproken. Ben ik het dus niet mee eens. Ja, er komt geluid uit en ja, het klinkt nog steeds als geluid uit een apparaat van nog geen centimeter dik. Niks speciaals dus. Goede dopjes/koptelefoon dus alsnog aangeraden.
- Hoewel niet de schuld van de iPad zelf - ik zit met smart te wachten op HDR content, want het scherm ondersteund dat. Netflix, please?
- Gebruik van een koptelefoon met 'Android' kabel levert pops/clicks op in het geluid, omdat iSpul nou eenmaal het weer anders moet doen qua 3,5mm aansluiting.

- Waar ik dus echt niet tegen kan is dat er gewoon geen functie aanwezig is die apps automatisch op alfabet sorteert, zoals ik dat zou verwachten. Neehoor, alleen op volgorde van downloaden. En dan mag je zelf icoontjes slepen. Of een reset van je startscherm uitvoeren. Ik snap best dat iOS wat meer dichtgetikt is dan Android, maar come on...
- Hoewel WiFi fantastisch is qua bereik schakelt iOS niet automatisch over naar een ander bekend netwerk dat beter bereik heeft. Zit ik toch vaak handmatig te switchen.
- Het standaard toetsenbord voldoet niet aan mijn wensen. Geen mogelijkheid voor een rij nummers erboven, geen leestekens onder de letters. Dus overmatig veel switchen tussen 'het nummerbord' en het 'letterbord'. Gelukkig wordt dat eindelijk beter onder iOS 11 zonder dat je 3rd party toetsenborden hoeft te installeren.

Al met al bijzonder blij met de aanschaf. De kleine minpuntjes (van iOS), daar valt best mee te leven. Dat de speakers niks speciaals doen, ach. Het is voldoende voor die paar keer dat ik geen koptelefoon gebruik. De schermervaring, beeldkwaliteit en meesterlijke snelheid van het apparaat maakt voor mij eigenlijk alles goed.
Ken je een tablet met beter geluid dan? Ik kan je namelijk verzekeren dat het geluid top is voor een tablet. Misschien had je andere verwachtingen, maar op tablet gebied is dit het beste verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Wouter Lucassen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:36:
[...]

Ken je een tablet met beter geluid dan? Ik kan je namelijk verzekeren dat het geluid top is voor een tablet. Misschien had je andere verwachtingen, maar op tablet gebied is dit het beste verkrijgbaar.
Nee, ik ken niks beters hoor. Ik stoor me er ook verder niet aan, want er valt prima mee te werken natuurlijk, daar niet van. Maar het blijft een dun geluid. Dat kan ook niet anders in zo een behuizing. Ik vind simpelweg dat reviews in een aantal gevallen er te lyrisch over oordelen, terwijl 2 boekenplankspeakertjes al een rijker geluid bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
rodie83 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:37:
[...]

Nee, ik ken niks beters hoor. Ik stoor me er ook verder niet aan, want er valt prima mee te werken natuurlijk, daar niet van. Maar het blijft een dun geluid. Dat kan ook niet anders in zo een behuizing. Ik vind simpelweg dat reviews in een aantal gevallen er te lyrisch over oordelen, terwijl 2 boekenplankspeakertjes al een rijker geluid bieden.
Tja, de iPad kan natuurlijk niet de wetten der natuur verslaan:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
rodie83 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:18:
[...]
Wellicht is dit in het begin (net na aanschaf) vervelend, maar als je je iPad wat langer in gebruik hebt zul je waarschijnlijk zelden een nieuwe app downloaden en als je dat wel doet, is het een kleine moeite om die op de gewenste plek te zetten. Onder Settings staan alle non-Apple apps overigens wel alfabetisch gesorteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Kassad schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:19:
Dank voor je tip. Heb ik nog een opmerking. Ik heb bij meerdere iPhones van meerdere mensen gemerkt dat niet altijd alle foto's uit de filmrol terugkomen op de nieuwe iPhone. Sindsdien prefereer ik een iTunes-backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Dancing_Animal schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:08:
[...]

