• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

LuckyLuQ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:09:
Ik had de FIFA bundel zaterdag al besteld bij Bart Smit, daar heb ik nu verzendbericht van gekregen.
Dat is wel bonus voor jou, ik ben donderdag avond toch niet thuis, dus als hij voor mij vrijdag zou komen, dan kan ik daar nog wel mee leven. al heb ik hem natuurlijk liever donderdag.

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Ik ben toch wel blij met dit nieuws:
http://blog.ubi.com/rocks...tion-coming-ps4-xbox-one/

PSN: Alvanosa

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12 08:54

Ktenolix

Pijlsnel

n2theb schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:48:
[...]

Wat ik overigens niet snap is het volgende: http://www.bol.com/nl/p/s...ndel/9200000027963260/... Waar wordt deze prijs op gebaseerd?
Dat heb ik me ook al eens afgevraagd. Evenals de prijs voor deze bundel.

Echt absurd...

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:20
Jammer dat het geen nieuwe Rocksmith is. Deze heb ik al op PS3, en ik zie niet echt een reden om er weer de volle prijs voor te betalen.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:59
Dus de Destiny bundel is alweer pleite? Wtf man, dat spel is pas 12 dagen uit. Ik was echt overstag om de bundel te gaan halen , maar als ie niet meer te krijgen is ga ik geen PS4 kopen :(

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-12 12:35

TRK

tiguan schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:36:
Dus de Destiny bundel is alweer pleite? Wtf man, dat spel is pas 12 dagen uit. Ik was echt overstag om de bundel te gaan halen , maar als ie niet meer te krijgen is ga ik geen PS4 kopen :(
Destiny bundel is er nog wel bij Intertoys maar dan heb je de zwarte PS4. Maar weet niet of je persé de witte wilt..

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-12 15:12
Ik zoek eigenlijk een USB hubje die NIET op de PS4 of enig ander apparaat aangesloten hoeft te worden voor stroom maar gewoon via voedinkje, dan hoef ik m'n PS4/ander apparaat niet constant op standby te houden als ik m'n controllers op wil laden of m'n headset.

Iemand al naar zoiets gekeken? Heb geen idee hoeveel stroom die controllers nodig hebben...

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

evadnl schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:41:
Ik zoek eigenlijk een USB hubje die NIET op de PS4 of enig ander apparaat aangesloten hoeft te worden voor stroom maar gewoon via voedinkje, dan hoef ik m'n PS4/ander apparaat niet constant op standby te houden als ik m'n controllers op wil laden of m'n headset.

Iemand al naar zoiets gekeken? Heb geen idee hoeveel stroom die controllers nodig hebben...
ik heb nog een usb hubje thuis liggen, ik zal het voor je testen als ik de PS binnen heb.

• Alvanosa
hatsa schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:31:
[...]

Jammer dat het geen nieuwe Rocksmith is. Deze heb ik al op PS3, en ik zie niet echt een reden om er weer de volle prijs voor te betalen.
Ik heb de vorige generatie consoles niet, dus voor mij is het ideaal als je hem al op de PS3 hebt, dan is het begrijpelijk dat je niet de volledige prijs wilt betalen.

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12 11:45

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

embee schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:08:
[...]

Grappig, ik vond de interface van de PS4 juist een verbetering... Het reageert zo veel sneller dan op mijn PS3. Vooral ook als je de XMB benadert terwijl je in een spel zit.
In de games sectie van de PS3 drukte je Blokje en je games waren per Device gerangschikt.
Nu kan dat niet /zie nergens die optie te voorschijn komen :(
In je library staat gewoon alles los.

En je snelkoppelingen "PS Pins" kan je niet eens verwijderen of rangschikken.
Jammer dat ze handige optie er uit gesloopt hebben.

Het sneller functioneren van de XMB is wle prettig.
Even als het kunnen terug keren naar de XMB vanuit een applicatie.
Zowel de PS4 en de X1 hebben dit en vindt het bij beide prettig werken.

Moet de PS4 nog ontdekken aangezien ik het net 12 uurtjes heb en ik door me examen geen tijd heb om er mee te spelen ;(

[ Voor 20% gewijzigd door crzyhiphopazn op 24-09-2014 10:35 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 12:48
Ktenolix schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:31:
[...]

Dat heb ik me ook al eens afgevraagd. Evenals de prijs voor deze bundel.

Echt absurd...
Die bundels worden geleverd door externe verkopers via Bol. Mediaoffer en Yourgamezone in dit geval. Ik denk dat die webshops een beetje zijn blijven hangen in de tijd dat de PS4 erg schaars was en ze de systemen konden verkopen voor veel te veel geld omdat sommigen er toch graag een wilde hebben.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 14:53
[url="Gerucht: Firmware 2.0 \"Soon\" "]Gerucht: Firmware 2.0 "Soon"[/url]

Die gast had de laatste paar firmware releases ook goed voorspeld, ben benieuwd.

