Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-11 20:25
Yaz schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:42:
[...]

Even inloggen. Is voor Games with Gold. Korting zie je na het inloggen.
I know, ben ingelogd, maar staan andere deals verbaasde ik mij over.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 09:15

mvds

Totally awesome!

mfreriks schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:51:
[...]

I know, ben ingelogd, maar staan andere deals verbaasde ik mij over.
Andere regio misschien?

• mfneed
Ook gecontroleerd. niet het geval :+ Maar nvm it! :)
Altijd leuk, zo’n lijstjes, zeker als die worden onderbouwd zoals eerder door mijn bovenburen hier.

Mijn lijstje ziet er als volgt uit:

Top 3 (willekeurige volgorde)

Sunset Overdrive. Heb echt genoten van deze game en is voor mij game of the year. De controls en movement zijn (na een uurtje wennen) echt ontzettend goed uitgevoerd. Daarnaast vond ik het erg verfrissend dat ze zich zelf niet serieus nemen. Wie heeft er nou een DL-Sea monster in zijn game :P. Verder is de Co-op multiplayer erg lachen als je het met bekenden speelt. I arrived first!  Ik kan niet wachten op de nieuwe DLC. Dan kan ik Exactor weer inmaken :P

Titanfall. De beste shooter voor mij sinds Modern Warfare 1. Alles is tot in de perfectie gebalanceerd. De movement, de wapens, de pilot vs titans. Helaas in mijn optiek redelijk snel ondergesneeuwd door mediocre games en afgekraakt met onnozele kritiek van gamers die het niet speelden / konden spelen (6 vs 6, domme AI, geen Storyline, etc. Goh lijkt wel op Destiny… :P) Zelf speel ik het helaas niet meer, aangezien niemand die ik ken het nog speelt. En zoals Martinspire aangaf, dan kom je tegenover clans te staan. Wel blijft Respawn het nog echt ontzettend goed updaten en wijzigen in het spel met vaak gratis updates voor nieuwe gamemodi, etc. Ik hoop zo op een vervolg :). Trouwens, in een vervolg hoeft wat mij betreft ook geen SP campaign in te zitten. Laat ze zich maar richten op de coregameplay in plaats van een ‘epische’ single player. Wel denk ik dat het voor de verkopen goed is als ze toch een SP integreren.

Giana Sisters. Een onbekende in dit topic. Ik en Exactor zijn de enige in mijn friendslist die het hebben gespeeld, maar wat een verslavende topgame. Moeilijkheidsgraad is hoog, de bediening is vrij strak, maar onvergeeflijk, muziek is top en de voldoening als je een level op hardcore hebt uitgespeeld groot :). Heb er heel wat uurtjes in zitten, en dat voor maar 15 dollar.

Titels die het net niet hebben gehaald zijn, maar waar ik veel plezier aan heb beleefd zijn: Diablo III, Vailiant Hearts, Wolfenstein, Super Time Force, Dragon Age en Child of Light

Flop 3 (willekeurige volgorde)

Thief. Ik zie in bijna alle lijstjes Thief staan. En terecht. De loadscreens waren dramatisch, de quicktime events verschrikkelijk en de ai dom.

Another World. Ik kende de naam van vroeger, dus maar gekocht. Wat een drama controls hadden ze vroeger. Toch maar uitgespeeld voor de achievements :P, maar kan het niemand aanraden.

Strike Suit Zero. Was gratis bij GwG. Draak van een bediening. Ook na een uurtje of 2 weer weggelegd en niet meer gespeeld.

Grootste teleurstelling

Destiny. Ik heb circa 150 uur in het spel zitten, waarvan 80% in de eerste 3 weken. De eerste keer dat ik de strikes, de nightfalls en de raid deed heb ik echt genoten. De 2e keer was super tof, de 3e keer was spannend en de 4e keer was het niet meer zo boeiend. En dan kom je tot de conclusie dat er eigenlijk maar erg weinig content is. Dezelfde 6 strikes, 1 raid en een SP dat nog minder verhaal heeft als een gemiddelde trials game. I don’t even have time to explain why i don’t have time to explain. 8-| Nadat ik level 28 werd en ik uren tijd kwijt was aan het chestrunnen voor materials om te levelen en ik uit de raid geen raidgear kreeg om naar level 30 te levelen ben ik gestopt en heb ik het geen minuut meer gespeeld.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• mfneed
Shit, na die sunset overdrive berichten hier zit ik toch sterk te twijfelen om deze aan te schaffen :+
Giana sisters zal ik anders ook nog maar even aanschaffen. Eigenlijk weinig aandacht aan besteedt maar hij krijgt wel meer lovende reviews. Wel jammer dat er geen coop of iets in zit

Martinspire - PC, PS5, XSX

Je moet wel tegen moeilijke games kunnen :) Zelf vond ik het een topspel. Heb hem ook op 1000gs na veel bloed, zweet en tranen. Inderdaad jammer dat er geen Coop of leaderboards in zit.

Mijn top 3 van vorig jaar :

3. Killer Instinct
Als enigste fighter op de One momenteel weinig andere keus, op zijn tijd wat rammen op de fightstick blijft leuk en dus op 3

2. Diablo III
Geweldige game, zoveel leuker dan verwacht.
Fijne gameplay, geen laadtijden, co-op, vrij veel variatie en goede loot, aanrader !

1. Destiny
Ja, dan toch Destiny op 1
Had er zelf geen hoge verwachtingen van, was zelfs helemaal niet van plan om deze game aan te schaffen.
MAAR : wat speelt het verschrikkelijk lekker weg, ziet er fantastisch uit en is het toch geweldig om met wat vrienden die o zo gemene buitenaardse schavuiten af te schieten :P
Is elke dag wel reden om even te spelen (bounties, nightfall, weekly, daily en uiteraard de raids)
Belangrijkste is dat je het samen kan spelen, als je veel solo speelt word het inderdaad snel te repetatief, draait meer om teamwork dan om variatie.
Merk dat ik zelf amper meer een ander spel heb aangeraakt sinds release, terwijl er nog zat staan te verstoffen op de harddisk.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Even een vraagje tussen door... Ik ga straks naar Australie en haal daar een XboxOne. Nu wil wel tegen mijn neefjes hier in NL gaan spelen. Gaat dit werken met Xboxlive? (Australie - Nederland). Ervaringen?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:23
Hallo het is 2015 :+ ! Tuurlijk lukt dat, mits je niet aan het inbellen bent

Lichtpuntje...

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:26

BM

Moderator Spielerij
Je zult misschien wat lag hebben (NL <-> AUS blijft nu eenmaal een aardige afstand), maar verder is er niks waardoor dat niet zou kunnen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik vind die top 2014 ook wel een leuk idee. Sowieso ben ik erg tevreden met de hoeveelheid en de kwaliteit van de games die dit najaar zijn uitgekomen. Dat er 1 jaar na de release al zoveel leuke games uitkomen, is echt top! Voor mij twee positieve uitschieters en één negatieve.

#1 Topper: Assassins Creed Unity
Ik snap werkelijk niet waarom de reviews voor deze game zo slecht waren. Ik vind het een heerlijke game en een van de eerste next-gen games. Enorme hoeveelheid NPO's, prachtige gebouwen/omgevingen en gave missies maken het voor mij de game van 2014.

