• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Black Flag liep ook op 30fps? Wow, nooit gemerkt. Voelde gewoon ontzettend smooth aan...

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Maar bedoelt hij nu de CPU van de X1 of van beide? Waarom anders blij AC4 wel voor 1080p gaan op de PS4, vraag ik me dan af. Zou anders wel kansloos zijn als de zwakkere hardware van de X1 de PS4 versie terughoudt.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 19:49
bram1984 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:30:
Maar bedoelt hij nu de CPU van de X1 of van beide? Waarom anders blij AC4 wel voor 1080p gaan op de PS4, vraag ik me dan af. Zou anders wel kansloos zijn als de zwakkere hardware van de X1 de PS4 versie terughoudt.
Cpu van ps4 en x1 is nagenoeg even snel. X1 zwlfs hoger geclocked.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Maar resolutie is toch taak van de GPU?? Zou me overigens niets verbazen als MS een zak geld bij Ubi heeft neergezet.
Kwa spec's wel maar volgens mij reserveert de X1 meer voor het OS wat blijkt uit deze benchmark
http://www.cinemablend.co...Benchmark-Test-61203.html

Maar verbaasd me niets Ubi engines zijn altijd erg CPU vereisend zonder daar echt buiten gewoon veel graphics voor terug te geven.

Ook de framerate is teleurstellend volgens deze preview:

YouTube: Assassin‘s Creed Unity Gameplay: Does Next-Gen Really Start Here?

Haal hem misch keer uit de koopjesbak

• v8power67
Heb het al een geroepen dat parity zou gaan zorgen voor gelijke spellen qua graphics.
Jammere is dat het op 360 vs ps3 nooit gebeurde want bijna elke game was beter op de x360 als het multiplatform was.
Maar nu dat MS benadeeld is wordt er ineens parity geroepen.
Sneu heel sneu. Maar dan gaan we echt hele grote kloven zien tussen multiplatform op ps4 en exclusives op de ps4.
Trieste beslissing :(

• v8power67
Oeps...

[ Voor 97% gewijzigd door v8power67 op 06-10-2014 20:43 ]

Verwijderd

Als het puur om technische redenen was prima, maar "to avoid all debate and stuff" |:( Ik denk dat ze dat ook niet echt gaat lukken op deze manier :+

• v8power67
Mja het is wel MS he en die hebben invloed genoeg.
Ea sports doet het ook al. En zo gaan er meer komen vrees ik.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb net even zitten kijken naar iemand die Driveclub zit te spelen. Is die in car view serieus?! Zelfs op de PS3 kan dat 100x beter!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:05
Het lijkt er toch steeds meer op deze gen niet erg kan gaan verwonderen. Het AC team bestaat niet uit beginners en het zou makkelijk genoeg zijn om voor de beste console te programmeren om dan iets te downgraden. Bijna bij elke game die uit komt hoor je dat de graphics lichtelijk tegenvallen en dat is niet zo raar, want wat je tot nu toe ziet kan elke gemiddelde gamer pc ook makkelijk trekken.

Niet dat nu het onderste uit de kan is gehaald, maar ik geloof niet meer in grote stappen voor deze generatie.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:38
Ik wacht het allemaal nog af, maar merk wel dat ik Driveclub wellicht teveel vergelijk met GT5,
waar ik erg te spreken was over de cockpitview.
Tevens had GT5 een te verzadigd kleurenpalet waardoor het er allemaal heel levendig uitzag.
Driveclub blijft wat beter bij de werkelijkheid wat dat betreft.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik had me ook teveel voorgesteld van de nieuwe generatie. Ik heb nu sinds 2 weken een ps4. Fifa 15 en Shadow of Mordor gespeeld tot nu toe. En tsja...ik zie het verschil eigenlijk niet eens echt. Het zal wel iets mooier zijn maar ik beleef het exact hetzelfde.

Shadow of Mordor is echt een vermakelijk spel maar om nu te zeggen dat ik weggeblazen ben op graphics gebied....nee. Het Ac unity verhaal geeft het pijnlijk weer. Het is gewoon een klein stapje deze keer van last naar current gen. Hopen dat de PS5 / Xbox two, me dit gevoel wel gaat geven. 6 jaartjes geduld -O-

PSN: Oldzkoel

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verstekbakker schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:49:
Ik heb net even zitten kijken naar iemand die Driveclub zit te spelen. Is die in car view serieus?! Zelfs op de PS3 kan dat 100x beter!
100x maar liefst! Das knap ;) Noem mij eens een voorbeeld op de PS3 dan? Ik vind de cockpit view van GT5 minder mooi en gedetailleerd, wat op zich logisch is gezien het beperkte geheugen en GPU t.o.v. de PS4.

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
power_user schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:58:
Ik had me ook teveel voorgesteld van de nieuwe generatie. Ik heb nu sinds 2 weken een ps4. Fifa 15 en Shadow of Mordor gespeeld tot nu toe. En tsja...ik zie het verschil eigenlijk niet eens echt. Het zal wel iets mooier zijn maar ik beleef het exact hetzelfde.

Shadow of Mordor is echt een vermakelijk spel maar om nu te zeggen dat ik weggeblazen ben op graphics gebied....nee. Het Ac unity verhaal geeft het pijnlijk weer. Het is gewoon een klein stapje deze keer van last naar current gen. Hopen dat de PS5 / Xbox two, me dit gevoel wel gaat geven. 6 jaartjes geduld -O-
De verschillen tussen generaties worden gewoon kleiner. De techniek gaat volgens mij niet meer zo hard als vroeger....
power_user schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:58:

Fifa 15 is dan ook wel een gruwelijk lelijke game. Demo ff gespeeld, koop zelf nooit fifa's maar de spelers lijken net van klei.

NBA2K14 liet wel goed zien hoe een sportsgame er op nextgen kan uitzien:

edit: al vind ik de trailer jaar na dato toch al weer rrn stuk minder indrukwekkend :> waar vorig jaar mijn kaak nog op de grond lag.

