Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11 09:19

Ttje

"We shall never surrender"

Hebben jullie ook dat de Xbox zelf een beetje geratel maakt? Ik ook regelmatig een soort tik... Erg irriterend wanneer je games zoals AC Unity zit te spelen!

Verwijderd

Earzz schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:28:
[...]

Mmm, hoe gaat dit in zijn werk dan of zit je dan allebei op het zelfde Live account?
Vanwege family sharing kan iedere gamertag op JOUW Home Xbox One gebruik maken van jouw Xbox Live en de door jou digitaal gekochte spellen. Jij zelf kunt op elke Xbox One gebruik maken van jouw Xbox Live en jouw digitaal gekochte spellen.

De grap is dus om een familielid (in mijn geval mijn broertje die elders woont) of goede vriend zijn Xbox One tot jouw Home Xbox One te laten bombarderen. En andersom. Zo heb je allebei toegang tot alle digitale content die 1 van jullie gekocht heeft.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zit nu in UK. Daar is televisie reclame voor een One met 2 controllers, Halo, Forza 5 en CoD voor omgerekend 430 euro. Mooie deal, moet toch naar NL komen.

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:31:
[...]

Vanwege family sharing kan iedere gamertag op JOUW Home Xbox One gebruik maken van jouw Xbox Live en de door jou digitaal gekochte spellen. Jij zelf kunt op elke Xbox One gebruik maken van jouw Xbox Live en jouw digitaal gekochte spellen.

De grap is dus om een familielid (in mijn geval mijn broertje die elders woont) of goede vriend zijn Xbox One tot jouw Home Xbox One te laten bombarderen. En andersom. Zo heb je allebei toegang tot alle digitale content die 1 van jullie gekocht heeft.
Precies zoals het is :9

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11 20:35
UPC, maar maakt niet uit, upnp is gewoon slecht geïmplementeerd op de meeste goedkope routers. Ik heb het probleem redelijk kunnen camoufleren doordat ik altijd 1 xbox one console had waarop ik de porten forwarde van live terwijl upnp aanstond, natuurlijk belachelijk want als jij een goede upnp router hebt en je niet achter dubbele nats verschuilt moet je altijd nat open hebben zonder maar iets te hoeven doen aan port forwarding en triggering. Doordat ik me zoontje een xbox one voor zich zelf had gegeven kwam het probleem aan het licht, namelijk dat ze nooit tegelijkertijd een open nat kunnen hebben.

• PacinoAllstars
  • Laatst online: 14-11 20:35
[...]

De grap is dat je zo ook spellen kan kopen (op verkapte wijzE), je krijgt gewoon accounts met een spel waarbij je het account dat je krijgt instelt met jouw console als my home xbox 1 , resultaat is dat je gemiddeld games koopt voor 25/26 euro per stuk (arcade 15) en zo kan spelen voor 1/3 van de prijs. Enige nadeel is dat je altijd internet hiervoor moet hebben, maar zie ik zelf niet als een nadeel aangezien de xbox one waardeloos is zonder internet connectie.

Zelf maak ik van deze methode en werkt echt perfect.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ttje schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:28:
Hebben jullie ook dat de Xbox zelf een beetje geratel maakt? Ik ook regelmatig een soort tik... Erg irriterend wanneer je games zoals AC Unity zit te spelen!
Ik merk het ook tijdens AC:U. Soms hoor je wel even de HDD pruttelen maar sinds de laatste update zit er ook coilwhine tijdens het gamen. Die was er 2 updayes terug ook (tijdens de launch in NL) en was opgelost in de voorgaande update.

Beetje jammer :(

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Moet je dan niet elke keer van Home Xbox wisselen als je een ander zo gekocht spel wil spelen? Lijkt me irritant maar is wel voordelig. Ik koop gewoon samen met mijn broertje alles (via US Store). Kosten zijn zo erg laag.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

PacinoAllstars schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:18:
[...]

UPC, maar maakt niet uit, upnp is gewoon slecht geïmplementeerd op de meeste goedkope routers. Ik heb het probleem redelijk kunnen camoufleren doordat ik altijd 1 xbox one console had waarop ik de porten forwarde van live terwijl upnp aanstond, natuurlijk belachelijk want als jij een goede upnp router hebt en je niet achter dubbele nats verschuilt moet je altijd nat open hebben zonder maar iets te hoeven doen aan port forwarding en triggering. Doordat ik me zoontje een xbox one voor zich zelf had gegeven kwam het probleem aan het licht, namelijk dat ze nooit tegelijkertijd een open nat kunnen hebben.
Zelfde probleem ook altijd, broertje en ik hadden samen een eigen x360, ps3, en nu ps4. En dezelfde pooryen kun je niet forwarden naar 2 apparaten. Heeft met nat/pat te maken. Wat wel lukte was de upc modem in bridge modus zetten, en blijkbaar krijg ik 2 externe ip addressen binnen. Dus kon op 1 poort een ps4 en op de andere een ps4, en beide kregen dan nat 1(open nat beste nat op ps4) en konden dan gewoon online. Dus misschien heb jij dit ook kan je 2 routers eraan hangen en moet je aan 1 router de ene x1 en aan andere router de ander.
Heb je allebei open nat, en je kan portforwarden. Nadeel is ze zitten niet op zelfde interne netwerk voor bv streamen, wat dan probleem wordt.
Maak geen beloftes over 2 ipadressen van upc maar ik toevallig wel.
Heb wel een 200/20 verbinding.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Yaz schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:38:
[...]

Ik ben blij dat jij in ieder geval denkt aan het milieu en aan je portemonnee. Ik hoop ook echt dat er nog meer mensen zijn die dit doen want anders zou er niet genoeg elektriciteit overblijven voor mijn xbox in standby modus. Dus bij deze, bedankt! :)

Er zijn echt betere dingen om je druk over te maken als je energie bewust wilt zijn of kosten besparend. De X1 is dan echt geen parade paardje. Begin eens met alle auto's van voor 2000 van de weg te halen. En als je daarmee klaar bent, alle lampen vervangen voor LEDs. Of ...
Niet om het 1 of ander, maar producten vervangen door nieuwe producten is in principe ook vervuiling omdat het energie kost om een nieuw vervangend product te maken. Je kunt aardig wat verstoken met een oude diesel eer je uitkomt op de totale uitstoot die het kost om 1 auto te maken (zeker als je een model hebt wat in Azië of Amerika wordt gemaakt.

Maar koop je games digitaal. Scheelt je weer een ritje met de auto (gezien niet iedereen bij een goedkope gameshop woont of zin heeft om te fietsen). Dat voorkomt uitstoot en is dus nog beter :+

Dat Standby stroom verbruikt is jammer, maar hij hoeft nu ook niet meer op volle snelheid aan te staan om te updaten en games te downloaden. Plus dat je ook niet je scherm aan hoeft te hebben om te zien hoe ver ie is en of je al kunt gamen :>

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 08-12-2014 23:30 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

The Witcher 3 release is verschoven naar 19 Mei :|
Meende juist dat ze hadden gemeld dat hij niet meer verschoven zou worden een maand of wat geleden...

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:54:
Moet je dan niet elke keer van Home Xbox wisselen als je een ander zo gekocht spel wil spelen? Lijkt me irritant maar is wel voordelig. Ik koop gewoon samen met mijn broertje alles (via US Store). Kosten zijn zo erg laag.
Nee, 1 keer instellen daarna kan je alle spelken spelen van beide accounts!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
Gisteren eens bezig geweest met mijn headset (Astro A40 uit 2011 oid) aan te sluiten op de Xbox. Had een chat ding voor op de controller al gehaald maar nog niet getest hoe dat ging werken. Was uiteraard even zoeken naar alle kabels maargoed uiteindelijk werkt het wel. Kan ik eindelijk eens pro-nooben in BF4/Titanfall :P

Toch twijfel ik nog even of ik niet een draadloze ga halen want dat kloten met die kabels de hele tijd is ook niet zaligmakend :)

• v8power67

v8power67

justifire schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 02:15:
The Witcher 3 release is verschoven naar 19 Mei :|
Meende juist dat ze hadden gemeld dat hij niet meer verschoven zou worden een maand of wat geleden...
Heeft als goed is te maken met dat er een nieuwe trailer uitgekomen was en er duidelijke downgrade in graphics te zien was. Hele ophef op neogaf(logisch) en toen kwam dit nieuws eruit.

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-10 20:55
v8power67 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 08:33:
[...]

Heeft als goed is te maken met dat er een nieuwe trailer uitgekomen was en er duidelijke downgrade in graphics te zien was. Hele ophef op neogaf(logisch) en toen kwam dit nieuws eruit.
Met heel dat gebitch op trailers komt er echt binnenkort een moment dat spellen pas 2 a 3 maanden voor release bekend gemaakt worden aan het publiek. Het is niet zo heel raar dat er zaken bijgesteld worden naar gelang de ontwikkeling loopt. Om "ze" daar nu gelijk op af te rekenen zal alleen maar averechts werken.

Gamertag: YazNL

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik begrijp dat gezever om trailers ook nooit zo. Tuurlijk je moet proberen zoveel mogelijk een trailer te evenaren die de uiteindelijke ingame representatief weergeeft maar aan de andere kant mensen willen steeds sneller een trailer/sneak zien van een game maar vergeten dan maar al te vaak dat het nog work in progress is.

