• DJMeesters
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-10 15:55
AtlAntA schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:29:
[...]

Ja de Japanse ps4s zijn gemaakt van dolfijnen oren en walvisnagels.

:p

Alle playstation 4s zijn hetzelfde. Alleen de meegeleverde voedingskabel kan anders zijn maar die kan je hier bij elke electronica winkel wel krijgen.
En de boekjes kunnen enkel in het Japans zijn.
Bedankt Atlanta _/-\o_ Ik zou wat ruimte in de koffer overhouden 8)

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:28
AtlAntA schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:29:
[...]

Ja de Japanse ps4s zijn gemaakt van dolfijnen oren en walvisnagels.

:p

Alle playstation 4s zijn hetzelfde. Alleen de meegeleverde voedingskabel kan anders zijn maar die kan je hier bij elke electronica winkel wel krijgen.
En de boekjes kunnen enkel in het Japans zijn.
En regio lock op DVD/BluRays

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

DJMeesters schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:34:
[...]

Bedankt Atlanta _/-\o_ Ik zou wat ruimte in de koffer overhouden 8)
Serienummers zijn anders. In principe moet je je console naar Sony Japan sturen voor reparatie binnen de garantie, maar ik weet niet of Sony Europe er in de praktijk moeilijk over doet. Ik heb het nooit hoeven proberen.

Constructed: Silver || Limited: Silver

ThijsWTF schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:37:
[...]

Uhmm volgens mij is dat een software matige lock die geactiveerd op basis van je locatie en/of psn account toch?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• DJMeesters
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-10 15:55
ThijsWTF schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:37:
[...]

Oei, dat zou dan wel een punt zijn om hem te laten staan, ik ga er vanuit dat je hiermee bedoeld dat de BR/DVD schijfjes die ik hier in Nederland koop er misschien niet op afgespeeld kan worden?

• ThijsWTF
  • Laatst online: 13:28
DJMeesters schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:41:
[...]

Oei, dat zou dan wel een punt zijn om hem te laten staan, ik ga er vanuit dat je hiermee bedoeld dat de BR/DVD schijfjes die ik hier in Nederland koop er misschien niet op afgespeeld kan worden?
Yup.

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 12:48
DJMeesters schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:41:
[...]

Volgens mij geldt dat alleen voor films enzo, niet voor games.

• Bankie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
denthemen88 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:43:
Eindelijk, ook ik ben overstag gegaan en ga de PS4 aanschaffen.Ben alleen een week te laat :') Ik had dolgraag gebruik gemaakt van de bundel i.c.m. FIFA 15. Iemand nog een tip waar ik deze bundel alsnog kan aanschaffen?
Ik was ook te laat en heb nu de bundel via amazon gekocht voor €399,- ;).

http://www.amazon.de/Play...-2&keywords=playstation+4

Verwijderd

Mijn probleem met Shadow of Mordor dat op een tijdslot zat is opgelost door mezelf.
De oplossing was om het spel te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden en installeren.
Nu werkt ie weer zoals het hoort en ik hoop dat dat zo blijft.
Ik heb helemaal geen hulp van het PS team gehad.

ONTOPIC :

Ik zit wel te wachten op de nieuwe 2.0 system update.
Ik hoop dat er snel meer nieuws over komt.
Ubisoft professioneel afzeiken :

Dragon Age ‏@dragonage
22 seconds ago

"Confirmed: #DAI resolution is 1080p on PS4, and 900p on Xbox One. We maximized the current potential of each platform."

Verwijderd

AtlAntA schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:46:

Dragon Age ‏@dragonage
22 seconds ago

"Confirmed: #DAI resolution is 1080p on PS4, and 900p on Xbox One. We maximized the current potential of each platform."
De PS4 : De beste console van dit moment om op te spelen.

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-12 21:35
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:14:
[...]

De PS4 : De beste console van dit moment om op te spelen.
Ligt eraan waar je op focust. Ik stoor me bijna dagelijks aan de mindere servers van PSN. Vind het onbegrijpelijk, dat dat niet op het niveau is van de Xbox. Of Microsoft doet gewoon iets heel erg goed.

Als je online ervaring het belangrijkst vindt, dan zou je eigenlijk voor de Xbox One moeten gaan. Tenminste, dat begint mijn overtuiging te worden. En dat vind ik best wel een beetje vervelend, temeer omdat PSN nog duurder is ook.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-12 18:34
Tr4nnel schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:18:
[...]