Dank voor je tip. Heb ik nog een opmerking. Ik heb bij meerdere iPhones van meerdere mensen gemerkt dat niet altijd alle foto's uit de filmrol terugkomen op de nieuwe iPhone. Sindsdien prefereer ik een iTunes-backup.
Ik backup in Google Photos, dat werkt altijd en vreet niet in m'n iCloud storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Railgunner schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:38:
[...]

Wellicht is dit in het begin (net na aanschaf) vervelend, maar als je je iPad wat langer in gebruik hebt zul je waarschijnlijk zelden een nieuwe app downloaden en als je dat wel doet, is het een kleine moeite om die op de gewenste plek te zetten. Onder Settings staan alle non-Apple apps overigens wel alfabetisch gesorteerd.
Precies wat je zegt, een kleine moeite. Elke keer weer. Het lijkt mij voor Apple een bijzonder kleine moeite om het in te bouwen als optie. Ik zal vast niet de enige zijn met die wens.

Dit is een goed voorbeeld van een nadeel aan iOS. Als een appdrawer in Android niet doet wat ik wil, dan heb ik in elk geval de keus om een andere launcher te installeren die wél doet wat ik wil. Bij Apple zit het systeem zodanig potdicht, zelfs voor dit soort simpele functionaliteit, dat je helemaal bent overgeleverd aan hoe Apple vind dat iets voor jou goed werkt. Ik zou het helemaal niet erg vinden als er iets meer ruimte zou zijn in iOS voor dit soort customization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 21:02
Ik heb de iPad Pro 10.5 nu een kleine twee weken in gebruik en het is echt een fantastisch apparaat; ik heb hem nu met smart cover maar denk dat in sommige situaties een toetsenbord wel handig kan zijn, zoals e-mailen of een berichtje posten (zoals dit).
Het smart keyboard vind ik niets, te duur en niet zo fijn als de smart cover. Hebben mensen ervaring met de Logitech Keys to Go of Microsoft Folding Keyboard? Met name die tweede lijkt me ideaal i.c.m. de iPad pro.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opvallend dat de nieuwe 12,9 inch iPad Pro zo goed als niet te krijgen is bij tal van elektronicaketens. Blijkbaar is de vraag groter dan verwacht.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:51:
Opvallend dat de nieuwe 12,9 inch iPad Pro zo goed als niet te krijgen is bij tal van elektronicaketens. Blijkbaar is de vraag groter dan verwacht.
Ik kan hem bij diverse sites/winkels hier in de omgeving zo afhalen.. eerder te wijten aan slechte inkoop van de door jou bedoelde ketens, vermoed ik dan ;)

• Sluw
Michael Knight schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 07:47:
[...]

Ik kan hem bij diverse sites/winkels hier in de omgeving zo afhalen.. eerder te wijten aan slechte inkoop van de door jou bedoelde ketens, vermoed ik dan ;)
Diverse winkels krijgen af en toe een batch binnen maar volgens mij zijn populaire modellen inderdaad nog steeds niet helemaal lekker leverbaar. De 64GB 12,9" space grey is bijvoorbeeld ook niet meteen leverbaar bij alle Apple stores, alleen in Den Haag. Amac (wat op zich best een grote keten is) kan ze ook niet direct leveren en heeft ze ook niet in de winkel.

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10 13:58
Hoe maken jullie eigenlijk jullie iPad schoon? Heb de iPad nu bijna een maand, maar de achterkant zit vol met vuile plekken (waarschijnlijk door vuile vingers / handen) en ook op scherm staan er redelijk wat vingerafdrukken (en sporen van de cover). Ik ben een beetje bang dat een doekje voldoende is om een iPad te hebben vol met krassen.

• Sluw
Ik gebruik brillenpoetsdoekjes, er staat op de verpakking dat ze ook geschikt zijn voor (foto)lenzen dus ga er van uit dat dat wel moet kunnen op een touchscreen. Nooit scherpe stofjes of zandkorrels op je doekje, altijd vers. Werkt prima en nooit problemen gehad.

