• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-12 22:18

The_Worst

Unox

Het online gedeelte schijnt na een dag ook nog steeds niet beschikbaar te zijn in Driveclub. Het verbaast mij niks als Sony wacht voordat dit werkt. Als het al niet werkt voor de 'kleine' groep betalende mensen dan zal het wel helemaal dramatisch worden als er nog vele duizenden mensen bijkomen.

Overigens schijnt Driveclub PS+ al wel beschikbaar te zijn voor mensen met een Hong Kong abonnement.

[ Voor 14% gewijzigd door The_Worst op 08-10-2014 10:34 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Toch jammer dat er geen offline multiplayer in zit, ik miste dat ook al bij NFS:Rivals.

Last.fm | Code Talks

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Afvalzak schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:36:
Toch jammer dat er geen offline multiplayer in zit, ik miste dat ook al bij NFS:Rivals.
Ik vind het belachelijk dat het er niet inzit in het gros van de games die uitkomen. Couch co-op is juist zo leuk.

PSN: Alvanosa

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32
The_Worst schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:33:
Het online gedeelte schijnt na een dag ook nog steeds niet beschikbaar te zijn in Driveclub. Het verbaast mij niks als Sony wacht voordat dit werkt. Als het al niet werkt voor de 'kleine' groep betalende mensen dan zal het wel helemaal dramatisch worden als er nog vele duizenden mensen bijkomen.

Overigens schijnt Driveclub PS+ al wel beschikbaar te zijn voor mensen met een Hong Kong abonnement.
Niet de eerste game die niet voorbereid is op piekbelasting. Bij GTA en Console-launches kan ik het nog begrijpen (die toeloop is dan echt groot en kost vele terabytes aan data). Maar bij veel games is het ook zuinigheid. Zo van "na 5 dagen is de toeloop stabiel en daar baseren we ons op"

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Alvanosa schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:37:
[...]

Ik vind het belachelijk dat het er niet inzit in het gros van de games die uitkomen. Couch co-op is juist zo leuk.
Klopt, ik kan dat nu alleen bij een paar indie games en bij FIFA. Ik ben niet zo van het online gamen met vrienden, maar samen op de bank is altijd hilarisch, zeker een racegame kan altijd erg leuk zijn. En met de gemiddelde TV van tegenwoordig hebben beide spelers gewoon een mooi groot scherm.
Mijn LG TV heeft er zelfs een trucje voor zodat je elkaars scherm niet kan zien, maar dat heb ik nog nooit kunnen proberen omdat er te weinig leuke games zijn die het ondersteunen.

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

The_Worst schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:33:

Ik heb het gevoel dat het spel nog lang niet af is. Weer een spel wat naar mijn mening te snel gerusht is omdat ze de publieke druk niet langer konden tegen houden. Erg jammer.
Het valt me op dat Turn10 het wel lukt om twee geweldige racegames te ontwikkelen, Sony blijft hier echt in achter.

Verwijderd

Het online gedeelte in DriveClub werkt hier wel nu en ik heb al een club aangemaakt.

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:10
Hmm ik wil mijn 1 maand gratis plus activeren in de store alleen krijg ik de melding dat de code niet kan gebruiken.
Ik heb zelf nog nooit plus gekocht. Echter heb ik wel toen er op de ps3 ik dacht iets van creditcard gedoe een maand gratis gekregen. Zou dat het probleem zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:51:
Het online gedeelte in DriveClub werkt hier wel nu en ik heb al een club aangemaakt.
Heel vaag, hier werkt het nog niet, heb op dit moment de PS4 aanstaan.
Misschien dat de services langzaam online komen.

Verwijderd

Wazzup! schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:51:
Hmm ik wil mijn 1 maand gratis plus activeren in de store alleen krijg ik de melding dat de code niet kan gebruiken.
Ik heb zelf nog nooit plus gekocht. Echter heb ik wel toen er op de ps3 ik dacht iets van creditcard gedoe een maand gratis gekregen. Zou dat het probleem zijn?
Dat is het probleem , je account heeft al gratis PSPlus gehad.

Verwijderd

Wazzup! schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:51:
Het aanbod van 1 maand gratis PSN+ is alleen geldig voor accounts waar nog niet eerder PSN+ voor is gekocht. Als je een nieuwe account zou maken lukt het wel, met een oude account niet.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-12 17:06
Ligt PSN er toevallig ook weer uit? Ik kom er weer eens niet op, terwijl de ps4 wel internetverbinding kan detecteren bij de test connection app

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:52:
[...]

Dat is het probleem , je account heeft al gratis PSPlus gehad.
Daar was ik al bang voor. Dan maar even een extra account aanmaken dan kan ik in ieder geval drive club proberen.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Voor de mensen die driveclub spelen ik heb ook een club aangemaakt (kunnen er maar 6 in namelijk) Tweakers GoT :) is open op het moment dus je kan gewoon joinen.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Driveclub PS+ edition is uitgesteld.
Hi Everyone,
With DRIVECLUB, we are dedicated to delivering a dynamic and socially connected racing game that everyone can enjoy, and along the way we're facing new challenges which we haven’t encountered as a development team before. We are seeing a lot of activity and new social behaviours right now, but unfortunately this is pushing the servers to their absolute limits.
We are sorry if you are having a hard time getting online as we know many of you are. Please be aware that the game will automatically keep trying to connect you. Once you're online, you should have no further problems during your session.
Everyone at the studio is now working hard to get new updates ready for the game servers to improve connectivity. We will be rolling out these updates day by day and will keep you informed.
In order to help all DRIVECLUB players who have the game already, we're temporarily holding back the PS Plus Edition and the My DRIVECLUB app to ease the load and traffic to the servers. This should give players a better chance of connecting to the game servers and, once the servers are operating well, we’ll be sure to let you know when the PS Plus Edition and My DRIVECLUB app will be available to download.
To our PS Plus fans, we're sorry you're having to wait longer to play, but we want to ensure that when you come on board, you get the best experience possible. Rest assured, if you've pre-ordered the full game upgrade from the PS Plus Edition, you will still get the full version of DRIVECLUB digitally, and if you can't get online you'll be able to get started offline like everybody else with single player mode as you start your DRIVECLUB tour. You’ll still be able to earn fame, unlock cars and get to grips with all of the options for playing and creating your own events and challenges - and everything you do will be synchronised with the servers when you do get connected, so you can set-up a bunch of challenges to send out to your friends as soon as you are able to join each other online.
We fully appreciate how frustrating this is for everyone. We want you to get online with your club because racing, challenging and having fun together is what the game is all about. We know that racing with your friends online is what you’ve been waiting for and we are doing everything we can to deliver that experience to you as soon as possible.
Sorry again for the difficult start. We’ll keep you regularly updated on our progress as we work round the clock to improve connectivity. We want everyone to know what's happening so please tag your DRIVECLUB friends or SHARE this message to let them know.
- Rushy
Bron: https://www.facebook.com/...ial/posts/707176122700084