Ligt eraan waar je op focust. Ik stoor me bijna dagelijks aan de mindere servers van PSN. Vind het onbegrijpelijk, dat dat niet op het niveau is van de Xbox. Of Microsoft doet gewoon iets heel erg goed.

Als je online ervaring het belangrijkst vindt, dan zou je eigenlijk voor de Xbox One moeten gaan. Tenminste, dat begint mijn overtuiging te worden. En dat vind ik best wel een beetje vervelend, temeer omdat PSN nog duurder is ook.
Daar zou ik dus wel eens wat meer feiten of onderzoek over willen zien. We horen vaak dat Xbox Live stabieler is dan PSN, en dat zou goed waar kunnen zijn, maar het gaat dan altijd om anekdotisch bewijs (persoonlijke ervaringen, vriendenkring, onderbuikgevoel, enz). Er zijn ook zat mensen die maanden achtereen elke dag op PSN online gamen zonder veel problemen.

Ik kan geen goede bronnen vinden die de stabiliteit van beide netwerken vergelijken. Ik zou graag eens echte feiten zien van de kwaliteit van de beide netwerken (downtime, ping, doorvoersnelheden e.d.). Dan kan er ook een duidelijker punt van kritiek gemaakt worden naar Sony, met harde feiten (mocht er inderdaad een groot verschil zijn tussen beide).

Een vraag hierbij trouwens: Draaien games soms niet op de servers van de ontwikkelaar zelf? Of gaat dat altijd via servers van de console-bouwer in kwestie?

[ Voor 16% gewijzigd door geert1 op 11-10-2014 11:30 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32
Driveclub is al een aardig voorbeeld? Vs FH2 bv. Zelfs de betaalde versie kan nog maar amper online met Driveclub.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:14
Martinspire schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:33:
Driveclub is al een aardig voorbeeld? Vs FH2 bv. Zelfs de betaalde versie kan nog maar amper online met Driveclub.
Je hebt toch gewoon connectie met PSN is niet? Alleen de driveclub eigen servers die liggen down.
Dus grof gezegd als driveclub ook voor de Xbox er was geweest, was deze net zo down als voor de PS4 op dit moment.

Mensen leer het verschil zien!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:05
geert1 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:24:
[...]

Daar zou ik dus wel eens wat meer feiten of onderzoek over willen zien. We horen vaak dat Xbox Live stabieler is dan PSN, en dat zou goed waar kunnen zijn, maar het gaat dan altijd om anekdotisch bewijs (persoonlijke ervaringen, vriendenkring, onderbuikgevoel, enz). Er zijn ook zat mensen die maanden achtereen elke dag op PSN online gamen zonder veel problemen.
Alleen al de vervelende tijd dat ze onderhoud uitvoeren is al een dik minpunt. De downloadsnelheid is al beter sinds de PS4 dus dat vind ik nu redelijk. 10 jaar xboxlive betaald en altijd een snelle betrouwbare service gehad. PSN is niet uitstekend of slecht op het moment, maar gewoon goed te doen.

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Martinspire schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:33:
DC heeft eigen servers waar problemen mee zijn, PSN is gewoon online

edit: spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door fonsmeister op 11-10-2014 12:27 ]

PSN: fonsmeister

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
fonsmeister schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:24:
[...]

DC heeft eigen servers waar problemen mee zijn, PSN is gewoon online
op het moment niet hoor. is onderhoud :)

zoiets hoor je niet op een zaterdag uit te voeren. ook vind ik dat psn erg erg traag is m.b.t. het versturen van friend invites.. messages en game invites. laten we hopen dat psn 2.0 al deze iritaties verhelpt.

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

^ ah, dat wist ik niet, word net wakker, lekker dan

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Sinds GT4 ben ik een groot fan van de Nordschleife, heb er in GT4 en GT5 zeker een 700-800 ronden op gereden (inclusief een in real life). Ik vind het dan ook jammer dat deze monstertrack niet in Driveclub zit.
Maar als ik dan dit filmpje van Project Cars zie, weet ik al welk racespel mijn volgende gaat worden :P
Ziet er aardig impressive uit!
Het klinkt ook lekker rauw :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Rebbelx
  • Laatst online: 03-12 09:42
Hier werkt geen bal. Netflix kan ik niet installeren, online met battlefield 4 werkt ook niet, gewoon geenruk netwerk

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-12 15:22
AtlAntA schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:46:

Dragon Age ‏@dragonage
22 seconds ago

Lol. Ik heb het naar @Ubisoft getweet :D

nothing stops this train

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57

Phydomir

Dennis

Rebbelx schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:48:
Hier werkt geen bal. Netflix kan ik niet installeren, online met battlefield 4 werkt ook niet, gewoon geenruk netwerk
Als je twee reacties terug had gelezen had je gezien dat er onderhoud is. Wel erg knullig op zaterdag middag.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Phydomir schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:15:
[...]

