Haters everywhere but I don’t really care
Ik was op zoek naar en media player app voor de iPad waarmee ik de audio lag, die je hebt met Bluetooth koptelefoons, kan compenseren.
VLC kan het wel, maar moet je elke keer aanzetten, en is lastig te regelen.
Infuse Pro (nog) niet
Tot mijn verbazing las ik dat de standaard Movie app dit automagisch al compenseert
Kan ik eindelijk mijn noise canceling Parrot Zig gebruiken
Ik weet niet vanaf welke update ingevoerd is, maar een jaartje geleden was dit nog steeds een probleem.
Daar lijkt de iPad voor gemaakt! Een foto maken en direct een laag met aantekeningen eroverheen kunnen maken. De man die bij ons thuis de keuken kwam inmeten, had ook een iPad Pro bij zich. Hij maakte een foto van de ruimte en noteerde daar de metingen direct in. Een nog efficiëntere workflow is bijna niet te bedenken.Redondo1982 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:21:
[...]
Dank voor de input, want hier heb ik veel aan. Mijn zakelijke gebruik is als volgt:
Ik loop door complexen heen om de boel in te meten. Ik maak dan een foto met m'n iPhone en maak notities in m'n A5 map. Hierna kom ik op kantoor en dan moet ik het weer digitaal verwerken. Geen probleem, maar misschien kan het sneller en directer (iCloud) met de iPad. Ik schiet een foto met de iPad en maak er direct notities bij met de Pencil. Die zet ik in een iCloud map en als ik op kantoor ben kan ik ze direct inzien. Kan je bevestigen of dit een goede optie is en ik erop vooruit ga?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik probeer je klik te reproduceren op mijn 10.5, maar wat bedoel je met scherm in vieren delen?cips2004 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:45:
Hoi,
Ik hoor sinds gisteren een klik op mijn Ipad Pro 10.5 en wel als volgt: Mijn Ipad houd ik dan landscape vast met 1 hand, de homebutton links. Even het scherm in vieren delen, als ik dan in het midden van het scherm linksonder aandruk met mijn duim, dan hoor ik een klik. Hebben jullie daar ook last van? Ipad werkt overigens briljant goed hoor, maar die klik lijkt me niet oké.
Verwijderd
Denk dat hij 'denkbeeldig' bedoelt toch? Zal ongetwijfeld geen zaag ter hand hebben genomenNss schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:37:
[...]
Ik probeer je klik te reproduceren op mijn 10.5, maar wat bedoel je met scherm in vieren delen?
Verwijderd
Niets mooiers dan iemand blij maken, zeker weten. En jij doet het wel gaaf, en jezelf en je vrouw blij gemaakt. Dat is dubbelop!absrnd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:39:
[...]
Als ik de financiën heb, dan wel, maar "S" iPhones koop ik gewoon niet, en ik ben nu blijven hangen op de 6+, en kijk uit naar de iPhone 8
Ik had de iPad door willen verkopen, en dan hoef ik er niet zo veel bij te leggen, en mijn vrouw blij maken is ook veel waard
Die iPhones vind ik ook best wel stevig aan de prijs hoor. Helemaal wanneer je ze vergelijkt met de iPad's waarbij je voor mijn gevoel (blijf een Hollander hè) veel meer waar voor je geld krijgt.
Ik heb er ook meteen een Pencil bij gekocht, inclusief voetje om 'm in te zetten:

Te duur uiteraard, maar wel netjes
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nice, dat voetje ziet er netjes uit, massief metaal of plastic met chroom laagje ?Exirion schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:17:
Hier grote tevredenheid met de iPad Pro 10.5", als vervanger van een iPad 3 (5 jaar oud). Hij blinkt in alle opzichten uit
Ik heb er ook meteen een Pencil bij gekocht, inclusief voetje om 'm in te zetten:
[afbeelding]
Te duur uiteraard, maar wel netjes
Ik bedoel,het scherm in 4 deken opsplitsen ( denkbeeldige lijnen) , dan is het geluid hoorbaarbaar als ik met mijn duim links onder 1/4 van het scherm in het midden van die kwart hard aandruk. Ter hoogte van letter S. Heel apart.. vraag me af of jullie die klik ook horen..Nss schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:37:
[...]
Ik probeer je klik te reproduceren op mijn 10.5, maar wat bedoel je met scherm in vieren delen?
Verchroomd metaal met rubberen laagje eronder. Goed zwaar en stroef.absrnd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:37:
Nice, dat voetje ziet er netjes uit, massief metaal of plastic met chroom laagje ?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dan is inderdaad apart. Ik heb dat niet op die van mij.cips2004 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:49:
[...]
Ik bedoel,het scherm in 4 deken opsplitsen ( denkbeeldige lijnen) , dan is het geluid hoorbaarbaar als ik met mijn duim links onder 1/4 van het scherm in het midden van die kwart hard aandruk. Ter hoogte van letter S. Heel apart.. vraag me af of jullie die klik ook horen..