Grootste verschil zie je ook wel bij de exclusives, je zou bijvoorbeeld een Killzone of Infamous SS/FL kunnen proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 06-10-2014 21:11 ]

Verwijderd

Beakzz schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:52:
Het lijkt er toch steeds meer op deze gen niet erg kan gaan verwonderen.
Dat hangt er vanaf waar je het mee vergelijkt. Als je een high end pc hebt zal je niet worden verbaasd nee. Ook niet zo vreemd natuurlijk. We hebben het over een console van 400 euro tegenover een pc van 1000+. Als je net van de ps3 vandaan komt is het verschil toch echt wel groot. Ik denk dat een aantal mensen hun ps3 al een tijdje niet meer aan heeft gezet als ze beweren dat het verschil niet groot is. Het verschil tussen bv Infamous SS in infamous op de ps3 is toch niet echt klein te noemen.
Het AC team bestaat niet uit beginners en het zou makkelijk genoeg zijn om voor de beste console te programmeren om dan iets te downgraden. Bijna bij elke game die uit komt hoor je dat de graphics lichtelijk tegenvallen en dat is niet zo raar, want wat je tot nu toe ziet kan elke gemiddelde gamer pc ook makkelijk trekken.
Het zijn wel beginners op de ps4, net als iedere andere ontwikkelaar ;) We zitten pas in het 1e jaar van de ps4. Ontwikkelaars moeten een nieuwe console ook gewoon leren kennen. Zoiets kost tijd.
Niet dat nu het onderste uit de kan is gehaald, maar ik geloof niet meer in grote stappen voor deze generatie.
En waar baseer je dat op ? Dat zou echt voor het eerst zijn namelijk. Vorige generatie precies dezelfde klachten. Is allemaal goed gekomen :)
AlphaBlack_NL schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:07:
edit: al vind ik de trailer jaar na dato toch al weer rrn stuk minder indrukwekkend :> waar vorig jaar mijn kaak nog op de grond lag.
Dit is het grootste probleem denk ik. Mooie graphics worden al vrij snel normaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2014 21:40 ]

• power_user
Killzone en Infamous spraken me beide niet echt aan. Die basketball game ziet er wel echt vet uit. Jammer dat ik met die sport niks heb. Batman gaat een knaller worden denk ik :D

• Verstekbakker
  • Niet online
kazuka schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:03:
[...]

100x maar liefst! Das knap ;) Noem mij eens een voorbeeld op de PS3 dan? Ik vind de cockpit view van GT5 minder mooi en gedetailleerd, wat op zich logisch is gezien het beperkte geheugen en GPU t.o.v. de PS4.
Kom op zeg... Die cockpit van DC is gewoon lachwekkend. Zo lelijk heb ik het in elk geval echt nog nergens gezien. Blijf jij maar lekker geloven in de kleren van de keizer, maar GT5 zag er beter uit dan dit gedrocht haha.

-edit- Nu weet ik ook weer waar het me aan deed denken; hand to hand combat in Oblivion (uit 2006!), maar dan nog lelijker...

[ Voor 10% gewijzigd door Verstekbakker op 06-10-2014 22:12 ]

• Beakzz
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:27:
[...]

Dat hangt er vanaf waar je het mee vergelijkt. Als je een high end pc hebt zal je niet worden verbaasd nee. Ook niet zo vreemd natuurlijk. We hebben het over een console van 400 euro tegenover een pc van 1000+. Als je net van de ps3 vandaan komt is het verschil toch echt wel groot. Ik denk dat een aantal mensen hun ps3 al een tijdje niet meer aan heeft gezet als ze beweren dat het verschil niet groot is. Het verschil tussen bv Infamous SS in infamous op de ps3 is toch niet echt klein te noemen.

[...]

Het zijn wel beginners op de ps4, net als iedere andere ontwikkelaar ;) We zitten pas in het 1e jaar van de ps4. Ontwikkelaars moeten een nieuwe console ook gewoon leren kennen. Zoiets kost tijd.

[...]

En waar baseer je dat op ? Dat zou echt voor het eerst zijn namelijk. Vorige generatie precies dezelfde klachten. Is allemaal goed gekomen :)

[...]

Dit is het grootste probleem denk ik. Mooie graphics worden al vrij snel normaal.
Je haalt denk ik zelf het belangrijkste punt naar voren, want de prijs van deze generatie is niet voor niets zo laag (en er wordt ook geen verlies gemaakt per console). Persoonlijk had ik liever een PS4 van €800,- gezien die de pc iig voorlopig achter zich zou laten, maar ik weet ook wel dat het geen succes zou zijn geworden in deze economie en dat was dus geen optie voor MS en Sony. De laatste partij had er ook de financiën niet voor natuurlijk.

Daarnaast was de Ps3 nog echt moeilijk te masteren en de PS4 ligt al veel dichter bij de pc dus behalve dat je wat directer kan programmeren en geen zwaar besturingssysteem hebt is volgens mij aardig te bepalen wat deze generatie aan kan. Dat we nu al last hebben van resoluties en fps zegt ook wel behoorlijk wat.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

AtlAntA schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:17:
Assassin's Creed Unity will run at 900p/30fps on both PlayStation 4 and Xbox One, Ubisoft has confirmed, with the publisher opting to aim for platform parity to avoid discussion over the differences in performance.

"We decided to lock them at the same specs to avoid all the debates and stuff," senior producer Vincent Pontbriand told VideoGamer.com while explaining that it's the consoles' CPUs – not the GPU – that prevents Ubisoft Montreal from improving the game's performance.

"Technically we're CPU-bound," he said. "The GPUs are really powerful, obviously the graphics look pretty good, but it's the CPU [that] has to process the AI, the number of NPCs we have on screen, all these systems running in parallel.

"We were quickly bottlenecked by that and it was a bit frustrating, because we thought that this was going to be a tenfold improvement over everything AI-wise, and we realised it was going to be pretty hard. It's not the number of polygons that affect the framerate. We could be running at 100fps if it was just graphics, but because of AI, we're still limited to 30 frames per second."

Last year's Assassin's Creed 4: Black Flag also shipped at 900p/30fps on both PS4 and Xbox One. A post-release patch, however, bumped the PS4 version to 1080p. Ubisoft has given no indication that it has plans to do the same for Unity.

