Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:38
Phusebox schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:50:
Hmm als kopen in andere regio's wordt tegen gehouden dan ga ik ook veel minder spellen kopen. 70 euro is echt te duur.
Dat is wel een beetje de spagaat waar ze nu inzitten. Ze zien ook wel dat er gebruik wordt gemaakt van het verschil in prijspijl tussen de regio's. Maar ja, dat zorgt er wel voor dat er veel meer digitale games worden verkocht dan normaal. Want als wij hier allemaal gewoon de reguliere Nederlandse prijzen moeten gaan betalen, dan stopt denk ik 99% met het kopen van digitale games en gaat iedereen weer lekker over op de schijfjes.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:36
Rossi46 schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:02:
[...]

Dat is wel een beetje de spagaat waar ze nu inzitten. Ze zien ook wel dat er gebruik wordt gemaakt van het verschil in prijspijl tussen de regio's. Maar ja, dat zorgt er wel voor dat er veel meer digitale games worden verkocht dan normaal. Want als wij hier allemaal gewoon de reguliere Nederlandse prijzen moeten gaan betalen, dan stopt denk ik 99% met het kopen van digitale games en gaat iedereen weer lekker over op de schijfjes.
Mooi balen! Zat ook al enige tijd te twijfelen om de gok te wagen en AC Unity in de India Store te halen..
gaat zo te horen dus niet meer lukken

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Wat doen jullie met Halo: MCC? Ik twijfel toch weer sterk om het gewoon digitaal in de US store te kopen (om de redenen zoals hierboven gegeven, namelijk de veel te hoge prijs van de schijf in Nederland).

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Via de US store gekocht. :)

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
Via Zavvi gekocht met koopavond, dus 6 euro korting :)

xbl: superlucky luke

Verwijderd

Vandaag maar even de TV instellingen geregeld met mijn Xbox One, toch wel relaxed om zo tv te kijken via je console waar je vaak op zit :P

Verwijderd

He maar hoeveel goedkoper (in euro's) is Halo MCC dan in de digitale US store?

Helaas wil ik mijn console games toch op een schijfje though :P

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:27:

Ongeveer € 7,50

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Nipje
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:27:

Hij is omgerekend nu 48.18 euro via de US store geloof ik.

Verwijderd

Dus dan kom je vergeleken met de Nederlandse store uit op 62,50,-

En fysiek kan je het voor 55 euro scoren? :P

Verwijderd

Nipje schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:35:
[...]

Hij is omgerekend nu 48.18 euro via de US store geloof ik.
Ahhh makes sense.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:13

W84

Halo: MCC gaat fysiek bij MM 55,- kosten trouwens.

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:35:
[...]

Dus dan kom je vergeleken met de Nederlandse store uit op 62,50,-

En fysiek kan je het voor 55 euro scoren? :P
Schijfje via budget gaming is € 54,50.
Digitaal in Us is $ 59,95. $ 59,95 * 0,80 = €47.50

Maar als de koers lekkerder staat is het ook regelmatig 0,72. Wat het weer wat interessanter maakt natuurlijk.

• Nipje
W84 schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:38:
Halo: MCC gaat fysiek bij MM 55,- kosten trouwens.
Mag ik vragen hoe je aan die informatie komt? Ik zag zojuist op de MM site nog 70 euro staan namelijk. Alvast bedankt!

Verwijderd

Nipje schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:46:
[...]

Mag ik vragen hoe je aan die informatie komt? Ik zag zojuist op de MM site nog 70 euro staan namelijk. Alvast bedankt!
Wss van een folder, de webprijzen zijn best vaak anders vergeleken met de filiaalprijzen. Vooral op launch van games :)

• Nipje
Hmm ok. Ik ga er nog maar eens een nacht over slapen of ik het nou fysiek koop of digitaal. Meestal maak ik een afweging en kijk ik er naar hoe lang ik verwacht een game te blijven spelen. Om deze reden heb ik dead rising 3 op disc gekocht zodat ik deze na het uitspelen kan verkopen. Halo zal ik echter nooit weg doen dus waarom dan niet digitaal kopen? Doosjes liggen hier altijd in de lade en ben dus ook niet echt een verzamelaar van het fysieke spul :)