#2 Topper: Forza Horizon 2
Voor mij was Forza 5 teveel sim, maar wat speelt Horizon 2 dan lekker weg zeg. Moeilijk genoeg om uitdaging te bieden, maar niet dat je elk moment uit de bocht vliegt. Heerlijke handling met duidelijk verschil tussen de auto's. Prachtige graphics met weereffecten en een grote open wereld.

#1 Flop: Watchdogs
Ik heb de game uitgespeeld, maar waarom weet ik niet... Graphics waren slecht voor next-gen en niet in de buurt van wat ooit beloofd was. De gameplay was repetitief. Hacken van NPC's was onzin (want volledig random). Verhaal was saai.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Dutchie!

Dutchie!

....

LuisjeNL schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:14:
Hallo het is 2015 :+ ! Tuurlijk lukt dat, mits je niet aan het inbellen bent
Inbellen, dat doen we al 15jaar niet meer he ;)
BM schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:26:
Je zult misschien wat lag hebben (NL <-> AUS blijft nu eenmaal een aardige afstand), maar verder is er niks waardoor dat niet zou kunnen.
Daarom ook. Zit er straks zoveel lag op dat het niet leuk meer word? Of is het goed te doen dankzij de 'Microsoft Cloud Servers' ?

• Rossi46
  • Laatst online: 16-11 17:09
Grappig dat Unity hier een aantal keer geroemd wordt. Ik vind het op zich geen slechte game, maar het heeft mij niet echt overtuigd.

De stad is groot en mooi gemaakt, maar teveel van hetzelfde. Daarbij kan het "verhaal" mij niet boeien. Het grijpt me niet. Je wordt ook echt overladen met side missies. Vooral dat icm het zwakke verhaal vind ik erg jammer. De game is daardoor niet in balans.

Ook ik vind Brotherhood tot nu toe de beste/leukste.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Verwijderd

Dutchie! schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:55:
[...]

Inbellen, dat doen we al 15jaar niet meer he ;)

[...]

Daarom ook. Zit er straks zoveel lag op dat het niet leuk meer word? Of is het goed te doen dankzij de 'Microsoft Cloud Servers' ?
Schietspellen samen doen wordt drama maar spellen waarbij lag minder spelvernietigend werkt moeten kunnen. Racen en voetballen bijvoorbeeld. Je gaat het merken maar zal geen totale ellende zijn. Coop kan ook goed. Zo lang het gaat om lol en net competitie gaat het goed, andersom zul je teleurgesteld worden. <- ervaring :)

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-10 20:55
Dutchie! schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:08:
Even een vraagje tussen door... Ik ga straks naar Australie en haal daar een XboxOne. Nu wil wel tegen mijn neefjes hier in NL gaan spelen. Gaat dit werken met Xboxlive? (Australie - Nederland). Ervaringen?
Het kan maar met een latency van ongeveer 300ms ga je niet bij worden. Ik vermoed dat het bij Party Chat zal blijven. Kan je beter Skype starten. Die is daar nog beter geschikt voor.

Gamertag: YazNL

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-11 14:12
Dutchie! schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:08:
toen ik in sydney op vakantie was bij vrienden kon ik gewoon met mensen in nederland zonder problemen cod/nfs spelen.................met een beetje geluk moet het dus geen probleem zijn :)

• Dutchie!

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:49:
[...]

Schietspellen samen doen wordt drama maar spellen waarbij lag minder spelvernietigend werkt moeten kunnen. Racen en voetballen bijvoorbeeld. Je gaat het merken maar zal geen totale ellende zijn. Coop kan ook goed. Zo lang het gaat om lol en net competitie gaat het goed, andersom zul je teleurgesteld worden. <- ervaring :)
Thanks, het zal inderdaad gewoon spelen voor de lol zijn.
Yaz schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:40:
[...]

Het kan maar met een latency van ongeveer 300ms ga je niet bij worden. Ik vermoed dat het bij Party Chat zal blijven. Kan je beter Skype starten. Die is daar nog beter geschikt voor.
Hoe kom jij aan de 300ms?
joey82 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:10:
[...]

toen ik in sydney op vakantie was bij vrienden kon ik gewoon met mensen in nederland zonder problemen cod/nfs spelen.................met een beetje geluk moet het dus geen probleem zijn :)
Nice :) Ik zit straks dicht bij Perth waar iedergeval ook een internetknooppunt ligt. Kan ook wel helpen.

• Yaz
Dutchie! schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:25:
[...]

Hoe kom jij aan de 300ms?
Nice :) Ik zit straks dicht bij Perth waar iedergeval ook een internetknooppunt ligt. Kan ook wel helpen.
Wij (werk) hebben een aantal locaties in Australie waar we mee verbinden. Ik heb dus gewoon een ping opgezet naar deze endpoints en zo op +- 300ms uitgekomen.

Zo anders zal jou route niet zijn als je die 2 endpoints probeerd te verbinden.

Deze snelheid is ook niet zo raar. De afstand tussen Amsterdam en Sydney is 14.132km. Deze afstand zou je welliswaar in 66ms moeten kunnen overbruggen maar jammer genoeg zitten er zoveel hops tussen en ook nog wel wat congestion dat het gewoon een stuk langer zal duren.

source: http://www.wolframalpha.c...tween+Perth+and+amsterdam

• joey82
ik heb geen verstand van die dingen ik weet alleen dat toen ik in sydney zat en online een potje cod/nfs speelde tegen iemand uit amsterdam dat ik voor mn gevoel nergens last had van lag of andere dingen..

• X-Fighter
  • Laatst online: 29-01-2024
De derde controller al die ik moet opsturen naar Microsoft repair center, misschien volgend jaar toch maar geen FIFA meer kopen

• mfneed
X-Fighter schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:39:
De derde controller al die ik moet opsturen naar Microsoft repair center, misschien volgend jaar toch maar geen FIFA meer kopen
Bij die 3 controller reparaties ook 3 tv reparaties nodig? :+

• X-Fighter
mfreriks schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:54:
[...]

Bij die 3 controller reparaties ook 3 tv reparaties nodig? :+
Nee hoor, ik gooi er ook niet mee, maar sla er gewoon op. Eigenlijk doe ik mezelf nog meer pijn. Komt ook enkel voor bij FIFA, zitten toch nog altijd zo veel fouten in dat spel

• joey82
typisch geval van geen controle over je emoties hebben :9 |:(

• mfneed
joey82 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:59:
typisch geval van geen controle over je emoties hebben :9 |:(
heeft die niet in de "hand" 8)7

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:21
Doet me denken aan dit filmpje :
Exact zoals ik hier vaak met vrienden zit op de bank met een pilske!
https://www.youtube.com/watch?v=57AhW64_4fM

[ Voor 54% gewijzigd door Xenophoben op 08-01-2015 14:32 ]

• X-Fighter
Xenophoben schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:32:
Doet me denken aan dit filmpje :
Exact zoals ik hier vaak met vrienden zit op de bank met een pilske!
https://www.youtube.com/watch?v=57AhW64_4fM
Haha, wel grappig omdat ik mezelf ook altijd FIFA King noem hier thuis :D

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:35
X-Fighter schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:57:
[...]

Nee hoor, ik gooi er ook niet mee, maar sla er gewoon op. Eigenlijk doe ik mezelf nog meer pijn. Komt ook enkel voor bij FIFA, zitten toch nog altijd zo veel fouten in dat spel
Dit soort uitspraken doen me altijd denken aan mijn vriendjes toen we nog een jaar of 12 waren die niet tegen hun verlies konden. Dan lag het namelijk altijd aan het spel en nooit aan henzelf.

