• MrPivo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-05 22:24
lanerios schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:38:
En ik weet dat jullie graag zorgen dat alles over TLOU gaat.. en geweldig, maar daar is een ander topic voor.

Ik bedoel HD remakes in het algemeen. Waarom wordt het zo goed gevonden dat er binnen een jaar een betere versie uitkomt? Waarom wordt alles maar blind geslikt door de spelers.
Then again, als game dev zou ik het ook wel weten. Minieme graphics upgrade en incashen, of compleet nieuwe game en minder incashen.
Je begint zelf over de prijs van TLOU he ;) Die trouwens al vanaf het begin voor €42 te verkrijgen was, wat niet duur is als je hem nog nooit gespeeld hebt zoals ik. Voor de PS4 had ik geen console, dus ik ben blij met alle remakes.

Ik kan me echter wel goed voorstellen dat als je op de PS3 al die spellen al gespeeld hebt, je niet op die remakes zit te wachten. Is een beetje hetzelfde als films die opnieuw worden uitgebracht in 3D, daar zit ik ook niet op de wachten.

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

Kju

En ik weet dat jullie graag zorgen dat alles over TLOU gaat.. en geweldig, maar daar is een ander topic voor.

Ik bedoel HD remakes in het algemeen. Waarom wordt het zo goed gevonden dat er binnen een jaar een betere versie uitkomt? Waarom wordt alles maar blind geslikt door de spelers.
Then again, als game dev zou ik het ook wel weten. Minieme graphics upgrade en incashen, of compleet nieuwe game en minder incashen.
De SP van GTA V heb ik, wetende dat ik IV pas na drie jaar had uitgespeeld, links laten liggen in de hoop dat het ooit op de PS4 uit zou komen... In de tussentijd vermaak ik me prima in GTA Online...
En omdat ik voornamelijk GTA Online speel(de) heb ik met TLOU gewacht tot het op de PS4 zou komen en een paar weken geleden was het zo ver. :D
Tomb Raider 2013 heb ik zowel op de PS3 als op de PS4 uitgespeeld. De game was qua verhaal en opgepoetste graphics wel een tweede playthrough waard. Alleen jammer dat er kleine dingen niet goed waren, op de PS4 (PS3 weet ik niet of dat ook zo was) hingen de haren van Lara niet omlaag maar omhoog als ze ondersteboven hing.. maakte de ervaring wat minder...

[ Voor 27% gewijzigd door Kju op 03-09-2014 08:45 ]

PSN: Kjujay

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 10:16
Makkelijk. Er is een markt voor.
Dat wij de HD remakes (voorlopig) links laten liggen wil niet zeggen dat er geen vraag naar is. En het is natuurlijk makkelijk cashen voor de uitgevers. Ik vind het prima zo. Heb geen last van die remakes.

De PS4 is nu (bijna) een jaar op de markt en nu gaan de nieuwe games komen voor de nieuwe consoles. Eerlijk gezegd is dat nog sneller dan dat ik verwacht had. Bij de aanschaf, een jaar geleden, heb ik er ernstig rekening mee gehouden dat het aanbod aan nieuwe/ originele games het eerste anderhalf jaar karig zou zijn. Alleen de jaarlijks terugkerende franchises zouden in mijn beleving ervoor zorgen dat er een aanbod zou zijn. Wat dat betreft valt het allemaal reuze mee.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Het probleem is dat vooral in dit topic (waar ik toch wat meer, veeleisende mensen had verwacht) HD remakes maar geaccepteerd worden, en zelfs wordt gedaan alsof het echte content is voor de PS4.

Dat is gewoon het probleem. "Ja maar we hebben X en Y al" en dan zijn X en Y gewoon HD remakes. Ja, die hebben we al, die hadden we ook op de PS3. Dus daat maakt de PS4 niet beter.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:09
TLOU nog nooit gespeeld, ik wacht wel tot hij in de uitverkoop gaat ofzo.

GTA5 ook nog nooit gespeeld ,bewust gewacht tot hij op de ps4 kwam :)

Maargoed ik ben het eens met Ianerios, belachelijke prijzen zijn het gewoon voor hd remakes.

De prijzen in het algemeen zijn ook absurd, en dan met name tussen bijvoorbeeld US en EUR spellen.

Waarom kost diablo hier 70 euro in de store en 60 dollar (=45 euro) in Amerika? Zelfde met Destiny, digital guardian editie is 100 euro hier en 90 dollar in de us store.

Gelukkig weten wij hier mee om te gaan (als in kopen in us store) maar er zijn genoeg mensen die gewoon het volle pond betalen.

psn: HertogJack

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
er komt geen fifa ps4 bundel zegt gamemania
Er zal geen PS4 bundel met Fifa 15 komen. Microsoft heeft een exclusieve deal met EA, aangaande deze game.

Burp

• corset
zou me niets verbazen :-) Fifa is echt een prominent deel van de announcement van de Xbox One geweest. Dus op zich ook wel weer te begrijpen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Roodenburgertje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-10 12:30
Ik vind eigenlijk wel dat als je het origineel hebt (dus op de ps3) dat je dan eigenlijk de hd upgrade voor 5 euro ofzo moet kunnen krijgen wel handig voor als je het spel nog niet hebt uitgespeeld of hem nog een keer wil uitspelen maar dan met "iets mooiere graphics".
HertogJack schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:48:
De prijzen in het algemeen zijn ook absurd, en dan met name tussen bijvoorbeeld US en EUR spellen.

Waarom kost diablo hier 70 euro in de store en 60 dollar (=45 euro) in Amerika? Zelfde met Destiny, digital guardian editie is 100 euro hier en 90 dollar in de us store.

Gelukkig weten wij hier mee om te gaan (als in kopen in us store) maar er zijn genoeg mensen die gewoon het volle pond betalen.
Jammer genoeg is dit altijd al zo geweest het dollar tekentje wordt gewoon vervangen voor het euro tekentje. En waarom ze zelf nog duurder worden gemaakt weet ik niet waarom dat is heeft misschien met rechten en dat soort dingen te maken??

[ Voor 6% gewijzigd door Roodenburgertje op 03-09-2014 09:01 ]

• mike14.14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-02-2023
lanerios schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:42:
Aah true! also, gefeliciteerd. (Blijkbaar ben je jarig volgens tweakers :p)
Ja, klopt. Thanks :)

Maar op zich vind ik de HD remakes niet heel erg. Heb TLOU niet op de PS3 gespeeld en inmiddels wel voor de PS4 gehaald. Ik wilde hem nog gaan halen op de PS3 totdat de geruchten kwamen voor een PS4 versie.

Zelfde voor GTA V, deze ook niet op de PS3 gehaald maar gewacht op de PS4 versie.

• eggman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 00:21
Nu het toch over remakes gaat, vandaag komt Minecraft schijnbaar uit voor de PS4:

http://www.pushsquare.com/news/2014/09/minecraft_finally_builds_its_way_onto_european_ps4s_later_today

Kijk hier stiekem wel naar uit, op de pc ook vele uurtjes in gestoken. Vraag me wel af of het op de PS4 ook zo fijn speelt, iemand ervaring met de PS3-versie?

• HertogJack
Heb uberhaupt nooit begrepen wat mensen in minecraft zien :)

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Sowieso koop ik bijna al mijn games in de US zij het digitaal of via Videogamesplus.ca scheelt nogal gauw wat euro's en om een weekje te wachten is niet erg. Wil ik niet een week wachten, dan word het via de US store digitaal aangeschaft. Ik heb het wel gehad met de prijzen van games hier.

Over de remakes, ik heb er geen probleem mee, maar het zijn voor mij zeker geen system sellers. Ik zie het meer als een cross-gen waarbij ze een beetje de graphics oppoetsen en er mooi weer wat extra geld voor weten te vangen. Buiten dat ik zelf geen PS3 heb gehad is het voor mij wel leuk om TLoU, Diablo, en GTA V te spelen.