Verwijderd

AI.... dat is wel heel zuur.....
Wel vreemd dat ze dit via Facebook naar buiten brengen.

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-12 18:57

Falastine

Think about my signature...

Tuurlijk joh eerst een jaar uitstellen als het dan eindelijk zover is weer uitstellen dit is wel heeeeel erg zuur. Beter beginnen ze die game over 3 maanden helemaal gratis te geven.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-12 11:40
Dit is toch wel echt amateuristisch hoor. Ik ben benieuwd wanneer die gaat komen dan.

[ Voor 34% gewijzigd door Remmetje op 08-10-2014 11:18 ]

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:24
Dit gun je geen enkel bedrijf, heb wel met ze te doen.

Verwijderd

Poulske schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:18:
Dit gun je geen enkel bedrijf, heb wel met ze te doen.
Zo kan je er ook naar kijken, maar kom op zeg.... We hebben het hier over professionele bedrijven die de weg echt compleet kwijt zijn.

Erg slecht.....

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
En nog steeds kijken ze raar op dat er zoveel weerstand is tegen always-online DRM :P

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

On_E

Housemusic

Falastine schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:14:
Tuurlijk joh eerst een jaar uitstellen als het dan eindelijk zover is weer uitstellen dit is wel heeeeel erg zuur. Beter beginnen ze die game over 3 maanden helemaal gratis te geven.
8)7

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 13:09

C4D

Hadden ze ook niet kunnen zien aankomen.
Ik heb er geen vertrouwen meer in.

psn: lupusergo

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 14:12

Bullet NL

Eigen Wijs

Als onderdeel van Sony had Evolution Studios dit wel anders mogen brengen zeg. Ben al benieuwd naar de excuses...

Cogitationis poenam nemo patitur

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:31
Bullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:27:
Als onderdeel van Sony had Evolution Studios dit wel anders mogen brengen zeg. Ben al benieuwd naar de excuses...
Evolution kan beter echt goed oppassen nu; Sony kan zo besluiten dat Driveclub hun laatste game wordt. M.a.w. Sony kan besluiten Evolution te sluiten.
Jezus dit is wel een dikke faal van Sony zeg. Het is dat ik geen moer om deze game geef (ik ga 'm wel uitproberen), maar voor de mensen die echt op een racer zitten te wachten, is het lekker zuur.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

On_E

Housemusic

Trishul schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:34:
[...]

Evolution kan beter echt goed oppassen nu; Sony kan zo besluiten dat Driveclub hun laatste game wordt. M.a.w. Sony kan besluiten Evolution te sluiten.
Overdrijven is ook een vak. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Trishul
On_E schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:36:
[...]

Overdrijven is ook een vak. :+
Nou ja, ze hebben blunder na blunder begaan met het Driveclub project, als enige studio binnen Sony WWS tonen ze niet echt progressie (t.o.v. het succesvolle WRC en Motorstorm eerder achteruitgang), terwijl de anderen steeds beter presteren (Sucker Punch, Guerilla, Naughty Dog, enz.)

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 23:06
we're temporarily holding back the PS Plus Edition and the My DRIVECLUB app to ease the load and traffic to the servers
Vrij vertaald:

PS+ is het mindere volk, wacht maar tot de rest van de kopende mensen het al platinum heeft gehaald.

Gaat goed daar, flater na flater met Driveclub <3

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• C4D

C4D

Natuurlijk ook een geweldige strategie.
Wij van Evolution vinden het leuker als jullie geen gebruik kunnen maken van de upgrade offer van de plus editie naar full edition, zelfs niet 1 dag na launch. Voor de volle mep kunnen jullie wel spelen.

lanerios schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:40:
[...]

Vrij vertaald:

PS+ is het mindere volk, wacht maar tot de rest van de kopende mensen het al platinum heeft gehaald.

Gaat goed daar, flater na flater met Driveclub <3
We zullen het nooit kunnen bewijzen maar dat was mijn eerste gedachte ook.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-12 21:17
Remmetje schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:17:
Dit is toch wel echt amateuristisch hoor. Ik ben benieuwd wanneer die gaat komen dan.
Dit dus. Playstation(driveclub) word wel erg amateuristisch.

• BlackMage
Het is toch niet zo vreemd, als er nu al problemen zijn met online gamen van Driveclub, dat ze liever eerst de problemen oplossen voordat ze een veel grotere belasting op de server toelaten. Je moet wel rekenen dat er nu mensen zijn die 60 euro hebben afgetikt en nu al niet goed kunnen spelen. Die zullen flink pissig worden (terecht) als een hele meute gratis spelers het voor hun verpest.

• C4D

C4D

BlackMage schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:48:
Het is toch niet zo vreemd, als er nu al problemen zijn met online gamen van Driveclub, dat ze liever eerst de problemen oplossen voordat ze een veel grotere belasting op de server toelaten. Je moet wel rekenen dat er nu mensen zijn die 60 euro hebben afgetikt en nu al niet goed kunnen spelen. Die zullen flink pissig worden (terecht) als een hele meute gratis spelers het voor hun verpest.
Wel vreemd dat ze niet genoeg servercapaciteit hebben.

• corset
Fout, je legt de schuld nu bij de Gratis Spelers. (altijd grappig, beetje niveau van mensen die zeiken over F2P spelers in hun game), maar de fout ligt bij de developer. Ze hadden hier makkelijk op kunnen inspelen.