Verwijderd

Nipje schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:53:
Hmm ok. Ik ga er nog maar eens een nacht over slapen of ik het nou fysiek koop of digitaal. Meestal maak ik een afweging en kijk ik er naar hoe lang ik verwacht een game te blijven spelen. Om deze reden heb ik dead rising 3 op disc gekocht zodat ik deze na het uitspelen kan verkopen. Halo zal ik echter nooit weg doen dus waarom dan niet digitaal kopen? Doosjes liggen hier altijd in de lade en ben dus ook niet echt een verzamelaar van het fysieke spul :)
Beste een slimme manier om te kijken in welke vorm je je game gaat kopen. Zo heb ik het nog nooit bekeken. _/-\o_

• Donstil
  • Niet online
Nipje schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:53:
Dat doe in ook idd.
Single player games speel ik nooit een tweede keer en daarom koop ik die altijd op schijf. Na het uitspelen slinger ik ze op Marktplaats.

Games die ik nog wel eens verwacht op te starten. Multiplayer of bv GTA koop ik digitaal.

Het is alleen jammer als je de console verkoopt later. Tien digitale games op de HdD is niets waard. Tien oude games op disc erbij altijd wel iets.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 09-11-2014 22:17 ]

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
Een $60 prepaid card is bij Offgamers via ideal €0,53 goedkoper vergeleken met die van de microsoft store via paypal.

xbl: superlucky luke

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-11 10:45
begrijp ik t nou goed dat games kopen uit de US store met CC niet meer werkt maar met giftcards nog wel ? :)

• Donstil
  • Niet online
joey82 schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:55:
begrijp ik t nou goed dat games kopen uit de US store met CC niet meer werkt maar met giftcards nog wel ? :)
Bij sommige is dit idd het geval.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:13

W84

Nipje schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:46:
[...]

Folder en een vriend werkt bij MM. Online gaat de prijs als het goed is ook mee zoals met CoD: AW.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38
Zojuist Halo:MCC ook maar gekocht. Uiteraard uit de US Store zoals ik het al doe sinds de release van Xbox One (vorig jaar).
Gift Card kopen en klaar.

Vind het overigens wel stil omtrent Halo hier? Nogeens geen eigen topic. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Nipje
Annoying-Orange schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:18:
Een $60 prepaid card is bij Offgamers via ideal €0,53 goedkoper vergeleken met die van de microsoft store via paypal.
Koop je een $50 en $10 kaart?

• Rossi46
W84 schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:43:
[...]

Folder en een vriend werkt bij MM. Online gaat de prijs als het goed is ook mee zoals met CoD: AW.
Zou je aan die vriend willen vragen of het een foutje is dat de prijs van PS4 versie van AC Unity wel verlaagd is naar 54,- euro en die van de Xbox One versie niet? :/

Rivanov schreef op maandag 10 november 2014 @ 00:24:
Zojuist Halo:MCC ook maar gekocht. Uiteraard uit de US Store zoals ik het al doe sinds de release van Xbox One (vorig jaar).
Gift Card kopen en klaar.

Vind het overigens wel stil omtrent Halo hier? Nogeens geen eigen topic. :+
Ik kan nog steeds met creditcard kopen uit de USA store, Dan is geen enkel probleem, HK en/of India heb ik de laatste weken niet geprobeerd.

Cogitationis poenam nemo patitur

• colink0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 13:30
Op eBay worden de codes van de One + AC4 en Unity bundel vanaf nu verkocht, dus je kan voor een euro'tje of 35 Black Flag en Unity op de kop tikken :)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:08

BM

Moderator Spielerij
Zijn er meer mensen hier die de laatste tijd bij vlagen nogal problemen hebben met tv kijken via de X1? Heb tegenwoordig denk ik in zo'n 20% van de gevallen dat óf het beeld een diashow word, óf het geluid achterwege blijft. Paar keer restarten van mediabox/x1 helpt meestal wel, maar de magische combi die alles fixed heb ik nog niet gevonden :) Als er verder niemand last van heeft moet ik het wat meer in mijn opstelling gaan zoeken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Rossi46 schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:02:
[...]

Ik denk dat ik dan nog steeds door ga met digitaal kopen zelfs in Nederland. maar dit komt omdat ik het doormiddel van family share deel met een goede vriend van me. Dan is het nog steeds maximaal 35 p.s. Maar ja het wordt er wel minder aantrekkelijk op inderdaad.

https://www.youtube.com/@droommotor

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Bullet NL schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:06:
[...]

