lanerios schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:48:
Het probleem is dat vooral in dit topic (waar ik toch wat meer, veeleisende mensen had verwacht) HD remakes maar geaccepteerd worden, en zelfs wordt gedaan alsof het echte content is voor de PS4.
Dat is gewoon het probleem. "Ja maar we hebben X en Y al" en dan zijn X en Y gewoon HD remakes. Ja, die hebben we al, die hadden we ook op de PS3. Dus daat maakt de PS4 niet beter.
Waarom zouden ze niet geaccepteerd worden? Er is een enorme markt voor. En ik heb het in de vorige post natuurlijk over adviesprijzen die rond de € 70,- liggen. Zie de Store. Ik zelf heb TLoU voor omgerekend € 36,- gekocht. En Metro voor € 26,-. TR heb ik heb ook voor € 30,-. En nee, ik heb geen moeite om die games opnieuw te beleven op de manier die de developer bedoeld heeft, zo aan het einde van de last-gen cyclus.
Jackal131 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:45:
[...]
Makkelijk. Er is een markt voor.
Dat wij de HD remakes (voorlopig) links laten liggen wil niet zeggen dat er geen vraag naar is. En het is natuurlijk makkelijk cashen voor de uitgevers. Ik vind het prima zo. Heb geen last van die remakes.
Ja? Je weet dat ze sinds de release van de PS3 versie met de PS4 versie bezig geweest zijn, en daarnaast nog een veel groter team werkt aan Uncharted 4? Aangezien ND wel vaker met 2 teams aan verschillende projecten werkt, heeft dit dus weinig tot geen invloed op hun nieuwe game. Ik zie het probleem niet.
lanerios schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:57:
[...]
Dus, volgens jou is het dood normaal als een developer besluit
"ja.. die PS3 versie die jullie hebben? is een light versie. De echte versie ligt binnen een jaar in de schappen"
Want dat is er gebeurt, en dat is waar ik me aan irriteer soms, hoe makkelijk dat wordt geaccepteerd. Een spel is nog geen jaar uit, en opeens wordt er een HD upgrade (trouwens ook geen mooie, graphics zien er niet uit vergeleken met andere PS4 games) uitgebracht..
Je zegt hier dus eigenlijk dat de PS3 versie van TLoU niet alles uit die console heeft geperst?
Want dat is een light versie: een versie die bewust beperkt is gehouden. Hou toch op man.
Ik ben zelf dan bijvoorbeeld dolblij dat Metro Redux is uitgekomen. Ik heb alleen 2033 kort gespeeld, maar voor € 26,- heb ik nu die én Last Light in huis gehaald. En het ziet er echt gruwelijk mooi uit. Ik ben blij dat ik deze in volle glorie niet hoef te missen.
De topstudio's van Sony zijn voor zover ik weet allemaal al een tijdje bezig met PS4 content, dus het komt allemaal vanzelf. Er zijn imo 2 redenen dat we veel remakes zien:
1. Veel overstappers/nieuwe gamers
2. Eindelijk hardware die voldoende power heeft om 1080p/60fps (vaak wel, niet altijd) en vette technieken weer te geven die voorheen alleen op de PC beschikbaar waren, zoals een game uiteindelijk bedoeld is en het lekkerst speelt. Zo kwam ik gisteren langs onderstaande scene in Metro. Is toch schitterend. Vanaf 23 seconden.
[
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mk4JMxjMRkc]