Op zich zou ik er ook niets op tegen hebben dat ze pas net voor release met trailers ofzo gaan strooien dan zijn we in ieder geval weer van al dat "graphics" gezeik af.

• v8power67

v8power67

Yaz schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 08:39:
[...]

Met heel dat gebitch op trailers komt er echt binnenkort een moment dat spellen pas 2 a 3 maanden voor release bekend gemaakt worden aan het publiek. Het is niet zo heel raar dat er zaken bijgesteld worden naar gelang de ontwikkeling loopt. Om "ze" daar nu gelijk op af te rekenen zal alleen maar averechts werken.
Ja en nee, tuurlijk moet er soms wat bijgeschaaft worden, maar als ervoor constant met super graphics hebt geadverteerd en dan ineens met stuk minder aankomt... (weet niet of nu geval is volg spel niet echt).
Wordt tijd dat developers gewoon per platform aparte beelden laten zien, ipv alle console mensen opgeilen met pc beelden. Gebeurt nu te vaak, en moet echt stoppen.
Gewoon eerlijk en open naar je fanbase is beste.

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-11 10:32
[...]

Thanks voor de uitgebreide uitleg.

XboxLive: Dave 130R

• predacore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-08 15:37

predacore

@TychoV

Geometry Wars 3 is sinds kort uit. Leuke game met in deel 3 meer een progressie aspect erin i.v.t. de vorige versies.
Voor $15 beleef ik er meer dan genoeg plezier aan!
Wat het nog leuker zou maken is als ik een paar rivals kan vinden waar ik mijn scores mee kan vergelijken.
De game zie ik nog niet bij de Tweakers list staan ( http://gotxbox.maykel.net/Game?page=2 ).
Voeg me toe als je het tegen mijn scores wilt opnemen! gt: predacore.

The Buddha Boy - Nemo - Liquidgenius.

Verwijderd

harrytasker schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 07:41:
[...]

Nee, 1 keer instellen daarna kan je alle spelken spelen van beide accounts!
Die snap ik. Zie ook mijn uitleg. ;) Had moeten quoten, maar ik doelde op Pacinoallstars tip om accounts te kopen. Los van dat het erg grijs wordt op die manier, lijkt het me vrij onhandig om steeds van home xbox te wisselen als je een ander spel wil doen.

• Yaz
Zo. Rise of the Tomb Raider is echt echt echt alleen voor de X1. Microsoft gaat het spel uitbrengen en daarmee is dus de kans verkeken voor een lancering op andere platformen (ex Windows 10 natuurlijk).
The newest revelation sheds light on the finer details of The Rise of the Tomb Raider's timed exclusivity deal for Xbox One, but also poses questions about how future ports to other systems will be handled.

Microsoft's agreement to act as publisher likely means it will handle marketing and distribution costs; which possibly could be a responsibility it has taken to help broker the exclusivity deal in the first place.

The deal also suggests how deep the agreement between the two companies has become, as well as how much of the publishing costs Microsoft is willing to shoulder in order to seal an exclusivity agreement. That also, in turn, suggests how far into the future the exclusivity period could last.

Currently, both Microsoft and Square Enix are only saying The Rise of the Tomb Raider is a "holiday 2015" exclusive. GameSpot has contacted Square Enix for further clarification on the publishing agreement.

Microsoft turned heads in August when it revealed that Lara Croft's latest adventure would only be available on Xbox One for a limited time.
Source: http://www.gamespot.com/a...erfeed&utm_medium=twitter

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:59
v8power67 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 08:45:
[...]

Ja en nee, tuurlijk moet er soms wat bijgeschaaft worden, maar als ervoor constant met super graphics hebt geadverteerd en dan ineens met stuk minder aankomt... (weet niet of nu geval is volg spel niet echt).
Wordt tijd dat developers gewoon per platform aparte beelden laten zien, ipv alle console mensen opgeilen met pc beelden. Gebeurt nu te vaak, en moet echt stoppen.
Gewoon eerlijk en open naar je fanbase is beste.
Helemaal mee eens! :Y

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• v8power67

v8power67

Yaz schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:11:
Zo. Rise of the Tomb Raider is echt echt echt alleen voor de X1. Microsoft gaat het spel uitbrengen en daarmee is dus de kans verkeken voor een lancering op andere platformen (ex Windows 10 natuurlijk).

[...]

Source: http://www.gamespot.com/a...erfeed&utm_medium=twitter
Zonde en voor mij reden om de game ondanks ik een x1 heb te laten gaan.
Ga dit soort praktijken niet supporten, net als de street fighter 5 actie van sony. Alleen is de keuze sf5 niet te kopen heel makkelijk want ik vind dat soort games niets.
Tomb raider op x360 en ps4 met genot gespeeld maar dit hoeft niet van mij.

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11 11:37
v8power67 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:36:
[...]

Zonde en voor mij reden om de game ondanks ik een x1 heb te laten gaan.
Ga dit soort praktijken niet supporten, net als de street fighter 5 actie van sony. Alleen is de keuze sf5 niet te kopen heel makkelijk want ik vind dat soort games niets.
Tomb raider op x360 en ps4 met genot gespeeld maar dit hoeft niet van mij.
Ook Titanfall niet gekocht? En Dead Rising? En... en... en...

• v8power67

v8power67

Ninjetsu NL schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:37:
[...]

Ook Titanfall niet gekocht? En Dead Rising? En... en... en...
Dead rising niet nee. Titanfall wel omdat mn broertje wou testen en maar voor 12, 50 euro. En heb er wel spijt van ja.

• Ninjetsu NL
v8power67 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:39:
[...]

Dead rising niet nee. Titanfall wel omdat mn broertje wou testen en maar voor 12, 50 euro. En heb er wel spijt van ja.
Ik vind het een rare redenering dat wanneer het een exclusive is dan wel wordt om dan te zeggen... Nee... ik vind deze game awesome, maar ik ga hem niet spelen omdat ie niet op de PS4 (of welk systeem dan ook) uit komt?! :+

• v8power67

v8power67

Ninjetsu NL schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:54:
[...]

Ik vind het een rare redenering dat wanneer het een exclusive is dan wel wordt om dan te zeggen... Nee... ik vind deze game awesome, maar ik ga hem niet spelen omdat ie niet op de PS4 (of welk systeem dan ook) uit komt?! :+
Nee gaat erom dat ze een bestaande serie kopen ipv echt een exclusive te maken.
Net als sony met sf5 dus, en dat vind ik gewoon fout. Beetje raar dat ik deel 1 van de reboot wel ip ps4 kan spelen maar deel 2 niet toch ?

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Maar je hebt een xbox staan toch dus who cares :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• v8power67

v8power67

Famous schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:01:
Maar je hebt een xbox staan toch dus who cares :+
Veel want ga zulke praktijken niet meer supporten. En misschien koop ik hem wel 2e hands zodat de dev geen geld van me krijgt. Hoe dan ook ga ze niet supporten door ze financieel te steunen.

• Yaz
Ninjetsu NL schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:54:
[...]

Inderdaad een beetje anders dan normaal. Ik denk dat je dit nog veel vaker gaat zien. Het maken van een game kost gewoon gigantisch veel geld. En de kleine en middel development studios hebben gewoon niet meer het geld om een AAA titel te maken zonder externe financiële injecties. Een van die partijen kan een fabrikant zijn en als die bereid is een smak geld te betalen om het spel te maken en daarbij dan ook te vragen om het spel alleen uit te brengen op zijn console. Niet zo heel raar in mijn ogen.

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-11 12:07
Ik kan hier niet zo wakker van liggen... waar ik wel wakker van lig is het feit dat ubisoft hun games altijd bugged uit geeft... dat vind ik veel erger

• Ninjetsu NL
Yaz schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:08:
[...]

Inderdaad een beetje anders dan normaal. Ik denk dat je dit nog veel vaker gaat zien. Het maken van een game kost gewoon gigantisch veel geld. En de kleine en middel development studios hebben gewoon niet meer het geld om een AAA titel te maken zonder externe financiële injecties. Een van die partijen kan een fabrikant zijn en als die bereid is een smak geld te betalen om het spel te maken en daarbij dan ook te vragen om het spel alleen uit te brengen op zijn console. Niet zo heel raar in mijn ogen.
In mijn ogen ook niet :)

• Yaz
v8power67 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:00:
[...]
Net als sony met sf5 dus, en dat vind ik gewoon fout. Beetje raar dat ik deel 1 van de reboot wel ip ps4 kan spelen maar deel 2 niet toch ?
De andere kant van de medaille is dat er geen nieuw deel uit gekomen zou zijn. Het feit dat dit deel exclusief is wil niet zeggen dat volgende delen dat ook zullen zijn. Beetje rare gedachten vind ik zelf. Maar koop het gerust niet, heb je weer meer tijd voor andere spellen. Er is genoeg verkrijgbaar.

• v8power67

v8power67

Xenophoben schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:10:
Ik kan hier niet zo wakker van liggen... waar ik wel wakker van lig is het feit dat ubisoft hun games altijd bugged uit geeft... dat vind ik veel erger
Daarom was watchdogs mn laatste ubisoft game. Far cry 4 haal ik als hij rond de 30 euro is. De rest haal ik als ze of bug vrij verklaard worden, of als ze in budgetbak liggen.
De tijd dat ik blind ergens instapte (behalve een uncharted of gran turismo ofzo) is voorbij. Kijk nu altijd eerst de reviews en de digital foundry of nx gamer technical reports voordat ik iets koop.
Yaz schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:10:
[...]