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-10 20:13
Le Enfant! schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:19:
Hoe maken jullie eigenlijk jullie iPad schoon? Heb de iPad nu bijna een maand, maar de achterkant zit vol met vuile plekken (waarschijnlijk door vuile vingers / handen) en ook op scherm staan er redelijk wat vingerafdrukken (en sporen van de cover). Ik ben een beetje bang dat een doekje voldoende is om een iPad te hebben vol met krassen.
Deze van bij de Action:
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/4/6/5/9200000073365649.jpg
Heb veel van dit soort doekjes gehad, ook die strepen achter laten, deze niet. Eigenlijk hetzelfde principe als brillendoekjes.

Verwijderd

Michael Knight schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 07:47:
[...]

Verblijf in Amsterdam en zowel BCC als Mediamarkt hebben er geen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Microvezeldoekjes werken perfect voor je scherm. Geen schoonmaakmiddel nodig daarbij. Hooguit een beetje vocht uit de kraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken of ik een ipad kan gebruiken als aansturing voor de domotica hier. Ik zou hem dan een de muur willen hangen en dat 'ie bij voorkeur automatisch aanspringt als ik langsloop. Hij heeft proximity sensors, zijn die hiervoor te gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:21:
Ik ben aan het kijken of ik een ipad kan gebruiken als aansturing voor de domotica hier. Ik zou hem dan een de muur willen hangen en dat 'ie bij voorkeur automatisch aanspringt als ik langsloop. Hij heeft proximity sensors, zijn die hiervoor te gebruiken? :)
Waarom zou je hem aan de muur hangen? Je kunt toch beter flexibel zijn? Unlocken met camera kan niet zover ik weet, je hebt natuurlijk wel apple home waar je al je domotica mee aan kunt sturen maar dat wist je vast al :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Railgunner schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:03:
De tekst suggereerde dat de verificatie tijdens het bestelproces uitgevoerd wordt, maar bij jou dus niet? Je hebt nergens hoeven opgeven dat je student of leraar bent?
Als je in de markt bent voor iets en die actie loopt dan is het in Nederland geen enkel probleem wat te bestellen. Mocht je toch een steekproef hebben dan heb je alleen maar pech.

Nee heb je toch al, ja kun je krijgen :)
-TheNose- schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:17:
[...]

Nice. Toevallig hetzelfde gedaan. Een vriendje van mij wilde mijn MacBook (retina 2015) wel overnemen de prijs was goed en ik gebruikte hem eigenlijk zelden.

Nu heb ik de afgelopen week weer eens mijn iPad mini 2 gebruikt in huis ipv de MacBook en dat bevalt eigenlijk prima. Zo goed dat ik nu een 10.5 256GB heb besteld. Ik ga eens volledig iPad voor al mijn privé zaken (Media consumeren + Foto en video bewerken/editen)

Ben benieuwd :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
Alexknl schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:35:
[...]

Deze van bij de Action:
[afbeelding]
Heb veel van dit soort doekjes gehad, ook die strepen achter laten, deze niet. Eigenlijk hetzelfde principe als brillendoekjes.
Die moet je echt niet gebruiken, die slopen je oleophobic en antie-reflectie laag !
beste is een microvezel doekje, en als het echt erg is maak je deze licht vochtig met water, meer is echt niet nodig.

Alle vochtige doekjes die je kant en klaar koopt in de winkel zijn slecht voor je scherm.

[ Voor 25% gewijzigd door absrnd op 20-08-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:48

swv

Donstil schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:39:
[...]

Nu heb ik de afgelopen week weer eens mijn iPad mini 2 gebruikt in huis ipv de MacBook en dat bevalt eigenlijk prima. Zo goed dat ik nu een 10.5 256GB heb besteld. Ik ga eens volledig iPad voor al mijn privé zaken (Media consumeren + Foto en video bewerken/editen)

Ben benieuwd :)
Foto's bewerken gaat meer dan prima met een iPad Pro icm Pencil en Affinity Photo moet ik zeggen. Aan performance geen gebrek. Alleen bestandsbeheer blijft een dingetje. Hopelijk gaat Affinity iOS 11 beter ondersteunen op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swv schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:48:
[...]