Bron: http://www.videogamer.com...oth_ps4_and_xbox_one.html

Vind ik erg zonde. De ps4 heeft de power, gebruik het dan ook!
Sinds wanneer is de resolutie gebonden aan de cpu? Moet ie dan minder AI berekenen op 900p?
Ubisoft moet gewoon leren programeren (en plannen), gaat ze beide steeds slechter af.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Om even in te mengen over de resolutatie en graphics discussie: ik speelde gisteren nog op een Xbox 360. Man man wat ziet dat er slecht uit vergeleken met de PS4/Xbone... Dus wat dat betreft is het zeker een vooruitgang geweest. En over dat 900p: zolang het wordt geupscaled naar 1080p dan zul je volgens mij niet al te veel verschil moeten en kunnen zien. Denk bijvoorbeeld maar even terug aan de DVD-speler die naar 1080p kon upscalen; zag er al een stuk beter uit.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Mick1990 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:50:
Om even in te mengen over de resolutatie en graphics discussie: ik speelde gisteren nog op een Xbox 360. Man man wat ziet dat er slecht uit vergeleken met de PS4/Xbone... Dus wat dat betreft is het zeker een vooruitgang geweest. En over dat 900p: zolang het wordt geupscaled naar 1080p dan zul je volgens mij niet al te veel verschil moeten en kunnen zien. Denk bijvoorbeeld maar even terug aan de DVD-speler die naar 1080p kon upscalen; zag er al een stuk beter uit.
Het gaat mij ook echt niet om de resolutie, snap ook niet waarom daar zo blind op gestaard word, heb liever 720p met veel eye candy dan 1080 en dan minder objecten.
Maar kan me niet voorstellen dat de AI en karakters minder rekenwerk nodig hebben op 900p dan op 1080p.
En eigenlijk sinds watchdogs heb ik het gevoel dat ubi steeds met bullshit argumenten komt waarom ze bepaalde keuzes doen (pc graphics omlaag schroeven als voorbeeld), reden van delays (wat kan je in een maand veranderen aan The Crew?), 6 maanden vertraging voor The Division?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Verstekbakker
  • Niet online
Mick1990 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:50:
Hoe het eruit ziet maakt eigenlijk ook geen flikker uit, ik ben al drie weken Oblivion OPNIEUW aan het spelen op de PS3 en vermaak me meer dan met de PS4.

Maar als iedereen loopt de pretenderen dat er een game echt fantastisch uitziet en dat het echt allemaal om de graphics draait en vervolgens zie ik een stukje uit zo'n spel (DC bijvoorbeeld), dan mag er wat mij betreft best wel geklaagd worden. Mensen kopen zo'n spel op grond van de filmpjes die ze de afgelopen tijd hebben bekeken en krijgen dan een cockpit view zonder ellebogen en met vervormde dashboards... Kom op zeg, daar kan ik me ook een beetje kwaad om maken, want zo is iedereen ook bij BF4 om de tuin geleid.

Die vooruitgang in gameplay heb ik in elk geval nog niet echt gezien (indie games uitgezonderd!). En dat is jammer, want de graphics die komen er op een gegeven moment wel, maar gameplay had eigenlijk al bij de start van zo'n console aanwezig moeten zijn. Niemand hoeft immers voor een goed diepgaand verhaal een console van binnen en buiten te kennen.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verstekbakker schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:51:
[...]

Kom op zeg... Die cockpit van DC is gewoon lachwekkend. Zo lelijk heb ik het in elk geval echt nog nergens gezien. Blijf jij maar lekker geloven in de kleren van de keizer, maar GT5 zag er beter uit dan dit gedrocht haha.

-edit- Nu weet ik ook weer waar het me aan deed denken; hand to hand combat in Oblivion (uit 2006!), maar dan nog lelijker...
Dat mag je vinden. Maar er zijn ook genoeg mensen, inclusief mezelf, die Driveclub er grafisch gewoon heel goed uit vinden zien, inclusief cockpit. Beetje overdreven om het 'lachwekkend' te noemen.

• Verstekbakker
  • Niet online
kazuka schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 01:33:
[...]

Dat mag je vinden. Maar er zijn ook genoeg mensen, inclusief mezelf, die Driveclub er grafisch gewoon heel goed uit vinden zien, inclusief cockpit. Beetje overdreven om het 'lachwekkend' te noemen.
Juist, jij mag het 'grafisch gewoon heel goed uit vinden zien', dan mag ik het 'lachwekkend' vinden, niet minder overdreven dan jouw statement. Als ik betaald zou hebben voor DC en ik zou me er ontzettend op verheugd hebben om het eindelijk te mogen spelen, dan zou ik me in elk geval heel erg teleurgesteld voelen en zou ik m'n geld liever niet hebben uitgegeven. Ik ben benieuwd hoe belabberd dat spel uitziet met zo'n VR bril op...

Ben trouwens maar blij dat je zo makkelijk tevreden bent, ik zou willen dat ik dat had, dan kon ik ook eens een spel leuk vinden.
Jij had echt compleet andere gameplay verwacht ja? Het is gewoon een console met een controller hoor. Je hebt remote play en straks morpheus en dat is het wel. Ik vermaak me zelf eigenlijk prima en heb de console vanaf de launch. Daarbij is vrijwel alles al een keer geprobeerd, op wat gedurfde zaken na die alleen indie devs durven. En volgens mij is Oblivion ook gewoon naar een RPG dus wat die gameplay zo bijzonder maakt, geen idee.

Het parity argument van Ubi is natuurlijk gewoon bullshit. Ze willen gezeik voorkomen terwijl ze dat nu juist veroorzaken. Ik heb al tal van reacties gelezen van mensen die de game nu links laten liggen. Mensen waren al gewend aan de verschillen tussen beide consoles dus maak gewoon gebruik van de kracht. Je kunt er vanuit gaan dat MS een zak geld heeft neergezet. Misselijkmakend.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verstekbakker schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 01:42:
[...]

Ben trouwens maar blij dat je zo makkelijk tevreden bent, ik zou willen dat ik dat had, dan kon ik ook eens een spel leuk vinden.
Phusebox? Ben jij het? :P

Ik weet niet of het in mijn geval te maken heeft met snel tevreden zijn, meer dan genoeg games die ik skip omdat het me niets lijkt, hoor. Mijn verwachtingspatroon is denk ik gewoon anders. Als ik kijk naar het verschil met de X360 en PS3 vind ik het best behoorlijk, zeker gezien de prijs van de consoles. Ik zag laatst bij iemand BF4 op de PS3, daar schrok ik me een hoedje van terwijl ik 2 jaar geleden heel veel uurtjes met veel plezier in BF3 op de 360 had gestoken. De framerate is onder de 30, de resolutie is onder de 720p, 24 spelers i.p.v. 64. Als je dan teruggaat naar BF4 op de PS4 is het verschil groot en wil ik echt niet meer terug! Ik denk dat men gewoon niet de fout moet maken om te vergelijken met een recente high-end PC, want daar kunnen de nieuwe consoles niet tegenop qua rauwe kracht. Desondanks weet men uit de first party titels toch nog hele mooie plaatjes te toveren (Infamous, Driveclub en The Order bijvoorbeeld).

Laten we ook niet vergeten dat het bij de vorige generatie consoles ook een jaartje duurde voor de echte toppers kwamen, dus we liggen nog prima op schema. The best is yet to come ;)

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 14:53
Benieuwd of we vandaag (alsnog) de 2.0 update krijgen na alle rumours dat die voor Driveclub zou uitkomen...

PSN: Maichel

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

op de man, niet inhoudelijk

[ Voor 91% gewijzigd door Chaoss op 07-10-2014 18:02 ]

PSN: Bellerophon-

• On_E
  • Laatst online: 23:17

On_E

Housemusic

op de man, niet inhoudelijk

[ Voor 91% gewijzigd door Chaoss op 07-10-2014 18:02 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:50
Verstekbakker schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 01:42:
[...]