• X-Fighter
Valderrama schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:32:
[...]

Dit soort uitspraken doen me altijd denken aan mijn vriendjes toen we nog een jaar of 12 waren die niet tegen hun verlies konden. Dan lag het namelijk altijd aan het spel en nooit aan henzelf.
Bij FIFA heb je het gewoon echt soms niet in de hand. Als ik 15 schoten op doel heb, en zij 2, dan is het wel duidelijk wie had mogen winnen denk ik zo

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:21
Ja de gene die er meer in schiet? :D

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:35
Oh, want je bedoeld dat FIFA scripted is en dat voordat je wedstrijd al hebt gestart de winnaar vast staat enzo?

Nee, het allemaal te maken met een x-aantal factoren. Kennelijk kunnen anderen daar in het spel beter mee om gaan dan jij waardoor zij met minder schoten meer doelpunten kunnen maken.

Ik ben ook iemand die heel weinig schiet maar als ik schiet zo goed als altijd op doel.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

nexhil

BAM!

Ik ben ook al 1 controller armer door dat spel :D

• X-Fighter
Valderrama schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:35:
Oh, want je bedoeld dat FIFA scripted is en dat voordat je wedstrijd al hebt gestart de winnaar vast staat enzo?

Nee, het allemaal te maken met een x-aantal factoren. Kennelijk kunnen anderen daar in het spel beter mee om gaan dan jij waardoor zij met minder schoten meer doelpunten kunnen maken.

Ik ben ook iemand die heel weinig schiet maar als ik schiet zo goed als altijd op doel.
Nee dat bedoelde ik helemaal niet, ik bedoel gewoon dat ik pech heb... :D

Verwijderd

Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Valt dat binnen garantie?

Ik heb namelijk een controller die rammelt en een lamme linker stick heeft...

• X-Fighter
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:48:
[...]

Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Valt dat binnen garantie?

Ik heb namelijk een controller die rammelt en een lamme linker stick heeft...
Dat had de mijn dus ook, dit valt gewoon onder garantie. Het gaat als volgt:

1. Ga naar deze site: https://myservice.xbox.com/
2. Daar kies je voor Replace Accessory
3. Kies je Xbox One, of voeg je device toe
4. Daarna kies je Xbox One controller uit die je hebt, en volgt alle stappen
5. Krijgt e-mail van UPS met een print label. Je stopt alles in doos, label op doos, regelt afhaling met UPS, en je moet niets meer doen buiten de doos afgeven aan bestuurder. Alles volledig gratis. Na 1-2 weken heb je nieuwe controller.

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43
Ik weet niet zeker of het al gezegd is, maar Shadow Warrior is momenteel 19,99 bij bol.com. Leuk voor het weekend.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Yaz schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:54:
[...]

Wij (werk) hebben een aantal locaties in Australie waar we mee verbinden. Ik heb dus gewoon een ping opgezet naar deze endpoints en zo op +- 300ms uitgekomen.

Zo anders zal jou route niet zijn als je die 2 endpoints probeerd te verbinden.

Deze snelheid is ook niet zo raar. De afstand tussen Amsterdam en Sydney is 14.132km. Deze afstand zou je welliswaar in 66ms moeten kunnen overbruggen maar jammer genoeg zitten er zoveel hops tussen en ook nog wel wat congestion dat het gewoon een stuk langer zal duren.

source: http://www.wolframalpha.c...tween+Perth+and+amsterdam
Dan ga je uit van peer to peer ?
Er zit natuurlijk ergens een server centrale tussen waar je op speelt ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Net een One besteld. Was nog kiezen tussen een reguliere zwarte of de witte van Sunset Overdrive, maar toch maar voor zwart gekozen. Op een downloadvoucher zit ik sowieso niet te wachten, dus Forza 5 los erbij besteld.

Zal niet vaak gebruikt gaan worden, maar dan staat het er maar vast :)

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:38:
Net een One besteld. Was nog kiezen tussen een reguliere zwarte of de witte van Sunset Overdrive, maar toch maar voor zwart gekozen. Op een downloadvoucher zit ik sowieso niet te wachten, dus Forza 5 los erbij besteld.

Zal niet vaak gebruikt gaan worden, maar dan staat het er maar vast :)
Ik zou er op zich ook best 1 willen hebben. Xbox was altijd mijn favoriet, maar met het gezeik destijds van een verplichte Kinect toch maar overgestapt op een PS4. Toegegeven, daar heb ik nog steeds minder mee dan met een Xbox, maar zo vaak slinger ik die dan ook niet aan. Zit de laatste tijd veel pc games te spelen.

Verwijderd

Hoi, na mijn ps4 verkocht te hebben ben ik van plan om een xbox one te halen alleen weet ik niet of ik moet wachten op de slim versie of de gewone? Enige nieuws over de slim versie van de xbox one?

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik zou er niet op rekenen dat die op korte termijn (dit jaar, of volgend jaar) al beschikbaar gaat komen. Met de 360 duurde het ook een aantal jaar. Daarbij is de Xbox One niet perongeluk zo groot, dus of MS heel snel geneigd is een kleiner model uit te brengen is maar de vraag. Meestal gebeurd dat pas op het moment dat de CPU/GPU op een kleiner en efficienter procede gemaakt kunnen worden.

Persoonlijk zie ik dit niet voor 2016 gebeuren, maar goed, mijn glazen bol ligt ook al een tijdje bij de reparateur, dus zeker weten doe ik het niet :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

X-Fighter schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:54:
[...]

5. Krijgt e-mail van UPS met een print label. Je stopt alles in doos, label op doos, regelt afhaling met UPS, en je moet niets meer doen buiten de doos afgeven aan bestuurder. Alles volledig gratis. Na 1-2 weken heb je nieuwe controller.
Bedankt voor het antwoord!

Wat stop ik precies in het doosje? Ik neem aan alleen de controller en je orderbewijs?

• X-Fighter
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:18:
[...]

Bedankt voor het antwoord!

Wat stop ik precies in het doosje? Ik neem aan alleen de controller en je orderbewijs?
Ik deed er altijd krantenpapier in, voor "veiligheid", en that's it. Je moet er geen orderbewijs bij stoppen, aangezien garantie nog niet kan vervallen zijn als Xbox One nog niet zo lang uit is als het kan vervallen zijn :)

Verwijderd

X-Fighter schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:33:
[...]

Bij FIFA heb je het gewoon echt soms niet in de hand. Als ik 15 schoten op doel heb, en zij 2, dan is het wel duidelijk wie had mogen winnen denk ik zo
Zo makkelijk kun je dat niet zeggen bij Fifa imo. Ik heb bijna altijd minder schoten op goal dan mijn tegenstander omdat ik uitspeel tot een echte kans ipv stelselmatig schieten van afstand of uit kansloze hoek. Ook bepaalt speelstijl of je veel zal schieten veel (iemand die veel voorzetten doet itt spelen door het midden zal minder op goal schiten maar procentueel meer scoren per schot). Win loss staat op 25-13 oid, dus iets gaat er goed.

Verwijderd

X-Fighter schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:22:
[...]

Ik deed er altijd krantenpapier in, voor "veiligheid", en that's it. Je moet er geen orderbewijs bij stoppen, aangezien garantie nog niet kan vervallen zijn als Xbox One nog niet zo lang uit is als het kan vervallen zijn :)
Thx!

