Verwijderd

Betere firmwares met meer functies en betere PSN kwaliteit.

Dat is wat ik en vele anderen met mij willen denk ik.

Aan beide is het PS team druk aan het werken.

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:32:
Betere firmwares met meer functies en betere PSN kwaliteit.

Dat is wat ik en vele anderen met mij willen denk ik.

Aan beide is het PS team druk aan het werken.
Een beter PSN heeft mijns inzien niet te maken met een firmware update... maar dat is een andere discussie

PSN: Bellerophon-

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Bellerophon schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:40:
[...]

Een beter PSN heeft mijns inzien niet te maken met een firmware update... maar dat is een andere discussie
+1
Zorg er eerst voor dat je backbone (PSN) stabiel is voordat je allerlei belastende features gaat uitbrengen...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Scrisissszzz schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:41:
[...]

+1
Zorg er eerst voor dat je backbone (PSN) stabiel is voordat je allerlei belastende features gaat uitbrengen...
Dat dus. Shit ik moet er niet aan denken... een game die draait op het netwerk (Destiny/Driveclub) en vervolgens Shareplay gaan uitrollen :')

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-12 17:00
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/4/3956/14930670803_1a6b98b6a7_h.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door bartburg op 17-10-2014 08:45 ]

• Scrisissszzz
Bellerophon schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:43:
[...]

Dat dus. Shit ik moet er niet aan denken... een game die draait op het netwerk (Destiny/Driveclub) en vervolgens Shareplay gaan uitrollen :')
Ze moeten bij Sony wel doorhebben dat PSN dat niet aankan. Dat zal ook wel de reden zijn waarom ze die 2.0 firmware nog niet uitbrengen. Ze houden alleen hun mond erover omdat die firmware er al had moeten zijn volgens de beloftes ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-11 12:28

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

iedereen klaagt over PSN (terecht soms) OK microsoft heeft het wat dat betreft beter op orde. maar zou het ook te maken kunnen hebben met de enorme toestroom van nieuwe gebruikers? mits de PS4 goed verkoopt en er steeds meer users bijkomen.

Ze hadden dit uiteraard moeten voorzien, maar misschien dachten ze zo een populariteit zoals het nu is niet? ik ben maar even aan het denken ( pijnlijk :p )

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Verwijderd

Ik bedoelde eigenlijk :

1 : Betere Firmware met meer functies en de beste stabiliteit.

2 : Betere PSN kwaliteit.

2 aparte verbeteringen dus.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Dj.Restyle schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:52:
iedereen klaagt over PSN (terecht soms) OK microsoft heeft het wat dat betreft beter op orde. maar zou het ook te maken kunnen hebben met de enorme toestroom van nieuwe gebruikers? mits de PS4 goed verkoopt en er steeds meer users bijkomen.

Ze hadden dit uiteraard moeten voorzien, maar misschien dachten ze zo een populariteit zoals het nu is niet? ik ben maar even aan het denken ( pijnlijk :p )
Oh, dat zal er zeker mee te maken hebben, maar dan is het juist nog kwalijker dat ze niet daarop hebben kunnen anticiperen

• Scrisissszzz
Ergens zal Sony misschien niet de verkoopcijfers verwacht die ze hebben bereikt. En Microsoft heeft een iets groter serverpark dan Sony, die hebben veel meer om in te zetten.

Maar dan nog mag je verwachten dat Sony gaat zorgen voor stabiliteit. Ze hebben ook stukken meer inkomen nu iedereen plus nodig heeft om online te gamen :)

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:55:
Ik bedoelde eigenlijk :

1 : Betere Firmware met meer functies en de beste stabiliteit.

2 : Betere PSN kwaliteit.

2 aparte verbeteringen dus.
Alle energie op 2. Geen functies toevoegen aan 1 die psn extra belasten.

Verwijderd

giantgiantus schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:00:
[...]

Alle energie op 2. Geen functies toevoegen aan 1 die psn extra belasten.
Veel extra functies gaan geen extra kracht van PSN vragen.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:02:
[...]

Veel ook wel, die achterwege laten. Eerst trackrecord opbouwen van stabiliteit.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:02:
[...]

Shareplay / Youtube... 'nuff said

Mogelijke reden idd: Also interesting, PlayStation says PS Plus members more than doubled since Destiny launch (Crucible a possible reason?) #NPD

https://mobile.twitter.co...status/522867437268520960

Nu maar hopen dat ze dit geld gaan inzetten voor betere stabiliteit/kwaliteit van het netwerk want de PS+ games zijn ook niet zo geweldig meer...

