• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12
Netflix ziet er op de ps4 bijzonder goed uit. Ik dacht dat het tegenwoordig niet meer uitmaakt welk device je gebruikt. Samen met apple tv produceert de ps4 het mooiste beeld. Het valt op dat vooral de X1 veel minder mooi beeld geeft.

Overigens grappig dat er nu games op de concurrent verschijnen waar je vroeger een playstation voor kocht. Bij de beelden van sunset overdrive moet je je twee keer in je arm knijpen om te realiseren dat dit geen ps titel is.

[ Voor 32% gewijzigd door giantgiantus op 27-10-2014 10:25 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32
Die 2.0 update kan me echt aan mn reet roesten. Zit voor mij totaal niets interessants tussen. Nee, liever kijk ik uit naar wat exclusives. En mogelijk de PSN Plus content van November

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 20:46
giantgiantus schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:16:
Netflix ziet er op de ps4 bijzonder goed uit. Ik dacht dat het tegenwoordig niet meer uitmaakt welk device je gebruikt. Samen met apple tv produceert de ps4 het mooiste beeld. Het valt op dat vooral de X1 veel minder mooi beeld geeft.
Chromecast doet het ook erg goed vind ik. Vind er idd nog altijd wel wat verschil tussen zitten. Weet alleen niet echt waar dat in zit.

@hierboven: Welke update voor de Vita is dat dan? Ik dacht dat die net geweest was (met thema's enzo). Ben wel benieuwd naar de update, hoop wel dat ze hierna aan DLNA en Blu-Ray playback gaan spijkeren. Dan ben ik met een PS4 onder mijn tv klaar :P

• giantgiantus
Martinspire schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:18:
Die 2.0 update kan me echt aan mn reet roesten. Zit voor mij totaal niets interessants tussen. Nee, liever kijk ik uit naar wat exclusives. En mogelijk de PSN Plus content van November
Eens. De ps4 mag dan mooie beelden kunnen produceren. Aan games ontbreekt het.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:17
Die 2.0 update is vooral interessant voor mensen die veel racegames spelen (NFS of driveclub, of the crew staks). Custom soundtrack met je eigen mp3's is altijd erg relaxt bij racegames. Dit voegt zeker wat toe.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:58
Ik heb een vraagje:

Ik heb zaterdag een Pioneer versterker gekocht en hier de PS4 op aangesloten via HDMI samen met een JBL 5.1 set

Nou kijk ik vaak series op Netflix maar als ik dat doe krijg ik geen 5.1 geluid terwijl de versterker dan wel op Dolby Pro Logic staat ingesteld, ik hoor dus allen uit de voorste 3 speakers geluid maar de surroud speakers achter komt niks uit.

Weet iemand wat ik dan fout doe? HDMI staat ook ingesteld op 5.1 via de PS4 instellingen menu.

--
De HD zenders van mijn TV geven wel gewoon 5.1 de niet HD zenders dan weer niet.
Bij games hoor ik ook gewoon 5.1 geluid. Dus zou het dan aan Netflix liggen?

[ Voor 14% gewijzigd door DM89 op 27-10-2014 10:34 ]

• giantgiantus
5.1 geluid van netflix via ps4 werkt bij mij ook niet. Vroeger wel. Toen kon ik mijn ps4 op dd 5.1 geluid zetten en kwam er ook een 5.1 signaal. Nu maakt hij er telkens gewoon lineaire PCM van.

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:53

KingCrash

Angry Rabbit

De update brengt voor mij ook weinig nieuws. Ik ben vooral benieuwd hoeveel downtime van PSN deze update gaat geven

Angry Rabbit

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 13:08
Meulendijks89 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:33:
Ik heb een vraagje:

Ik heb zaterdag een Pioneer versterker gekocht en hier de PS4 op aangesloten via HDMI samen met een JBL 5.1 set

Nou kijk ik vaak series op Netflix maar als ik dat doe krijg ik geen 5.1 geluid terwijl de versterker dan wel op Dolby Pro Logic staat ingesteld, ik hoor dus allen uit de voorste 3 speakers geluid maar de surroud speakers achter komt niks uit.

Weet iemand wat ik dan fout doe? HDMI staat ook ingesteld op 5.1 via de PS4 instellingen menu.

--
De HD zenders van mijn TV geven wel gewoon 5.1 de niet HD zenders dan weer niet.
mogelijk de instellingen van de versterker aanpassen?
bij mijn denon x1000 dien je namelijk aan te geven welke speakers je wel/niet hebt aangsloten
:

- rechts
- links
- center
- sub
- linksachter
- rechtsachter

succes! ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb een vraagje:

--
Is het dit probleem?
http://community.eu.plays...lix-PS4-App/td-p/21493127

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Ik ga veel gebruik maken van de nieuwe functies van 2.0 :

YouTube upload ga ik veel gebruiken , geen USB-stick meer nodig dan.
Music Player ga ik ook veel gebruiken in mijn game room.
SharePlay lijkt me ook wel geinig om te proberen.

• giantgiantus
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:08:
[...]

Als psn werkt ;)

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-12 19:44
Ik heb een vraagje:

--
Netflix maakt gebruik van Dolby Digital Plus. Dolby Pro Logic is niet écht surround. Een 2.1 kanaal wordt dan omgezet naar 5.1 - thans dat is het idee erachter - maar écht 5.1 is het niet.

Dolby Digital Plus wordt niet door elke receiver geaccepteerd. Mijn PS4 staat, in ieder geval, op PCM en bij mij werkt het wel. Ook ondersteunt niet elke film of serie op Netflix 5.1 geluid, dit kun je zien naast de titel van de film.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• rodi1802
  • Laatst online: 24-04-2024
Hebben meer van jullie een zoem geluid als de ps4 uit staat? Voor zo ver ik heb kunnen vinden is het een coil whine. Dit komt ook vaak voor bij opladers wanneer je die in de stopcontacten laat zitten.

Ik heb er een filmpje van gemaakt misschien is dat duidelijker.
http://youtu.be/PcTyU_RxpBg

Het is best irritant, maar ik weet niet of het verder ook kwaad kan voor de ps4.

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Hm, jammer genoeg liep de actie bij MM Ekkersrijt tm gister. Nou maar hopen dat er eerdaags een leuke bundel of actie komt nog.. :)

Verwijderd

Bij mij werkt PSN prima en dat al meer dan 9 maanden lang.

