• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Flghter1982 schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:49:
klopt het dat Destiny pre-load maar een paar 100 mb's is i.p.v. de 20-30gb die de game groot is?

wanneer kunnen we de volledige game binnenhalen? toch niet pas vanaf officiele release date toch?
Heb je destiny in de nl store gekocht of us? Vind de nl store wel erg duur (70 euro)

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Erik-1980 schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:52:
[...]

Heb je destiny in de nl store gekocht of us? Vind de nl store wel erg duur (70 euro)
in de NL store. en ja.. ik vind het ook aan de prijzige kant maar als je het dan weer omrekent naar plezier gedeeld door kosten per uur of een avondje stappen dan valt het wel weer mee :P

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-12 11:38
Maar op launch day bij Media Markt voor 50 eu halen en de Blu Ray versie hebben is niet de moeite waard? Zo doe ik het liever.
Flghter1982 schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:54:
[...]

in de NL store. en ja.. ik vind het ook aan de prijzige kant maar als je het dan weer omrekent naar plezier gedeeld door kosten per uur of een avondje stappen dan valt het wel weer mee :P
game selecteren, options en dan info.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
ASNNetworks schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:00:
[...]

Overigens is nooit beloofd dat DriveClub gratis zou worden voor PS+ members. Sony gaf bij de aankondiging van de game vorig jaar al duidelijk aan dat er een PS+ Edition zou komen. Je kan er al vanuit gaan dat die niet gelijk zou staan aan de volledige game. Dat iedereen gelijk maar er vanuit gaat dat ze de game gratis kunnen spelen, is niet Sony's fout. Ik snap het gezeur ook niet echt. Je hebt PS+ dus kan je de game gratis proberen (20% van de totale game), wil je de game kopen dan krijg je ook nog eens korting. Was het beter geweest als ze nooit een PS+ Editie hadden aangekondigd en je de game maar op gevoel/reviews voor het hele bedrag moest aanschaffen...?
Hij is inderdaad niet gratis als full game voor plus members aangekondigd maar mensen hadden wel meer verwacht dan 20% van de totale game, ik iig had wel 50% verwacht en dan voor 25-30 euro/dollar de rest van de game. Het is een beetje tegen het zere been van de mensen die meer van de IGC verwachten, niet dat ik plus heb gekocht voor de IGC, ik heb plus voor het online gedeelte en eventuele leuke games zijn meegenomen maar Sony deed echt alsof dit de eerste niet indie maar full game is die plus members zouden krijgen. Ik persoonlijk vind dit dus een aanfluiting, 20% van de game is gewoon een demo in mijn ogen en ze zouden het gewoon voor iedereen beschikbaar moeten maken niet alleen voor plus members en er dan het predikaat demo op plakken. Voor de plus members dan gewoon 10 euro korting geven en de normale prijs voor de niet plus members.
Zoals ik al zei ik wacht lekker af, DC staat nog niet in de store dus de prijzen kunnen ook best lager zijn dus het is afwachten. Het lijkt soms alsof je niet eens meer kritisch mag zijn van de "liefhebbers".

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:23
Ik heb hem ook digitaal aangeschaft. Ik ben niet héél zuinig met mijn blu-rays omdat ik behoorlijk gemakzuchtig ben, dus vaak eindigen blu-rays in een ander doosje of ik stop ze 'per ongeluk' ergens anders.

Hoewel ik het wel leuk vind om een kast vol te hebben staan met games neemt dat alleen maar kostbare ruimte in beslag, ik woon niet ruim :(. Daarnaast vind ik het héérlijk om gewoon een game te kunnen selecteren vanuit de lijst - die ze nog wel een update mogen geven - dan dat ik iedere keer moet opstaan. Ik wissel nogal snel van spel :P.

Ik heb van Destiny maar gelijk die digital edition gehaald, rib uit mijn lijf maar wel toegang tot de expansions :D.

[ Voor 84% gewijzigd door SacreBleu op 07-09-2014 23:09 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Flghter1982
ASNNetworks schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:08:
[...]

game selecteren, options en dan info.
hmm.. staat 21gb en download completed... das dan verekte snel gedownload -_-... glasvezel he... ;)

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Flghter1982 schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:19:
[...]

hmm.. staat 21gb en download completed... das dan verekte snel gedownload -_-... glasvezel he... ;)
Game download eerst een file van een paar honderd MB, Daarna download hij door op de achtergrond. Als je bij het spel, options en dan info kijkt dan zie je dat de download loopt of klaar is.
Hij is inderdaad niet gratis als full game voor plus members aangekondigd maar mensen hadden wel meer verwacht dan 20% van de totale game, ik iig had wel 50% verwacht en dan voor 25-30 euro/dollar de rest van de game. Het is een beetje tegen het zere been van de mensen die meer van de IGC verwachten, niet dat ik plus heb gekocht voor de IGC, ik heb plus voor het online gedeelte en eventuele leuke games zijn meegenomen maar Sony deed echt alsof dit de eerste niet indie maar full game is die plus members zouden krijgen. Ik persoonlijk vind dit dus een aanfluiting, 20% van de game is gewoon een demo in mijn ogen en ze zouden het gewoon voor iedereen beschikbaar moeten maken niet alleen voor plus members en er dan het predikaat demo op plakken. Voor de plus members dan gewoon 10 euro korting geven en de normale prijs voor de niet plus members.
Zoals ik al zei ik wacht lekker af, DC staat nog niet in de store dus de prijzen kunnen ook best lager zijn dus het is afwachten. Het lijkt soms alsof je niet eens meer kritisch mag zijn van de "liefhebbers".
En daar ga je dus zelf de fout in door van dit soort verwachtingen te creëren. Het was altijd al bekend dat het niet om het volledige spel zou gaan namelijk. Hoeveel procent dat is boeit geen ene flikker namelijk. Ik kan me herinneren dat er 10 auto's beschikbaar zijn. Ik kan me niet herinneren dat er demo's bestaan met 10 auto's, een multiplayer, en nog een handjevol maps.

[ Voor 63% gewijzigd door Recon24 op 07-09-2014 22:25 ]

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:17:
[...]

Koop je een game op disc, voor minder dan euro 40, deel de kosten met je broertje.
Breng je de game na het spelen terug naar een winkel waar je kunt cashen...waarna je dat geld deelt.
Geen idee wat een 2e hands PS4 game oplevert...iemand?
Nadeel is hiervan wel dat jij of je broertje op elkaar moeten wachten, met disc dan.

Hoe dan ook, jullie moeten natuurlijk doen wat voor jullie beiden het beste werkt. ;)

Ik blijf erbij dat ik met mijn PS4 games niet duurder uit ben....neem ik dat PS+ account ( waar ik overigens verder geen hol van weet) nog niet eens in de berekening mee, dit omdat je het account voor meerdere dingen gebruikt dan alleen games met korting te kopen.
Ja.... en daarom werkt dus een disc ook niet in mijn situatie.... Leuk game sharen op disc, maar heeft weinig nut als je elke keer de disc moet uitlenen 8)7 8)7 Digitaal kunnen we beide, tegelijk spelen via onze EIGEN accounts.

€22 voor alle nieuwe games, op release spelen en altijd in mn bezit. _/-\o_ Sorry, maar daar gaat niks tegen op. En oja, nooit meer discs wisselen (heb sowieso geen sentimentele waarden met boekjes en hoesjes)!