Npd cijfers september: http://venturebeat.com/20...-giving-away-a-free-game/

[ Voor 16% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 17-10-2014 09:13 ]

• bartburg
AlphaBlack_NL schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:11:
Mogelijke reden idd: Also interesting, PlayStation says PS Plus members more than doubled since Destiny launch (Crucible a possible reason?) #NPD

Nu maar hopen dat ze dit geld gaan inzetten voor betere stabiliteit/kwaliteit van het netwerk want de PS+ games zijn ook niet zo geweldig meer...

wat een idioten zijn het ook als je eerst verplicht stelt dat mensen ps plus moeten hebben als ze online willen spelen en dan verbaas zijn als er te veel mensen ps plus nemen!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 00:04
Het lijkt wel of Shadow of Mordor slechter loopt na de laatste update van het spel, iemand anders hier ook last van?

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 14:46

shameblaster

BB4E^Cons

Maakt het eigenlijk uit of je de uitvoer op Automatisch laat staan, of dat je hem zelf op 1080p instelt onder de opties van de ps4?

Cons:::BB4E

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ze mogen van mij wel eerst andere dingen fixen dan dat ze nu doen. Melding als iemand online komt en gameinvite versoepelen. Hoef je toch niet te verzenden? Dikke bullshit

Verwijderd

Trivian schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:20:
Het lijkt wel of Shadow of Mordor slechter loopt na de laatste update van het spel, iemand anders hier ook last van?
Bij mij loopt ie nog prima.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12 18:51
shameblaster schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:29:
Maakt het eigenlijk uit of je de uitvoer op Automatisch laat staan, of dat je hem zelf op 1080p instelt onder de opties van de ps4?
Ik denk dat als je zelf '1080p' kiest en je sluit een scherm aan met een lagere resolutie dan 1080p het scherm een 'no signal' of 'out of range' signaal geeft. Bij 'auto' zal de PS4 de output vanzelf naar 720p of 480p veranderen zodat het aangesloten scherm blijft werken.
Als je altijd een 1080p scherm aansluit zal 'auto' of '1080p' niet uitmaken.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ziet er goed uit de 2.0 update maar ik mis toch nog 2 belangrijke dingen:

-DLNA ondersteuning
-suspend mogelijkheid (PS4 tijdens het gamen in standby zetten)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:59

The_Worst

Unox

Klinkt plausibel. Het hele jaar nauwelijks problemen gehad tot ongeveer een maand geleden toen werd het hele PSN netwerk een drama.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Chaoss schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:32:

-DLNA ondersteuning
Die DLNA is natuurlijk niet voor iedereen boeiend

• bartburg
Bellerophon schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:35:
[...]

Die DLNA is natuurlijk niet voor iedereen boeiend
dit houd natuurlijk niet in dat de ps4 ook mediatype zoals mkv af gaat spelen

• bartburg
http://www.news10.net/sto...station-for-ps4/17379053/

wauw een draadloos oplaadsysteem klinkt te mooi om waar te zijn!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
bartburg schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:44:
[...]

Dat zal zeker niet gaan gebeuren, maar ja DLNA is voor heel veel mensen niet boeiend.
Voor het gros is de PS4 een gameconsole, voor media hebben veel mensen al een oplossing.
[...]

Mkv is slechts een container. De vraag is welke codecs de ps4 eventueel gaat ondersteunen.

Nog wat screens van 2.0: http://m.imgur.com/a/u3R3M

Edit : project cars uitgesteld.

"Slightly Mad Studios and BANDAI NAMCO Games Europe S.A.S today announced they will be moving the release of Project CARS for the PlayStation 4, Xbox One and PC to March 17th 2015 in the US and March 20th 2015 in Europe''

[ Voor 27% gewijzigd door AtlAntA op 17-10-2014 10:54 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Chaoss schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:32:

-DLNA ondersteuning
Ja slaat helemaal nergens op dat dit niet al vanaf begin aan erop zit en nu dus ook niet bij de nieuwe update 2.0, er moet dus eerst weer een half jaar geklacht worden voor zoiets komt. Zelfde geld voor de ontbrekende mediatype. Zijn allemaal weer van die 'verborgen' belangen waarom dat dit niet gebeurt.

En zit mij laatste weken echt dood te ergen aan dat netwerk, zoveel onderhoud, zoveel storingen, zoveel bugs, nog geen één fatsoenlijke gratis game en dat voor 50 euro per jaar. Zelf driveclub die ik bij mijn pre-order al verwachte vorig jaar is er nog steeds niet. Als ik ervan uit ga dat er 8 miljoen gamers 50 euro betalen, hebben ze al 400 miljoen binnen, dan zijn ze gewoon verplicht omdat netwerk op orde te hebben.

Voor de rest is het trouwens in de basis een prima apparaat :P , nu nog even heel hard en snel polijsten.

[ Voor 34% gewijzigd door Matedeor op 17-10-2014 10:59 ]

Sloebie schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:49:
[...]

Dat zal zeker niet gaan gebeuren, maar ja DLNA is voor heel veel mensen niet boeiend.
Voor het gros is de PS4 een gameconsole, voor media hebben veel mensen al een oplossing.
Sluit het niet uit. De laatste linies Sony tv's en Bluray players spelen het ook gewoon af ;) . Laatst een Bluray speler gekocht voor familie en die pakt gewoon MKV met DTS HDMA en ook losse srt's gaan probleemloos :)

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

[...]