Als je twee reacties terug had gelezen had je gezien dat er onderhoud is. Wel erg knullig op zaterdag middag.
Het onderhoud was toch gepland voor maandag avond?

Verwijderd

Er is inderdaad onderhoud , dus ben ik nu op de X1 aan het spelen.

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

PSN is gewoon online bij mij, DC niet helaas

PS Store wel offline zie ik nu, maar heb wel gewoon friendslist etc.

[ Voor 45% gewijzigd door fonsmeister op 11-10-2014 13:48 ]

• Rebbelx
  • Laatst online: 03-12 09:42
Phydomir schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:15:
[...]

Inderdaad...KAN toch gewoon niet!

• Hahn
  • Laatst online: 19:28
In Amerika is het geen zaterdagmiddag, maar midden in de nacht/vroeg in de ochtend, zal daar mogelijk mee te maken hebben ;)

The devil is in the details.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:19
Hahn schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:54:
In Amerika is het geen zaterdagmiddag, maar midden in de nacht/vroeg in de ochtend, zal daar mogelijk mee te maken hebben ;)
Ik vroeg mij al af of dat wereldwijd gaat, of per continent, bijv Sony Europe ofzo.

Blijft jammer, zaterdagmiddag is toch altijd wel een mooi moment om te spelen.

• embee
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

AtlAntA schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:40:
[...]

Uhmm volgens mij is dat een software matige lock die geactiveerd op basis van je locatie en/of psn account toch?
Net even geprobeerd; mijn in de VS gekochte en gebruikte (met nederlands PS+ abbo) en daarna naar nederland verhuisde PS4 speelt niet alle in nederland gekochte BD's af. Narnia en Harry Potter wel, maar bijvoorbeeld Golden Compass wordt niet afgespeeld vanwege een foute regio-instelling van de PS4.

Dat is mooi, want dan kan ik waarschijnlijk BD's uit de VS meebrengen en op de PS4 afspelen als ze region-locked zijn :D Mijn PS3 doet mooi alle in nederland gekochte BD's.

Constructed: Silver || Limited: Silver

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12 16:29
Rebbelx schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:51:
[...]

Inderdaad...KAN toch gewoon niet!
Ja hoor, KAN gewoon.
Ik heb even gezocht maar ik vind nergens bevestiging dat er onderhoud is. Het kan net zo goed weer een ddos attack zijn. Toen kregen we ook de melding dat er ook onderhoud is.

Edit : hier is alles weer normaal.

Edit 2: schaamteloze kopie van neogaf maar wel handig,
I've been experiencing some ridiculously slow loading times on my Friends List, Profile View and PS Store on the PS4 lately. The worst of which resulted in my friends list taking a whopping 10 minutes to load the online profiles. Needless to say I was rather peeved but I chalked it up to adding so many new friends via Destiny and Diablo GAF and just accepted it.

However, earlier this week my power briefly went out and upon booting up the PS4 again all UI functions were near instantaneous. So I decided to do a few tests the last 5 days and here is what I have found out:
If the PS4 is on for longer than 6 hours the slow down creeps in and gets progressively worse as time goes on.

Only time spent with an application/game in use or suspended appears to count towards the 6 hours. Simply leaving the PS4 on the UI with no applications/games running does not result in any slow down

Slow down seems to occur at the same rate no matter what application/game is running. I tested this running Netflix, Diablo 3, Destiny Beta app (currently just a screensaver), Pixeljunk Shooter Ultimate, Resogun, Amazon Video, and Trine 2. All began to experience UI slow down at roughly 6 hours active.

Standby mode does not reverse the slowdown but does restart the initial time it takes before the slowdown occurs . So PS4 4 hours on --> Standby ---> PS4 6 hours before slowdown.

A full system reboot (power off not standby) seems to remedy the issue 100% of the time.

This seems to parallel my experiences on the PC with memory leaks. Is there currently any way to measure hardware usage on the PS4? If so it would be easy enough to confirm or disprove my memory leak theory.

Regardless, prior to this I had been keeping my PS4 on standby constantly but discovering this I think I will be powering down after use every time until this issue is fixed.