PSN: Maichel

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:04
Even een hele andere vraag, ik overweeg een PS4 te kopen (Ps4 bundel + fifa 15)

-zijn de verschillen groot tussen de PS3 en PS4 ? (grafisch)
-Snelheid

Is fifa 14 of 15 echt een heel verschil met de versies op de ps3?

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

martin484 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:40:
Even een hele andere vraag, ik overweeg een PS4 te kopen (Ps4 bundel + fifa 15)

1-zijn de verschillen groot tussen de PS3 en PS4 ? (grafisch)
2-Snelheid

3Is fifa 14 of 15 echt een heel verschil met de versies op de ps3?
1. valt nu nog mee, maar die worden wel veel groter, dat garandeer ik je.
2. Tuurlijk is het sneller, het is 10 jaar nieuwere hardware.
3. Fifa 15 is sowieso een heel verschil.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 20:46
garriej schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:41:
[...]

1. valt nu nog mee, maar die worden wel veel groter, dat garandeer ik je.
2. Tuurlijk is het sneller, het is 10 jaar nieuwere hardware.
3. Fifa 15 is sowieso een heel verschil.
Ik vind het verschil vrij groot, zeker in AA en schaduwen. Die zijn zoveel beter op de PS4. Ook zijn de textures duidelijk van hogere kwaliteiten en zijn bijvoorbeeld bewegingen veel soepeler.

Verwijderd

Maichel schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:17:

Die gast had de laatste paar firmware releases ook goed voorspeld, ben benieuwd.
Bron?

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-12 10:06
Maichel schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:17:

Gast = Tidux op de Twitter ?

Het zou eind van deze maand zijn, dus ik ben benieuwd. Ben ook benieuwd of Sony ook snel Dolby Atmos support gaan inbouwen... anders heb je een probleem om BDs met een TrueHD track af te spelen. Dolby heeft in al z'n wijsheid besloten om de header aan te passen, zodat er ruimte is voor Atmos data naast de TrueHD en DD data. Volgens mij moeten spelers (zie ook de ffmpeg threads) dan wel de juiste firmware hebben....

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik vond Guitar Hero altijd geweldig, maar ik vrees dat RockSmith qua moeilijkheidsgraad en prijs toch net wat teveel van het goede gaat zijn.

PSN id: NL_SToRM

Verwijderd

Laat maar snel komen die firmware update.

Op de X1 heb je al veel meer updates met ook nog eens meer handige functies.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 14:53
loekf2 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:49:
[...]

Gast = Tidux op de Twitter ?

Het zou eind van deze maand zijn, dus ik ben benieuwd. Ben ook benieuwd of Sony ook snel Dolby Atmos support gaan inbouwen... anders heb je een probleem om BDs met een TrueHD track af te spelen. Dolby heeft in al z'n wijsheid besloten om de header aan te passen, zodat er ruimte is voor Atmos data naast de TrueHD en DD data. Volgens mij moeten spelers (zie ook de ffmpeg threads) dan wel de juiste firmware hebben....
Die gast bedoel ik ja :P

PSN: Maichel

• striner
  • Laatst online: 07-12 22:02
Wow, ik wist niet eens dat deze game bestond. Ik vond het al jammer dat er momenteel geen guitar hero-achtige games zijn om met mijn vriendin te spelen, plus ik heb al een paar jaar mijn gitaar niet meer aangeraakt. Misschien dan toch eens tijd om hem van zolder te trekken!
Neem aan dat je hier niet zoals bij guitar hero mee can battlen of samen spelen, gezien het meer bedoeld is als "learning tool"?
Als wel, dan misschien ook maar eens de instapgitaar van mijn broertje erbij halen ;)

• Alvanosa
striner schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:49:
[...]

Wow, ik wist niet eens dat deze game bestond. Ik vond het al jammer dat er momenteel geen guitar hero-achtige games zijn om met mijn vriendin te spelen, plus ik heb al een paar jaar mijn gitaar niet meer aangeraakt. Misschien dan toch eens tijd om hem van zolder te trekken!
Neem aan dat je hier niet zoals bij guitar hero mee can battlen of samen spelen, gezien het meer bedoeld is als "learning tool"?
Als wel, dan misschien ook maar eens de instapgitaar van mijn broertje erbij halen ;)
Voor zover ik weet kan het wel:
http://www.usgamer.net/ar...ith-2014-multiplayer-work

• striner
Thanks, ik zag het ook zojuist (sorry, was weer te snel met vragen ipv zelf even onderzoek doen 8)7 )

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Maar wat voor een gitaar moet je hier nou bij gebruiken? kun je gewoon een elektrische gitaar kopen, of moet je er 1 van het spel hebben?

• Alvanosa
garriej schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:57:
Maar wat voor een gitaar moet je hier nou bij gebruiken? kun je gewoon een elektrische gitaar kopen, of moet je er 1 van het spel hebben?
Een normale elektrische gitaar of een basgitaar. Je krijgt een kabeltje met usb die je in je console moet pluggen, op die manier registreert de game wat je speelt.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=X_Tz3_q2gBw]

[ Voor 7% gewijzigd door Alvanosa op 24-09-2014 13:00 ]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Alvanosa schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:58:
[...]