Waar de meeste mensen een aparte oplossing al voor hebben :Y

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 20:46
AtlAntA schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:50:
[...]

Mkv is slechts een container. De vraag is welke codecs de ps4 eventueel gaat ondersteunen.

Nog wat screens van 2.0: http://m.imgur.com/a/u3R3M

"Slightly Mad Studios and BANDAI NAMCO Games Europe S.A.S today announced they will be moving the release of Project CARS for the PlayStation 4, Xbox One and PC to March 17th 2015 in the US and March 20th 2015 in Europe''
Had gehoopt dat ze die indeling in content nog wat beter hadden gemaakt. Vind het nu echt een onoverzichtelijke lijst.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sloebie schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:49:
[...]

Gezien de commentaren die Sony kreeg over het ontbreken van DLNA op de PS4 zijn er toch wel veel mensen die het gebruiken. Sony heeft pas besloten DLNA weer toe te voegen aan de hand van de "klachten" uit de community, blijkbaar zijn er zoveel mensen die DNLA willen gebruiken dat het voor Sony ook de moeite is om er tijd/geld in te steken.

• Scrisissszzz
Chaoss schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:27:
[...]

Gezien de commentaren die Sony kreeg over het ontbreken van DLNA op de PS4 zijn er toch wel veel mensen die het gebruiken. Sony heeft pas besloten DLNA weer toe te voegen aan de hand van de "klachten" uit de community, blijkbaar zijn er zoveel mensen die DNLA willen gebruiken dat het voor Sony ook de moeite is om er tijd/geld in te steken.
Ik deed heel veel met het DLNA stuk op de PS3. Meer omdat mijn tv dat toen heel slecht deed. De nieuwere tv's hebben wel degelijke DLNA ingebouwd, ook voor mkv en srt support enz enz. En geen cinavia of hoe t ook heet die op de PS3 na een half uur het geluid uitzette ;)

Maar DLNA zou ik evengoed een mooie toevoeging vinden :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik hoop op DLNA + SRT upport :P want mijn UPC horizon ondersteund geen SRT's

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32

Waren dat niet USA-cijfers? Dus de aantallen gaan nog verder dan dat?

Project Cars is nu dus voor de 2e of 3e keer uitgesteld? Gaat lekker daar.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 17-10-2014 13:17 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Waarom worden de PSN downtijden gelijk gezien als overbelasting van het netwerk? Ik merk er in de games niets van, geen last van lag en altijd snel verbonden. Bij release van Destiny was de belasting het hoogste, het netwerk heeft geen hinder ondervonden volgens mij.

Alleen Driveclub heeft grote problemen en dat lijkt mij niet PSN gerelateerd maar eerder een (grove) foute inschatting in het ontwerp van die titel.

Het onderhoud is vervelend getimed voor ons, als daar in een maand eens twee keer een storing bijkomt is gelijk het hek van de dam. Storingen zijn gewoon niet te voorspellen, en komen overal voor.
Het zou Sony wel sieren de dagen met storing niet door te berekenen aan de klant. '2 dagen storing? dan 2 dagen plus erbij', dat zou ik netjes vinden. Al is dat voor velen vast weer niet genoeg want men wil gelijk 2 gratis AAA games tegenwoordig :D
De Frequentie van storingen/onderhoud is voor betaalde dienst echt belachelijk hoog. Zeker nu ook de PS+ games een stuk minder waar voor je geld zijn geworden mag het echt een STUK beter qua stabiliteit.

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
AtlAntA schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:50:
[...]

Bang voor GTA V. Wel jammer, keek er naar uit!

PSN: Oldzkoel

power_user schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:53:
[...]

Bang voor GTA V. Wel jammer, keek er naar uit!
Ik keek er ook erg naar uit. Voor mij persoonlijk persoonlijk is maart wel beter. Ik heb al zo weinig tijd en gta gaat straks het merendeel daarvan in beslag nemen. Dan in maart maar project cars. Vers op dag 1 zodat je nog het langst van de online community kan genieten.

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Eens qua stabiliteit. komt te veel voor zeker nu de dienst verplicht is voor online gameplay. Maar dit kan tijdelijk zijn, geen hek van de dam. Het structurele onderhoud op maandag met downtime vind ik vervelender.

Oneens mbt de PS+ games, je krijgt 6 games per maand voor 5 euro. Dat er af en toe een minder maandje bijzit is logisch. Indien mensen alleen maar 20+ uur AAA games krijgen bij plus, dan koopt niemand een spel meer. Mensen zijn tijdelijk verwend geweest, maar je krijgt nu nog steeds erg veel voor je geld...