Wel vreemd: op de UPS label staat een adres in Frankfurt, terwijl Microsoft me ook een e-mail stuurt waarin staat dat ik het pakketje naar Tsjechië moet sturen. :/

• X-Fighter
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:36:
[...]

Thx!

Wel vreemd: op de UPS label staat een adres in Frankfurt, terwijl Microsoft me ook een e-mail stuurt waarin staat dat ik het pakketje naar Tsjechië moet sturen. :/
Vond ik ook, heel vreemd, heb gewoon via UPS gedaan. Weet nog niet wat het gaat geven... Vorige keer kreeg ik enkel UPS label, en niet dat adres van Microsoft...

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:36:
[...]

Thx!

Klopt, had ik ook gewoon opgestuurt, binnen een week had ik een nieuwe controller!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
X-Fighter schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:54:
[...]

Ik kan alleen kiezen voor "zelf versturen". Is dat via UPS?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• X-Fighter
Donstil schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:29:
[...]

Ik kan alleen kiezen voor "zelf versturen". Is dat via UPS?
Ja. Krijg je per e-mail een label opgestuurd, en moet je afspraak maken met UPS om af te halen.

• Donstil
  • Niet online
X-Fighter schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:43:
[...]

Ja. Krijg je per e-mail een label opgestuurd, en moet je afspraak maken met UPS om af te halen.
Oké keurig, dan voer ik hem door. Thnx.
Edit: klopt het dat ik nergens de klacht kan invoeren (rechter trigger defect)?

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 08-01-2015 21:47 ]

• X-Fighter
Donstil schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:46:
[...]

Oké keurig, dan voer ik hem door. Thnx.
Edit: klopt het dat ik nergens de klacht kan invoeren (rechter trigger defect)?
Heb ik alvast ook niet voorgeschoteld gekregen. Bij mijn andere controllers gewoon nieuwe gekregen...

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:53

Willybubba

Nut up or shut up.

Mijn top/flop van 2014:

#1: Dragon Age: Inquisition

Na de teleurstelling die Dragon Age 2 was eindelijk weer een lekker uitgebreide BioWare Fantasy RPG om me in vast te bijten. Grafisch soms heel prima, soms wat minder prima. Geweldige partymembers.

#2: Wolfenstein: The New Order

In eerste instantie niet heel veel verwachtingen van, maar die zijn ruimschoots voorbijgestreefd. Heerlijke shooter met lekker campy verhaal, stealth elementen, bij vlagen heerlijke graphics, en dat alles op 60fps. Eerste game op de One waar ik 1000/100 voor heb gehaald.

#3: Forza Horizon 2

Beste racegame in tijden wat mij betreft.

Honorable Mention: Sunset Overdrive

Fun. Kruising tussen Tony Hawk, Dead Rising en Jet Set Radio. Mooi, hectisch (soms iets té voor een man van mijn leeftijd :+) en grappig. Nét niet in mijn top 3 van dit jaar maar ik vond dat ik 'm ff moest noemen.

Flop: Thief. Hoge verwachtingen van, want dezelfde studio die verantwoordelijk was voor de reboot/doorstart van Deus Ex, wat een briljante game was. Maar wat viel Thief tegen. Grafisch OK (sfeertje was wel goed) maar crap framerate, kleine stukjes open-wereld-hub-level met heel lange laadtijden waar je iedere keer verplicht doorheen *moest*, verhaal was erg meh. Jammerrrr.

Andere honorable mentions: Alien: Isolation en Child of Light heb ik mij enorm mee vermaakt. Al met al viel 2014 mij erg mee voor het eerste echte jaar van een nieuwe generatie console's.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Yaz
justifire schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:19:
[...]

Dan ga je uit van peer to peer ?
Er zit natuurlijk ergens een server centrale tussen waar je op speelt ;)
Party Chat = Peer 2 Peer
Multiplayer kan dedicated zijn. Deze server staat dan of in Amsterdam/London of in Sydney. Dus een van de twee partijen is fucked.

De server zal niet automagisch geografisch ergens in het midden geplaatst worden alleen maar omdat jullie samen spelen.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-11 14:02

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Wanneer is het eigenlijk tijd om een vervolgtopic aan te maken? Deze begint toch wel erg vol te raken. En het wordt steeds moeilijker om iets te vinden.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Meestal als topics de 10000 posts voorbij gaan word er aan de TS gevraagd om een nieuw deel aan te maken. :)

Xbox

Mja dat nadert bijna volgens mij. Maar kan nog wel een paar dagen rekken toch? Ben bijna klaar met huidige opdracht op het werk welke nogal wat tijd vereist, daarna kan ik wel effe een nieuw topic in elkaar zetten met een verse TS en wat dingen bijwerken. Lijst met games, de prijzen en enkele vragen zijn aan vernieuwing toe. Misschien is het zelfs nog handig om even te wachten tot na de presentatie van MS op 21 januari. Want daar ging ook nog wat Xbox dingen gemeld worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Martinspire op 09-01-2015 10:45 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heeft geen haast, is ook niet meer dan een richtlijn. 11/12/13 duizend is ook prima.

Xbox

• CreativeSkills
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-11-2024
Goedemorgen,

Klein vraagje:
Ik heb bij het kopen van mijn Xbox een downloadcode van Fifa gekregen. (3 maanden terug.)
Deze uiteraard ingevoerd en staat nu dus op mijn Xbox.

Nu is er een kans dat ik mijn Xbox ga ruilen voor een PS4. (Meer vrienden hebben deze.)
Kan ik het spel dan mee ruilen? Of is deze accountgebonden? Eventuele oplossing?

Andersom heeft persoon met wie ik ga ruilen Fifa ook digitaal aangeschaft.
Kan deze aan mij worden meegeleverd?

Hoop dat iemand hier antwoord op heeft. :-)

Vriendelijke groet

FFXIV: Brawny Brawler

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

CreativeSkills schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:54:
Goedemorgen,

Klein vraagje:
Ik heb bij het kopen van mijn Xbox een downloadcode van Fifa gekregen. (3 maanden terug.)
Deze uiteraard ingevoerd en staat nu dus op mijn Xbox.

Nu is er een kans dat ik mijn Xbox ga ruilen voor een PS4. (Meer vrienden hebben deze.)
Kan ik het spel dan mee ruilen? Of is deze accountgebonden? Eventuele oplossing?

Andersom heeft persoon met wie ik ga ruilen Fifa ook digitaal aangeschaft.
Kan deze aan mij worden meegeleverd?

Hoop dat iemand hier antwoord op heeft. :-)

Vriendelijke groet
Nee, games zijn account gebonden en dus niet overdraagbaar. Als je even wat posts had terug gelezen had je dat ook kunnen vinden omdat het echt al meerdere keren besproken is ;)

Xbox Live ID:Notna8310

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:26
Notna schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:54:
[...]