Ik heb net deze besteld: https://www.amazon.de/auf...icht-Anti-Kratzer-Schutzhülle/dp/B0718X3GJ5/ref=sr_1_5?ie=UTF8&qid=1497988470&sr=8-5&keywords=Ipad+10.5Robsta86 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:09:
Iemand nog ervaringen met redelijk geprijsde, goede en snel leverbare smart covers voor de iPad pro 10.5? Ik krijg vanavond de iPad binnen, en dacht rustig nog ff een hoesje uit te kunnen zoeken... Maar nu heb ik eigenlijk alsnog voor vrijdag een beschermhoes nodig i.v.m. ziekenhuisopname, en wil de iPad wel een beetje kunnen beschermen tijdens m'n verblijf
Via Amazon wordt vrijdag halen wel net lastig, maar je kan geluk hebben....
[ Voor 45% gewijzigd door Nss op 20-06-2017 21:56 ]
https://forums.macrumors....d-party-adapters.2052414/
Lijkt er op dat bepaalde adapters die niet van Apple komen het ook doen. Zou alleen wel een USB-C => lightning kabel van Apple kopen.
Vooral issue voor het 12.9" model, maar 10.5" laad ook (veel sneller).
Blijft vreemd waarom Apple geen betere charger bij vooral het 12.9" model gestopt heeft. 4-5 uur laad tijd is bezopen met een 12W lader.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ja heb dezelfde. Amazon is meestal 3 (werk) dagen via DHL.Nss schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:53:
[...]
Dan is inderdaad apart. Ik heb dat niet op die van mij.
[...]
Ik heb net deze besteld: https://www.amazon.de/auf...icht-Anti-Kratzer-Schutzhülle/dp/B0718X3GJ5/ref=sr_1_5?ie=UTF8&qid=1497988470&sr=8-5&keywords=Ipad+10.5
Via Amazon wordt vrijdag halen wel net lastig, maar je kan geluk hebben....
Als je een sleeve/hoesje met rits wilt om hem in op te bergen, 11-12" hoesje in rood of blauw bij Mycom van Trust:
https://mycom.nl/product/...o-soft-sleeve-for-116-red
of bv. een 12" Macbook hoesje:
http://www.xando.nl/mw-sl...blue-white-mw-400046.html
Ik heb een hele rits geprobeerd, maar die laatste was het dunst en paste het best. Het is niet ideaal, maar ik gebruik m'n iPads altijd het liefst zonder hoes, sleeve, cover etc.... als het even kan (neefjes, nichtjes).
....durf even het woord naakt in deze hitte niet te gebruiken.....
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Zo'n soort sleeve heb ik hier ook nog wel liggen. Voor het mooie eigenlijk wat aan de grote kant maar ik denk dat ik het er voor nu maar ff mee moet doen. Hoef toch maar 1 nachtje te blijven als het goed is, kijk ik daarna wel verder voor een hoesje.loekf2 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:12:
[...]
Ja heb dezelfde. Amazon is meestal 3 (werk) dagen via DHL.
Als je een sleeve/hoesje met rits wilt om hem in op te bergen, 11-12" hoesje in rood of blauw bij Mycom van Trust:
https://mycom.nl/product/...o-soft-sleeve-for-116-red
of bv. een 12" Macbook hoesje:
http://www.xando.nl/mw-sl...blue-white-mw-400046.html
Ik heb een hele rits geprobeerd, maar die laatste was het dunst en paste het best. Het is niet ideaal, maar ik gebruik m'n iPads altijd het liefst zonder hoes, sleeve, cover etc.... als het even kan (neefjes, nichtjes).
....durf even het woord naakt in deze hitte niet te gebruiken.....
Voor wat betreft de iPad pro 10.5: in een woord: wauw. Wat is dit ding snel en wat een mooi scherm. Nou zul je al gauw onder de indruk zijn komende van een iPad mini 1
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, ik heb nog een gesealde smart keyboard voor de 10.5 inch te koop:
V&A aangeboden: Apple Smart Keyboard voor iPad Pro 10.5 Inch
[ Voor 3% gewijzigd door YoungStarDC op 21-06-2017 13:46 ]
Verwijderd
Deze week is dat
http://www.idownloadblog....-app-telepaint-go-for-it/
Maar sinds een paar weken staat de free app niet meer op de frontpage van de store?
Ja dat klopt, heb ik ook, het is een hele lichte klik die je dan hoort.cips2004 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:45:
Hoi,
Ik hoor sinds gisteren een klik op mijn Ipad Pro 10.5 en wel als volgt: Mijn Ipad houd ik dan landscape vast met 1 hand, de homebutton links. Even het scherm in vieren delen, als ik dan in het midden van het scherm linksonder aandruk met mijn duim, dan hoor ik een klik. Hebben jullie daar ook last van? Ipad werkt overigens briljant goed hoor, maar die klik lijkt me niet oké.