Als Blizzard het doet (zie Diablo 3), is Blizzard de lul
Als EA het doet, is EA de lul
Als DriveClub het doet, zijn de spelers de lul? Nee gewoon de developer die niet goed kan plannen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• BlackMage
C4D schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:51:
[...]

Ja dat is natuurlijk een gigantische fuckup aan hun kant. Ze hadden gewoon kunnen leren van fouten van anderen en tijdelijk extra servercapaciteit inkopen is tegenwoordig ook niet meer zo lastig als 5 jaar terug.
lanerios schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:53:
[...]

Fout, je legt de schuld nu bij de Gratis Spelers. (altijd grappig, beetje niveau van mensen die zeiken over F2P spelers in hun game), maar de fout ligt bij de developer. Ze hadden hier makkelijk op kunnen inspelen.

Als Blizzard het doet (zie Diablo 3), is Blizzard de lul
Als EA het doet, is EA de lul
Als DriveClub het doet, zijn de spelers de lul? Nee gewoon de developer die niet goed kan plannen.
Nee natuurlijk is het niet de schuld van de spelers. Maar dat ze in hun situatie de speelervaring van hun betalende spelers belangrijker vinden dan de PS+ spelers is niet iets wat je ze kwalijk kunt nemen. Dat ze in die situatie terecht zijn gekomen wel natuurlijk.

[ Voor 50% gewijzigd door BlackMage op 08-10-2014 11:55 ]

Deze problemen hadden ze simpelweg moeten voorkomen. Zo te zien is het een capaciteit probleem en dat hadden ze aan de hand van alleen de pre orders al kunnen verwachten en dus voorkomen.

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:33
Het vreemde vind ik vooral dat alle partijen inzetten op een online distributie model, maar dat de capaciteit daar blijkbaar aan ontbreekt.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-12 22:18

The_Worst

Unox

Ik vind de reacties hier wel erg kinderachtig. Meteen zeggen dat de ontwikkelaar de mensen die wachten op de PS+-versie als het 'mindere volk' beschouwd. Beetje overtrokken.

Ik praat het niet goed hoor, maar het werkt niet, het spul is al overbelast dan is het toch logisch dat je de toegang dan tijdelijk beperkt? En dan toegang krijgen als de rest al platinum heeft. Dus? Begrijp mij niet verkeerd, ik had het spel ook al graag gespeeld maar so be it.

Het jammere is dat elke ontwikkelaar het wiel opnieuw moet uitvinden. Elke release die op online steunt faalt (hard), als ze de ervaring zouden kunnen delen...

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Maar.... Sony weet toch exact hoeveel PSN+ leden ze hebben? Er van uitgaande dat iedereen een gratis racer wil hebben kan je dan toch direct uitrekenen hoeveel servercapaciteit men nodig heeft?

Het komt nu heel amateuristisch over van Evolution Studios en Sony, beide hebben blijkbaar geen enkel inzicht hoeveel potentie een "gratis" racespel heeft...

Natuurlijk geef je betaalde gamers (in de zin van dat ze een spel hebben gekocht) wat meer rechten dan een "gratis" gamer. Maar toch, dit is toch een enorme blunder, je "gratis" keutel in trekken omdat je betaalde mensen moet beschermen. Kom op zeg, je heb juist mensen naar PSN+ gehaald vanwege de gratis games die ze zouden krijgen. Hele discussies zijn daar over gevoerd hier op te forum.

Eens met Bullet maar wel weer jammer dat je 'm alleen ziet als er iets te zeiken valt. Blijf dan helemaal weg of meng je ook in de dagelijkse discussies, als je interesse in de PS4 hebt. No offense verder.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12 21:21
toch maar besloten een witte ps4 te halen bij de mediamarkt :D

weten mensen hier toevallig hoe de mm is met ruilen en zo als er iets niet goed is?

• corset
Bullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:18:
[...]

Maar.... Sony weet toch exact hoeveel PSN+ leden ze hebben? Er van uitgaande dat iedereen een gratis racer wil hebben kan je dan toch direct uitrekenen hoeveel servercapaciteit men nodig heeft?

Het komt nu heel amateuristisch over van Evolution Studios en Sony, beide hebben blijkbaar geen enkel inzicht hoeveel potentie een "gratis" racespel heeft...

Natuurlijk geef je betaalde gamers (in de zin van dat ze een spel hebben gekocht) wat meer rechten dan een "gratis" gamer. Maar toch, dit is toch een enorme blunder, je "gratis" keutel in trekken omdat je betaalde mensen moet beschermen. Kom op zeg, je heb juist mensen naar PSN+ gehaald vanwege de gratis games die ze zouden krijgen. Hele discussies zijn daar over gevoerd hier op te forum.
Ach, Driveclub wordt de game van volgende maand. Dan hebben ze die maand ook weer gevuld. Issue opgelost, Sony is weer blij.

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12 22:02
joey82 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:24:
toch maar besloten een witte ps4 te halen bij de mediamarkt :D

weten mensen hier toevallig hoe de mm is met ruilen en zo als er iets niet goed is?
als je het bonnetje nog hebt zullen ze sowieso al niet gauw moeilijk moeten doen. Misschien een kans dat je ook nog echt moet aanwijzen wat er is als het defect een fysiek iets is aan de buitenkant.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:18

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

lanerios schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:25:
[...]

Ach, Driveclub wordt de game van volgende maand. Dan hebben ze die maand ook weer gevuld. Issue opgelost, Sony is weer blij.
Het gaat niet om opvullen, Sony is zo netjes geweest om DC als extra game aan te bieden naast 2 andere PS+ titels. :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-12 21:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Het geknuppel is idd erg onhandig met Driveclub, maar als ik de reviews lees, missen we weinig. Gelukkig had ik het wel verwacht, dus slaap ik er geen moment minder door. Ik zat wel te hopen op een Forza Horizon achtige game, maar Driveclub blijkt uiteindelijk niets bijzonders te zijn.