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
(jarig!)
ASNNetworks schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:24:
[...]

Ja.... en daarom werkt dus een disc ook niet in mijn situatie.... Leuk game sharen op disc, maar heeft weinig nut als je elke keer de disc moet uitlenen 8)7 8)7 Digitaal kunnen we beide, tegelijk spelen via onze EIGEN accounts.

€22 voor alle nieuwe games, op release spelen en altijd in mn bezit. _/-\o_ Sorry, maar daar gaat niks tegen op. En oja, nooit meer discs wisselen (heb sowieso geen sentimentele waarden met boekjes en hoesjes)!
hoe werkt dit delen van de game dan precies? is voor mij ook een interessante optie aangezien mijn vriendin en ik anders 2x alles moeten kopen.

• Flghter1982
ASNNetworks schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:24:
[...]

dus als mijn broertje een ps4 koopt. en ik een US account aanmaak met b.v. zijn eigen Nickname.

dan kan op dat account games gekocht worden die we dan bijde als primair op onze ps4 zettten? en dan met ons eigen EU account spelen ofzo?

• SacreBleu
Flghter1982 schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:26:
[...]

dus als mijn broertje een ps4 koopt. en ik een US account aanmaak met b.v. zijn eigen Nickname.

dan kan op dat account games gekocht worden die we dan bijde als primair op onze ps4 zettten? en dan met ons eigen EU account spelen ofzo?
Ja.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Ik heb dit al best vaak uitgelegd (denk zeker wel 20x via forum en PM) dus ik ga het niet weer helemaal uitleggen. Ik plak even hier een stukje dat ik naar iemand heb gestuurd, voor overige vragen: staat genoeg in het forum dat via zoekfunctie is te vinden :)
Games delen vanuit de US Store kan alleen als een van jullie ook daadwerkelijk een US account gebruikt.

Je kan een game namelijk op 2 consoles tegelijk afspelen. Met het account waarmee het gekocht is en op de console die je als primair instelt. Dus stel dat jij een game met jouw eigen account koopt:

Zorg dat de PS4 van je kameraad is geactiveerd met jouw account. Hij kan dan met zijn eigen account inloggen en spelen. Iedereen op zijn PS4 kan jouw games spelen. Op je eigen PS4 kan alleen jij spelen, als iemand anders inlogt dan heeft die persoon geen toegang tot de game. Dus in deze situatie kan jouw kameraad op zijn PS4 jouw spel spelen en jij kan dat spel op je eigen PS4 met je eigen account spelen, tegelijk.

Wanneer je een game met je US account koopt, dan werkt dit dus niet als dat account niet gebruikt wordt. Jij moet het namelijk op je eigen PS4 als primair instellen om met je NL account te kunnen spelen. Jouw kameraad kan dan niet dat account ook op zijn PS4 als primair instellen om te kunnen spelen met zijn account. Zoals eerder al gezegd: Je kan op het account zelf spelen en één primaire PS4. Hij kan dus alleen met het US account spelen als hij wil spelen.

Ik heb mijn broertje aangeraden om een US account aan te maken toen hij zijn PS4 kocht ipv een NL (hij had hiervoor geen PS account, Xbox). Dus hij speelt met zijn eigen account op zijn eigen PS4. Ik heb zijn account op mijn PS4 als primair ingesteld. Ik kan hierdoor op mijn PS4 zijn spellen spelen met mn eigen account, terwijl hij alleen met zijn eigen account op zijn PS4 kan spelen.

Heb je al een NL account en je kameraad ook, dan werkt dit dus niet. Een van jullie zou dan een US account moeten gebruiken als je US games wil delen. Of je zou het via de NL Store moeten delen, gaat dus op hetzelfde manier. Je bent dan €35 kwijt per game.
Alleen als jullie beiden op één PS4 zitten. OF ieder een eigen PS4, maar minstens een van jullie een US account GEBRUIKT. Hebben jullie allebei een eigen PS4 én beide een EU account: dan gaat het niet werken.

Dus dan is het nee.

[ Voor 7% gewijzigd door ASNNetworks op 07-09-2014 22:32 ]

• SacreBleu
ASNNetworks schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:29:

Alleen als jullie beiden op één PS4 zitten. OF ieder een eigen PS4, maar minstens een van jullie een US account GEBRUIKT. Hebben jullie allebei een eigen PS4 én beide een EU account: dan gaat het niet werken.

Dus dan is het nee.
Ik dacht dat hij zijn broertje een PS4 liet kopen en dat hij dan via een US account die spellen ging kopen voor die PS4. :F

• Flghter1982
ok dus even kort: ik heb een EU account waar al redelijk wat content digitaal op staat.

nu even het volgende scenario: mijn broertje koopt een ps4 en maakt ook een EU account aan.

hij zet mijn account primair in zijn ps4. download all de games die ik gekocht heb naar zijn hdd. kan hij dan met zijn eigen account die games spelen terwijl ik dat op die van mij doe. en dan tegelijk?

dus een NL --> NL situatie. als dit kan dan kies ik wel voor deze oplossing.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
(jarig!)
Flghter1982 schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:37:
ok dus even kort: ik heb een EU account waar al redelijk wat content digitaal op staat.

nu even het volgende scenario: mijn broertje koopt een ps4 en maakt ook een EU account aan.

hij zet mijn account primair in zijn ps4. download all de games die ik gekocht heb naar zijn hdd. kan hij dan met zijn eigen account die games spelen terwijl ik dat op die van mij doe. en dan tegelijk?

neem aan van niet, dat zou wel heel makkelijk zijn

• BoomTree
  • Niet online
SacreBleu schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:15:

Je hebt het alleen maar over 'verwachtingen', 'ik vind', 'ik dacht'. Ja, je krijgt 'maar' 20% - 25% van de full game, boeien, dan koop je toch geen PS+? Dan haal je de volledige game.

Niemand zegt hier dat je niet kritisch mag zijn maar deze discussie is al een paar maanden terug aan de orde geweest en je bent een beetje laat op het feestje. Dus logisch dat mensen het nu wel gehad hebben met het kreun-en-steun verhaal over Driveclub.
Heb je mijn bericht wel gelezen of voel je je meteen aangesproken (lijkt mij eerder dat laatste). Verwachtingen worden gewoon geschept door Sony zelf en niemand anders, ik weet niet of je bekent bent met marketing?
Als ik iets vind mag ik dat ventileren op een forum, daar is een forum voor. Dat jij iets anders vind dat kan en mag gewoon en jij ventileert dus ook jouw mening dus kom niet met dingen als "Je hebt het alleen maar over 'verwachtingen', 'ik vind', 'ik dacht'.".
En de reden waarom ik plus heb staat in mijn vorige bericht wat je waarschijnlijk niet of selectief hebt gelezen.
Dat de discussie al een paar maanden geleden is gevoerd is ook compleet irrelevant, ik ga niet honderd pagina's terug lezen van een paar maand geleden of er toen al dan niet iets is gezegd over DC. Trouwens over een maandje komt DC uit dus het is gewoon actueel dus het is niet logisch dat mensen het nu wel hebben gehad, of spreek jij altijd voor anderen?
Ik blijf bij mijn mening dat dit een veredelde demo is en niet de premium content die Sony doet voorkomen. Ik vind het persoonlijk gewoon vervelend om niet een game volledig te kunnen benutten, ik zal de DC dan ook gewoon kopen en de plus versie zien als een demo en een korting voor plus members.