De andere kant van de medaille is dat er geen nieuw deel uit gekomen zou zijn. Het feit dat dit deel exclusief is wil niet zeggen dat volgende delen dat ook zullen zijn. Beetje rare gedachten vind ik zelf. Maar koop het gerust niet, heb je weer meer tijd voor andere spellen. Er is genoeg verkrijgbaar.
Dat vind ik weer een rare gedachte want weet zeker dat de game op ps4 veel verkocht zou zijn. Dus tenzij ms echt flink heeft lopen lappen missen ze nu de inkomsten van een 3e platform.
Zeker als de ps4 maar uit blijft lopen op de x1. Dan gaan ze zich daar echt wel over achter de oren krabben.
Maar zo heeft ieder zijn kijk erop. We gaan zien of het wijs kf niet was van zowel dev als ms.

[ Voor 39% gewijzigd door v8power67 op 09-12-2014 16:18 ]

• Yaz
v8power67 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:14:
[...]

Daarom was watchdogs mn laatste ubisoft game. Far cry 4 haal ik als hij rond de 30 euro is. De rest haal ik als ze of bug vrij verklaard worden, of als ze in budgetbak liggen.
De tijd dat ik blind ergens instapte (behalve een uncharted of gran turismo ofzo) is voorbij. Kijk nu altijd eerst de reviews en de digital foundry of nx gamer technical reports voordat ik iets koop.
Bugvrij zal iets nooit worden. Hoeft ook niet. Belangrijker vind ik hoe ermee om gegaan word.

Overigens kan ik me niet herinneren dat Watchdogs zo'n buggy spel was. Unity had zo zijn probleempjes maar zeker niet zo erg dat ik me daar aan stoorde. Ik had niet echt last van frame drops en zeker niet van pop-ins.

• v8power67

v8power67

Yaz schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:19:
[...]

Bugvrij zal iets nooit worden. Hoeft ook niet. Belangrijker vind ik hoe ermee om gegaan word.

Overigens kan ik me niet herinneren dat Watchdogs zo'n buggy spel was. Unity had zo zijn probleempjes maar zeker niet zo erg dat ik me daar aan stoorde. Ik had niet echt last van frame drops en zeker niet van pop-ins.
Watchdogs vond ik een zeer saai spel en de downgrade in graphics icm de 900p/30(ps4) en vele andere dingen heb ik de game na paar uur weggelegd en nooit meer aan gedacht.
De 2012 e3 show was zo extreem bruut. En had zoveel potentie and the end result was gewoon slecht.

Maar ik heb me gewoon voorgenomen ivm mindere financiele status momenteel en wasrschijnlijk de toekomst dat ik gewoon veel strengerwordt op games.

Zo zal een forza game er pas inkomen als de game icm seasonpass verkocht wordt. Want heb nu voor sommige autos al 3x dlc kosten betaald...
En vind niveau echt slecht worden van de huidige forzas.

En zo zijn er heel veel series waar ik vroeger blind inkocht en altijd weer spijt ervan had (cod bijvoorbeeld tot aan mw2).
Heb driveclub op ps4 nu pas gekocht nu de weather update er is en hij maar 39,99 euro is.
Far cry 4 lijkt teveel op 3 dus haal ik wel als hij tegen de 30 euro is.
En zo kan ik wel even doorgaan.
Lekker goedkoop voor mn rekening, en ik baal niet meer van de miskopen.

[ Voor 35% gewijzigd door v8power67 op 09-12-2014 16:29 ]

• Rossi46
v8power67 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:00:
[...]

Ik kan je redenatie gevoelsmatig wel volgen hoor. Ook ik vind dat er een verschil bestaat tussen een game die van grond af aan specifiek voor een bepaald merk bedoeld is (Halo, Gran Turismo, etc.) en games die gaandeweg de serie ineens exclusief worden, zoals nu dus met Tomb Raider en Street Fighter.

Metal Gear Solid is dan wel weer een interessante uitzondering. MGS 1 was enkel voor PS1 en MGS 2 & 3 enkel voor PS2. Later kwamen 2 & 3 alsnog als HD-remake uit voor de X360 maar MGS 4 is dan weer enkel voor de PS3 uitgekomen. En nu komt MGS 5 uit voor PS4, Xbone én PC!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:06
Ik denk dat zowel Sony als Microsoft het moeten hebben van juist dit soort 'praktijken'. Je ondersteunt de praktijken niet, maar de ontwikkelaar en het spel. Het zal mij mijn reet roesten dat SF5 alleen voor PS4 uitkomt en dat TR alleen voor de X1 uitkomt. Dat is juist de reden waarom ik beide consoles thuis heb staan.

Ik voel me niet getrokken tot maar één platform, zoals PC gebruikers dat wel hebben met Steam en Origin. Ik kan me nu prima vermaken met Forza en MCC op de X1 en GTA V en DA: Inquisition op de PS4.

Dit soort praktijken wil ik juist aanmoedigen, zodat beide fabrikanten met elkaar blijven concurreren. Zo blijven ze niet stil staan. Er is nog genoeg tijd voor Microsoft om het tij te keren met het gevecht tegen de PS4. Van de hardware moeten ze het niet hebben, maar op software is dit een mooie eerste stap.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Vergeet niet dat het gewoon een vorm van concurrentie is,
Qua hardware zitten beide consoles zo dicht bij elkaar dat ze daar niet zoveel mee kunnen.
Ze proberen bepaalde titels dus exclusief te houden, niets mis mee.... Zolang het maar in balans blijft.

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

Er is wel een verschil in innovatie stimuleren tussen een nieuwe IP steunen en een bestaande IP opkopen. Halo, Alan Wake, Uncharted en Crash Bandicoot vind ik mooi van de hardware giganten. Stuk voor stuk mooie IP s die anders niet bestaan hadden. Als Microsoft nu CoD zou kopen, zou dat alleen voor de centen zijn en niet om iets nieuws te maken en tegelijk centjes te verdienen. Nieuwe IPs opkopen hebben zowel devs als gamers wat aan. Bestaande opkopen alleen de devs.

Als Tomb Raider in financiële problemen is, en ze per se een geldinjectie nodig hebben, juich ik de koop toe. Als het puur om cashen voor MS of Square Enix (?) vind ik het erg slecht.

• Rossi46
Bullet NL schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:29:
Vergeet niet dat het gewoon een vorm van concurrentie is,
Qua hardware zitten beide consoles zo dicht bij elkaar dat ze daar niet zoveel mee kunnen.
Ze proberen bepaalde titels dus exclusief te houden, niets mis mee.... Zolang het maar in balans blijft.
Uiteraard is dat de reden, maar vooral het feit dat bepaalde series gaandeweg hun bestaan ineens exclusief worden vind ik behoorlijk irritant. Ik heb een Xbox gekocht omdat ik een groot fan ben geworden van de Forza serie en Gran Turismo gaandeweg meer en meer vond tegenvallen. Beide titels die altijd een exclusive zijn geweest en je weet op voorhand dat dit zo zal blijven.

Steven van Gamekings verwoordde het mooi. Niemand heeft het zien aankomen dat Street Fighter exclusive zou worden voor de PS4 (hetzelfde geld voor Tomb Raider voor de Xbone). Stel je bent een aanhanger van één van deze series en je bezit daarvoor nu ineens de verkeerde console, dan voel je je behoorlijk genaaid.

Rossi46 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:36:
[...]

Uiteraard is dat de reden, maar vooral het feit dat bepaalde series gaandeweg hun bestaan ineens exclusief worden vind ik behoorlijk irritant. Ik heb een Xbox gekocht omdat ik een groot fan ben geworden van de Forza serie en Gran Turismo gaandeweg meer en meer vond tegenvallen. Beide titels die altijd een exclusive zijn geweest en je weet op voorhand dat dit zo zal blijven.

Steven van Gamekings verwoordde het mooi. Niemand heeft het zien aankomen dat Street Fighter exclusive zou worden voor de PS4 (hetzelfde geld voor Tomb Raider voor de Xbone). Stel je bent een aanhanger van één van deze series en je bezit daarvoor nu ineens de verkeerde console, dan voel je je behoorlijk genaaid.
Natuurlijk, je hebt helemaal gelijk..... Maar er is een oplossing voor het probleem, de vraag is alleen wil iemand daar extra voor betalen...

Cogitationis poenam nemo patitur

• SacreBleu
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:34:
Er is wel een verschil in innovatie stimuleren tussen een nieuwe IP steunen en een bestaande IP opkopen. Halo, Alan Wake, Uncharted en Crash Bandicoot vind ik mooi van de hardware giganten. Stuk voor stuk mooie IP s die anders niet bestaan hadden. Als Microsoft nu CoD zou kopen, zou dat alleen voor de centen zijn en niet om iets nieuws te maken en tegelijk centjes te verdienen. Nieuwe IPs opkopen hebben zowel devs als gamers wat aan. Bestaande opkopen alleen de devs.