Andere zelfde ervaring?
[ Voor 8% gewijzigd door Nss op 23-06-2017 18:19 ]
Dat er een verschil in schermen zit vind ik geen probleem. Wat adviseren jullie?
Heel vervelend hé, ik kijk het nog even aan.. ga jij er nog iets mee doen? Apple contacten bijvoorbeeld?Sovereign schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:42:
[...]
Ja dat klopt, heb ik ook, het is een hele lichte klik die je dan hoort.
Het scherm van de iPad 2017 is heel goed. Het scherm is hetzelfde als op alle Retina-iPads t/m de iPad Air (1). Er wordt in reviews zwaar de nadruk op het scherm van deze iPad 2017 gelegd, omdat de iPad Air 2, als enige "gewone" iPad, een gelamineerd scherm had. Gezien de gunstige prijs van de iPad 2017 is dat misschien niet heel eerlijk.GrasshopperNL schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:28:
Oei ik twijfel tussen een iPad air 2 van V&A of een nieuwe iPad 2017.
Dat er een verschil in schermen zit vind ik geen probleem. Wat adviseren jullie?
Je hebt nu de de keuze tussen de gewone iPad en de pro-versies van de iPad. Die laatste serie komt met een gelamineerd scherm. Aan jou de keuze of je die extra honderden euro's extra daarvoor wil uitgeven.
De verwachting is bovendien dat de 'gewone' iPad 2017 langer iOS-ondersteuning zal krijgen dan de iPad Air 2.
[ Voor 6% gewijzigd door FreshM op 24-06-2017 01:32 ]
Ik denk dat het aan de constructie ligt en dat de meeste zo niet alle modellen dit hebben, het valt de meesten alleen niet op. Ik zelf ga er niets mee doen omdat het me niet stoort, maar mocht jij contact met Apple hebben hoor ik graag wat ze ervan zeggen.cips2004 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 00:03:
[...]
Heel vervelend hé, ik kijk het nog even aan.. ga jij er nog iets mee doen? Apple contacten bijvoorbeeld?
Als ik het goed begrijp levert Apple zelf geen backcover meer omdat de hitte anders niet goed weg kan. Wat voor schade zou een volledige backcover (wat ik nu dus heb) voor schade aan kunnen richten? Of is dit meer een theoretisch probleem?
Ik heb de nieuwe iPad Pro 12.9 (2017) en ik heb een probleem met de Google Foto's App, het bekijken van foto's gaat goed, maar ik kan ze niet bewerken.
Ik wil graag weten of andere mensen met de nieuwe iPad Pro hetzelfde probleem hebben!
Werkt hier ook niet met laatste versie (iPad 10.5).lucbrons383 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:26:
IPAD PRO 12,9 2017
Ik heb de nieuwe iPad Pro 12.9 (2017) en ik heb een probleem met de Google Foto's App, het bekijken van foto's gaat goed, maar ik kan ze niet bewerken.
Ik wil graag weten of andere mensen met de nieuwe iPad Pro hetzelfde probleem hebben!
Ik denk dat het wel meevalt. Ik heb 5 jaar lang een iPad 3 in een siliconenhoesje gebruikt, en dat is het meest stroomvretende model van de iPad tot nu toe. Vandaar dat ie ook een dikke accu had en relatief zwaar was. Echt heel heet is ie nooit geworden en na 5 jaar werkt ie nog steeds perfect. De accu ook.Nss schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:18:
Als ik het goed begrijp levert Apple zelf geen backcover meer omdat de hitte anders niet goed weg kan. Wat voor schade zou een volledige backcover (wat ik nu dus heb) voor schade aan kunnen richten? Of is dit meer een theoretisch probleem?

Desalniettemin vind ik de toetsenbord cover van Apple wel het mooist tot nu toe. Staat ook vrij stevig en aangezien ik veel op forums zit, is het eigenlijk wel een groot voordeel met typen. Dus die ga ik morgen kopen ipv de cover.
[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 24-06-2017 19:53 ]
I don't have dreams, I have goals!!
Ik heb trouwens een review geschreven: productreview: Apple iPad Pro 12.9 (2017) WiFi + Cellular 256GB Grijs review ... misschien leuk om te lezen....
Vergeleken met de Ipad air 2, wordt de nieuwe Ipad 10.5 2017 een heel stuk warmen tijdens o.a. het internetten.
Is dat normaal? Dacht dat de processor terug kon klokken bij minder belastende activiteiten. Ik had niet verwacht dat hij warmer zou worden.