• Sandyman538
  • Laatst online: 08:17

Sandyman538

SandstorM [148839]

Chaoss schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:40:
ik hoop op DLNA + SRT upport :P want mijn UPC horizon ondersteund geen SRT's
En jij verwacht dat Sony dat gaat doen terwijl ze zelf films uitbrengen om dan op hun console te gaan ondersteunen dat er films gestreamed kunnen worden? Ik betwijfel het. Waar gebruik je DLNA nog meer voor?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:29
Sandyman538 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:03:
[...]

En jij verwacht dat Sony dat gaat doen terwijl ze zelf films uitbrengen om dan op hun console te gaan ondersteunen dat er films gestreamed kunnen worden? Ik betwijfel het. Waar gebruik je DLNA nog meer voor?
Nou, je weet maar nooit. USB music & player van de 2.0 update is ook een stevige concurrent van hun eigen music unlimited, waarbij muziek spelen in background tijdens games allang mogelijk was.

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-11 09:34
Sandyman538 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:03:
[...]

Dat argument heeft redelijk wat van zijn kracht verloren op het moment dat Sony TV's en versterkers ook video en audio vanuit DLNA kunnen afspelen.
Trishul schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:05:
[...]

Nou, je weet maar nooit. USB music & player van de 2.0 update is ook een stevige concurrent van hun eigen music unlimited, waarbij muziek spelen in background tijdens games allang mogelijk was.
Dat laatste wordt echt interessant als de muziek ook vanuit een DLNA-bron mag komen. Dat gebruikte ik echt vaak op de 360. Nu lijkt het me toch minder interessant om met een usb-stick te werken...

Verwijderd

Dit lijkt me wel een wrede game :

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RrX7G-1xPLs]

Eindelijk de slechte spelen.

• Trishul
Crowbar schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:12:
[...]

Dat argument heeft redelijk wat van zijn kracht verloren op het moment dat Sony TV's en versterkers ook video en audio vanuit DLNA kunnen afspelen.

[...]

Dat laatste wordt echt interessant als de muziek ook vanuit een DLNA-bron mag komen. Dat gebruikte ik echt vaak op de 360. Nu lijkt het me toch minder interessant om met een usb-stick te werken...
Naar ik begreep dient zo'n usb-stick dan slechts als tussenstation, want je slaat de mp3's dan op op de PS4 zelf, zodat je de muziek kan afspelen als soundtrack tijdens racegames bv. Net zoals op de PS3 dus, maar dan uitgebreider, want de PS4 kan ook gewoon ongeacht de game background muziek afspelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Trishul op 17-10-2014 14:18 ]

• Sandyman538
  • Laatst online: 08:17

Sandyman538

SandstorM [148839]

Crowbar schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:12:
[...]

Het maakt mij allemaal niet uit, ik gebruik voor films andere apparatuur, maar volgens mij heeft die ondersteuning ook nooit in de PS3 gezeten, dus ik snap niet zo goed waar de verwachting vandaan komt dat dit dan wel zal gebeuren in de PS4.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• SCARfaceE
  • Laatst online: 13-12 13:04
Trishul schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:17:
[...]

Naar ik begreep dient zo'n usb-stick dan slechts als tussenstation, want je slaat de mp3's dan op op de PS4 zelf, zodat je de muziek kan afspelen als soundtrack tijdens racegames bv. Net zoals op de PS3 dus, maar dan uitgebreider, want de PS4 kan ook gewoon ongeacht de game background muziek afspelen.
De stick moet in je PS4 blijven om muziek af te spelen, je kan ze niet naar je PS4 kopiëren,
Sandyman538 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:18:
[...]

Het maakt mij allemaal niet uit, ik gebruik voor films andere apparatuur, maar volgens mij heeft die ondersteuning ook nooit in de PS3 gezeten, dus ik snap niet zo goed waar de verwachting vandaan komt dat dit dan wel zal gebeuren in de PS4.
De PS3 had juist wel DLNA-support, daardoor is er onder andere zo veel ophef om dat de PS4 het niet heeft (kan wel via de browser en PLEX).

[ Voor 32% gewijzigd door SCARfaceE op 17-10-2014 14:26 ]

PSN ID: Beest41

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-12 12:15
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:12:

[video]

hmmm, dat soort spellen hoeven van mij dan weer niet. :/

Computer says no

Verwijderd

Meekoh schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:30:
[...]

hmmm, dat soort spellen hoeven van mij dan weer niet. :/
Het is niet veel verschillend dan een jaarlijkse Call of Duty waar je precies hetzelfde doet.

• power_user

[video]

Hier komen weer wat high school shootings achterweg ben ik bang. CoD is meer oorlogje spelen, GTA biedt dan weer de mogelijkheid om datgene wat er in dit filmpje vertoond werd te doen maar in dit spel is het echt het doel van het spel. Onschuldige burgers (klasgenoten) doodschieten omdat je boos bent op alles en iedereen. Beetje naar vond ik t.

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12 22:02
Ik voorspel debatten, Kamervragen, roeptoeters die roepen dat dit aanzet tot geweld, zoals het vroeger met Carmageddon en Mortal Kombat(!) ook deed, media-aandacht, NU.nl frontpage etc. Datzelfde voorspel ik in de VS, maar dan keer 10.