Juist, jij mag het 'grafisch gewoon heel goed uit vinden zien', dan mag ik het 'lachwekkend' vinden, niet minder overdreven dan jouw statement. Als ik betaald zou hebben voor DC en ik zou me er ontzettend op verheugd hebben om het eindelijk te mogen spelen, dan zou ik me in elk geval heel erg teleurgesteld voelen en zou ik m'n geld liever niet hebben uitgegeven. Ik ben benieuwd hoe belabberd dat spel uitziet met zo'n VR bril op...

Ik zou toch echt even wachten tot je de game native in 1080p op je eigen tv kan aanschouwen, want de graphics beoordelen via livestreams van twitch slaat natuurlijk als een tang op een varken. Je kan hooguit een indicatie krijgen van de graphics, maar ook dat geeft een vertekend beeld omdat het een magere stream is.

Evolution studios, de ontwikkelaar achter de Motorstorm games, heeft natuurlijk een naam hoog te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Trishul op 07-10-2014 08:59 ]

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Pff AC:Unity... ze zijn weer lekker bezig met het communiceren daar bij Ubisoft.

PSN: Alvanosa

• Superkiwi
Mensen klagen nu eenmaal, voor sommigen is het nooit goed genoeg...

Maar als ik BF4 speel op de PS4 ben ik blij dat ik voor 400 euro een apparaat heb staan wat er zulke graphics en gameplay uitpoept :P
Zelfde had ik bij Killzone en Black Flag.
Kiwi is meer dan tevreden :)
Als je het verschil PS3/PS4 klein noemt moet je een brilletje hebben denk ik.

• Trishul
Ik zal vast niet de enige zijn, maar het valt me op dat Ubisoft (Montreal) games me nooit lang kunnen boeien. Bijv. Watch_Dogs, maar ook de games op de PS3. De Youtube gameplay video's vind ik altijd erg gaaf enz. maar dan speel ik het zelf en kom ik niet verder dan pakweg 20%. Met Watch_Dogs had ik bijna het gevoel dat gamen me niet meer kon boeien, dus bijna de PS4 op marktplaats gezet. Gelukkig vermaak ik me nu goed met Infamous First Light. En wacht op Driveclub. Voor mij is het keer op keer de Sony 1st party games die het m doen blijkbaar. Zelfde geldt voor de groene concurrent met hun 1st party output.

[ Voor 5% gewijzigd door Trishul op 07-10-2014 09:16 ]

• On_E

On_E

Housemusic

dvdkiwi schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:13:

Maar als ik BF4 speel op de PS4 ben ik blij dat ik voor 400 euro een apparaat heb staan wat er zulke graphics en gameplay uitpoept :P
Eens.

Verwijderd

Precies, van die mensen met voor tienduizend euro aan audioapparatuur die klagen dat het jammer is dat de derde viool zijn middelste snaar net niet zuiver gestemd is. Die kunnen nooit ergens van genieten.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:53:
[...]

Precies, van die mensen met voor tienduizend euro aan audioapparatuur die klagen dat het jammer is dat de derde viool zijn middelste snaar net niet zuiver gestemd is. Die kunnen nooit ergens van genieten.
Lol, true that.

Morgen komt driveclub playstation plus edition toch uit? Ben benieuwd, zijn we van dat eeuwige gezeur ook af.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• On_E

On_E

Housemusic

De eerste impressies van DriveClub zijn veelbelovend, vooral omdat iedereen lyrisch is over de controls/handling. :)

• 0xrubennft
  • Laatst online: 20-11 12:45
Tiwazz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:56:
[...]

Lol, true that.

Morgen komt driveclub playstation plus edition toch uit? Ben benieuwd, zijn we van dat eeuwige gezeur ook af.
Vandaag Noord-amerika, morgen Europa inderdaad. Ben ook heel erg benieuwd ernaar!

• Beakzz

Kritisch naar iets kijken is nog heel wat anders dan klagen. Ook ik geniet van een BF4 op de PS4 en Black Flag heb ik ook met veel plezier gespeeld. Van de week nog Road Rash (95) gespeeld dus ik zal iets niet op graphics afbranden. Toch had ik liever meer betaald voor een sterkere console die gewoon genoeg power had voor de komende 6 tot 7 jaar. Zeker nu je steeds meer mensen een pc naast de TV ziet zetten kan dat nog weleens schadelijk worden voor de consoles. Al helemaal als er userfriendly besturingssystemen worden ontwikkeld en het als een soort console kan booten.

Mij maakt het verder niet uit, want ik zit in beide kampen, maar ik ben echt benieuwd wat ik over 5 jaar nog met mijn PS4 doe,

• On_E

On_E

Housemusic

Beakzz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:06:
[...]
Mij maakt het verder niet uit, want ik zit in beide kampen, maar ik ben echt benieuwd wat ik over 5 jaar nog met mijn PS4 doe,
Dat zie ik over 5 jaar wel weer, tot die tijd genoeg leuks om te gamen. :+

Beakzz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:06:
[...]

Kritisch naar iets kijken is nog heel wat anders dan klagen. Ook ik geniet van een BF4 op de PS4 en Black Flag heb ik ook met veel plezier gespeeld. Van de week nog Road Rash (95) gespeeld dus ik zal iets niet op graphics afbranden. Toch had ik liever meer betaald voor een sterkere console die gewoon genoeg power had voor de komende 6 tot 7 jaar. Zeker nu je steeds meer mensen een pc naast de TV ziet zetten kan dat nog weleens schadelijk worden voor de consoles. Al helemaal als er userfriendly besturingssystemen worden ontwikkeld en het als een soort console kan booten.

Denk je? De PC heeft amper exclusieve AAA big budget titels. Die consoles verkopen wel hoor. Denk je dat de mainstream zich bezig houdt met specs?

• Trishul
Kans is groot dat als er een PS5 komt, dat dit binnen vijf jaar zal zijn omdat de R&D kosten nu niet zo hoog meer liggen als vroeger. Vroeger (PS2 en PS3) werd enorm veel geld, honderden miljoenen dollars gepompt (PS3 zelfs > een miljard)in R&D voor de architectuur etc, maar tegenwoordig gebruikt men bijna off-the-shelf componenten, zoals de PS4 waarvan de APU redelijk standaard is, alleen de 8GB unified GDDR5 i.c.m de APU is uniek.

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11 15:01
Ik ben pas sinds vorige generatie consolegamer, maar als ik nu terugga naar pc is het niet te doen qua gebruiksvriendelijkheid. Instellingen tweaken, freezes etc. Ik ga pas verlangen naar een high end pc boven ps4 als het net zo gebruiksvriendelijk wordt.