Lijkt me niet normaal. De mijne heeft hier geen last van. Echter , heb je de iPad ingesteld als nieuwe iPad of heb je een iCloud reserve kopie teruggezet? Indien dat tweede is de iPad misschien nog bezig met indexeren, wat de load op de iPad kan verklaren.honey schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:34:
Gebruik nu de ipad 10.5 vanaf het begin. Weinig te klachten, maar ...
Vergeleken met de Ipad air 2, wordt de nieuwe Ipad 10.5 2017 een heel stuk warmen tijdens o.a. het internetten.
Is dat normaal? Dacht dat de processor terug kon klokken bij minder belastende activiteiten. Ik had niet verwacht dat hij warmer zou worden.
Die van mij blijft koel, zeker bij alleen maar browsen en dergelijke. Zelfs met die hitte. Ik heb 'm wel als nieuwe iPad geinstalleerd omdat ik eens wilde opschonen.honey schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:34:
Je moet niet onderschatten hoe belastend a beetje surfen voor de processor kan zijn, HTML5 filmpjes e.d. kunnen als snel zelfs mijn iMac laten blazen.honey schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:34:
er zitten tegenwoordig zoveel slimme en mooie opmaak in websites die best wel wat processor kracht vereisen.
wamer worden is geen probleem, te heet om aan te raken is wat anders.
Mogelijk dat een specifieke website dat veroorzaakt? Ik kom ook van een Air 2 af, maar merk echt geen verschil in warmteproductie tijdens internetten.honey schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:34:
Gebruik je de iPad buiten in de zon oid? Mijn 12.9 wordt ook niet warm, behalve in de tuin, dan is het zo opgewarmd.honey schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:34:
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Het gaat niet zozeer om filmpjes, want die worden afhankelijk van de gebruikte codec tegenwoordig vaak hardware-accelerated afgespeeld. Het is vooral dat HTML5 een uitgebreid framework is waar ook grafische APIs onder vallen (bijv. Canvas) en waarvoor intensief Javascript gebruikt wordt. Dat houdt een interpreter in de browser bezig.absrnd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:19:
Je moet niet onderschatten hoe belastend a beetje surfen voor de processor kan zijn, HTML5 filmpjes e.d. kunnen als snel zelfs mijn iMac laten blazen.
Ik heb via ITunes een backup op de nieuwe ipad gezet van mijn Ipad Air 2. Kon helaas niet anders, zonder veel data kwijt te raken.Wouter Lucassen schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:49:
[...]
Lijkt me niet normaal. De mijne heeft hier geen last van. Echter , heb je de iPad ingesteld als nieuwe iPad of heb je een iCloud reserve kopie teruggezet? Indien dat tweede is de iPad misschien nog bezig met indexeren, wat de load op de iPad kan verklaren.
Misschien dat het een rol speeld, samen met misschien toch html5?
Merk wel een verschil tussen de één en de andere website.
Heeft Apple dat zelf bevestigd of zijn dat geruchten? Begreep namelijk van andere geruchten dat er wel nog 1 zou komen 😊Nss schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:18:
Heb net m'n hoesje binnen van Amazon voor Pro 10.5 (zie eerdere post voor link).
Kul, dan zou je een iPad ook niet meer op schoot mogen gebruiken.duncanvdlinden schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:35:
[...]
Heeft Apple dat zelf bevestigd of zijn dat geruchten? Begreep namelijk van andere geruchten dat er wel nog 1 zou komen 😊
Verwijderd
Heb je review gelezen. Wat ik bedacht met dat ik die las is of de app LiquidText misschien wel iets voor je is. Is een gratis uitvoering van op de App store en een betaalde. Kun je hem uitproberen. Op die nieuwe iPad 12,9 inch lijkt mij dat heerlijk werken.Jeroen V schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:53:
Ik heb inmiddels ook de 12.9 binnen en wat een verbetering tov de Surface Pro 4. Nou zijn beide feitelijk twee compleet verschillende producten en had ik in eerste instantie voor de iPad Pro moeten kiezen... Maar eerste indrukken zijn positief....
Ik heb trouwens een review geschreven: productreview: Apple iPad Pro 12.9 (2017) WiFi + Cellular 256GB Grijs review ... misschien leuk om te lezen....
Verwijderd
Herinnerde me deze posting van jou, vandaar dit linkje wat je zoal kunt verwachten met die nieuwe AR API van Apple: http://armeasure.comRedondo1982 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:21:
[...]
Dank voor de input, want hier heb ik veel aan. Mijn zakelijke gebruik is als volgt:
Ik loop door complexen heen om de boel in te meten. Ik maak dan een foto met m'n iPhone en maak notities in m'n A5 map. Hierna kom ik op kantoor en dan moet ik het weer digitaal verwerken. Geen probleem, maar misschien kan het sneller en directer (iCloud) met de iPad. Ik schiet een foto met de iPad en maak er direct notities bij met de Pencil. Die zet ik in een iCloud map en als ik op kantoor ben kan ik ze direct inzien. Kan je bevestigen of dit een goede optie is en ik erop vooruit ga?