Nou gaat het gerucht dat Beyond: Two Souls ook een remake van komt, maar deze ga ik zeker niet aanschaffen.
HertogJack schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:04:
Heb uberhaupt nooit begrepen wat mensen in minecraft zien :)
Op PC kan ik het nog wel begrijpen met alle mods die er zijn maar op de console, nee.

[ Voor 15% gewijzigd door Alvanosa op 03-09-2014 09:05 ]

PSN: Alvanosa

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:12
Geweldig, die HD remakes. Ik kom, net als vele andere PS4 bezitters, van het Xbox360 kamp en heb dus nooit games als TLOU kunnen spelen. Nu kan dat wel en ook nog eens met betere graphics en alle dlc content.

GTA 5 heb ik al gespeeld op de vorige console en hoe leuk het ook was, ik zie geen reden om in een maand waar vele titels uitkomen dit spel nog een keer te spelen. Misschien ergens in 2015, als het weer een wat stillere periode is.

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

lanerios schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:48:
Het probleem is dat vooral in dit topic (waar ik toch wat meer, veeleisende mensen had verwacht) HD remakes maar geaccepteerd worden, en zelfs wordt gedaan alsof het echte content is voor de PS4.

Dat is gewoon het probleem. "Ja maar we hebben X en Y al" en dan zijn X en Y gewoon HD remakes. Ja, die hebben we al, die hadden we ook op de PS3. Dus daat maakt de PS4 niet beter.
Misschien maken de meeste mensen zich er gewoon minder druk om? Ikzelf weet bijvoorbeeld dat ik mij enorm zal gaan vermaken met GTA V voor de PS4. Een DIablo 3 UEE is in jouw optiek dan ook een opgepoetste remake? Of mag dat weer als een unieke game worden gezien?

Het is ook een gegeven feit dat je momenteel HD-remakes hebt en veel cross-platform titels (Watch Dogs, Assassin's Creed etc.).
Echt goede next/current-gen zullen we pas gaan krijgen als ze kappen met de ongein om daar games op uit te brengen.

PSN: Bellerophon-

• MrPivo
Om het tot een algemeen "probleem" te verheffen lijkt me wat ver gaan. Blijkbaar zijn er toch een hoop mensen die de spellen nog niet gespeeld hebben en er dus blij mee zijn. Helaas voor jou ;)

Denk je dat als studio's geen HD remakes maken, ze eerder nieuwe content uit zouden brengen? In dat geval ben ik het met je eens dat ze hun tijd daar beter aan kunnen besteden. Ik denk dat dat wel meevalt en in dat geval heb ik liever dat ze remakes uitbrengen dan helemaal niks.

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hmmm, ik zit met een '' probleem '' ik heb mijn PS bij de Intertoys webshop besteld, nu is het zo dat mijn controller scheurtjes vertoont in de pookjes, dus ik bellen ik wil dat ding omwisselen want, niet goed. Ja dan moet u hem opsturen naar playstation, daar kunnen wij niks mee. Bullshit natuurlijk garantie dient ment te claimen bij de verkopende partij, niet de producent van het product.

Omwisselen bij een winkel kan blijkbaar ook niet aangezien die losstaan van de webshop.

Iemand ervaring hiermee?

Verkeerde topic. my bad

[ Voor 3% gewijzigd door Fatal Mind op 03-09-2014 09:16 ]

• HertogJack
Fatal Mind schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:11:
Hmmm, ik zit met een '' probleem '' ik heb mijn PS bij de Intertoys webshop besteld, nu is het zo dat mijn controller scheurtjes vertoont in de pookjes, dus ik bellen ik wil dat ding omwisselen want, niet goed. Ja dan moet u hem opsturen naar playstation, daar kunnen wij niks mee. Bullshit natuurlijk garantie dient ment te claimen bij de verkopende partij, niet de producent van het product.

Omwisselen bij een winkel kan blijkbaar ook niet aangezien die losstaan van de webshop.

Iemand ervaring hiermee?
Hier is een heel apart topic voor :)

[PS4] Problemen en garantie-afhandelingen

[ Voor 5% gewijzigd door HertogJack op 03-09-2014 09:13 ]

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dan heb ik die gemist, bedankt !

[ Voor 3% gewijzigd door Fatal Mind op 03-09-2014 09:14 ]

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-11 14:33
Dubio, upgraden naar PS4 of een nieuwe PC... :+

Edit: Ik vergeet een nieuwe auto ook nog eens.

[ Voor 34% gewijzigd door djmelvee op 03-09-2014 09:17 . Reden: Rofl ]

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
djmelvee schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:16:

Ga je +- 2000 euro betalen om de komende 6 jaar bij te blijven op de pc of geef je eenmalig +-400 uit aan een gameconsole. Voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn maar als geld geen rol speelt. Kijk dan wat je het leukst gaat vinden. Bedenk wel dat games wat meer kosten op de ps4 en mocht je zo nu en dan illegaal gamen op je pc dit verschil alleen maar groter is.

PSN: Oldzkoel

• eggman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 00:21
Eén van de IGC-toevoegingen van september, Velocity 2X, krijgt trouwens uitstekende reviews:

http://www.metacritic.com/game/playstation-4/velocity-2x

Later vandaag gratis te downloaden met Playstation Plus, mooie zoethouder in die laatste week voor Destiny ;)

[ Voor 8% gewijzigd door eggman op 03-09-2014 09:27 ]

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 16:02
Gister stond in de Mediamarkt krant de PS4 voor 366 euro. Zijn ze al in prijs gedaald, of is dit juist een winkel actie?

BFV: SuperflipNL [PS4]

• HertogJack
SuperflipNL schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:30:
Gister stond in de Mediamarkt krant de PS4 voor 366 euro. Zijn ze al in prijs gedaald, of is dit juist een winkel actie?
winkelactie.

• R1kske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 15:36
djmelvee schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:16:

Ik ben altijd overwegend PC gamer geweest, maar heb ook de overstap gemaakt op de PS4. Voor mij is het eigenlijk heel simpel. PC voor League of Legends en Countrerstike Global Offensive (hoef ik geen dure PC voor te hebben), en de PS4 voor de rest. Ik ben in ieder geval al aangenaam verrast met de PS4.

Steam: rh1991

• ColonelSanders
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-10 10:05
ChrisLNFF schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:09:
Geweldig, die HD remakes. Ik kom, net als vele andere PS4 bezitters, van het Xbox360 kamp en heb dus nooit games als TLOU kunnen spelen.
Ja ik ook. Ik zie mijzelf ook niet snel meer teruggaan naar Xbox.
Vraag me af hoe groot het aantal overstappers is.

PSN: Space-o-saurus

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
ColonelSanders schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:36:
[...]

Ja ik ook. Ik zie mijzelf ook niet snel meer teruggaan naar Xbox.
Vraag me af hoe groot het aantal overstappers is.
De enige games die mij ooit kunnen overhalen om een X1 te kopen zijn goede, nieuwe Halo of Gears of war games. Maar beide zie ik niet snel gebeuren. De Halo collection nu zijn ook remakes. Halo 4 vond ik al tegenvallen omdat het geen Bungie was. En de Gears franchise mist nu Cliffie B. Dus of daar nog goede games uit komen is de vraag. Het laatste deel zonder Cliffie B was ook al minder...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:47

OMD

Ik ben het er niet mee eens.

Ik heb mijn PS3 de deur uit gedaan voordat TLOU uitkwam op de PS3. Ik heb daarom nooit het spel kunnen spelen.

Dat de makers voor 50 euro een remake maken vind ik een zeer fijne zet ook omdat er nog eens de DLC's bij zitten ( waar jij dus niet op reageert ) en vind ik 50 euro een schappelijke prijs ( al is die geen 50 euro maar om even in jouw prijs te blijven )

Niemand verplicht iemand om een remake te kopen maar er zijn mensen ( zoals ik en intussen heel veel anderen ) die erg content zijn met het feit dat er remakes zijn omdat wij die spellen nu kunnen spelen..