Een normale elektrische gitaar of een basgitaar. Je krijgt een kabeltje met usb die je in je console moet pluggen, op die manier registreert de game wat je speelt.
Oke best wel gaaf, is dit een goede manier om zelf gitaar te leren spelen? Kan natuurlijk wel op internet gaan zoeken, maar ben benieuwd naar ervaringen van tweakers.

• striner
garriej schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:57:
Als ik het goed begrijp past iedere elektrische gitaar met 1/4" jack er gewoon in, je moet dan wel de fysieke versie van het spel kopen waar de converter naar usb in zit. Voor akoestische gitaren kun je een element kopen. Ik zie op de website ook een pakket staan waar de game plus een Gibson Les Paul Jr in zit, maar heb geen prijs zien staan.

[ Voor 26% gewijzigd door striner op 24-09-2014 13:03 ]

• Alvanosa
garriej schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:01:
[...]

Oke best wel gaaf, is dit een goede manier om zelf gitaar te leren spelen? Kan natuurlijk wel op internet gaan zoeken, maar ben benieuwd naar ervaringen van tweakers.
Ikzelf heb het nog niet gespeeld, want ik heb de vorige generatie consoles niet, maar als ik de video's etc moet geloven werkt het goed hoor. Aangezien er ook een 60 day challange in zit.

Al is dit wel wij van wc-eend adviseren wc-eend.

Hier is overigens een topic over de Rocksmith game:
Rocksmith europe release

[ Voor 9% gewijzigd door Alvanosa op 24-09-2014 13:09 ]

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:24
waar moet je eigenlijk die update vandaan halen die je op usb moet zetten als je van hdd veranderd?

• hatsa
Rocksmith is wel leuk, en je kunt ook best wat liedjes leren, maar het is wel iets wat je regelmatig moet doen om er profijt van te hebben. Ik denk alleen wel dat je een beetje ongenuanceerd en misschien zelfs een beetje slordig leert spelen, maar het is wel een leuke manier om te leren.

• Alvanosa
hatsa schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:28:
Rocksmith is wel leuk, en je kunt ook best wat liedjes leren, maar het is wel iets wat je regelmatig moet doen om er profijt van te hebben. Ik denk alleen wel dat je een beetje ongenuanceerd en misschien zelfs een beetje slordig leert spelen, maar het is wel een leuke manier om te leren.
Ik neem aan dat om de eerste stappen te zetten het wel goed is, maar wil je het echt goed leren dan zul je toch echt lessen moeten nemen.

• hatsa
Alvanosa schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:30:
[...]

Ik neem aan dat om de eerste stappen te zetten het wel goed is, maar wil je het echt goed leren dan zul je toch echt lessen moeten nemen.
Ach, aan de andere kant: ik speel na 6 jaar pianoles ook nog steeds slordig en ongenuanceerd, dus of echt lessen nemen heel veel verschil gaat maken weet ik niet :P Maar voor je techniek is het wel vaak beter als er iemand meekijkt. Wil trouwens niet zeggen dat het niet leuk/goed/knap is wat je met genoeg oefenen met Rocksmith kunt bereiken.

• Jayden1984
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-09-2021
joey82 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:27:
waar moet je eigenlijk die update vandaan halen die je op usb moet zetten als je van hdd veranderd?
Ik heb dit eventjes voor je nagezocht, en de volgende sites helpen hierbij:

1. Uitleg hoe de HDD te vervangen: https://support.us.playst...id/5107/~/upgrade-ps4-hdd

2. De update die je erna moet installeren én hoe je deze dient te installeren: http://us.playstation.com...nstall/#installationSteps

Zo zou het moeten gaan, echter heb ik dit zelf niet geprobeerd. Wanneer dit gelukt is, laat je mij / ons eventjes de resultaten weten of het ook echt sneller is (zou je volgens vele reviews vooral moeten merken wanneer je een SSD schijf gebruikt)

• SgtCaffran
  • Laatst online: 18-12 01:56
Jayden1984 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:48:
[...]
Zo zou het moeten gaan, echter heb ik dit zelf niet geprobeerd. Wanneer dit gelukt is, laat je mij / ons eventjes de resultaten weten of het ook echt sneller is (zou je volgens vele reviews vooral moeten merken wanneer je een SSD schijf gebruikt)
Jammer dat het maar SATA II is anders had een SSD echt leuk geweest! :(

• joey82
Jayden1984 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:48:
[...]

Ik heb dit eventjes voor je nagezocht, en de volgende sites helpen hierbij:

1. Uitleg hoe de HDD te vervangen: https://support.us.playst...id/5107/~/upgrade-ps4-hdd

2. De update die je erna moet installeren én hoe je deze dient te installeren: http://us.playstation.com...nstall/#installationSteps

dankjewel :)

ik kwam net 2 minuten geleden na een uur zoeken hier uit :)

http://nl.playstation.com/ps4initialise/ via deze site http://4theplayers.nl/de-...vervangen-video-tutorial/

• Jayden1984
SgtCaffran schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:50:
[...]