Als Tomb Raider in financiële problemen is, en ze per se een geldinjectie nodig hebben, juich ik de koop toe. Als het puur om cashen voor MS of Square Enix (?) vind ik het erg slecht.
Het gaat al jaren niet meer om mooie, nieuwe, titels te maken. Innoveren is niet een knop die je kunt indrukken om zo een innoverend nieuw spel te krijgen. Tegenwoordig lijkt het veel meer te gaan om goeie graphics dan een game neerzetten die iets nieuws doen. Het gaat er bij Microsoft en Sony altijd om om centjes te verdienen. Het gaat niet meer om 'ons' maar om de centen, en die zijn makkelijker te krijgen door een veelbelovende of geliefde franchise exclusief voor jouw platform te maken.

Innoveren kost veel geld en brengt een groot risico met zich mee. Het komt vaak voor dat games die iets héél unieks doen juist minder populair zijn. Mirror's Edge was een game die echt iets gaafs deed en nog wel van EA Games. Maar veel minder populair dan CoD. Het is dan véél goedkoper om CoD te kopen dan dat je gaat proberen om CoD te overtreffen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Punt is wel dat een Microsoft of Sony op deze manier wel meer geld in een game kan pompen, plus dat een ontwikkelaar zich maar om 1 platform hoeft te bekommeren. Dit levert een aantal voordelen op:
1) Stabielere game
2) Benut hardware vele malen beter
3) Grote kans dat het budget ook omhoog is (stel Square wilde 100 miljoen vrijmaken voor Tomb Raider, maar dat wordt nu 150 miljoen of 200 miljoen dankzij Microsoft) en dat levert dus meer content op bv.
4) Microsoft en Sony gaan erg goed met franchises om en hun developers krijgen veel ruimte om te doen met een game wat ze willen. Diverse publishers zijn toch wat te happig op hun ontwikkelaars waardoor die concessies moeten doen op gameplay of onnodige zaken toevoegen om meer geld te kunnen verdienen.

Zo heb ik niet het idee dat Sunset Overdrive veel concessies heeft hoeven doen aan de game en hij draait verder erg goed. Sure, het is geen 1080p, maar dat had er mogelijk nog wel ingezeten als ze met de kennis van nu hadden kunnen werken (feit blijft gewoon dat die ontwikkeling is gestart voor er maar ook 1 console of SDK beschikbaar was). Qua graphics is hij erg mooi en ik durf eigenlijk wel de weddenschap aan dat de game mooier is dan zijn tegenhanger op de PS4 (Infamous, die vond ik namelijk wel aardig maar vrij saai ogen en enige wat echt mooi was waren de special effects).

Anyways, ik heb ook beide consoles en dit soort stuff maakt me dus weinig uit. Het is jammer voor de fans met weinig geld, maar het zal mij mn reet roesten. Zonder geld geen game en als een uitgever niet de portemonnee wil trekken maar MS of Sony wel, dan moet dat maar. Boycotten om die reden is gewoon dom en je hebt er alleen jezelf mee. Denk je echt dat er ook maar een haan naar zal kraaien?

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:52

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Games gaan gewoon meer de film industrie achterna. Hoeveel romantische comedy's met een "leven nog lang en gelukkig" einde zijn er, en welke ongeveer ook nog allemaal hetzelfde verhaal vertellen. Zelfde geldt voor actiefilms etc.

Sommige film series verkopen zeer goed (bijv James Bond) vergelijk dat met een GTA serie. Iedereen slikt het als zoete koek. Al is het deel 80. Datzelfde geldt voor de grote en sterke franchises.

Natuurlijk proberen de consolebouwers deze titels naar zich toe te trekken, hetzij met DLC of de hele franchise.
Alles draait om geld en vooral in deze miljardenindustrie, dus niet doen of alles om de consument draait. Dat is in verrekte weinig branches. Zowel Microsoft als ook Sony probeert de beste mix te verkopen die zoveel mogelijk mensen aanspreekt of ze daar voor moeten investeren of andere manieren zoeken doet er niet

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11 20:39
Ik vind het gedoe rondom Tomb Raider ook sneu, want het is puur met geld smijten om zo een game voor jezelf te houden. Een game als Dead Rising 3 was zonder Microsoft nooit uitgegeven, want Capcom had er geen geld voor. Dan is het een ander verhaal. Maar bij Tomb Raider was dat niet zo, daar was het gewoon veel geld betalen om te zorgen dat de game niet naar PC en PS4 gaat. Rare manier om met je budget om te gaan, maar daarin zie je ook wel het verschil tussen Sony en Microsoft: Microsoft heeft zo veel resources beschikbaar, die kunnen geld in Xbox pompen, terwijl bij Sony eigenlijk alles afhangt van SCE om niet failliet te gaan.

Maargoed, we kunnen natuurlijk ook zeggen chapeau voor Microsoft dat ze dit voor elkaar hebben gekregen. Er goed ingespeeld op de markt en situatie. Hopelijk wordt het wel een hele mooie game! Ik heb me heel goed met Tomb Raider vermaakt, hopelijk kan deze voortbouwen op dat niveau. Aan het geld zal het in ieder geval niet liggen, en ze kunnen nu goed optimaliseren, dus wat dat betreft staat de game niets in de weg. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mr Ton op 09-12-2014 22:37 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Vergeet ook niet dat de game waarschijnlijk uitkomt als concurrent van Uncharted. Dan kun je al wel nagaan dat de PS4 verkopen aardig zullen inkakken. Dat maakt een PC-versie niet helemaal overbodig overigens, maar voor het Sony-platform is het dan minder van belang. En ik heb het idee dat ze met TR ook wel willen stunten tegen Uncharted. Zo van "kijk ons eens met TR" oid.

Toch best gave DLC bij Sunset Overdrive. Nieuwe (stuk van de) wereld:

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Martinspire schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:10:
Vergeet ook niet dat de game waarschijnlijk uitkomt als concurrent van Uncharted. Dan kun je al wel nagaan dat de PS4 verkopen aardig zullen inkakken.
Dat betwijfel ik, Uncharted 4 die verkoopt op naam alleen al. Persoonlijk vond ik de laatste Tombraider echt fantastisch (game van het jaar naar mijn mening), speelde veel beter dan alle Uncharted games.

Ik snap de ophef om SF5 niet zo, dat is vandaag de dag niet meer een systemseller en dat is Tombraider ook niet... heel veel exclusives zijn er niet op dit moment.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Terryb47 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:27:
[...]

Dat betwijfel ik, Uncharted 4 die verkoopt op naam alleen al. Persoonlijk vond ik de laatste Tombraider echt fantastisch (game van het jaar naar mijn mening), speelde veel beter dan alle Uncharted games.
Begrijp de hype rond Uncharted echt niet, denk dat het eerder te maken heeft met Naughty Dog en dat TLOU zo fantastisch was, want Uncharted 2 was heel goed, maar 3 vond ik al vele stukken minder

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
X-Fighter schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:52:
[...]

Begrijp de hype rond Uncharted echt niet, denk dat het eerder te maken heeft met Naughty Dog en dat TLOU zo fantastisch was, want Uncharted 2 was heel goed, maar 3 vond ik al vele stukken minder
Ik vond persoonlijk alleen het eerste deel interessant.

Ik heb ze alle drie wel uitgespeeld hoor maar alleen de eerste verraste me echt. Voor die tijd was het een fantastisch mooie game kan ik me herinneren. De andere twee delen waren voornamelijk een herhalings oefening en ondanks dat de vierde er erg mooi uitziet (Downgrade wel zichtbaar) lijkt de GamePlay me weer van een hoog 2005 niveau :p

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik had toendertijd speciaal een PS3 gekocht om die Uncharted games te spelen (die genre miste ik op m'n 360) maar dat was pas veel later toen deel 1, 2 en 3 al uit waren. (maar zoals ik al zei is de gameplay eigenlijk gewoon slecht als je dat vergelijkt met Tombraider)

The Last of Us vond ik geen goede game (ben volgens mij 1 van de weinigen die er zo over denkt :p naar mijn mening de meest overhypte game ooit.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Yaz
Terryb47 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:27:
[...]
Ik snap de ophef om SF5 niet zo, dat is vandaag de dag niet meer een systemseller en dat is Tombraider ook niet... heel veel exclusives zijn er niet op dit moment.
Ik vermoed juist dat TR wel een system seller gaat zijn. Zeker omdat hij nu exclusief is zal je zien dat de vollop gebruik gaan maken van alle mogelijkheden die de X1 bied. Niet alleen in de box maar ook buiten de box. En laat de jungle achtige werelden van TR nu uitermate geschikt zijn voor cloud processing. Met alle bewegende blaadjes, zwiepende takken, regenval etc etc. Bied zoveel extra beleving maar is o zo zwaar om locaal te berekenen.

Wat mij bij Uncharted vooral opviel was de overeenkomst met Indiana Jones en dat dit blijkbaar vloeken in de kerk is. Mythe met schat + charismatisch hoofdpersoon + aardige bijrollen + humor + slechterikken + schieten, klauteren en "shit-hit-the-fan"-momenten en een stukje fantasie (wat ik bij beide media soms wel wat ver vindt gaan zoals de nazi-monsters, de spinnen of de yeti-monsters) verpakt in een aardig maar niet super verhaal, mooie omgevingen en prima muziek. Ook jat het toch wel veel van eerdere games als Tomb Raider, maar overall is het wel prima.
Ik heb genoten van de games maar ga ze niet nogmaals uitspelen en dat is toch wel jammer.