Dank je voor de tip. Ik had hem van het weekend al gedownload, en die is inderdaad prettig om opmerkingen in pdf te kunnen maken....Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 01:33:
[...]
Heb je review gelezen. Wat ik bedacht met dat ik die las is of de app LiquidText misschien wel iets voor je is. Is een gratis uitvoering van op de App store en een betaalde. Kun je hem uitproberen. Op die nieuwe iPad 12,9 inch lijkt mij dat heerlijk werken.
Verwijderd
Handige met die app is dat hem ook kunt gebruiken bij webpagina's. Wat de informatiegaring bepaald ten goede komt.Jeroen V schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 06:03:
[...]
Dank je voor de tip. Ik had hem van het weekend al gedownload, en die is inderdaad prettig om opmerkingen in pdf te kunnen maken....
Ik ook. Vind tweakers hier altijd alleen zeer langzaam in in vergelijking met andere tech websites. Bij zulke releases verwacht je toch eerder een review.EValentino schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:10:
Gaat er nog een iPad Pro review komen van de redactie? Ben toch wel benieuwd wat hun ervaringen zijn...
Precies, elke grote tech site heeft al ruim een week een review online staan, maar bij Tweakers en de buren van HWI blijft het opvallend stil...Wouter Lucassen schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:21:
[...]
Ik ook. Vind tweakers hier altijd alleen zeer langzaam in in vergelijking met andere tech websites. Bij zulke releases verwacht je toch eerder een review.
Kunnen ze in ieder geval zelf eerst alle reviews lezen:pEValentino schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:25:
[...]
Precies, elke grote tech site heeft al ruim een week een review online staan, maar bij Tweakers en de buren van HWI blijft het opvallend stil...
Verwijderd
Denk dat tweakers.net een review wil plaatsen met iOS 11 er op. Of een dergelijke review met een beta-versie van dat iOS11 nu echt handig is?EValentino schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:10:
Gaat er nog een iPad Pro review komen van de redactie? Ben toch wel benieuwd wat hun ervaringen zijn...
Alsof die iPad compleet onbruikbaar is met iOS 10...Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:51:
[...]
Denk dat tweakers.net een review wil plaatsen met iOS 11 er op. Of een dergelijke review met een beta-versie van dat iOS11 nu echt handig is?
De officiele release duurt nog wel even en tegen die tijd zit niemand meer op zo'n review te wachten. Met iOS 10 is het ook al een geweldig apparaat, dus gewoon reviewen.Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:51:
Denk dat tweakers.net een review wil plaatsen met iOS 11 er op. Of een dergelijke review met een beta-versie van dat iOS11 nu echt handig is?
Hierom wil ik hem toch hier posten.
Via mp en tweakers zijn iPad pro's (2015) 12,9 inch met pencil en type rond de 725-775 afhankelijk van opslag, garantie en extra's.
Nadeel is toch twee jaar oud product, met passende specs (prosessor en scherm)
Mijn budget is niet toereikend voor een 12.9 inch met pencil en evt typecover.
Nu twijfel ik dus tussen een nieuwe 10.5 en een "oude" 12.9
Mijn gebruik is, voornamelijk lezen van pdf bestanden en hiervan aantekeningen maken.
Naast wat browsen, film/series kijken, citrix voor werk en app gebruik (zijn niet zwaar, voornamelijk kennis bronnen).
Omdat ik dus veel lees en hier aantekeningen van maak, dacht ik aan de 12,9 mede omdat de 9,7 mij net te klein was. De specs van de 10.5 trekken me wel erg, waardoor ik dus twijfel. Adviezen?
-----up-date---
Op tweakers een leuk tweede 12.9'' kansje gevonden.
Zal me niet verbazen als die uiteindelijk weer op MP of Tweakers komt te staan, maar wilde een laptop vervanger proberen.
Had afgelopen week een Surface pro 4, formaat was wel chill besturingssysteem wat minder, dus die mocht weer de deur uit.
Had mijn iPad pro verkocht vanwege het net te kleine formaat, dus nu maar even "go big or go home".
Nu wachten tot zaterdag
[ Voor 20% gewijzigd door foekebooij op 29-06-2017 16:49 ]
Scherm is wel weer wat mooier en "rustiger".
Pen schijnt op de nieuwe ook sneller te reageren (nog niet getest). Ik zou zelf voor de 10.5 gaan
Is de upgrade van de 9.7 Pro naar de 10.5 het waard? Zit zelf nog enorm te twijfelenmatthijst schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:24:
Heb gisteren de 10.5 binnengekregen, had een 9.7 pro.
Scherm is wel weer wat mooier en "rustiger".
Pen schijnt op de nieuwe ook sneller te reageren (nog niet getest). Ik zou zelf voor de 10.5 gaan

Mwah, moet nog blijken. Scherm is wel wat groter/mooier en het lijkt allemaal weer iets vlotter.PBP schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:28:
[...]