• power_user
striner schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:37:
Ik voorspel debatten, Kamervragen, roeptoeters die roepen dat dit aanzet tot geweld, zoals het vroeger met Carmageddon en Mortal Kombat(!) ook deed, media-aandacht, NU.nl frontpage etc. Datzelfde voorspel ik in de VS, maar dan keer 10.
Yup. Dit soort spellen kan er op een dag voor zorgen dat er geen geweld meer in games mag zitten. Zeker nu we 'on the verge of the VR-age' zijn. Hierdoor wordt scheiding tussen game en realiteit nog moeilijker voor sommige puistekoppies.

[ Voor 8% gewijzigd door power_user op 17-10-2014 14:39 ]

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31

[video]

Gast... die game verheerlijkt de zogenaamde 'lone wolf' moordpartijen, zoals bekend van Amerikaanse scholen en Anders Breivik. Games met dit soort geweld op onschuldige mensen bevestigen precies de vooroordelen die anti-game lobbyisten altijd zo graag verspreiden. Als deze game veel bekendheid krijgt, zullen zij hier weer van smullen, en neerzetten als bewijsmateriaal voor games als de bron van al het kwaad.

Bovendien wordt deze game gemaakt door Poolse neo-nazi's... en dit lijkt jou een tof spel? Boycotten die hap.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

• power_user
Mss is de game wel gemaakt in opdracht van de anti-game lobbyisten om er vervolgens kapot veel aandacht aan te schenken.

• Steeliebob
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-09-2021
tjah, er zal wel (voornamelijk uit the states) weer een hoop gezeik over de game komen. maar waait later wel weer over.

Het visuele stijltje is wel grappig en lekker over de top maar vind het verder niet zo boeiend. Het lijkt een beetje een eentonige hoofdpersoon. Daarnaast hebben dit soort top-down shooters me nooit echt weten te pakken.

• Alvanosa
  • Laatst online: 22-09 18:48
Meh top down twinstick shooter. Next.

PSN: Alvanosa

Verwijderd

Svenderson schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:40:
[...]

Gast... die game verheerlijkt de zogenaamde 'lone wolf' moordpartijen, zoals bekend van Amerikaanse scholen en Anders Breivik. Games met dit soort geweld op onschuldige mensen bevestigen precies de vooroordelen die anti-game lobbyisten altijd zo graag verspreiden. Als deze game veel bekendheid krijgt, zullen zij hier weer van smullen, en neerzetten als bewijsmateriaal voor games als de bron van al het kwaad.

Bovendien wordt deze game gemaakt door Poolse neo-nazi's... en dit lijkt jou een tof spel? Boycotten die hap.
Het is een spel en in spellen komt geweld voor.

Toevallig vandaag The Last Tinker uitgespeeld.
Daarin moest je ook verschillende vijanden laten verdwijnen.

:+

• striner
moet wel zeggen dat ik, afgaande op wat ik in die trailer zie, het idee heb dat dit allemaal wat grover is dan de meeste "gewelddadige" games. Heb nog geen andere gewelddadige games gezien waar je een geweer in iemands mond stopt om vervolgens de trekker over te halen, of in zulk detail iemand kop eraf te schieten terwijl hij op de grond ligt. Ja, dit laatste kon al in veel games, maar heb het idee dat het hier net wat te realistisch overkomt om nog als gewone game te beschouwen die zonder kleerscheuren hier op de markt komt.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-12 18:34
Zullen we de discussie over geweld in games ergens anders houden? Dit is niet bepaald het topic ervoor.

• power_user
Aldus Geert

• striner
mwah, het gaat over een spel dat op de PS4 ooit uitkomt, en het wordt vergeleken in bepaalde facetten (geweld in dit geval) met andere games (die ook op de PS4 zijn of komen). Vind het nou niet bepaald enorm offtopic of derailing waar we het nu over hebben, aldus ik :)

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12 23:18

Pinjataaa

Hit me!

[video]

Eindelijk.. 8)7 Dit lijkt me dus echt niks.

[ Voor 4% gewijzigd door Pinjataaa op 17-10-2014 15:33 ]

Verwijderd

https://store.sonyenterta...&Linkid=OctoberPriceCrash

De oktober aanbiedingen in de PSStore voor de PS4.

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023

[video]

Wat een kansloze trieste game. Dat je dit wreed vindt snap ik niet hoor. Ja zowat in elke game komt (grof) geweld voor, ik speel ze ook maar dat is altijd nog in een context van 'goed tegen kwaad'. Het zinloze geweld en afslachten van onschuldige mensen in deze game is imho alleen interessant voor zieke geesten :|

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Is er een blik moraalridders opengetrokken ofzo? Of komt het doordat Dennis het niet zo subtiel brengt? :)

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-12 09:03
Hrm, Rayman voor 34,99. Bij bol.com kun je 'm nu krijgen voor 29,99.
Dus een echte aanbieding in de PSStore vind ik dat niet...