Ik kan nog steeds met creditcard kopen uit de USA store, Dan is geen enkel probleem, HK en/of India heb ik de laatste weken niet geprobeerd.
Vorige week nog Forza Horizon 2 gekocht vanuit de USA Store. Vandaag wilde ik Unity kopen maar dit gaat niet meer bij mij (CC, USA Store)

• Nipje
Dit geeft de Mediamarkt site nu aan betreffende Halo MCC:

"In Tilburg kunt u dit product vanaf de verschijningsdatum 14-11-14 afhalen"

Lijkt me niet te kloppen maar het is weer lekker vaag.

• Denzis
Vecodo schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:18:
[...]

Vorige week nog Forza Horizon 2 gekocht vanuit de USA Store. Vandaag wilde ik Unity kopen maar dit gaat niet meer bij mij (CC, USA Store)
Had ik ook gisteren, contact gehad met de (amerikaanse) microsoft support en het zou opgelost moeten zijn.. Ik was geblocked vanwege verschillende regio's. Maar dat zou na 24 uur weer moeten kunnen. Tot op heden nog niet.

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
Denzis schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:29:
[...]

Had ik ook gisteren, contact gehad met de (amerikaanse) microsoft support en het zou opgelost moeten zijn.. Ik was geblocked vanwege verschillende regio's. Maar dat zou na 24 uur weer moeten kunnen. Tot op heden nog niet.
Jullie allebei ook gespeeld met de stores? Dus van US naar India naar HK etc?

• Denzis
DrParanoid schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:36:
[...]

Jullie allebei ook gespeeld met de stores? Dus van US naar India naar HK etc?
o.a. maar nooit wat gekocht in een andere store dan de US store.

BM schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:46:
Zijn er meer mensen hier die de laatste tijd bij vlagen nogal problemen hebben met tv kijken via de X1? Heb tegenwoordig denk ik in zo'n 20% van de gevallen dat óf het beeld een diashow word, óf het geluid achterwege blijft. Paar keer restarten van mediabox/x1 helpt meestal wel, maar de magische combi die alles fixed heb ik nog niet gevonden :) Als er verder niemand last van heeft moet ik het wat meer in mijn opstelling gaan zoeken.
Als het bij mij fout gaat, gebeurd niet vaak, is het meestal dat mijn geluid niet meer sync loopt.

Al valt het me op dat dit vaak gebeurd als ik vanuit een game direct naar TV ga, alsof de game op de achtergrond doorloopt het TV blijkbaar iets niet goed doet. Game netjes afsluiten en dan naar TV lijkt het vrijwel altijd te doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:57
Beetje jammer dat er nu geen games meer gekocht kunnen worden in de US Store. Toch maar even contact opnemen met Microsoft via de live support. Ik ga mijn Xbox One niet op NL zetten zolang er geen NL support voor kinect is.

• snipepins
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06-2024
Denzis schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:37:
[...]

o.a. maar nooit wat gekocht in een andere store dan de US store.
Ik wel (gekocht uit India en US) en ik kan ook niks meer aankopen.
Heb juist contact gehad met MS en heb mijn account gemigrate naar US, hierna moet het wel mogelijk zijn om terug met dollars te kunnen kopen. Ik kreeg wel de raad om de aankopen via de console zelf te doen aangezien de mijn regio fysiek en virtueel niet dezelfde is. Zal het deze avond eens testen, via de site lukt het in ieder geval (nog) niet.

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Wanneer je problemen ondervind met het kopen in de store (waar dan ook) of wanneer Live er uit ligt kijk dan ff op.
http://support.xbox.com/nl-NL/xbox-live-status
En bookmark dit..!!

Het lijkt me nergens voor nodig en is vervuilend om telkens te melden of het wel of niet lukt om iets te kopen.
BM schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:46:
Zijn er meer mensen hier die de laatste tijd bij vlagen nogal problemen hebben met tv kijken via de X1?
Heb van de week zonder problemen urenlang voetbal zitten kijken. Ook wanneer ik vanuit een app of game naar TV gaat dit (tot nu toe) altijd goed.

iRacing Profiel

• Denzis
mowa schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:05:

Wanneer je problemen ondervind met het kopen in de store (waar dan ook) of wanneer Live er uit ligt kijk dan ff op.
http://support.xbox.com/nl-NL/xbox-live-status
En bookmark dit..!!

