Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb gister voor een mede-tweaker zijn PS4 uitgestoft en van verse koelpasta voorzien. Om hem te citeren:
quote:
Ik moet zeggen dat ‘ie een stuk stiller is! In ieder geval stiller dan ‘ie ooit geweest is, dus al met al ben ik een tevreden mens.
Voor de volledigheid ook maar alvast m'n verslagje:

Merijn zocht contact met me, zijn PS4 maakte veel kabaal zodra hij het een beetje warm kreeg. Of ik de koelpasta kon vervangen en de fan kon uitstoffen. Hij had namelijk geen zin om een garantieclaim af te gaan wachten.

Tuurlijk doen we dat :)

Met behulp van een handig stappenplan van iFixit ging ik aan het werk. Het is voor de meeste handige heren/dames prima te doen als je rustig werkt op een leeg bureau.

Benodigdheden
Security Torx TR9
Kruiskopschroevendraaier (Phillips #1)
Pincet om de kabels netjes los te pulken uit de connectoren.
Perslucht Wereldspul, maar wel erg duur. Deze bus is supersterk (maar snel leeg).
Koelpasta. Mijn standaard-merk. Het is gewoon een beetje vet en wat andere meuk. Dit werkt prima. Spateltje zit er bij!

Aan de slag!
Ik ga niet stap voor stap iFixit nadoen en hier nog eens posten. Hieronder de korte versie!

De eerste PS4 op de werkbank! Dat er nog veel mogen volgen :)

Deze stickers gaan er aan :) (er zitten 4 stickers op de achterkant en ze verbergen allemaal een schroefje!)

Zie je wel! Het is niet eens gewoon TORX, het is Security Torx! Er zit namelijk nog een pinnetje in het midden.

Je ziet het probleem eigenlijk al. Je zou eventueel al een heleboel kunnen doen door even de fan tegen te houden en met de perslucht de boel uit te spuiten.

Fijn he? Familie die rookt in huis? Roken is niet alleen ongezond voor mens en dier, maar ook voor je spullen! (De rook van sigaretten is vettig en plakt aan alles vast. En daar plakt weer meer stof aan vast.)

Na wat voorzichtig pellen komt het bord te voorschijn.

De APU in al haar glorie. Met een beetje alcohol schoongemaakt. Wel een kale bedoening zo, met 1 mooie chip en een beetje RAM eromheen. Het is echt een heel, heel simpel stuk computertechniek.

En een klodder koelpasta. Maar wacht! Er zit bij deze tube een spateltje. Laten we het eens echt netjes doen:

Zo, mooi glad en goed verdeeld. Als het nu niet koelt dan weet ik het niet meer!

Ik zeg het vaker maar als je gaat knutselen: plak de schroeven ergens op vast en label waar ze vandaan komen! Zo krijg je alles weer gegarandeerd goed in elkaar!

Na weer een tiental minuten schroeven en klikken zat de PS4 weer in elkaar. Aan de TV bleek het probleem opgelost te zijn:

Ik vind de PS4 leuk bedacht maar de koeling is vér onder de maat. De heatsink is van aluminium in plaats van koper, er is maar 1 ventilator en het ding is eigenlijk te klein opgebouwd. De APU zit met een soort halve X-Clamp tegen het koelblok aangedrukt. Het houdt gewoon niet over.

sebastius wijzigde deze reactie 02-08-2015 15:39 (3%)

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:36

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Toch nog maar even zelf contact op genomen met intertoys hoofdkantoor... nu zwart op wit gekregen dat ik garantie heb gelukkig. dus nu mogen ze het alsnog gewoon lekker opsturen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:49
@SamsungDaan

Gewoon garantie claimen bij de winkel waar je de PS4 gekocht hebt en uitleggen
dat je twee jaar garantie hebt.

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

• Gandalf68
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:14
heb ondertussen bij Gamemania het een en ander aangegeven die beweerde Sony , en Sony beweerde Gamemania,

Gamemania gebeld, die zeggen 1 jaar garantie... toen ik vertelde van de verwachte levensduur en dat een controler van 1 jaar en 3 maanden niet kapot mag gaan wilde men het houden op 1 jaar, ik zei dat ik geinformeerd had bij de consumentenbond en deze zou gaan inschakelen bond men in, hij ging overleggen met zijn meerdere en kijken hoe Sony er tegenover stond...

Ben benieuwd en als ze niet tegemoet komen gaan ze wat beleven , ....

UPDATE

Ondertussen mail gehad van ze
quote:
Yves (Game Mania)
Aug 29, 12:35 CEST

Beste Alexander,

Naar aanleiding van het telefoongesprek komen we graag terug op jouw issue i.v.m. de defecte Uncharted controller.

We hebben dit opgenomen met Sony, maar helaas geen uitzondering kunnen bekomen. Aangezien de controller 3 maanden uit garantie valt kunnen we deze dus jammer genoeg niet meer omruilen.

We zullen in dit geval dus helaas geen oplossing kunnen aanreiken, aangezien de garantie verlopen is.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Yves

Customer Care Game Mania
Wij waarderen je mening en horen graag of je tevreden bent
De consumentenbond gebeld en we gaan ze nu maar eens per mail en snailmail proberen in beweging te krijgen, een levensduur van drie jaar mag je minimaal wel als levensverwachting hebben, wordt vervolgd

Gandalf68 wijzigde deze reactie 29-08-2017 15:32 (45%)

• rapsac
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11:15
Zo te zien is dat geen 'ernstige' fout. Je moet dat kunnen oplossen door je systeemsoftware (inderdaad via usb-stick) opnieuw te installeren. Let op dat je daarvoor niet de normale update moet gebruiken maar de grotere firmware die je ook moet gebruiken wanneer je je harddisk wisselt. De methode daarvoor staat beschreven helemaal onderaan op https://www.playstation.c...help/ps4-system-software/ , volg ''Perform a new installation of the system software'.
Je zal daarna wel alle spellen/saves kwijt zijn.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Capstie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13-05 22:03
quote:
LuPo schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:38:
[...]

Heb je dit inmiddels al voltooid? Ik heb namelijk hetzelfde probleem al sinds ik de PS4 Pro heb. Hij is echt heel erg luidruchtig.
Uiteindelijk niet meer gedaan. Ik heb hem wel nog even open gemaakt maar kwam tot de conclusie dat ik blijkbaar toch al een Nidec (de stillere) ventilator had, dus dat opsturen voor garantie weinig zin had. Toen maar een headset gekocht :D
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True