@hierboven: mja TR gaat ook gewoon 1080p lopen en mogelijk ook de impulse-triggers nog leuk toepassen. Misschien krijgen we er nog een smartglass app bij (weinig games die dat nog doen trouwens) en zo nog wel meer zaken. Hopelijk maken ze ook nog een beetje werk van een boeiende MP of mogelijk zelfs een coop. Juist door de exclusiviteit heb je een betere tegenhanger van Uncharted. De Tomb Raider naam is gewoon erg sterk en juist daardoor lijkt het me wel een goede zet van MS.

Anyways de laatste paar dagen heb ik me wel vermaakt met The Crew. Ondanks dat de eerste indruk van die game vrij matig was, vind ik het racen nu wel een stuk beter en begin ik er een beetje in te komen.

Het verhaal is toch nog wel interessant (jammer dat het zo 13 in een dozijn begint). Grafisch geen topper, maar voldoet en racen door de grote steden is vrij irritant door het vele verkeer en obstakels. Missies zijn nog wel aardig om te doen (al zijn ze helaas niet echt origineel) en het levellen van je auto is ook wel een leuke bezigheid. Het valt me wel op dat je toch wordt gepushed om bij je auto te blijven ipv er 1 aan te schaffen (het gaat dan ook niet echt snel met geldverdienen). Ben nogal gewend dat ik elke race wel een auto win (damn you Forza).

Anyways, het ontdekken van de wereld, het vinden van de diverse collectibles en het doen van de challenges tussen de missies door is leuk gedaan. Ook de manier waarop het verhaal wordt gebracht vind ik nog wel leuk gedaan. Als je dicht bij een missie komt dan krijg je nog even een gesprek erover en om de zoveeltijd nemen diverse mensen ook contact met je op. Je hebt niet het idee dat je in een lege wereld rondrijdt.

Hier en daar vind ik hem grafisch wel erg matig, iets dat vooral opvalt als je even stilstaat doordat je ergens op bent gebotst, maar de monumenten zien er mooi uit en het komt ook nog wel redelijk over als Amerika (ben op diverse plekken geweest en de algemene structuur en looks van omgevingen is top notch). Je ziet ook regelmatig vliegtuigen overvliegen en (meestal tijdens missies) ook nog wel brandweer een ongeluk of brand behandelen, een raketlancering of andere typische zaken die passen bij de locaties.

De game is nogal ondergesneeuwd door de vele games en full-price vind ik hem niet helemaal waard, maar het speelt wel aardig (al was het flink wennen, ook met iets andere settings) en bevat aardig wat content. Echt MMO vind ik hem niet en bij launch hadden de servers ook wat problemen, maar inmiddels is ook dat wel opgelost.

Het is alleen jammer dat ik nooit iemand die game zie doen en ook nog geen crew heb. Mocht iemand de game ook nog doen op X1, voeg me dan even toe ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 10-12-2014 09:18 ]

• Yaz
Mr Ton schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:34:
Ik vind het gedoe rondom Tomb Raider ook sneu, want het is puur met geld smijten om zo een game voor jezelf te houden. Een game als Dead Rising 3 was zonder Microsoft nooit uitgegeven, want Capcom had er geen geld voor. Dan is het een ander verhaal. Maar bij Tomb Raider was dat niet zo, daar was het gewoon veel geld betalen om te zorgen dat de game niet naar PC en PS4 gaat. Rare manier om met je budget om te gaan, maar daarin zie je ook wel het verschil tussen Sony en Microsoft: Microsoft heeft zo veel resources beschikbaar, die kunnen geld in Xbox pompen, terwijl bij Sony eigenlijk alles afhangt van SCE om niet failliet te gaan.
Waarom denk je dat Eidos/Crystal Dynamics wel geld heeft voor een nieuwe TR? Het gaat bij het gros van alle publishers niet zo goed en kunnen dus elke stukje hulp gebruiken wat er is. Publisher die minder dan 2 spellen per jaar uitbrengen maar wel op de AAA markt mikken hebben het gewoon zwaar.

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 11:34

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Weet iemand waar ik tegen een schappelijke prijs HK gift cards kan halen die je digitaal krijgt?
CC koppelen en kopen werkt bij mij ook niet meer -> ABN
Heb al gekeken bij play-asia.com en via google op een paar websites gekomen maar die vragen hoofdprijs.

Wil namelijk Destiny expansion pass halen die daar maar omgerekend €12,50 kost

US gift cards is geen probleem -> offgamers :)

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Yaz
crzyhiphopazn schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:58:
Weet iemand waar ik tegen een schappelijke prijs HK gift cards kan halen die je digitaal krijgt?
CC koppelen en kopen werkt bij mij ook niet meer -> ABN
Heb al gekeken bij play-asia.com en via google op een paar websites gekomen maar die vragen hoofdprijs.

Wil namelijk Destiny expansion pass halen die daar maar omgerekend €12,50 kost

US gift cards is geen probleem -> offgamers :)
Check de thread eens die in de topic warning staat..

Voor jou gemak: [XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen

• SacreBleu
Wat maakt het nu uit dat een game op de PS4 en X1 uitkomt? Als je beide consoles hebt staan koop je het spel toch maar één keer? Sony heeft SF5 voor zichzelf gewonnen. De developer heeft daar nog een ongeloofwaardige smoes voor verzonnen dat de PS4 en PC de enige platformen zijn waar het spel goed tot zijn recht komt.

De Playstation 4 en Xbox One verschillen niet eens zóveel van elkaar. Zeker niet nu dat de kinect losgelaten is. Die 10% is best fors. Nu is het even afwachten wat dat verschil precies inhoudt, maar ik verwacht niet dat we héél vaak tegen gaan komen dat de PS4 met meer frames of een hogere resolutie gaat pronken.

Van Tomb Raider weten we alleen dat MS zich gaat bemoeien met het uitgeven van de game en de marketing ervan. Dat betekent niet dat het spel alleen naar de X1 komt. Dat is, volgens mij, nog nergens 100% bevestigd. Mogelijk moet Crystal Dynamics/Eidos het spel voor de PS4 door iemand anders laten uitgeven. Dus de deur is nog helemaal niet dichtgegooid met TR. Met SF5 wel met een excuus alsof we allemaal demente hamsters zijn.

Sony en Microsoft moeten het allebei van de games hebben. Op dit moment is dat één van de belangrijkste factoren. Afgezien van wat je hebt met peer pressure omdat je vrienden een bepaalde console al hebben aangeschaft. Het is dus niet raar dat ze nu studios gaan kopen. Goed, het is even slikken wanneer een serie die je leuk vind ineens verdwijnt naar de console die je niet hebt, maar dat risico is er altijd. Ik deel dan ook niet de mening dat gamers hierdoor worden genaaid, dat voelt misschien zo wel, maar vaak alleen omdat jij niet de console bezit waar die game exclusief voor gaat komen.

Misschien zou het anders zijn als ik maar één van de drie consoles had gehad, en als het een game betrof die ik graag wilde hebben maar 'ineens' niet meer op mijn console komt. Maar van TR is nog helemaal geen exclusiviteit in steen geschreven. Behalve dat MS nu een dikke vinger in de pap heeft.

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 11:34

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Yaz schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:10:
[...]

Check de thread eens die in de topic warning staat..

Voor jou gemak: [XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen
Excuus Thanks had er overheen gelezen XD

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Ninjetsu NL
SacreBleu schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:24:
...

Van Tomb Raider weten we alleen dat MS zich gaat bemoeien met het uitgeven van de game en de marketing ervan. Dat betekent niet dat het spel alleen naar de X1 komt. Dat is, volgens mij, nog nergens 100% bevestigd. Mogelijk moet Crystal Dynamics/Eidos het spel voor de PS4 door iemand anders laten uitgeven. Dus de deur is nog helemaal niet dichtgegooid met TR. Met SF5 wel met een excuus alsof we allemaal demente hamsters zijn.

...
Dank voor dit...!!! _O-

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 19:49
Sinds een goede week doet mijn XBO raar bijvoorbeeld dat Destiny niet meer verder laad en als ik dan terug ga naar het home menu ik wel andere dingen kan selecteren maar als ik op A druk om te starten enkel een geluidje hoor en niets echt start. Na bovenstaande moet de console vaak hard gereset worden omdat na uitzetten hij niet meer start of niet is uitgegaan.

Anderen die daar ook last van hebben?

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 20:16

Winkiller

De Mopperpot

Chrosser schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:36:
Sommige film series verkopen zeer goed (bijv James Bond) vergelijk dat met een GTA serie. Iedereen slikt het als zoete koek. Al is het deel 80. Datzelfde geldt voor de grote en sterke franchises.
Niet generaliseren svp, er bestaan ook nog mensen die niet meedoen. >:)
Ik ben bv. een FarCry Fanboy maar deel 4 heb ik niet gekocht omdat ik vindt dat het teveel op 3 steunt.

• Yaz
eRRoR.InSiDe schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:16:
Sinds een goede week doet mijn XBO raar bijvoorbeeld dat Destiny niet meer verder laad en als ik dan terug ga naar het home menu ik wel andere dingen kan selecteren maar als ik op A druk om te starten enkel een geluidje hoor en niets echt start. Na bovenstaande moet de console vaak hard gereset worden omdat na uitzetten hij niet meer start of niet is uitgegaan.