Een remake/remaster/reboot/port wordt enkel gemaakt wanneer er vraag voor is. Het cell-processor platform was een drama om op te programmeren en ik kan mij simpelweg niet voorstellen dat het 1 op 1 over gezet kan worden naar een x86 platform. Ik denk niet dat een developer een remake gaat maken als er geen vraag naar is. Commercie is ook nog een belangrijk onderdeel van games maar dat schijnt wel is vergeten te worden. De community ( jij dus ) zegt onzin, de verkoopcijfers zeggen anders.

Ik respecteer je mening en ik kan me er ook deels in vinden echter vind ik een nuance wel op zijn plaats en zijn er ook nog andere mensen op deze planeet die wellicht wel blij zijn met een remake.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-10 19:41
Mwah, zo makkelijk is dat niet. Zeker niet als het gaat om PS3 --> PS4 games; de complete architectuur is anders. Verder heeft een compleet nieuwe game een veel langere doorlooptijd; ik snap het wel dat sommige publishers er belang bij hebben om goed verkopende 'classics' opnieuw uit te brengen. Maar als je naar de geschiedenis kijkt gebeurt dit al jaren zo; het is absoluut geen nieuwe ontwikkeling. Voor developers is het vaak een mooi 'klein project' om de nieuwe hardware beter te leren kennen. En financieel gezien is het natuurlijk een relatief kleine investering, dus op praktisch alle fronten is het een gezonde keuze. Behalve voor de zeurende gamers; maar die hoeven een spel natuurlijk niet te kopen ;)

• corset
OMD schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:51:
[...]

Ik ben het er niet mee eens.

Ik heb mijn PS3 de deur uit gedaan voordat TLOU uitkwam op de PS3. Ik heb daarom nooit het spel kunnen spelen.

Dat de makers voor 50 euro een remake maken vind ik een zeer fijne zet ook omdat er nog eens de DLC's bij zitten ( waar jij dus niet op reageert ) en vind ik 50 euro een schappelijke prijs ( al is die geen 50 euro maar om even in jouw prijs te blijven )

Niemand verplicht iemand om een remake te kopen maar er zijn mensen ( zoals ik en intussen heel veel anderen ) die erg content zijn met het feit dat er remakes zijn omdat wij die spellen nu kunnen spelen..

Een remake/remaster/reboot/port wordt enkel gemaakt wanneer er vraag voor is. Het cell-processor platform was een drama om op te programmeren en ik kan mij simpelweg niet voorstellen dat het 1 op 1 over gezet kan worden naar een x86 platform. Ik denk niet dat een developer een remake gaat maken als er geen vraag naar is. Commercie is ook nog een belangrijk onderdeel van games maar dat schijnt wel is vergeten te worden. De community ( jij dus ) zegt onzin, de verkoopcijfers zeggen anders.

Ik respecteer je mening en ik kan me er ook deels in vinden echter vind ik een nuance wel op zijn plaats en zijn er ook nog andere mensen op deze planeet die wellicht wel blij zijn met een remake.
Dus, volgens jou is het dood normaal als een developer besluit

"ja.. die PS3 versie die jullie hebben? is een light versie. De echte versie ligt binnen een jaar in de schappen"

Want dat is er gebeurt, en dat is waar ik me aan irriteer soms, hoe makkelijk dat wordt geaccepteerd. Een spel is nog geen jaar uit, en opeens wordt er een HD upgrade (trouwens ook geen mooie, graphics zien er niet uit vergeleken met andere PS4 games) uitgebracht..

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
SuperflipNL schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:30:
Was dat voor deze week? Op de website staat 399.
Zo ja, welke vestiging?

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
lanerios schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:57:
[...]

"ja.. die PS3 versie die jullie hebben? is een light versie. De echte versie ligt binnen een jaar in de schappen"

Want dat is er gebeurt, en dat is waar ik me aan irriteer soms, hoe makkelijk dat wordt geaccepteerd. Een spel is nog geen jaar uit, en opeens wordt er een HD upgrade (trouwens ook geen mooie, graphics zien er niet uit vergeleken met andere PS4 games) uitgebracht..
Voor heel veel mensen die van de X360 afkomen naar de PS4, die een TLOU bv nooit hebben gespeeld, is het wel mooi dat die game een opfrisbeurt krijgt en een release op de PS4. Zo bereik je als game developer weer nieuwe mensen, die als ze de game goed vinden, jou ook onthouden.

Heb al meerdere artikelen gelezen afgelopen jaar dat er heel veel nieuwe console gamers, en overstappers in het PS4 kamp zitten. Dan gaat een Naughty Dog echt wel nadenken om een van zijn best beoordeelde games nogmaals uit te brengen voor al die nieuwe mensen, zou ik ook doen. Je hebt immers al een groot deel van die game klaar. Dan is het ook geen geldklopperij denk ik dan, want de meeste gamers hebben die game nooit gekocht omdat ze geen PS3 hadden.

En logisch dat de graphics niet van Infamous niveau zijn. Maar is dat dan zo erg? De game biedt dezelfde sfeer en kwaliteit, met hier en daar opgepoetste graphics. Gameplay is voor mij nog altijd het belangrijkste.

En echte fans van de game kopen hem dan toch wel opnieuw, want dan kunnen ze de game nog jaren herspelen op hun nieuwste console.

Voor sommige vult het ook mooi het gat voordat de echte new gen games komen.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 16:06
[...]

Hoezo een light versie? Voor de PS3 waren dat prima games met goede graphics. Dat waren de echte versies. Op de PS4 willen we meer en dit zijn ook echte versies.
En hoezo geen mooie upgrades? Ik heb GTAV PS3 vs PS4 gezien... man... dat is een wereld van verschil.
TLOU kan ik niet over oordelen. Nooit gespeeld of filmpjes van gezocht.

Ik heb GTA V op de PS3 nooit gehaald omdat ik toen andere spellen speelde. Nu ben ik daar heel blij om, want nu kan ik hem lekker gaan spelen vanaf 0 met de power van de PS4.

Fifa 14 was niet schokkend veel beter dan Fifa 14 op de PS3 en toch heb ik hem gehaald en toch was ik tevreden. Heel veel uren gespeeld.

Diablo 3, ook geen schokkende graphics, maar toch een hele toffe game waar je ook zomaar ineens heel veel uurtjes zoet mee bent.

Je moet gewoon niet zeuren en die remakes lekker in de schappen laten staan als je het niks vindt. Je hebt nog genoeg andere games om uit te kiezen.

PSN: ButsMG

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Waarom wordt het zo goed gevonden dat er binnen een jaar een WiiU versie uitkomt? Waarom wordt alles maar blind geslikt door de spelers.
Then again, als game dev zou ik het ook wel weten. Graphics downgrade en incashen, of compleet nieuwe game en minder incashen.

Constructed: Silver || Limited: Silver

• Carn82
[...]

Developers besluiten dat doorgaans niet. De publishers doen dat; zij zijn degenen die de rekening moeten betalen.

Maar ditzelfde verschijnsel zie je ook in veel andere industriën: Heb je net een telefoon gekocht? Jammer joh, over 5 maanden kan je voor dezelfde prijs een beter model kopen.

Overigens vind ik gezien de doorlooptijd van de ontwikkeling van TLOU:R de game er prima uitzien. Het blijft een opgoetste PS3 game, dat weet je van te voren; dus misschien is wat verwachtingsmanagement meer aan de orde ;)

• MrPivo
[...]