• Bellerophon
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:08:
[...]

Ok.

PSN: Bellerophon-

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:01

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:31:
[...]

Bij mij werkt PSN prima en dat al meer dan 9 maanden lang.
Waarschijnlijk omdat je al 9 maanden niet uitgelogd bent :o

Hier ook regelmatig last van traag of niet werkend PSN. (te vaak)

Verwijderd

Pinjataaa schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:33:
[...]

Waarschijnlijk omdat je al 9 maanden niet uitgelogd bent :o

Hier ook regelmatig last van traag of niet werkend PSN. (te vaak)
Ik log elke dag in en uit.

• DM89
SacreBleu schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:21:
[...]

Netflix maakt gebruik van Dolby Digital Plus. Dolby Pro Logic is niet écht surround. Een 2.1 kanaal wordt dan omgezet naar 5.1 - thans dat is het idee erachter - maar écht 5.1 is het niet.

Dolby Digital Plus wordt niet door elke receiver geaccepteerd. Mijn PS4 staat, in ieder geval, op PCM en bij mij werkt het wel. Ook ondersteunt niet elke film of serie op Netflix 5.1 geluid, dit kun je zien naast de titel van de film.
Dit is wat mijn versterker ondersteunt

Dolby TrueHD .

DTS-HD High Resolution Audio .

Surround Modes (+)10+1 (Action, Drama, Advanced Game, Sports, Classical, Rock/Pop, Extended Stereo, Front Stage Surround, ECO MODE 1, ECO MODE 2 + Phones Surround)

Dus ik kan eigenlijk het beste mijn versterker op auto select zetten, zodat hij zelf de juiste pakt?

Ik heb de PS4 met HDMI aan de versterker aangesloten, is het beter als ik de PS4 met de optische kabel aansluit of maakt dat niks uit?

Verwijderd

giantgiantus schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:26:
[...]

Eens. De ps4 mag dan mooie beelden kunnen produceren. Aan games ontbreekt het.
:? Ik kom eerlijk gezegd tijd te kort om alles te kunnen spelen. Er is al een waslijst met games beschikbaar die goed scoren en er komt nog genoeg uit komende periode. Ik zie het probleem niet

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Meulendijks89 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:37:
[...]

Ik heb de PS4 met HDMI aan de versterker aangesloten, is het beter als ik de PS4 met de optische kabel aansluit of maakt dat niks uit?
HDMI > Optical, aangezien optical niet alles doorgeeft

Zo laten dus.

PSN: fonsmeister

• DM89
fonsmeister schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:39:
[...]

HDMI > Optical, aangezien optical niet alles doorgeeft

Zo laten dus.
Hmm oke, ik dacht juist dat Optical meer ondersteunde dan HDMI maar denk dat ik er te lang uit ben gewest met versterkers enzo :P

• Martinspire
Trishul schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:29:
[...]

Die 2.0 update is vooral interessant voor mensen die veel racegames spelen (NFS of driveclub, of the crew staks). Custom soundtrack met je eigen mp3's is altijd erg relaxt bij racegames. Dit voegt zeker wat toe.
Tjah, mijn PS4 zit op dezelfde audio als mijn PC en daar start ik dan gewoon Spotify op. Dus custom soundtrack is voor mij al geen issue (al vind ik het meestal wel best). In ieder geval is er weinig wat het gamen beter maakt of stabieler. Dat is voor mij wel hogere prioriteit van een dergelijke update. Maar alsnog gaat de ontwikkeling van het platform alsmede de hoeveelheid exclusives nog steeds minder dan bij de concurrent.

Niet dat ik het een ramp vind, maar mogelijk ga ik in de week die ik vakantie heb tijdelijk een PS3 erbij halen om even wat echte exclusives te doen.

• SacreBleu
Meulendijks89 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:37:
[...]

Dit is wat mijn versterker ondersteunt

Dolby TrueHD .

DTS-HD High Resolution Audio .

Surround Modes (+)10+1 (Action, Drama, Advanced Game, Sports, Classical, Rock/Pop, Extended Stereo, Front Stage Surround, ECO MODE 1, ECO MODE 2 + Phones Surround)

Dus ik kan eigenlijk het beste mijn versterker op auto select zetten, zodat hij zelf de juiste pakt?

Je receiver op automagisch zetten is altijd een goed idee. :Y
HDMI ondersteunt meer formaten dan optical, daar zit het probleem niet in en, zoals hierboven, limiteer je jezelf als je optical kiest. Welke receiver heb je? De meeste receivers van de afgelopen 2/3 jaar moeten Dolby Digital Plus wel ondersteunen, afaik.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• giantgiantus
Martinspire schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:44:
[...]

Tjah, mijn PS4 zit op dezelfde audio als mijn PC en daar start ik dan gewoon Spotify op. Dus custom soundtrack is voor mij al geen issue (al vind ik het meestal wel best). In ieder geval is er weinig wat het gamen beter maakt of stabieler. Dat is voor mij wel hogere prioriteit van een dergelijke update. Maar alsnog gaat de ontwikkeling van het platform alsmede de hoeveelheid exclusives nog steeds minder dan bij de concurrent.

Niet dat ik het een ramp vind, maar mogelijk ga ik in de week die ik vakantie heb tijdelijk een PS3 erbij halen om even wat echte exclusives te doen.
Je zou ook een X1 kunnen overwegen. Een aantal zeer goede exclusives en binnenkort ook nog eens halo1t/m4. Deze week komt ook nog eens een echte ps game op de X11 uit: sunset overdrive. Prima reviews! Multiplats kan je beter op de ps4 spelen aangezien die beter draaien (al zal je wel x1 firmware missen die veel fijner is).

[ Voor 4% gewijzigd door giantgiantus op 27-10-2014 11:50 ]

• DM89
SacreBleu schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:44:
[...]

Je receiver op automagisch zetten is altijd een goed idee. :Y
HDMI ondersteunt meer formaten dan optical, daar zit het probleem niet in en, zoals hierboven, limiteer je jezelf als je optical kiest. Welke receiver heb je? De meeste receivers van de afgelopen 2/3 jaar moeten Dolby Digital Plus wel ondersteunen, afaik.
Ik heb de Pioneer VSX-424-K gekocht.