Foto's bewerken gaat meer dan prima met een iPad Pro icm Pencil en Affinity Photo moet ik zeggen. Aan performance geen gebrek. Alleen bestandsbeheer blijft een dingetje. Hopelijk gaat Affinity iOS 11 beter ondersteunen op dit punt.
Ja dat hoor ik idd veel. Ik moet hem alleen nog even kopen die app. Ik doe ook veel met VSCO in Photoshop. Die hebben ook een mooie app voor de ipad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

rodie83 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:37:
Ik vind simpelweg dat reviews in een aantal gevallen er te lyrisch over oordelen, terwijl 2 boekenplankspeakertjes al een rijker geluid bieden.
Wonderlijke redenering. Er is geen apparaat dat zo compact is en zo goed klinkt als de iPad Pro. Hij klinkt zelfs beter dan een Macbook Pro. Dat is dus lovenswaardig, ondanks dat losse speakers beter klinken. Als jij het geluid verwacht van een paar losse speakers dan snap je weinig van luidsprekers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluw schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:35:
[...]

Waarom zou je hem aan de muur hangen? Je kunt toch beter flexibel zijn? Unlocken met camera kan niet zover ik weet, je hebt natuurlijk wel apple home waar je al je domotica mee aan kunt sturen maar dat wist je vast al :)
Soort van vervanging van de thermostaat waar alles op te zien en te bedienen is. Een soort Toon++ zeg maar :) Ben bezig om Siri aan de domotica te knuppen inderdaad, dus dat een leuke aanvulling kunnen zijn, zeker als ze met een alternatief voor zo'n Alexa komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:31:
[...]

Soort van vervanging van de thermostaat waar alles op te zien en te bedienen is. Een soort Toon++ zeg maar :) Ben bezig om Siri aan de domotica te knuppen inderdaad, dus dat een leuke aanvulling kunnen zijn, zeker als ze met een alternatief voor zo'n Alexa komen.
Ok, ik snap het idee maar je kunt hetzelfde (en meer) als die niet an de muur hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sluw schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Ok, ik snap het idee maar je kunt hetzelfde (en meer) als die niet an de muur hangt ;)
Toch heeft het vast hangen voor demotica wel een enorm voordeel. Zoeken waar de iPad nou ook al weer gebleven is als je de lampen wilt schakelen of de verwarming hoger moet is natuurlijk bloed irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Donstil schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:36:
[...]

Toch heeft het vast hangen voor demotica wel een enorm voordeel. Zoeken waar de iPad nou ook al weer gebleven is als je de lampen wilt schakelen of de verwarming hoger moet is natuurlijk bloed irritant.
Haha ok, ik ben mn ipad nooit kwijt maar als je dat wel hebt kan t inderdaad handig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
absrnd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

[...]

Die moet je echt niet gebruiken, die slopen je oleophobic en antie-reflectie laag !
beste is een microvezel doekje, en als het echt erg is maak je deze licht vochtig met water, meer is echt niet nodig.

Alle vochtige doekjes die je kant en klaar koopt in de winkel zijn slecht voor je scherm.
Bron? Apple raadt namelijk zelf isopropanyl doekjes aan voor de reiniging van haar producten. Gewoon wegblijven van ammonia ed. Screen cleaners als die van de action zullen de oleophobic coating van het scherm echt niet aantasten.

[ Voor 20% gewijzigd door WouterL op 20-08-2017 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
Wouter Lucassen schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:19:
[...]