Het lijkt me nergens voor nodig en is vervuilend om telkens te melden of het wel of niet lukt om iets te kopen.

[...]

Heb van de week zonder problemen urenlang voetbal zitten kijken. Ook wanneer ik vanuit een app of game naar TV gaat dit (tot nu toe) altijd goed.
Het bovenstaande heeft niks met de ''storing'' te maken hoor? De storing ging over DLC met Advanced Warfare als ik het goed begreep.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:47
Inderdaad.. Dit gaat om het blokkeren van aankopen uit een andere store.. Lijkt me prima in de discussie van de X1 passen. Verder snap ik sowieso niet waarom een user een moderatie-achtige post maakt..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Nipje
Ik zal straks eens testen of ik zelf ook problemen heb met het kopen uit de US store. Ik heb zelf alleen maar gewisseld tussen NL en US en alleen maar spullen gekocht in de US store. Lijkt me dat er dan geen probleem moet zijn.

• joey82
lukt het met giftcards ook niet meer? :-(

• Nipje
joey82 schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:22:
Jawel, als je iets terug leest in dit topic zal je dit antwoord ook vinden. Gift cards kan je gewoon kopen via verschillende websites en deze zijn nog altijd te gebruiken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Nipje op 10-11-2014 11:25 ]

• DrParanoid
Probeer het, tot nu toe lukt de een het wel de ander het niet met CC

• snipepins
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06-2024
Bij mij in ieder geval niet :'(
Hopelijk werkt het terug door de migratie van mijn account, heb $110 op mijn Live waar ik anders niets mee kan ...

• DrParanoid
Bij mij werkt CC niet meer (met D4 geprobeerd) - Xbox + Store altijd op US gehad en alles daar gekocht

• Denzis
DrParanoid schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:28:
Bij mij werkt CC niet meer (met D4 geprobeerd) - Xbox + Store altijd op US gehad en alles daar gekocht
Duidelijk iedereen dus. Hopen dat het bij mij vanmiddag is opgelost. Want dat is wat de medewerker beloofde.

• predacore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-08 15:37

predacore

@TychoV

Een van de zeer weinige nadelen van de US store is dat ik nu tot morgenochtend 08:00 moet wachten totdat Halo MCC het digitaal gaat doen ;0.
Pas dan is het 00:00 in the US of A, of zie ik dat verkeerd?

The Buddha Boy - Nemo - Liquidgenius.

• Denzis
predacore schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:33:
Een van de zeer weinige nadelen van de US store is dat ik nu tot morgenochtend 08:00 moet wachten totdat Halo MCC het digitaal gaat doen ;0.
Pas dan is het 00:00 in the US of A, of zie ik dat verkeerd?
het lijkt me nog irritanter om te wachten op een pakketje.

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 08:48
Ik heb hier ook heel veel problemen mee gehad dit weekend. Wou vrijdag rocksmith kopen, waarbij ik dus PBR9002 kreeg, na dat ik Contact heb gehad met XBL billing support via de chat, kon ik dus Rocksmith kopen, maar toen ik 5 minuten daarna AC:U wou preorderen ging het niet meer.

Gisteren weer contact gehad met de support, en toen daarna kon ik AC:U kopen, alleen toen ik daarna DA:I wou kopen kreeg ik weer dezelfde foutmelding :p Het lijkt er dus op dat ze wel bezig zijn met iets om US aankopen tegen te gaan ofzo iets.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

• predacore

predacore

@TychoV

Denzis schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:34:
[...]

het lijkt me nog irritanter om te wachten op een pakketje.
True story, ik voel me gelijk beter.

Morgen een dagje vrij om los te gaan met halo, als je me wilt joinen graag.
gt: predacore

• Denzis
predacore schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:41:
[...]

True story, ik voel me gelijk beter.