Dat hele resolutieverhaal is ook voornamelijk theorie. Ik draai m'n pc games nu op 1080p op m'n 1440p scherm en zie geen verschil. Op een afstand van max 50cm. Durf te zeggen dat de resolutie nog wel een stapje omlaag kan zonder problemen.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:21
gister even naar de mediamarkt bij de arena geweest..idd allemaal witte ps4's...een verkoper was doos na doos aan het uit pakken :)...volgens hem heeft elke mediamarkt witte dus denk dat ik komende dagen maar even wat dichter bij huis nog s ga kijken ( almere ) en er dan ook maar 1 mee naar huis neem :D

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 23:06
Ouch, driveclub wordt niet echt lekker ontvangen door de mensen die het gespeeld hevven.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Theo27
  • Laatst online: 24-08 10:42
lanerios schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:30:
Ouch, driveclub wordt niet echt lekker ontvangen door de mensen die het gespeeld hevven.
Heb je daar een bron van? Forumpje ofzo ?

Scrooge NL

• Beakzz
bram1984 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:15:
[...]

Denk je? De PC heeft amper exclusieve AAA big budget titels. Die consoles verkopen wel hoor. Denk je dat de mainstream zich bezig houdt met specs?
The Sims, Wow, Starcraft, Simcity, Total War + alle rts, citybuilders , simulatiegames en bijna alle indiegames die beide consoles samen aanbieden :+

Het zijn niet allemaal mijn type games, maar ik denk dat je onderschat hoeveel exclusives de pc heeft. Nu lijkt het misschien dat ik pro pc ben, maar ik game nog steeds het liefst lekker op de bank. Het is dat de PS4 me even weinig te bieden heeft (op NHL15 na) dat ik nu wat meer op de pc game.

De mainstream houdt zich niet bezig met specs (behalve bij een megapixelrace enz. ), maar ze zien wel wat mooier is en wat meer te bieden heeft. Nogmaals ik zeg nergens dat de PS4 een slechte console is, maar ik ben bang dat deze generatie snel achterhaald zal zijn.

Op de PC heb je gezeik met drivers (moet zeggen dat het tegenwoordig hard meevalt) en kan een game het op onverklaarbare manier niet doen, maar ik mis ook wel opties op de consoles. Bijvoorbeeld Minecraft op de PS4 is gewoon saai aangezien je geen dedicated servers hebt en dus altijd afhankelijk van de host bent. Dat soort dingen zou met cloudsaves enz. toch wel wat beter geregeld mogen zijn.

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12 16:23

Smoonshine

Feyenoord!!

Om het lawaai van mijn PS4 een beetje te beperken zit ik er over te denken om een externe fan in het kastje te hangen. De PS4 staat in een redelijke kleine ruimte waar de lucht aan de achterkant niet zo goed weg kan, waardoor het erg warm blijft achter de PS4 en het apparaat dus binnen no-time in straaljager modus gaat. Tijdens het gamen vind ik dit niet zo'n ramp, maar tijdens het kijken van een blu-ray is het toch wel vervelend.

Zijn er hier mensen die een externe fan gebruiken voor extra koeling? En zo ja, waar kan ik deze het beste plaatsen. Moet hij juist warme lucht wegzuigen of koele lucht inblazen?

uhm...

• On_E

On_E

Housemusic

Wat een onzin, ik lees alleen maar positieve impressies, echt geen enkele negatieve.
Quick impressions after getting to level 4:
Perfect handling. I love how responsive it feels.
The right balance of arcadey/sim is here. I'm happy with the weight of the cars so far.
The visuals really do carry some wow factor. Had some fireworks pop up towards the end of a race and caught myself saying "Wow" out loud.
This game feels 1/2 there when the servers are off, at least for now. I couldn't access clubs, etc, and the menus are all heavy on internet enabled content.
I really wish PS4 had custom music already. While I like the in-game tracks so far, I want to put a custom playlist in ASAP.
GREAT sense of speed, especially considering we're talking about 30fps.
Environments are gorgeous.
Cockpit view has me fully immersed.
Load times are damn quick - best I've seen in a racing game. Menus remember what you last selected. The whole UI is slick.
Cars feel very light, vibration could use more oomph (even at max), drifting seems both risky and precise - that's going to be fun to learn.
No UI for speedo and revs - you use your car's dash, which I love, but depending upon the car I couldn't find any gear indicator.
You lose points for leaving the track, colliding with the track and other cars - I love it as I'm all about driving clean and balanced.
Want another lap at that long point to point you just finished? Restarting is instant.
Servers were completely down, which sucked.
so after all concerns , it seems the game plays really well , is smooth and has great sense of speed. Not only pretty GFX

Great work Evo, can't wait to play it when i buy my ps4 .

[ Voor 74% gewijzigd door On_E op 07-10-2014 10:38 ]

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
Ok....ik lees alleen maar positive dingen erover.
Check maar bv neogaf forum.

Zeikerds heb je altijd, kijk maar naar dit topic, net zoals je mensen hebt die met alles tevreden zijn.

• corset
Zucht.. negatieve mensen zijn zeikers. Positieve mensen zijn goed. Rose tinted goggles oid?

De mensen die ik Persoonlijk ken die het spel hebben gespeeld, vertrouw ik een stuk meer dan fanboy forum Neogaf.

Wat ik hoor:

1.) Leuk spel
2.) Weinig auto's (gebrek aan japanse auto's vooral en US)
3.) Handling voelt niet goed
4.) Het probeert teveel een kruising tussen arcade en sim te zijn, zonder in allebei te slagen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• On_E

On_E

Housemusic

lanerios schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:41:
Zucht.. negatieve mensen zijn zeikers. Positieve mensen zijn goed. Rose tinted goggles oid?

De mensen die ik Persoonlijk ken die het spel hebben gespeeld, vertrouw ik een stuk meer dan fanboy forum Neogaf.

Wat ik hoor:

1.) Leuk spel
4.) Het probeert teveel een kruising tussen arcade en sim te zijn, zonder in allebei te slagen.
Ok man!

• Theo27
Ik vindt hem leuk. Vanwege het AC Unity 900p verhaal |:(

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2n8bf9v.jpg

Scrooge NL

• Beakzz

Wat ik hoor:

1.) Leuk spel
1) Lijkt me het belangrijkste
2) Vergeleken bij een GT of Forza wel ja, maar als de auto's maar tof zijn. Persoonlijk zit ik niet te wachten op Japanse of US auto's (op een paar na)
3 en 4 ) Handling blijft een persoonlijk iets. Juist die kruising kan je niet liggen en een ander zal het precies goed vinden. Een echte sim zou als frustrerend ervaren worden door 90 % van de gamers en te arcade zou ook bij veel gamers in het verkeerde keelgat schieten. Niet zo vreemd dat ze er proberen tussen te hangen.