• SacreBleu
Ik begin langzaam te denken dat GTA V zal worden uitgesteld. Of dat hij verschuift naar 2015 of een andere datum dan 'nu' is gepland maar binnen 2014 vraag ik me nog af. Het is alleen vaag dat er op dit moment geen datum bekend is of sowieso niet iets meer informatie wat we nu precies van de 'next-gen' GTA V mogen verwachten.

[ Voor 81% gewijzigd door SacreBleu op 07-09-2014 23:13 ]

Flghter1982 schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:37:

Jup! Jij activeert de PS4 van je broertje als JOUW hoofd console. Vervolgens kan iedereen (dus ALLE accounts) op jouw hoofdconsole (dus PS4 van je broertje) alles spelen wat jij gekocht heeft met zijn/haar eigen account. Jij kan ten alle tijden inloggen met je eigen account, op elke PS4 waar dan ook in de wereld en je eigen gekochte games spelen. Dus jouw PS4 wordt als een 2e PS4 gezien waar alleen jij toegang hebt tot de games die je gekocht hebt.

Als je broertje toch een account moet maken, hoezo zou je er voor kiezen om een NL account aan te maken? Maak dan gelijk een US account aan voor hem, dan kan je in de toekomst alle games via zijn account aanschaffen. Even jullie PS4's als primair instellen bij de ander en jullie kunnen elkaars games spelen. Games via de US Store zijn $59 = €43-45, via de NL Store mag je €69 neerleggen ;)

Delen door twee en je komt uit op €22 per game vs €35. Ik heb dus gekozen (nja hij dus:p) voor de US Store voor mn broertje (ik had al een NL account). Games kopen we via zijn account en delen zo de kosten. Ieder op eigen PS4 spelen, met eigen account zoals ik hierboven al heb uitgelegd.

En ja, je kan beide tegelijk online en ja dit werkt voor alle content dus ook DLC en PS+

[ Voor 11% gewijzigd door ASNNetworks op 07-09-2014 22:57 ]

• BoomTree
  • Niet online
SacreBleu schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:47:
[...]

Gast, neem een chill pill of ga lekker slapen. Iets met een pot en een ketel. Welterusten.
Best grappig lekker op de man spelen maar zou dit eigenlijk eerder tegen "liefhebbers" zoals jij zeggen die geen kritiek omtrent de PS4 dulden, maar als je niet fatsoenlijk kan discussiëren ga je maar op de man spelen en kom je met dit soort kansloze oneliners.

ps. de pot verwijt de ketel werkt ook 180 graden de andere kant uit he ;)

• Flghter1982
ASNNetworks schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:54:
[...]

Jup! Jij activeert de PS4 van je broertje als JOUW hoofd console. Vervolgens kan iedereen (dus ALLE accounts) op jouw hoofdconsole (dus PS4 van je broertje) alles spelen wat jij gekocht heeft met zijn/haar eigen account. Jij kan ten alle tijden inloggen met je eigen account, op elke PS4 waar dan ook in de wereld en je eigen gekochte games spelen. Dus jouw PS4 wordt als een 2e PS4 gezien waar alleen jij toegang hebt tot de games die je gekocht hebt.

Als je broertje toch een account moet maken, hoezo zou je er voor kiezen om een NL account aan te maken? Maak dan gelijk een US account aan voor hem, dan kan je in de toekomst alle games via zijn account aanschaffen. Even jullie PS4's als primair instellen bij de ander en jullie kunnen elkaars games spelen. Games via de US Store zijn $59 = €43-45, via de NL Store mag je €69 neerleggen ;)

Delen door twee en je komt uit op €22 per game vs €35. Ik heb dus gekozen (nja hij dus:p) voor de US Store voor mn broertje (ik had al een NL account). Games kopen we via zijn account en delen zo de kosten. Ieder op eigen PS4 spelen, met eigen account zoals ik hierboven al heb uitgelegd.
dan heb ik nog 2 vragen:

1. betekend dit ook dat maar 1 van de 2 personen een psplus abbo hoeft te hebben en deze wordt ook gedeeld op deze manier?

en 2:

is dit ook mogelijk op een 3e playstation? in principe zou dit toch onbeperkt kunnen zodra je maar op elke ps4 hetzelfde primaire account gebruikt?
dutchgio schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:57:
Maar als je met z'n 2en deelt moet dus 1 gebruik maken van het US account? ;)
;)

Vandaar geef ik dus ook aan dat het slim is om dan gelijk een US account aan te maken als je toch nog een account moet aanmaken. En anders via de NL Store. Je betaalt dan €35 per game. Als je toch echt digitaal over wil gaan, kan ik mij voorstellen dat je dan het niet erg vind om €35 te betalen en je NL account kan gebruiken.

Flghter1982 schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:59:
[...]

dan heb ik nog 2 vragen:

1. betekend dit ook dat maar 1 van de 2 personen een psplus abbo hoeft te hebben en deze wordt ook gedeeld op deze manier?

en 2:

is dit ook mogelijk op een 3e playstation? in principe zou dit toch onbeperkt kunnen zodra je maar op elke ps4 hetzelfde primaire account gebruikt?
1. ja

2. nee.

uitleg 2: je haalt het door elkaar. Je stelt niet een account als primair, maar je stelt de PS4 als primair. Groot verschil! Je hebt dus een hoofd PS4 die je koppelt met je account. Echter stel je dus de PS4 van de ander in als je hoofd PS4. En je kan onmogelijk 2 primaire PS4's hebben, woord PRIMAIR zegt het al ;)

Zodra je een ander PS4 wil instellen als primair, moet de andere PS4 gedeactiveerd worden. En dan raad je het al, verliest iedereen toegang tot de game en verschijnt er een slotje ;)

Dus: je hebt een hoofd PS4, niet een hoofd account.

Je kan één PS4 als primair instellen bij meerdere mensen (dus meerdere accounts OP de PS4), maar je kan niet meerdere PS4's als primair instellen bij een account, dus met meerdere PS4's delen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ASNNetworks op 07-09-2014 23:03 ]

• SacreBleu
ASNNetworks schreef op zondag 07 september 2014 @ 23:02:

Je kan één PS4 als primair instellen bij meerdere mensen (dus meerdere accounts OP de PS4), maar je kan niet meerdere PS4's als primair instellen bij een account, dus met meerdere PS4's delen. ;)
Ik ga mijn broertje ook aansporen een PS4 te kopen :P

[ Voor 72% gewijzigd door SacreBleu op 07-09-2014 23:11 ]

• Flghter1982
ASNNetworks schreef op zondag 07 september 2014 @ 23:02:
[...]