So GAF if you have been experiencing slow down try a full system reboot to see if it remedies the situation. If it does consider a cold boot every gaming session to avoid further issues.

[ Voor 79% gewijzigd door AtlAntA op 11-10-2014 16:30 ]

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Is een Duitse bundelschijf van Driveclub in het Duits of neemt hij gewoon de systeemtaal?

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Ein....BÜNDELSCHEIFF!!!!!!!

PSN: Oldzkoel

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
"Bundleversion - nicht zum einzelverkauf" staat erop. Maar ik hoef hem niet en ik ga het ook niet proberen. Vandaar mijn vraag, iemand wil hem namelijk ruilen voor Destiny.

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:46
Verstekbakker schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:43:
"Bundleversion - nicht zum einzelverkauf" staat erop. Maar ik hoef hem niet en ik ga het ook niet proberen. Vandaar mijn vraag, iemand wil hem namelijk ruilen voor Destiny.
Geen NL, wel engels, volgens deze database:

http://ogdb.eu/index.php?section=game&gameid=84755

Verwijderd

Is PSN weer down?

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:02
Vanmiddag naar de FirstLook beurs geweest in Utrecht.

Nadat ik een potje Destiny had gewonnen kreeg ik deze toffe sticker! :D

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/23m8sc3.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door mprkooij op 11-10-2014 19:32 ]

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-10 16:08
Heel erg tof mprkooij! :o Respect! _/-\o_

Hoe was FirstLook? Kan je een kleine impressie geven?

PSN: breminem

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:02
Het was wel leuk.

Ik had de VIP tickets en kon dus 10.00 naar binnen i.p.v. 12:00

Ik heb gelijk Far Cry 4 kunnen spelen. Is een leuk spel, maar lijkt eigenlijk op Far Cry 3 met nieuwe missies & een betere verhaallijn. Ik had soms wel erge framedrops. Het spel draait standaard op 30FPS maar waarschijnlijk dropte hij wel eens naar 15-20FPS.

Ook The Evil Within gespeeld, maar dat is niet echt een game voor mij. Verder vond ik het jammer dat er geen Call Of Duty Advanced Warfare aanwezig was op de set maar MW1,2, Black Ops 2 en Ghosts.

Die van vorig jaar vond ik beter.

Verwijderd

Leuke sticker maar ik vraag me wel af hoe lang dat blijft zitten. De warmte-ontwikkeling aan de bovenkant kan een beetje vervelend uitpakken voor de lijm. =P

• Bazziek
  • Laatst online: 20:36
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 09:50:
Leuke sticker maar ik vraag me wel af hoe lang dat blijft zitten. De warmte-ontwikkeling aan de bovenkant kan een beetje vervelend uitpakken voor de lijm. =P
Neem aan dat daar rekening mee is gehouden. Meeste dempers die ik voor mijn motoren heb gehad hebben het logo van de fabrikant als stikker er op zitten en daar heb ik ook nooit problemen mee gehad qua loslaten. Dan zal die PS4 hitte ook wel te overleven zijn.

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:14
Bazziek schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:10:
[...]

Neem aan dat daar rekening mee is gehouden. Meeste dempers die ik voor mijn motoren heb gehad hebben het logo van de fabrikant als stikker er op zitten en daar heb ik ook nooit problemen mee gehad qua loslaten. Dan zal die PS4 hitte ook wel te overleven zijn.
Zou daar niet blind van uitgaan. Ten slotte word je ps4 helemaal niet zo heel warm in een open ruimte op kamer temperatuur. Het probleem gaat zich pas voordoen als hij met de achterkant ergens dicht op staat of in een gesloten ruimte. Daarbij is het maar promotie materiaal. Over een jaar hoor je niemand meer over die game. Als er dan toevallig paar ps4 zijn met vast gesmolten stikker/ingebrande lijmresten, who cares.... :+

Verwijderd

PlayStation Nederland :

REMINDER : maandag 13 oktober 2014 vindt er gepland onderhoud plaats aan PSN vanaf 16:30 tot 08:00

Dan ga ik rond die tijd wel op de X1.

_/-\o_
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:01:
PlayStation Nederland :

REMINDER : maandag 13 oktober 2014 vindt er gepland onderhoud plaats aan PSN vanaf 16:30 tot 08:00

_/-\o_
Verwacht vlak daarna de langverwachte 2.0 update maar.

Verwijderd

AtlAntA schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:02:
[...]

Verwacht vlak daarna de langverwachte 2.0 update maar.
Ik verwacht dat 2.0 voorlopig nog niet komt.
Ik hoop wel op aanstaande week.