Dat TLOU en GTA V voor 2014 op de rol stonden was voor mij een reden om een PS4 aan te schaffen, dus ik ben erg blij met de remakes. Hoe meer mensen een PS4 kopen, hoe beter voor alle gamers met een PS4 lijkt me. Daarnaast maakt het voor mensen die de spellen op de PS3 al gespeeld hebben toch geen zak uit of ze op de PS4 nogmaals uitkomen en dus blijkt dat ze een "light-versie" hadden? Of is jouw spelplezier met terugwerkende kracht bedorven?

Volgens mij is het nu wel duidelijk dat je je ergert aan de developers publishers die makkelijk geld binnenharken, alleen lijkt het verder weinig mensen te boeien, dus kun je energie misschien beter besparen.

• Carn82
Wederom, dit soort producten zijn doorgaans initiatieven van de publishers, niet van de developers :P

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Masegate schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:06:
[...]

Hoezo een light versie? Voor de PS3 waren dat prima games met goede graphics. Dat waren de echte versies. Op de PS4 willen we meer en dit zijn ook echte versies.
En hoezo geen mooie upgrades? Ik heb GTAV PS3 vs PS4 gezien... man... dat is een wereld van verschil.

Ik heb GTA V op de PS3 nooit gehaald omdat ik toen andere spellen speelde. Nu ben ik daar heel blij om, want nu kan ik hem lekker gaan spelen vanaf 0 met de power van de PS4.

Fifa 14 was niet schokkend veel beter dan Fifa 14 op de PS3 en toch heb ik hem gehaald en toch was ik tevreden. Heel veel uren gespeeld.

Diablo 3, ook geen schokkende graphics, maar toch een hele toffe game waar je ook zomaar ineens heel veel uurtjes zoet mee bent.

Je moet gewoon niet zeuren en die remakes lekker in de schappen laten staan als je het niks vindt. Je hebt nog genoeg andere games om uit te kiezen.
Diablo 3 PS3 vs Diablo 3 UEE PS4 is voor mij een wereld van verschil, al is het alleen omdat de game veel soepeler aanvoelt en minder last heeft van framedrops.

En eensch! GTA V op de PS4 (of XONE en PC) lijkt wel een totaal andere game in vergelijking met de PS3-versie

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:47

OMD

[...]

Light versie? Que?

Elk product maar dan ook elk product wordt verbeterd na lancering. Auto's, luidsprekers, versterkers, scheerapparaten etc etc. Daar is geen ontkomen aan. Kijk naar de onlangs gelanceerde haswell refresh processoren zoals de 4690K. De mensen zullen wel kwaad zijn met een 4670K.

Dat jij iets bestempeld als light versie is jou aanname. Er is zover ik weet ( hou me ten goed, ben erg vatbaar voor goede bronnen ) geen enkel feit op tafel waarop duid dat tlou op de ps3 een product was die niet af was of een tekortkoming had ten opzichte van de ps4 versie.

Ik zie graag anders en ben benieuwd naar je ( betrouwbare ) bronnen. Ik ben ook iemand die dan netjes kan zeggen dat je een valide punt hebt en ik er naast zit.

@ diablo verschil:
Monster density is gelijk aan pc, bij ps3 was dat soms om te janken.

[ Voor 3% gewijzigd door OMD op 03-09-2014 10:24 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• SuperflipNL
Viavia28 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:02:
[...]

Was dat voor deze week? Op de website staat 399.
Zo ja, welke vestiging?
Ik kan het niet terug vinden in de online folder. Vond het namelijk frapant dat de aanbiedingen voor zowel Mediamarkt als de Saturn identiek waren. De prijs van de Xbone viel me ook op, 399 euro voor de Xbone + Fifa15 + Forza. Dus ik dacht dat is een mooie deal. Niet veel later kwam ik de kale PS4 tegen voor 366 euro. Daarom bleef het me zo bij... Maar nu kan ik het niet vinden haha. Zal thuis eens in de oud papier bak kijken :).

• Carn82
Overigens zullen developers en publishers altijd zeggen dat de nieuwe versie 'de beste versie' is; maar dat is niet meer dan logisch gezien men er meer tijd aan heeft kunnen besteden.

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-10 21:42

zaiziks

Da da da

SuperflipNL schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:24:
Vond het namelijk frapant dat de aanbiedingen voor zowel Mediamarkt als de Saturn identiek waren.
Dat is niet zo gek hoor, allebei dezelfde eigenaar en aangezien de Saturn-filialen verdwijnen (lees: Media Markten worden) zullen ze achter de schermen al wel dezelfde in- en verkoopstandaarden gebruiken ;)

La la la la la la la la la

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik koop bij iedere nieuwe generatie consoles consequent van die Sega Genesis/Mega Drive of Atari arcade remake schijfjes (digitaal heb ik er een voor de Vita/PSP). Ik zie het probleem niet zo, zelfs al zijn die spellen niet eens HD versies, ik betaal er iedere keer opnieuw voor. Wie doe ik er eigenlijk kwaad mee?

• Carn82
Overigens bestaan de meeste studios (indies daargelaten) uit meerdere teams. Gezien het (veel) meer werk kost tegenwoordig om een nieuwe game te maken zijn doorlooptijden langer. Wat je dus bij Naughty Dog dus zag is dat tijdens de pre-productiefase van Uncharted 4 er wat mensen 'bezig werden gehouden' met TLOU:R. Bij de ontwikkeling van een game heb je niet altijd evenveel mensen nodig per fase. Nu Uncharted 4 wat verder gevorderd is zijn veel mensen weer bij het U4 team betrokken. Men is ook nog bezig met een nieuwe IP, als ik het goed begrepen heb.

'Remasters' geven studios dus ook de mogelijkheid om de boel beter draaiende te houden, in plaats van steeds weer mensen huren/aannemen/ontslaan wanneer dat nodig is.

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10 13:35
vandaag minecraft met de store update ?

http://www.gamer.nl/nieuw...week-naar-xbox-one-en-ps4

PSN-ID: ThaDwizzle

• Viavia28
SuperflipNL schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:24:
[...]

Ik kan het niet terug vinden in de online folder. Vond het namelijk frapant dat de aanbiedingen voor zowel Mediamarkt als de Saturn identiek waren. De prijs van de Xbone viel me ook op, 399 euro voor de Xbone + Fifa15 + Forza. Dus ik dacht dat is een mooie deal. Niet veel later kwam ik de kale PS4 tegen voor 366 euro. Daarom bleef het me zo bij... Maar nu kan ik het niet vinden haha. Zal thuis eens in de oud papier bak kijken :).
Kan een aanbieding zijn voor alleen die vestiging. Voor welke vestiging krijg je altijd je folder?

• SuperflipNL
zaiziks schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:28:
[...]

Dat is niet zo gek hoor, allebei dezelfde eigenaar en aangezien de Saturn-filialen verdwijnen (lees: Media Markten worden) zullen ze achter de schermen al wel dezelfde in- en verkoopstandaarden gebruiken ;)
Klopt, ik weet dat ze van de zelfde eigenaar zijn. Maar de zelfde producten met de dezelfde prijs met dezelfde indeling... 8)7 Klik op link voor afbeelding!
Saturn
Mediamarkt

• SuperflipNL
Viavia28 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:37:
[...]
Kan een aanbieding zijn voor alleen die vestiging. Voor welke vestiging krijg je altijd je folder?
Woon in Nieuw-Vennep, dus dat zal vestiging in de Cruqius zijn. Amsterdam is net wat verder. Krijg ook de Saturn folder, maar die zit in Hoofddorp. Misschien zit er wel een regio gebonden pagina tussen, die niet op de website staat.

Verwijderd

Dat lees je op verschillende sites inderdaad.
We weten het later zeker met de PSBlog over de PSStore update.

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10 13:35
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:41:
[...]

Dat lees je op verschillende sites inderdaad.
We weten het later zeker met de PSBlog over de PSStore update.
Nice ! :-)

(duim, duim, duim :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Petaaaaah op 03-09-2014 10:46 ]

PSN-ID: ThaDwizzle

Verwijderd

Zijn er mensen die geen scheurende thumbsticks hebben of andere hardware gerelateerde problemen?
Komen deze problemen nog steeds voor of heeft Sony inmiddels veranderingen aan de hardware toegepast?