Worms daarentegen is in de PSStore maar 17,99 terwijl die bij bol.com voor 39,99 is.

Zelf dus altijd goed rondsnuffelen voordat je ingaat op aanbiedingen - het kan elders misschien toch nog goedkoper zijn.

PSN ID: MrMichel_75

• striner
shoombak schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:47:
Is er een blik moraalridders opengetrokken ofzo? Of komt het doordat Dennis het niet zo subtiel brengt? :)
Ik wil mezelf geen moraalridder noemen, ik ben helemaal voor je gezonde verstand gebruiken en snappen dat deze game fictief is en dat natuurlijk niet na gaan doen. Dat gezegd hebbende hebben een boel mensen op de wereld geen gezond verstand, en kan ik best begrijpen als mensen dit willen verbieden, om dat soort mensen tegen zichzelf te beschermen.
Waar ik NIET van hou is gewoon meteen roepen "dit is voor zieke geesten, dit moet NU METEEN uit onze maatschappij verdwijnen" etc.
Ik ben geen moraalridder, maar bekijk een verhaal wel altijd graag van 2 of meerdere kanten :)

• Cyleo
  • Laatst online: 24-11 20:46
SCARfaceE schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:20:
[...]

De stick moet in je PS4 blijven om muziek af te spelen, je kan ze niet naar je PS4 kopiëren,

[...]

De PS3 had juist wel DLNA-support, daardoor is er onder andere zo veel ophef om dat de PS4 het niet heeft (kan wel via de browser en PLEX).
Ja, de One heeft zelf een Plex App. Zou het geweldig vinden als Sony Plex zou toestaan op de PS4.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-12 14:42
Wat een hoop moraalridders hier zeg. Hoewel het mijn game niet is, snap ik echt niet wat deze game onderscheid tov de meeste games waarbij je andere moet afschieten!
Vroeger had je games als Soldier of Fortune, Hooligans, Manhunt en Postal. Heerlijke games wat mij betreft!

PSN ID Binloading_nl

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Mensen die game komt niet eens uit voor de ps4. Alleen voor de pc dus wrong topic......next.
Denk ook niet dat Sony deze bagger z'n klanten wil aanbieden.

Scrooge NL

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
striner schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:53:
[...]

Ik wil mezelf geen moraalridder noemen, ik ben helemaal voor je gezonde verstand gebruiken en snappen dat deze game fictief is en dat natuurlijk niet na gaan doen. Dat gezegd hebbende hebben een boel mensen op de wereld geen gezond verstand, en kan ik best begrijpen als mensen dit willen verbieden, om dat soort mensen tegen zichzelf te beschermen.
Waar ik NIET van hou is gewoon meteen roepen "dit is voor zieke geesten, dit moet NU METEEN uit onze maatschappij verdwijnen" etc.
Ik ben geen moraalridder, maar bekijk een verhaal wel altijd graag van 2 of meerdere kanten :)
Verbieden hoeft voor mij helemaal niet, is ook totaal zinloos. Ik snap alleen niet waarom je überhaupt zo'n spel wilt spelen. Afijn, ik hou er ook meteen weer over op. Ik reageerde vanuit emotie en deze discussie past niet goed in dit ps4 forum ;)

• Beakzz
  • Laatst online: 10:28
http://www.bandainamcogam...duled-for-march-2015/4744

Ff huilen Atlanta :/

Edit : spuit 11 zie ik net :)

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 17-10-2014 16:21 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-12 12:15
steefje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:57:
Wat een hoop moraalridders hier zeg. Hoewel het mijn game niet is, snap ik echt niet wat deze game onderscheid tov de meeste games waarbij je andere moet afschieten!
Vroeger had je games als Soldier of Fortune, Hooligans, Manhunt en Postal. Heerlijke games wat mij betreft!
Tsja, ik vind het gewoon geen leuke games. De enige in het lijstje die ik heb gespeeld en daadwerkelijk uitgespeeld is SoF, maar die vind ik niet te vergelijken met wat er in het filmpje te zien was. De overige games vond ik na een uurtje wel weer genoeg, niet mijn ding...

offtopic:
En ik vind eigenlijk dat dit ook niet te vergelijken is met de gemiddelde shooter. En dan met name de motivatie van het geweld. Kijk je bijvoorbeeld naar Team Fortress 2, goed daar vliegen ook de ledematen in het rond. Echter het is heel duidelijk dat het een spel is en een wedstrijd tussen 2 teams. In de trailer waar het om gaat geeft de persoon aan dat hij de wereld wil kapot maken, omdat hij boos is en niet meer inziet hoe het ooit nog goed moet komen. Dan maar iedereen doodmaken? 8)7

Computer says no

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Ik schrok al, dacht even dat het om GTA V ging ;)

PSN: fonsmeister

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Booh! Gelukkig kon ik me niet inhouden en heb ik Driveclub gekocht als 'zoethoudertje' voor Project Cars.
Ik kijk daar echt naar uit.

