• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:38
Koop bijna niks digitaal, alleen een aanbieding zoals Outlast. Fysieke games zijn nog steeds wat goedkoper en na uitspelen makkelijk te verkopen/ruilen via Marktplaats.

Ga echt geen 70 euro neerleggen als het ook goedkoper kan.
ChrisLNFF schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:38:
Koop bijna niks digitaal, alleen een aanbieding zoals Outlast. Fysieke games zijn nog steeds wat goedkoper en na uitspelen makkelijk te verkopen/ruilen via Marktplaats.

En daarom koop ik alles via de us store. Nog een paar euro goedkoper en op uur 0 al kunnen spelen. Als je een us account deelt met een maatje kan het voor de helft van de prijs ook nog.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 14:53
ChrisLNFF schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:38:

Dat blijft inderdaad super raar dat digitale games zelf duurder zijn...

PSN: Maichel

• Maichel
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:35:
Als je gebanned bent van PSN raak je alle digitale aankopen kwijt :

http://www.psx-sense.nl/1...k-raakt-alle-games-kwijt/

Toch wel zorgelijk nieuws dit.
Zeker niet goed. Ik vraag me ook af of ze niet ooits iets gaan doen aan EU mensen die kopen in VS store. Officieel mag het niet had ik gelezen en Sony "kan je account blokkeren" als is het tot nu toe nog nooit gebeurd zover ik weet.

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:11
AtlAntA schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:06:
[...]

En daarom koop ik alles via de us store. Nog een paar euro goedkoper en op uur 0 al kunnen spelen. Als je een us account deelt met een maatje kan het voor de helft van de prijs ook nog.
Wat wel een nadeel is, is dat je dan niet samen kan gamen met gedownload spul van het us account :(
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:35:
Als je gebanned bent van PSN raak je alle digitale aankopen kwijt :

http://www.psx-sense.nl/1...k-raakt-alle-games-kwijt/

Toch wel zorgelijk nieuws dit.
Met campen in COD kom je helaas niet in aanmerking voor een ban :+

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
b.o.n.s schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:25:
[...]

Wat wel een nadeel is, is dat je dan niet samen kan gamen met gedownload spul van het us account :(
jawel dit kan wel.
Je kan met 2 personen tegelijk spelen.

had iets met primary ofzo te maken.

• Maichel
https://support.us.playst...ned-accounts-and-consoles
False Registration Information
Offender created an account with false information (email address, date of birth, name, address, etc).
Oftewel...met een US account kan en mag Sony je bannen als je in Europa woont (want: je geeft valse informatie op).

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gisteren voor het eerst een DVD bekeken via mijn sinds kort aangeschafte PS4. Werkte verder prima, maar het viel me op dat de PS4 wel rare geluiden maakte tijdens het afspelen, een soort "grinding/high pitching" geluid als het ware. Zelfde als dit: YouTube: Weird PS4 Drive Sound- NORMAL DVD'S ONLY, NOT BLU RAYS OR GAMES

Enkel bij DVD's, bij Games/Blu Rays verder geen problemen.

Iemand hetzelfde?

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12 21:21
Banning explanations
Below are some common offenses which could result in a Sony Entertainment Network account or system to be banned. You may be banned for other reasons not listed below.

Offender created an account with false information (email address, date of birth, name, address, etc).

nu maar hopen dat je niet genaaid word door iemand ( je kan dus ook aan sony doorgeven wie er een fake account heeft ) ........niet echt slim dus om hier je gamertag bekend te maken denk ik dan maar zo of is dat weer te overdreven? :P

[ Voor 10% gewijzigd door joey82 op 13-10-2014 16:22 ]

• Maichel
joey82 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:44:
Banning explanations
Below are some common offenses which could result in a Sony Entertainment Network account or system to be banned. You may be banned for other reasons not listed below.

nu maar hopen dat je niet genaaid word door iemand ( je kan dus ook aan sony doorgeven wie er een fake account heeft ) ........
Dat poste ik net 2 post boven je ja :P

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12 21:21
Maichel schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:50:
[...]

Dat poste ik net 2 post boven je ja :P
overheen gekeken excuus

Verwijderd

AtlAntA schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:06:
[...]

Ik denk niet dat Sony snel zal bannen vanwege een verkeerde regio, maar account sharen is risky business. Op die manier loopt Sony namelijk wel geld mis. Het is wel duidelijk dat die gast in bovenstaande video ook om game/account sharing is gebanned. Ik zou er niet aan beginnen O-)

• ChrisLNFF
Maichel schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:24:
[...]

Dat blijft inderdaad super raar dat digitale games zelf duurder zijn...
Zal wel met de positie van retailers zoals bart smit te maken hebben. Ga je onder hun prijs zitten dan kan zo'n zaak opdoeken (bij wijze van)

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ChrisLNFF schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:34:
[...]

Zal wel met de positie van retailers zoals bart smit te maken hebben. Ga je onder hun prijs zitten dan kan zo'n zaak opdoeken (bij wijze van)
Goed punt, nooit aan gedacht verder :) Dat zal het zeker zijn, kan me geen andere reden bedenken.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-12 15:22
laat maar

[ Voor 111% gewijzigd door Kol Nedra op 13-10-2014 16:42 ]

nothing stops this train

• jayesh
  • Laatst online: 19-11 15:44
dutchgio schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:27:
[...]