Op Bol.com staat:

AV-receiver
Per kanaal: 130 Watt
Dolby TrueHD, Dolby Pro Logic II, Dolby Digital Plus, DTS-HD, DTS Neo:6

Op de pioneer site staat dat niet volgens mij.

[ Voor 16% gewijzigd door DM89 op 27-10-2014 11:50 ]

• Martinspire
giantgiantus schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:47:
[...]

Je zou ook een X1 kunnen overwegen. Een aantal zeer goede exclusives en binnenkort ook nog eens halo1t/m4. Deze week komt ook nog eens een echte ps game op de X11 uit: sunset overdrive. Prima reviews! Multiplats kan je beter op de ps4 spelen aangezien die beter draaien (al zal je wel x1 firmware missen die veel fijner is).
offtopic:
Heb ik al ;)
Overigens krijgt die nu ook een pricedrop naar $349 en $449 :o
http://news.xbox.com/2014/10/xbox-one-special-savings

Verwijderd

joepie, youtube in versie 2.0

zou Sony er nou echt niet voor kunnen zorgen dat die standby optie ook echt een functie krijgt?

dus als ik een game ben aant spelen en ik moet weg, ik de PS4 in standby kan zetten en later weer verder kan?

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:57
Zijn ze mee bezig. :)

[ Voor 89% gewijzigd door polopolo150 op 27-10-2014 11:55 ]

• SacreBleu
Meulendijks89 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:47:
[...]

Ik heb de Pioneer VSX-424-K gekocht.

Op Bol.com staat:

AV-receiver
Per kanaal: 130 Watt
Dolby TrueHD, Dolby Pro Logic II, Dolby Digital Plus, DTS-HD, DTS Neo:6

Op de pioneer site staat dat niet volgens mij.
In de handleiding suggereren ze dat je wel DB+ ondersteuning hebt. Ook andere websites specificeren dat je DB+ hebt. Heb je de audio instelling op je PS4 aangepast naar Linear PCM? (Settings -> Sound and Screen (oid) -> Audio Output -> Linear PCM) Misschien heb je het nu op Dolby of DTS staan.

• giantgiantus
Martinspire schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:51:
[...]

offtopic:
Heb ik al ;)
Overigens krijgt die nu ook een pricedrop naar $349 en $449 :o
http://news.xbox.com/2014/10/xbox-one-special-savings
De ps3 geeft dan een behoorlijk aantal pareltjes. Heb echter het gevoel dat de best gewardeerde ganes ook nog wel een ps4 upgrade krijgen. Laten we het hopen want exclusives op de ps4 vallen tot nu toe behoorlijk tegen. Ik verwacht na de laatste ronde precies ook zeer weinig van the order.

• giantgiantus
SacreBleu schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:58:
[...]

In de handleiding suggereren ze dat je wel DB+ ondersteuning hebt. Ook andere websites specificeren dat je DB+ hebt. Heb je de audio instelling op je PS4 aangepast naar Linear PCM? (Settings -> Sound and Screen (oid) -> Audio Output -> Linear PCM) Misschien heb je het nu op Dolby of DTS staan.
Ojee ik dacht altijd dat linear PCM gewoon stereo is?

• DM89
SacreBleu schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:58:
[...]

Volgens mij heb ik dat inderdaad op Dolby en DTS staan maar wat ik Linear PCM dan ik dacht dat het juist stereo was?:P

Trouwens heeft HDMI ARC er iets mee te maken? Ik gebruik nu HDMI 3 aangezien mijn HDMI DVI en HDMI ARC Helaas kapot zijn |:( |:( |:(

• SacreBleu
giantgiantus schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:59:
[...]

Ojee ik dacht altijd dat linear PCM gewoon stereo is?
Linear PCM is uncompressed, beste wat je kunt hebben. Zeker geen stereo, tenzij de bron alleen stereo heeft. In principe is DD een compressed formaat. PCM is dat niet, dat is gewoon uncompressed.

Je hebt ook nog bitstream dan wordt de decoding door je receiver gedaan, met LPCM door je PS4. Je zult met LPCM dus niet zien dat je een Dolby Digital Plus signaal hebt, maar je moet het zéker wel horen. Beide signalen zijn hetzelfde alleen het decoden wordt ergens anders gedaan.

[ Voor 27% gewijzigd door SacreBleu op 27-10-2014 12:08 ]

• SacreBleu
Meulendijks89 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:01:
[...]

Volgens mij heb ik dat inderdaad op Dolby en DTS staan maar wat ik Linear PCM dan ik dacht dat het juist stereo was?:P

Trouwens heeft HDMI ARC er iets mee te maken? Ik gebruik nu HDMI 3 aangezien mijn HDMI DVI en HDMI ARC Helaas kapot zijn |:( |:( |:(
ARC (Audio Return Channel) gebruik je als je via één HDMI kabel beeld op je TV wil hebben maar de audio van je TV over je audiosysteem wil afspelen. Dan gaat beeld van receiver naar TV via HDMI en audio van TV naar receiver over dezelfde kabel.

Als het goed is heb je je PS4 op de HDMI In op je receiver aangesloten en de HDMI out naar je TV. Dan heb je geen ARC nodig.

• DM89
SacreBleu schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:04:
[...]

ARC (Audio Return Channel) gebruik je als je via één HDMI kabel beeld op je TV wil hebben maar de audio van je TV over je audiosysteem wil afspelen. Dan gaat beeld van receiver naar TV via HDMI en audio van TV naar receiver over dezelfde kabel.

Als het goed is heb je je PS4 op de HDMI In op je receiver aangesloten en de HDMI out naar je TV. Dan heb je geen ARC nodig.
Oke dan is het goed haha, ik ga zodra ik thuis ben rven aan de slag rond 3 uur ik laat wel weten als het lukt :)

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 14:53
Morgen de 2.0 update eindelijk...ben benieuwd :)

PSN: Maichel

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 22:08

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Hopelijk komt er rond de kerst nog een mooie aanbieding, zit nog te twijfelen of ik eerste Diablo 3 of Dragon Age 3 ga halen, dilemma's :P
Ik wil ook bij de PS4 club horen, heb de ps3 wel een beetje gezien inmiddels :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• SacreBleu
BlackEyedAngel schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:22:
Hopelijk komt er rond de kerst nog een mooie aanbieding, zit nog te twijfelen of ik eerste Diablo 3 of Dragon Age 3 ga halen, dilemma's :P
Ik wil ook bij de PS4 club horen, heb de ps3 wel een beetje gezien inmiddels :)
Diablo III is vooral leuk als je het met andere mensen kan spelen. Toen het spel net uitkwam speelde ik solo en toen was ik er al snel op uit gekeken. Dit was wel op de PC. Sindsdien speel ik het met mijn vriendin en dan is het leuker.