PSN: Shiver23

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:20:
[...]

Booh! Gelukkig kon ik me niet inhouden en heb ik Driveclub gekocht als 'zoethoudertje' voor Project Cars.
Ik kijk daar echt naar uit.
Zelfde hier, ik voelde dit bericht al aankomen. Een 0.8xx build klinkt als nog lang niet klaar :P

DC lekker spelen en in maart kijken of PC de moeite op de ps4 is :)

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-12 19:44
Ik vind dat hatred spel er wel grappig uitzien, eigenlijk. Lijkt sterk op de eerste Postal game. De manier waarop de NPC's wegrennen ziet er tamelijk realistisch uit. Voor de rest zal het, denk ik, een beetje tegenvallen ik ben zelf niet zo van de twin stick shooters.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Net als fonsmeister schrok ik ook en dacht dat het om gta5 ging. Pfew... ;)

Het is voor project cars wel beter denk ik dat ze in het wat luwere voorjaar gaan zitten qua racegames.

steefje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:57:
Persoonlijke aanvallen laat je maar achterwege

In "de meeste" games vecht je tegen vijanden die op hun beurt weer tegen jou vechten. Bij onschuldige burgers een wapen in de mond steken en de trekker overhalen, zie ik niet in "de meeste" games terug hoor.

Deze game is gewoon puur gemaakt om te shockeren. Niets meer, niets minder.

Het lijkt me best grappig om het een keertje te spelen hoor, maar ik houd mijn hart vast voor alle zwakker begaafden die hierdoor weer allerlei ideeën krijgen.

On: zijn er hier nog meer mensen hyped voor Far Cry 4? Hoe meer ik ervan zie, hoe meer zin ik erin krijg. Heb erg genoten van deel 3.

[ Voor 13% gewijzigd door Gropah op 17-10-2014 22:19 ]

• Theo27
Die ene level in Call of Duty op dat vliegveld herinner ik me ineens. Allemaal onschuldige burgers moest je daar neer schieten. Daar was toen ook een rel over.

Scrooge NL

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-12 19:44
Theo27 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:58:
Die ene level in Call of Duty op dat vliegveld herinner ik me ineens. Allemaal onschuldige burgers moest je daar neer schieten. Daar was toen ook een rel over.
Postal, Manhunt en GTA zijn ook spellen geweest waar veel aandacht aan is besteed met betrekking tot het geweld. In GTA heb je de vrijheid om te kiezen precies hetzelfde te doen als in Hatred, eveneens met Postal.

Het is maar een spel en zover ik weet is er nog geen empirisch onderzoek wat heeft kunnen bewijzen dat games personen aansporen tot geweldpleging. En anders is er al genoeg materiaal op de markt om dergelijke individuen te verzadigen. Ook de filmindustrie draait er zijn vinger niet voor om en daar is toch materiaal te halen wat ik storender vind. Het verschil is de interactiviteit en dat kan net zo goed de behoefte tot het uit willen voeren beperken.

Ieder zijn ding, denk ik zo. Ik las ergens in dit topic dat het niet eens een PS4 spel zou zijn.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:16
(kon het antwoord op google niet vinden). Zit momenteel in het buitenland voor langere tijd en heb geen beschikking over m'n ps4. Heb nog wel PS+ dus 'koop' nog elke maand de IGC games. Moet ik driveclub ook apart kopen of heb ik deze automatisch al gekocht? Zie hem er niet bijstaan namelijk en wil hem wel graag spelen als ik in maart weer terugkom.

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:31
Bartske schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:13:
(kon het antwoord op google niet vinden). Zit momenteel in het buitenland voor langere tijd en heb geen beschikking over m'n ps4. Heb nog wel PS+ dus 'koop' nog elke maand de IGC games. Moet ik driveclub ook apart kopen of heb ik deze automatisch al gekocht? Zie hem er niet bijstaan namelijk en wil hem wel graag spelen als ik in maart weer terugkom.
De gratis ps+ versie is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Je kan wel voor €39,99 de ps+ upgrade versie aanschaffen en dat is de volledige game.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

• 0xrubennft
  • Laatst online: 20-11 12:45
skreppiedoe schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:20:
[...]

