https://www.playstation.com/nl-nl/get-help/contact-us/SamsungDaan schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:20:
Beste tweaker, ik heb sinds juni dit jaar een PS4 en heb er amper mee gespeeld (hooguit een uurtje of 20 aangestaan incl film kijken e.d) en heb al meerdere keren gehad dat hij niets deed. Vorige keed werke de software intialiseren prima. Deze keer alleen piep. Geen licht helemaal niets... Daarnet helemaal ontmanteld, en op de niet HDD kant gedrukt (zacht, niet erop staan wat mensen doen) en werkt weer prima. Ook zei hij net dat er een update geïnstalleerd kon worden (4.0). Gedaan, verliep prima. Wat raden jullie mij aan? (Het gebeurd dus vaker)
Ja, ikSpam schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:31:
Mijn PS4 maakt de laatste tijd een hels kabaal met de fan. Nu weet ik niet meer waar ik 'm gekocht heb maar wel wanneer. Namelijk 3 december 2014 in een combipakket met GTA V, welke toen net uit was. Als ik deze topic zo lees zal ik overigens waarschijnlijk gezeik krijgen met Sony. Als ik het serienr (03274522467029738) invoer op hun website dan krijg ik namelijk die melding.
Dus wellicht moet ik zelf de knutselschoenen aantrekken. Iemand ervaring met dit?Bas z'n knutselblog: Minder luidruchtig gamen op de PS4
Ik inmiddels ook
Blaast minder snel nu maar als ie blaast is het nog steeds veel herrie
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
tot op heden is de ce-34878-0 nog steeds niet opgelost helaas.
op de ps4 slim heb ik er ook last van ( al een paar keer geruild voor een nieuwe )
hoe kan het toch dat sony dit niet weet te fixen?
irritant,heel irritant....
op de ps4 slim heb ik er ook last van ( al een paar keer geruild voor een nieuwe )
hoe kan het toch dat sony dit niet weet te fixen?
irritant,heel irritant....
Op MP zie ik veel PS4 Pro's aangeboden zonder bon. Wat ik mij afvraag - puur uit interesse want ik zou nooit een PS4 zonder bon kopen - is stel je koopt er een zonder bon en hij raakt na een tijdje defect. Kun je dan rechtstreeks bij Sony aankloppen voor garantie? Ik bedoel, het lijkt me vrij duidelijk dat er nog garantie op zit gelet op de release date. Echter, je gaat geen overeenkomst aan met Sony maar met een "tussenschakel". Zie ik iets over het hoofd?
Je kan het altijd creatief proberen te spelen door te zeggen ik weet niet meer waar ik hem gekocht maar het serie nummer zegt dat ik nog garantie heb. Verlies je hoogstens een paar maanden wellicht in totaal. Zolang het serienummer zegt garantie zouden ze in feite het gewoon moeten vervangen.Goliath schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:47:
Op MP zie ik veel PS4 Pro's aangeboden zonder bon. Wat ik mij afvraag - puur uit interesse want ik zou nooit een PS4 zonder bon kopen - is stel je koopt er een zonder bon en hij raakt na een tijdje defect. Kun je dan rechtstreeks bij Sony aankloppen voor garantie? Ik bedoel, het lijkt me vrij duidelijk dat er nog garantie op zit gelet op de release date. Echter, je gaat geen overeenkomst aan met Sony maar met een "tussenschakel". Zie ik iets over het hoofd?
Hoeveel energie en moeite het zou kosten en of dat het waard is weet ik niet. Ligt er aan hoeveel je uiteindelijk hebt bespaard naar mijn idee
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Ik heb echt een rare probleem. Elke keer dat ik mn iphone earphones aansluit aan mn controller, werkt de linker earpiece niet meer, is dan echt defect, ook op alles waar ik die earphones aansluit. Heb nu al 2 defect hierdoor. Ik vraag me af of dit aan een slechte controller is of iets wat ik gewoon niet meer moet doen?
Hey allemaal,
Ik heb m'n playstation nu precies een jaar, en heb al sinds het begin dat hij soms uitvalt(kan in standby of gewoon aan zijn) en dat hij dan een blauw knippertje en een piepje geeft als je op de aantoets drukt... Ik wordt er gek van want elke keer doet hij het dan niet. Nu belde ik vandaag naar de Playstation support en die stuurde mij een mailtje voor een retourplan etc. Maar ik ga geen 150,- betalen?? Begrijp ik het nu verkeerd of??
Ik heb m'n playstation nu precies een jaar, en heb al sinds het begin dat hij soms uitvalt(kan in standby of gewoon aan zijn) en dat hij dan een blauw knippertje en een piepje geeft als je op de aantoets drukt... Ik wordt er gek van want elke keer doet hij het dan niet. Nu belde ik vandaag naar de Playstation support en die stuurde mij een mailtje voor een retourplan etc. Maar ik ga geen 150,- betalen?? Begrijp ik het nu verkeerd of??
Anoniem: 170423
@SamsungDaan
Je hebt 2 jaar garantie en als dat afgelopen is moet je betalen voor reparatie.
Je hebt 2 jaar garantie en als dat afgelopen is moet je betalen voor reparatie.
@Anoniem: 170423 Weet ik maar ik heb hem net een jaar, en als ik naar de Playstation ondersteuning ga en ik mijn serienummer intik krijg ik gelijk "
Je kunt het probleem mogelijk oplossen met onze online selfservice-tool. Als dat het probleem niet oplost en je besluit om het product naar ons te sturen voor reparatie of vervanging, dan wordt er een toeslag van € 150.00 berekend.
Je kunt het probleem mogelijk oplossen met onze online selfservice-tool. Als dat het probleem niet oplost en je besluit om het product naar ons te sturen voor reparatie of vervanging, dan wordt er een toeslag van € 150.00 berekend.
@SamsungDaan
Gewoon garantie claimen bij de winkel waar je de PS4 gekocht hebt en uitleggen
dat je twee jaar garantie hebt.
Gewoon garantie claimen bij de winkel waar je de PS4 gekocht hebt en uitleggen
dat je twee jaar garantie hebt.
Even een vraagje aan jullie: iemand wil mij tweedehands een Ps4 aanbieden, maar is vermoedelijk de bon kwijt. Is er ook een gerantieregeling via Sony dat gaat per serialnummer o.i.d.? En hoe lang zou die dan zijn? Of moet je echt een factuur?
Hallo,
Ik heb sinds kort een Playstation 4 Pro gekocht, maar heb wat problemen ermee. Als ik games speel dan zie ik een soort van ghosting op het scherm. Dit is vooral goed te zijn bij Uncharted 4, maar treed ook op bij een Horizon Zero Dawn. Ik heb alle post processing van mijn televisie al uitgeschakeld, maar het probleem blijft aanhouden. Ik heb tevens ook al de software van de televisie up 2 date gebracht.
Ik heb dit probleem niet bij een ander apparaat op deze HDMI poort.
Heeft iemand dit ook meegemaakt en een idee wat het kan zijn ?
Ik heb sinds kort een Playstation 4 Pro gekocht, maar heb wat problemen ermee. Als ik games speel dan zie ik een soort van ghosting op het scherm. Dit is vooral goed te zijn bij Uncharted 4, maar treed ook op bij een Horizon Zero Dawn. Ik heb alle post processing van mijn televisie al uitgeschakeld, maar het probleem blijft aanhouden. Ik heb tevens ook al de software van de televisie up 2 date gebracht.
Ik heb dit probleem niet bij een ander apparaat op deze HDMI poort.
Heeft iemand dit ook meegemaakt en een idee wat het kan zijn ?
@Wolliebolly Zet je scherminstellingen eens op 1080 ipv 4k als hier de ghosting ook is dan weten we dat ook weer.
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 15-06-2017 14:26 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik ga dat vanavond even proberen en laat het dan direct weten.Jasphur schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:23:
@Wolliebolly Zet je scherminstellingen eens op 1080 ipv 4k als hier de ghosting ook is dan weten we dat ook weer.
Probleem is opgelost door Playstation contact center. Playstation is safe modus opstarten en de database opnieuw aan laten maken. Dit heeft geholpen.
Heb sinds vandaag het probleem met het zwarte scherm als HDCP staat ingeschakeld op mijn ps4pro.
Het probleem begon toen ik de hdmi kabel verwisselde van het kastje van de PSVR naar de tv (om games in HDR te kunnen spelen). Ik krijg geen beeld (enkel geluid) meer als ik op 4k+HDCP instel. Als ik hem in de 1080p hdmi port stop krijg ik wel gewoon beeld.
Is hier een oplossing voor of moet ik HDCP uitgeschakeld houden?
Het probleem begon toen ik de hdmi kabel verwisselde van het kastje van de PSVR naar de tv (om games in HDR te kunnen spelen). Ik krijg geen beeld (enkel geluid) meer als ik op 4k+HDCP instel. Als ik hem in de 1080p hdmi port stop krijg ik wel gewoon beeld.
Opstarten in safe mode en dan de resolutie aanpassen ?sjaakvandertak schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:06:
Heb sinds vandaag het probleem met het zwarte scherm als HDCP staat ingeschakeld op mijn ps4pro.
psn: taker-mart
Hoi! Ik heb sinds een jaar of 1,5 een ps4, werkte altijd goed en gebruikte hem niet overmatig veel.