Ik hoop dat Project Cars wel een kwaliteit racer wordt!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bram1984 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:21:
Eens met Bullet maar wel weer jammer dat je 'm alleen ziet als er iets te zeiken valt. Blijf dan helemaal weg of meng je ook in de dagelijkse discussies, als je interesse in de PS4 hebt. No offense verder.
Deze discussie is al eerder geweest, andersom gebeurd het ook dat mensen (al dan niet om te tranten) iets in het XBO topic gebeuren. Ik snap het verder ook niet maar blijkbaar blijft het leuk om "de andere partij" te wijzen op negatieve issues.

Maar dat is geen reden om daar dan weer op te reageren, als je problemen hebt met een post dan doe je een Topic Report. dan zal een mod er objectief :+ naar kijken.
[...]

Dit is de eerste keer dat dit voorkomt? Zelfs Destiny met een budget van 500miljoen had bij launch (en nog af en toe) server problemen. Driveclub is een titel met kleiner budget, logisch dat ze bij launch problemen krijgen dat is nu eenmaal een piek die bijna niet op te vangen is.

Maakt dat het goed? nee natuurlijk niet want een product zou gewoon goed moeten werken. Maar eigenlijk ben ik van geen enkele titel anders gewend want het begint bijna altijd al met een day one patch.

[ Voor 47% gewijzigd door Chaoss op 08-10-2014 12:38 ]

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-12 15:22
C4D schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:51:
[...]

PSN is al maanden ruk vooral tussen 19.00-22.00 en in het weekend, veel te druk hopelijk na de patch van volgende week dat het wel werkt. maar ik verwacht van niet.

nothing stops this train

• C4D

C4D

Had ik ook door ja...game invites met enorme vertraging, waardoor het geen zin meer heeft.
Berichten met vertraging.
Friend requests die niet aankomen.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Kijk, ik haal al voldoening uit het feit dat je het eens met mij bent betreffende de inhoudelijke discussie over DC (de PSN+ editie) Verder laat ik je opmerking maar aan me voorbij gaan. Ben namelijk gewoon inhoudelijk aan het posten, bovendien ontstaan discussies vaak als er iets fout gaat, zoals in dit geval dat Sony en Evolution Studios de plan behoorlijk mis slaan betreffende DC+

Ik heb beide in huis staan, heb jij dat ook?
C4D schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:39:
Had ik ook door ja...game invites met enorme vertraging, waardoor het geen zin meer heeft.
Berichten met vertraging.
Friend requests die niet aankomen.
Kol Nedra schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:37:
[...]

PSN is al maanden ruk vooral tussen 19.00-22.00 en in het weekend, veel te druk hopelijk na de patch van volgende week dat het wel werkt. maar ik verwacht van niet.
Ik denk dat dit soort problemen vooral komen door de manier hoe het netwerk is opgezet. Zowel Sony als Microsoft zijn beide meer dan eens aangevallen met een DDOS aanval. Het is gewoon aantoonbaar dat Sony hier meer last van heeft. Sony heeft met PSN een enorme stap gemaakt met hun online dienst t.o.v. de dienst op de PS3. Maar op het niveau van de concurrentie zit men nog niet.

Eigenlijk is dit ook niet zo vreemd, Microsoft heeft haar wortels natuurlijk diep in de netwerken liggen, iets wat bij Sony natuurlijk veel minder het geval is. Heb beide apparaten staan, ik zie het verschil dagelijks.

[ Voor 24% gewijzigd door Bullet NL op 08-10-2014 12:59 ]

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
[...]

Beide Forza's hadden launch problemen?

MS weet toch precies hoeveel Live leden ze hebben?
Het komt ALTIJD amateuristisch over wanneer BEIDE console problemen hebben online.

Mensen zijn niet naar PSN+ plus getrokken door de gratis games, het is hetzelfde als bij MS, het is een verplichting voor MP.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-12 15:22
voorheen had ik een xbox360, xboxlive is echt duidelijk zichtbaar beter!
maar geen spijt hoor, de ps4 is echt een top apparaat :)

nothing stops this train

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sloebie schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:52:
[...]
Mensen zijn niet naar PSN+ plus getrokken door de gratis games, het is hetzelfde als bij MS, het is een verplichting voor MP.
Dat gaat alleen op voor nieuwe leden die door de PS4 erbij gekomen zijn.
Daarvoor waren er ook al behoorlijk wat PS+ leden. Voor PS3 / Vita is PS+ niet nodig voor MP.

• BlackMage
Ik snap ook niet waarom niet meer uitgevers een queue systeem hanteren. Ik denk dat iedereen er baat bij heeft, wachten in de queue met een gemiddelde wachttijd van 1,5 uur is nog altijd beter dan een halfgebakken speelervaring voor iedereen. Dan zie je direct dat het druk is en kan je kiezen om te wachten tot je het wel goed kan spelen of dat je je tijd beter kan besteden met een ander spel.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:46
Het zou de discussie ten goede komen als je niet altijd zou reageren als er iets negatiefs gezegd wordt over de ps4. De console barst van de potentie maar tot op heden maken ze het janmergenoeg niet waar.

• Trishul
giantgiantus schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

Het zou de discussie ten goede komen als je niet altijd zou reageren als er iets negatiefs gezegd wordt over de ps4. De console barst van de potentie maar tot op heden maken ze het janmergenoeg niet waar.
Nou dat is ook wel weer overdreven, dan zou je kunnen stellen dat geen 1 console zijn potentie waar maakt. De PS4 is met afstand de meest verkochte gameconsole van zijn generatie, en je weet wat ze zeggen, hoge bomen vangen veel wind.

Verwijderd

Ik heb nu 9 maanden zonder problemen op de PS4 elke dag multiplayer games gespeeld.
Alleen op 1 dag heb ik door de DDOS aanval een paar uurtjes niet kunnen spelen.

Het bewijs dat PSN op de PS4 nog niet zo slecht is als door sommige gezegd :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AxCqTx24pvUUivfgS4ogvP8z/full.jpg?nohitcount=1

16 en een halve dag echte online multiplayer speeltijd op PSN.
Nooit lag problemen of problemen van een andere aard.

Ik ben erg blij met mijn PS4 en natuurlijk ook met mijn X1.