Morgen een dagje vrij om los te gaan met halo, als je me wilt joinen graag.
gt: predacore
Ik had zelf ook een dagje vrij ingepland morgen. Helaas verwachten ze me op stage! Maar ik zal je toevoegen!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:57
Ik zie dat Halo MCC inmiddels te koop is bij Bart Smit. Zometeen even bellen of ik hem op kan halen in een filiaal :)

• predacore

predacore

@TychoV

Halo MCC.
Het lijkt erop dat de glitches uit de originele game ook zijn overgenomen.
Dus inclusief superjumps, sword lunches en double shots etc. voor halo 2.
Hetzelfde geldt voor Halo 1 en de andere versies.
Wat vinden jullie hiervan?

http://www.reddit.com/r/h...and_problems_are_harming/

Superjump en sword lunges zijn natuurlijk een core-aspect geweest van Halo 2, nostalgisch zou ik zeggen dat het een goed iets is, andere kant was het vroeger al niet leuk, nu waarschijnlijk ook niet :P Met enkel verschil dat de XBO geen modders zal hebben, iets wat Halo 2 later enorm veel last van kreeg.

Pluspunt hiervan is dat MCC nu wordt opgenomen in de nieuwe speedrun series, monopoli is een hele bekende Halo2/3 speedrunner, die heeft zelfs dankzij z'n twitch speciaal een XBO gekocht om MCC te gaan speedrunnen :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DrParanoid
Ik heb het nog niet met VPN geprobeerd, maar:

MS support:

I see. Thanks. I have confirmed here that the error that you got is due to region restrictions. The system detects another a different location from your account.

Ik:

It's ok, i will try from the console first, but would this be an issue if for example i'm in india, and i would like to purchase from the US store from my xbox one?

or when im in the netherlands (like now), because i would like to keep my account US based

MS Support:

Yes, this can be an issue, DrParanoid. The information of your account must be in synch with your billing information. In your case you have a NL account however the billing is from the US.

Ik:

But i'm using my US billing account + my xbox on US locale, the only difference might be the IP addresses im trying to purchase from. The credit card is from my Dutch bank account but that has never been an issue.

MS Support:

I understand. Yes, possible that this might be a mismatch with the IP addresses however we may try on the console first and see for the progress as your console is on US locale.

Lijkt dus inderdaad dat ze aan het dichttimmeren zijn.

**Toevoeging:

Zij:
There is no need to worry though, if the purchase from the console will not work, we can go ahead and have this reported to our Advocacy team so that they can lift the risk block from the payment instrument, okay?

Ik:
Could you maybe try and get them to lift the risk block anyway? As i almost buy everything online, so i dont have to wait downloading when im at home or at the hotel

Zij:
No worries, I will make a report here and include the issue on the note here.

[ Voor 17% gewijzigd door DrParanoid op 10-11-2014 12:55 ]

• DrParanoid
Martinspire schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:52:
Is dat via de website of via de console? Want ik heb vorige week nog ACU en CODAW besteld via de console en dat ging prima
Website, console zou prima kunnen gaan idd (zegt ze ook - maar heb ik niet getest) maar ik koop liever via website en dan thuis meteen gamen :P

[ Voor 3% gewijzigd door DrParanoid op 10-11-2014 12:54 ]

DrParanoid schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:54:
Website, console zou prima kunnen gaan idd (zegt ze ook - maar heb ik niet getest) maar ik koop liever via website en dan thuis meteen gamen :P
Website is al sinds dag 1 een probleem en veelal compleet random, zelfs voor native US/US of UK/UK.

Als console gewoon werkt, vind ik alles best.

• DrParanoid
SinergyX schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:55:
[...]

Website is al sinds dag 1 een probleem en veelal compleet random, zelfs voor native US/US of UK/UK.

Als console gewoon werkt, vind ik alles best.
Sinds dag 1 geen problemen gehad hier, en 95% van mijn aankopen online gekocht zonder proxies of VPN, vanaf verschillende locaties.

• predacore

predacore

@TychoV

SinergyX schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:50:
Superjump en sword lunges zijn natuurlijk een core-aspect geweest van Halo 2, nostalgisch zou ik zeggen dat het een goed iets is, andere kant was het vroeger al niet leuk, nu waarschijnlijk ook niet :P Met enkel verschil dat de XBO geen modders zal hebben, iets wat Halo 2 later enorm veel last van kreeg.