Anderen die daar ook last van hebben?
Ik heb iets soortgelijks. De dashboard wil nog wel eens vastslaan. Hierdoor kan je geen andere tiles meer selecteren. Heel soms wil "xbox goto <spel>" nog wel eens helpen om in ieder geval te spelen maar de dashboard zelf is dan stuk. Hard reset verhelpt het.

Volgens mij of een flinke bug in het OS van de dashboard (lijkt erop dat er een process is dat alle resources grijpt) of in de hyper-visor (al lijkt mij dat niet omdat je soms nog wel een spel kan starten en deze doet het dan ook perfect!)

Ik moet deze nog eens aanmelden via de preview app. Ik vergeet dat steeds :(

• Chrosser

Chrosser

Ok het was misschien iets te generaliserend, maar in grote lijnen klopt mijn verhaal wel.
Maar wat is de echte reden dat je Farcry 4 niet gekocht hebt? alleen omdat het veel lijkt op Farcry 3 (een soort principe)? terwijl deel 3 een zeer goed spel was?

Het is overigens geen aanval maar meer een doorvraging?

• Yaz
Winkiller schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:48:
[...]
Niet generaliseren svp, er bestaan ook nog mensen die niet meedoen. >:)
Ik ben bv. een FarCry Fanboy maar deel 4 heb ik niet gekocht omdat ik vindt dat het teveel op 3 steunt.
Het idee van generaliseren is juist om de meerderheid te benadrukken en om niet elke uitzondering te benoemen. Dat om discussies op gang te houden en niet af te dwalen in niet echt belangrijke niches omdat deze maar voor een zeer kleine goegemeente van toepassing zijn. Dus ja, doe juist maar wel generaliseren.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Chrosser schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:50:
Ok het was misschien iets te generaliserend, maar in grote lijnen klopt mijn verhaal wel.

Maar wat is de echte reden dat je Farcry 4 niet gekocht hebt? alleen omdat het veel lijkt op Farcry 3 (een soort principe)? terwijl deel 3 een zeer goed spel was?

Nee ook niet in grote lijnen, niet iedereen is een volger. >:)

Inderdaad ik vindt dat FC4 weinig vernieuwing bied en teveel steunt op zijn voorganger die in mijn ogen wel vernieuwend was. Maar goed dit heeft weinig van doen met de XB1 en ik houd er over op, ik wilde slechts mijn punt maken dat niet iedereen een volger is. :)

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Yaz schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:49:
[...]

Ik heb iets soortgelijks. De dashboard wil nog wel eens vastslaan. Hierdoor kan je geen andere tiles meer selecteren. Heel soms wil "xbox goto <spel>" nog wel eens helpen om in ieder geval te spelen maar de dashboard zelf is dan stuk. Hard reset verhelpt het.

Volgens mij of een flinke bug in het OS van de dashboard (lijkt erop dat er een process is dat alle resources grijpt) of in de hyper-visor (al lijkt mij dat niet omdat je soms nog wel een spel kan starten en deze doet het dan ook perfect!)

Ik heb wel een keer iets gehad wat erop leek, ik hield de home knop van mijn controller ingedrukt (omdat ik nog niet gewend ben aan dubbel tappen, maar dat terzijde ;) ) en toen bleef dat console/controller off scherm maar in beeld, ik kon niks selecteren. Vervolgens nog maar eens de home knop ingedrukt houden en kwam het geluid van de melding wanneer het scherm verdwijnt/te voorschijn komt. Ten slotte nog 1 keer de home knop ingedrukt, ging wel naar het dashboard toe maar deed vervolgens helemaal niks meer.

Aan en uit was voldoende maar vond het wel vreemd. Dus het lijkt er inderdaad op dat iets het dashboard OS laat crashen (als ik het me goed herriner heeft de One 3 OSen, 1 voor het dahsboard, 1 voor games, 1 voor de replay functie).
Ik draai overigens geen preview en sinds de ander halve week dat ik hem heb is dit pas het eerste foutje. Het is ook niet een super groot issue omdat het met een herstart verholpen kon worden.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Yaz schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:04:
[...]

Het idee van generaliseren is juist om de meerderheid te benadrukken en om niet elke uitzondering te benoemen. Dat om discussies op gang te houden en niet af te dwalen in niet echt belangrijke niches omdat deze maar voor een zeer kleine goegemeente van toepassing zijn. Dus ja, doe juist maar wel generaliseren.
Haha, zo zou je het ook kunnen bekijken, maar ik ben er geen voorstander van omdat niet iedereen hetzelfde is of hetzelfde behandeld wil worden.
Onderscheid moet er zijn en het is maar goed dat er voor iedereen wat anders is en daarom is generaliseren niet altijd op zijn plaats.

• SacreBleu
Chrosser schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:50:

Ik heb FC4 ook niet gekocht, terwijl ik FC3 dagenlang kon spelen. Dat is ook de reden waarom ik FC4 niet heb gekocht. Het is teveel van hetzelfde. Ik heb dat allemaal in FC3 ook al gedaan en gespeeld. Een paar nieuwe wapens, een nieuwe setting maakt het geen héél nieuw spel. Tussen FC1, 2 en 3 zat altijd een wereld van verschil.

Ubisoft lijkt nu te denken: "We hebben eindelijk een FC-formule die werkt!". Dus maken ze een spel wat precies hetzelfde is, op een ander eiland. Wat andere voertuigen, wapens, en vijanden. Ze voegen een paar leuke effecten toe en voor Ubisoft is het een compleet nieuw spel. Daar ga ik dus geen geld voor betalen.

Het heeft bij mij niet alleen om principe te maken, maar ook vooral dat FC4 , nagenoeg, hetzelfde spel is. En dat heb ik al grijs gespeeld.

• v8power67

v8power67

Is toch duidelijk gezegd waarom sf5 voor ps4 en pc alleen was.
Omdat de dev crossplatform wou doen en ms dit niet toelaat. Dus sony wel en is het allemaal vrij duidelijk toch?
Tuurlijk hadden ze gewoon een x1 versie kunnen maken maar net als tr met ms helpt sony de dev met de game. Mogelijk dus ook marketing enz.
Dus is gewoon zelfde voir beide games.
Ondanks dat het van beide triest is dat ze een 3rd party serie exclusive maken.

En waar sony het meteen heel duidelijk maakte is het nu pas een beetje duidelijk dat ms dus de uitgeeft etc. Wat me meer als een last decision call klonk ivm sf5 en sony.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 19:49
Yaz schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:49:
[...]

Ik zit net als eraser hieronder niet in het preview programma en mijn XBO lijkt er na een update mee te zijn begonnen, die update is dan waarschijnlijk eind november is geweest?

• Chrosser

Chrosser

SacreBleu schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:10:
[...]

Ik heb FC4 ook niet gekocht, terwijl ik FC3 dagenlang kon spelen. Dat is ook de reden waarom ik FC4 niet heb gekocht. Het is teveel van hetzelfde. Ik heb dat allemaal in FC3 ook al gedaan en gespeeld. Een paar nieuwe wapens, een nieuwe setting maakt het geen héél nieuw spel. Tussen FC1, 2 en 3 zat altijd een wereld van verschil.

Ubisoft lijkt nu te denken: "We hebben eindelijk een FC-formule die werkt!". Dus maken ze een spel wat precies hetzelfde is, op een ander eiland. Wat andere voertuigen, wapens, en vijanden. Ze voegen een paar leuke effecten toe en voor Ubisoft is het een compleet nieuw spel. Daar ga ik dus geen geld voor betalen.

Het heeft bij mij niet alleen om principe te maken, maar ook vooral dat FC4 , nagenoeg, hetzelfde spel is. En dat heb ik al grijs gespeeld.
Ben juiste blij dat ze ongeveer hetzelfde concept hebben behouden. Iets dat goed is hoef je niet helemaal vanaf scratch te veranderen. Ben wel met je eens dat ze met alleen een andere setting bij de opvolger niet meer zo goed wegkomen. Desondanks ben ik de Farcry serie wel anders gaan zien dan voorheen. In die zin dat het ik het meer beoordeel op het verhaal dat vertelt wordt. En dat verhaal vind ik erg vermakelijk (niet uitzonderlijk, maar zeker vermakelijk).

Deze game niet aanschaffen omdat, buiten het verhaal om, veel spelelementen hetzelfde zijn vind ik dan ook erg zonde. Maar ik begrijp je standpunt wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Chrosser op 10-12-2014 16:18 ]

Wat zit ik hier nu weer allemaal voor onzin te lezen ?!
Tomb Raider Exclusief voor Xbox One ? _O-
Phil Spencer heeft allang bevestigd dat het een timed exclusive is (als ik het goed heb voor 3 maanden) en hij daarna ook gewoon naar de andere platformen komt.
bron

SFIV en SFV zijn daarintegen wel exclusives voor PS4 en PC, onder die titel zullen ze nooit op de Xbox One uitgebracht worden.
Dit sluit niet uit dat een SFV turbo edition bijvoorbeeld wel naar de One kan komen over x aantal jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door justifire op 10-12-2014 17:44 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Pff, wat een poeha over SF zeg.. 1 van de vele fighters, DoA, KI, Tekken, VF, .. hell zelfs SNK of KoF kan nog een remake krijgen. Blijft een semi-win voor MS, PC = windows, ook hun platform. En de snelheid waarmee SF variaties (hyper, turbo, mega, super.. heerlijk die DR3 mockup :P), zal wel weer overwaaien.