_/-\o_

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Modbreak:Laten we het hier bij houden want dit gaat, alweer, een PS4 vs XBO discussie worden

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 08-10-2014 13:44 ]

Chaoss schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:42:
[modbreak]Laten we het hier bij houden want dit gaat, alweer, een PS4 vs XBO discussie worden[/modbreak]
Ja! Laten we het over gta5 hebben! ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SjYTVM2.jpg

Verwijderd

[...]

Je weet niet eens precies wat er aan de hand is man. Misschien is zijn er wel software matige issues
Je doet net alsof we de game niet meer krijgen.

• giantgiantus
Trishul schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:32:
[...]

Nou dat is ook wel weer overdreven, dan zou je kunnen stellen dat geen 1 console zijn potentie waar maakt. De PS4 is met afstand de meest verkochte gameconsole van zijn generatie, en je weet wat ze zeggen, hoge bomen vangen veel wind.
Firmware blijft achter bij beloftes evenals achterblijvende games.

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-12 17:00
giantgiantus schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:58:
[...]

Firmware blijft achter bij beloftes evenals achterblijvende games.
dan koop je hem niet .... loop lekker door next!
AtlAntA schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:44:
[...]

Ja! Laten we het over gta5 hebben! ;)

[afbeelding]
800.000 in online is wel veel, daar moest je op de PS3 aardig wat auto's voor verkopen :+

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sinds kort een PS4, geen problemen verder mooi apparaat. Vreemde is wel dat in nu in mijn PSN transactie overzicht het volgende zie staan: https://www.dropbox.com/s/zbsvaetve87nwr8/sen.png?dl=0

Er staat dus SCEI UBS for PS Now. Wat is dit precies? Als ik er namelijk op klik krijg ik een foutmelding te zien.. Heb enkel een PSN+ membership aangeschaft (12 mnd) en that's it. Hebben jullie hetzelfde?

Je kunt je account bekijken via: https://account.sonyentertainmentnetwork.com

• giantgiantus
bartburg schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:59:
[...]

O ik heb hem al. Zal in de toekomst vast wel goed komen. Ik vind alleen dat Sony op moet passen om niet al hun momenten te verliezen. Ze begonnen deze generatie meer dan geweldig. Prachtige beloftes. Prachtige verkoopcijfers.

Ze maken het alleen echt niet waar en ik vraag me af hoe lang consumenten akkoord blijven gaan.

Verwijderd

Ik zit ook te wachten tot GTA V te preorderen is voor de PS4.
Bullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:47:
[...]

Volgens mij ben ik wel duidelijk genoeg geweest

[...]

Het spel is nog niet uit? In welk opzicht wou je het over GTA 5 hebben?
Nee het spel komt 18 november uit. Geruchten gaan dat men de release gaat vervroegen naar 3 november. Dat zou an sich goed nieuws zijn ware het niet dat ik 'toevallig' de week van 18 november vrij ben. Zo valt de day1 hype rush achtig iets (hoe je het ook maar noemen wilt) in een werkweek wat nogal contraproductief werkt. ;)

Ik kan echt niet wachten op deze game. Last gen versie heb ik in november vorig jaar gespeeld en ik ergerde me toen verschrikkelijk aan de performance van de game. Slechte framerate en die irritante pop in. Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat deze problemen op current gen niet voorkomen waardoor ik eindelijk weer op stap kan in Los santos en zonder stotteringen overal van kan genieten.

[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 08-10-2014 15:42 ]

dutchgio schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:00:
[...]

800.000 in online is wel veel, daar moest je op de PS3 aardig wat auto's voor verkopen :+
Ja maar als ik de prijzen zie van alles wat is toegevoegd de laatste tijd is dat ook zo op.

Dit is wel 1 van de weinige games waarbij ik het grinden voor geld niet erg vindt om te doen. Vind het zelfs leuk.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Toch wel jammer dat GTA 5 geen upgrade programma kent, ben toch niet echt bereid om opniew 55,- te betalen voor een game die waarschijnlijk voor 90% gelijk is.

Ik heb me prima vermaakt met GTA5, een van de betere games uit het PS3 tijdperk, maar ik vraag me af hoeveel mensen in de praktijk opnieuw de volle pond voor die game gaan betalen?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Dat sub account gedoe begint (was het al) aardig irritant te worden. Mijn vrouw heeft om wat voor reden dan ook al sinds de PS3 een sub account.
Wellicht hebben we toen verkeerd gelezen en daar voor gekozen.
Maar met de Ps4 kun je niet eens meer sharen door op de share knop te drukken.
Ook erg fijn om heeeeeeel veel meldingen te zien op internet hierover en Sony die zegt dat ze er niets aan gaan doen. Ja, wanneer iemand 18 wordt kunnen ze bij content voor 18 jaar.

Ik snap gewoon niet dat Sony zoiets simpels niet gewoon regelt. Al was het maar dat je vanuit het master account het account van sub naar master kunt maken. Alle mensen die toen onder de 18 waren zijn ondertussen voor het grootste deel wel 18 geweest en kunnen alleen maar regelen dat ze het mailadres kunnen gebruiken, maar alles gehaald op het sub zijn ze gewoon kwijt. Iets wat mijn vrouw bijvoorbeeld niet wil.
Chaoss schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:15:
Toch wel jammer dat GTA 5 geen upgrade programma kent, ben toch niet echt bereid om opniew 55,- te betalen voor een game die waarschijnlijk voor 90% gelijk is.

Ik heb me prima vermaakt met GTA5, een van de betere games uit het PS3 tijdperk, maar ik vraag me af hoeveel mensen in de praktijk opnieuw de volle pond voor die game gaan betalen?
Voor het geval het nog niet duidelijk was, ik zowiezo! oOo :9

Aan het verhaal zal niks verandert zijn maar er zijn wel veel dingen toegevoegd aan de spelwereld. Zoals katten! Lol 8)

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Chaoss schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:15:

Ik heb GTA5 op de 360 gespeeld, wat een geniaal spel was dat. Zou hem graag opnieuw willen spelen op de PS4 maar inderdaad ik ga er niet de nieuwprijs voor betalen, ik wacht wel tot die goedkoper is geworden.

• corset
bartburg schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:59:
[...]