Pluspunt hiervan is dat MCC nu wordt opgenomen in de nieuwe speedrun series, monopoli is een hele bekende Halo2/3 speedrunner, die heeft zelfs dankzij z'n twitch speciaal een XBO gekocht om MCC te gaan speedrunnen :)
True, en ik herinner nog wel met zn allen in een hoekje staan te springen op elkaars hoofd en dan met het zwaard omhoog komen.
Zou wel weer cool zijn om boven het level uit te komen na 20 minuten proberen. Zolang het maar geen echt voordeel oplevert in competative matches.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 21:08

Sorbo

Uw hulp in huis!

Is er dan nog niemand die zijn/haar exemplaar van Halo: MCC op heeft kunnen halen?

* Sorbo kan niet wachten :+

• Nipje
DrParanoid schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:57:
[...]

Sinds dag 1 geen problemen gehad hier, en 95% van mijn aankopen online gekocht zonder proxies of VPN, vanaf verschillende locaties.
Ik ook nooit problemen gehad maar er nu toch echt iets mis (hier werkt het ook niet meer). Helaas..

• DrParanoid
Nipje schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:29:
[...]

Ik ook nooit problemen gehad maar er nu toch echt iets mis (hier werkt het ook niet meer). Helaas..
Inderdaad :) hier dus ook, vandaar die support chat. Zou nog goed moeten gaan op de console zelf, verder niet gechecked hoe het zit met proxy/vpn, maar dat zou volgens haar redenatie wel moeten werken.

• joey82
[...]

wel balen zeg :-( .....................hopelijk blijft het bij de concurrent nog wel gewoon mogelijk :)

• Nipje
Ja het is echt balen. Ik ga het zo thuis eens op de console zelf proberen en kijken hoe dat gaat. Ik heb zelf ook even contact gehad met support en mij vertelde ze dat het gewoon een veiligheidsmaatregel is. Verder niet echt een oplossing gekregen naast het koppelen van mijn Paypal account en het via Paypal doen.

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-10 20:55
[...]

Dus in het uiterste geval moeten we dus (weer) terug vallen op giftcards. Lijkt mij dus, hoewel het lastiger is, een redelijke non-issue.

Gamertag: YazNL

Er is weinig tot niets over te zeggen, de 1 heeft nooit PayPal kunnen gebruiken, de ander nooit CC. De 1 werkte het even, de ander pas later. Het is en blijft een grijs gebied en support weet daar ook geen sluitend antwoord. Verhalen over blokkerende CC's (vanuit de maatschappij, niet MS), regiosettings etc.

Als, zoals support het mooi zei, er daadwerkelijk een blokkade zou zijn, zou je de melding krijgen dat de game niet beschikbaar is in je regio, zoals Video en WM apps. Dat is niet het geval, dus het blijft gissen naar het echte 'probleem' (alsof je precies van een probleem kan praten).

Voor mij maakt het weinig uit of ik een pre-order op mn werk in de wachtrij zet, of iets later thuis via de console. Het blijft een pre-order en komt toch niet eerder uit.

De reden om in de VS te bestellen is voor mij vooral dat het eerder uit komt. Bij AC Unity en Sunset Overdrive bv.

Dus als via console nog werkt, boeit het me weinig. Bij het web is het tegenwoordig iets makkelijker om dingen te blokkeren. Wat nu bv ook kan is dat je GPS of locatie wordt meegestuurd als je aan hebt staan dat websites je locatie mogen gebruiken. Misschien dat het daarmee te maken heeft? Of dat je Amerikaanse adres niet meer geldig is?

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 10-11-2014 14:39 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• joey82
lang leve de giftcards :D

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Als ik dit zo lees dan lijk ik wel de enige die mijn games nog op schijfje koop :D. Vaak kan ik een het spel met schijfje voor een behoorlijk concurrerende prijs vinden in webshops. Regelmatig betaal ik ook minder dan ik zou betalen in de US store.

• Rossi46
xelfer schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:54:
Als ik dit zo lees dan lijk ik wel de enige die mijn games nog op schijfje koop :D. Vaak kan ik een het spel met schijfje voor een behoorlijk concurrerende prijs vinden in webshops. Regelmatig betaal ik ook minder dan ik zou betalen in de US store.
Dat vind ik dan knap. Want over het algemeen ligt de koerst van de dollar dermate laag dat het eigenlijk altijd wel loont. Mits je de game niet door wilt verkopen natuurlijk, dan ligt het weer anders.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:35
xelfer schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:54:
Voor nieuwe spellen? Waar koop je die dan?