Met campen in COD kom je helaas niet in aanmerking voor een ban :+
Dennis585

Verwijderd

Ik heb laatste tijd vaak het probleem dat als ik mijn ps4 start dan geen geluid heb. Als ik hem dan uit en weer aanzet is het geluid er wel en blijft het ook. Meer mensen dit probleem?

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-12 22:42
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:09:
Ik heb laatste tijd vaak het probleem dat als ik mijn ps4 start dan geen geluid heb. Als ik hem dan uit en weer aanzet is het geluid er wel en blijft het ook. Meer mensen dit probleem?
Ik heb precies zelfde probleem ik dacht dat dit aan me kabel of TV lag

• ChrisLNFF
Inhumanous schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:54:
[...]

Ik heb precies zelfde probleem ik dacht dat dit aan me kabel of TV lag
Ik heb dit soms, vooral als ik met een headset gespeeld heb en daarna even zonder. Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft. Even je audio output controleren.

Verwijderd

psn bij jullie ook down?

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 23:06
Als je niks te melden hebt, blijf dan weg. Zielige mensen dit..

Ben echt blij met m'n PS4 <3 Mordor en Infamous maken het al 100% waard om te hebben.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:02
Jup, wordt geupdate.

Sony PSN Down

Verwijderd

7 uur lang een geheel betaald platform down, WTF?

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:18:
[...]

Ach zeur niet }:O Ik heb de PS4 net terug van garantie en er staat niets op. Kan er nu dus niets mee :)

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 07:52
Kom net nog van CoD af... niks gemerkt dat PSN down is? Merk dat wel vaker niet schijnbaar...

• ChrisLNFF
[...]

Deal with it.

Echt ongelooflijk hoe vaak er onderhoud is aan PSN, zeker in vergelijking met xbox live. Sterker nog, die hebben niet eens onderhoud.

• ChrisLNFF
Brutal1ty schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:56:
Kom net nog van CoD af... niks gemerkt dat PSN down is? Merk dat wel vaker niet schijnbaar...
Vreemd, ik kan echt niet online gamen.
ChrisLNFF schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:00:
[...]

Vreemd, ik kan echt niet online gamen.
Als je voor het onderhoud begon was ingelogd zul je ook weinig merken. Ze doen als het ware alleen de deur op slot. Als je al binnen was kun je van veel dingen wel gewoon gebruik maken. Alleen van de store niet iirc.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57

Phydomir

Dennis

Nou, log net in en kan gewoon online in FIFA. Destiny werkt echter niet. Verschilt dus ook per game.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-12 21:09
[...]

:')

PSN-ID: ThaDwizzle

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

[...]

Wil je nu 2.0 of niet? :')

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-12 08:58
[...]

Wil jij dat je systeem verbeterd wordt of niet? Of moeten ze jou even bellen en dan gaan updaten? |:(

• Kol Nedra
stelletje ***** daar bij Sony!! pauperserver, ze moeten nog veel leren van Microsoft!

nothing stops this train

• DutchWalnut
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Kol Nedra schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:57:
stelletje ***** daar bij Sony!! pauperserver, ze moeten nog veel leren van Microsoft!
Je hebt vast naar de aflevering van Gamekings gekeken.... Jammer.

• ndonkersloot
  • Laatst online: 21-12 22:16
Ik heb er nu geen last van omdat ik andere dingen te doen heb, maar ik vind de downtime echt veelste hoog voor een betaalde dienst.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-12 21:09
Kol Nedra schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:57:
:')

PSN-ID: ThaDwizzle

• Kol Nedra
Cygnitr0n schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:59:
[...]

gamekings? :o ehh nee :F

nothing stops this train

• giantgiantus
Wel bijzonder inderdAad. Het is betaald maar niet beter dan voorheen.

Playstation for the gamers moeten ze veranderen in playstation for the conservatives.

Ik ga toch geen games meer op schijf kopen, in mag toch verwachten dat online en store werken etc etc.

Het is ergens jammer dat de ps4 zon succes is. Ik zie Sony niet snel haar arrogante houding veranderen.

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:36
Huilie huilie over onderhoud van PSN...

WoW is ook een betaalde dienst die regelmatig uren plat ligt voor maintenance.
Ga aub ergens anders janken.

• Svenderson
  • Laatst online: 08-08 13:31
Euh, wat een gezanik. Net pas mijn PS4 aangezet, ik kan gewoon online, zelfs streamen via Twitch gaat prima.

We hopen allemaal dat dit onderhoud speciaal voor 2.0 is, en dat we deze veelbelovende update deze week eindelijk krijgen. Maar ik heb er een hard hoofd in. Zou Sony zo'n grote update niet wat meer onder de aandacht brengen zo vlak voor release? Ze zijn al zo magertjes wat betreft software updates, als je dan eindelijk een beetje fatsoenlijke stappen maakt, dan wil je dat ook groots brengen.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

• djmelvee
Cygnitr0n schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:59:
[...]

Wauw dude, wauw.. :')

• djmelvee
giantgiantus schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:06:

Playstation for the gamers moeten ze veranderen in playstation for the conservatives.

Ik ga toch geen games meer op schijf kopen, in mag toch verwachten dat online en store werken etc etc.