Nee, games zijn account gebonden en dus niet overdraagbaar. Als je even wat posts had terug gelezen had je dat ook kunnen vinden omdat het echt al meerdere keren besproken is ;)
Precies de reden waarom ik games fysiek koop :)

• Yaz
Martinspire schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:44:
Mja dat nadert bijna volgens mij. Maar kan nog wel een paar dagen rekken toch? Ben bijna klaar met huidige opdracht op het werk welke nogal wat tijd vereist, daarna kan ik wel effe een nieuw topic in elkaar zetten met een verse TS en wat dingen bijwerken. Lijst met games, de prijzen en enkele vragen zijn aan vernieuwing toe. Misschien is het zelfs nog handig om even te wachten tot na de presentatie van MS op 21 januari. Want daar ging ook nog wat Xbox dingen gemeld worden.
Wat mij betreft kunnen dat soort lijsten (games, prijzen, beschikbaarheid) beter verwijderd worden. Dit is zo aan verandering onderhevig dat je beter kan linken naar een externe site die daar flexibeler in is. Wat mij betreft er wil in zou mogen in een FAQ waarin gewoon heel veel vragen die hier gesteld worden voorbij komen (desnoods met een link naar een eigen forum thread als dat zou mogen. Deze zinken toch snel genoeg naar de duistere diepen maar bevatten wel goede informatie).

Vragen die ik daarin beantwoord zou willen zien zijn;
- Waarom zou ik een Kinect moeten willen? Ik wil helemaal niet springen voor mijn TV!
- Hoe koppel in mijn TV aan de xbox?
- Werkt mijn versterker dan nog wel?
- Kan de Kinect alles uit/aanzetten?
- Waarom werken de stem commando's niet?
- Hoe koop ik digitaal spellen? (link naar thevmasters pagina)
- Controller disconnect, Hoe los ik dat op?
- Ik heb een defect. Hoe meld ik deze aan?
- Als ik mijn xbox verkoop verlies ik dan ook mijn spellen?
- Als ik een xbox koop krijg ik dan ook de digitale spellen van de vorige eigenaar?
- Als ik een een spel de-installeer ben ik dan ook mijn save game kwijt?
- Hoe kan ik zie of er problemen zijn met de diensten van Xbox (link naar de support pagina van xbox)
- Hoe werkt momenteel digital sharing?
- Kan ik een spel delen met een vriend van me (gekoppeld aan de voorgaande vraag natuurlijk)
- Als ik een spel op disk koop word deze toch helemaal geïnstalleerd. Waarom is dat?
- Kan de xbox ook zichzelf bijwerken/patchen terwijl ik er niet ben?
- Kan een spel zichzelf bijwerken/patchen terwijl ik er niet ben?
- Wat kost het eigenlijk om een xbox in stand-by modus te zetten?
- Waarom zou ik dat willen doen?
- Als ik een spel koop via de website (xbox.com) word deze dan gelijk op mijn xbox geinstalleerd?
- Maar dit werkt niet. Waarom?
- etc etc

Best kans dat sommige van deze vragen al in de TS beantwoord zijn maar ze komen gewoon te vaak voor. Ik wil hier graag aan meewerken om deze vragen te beantwoorden als daar behoefte aan is.

edit: Geinig. In de tijd die het mij kosten om dit te tikken (jaja, duurde even. Ik ben ook aan het werk ;)) kwam een van deze vragen alweer voorbij ......

Yaz schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:15:
[...]

Wat mij betreft kunnen dat soort lijsten (games, prijzen, beschikbaarheid) beter verwijderd worden. Dit is zo aan verandering onderhevig dat je beter kan linken naar een externe site die daar flexibeler in is. Wat mij betreft er wil in zou mogen in een FAQ waarin gewoon heel veel vragen die hier gesteld worden voorbij komen (desnoods met een link naar een eigen forum thread als dat zou mogen. Deze zinken toch snel genoeg naar de duistere diepen maar bevatten wel goede informatie).

Vragen die ik daarin beantwoord zou willen zien zijn;
- etc etc

Best kans dat sommige van deze vragen al in de TS beantwoord zijn maar ze komen gewoon te vaak voor. Ik wil hier graag aan meewerken om deze vragen te beantwoorden als daar behoefte aan is.

edit: Geinig. In de tijd die het mij kosten om dit te tikken (jaja, duurde even. Ik ben ook aan het werk ;)) kwam een van deze vragen alweer voorbij ......
Ik ga bij Games alleen een lijst noteren. De publisher, release e.d. ga ik er niet meer aan toevoegen, dat wordt me teveel. En qua prijzen ga ik gewoon uit van de geldende adviesprijzen. Of ik moet iets van de pricewatch kunnen embedden.

In de FAQ kan ik de vragen wel opnemen, maar ik vind niet alle vragen even boeiend of nuttig. Probleem-vragen kunnen beter in het problemen-topic (of is dat er nog niet)? Of anders ergens een 1 of ander FAQ tooltje toevoegen, hoef ik het ook niet meer te managen in de TS :+
In ieder geval moet de TS een aantal dingen duidelijk maken:
  • Wat is het
  • Hoe werkt het
  • Wat is nieuw
  • Welke games kan ik doen
  • Antwoorden op veelvoorkomende koopgerelateerde vragen
  • Antwoorden op belangrijke en/of veelgestelde vragen
  • Andere tweakers vinden
Daarbuiten is bonus. Niet alle vragen worden evenveel gesteld en op sommigen kun je met Google ook nog wel een antwoord vinden. Het moet wel wat toevoegen imo.

[ Voor 36% gewijzigd door Martinspire op 09-01-2015 12:50 ]

• Yaz
Martinspire schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:46:
[...]
Niet alle vragen worden evenveel gesteld en op sommigen kun je met Google ook nog wel een antwoord vinden.
En daar gaat het dus vaak fout ;)

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik heb vandaag een externe harde schijf aan de xbox gekoppeld. Het lampje van de schijf brandt, dus hij is verbonden met de xbox, maar waar kan ik nu zien dat de harde schijf eraan hangt en hoe krijg ik hier games op?

Laat maar. Ik heb het al opgelost.
In settings en dan bij power management uitvinken dat als de xbox uit is ook de externe opslag uit moet staan.
Dan wisselen van usb poort en probleem is opgelost.

[ Voor 31% gewijzigd door mike0001 op 09-01-2015 15:48 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Net m'n One aangesloten. Forza 5 erin en gekozen voor install. Leuk, maar ik ben nu een halfuur verder en hij staat op 3%. Waarom duurt dit zo lang?

/ik lees net dat het spel 6GB download bij installatie. De update van de One zelf ging met 4 MB/sec (ook niet snel, maar met 2GB redelijk te doen). Nu lijkt het ding met zeer beperkte bandbreedte de update binnen te halen. Goede start :+ . Laat hem wel aanstaan, kan de PS4 aan het werk :+

[ Voor 49% gewijzigd door Exorcist op 09-01-2015 22:37 ]

:+
Uit mijn hoofd gezegd is Forza 5 inclusief update 38 GB, ietsje meer dus dan 6 GB :+
Snap ook niet zo goed waarom je een Xbox One koopt terwijl je een PS4 hebt met superieure graphics, performance en downloadtijd ? :+

• joey82
justifire schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:18:
Uit mijn hoofd gezegd is Forza 5 inclusief update 38 GB, ietsje meer dus dan 6 GB :+
Snap ook niet zo goed waarom je een Xbox One koopt terwijl je een PS4 hebt met superieure graphics, performance en downloadtijd ? :+
gta 5 deed er bij mij anders ook super lang over om te downloaden ( ergens tegen de 6half uur ) op de ps4 :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

justifire schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:18:
Ik download niet, ik koop discs. Dus ik heb de disc-versie van Forza 5. En ik verzamel consoles, van retro-tot current..dan hoort dit erbij. Mis nog wel een Wii-U... :o
Exorcist schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:34:
Net m'n One aangesloten. Forza 5 erin en gekozen voor install. Leuk, maar ik ben nu een halfuur verder en hij staat op 3%. Waarom duurt dit zo lang?