Een tijd geleden, ik gok winter 2016 kreeg ik opeens eens een probleem, had hem een keer uitgezet zonder af te sluiten en toen begon de ellende. Hij wilde niet meer opstarten.
Toen een DB rebuild gedaan in safe mode waarna het weer werkte.
Op een gegeven moment, een tijd later, ging het met een update van de systeemsoftware weer mis.
Toen hield een DB rebuild niet meer. Ik heb toen uiteindelijk het grote update bestand gedownload en opnieuw geinstalleerd. Dat hielp toen en sinds dien werkte het allemaal prima.
Tot van de week.
Hij startte normaal op maar na een verhuizing (ja PS4 zat netjes ingepakt in de ori doos en heb ik met de hand naar m'n nieuwe huis gebracht aangezien het om de hoek was) was het weer tijd voor een update.
Die verklooide blijkbaar alles want opstarten deed hij niet meer.
In eerste instantie hielp een klein update bestand (4.73 en dan de 300 nogwat MB versie) en werkte het weer.
Toen ging het tijdens een potje PES ineens mis. Blauw scherm met kringels en niet meer voor of achteruit. Reboot? Weer niet kunnen starten dus maar weer vanalles geprobeerd. DB Rebuild? Deed hij niet eens, iedere keer allerlei vage foutcodes, niet willen initialiseren, niks niet. Dus ook reinstall wil hij niet aan met het grote bestand.
Nu las ik ergens online dat of de HDD naar de kleaute is of dat ik hem er slechts uit moet halen en de contacten schoon moet maken. (veel warmte natuurlijk en stof). Iemand die weet wat wijsheid is?
Een tijd geleden, ik gok winter 2016 kreeg ik opeens eens een probleem, had hem een keer uitgezet zonder af te sluiten en toen begon de ellende. Hij wilde niet meer opstarten.
Op een gegeven moment, een tijd later, ging het met een update van de systeemsoftware weer mis.
Toen hield een DB rebuild niet meer. Ik heb toen uiteindelijk het grote update bestand gedownload en opnieuw geinstalleerd. Dat hielp toen en sinds dien werkte het allemaal prima.
Tot van de week.
Hij startte normaal op maar na een verhuizing (ja PS4 zat netjes ingepakt in de ori doos en heb ik met de hand naar m'n nieuwe huis gebracht aangezien het om de hoek was) was het weer tijd voor een update.
In eerste instantie hielp een klein update bestand (4.73 en dan de 300 nogwat MB versie) en werkte het weer.
Toen ging het tijdens een potje PES ineens mis. Blauw scherm met kringels en niet meer voor of achteruit. Reboot? Weer niet kunnen starten dus maar weer vanalles geprobeerd. DB Rebuild? Deed hij niet eens, iedere keer allerlei vage foutcodes, niet willen initialiseren, niks niet. Dus ook reinstall wil hij niet aan met het grote bestand.
Nu las ik ergens online dat of de HDD naar de kleaute is of dat ik hem er slechts uit moet halen en de contacten schoon moet maken. (veel warmte natuurlijk en stof). Iemand die weet wat wijsheid is?
Adjust non olet, plerumque...
Als je nog garantie hebt: opsturen?1nsane schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:47:toon volledige bericht
Hoi! Ik heb sinds een jaar of 1,5 een ps4, werkte altijd goed en gebruikte hem niet overmatig veel.
Tot van de week.
Dat weet ik niet zeker, ik heb hem nu bijna 2 jaar denk ik dus ik vermoed van wel, echter door de verhuizing zit de bon van de mediamarkt nog ergens in een doos. Ik heb ook een hoop slechte verhalen gehoord over deze service van Sony dus als ik het zelf met een andere hdd en me die ellende kan besparen doe ik dat liever.
Overigens heb ik de hdd er gisteren even uitgehaald en de contactjes even goed schoongemaakt.
Toen wilde hij ineens wel de software opnieuw installeren en leek hij ook wat vlotter te reageren!
Inmiddels 2x een reboot gedaan en hij startte gewoon normaal weer op dus wellicht was dat het probleem (fingers crossed!).
Opzich ook niet ondenkbaar dat dit het probleem is, ik heb het in een pc of laptop nog nooit meegemaakt maar online schijnt dit regelmatig voor te komen alleen lees je over verschillende oplossingen, vooral van Engelstalige mensen die nog geen fatsoenlijke zin kunnen schrijven zonder straattaal..
Uiteindelijk kan het best dat door veel warm en koud + stof de contactjes oppervlakkig vies worden of dat gewoon de constructie van de aansluiting wat brak is.
Adjust non olet, plerumque...
Zo ik weet even niet meer hoe het precies zit maar heb het volgende probleem !
Anderhalf jaar geleden een ps4 1 tb uncharted limited editie gekocht en iets later een extra uncharted controler erbij...
nu is er 1 van de twee controlers overleden hij laad niet meer op. Ik naar de winkel.... (gamemania ) die heeft hem gereset en zegt hij is overleden je moet bij Sony zijn. ...
Ik via de website nummer van de controler ingevoerd... en zij beweren geen garantie....
Je mag toch verwachten dat je wettelijk gezien recht hebt op minimaal 1 jaar garantie en op het feit van levensverwachting van een product ook nog extra garantie. Ik heb al een bericht op Facebook geplaatst bij officiele sony playstation pagina dus afwachten op een reactie.
Zijn er nog andere dingen die ik kan doen of zie ik iets verkeerd ? of loop ik bij de verkeerde aan de bel te trekken. Kortom ... tips , opmerkingen hulp gaarne ...
ps ik ben een zeg maar recreatieve gebruiker dus niet intensief...
Anderhalf jaar geleden een ps4 1 tb uncharted limited editie gekocht en iets later een extra uncharted controler erbij...
nu is er 1 van de twee controlers overleden hij laad niet meer op. Ik naar de winkel.... (gamemania ) die heeft hem gereset en zegt hij is overleden je moet bij Sony zijn. ...
Ik via de website nummer van de controler ingevoerd... en zij beweren geen garantie....
Je mag toch verwachten dat je wettelijk gezien recht hebt op minimaal 1 jaar garantie en op het feit van levensverwachting van een product ook nog extra garantie. Ik heb al een bericht op Facebook geplaatst bij officiele sony playstation pagina dus afwachten op een reactie.
Zijn er nog andere dingen die ik kan doen of zie ik iets verkeerd ? of loop ik bij de verkeerde aan de bel te trekken. Kortom ... tips , opmerkingen hulp gaarne ...
Je moet bij Gamemania zijn voor je garantie. Sony is niets aan je verplicht.Gandalf68 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:49:toon volledige bericht
Zo ik weet even niet meer hoe het precies zit maar heb het volgende probleem !
Mijn ps4 (heb hem sinds 2013) kan sommige spellen disks niet meer lezen. Heb al heel wat geprobeerd via de YouTube help filmpjes met opnieuw update installeren en opstarten. Werkt allemaal niet. Frustrerend is het.
heb ondertussen bij Gamemania het een en ander aangegeven die beweerde Sony , en Sony beweerde Gamemania,
Gamemania gebeld, die zeggen 1 jaar garantie... toen ik vertelde van de verwachte levensduur en dat een controler van 1 jaar en 3 maanden niet kapot mag gaan wilde men het houden op 1 jaar, ik zei dat ik geinformeerd had bij de consumentenbond en deze zou gaan inschakelen bond men in, hij ging overleggen met zijn meerdere en kijken hoe Sony er tegenover stond...
Ben benieuwd en als ze niet tegemoet komen gaan ze wat beleven , ....
UPDATE
Ondertussen mail gehad van ze
Gamemania gebeld, die zeggen 1 jaar garantie... toen ik vertelde van de verwachte levensduur en dat een controler van 1 jaar en 3 maanden niet kapot mag gaan wilde men het houden op 1 jaar, ik zei dat ik geinformeerd had bij de consumentenbond en deze zou gaan inschakelen bond men in, hij ging overleggen met zijn meerdere en kijken hoe Sony er tegenover stond...
UPDATE
De consumentenbond gebeld en we gaan ze nu maar eens per mail en snailmail proberen in beweging te krijgen, een levensduur van drie jaar mag je minimaal wel als levensverwachting hebben, wordt vervolgdYves (Game Mania)toon volledige bericht
Aug 29, 12:35 CEST
Beste Alexander,
Naar aanleiding van het telefoongesprek komen we graag terug op jouw issue i.v.m. de defecte Uncharted controller.
We hebben dit opgenomen met Sony, maar helaas geen uitzondering kunnen bekomen. Aangezien de controller 3 maanden uit garantie valt kunnen we deze dus jammer genoeg niet meer omruilen.
We zullen in dit geval dus helaas geen oplossing kunnen aanreiken, aangezien de garantie verlopen is.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Yves
Customer Care Game Mania
Wij waarderen je mening en horen graag of je tevreden bent
[ Voor 45% gewijzigd door Gandalf68 op 29-08-2017 15:32 ]
even een vraagje; Ik ben al een aantal jaar in bezit van een PS4. Zeer tevreden overigens. Nu heb ik een samsung ks7000 aangeschaft. En dacht nu kan ik games met HDR weergave spelen.