Direct naar YouTube uploaden en Friends notification kan ik wel gebruiken.
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:01:
PlayStation Nederland :

_/-\o_
Je kan doorgaans gewoon online spelen tijdens onderhoud.

Verwijderd

bram1984 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:28:
[...]

Je kan doorgaans gewoon online spelen tijdens onderhoud.
Klopt , maar anders staat mijn X1 stof te happen.

:+

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-11 15:44
Hoe weet je of je fan stuk is.
Ik heb net 3-4 uur battlefield gespeeld.
En me playstation is niet bepaald warm.
Vorige keer ook ik had 6 uur lang gespeeld maar me playstation was muisstil en totaal niet warm.

• Hahn
  • Laatst online: 19:28
jayesh schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:21:
Hoe weet je of je fan stuk is.
Ik heb net 3-4 uur battlefield gespeeld.
En me playstation is niet bepaald warm.
Vorige keer ook ik had 6 uur lang gespeeld maar me playstation was muisstil en totaal niet warm.
Als 'ie niet warm wordt, wat is dan het probleem? Pas als je problemen hebt of merkt dat 'ie gloeiend heet wordt lijkt het me interessant om te controleren of de fan kapot is. Anders werkt 'ie blijkbaar óf is 'ie niet heel erg nodig ;)

The devil is in the details.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:42
Zijn er mensen die CES aan de praat hebben met een samsung tv (anynet+)? Bij mij werkt het de ene keer wel en de andere keer niet. Zou gelukkig worden als het gewoon zou werken.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 20:46
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:22:
[...]

Ik verwacht dat 2.0 voorlopig nog niet komt.
Ik hoop wel op aanstaande week.

Direct naar YouTube uploaden en Friends notification kan ik wel gebruiken.
Is er nog iets leuks om naar uit te kijken? Ik zit zelf erg te wachten op de update die het toestaat de PS4 in slaap te zetten (net zoals de Vita). Zie wel dat de update Share Play introduceert, dat lijkt me wel heel vet :)

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 14:53
Cyleo schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 21:28:
[...]

Is er nog iets leuks om naar uit te kijken? Ik zit zelf erg te wachten op de update die het toestaat de PS4 in slaap te zetten (net zoals de Vita). Zie wel dat de update Share Play introduceert, dat lijkt me wel heel vet :)
Wat bedoel je met in slaap zetten? Standby is er toch al lang of bedoel je dat niet?

PSN: Maichel

• kaanmijo
  • Laatst online: 19:49

kaanmijo

Picobello B.V.

giantgiantus schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 21:03:
Zijn er mensen die CES aan de praat hebben met een samsung tv (anynet+)? Bij mij werkt het de ene keer wel en de andere keer niet. Zou gelukkig worden als het gewoon zou werken.
Yep, heb het hier gewoon werkend (UE40D6500). Niks voor hoeven aan te passen, gewoon die optie aanvinken.

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Hij bedoelt denk ik Suspend mode, wat inhoudt dat je je console op standby kunt zetten terwijl je in een game zit en dat het spel niet afgesloten hoeft te worden. Als je je console/game weer opstart, gaat het spel precies weer verder waar je was.

Deze feature is al bij de aankondiging van de PS4 genoemd, maar hebben we al een tijd niets meer over gehoord. De PSP had deze functie ook al, omdat het natuurlijk voor handhelds bijzonder nuttig is. Maar ook op de PS4 lijkt me het handig, omdat je bij veel games bijvoorbeeld vast zit aan checkpoints zodra je opslaat en afsluit. Met afsluiten moet je nu soms doorspelen tot er een checkpoint/autosave of andere save mogelijkheid is, anders weet je nooit zeker waar je wordt neergezet zodra je het spel weer opstart. Met suspend mode zou je dat probleem nooit hebben. Het zou helemaal ideaal zijn als het voor meerdere games tegelijk zou werken, maar das misschien iets te veel gevraagd.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

• giantgiantus
kaanmijo schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:19:
[...]

Yep, heb het hier gewoon werkend (UE40D6500). Niks voor hoeven aan te passen, gewoon die optie aanvinken.
Vreemd. Ik heb precies dezelfde TV. Heb je de ps4 rechtstreeks op de TV aangesloten of via een receiver?

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

giantgiantus schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:42:
[...]

Vreemd. Ik heb precies dezelfde TV. Heb je de ps4 rechtstreeks op de TV aangesloten of via een receiver?
De PS4 gaat naar een HDMI splitter naar de TV, maar daarvoor altijd rechtstreeks en dat werkte ook prima.