Zelf heb ik de game nog niet gespeeld, maar ik wil alleen maar aangeven hoe verschillend ervaringen kunnen zijn. Verwachte je de nieuwe GT dan valt het aantal auto's en de handling tegen, maar dat is ook het geval als je een NFS achtige game verwacht.

• Verstekbakker
  • Niet online

Wat ik hoor:

1.) Leuk spel
Kun je eens vragen of het dashboard echt zo ontzettend lelijk is, of dat ik het verkeerd gezien heb.

• corset
Beakzz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:52:
[...]

1) Lijkt me het belangrijkste
2) Vergeleken bij een GT of Forza wel ja, maar als de auto's maar tof zijn. Persoonlijk zit ik niet te wachten op Japanse of US auto's (op een paar na)
3 en 4 ) Handling blijft een persoonlijk iets. Juist die kruising kan je niet liggen en een ander zal het precies goed vinden. Een echte sim zou als frustrerend ervaren worden door 90 % van de gamers en te arcade zou ook bij veel gamers in het verkeerde keelgat schieten. Niet zo vreemd dat ze er proberen tussen te hangen.

Zelf heb ik de game nog niet gespeeld, maar ik wil alleen maar aangeven hoe verschillend ervaringen kunnen zijn. Verwachte je de nieuwe GT dan valt het aantal auto's en de handling tegen, maar dat is ook het geval als je een NFS achtige game verwacht.
Zeker waar, maar ik probeer aan te geven dat niet iedereen juichend klaarkomt omdat het spel er nu is. Er waren ook genoeg (terechte) kritieken over Shadow of Mordor, en dat is ook nog steeds een goed spel (heb er nu 14 uur inzitten)

• On_E

On_E

Housemusic

Verstekbakker schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:53:
[...]

Kun je eens vragen of het dashboard echt zo ontzettend lelijk is, of dat ik het verkeerd gezien heb.
Spuuglelijk

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/dcgifnnxbsj0.gif
lanerios schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:53:
[...]

Zeker waar, maar ik probeer aan te geven dat niet iedereen juichend klaarkomt omdat het spel er nu is. Er waren ook genoeg (terechte) kritieken over Shadow of Mordor, en dat is ook nog steeds een goed spel (heb er nu 14 uur inzitten)
Ok maar wat is je punt nou eigenlijk? Dat verschillende mensen verschillende meningen hebben lijkt me vrij logisch.

[ Voor 44% gewijzigd door On_E op 07-10-2014 10:56 ]

• Verstekbakker
  • Niet online
On_E schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:55:
[...]

Spuuglelijk

[afbeelding]

[...]

Ok maar wat is je punt nou eigenlijk? Dat verschillende mensen verschillende meningen hebben lijkt me vrij logisch.
Nee, beelden van een .gif zijn inderdaad betrouwbaarder dan wat ik op de stream heb gezien. Ik vroeg het niet aan jou.

• jnk1986
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10-2023
Theo27 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:51:
Ik vindt hem leuk. Vanwege het AC Unity 900p verhaal |:(

[afbeelding]
Slaat toch ook helemaal nergens op, "omdat de xbone mensen dan gaan zeuren" doen we maar hetzelfde voor de ps4. |:(

Gelukkig speel ik zelf AC niet, maar lijkt me wel een naai actie voor mensen die dat spel gaan halen.

• corset
On_E schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:55:
[...]

Spuuglelijk

[afbeelding]

[...]

Dat het spel niet het race walhalla is wat iedereen verwacht. Het spel is bijna even erg overhyped als Watch Dogs, zo niet erger. En wat ik aangeef is MIJN ervaring met de reacties. Jullie mogen positieve reacties posten, dan mag wat negatiefs ook.

Maar goed, discussies met Fanboys..

• Theo27
Hier gaat Ubisoft echt last mee krijgen. Om gezeik te voorkomen zetten we ze allebei op 900p. Is een beetje hetzelfde als een Mercedes SLS AMG begrenzen tot 190 km/uur want dan gaan de mensen die in een B klasse rijden niet zeuren 8)7

Scrooge NL

• Zjuzt
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 16:29
lanerios schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:01:
[...]

Dat het spel niet het race walhalla is wat iedereen verwacht. Het spel is bijna even erg overhyped als Watch Dogs, zo niet erger. En wat ik aangeef is MIJN ervaring met de reacties. Jullie mogen positieve reacties posten, dan mag wat negatiefs ook.

Als er maar minder bugs inzitten dan bij fifa :P

PSN: Joosty1986

• jnk1986
[...]

Ach ja, mensen verwachten gewoon teveel van spellen tegenwoordig.

Watch dogs heb ik compleet overgeslagen.

Ik ben zelf wel in de Destiny hype getrapt, maar ik heb ook veel plezier aan het spel beleefd. Dus ik ben erg tevreden, verder ook niet butthurt over weinig end content, want dat wist ik al vantevoren.

Ik zie wel wat Driveclub brengt, in iedergeval heb ik bijna één jaar na release eindelijk een race spel voor de ps4. Ik weet zeker dat ik genoeg uurtjes erin zal steken en ook plezier zal hebben.

Maar of dat betekent dat iedereen Driveclub een succes zal vinden is de vraag.
En als dit spel faalt, kunnen we rond 2 Decemeber verder met de Crew! en zien we weer verder.

• ndonkersloot
Smoonshine schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:36:
Om het lawaai van mijn PS4 een beetje te beperken zit ik er over te denken om een externe fan in het kastje te hangen. De PS4 staat in een redelijke kleine ruimte waar de lucht aan de achterkant niet zo goed weg kan, waardoor het erg warm blijft achter de PS4 en het apparaat dus binnen no-time in straaljager modus gaat. Tijdens het gamen vind ik dit niet zo'n ramp, maar tijdens het kijken van een blu-ray is het toch wel vervelend.

Zijn er hier mensen die een externe fan gebruiken voor extra koeling? En zo ja, waar kan ik deze het beste plaatsen. Moet hij juist warme lucht wegzuigen of koele lucht inblazen?
Ik heb een externe fan geplaatst en kan het iedereen aanraden! Een enorm verschil in geluid!!

Aan de rechter kant van de PS4 zit de lucht intake dus daar zou ik niets plaatsen. Aan de linker kant zit geen in of outtake dus daar zou ik een fan plaatsen die de warme lucht die achter in het kastje hangt eruit blaast.

Zie onderstaande post met foto's.