Is de upgrade van de 9.7 Pro naar de 10.5 het waard? Zit zelf nog enorm te twijfelen
Gebruik zelf geen hoesje en/of toetsenbord, dus dat maakte upgraden wat goedkoper
Ben ook van 128 naar 64 gegaan.
Heb zelf beide apparaten gehad en ben zelf ontzettend tevreden met de extra scherm estate. Voor MIJ is dat alleen al de prijs waard. De dunnere bezels geven veel meer een pro gevoel.PBP schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:28:
[...]
Is de upgrade van de 9.7 Pro naar de 10.5 het waard? Zit zelf nog enorm te twijfelen
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Je JPG kaartje d'r inprikken lijkt me voldoende, toch? Of mis ik iets....TKroon schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:15:
Ieman hier met de camera connection kit? Ik fotografeer in RAW+JPEG, maar zou op mijn iPad het liefst alleen de JPEG importeren. Weet iemand of dit (via een omweg) mogelijk is? Google weet het ook niet...
Ja ik zit dus een beetje te twijfelen. Het blijft veel geld natuurlijk, en normaal upgrade ik niet na 1jaar. Gebruik zelf de pencil veel, dus die 120hz is natuurlijk mooi. Met 32gb zit ik vrij krap dus die 64gb is ook een uitkomst. Ik heb toen al overwogen om een 12.9 inch te nemen maar die vond ik net iets te groot, dus die 10.5 is wel een mooie middenweg. Alleen qua snelheid heb ik niet echt het idee dat ik tekort kom momenteel. Als ik het zo op een rijtje zet zie ik alleen maar voordelenWouter Lucassen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:01:
[...]
Heb zelf beide apparaten gehad en ben zelf ontzettend tevreden met de extra scherm estate. Voor MIJ is dat alleen al de prijs waard. De dunnere bezels geven veel meer een pro gevoel.
Haha als ik twee slots had zou dat lukkenGrin schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:32:
[...]
Je JPG kaartje d'r inprikken lijkt me voldoende, toch? Of mis ik iets....Zo simpel zal het wel niet zijn - anders zou je het hier niet vragen.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Kwa snelheid zal het nog wel prima zitten met de pro 9.7 maar de 10.5 VOELT wel vloeiender door het 120hz scherm. Dat merk je al bij het browsen.PBP schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:51:
[...]
Ja ik zit dus een beetje te twijfelen. Het blijft veel geld natuurlijk, en normaal upgrade ik niet na 1jaar. Gebruik zelf de pencil veel, dus die 120hz is natuurlijk mooi. Met 32gb zit ik vrij krap dus die 64gb is ook een uitkomst. Ik heb toen al overwogen om een 12.9 inch te nemen maar die vond ik net iets te groot, dus die 10.5 is wel een mooie middenweg. Alleen qua snelheid heb ik niet echt het idee dat ik tekort kom momenteel. Als ik het zo op een rijtje zet zie ik alleen maar voordelen, maar iets houd me nog tegen.
Verwijderd
Stoor je je daar echt aan schaf dan zo'n microvezeldoekje aan. Die dingen doen het perfect op je scherm.Nss schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:45:
Zelfde ervaring - 10.5 voelt sneller dan de 9.7 Pro. Alleen vind ik het scherm qua vingerafdukken veel slechter. Bij de 9.7 Pro had ik hier helemaal geen last van, nu bij de 10.5 ontzettend. Als ik scherm schoonmaak, is het scherm bij gebruik bijna direct weer vies met afdrukken en dit is ook goed te zien met het scherm aan.
Met warmer weer heb je ook sneller zweethandjesNss schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:48:
Dat was ook niet nodig, maar nu wel. Toevallig vanmiddag in de Media Markt geweest, daar was een wit model (ik heb Space Grey). Het probleem leek zich daar minder voor te doen. Misschien heb ik net een andere batch, maar kan me dat eigenlijk niet voorstellen....
Ik had een iPad Air en nu de nieuwe iPad Pro, en ik heb ook het idee dat vingerafdrukken beter blijven plakken op de nieuwe.Wouter Lucassen schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 01:00:
[...]
Met warmer weer heb je ook sneller zweethandjesmaar serieus, ik deel deze ervaring niet. Ik zie echt geen verschil in vingerafdrukken tussen de pro 9.7 en 10.5. Die pakken ze allebei net zo goed op.