Mijn video uitvoer staat in de PS4 goed ingesteld met de melding dat me tv HDR ondersteund. En me Tv staat ingesteld op game modus met UHD Color aan op de hdmi poort...
Ik snap dat niet elk spel dit ondersteund. Maar als voorbeeld, Fifa 17 toch wel?
Mijn video uitvoer staat in de PS4 goed ingesteld met de melding dat me tv HDR ondersteund. En me Tv staat ingesteld op game modus met UHD Color aan op de hdmi poort...
Ik snap dat niet elk spel dit ondersteund. Maar als voorbeeld, Fifa 17 toch wel?
Heb net 3 maanden een PS4 Pro, nu gaat deze niet meer aan, een piepje, 2ms een blauw lampje en hij gaat weer uit.
Dus garantie geclaimd en wacht op de afhandeling. Tot zover prima zou je zeggen.
Maar ik kon niet wachten en wilde graag verder gamen. Dus een PS4 slim gekocht, amper een week later, poef, exact hetzelfde probleem. Dus een piepje, 2ms een blauw lampje en uit.
Al van alles geprobeerd, andere stroomkabel, andere HDMI kabel, andere netwerkkabel, andere stopcontact, ander stopcontact op een andere groep.. Helpt allemaal niets..
Wie weet raad? Voor ik zometeen PS4 nummer 3 omzeep ga helpen..
Dus garantie geclaimd en wacht op de afhandeling. Tot zover prima zou je zeggen.
Maar ik kon niet wachten en wilde graag verder gamen. Dus een PS4 slim gekocht, amper een week later, poef, exact hetzelfde probleem. Dus een piepje, 2ms een blauw lampje en uit.
Al van alles geprobeerd, andere stroomkabel, andere HDMI kabel, andere netwerkkabel, andere stopcontact, ander stopcontact op een andere groep.. Helpt allemaal niets..
Dit is je gewoon afwimpelen, ze houden zich niet aan de wet. Zij zijn als verkoper verantwoordelijk, Sony heeft hier niets mee te maken: de fabrieksgarantie van Sony is een extraatje voor de consument en de GameMania mag zich hier niet op beroepen. De GameMania moet jou een gratis reparatie aanbieden of vervanging van de controller. Dat weten ze donders goed, dus laat je niet afschepen. Eis een leidinggevende direct te spreken. Dreig met juridische stappen.Gandalf68 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:44:toon volledige bericht
heb ondertussen bij Gamemania het een en ander aangegeven die beweerde Sony , en Sony beweerde Gamemania,
UPDATE
[...]
De consumentenbond gebeld en we gaan ze nu maar eens per mail en snailmail proberen in beweging te krijgen, een levensduur van drie jaar mag je minimaal wel als levensverwachting hebben, wordt vervolgd
https://www.rijksoverheid...heb-aangeschaft-defect-is
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
Overigens voor de goede orde: er is in Nederland geen garantietermijn. Er wordt vaak twee jaar geroepen, maar dat is nergens vastgelegd. Dat maakt het soms moeilijker om je recht te halen. Wat je ook det, laat je niet afwimpelen. Blijf brieven schrijven. Vraag juridisch advies bij consumentenorganen, geschillencommissies en het juridisch loket. Klagen op social media helpt ook vaak.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Had je een game in de PS4 zitten? Beide keren dezelfde? Misschien ligt het aan de game die je console sloopt?Segafreak83 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:16:
Heb net 3 maanden een PS4 Pro, nu gaat deze niet meer aan, een piepje, 2ms een blauw lampje en hij gaat weer uit.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Nope, geen game in de drive. Hoe kan een game mijn ps4 slopen overigens? Het is zijn core business om games af te spelen..Yorinn schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:55:
[...]
Had je een game in de PS4 zitten? Beide keren dezelfde? Misschien ligt het aan de game die je console sloopt?
Misschien dat er een vuiltje / foutje op de disc zat waardoor die hem gesloopt heeft? Maar gezien dat nu is uitgesloten heb ik ook geen ideeën meer.Segafreak83 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:23:
[...]
Nope, geen game in de drive. Hoe kan een game mijn ps4 slopen overigens? Het is zijn core business om games af te spelen..
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Misschien handig om mijn (verrassend positieve) ervaring te delen.
Vorige week donderdag deed de L3-pook van mijn DualShock 4 V2 controller het niet meer. Bekend probleem bij velen volgens mij. Gelukkig heb ik nog een maand garantie, dus ik heb de controller opgegeven voor reparatie op de site. Vrijdag de retourbon uitgeprint en de controller op de post gedaan. En verrassend genoeg is er net een gloednieuwe controller afgeleverd. Net iets minder dan een week zonder controller gezeten dus. Helemaal top.
Vorige week donderdag deed de L3-pook van mijn DualShock 4 V2 controller het niet meer. Bekend probleem bij velen volgens mij. Gelukkig heb ik nog een maand garantie, dus ik heb de controller opgegeven voor reparatie op de site. Vrijdag de retourbon uitgeprint en de controller op de post gedaan. En verrassend genoeg is er net een gloednieuwe controller afgeleverd. Net iets minder dan een week zonder controller gezeten dus. Helemaal top.
Ik vroeg me af.
Is het waar 1 jaar garantie vanuit PS?
Ook niet vanuit de winkel zelf?
Je zin is niet compleet. Wat wil je nu vragen?theduke1989 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:58:
Ik vroeg me af.
Sony geeft fabrieksgarantie, de winkel heeft wettelijke plichten omtrent garantie.
Toen ik de PS4 Pro hier in Duitsland kocht in MM voor €284,- vroeg ik aan de kassa of ik twee jaar garantie heb. Heeft ze me verteld dat het maar 1 jaar was. Toen ik dat hoorde was ik een beetje geshockt. Uit ervaring weet ik dat je 1 jaar vanuit fabrikant en 1 jaar vanuit winkel krijgt. Maar als zij echt 1 jaar zegt? Dan vindt ik dat best wel triest.sebastius schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:47:
[...]
Je zin is niet compleet. Wat wil je nu vragen?
Sony geeft fabrieksgarantie, de winkel heeft wettelijke plichten omtrent garantie.
Tja duitsland, andere regelstheduke1989 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:49:
[...]
Toen ik de PS4 Pro hier in Duitsland kocht in MM voor €284,- vroeg ik aan de kassa of ik twee jaar garantie heb. Heeft ze me verteld dat het maar 1 jaar was. Toen ik dat hoorde was ik een beetje geshockt. Uit ervaring weet ik dat je 1 jaar vanuit fabrikant en 1 jaar vanuit winkel krijgt. Maar als zij echt 1 jaar zegt? Dan vindt ik dat best wel triest.
Garantie is Europees geregeld neem ik aan ?.sebastius schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:53:
[...]
Tja duitsland, andere regelsEn als ie na 1 jaar nog niet stuk is gaat ie nog wel even mee.
Nopetheduke1989 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:29:
[...]
Garantie is Europees geregeld neem ik aan ?.
Anoniem: 1010033
Hallo! Hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik word een beetje gek, haha.
Ik heb sinds 2 jaar een Playstation 4, bevalt me erg goed. Maar sinds een tijdje heb ik er een probleem mee... Als ie uitstaat begint ie uit het niets te piepen en/of de disc die er in zit er uit te schuiven. Ik haal de disc er dan uit en zet de PS uit, maar alsnog gaat ie door met piepen. Ik had al wat op internet gekeken en systeem geupdate, stekker er even uit, opnieuw opstarten etc. Soms helpt het voor een tijd, maar zoals de laatste dag gebeurt het weer iedere dag. Weet iemand wat ik (nog meer) kan doen?
Ik heb sinds 2 jaar een Playstation 4, bevalt me erg goed. Maar sinds een tijdje heb ik er een probleem mee... Als ie uitstaat begint ie uit het niets te piepen en/of de disc die er in zit er uit te schuiven. Ik haal de disc er dan uit en zet de PS uit, maar alsnog gaat ie door met piepen. Ik had al wat op internet gekeken en systeem geupdate, stekker er even uit, opnieuw opstarten etc. Soms helpt het voor een tijd, maar zoals de laatste dag gebeurt het weer iedere dag. Weet iemand wat ik (nog meer) kan doen?
Zelf nooit gehad, maar klinkt als het bekende "auto eject" probleem waar heel veel over te vinden valt als je de juiste zoekterm gebruikt.
Geloof dat het soms op te lossen was door het rubbervoetje dichtbij de eject knop te verwijderen.
Geloof dat het soms op te lossen was door het rubbervoetje dichtbij de eject knop te verwijderen.
Ik had ook jouw probleem en heb gepield met dat rubber stukje onder je buttons. Daarnaast ook de video tutorial gevolgd waarin je een plastic/rubber schroefje aandraait bij je discdrive. Ik heb er nu geen last meer van
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Europese garantie was toch juist duidelijk 2 jaar?
Alleen in Nederland geldt dan weer de vage regel: "U moet een product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een product mee moet gaan hangt af van wat het is."
Anoniem: 1010033
Dank voor de reacties in ieder geval!
Ben zelf niet zo zeker van mezelf dat ik niks sloop haha, maar ik ga het proberen.