1. ja

2. nee.

uitleg 2: je haalt het door elkaar. Je stelt niet een account als primair, maar je stelt de PS4 als primair. Groot verschil! Je hebt dus een hoofd PS4 die je koppelt met je account. Echter stel je dus de PS4 van de ander in als je hoofd PS4. En je kan onmogelijk 2 primaire PS4's hebben, woord PRIMAIR zegt het al ;)

Zodra je een ander PS4 wil instellen als primair, moet de andere PS4 gedeactiveerd worden. En dan raad je het al, verliest iedereen toegang tot de game en verschijnt er een slotje ;)

Dus: je hebt een hoofd PS4, niet een hoofd account.

oke. bedankt voor de uitleg. ik ga even kijken voor een tax free amerikaans stadje en alvast het account van mijn broertje aanmaken op mijn ps4. dan hebben we die stap vast gehad en kan ik het primaire wisseltruukje uitvoeren als er een 2e ps4 is. en in de tussentijd het US account gebruiken voor aankopen. ik hoop alleen dat de toekomstige game geen problemen gaan geven m.b.t. online spelen zoals hier gezgd werdt dat infamous een probleem hiermee zou hebben.

thanks.
Flghter1982 schreef op zondag 07 september 2014 @ 23:05:
[...]

oke. bedankt voor de uitleg. ik ga even kijken voor een tax free amerikaans stadje en alvast het account van mijn broertje aanmaken op mijn ps4. dan hebben we die stap vast gehad en kan ik het primaire wisseltruukje uitvoeren als er een 2e ps4 is. en in de tussentijd het US account gebruiken voor aankopen. ik hoop alleen dat de toekomstige game geen problemen gaan geven m.b.t. online spelen zoals hier gezgd werdt dat infamous een probleem hiermee zou hebben.

thanks.
Infamous nergens last van, zowel Second Son als First Light... Denk dat het eerder aan die persoon in kwestie ligt ;)

Ik heb een stuk of 15 games gekocht via de US Store op deze manier (al mn games dus, op mn PS+ games na). Enige titel die problemen heeft gegeven is Injustice. Ik kon die game enkel via Amerikaanse servers spelen. De game heeft dus een regiolock op basis van de Store, dus kon ik alleen tegen Amerikanen spelen = veel lag. Elk andere game is regiovrij online en kijkt gewoon naar je ping/ip en verbind met de servers bij jou in de regio.

Injustice is een game van Warners Bros. het schijnt dat die vaker zulke dingen doen, Injustice op de PS3 had dit ook.

Alle overige games (BF4, Fifa, NFS, Diablo3, UFC, Watch Dogs, NBA2K en Destiny alpha/beta en nog meer) kan ik gewoon met mensen uit Europa spelen. Ook dus gewoon met mn vrienden die de game in Nederland via de Store óf disk hebben gekocht.

Het enige wat je 'mist' zijn de Nederlandse talen in de game. Gelukkig heb ik alles in het Engels standaard staan en erger ik me mateloos aan NL voiceovers of subs, dus voor mij is het geen gemis 8)

[ Voor 15% gewijzigd door ASNNetworks op 07-09-2014 23:17 ]

• Flghter1982
ok. helemaal duidelijk :)

heb net een us account aangemaakt. baal meteen dat ik vorige week 150 euro psn tegoed heb opgewaardeerd op mijn eu account :(

• SacreBleu
Flghter1982 schreef op zondag 07 september 2014 @ 23:27:
ok. helemaal duidelijk :)

heb net een us account aangemaakt. baal meteen dat ik vorige week 150 euro psn tegoed heb opgewaardeerd op mijn eu account :(
Ach, koop je een jaar PS+ en ga je goed zitten voor de aanbiedingen. Sommige aanbiedingen zijn best goed.
Zo was Injustice ooit eens €15 in de NL store. Voor dat bedrag had je hem niet in de US store. Desalniettemin kan ik begrijpen dat het een beetje knudde is.

Je kunt wel - indien je erover beschikt - met PayPal betalen, dan boek je alleen af wat het spel kost en hoef je niet meer 'tegoed' op te waarderen. Enige nadeel? Als het spel minder dan €5 is moet je tóch €5 opwaarderen. Maar dat is beter dan die vastgestelde bedragen van Sony, ik hield iedere keer tegoed over wat ik nét niet kon gebruiken voor iets.

• Flghter1982
wat stom eigenlijk dat EU zoveel achterloopt op US. ik zie veel meer Video's. demo's, Steam een game opties.. die zijn er bij EU nog niet.. beetje jammer -_-

• SacreBleu
Flghter1982 schreef op zondag 07 september 2014 @ 23:38:
wat stom eigenlijk dat EU zoveel achterloopt op US. ik zie veel meer Video's. demo's, Steam een game opties.. die zijn er bij EU nog niet.. beetje jammer -_-
Daar struikelde ik ook altijd al over, dit was in het PS3 tijdperk ook al.

• Flghter1982
SacreBleu schreef op zondag 07 september 2014 @ 23:42:
[...]

Daar struikelde ik ook altijd al over, dit was in het PS3 tijdperk ook al.
het lijkt wel alsof je 50% van alle services mist ook... ik zie dingen die ik nog nooit in EU gezien heb!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:47

The_Worst

Unox

Veel is echter alsnog niet te gebruiken. Games kan je prima aanschaffen maar series, films en PSNow geven allemaal een foutmelding. Daar lijken ze wel naar het ip-adres te kijken.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:49
Valt me wel op dat je bij de US PSN reclamekopjes hebben. Aangezien dat 1 van de redenen was dat ik de Xbox zat werd mogen ze dat wel lekker daar houden ;)

Destiny als 1e game op dat account gekocht en die ga ik maar eens delen met een vriend van me :)

[ Voor 24% gewijzigd door Beakzz op 08-09-2014 02:49 ]

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:03
Gisteravond heb ik inFAMOUS: Second Son uitgespeeld (evil deze keer). Was een erg leuk maar wel heel erg kort spel. Heb 2 weken en 5 dagen gespeeld om van 0 naar platinum te komen. Nu heb ik dit spel niet voor de volle mep gekocht en ben ook erg blij dat ik dat niet gedaan heb. 65 euro voor nog geen 3 weken spelplezier vind ik eigenlijk belachelijk. Zelfs als ik dit spel via de US store gekocht zou hebben of videogamesplus.ca, vind ik 't nog veel geld voor weinig spelplezier.

Nu las ik vorige week over Dragon Age: Inquisition. Deze zou zo'n 80 uur spelplezier hebben. (Let op: de uitspraak komt van een van de ontwikkelaars van Dragon Age). Nu spreekt mij het genre RPG zowiezo al aan, maar als er dan ook nog zoveel uurtjes vermaak bij zitten, dan heb ik geen moeite om er wel de volle mep voor te betalen. Ik ga de reviews van deze game in de gaten houden.

PSN ID: MrMichel_75

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:40
Daarom ook weer verkopen: dan heb je 2 weken gespeeld voor 5 of 10 euro. Daar huurde je ze vroeger een week voor bij de Videoland :D

Haters everywhere but I don’t really care

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Infamous was idd erg kort en de platinum halen niet moeilijk. De tweede keer spelen was ook saai vond ik. Was op een gegeven moment wel klaar met die graffiti en dergelijke.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

MisterMichel schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:17:
Gisteravond heb ik inFAMOUS: Second Son uitgespeeld (evil deze keer). Was een erg leuk maar wel heel erg kort spel. Heb 2 weken en 5 dagen gespeeld om van 0 naar platinum te komen. Nu heb ik dit spel niet voor de volle mep gekocht en ben ook erg blij dat ik dat niet gedaan heb. 65 euro voor nog geen 3 weken spelplezier vind ik eigenlijk belachelijk. Zelfs als ik dit spel via de US store gekocht zou hebben of videogamesplus.ca, vind ik 't nog veel geld voor weinig spelplezier.