Zo werkt het niet he, kritiek mag nog altijd. Ook al vind jij dat het niet gegrond is.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:05:
[...]

Ik lees heel goed wat jij zegt. Het slaat alleen nergens op. Er zijn op dit moment problemen met de servers. De oorzaak van die problemen weten jij en ik niet. Ze willen deze problemen eerst op lossen voordat ze extra load op de server toevoegen. Dat heeft verder niets met uitrekenen van server capaciteit te maken. Het is gewoon een vrij standaard manier van werken.

Jij laat allemaal extra gebruikers toe op je server op het moment dat er problemen zijn ?
DriveClub werkt, mensen kunnen het spel gewoon spelen, daar is dus niets mee aan de hand. Dat ze problemen hebben met de load op de server is wel duidelijk, zoals je het zelf ook schrijft ze willen dat probleem eerst oplossen voordat ze de vermoedelijke enorme hoeveelheid van gratis spelers toe gaan voegen. Het enige wat ik schijf is dat dat ze dit van te voren hebben kunnen aanzien komen, dus hadden ze er ook rekening mee moeten houden. Sony had echt wel kunnen weten hoe populair een racegame op de PS4 gaat worden, al was het maar omdat er eigenlijk tot vandaag nog geen goede racer beschikbaar was.

Dat ze nu op de dag dat het spel beschikbaar zou worden hun keutel voor de gratis spelers moeten terug trekken heeft mij ziens toch te maken met een onvoldoende voorbereiding. Had het spel in een beta gegooid, doe er gewoon alles aan dat je op de dag zelf niet tot onverhoopte beslissingen moet komen die tot teleurstelling leiden. Zakelijk gezien kan je onvoldoende voorbereiding, het niet goed stress-testen, gewoon herleiden tot een budget wat gewoon te laag is. Men heeft er immers niet alles aan gedaan om het spel van af moment nul goed te laten werken.

Dit is met Destiny, BF4, en/of elk ander spel op elk ander platform net zo, denk aan de GTA 5 release op de PS3 en Xbox 360 vorig jaar.... Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat Rockstar het online deel goed werkend had. Men ontwikkeld iets, maar heeft totaal niet door wat voor effect het heeft wanneer iets online komt. Sony's PSN netwerk is bijvoorbeeld veel storing en onderhoudsgevoeliger dan haar grootste concurrent. Zo zijn er voorbeelden genoeg. Kraak ik hier iets af? Nee..... Ik zeg feitelijk alleen dat bedrijven hun producten te snel op de markt brengen...... Een testomgeving wordt misschien wel gedaan, maar totaal onvoldoende.... Ik kan indien gewenst nog veel meer voorbeelden geven. Even voor de duidelijkheid, Sony of haar onderdelen is daar niet alleen in hoor. Microsoft, Rockstar, EA, Bungie... Noem maar op...

Terugkomende op DriveClub, ik vind dat Sony en Evolution Studios een beter inschatting hadden moeten maken, dat is het enige wat ik schreef in het stuk van mij waar jij naar refereert. Ik schrijf dat Sony beter had moeten inschatten wat het potentieel van de PSN+ versie van DriveClub is. Feitelijk is elke PS4 met een PSN+ abonnement een prospect voor DriveClub+. Daarom vindt ik het ook raar dat Evolution Studios samen met Sony op de dag van release de PSN+ klanten de deur (tijdelijk) wijzen.

De reden waarom doet er feitelijk niet eens toe, feit is dat Sony PSN+ in de markt heeft gezet op een manier dat je daar gratis games krijgt voor deze online dienst. DriveClub+ is/was daar een wezenlijk onderdeel van.

[ Voor 2% gewijzigd door Gropah op 08-10-2014 15:42 ]

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:32:

DriveClub werkt, mensen kunnen het spel gewoon spelen, daar is dus niets mee aan de hand.
:o Je gaat in de eerste zin van de betoog al in de fout. Er waren al problemen met mensen die niet online konden met DC. Hierdoor vervalt eigenlijk dus je hele betoog in duigen
Dat ze problemen hebben met de load op de server is wel duidelijk,
Wat echter niet bekend is is wat daar de oorzaak van is. Misschien zit er wel een fout in de software waardoor er problemen zijn. Met simpel opschalen red je het dan niet. Iets verder kijken dan je neus lang is...
zoals je het zelf ook schrijft ze willen dat probleem eerst oplossen voordat ze de vermoedelijke enorme hoeveelheid van gratis spelers toe gaan voegen. Het enige wat ik schijf is dat dat ze dit van te voren hebben kunnen aanzien komen, dus hadden ze er ook rekening mee moeten houden. Sony had echt wel kunnen weten hoe populair een racegame op de PS4 gaat worden, al was het maar omdat er eigenlijk tot vandaag nog geen goede racer beschikbaar was.
Nee want jij weet niet wat de oorzaak van de problemen is en dus ook niet of dit te voorzien was.

[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 08-10-2014 15:42 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:05
Driveclub is gewoon één groot debacel met slechte communicatie (veel mensen kregen het verkeerde beeld van de plus versie) en uitstellen op de dag van release doe je gewoon niet. PUNT.

@ Atlanta : Ook zin in GTA en klaar om je ontiegelijk hard te beaten met racen :p

[ Voor 42% gewijzigd door Gropah op 08-10-2014 15:42 ]

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-12 18:34
Bullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:32:
Terugkomende op DriveClub, ik vind dat Sony en Evolution Studios een beter inschatting hadden moeten maken, dat is het enige wat ik schreef in het stuk van mij waar jij naar refereert. Ik schrijf dat Sony beter had moeten inschatten wat het potentieel van de PSN+ versie van DriveClub is. Feitelijk is elke PS4 met een PSN+ abonnement een prospect voor DriveClub+. Daarom vindt ik het ook raar dat Evolution Studios samen met Sony op de dag van release de PSN+ klanten de deur (tijdelijk) wijzen.
Dit soort dingen gebeuren, zoals je zegt, vaak met grote releases (servers die worden voorbereid op gemiddelde lading in plaats van pieklading), en het is grotendeels een budgetkwestie. Ik geloof zelfs dat de ontwikkelaars dit soort gedoe prima zien aankomen, maar dat ze er opzettelijk niets aan doen omdat het te duur zou zijn. En al die extra servers kunnen een week of twee later weer in de kast. Er zit zelfs een positieve kant aan dit soort problematiek, voor de ontwikkelaar: Het wordt breed uitgesmeerd in de media, en negatieve aandacht is ook aandacht. Het geeft het beeld dat een spel zo enorm populair is dat de servers het niet aankonden. Per saldo heeft het natuurlijk ook negatief effect (imagoschade, spelers die het spel wellicht overslaan of later kopen, enz), maar omdat het én heel duur is om te voorkomen, én het een positief component heeft voor de ontwikkelaar, blijven deze lanceerperikelen zich voordoen.