Jammer dat het maar SATA II is anders had een SSD echt leuk geweest! :(
Bedoel je hiermee dat dus niet elke SSD schijf ondersteunt wordt?

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Jayden1984 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:51:
[...]

Bedoel je hiermee dat dus niet elke SSD schijf ondersteunt wordt?
Nee, wordt wel ondersteund. Maar de ps4 heeft een Sata 2 aansluiting, die is trager als de sata 3 aansluiting, en zal dus de SSD niet volledig tot zijn recht komen.

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik heb zo'n voorgevoel dat het nog wel even kan duren met de bart smit bestellingen. Ik heb geen tijd om te bellen vandaag maar als iemand die ook gister heeft besteld er zin / tijd in heeft. Let us know :)

PSN: Oldzkoel

• joey82
ps4 ondersteund wel 7200RPM lijkt me toch :) endan 2.5 ?

of zal ik dan toch voor deze gaan? http://mycom.nl/component...eagate-laptop-sshd-1tb-25

hmmmm twijvel.......

[ Voor 54% gewijzigd door joey82 op 24-09-2014 14:02 ]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

power_user schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:58:
Ik heb zo'n voorgevoel dat het nog wel even kan duren met de bart smit bestellingen. Ik heb geen tijd om te bellen vandaag maar als iemand die ook gister heeft besteld er zin / tijd in heeft. Let us know :)
Als ik zo rookpauze neem zal ik ze wel even bellen. :+

• Jayden1984
garriej schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:53:
[...]

Nee, wordt wel ondersteund. Maar de ps4 heeft een Sata 2 aansluiting, die is trager als de sata 3 aansluiting, en zal dus de SSD niet volledig tot zijn recht komen.
Hmm, dat is inderdaad wel balen zeg, daar Sata 3 twee keer zo snel is als Sata 2 zie ik.
Enig idee waarom dit zo is gedaan? Sata 3 wordt al volop ondersteund vanaf 2010?

Lijkt me hetzelfde geval als een nieuwe pc / laptop kopen die met USB 2.0 uitgerust is i.p.v. USB 3.0 of zeg ik nu iets raars?

• power_user
Jayden1984 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:01:
[...]

Hmm, dat is inderdaad wel balen zeg, daar Sata 3 twee keer zo snel is als Sata 2 zie ik.
Enig idee waarom dit zo is gedaan? Sata 3 wordt al volop ondersteund vanaf 2010?

Lijkt me hetzelfde geval als een nieuwe pc / laptop kopen die met USB 2.0 uitgerust is i.p.v. USB 3.0 of zeg ik nu iets raars?
Mwah dat valt wel mee. Je kan het ook vergelijken met nu een pc kopen met moederbord zonder sata 3 ondersteuning. Alleen vergeet niet dat Sata 3 geen meerwaarde heeft voor de ps4 zoals hij ontworpen is. Pas als je de ps4 gaat aanpassen door er een ssd in te bouwen kom je deze bottleneck tegen. Geen ontwerpfout dus, gewoon een gevolg van je eigen upgrade. @ Garriej, heel tof dat je ff belt, ben benieuwd. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door power_user op 24-09-2014 14:04 ]

• Jayden1984
power_user schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:03:
[...]

Mwah dat valt wel mee. Je kan het ook vergelijken met nu een pc kopen met moederbord zonder sata 3 ondersteuning. Alleen vergeet niet dat Sata 3 geen meerwaarde heeft voor de ps4 zoals hij ontworpen is. Pas als je de ps4 gaat aanpassen door er een ssd in te bouwen kom je deze bottleneck tegen. Geen ontwerpfout dus, gewoon een gevolg van je eigen upgrade. @ Garriej, heel tof dat je ff belt, ben benieuwd. _/-\o_
Thanks voor de info! Duidelijke uitleg :)

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12 09:15
Artikel over hoeveel Sata2 een Sata3 SSD performance capped.

http://www.tomshardware.c...rade-sata-3gbps,3469.html

The Three Most Important Things: I/O, I/O, and I/O

Random I/O performance is very important from a practical point of view. Under Windows, most I/O operations occur at low queue depths. In such a situation, our synthetic benchmarks show us that there's not much difference between SATA 6Gb/s and 3Gb/s. There’s barely even a theoretical performance gap at a queue depth of one, and certainly no practical difference.

We can now answer the question of whether you need available SATA 6Gb/s ports to justify an SSD upgrade. Clearly, you're still going to see plenty of benefit from solid-state storage, even if you're using a 3 Gb/s connector. In the real world, a 3 Gb/s interface doesn't bottleneck common applications. It's only when you push the technology's limits using synthetic benchmarks, server/workstation-oriented workloads, or large SSD-to-SSD transfers that 6 Gb/s signaling kicks into gear.