Heey, Ik heb sinds woensdag een probleem met mijn PS4.. Ik krijg de volgende melding foutmelding als ik verbinding wil maken met het internet: WS-37397-9
Na googlen ben ik erachter gekomen dat mijn ip verbannen is? Ik weet niet waarom ? Ik heb verder niets gedaan behalve GTA V geupdated op dinsdag avond. Weet iemand toevallig wat ik nu nog kan doen? Ik heb het modem al gereset en ook de internet instellingen van de ps4 gereset.
Na googlen ben ik erachter gekomen dat mijn ip verbannen is? Ik weet niet waarom ? Ik heb verder niets gedaan behalve GTA V geupdated op dinsdag avond. Weet iemand toevallig wat ik nu nog kan doen? Ik heb het modem al gereset en ook de internet instellingen van de ps4 gereset.
Als je zelf iets sloopt heeft dat sowieso al niks meer met garantie te makenAnoniem: 1010033 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:34:
Dank voor de reacties in ieder geval!Ben zelf niet zo zeker van mezelf dat ik niks sloop haha, maar ik ga het proberen.
Anoniem: 344385
Hallo iedereen,
Ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn PS4 en zou graag hier om adviezen vragen.
Het gebeurt de laatste tijd namelijk regelmatig dat mijn PS4 tijdens het spelen opeens uitvalt. Wil ik hem dan direct aanzetten, dan gebeurt er niets. Wacht ik dan 10 tot 20 seconden, kan ik hem wel aanzetten. Het blauwe lampje gaat dan wel aan, maar dit gaat meestal na 10 seconden ook weer uit en verder gebeurt er niets.
Wacht ik vervolgens 5 minuut en haal ik de voeding en HDMI kabel even los, dan werkt hij weer en kan ik weer verder. Krijg verder ook geen foutmeldingen te zien.
In eerste instantie lijkt dit op een probleem veroorzaakt door overheating. Ik heb de PS4 al open gehaald en deze schoon gemaakt met perslucht. Naar mijn mening viel het reuze mee met de stof die ik aantrof. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de stof zich ergens anders ophoopt. Daarnaast staat de PS4 ook op een koele ondergrond (tegels), toch vind ik dat de PS van bovenaf best warm aanvoelt als dit gebeurt.
Het lijkt overigens wel 9 van de 10 keer te gebeuren wanneer ik Overwatch speel. Ik speel ook regelmatig de nieuwe South Park game, maar dan gebeurt er niets. Misschien dat Overwatch een stuk zwaarder is.
Ik hoor het graag als iemand suggesties heeft
Ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn PS4 en zou graag hier om adviezen vragen.
Het gebeurt de laatste tijd namelijk regelmatig dat mijn PS4 tijdens het spelen opeens uitvalt. Wil ik hem dan direct aanzetten, dan gebeurt er niets. Wacht ik dan 10 tot 20 seconden, kan ik hem wel aanzetten. Het blauwe lampje gaat dan wel aan, maar dit gaat meestal na 10 seconden ook weer uit en verder gebeurt er niets.
Wacht ik vervolgens 5 minuut en haal ik de voeding en HDMI kabel even los, dan werkt hij weer en kan ik weer verder. Krijg verder ook geen foutmeldingen te zien.
In eerste instantie lijkt dit op een probleem veroorzaakt door overheating. Ik heb de PS4 al open gehaald en deze schoon gemaakt met perslucht. Naar mijn mening viel het reuze mee met de stof die ik aantrof. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de stof zich ergens anders ophoopt. Daarnaast staat de PS4 ook op een koele ondergrond (tegels), toch vind ik dat de PS van bovenaf best warm aanvoelt als dit gebeurt.
Het lijkt overigens wel 9 van de 10 keer te gebeuren wanneer ik Overwatch speel. Ik speel ook regelmatig de nieuwe South Park game, maar dan gebeurt er niets. Misschien dat Overwatch een stuk zwaarder is.
zie quote voor inhoud.Anoniem: 344385 schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:17:toon volledige bericht
Hallo iedereen,
Waar heb je de stof precies weggehaald? Er staan op YouTube ook DIY tuts om de koelpasta en stof overall kan verwijderen. Zou dat eens proberen, garantie termijn is in jouw geval al voorbij (2 jaar?) als je hem open gemaakt hebt?
Je zou eens kunnen proberen het op film vast te leggen en de link te posten. De PS4 wordt hoe dan ook altijd wel warmer dan zeg een PC omdat je praktisch nul hebt op gebied van koeling. Niet geheel vreemd gedrag.
Bedankt voor je antwoord! Ik heb gezorgd dat de ventilatieschachten schoon gespoten zijn. Ik zal eens een DIY opzoeken en dit weekend hem nog eens nalopen.
Filmpje, kan ik proberen. Maar dan wel pas vanaf het moment dat het een keer gebeurd en dat is vrij random.
Bedankt, kom er op terug!
Groet
Mijn ps4 is er mee gestopt...
Ik zetten em aan gister kreeg een blauw beeld heel lang toen kwam ik op het begin scherm en zag links boven in update geïnstalleerd maar ik kon niks doen (hij liep vast).
Toen maar opnieuw opgestart maar kom nu in de veilige modus terecht. Ook alles geprobeerd ook hoe het op internet staat met een USB en reset maar helaas krijg alleen een fout code en kan niet update via USB....
Ik zetten em aan gister kreeg een blauw beeld heel lang toen kwam ik op het begin scherm en zag links boven in update geïnstalleerd maar ik kon niks doen (hij liep vast).
Toen maar opnieuw opgestart maar kom nu in de veilige modus terecht. Ook alles geprobeerd ook hoe het op internet staat met een USB en reset maar helaas krijg alleen een fout code en kan niet update via USB....
Post die foutcode eens, daar kan je vaak aan afleiden wat er fout is.
Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR
Als het een koelingsprobleem is dan hoor je ook de ventilator in standje straaljager gaan. Gebeurt dat niet dan wordt de ps4 niet te warm en heb je waarschijnlijk een los contact op je apu, of waarschijnlijker op je syscon-ic. Als de ps4 warm wordt zet het moederbord en de ic's daarop uit en kan een slecht contact daardoor onderbroken raken. Koelt het af werkt het dan weer. Dat het hoogstwaarschijnlijk de syscon is met het losse contact blijkt uit het vreemde aan/uit schakelen; de syscon regelt de aan/uit knop.Anoniem: 344385 schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:17:toon volledige bericht
Hallo iedereen,
rapsac schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:33:
foutcode ce-34878-0
foutcode ce-34878-0
[ Voor 3% gewijzigd door ikbenj op 20-01-2018 14:53 ]
Zo te zien is dat geen 'ernstige' fout. Je moet dat kunnen oplossen door je systeemsoftware (inderdaad via usb-stick) opnieuw te installeren. Let op dat je daarvoor niet de normale update moet gebruiken maar de grotere firmware die je ook moet gebruiken wanneer je je harddisk wisselt. De methode daarvoor staat beschreven helemaal onderaan op https://www.playstation.c...help/ps4-system-software/ , volg ''Perform a new installation of the system software'.
Je zal daarna wel alle spellen/saves kwijt zijn.
Je zal daarna wel alle spellen/saves kwijt zijn.
Ik heb pak en beet twee weken geleden de koelpasta vernieuwd. Tot heden geen problemen meer gehad!rapsac schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:41:
[...]
Als het een koelingsprobleem is dan hoor je ook de ventilator in standje straaljager gaan. Gebeurt dat niet dan wordt de ps4 niet te warm en heb je waarschijnlijk een los contact op je apu, of waarschijnlijker op je syscon-ic. Als de ps4 warm wordt zet het moederbord en de ic's daarop uit en kan een slecht contact daardoor onderbroken raken. Koelt het af werkt het dan weer. Dat het hoogstwaarschijnlijk de syscon is met het losse contact blijkt uit het vreemde aan/uit schakelen; de syscon regelt de aan/uit knop.
Bedankt voor je antwoord!
Ik ben iets te snel geweest.. Gisteren viel de PS toch weer uit.rapsac schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:41:
[...]
Als het een koelingsprobleem is dan hoor je ook de ventilator in standje straaljager gaan. Gebeurt dat niet dan wordt de ps4 niet te warm en heb je waarschijnlijk een los contact op je apu, of waarschijnlijker op je syscon-ic. Als de ps4 warm wordt zet het moederbord en de ic's daarop uit en kan een slecht contact daardoor onderbroken raken. Koelt het af werkt het dan weer. Dat het hoogstwaarschijnlijk de syscon is met het losse contact blijkt uit het vreemde aan/uit schakelen; de syscon regelt de aan/uit knop.
Ben je een beetje handig met een soldeerbout of ken je iemand in je omgeving die dat is? Controleer dan elk pinnetje van de syscon door er met een vergrootglas (of beter een microscoop) naar te kijken terwijl je zachtjes met een breekmesje tegen het pinnetje aanduwt. Beweegt het pinnetje dan heb je je probleem gevonden. Solderen van zo'n pinnetje gaat het makkelijkste door er wat flux op doen en er dan even met een schone soldeerpunt op te duwen.Anoniem: 344385 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:10:
[...]
Ik ben iets te snel geweest.. Gisteren viel de PS toch weer uit.
Ik ken denk ik wel iemand.
Weet jij toevallig of er ergens een tutorial hiervoor staat op het internet?
Weet jij toevallig of er ergens een tutorial hiervoor staat op het internet?