Het is ergens jammer dat de ps4 zon succes is. Ik zie Sony niet snel haar arrogante houding veranderen.
Veranderd zelf dan je arrogante houding en koop wat anders, of deal with it en zit niet zo puberaal te ouwehoeren. :r

• Kol Nedra
slecht onderhoud, je moet gewoon online kunnen, punt!

nothing stops this train

giantgiantus schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:06:

Het is betaald en daarom kun je doorgaans ook gewoon probleemloos online gamen, al dan niet als je van tevoren bent ingelogd. Ook kan ik as we speak ook gewoon de Store bezoeken via mijn laptop en telefoon.

Wellicht lees je alleen wat je wilt lezen, maar zat mensen hier vermelden dat ze gewoon online aan het spelen zijn of gespeeld hebben net.

Je bent een beetje aan het zeiken om het zeiken, heb ik het idee.

edit: Kan ook gewoon zonder enig probleem online spelen. Geen enkel probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 13-10-2014 21:21 ]

• ChrisLNFF
Man man man, zitten wat ps fundi's met lange tenen hier geloof ik.

Kritiek op psn is in mijn ogen terecht. Heb hiervoor 7 jaar een xbox360 gehad en zelden tot nooit wat gemerkt van onderhoud waardoor de service onbereikbaar werd. Bij psn is het elke maand minimaal wel 1 keer 'down'?

Waarom kan MS het wel en Sony niet?

• Kol Nedra
psn is elk weekend half down, ook tussen 19.00-21.00
gewoon slechte servers die uit 2005 komen :/

nothing stops this train

• djmelvee
Kol Nedra schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:18:
Slecht onderhoud? Dus goed onderhoud is zodra je wel online kunt? Wat dus betekend geen onderhoud. Dus niks is gelijk aan goed in jouw opzicht? Nice man, ik zou een console gaan produceren en miljoenen mensen blij maken met geen onderhoud! :)
Je leest de laatste 3 reacties en je gaat jezelf afvragen of mensen zelf wel lezen. Mensen geven aan gewoon online te kunnen, maar dat is blijkbaar irrelevant. d:)b
Kol Nedra schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:18:
Ja wat onderhoud heeft te maken met het wel of niet kunnen gebruiken van een dienst. Man man. 8)7

Als de motor van jouw auto eruit is gehaald omdat deze vervangen moet worden, en je er dus niet mee kan rijden, is dat slecht onderhoud? :+

[ Voor 55% gewijzigd door bram1984 op 13-10-2014 21:35 ]

• djmelvee
bram1984 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:33:
Je leest de laatste 3 reacties en je gaat jezelf afvragen of mensen zelf wel lezen. Mensen geven aan gewoon online te kunnen, maar dat is blijkbaar irrelevant. d:)b
Exactly, want ik zit trouwens de gehele tijd ook al online te spelen. :')

• giantgiantus
Rare reactie. Zoals ik al aangaf kreeg ik mn ps4 terug ondat hij kapot was. Ik kan de store niet gebruiken.

Ik vind het ondermaats. Dat is inderdaad een mening. Die menig is op basis van een aantal vergelijkbare services die bij mij niet zo vaak down zijn. Zo heb ik nog geen ervaring met spotify, Xbox live, netflix, UPC, steam, apple store, FaceTime, inessage die down zijn. Het kan zijn dat ik met die services geluk heb en met psn pech. Ik heb echter het gevoel dat dit niet helemaal is.

Raar dat je niet kritisch mag zijn op dit forum.

• giantgiantus
bram1984 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:33:

[...]

Ja wat onderhoud heeft te maken met het wel of niet kunnen gebruiken van een dienst. Man man. 8)7

Als de motor van jouw auto eruit is gehaald omdat deze vervangen moet worden, en je er dus niet mee kan rijden, is dat slecht onderhoud? :+
Bram, het zou zo ongelooflijk fijn zijn als je niet altijd reageert als er iets negatiefs gezegd wordt over de ps4. Ik vind het erg vernoeiend...

• ChrisLNFF
Onderhoud is prima, echt.

Maar waarom zo vaak (zeker t.o.v de concurrentie) en waarom kan er niet gewoon doorgegaan worden met gamen tijdens het onderhoud? (Sommigen hier kunnen dat wel omdat ze al online waren voordat het onderhoud begon, ik kan nu echter niet online gamen).

Het komt op mij over alsof er inderdaad een stel brakke servers het psn overeind moeten houden. Ik ben benieuwd naar de 2.0 update, misschien dat het wat stabieler wordt allemaal.

• Kol Nedra
Destiny niet te spelen, ook online gamen kan niet. dat de store niet beschikbaar is is prima tijdens onderhoud, maar de rest moet werken.

nothing stops this train

• djmelvee
Kol Nedra schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:49:
Destiny niet te spelen, ook online gamen kan niet. dat de store niet beschikbaar is is prima tijdens onderhoud, maar de rest moet werken.
Destiny ligt niet aan Sony, maar aan de ontwikkelaar en uitgever van Destiny zelf. |:(
giantgiantus schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:39:
[...]

Bram, het zou zo ongelooflijk fijn zijn als je niet altijd reageert als er iets negatiefs gezegd wordt over de ps4. Ik vind het erg vernoeiend...
Handig hè, de edit knop?