Nu las ik vorige week over Dragon Age: Inquisition. Deze zou zo'n 80 uur spelplezier hebben. (Let op: de uitspraak komt van een van de ontwikkelaars van Dragon Age). Nu spreekt mij het genre RPG zowiezo al aan, maar als er dan ook nog zoveel uurtjes vermaak bij zitten, dan heb ik geen moeite om er wel de volle mep voor te betalen. Ik ga de reviews van deze game in de gaten houden.
Tja... Meer gametijd staat niet gelijk aan meer spelplezier hoor ;) Watch Dogs kan je 60 uur over doen als je alles wil halen, maar dat noem ik echt NIET 80 uur spelplezier. Ik ben langer bezig geweest met Watch Dogs, maar heb veel meer plezier gehad met Infamous.

Nu zal dit voor iedereen anders zijn hoor, maar een game waar je langer over doet wil niet meteen zeggen dat je ook meer plezier hebt ermee. Een RPG game waar je 100 uur mee bezig kan veel plezier bieden, gezien grinden/looten/levelen etc centraal staan en je JUIST zo lang mogelijk wil spelen. Maar bij een game zoals Watch Dogs om steeeeds maar dingen te herhalen... no thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door ASNNetworks op 08-09-2014 10:04 ]

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-11 15:44
Ik hoop dat er 17 september. Meer bekend wordt van gta 5
ASNNetworks schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:56:
[...]

Tja... Meer gametijd staat niet gelijk aan meer spelplezier hoor ;) Watch Dogs kan je 60 uur over doen als je alles wil halen, maar dat noem ik echt NIET 80 uur spelplezier. Ik ben langer bezig geweest met Watch Dogs, maar heb veel meer plezier gehad met Infamous.

Nu zal dit voor iedereen anders zijn hoor, maar een game waar je langer over doet wil niet meteen zeggen dat je ook meer plezier hebt ermee. Een RPG game waar je 100 uur mee bezig kan veel plezier bieden, gezien grinden/looten/levelen etc centraal staan en je JUIST zo lang mogelijk wil spelen. Maar bij een game zoals Watch Dogs om steeeeds maar dingen te herhalen... no thanks!
Ligt er natuurlijk net aan welke game. Ik hou zelf wel van open-world games, al heb je dat op een gegeven moment ook wel gezien. Maar op de PS4 heb ik toch wel veel uren in AC:IV zitten, naast Fifa 14. Dat kun je het jaar door blijven spelen.
Maar bijvoorbeeld Skyrim is oneindig lang, zo'n RPG waar je naast de main-story line die al aardig wat tijd nodig heeft om te voltooien ook oneindig veel side-stories en quests heeft mis ik nog op de PS4 >:)

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-12 18:34
MisterMichel schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:17:
65 euro voor nog geen 3 weken spelplezier vind ik eigenlijk belachelijk. Zelfs als ik dit spel via de US store gekocht zou hebben of videogamesplus.ca, vind ik 't nog veel geld voor weinig spelplezier.

Tja, wat is een goede prijs voor vermaak? Een avondje uit eten of naar de kroeg en je bent ook snel die €65 kwijt. Ik denk dat, als je het omrekent naar de prijs per uur, dat gaming dan een vrij goedkope hobby is. Ook in vergelijking met een bluray-film bijvoorbeeld (€20 voor slechts ~2 uurtjes). En zoals hierboven aangegeven, is het niet alleen de duur van een game, maar vooral de kwaliteit. Ik heb zelf ook wel wat moeite met het betalen van €60-€70 voor een game, vooral als het een wat kortere betreft. Maar als je kijkt naar wat zo'n game kost om te maken, en zoals gezegd de prijs per gespeeld uur, dan is het in principe nog helemaal niet zo gek.

Het blijft een heikel punt. Veel mensen kopen een spel later, in een sale of na prijsverlaging. Of tweedehands. Of via een keyshop (pc), via een US PSN account of op disk vanuit het buitenland. Al die methoden leveren een flinke korting op, maar het kan zijn dat dat er op de langere termijn voor zorgt dat uitgevers / ontwikkelaars alle prijzen weer met een tientje gaan verhogen. Of dat ze alleen nog games maken voor de doelgroep die wel direct voor de volle prijs aanschaft (de COD- en FIFA-gamers bijvoorbeeld). Of dat er meer DLC / microtransacties komen. De game-industrie is een lastig ding, voor zowel de consumenten als de producerende kant. Uiteindelijk combineer ik het goedkoper halen van games (via de methoden hierboven) met het halen van full-price games hier en daar (een aantal toppers elk jaar).

• SacreBleu
geert1 schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:11:
[...]

Tja, wat is een goede prijs voor vermaak?
Zoals je zelf al aanhaalt, dat is héél afhankelijk van het type vermaak. Een avondje stappen kost vaak ook al €50+ en daar zijn genoeg mensen content mee. €65 is een vrij 'normale' prijs voor een videospel op een console. Het is veel geld maar voor een videospel is het de nominale prijs. Zoals dat een wok restaurant vaak €25 vraagt. Danwel inclusief drank.

Afhankelijk van het spel geef ik graag die €65 uit, voor Destiny heb ik bijvoorbeeld dat bedrag al neergeteld.
Voor GTA: San Andreas had ik ook een gelijkwaardig bedrag uitgegeven. Het is vooral een mening wat een 'normale' prijs voor iemand is die een game wil kopen. Ik zie ook mensen die niet meer dan €30 willen uitgeven, ongeacht wat voor spel het is.

Zo heb ik met Skyrim al véél meer uren lol gehad dan Call of Duty terwijl dat spel hetzelfde kostte. Mijn broertje daarentegen die beleeft wel meer lol aan Call of Duty dan aan Skyrim.

Kortom, de prijs van vermaak staat niet als een feit vast; je kunt voor €1 al flink vermaak hebben en dat kan ook voor €10,000.

• HaskoF
  • Laatst online: 11-11 16:20
Waar ik me zo aan irriteer zijn de prijsverschillen voor de PC en de consolemarkt.

Games voor de PC zijn stukken goedkoper dan voor de consoles...

• TheJackal83
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-12 18:42
HaskoF schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:29:
Waar ik me zo aan irriteer zijn de prijsverschillen voor de PC en de consolemarkt.

Dit is om het iets aantrekkelijker te maken voor de pc gamers die spellen downloaden.

PSN ID: TheJackal83

• Carn82
  • Laatst online: 03-12 01:36
Als het verkocht wordt dan is de prijs juist ;) Maar verder mee eens dat het met name op consoles wat aan de ludieke kant is; zeker gezien de afhankelijkheden van abonnementen en DLC etc. Een Game-PC samenstellen is een duurdere investering dan een PS4 kopen, maar als je veel games in bv de Steam-sale koopt dan heb je dat prijsverschil er ook wel snel uit. (alhoewel ik moet zeggen dat sommige deals op PSN ook niet verkeerd zijn).

Persoonlijk koop ik maar zelden echt games op de launchday (de afgelopen jaren alleen volle mep betaald voor Deus Ex, Dark Souls, Mass Effect 3, GTA5 en TLoU); voor de rest wacht ik liever op een leuke aanbieding; of haal ik een keer uit de ramsj.
jayesh schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:42:
Ik hoop dat er 17 september. Meer bekend wordt van gta 5
Heb ik wat gemist? Wat is er 17 september?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:19

Heeft volgens mij met de licentie te maken. Om een game op de console uit te brengen, komen er extra kosten bij kijken en met een pc is dat niet.