• giantgiantus
Hoe heb je het precies ingesteld dan?

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

giantgiantus schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:54:
Hoe heb je het precies ingesteld dan?
In de instellingen van de TV heb ik Anynet+ aangezet (Menu > Systeem) en op de PS4 heb ik HDMI Device Link aanstaan (Settings > System > Enable HDMI Device Link)

• giantgiantus
kaanmijo schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 23:03:
[...]

In de instellingen van de TV heb ik Anynet+ aangezet (Menu > Systeem) en op de PS4 heb ik HDMI Device Link aanstaan (Settings > System > Enable HDMI Device Link)
Sorry voor de vele vragen: na dat je dat gedaan hebt werkt het automatisch? Dan kan je met de ab van de tv de ps4 besturen?

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

giantgiantus schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 23:10:
[...]

Sorry voor de vele vragen: na dat je dat gedaan hebt werkt het automatisch? Dan kan je met de ab van de tv de ps4 besturen?
Yes

• Jack V
  • Laatst online: 25-10 19:36

Jack V

Snappie?

Besturen is een groot woord: aan en uitzetten en volume regelen, meer niet. Als ik mijn PS4 aanzet (gekoppeld aan philips TV, Marantz receiver) dan gaat via CEC ook m'n TV aan en die zet weer mijn receiver aan. Zo hoef ik maar op 1 knop te drukken om alles aan te zetten, hetzelfde geld voor uitzetten. Heel handig. Maar je ab gebruiken om een spelletje te spelen werkt natuurlijk niet (duh)

Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.

Verwijderd

Jack V schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 23:17:
Besturen is een groot woord: aan en uitzetten en volume regelen, meer niet. Als ik mijn PS4 aanzet (gekoppeld aan philips TV, Marantz receiver) dan gaat via CEC ook m'n TV aan en die zet weer mijn receiver aan. Zo hoef ik maar op 1 knop te drukken om alles aan te zetten, hetzelfde geld voor uitzetten. Heel handig. Maar je ab gebruiken om een spelletje te spelen werkt natuurlijk niet (duh)
Ik kan anders alles besturen, behalve een spel dan :). Het hoofdmenu en netflix is bijvoorbeeld gewoon eenvoudig te doen met mijn TV afstandsbediening. Type weet ik niet maar ik heb een vrij recente Philips TV.

• giantgiantus
Ja precies. Ik wil graag netflix bedienen met mijn logitech maar ik krijg het niet aan de praat.

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

giantgiantus schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 23:24:
Ja precies. Ik wil graag netflix bedienen met mijn logitech maar ik krijg het niet aan de praat.
Bij Netflix werkt het bij mij ook, misschien ligt het aan je afstandsbediening?

• Jack V
  • Laatst online: 25-10 19:36

Jack V

Snappie?

Nee, laat maar. Ik moet leren niet voor m'n beurt te spreken. :+ Kom er net achter dat t ook bij mij werkt :F }:O

Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.

• giantgiantus
Jack V schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 23:32:
Nee, laat maar. Ik moet leren niet voor m'n beurt te spreken. :+ Kom er net achter dat t ook bij mij werkt :F }:O
Morgen nog maar eens een poging wagen. Andere HDMI kabeltjes gebruiken :)

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Jack V schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 23:32:
Bij mij werkt het dus niet, als ik het bij de PS4 aanzet en op de TV en ik hem laat zoeken, dan vind hij niks. Ik heb zelfs HDMI kabels geswitched en bij de Raspberri Pi werkt het wel.... :/

PSN: Alvanosa

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12 12:09

rajackar

Blood Minister

Hmm, dat is apart. Ik kan de menu's van de ps4 wel bedienen met de remote van mijn tv maar netflix juist niet.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Maichel
Ik gok wel dat we morgen de 2.0 firmware krijgen....

- Voor de vorige "meer grote" firmware-updates zoals die met de Share Factory was PSN ook een tijdje down, zoals dus vanavond bij ons.

- De andere firmware-releases waren ook op Dinsdag.

Ik kan me vergissen, maar ik denk het wel :)

[ Voor 15% gewijzigd door Maichel op 13-10-2014 10:45 ]

Verwijderd

Maichel schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:45:

- Voor de vorige "meer grote" firmware-updates zoals die met de Share Factory was PSN ook een tijdje down, zoals dus vanavond bij ons.