Het zou ook ongelooflijk fijn zijn als jij altijd op zo'n manier zit te klagen, dat het lijkt alsof dit voor iedereen van toepassing is. Dat heet oppervlakkig en bekrompen. Je negeert voor het gemak iedereen die zegt geen enkel probleem te hebben (waardoor ik me bijna ga afvragen of het probleem bij jou wel PSN is) en noemt mensen vervolgens "vermoeiend" als ze je kritiek onderbouwd weerleggen.

Gefundeerde kritiek is prima, maar jij (nogmaals) lijkt te zeuren om het zeuren, wat je bijna op een troll laat lijken.

Met kritiek is niets mis, maar ga dan op z'n minst inhoudelijk in op het feit dat de problemen blijkbaar behoorlijk selectief is. Heb je aantoonbare bewijzen dat PSN wel de oorzaak is?

Ik heb ook kritiek op Sony. Het DriveClub fiasco bijvoorbeeld. Dramatisch slecht. En ook daarbij sprongen de Xbots er overigens gelijk weer bovenop door te zeggen dat de servercapaciteit niet voldoende is, terwijl dat het probleem uiteindelijk helemaal niet is. Maar toch is het slecht. En ook al hadden ze de PSN editie reeds aangekondigd, vind ik toch de upgrade prijs veel te gortig. Dit had mijn inziens best € 15,- mogen zijn.

Het feit dat resume en share play er nog steeds niet zijn, bijna een jaar later, vind ik ook slecht.

Zo zie je maar, ook ik lever kritiek.

• giantgiantus
bram1984 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:54:
[...]

Handig hè, de edit knop?

Het zou ook ongelooflijk fijn zijn als jij altijd op zo'n manier zit te klagen, dat het lijkt alsof dit voor iedereen van toepassing is. Dat heet oppervlakkig en bekrompen. Je negeert voor het gemak iedereen die zegt geen enkel probleem te hebben (waardoor ik me bijna ga afvragen

Gefundeerde kritiek is prima, maar jij (nogmaals) lijkt te zeuren om het zeuren, wat je bijna op een troll laat lijken.

...

Laten we het maar op een verschil van mening houden. Ik vind de service niet goed. Jij hebt er geen probleem mee. Ook goed.

Overigens volgens mij onderbouw ik het wel. Ik vind betalen voor services prima. Maak van verschillende gebruik. Met geen 1 zoveel problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door giantgiantus op 13-10-2014 22:02 ]

ChrisLNFF schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:46:
Onderhoud is prima, echt.

Maar waarom zo vaak (zeker t.o.v de concurrentie) en waarom kan er niet gewoon doorgegaan worden met gamen tijdens het onderhoud? (Sommigen hier kunnen dat wel omdat ze al online waren voordat het onderhoud begon, ik kan nu echter niet online gamen).

Het komt op mij over alsof er inderdaad een stel brakke servers het psn overeind moeten houden. Ik ben benieuwd naar de 2.0 update, misschien dat het wat stabieler wordt allemaal.
Geen idee waarom, maar het zal z'n redenen hebben. Zolang we dit niet weten, kunnen we er weinig over zeggen toch?

Ik heb gisterenmiddag voor het laatst gespeeld (SP Shadow of Mordor), dus ook dat klopt niet, wat je zegt. Ik kon 10 minuten geleden gewoon "koud" inloggen en online spelen. Beetje vreemd dat het bij mij wel gewoon werkt dan. Zowel PS4 als Vita. Ik zal wel een of andere magische verbinding hebben dan.

Het mooie is dat ook gewoon de Store bij mij prima werkt. Geen laadtijd met blauw scherm, niks.

Oftewel: ik heb 0 last.
giantgiantus schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:58:
[...]

Laten we het maar op een verschil van mening houden. Ik vind de service niet goed. Jij hebt er geen probleem mee. Ook goed.
Lekker makkelijk zo, ja. :)

Ik zeg overigens nergens dat de service goed is. Zo kan de Store sterk verbeterd worden (zie US Store) en ook de downloadsnelheden laten te wensen over. Zo zijn er altijd zaken die verbeterd kunnen worden,

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 13-10-2014 22:05 ]

• giantgiantus
Als je in de laatste 5 dagen online be t geweest kan je wel inloggen.

• ChrisLNFF
giantgiantus schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:05:
Ik kan ook wel inloggen, alleen geen online games spelen. Ik zal wel een duivelse verbinding hebben dan.

• giantgiantus
ChrisLNFF schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:06:
[...]

Ik kan ook wel inloggen, alleen geen online games spelen. Ik zal wel een duivelse verbinding hebben dan.
Kan niet volgens Bram:)

Verwijderd

Ik vindt het ook opvallend hoeveel PSN down is in vergelijking met concurrerende diensten.
Onderhoud is prima, helemaal om een dienst beter te maken. Maar feitelijk hoeft dit toch niet te betekenen dat je een dienst compleet off-line gooit?

Tegenwoordig zijn er op technisch gebied toch genoeg mogelijkheden om al dan niet live bepaalde updates door te voeren. Hoe redundant kan je een netwerk bijvoorbeeld uitvoeren? Feit is dat indien je ingelogd bent je wel kan blijven spelen, maar mensen die zich aanmelden niet online komen.