The real key is getting an SSD into your machine. Just have a look at what happens when our 840 Pro goes up against the fastest desktop hard drive we've ever benchmarked, Western Digital's ValociRaptor. The disk didn't stand a chance in any of our synthetic or real-world tests.

[ Voor 82% gewijzigd door Droid86 op 24-09-2014 14:07 ]

• SToRM666
Goeie tip! Misschien Oddworld maar eens aanschaffen :)
Edit: momenteel nog geen korting te zien...

[ Voor 29% gewijzigd door SToRM666 op 24-09-2014 14:21 ]

• striner
Haha ik was precies naar hetzelfde aan het kijken! Alle Oddworld's met Abe erin blijf ik een erg goede herinnering aan houden. Maar ik zie dat dit wordt omschreven als "slechts" een remake van de allereerste game (abe's oddyssee). Zijn er nog extra features of iets dergelijks, of alleen maar updated graphics?

In deel 2 (abes exoddus) kon je namelijk wel de scrabs en paramites besturen, en de toevoeging van die bazen van de sligs (glukkons als ik het goed kan herinneren) en natuurlijk de bestuurbare scheten waren allemaal hilarische toevoegingen.
Zou het jammer vinden als dit er nu dan weer niet in zit.

[ Voor 32% gewijzigd door striner op 24-09-2014 14:21 ]

Verwijderd

De kortingen gaan vandaag in , nog even wachten met aanschaffen dus.

• SToRM666
Ik dacht al zoiets, blij dat ik even gewacht heb met kopen. Ziet er wel uit als een goeie remake.
Het origineel is een van mijn favoriete games op de PS1.

[ Voor 23% gewijzigd door SToRM666 op 24-09-2014 14:35 ]

• Cyleo
Droid86 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:06:
Artikel over hoeveel Sata2 een Sata3 SSD performance capped.

http://www.tomshardware.c...rade-sata-3gbps,3469.html

The Three Most Important Things: I/O, I/O, and I/O
...
Precies. Je gaat er dus niets van merken, die SATAII. Overigens is het ook nog maar de vraag hoeveel je sowieso van die SSD gaat merken. Vind de verschillen niet echt schokkend:
http://www.ign.com/wikis/...ive_Speed_Test_Comparison

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Cyleo schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:41:
[...]

Precies. Je gaat er dus niets van merken, die SATAII. Overigens is het ook nog maar de vraag hoeveel je sowieso van die SSD gaat merken. Vind de verschillen niet echt schokkend:
Als je opslag te kort komt, dan is naar een SSHD kijken wel leuk om te doen, maar om het puur te kopen voor de snelheidswinst, dat is het niet waard.

De stock HHD is in sommige gevallen gewoon sneller :+

[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 24-09-2014 14:53 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Cyleo schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:41:
[...]

Ik heb al sinds launch een 1TB SSHD in mijn PS4 zitten. Mijn PS4 is nooit opgestart geweest met die standaard 500 GB harddisk.

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-12 14:01
power_user schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:58:
Ik heb op dit moment twee playstations in bestelling staan... 1 vlak voor de 10% actie besteld en daarna na contact met de klantenservice kwam het er op neer dat als ik de korting wilde ik de tweede ook maar even moest bestellen en vooruit moest betalen :(

Van de eerste playstation heb ik reeds gisteravond een bericht gehad dat hij morgen bezorgd wordt, op de tweede wacht ik nog! ( heb ze liever tegelijk natuurlijk dan kan die zonder 10% korting meteen retour ).

Dus de bestellingen worden wel klaargezet voor verzending maar het kan dus even duren.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

wann0wfhc schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:05:
[...]

Ik heb op dit moment twee playstations in bestelling staan... 1 vlak voor de 10% actie besteld en daarna na contact met de klantenservice kwam het er op neer dat als ik de korting wilde ik de tweede ook maar even moest bestellen en vooruit moest betalen :(

Van de eerste playstation heb ik reeds gisteravond een bericht gehad dat hij morgen bezorgd wordt, op de tweede wacht ik nog! ( heb ze liever tegelijk natuurlijk dan kan die zonder 10% korting meteen retour ).

Dus de bestellingen worden wel klaargezet voor verzending maar het kan dus even duren.
Haha, wat een verhaal. Ik hoop nog steeds dat ik hem morgen ook binnen krijgen mag :+ vrijdag is er namelijk het grootste deel van de dag niemand thuis.

• SgtCaffran
Ik heb bij Bart Smit gister ochtend besteld en mijn bestel status is nog niet veranderd. Hoop natuurlijk dat ie vandaag nog op de post gaat maar dat is even afwachten. Tegenwoordig doen veel bedrijven pakketten pas heel laat de deur uit en dan komt het alsnog de volgende dag aan. Wait and see :)

• wann0wfhc
garriej schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:07:
[...]