Persoonlijk zou ik voor DA3 gaan, maar ik heb D3 dan ook al gespeeld en ben er op uitgekeken.
Morgen ga ik zelf Lords of the Fallen ophalen. Lijkt héél erg op Dark Souls 2, maar ziet er iets gelikter uit.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

SacreBleu schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:29:
[...]

Diablo III is vooral leuk als je het met andere mensen kan spelen. Toen het spel net uitkwam speelde ik solo en toen was ik er al snel op uit gekeken. Dit was wel op de PC. Sindsdien speel ik het met mijn vriendin en dan is het leuker.

Persoonlijk zou ik voor DA3 gaan, maar ik heb D3 dan ook al gespeeld en ben er op uitgekeken.
Morgen ga ik zelf Lords of the Fallen ophalen. Lijkt héél erg op Dark Souls 2, maar ziet er iets gelikter uit.
Hier hetzelfde... speel Diablo 3 continu met mijn vriendin :D

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-12 18:34
Maichel schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:18:
Morgen de 2.0 update eindelijk...ben benieuwd :)
Ik denk dat sommige mensen (niet specifiek gericht aan jou Maichel) iets te veel verwachten van de nieuwe versie, omdat ze in het algemeen meer nieuws willen op de PS4. De update zal die honger niet echt gaan stillen volgens mij; daarvoor zijn games nodig. Voor mij persoonlijk zit er weinig in de update die 't echt spannend maakt. Voor wie z'n eigen muziek wil luisteren of z'n gameplay direct op Youtube wil kunnen plaatsen is het leuk, en het aanpassen van de achtergrondkleur van de interface is ook een aardige feature, maar volgens mij is het verstandig verder geen wonderen te verwachten.

Gelukkig komt er genoeg te spelen, vooral in november (Dragon Age 3, COD:AW, AC: Unity, Far Cry 4, LBP3 (PS3/4 exclusive) en GTA5), en daarna februari (Bloodborne en The Order: 1886 zijn de exclusives in die maand, we gaan eindelijk The Witcher 3 in handen krijgen en Evolve kan ook leuk worden).

Verwijderd

geert1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:33:
[...]

Ik denk dat sommige mensen (niet specifiek gericht aan jou Maichel) iets te veel verwachten van de nieuwe versie, omdat ze in het algemeen meer nieuws willen op de PS4. De update zal die honger niet echt gaan stillen volgens mij; daarvoor zijn games nodig. Voor mij persoonlijk zit er weinig in de update die 't echt spannend maakt. Voor wie z'n eigen muziek wil luisteren of z'n gameplay direct op Youtube wil kunnen plaatsen is het leuk, en het aanpassen van de achtergrondkleur van de interface is ook een aardige feature, maar volgens mij is het verstandig verder geen wonderen te verwachten.

Gelukkig komt er genoeg te spelen, vooral in november (Dragon Age 3, COD:AW, AC: Unity, Far Cry 4, LBP3 (PS3/4 exclusive) en GTA5), en daarna februari (Bloodborne en The Order: 1886 zijn de exclusives in die maand, we gaan eindelijk The Witcher 3 in handen krijgen en Evolve kan ook leuk worden).
Ik denk dat je gelijk hebt, ik heb de indruk dat velen hier de 2.0 update als een soort verlosser zien.
Dit terwijl er naar mijn mening maar kleine en nietszeggende dingen worden geïntroduceerd.
Zelf had ik het liefst gezien dat Sony deze update had aangegrepen om PSN te upgraden. De manier waarom het PS4 OS met PSN omgaat zou anders moeten en dan wel op een manier zodat het PSN netwerk minder afhankelijk van storingen wordt en/of redundant zou moeten worden uitgevoerd. Zodat het bij onderhoud niet helemaal plat zou hoeven te worden gegooid.

Kortom, firmware 2.0 is leuk, maar feitelijk stelt het niet zo veel voor.

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:39:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt, ik heb de indruk dat velen hier de 2.0 update als een soort verlosser zien.
Dit terwijl er naar mijn mening maar kleine en nietszeggende dingen worden geïntroduceerd.
Zelf had ik het liefst gezien dat Sony deze update had aangegrepen om PSN te upgraden. De manier waarom het PS4 OS met PSN omgaat zou anders moeten en dan wel op een manier zodat het PSN netwerk minder afhankelijk van storingen wordt en/of redundant zou moeten worden uitgevoerd. Zodat het bij onderhoud niet helemaal plat zou hoeven te worden gegooid.

Kortom, firmware 2.0 is leuk, maar feitelijk stelt het niet zo veel voor.
Ehh, Share play is wel echt een grote vind ik.
Alle offline games ineens online?

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:23
Zou je dan ook Call of Duty Advanced Warfare online mee kunnen spelen met iemand (Share Play)?

Ik zou het spel namelijk eerst even uit willen testen voordat ik het koop.

[ Voor 4% gewijzigd door mprkooij op 27-10-2014 12:45 ]

• Kol Nedra
  • Laatst online: 20:52
laten ze maar eerst dat hele PSN is een flinke update geven, capaciteit moet met 300% omhoog om weekenden en in de avond 18.30-22.00 op te kunnen vangen!

nothing stops this train

• Kol Nedra
mprkooij schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:45:
Zou je dan ook Call of Duty Advanced Warfare online mee kunnen spelen met iemand (Share Play)?

Ik zou het spel namelijk eerst even uit willen testen voordat ik het koop.
je kan het spel overnemen van de persoon in je friendlist, je kan niet meespelen maar je neemt zijn controle over.
maar idd, je zal zo dus kunnen testen of het je game is of niet.

nothing stops this train

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Kol Nedra schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:46:
laten ze maar eerst dat hele PSN is een flinke update geven, capaciteit moet met 300% omhoog om weekenden en in de avond 18.30-22.00 op te kunnen vangen!
Dit. Verder zal het mij allemaal een worst zijn wat ze aanpassen.