Slordig als je het mij vraagt, ik ben erg blij met mijn PS4, maar dit laat wel zien dat Sony echt achterloopt op die ander "online" dienst, dit valt gewoon niet te ontkennen.
giantgiantus schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:05:
Wat is het hele punt dan? Volgen mij kondigt Sony zijn onderhoud altijd aan. Even inloggen en weer afsluiten kost je 1 minuut tijd. Lijkt me prima geregeld, dat je dan gewoon kunt spelen? En als je zo nodig de Store moet bezoeken (die, nogmaals, gewoon werkt bij mij op dit moment, op de PS4 zelf), kun je gewoon je tablet, laptop of telefoon pakken? Als dat het ergste is. :o

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:08:
[...]

Wat is het hele punt dan? Volgen mij kondigt Sony zijn onderhoud altijd aan. Even inloggen en weer afsluiten kost je 1 minuut tijd. Lijkt me prima geregeld, dat je dan gewoon kunt spelen? En als je zo nodig de Store moet bezoeken (die, nogmaals, gewoon werkt bij mij op dit moment, op de PS4 zelf), kun je gewoon je tablet, laptop of telefoon pakken? Als dat het ergste is. :o
Nu ben je de boel aan het bagatelliseren, het is extreem frustrerend als je graag online wil gamen maar het je onmogelijk wordt gemaakt.
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:11:
[...]

Nu ben je de boel aan het bagatelliseren, het is extreem frustrerend als je graag online wil gamen maar het je onmogelijk wordt gemaakt.
Hoe wordt het je dan onmogelijk gemaakt? Volgens de Tweaker hierboven kun je probleemloos online spelen als je de laatste 5 dagen een keertje ingelogd bent geweest. Vind je dat een onmogelijke opgave? Ik eigenlijk niet. Zelf onbewust lukt me dit. Ik ben vanavond niet eens aan het gamen en heb net speciaal op mijn Vita online een potje Virtua Tennis gespeeld, en daarna via remote play een PS4 game gestart om te kijken of online werkte, evenals de Store. Geen enkel probleem. Als het mij al onbewust lukt, moet het jou toch zeker bewust ook wel lukken, lijkt me.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:52
Ik heb heel de avond BF4 gespeeld.
Was er onderhoud dan? :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• ChrisLNFF
Awww yiss, ik kan weer online. Werelds netwerk, dat psn.

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:15:
[...]

Hoe wordt het je dan onmogelijk gemaakt? Volgens de Tweaker hierboven kun je probleemloos online spelen als je de laatste 5 dagen een keertje ingelogd bent geweest. Vind je dat een onmogelijke opgave? Ik eigenlijk niet. Zelf onbewust lukt me dit. Ik ben vanavond niet eens aan het gamen en heb net speciaal op mijn Vita online een potje Virtua Tennis gespeeld, en daarna via remote play een PS4 game gestart om te kijken of online werkte, evenals de Store. Geen enkel probleem. Als het mij al onbewust lukt, moet het jou toch zeker bewust ook wel lukken, lijkt me.
Nee, dat lukt me niet, ben een aantal dagen in het buitenland geweest voor mijn werk.
Jij begint het om te draaien, dat is helemaal mooi, het is mijn eigen schuld dat ik niet online kan omdat ik de PS4 5 dagen niet aan hebt gehad? Zeg nou zelf, dat is toch wel een heel bijzondere redenatie?
Zelf heb jij de problemen duidelijk niet, heel fijn voor je, heb dan alleen wat begrip voor de mensen die wel problemen hebben. Zo moeilijk is dat toch niet?

• ndonkersloot
  • Laatst online: 21-12 22:16
ChrisLNFF schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:16:
Awww yiss, ik kan weer online. Werelds netwerk, dat psn.
;( }:O

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• giantgiantus
Helemaal eens. Zijn veel mensen die geen enkele kritiek kunnen verdragen. Anyway ik hoop eigenlijk dat er de aankomende tijd niet teveel functionaliteit bij komt. Eerst het netwerk in orde maken en dan heeeeel langzaam nieuwe functies toevoegen.

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:54:
[...]

Ik heb ook kritiek op Sony. Het DriveClub fiasco bijvoorbeeld. Dramatisch slecht. En ook daarbij sprongen de Xbots er overigens gelijk weer bovenop door te zeggen dat de servercapaciteit niet voldoende is, terwijl dat het probleem uiteindelijk helemaal niet is. Maar toch is het slecht. En ook al hadden ze de PSN editie reeds aangekondigd, vind ik toch de upgrade prijs veel te gortig. Dit had mijn inziens best € 15,- mogen zijn.

Het feit dat resume en share play er nog steeds niet zijn, bijna een jaar later, vind ik ook slecht.

Je levert alleen kritiek op de punten waar zelfs jij niet meer om heen kunt, als je die dingen nog zou goed proberen te praten dan zou je echt een plaat voor je kop hebben.
En waarom iedereen die kritiek heeft gelijk uitmaken voor een "Xbot", misschien hebben diegenen niet eens een Xbox of hebben ze beiden.

Het hele PSN gebeuren is gewoon nog niet on par. Trage invites, trage downloads, friendslist die niet wil laden, überhaupt geen chat/game invites kunnen versturen, random "onderhoud" buiten het geplande onderhoud oftewel outage van het netwerk, random netwerk time-outs bij online gaming (al gebeurt het niet heel vaak). Bij elke grote game release ligt de boel ook weer plat en kunnen de servers het niet aan. Dit is zomaar een greep uit de problemen die toch wel een aantal keer per week voorkomen. Ik hoop dan ook echt dat Sony het netwerk flink verbetert, 75% van de tijd werkt het maar die laatste 24 procent zorgt bij velen voor ergernissen.
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:22:
[...]