Een tutorial is er niet, maar je moet het ic bekijken midden op de foto hier http://www.psdevwiki.com/...1_-_maincomponentside.jpg
links van het playstation logo.
links van het playstation logo.
Iemand ervaring met het opsturen van een PS4 Pro in verband met nogal luide ventilatoren? Ik heb gelezen dat Sony twee verschillende soorten fans gebruikt (Nidec en Delta), en dat de Delta fans vele malen luidruchtiger zijn dan die van Nidec. Is Sony bereid een Delta fan te vervangen voor een Nidec fan als je dit specifiek vraagt, of kan je alleen hopen dat dit gedaan wordt?
Ik heb mijn PS4 sinds launch ongeveer en nog steeds in bezit. De laatste tijd heb ik steeds vaker last van random disc-ejects en bliepjes terwijl ik aan het gamen ben of zelfs als de PS4 uit staat.
Meer mensen met deze ervaring?
Wilde het onderstaande gaan proberen:
https://www.reddit.com/r/...ng_disc_it_seems_to_be_a/
Ik denk dat ik de PS4 ook eens even open maak en kijk of er veel stof in zit, kan nooit kwaad dit schoon te maken.
Meer mensen met deze ervaring?
Wilde het onderstaande gaan proberen:
https://www.reddit.com/r/...ng_disc_it_seems_to_be_a/
Ik denk dat ik de PS4 ook eens even open maak en kijk of er veel stof in zit, kan nooit kwaad dit schoon te maken.
Ja ik had ook die ervaring. Ik heb toen het rubber/plastic schroefje van de disc drive iets aangedraaid en daarnaast ook het rubber voetje iets uitgetrokken. Volgens mij was het probleem toen weg.
Vervelende was ook dat ik bij Diablo 3 heel vaak een disc eject kreeg en bij Wildlands bijna nooit. Het hangt dus ook van het spel af hoeveel last je ervan krijgt.
Laat maar weten of je het kan oplossen.
Vervelende was ook dat ik bij Diablo 3 heel vaak een disc eject kreeg en bij Wildlands bijna nooit. Het hangt dus ook van het spel af hoeveel last je ervan krijgt.
Laat maar weten of je het kan oplossen.
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Heb je dit inmiddels al voltooid? Ik heb namelijk hetzelfde probleem al sinds ik de PS4 Pro heb. Hij is echt heel erg luidruchtig.Capstie schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:45:
Iemand ervaring met het opsturen van een PS4 Pro in verband met nogal luide ventilatoren? Ik heb gelezen dat Sony twee verschillende soorten fans gebruikt (Nidec en Delta), en dat de Delta fans vele malen luidruchtiger zijn dan die van Nidec. Is Sony bereid een Delta fan te vervangen voor een Nidec fan als je dit specifiek vraagt, of kan je alleen hopen dat dit gedaan wordt?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Uiteindelijk niet meer gedaan. Ik heb hem wel nog even open gemaakt maar kwam tot de conclusie dat ik blijkbaar toch al een Nidec (de stillere) ventilator had, dus dat opsturen voor garantie weinig zin had. Toen maar een headset gekochtLuPo schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:38:
[...]
Heb je dit inmiddels al voltooid? Ik heb namelijk hetzelfde probleem al sinds ik de PS4 Pro heb. Hij is echt heel erg luidruchtig.
Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn controller. Ik blijf hangen op het scherm waar je de ps button in moet drukken, werkt niet. Ik krijg hem op geen enkele manier aan de praat, het rare is dat als ik m’n ps4 in safe modus opstart ik hem wel gewoon kan gebruiken... Heb al flink gegoogled en hier gezocht, misschien heeft iemand nog een tip. Wat ik heb geprobeerd:
- database rebuild
- setting naar default vanuit safe modus
- software update in safe modus
- reset knopje achterop controller
- share + ps button tijdje inhouden
- stroom een tijd van t apparaat
- andere usb kabel
- nieuwe controller (weer terug gebracht)
Helaas geen garantie meer....
- database rebuild
- andere usb kabel
Ik heb sinds een tijdje problemen met mijn ps4. Als ik de ps4 aanzet vanuit stand-by gebeurt het regelmatig dat ik geen beeld heb. Ik heb dan wel geluid via de speakers van mijn tv. Wanneer ik de ps4 helemaal uit zet en dan weer opstart heb ik wel weer beeld en geluid.
Heb de ps4 ook aangesloten op andere HDMI aansluitingen maar verhielp niet het probleem. Ook heb ik andere apparatuur getest op de HDMI aansluiting waar normaal de ps4 op zit. Maar dat gaf totaal geen problemen. Kan dus voorlopig uitsluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door de tv.
Het probleem deed zich niet altijd voor. Soms ging het een tijdje goed, en zo kwam het probleem ineens weer opzetten.
De laatste tijd is het probleem erger geworden doordat de ps4 ook geen geluid meer laat horen. Wanneer je dan de ps4 helemaal uitzet en vervolgens opstart heb je vaak wel weer beeld maar geen geluid. Ook via de optical die naar mijn reciever loopt is er geen geluid te horen. Via een koptelefoon die je aansluit op de controller laat wel geluid horen.
Hdmi kabel is vervangen om uit te sluiten of dit het probleem was maar probleem blijft zich voordoen.
Via Google kom ik alleen maar wat berichten tegen over slechte HDMI kabels. En eventueel een slechte HDMI port.
Iemand een idee wat het verder zou kunnen zijn?
Het gaat om een ps4 uit 2014.
Heb de ps4 ook aangesloten op andere HDMI aansluitingen maar verhielp niet het probleem. Ook heb ik andere apparatuur getest op de HDMI aansluiting waar normaal de ps4 op zit. Maar dat gaf totaal geen problemen. Kan dus voorlopig uitsluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door de tv.
Het probleem deed zich niet altijd voor. Soms ging het een tijdje goed, en zo kwam het probleem ineens weer opzetten.
De laatste tijd is het probleem erger geworden doordat de ps4 ook geen geluid meer laat horen. Wanneer je dan de ps4 helemaal uitzet en vervolgens opstart heb je vaak wel weer beeld maar geen geluid. Ook via de optical die naar mijn reciever loopt is er geen geluid te horen. Via een koptelefoon die je aansluit op de controller laat wel geluid horen.
Hdmi kabel is vervangen om uit te sluiten of dit het probleem was maar probleem blijft zich voordoen.
Via Google kom ik alleen maar wat berichten tegen over slechte HDMI kabels. En eventueel een slechte HDMI port.
Iemand een idee wat het verder zou kunnen zijn?
Het gaat om een ps4 uit 2014.
Anoniem: 170423 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:45:
@Campo di Casa
Op zoek naar een mooie aanbieding voor een nieuwe PS4 Slim of PS4 Pro?
Na 3 jaar stof te happen (in doos gelaten na verhuis) besloot ik om mijn ps4 nog eens in te schakelen.
Nu krijg ik telkens opnieuw de "blue light of death". Ik krijg geen beeld op mijn tv. De TV zegt wel dat hij 'iets' waarneemt van 720p maar uiteindelijk krijg ik de melding dat er toch geen signaal is.
Ik krijg de PS4 ook niet in safe mode.
Heeft iemand een idee of ik hier nog iets aan kan doen of mag ik deze naar de storthoop brengen?
Internet geeft niet veel soelaas. Ik krijg nooit een "tweede beep" te horen.
Nu krijg ik telkens opnieuw de "blue light of death". Ik krijg geen beeld op mijn tv. De TV zegt wel dat hij 'iets' waarneemt van 720p maar uiteindelijk krijg ik de melding dat er toch geen signaal is.
Ik krijg de PS4 ook niet in safe mode.
Heeft iemand een idee of ik hier nog iets aan kan doen of mag ik deze naar de storthoop brengen?
Internet geeft niet veel soelaas. Ik krijg nooit een "tweede beep" te horen.
Knap hoe druk PlayStation het wel niet heeft op hun NL support lijn. Bel nu al 1 week naar hun en elke keer moet ik half uur wachten. Ik doe dit natuurlijk niet omdat ik bel via een Duits nummer maar wordt nu onderhand wel erg moe. Mis alle toffe acties in de PSN store omdat ik geen PayPal of CC kan koppelen
Even voor de zekerheid maar je hebt gewoon een NL account en een NL Paypal/CC?theduke1989 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:21:
Knap hoe druk PlayStation het wel niet heeft op hun NL support lijn. Bel nu al 1 week naar hun en elke keer moet ik half uur wachten. Ik doe dit natuurlijk niet omdat ik bel via een Duits nummer maar wordt nu onderhand wel erg moe. Mis alle toffe acties in de PSN store omdat ik geen PayPal of CC kan koppelen
Ik heb een NL account + NL adres, had hier vroeger ook de CC van ANWB opstaan.
Maar ik woon al ondertussen nu in DE en wil nu dus een Duits CC gaan koppelen of een PayPal account, maar geen van alle helpt. Belde vandaag weer op en kon meteen als ik wou de Engelse support krijgen dit gedaan mijn probleem uitgelegd, en hij zegt ik stuur je binnen 5 minuten een email hoe dit op te lossen. Maar dit is nu al 1 uur verder. En de gozer kwam uit Australie dus denk dat ik een hoge rekening zal krijgen.