En tekken > SF, any day.

En was nog gister in het nieuws:
Responding on Twitter to a fan who said they could forget about Street Fighter V not coming to Xbox One if Microsoft would deliver a new Banjo-Kazooie or Conker game, Spencer replied:

"Love the idea of game franchise bartering, I'll work on making amends for SF," he said.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

justifire schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:41:
Phil Spencer heeft allang bevestigd dat het een timed exclusive is (als ik het goed heb voor 3 maanden) en hij daarna ook gewoon naar de andere platformen komt.
bron
Ik wil niet betweterig overkomen, maar Phil Spencer bevestigt niet dat die op andere platformen uitkomt. Na de exclusivity deal is geëindigd is dat een mogelijkheid, aangezien ze de IP niet in eigendom hebben. Dan is Square vrij om te doen en gaan waar ze willen.

Gelet op de rol van MS als publisher zal het voornamelijk afhangen of iemand wil betalen om het op een ander platform uit te brengen. Gezien Uncharted 4 uitkomt lijkt het me stug dat Sony hier in gaat bijdragen (waarom een soortgelijke game financieren) en Square Enix zal wel 2 keer nadenken om in hetzelfde jaar tegen Uncharted 4 te gaan launchen (ook al vond ik de laatste Tomb Raider stukken beter dan Uncharted 3). Dan zal die waarschijnlijk ergens in 2016 uitkomen op bijv PS4.

Waar ik het meeste van baal is het uitstel van The Witcher 3. In het voorjaar komen er dan niet echt heel veel grote games uit.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• mobygo76
  • Laatst online: 22:09
Ik heb farcry 3 nooit gespeeld, dus net toch maar farcry 4 gekocht ;). Wel fysiek, na het uitspelen kan ie dan weer op marktplaats.
Dat vastlopen heb ik sinds kort ook. Ik dacht dat het kwam omdat ik een externe schijf heb, maar zo te lezen is het een fout in de patch. Gelukkig ;).
uchiha tijntje schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:03:
[...]

Ik wil niet betweterig overkomen, maar Phil Spencer bevestigt niet dat die op andere platformen uitkomt. Na de exclusivity deal is geëindigd is dat een mogelijkheid, aangezien ze de IP niet in eigendom hebben. Dan is Square vrij om te doen en gaan waar ze willen.

Gelet op de rol van MS als publisher zal het voornamelijk afhangen of iemand wil betalen om het op een ander platform uit te brengen. Gezien Uncharted 4 uitkomt lijkt het me stug dat Sony hier in gaat bijdragen (waarom een soortgelijke game financieren) en Square Enix zal wel 2 keer nadenken om in hetzelfde jaar tegen Uncharted 4 te gaan launchen (ook al vond ik de laatste Tomb Raider stukken beter dan Uncharted 3).

Waar ik het meeste van baal is het uitstel van The Witcher 3. In het voorjaar komen er dan niet echt heel veel grote games uit.
Als je niet betweterig over wilt komen doe dan ook niet ! :>
Je weet dat Tomb Raider een van de beste franchises is in de gamewereld ?
Zou niet weten waarom Sony daar niet in zou willen investeren, hebben ze immers al bijna 20 jaar gedaan.

Uitstel van Witcher is jammer maar uiteindelijk zal het eindproduct er waarschijnlijk enkel maar beter van worden.
Zie dat liever dan een Destiny of een Battlefield zoveel die ze op de markt gooien en vanlieverlee (proberen) af te werken.

Zelf baal ik behoorlijk van Street Fighter, vind dat toch fighter no 1. met Mortal Kombat als goede tweede.
Sterke zet van Sony, hiermee verplichten ze de hele fighting scene om op PS4 te gaan spelen als ze tournaments willen draaien.
Daar waar X360 tot nu toe de standaard was bij tournaments voor multiplatforms zal dat straks de PS4 worden (en dan in een donker hoekje een Xbox One voor Killer Instinct met een hele grote kans dat ze KI ook nog gaan weren op tournaments door Xbox One exclusiviteit)
Street Fighter zal nooit van het toneel versdwijnen, daaarvoor is de fanbase en het bestaansrecht na al die jaren te groot.

justifire schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:35:
[...]

Als je niet betweterig over wilt komen doe dan ook niet ! :>
Je weet dat Tomb Raider een van de beste franchises is in de gamewereld ?
Zou niet weten waarom Sony daar niet in zou willen investeren, hebben ze immers al bijna 20 jaar gedaan.
Ik heb wel eens eerder van Tomb Raider gehoord ja :P Tomb Raider 2 was een van mijn eerste games op de PSX. Ik heb dat spel echt onwijs veel gespeeld. Helaas ook vele uren verdwaald rondgelopen omdat ik vanwege de geweldige graphics op mijn 55 cm tv een schakelaar uren lang over het hoofd heb gezien. :D Mis eigenlijk de tijd wel waarin je niet na 5 minuten zoeken naar een youtube filmpje kunt grijpen... Je kunt natuurlijk zelf besluiten om het niet te doen, maar door het gemak waarmee het gaat kan ik het vaak niet laten.

Maar keek erg uit naar The Witcher 3. Deeltje 2 was echt een van de pareltjes van de vorige generatie. Streetfighter is daarentegen een game wat ik nooit heb gespeeld. Sinds de PSX (Tekken) en wellicht de PS2 (Soul Calibur) heb ik, naast wat Killer Instinct op de X1, geen vechtspel aangeraakt.

• Xenophoben
Uh, niet hier. Dat mag via V&A

[ Voor 117% gewijzigd door BM op 10-12-2014 19:24 ]

• Ttje

Ttje

Hebben jullie ook regelmatig behoorlijke lag bij AC: Unity! Ik wist dat er wat lag zou zijn en wat andere problemen zoals het niet kunnen verwerken van de cache of zoiets (?). Maar nu heb ik soms gewoon last dat hij echt even vastloopt voor 2 á 3 seconden....
Dus, hebben jullie hier ook last van?

• Hoedje
  • Laatst online: 07:55
Ttje schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:13:
Hebben jullie ook regelmatig behoorlijke lag bij AC: Unity! Ik wist dat er wat lag zou zijn en wat andere problemen zoals het niet kunnen verwerken van de cache of zoiets (?). Maar nu heb ik soms gewoon last dat hij echt even vastloopt voor 2 á 3 seconden....
Dus, hebben jullie hier ook last van?
Nog helemaal geen last van gehad. En inmiddels al aardig wat uurtjes gespeeld ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Ttje

Ttje

Hoedje schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:22:
[...]

Nog helemaal geen last van gehad. En inmiddels al aardig wat uurtjes gespeeld ;)
Hmm.... Kan dit dus aan bij Xbox liggen of helpt een volledige reset?

• Hoedje
  • Laatst online: 07:55
Ttje schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:25:
[...]

Hmm.... Kan dit dus aan bij Xbox liggen of helpt een volledige reset?
Geen idee. Ik zou idd eerst een volledige reset doen. Niet over, dan is er wellicht iets mis met je Xbox.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Ttje

Ttje

Hoedje schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:27:
[...]

Geen idee. Ik zou idd eerst een volledige reset doen. Niet over, dan is er wellicht iets mis met je Xbox.
Oke bedankt, ik zal eens kijken. Vreemd want ik had er een stuk meer van verwacht... Ik zat al bijna aan een ps4 te denken.
Ttje schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:31:
[...]

Oke bedankt, ik zal eens kijken. Vreemd want ik had er een stuk meer van verwacht... Ik zat al bijna aan een ps4 te denken.
Je moet niet zoveel verwachten van Unity :P

• Ttje

Ttje

uchiha tijntje schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:36:
[...]

Je moet niet zoveel verwachten van Unity :P
Nee klopt, ik wist dat er wel echt problemen waren, maar een paar seconde gewoon vastlopen vond ik toch wel wat anders??

• Xenophoben
Bij mij draaien vooral de cut scenes heel haperend.... de game spelen zelf gaat prima... al heb ik wel echt weer het idee dat ik op een 360 zit te spelen als ik die cut scenes zie...

• Yaz
v8power67 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:40:
Is toch duidelijk gezegd waarom sf5 voor ps4 en pc alleen was.
Omdat de dev crossplatform wou doen en ms dit niet toelaat. Dus sony wel en is het allemaal vrij duidelijk toch?
Nee, er is in de aankondiging heel duidelijk gezegd dat Capcom geen geld had voor een nieuwe SF. MS heeft al een fighter en wilde niet participeren. Sony daarin tegen wel en hier komt de exclusiviteitsdeal vandaan.

Maar idd, MS wil niet dat er andere platformen connecten met hun Live netwerk. Hier zullen goede redenen voor zijn waar ik er wel een paar van kan bedenken.

justifire schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:41:
bron
Uhh,. dat is een wel hele open interpretatie gevuld met zelf verzonnen informatie. In het artikel staat het volgende;
- MS heeft het spel met kerst volgend jaar exclusief uit
- De deal heeft een eind datum
- De franchise is niet van MS (zoals wel met meer IPs de laatste tijd. Zie ook Sunset Overdrive).