• Sloebie
Kol Nedra schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:47:
[...]

je kan het spel overnemen van de persoon in je friendlist, je kan niet meespelen maar je neemt zijn controle over.
maar idd, je zal zo dus kunnen testen of het je game is of niet.
nee je kan dus wel meespelen
Er zijn 2 opties, of overnemen of als 2p fungeren,

• Kol Nedra
Sloebie schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:49:
[...]

lijkt mij sterk maargoed..

scheelt weer games kopen dan, hoef ik nu nog maar 50% van de games te kopen, de andere 50% koopt mijn vriend dan wel.....

nothing stops this train

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Sloebie schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:49:
[...]

Inderdaad, zie tekst van Sony:
Share Screen – Share your screen with a friend, allowing them to spectate. This is ideal for PS4 owners that want to watch their friends play a game and provide helpful tips. PlayStation Plus is not required to use this.

Hand over my controller – Pass your controller to a friend, virtually, and watch them play. Your friend does not need to own, or even download the game, in order to use this feature. This is perfect for introducing your friends to new games. The host will need to be a PlayStation Plus member, but the guest does not.

Hand over another controller – If a game supports local multiplayer, you can have your friend join as player two. Again, the visitor does not need to own, or download the game in order to use this feature. Both players will need PlayStation Plus to use this feature.
Bron

[ Voor 4% gewijzigd door BlackMage op 27-10-2014 12:51 ]

• mprkooij
  • Laatst online: 20:23
BlackMage schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:50:
[...]

Inderdaad, zie tekst van Sony:

[...]
Dus kan ik wel met hem Call of Duty Advanced Warfare meespelen (Online Multiplayer) ?

• Kol Nedra
Als dat waar is...... :9~

nothing stops this train

• duckyvite
  • Laatst online: 12-12 18:29
mprkooij schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:51:
[...]

Dus kan ik wel met hem Call of Duty Advanced Warfare meespelen (Online Multiplayer) ?
Waarschijnlijk niet -> "local coop"

edit "local multiplayer"

[ Voor 5% gewijzigd door duckyvite op 27-10-2014 12:53 ]

• Kol Nedra
mprkooij schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:51:
[...]

nee local......dus games zoals Knack, Diablo 3 zou dus geweldig zijn.....

nothing stops this train

• BlackMage
Ik ga er vanuit dat ze met "Local Coop" gewoon bedoelen dat een tweede controller gebruikt kan worden.

• duckyvite
Overigens heeft CoD Ghosts ook een local coop functie, dus wdb is er een mogelijkheid, maar sws niet online

• duckyvite
BlackMage schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:53:
Ik ga er vanuit dat ze met "Local Coop" gewoon bedoelen dat een tweede controller gebruikt kan worden.
Zelfs op je gamehoesje wordt er onderscheid gemaakt tussen local en online multiplayer. Ik zou daar dus niet vanuit gaan.

• Sloebie
Kol Nedra schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:52:
[...]

nee local......dus games zoals Knack, Diablo 3 zou dus geweldig zijn.....
Je moet het zien dat er iemand naast je zit.
Maw als de game local coop online aanbied, dan kan je dat spelen.
Ze zijn natuurlijk niet helemaal dom, en er zitten beperkingen aan.

Je kan als guest niet saven.
het is maar voor 1 uur, en daarna moet je weer geinvite worden.

En dat zijn alleen maar de beperkingen die ik effe snel zie, maw ik verwacht nog wel meer beperkingen lol.

• BlackMage
De grootste beperking gaat nog technisch zijn. Het werkt gewoon met de Remote Play functie, maar dan via internet. Ik heb een filmpje gezien van een PS TV naast een PS4 en daar zie je duidelijk veel inputlag en artifacts op het scherm van de PS TV. Via internet gaat dat nog erger zijn natuurlijk.

• Sloebie
BlackMage schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:00:
De grootste beperking gaat nog technisch zijn. Het werkt gewoon met de Remote Play functie, maar dan via internet. Ik heb een filmpje gezien van een PS TV naast een PS4 en daar zie je duidelijk veel inputlag en artifacts op het scherm van de PS TV. Via internet gaat dat nog erger zijn natuurlijk.
in mij ervaring verschilt dat heel erg.
ik gebruik Remote play van tijd tot tijd via internet op me Vita, en het is echt gewoon afhankelijk wat voor verbinding je hebt.

Zelfs games zoals Resogun lopen echt soepel.

Ja enige wat me dan ernstig tegenstaat is dan weer t gebrek aan knoppen.

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Ik vraag me ook af of het gaat werken als je geen super snelle verbinding hebt. Met mijn verbinding geeft PSN me meestal maar 2Mb upload! Laat mij dan maar bij anderen mee kijken. :P

Waar ik ook bang voor ben is of het een beetje soepel gaat werken qua interface. Veel sociale functies op de PS4 werken nu zooo ontzettend omslagtig en traag! Als een simpel berichtje versturen of een vriendenverzoek accepteren al moeilijk is, dan hou ik mijn hart vast.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

• Trishul
Martinspire schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:44:
[...]

Dit vind ik best ironisch; De X1 krijgt ook alleen maar updates die features toevoegen, die niet zozeer het gamen beter maken of zorgen voor meer stabiliteit. Kwantitatief minder exclusives dan de concurrent is gewoon een onjuistheid; kijk voor de grap eens naar de exclusives lijst van PS4 games in 2014 en vergelijk dat maar eens met die van de concurrent.... Om nog maar te zwijgen over 2015; meteen in februari is het al meteen raak met 2 dikke exclusives, The Order:1886 en Bloodborne. Ik verwacht overigens wel dat 1 van de twee uitgesteld gaat worden, want ik weet niet wat Sony bezielt om twee AAA exclusives in dezelfde maand uit te brengen... Maar dat terzijde. Over de eerste helft van 2015 kunnen we dus stellen dat de exclusives line-up er voor de PS4 erg goed uitziet, van de concurrentie denk ik niet dat zij daar over heen zullen kunnen gaan.