Bron? Apple raadt namelijk zelf isopropanyl doekjes aan voor de reiniging van haar producten. Gewoon wegblijven van ammonia ed. Screen cleaners als die van de action zullen de oleophobic coating van het scherm echt niet aantasten.
Apple
https://support.apple.com/en-us/HT204172
iPad

Handle your iPad with care to maintain its appearance. If you're concerned about scratching or abrasion, you can use one of the many cases sold separately. To clean iPad, unplug all cables and turn off iPad (press and hold the Sleep/Wake button, and then slide the onscreen slider). Use a soft, slightly damp, lint-free cloth. Avoid getting moisture in openings. Don't use window cleaners, household cleaners, compressed air, aerosol sprays, solvents, ammonia, abrasives, or cleaners containing hydrogen peroxide to clean iPad. iPad has an oleophobic coating on the screen; simply wipe iPad's screen with a soft, lint-free cloth to remove oil left by your hands. The ability of this coating to repel oil will diminish over time with normal usage, and rubbing the screen with an abrasive material will further diminish its effect and might scratch your screen.
Die isopropanyl doekjes zijn alleen voor buitenkant van omkasting, niet voor screens.
en juist goedkope zooi van de Action zal oplosmiddel bevatten.
Net zoals de speciale ScreenCleaner die Mediamarkt verkoop, ik heb meerdere malen gelezen over een gesloopt tv scherm door hun "speciaal" middeltje.

Het is hetzelfde principe als brillenpoetsdoekjes, wordt ook bij elke brillenwinkel verkocht, maar al die perfecte doekjes slopen je antireflectiecoating, en dat noemen ze business :)

Met mijn oude iPhone4 maakte ik altijd het scherm schoon als ik mijn bril schoonmaakte, na een maand of 2 was de coating geheel weg |:(

[ Voor 4% gewijzigd door absrnd op 20-08-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:09:
[...]

Wonderlijke redenering. Er is geen apparaat dat zo compact is en zo goed klinkt als de iPad Pro. Hij klinkt zelfs beter dan een Macbook Pro. Dat is dus lovenswaardig, ondanks dat losse speakers beter klinken. Als jij het geluid verwacht van een paar losse speakers dan snap je weinig van luidsprekers.
Prima, beste in z'n klasse, kom ik allemaal in mee. Blijft alleen nog steeds geen mooi geluid ansich. Dat noem ik geen wonderlijke redenering, maar gewoon een observatie. En overigens ook geen reden om een aanval te plegen op mijn kennis van luidsprekers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
absrnd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:55:
[...]

Apple

[...]

Die isopropanyl doekjes zijn alleen voor buitenkant van omkasting, niet voor screens.
Net zoals de speciale ScreenCleaner die Mediamarkt verkoop, ik heb meerdere malen gelezen over een gesloopt tv scherm door hun "speciaal" middeltje.

Het is hetzelfde principe als brillenpoetsdoekjes, wordt ook bij elke brillenwinkel verkocht, maar al die perfecte doekjes slopen je antireflectiecoating, en dat noemen ze business :)

Met mijn oude iPhone4 maakte ik altijd het scherm schoon als ik mijn bril schoonmaakte, na een maand of 2 was de coating geheel weg |:(
Dat soort scherm doekjes bevatten juist geen oplosmiddel :) brildoekjes juist wél. Gewoon letten op de actieve stoffen in de doekjes. Ik gebruik die van de action al jaren. Met succes overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik ben helemaal blij met mijn iPad als laptop vervanger, maar ik loop nu tegen de eerste probleempjes op:

Ik gebruik remote desktop voor mijn agenda software en moet daar vaak declaratie bestanden downloaden om die vervolgens bij het bedrijf dat mijn declaraties doet weer te uploaden. Nu kan ik in remote desktop niet in het bestandsbeheer van mijn iPad komen en vanuit safari niet bij de bestanden op de remote desktop server. Dat is een erg lastig probleem.

Ook doet de website van het declaratie bedrijf het niet op mijn iPad, doordat het responsieve gedeelte niet werkt kan ik geen retour informatie downloaden, wat ook nogal belangrijk is. (Vragen om een desktop site werkt dus niet aangezien het een responsieve design is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer de iPad 10.5 als main device te gebruiken maar het faalt

Laptop vervanger? No way!
Ik merk dat als ik op de web wil browsen liever mijn Windows laptop pak omdat het met een muis veeeeel sneller is.

Aangeschaft en 2 weken gebruikt vervolgens nooit meer aangeraakt. Nu ligt het in de kast te stoffen. Ik heb het gevoel alsof ik geld heb weggegooid.