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:02:
Zijn er mensen die geen scheurende thumbsticks hebben of andere hardware gerelateerde problemen?
Komen deze problemen nog steeds voor of heeft Sony inmiddels veranderingen aan de hardware toegepast?
Er zijn nieuwe controllers in inloop deze zouden verbeterd zijn.

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Ik heb geen hardware gerelateerde problemen met de PS4. (Behalve dat mijn vriendin de micro-USB kabel steeds kwijt maakt zodat ik mijn controllers niet kan opladen, maar dat is wel heel specifiek voor mijn situatie)

Ter verduidlijking;
Géén piepende/krakende triggers
Géén gescheurde pookjes
Géén overmatig luidruchtige fans
Géén onleesbare bluerays

[ Voor 24% gewijzigd door embee op 03-09-2014 11:12 ]

Constructed: Silver || Limited: Silver

Verwijderd

Masegate schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:06:
[...]

Ik heb tlou nog nooit gespeeld op de ps3, en heb hem sinds een week op de 4. Ik ben er superblij mee en vind het een superleuke game!

• SuperflipNL
Ik heb een PS4 en een PS3 vanaf de release. Maar bij de spellen die vlak voor de release van de PS4 (TLOU en GTAV) zouden uitkomen voor de PS3, had ik al het gevoel dat ze ook worden uitgebracht op de PS4. Ik heb ze beiden nog niet gespeeld en koop ze wel voor de PS4. Hoewel ik TLOU nog steeds niet heb gekocht haha

[ Voor 8% gewijzigd door SuperflipNL op 03-09-2014 11:22 ]

Hoe durven jullie gta5 een hd remake te noemen?? Er zitten nu katten in!!

B)

[ Voor 0% gewijzigd door AtlAntA op 03-09-2014 11:29 . Reden: knullige typo ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Verwijderd

Origins schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:07:
[...]

Er zijn nieuwe controllers in inloop deze zouden verbeterd zijn.
Goed te weten, thnx!

@embee, goed voor elkaar, thnx!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-11 15:30

muhda

Time & Space traveler

lanerios schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:10:
Hoe weet je dat de hypetrain werkt, als mensen al klaarkomen bij de vermelding van een HD remake (yet another :-( )

En ja ik weet het mensen

"niet iedereen heeft het nog gespeeld dus HD remakes zijn awesome!"

Jep.. over het algemeen wel, maar als ze uitkomen ipv gewoon echte PS4 titels wordt het nogal zonde. Vooral als de fanbase het maar blijft slikken als "Ja maar het is echt nieuw"
Indd, het was veel beter geweest als Sony, de PS4 backwards compatible hadden gemaakt en ook gewoon PS3 games had geslikt. Een ander oplossing was: PS3 games aanbieden via Playstation Now.

Maar ja, dit is een een super uit melkbaar(e) koe waar veel geld aan te verdienen is. Daarom ontbreken die opties. Ook zijn de meeste AA titels naar volgend jaar verschoven. Dit is een manier om de aanbod op te vullen. (Het moet wel gezegd worden dat het een "erg" slecht manier is.) Naast alle indie games.

(Moet er bij zeggen dat ik, mij der ook aan schuldig heb gemaakt overigens, TLOU gekocht. Vorige console generatie overgeslagen.)

• djmelvee
power_user schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:20:
[...]

Ga je +- 2000 euro betalen om de komende 6 jaar bij te blijven op de pc of geef je eenmalig +-400 uit aan een gameconsole. Voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn maar als geld geen rol speelt. Kijk dan wat je het leukst gaat vinden. Bedenk wel dat games wat meer kosten op de ps4 en mocht je zo nu en dan illegaal gamen op je pc dit verschil alleen maar groter is.
Nja, het gaat niet zozeer om geld. Als ik een maandje of 4 spaar kan ik beide kopen. Gaat er meer om dat ik zelf niet kan bedenken welke ik eerst wil haha. PC is handig voor m'n werk though, storingsdiensten en +- 400 klanten waarbij ik moet kunnen inloggen 24/7 via Teamviewer..

• djmelvee
Was nog niet af voor PS4 vanwege onvoorziene problemen qua hard- en software met de PS4 ?

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:27
mike14.14 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:41:
[...]

Je bent tomb raider vergeten. Maar ik snap je punt.
Zo onlogisch vind ik het niet. Dat trekt juist gamers aan die een Xbox hebben en dergelijke parels niet hebben kunnen spelen.
Voor mij was het één van de redenen om een PS4 te halen omdat ik sommige spellen niet heb kunnen spelen.

PSN ID Binloading_nl

Ik haal ze gewoon opnieuw :+
Voor TLOU en GTAV dan ;)

Bij The Last Of Us twijfelde ik nog en heb m ook niet sinds launch op de PS4, maar had eigenlijk niet zoveel leuks meer om te gamen tot Fifa15 uitkomt, maar dat is toch ook op de PS4 echt een aanrader. Op de PS3 misschien wel de beste game maar komt op de PS4 nog beter tot z'n recht.
Van GTA verwacht ik net zoiets ;)

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

muhda schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:41:
[...]

Indd, het was veel beter geweest als Sony, de PS4 backwards compatible hadden gemaakt en ook gewoon PS3 games had geslikt. Een ander oplossing was: PS3 games aanbieden via Playstation Now.

[...]

(Moet er bij zeggen dat ik, mij der ook aan schuldig heb gemaakt overigens, TLOU gekocht. Vorige console generatie overgeslagen.)
Bij de vorige generatie was de backwardscompatibility of een gewilde feature (X360) of een selling-point (PS3). Ik zie dan ook dat HD-remakes gedeeltelijk aan deze vraag voldoen. Daarbij komt het feit dat de PS4 veel mensen heeft binnengehaald die nog geen TLOU hebben gespeeld (X360-bezitters).

Uiteindelijk hebben ze hiermee een soort nieuwe markt aangeboord. Games met bewezen prestaties vernieuwen, is een goede inkomstenbron met weinig kosten; de randvoorwaarden van het spel (ontwerp, verhaal, gameplay mechanics, etc.) zijn immers reeds uitgekristalliseerd. Dat je daarbij ook nog een stukje fan-service biedt, is alleen maar meegenomen.

Ikzelf juich het dan ook toe. TLOU en Metro Redux liggen al te wachten op m'n PS4 die ik volgende week haal. Ook GTAV is besteld, al is de single player uitgespeeld. Prachtig spel.
dutchgio schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:17:
Voor TLOU en GTAV dan ;)

Bij The Last Of Us twijfelde ik nog en heb m ook niet sinds launch op de PS4, maar had eigenlijk niet zoveel leuks meer om te gamen tot Fifa15 uitkomt, maar dat is toch ook op de PS4 echt een aanrader. Op de PS3 misschien wel de beste game maar komt op de PS4 nog beter tot z'n recht.
Precies, zo zie ik het ook. GTAV gaat hopelijk een grote verbetering zien tov. last gen. Ze zijn al bezig geweest met het uitbreiden van de radio zenders, de wereld wordt voller en er zijn katten! :)

Bij de new-gen speelt ook echt 1080p 60fps mee... nu kunnen ze het, dus laat maar zien!

[ Voor 23% gewijzigd door SqueakyClean op 03-09-2014 12:34 ]

dutchgio schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:17:
Voor TLOU en GTAV dan ;)

Inderdaad. Gta liep op de PS3 best beroerd. Ik kwam toen de game net uit was van pc af en had nog nooit een console (op de nes na) gehad. Ik kon me toen niet voorstellen dat zulke frame rates geaccepteerd werden als normaal.