/ik lees net dat het spel 6GB download bij installatie. De update van de One zelf ging met 4 MB/sec (ook niet snel, maar met 2GB redelijk te doen). Nu lijkt het ding met zeer beperkte bandbreedte de update binnen te halen. Goede start :+ . Laat hem wel aanstaan, kan de PS4 aan het werk :+
Tip: haal je console even van internet af, dan haalt ie niet de volledige game via internet binnen. Daarna moet je nog wel patchen, maar dat kost je minder tijd dan 36gb downloaden.

Ik begrijp ook nog steeds niet dat ie niet gewoon de update download en verder gewoon de disk installeert. Dat gaat veel sneller. Sure, het is misschien net zo handig hem van internet af te halen, maar anders heb je die disk ook maar voor nop.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 10-01-2015 00:28 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Martinspire schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:28:
[...]

Tip: haal je console even van internet af, dan haalt ie niet de volledige game via internet binnen. Daarna moet je nog wel patchen, maar dat kost je minder tijd dan 36gb downloaden
Dus als ik de disc heb wilt het ding alsnog het volledige spel downloaden? Wow, wat een fuck-up. Thanks for the tip!
Exorcist schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:28:
[...]

Dus als ik de disc heb wilt het ding alsnog het volledige spel downloaden? Wow, wat een fuck-up. Thanks for the tip!
Mja is 1 van de keuzes die ze aan het begin hebben gemaakt. Bij games van 4gb kan dat prima, maar Forza, GTA en Unity zijn echt gigantisch groot. Dan werkt het zelfs met glasvezel gewoon erg traag.

Maar goed, kan offline nog steeds wel een half uur duren. Bluray is namelijk langzamer dan DVD qua datadoorvoer (maar meer capaciteit).

Ik zou zeggen: voeg wat Tweakers toe aan je friendslist en kijk alvast wat je verder nog wilt downloaden (zet het gewoon in de queue voor als je online komt straks. Even bij http://store.xbox.com kijken dus. Of via smartglass

[ Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 10-01-2015 00:31 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Martinspire schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:29:
[...]

Mja is 1 van de keuzes die ze aan het begin hebben gemaakt. Bij games van 4gb kan dat prima, maar Forza, GTA en Unity zijn echt gigantisch groot. Dan werkt het zelfs met glasvezel gewoon erg traag.

Maar goed, kan offline nog steeds wel een half uur duren. Bluray is namelijk langzamer dan DVD qua datadoorvoer (maar meer capaciteit).

Ik zou zeggen: voeg wat Tweakers toe aan je friendslist en kijk alvast wat je verder nog wilt downloaden (zet het gewoon in de queue voor als je online komt straks. Even bij http://store.xbox.com kijken dus. Of via smartglass
Ik speel vrijwel niet online, alleen met/tegen vrienden. Heb hem nu gewoon uitgezet, vind het goed zo. Morgen weer een poging. Ik nam niet aan dat mijn volledige disc gekopieerd zou gaan worden naar HDD, en een 6GB update hoeft ook niet meer dan een uur te kosten.

Anyway, Xbox One 0 - PS4 1 .Terwijl ik de 360 prefereer boven de PS3 als het hierop aankomt. :+
Exorcist schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:35:
[...]

Ik speel vrijwel niet online, alleen met/tegen vrienden. Heb hem nu gewoon uitgezet, vind het goed zo. Morgen weer een poging. Ik nam niet aan dat mijn volledige disc gekopieerd zou gaan worden naar HDD, en een 6GB update hoeft ook niet meer dan een uur te kosten.

Anyway, Xbox One 0 - PS4 1 .Terwijl ik de 360 prefereer boven de PS3 als het hierop aankomt. :+
Niet om het 1 of ander, maar de PS4 heeft ook nog steeds installaties nodig en bij een paar games waren die ook niet mis. En als je games download dan is de X1 weer sneller

• Donstil
  • Niet online
[...]

games op de Ps4 worden ook volledig geïnstalleerd als je de schijf bezit, het enige wat de ps4 nog doet met de schijf is controleren of hij erin zit bij het starten van de game, rest gebeurd vanaf de HDD.

Waarom had je aangenomen dat dit bij de One anders is?

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11 15:47

v8power67

Psn: Mausosaurus

Debk dat hij het over de fail heeft dat hij een disc game niet instaleert maar gaat lopen downloaden.
En dat dit op ps4 niet gebeurt waar hij een punt heeft.
Of het slim is zo te formuleren ondanks de smiley in dit topic.

Owh nee zie al staan lamaar...
Nee het klopt inderdaad beide consoles doen aan verplichte volledige instllatie. En gelukkig maar want anders zouden de laadtijden en popin etc veel erger worden met laden van disc ipv hdd.
En het geluid niet te vergeten ala hij constant van disc moet lezen.
Kan best dat aan einde van de console levensduur dar een developer een gta5 op x360 optie doet met een instal en play disc.
Martinspire schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 01:22:
[...]

En als je games download dan is de X1 weer sneller
Dit is niet voor iedereen zo he. Ik heb al vanaf dag 1 met mijn x1 dat op psn bijna dubbel zo snel gaat als mijn x1.
Heb alles al geprobeerd maar heel soms doet hij 10MB/s maar meestal 1MB/s.
Waar ik op psn ong tussen 2 a 4 MB/s zit.
En dit op eeb 200mbit van upc...
Is van beide heel slecht maar op de x1 is bij mij veruit het slechtst.

[ Voor 79% gewijzigd door v8power67 op 10-01-2015 09:13 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

[...]

Ik weet niet wat voor ISP snelheden je hebt, maar lees ook even de Port Forwarding tips door in de topic warning hier. Dat helpt bij een hele hoop mensen ( ik download bijv met 12-14MB/s ipv 2 op een 120 Mbit UPC lijn, wired aangesloten, nadat ik de poorten goed had ingesteld :). En ja dat haal ik bij zowel games, patches als console updates. Gaat nooit meer onder de 12 MB/s)

v8power67 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 09:03:

Debk dat hij het over de fail heeft dat hij een disc game niet instaleert maar gaat lopen downloaden.
En dat dit op ps4 niet gebeurt waar hij een punt heeft.
Of het slim is zo te formuleren ondanks de smiley in dit topic.

Owh nee zie al staan lamaar...
Nee het klopt inderdaad beide consoles doen aan verplichte volledige instllatie. En gelukkig maar want anders zouden de laadtijden en popin etc veel erger worden met laden van disc ipv hdd.
En het geluid niet te vergeten ala hij constant van disc moet lezen.
Kan best dat aan einde van de console levensduur dar een developer een gta5 op x360 optie doet met een instal en play disc.

[...]

Dit is niet voor iedereen zo he. Ik heb al vanaf dag 1 met mijn x1 dat op psn bijna dubbel zo snel gaat als mijn x1.
Heb alles al geprobeerd maar heel soms doet hij 10MB/s maar meestal 1MB/s.
Waar ik op psn ong tussen 2 a 4 MB/s zit.
En dit op eeb 200mbit van upc...
Is van beide heel slecht maar op de x1 is bij mij veruit het slechtst.
Dan zit je of wireless of je hebt het eea niet goed staan. Dat zeg ik omdat ik bij de X1 altijd mijn lijn voltrek. Ook al naar port fwding gekeken?