Haha, wat een verhaal. Ik hoop nog steeds dat ik hem morgen ook binnen krijgen mag :+ vrijdag is er namelijk het grootste deel van de dag niemand thuis.
Ach wel een goede klantenservice. Omdat ik een beetje verbolgen was met die actie heb ik maandagochtend meteen contact opgenomen en keurig alsnog een kortingscode gekregen inclusief uitleg dat ik de eerste order bij een bart smit filiaal terug kan brengen en dan het geld meteen terug krijg.

Nu worden ze ook allebei bij een bart smit filiaal geleverd dus daarom zou ik het graag tegelijkertijd hebben om alles meteen te regelen.

Daarnaast denk ik ook wel dat die bundel vrij snel weg is als je hem gewoon in de winkel neerzet.

• Wubinator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11 10:09
Sorry als dit al eerder gevraagd is, maar heb niets kunnen vinden bij een search op het forum.

Ik vroeg mij af of jullie toevallig weten of er al iets bekend is over een PS4 bundel met Assassin's Creed: Unity en/of een bundel met GTA 5. Ik had daar eigenlijk wel een bundel van verwacht, maar ik kan nergens informatie erover vinden, is er een nieuwsbericht of gerucht wat ik gemist heb of komt er geen bundel van deze games?

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 19-12 22:36
Wubinator schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:52:
Sorry als dit al eerder gevraagd is, maar heb niets kunnen vinden bij een search op het forum.

Ik vroeg mij af of jullie toevallig weten of er al iets bekend is over een PS4 bundel met Assassin's Creed: Unity en/of een bundel met GTA 5. Ik had daar eigenlijk wel een bundel van verwacht, maar ik kan nergens informatie erover vinden, is er een nieuwsbericht of gerucht wat ik gemist heb of komt er geen bundel van deze games?
Reken maar van wel, iig voor GTA. Assasins creed zou wel eens kunnen gaan ondersneeuwen door de release van andere grote titels. Verwacht zelf ook nog wel een CoD bundel.

• joey82
hoeveel van de 500gb blijft er eigenlijk over? iets van 400 toch?

Verwijderd

PlayStation Plus korting :

The Golf Club – 25% off, ends 1st October

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-12 12:35

TRK

joey82 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:06:
408GB heb je tot je beschikking.
joey82 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:06:
In welke situatie?
Edit: vanuit doos 410 toch?

[ Voor 6% gewijzigd door AtlAntA op 24-09-2014 16:19 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• joey82
AtlAntA schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:17:
[...]

In welke situatie?
Edit: vanuit doos 410 toch?
nieuw uit de doos :)..............

• joey82
410 joh..........daar kunnen ook niet echt veel games op dan..hmz..

• Cyleo
joey82 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:23:
410 joh..........daar kunnen ook niet echt veel games op dan..hmz..
Hoeveel games speel je tegelijk? Ik heb in de PS3 ooit van 60 naar 320 geüpdatet. Dat voldoet nog steeds prima, ondanks PS+. Af en toe gooi ik er eentje af als ik hem al een poosje niet heb aangeraakt.

• joey82
Cyleo schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:30:
[...]

Hoeveel games speel je tegelijk? Ik heb in de PS3 ooit van 60 naar 320 geüpdatet. Dat voldoet nog steeds prima, ondanks PS+. Af en toe gooi ik er eentje af als ik hem al een poosje niet heb aangeraakt.
waren de games voor de ps3 niet wat minder aan gb's? ;)

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12 09:15
Meer Info over een SSD in je Ps4 zonder Trim support:

http://www.pcper.com/revi...ge-Performance-Boot-Times

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Guys, ik heb net een bundel met de PS4 en the last of us gehaald bij de Intertoys. Jarenlang Xbox 360 gehad maar nu is het tijd voor iets anders :)

Alleen zit ik nu met een vraagje: ik haal hem zonet uit de doos en er zat al een kras op het glanzende gedeelte van de console. Betekent dit dat hij al eerder is gebruikt en kan dat kwaad? Ik twijfel of er ermee terug ga namelijk :|

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 14:12

Bullet NL

Eigen Wijs

Davith78 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:53:
Guys, ik heb net een bundel met de PS4 en the last of us gehaald bij de Intertoys. Jarenlang Xbox 360 gehad maar nu is het tijd voor iets anders :)

Alleen zit ik nu met een vraagje: ik haal hem zonet uit de doos en er zat al een kras op het glanzende gedeelte van de console. Betekent dit dat hij al eerder is gebruikt en kan dat kwaad? Ik twijfel of er ermee terug ga namelijk :|
Gewoon mee terug gaan, je wil toch geen nieuw apparaat waar bij het uitpakken uit de doos al een kras op zit?

Stel, hij gaat binnen de garantie termijn stuk, je stuurt hem op, en Sony komt met de melding dat het ding uitwendige schade heeft en hem niet wil repareren. Om achteraf discussies te voorkomen altijd gewoon 100% goed en netjes spul eisen bij een aanschaf. Das helemaal geen mierenneuken, das gewoon je recht.

