Tja, Sony heeft inderdaad nooit beloofd dat we de volledige game via PS+ zouden krijgen, dus ze hebben niet gelogen. Maar de versie van DriveClub die straks via PS+ wordt aangeboden is niet veel meer dan een demo, en demo's horen gratis te zijn. Het is promotiemateriaal; ik ga ook niet betalen voor een trailer. In principe betalen we straks PS+ abonnementsgeld voor een uitgebreide demo, en dat steekt toch wel een beetje. Het is zeker niet rampzalig en ik zal het spel op zich er niet op aankijken, maar toch had Sony dit naar mijn mening anders moeten doen.Mr Ton schreef op zondag 14 september 2014 @ 01:44:
[...]
![]()
Wat loopt iedereen toch te klagen over dat Driveclub zeg. Volgens mij wordt dat gewoon een fantastische game die de prijs volledig waard is. En toevallig krijgt die een demo gratis voor PS+ waarin je ook trophys kan halen.
Ze devalueren hiermee namelijk het vaste concept van PS+ dat er "gratis" volledige games worden aangeboden. Naar mijn mening had DriveClub gewoon een gratis demo moeten krijgen, en moet PS+ gereserveerd blijven voor volledige games. Als er nog geen AAA-games zijn die ver genoeg zijn in hun levenscyclus om gratis aangeboden te worden, dan gaan ze nog maar een maandje door met indie-games. Maar het precedent om via PS+ een ernstig beperkte game uit te brengen, verlaagt mijn vertrouwen in die dienst. Als we dit in de toekomst vaker gaan zien, dan is dat zonde.
Maar dit alles heeft weinig te maken met het spel inhoudelijk. Ik reken DriveClub hier niet op af; het kan een prima race-game worden.