[ Voor 49% gewijzigd door Notna op 10-01-2015 09:21 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Donstil schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 06:21:
[...]

games op de Ps4 worden ook volledig geïnstalleerd als je de schijf bezit, het enige wat de ps4 nog doet met de schijf is controleren of hij erin zit bij het starten van de game, rest gebeurd vanaf de HDD.

Waarom had je aangenomen dat dit bij de One anders is?
Kan je bij de One wel spelen als deze aan het installeren is? net als bij de PS4?
Ik zit zelf ook te kijken naar een One maar nog even wat extra info inwinnen :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

OMD schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 09:25:
[...]

Kan je bij de One wel spelen als deze aan het installeren is? net als bij de PS4?
Ik zit zelf ook te kijken naar een One maar nog even wat extra info inwinnen :)
Ja dat kan wel, je moet wel xx percentage geïnstalleerd hebben voordat dit kan. Meestal iets van 25%

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Martinspire schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 01:22:
[...]

Niet om het 1 of ander, maar de PS4 heeft ook nog steeds installaties nodig en bij een paar games waren die ook niet mis. En als je games download dan is de X1 weer sneller
Je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik heb totaal geen moeite met installeren naar HDD, bij de PS4 en One. Dat vormt op beiden het probleem niet. Het probleem zat hem gisteren in het feit dat de One tijdens het installeren (of alvorens) van Forza éérst een update van 6GB download zonder dat je dat daadwerkelijk ziet. En dát ging gisteren zo onnoemlijk traag dat ik een aantal uur heb moeten wachten en het ding uiteindelijk heb uitgezet. Downloaden van games doe ik verder bijna nooit, of het moet een PSN/PS+/Arcade game zijn.
Notna schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 09:14:
[...]

Ik weet niet wat voor ISP snelheden je hebt, maar lees ook even de Port Forwarding tips door in de topic warning hier. Dat helpt bij een hele hoop mensen ( ik download bijv met 12-14MB/s ipv 2 op een 120 Mbit UPC lijn, wired aangesloten, nadat ik de poorten goed had ingesteld :). En ja dat haal ik bij zowel games, patches als console updates. Gaat nooit meer onder de 12 MB/s)
Ziggo 90/9, die ik ook met alles wel haal op ieder moment van de dag. Ik ga er vanuit dat het een momentopname is, de 360 haalde ik vrijwel altijd op de volle snelheid terwijl de PS3 gecapped leek vanuit PSN (bandbreedtemonitoring beaamde dit ook).

[ Voor 33% gewijzigd door Exorcist op 10-01-2015 10:02 ]

Exorcist schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:00:
[...]

Je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik heb totaal geen moeite met installeren naar HDD, bij de PS4 en One. Dat vormt op beiden het probleem niet. Het probleem zat hem gisteren in het feit dat de One tijdens het installeren (of alvorens) van Forza éérst een update van 6GB download zonder dat je dat daadwerkelijk ziet. En dát ging gisteren zo onnoemlijk traag dat ik een aantal uur heb moeten wachten en het ding uiteindelijk heb uitgezet. Downloaden van games doe ik verder bijna nooit, of het moet een PSN/PS+/Arcade game zijn.
Was je Xbox ook niet bezig om op de achtergrond (dit zie je namelijk niet) een update van het OS te downloaden?

Ik heb echt totaal niets te klagen over de snelheid van het Xbox netwerk, ik download een game van 25/30gb in dik 20 a 30 min naar mijn Xbox.

Overigens is de nieuwe generatie gameconsoles (Xbox en PS) extreem kritisch betreffende je netwerk instelling. Denk aan een correcte NAT of Poort voorwarding.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bullet NL schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:04:
[...]

Was je Xbox ook niet bezig om op de achtergrond (dit zie je namelijk niet) een update van het OS te downloaden?

Ik heb echt totaal niets te klagen over de snelheid van het Xbox netwerk, ik download een game van 25/30gb in dik 20 a 30 min naar mijn Xbox.

Overigens is de nieuwe generatie gameconsoles (Xbox en PS) extreem kritisch betreffende je netwerk instelling. Denk aan een correcte NAT of Poort voorwarding.
Zou kunnen, had hem net uit de doos gehaald en toen startte direct een download van 2GB die tot 50% vlot liep en daarna inkakte. Daar was hij klaar mee toen ik uiteindelijk in het dashboard zat.

Zowel mijn PS4 als One zijn Gigabit aangesloten, met de PS4 heb ik ook niets met poorten gedaan. De One geeft aan "NAT-type: open". Zal eens kijken of ik vanmiddag iets kan downloaden en dan op mijn router de statistieken kan bekijken van de bandbreedte.
Exorcist schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:08:
[...]

Zou kunnen, had hem net uit de doos gehaald en toen startte direct een download van 2GB die tot 50% vlot liep en daarna inkakte. Daar was hij klaar mee toen ik uiteindelijk in het dashboard zat.

Zowel mijn PS4 als One zijn Gigabit aangesloten, met de PS4 heb ik ook niets met poorten gedaan. De One geeft aan "NAT-type: open". Zal eens kijken of ik vanmiddag iets kan downloaden en dan op mijn router de statistieken kan bekijken van de bandbreedte.
Ondanks dat hij aangeeft dat hij op openstaat verdient het nog steeds de aanbeveling om heb in je DMZ te zetten en/of de poorten open te zetten binnen je router

Cogitationis poenam nemo patitur

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11 15:47

v8power67

Psn: Mausosaurus

Notna schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 09:14:
[...]

[...]

Dan zit je of wireless of je hebt het eea niet goed staan. Dat zeg ik omdat ik bij de X1 altijd mijn lijn voltrek. Ook al naar port fwding gekeken?
Nope zit bedraad. Direct op upc modem/router. Hierin alle poorten geforward. Heb ook dmz geprobeerd. Mag allemaal niet werken helaas.
Heb op ps4 niets ingesteld alleen vast ip( net als x1 ) en daar nooit problemen.
Heb met mijn ps3 en x360 en pc ook nooit lroblemen gehad.
Ik blijf erbij dat het een x1 probleem is.
Maar binne kort gaan we voor een nieuwe router en dan de upc modem in switch mode.
Hopen dat dit helpt ;)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Ik denk niet dat het aan jouw kant ligt dan. Het kan zijn dat ie updates of dergelijke op de achtergrond aan had staan. Maar dat weet je niet. Net als dat we niet weten of ie Game+update tegelijk download, dan gaat dat ook trager.

Maar goed, het lijkt me dat Forza er nu wel op staat, dus veel plezier daarmee ;)

Ik hoop dat er in januari en februari toch nog wat onbekende leuke games uitkomen. Hoop dat Ori snel uitkomt. Ben nu bezig met Worms :P En heb de Master Chief gekocht voor de coop. Maar Halo 1 is toch wel heeeeel erg gedateerd met level design. Daar kom ik alleen niet door denk ik. :)

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:24:
Ik hoop dat er in januari en februari toch nog wat onbekende leuke games uitkomen. Hoop dat Ori snel uitkomt. Ben nu bezig met Worms :P En heb de Master Chief gekocht voor de coop. Maar Halo 1 is toch wel heeeeel erg gedateerd met level design. Daar kom ik alleen niet door denk ik. :)
Worms hadden we in December toch al? Wat hebben we deze maand gekregen? Of is dat D4 of iets dergelijks?