Bij gta kreeg ik echt het gevoel dat de game zoveel meer kan zijn en dat het tegen werd gehouden door de techniek.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• loekf2
  • Laatst online: 02-11 15:17
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:02:
Ik heb m'n PS4 sinds de introductie, maar nog nooit last gehad van scheurende thumbsticks. Ook een kwestie van hoe je er mee om gaat denk ik...

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:44

On_E

Housemusic

loekf2 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:42:
[...]

Ik heb m'n PS4 sinds de introductie, maar nog nooit last gehad van scheurende thumbsticks. Ook een kwestie van hoe je er mee om gaat denk ik...
Dat vind ik altijd zo'n onzin.

Er zijn heel erg veel mensen met dat probleem, denk niet dat die allemaal slordig met hun spullen om gaan.
Zelf heb ik al 3 controllers met gescheurde linkerstick gehad, terwijl mijn PS3 en 360 controllers, waar duizenden uren langer op is gespeeld, nog perfect zijn.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Jobbie schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:29:
Bij de vorige generatie was de backwardscompatibility of een gewilde feature (X360) of een selling-point (PS3). Ik zie dan ook dat HD-remakes gedeeltelijk aan deze vraag voldoen.
Dat is het hem juist de PS4, heeft dit niet. Er is namelijk geen backwardscompatibility, zoals ik in mijn vorige post al benoem er zijn diverse oplossing hiervoor. De voornaamste zou zijn bied de games (uiteindelijk) aan via playstation Now of laat de bezitters van de PS3 games deze gebruiken op de PS4.

HD remakes, voldoen niet aan de vraag omdat er "zonder gelach en gebloosd" de volle prijs er voor wordt gevraagd. Dat is gewoon beschamend.
Daarbij komt het feit dat de PS4 veel mensen heeft binnengehaald die nog geen TLOU hebben gespeeld (X360-bezitters).
In mijn vorige post, benoemd ik dit punt ook. Maar dit is gewoon je nieuwe productafnemers in de zeik nemen, ook al worden de remakes vaak met (nieuwe) DLC verkocht.
Uiteindelijk hebben ze hiermee een soort nieuwe markt aangeboord. Games met bewezen prestaties vernieuwen, is een goede inkomstenbron met weinig kosten; de randvoorwaarden van het spel (ontwerp, verhaal, gameplay mechanics, etc.) zijn immers reeds uitgekristalliseerd. Dat je daarbij ook nog een stukje fan-service biedt, is alleen maar meegenomen.
Wat voor fan-service? Remakes / HD games zijn nu (uit)eindelijk 30 of 60PFS en 1080p?

• Viavia28
Ik zie dat media markt de ps4 voor 397 verkoopt en dat de bundel met Destiny daar volgende week voor 399 uitkomt. Is het reëel om te verwachten dat de prijs voor een kale ps4 dan ook omlaag gaat?

Ik twijfel enorm of ik hem nu moet aanschaffen of eind volgende week.

• Carn82
Voor geinteresseerden, de Destiny-bundel (incl 1 maand PS+) is momenteel ook 399 bij bol.com

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:27
muhda schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:56:
[...]

Dat is het hem juist de PS4, heeft dit niet. Er is namelijk geen backwardscompatibility, zoals ik in mijn vorige post al benoem er zijn diverse oplossing hiervoor. De voornaamste zou zijn bied de games (uiteindelijk) aan via playstation Now of laat de bezitters van de PS3 games deze gebruiken op de PS4.

HD remakes, voldoen niet aan de vraag omdat er "zonder gelach en gebloosd" de volle prijs er voor wordt gevraagd. Dat is gewoon beschamend.

[...]

In mijn vorige post, benoemd ik dit punt ook. Maar dit is gewoon je nieuwe productafnemers in de zeik nemen, ook al worden de remakes vaak met (nieuwe) DLC verkocht.

[...]

Wat voor fan-service? Remakes / HD games zijn nu (uit)eindelijk 30 of 60PFS en 1080p?
Backwardscompatibility is ook erg lastig om te integreren in de PS4. De architectuur van de PS3 en de PS4 is totaal anders. Dat kan je niet zomaar doen dus. Om dit wel te kunnen doen, moet er een soort emulator gebouwd worden en dat vergt behoorlijk wat tijd en daarnaast ook een zwaardere CPU. Dit zou uiteindelijk terugkomen in een hogere prijs.
Waarom denk je dat Sony de backwardscompatibility op een gegeven moment liet vallen bij de PS3, kostenbesparing.

PSN ID Binloading_nl

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11 10:33
On_E schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:52:
[...]

Dat vind ik altijd zo'n onzin.

Er zijn heel erg veel mensen met dat probleem, denk niet dat die allemaal slordig met hun spullen om gaan.
Zelf heb ik al 3 controllers met gescheurde linkerstick gehad, terwijl mijn PS3 en 360 controllers, waar duizenden uren langer op is gespeeld, nog perfect zijn.
Mijn PS4 was vorige maand dood gegaan. Dus naar bol.com opgestuurd. Maar omdat ook bij mij scheurtjes in beide thumb sticks zaten de controller meegestuurd. En al vrij snel kreeg ik een nieuwe teruggestuurd :)
Maar ik had daarvoor nog deze gekocht Orb Analog Thumb Grips PS4. Daarmee een hele tijd gegamed. Die doe ik er bij de nieuwe controller ook op als mijn PS4 terug is. De rubber om de sticks zijn gewoon niet goed gemaakt van de PS4 controller. Dat gaat gewoon kapot. Ook zijn ze vrij klein (het enige nadeel aan de verder perfecte controller). Dan bieden die opzetstukjes voor de thumb sticks perfect uitkomst: Grotere thumb stick, meer grip en slijt niet (zo snel).
Ik gebruik btw die met de puntjes. Diegene die op de Xbox controller thumb stick lijkt glijdt er gewoon af en werkt dus helemaal niet.

• Carn82
muhda schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:56:
[...]

[...]

[...]

Waarom is dat in de zeik nemen? Als jij een auto gekocht hebt en je buurman koopt 3 maanden later exact hetzelfde model, maar heeft voor dezelfde prijs sportstoeltjes en gratis GPS erbij gekregen, dan ben jij toch ook niet in de zeik genomen? Ik snap deze heisa echt niet. Je gaat toch ook niet lopen mopperen dat een game of the year edition 'wel alle DLC bevat + extras' voor een lager bedrag dan wat jij voor het spel betaald hebt bij release?

Overigens zijn de remaster/remakes goedkoper dan de reguliere games, dat ze te duur verkocht worden ligt eerder aan de retailers.

En in het geval TLOU:R heeft men wel wat meer gedaan dan alleen de resolutie + fps opgeschroeft (Idem voor GTA5). Maar niets verplicht je om dit soort releases te kopen. Maar het idee dat omdat je Product A hebt aangeschaft en daarom ook recht hebt op Product B lijkt mij erg raar, zo zit de wereld niet in elkaar. En waarom zou je als consument het recht hebben op backwards compatability? Dat is een feature. Als je die feature wenst en de producent kan je deze niet bieden, dan moet je zelf bepalen of je dus de producten wel of niet wil afnemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Carn82 op 03-09-2014 13:29 ]

Verwijderd

muhda schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:41:
[...]

Maar ja, dit is een een super uit melkbaar(e) koe waar veel geld aan te verdienen is. Daarom ontbreken die opties.
Je gaat even aan het feit voorbij dat de ps3 een compleet andere architectuur had dan de ps4. Hou wou je die BC regelen ? Wou je de cell processor soms gaan emuleren ? Weet je wel niet wat voor rekenkracht daarvoor nodig is ? En even een cell processor erbij plaatsen alleen voor bc is onzin en drijft de prijs alleen maar omhoog.