De gratis ps+ versie is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Je kan wel voor €39,99 de ps+ upgrade versie aanschaffen en dat is de volledige game.
En volgens mij doen dat elke dag zoveel mensen dat ze bij Driveclub denken, we wachten nog maar even met het uitbrengen van de PSN versie :X

Verwijderd

Sony geeft nog meer PS4 firmware 2.00 details vrij :

http://www.psx-sense.nl/1...rmware-2-00-details-vrij/

Nu nog een snelle uitrol datum.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:12:
Sony geeft nog meer PS4 firmware 2.00 details vrij :

http://www.psx-sense.nl/1...rmware-2-00-details-vrij/

Nu nog een snelle uitrol datum.
Zal niet lang duren meer. Op de US blog van PlayStation gaf een insider aan dat het voor de grote titels zou komen, zodat je 2.0 kan gebruiken met deze titels. De eerste grote titel is COD en komt 4 november uit. Daarna komen GTA V, AC IV, Far Cry etc. Ik geef het nog 2 weken max :)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Trishul
Ze hebben gezegd nog deze herfst, dus ik ga er van uit dat het voor november op onze ps4's zal staan.
Trishul schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:01:
Ze hebben gezegd nog deze herfst, dus ik ga er van uit dat het voor november op onze ps4's zal staan.
Herfst is pas afgelopen halverwege december. ;)

Verwijderd

Omstreden game Hatred komt wellicht ook naar PS4 :

http://www.psx-sense.nl/1...mt-wellicht-ook-naar-ps4/

Er is heel wat ophef over deze Nazi Game ontstaan.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:36
Meer mensen met The Evil Within bezig? , Ik heb er nu een paar uurtjes in zitten en vind hem vrij pittig, wellicht vanwege het gebrek aan echte survival horror games de laatste tijd :P maar goed we gaan goede tijden tegemoet met Silent Hills, Resident Evil HD Remake en Resident Evil Revelations 2 ;)

Het stealth element in The Evil Within zorgt in ieder geval voor een lekkere dosis extra spanning. het had overigens zo een vervolg op RE4 kunnen zijn.

• Theo27
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:20:
Omstreden game Hatred komt wellicht ook naar PS4 :

http://www.psx-sense.nl/1...mt-wellicht-ook-naar-ps4/

Er is heel wat ophef over deze Nazi Game ontstaan.
whahaha die ophef heb je hier zelf gecreëerd Dennis 8)7

Scrooge NL

Verwijderd

Donnie Darko schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:26:
Meer mensen met The Evil Within bezig?
Ik ben em ook aan het spelen , vrij pittig inderdaad , maar wel een hele vette game.
Ammo en seringes hebben daar gaat het om in de game , af en toe stukje terug gaan voor extra ammo etc.
Theo27 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:35:
whahaha die ophef heb je hier zelf gecreëerd Dennis 8)7
Klopt , ik ben de Hatred onderwerp starter.

:+
Nee, dat Hatred gaat mij ook te ver.. Niets met moraalridders te maken, maar dit is gewoon een stapje er over, sorry.

Verwijderd

Zo'n game als Hatred is de reden dat sommige shootouts op scholen 'door games komen' volgens de media.
Ik zie het als een niche markt, die niet voor mij is, net als buttplugs en voetfetishes.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Donnie Darko schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:26:
Meer mensen met The Evil Within bezig? , Ik heb er nu een paar uurtjes in zitten en vind hem vrij pittig, wellicht vanwege het gebrek aan echte survival horror games de laatste tijd :P maar goed we gaan goede tijden tegemoet met Silent Hills, Resident Evil HD Remake en Resident Evil Revelations 2 ;)

Het stealth element in The Evil Within zorgt in ieder geval voor een lekkere dosis extra spanning. het had overigens zo een vervolg op RE4 kunnen zijn.
Ik wil er binnenkort aan beginnen, maar dan wel met een maat waarmee ik ook altijd RE speel(de) en ander survival horror. Kan ik de controller tenminste snel doorgeven. Zaten tijd terug met z'n vieren de P.T. demo te spelen waarbij niemand de controller wilde :+

• FireBladeX
  • Laatst online: 10:48
Ik irriteer me aan een ding. Ik wil de voice-chat (via psn party of ingame) altijd via de speakers hebben. Ik vind het gruwelijk irritant dat ik heel de avond met dat headset in mijn oor moet zitten, terwijl ik alleen de microfoon wil gebruiken. Na wat zoeken in de instellingen, blijkt dat je alleen keuze heb om voice via headset of alles via headset te doen... waarom willen ze niet dat voice gewoon door de speakers gaat? Wat wel gebeurt als je de microfoon (of headset) unplugged... ik snap het niet... ik snap het echt niet. Hopelijk wordt dit ook verholpen in de patch.

Verwijderd

In sommige games kun je die instellingen van de ps4 overrulen (in destiny gebruik ik het iig)

• FireBladeX
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:09:
In sommige games kun je die instellingen van de ps4 overrulen (in destiny gebruik ik het iig)
Dank, maar vind nog steeds dat het ook makkelijk via de ps-instellingen moet kunnen. Gisteren waren we in een psn-party, en dan is het weer totaal nutteloos. Het moet heel makkelijk in te voeren zijn (want als je mic eruit haalt, kom het geluid weer door de speakers heen). Ik lees op internet dat er wel een bug voor is met twee controllers en usb mic te gebruiken etc. Maar dan kan ik gewoon niet met mijn verstand erbij dat ze dit niet standaard implementeren. :/
Pagina: 1 ... 45 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link