Maar ik woon al ondertussen nu in DE en wil nu dus een Duits CC gaan koppelen of een PayPal account, maar geen van alle helpt. Belde vandaag weer op en kon meteen als ik wou de Engelse support krijgen dit gedaan mijn probleem uitgelegd, en hij zegt ik stuur je binnen 5 minuten een email hoe dit op te lossen. Maar dit is nu al 1 uur verder. En de gozer kwam uit Australie dus denk dat ik een hoge rekening zal krijgen.
Hier exact hetzelfde probleem.Sluw schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:35:
Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn controller. Ik blijf hangen op het scherm waar je de ps button in moet drukken, werkt niet. Ik krijg hem op geen enkele manier aan de praat, het rare is dat als ik m’n ps4 in safe modus opstart ik hem wel gewoon kan gebruiken... Heb al flink gegoogled en hier gezocht, misschien heeft iemand nog een tip. Wat ik heb geprobeerd:
- database rebuild
- andere usb kabel
We zijn er nu al 2 dagen mee bezig en echt alle bovenstaande opties en nog 35 andere dingen geprobeerd.
Maar helaas blijven beide controllers wit knipperen en zijn ze op geen enkele manier met de ps4 te verbinden. Het gekke is dat ze wel reageren in safe-mode.
Heeft er iemand nog een mogelijke oplossing?
Het probleem was bij mij de bluetooth chip, en die schijnt vaker problemen te geven. Sommige modellen zijn door derden te repareren, is een makkelijk te vervangen chip. Bij latere modellen moet het via Sony. In safe mode werkt 'ie nog omdat het bekabeld gaat. Dat was het in ieder geval bij mij.Lowizi schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:10:
[...]
Hier exact hetzelfde probleem.
We zijn er nu al 2 dagen mee bezig en echt alle bovenstaande opties en nog 35 andere dingen geprobeerd.
Maar helaas blijven beide controllers wit knipperen en zijn ze op geen enkele manier met de ps4 te verbinden. Het gekke is dat ze wel reageren in safe-mode.
Heeft er iemand nog een mogelijke oplossing?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.
Thuis gebruik ik de volgende hardware:
LG 49SK8500
PS4 Pro
HDMI 1.4 kabel
Nu heb ik voorheen gewoon met HDR aan kunnen gamen. De game die ik nu speel is Assassin's Creed Odyssey, deze game heb ik nog gespeeld in HDR. Echter staat HDR niet meer aan en dit krijg ik ook niet meer aan.
In het PS4 menu geeft hij aan dat HDR op automatisch staat en dat er een 1.4 HDMI kabel is aangesloten. Zou er soms in een software update van de PS4 iets gebeurt kunnen zijn waarbij je een certified HDMI 2.0b kabel nodig zou moeten hebben?
Ik heb geen flauw idee hoe ik dit anders kan oplossen. Heeft iemand een idee? Hoe zou ik HDR op een andere manier kunnen testen, zodat ik zeker weet dat het niet aan mijn tv ligt)?
LG 49SK8500
PS4 Pro
HDMI 1.4 kabel
Nu heb ik voorheen gewoon met HDR aan kunnen gamen. De game die ik nu speel is Assassin's Creed Odyssey, deze game heb ik nog gespeeld in HDR. Echter staat HDR niet meer aan en dit krijg ik ook niet meer aan.
In het PS4 menu geeft hij aan dat HDR op automatisch staat en dat er een 1.4 HDMI kabel is aangesloten. Zou er soms in een software update van de PS4 iets gebeurt kunnen zijn waarbij je een certified HDMI 2.0b kabel nodig zou moeten hebben?
Ik heb geen flauw idee hoe ik dit anders kan oplossen. Heeft iemand een idee? Hoe zou ik HDR op een andere manier kunnen testen, zodat ik zeker weet dat het niet aan mijn tv ligt)?
Dit probleem is opgelost! De PS4 Pro moest ik op 1080p zetten en dan schakelde HDR meteen weer in. Dat wordt dus toch een certified 2.0b HDMI kabel aansluiten.Ghandidcm schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:31:toon volledige bericht
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.
LG 49SK8500
PS4 Pro
HDMI 1.4 kabel
Hoe zijn de ervaringen hier met Sony's klanten- en reparatieservice?Yonix schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:38:
So, this happened ...
[YouTube: PlayStation 4 Pro - Strange noise (Fan?)]
In 'Rest Mode' maakt de console ook een raar tikkend geluid.
Had hem al een aantal weken niet gebruikt, maar wilde graag Days Gone gaan spelen.
Ik heb afgelopen maandag namelijk contact opgenomen met Sony i.v.m. bovenstaande probleem. De beste man zou het probleem doorspelen naar Hardware en die zouden mij een e-mail sturen met een verzendlabel voor reparatie. Echter, tot op heden heb ik nog niets van ze vernomen.
Daarnaast gaf hij aan dat Sony maar 1 jaar fabrieksgarantie biedt. Ik dacht dat dit wettelijk gezien binnen Europa 2 jaar zou zijn.
Zie topic warning m.b.t. Problemen en garantie topic. Daarom verplaatst.
[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 01-06-2019 23:05 ]
Eindelijk trotse Eigenaar van een PS4... toen ik daar stond kreeg ik de optie of ik een 2e hands (geteste) PS4 wou kopen. Scheelt weer een paar tientjes... Helaas mag weer terug.
PS4 draaien vollop tijdens het spelen van een game (met en zonder dvd), kap een lost gehad op stof.. geen stof te vinden.
Nu balen dat het Pinksteren is
PS4 draaien vollop tijdens het spelen van een game (met en zonder dvd), kap een lost gehad op stof.. geen stof te vinden.
Nu balen dat het Pinksteren is
In een woord: belabberd.Yonix schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:28:
Hoe zijn de ervaringen hier met Sony's klanten- en reparatieservice?
Ik heb zelf een jaar lang problemen gehad met een Sony TV, waarbij steevast beloftes werden gedaan die niet nagekomen werden; terugbel-afspraken niet gehonoreerd werden; door een monteur het scherm beschadigd achter gelaten is waar Sony (initieel) geen verantwoordelijkheid voor wilde nemen; etc.
Daarnaast ongeveer een half jaar geleden ook een akkefietje gehad met PSN support; meerdere DLC pakketten die onder een season-pass hoorden te vallen kwamen niet beschikbaar. Werd initieel ook niet op gereageerd anders dan het af te schuiven op de consument zelf om maar contact op te nemen met de publisher.
Bij deze wil ik mijn ervaring ook delen, ik heb mijn PS4 ook opgestuurd ter reparatie. Kreeg in het begin bij random games foutcodes waar ook niet echt een fix voor leek te bestaan. Hierna geprobeerd de ps4 te resetten via veilige modus en handmatig firmware te installeren. Hierna deed de ps4 het weer een tijdje, maar kon hierna ook uitvallen. Ook bleef deze tijdens het herinitialisatie wel eens hangen.
Na ongeveer 4x red dead redemption op deze manier opnieuw te hebben geinstalleerd en alle updates etc. opnieuw gedownload was ik het zat en heb ik hem opgestuurd ter reparatie, omdat ik zelf na veel zoeken op internet geen oplossing kon vinden. Helaas is de ps4 vorige week vier jaar geworden, en valt dus buiten de fabrieksgarantie.
Qua garantie wordt er volgens mij 1 of twee jaar door sony fabrieksgarantie geboden, maar vanuit de Nederlandse wet heb je in eerste instantie recht op een goed product en mag je verwachten dat een product een tijd meegaat.
Ik heb begrepen dat er tegenwoordig een soort richtlijn is voor electronica m.b.t wat je van een product mag verwachten. Je kan het op de Uneto VNI tabel opzoeken, voor een spelcomputer zou het 3 jaar zijn, maar dat kan ook meer zijn.
Ik heb destijds de ps4 gekocht voor 450 euro (de limited edition mgs V editie).
Nu begrijp ik dat de ps4 al wat ouder is en qua garantie waarschijnlijk niet veel mee kan, maar ik baal er wel een beetje van. Mijn ps3 had ook na ongeveer 3 jaar problemen bij mij (YLOD), waarna ik een nieuwe moest aanschaffen. Ik probeer altijd zuinig op mijn consoles te zijn, zoveel gebruik ik ze ook niet aangezien ik fulltime werk. Mijn oude consoles doen het allemaal nog maar ik heb het idee dat de boel tegenwoordig een stuk sneller kapot gaat.
Na de ontvangst bij bol.com heeft deze organisatie het doorgestuurd naar de reparateur. Deze hebben het onderzocht maar ik krijg hierop een factuur waarop alleen vermeld staat dat de het buiten de garantietermijn is en de reparatie 150 euro kost (inclusief BTW). Er wordt verwacht dat je binnen een week na het ontvangen van de factuur een keuze maakt of je de reparatie uit wilt laten voeren.
Ik heb hierop aan bol.com laten gevraagd waarom de console buiten de garantietermijn valt, en wat voor reparatie eruit gevoerd gaat worden. En wat ik mag verwachten nadat deze reparatie is uitgevoerd. Helaas moet bol.com dit ook weer navragen bij sony en dit duurt inmiddels ook weer bijna een week. In de tussentijd ben ik wel weer mijn console kwijt.