Speel gewoon je games op de ps3... Ens als je die niet hebt dan zijn de remakes een mooie oplossing ;)
Ook zijn de meeste AA titels naar volgend jaar verschoven. Dit is een manier om de aanbod op te vullen. (Het moet wel gezegd worden dat het een "erg" slecht manier is.) Naast alle indie games.
Het zijn idd opvullers. Ik zie alleen niet in wat er slecht aan is. Wat had jij dan liever gezien ? Helemaal niets ?
Waarom zou je je daar schuldig om moeten voelen ? Ik begrijp dat punt echt niet. Je doet net of die remakes nieuwe AAA games tegen houden o.i.d. Neem TLOU als voorbeeld. ND is toch ook gewoon bezig met Uncharted 4 ondanks de TLOU remake.

• Carn82
Er is ook meer 'filler' nodig omdat AAA titels gewoon langer duren om te ontwikkelen. Tenzij je een fabriek bent zoas Ubisoft en EA en elk jaar 1 of zelfs 2 titels er uit de poepen van een franchise. Overigens zijn de eerste 12 a 15 maanden van nieuwe consoles zelden echt boeiend geweest (in mijn herinnering).

Verwijderd

Carn82 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:28:
Overigens zijn de eerste 12 a 15 maanden van nieuwe consoles zelden echt boeiend geweest (in mijn herinnering).
Is altijd zo idd. Net als de klachten daarover :P
Ook al is het allemaal relatief want ik vermaak mij nog prima met mijn ps4.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 13:31 ]

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Carn82 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:21:
Waarom is dat in de zeik nemen? k snap deze heisa echt niet. Je gaat toch ook niet lopen mopperen dat een game of the year edition 'wel alle DLC bevat + extras' voor een lager bedrag dan wat jij voor het spel betaald hebt bij release?
Begrijp me niet verkeerd, ik maak geen heisa en het is geen must. Alleen ik zie de huidige "HD Remakes" als een onnodige melkkoe.

Collin van IGN verwoord het beter wat ik bedoel:

Je vult het inderdaad mooi aan Giropas, het is ook niet een harde eis van mij. Alsof Sony naar mij zou luisteren, the heck ik heb geen eens een PS3. Het punt is en blijft dat het op dit moment veel mensen de Remakes als een wow effect (in hun leven) ervaren.

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-10 15:24
Carn82 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:21:
[...]
En in het geval TLOU:R heeft men wel wat meer gedaan dan alleen de resolutie + fps opgeschroeft (Idem voor GTA5). Maar niets verplicht je om dit soort releases te kopen. Maar het idee dat omdat je Product A hebt aangeschaft en daarom ook recht hebt op Product B lijkt mij erg raar, zo zit de wereld niet in elkaar. Waarom zou je als consument het recht hebben op backwards compatability? Dat is een feature. Als je die feature wenst en de producent kan je deze niet bieden, dan moet je zelf bepalen of je dus de producten wel of niet wil afnemen.
Ik vind het ook een beetje zeuren om te zeuren. Niemand verplicht je om die games aan te schaffen. Er zijn talloze mensen zijn die deze games (opnieuw) willen kopen, laat ze lekker. Ik zou bijvoorbeeld een HD remake van Skyrim of Bioshock direct aanschaffen. Hoef ik de PS3 er niet meer voor te bewaren en kun je er nog een keer van genieten in opgepoetste pracht en praal.

Daarnaast, de tijd die developers in de HD remakes moeten steken hadden niet tot een complete nieuwe game geleid.
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:25:
[...]

Je doet net of die remakes nieuwe AAA games tegen houden o.i.d. Neem TLOU als voorbeeld. ND is toch ook gewoon bezig met Uncharted 4 ondanks de TLOU remake.
Dat inderdaad.

• Carn82
muhda schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:34:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik maak geen heisa en het is geen must. Alleen ik zie de huidige "HD Remakes" als een onnodige melkkoe.
Ik begrijp het wel hoor, zeker als je die games al hebt gespeeld. Maar veel mensen hebben dat niet gedaan, en er is nogal wat 'migratie' geweest naar de PS4. Dus ik vind het logisch gekozen 'filler' :) En in het geval van Journey is het geloof ik zelfs een cross-sell game ^_^
Crowbar schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:34:
Er zijn talloze mensen zijn die deze games (opnieuw) willen kopen, laat ze lekker. Ik zou bijvoorbeeld een HD remake van Skyrim of Bioshock direct aanschaffen.
Inderdaad; Ik zou zelf geen problemen hebben met een Skyrim 'complete edition' met extra toeters en bellen. Of de hele Mass Effect reeks op 1 schijfje inclusief alle DLC. Idem voor Bioshock :) Overigens zou ik dat soort games niet 'dag 1' kopen omdat ik ze al gespeeld heb en liever wacht totdat de prijs wat daalt; maar dat is een persoonlijke afweging natuurlijk.

Overigens speel ik zelf nog wel eens PSX games op mijn PS3. Gebruik ik dan de originele PSX-schijfjes? Nee, teveel moeite; ik heb de digitale PSN-versies gekocht als er een leuke aanbieding was ;o (meteen handig voor op mijn Vita).
Skyrim zat ook aardig tegen de limiet van de PS3 aan, net zoals TLOU en GTAV. een HD Remake zou niet misstaan ;)

Verwijderd

Newsflash :

De PSPlus content van september is nu te downloaden via de Sony site.

• Carn82
Uiteindelijk is de gamesindustrie een relatief jonge industrie; dus je ziet steeds meer verdienmodellen terug die je ook terugziet in bijvoorbeeld de film en muziekindustrie; re-releases, verzamelboxen, re-masters, content-on-demand, etc.

Verwijderd

muhda schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:34:
[...]

Het punt is en blijft dat het op dit moment veel mensen de Remakes als een wow effect (in hun leven) ervaren.
Dat maak jij er van ;). Maar er is absoluut enthousiasme. Dat zal deels worden veroorzaakt door het gebrek aan andere grote AAA titels. Als GTA VI ook op korte termijn zou uitkomen dan was het enthousiasme voor GTA V waarschijnlijk een stuk lager geweest.

Maar vergeet ook niet dat TLOU en GTA V gewoon erg goede games zijn. Als je die nog niet hebt gespeeld dan zijn het echte no brainers als je het mij vraagt. De games zijn totaal niet verouderd qua gameplay. Zou vreemd zijn na zo'n korte tijd. En door de remake zijn de graphics er ook prima uit. Met name GTA V schijnt er fantastisch uit te zien. Day 1 for mij iig :)

• ButsMG
Wat er wordt gezegd (ook door die Collin dus) mag je wat mij betreft best als mening hebben, maar als je het mij vraagt is het dikke BS. Er zijn genoeg mensen blij mee, dus is er markt voor, dus moet je het doen. Na de originele Angry Birds hadden de makers ook kunnen zeggen dat het nu wel klaar is, het nieuwe is eraf we stoppen er mee. Maar nee, sequels (alleen andere thema's in feite) werkten en verkochten ook. Als deze ports verkopen, is er reden genoeg om ze te maken.

Ze zeggen dat bijvoorbeeld zo'n GTA V of TLOU op Playstation Now hadden gemoeten (in de originele versie). Wat een onzin... ik was het dan in ieder geval niet gaan spelen. Ik koop geen PS4 om PS3 games te kunnen spelen. Ik wil dat mijn PS4 z'n spierballen laat zien.

Toen ik Fifa 14 kocht voor de PS4, dacht ik: Ik bewaar mijn Fifa 14 voor de PS3 gewoon, dan kan ik dat af en toe vanuit mijn bed spelen... Nou, dat heb ik één keer gedaan en toen wist ik al genoeg. PS3 content is (voor mij in ieder geval) niet meer interessant sinds de PS4 en daarom ben ik heel erg dankbaar voor GTA V+.