Nee, dat lukt me niet, ben een aantal dagen in het buitenland geweest voor mijn werk.
Jij begint het om te draaien, dat is helemaal mooi, het is mijn eigen schuld dat ik niet online kan omdat ik de PS4 5 dagen niet aan hebt gehad? Zeg nou zelf, dat is toch wel een heel bijzondere redenatie?
Zelf heb jij de problemen duidelijk niet, heel fijn voor je, heb dan alleen wat begrip voor de mensen die wel problemen hebben. Zo moeilijk is dat toch niet?
En daar was nergens internet? Ga naar de Store en download een demo ofzo. Je PS4 ontwaakt en je bent online geweest. Probleem solved. Als je echt per se had willen gamen vanavond, had het best gekund. ;)

@Hierboven; je hebt blijkbaar niet mee gelezen toen. Maakt niet uit verder.

Ik speel vrijwel nooit online, maar de zaken die je noemt mag je inderdaad onacceptabel noemen, als dat inderdaad het geval is. Helemaal mee eens. Daar hoor je me ook verder niet over.

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 13-10-2014 22:37 ]

• giantgiantus
bram1984 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:31:
[...]

En daar was nergens internet? Ga naar de Store en download een demo ofzo. Je PS4 ontwaakt en je bent online geweest. Probleem solved. Als je echt per se had willen gamen vanavond, had het best gekund. ;)
Sorry dat ik het zeg maar vind het echt een belachelijke redenatie. Ik vind het prima dat jij basisfunctionaliteit niet belangrijk vindt. Maar doe niet alsof het normaal is. Ik zou haast denken dat er alleen maar brammetjes werken bij Sony. Die denken blijkbaar vergelijkbaar.....
giantgiantus schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:33:
[...]

Sorry dat ik het zeg maar vind het echt een belachelijke redenatie. Ik vind het prima dat jij basisfunctionaliteit niet belangrijk vindt. Maar doe niet alsof het normaal is. Ik zou haast denken dat er alleen maar brammetjes werken bij Sony. Die denken blijkbaar vergelijkbaar.....
Dat mag jij natuurlijk vinden. Ik vind een marge van 5 dagen zeer netjes en acceptabel, mits ze het onderhoud natuurlijk aankondigen. En zoals ik aangeef, zijn er ook op afstand oplossingen te verzinnen. Ja, de ideale situatie is dat dit helemaal niet nodig is, maar mensen moeten niet dramatisch gaan doen, en zeggen dat Sony het ze onmogelijk maakt.

[ Voor 196% gewijzigd door bram1984 op 13-10-2014 22:42 ]

• Maichel
Onderhoud is in ieder geval goed duidelijk te merken! (Gezien de zinloze en persoonlijke discussies hier :> )

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03
Vanaf 19:30 uur aan het gamen op de PS4, maar nog geen last gehad van het onderhoud. Wel zijn er weinig 'vrienden' online.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• bukkum
  • Laatst online: 14-11 08:21
bram1984 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:35:
[...]

Dat mag jij natuurlijk vinden. Ik vind een marge van 5 dagen zeer netjes en acceptabel, mits ze het onderhoud natuurlijk aankondigen. En zoals ik aangeef, zijn er ook op afstand oplossingen te verzinnen. Ja, de ideale situatie is dat dit helemaal niet nodig is, maar mensen moeten niet dramatisch gaan doen, en zeggen dat Sony het ze onmogelijk maakt.
Als jij een hele avond niet kan internetten door onderhoud van je provider...als jij de hele avond geen televisie kan kijken door je provider....als jij de hele avond niet kan bellen door je provider... En dat ongeveer elke 2 weken. Zou je daar ook geen moeite mee hebben? Je praat hier van alles goed maar het is gewoon beter geregeld bij de concurrent. Maat dat uit? Dat moet ieder voor zich bepalen maar baggitaliseer het aub niet.
Even inloggen zou kunnen, maar niet iedereen houd in de gaten wanneer er weer is onderhoud is. Dan start je niksvermoedend je console op om lekker online te gamen en dan, helaas. Dat is gewoon balen. Ik denk dat iedereen wel weet dat het ondermaats is maar het of niet wil toegeven (fanboy gedrag) of er gewoon niet zo'n probleem mee heeft.

Verwijderd

bukkum schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:00:
[...]
Dat is gewoon balen. Ik denk dat iedereen wel weet dat het ondermaats is maar het of niet wil toegeven (fanboy gedrag) of er gewoon niet zo'n probleem mee heeft.
Hulde!
Een uitstekende uiteenzetting! Serieus, ben het helemaal met je eens!
Dikke +1 dus....

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 23:06 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:02

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

de discussie ontgaat mij ook een beetje. Dat PSN relatief veel downtime heeft is bekend maar waarom dat elke keer weer tot een doelloze discussie moet leiden?

Ik snap dat het frustrerend is als je niet online kunt ivm onderhoud maar om nu elke keer hier je gal te spuwen? Xbox heeft dat beter voor elkaar: feit.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Brutal1ty
  • Laatst online: 30-11 07:52
Chaoss schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:06:
de discussie ontgaat mij ook een beetje. Dat PSN relatief veel downtime heeft is bekend maar waarom dat elke keer weer tot een doelloze discussie moet leiden?