[ Voor 20% gewijzigd door Bullet NL op 24-09-2014 16:56 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

• Zjuzt
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 16:29

op dat glazende deel zit sowieso snel een kras. Ik haalde doekje eroverheen en zat net iets op het doekje meteen een kras erop. Maar hij valt gelukkig niet zo heel erg op. Ik zou hem denk ik wel omruilen voor 1 zonder kras.

PSN: Joosty1986

• Davith78
Bullet NL schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:54:
[...]

Gewoon mee terug gaan, je wil toch geen nieuw apparaat waar bij het uitpakken uit de doos al een kras op zit?
Je hebt wel een punt. Ik vraag me af of ik dat hard kan maken, m.a.w. of ze me zullen geloven in de winkel.

• joey82

het hoort niet dus ik zou gewoon terug gaan :) intertoys doet vaak wel lastig met omruilen,bij intertoys heb je 8/14 dagen de tijd om hardware om te ruilen als het niet goed is bij bartsmit een maand :)

• Davith78
joey82 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:56:
[...]

het hoort niet dus ik zou gewoon terug gaan :) intertoys doet vaak wel lastig met omruilen,bij intertoys heb je 8/14 dagen de tijd om hardware om te ruilen als het niet goed is bij bartsmit een maand :)
Er zat ook geen beschermplastic op dat dat glanzende gedeelte, ik weet niet of dat daar wel hoort te zitten?

• Zjuzt
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 16:29
Davith78 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:00:
[...]

Er zat ook geen beschermplastic op dat dat glanzende gedeelte, ik weet niet of dat daar wel hoort te zitten?
Dat hoort erop te zitten, tenminste bij mij zat het erop.

PSN: Joosty1986

• joey82
[...]

dat hoort er wel op idd........terug naar de winkel met dat ding :)

[ Voor 55% gewijzigd door joey82 op 24-09-2014 17:21 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 14:12

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Je heb vermoedelijk een inruiler! Omruilen dus ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

• Davith78
Zjuzt schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:14:
[...]

Dat hoort erop te zitten, tenminste bij mij zat het erop.
Zonet omgeruild, was geen probleem. Maar ook bij deze zit er geen beschermfolie op, hmm tja. In ieder geval geen krassen.

Ik ga hem aansluiten, aww yissss! :9

• joey82
Davith78 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:26:
[...]

Zonet omgeruild, was geen probleem. Maar ook bij deze zit er geen beschermfolie op, hmm tja. In ieder geval geen krassen.

zou je het niet nog een keer proberen? je hebt gewoon recht op een 100% nieuwe......voor die 400 euro zou ik geen genoegen nemen met een 95% of zelfs 99% nieuwe console,,je hebt er immers wel betaald voor een nieuwe..anders had je net zo goed naar used products ofzo kunnen gaan :)

je moet het zelf weten hoor.. :)

• Steen447
wann0wfhc schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:05:
[...]

Ik heb ook twee bestellingen waarvan 1 voor de 10% actie en 1 van erna. De eerste had ik geannuleerd via de klantenservice, maar ik kreeg vanochtend wel een mail dat ie naar de lokale Bart Smit is verstuurd. De klantenservice gaf vanmiddag aan dat ik die mail als niet verzonden kan beschouwen.
De tweede bestelling (met de 10% korting) staat helaas nog op "in behandeling".

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:41
kan me niet herinneren dat er bij mijn aanschaf plastic folie op de console zelf zat.. maar was wel een nieuwe , 1st day release :)

• Davith78
Gandalf68 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:31:
kan me niet herinneren dat er bij mijn aanschaf plastic folie op de console zelf zat.. maar was wel een nieuwe , 1st day release :)
joey82 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:29:
[...]

zou je het niet nog een keer proberen? je hebt gewoon recht op een 100% nieuwe......voor die 400 euro zou ik geen genoegen nemen met een 95% of zelfs 99% nieuwe console,,je hebt er immers wel betaald voor een nieuwe..anders had je net zo goed naar used products ofzo kunnen gaan :)

je moet het zelf weten hoor.. :)
Ik heb net een aantal unboxing video's gekeken op youtube, die hadden allemaal geen beschermfolie. Dus ik ga er maar vanuit dat het een nieuwe is. Bedankt voor alle snelle reacties! :)

• power_user
Vanmiddag 23 minuten in de wacht gestaan maar het was het wachten waard. Ik had ook de BS korting gebruikt en gistermiddag rond 12 uur besteld. Mevrouw gaf aan dat hij vandaag zal worden ingepakt en ik vanavond of morgenvroeg een track & trace mail kan verwachten. Ik heb hem dus morgen. En ik neem aan de rest van ons ook :+

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 19-12 22:36
Gandalf68 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:31:
Hier ook geen folie op glanzend gedeelte.

• wann0wfhc
LuckyLuQ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:30:
[...]

Ik heb ook twee bestellingen waarvan 1 voor de 10% actie en 1 van erna. De eerste had ik geannuleerd via de klantenservice, maar ik kreeg vanochtend wel een mail dat ie naar de lokale Bart Smit is verstuurd. De klantenservice gaf vanmiddag aan dat ik die mail als niet verzonden kan beschouwen.
De tweede bestelling (met de 10% korting) staat helaas nog op "in behandeling".
Dan heb jij mazzel;) mijne was al betaald en verwerkt dus ik sta waarschijnlijk morgen met 400 euro en een playstation in m'n hand.