Een nieuwe ps4 kost tegenwoordig ook niet zoveel meer en het is waarschijnlijk handiger om een nieuwe te halen. Ik vind het alleen een beetje zonde. Inmiddels heb ik een 4k tv dus zal ik waarschijnlijk voor een pro gaan, maarja de ps5 komt ook (hopelijk) snel uit.
Mocht iemand tips/advies hebben hoor ik het graag !
Na ongeveer 4x red dead redemption op deze manier opnieuw te hebben geinstalleerd en alle updates etc. opnieuw gedownload was ik het zat en heb ik hem opgestuurd ter reparatie, omdat ik zelf na veel zoeken op internet geen oplossing kon vinden. Helaas is de ps4 vorige week vier jaar geworden, en valt dus buiten de fabrieksgarantie.
Qua garantie wordt er volgens mij 1 of twee jaar door sony fabrieksgarantie geboden, maar vanuit de Nederlandse wet heb je in eerste instantie recht op een goed product en mag je verwachten dat een product een tijd meegaat.
Ik heb begrepen dat er tegenwoordig een soort richtlijn is voor electronica m.b.t wat je van een product mag verwachten. Je kan het op de Uneto VNI tabel opzoeken, voor een spelcomputer zou het 3 jaar zijn, maar dat kan ook meer zijn.
Ik heb destijds de ps4 gekocht voor 450 euro (de limited edition mgs V editie).
Nu begrijp ik dat de ps4 al wat ouder is en qua garantie waarschijnlijk niet veel mee kan, maar ik baal er wel een beetje van. Mijn ps3 had ook na ongeveer 3 jaar problemen bij mij (YLOD), waarna ik een nieuwe moest aanschaffen. Ik probeer altijd zuinig op mijn consoles te zijn, zoveel gebruik ik ze ook niet aangezien ik fulltime werk. Mijn oude consoles doen het allemaal nog maar ik heb het idee dat de boel tegenwoordig een stuk sneller kapot gaat.
Na de ontvangst bij bol.com heeft deze organisatie het doorgestuurd naar de reparateur. Deze hebben het onderzocht maar ik krijg hierop een factuur waarop alleen vermeld staat dat de het buiten de garantietermijn is en de reparatie 150 euro kost (inclusief BTW). Er wordt verwacht dat je binnen een week na het ontvangen van de factuur een keuze maakt of je de reparatie uit wilt laten voeren.
Ik heb hierop aan bol.com laten gevraagd waarom de console buiten de garantietermijn valt, en wat voor reparatie eruit gevoerd gaat worden. En wat ik mag verwachten nadat deze reparatie is uitgevoerd. Helaas moet bol.com dit ook weer navragen bij sony en dit duurt inmiddels ook weer bijna een week. In de tussentijd ben ik wel weer mijn console kwijt.
Een nieuwe ps4 kost tegenwoordig ook niet zoveel meer en het is waarschijnlijk handiger om een nieuwe te halen. Ik vind het alleen een beetje zonde. Inmiddels heb ik een 4k tv dus zal ik waarschijnlijk voor een pro gaan, maarja de ps5 komt ook (hopelijk) snel uit.
Mocht iemand tips/advies hebben hoor ik het graag !
Het enige wat ik bij mijn ps4 heb is dat die random spontaan gaat blazen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dat is geen probleem maar een featureAgent47 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:48:
Het enige wat ik bij mijn ps4 heb is dat die random spontaan gaat blazen.
Doet ie om te koelen, niks om je zorgen om te maken.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dankjewel! Ik dacht al dat ik me zorgen moest gaan maken. Had hem bijna open gemaakt.dvdkiwi schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:33:
[...]
Dat is geen probleem maar een feature
Doet ie om te koelen, niks om je zorgen om te maken.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Open maken en even stofvrij maken kan altijd natuurlijk
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
weet iemand het volgende?
half november 2017 heb ik een ps4 gekocht + gratis extra controller.. niet heel vaak mee gespeeld. Soms paar weekjes een uurtje achterelkaar en dan weer maanden niet.
Er zaten 2 controller bij ..... en 1 controller doet nu een beetje vreemd .. het knopje links omlaag werkt soms wel en dan weer niet. En nu de hele avond niet. (Directional buttons omlaag)
Is dit een bekend probleem?
en heb ik gewoon pech? of kan ik altijd Sony een mailtje sturen?
half november 2017 heb ik een ps4 gekocht + gratis extra controller.. niet heel vaak mee gespeeld. Soms paar weekjes een uurtje achterelkaar en dan weer maanden niet.
Er zaten 2 controller bij ..... en 1 controller doet nu een beetje vreemd .. het knopje links omlaag werkt soms wel en dan weer niet. En nu de hele avond niet. (Directional buttons omlaag)
[ Voor 8% gewijzigd door Aggressor op 10-09-2019 21:20 ]
Neen, is geen gekend probleem, en doet er ook niet toe. Controller moet gewoon werken, dus ik zou gewoon zo snel mogelijk (want je hebt maar enkele weken garantie meer) controller bij de verkoper binnen brengen. Wellicht krijg je gewoon een nieuwe want die dingen worden afaik niet hersteld.Aggressor schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:08:
Ik had al contact opgenomen met intertoys.. En play station zelf.Twixie schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:14:
[...]
Neen, is geen gekend probleem, en doet er ook niet toe. Controller moet gewoon werken, dus ik zou gewoon zo snel mogelijk (want je hebt maar enkele weken garantie meer) controller bij de verkoper binnen brengen. Wellicht krijg je gewoon een nieuwe want die dingen worden afaik niet hersteld.
Ze kunnen mij niet helpen omdat er maar 1 jaar garantie op zit....
Fabrieksgarantie vanuit Sony is extra en 1 jaar.Aggressor schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:48:
[...]
Ik had al contact opgenomen met intertoys.. En play station zelf.
Ze kunnen mij niet helpen omdat er maar 1 jaar garantie op zit....
In NL kennen we geen garantietermijn maar moet er sprake zijn van een 'deugdelijk' product. Daarvoor moet je bij Intertoys zijn.
Het is helaas zoals mijn collega geprobeerd heeft uit te leggen.dutchgio schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:01:
[...]
Fabrieksgarantie vanuit Sony is extra en 1 jaar.
In NL kennen we geen garantietermijn maar moet er sprake zijn van een 'deugdelijk' product. Daarvoor moet je bij Intertoys zijn.
De afspraken van het oude Intertoys (waar je de aankoop hebt gedaan) met Sony zijn bij het faillissement komen te vervallen. Het nieuwe Intertoys heeft onder de nieuwe eigenaar nog geen nieuwe afspraken met deze leverancier.
Wij hadden je anders heel graag geholpen met de garantie van dit artikel.
[ Voor 32% gewijzigd door Aggressor op 15-10-2019 13:06 ]
Mijn PS4 Pro maakt sinds gisteravond dit geluid:
YouTube: PlayStation 4 Pro - Strange noise (Fan?)
Valt dit onder garantie?
Gekocht in Duitsland iets minder dan 2 jaar geleden.
YouTube: PlayStation 4 Pro - Strange noise (Fan?)
Valt dit onder garantie?
Gekocht in Duitsland iets minder dan 2 jaar geleden.
Ik wil mijn PS4 upgraden met een SSD, wordt gek van de trage menu's / het lange kopiëren en het gebrek aan ruimte (nu maar 500gb, wat betekent, oh er is een update, oh eens kijken wat ik nu weer moet verwijderen..
Een instructie vond ik al elders hier op Tweakers; https://www.playstation.c...pgrade-playstation-4-hdd/
Mijn vraag; zijn er specifieke SSD's waar ik naar moet kijken of volstaat zo'n beetje elke SSD?
Een instructie vond ik al elders hier op Tweakers; https://www.playstation.c...pgrade-playstation-4-hdd/
Mijn vraag; zijn er specifieke SSD's waar ik naar moet kijken of volstaat zo'n beetje elke SSD?
[ Voor 5% gewijzigd door DennisZ88 op 16-09-2020 18:02 ]
Mijn advies is om in plaats van een SSD een PS5 te halen waar al een super snelle SSD inzit.DennisZ88 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:59:
Ik wil mijn PS4 upgraden met een SSD. Wil natuurlijk optimale performance van mijn PS en wordt gek van de trage menu's / het lange kopieren en het gebrek aan ruimte (nu maar 500gb, wat betekent, oh er is een update, h eens kijken wat ik nu weer moet verwijderen..
Info: [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic
Die komt er ook sowiesoAnoniem: 170423 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:02:
[...]
Mijn advies is om in plaats van een SSD een PS5 te halen waar al een super snelle SSD inzit.
Info: [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic
Wilde eigenlijk naar een 2 TB ssd gaan, maar qua prijzen lijkt me dat toch wat te gortig. Het leek mij ideaal, zodat ik er maar één keer mee aan de slag moet, maar dan dan wordt het toch een 1tb denk ik. Wil maximaal zo'n 150 euro eraan uitgeven.
[ Voor 27% gewijzigd door DennisZ88 op 16-09-2020 18:09 ]
Ik heb twee dual shock 4 controllers. Van de ene is de linker thumbstick kapot, tenminste de adapter met het plastic palletje wat de thumbstick op zijn plek houdt is gebroken. Bij de andere is de rechter thumbstick kapot, daar klikt de adapter niet meer even makkelijk alle kanten meer op. Hierdoor hapert de gameplay: of de camera of de loopactie.