Maar natuurlijk kun je dit afschuiven door te stellen dat al die games niet in jouw straatje passen :+

• Kol Nedra
Ja mensen inviten of berichten versturen is zeer omslachtig, ik ben bij de x360 gewend en daar werkt het allemaal veel beter. geen spijt tho van de switch naar ps4 :)

nothing stops this train

• giantgiantus
Trishul schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:16:
[...]

Dit vind ik best ironisch; De X1 krijgt ook alleen maar updates die features toevoegen, die niet zozeer het gamen beter maken of zorgen voor meer stabiliteit. Kwantitatief minder exclusives dan de concurrent is gewoon een onjuistheid; kijk voor de grap eens naar de exclusives lijst van PS4 games in 2014 en vergelijk dat maar eens met die van de concurrent.... Om nog maar te zwijgen over 2015; meteen in februari is het al meteen raak met 2 dikke exclusives, The Order:1886 en Bloodborne. Ik verwacht overigens wel dat 1 van de twee uitgesteld gaat worden, want ik weet niet wat Sony bezielt om twee AAA exclusives in dezelfde maand uit te brengen... Maar dat terzijde. Over de eerste helft van 2015 kunnen we dus stellen dat de exclusives line-up er voor de PS4 erg goed uitziet, van de concurrentie denk ik niet dat zij daar over heen zullen kunnen gaan.

Maar natuurlijk kun je dit afschuiven door te stellen dat al die games niet in jouw straatje passen :+
Eens over begin 2015 al zie ik het somber in voor the order. Tot nu toe lijkt me echter dat de exclusives van de X1 t/m najaar veel belovender zijn en de afgelopen maand beter waren? Daar staat tegenover dat de multiplats beter zijn op de ps4.

Anyway gewoon beide kopen. Spelcomputers zijn tov besteedbaar inkomen nog nooit zo goedkoop geweest.

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sloebie schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:04:
[...]

in mij ervaring verschilt dat heel erg.
ik gebruik Remote play van tijd tot tijd via internet op me Vita, en het is echt gewoon afhankelijk wat voor verbinding je hebt.

Zelfs games zoals Resogun lopen echt soepel.

Ja enige wat me dan ernstig tegenstaat is dan weer t gebrek aan knoppen.
Ik had een tijdje geleden zelfs via m'n Nexus 5 een wifi hotspot ingesteld en ik kon toen gewoon resogun spelen op m'n vita met remote play via 4G zelfs. Dat ging eigenlijk best nog wel prima ook.
giantgiantus schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:59:
[...]

De ps3 geeft dan een behoorlijk aantal pareltjes. Heb echter het gevoel dat de best gewardeerde ganes ook nog wel een ps4 upgrade krijgen. Laten we het hopen want exclusives op de ps4 vallen tot nu toe behoorlijk tegen. Ik verwacht na de laatste ronde precies ook zeer weinig van the order.
Kun je vinden. Ik vind ze stuk voor stuk interessanter dan welke X1 exclusive dan ook. Snap echt niet dat jij een PS4 hebt gehaald. Heb je je wel verdiept voordat je tot aanschaf overging? :+

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 14:53
geert1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:33:
[...]

Ja, je hebt zeker gelijk!

Maar juist omdat er vrijwel geen zak veranderd op de PS4 is het juist leuk om eindelijk wat nieuws te hebben :)

PSN: Maichel

• Martinspire
Trishul schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:16:
[...]

offtopic:
X1 krijgt zowel nieuwe features als snelheidsverbeteringen, stabiliteitsverbeteringen en dingen die het gamen makkelijker maken (meer apps snappen en gebruiksvriendelijkere party-app bv). De hoeveelheid games ligt door de PSN-titels misschien hoger, maar is niet perse beter. Ik heb sinds ik mijn PS4 heb maar 5 games erbij gedownload. Verder zijn de reviewcijfers van de exclusives op X1 vooralsnog hoger dan die van PS4. PSN titels vind ik (net als XBLA titels) sowieso weinig interessant.

2015 wordt sowieso al een druk gamejaar waarbij de PS4 exclusives mogelijk ook gewoon ondersneeuwen. Plus dat de ervaringen omtrend The Order nou niet bejubelend zijn. Sure, leuke shooter en ik ga hem halen, maar op de cinematografische prestatie na is het weinig boeiend. En met Bloodbourne heb ik inderdaad niets. Net als meer exclusives die zijn aangekondigd op E3. Wat dat betreft heeft bijna elke exclusive wel een 1 of ander fantasy-sausje en dat vind ik jammer. Survival, Horror en RPG heb je nu veel op de PS4 en dat zijn totaal mijn genres niet.

Nee de exclusives weten mij nog niet echt te overtuigen. Dat is echter niet erg, want ik weet dat er wel nog games aankomen die me wel trekken. Maar vooralsnog heb ik meer games op de X1. Voorlopig zie ik ook dat Bloodbourne en The Order de enige titels zijn in 2015 waar ook echt een datum bij staat. Verder 3 titels 2015 en de rest TBA Wikipedia: List of video game exclusives (eighth generation)

• Trishul
giantgiantus schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:26:
[...]

Eens over begin 2015 al zie ik het somber in voor the order. Tot nu toe lijkt me echter dat de exclusives van de X1 t/m najaar veel belovender zijn en de afgelopen maand beter waren? Daar staat tegenover dat de multiplats beter zijn op de ps4.

Anyway gewoon beide kopen. Spelcomputers zijn tov besteedbaar inkomen nog nooit zo goedkoop geweest.
Denk overigens niet dat de exclusives veelbelovender zijn van de X1 in 2015... Er is Halo 5 en verder....

En een X1 komt hier heus wel, maar pas als crackdown 3 uit is (2016) en MSFT hopelijk de X1 dan wat compacter heeft gemaakt.

Dat exclusives behoorlijk tegen zouden vallen is natuurlijk persoonlijk; jij vind ze tegenvallen, ik heb genoten van Killzone online, Infamous, Infamous First Light en Driveclub. Die laatste is natuurlijk een beetje een controversiele game geworden vanwege het onlinegedeelte dat niet goed werkte en verweven is met offline, maar afgelopen weekend speelde het erg lekker en zag je ook meteen de meerwaarde ervan.