Shikata ga nai.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-12 18:34

Dat steekt mij ook wel, en kopen via PSN / XBL is dan vaak nog weer duurder dan het slim kopen van een spel op schijf (o.a. via het buitenland, tweedehands, of kopen na prijsverlaging). Gelukkig komen er steeds meer sales op PSN en wordt die situatie langzaamaan iets beter. Maar PC-games zijn bij release vaak al voor ~40 euro te vinden (en via keyshops voor nog minder, maar dat is een "grijs" gebied). Zoals hierboven aangegeven, heeft het prijsverschil o.a. te maken met de licentiekosten die moeten worden afgedragen aan Sony / MS om te mogen uitgeven op hun consoles.

Aan de andere kant is er ook een flink nadeel aan alle sales en bodemprijzen op de PC, namelijk de devaluatie van games. De kosten van ontwikkeling stijgen nog altijd door toegenomen verwachtingen en mogelijkheden, terwijl de inkomsten niet evenredig meestijgen. Gamers krijgen een erg inconsistent beeld van wat een game "hoort" te kosten door de enorme variatie in prijs. Mede door Apple's beleid op de appstore (alles wat meer kost dan €1 is duur) en de Steam Sales (alleen kopen tijdens sales, voor €3-€10 per game), wordt een heel vreemd precedent geschapen eigenlijk. Op de langere termijn kan dat grote nadelige gevolgen hebben, zoals faillissementen van ontwikkelaars of een toename van DLC / microtransacties / holle clickfest-spellen die zijn ontworpen voor omzet in plaats van speelplezier. Het kan zijn dat het uiteindelijk onmogelijk wordt voor ontwikkelaars om de echt dure projecten (zoals Destiny) te blijven bouwen.

Maar je kunt het ook weer van een andere kant bekijken: Dat er games zijn van €3, maar ook van €70, geeft juist ook weer een mooie spreiding zodat gamers met een grote en een kleine beurs allemaal wel iets afnemen. Dat heeft ook weer z'n voordelen voor de industrie.

Het is dus een lastige kwestie. Aan de ene kant zou ik graag zien dat console-games wat goedkoper worden. Gevoelsmatig is die €60-€70 voor veel games te veel geld, maar klopt dat gevoel wel? Maar ja, de beste oplossing is voor ons om het gewoon per spel te bekijken. Ik haal het leeuwendeel van de games voor de PC en zoek dan de goedkoopste optie. En een aantal keren per jaar haal ik een spel bij release voor het volle pond.

[ Voor 3% gewijzigd door geert1 op 08-09-2014 11:49 ]

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-12 18:12

Kju

Even uit het hoofd betaalde ik volgens mij nog NLG 129,- (of was het 119,-) voor Donkey Kong 64. Van de games die ik daarvoor gekocht heb kan ik geen prijs meer voor de geest halen.
Anyhoo, als ik dat vergelijk met brood en sigaretten ben ik best tevreden met de prijsontwikkeling van games :D

PSN: Kjujay

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:09
Flghter1982 schreef op zondag 07 september 2014 @ 23:05:
[...]

thanks.
Een tax free stadje bestaat naar mijn weten niet. Je betaald toch alleen tax in de staat waar je iets koopt. Dus als ik in NY woon en daar iets koop betaal ik Tax. Als ik verhuis naar LA dan betaal ik geen tax als ik iets in NY koop.
Weet niet in welke staat de Playstation Store is gevestigd?

PSN ID Binloading_nl

• Kju

Kju

Volgens mij is er in Portland geen sales tax... geen idee of dat online ook zo zal zijn..

Kju schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:00:
Even uit het hoofd betaalde ik volgens mij nog NLG 129,- (of was het 119,-) voor Donkey Kong 64. Van de games die ik daarvoor gekocht heb kan ik geen prijs meer voor de geest halen.
Anyhoo, als ik dat vergelijk met brood en sigaretten ben ik best tevreden met de prijsontwikkeling van games :D
Dan is daar toch niks veranderd? 50-60 euro of 120-130 gulden? Tuurlijk, games worden duurder om te ontwikkelen, maar dit geld zeker niet voor alle games. De games die veel geld kosten om te ontwikkelen, verkopen vaak ook wel miljoenen exemplaren (GTA serie bijv). Dus tja, de afgelopen 10 jaar is er niet echt veel veranderd qua prijzen...

• Kju

Kju

Het was als reactie hierop:
geert1 schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:47:
[...]

Het is dus een lastige kwestie. Aan de ene kant zou ik graag zien dat console-games wat goedkoper worden. Gevoelsmatig is die €60-€70 voor veel games te veel geld, maar klopt dat gevoel wel? Maar ja, de beste oplossing is voor ons om het gewoon per spel te bekijken. Ik haal het leeuwendeel van de games voor de PC en zoek dan de goedkoopste optie. En een aantal keren per jaar haal ik een spel bij release voor het volle pond.

Kju schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:03:
Het was als reactie hierop:

[...]
Ja ok, snap het punt nu wat beter. Games hebben al jaren dezelfde prijzen, terwijl andere dingen steeds duurder worden. In dat opzicht hebben games dus wel een gunstiger prijs met de jaren mee gekregen, gezien het steeds ook niet duurder is geworden.

• SacreBleu
ASNNetworks schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:29:
[...]

Ja ok, snap het punt nu wat beter. Games hebben al jaren dezelfde prijzen, terwijl andere dingen steeds duurder worden. In dat opzicht hebben games dus wel een gunstiger prijs met de jaren mee gekregen, gezien het steeds ook niet duurder is geworden.
Een PS3 spel was vaak tussen de €60 en €65, op dit moment hebben games een adviesprijs van €70. Vooral EA is begonnen met het prijziger maken van games. Gelukkig doen de meeste winkeliers hier niet aan mee.
Desondanks is een stijging van €5 in al die jaren verwaarloosbaar.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:41

The_Bird

Meneer de Raaf

Het is ook wat je gewend bent. PS3 games kostten bij de betere gameszaak nooit meer dan 60 euro, tenzij je het over een collectors edition hebt. Dan is opeens 10% prijsverhoging wel even slikken.

Daar op aansluitend, is het bekend of de Ripley edition van Alien (PS4) ook in Nederland verkocht gaat worden? In UK is het een GAME exclusive.

"21 jaar DSL!"

• hatsa
  • Laatst online: 16:45
Ik vind het wel best een bult geld altijd, voor een spelletje. Maar als ik dan kijk hoeveel lol ik er meestal mee heb valt het wel weer mee. De PS4 spellen blijven wel vrij lang vrij duur, maar dat gaat ook wel veranderen als er straks meer zijn. Een beetje prijsverschil tussen PS3 en PS4 vind ik ook niet zo heel erg. Maar waarom Diablo III RoS in de PSN store voor de PS3 40 euro kost, en voor de PS4 70 snap ik echt niet.

Skyrim was mijn "ik ben een maand gestopt met roken cadeautje", vooor het volle pond op launchday gekocht. Daar heb ik 150 uur plezier aan gehad, dus uiteindelijk koste het maar zo'n 30 cent per uur :+ (stoppen met roken heb ik nog steeds plezier van, en kost helemaal niks :P).