Nouja dan maar even langs de bank om het terug op m'n rekening te storten:p

• SgtCaffran
power_user schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:47:
Mevrouw gaf aan dat hij vandaag zal worden ingepakt en ik vanavond of morgenvroeg een track & trace mail kan verwachten. Ik heb hem dus morgen. En ik neem aan de rest van ons ook :+
Laten we het hopen! Zou leuk zijn :D

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

power_user schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:47:
Vanmiddag 23 minuten in de wacht gestaan maar het was het wachten waard. Ik had ook de BS korting gebruikt en gistermiddag rond 12 uur besteld. Mevrouw gaf aan dat hij vandaag zal worden ingepakt en ik vanavond of morgenvroeg een track & trace mail kan verwachten. Ik heb hem dus morgen. En ik neem aan de rest van ons ook :+
ik hoop t, ik heb hem echter om half 7 besteld gister

Verwijderd

Er zat bij mijn PS4's ook geen folie op , 2 nieuwe waren het.

Eentje was vorig jaar 28 december DOA en mijn huidige is van 10 januari.

• Steen447
wann0wfhc schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:03:
[...]

Dan heb jij mazzel;) mijne was al betaald en verwerkt dus ik sta waarschijnlijk morgen met 400 euro en een playstation in m'n hand.

Nouja dan maar even langs de bank om het terug op m'n rekening te storten:p
Ik had ook al betaald, en moet nu maximaal 8 werkdagen wachten tot ik het geld terug krijg :-P

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Davith78 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:26:
[...]

Was je ps4 doos eigenlijk wel verzegeld ??

Scrooge NL

• wann0wfhc
LuckyLuQ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:52:
[...]

Ik had ook al betaald, en moet nu maximaal 8 werkdagen wachten tot ik het geld terug krijg :-P
Das wel makkelijker! Bij mij kon dat niet meer :/

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Driveclub staat nu in de EU PSN Store als pre-order. Leuke bonus: voor PS+ leden is de prijs nog eens met 10 EUR verlaagd, dus de upgrade naar de Full version kost nu EUR 39,99.

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:28
Heb net een mail gehad van Bartsmit dat mn playstation is verzonden. Ik heb die maandag besteld. :*)
kazuka schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:28:
Driveclub staat nu in de EU PSN Store als pre-order. Leuke bonus: voor PS+ leden is de prijs nog eens met 10 EUR verlaagd, dus de upgrade naar de Full version kost nu EUR 39,99.
Kijk dat begint er op te lijken! :Y Als de game me bevalt grote kans dat ik er dan gebruik van ga maken. :)

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dokteronline schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:31:
Heb net een mail gehad van Bartsmit dat mn playstation is verzonden. Ik heb die maandag besteld. :*)
Die van mij ook maandag besteld met de 10% code, staat nu nog 'in behandeling' en nog geen mail dat die verzonden is. Fingers crossed.

edit 22:10: inmiddels heb ik ook een e-mail gehad dat de PS4 is verzonden.

[ Voor 9% gewijzigd door vanardenne op 24-09-2014 22:12 ]

• wann0wfhc
vanardenne schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:08:
[...]

Die van mij ook maandag besteld met de 10% code, staat nu nog 'in behandeling' en nog geen mail dat die verzonden is. Fingers crossed.
Mijn bestelling van maandag ook nog op in behandeling. Maar ze zijn aan het uitleveren dus ik hoop met je mee!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-12 13:26
AlphaBlack_NL schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:39:
[...]

Kijk dat begint er op te lijken! :Y Als de game me bevalt grote kans dat ik er dan gebruik van ga maken. :)
Precies, €40,- is niet duur. Eerst de game maar eens flink testen als deze voor PS Plus beschikbaar komt.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-12 11:02
Ik heb twee PS4's gehad, allebei met folie op het glanzend gedeelte.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Laten we hopen dat Sony onderstaande uitbrengt bij een gta5 bundel!

http://m.ign.com/articles...d-theft-auto-5-themed-ps4

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-12 13:00
Hallo allemaal,

sinds een paar weken ps4 in huis.
gekocht met last of us. uitgespeeld dus ga ik inruilen bij gamemania denk ik.
ik krijg morgen Fifa in huis.
Maar ben eigenlijk nog opzoek naar ontzettend vette multiplayer game (die online of offline maar die ik in ieder geval met iemand samen op de bank kan spelen).
volgens mij zijn er maar heel weinig local multiplayer games voor ps4.

komt er nog iets leuks uit binnenkort? Of zie ik iets over het hoofd.

ik zoek een shooter (zoals COD, maar dan het liefst is een keer wat anders)
en een racer (zoals need for speed).

Ik hoor het wel!
Pagina: 1 ... 27 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link