@Martin:
Niet alleen in PSN titels; ook gewoon disc-based games zijn er meer van dan op de X1 helaas. Ook voor de X1 2015 games zijn er een aantal die nog geen set-release date hebben, dit is normaal als het jaar nog niet eens begonnen is. Verder denk ik niet dat een Uncharted 4 zal ondersneeuwen... Ook interessant je opmerking over dat iedere exclusive wel 1 of ander fantasy sausje zou hebben; hoe is dat dan bij de concurrentie? Volgens mij heeft alleen Forza5 dit niet :+ Of de PS4 onder gedaan heeft in 2014 wat betreft exclusives betwijfel ik, want anders zou de PS4 niet zo idioot goed verkopen en de concurrentie omverblazen. Ook een prijsverlaging en enorm gehypte games als Titanfall hebben dit niet kunnen veranderen. Immers, de grote multiplats hebben ze toch allebei. Je zou je bijna gaan afvragen, als de X1 werkelijk alles zoveel beter doet, waarom vertaald dit zich niet in de verkoopcijfers? Nou, misschien omdat de gemiddelde gamer simpelweg niet zit te wachten op een console die voornamelijk de ander voorbijstreeft op gebied van allerlei features die niet met gaming te maken hebben, zoals tv, mediaplayer enz. Waar ik het wel mee eens ben, is de stabiliteit van PSN die eigenlijk sinds Destiny (= enorme extra belasting) minder is geworden dan voorheen. Dit heeft MSFT wel beter voor elkaar, maar dat mag ook wel met over 10 jaar verspreid honderden miljoenen dollars aan inkomsten uit Live.

[ Voor 38% gewijzigd door Trishul op 27-10-2014 14:16 ]

Persoonlijk lijkt mij quantum break erg leuk. Wat ik er van kan vinden is dat Microsoft de studio heeft betaald voor ontwikkeling en daardoor exclusiviteit. De ip is van de studio zelf en de studio is ook geen first party voor Microsoft afaik.

Wat ik bedoel te zeggen : komt die game ooit nog naar de ps4?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 20:46
AtlAntA schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:20:
Persoonlijk lijkt mij quantum break erg leuk. Wat ik er van kan vinden is dat Microsoft de studio heeft betaald voor ontwikkeling en daardoor exclusiviteit. De ip is van de studio zelf en de studio is ook geen first party voor Microsoft afaik.

Wat ik bedoel te zeggen : komt die game ooit nog naar de ps4?
Dat denk ik niet, die is volgens mij echt afgekocht. Kans is nog wel dat die op de PC komt (net zoals Alan Wake)

• Kol Nedra
Al dat geld dat Microsoft heeft uitgegeven om iets exclusiefs te houden, voor datzelfde geld hadden ze 2 nieuwe studio's kunnen oprichten ^^ was slimmer geweest imo op lange termijn!

nothing stops this train

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

scatman schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:01:
Iemand die weet of ze de ps4 wit stand-alone in fysieke mediamarkt winkels verkopen?
En zo ja, of deze in Eindhoven ook mee doet aan 333€.

edit: iemand die dit aan hun twitter wil vragen aub? Ikzelf heb geen twitter, en ga er ook niet speciaal één aanmaken.
https://twitter.com/mmekkersrijt
https://twitter.com/MediaMarktEHV
Beatz schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:22:
Ik weet niet of dit kan hier maar ik zoek een witte PS4. En nu zie ik dat er gepraat wordt over de Mediamarkt die net open is en PS4's verkoopt voor 333,- en misschien dat er iemand is die er dit weekend heen gaat daar en een witte misschien kan meenemen aangezien ik uit Zwolle kom en eventueel kan opsturen? Of vraag ik dan iets verkeerds?
Beide vestigingen in Eindhoven hebben ze iig niet :)

Je kan trouwens ook gewoon een vestiging bellen; ze kunnen voorraadinformatie bekijken ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:21
Morgen komt dus de 2.0-update, maar zien we nu ook eindelijk wanneer er iemand online komt? Ik heb er nog nergens over gelezen namelijk. :(

YouTube

• Kol Nedra
Uffeltje schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:26:
Morgen komt dus de 2.0-update, maar zien we nu ook eindelijk wanneer er iemand online komt? Ik heb er nog nergens over gelezen namelijk. :(
dat vond ik juist vreselijk irritant bij de 360, dus als die feature komt zet ik het gelijk uit :)

nothing stops this train

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12 12:01
Ik heb een vraag, ik heb dus sinds kort een 2de controller voor Fifa 15 gekocht maar met het oog op AC: Unity vroeg ik me af of deze game ook 'couch-coop' te spelen is? Dus offline op de bank met vrienden?

Dit was me met googelen nog niet helemaal duidelijk. Iemand? Komen er verder nog leuke (AAA) couch-coop games uit of blijft dit een Fifa-controller :p

[ Voor 14% gewijzigd door DarkElement op 27-10-2014 15:35 ]

Gear | Last.fm | twitch.tv

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:21
Kol Nedra schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:32:
[...]

dat vond ik juist vreselijk irritant bij de 360, dus als die feature komt zet ik het gelijk uit :)
Klopt, maar dat ligt ook aan de positie op het scherm en het aantal vrienden dat je hebt. Ik snap dat er mensen over klaagden, maar dan hadden ze het beter een optie kunnen maken in plaats van het helemaal te verwijderen. Straks prijzen ze het nog aan als nieuwe feature.

YouTube

DarkElement schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:33:
Ik heb een vraag, ik heb dus sinds kort een 2de controller voor Fifa 15 gekocht maar met het oog op AC: Unity vroeg ik me af of deze game ook 'couch-coop' te spelen is? Dus offline op de bank met vrienden?

Dit was me met googelen nog niet helemaal duidelijk. Iemand?
Afaik helaas niet. Veel is wel Co op te doen maar dat is allemaal online.

Kol Nedra schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:32:
[...]

Het was er volgens mij uitgehaald omdat je nu tot 1000 friends kan. Maar een notificatie van mensen waar je vaak mee speelt is nog wel handig vind ik. De Xbox One heeft nu ideaal systeem dat je favorites kan toevoegen en alleen van die mensen notificatie krijgt, maar vraag me af of we dat ooit op de PS4 zullen zien want daar is de downloadlijst beheren en PSN naam wijzigen al een onmogelijke opgave :X 8)7

• DarkElement
AtlAntA schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:35:
[...]

Afaik helaas niet. Veel is wel Co op te doen maar dat is allemaal online.
Het aantal coop games die je met meerdere controllers/split screen kan doen valt me echt vies tegen.