Ik snap dat het frustrerend is als je niet online kunt ivm onderhoud maar om nu elke keer hier je gal te spuwen? Xbox heeft dat beter voor elkaar: feit.
Xbox heeft dat inderdaad absoluut beter voor elkaar (geen dramatisch verschil meer gelukkig, maar dit feitje ontkennen is gewoon onwetendheid)... maar... ik heb de hele avond gewoon kunnen gamen online? 8) Soms snap ik niet helemaal hoe dit systeem van ze werkt. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Brutal1ty op 13-10-2014 23:12 ]

bukkum schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:00:
[...]

Als jij een hele avond niet kan internetten door onderhoud van je provider...als jij de hele avond geen televisie kan kijken door je provider....als jij de hele avond niet kan bellen door je provider... En dat ongeveer elke 2 weken. Zou je daar ook geen moeite mee hebben? Je praat hier van alles goed maar het is gewoon beter geregeld bij de concurrent. Maat dat uit? Dat moet ieder voor zich bepalen maar baggitaliseer het aub niet.
Even inloggen zou kunnen, maar niet iedereen houd in de gaten wanneer er weer is onderhoud is. Dan start je niksvermoedend je console op om lekker online te gamen en dan, helaas. Dat is gewoon balen. Ik denk dat iedereen wel weet dat het ondermaats is maar het of niet wil toegeven (fanboy gedrag) of er gewoon niet zo'n probleem mee heeft.
Niet als ik er wel gebruik van zou kunnen maken indien de dienst recent gebruikt is. Dan zou ik het niet eens door hebben gehad namelijk. Dat had vanavond ook het geval geweest. Ieder voor zich dan maar.

Ik zeg volgens mij ook nergens dat Live niet beter is, of wel? Heb ik verder geen ervaring mee, dus kan daarover niet meepraten. Ik geloof het best.

Verwijderd

Chaoss schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:06:

Euhm....

Je geeft zelf het antwoord al, het is extreem frustrerend en de downtime zou anno 2014 minimaal moeten zijn. Laat ze vanuit Sony dan gewoon open kaart spelen. Geef aan waarom de boel offline gaat en wat je er als klant voor terug krijgt.

Niets van dat.

Mensen komen bijvoorbeeld van een Xbox 360 en zijn een veel beter netwerk gewend.

Wanneer ik een topic over een tablet, laptop of tv Kees zie ik daar ook allemaal berichten die kritisch zijn over de product of dienst......

Waarom zouden wij hier dan in eens gal spuwen? Je betaald voor PSN+, ik heb geen idee als jij een nog een krant leest, maar als je die een aantal keer niet krijgt ga je toch ook klagen?

Ik snap niet waarom Sony zo moet worden verdedigt, als consument mag je toch wel normaal kritisch zijn?

• bukkum
Brutal1ty schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:12:
[...]

Xbox heeft dat inderdaad absoluut beter voor elkaar (geen dramatisch verschil, maar dit feitje ontkennen is gewoon onwetendheid)... maar... ik heb de hele avond gewoon kunnen gamen online? 8) Soms snap ik niet helemaal hoe dit systeem van ze werkt. 8)7
Ik snap dat ook niet helemaal. Als je voor het onderhoud ingelogd bent dan kan je online zeggen ze. Ik kan beamen dat dat niet altijd zo is. Tja en dan kan het soms frustrerend zijn, ik dacht de laatste 2 afleveringen van breaking bad te kijken maar Netflix deed het ook niet. Gelukkig heb ik ook chromecast maar anders was het wel even balen.
Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee aangezien ik het wel weet als er onderhoud komt.

• bukkum
bram1984 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:14:
[...]

Niet als ik er wel gebruik van zou kunnen maken indien de dienst recent gebruikt is. Dan zou ik het niet eens door hebben gehad namelijk. Dat had vanavond ook het geval geweest. Ieder voor zich dan maar.

Ik zeg volgens mij ook nergens dat Live niet beter is, of wel? Heb ik verder geen ervaring mee, dus kan daarover niet meepraten. Ik geloof het best.
Gaat mij erom dat je het voor andere nogal als "gezeur" afdoet. Dat vind ik onterecht, sony hoeft echt niet zo verdedigd te worden.

Dat jij nergens zegt dat live niet beter is klopt, dat zeg ik uit ervaring

Verwijderd

Ik kon net toch even online, dat even is voor mij al genoeg.

Ik ben niet zo bekend met het hele PSN onderhoud verhaal, maar 7 uur downtime voor een service waar je voor betaald is in het huidige tijdperk waanzin. Stel je eens voor dat de hoster van Tweakers besluit de zaak maar 7 uur plat of slecht bereikbaar te laten zijn, dan is Tweakers toch snel vertrokken.

Netwerkonderhoud duurt niet 7 uur, server onderhoud evenmin. Waar zijn die lui in godsnaam de hele dag mee bezig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:33:
Netwerkonderhoud duurt niet 7 uur, server onderhoud evenmin. Waar zijn die lui in godsnaam de hele dag mee bezig?
Lol. Jij hebt ook ervaring met het onderhouden van een netwerk met miljoenen gebruikers ? Server of netwerkonderhoud kan niet 7 uur duren, yeah right... :X Je weet niet eens wat ze aan het doen zijn. Blijkbaar duurt het in dit geval dus wel zo lang. Ze gooien psn niet voor de grap dicht. Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat psn niet zo flexibel is als live en (deels) plat gaat bij onderhoud.