Ik hoop zeker met je mee dat we dinsdag 2.0 krijgen.
Ik zit daar ook wel op te wachten net zoals anderen.

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:58
Grote veranderingen in 2.0?

• giantgiantus
Ik kan vanavond zeker ook niets uit se store halen dan?

Waar kopen jullie een tweede controller?

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 13:12

dano_nl

Meh

Werkt trouwens ook met de remote van de UPC mediabox! (alleen heb ik de "back" button voor netflix daar nog niet op gevonden) verder werken de pijltjes, ok, volume en nog wat.
giantgiantus schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 23:10:
[...]

Meh

• Maichel
Klik anders even op het linkje. Antwoord: Ja.

• Maichel
giantgiantus schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:27:
Ik kan vanavond zeker ook niets uit se store halen dan?

Waar kopen jullie een tweede controller?
Store is in ieder geval zeker down, maar wellicht kan je het via de browser proberen (store.sonyentertainmentnetwork.com). Tweede controller koop ik daar in ieder geval niet ;) Check anders even hier.

Zo, weer genoeg behulpzaam geweest voor deze week 8)

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:58
Maichel schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:27:
[...]

Klik anders even op het linkje. Antwoord: Ja.
Plaats anders even het linkje erbij in plaats van een of ander arrogant 'antwoord' te geven. Daar is 't een forum voor, toch? ;)

• Maichel
djmelvee schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:35:
[...]

Plaats anders even het linkje erbij in plaats van een of ander arrogant 'antwoord' te geven. Daar is 't een forum voor, toch? ;)
Dude....je bedoeld t linkje dat ik al voor jou post heb neergezet? Kijk anders even verder voordat je mij arrogant noemt! :(

[ Voor 44% gewijzigd door Maichel op 13-10-2014 11:38 ]

• Maichel
dutchgio schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:37:
Want zelf googlen op "ps4 2.0 firmware update" is teveel werk?
Ja precies...damn zeg. Maar goed.... :*)

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

Maichel schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:37:
[...]

Dude....je bedoeld t linkje dat ik al voor jou post heb neergezet? Kijk anders even verder voordat je mij arrogant noemt! :(

[...]
Afbeeldingslocatie: http://www.meh.ro/original/2010_04/meh.ro3928.jpg

PSN: Bellerophon-

Ik heb gister even een paar uurtjes dust an elysian tale gespeeld en ik moet zeggen dat het best vermakelijk was. Leuke platformer met goede gameplay. Voice acting is ruk dat dan weer wel.

Edit : is er iemand die de drinking game trophy in watchdogs wil halen na de 2.0 update?

[ Voor 19% gewijzigd door AtlAntA op 13-10-2014 11:50 ]

• Maichel

Doe effe beter je best dan :*)

Een streepje onder een woord/zinnetje geeft een link aan, doe je best!

• giantgiantus
Maichel schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:29:
[...]

Store is in ieder geval zeker down, maar wellicht kan je het via de browser proberen (store.sonyentertainmentnetwork.com). Tweede controller koop ik daar in ieder geval niet ;) Check anders even hier.

Zo, weer genoeg behulpzaam geweest voor deze week 8)
Jeetje, wat zijn die krengen duur. 52€

• Maichel
giantgiantus schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:00:
[...]

Jeetje, wat zijn die krengen duur. 52€
Ja, Sony is wel zo slim om die prijs maximaal te houden omdat er toch nog geen alternatieven zijn zoals die er wel zijn voor de PS3/DS3. 53 is al best goed trouwens, ik had 'm bij de launch voor 60 of 70 geloof ik :F

• giantgiantus
Irritant. Krijg vanavond een nieuwe ps4 terug (garantiegeval) maar kan dus niet eens netflix installeren...

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:37

Pykow

Angelo OTR

Zo GTA V alvast besteld in de store ;) voor 11 november moet ik zorgen dat er genoeg geld staat op mijn PSN account en dan kan ik de game lekker downloaden.

Ik wil GTA V op de PS4 spelen, maar ik koop hem wel digitaal want ik heb 2 games gehad die niet werkte via de Blu-ray speler.Maar digitaal aanschaffen is net zo makkelijk.
Andere games koop ik wel weer voor op de XboxOne ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Maichel schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:51:
[...]

[...]