Sony heeft in het geval van Driveclub deze situatie waarschijnlijk wel voorspelt, want zoals jij aangeeft zou je vrij onnozel moeten zijn om dit niet in te kunnen schatten. Ze doen nu waarschijnlijk alsof het allemaal heel onverwacht is, om onschuldiger over te komen.

Al met al verwacht ik dat we dit soort problemen zullen blijven zien bij grote releases. Misschien kan er wel iets gedaan worden met de serverstructuur. Er zou dan een betaalbare manier moeten komen om tijdelijk een factor 2 tot 10 meer servercapaciteit in te kunnen zetten. Misschien zouden die servers dan doorgeschoven moeten worden naar de volgende grote release, als een soort noodvoorraad. Maar ik neem aan dat servers uitgebreid moeten worden ingericht voor een specifieke game, dus misschien is dit niet haalbaar.

• Martinspire
Het punt is natuurlijk wel dat elke game een piek heeft. In zekere zin zou Sony daar wel wat aan kunnen doen natuurlijk. Desnoods een korting geven aan de dev of wat. Launch moet gewoon goed gaan, daarvoor moet je bijschalen, maar onmogelijk is het niet.

Anyways, GTA 3 november lijkt me eigenlijk wel een broodje app. Waarom? COD komt in die week uit. Je kunt wel Rockstar heten, maar die game is gewoon grote concurrentie voor wat dan ook. Het is niet voor niets dat er verder geen game uitkomt in die week. Nee GTA stond nu prima in de releases, dat gaat wel zo blijven

offtopic:
En anders moet ik even de vrije dag wijzigen bij mn baas :P

De pre-order bonussen zijn aardig, al vraag ik me af in hoeverre ze de prijzen ingame nu omhoog gaan doen. Of dat de rest ook wel mee gaat. Want als je straks alleen wat kunt kopen door zwaar te investeren of gigantisch veel te spelen lijkt me ook vrij muf (zeker ook omdat een nieuw appartement of nieuwe auto vrij weinig uitmaakt).

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 08-10-2014 14:50 ]

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:49:
Het punt is natuurlijk wel dat elke game een piek heeft. In zekere zin zou Sony daar wel wat aan kunnen doen natuurlijk. Desnoods een korting geven aan de dev of wat. Launch moet gewoon goed gaan, daarvoor moet je bijschalen, maar onmogelijk is het niet.
Nogmaals, jullie weten niet wat de oorzaak is van de server problemen. Misschien zit er gewoon een bug in de software. Dat los je niet op met extra servercapaciteit

Altijd grappig om van totalen leken te horen hoe sony dit probleem zou moeten aanpakken :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 14:55 ]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:51:
[...]

Nogmaals, jullie weten niet wat de oorzaak is van de server problemen. Misschien zit er gewoon een bug in de software. Dat los je niet op met extra servercapaciteit
Dan hadden ze die software toch beter moeten testen? De oorzaak is helemaal niet van belang, de resultante wel!

Verwijderd

Nieuwe PS4 aanbiedingen in de NL PSStore :

http://blog.eu.playstatio...=social_20141008_33121046

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Beakzz schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:45:
Driveclub is gewoon één groot debacel met slechte communicatie (veel mensen kregen het verkeerde beeld van de plus versie) en uitstellen op de dag van release doe je gewoon niet. PUNT.
Ben blij dat je het eens bent met mijn punt, dat zijn inmiddels wel meer mensen lees ik.

[ Voor 62% gewijzigd door Gropah op 08-10-2014 15:42 ]

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:56:
[...]

Dan hadden ze die software toch beter moeten testen? De oorzaak is helemaal niet van belang, de resultante wel!
Je weet dat bugvrije software niet bestaat ? En het was ook alleen bedoeld als voorbeeld. Er zijn nog vele andere mogelijkheden.

De oorzaak is wel degelijk van belang. Het bepaald namelijk de manier hoe je het probleem kan oplossen. Jou standpunt was, Sony kan niet goed inschatten hoeveel capaciteit er nodig is voor DC. Ik probeer je duidelijk te maken dat dat misschien niets met de problemen te maken heeft. Jij bent veel te voorbarig met je conclusie. Uit je betoog blijk wel je niet eens op de hoogte bent van wat de problemen nou precies zijn.

• joepp12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-12-2020
Sinds enige tijd een PS4 in huis gehaald en helemaal happy. De console bevalt me tot nu toe erg goed, maar door het lage aantal vrienden dat een PS4 bezit mis ik soms de online ervaring die ik zou willen.

Ik heb de lijst met PSN ID's van tweakers gezien, ik heb geen idee hoe dit in zijn werk gaat, maar ik zou me graag introduceren.

Mijn PSN ID is Shagsin, games die ik speel zijn: FIFA 15, Killzone Shadowfall, AC: Black Flag, Nfs: Rivals en Battlefield 4.

Games die ik in de nabije toekomst ga halen zijn sowieso AC: Unity en GTA V.

PSN ID: Shagsin

Beakzz schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:45:
[...]

@ Atlanta : Ook zin in GTA en klaar om je ontiegelijk hard te beaten met racen :p
Lolwaat!? Haha hooguit met een halve seconde. Voelde me soms net senna. Gaan voor gaatjes die er (nog) niet zijn.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:04:
[...]

Je weet dat bugvrije software niet bestaat ? En het was ook alleen bedoeld als voorbeeld. Er zijn nog vele andere mogelijkheden.