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
First world problems.... :Z

PSN: Oldzkoel

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-12 01:05
Dus als het duidelijk is dan is het wel ok Giropas ? De discussie live beter dan PSN hoeft niet te bestaan idd, want ik kan me in 10 jaar tijd live niet herinneren dat er downtime was omwille van onderhoud.

Toen PSN nog gratis was had je niks te zeuren, maar aangezien de IGC games per maand minder worden mogen we er toch van uitgaan dat we nu vooral betalen om online te spelen. Dan mag Sony weleens zorgen dat het netwerk stabieler wordt en vooral geen downtime in spitsuren.

Alles kunnen ze daar gefaseerd uitvoeren en gescheiden houden, maar onderhoud moet dan weer wereldwijd ? Of is er nu alleen onderhoud in the EU ?

Als Playstation duidelijk wil zijn dan moeten ze zorgen dat onderhoud minstens een week van te voren aangekondigd staat in het startscherm of tijdens het opstarten te zien is. Nu kom je er alleen via het blog, een forum of gamesite achter. Daar bereik je niet eens de helft van je users mee dus dan krijg je teleurgestelde gamers. Ooit heb ik Microsoft gelaten voor wat het is om bepaalde redenen en eigenlijk krijg ik bij Sony ook steeds meer een meh gevoel. Een hoop beloftes, maar zo traag als het maar kan met de uitvoering. Toen MS steekjes liet vallen toen kon Sony daar handig op inspringen en was alles even "heilig", maar waarin lopen ze nu eigenlijk nog voorop ? (Op verkoopaantallen na natuurlijk ;) )

Naja misschien kies ik mijn merken wel gewoon teveel op gevoel ;)

Het wordt wel weer eens tijd voor een knallerhit op de PS4, want ik doe er maar weinig mee de laatste maanden terwijl ik meer dan ooit game. Hoe dan ook GTA V nogmaals , Unity en PES ( sinds lange tijd :) )

• power_user
Sony Playstation 4 nu € 354,- inclusief verzenden bij Conrad.nl met de kortingscode: 5EUROPAM14

• power_user
Dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door power_user op 14-10-2014 02:59 ]

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

Dat dus

PSN: Bellerophon-

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

bram1984 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:25:
Evil Within scoort tussen de 5 en de 9. Redelijk uiteenlopende cijfers dus.

http://www.metacritic.com...vil-within/critic-reviews
Lees berichten dat het voor sommige aanvoelt als RE4 in een nieuw jasje :/ ;(

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:02
Al iets meer bekend over Update 2.0?

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-12 17:00
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zDDb9cC.png

• Maichel
mprkooij schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:40:
Al iets meer bekend over Update 2.0?
Dat ligt eraan wat je nog niet weet :*)

Ik ga er nog steeds vanuit dat deze vandaag komt ja.

http://www.product-review...ware-update-release-time/

[ Voor 26% gewijzigd door Maichel op 14-10-2014 09:01 ]

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:02

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

PS4 inmiddels 11.5 miljoen keer verkocht: http://www.psx-sense.nl/1...-in-verkoopcijfers-enorm/
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:17:
[...]

Waarom zouden wij hier dan in eens gal spuwen? Je betaald voor PSN+, ik heb geen idee als jij een nog een krant leest, maar als je die een aantal keer niet krijgt ga je toch ook klagen?

Ik snap niet waarom Sony zo moet worden verdedigt, als consument mag je toch wel normaal kritisch zijn?
Elke maand opniew? schiet je daar wat mee op? ik zou verwachten dat er bij de meeste mensen wel een soort van gedeeltelijke acceptatie zou zijn?

En als je iets wil bereiken moet je niet hier je gal spuwen (wetende dat er weer een doelloze discussie ontstaat) maar je klacht bij Sony neer leggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 14-10-2014 09:06 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• ChrisLNFF
Bellerophon schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:28:
[...]

Lees berichten dat het voor sommige aanvoelt als RE4 in een nieuw jasje :/ ;(
Wat voor mij al een reden zou zijn om 'm te halen!

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Chaoss schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:03:
[...]

Elke maand opniew? schiet je daar wat mee op? ik zou verwachten dat er bij de meeste mensen wel een soort van gedeeltelijke acceptatie zou zijn?

En als je iets wil bereiken moet je niet hier je gal spuwen (wetende dat er weer een doelloze discussie ontstaat) maar je klacht bij Sony neer leggen.
Over het algemeen willen mensen niets oplossen, ze willen alleen gehoord worden en doordat er een discussie (van welke kwaliteit dan ook) onstaat, krijgen ze het gevoel dat ze gehoord worden. Je klacht bij Sony neerleggen levert op zijn hoogst een enkele beleefde reactie op en lang niet zo snel als op dit forum. Daadwerkelijk resultaat van die klachten komt al veel te laat om nog direct verband te krijgen met de originele actie van de klacht indienen en daardoor wordt die klacht als nutteloos ervaren.

Dus in dit geval, zoals in vele gevallen, wordt (onbewust) gekozen voor 'instant gratification', ook al levert het op lange termijn minder op.

(amateur psychologie 101 :P )

Constructed: Silver || Limited: Silver

Pagina: 1 ... 42 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link