• Kol Nedra
DarkElement schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:36:
[...]

Het aantal coop games die je met meerdere controllers/split screen kan doen valt me echt vies tegen.
Fifa15
Diablo3 (de beste)
Knack
Rayman Legends (2de beste)
NBA15
Worms

ja verder dan dit kom ik niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 27-10-2014 15:38 ]

nothing stops this train

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
PSN naam wjizigen is toch helemaal onmogelijk? Of kan het tegenwoordig wel? Ik heb zo'n klotenaam, ik zou die graag willen wijzigen. Had ik ooit bedacht toen ik nog een PS2 met network kit had :P Niet er van bewust dat het ooit zo toegepast zou worden in online gaming enzo.

[ Voor 16% gewijzigd door tiguan op 27-10-2014 15:39 ]

• DarkElement
Kol Nedra schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:37:
[...]

Fifa15heb ik al
Diablo3
Knack
Rayman Legends
NBA15

niet boeiend voor mij.

:$

DarkElement schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:36:
[...]

Ja mij ook. Er zijn er wel veel in de indy hoek waarvan er ook een paar bij plus hebben gezeten maar dat was niks voor mij en de vrouw.

• DarkElement
Indies zijn niet zo mijn ding om eerlijk te zijn. Vind die cheap 2d games niet echt thuis horen op next-gen (al zijn er zeker creatieve/unieke uitzonderingen; lees contrast) maar daar wil ik de discussie hier niet over uit de hand laten lopen, hou het maar op mijn persoonlijke voorkeur :p

[ Voor 12% gewijzigd door DarkElement op 27-10-2014 15:40 ]

Voor splitscreen is BariBariBall van Sportsfriends wel een aanrader, dat is echt dikke pret

YouTube: BariBariBall Wants to Become Your Sportsfriend

En dat poolstokhoogspringen daarin is trouwens ook hilarisch :9

YouTube: SPORTSFRIENDS!

[ Voor 27% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 27-10-2014 15:43 ]

• Kol Nedra
oh ja en Minecraft :)

nothing stops this train

• ThijsWTF
  • Laatst online: 22:12
Kol Nedra schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:37:
[...]

Fifa15
Diablo3 (de beste)
Knack
Rayman Legends (2de beste)
NBA15
Worms

LittleBigPlanet!

Mij valt de coop mogelijkheden ook erg vies tegen. Zelfs Need For Speed heeft geen (offline) coop!

• duckyvite
en CoD Ghosts en ik dacht Resogun ook

• DarkElement
1 game waar ik in het begin zeker coop had verwacht was Destiny, maar "helaas" (de online coop is zeker vet maar had het ook graag offline gedaan met vrienden)

• Kol Nedra
hier een lijst met offline couch multiplayer games:

http://psnprofiles.com/fo...s-with-local-multiplayer/

nothing stops this train

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Wat kun je het beste kopen om te communiceren? Zo'n complete headset (zoiets) werkt schijnbaar goed, maar ik zou liever alleen een microfoon hebben en geluid gewoon over m'n 5.1 set. Bovendien vind ik 90 euro wat veel voor iets wat ik niet vaak zal gebruiken. Ik heb vroeger die PS Eye gehad en een los Bluetooth headsetje (niet specifiek voor gaming, was gewoon voor een gsm) maar beide vond ik niet goed werken.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-12 11:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Tom schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:59:
Wat kun je het beste kopen om te communiceren? Zo'n complete headset (zoiets) werkt schijnbaar goed, maar ik zou liever alleen een microfoon hebben en geluid gewoon over m'n 5.1 set. Bovendien vind ik 90 euro wat veel voor iets wat ik niet vaak zal gebruiken. Ik heb vroeger die PS Eye gehad en een los Bluetooth headsetje (niet specifiek voor gaming, was gewoon voor een gsm) maar beide vond ik niet goed werken.
In het groepje waar ik vaak mee speel is vanalles al geprobeerd, maar inmiddels zijn we allemaal over op een Turtle Beach. Daarmee kun je het gamegeluid en chatgeluid afzondelijk van elkaar bedienen en ze zijn helemaal niet duur.

Mensen die hun 2.0/5.1 set voor geluid gebruiken en een mic voor de chat ben ik snel mee klaar; die echo/achtergrond geluiden zijn verschrikkelijk irritant als je met 3 man of meer in een party zit. :)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Is dat standaard oordopje dat je erbij krijgt niet goed dan? Ik moest er door vrienden op gewezen worden dat ie in de doos zat, anders had ik 'm waarschijnlijk zo weggegooid :P Zo klein en in een hoekje weggestopt.

[ Voor 58% gewijzigd door tiguan op 27-10-2014 16:20 ]

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:37

PBP

Alle features op een rijtje van de 2.0 update

Eindelijk na 1jaar mijn downloads pauzeren _/-\o_

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 12:45
Ik heb het filmpje gezien, maar er komt geen share play in voor? :o

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:37

PBP

0xrubennft schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:25:
Ik heb het filmpje gezien, maar er komt geen share play in voor? :o
Zit wel in de update, daar heeft Sony op hun youtube kanaal een apart filmpje voor blijkbaar.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

tiguan schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:17:
Is dat standaard oordopje dat je erbij krijgt niet goed dan? Ik moest er door vrienden op gewezen worden dat ie in de doos zat, anders had ik 'm waarschijnlijk zo weggegooid :P Zo klein en in een hoekje weggestopt.
Is echt niks :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 12:45
PBP schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:26:
[...]

Zit wel in de update, daar heeft Sony op hun youtube kanaal een apart filmpje voor blijkbaar.
Ja ik zie het staan, 2 dagen geleden. Zit echt o die feature te wachten, maar volgens mij komt het er gewoon in inderdaad. Vreemd dat ze het dan niet in deze video zetten met alle mogelijkheden (?).
tiguan schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:17:
Ik heb de oordopjes gehaald Sony voor de Playstation Vita. Heerlijke in-ear en met een microfoon die je aan en uit kan zetten met een schakelaartje. Als ik game over m'n surround set heb ik gewoon een jabra bluetooth headset, werkt ook perfect. :*)

[ Voor 41% gewijzigd door 0xrubennft op 27-10-2014 16:30 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link