Ik ook niet. Dan kun je wel aan de gang blijven
Volgens mij zit daar gevoelsmatig een verschil in. Doordat de witte rand nauwelijks vingerafdrukken laat zien, voelt het alsof je minder afdrukken achterlaat. Heb zelf nu een zwarte 9.7 Pro, maar man, daar zie je alles op. Twee oplossingen: nooit schoonmaken of screenprotector. Als je nooit schoonmaakt, dan stapelt de vettigheid zich op, en daardoor zie je de afzonderlijke vingerafdrukken niet meer. Maar dan moet je wel tegen de vettigheid kunnen... optie twee: screenprotector, bijna allemaal zorgen ze voor een verbetering. Maar met zo’n glass protector wordt het allemaal wel erg dik, en de normale folies zijn super lastig aan te brengen. Ik heb zelf het beste ervaring met bestskinsforever, maar die moet je wel nat aanbrengen. Deze voelt ook fijn aan met een Apple Pencil.Nss schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:48:
Dat was ook niet nodig, maar nu wel. Toevallig vanmiddag in de Media Markt geweest, daar was een wit model (ik heb Space Grey). Het probleem leek zich daar minder voor te doen. Misschien heb ik net een andere batch, maar kan me dat eigenlijk niet voorstellen....
Hoe kan ik op een niet-gejailbreakte iPad makkelijk eigengemaakte films op mijn iPad zetten. Ik heb het vroeger via iTunes geprobeerd maar dan was Handbrake eerst een uur bezig met al die dingen omschrijven naar een generiek formaat om daarna te kopieren. Met VLC had ik daar geen last van.
Iemand de verlossende tip?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Zo ver ik weet moet je het dan wel echt converteren naar een supported format:Atlas schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:43:
Ik heb een nieuwe iPad gekocht en loop tegen een probleem aan. Ik maak graag filmpjes met mijn GoPro en voorheen zette ik die via een gejailbreakte iPad via SSH op mijn iPad en speelde ik die af via VLC.
Hoe kan ik op een niet-gejailbreakte iPad makkelijk eigengemaakte films op mijn iPad zetten. Ik heb het vroeger via iTunes geprobeerd maar dan was Handbrake eerst een uur bezig met al die dingen omschrijven naar een generiek formaat om daarna te kopieren. Met VLC had ik daar geen last van.
https://stackoverflow.com...rmats-supported-in-iphone
Wellicht dat je het kan streamen als je de videos upload naar dropbox oid.
Kun je via dropbox of iCloud niet een bestand importeren naar VLC?Atlas schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:43:
Ik heb een nieuwe iPad gekocht en loop tegen een probleem aan. Ik maak graag filmpjes met mijn GoPro en voorheen zette ik die via een gejailbreakte iPad via SSH op mijn iPad en speelde ik die af via VLC.
Je kunt in vlc op je ipad wifi sharing aanzetten. Dan naar het ip surfen en je kunt er files droppenAtlas schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:43:
Verwijderd
Is dit iets voor je: https://softorino.com/youtube-converter-2/Atlas schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:43:
Als je een PC of Mac hebt, met behulp van Plex gewoon streamen naar je iPad. Die transcode realtime. En anders Infuse gebruiken, die kan dat ook lezen zonder converteren.Atlas schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:43:
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
aangezien ik er zelf vrij weinig verstand van heb wil ik jullie graag de volgende vraag stellen.
ik wil een ipad kopen en de keuze zit een beetje tussen de ipad 2017 of de ipad mini 4.
maar nu de vraag.
waarom is de ipad mini 4 duurder dan zijn, grotere broer?
alvast bedankt
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
ipad 2017 kost 409 euro maar bij winkels als bcc en mediamarkt vaak 385 dus de ipad mini 4 is duurder dan dan de ipad 2017Daedalus schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:24:
iPad 2017 is duurder dan de iPad mini 4 (€509 vs €489), mits je dezelfde configuratie kiest (128 GB, Wi-Fi).
Dat is de 32 GB variant, dus niet helemaal eerlijk als je dat met een 128 GB iPad Mini 4 gaat vergelijkenjoey82 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:35:
[...]
ipad 2017 kost 409 euro maar bij winkels als bcc en mediamarkt vaak 385 dus de ipad mini 4 is duurder dan dan de ipad 2017
Of dat is een antwoord op je vraag; de iPad mini 4 is duurder omdat ie 4 keer zoveel opslagcapaciteit heeft.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
[ Voor 8% gewijzigd door joey82 op 14-07-2017 15:23 ]
Ik heb ze beide,joey82 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:07:
beste tweakers,
aangezien ik er zelf vrij weinig verstand van heb wil ik jullie graag de volgende vraag stellen.
ik wil een ipad kopen en de keuze zit een beetje tussen de ipad 2017 of de ipad mini 4.
maar nu de vraag.
waarom is de ipad mini 4 duurder dan zijn, grotere broer?
alvast bedankt
De vraag is of je een groot of een klein scherm wil.
Het scherm van de mini is mooier omdat die gelamineerd is en minder spiegelend dan de iPad 2017, de iPad 2017 heeft een nieuwere processor en dus sneller. Maar beide doen het prima.