Verwijderd

Masegate schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:47:
Wat er wordt gezegd (ook door die Collin dus) mag je wat mij betreft best als mening hebben, maar als je het mij vraagt is het dikke BS.
De argumenten van die Collin zijn niet erg sterk. Hij wil niet dat er geld wordt uitgegeven aan de remakes maar dat al het geld gaat naar nieuwe projecten. Alsof die remakes alleen maar geld kosten :? In mijn ogen is het juist easy money. En dat geld kan weer worden gestoken in de ontwikkeling van nieuwe games. Ik zie het probleem niet.
Ze zeggen dat bijvoorbeeld zo'n GTA V of TLOU op Playstation Now hadden gemoeten (in de originele versie). Wat een onzin... ik was het dan in ieder geval niet gaan spelen. Ik koop geen PS4 om PS3 games te kunnen spelen. Ik wil dat mijn PS4 z'n spierballen laat zien.
Waarom zou je idd een versie die nog minder is dan de orginele ps3 versie (Playstation Now) prefereren boven een HD remake :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 14:07 ]

• corset
Ik geef het op met deze discussie. We moeten allemaal blijkbaar juichend staan te wachten als er een HD remake komt, en in de tussentijd ook zeiken dat er geen echte PS4 titels komen.

Hmm, zou er een link zijn? Ik weet het niet..

@Dennis,

thanks! thuis gelijk downloaden.

Verwijderd

lanerios schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:07:
Ik geef het op met deze discussie. We moeten allemaal blijkbaar juichend staan te wachten als er een HD remake komt, en in de tussentijd ook zeiken dat er geen echte PS4 titels komen.
Niemand beweert hier dat jij moet juichen. Sterker nog je draait de boel om. Jij bent degene die het een probleem vond dat remakes hier worden geaccepteerd.

En kan jij mij het verband aantonen tussen de remakes en "de echte PS4 titels" ? Ik zie dat niet namelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 14:18 ]

Verwijderd

@Dennis,

Je kunt ze ook nu alvast downloaden via deze website :

http://www.sonyentertainm.../nl-nl/playstation-store/

Gebruik de zoekfunctie om de spellen te vinden.

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-10 15:43

Odieus

Onuitstaanbaar

@Dennis,

Ik snap niet waar je je zo druk over maakt, niemand verplicht je om die remakes aan te schaffen. Ik ben blij dat de remakes worden aangeboden voor de mensen die het origineel nog niet gespeeld hebben.

PSN: LinQ-NL

• ButsMG

@Dennis,

Je bent volgens mij de enige die vindt dat we met zijn alle hetzelfde moeten reageren op de spellen die er uitkomen. Jij mag best huilen als er een remake uitkomt hoor... ;)

Veel verschillende smaken, veel verschillende producten! *O*

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

@Dennis,

Dat noemt men ook gewoon verschillende meningen hebben. Niets mis mee, me dunkt.

• HaskoF
  • Laatst online: 04-11 11:48
Ik ben het gedeeltelijk eens met lanerios.

Het is een Remake... dus niks nieuws....
Er is wel een change, de verandering dat de graphics verbeterd zijn.

Ik ben zelf ook niet zo een voorstander van Remastered editions.
Ieder zn eigen ding en niemand verplicht/ je om remakes te laten of te kopen.

Verwijderd

HaskoF schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:24:
Het is een Remake... dus niks nieuws....
Er is wel een change, de verandering dat de graphics verbeterd zijn.
+ dat de gameplay ook aanzienlijk verbeterd vanwege 60 fps. Dat is echt een wereld van verschil bij TLOU.

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Ik geef het ook maar op, blijkbaar mag je geen enkel (beargumenteerde) kritiek leveren richting Sony.
Eerst wordt mijn punt als zeur of zeik gezien en als ik begin over Playstation Now is het "BS".

Nogmaals het was absoluut niet mijn punt om een CommentWar te beginnen of een flame, het verre daarvan zelfs. Als je het youtube filmpje (podcast beyond) van IGN bekijkt, vertelt Collin dat TLOU een uitstekende uitzondering is. Ik denk ook dat GTA zich in dat rijtje schuilt. Alleen zitten we echt te wachten op Sleeping Dogs etc? Lever dan maar de 2 gratis PS Plus games voor de PS3 per maand, ook gelijk voor de PS4.

Het feit dat er in de PS4 geen Cell processor zit en dat misschien Sony een bepaalde visie heeft omtrent Playstation Now. Geen oude games bijvoorbeeld. Is geen enkel probleem, alleen jammer dat Sony dat niet communiceert en de stroom aan HD remakes toelaat.
HertogJack schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:35:
Jullie gaan het niet eens worden mensen, dus hou er maar beter over op ;)
We hoeven het niet eens te worden, daar ben ik ook niet op uit. Verschillende mensen, verschillende meningen of zoals mijn moeder dat altijd zegt: Een mening is net als een kont, iedereen heeft namelijk er wel een. Maar het punt is ook een klein beetje, dat dus een observatie, kritiek en een mening vaak in dit topic snel als negatief wordt gezien. Kijk maar naar het hele gebeuren rond om het DC post van tweaker Phusebox (tijdens Gamescom), of mijn kritiek op Destiney. Iedereen spring er op zonder naar het aspect te kijken "dat alles anders kan" of "waarom er voor deze weg is gekozen"

[ Voor 65% gewijzigd door muhda op 03-09-2014 15:00 ]

• HertogJack
Jullie gaan het niet eens worden mensen, dus hou er maar beter over op ;)

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:31:
[...]

+ dat de gameplay ook aanzienlijk verbeterd vanwege 60 fps. Dat is echt een wereld van verschil bij TLOU.
Meh. Ik vind het absoluut geen wereld van verschil ten opzichte van TLOU op de PS3.

Verwijderd

FallenAngel666 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:39:
[...]

Meh. Ik vind het absoluut geen wereld van verschil ten opzichte van TLOU op de PS3.
Prima, dat is ook persoonlijk. Voor mij is er iig een groot verschil tussen sub 30 fps en 60 fps. Maar je kan toch niet onkennen dat de gameplay er op vooruit is gegaan. Het punt m.b.t. verbeterde gameplay wordt in zo'n beetje elke review genoemd dus ik zal niet de enige zijn.

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Sorry, maar nee. Sterker nog, ik vond de overall kwaliteit van de PS3 versie beter. De remastered versie had voor de patch rondes nog redelijk irritante A.I bugs en nu nog steeds last van texture pop-in. De gamplay is verder identiek, daar is niets aan gewijzigd. Het is ook geen snelle shooter.

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-11 20:45
Die aaa titels komen toch wel dat houden de remasterd games echt niet tegen. Ikzelf kom van de 360 en ben er echt blij mee iig.

• Faaz0
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:04
bukkum schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:55:
Die aaa titels komen toch wel dat houden de remasterd games echt niet tegen. Ikzelf kom van de 360 en ben er echt blij mee iig.
Ik heb exact hetzelfde, kom ook van de 360. En alleen voor ons is het al waard de remastered titels uit te brengen. Dat mensen het al op PS3 gespeeld hebben en zich daar aan ergeren kan ik me ook wel voorstellen, maar de echte PS4 klapperts komen eraan. Half jaartje geduld en we hebben het niet meer over remakes gok ik :9

• ButsMG
muhda schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:33:
[...]

Ik geef het ook maar op, blijkbaar mag je geen enkel (beargumenteerde) kritiek leveren richting Sony.
Eerst wordt mijn punt als zeur of zeik gezien en als ik begin over Playstation Now is het "BS".

*knipperdeknip*
We komen er inderdaad niet uit. Nogmaals, ieder mag zijn mening uiten.
Wel wil ik mezelf nog even verdedigen ten opzichte van bovenstaande opmerking:

Wat jij vindt (met betrekking tot Playstation Now) vind ik geen BS. Maar dat zo'n GTA V en TLOU Playstation Now titels zouden moeten zijn vind ik bullshit. Dat is nogal een verschil namelijk.

Je doet namelijk net alsof ik jouw uitspraken/mening BS vind... Not the case my friend...

Pagina: 1 ... 13 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link