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-12 21:26

PBP

hatsa schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:50:
Een beetje prijsverschil tussen PS3 en PS4 vind ik ook niet zo heel erg. Maar waarom Diablo III RoS in de PSN store voor de PS3 40 euro kost, en voor de PS4 70 snap ik echt niet.
Omdat Diablo3 al voor de PS3 verschenen is voor 40euro en je nu voor alleen de expansion weer 40euro moet betalen. Mensen die dus Diablo3 al hebben moeten om de expansion te kunnen spelen het volledige Diablo3+ RoS pakket kopen.

Al blijft 70euro voor digitale games natuurlijk wel belachelijk en is voor mij een reden om vooral niet volledig digitaal te gaan.

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Kju schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:02:
Volgens mij is er in Portland geen sales tax... geen idee of dat online ook zo zal zijn..
Over het algemeen eisen de verschillende staten alleen dat sales tax afgedragen wordt als de koper uit een staat komt waar de verkoper een 'physical presence' heeft. Zo lang de Playstation Store nog geen brick and mortar shops heeft of een warehouse, zou je voor géén enkel adres in de VS belasting bovenop de prijs in de store krijgen.

Constructed: Silver || Limited: Silver

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 12:30
PBP schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:57:
[...]
Al blijft 70euro voor digitale games natuurlijk wel belachelijk en is voor mij een reden om vooral niet volledig digitaal te gaan.
Je begrijpt toch ook wel dat als ze met digitale verkoop onder de winkelprijs gaan zitten dat ze de lokale gameshop kapot concurreren? Als die gameshops op ten duur allemaal wegvallen zullen de gameverkopen ook weer dalen. Mensen zien immers nergens games meer in de schappen liggen.

Daarom houden ze de digitale verkoop prijs hoger dan de winkelprijs.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-12 21:26

PBP

rnenator schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:02:
[...]

Je begrijpt toch ook wel dat als ze met digitale verkoop onder de winkelprijs gaan zitten dat ze de lokale gameshop kapot concurreren? Als die gameshops op ten duur allemaal wegvallen zullen de gameverkopen ook weer dalen. Mensen zien immers nergens games meer in de schappen liggen.

Ja ik snap waarom ze er niet onder gaan zitten, alleen ik snap ook niet waarom ze veel duurder zijn dan in de winkel.. Meeste winkels hanteren 59,99 of 64,99. En winkels als Mediamarkt gaan er af en toe nog ver onder zitten met een launch naar bijv 48. Bijna elke game in de Store is 69,99 8)7

• hatsa
  • Laatst online: 16:45
rnenator schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:02:
[...]

Iets hoger zou geen probleem zijn, maar vaak is het véél hoger. En de prijzen blijven ook heel lang heel hoog. LEGO The Hobbit is, ook gewoon bij Saturn en de Mediamarkt, voor 40 euro te koop. In de Store is deze 60. Infamous is ook 20 euro goedkoper bij Bart Smit dan in de Store.
Zo, Destiny is binnen ;) Zo lekker spelen, kon de verleiding niet weerstaan om te wachten:p Morgen komt mn digitale versie vrij om te spelen, dan verkoop ik de Bluray wel door (staat overigens hier al via V&A te koop).

Nog 35 min wachten :D

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 19:05
Kju schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:00:
Van de games die ik daarvoor gekocht heb kan ik geen prijs meer voor de geest halen.
Heb ooit 250 gulden betaald voor Streetfighter II voor de SNES. 8)7

Verwijderd

Velocity 2X ... wat 'n game _/-\o_

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12 20:03
Ja ik vind 'm echt heerlijk! In het begin had ik zoiets van "Oké, dit gaat nooit soepel werken. 8)7 " Maar nu ren en teleporteer ik overal doorheen :D Speelt lekker weg!

PSN: MrMistral

Verwijderd

Het is de kunst om alles op 'Perfect' te krijgen! Level 15 and going strong 8)

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ASNNetworks schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:26:
Zo, Destiny is binnen ;) Zo lekker spelen, kon de verleiding niet weerstaan om te wachten:p Morgen komt mn digitale versie vrij om te spelen, dan verkoop ik de Bluray wel door (staat overigens hier al via V&A te koop).

Nog 35 min wachten :D
pics or it didn't happen.

En servers zijn nog offline trouwens.

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-12 17:03
shoombak schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:42:
[...]

Zag je advertentie net haha :P
shoombak schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:42:
[...]

Dan geloof je het niet:p En ja, daarom zei ik ook nog 35 min wachten, de servers gaan om 14.00 live ;)

Via dixons.nl zie je een lijstje met winkels waar hij direct af te halen is 8)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:04
Op dit moment aan het kijken voor een goedkoop klein tobotje om te gebruiken op de PS4 met FFXIV.
Zag dat de Sony versie voor de PS3 nu 22 euro is wat wellicht mee valt. Daarnaast maar eens proberen of het een beetje werkt met die PlayStation app op een tablet of telefoon.
Vanavond maar eens uitproberen.

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
ASNNetworks schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:46:
[...]

Dan geloof je het niet:p En ja, daarom zei ik ook nog 35 min wachten, de servers gaan om 14.00 live ;)

En en zit je er al op?

PSN: Alvanosa

• Theo27
  • Laatst online: 24-08 10:42
Grappige adv. op vraag & aanbod net gelezen

Ik ben hard op zoek na 

Metro Redux voor de playstation 4 

echter ben ik na iemand op zoek in de buurt van doesburg, zodat u hem langs kunt brengen en dat ik hem in het weekend nog kan gamen ?

ben bereidt goed ervoor te gaan betalen !

Als er nog iemand van zn Metro afwil hoef je alleen maar ff naar Doesburg te rijden 8)7

Scrooge NL

• RobbieN
Een goedkoop klein tobotje? Kan me even niet voorstellen wat dat is.....

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

toetsenbordje

Ik vindt trouwens de feature dat ik het toetsenbord van mijn (android) telefoon kan gebruiken om tekst in te voeren op de PS4 erg goed. Werkt goed en veel vriendelijker dan controller. Ik vind dat een betere oplossing dan een toetsenbord op de bank laten slingeren.

[ Voor 118% gewijzigd door embee op 08-09-2014 14:25 ]

Constructed: Silver || Limited: Silver

• RobbieN
Aha... dat verklaard een hoop :)

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-12 12:35

TRK

Heeft iemand nog wel eens het probleem dat je savegames niet automatisch geupload worden? Ik moet me elke keer uitloggen en weer inloggen op mijn PS4, zodat mijn savegames geupload worden. Voorheen werkte dit prima maar al een aantal maanden zit ik hiermee de instellingen staan op automatisch uploaden. Overigens is mijn PS4 wel als primaire device.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
ASNNetworks schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:46:
[...]

En toch mogen ze hem nog niet verkopen. Ben in mijn werkpauze maar eventjes langs gereden en ze mogen het nog niet verkopen. Ik had hem bij Bol gereserveerd, maar vanmorgen gecanceld en hem meteen maar bij Dixons besteld. Morgen ochtend ophalen.

Was idd wel mooi geweest als ik hem had mee gekregen vandaag. Gelukkig is hij ook "ietsjes" goedkoper bij Dixons.

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:07
Sommige verkopen het dus wel. Op Twitch al 20.000 views naar Destiny.
ChuckyDevil schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:16:
Sommige verkopen het dus wel. Op Twitch al 20.000 views naar Destiny.
Zullen wel review exemplaren zijn. Zonder dat de servers online zijn kunnen de reviewers daar ook niks mee lijkt me.