D4 is deze maand de game with gold, maar die had ik al gekocht toen die uitkwam. Zou hem zeker aanraden (zeker als je kinect hebt).

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Donstil schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:29:
[...]

Worms hadden we in December toch al? Wat hebben we deze maand gekregen? Of is dat D4 of iets dergelijks?
D4 inderdaad, nadat dit klaar was met downloaden kon ik het nog niet spelen en gaf die rare dingen aan bij een soort van lobby?.. Direct maar weer verwijdert :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Heeft iemand Limbo uitgespeeld met minder dan 5 deaths? Ik vroeg me af of dat een beetje te doen is :) Heb Limbo op de 360 gespeeld, maar ben wat vergeten hoe moeilijk / makkelijk het was :P

uchiha tijntje schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:31:
D4 is deze maand de game with gold, maar die had ik al gekocht toen die uitkwam. Zou hem zeker aanraden (zeker als je kinect hebt).
En ik zeker niet! Man man man wat is dat voor vaag gedoe. Vond er echt niets aan en heb hem dan ook niet meer geïnstalleerd staan. En ik had hem al voor ie gratis was.
Zeker als je niets met het japanse/anime stijltje hebt, is de game al snel niets voor je

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 10-01-2015 14:44 ]

uchiha tijntje schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:24:
Pneuma : Breath of Life 31 januari
[YouTube: http://youtu.be/O71s8Ha0CVE]

Nero soon ?
[YouTube: http://youtu.be/kJ5pDoqfmUM]

Below ?
[YouTube: http://youtu.be/qUQ4tbSiJ_o]

[ Voor 14% gewijzigd door justifire op 10-01-2015 16:04 ]

• SunnieNL
Exorcist schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:28:
[...]

Klopt niet. Hij installeert de disc en daarna de updates. Dat zet hij echter wel in de installatieslag, waardoor die in het begin of het einde een tijd kan blijven hangen (meestal op 80%).
Bij Forza is echter een mega update vrijgegeven. Het halve spel moest herschreven worden toen ze zaken op de xbox veranderden.
Bij A-C:U is op dit moment nog een bug dat veroorzaakt dat hij ipv de update het hele spel binnenhaalt, maar dat is een uitzondering.

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-11 18:25
Verwacht iemand binnenkort nog nieuwe bundles (console+kinect+game)?

Xbox Live: MarkH

MarkH NL schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:38:
Er staat geen hele grote nieuwe game op de planning voor de komende maanden volgens mij, dus ik denk het niet nee

• Rossi46
  • Laatst online: 16-11 17:09
MarkH NL schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:38:
Wellicht om Kinect te lozen, maar dat zal dan lokaal zijn (waar ze nog hebben). Voor de rest zou ik geen bundels met Kinect verwachten. Amper vraag naar.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:26
Heb me vandaag erg geamuseerd met Assassin’s Creed Unity. Onwijs gaaf om tijdens de Franse Revolutie door Parijs te lopen. Op zichzelf al een erg interessante stad, maar dit maakt dat je toch meer bezig bent met de geschiedenis ervan en dat zorgt voor een mooie ervaring. Ik heb hiervoor alleen Assassin's Creed II gespeeld, en hoewel die qua setting ook heel mooi was kon me het achterliggende verhaal niet zo heel erg boeien.
Wel vind ik de graphics af en toe wat tegenvallen, in het specifiek het laat renderen van objecten als gras of NPCs. Je zou denken dat een systeem met 8 CPU-cores en 8GB RAM daar niet zo veel problemen mee zoi hebben.

Verder heb ik de afgelopen tijd afwisselend GTA: V en Forza Horizon 2 gespeeld, ook beide topspellen (hoewel GTA nu wel een beetje “same old, same old” begint te worden want ja, die had ik op de XBOX 360 ook al).

[ Voor 26% gewijzigd door BleuZ op 11-01-2015 00:44 ]

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11 11:47
J.Appleseed schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:41:
Heb me vandaag erg geamuseerd met Assassin’s Creed Unity. Onwijs gaaf om tijdens de Franse Revolutie door Parijs te lopen. Op zichzelf al een erg interessante stad, maar dit maakt dat je toch meer bezig bent met de geschiedenis ervan en dat zorgt voor een mooie ervaring. Ik heb hiervoor alleen Assassin's Creed II gespeeld, en hoewel die qua setting ook heel mooi was kon me het achterliggende verhaal niet zo heel erg boeien.
Wel vind ik de graphics af en toe wat tegenvallen, in het specifiek het laat renderen van objecten als gras of NPCs. Je zou denken dat een systeem met 8 CPU-cores en 8GB RAM daar niet zo veel problemen mee zoi hebben.

Verder heb ik de afgelopen tijd afwisselend GTA: V en Forza Horizon 2 gespeeld, ook beide topspellen (hoewel GTA nu wel een beetje “same old, same old” begint te worden want ja, die had ik op de XBOX 360 ook al).
Over AC:U kan ik het deels met je eens zijn qua performance maar laten we niet vergeten de hoeveelheid dat hij moet renderen, er lopen echt heel veel NPC's en daarbij is de console net een jaartje uit.

Als ik kijk hoe in verhoudingen beroerd Gears 1 liep of noem maar een Halo 3 op de X360 in bepaalde delen en als je dan kijkt hoe Gears 3 liep zat daar een enorme performance winst in simpel omdat ze weten tegen de tijd van een jaar of 4 wel wat het echte max is van de consoles.

GTA5 had ik ook op de X360, wat ik nu heb gedaan is gewoon de heists (had ze maar 1x gedaan) juist de andere keuzes gemaakt :P toch variatie met wat ik op de X360 deed. En ja ook GTA5 heeft problemen dat hij pas vrij laat gras en zo renderd

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Donstil
  • Niet online
SunnieNL schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:58:
[...]

Klopt niet. Hij installeert de disc en daarna de updates. Dat zet hij echter wel in de installatieslag, waardoor die in het begin of het einde een tijd kan blijven hangen (meestal op 80%).
Bij Forza is echter een mega update vrijgegeven. Het halve spel moest herschreven worden toen ze zaken op de xbox veranderden.
Bij A-C:U is op dit moment nog een bug dat veroorzaakt dat hij ipv de update het hele spel binnenhaalt, maar dat is een uitzondering.
Klopt wel, ik heb FarCry4 en GTA5 op schijf en die gingen alle twee installeren vanaf Xbox Live toen ik de schijf er voor de eerste keer in deed. Hebben we hier in het topic nog besproken.

Na anderhalfuur was hij pas op 20% oid, ik heb toen alle data van GTA verwijderd, lan kabel uit de One getrokken en schijf opnieuw gevoerd. Toen was hij met drie kwartier volledig geïnstalleerd.

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-11 16:10
Wat belachelijk dat je geen notificaties ziet van vrienden die online komen. 8)7
Pagina: 1 ... 97 ... 127 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je toegevoegd worden aan het previewprogramma: XBox One Preview Programma invite topic.

[XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen (ook voor games, giftcard etc!)
[XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
Lijst met Xbox One gamers van Tweakers --> Sta je er niet bij, voeg jezelf toe!
De vorige lijst met gamers
Xbox One vs Playstation 4 posts zijn hier niet toegestaan,

Games kopen uit de US Marketplace? Met dank aan TheVMaster hebben we daar een prachtige handleiding voor!