De oorzaak is wel degelijk van belang. Het bepaald namelijk de manier hoe je het probleem kan oplossen. Jou standpunt was, Sony kan niet goed inschatten hoeveel capaciteit er nodig is voor DC. Ik probeer je duidelijk te maken dat dat misschien niets met de problemen te maken heeft. Jij bent veel te voorbarig met je conclusie. Uit je betoog blijk wel je niet eens op de hoogte bent van wat de problemen nou precies zijn.
Ik schrijf toch nergens dat er geen fout in software mag zitten? Ik schrijf alleen dat men het beter had moeten testen. Los van het feit wat de oorzaak nou exact is, dus een software fout of server capaciteit, ze hebben hun werk niet goed genoeg gedaan. En Ja, Sony is daar niet de enige in!

Alle clichés kunnen weer op tafel.... Waar mensen werken worden fouten gemaakt... Bla bla bla...

Nogmaals, wat maakt de oorzaak van het feit dat PSN+ gamers DriveClub niet gratis kunnen spelen nou uit, ze kunnen het niet, dat is het enige wat van belang is. Ik schrijf nu al een aantal berichten lang dat dit ook niet uit zou moeten maken. Zowel de ontwikkelaar als de uitgever maken een dikke vinger naar de mensen met PSN+

Ik begrijp ook wel dat er vanuit Sony en Evolution meer belang ligt bij de mensen die geld voor het spel betalen, maar dit staat compleet los van de mensen die een gratis uitvoering van het spel is belooft.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Modbreak:Dit gaat weer nergens over: slotje 8)7

edit: Topic is weer opgeschoond, opmerkingen die echt net konden zijn verwijderd. Dus geen PS4 vs XBO discussie meer.

En laten we ook vooral de speculaties over DriveClub achterwegen.

Als je om wat voor reden dan ook een probleem hebt met een bepaalde post dan doe je een TR en ga je niet persoonlijk reageren.

[ Voor 77% gewijzigd door Chaoss op 08-10-2014 16:35 ]

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 12:48
Misschien is het een idee om de verwijzing naar Destiny in de topic warming te veranderen naar het Driveclub topic.

Edit: d:)b

Voor de geïnteresseerden, de Sony Gold wireless headset is weer op voorraad. Zojuist besteld bij Bol.

[ Voor 34% gewijzigd door Steen447 op 08-10-2014 17:24 ]

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-10 10:38
Dennis, ik zag dat je Styx speelde op de PS4. Is het wat? Zijn er meer mensen die het spel spelen? De trailer zag er wel interessant uit, alleen weet niet echt wat ik er van moet verwachten.

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

• denthemen88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 06:22
Eindelijk, ook ik ben overstag gegaan en ga de PS4 aanschaffen.Ben alleen een week te laat :') Ik had dolgraag gebruik gemaakt van de bundel i.c.m. FIFA 15. Iemand nog een tip waar ik deze bundel alsnog kan aanschaffen?

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Ehm, wacht even... Angry Birds Star Wars op de PS4 voor 25 euro? Oorspronkelijk zelfs 35?! Voor een game die op je telefoon of tablet hooguit een paar euro kost? Wie koopt dat nou? Zelfs als je een gezin hebt, is dat nog te stom voor woorden.

En hoe kan een Angry Birds spel 1,4 GB zijn? :S

Edit: ff gecheckt, op Android is die game gratis...

[ Voor 4% gewijzigd door Svenderson op 08-10-2014 18:10 ]

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Verwijderd

Styx - Master of Shadows nu met 10% korting in de NL PSStore voor 26,99 :

Zelfde engine en zelfde soort stealth game als Thief.
Metacritic geeft het spel een 72 voor de PC versie.

Thief heb ik me ook heerlijk mee vermaakt en uitgespeeld ,
dus deze leek me ook wel wat , zelf lijkt Styx me nog iets leuker.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12 22:49
Zet ik express de ps4 aan voor driveclub lees ik hier dat hij nog niet komt :( al die andere spelletjes van psn+ vind ik ook niet echt fantastisch maar ja dat ben ik.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

AtlAntA schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:04:
[...]

Nee het spel komt 18 november uit. Geruchten gaan dat men de release gaat vervroegen naar 3 november. Dat zou an sich goed nieuws zijn ware het niet dat ik 'toevallig' de week van 18 november vrij ben. Zo valt de day1 hype rush achtig iets (hoe je het ook maar noemen wilt) in een werkweek wat nogal contraproductief werkt. ;)
Om daar nog even op terug te komen; het gerucht is dat alleen de PS4 versie vervroegd zou worden ;)
Dat zou dé, of onderdeel van de bonus zijn gericht op de PS4... >:)

Verwijderd

GTA V mag van mij ook best sneller komen dan die 18 november.
Laten ze em maar snel te preordenen maken in de NL PSStore.

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:46:
[...]

Om daar nog even op terug te komen; het gerucht is dat alleen de PS4 versie vervroegd zou worden ;)
Bron?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 19:06 ]

dutchgio schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:46:
[...]

En @Dennis585 er zijn vandaag her en der wat pre order pagina's op psn verschenen en verdwenen. Op al die pagina's stond gewoon 18 november. Dus ik denk dat we dat wel aan kunnen houden.

Als Sony al iets van een deal heeft gemaakt met rockstar dan zal dat hopelijk niet meer dan een weekje eerder de DLC zijn ofzo. Persoonlijk vind ik het wat raar dat een platform exclusieve deals heeft met een multiplat game.

Wat ik her en der wel lees is dat ze ook Morpheus gaan ondersteunen in gta5. Dat zou me toch een beleving zijn!?

Edit @ koolhydraat
https://translate.googleu...hn9-dloDqa-EekES_5NwffPHg

[ Voor 13% gewijzigd door AtlAntA op 08-10-2014 19:12 ]

• Martinspire
bram1984 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:21:
AC Freedom Cry is nu tijdelijk € 7,50 in de Store. Weet iemand of die stand-alone is? Ik heb Black Flag niet meer.
Staat erbij. Is standalone versie ;)

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:05
Geeft dat nog nadelen als je juist wel het hele spel hebt ? De dlc is namelijk niet in de aanbieding.
Pagina: 1 ... 39 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link