Waarom is de mini duurder? ik denk dat dat ook met strategie van Apple te maken heeft, heb het idee dat ze op de mini minder winst marge hebben dan de 2017 iPad.
Waarom er een prijsverschil is weet ik niet maar ik kan je de mini 4 aanraden. Ben van een Air naar een Mini 4 gegaan en ben erg tevreden met het formaat! Veel handzamer voor casual reading & browsing. Oh en gaming want lichterjoey82 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:35:
[...]
ipad 2017 kost 409 euro maar bij winkels als bcc en mediamarkt vaak 385 dus de ipad mini 4 is duurder dan dan de ipad 2017
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Of gaming ; want groter schermKassad schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:55:
[...]
Waarom er een prijsverschil is weet ik niet maar ik kan je de mini 4 aanraden. Ben van een Air naar een Mini 4 gegaan en ben erg tevreden met het formaat! Veel handzamer voor casual reading & browsing. Oh en gaming want lichter
een uurtje Real Racing 3 met die Air was echt minder comfortabel dan bij de mini :-) Then again, Total War speelt denk ik idd lekkerder op een groter scherm.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik kon de Mini wel waarderen en was er ook wel blij mee. Maar toen ik op een gegeven moment de Air 2 in handen kreeg was ik verkocht: Het ding was weinig zwaarder en groter dan de Mini, en het grotere scherm bood mij toch meer gemak. Even ter vergelijking dat de oudere iPads van die grote bezels hadden waardoor de Mini een verademing was. Maar de Air serie heeft dat toen weer goed gemaakt voor mij.
Nu heb ik liever bij alles een groot scherm: TV, tablet, smartphone, monitor, laptop.. doe mij maar zo groot mogelijk mits de bezels dun zijn en in het geval van een mobiel device ook zo dun en licht mogelijk. De 10.5" iPad is daar een goed voorbeeld van en ik kijk ook uit naar de iPhone 8 wat dat betreft.
Ik heb nu nog een iPad 2 16gb 4g versie deze is voor de kids nog prima maar ik wil een upgrade 😀
Als ik vanuit de iPad 2 versie kijk waar ik tevreden over ben behalve de snelheid en opslag, wat zou dan de betere keuze zijn.
De iPad air 2 of de nieuwe iPad 2017 ?
De iPad 2017 is meer dan prima, alhoewel ik het scherm van de air 2 veel mooier vind, vooral ook qua typen: het scherm van de 2017 klinkt een stuk ‘holler’ dan die van de air 2.ErwinJ schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:20:
Vraagje voor mensen die misschien uit ervaring kunnen spreken.
Ik heb nu nog een iPad 2 16gb 4g versie deze is voor de kids nog prima maar ik wil een upgrade 😀
Als ik vanuit de iPad 2 versie kijk waar ik tevreden over ben behalve de snelheid en opslag, wat zou dan de betere keuze zijn.
De Air 2 heeft sowieso een beter scherm, en dat kan zwaar wegen. Qua snelheid is de 2017 weer wat beter.ErwinJ schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:20:
Als je tevreden bent over de iPad 2, echter niet over de snelheid en opslag, is de keuze simpel: iPad 2017.... deze heeft al een veel beter scherm dan de iPad 2, en ten opzichte van de iPad Air 2 ook weer wat sneller.ErwinJ schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:20:
Vraagje voor mensen die misschien uit ervaring kunnen spreken.
Heb alleen een kort vraagje, ik had voor de 9.7" de Apple Smart Keyboard met US-keyboard en ik zou voor de 10.5" weer dezelfde willen kopen. Ik kan het alleen nergens vinden? Iemand tips?
--edit--
Na beetje zoeken, toch maar bij de Apple Store zelf besteld. Hopelijk kan ik het snel ophalen!
[ Voor 9% gewijzigd door azt33 op 28-07-2017 09:40 ]
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Ben wel benieuwd waar jullie voor zouden gaan in zo'n geval. 10,5 of 12,9 inch.
Voor mij is iPad only niet mogelijk want ik doe teveel dat op een iPad niet kan. (zoals development) Ik gebruik de iPad dus echt alleen als tablet en dat is voor mij ook de reden dat ik de keyboard cover niet hebt gekocht.ronwiel schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:40:
Zij er al Tweakers die volledig iPad only zij gegaan? Ik raakte geïnspireerd door de blogs van https://brooksreview.net/, hij werkt fulltime op de iPad. En ik dacht, mijn privé gebruik is eigenlijk niet heel erg veeleisend, dus waarom doe ik m'n iMac met dikke stof laag ook niet weg. Levert geld en ruimte op, plus een iPad past meer bij het ontzorgen op software gebied dan MacOS, waar ik ooit de mac voor hebt gekocht.
Ben wel benieuwd waar jullie voor zouden gaan in zo'n geval. 10,5 of 12,9 inch.
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.