Is hier een oplossing voor?

RDP is een mogelijke oplossing maar dat werkt niet goed. Of beeld kwaliteit is zeer slecht of het draait niet full screen op de tablet. Wat zeer jammer is.
Ik heb Microsoft RDP...teamviewer...VNC...etc al geprobeerd maar levert geen prettige ervaring op.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:23
Weet niet of het hier past maargoed vergeef me als dat niet het geval is.

Iemand ervaring met deze shop?

https://www.eglobalcentra...t-zilver-nl.html?desktop=

Kwam bij google shopping eruit rollen, andere webwinkels verkopen voor 377 en deze 301 euro.. klinkt haast te mooi om waar te zijn.

Alleen bang dat het een scam is.

psn: HertogJack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

HertogJack schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:38:

Kwam bij google shopping eruit rollen, andere webwinkels verkopen voor 377 en deze 301 euro.. klinkt haast te mooi om waar te zijn.

Tja, bekijk het vestigingsadres, etc. Dat mensen het uberhaupt overwegen 8)7

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32

Haast? 20% goedkoper dan elke andere webshop. Dat is niet 'haast' te mooi om waar te zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
True.. https://tweakers.net/shop...l-central-be/shopreviews/ ook even bekeken net, heb er geen lekker gevoel bij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er worden erg veel bestellingen gedaan door Tweakers daar. Bv het LG G6 levertijden topic staat vol ervaringen. Ik heb er ook een LG G6 vandaan en had er een iPad Pro bestelling lopen maar deze bleek niet op voorraad dus deze heb ik geannuleerd, het is nog even afwachten hoe dit loopt want dit heb ik vandaag pas gedaan.

Als je een wat langere levertijd geen probleem vind dan zit je goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 21-08-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopTheWood
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 17:01

Veel mede-Tweakers hebben bij eGlobal een LG G6 besteld. In het LG G6 levertijden en prijzen topic wordt er ook volop over die winkel gediscusseerd. De levering verloopt volgens mij gewoon prima, maar over de garantie lees ik daar gemengde reacties.

Ik weet verder niet hoe het met Apple en garantie op producten die van buiten Europa gekocht zijn zit, maar ik denk dat dat misschien nog lastig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Donstil schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:20:
[...]

Er worden erg veel bestellingen gedaan door Tweakers daar. Bv het LG G6 levertijden topic staat vol ervaringen. Ik heb er ook een LG G6 vandaan en had er een iPad Pro bestelling lopen maar deze bleek niet op voorraad.

Als je een wat langere levertijd geen probleem vind dan zit je goed.
Geen problemen met invoerrechten enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb overigens vandaag bij Apple besteld via de Back2School actie. Ik ben verder geen student of leraar maar kon prima bestellen. Scheelde nog iets en kan iemand straks blij maken met Beats dopjes.

Ik ben wel gebeld door Apple maar dat gesprek heb ik niet opgenomen, inmiddels is de status aangepast naar "Verzending wordt voorbereid"

Edit: En inmiddels verzonden.

Edit2: Ontvangen, beats koptelefoon zit er netjes bij. Bestellen kan dus gewoon als je niet studeert oid.
Eerste indrukken met de 10.5 zijn fantastisch trouwens. Het 120hz scherm is echt heel indrukwekkend, ik had dit eigenlijk niet zo verwacht. Alles is fantastisch soepel zonder de animaties te moeten missen.
HertogJack schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:28:
[...]
Nou daar komt het grote verschil vandaan.
Ze zijn een grote webshop uit Azië en leveren via de UK aan Europa.

Pakketten gaan via interne distributie naar de UK en dan met DPD naar NL. Omdat het pakket dan uit de "EU" komt betaal je geen extra belasting.

Op de factuur staat verder ook geen BTW gespecificeerd dus of ze dat afdragen betwijfel ik ten zeerste.

[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 22-08-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
HertogJack schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:28:
[...]