Edit: nm

[ Voor 23% gewijzigd door AtlAntA op 08-09-2014 16:12 ]

AtlAntA schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:00:
[...]

Zullen wel review exemplaren zijn. Zonder dat de servers online zijn kunnen de reviewers daar ook niks mee lijkt me.

Edit: men beweerd dat als je je ps4 op nieuw Zeeland instelt je nog eerder kan spelen.
Xbox One ;) de PS4 kan je namelijk niet op een ander land instellen. De game houdt daar de tijd aan van de PS Store waar het gekocht is, landinstellingen bestaan niet bij PlayStation :(

ASNNetworks schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:10:
[...]

Xbox One ;) de PS4 kan je namelijk niet op een ander land instellen. De game houdt daar de tijd aan van de PS Store waar het gekocht is, landinstellingen bestaan niet bij PlayStation :(
Ik was net het bron topic op neogaf aan het zoeken. Ik kan dat volgende keer beter andersom doen. ;)

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 17:56
Effe nadenken.... Zeker met de komende racegames, zou ik er toch graag ten volle van genieten (zeker van Project CARS dan...) dus ben ik op zoek naar een oplossing voor het volgende:

Ofwel :

PS4 stuur + Playseat kopen (+-600€) en veel ruimte nodig
Grafische kaart + PS4/PC stuur (+-600€) en na een dik jaar is m'n grafische kaart outdateted

Of zou het mogelijk zijn om het beeld van een PS4 naar TV (zoals het dus hoort) te streamen én tegelijk naar je PC-beeld? Dan heb ik enkel een stuur nodig want dan kan ik het op m'n bureau plaatsen...

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12 18:49
Stancke schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:17:
Effe nadenken.... Zeker met de komende racegames, zou ik er toch graag ten volle van genieten (zeker van Project CARS dan...) dus ben ik op zoek naar een oplossing voor het volgende:

Ofwel :

Grafische kaart + PS4/PC stuur (+-600€) en na een dik jaar is m'n grafische kaart outdateted

Of zou het mogelijk zijn om het beeld van een PS4 naar TV (zoals het dus hoort) te streamen én tegelijk naar je PC-beeld? Dan heb ik enkel een stuur nodig want dan kan ik het op m'n bureau plaatsen...
Wat je dus zoekt is eigenlijk een HDMI splitter?

BFV: SuperflipNL [PS4]

ASNNetworks schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:10:
[...]

Maar met en NZ PSN account kan het dus wel ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:40:
Het is de kunst om alles op 'Perfect' te krijgen! Level 15 and going strong 8)
Velocity 2X is idd fantastisch. Ik heb hem zelf nog niet al te lang kunnen spelen maar ik ga idd ook voor de perfect runs. Volgens mij zit ik nu rond level 10. Vanavond maar weer eens verder proberen.

Het gevoel dat zo'n perfect run je geeft als je hem voor het eerst haalt is echt heerlijk :9

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 17:56
SuperflipNL schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:21:
[...]

Wat je dus zoekt is eigenlijk een HDMI splitter?
Lever ik dan iets in aan beeldkwaliteit door zo een splitter?

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-12 17:14
Stancke schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:03:
[...]

Zou niet mogen, enige is dat je met een splitter altijd hetzelfde beeld krijgt. Met andere woorden, je krijgt geen 'uitbreidbaar' beeld. Gebruik je twee monitoren tegelijk, heb je ook twee dezelfde beelden als ik het goed heb. Natuurlijk is het wel aan te raden een goede kwaliteit splitter te kiezen, en geen derderangs/spotgoedkoop merk, dan lever je waarschijnlijk wel in in kwaliteit al vraag ik me af hoeveel dat zal zijn.

Maar in feite is het dan inderdaad wel mogelijk het af te spelen op beide de monitor en de TV, al kan het gebeuren dat je je instellingen aan moet passen in het spel/ps4 wanneer je de monitor gebruikt als deze veel kleiner is en een andere resolutie gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door icratox op 08-09-2014 17:16 ]

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12 18:49
[...]

Geen idee, dan zou je even de reviews van verschillende fabrikanten op internet kunnen na lezen. Zoek op HDMI splitter en je komt wel wat producten tegen. Je hebt geen HDMI switch nodig. Dat is alleen als je meerdere HDMI bronnen hebt, deze zijn vaak ook nog eens duurder.

EDIT: Je kan zoiets nemen. Let er wel op dat je DHCP uit zet op je PS4. Hiermee kan je de encryptie van het HDMI signaal uitzetten. Anders valt het HDMI signaal niet te 'splitten'...

[ Voor 22% gewijzigd door SuperflipNL op 08-09-2014 17:20 ]

BFV: SuperflipNL [PS4]

Verwijderd

[...]

Niet in de zin dat je kleur of scherpte verliest o.i.d. zoals bij een slecht analoog signaal. Als het hdmi signaal niet goed genoeg is krijg je spikkels over je beeld. Als het signaal nog slechter wordt valt het hele beeld weg. Maar voor beide gevallen moet er echt wat goed mis zijn met het signaal. Gebeurd niet zomaar.

Als je een splitter koopt van redelijke/goede kwaliteit, heb je gewoon prima beeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2014 17:25 ]

• Theo27
  • Laatst online: 24-08 10:42
De eerste auto's van Driveclub zijn bekend

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2uh9t7n.png

[ Voor 8% gewijzigd door Theo27 op 08-09-2014 17:34 ]

Scrooge NL

• Beakzz
  • Laatst online: 02:49
Stancke schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:17:

Ofwel :

Met de Vita tv kan je straks je beeld van de PS4 naar een monitor of andere tv streamen. Goedkoper is gewoon standaard een universele stroomkabel en een hdmi kabel bij je bureau te hebben en dan gewoon je PS4 even door het huis te verhuizen als je wilt racen ;)

Zelf ben ik voor de Thrustmaster T300GTE gegaan en nu vind ik zelfs GT6 leuk om te spelen. Daarnaast is het stuur ook geschikt voor de pc dus daar speel ik Asetta Corsa en GTR2 op. Ik wil nog wel een dedicated 27 inch monitor gaan neerzetten, want mijn 24 inch vind ik eigenlijk net te klein voor het mooie.

Projectors of een triple screen opstelling is natuurlijk nog mooier, maar ik wacht ff de Oculus ontwikkeling af voor ik zo'n investering ga doen. De Oculus DK2 krijg ik als het goed is in oktober.

[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 08-09-2014 17:53 . Reden: In ]

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:44
Misschien handig voor de Boardwalk Empire fans, maar je kunt vanaf morgen de eerste aflevering van seizoen 5 gratis streamen of downloaden op je PS4. Vooralsnog is dit alleen US, maar volgens mij kun je dit gewoon met een US account doen.

http://blog.sonyentertain...ree-on-playstation-store/
Theo27 schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:02:
Grappige adv. op vraag & aanbod net gelezen

Ik ben hard op zoek na 

Metro Redux voor de playstation 4 

echter ben ik na iemand op zoek in de buurt van doesburg, zodat u hem langs kunt brengen en dat ik hem in het weekend nog kan gamen ?

ben bereidt goed ervoor te gaan betalen !

Als er nog iemand van zn Metro afwil hoef je alleen maar ff naar Doesburg te rijden 8)7
Misschien beter zijn geld aan een cursusje Nederlands besteden.

En alsof Metro zoveel kost trouwens. 8)7
Pagina: 1 ... 17 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link