Doe effe beter je best dan :*)

Een streepje onder een woord/zinnetje geeft een link aan, doe je best!
Mijn afbeelding was sarcasme op de reactie van die ander. Had het linkje al lang gezien :>

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-12 21:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Om maar gewoon antwoord te geven op de vraag:
Share Play will be coming to PS4 as part of the upcoming system software update v2.00, scheduled for release this fall. The update will also add highly requested broadcast and video share features, including both uploading you game play footage and dedicated app support for YouTube, which we mentioned on stage at E3. Finally, What’s New will get enhanced real-time activity through friend-of-friend suggestions, allowing instant access to friends’ and recently played games’ broadcasts, and a real name search function will also be added.

• Maichel
Bellerophon schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:16:
[...]

Mijn afbeelding was sarcasme op de reactie van die ander. Had het linkje al lang gezien :>
d:)b *;

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Kwam trouwens ook niet het gebruik van thema's met 2.0? Ik dacht van wel...

Verwijderd

Bellerophon schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:29:
[...]

Klopt , thema's komen ook met 2.0

• just88just
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-12 18:13
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn internet verbinding op mijn PS4;
-Ik heb mijn PS4 bedraad rechtstreeks aan mijn modem aangesloten.
-Als ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op diezelfde kabel en een speedtest (ookla) doe haal ik mijn normale snelheid (120Mb/s)

Mijn PS4 haalt bij de ingebouwde speedtest in het instellingen menu slechts hooguit 50Mb/s.
Heb ook nog een alternatieve speedtest gedaan via de browser van de PS4 maar die geeft hetzelfde resultaat.

Is er een manier om mijn bedraad internet te verbeteren naar mijn normale snelheid?
Alvast bedankt! :9

• Jayden1984
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-09-2021
just88just schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:19:
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn internet verbinding op mijn PS4;
-Ik heb mijn PS4 bedraad rechtstreeks aan mijn modem aangesloten.
-Als ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op diezelfde kabel en een speedtest (ookla) doe haal ik mijn normale snelheid (120Mb/s)

Mijn PS4 haalt bij de ingebouwde speedtest in het instellingen menu slechts hooguit 50Mb/s.
Heb ook nog een alternatieve speedtest gedaan via de browser van de PS4 maar die geeft hetzelfde resultaat.

Is er een manier om mijn bedraad internet te verbeteren naar mijn normale snelheid?
Alvast bedankt! :9
Ik heb precies hetzelfde, zelfs met een 180mbit verbinding.
Ik denk ook dat dit niet meteen met je eigen verbinding te maken heeft maar meer met de servers van PSN. Overigens heb ik nooit last ondervonden met online gamen of met downloaden.

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-12 20:15
Bij mij geeft die speedtest van de PS4 ook een heel ander beeld.
Als je geen problemen hebt met online en het downloaden van de spellen, is er niets te verbeteren.

Het downloaden gaat hier gewoon met ruim 5 a 7 MB per seconde. Ondanks een minder positieve speedtest.

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Jayden1984 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:29:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, zelfs met een 180mbit verbinding.
Ik denk ook dat dit niet meteen met je eigen verbinding te maken heeft maar meer met de servers van PSN. Overigens heb ik nooit last ondervonden met online gamen of met downloaden.
Dit is inderdaad wat het is, al het verkeer gaat via PSN. Een normale speedtest is dus geen goede indicatie, die snelheden haal je op je PS4 gewoon niet.

Maar ehm, 50Mb is toch niet bepaald langzaam? 8)7 Ik moet het doen met 20Mb op PSN, upload zelfs meestal maar 2Mb, en toch gaat streamen meestal prima.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Verwijderd

Ik haal ook maar 4 MB/s op de PS4 , op mijn laptop heb ik 20MB/s

Beide heb ik bedraad aangesloten , komt gewoon door de PS4 en PSN.
Op de PS3 was het nog veel langzamer dan op de PS4.

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03:52
Pykow schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:14:
Ik wil GTA V op de PS4 spelen, maar ik koop hem wel digitaal want ik heb 2 games gehad die niet werkte via de Blu-ray speler.Maar digitaal aanschaffen is net zo makkelijk.
Andere games koop ik wel weer voor op de XboxOne ;)
Dan zou ik 'm maar omruilen als ik jou was. Je wilt toch een goed werkend product hebben of niet?

Shikata ga nai.

• Maichel
Bellerophon schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:29:
[...]

Klopt, zie hier:

http://blog.us.playstatio...aystation-app-vita-bound/

Verwijderd

Als je gebanned bent van PSN raak je alle digitale aankopen kwijt :

http://www.psx-sense.nl/1...k-raakt-alle-games-kwijt/

Toch wel zorgelijk nieuws dit.
Pagina: 1 ... 41 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link