Dit roept nog steeds een paar vragen op waarvan de belangrijkste denk ik de volgende is;
  • Wat is precies de deal? Omvat de deal een tijdsperiode of een enkele iteratie van de serie? Beide zijn tijdsgebonden, een nieuwe deel kan dus makkelijk op een ander platform uitgegeven worden.
Maar het gebeurt maar heel zelden dat een spel meerdere uitgevers heeft. Je kan er dus echt van uitgaan dat de nieuwe TR een X1 exclusive is.

[...]
Zelf baal ik behoorlijk van Street Fighter, vind dat toch fighter no 1. met Mortal Kombat als goede tweede.
Sterke zet van Sony, hiermee verplichten ze de hele fighting scene om op PS4 te gaan spelen als ze tournaments willen draaien.
Sorry, deze zie ik niet. KI is gemaakt voor tournaments en zie geen reden waarom KI dan niet meer gespeeld zou worden.

[...]
Daar waar X360 tot nu toe de standaard was bij tournaments voor multiplatforms zal dat straks de PS4 worden (en dan in een donker hoekje een Xbox One voor Killer Instinct met een hele grote kans dat ze KI ook nog gaan weren op tournaments door Xbox One exclusiviteit)
Dus help me even. SF exclusief voor de PS4 zou wel kunnen maar KI exclusief voor de X1 niet? Deze snap ik niet. Volgens mij zet jij SF op een veels te hoog pilaartje.

• Yaz
Xenophoben schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:42:
Bij mij draaien vooral de cut scenes heel haperend.... de game spelen zelf gaat prima... al heb ik wel echt weer het idee dat ik op een 360 zit te spelen als ik die cut scenes zie...
Apart. Ik heb hier dus echt geen last van. Niet eens een beetje. Ja, ik heb soms framedrops op het moment dat er veel NPC's in beeld zijn en ik een gevecht start (en dan een smokebomb drop). Maar verder draait het gewoon erg goed (vooral erg acceptabel).

Misschien is je disk super gefragmenteerd en heb je daar voornamelijk last van?. Installeer/kopieer het spel eens op een schone schijf en kijk eens wat er dan gebeurt.

• Xenophoben
Hmmm ik hoop het niet... Ik installeer en deinstalleer wel veeeeel games.... Als dit het is , kan ik dan de schijf weel defragmenteren binnen de xbox? Nee zeker?

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11 20:39
Yaz schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:43:
[...]

Uhh,. dat is een wel hele open interpretatie gevuld met zelf verzonnen informatie. In het artikel staat het volgende;
- De franchise is niet van MS (zoals wel met meer IPs de laatste tijd. Zie ook Sunset Overdrive).

Dit roept nog steeds een paar vragen op waarvan de belangrijkste denk ik de volgende is;
  • Wat is precies de deal? Omvat de deal een tijdsperiode of een enkele iteratie van de serie? Beide zijn tijdsgebonden, een nieuwe deel kan dus makkelijk op een ander platform uitgegeven worden.
Aangezien Microsoft zelf de publisher is, verwacht ik hem inderdaad niet snel op de PS4 en PC. Echter hebben ze nog nooit volmondig exclusief gezegd, enkel exclusief 'holiday 2015'.

Hij komt wel naar de 360 toch?

Wat een gedoe om een game zeg, er zijn in de holiday periodes al teveel games om te spelen... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Ton op 11-12-2014 09:15 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• Yaz
Xenophoben schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:54:
Hmmm ik hoop het niet... Ik installeer en deinstalleer wel veeeeel games.... Als dit het is , kan ik dan de schijf weel defragmenteren binnen de xbox? Nee zeker?
Het OS is gebaseerd op W8 en daar zit al een defrag tool in. Of deze ook werkt in de X1? Geen idee.

Als je veel spellen installeert en de-installeert zou ik eens sparen voor een 3 of 4TB disk en deze inzetten. En dan gewoon pas iets verwijderen als het niet meer past. Het is voor de X1 veel beter als alle data gewoon als 1 blok geïnstalleerd is en niet verspreid staat over de disk. Maar dit geld natuurlijk voor alle soort data op mechanische disken.

• Yaz
Mr Ton schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:14:
[...]

Wat een gedoe om een game zeg, er zijn in de holiday periodes al teveel games om te spelen... :)
Ja joh. Gaat toch nergens over. Alsof het einde van de wereld komt als dit soort dingen voorkomen. Het gaat om een spel, niet om iets wel belangrijks.

Dat de PS4 gasten maar heel gelukkig mogen worden met SF.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:53
Weet er iemand of we nog leuke aanbiedingen met de feestdagen kunnen verwachten? :)

• Yaz
Danielson schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:08:
Weet er iemand of we nog leuke aanbiedingen met de feestdagen kunnen verwachten? :)
Ik denk dat alle leuke dingen al op tafel liggen. De Sint is net geweest en Kerst staat ook om de deur. In de US store hoef je denk ik ook niet al teveel meer te verwachten. Black Friday is net geweest en verder komt er niet zoveel meer.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:53
Ik hoop stiekem nog op een prijsverlaging rond de kerst, aangezien de prijs in de US nu ook aardig gezakt is! Ik ben benieuwd! :)

• Yaz
Urrr.. Is dit wat dan.
Microsoft accepteert vanaf heden Bitcoin. Betalingen in de Windows Store en het Xbox-platform kunnen worden gefinancierd met de virtuele valuta.

Het opwaarderen gaat vooralsnog niet direct. Gebruikers van Bitcoin kunnen saldo alleen nog opladen via Bitcoin-betalingsbureau BitPay. Ook kunnen eerst alleen gebruikers in de Verenigde Staten gebruik maken van deze dienst, al is wel duidelijk dat meer landen binnenkort volgen. Na deze uitrol kunnen dan ook Microsoft-diensten zoals Azure en Windows Phone-apps worden bekostigd, schrijft Cryptocoinsnews.
source: http://webwereld.nl/e-com...-microsoft-omarmt-bitcoin

Verwijderd

In ander nieuws: Swat is toegevoegd aan Halo MCC. Alleen H2 en H4 momenteel. Dit is goed nieuws voor mij want nu maak ik wel kills. :) Ik kan alleen meekomen in Big Team Battle en Swat. :)

Edit Overigens duurt het nog wel erg lang om games te vinden. Ook vrij bizar is dat er ook andere gamemodes in de Swat playlist zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 14:10 ]

• Ninjetsu NL
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:58:
In ander nieuws: Swat is toegevoegd aan Halo MCC. Alleen H2 en H4 momenteel. Dit is goed nieuws voor mij want nu maak ik wel kills. :) Ik kan alleen meekomen in Big Team Battle en Swat. :)

Edit Overigens duurt het nog wel erg lang om games te vinden. Ook vrij bizar is dat er ook andere gamemodes in de Swat playlist zitten.
Wat voor andere gamemodes zitten er dan in de playlist?
Dus help me even. SF exclusief voor de PS4 zou wel kunnen maar KI exclusief voor de X1 niet? Deze snap ik niet. Volgens mij zet jij SF op een veels te hoog pilaartje.
SF > KI
Is geen enkel toernooi waar Street Fighter ontbreekt, Killer Instinct is sporadisch aanwezig.
Komt vooral doordat tournament standard momenteel (nog) de X360 is, daar heb je KI niet voor maar SF wel.
Vandaar de veel grotere fanbase en de logische switch naar PS4 straks.
Laat ik hier na EVO 2015 / 2016 op terug komen ;)

Maar het gebeurt maar heel zelden dat een spel meerdere uitgevers heeft. Je kan er dus echt van uitgaan dat de nieuwe TR een X1 exclusive is.
Over interpretatie gesproken.....

[ Voor 43% gewijzigd door justifire op 11-12-2014 14:52 ]

• SacreBleu
justifire schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:46:
[...]

Over interpretatie gesproken.....
Het feit dat Microsoft verantwoordelijk is voor een belangrijke taak bij het uitgeven van games, (ze zijn nu zélf de uitgever) geeft wel weg dat er een zéér kleine kans is dat de game het op de PS4 gaat halen.

We weten niet wat Sony zelf nog heeft staan voor de feestdagen van 2015. Dus wellicht wil Sony zich niet gaan wagen om zelf dat spel uit te gaan geven. We weten ook niet of er een andere uitgever is die het risico wil dragen om de game naar de PS4 te tillen. Het zou immers betekenen dat de game dan pas in 2016, of later, uitkomt. Wie-weet wat we dán al hebben op de PS4.

De kans is dus klein, het is niet onmogelijk. Het verhaal van Yaz is dus helemaal niet onaannemelijk.

Pagina: 1 ... 88 ... 127 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je toegevoegd worden aan het previewprogramma: XBox One Preview Programma invite topic.

[XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen (ook voor games, giftcard etc!)
[XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
Lijst met Xbox One gamers van Tweakers --> Sta je er niet bij, voeg jezelf toe!
De vorige lijst met gamers
Xbox One vs Playstation 4 posts zijn hier niet toegestaan,

Games kopen uit de US Marketplace? Met dank aan TheVMaster hebben we daar een prachtige handleiding voor!