Tiwazz in "[PS4] PlayStation (deel) 4"

• On_E

On_E

Housemusic

[...]

8)7

Ik kijk uit naar een spel en ben daarom een fanboy...

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Tiwazz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:08:
[...]

Ik heb een externe fan geplaatst en kan het iedereen aanraden! Een enorm verschil in geluid!!

Aan de rechter kant van de PS4 zit de lucht intake dus daar zou ik niets plaatsen. Aan de linker kant zit geen in of outtake dus daar zou ik een fan plaatsen die de warme lucht die achter in het kastje hangt eruit blaast.

Zie onderstaande post met foto's.

Tiwazz in "[PS4] PlayStation (deel) 4"
Top, bedankt. Denk dat ik het ook op die manier ga doen. Op die manier zie je de fan ook niet meteen in het kastje zitten. Dus cosmetisch is het ook verantwoord. Nu nog even op zoek naar een ander plekje voor de Wii U, die staat op dit moment op de potentiële ventilator plek.

uhm...

• Theo27
Helaas in het duits. Wel een prima cijfer.

http://www.onpsx.de/artikel.php?id=932

Scrooge NL

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-12 23:55
Theo27 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:03:
Hier gaat Ubisoft echt last mee krijgen. Om gezeik te voorkomen zetten we ze allebei op 900p. Is een beetje hetzelfde als een Mercedes SLS AMG begrenzen tot 190 km/uur want dan gaan de mensen die in een B klasse rijden niet zeuren 8)7
Afgezien dat ik toch niet van plan was dit spel te gaan halen, zou deze actie van Ubisoft me er wel van houden het spel aan te schaffen.

Elke dev die voor parity gaat boycot ik gewoon. Tenzij must have natuurlijk.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
On_E schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:30:
[...]

8)7

Ik kijk uit naar een spel en ben daarom een fanboy...
Lekker laten hangen joh...
Als je iets positiefs zegt ben je een fanboy....

Niveau van tweakers begint echt lager dan gamefaqs te worden...
Oh nee, maar dat is zeker ook een fanboy forum.

Zulk soort mensen hebben t nou eenmaal lastig.

• corset
Sloebie schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:10:
[...]

Lekker laten hangen joh...
Als je iets positiefs zegt ben je een fanboy....

Niveau van tweakers begint echt lager dan gamefaqs te worden...
Oh nee, maar dat is zeker ook een fanboy forum.

Zulk soort mensen hebben t nou eenmaal lastig.
Meh, gamefaqs is al jaren niveau 0. De enige reden dat ik daar kom is de Split Infinity Walkthrough's van Final Fantasy.

En tweakers laag niveau? De ipad de beste e-reader noemen zegt al genoeg ;) (dit is overigens door tweakers zelf gedaan, dus niet door posters hier (gok ik))

Mensen lopen gewoon zoals altijd de game veels te veel te overhypen, en zijn dan weer boos dat het spel toch minder is dan verwacht.Het is net alsof developers liegen om meer te verkopen. (sarcasme, welkom in de game wereld).
Ik geef alleen aan dat de game volgens de mensen die ik persoonlijk ken gewoon wat tegen valt. Dat sommige mensen me dan willen verbranden als een of andere ketter, dat is hun mening.

• ndonkersloot
Smoonshine schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:35:
[...]

Top, bedankt. Denk dat ik het ook op die manier ga doen. Op die manier zie je de fan ook niet meteen in het kastje zitten. Dus cosmetisch is het ook verantwoord. Nu nog even op zoek naar een ander plekje voor de Wii U, die staat op dit moment op de potentiële ventilator plek.
Ik heb ook een Wii U in het vak naast de PS4 en kan zeggen dat ik eerst de Wii U stil vond in vergelijking met de PS4. Nu vind ik de Wii U luidruchtig, vooral de disc drive..

jnk1986 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:07:
[...]

Ach ja, mensen verwachten gewoon teveel van spellen tegenwoordig.

Watch dogs heb ik compleet overgeslagen.

Ik ben zelf wel in de Destiny hype getrapt, maar ik heb ook veel plezier aan het spel beleefd. Dus ik ben erg tevreden, verder ook niet butthurt over weinig end content, want dat wist ik al vantevoren.

Ik zie wel wat Driveclub brengt, in iedergeval heb ik bijna één jaar na release eindelijk een race spel voor de ps4. Ik weet zeker dat ik genoeg uurtjes erin zal steken en ook plezier zal hebben.

Maar of dat betekent dat iedereen Driveclub een succes zal vinden is de vraag.
En als dit spel faalt, kunnen we rond 2 Decemeber verder met de Crew! en zien we weer verder.
Pssst project cars komt eerst ook nog.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• On_E

On_E

Housemusic

lanerios schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:14:
Mensen lopen gewoon zoals altijd de game veels te veel te overhypen, en zijn dan weer boos dat het spel toch minder is dan verwacht.Het is net alsof developers liegen om meer te verkopen. (sarcasme, welkom in de game wereld).
Ik geef alleen aan dat de game volgens de mensen die ik persoonlijk ken gewoon wat tegen valt. Dat sommige mensen me dan willen verbranden als een of andere ketter, dat is hun mening.
Hoe kun jij nou bepalen of mensen een game ''overhypen''?
Hoe weet jij dat mensen boos zijn omdat het spel minder zou zijn dan verwacht?
Wat is er precies gelogen door de makers van DC?

Ja dat gaf je inderdaad aan en weet je wat het mooie is?

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Tiwazz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:17:
[...]

Ik heb ook een Wii U in het vak naast de PS4 en kan zeggen dat ik eerst de Wii U stil vond in vergelijking met de PS4. Nu vind ik de Wii U luidruchtig, vooral de disc drive..
De Wii U staat bij mij in hetzelfde vak als de PS4. Dus moet even kijken of ik de fan langs de Wii U laat blazen of dat ik hem op de PS4 neerleg. Moet zeggen dat de Wii U nu ik de PS4 heb vooral heel erg stil is, maar dat is voornamelijk, omdat hij nooit meer aan staat.

uhm...

Verwijderd

Beakzz schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:18:
[...]