Nu zijn beide al buiten garantie terwijl mijn PS4 pro nog tot december in garantie is. Kortom geen oplossing via Sony of de winkel waar ik hem gehaald heb. Ik zit er dus aan te denken om een grote wisseltruc te doen om van beide controllers met 1 werkende thumbstick ze allebei te desolderen, solderen op 1 moederbordje met 1 functionerende dualshock 4 als resultaat.
Maar ik heb geen soldeerspullen in huis. Welke soldeerbout, desoldeerpomp raden jullie aan om dit te fixen? Heb al genoeg tutorials gelezen dus met de juiste spullen is het niet zo'n lastig klusje. Ben benieuwd of Tweakers hier zoiets al eens hebben gedaan en zo ja met welk soort soldeerbout.
Nu zijn beide al buiten garantie terwijl mijn PS4 pro nog tot december in garantie is. Kortom geen oplossing via Sony of de winkel waar ik hem gehaald heb. Ik zit er dus aan te denken om een grote wisseltruc te doen om van beide controllers met 1 werkende thumbstick ze allebei te desolderen, solderen op 1 moederbordje met 1 functionerende dualshock 4 als resultaat.
Maar ik heb geen soldeerspullen in huis. Welke soldeerbout, desoldeerpomp raden jullie aan om dit te fixen? Heb al genoeg tutorials gelezen dus met de juiste spullen is het niet zo'n lastig klusje. Ben benieuwd of Tweakers hier zoiets al eens hebben gedaan en zo ja met welk soort soldeerbout.
Hallo mede-Tweakers,
Ik ben nog groen in de wereld van Playstation, ik heb een tijdje terug via MP een PS4 Slim met 3 controllers op de kop getikt. Eentje was vies, die heb ik open en schoon gemaakt en doet t weer mooi, eentje was niet origineel, maar doet het zonder probleem en de derde is een originele DS4 v1 controller.
Nu zit het "probleem" bij die laatste, die loopt namelijk om de zoveel minuten vast. Even resetten via het gaatje achterop en hij doet het weer, maar het is niet echt werkbaar natuurlijk. Ik heb ook de controller al verwijderd van de PS en opnieuw gekoppeld, maar dat helpt ook niet.
Wat mij opviel: ik koppelde de controller aan mijn tablet en hij loopt níet vast. Het lijkt dus toch in de combinatie controler/PS te zitten.
Ik dacht dat een DS4-v1 wel gewoon compatible was met een PS4 slim, ook al "horen" daar eigenlijk v2-controllers bij. Of is dat niet het geval?
Ik ben nog groen in de wereld van Playstation, ik heb een tijdje terug via MP een PS4 Slim met 3 controllers op de kop getikt. Eentje was vies, die heb ik open en schoon gemaakt en doet t weer mooi, eentje was niet origineel, maar doet het zonder probleem en de derde is een originele DS4 v1 controller.
Nu zit het "probleem" bij die laatste, die loopt namelijk om de zoveel minuten vast. Even resetten via het gaatje achterop en hij doet het weer, maar het is niet echt werkbaar natuurlijk. Ik heb ook de controller al verwijderd van de PS en opnieuw gekoppeld, maar dat helpt ook niet.
Wat mij opviel: ik koppelde de controller aan mijn tablet en hij loopt níet vast. Het lijkt dus toch in de combinatie controler/PS te zitten.
Ik dacht dat een DS4-v1 wel gewoon compatible was met een PS4 slim, ook al "horen" daar eigenlijk v2-controllers bij. Of is dat niet het geval?
SSD heeft in een PS4 geen enkel zinDennisZ88 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:06:
[...]
Die komt er ook sowiesoHeb nu twee PS4's staan (in woonkamer en slaapkamer). Eén daarvan wil ik gaan upgraden en de ander gaat t.z.t. in de verkoop (als de nieuwe PS er is).
Wilde eigenlijk naar een 2 TB ssd gaan, maar qua prijzen lijkt me dat toch wat te gortig. Het leek mij ideaal, zodat ik er maar één keer mee aan de slag moet, maar dan dan wordt het toch een 1tb denk ik. Wil maximaal zo'n 150 euro eraan uitgeven.
PS4 heeft namelijk geen trim functie dus wordt op den duur net zo "sloom" als een normale HDD
Een jaar geleden heb ik een PS4 slim gekocht via de V&A. Sinds een week of twee start hij meestal niet meer op. Piept wel bij het aanzetten, echter is er geen beeld en blijft het blauwe lampje in de aan/uit knop langzaam pulseren. Heb eea opgezocht, is dit de bekende blue light of death?
Het rare is dat hij het meestal wel doet als ik de stekker even uit het stopcontact haal en er weer in stop. Ik krijg hem ook niet in safe modus gestart wanneer het blauwe lampje aan en uit blijft gaan. Ook helpt het niet als ik hem aanzet zonder de HDMI kabel aangesloten.
Ik zie dat er verschillende bedrijfjes zijn die dit probleem kunnen oplossen door soldeerverbindingen te herstellen (mits het probleem BLOD is). Wat zouden jullie doen, laten repareren a 70 euro excl. 2x verzendkosten of een nieuwe/tweedehandse kopen met garantie? PS5 is gezien de prijs geen optie. Ben zelf geen fanatiek gamer, hij wordt met name gebruikt door mijn zoontjes van 4 en 6 (snelle oplossing is dus gewenst haha)...
Zou mooi zijn als ie weer ergens in de aanbieding is voor 200 euro. Dan kan ik de oude verkopen zoals die nu is en hou ik een nieuwe controller over die ik kan verkopen.
Het rare is dat hij het meestal wel doet als ik de stekker even uit het stopcontact haal en er weer in stop. Ik krijg hem ook niet in safe modus gestart wanneer het blauwe lampje aan en uit blijft gaan. Ook helpt het niet als ik hem aanzet zonder de HDMI kabel aangesloten.
Ik zie dat er verschillende bedrijfjes zijn die dit probleem kunnen oplossen door soldeerverbindingen te herstellen (mits het probleem BLOD is). Wat zouden jullie doen, laten repareren a 70 euro excl. 2x verzendkosten of een nieuwe/tweedehandse kopen met garantie? PS5 is gezien de prijs geen optie. Ben zelf geen fanatiek gamer, hij wordt met name gebruikt door mijn zoontjes van 4 en 6 (snelle oplossing is dus gewenst haha)...
Zou mooi zijn als ie weer ergens in de aanbieding is voor 200 euro. Dan kan ik de oude verkopen zoals die nu is en hou ik een nieuwe controller over die ik kan verkopen.
Ik heb onlangs een account aangemaakt voor mijn dochter en middels de “familiemanager functie” e.e.a. geconfigureerd. Nu heb ik in het verleden games aangeschaft, maar deze kunnen nu niet onder haar account gebruikt worden, omdat de games aan mijn account gekoppeld zijn.
Zowel het napluizen van de opties in de PS4 app als Google heeft me nog niet kunnen helpen. Weet iemand of het mogelijk is om games te verhuizen binnen één familie? Zodat mijn dochter de games onder haar eigen account kan gaan spelen.
Zowel het napluizen van de opties in de PS4 app als Google heeft me nog niet kunnen helpen. Weet iemand of het mogelijk is om games te verhuizen binnen één familie? Zodat mijn dochter de games onder haar eigen account kan gaan spelen.
Als dit gaat over 1 en dezelfde console zou dit probleemloos moeten lukken. Jouw games op een console kunnen door iedereen op de console gespeeld worden op voorwaarde dat die console ingesteld is als jouw 'primary' console is. Op elke andere console zal enkel jij je games kunnen spelen.djoelzz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:47:
Ik heb onlangs een account aangemaakt voor mijn dochter en middels de “familiemanager functie” e.e.a. geconfigureerd. Nu heb ik in het verleden games aangeschaft, maar deze kunnen nu niet onder haar account gebruikt worden, omdat de games aan mijn account gekoppeld zijn.
Ik vermoed dus dat ergens jouw console gedeactiveerd is in het verleden en daarom niet meer jouw primary console (of misschien zelfs nooit als dusdanig geactiveerd). Ga op je PS4 onder jouw account naar Settings -> Account Management, en doe daar 'Activate as Your Primary PS4', en daarna zou je dochter met haar account op je PS4 gewoon al je games moeten kunnen spelen.
In eerste instantie lukt het niet, maar dankzij deze post is het uiteindelijk toch gelukt. Dank je wel voor je hulp, probleem is hiermee inderdaad opgelost!Twixie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:17:
[...]
Als dit gaat over 1 en dezelfde console zou dit probleemloos moeten lukken. Jouw games op een console kunnen door iedereen op de console gespeeld worden op voorwaarde dat die console ingesteld is als jouw 'primary' console is. Op elke andere console zal enkel jij je games kunnen spelen.
Ik vermoed dus dat ergens jouw console gedeactiveerd is in het verleden en daarom niet meer jouw primary console (of misschien zelfs nooit als dusdanig geactiveerd). Ga op je PS4 onder jouw account naar Settings -> Account Management, en doe daar 'Activate as Your Primary PS4', en daarna zou je dochter met haar account op je PS4 gewoon al je games moeten kunnen spelen.