Tweaker_19 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:39:
Hoi,
Ben al langere tijd aan het twijfelen om een Xbox One aan te schaffen, en blijf het eigenlijk steeds uitstellen.. maand met veel uitgaves, vakantieperiode, twijfels.. etc.
Nu is vorige maand een artikel op tweakers geweest over een mogelijk nieuwe processor voor de Xbox, en ja ik weet dat het een GERUCHT is. Maar mocht het toch zo zijn, heeft het dan nog nut om bijvoorbeeld een maandje extra te wachten tot er misschien toch meer nieuws erover komt? Een 'slim' versie of versie die nog minder geluid produceerd is altijd welkom. Maar ik hoor zelf hier totaal niets meer over, misschien dat jullie meer nieuws over de Xbox volgen en mij hiermee kunnen helpen? Mocht het zo zijn, dat dit nog wel een dikke 3 maanden ofzo duurt (voor het uberhaupt aankondigen), dan hak ik gewoon de knoop door en pak ik eentje voor de kerst.
Tot aan de kerst zul je er niets over horen. Simpelweg omdat dit de tijd is dat mensen gaan spenderen en je dus niet wilt hebben dat mensen hand op de knip houden in de hoop iets beters te kunnen kopen in de toekomst. Dus nieuws over een nieuwe versie kun je sowieso op je buik schrijven.
Daarnaast, als er al een nieuwe versie komt, zal dat ook niet voor eind volgend jaar zijn (wederom voor black friday). Dit is echter vrij ondenkelijk omdat de console het prima doet en je die snellere processor voorlopig ook niet nodig hebt. De ontwikkeling voor het platform verloopt snel en elke game voegt weer wat verbeteringen toe die worden gedeeld met de overige ontwikkelaars (zeker de exclusives).
Een nieuw model van een console heeft ook nog nooit een snellere processor gekregen. Hoogstens een kleinere dus stillere en goedkopere processor. Het gerucht ging dan ook niet om een snellere, maar kleiner/goedkopere. Wat uiteindelijk voor de consument weinig uitmaakt. Misschien dat de behuizing dan nog slinkt, maar ik geef het een kleine kans. De X360 heeft ook een aantal keer een kleinere processor gekregen, maar geen nieuwe behuizing. Zo wisselen ze wel vaker met componenten. De 360 heeft bijvoorbeeld ook een stuk of 10 verschillende disk-drives gehad.
Wat levert het je op? Weinig. Hij is al stil en de kans op een kleinere case is ook klein. Een "slim" variant van de vorige generatie deed ook enkele jaren op zich wachten, waarbij de eerste versie in 2005 kwam, de elite in 2007 en de S in 2010. Geen van allen was een snellere versie en hetzelfde verhaal was met de originele Xbox met wel meerdere iteraties, maar geen andere performance.
Al met al zou ik hem nu gewoon halen. De aanbiedingen zijn het interessantst en ik denk niet dat je na de kerst nog veel meer korting gaat krijgen dan nu. Wat je hoogstens nog kunt doen is voor een COD versie gaan omdat die 1TB intern opslag heeft (ipv 0.5TB), maar externe opslag werkt ook prima (kan ik melden uit ervaring). Ook Kinect weglaten vind ik vrij zonde, zeker gezien je met sommige bundels ook 2 games erbij krijgt wat de kosten van Kinect in feite naar nul brengt.
Dus bedenk even welke variant je wilt, welke games je in ieder geval wilt hebben en let op wat aanbiedingen. Ik verwacht dat de digitale games ook nog wel in de uitverkoop zullen gaan, maar dat moeten we nog even zien. In ieder geval is het een mooie tijd om in te stappen, alsook het interessante artikel van Kotaku:
http://kotaku.com/xbox-on...one-year-later-1660790290
Overigens moet ik ook zeggen dat de vergelijking tussen PS4 en Xbox One in het andere artikel ook prima is:
http://kotaku.com/one-yea...x-one-or-a-ps4-1661277664 Geeft op een redelijk eerlijke wijze aan wat de verschillen zijn, zonder ergens over door te drammen of af te doen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Martinspire op 21-11-2014 17:51
]