Je haalt denk ik zelf het belangrijkste punt naar voren, want de prijs van deze generatie is niet voor niets zo laag (en er wordt ook geen verlies gemaakt per console). Persoonlijk had ik liever een PS4 van €800,- gezien die de pc iig voorlopig achter zich zou laten, maar ik weet ook wel dat het geen succes zou zijn geworden in deze economie en dat was dus geen optie voor MS en Sony. De laatste partij had er ook de financiën niet voor natuurlijk.
De consoles hebben t.o.v. pc's inderdaad minder snelle hardware als vorige generatie. Maar de race met de pc zal je toch nooit bijhouden. Als je nu met een ps4 komt van 800 euro is die over een jaar ook alweer achterhaald t.o.v pc. Als je met de beste graphics wil spelen kan je gewoon veel beter een gamepc kopen. Een console is altijd een middenweg geweest tussen prijs/prestatie.
Daarnaast was de Ps3 nog echt moeilijk te masteren en de PS4 ligt al veel dichter bij de pc dus behalve dat je wat directer kan programmeren en geen zwaar besturingssysteem hebt is volgens mij aardig te bepalen wat deze generatie aan kan. Dat we nu al last hebben van resoluties en fps zegt ook wel behoorlijk wat.
Optimalisatie van ps3 werd niet alleen veroorzaakt door het feit dat het lastig was om er voor te developen. De x360 was dat bv niet en kijk naar het verschil van de 1e generatie games, en die aan het eind. De 1e xbox bestond trouwens ook vrijwel alleen uit pc onderdelen. Omdat de ps4 nu voornamelijk uit pc onderdelen bestaat wil het niet zeggen dat het ook als een pc fungeert. De architectuur is compleet anders. Zit zitten echt nog lang niet op het punt dat het onderste uit de kan is gehaald.

• Superkiwi
Totdat ik de PS+ versie heb gespeeld ga ik er verder niet over oordelen,
maar dit ziet er toch wel goed uit hoor.
Let alleen niet op de "rijkunsten" van de uploader ;)

Verwijderd

Ik ben DriveClub aan het preloaden nu.

Alleen de 3 extra's van de preorder geven een error en downloaden niet.

• On_E

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:35:
Ik ben DriveClub aan het preloaden nu.

Alleen de 3 extra's van de preorder geven een error en downloaden niet.
De Plus Upgrade of de normale versie?

Die werken morgen pas las ik.

• Beakzz
dvdkiwi schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:21:
Totdat ik de PS+ versie heb gespeeld ga ik er verder niet over oordelen,
maar dit ziet er toch wel goed uit hoor.
Let alleen niet op de "rijkunsten" van de uploader ;)
Nou ik heb mijn azijn ff opgeborgen, maar dit vind ik nou juist een beetje dat cartoony stijltje uitstralen. De kleur en de vorm van de rotsen en dan vooral veel hetzelfde. Gelukkig heb ik al betere beelden gezien ;)

Mijn meest gespeelde game is Game stockcar extreme dus ik overleef ook mindere graphics wel. Als de handling maar lekker is en een redelijke ai.

[ Voor 11% gewijzigd door Beakzz op 07-10-2014 13:46 ]

• On_E

On_E

Housemusic

bram1984 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:50:
[...]

Plus versie kun je niet preloaden.
De Plus Upgrade, niet de Plus versie.

Er stond nml. bij dat je deze kon preloaden maar voorlopig gebeurt er niets. :+

Verwijderd

Ik heb de Plus upgrade een week geleden gepreordered voor 39,99.
Die is nu dus aan het preloaden zodat ik morgen meteen aan de slag kan.

Alleen de 3 preorder extras willen bij mij maar niet downloaden en geven een error.

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
ik ga eerst wel rustig de psplus versie van driveclub testen.. als het me bevalt dan koop ik het volledige spel.. zo niet. dan lekker niet.. simpel :)

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Heb ik net $50 op mijn US account gezet voor Driveclub, kan ik hem niet kopen... Als ik op de PS+ trial druk reageert hij niet. Als ik via de PlayStation Store via een ander menu naar de PS+ trial navigeer kan ik deze vervolgens enkel activeren met een US credit card...

Iemand een workaround voor dit probleem?

• power_user
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:59:
Ik heb de Plus upgrade een week geleden gepreordered voor 39,99.
Die is nu dus aan het preloaden zodat ik morgen meteen aan de slag kan.

Alleen de 3 preorder extras willen bij mij maar niet downloaden en geven een error.
Ik heb hetzelfde. Dat komt vast wel goed. Wat ik apart vind is dat het spel 15.7GB zou moeten zijn en de download maar 2.7GB is. Of is dat het verschil tussen eenmaal uitgepakt en zipped formaat.

Dat is wat ie minimaal moet downloaden om te kunnen beginnen met spelen, de rest gaat op de achtergrond verder.

Verwijderd

AlphaBlack_NL schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:36:
Dat is wat ie minimaal moet downloaden om te kunnen beginnen met spelen, de rest gaat op de achtergrond verder.
Klopt die zie je bij het spel icoon als je op options drukt en dan op informatie.
Bij mij is de 17GB trouwens al helemaal gedownload en staat er downloaden voltooid.

• Theo27
EValentino schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:30:
Heb ik net $50 op mijn US account gezet voor Driveclub, kan ik hem niet kopen... Als ik op de PS+ trial druk reageert hij niet. Als ik via de PlayStation Store via een ander menu naar de PS+ trial navigeer kan ik deze vervolgens enkel activeren met een US credit card...

Heb je al eens ps+ op je US account gehad ?

Scrooge NL

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Theo27 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:45:
[...]

Heb je al eens ps+ op je US account gehad ?
Nee nog nooit, dit is een fris account die ik vorige week heb aangemaakt!

[ Voor 30% gewijzigd door EValentino op 07-10-2014 14:48 ]

• On_E

On_E

Housemusic

EValentino schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:47:
[...]

Nee nog nooit, dit is een fris account die ik vorige week heb aangemaakt!
Je kunt geen US Plus kopen met je EU CC.

Beste wat je kunt doen is denk ik een US Plus code kopen via een website en die invoeren bij je US PSN account.

EValentino schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:30:

Je kan driveclub toch ook gewoon in de us store kopen en dan op je eu account spelen? Heb je geen us plus voor nodig lijkt me.

• jnk1986
AtlAntA schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:18:
[...]

Pssst project cars komt eerst ook nog.
:9~

Dus genoeg te racen de komende maanden! 8)

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

AtlAntA schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:00:
[...]

Je kan driveclub toch ook gewoon in de us store kopen en dan op je eu account spelen? Heb je geen us plus voor nodig lijkt me.
Kan natuurlijk zijn dat je voor de aankoop al een US Plus nodig hebt (in dit geval), aangezien het een PS+ editie is..

[ Voor 7% gewijzigd door fonsmeister op 07-10-2014 15:05 ]

PSN: fonsmeister

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
eerste DC reviews zijn niet denderend :X
fonsmeister schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:02:
[...]

Kan natuurlijk zijn dat je voor de aankoop al Plus nodig hebt, aangezien het een PS+ editie is..
Ja maar de ps plus editie is al gratis..? Ah de upgrade is natuurlijk goedkoper dan de full game?

Pagina: 1 ... 37 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link