Ik heb er een Apple watch besteld. Prima aangekomen binnen twee weken. Je betaalt geen invoerkosten. Als je geen haast hebt gewoon doen. Serienummer ook gechecked en gewoon 1 jaar garantie bij Apple. Betaal wel met CC voor het geval dat er iets misgaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HertogJack
Wouter Lucassen schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:29:
[...]

Ik heb er een Apple watch besteld. Prima aangekomen binnen twee weken. Je betaalt geen invoerkosten. Als je geen haast hebt gewoon doen. Serienummer ook gechecked en gewoon 1 jaar garantie bij Apple. Betaal wel met CC voor het geval dat er iets misgaat
Heb inmiddels een bestelling geplaatst.

Heb weinig haast :)

Betaald met paypal, dus dat zou wel goed moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

absrnd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:55:
[...]

Apple

[...]

Precies. Alcohol gebruiken om schermen schoon te maken is niet aan te raden. Net zo min als het aan te raden is dat te gebruiken voor het schoonmaken van je bril.

Brillen zijn naar mijn ervaring het beste schoon te maken met een theedoek en een beetje asem (vocht uit je mond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan aardig overweg met finalcut maar deze is er helaas (nog steeds) niet voor iOS.
Iemand toevallig nog een goeie tip voor het bewerken van video? Mag wat beperkter zijn dan FC maar moet in iedergeval kleur correctie kennen en teksten kunnen overlayen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 16:50
Wat vinden we hiervan? https://www.kickstarter.com/projects/767721702/luna-display

[Video: https://ksr-video.imgix.net/projects/3033145/video-808658-h264_high.mp4]
Luna Display seamlessly extends your Mac desktop to your iPad, creating a wireless second monitor with stunning image quality. Available for Mini DisplayPort or USB-C, Luna sets up in seconds and instantly works with your existing Wi-Fi.
Ik ben onder de indruk van de video. Het concurreert met Duo Display maar dan zonder kabeltje en meer snelheid. In de gaten houden iig.
/edit wel een kabeltje dus mocht je niet al te beste WiFi hebben. Thuis zal het geen issue zijn maar mobiel beter toch een kabel.

[ Voor 10% gewijzigd door ZiSE op 23-08-2017 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
ZiSE schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 00:08:
Wat vinden we hiervan? https://www.kickstarter.com/projects/767721702/luna-display

[video]

[...]

Ik ben onder de indruk van de video. Het concurreert met Duo Display maar dan zonder kabeltje en meer snelheid. In de gaten houden iig.
/edit wel een kabeltje dus mocht je niet al te beste WiFi hebben. Thuis zal het geen issue zijn maar mobiel beter toch een kabel.
Klinkt mooi, maar er is altijd een probleem geweest met draadloos, dat de hoeveelheid data van hoge resolutie een groot probleem geeft en veel lag, daarom heeft Duet het kabeltje.

Ik hoop dat het mogelijk is deze in een MacMini te pluggen en mijn iPad pro als default scherm te gebruiken.

Ik heb een beetje slechte ervaringen met Kickstarter, ik zit nu nog op een project te wachten dat al meer dan 1,5jaar over de datum is, en elke keer wordt verteld binnen 2 weken klaar te zijn :X
en ik weet niet wat ik aan poorten heb, in mijn iMac of MacMini, over een jaar O-)

[ Voor 13% gewijzigd door absrnd op 23-08-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Ik heb sinds gisteren de nieuwe pro 12,9 en heb het geluid vergeleken met de pro 9,7 en Ik merk dat de 12,9 een veel voller geluid heeft en harder kan. Was dit ook al het geval tussen de oude 12,9 en 9,7 pro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Jeffrey88 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:36:
Ik heb sinds gisteren de nieuwe pro 12,9 en heb het geluid vergeleken met de pro 9,7 en Ik merk dat de 12,9 een veel voller geluid heeft en harder kan. Was dit ook al het geval tussen de oude 12,9 en 9,7?
Ja, beide 12,9 (en de 10,5) hebben 4 nieuw ontworpen speakers in plaats van 2. Scheelt inderdaad een hoop.
Pagina: 1 ... 23 ... 36 Laatste