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 18:59
predacore schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:37:
Halo MCC.
Het lijkt erop dat de glitches uit de originele game ook zijn overgenomen.
Dus inclusief superjumps, sword lunches en double shots etc. voor halo 2.
Hetzelfde geldt voor Halo 1 en de andere versies.
Wat vinden jullie hiervan?

http://www.reddit.com/r/h...and_problems_are_harming/
De strekking van deze thread is iets anders... ze willen eigenlijk juist dat er niets gefixt wordt aan H1 terwijl 343 dit blijkbaar wel van plan is ;)
H2 en verder zijn wat dat betreft "untouched" iets wat ze dus ook voor H1 willen :)

• Denzis
Werkt zowel niet via de browser/smartglass of console. Ondanks de blijkbaar loze beloftes van de support medewerker van xbox. Helaas.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:00

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Welke site was nog populair naast offgamers? de 10 euro pp is daar uitverkocht en wil graag 2 games gaan aanschaffen.

• Rossi46
Chrosser schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:18:
Welke site was nog populair naast offgamers? de 10 euro pp is daar uitverkocht en wil graag 2 games gaan aanschaffen.
Ik zag o.a. target.com voorbij komen.

• exCOESes
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06-2024

exCOESes

Imaginary Friend

Chrosser schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:18:
Ik heb een tijdje terug nog $ tegoed aangeschaft via pcgamesupply.com, de prijs komt neer op de nu geldende wisselkoers.
Voor € tegoed kun je waarschijnlijk beter ergens anders kijken, de gameshop om de hoek bijvoorbeeld ;)

XBL Gamertag

• Denzis
Even ter informatie. Als ik het goed heb begrepen is het klaar met digitaal kopen (met cc of paypal) uit de US store.

It used to work perfectly. I already bought a couple of games.
Fritz: at 15:35:54
So basically your account region is Netherlands and your console locale is set to US am I correct?
Dennis: at 15:36:10
You are correct
Fritz: at 15:38:34
Oh I see, actually that is causing the issue, before you can do it but due to some glitch when making purchase the digital content from another region it will not play on the console. Microsoft correct that, it is a geofencing, you need to purchase the item or the digital copy with the same region on your account and your console.
Fritz: at 15:38:44
Try to change the region on yoru console to Netherlands and purchase the game.
Dennis: at 15:39:14
And then I can change back to the us for using kinect and stuff?
Fritz: at 15:40:31
Yes, that is correct!
Fritz: at 15:40:52
Go to settings > system > language and locale > change it to the same region on your account and restart the console.
Fritz: at 15:41:04
ONce the console is powered back on, sign in your account and try to purchase the game.
Fritz: at 15:41:07
Let me know what happen
Dennis: at 15:41:08
So If I understand correctly.. It used to work because of some glitch. But microsoft fixed that.
Fritz: at 15:42:13
Yes that is correct! Usually you really cant pay for the transaction that has a different currency on your account.

• xelfer
  • Niet online
Pannekoek81 schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:01:
[...]

Voor nieuwe spellen? Waar koop je die dan?
TL/DR: Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, dan moet je gewoon goed zoeken :)

Ligt eraan waar de game het goedkoopste is uiteraard. http://www.budgetgaming.nl is een site waar veel webshops en hun prijzen te vinden zijn. Daarnaast biedt de Media Markt ook laagste prijs garantie, waardoor je games daar ook regelmatig voor minder mee kan nemen. Meldt het aan de verkopers en ze maken een aangepaste bon voor je.

Daarnaast hou ik ook acties in de gaten. Ik heb dit weekend b.v. Forza Horizon 2 voor de Xbox One gekocht bij de Wehkamp. Inclusief verzenden was ik 41,94 euro kwijt.

COD Advanced Warfare heb ik bv i.c.m. een jaar lang Power Unlimited gekocht. Hier was ik rond de 56,50 euro voor kwijt (inclusief verzendkosten). Een jaar lang PU + die game vond ik wel een goede actie. De game had ik ook voor de release in huis. Ging allemaal prima.

Bij bol.com en wehkamp koop ik bv als er acties zijn. Daarnaast heb ik goede ervaringen met gamedumper.nl, nedgame.nl (vaak wel een stuk duurder, maar niet altijd), amazon.co.uk, amazon.de, yourgamezone.nl etc.

Oudere games haal ik vaak 2e hands via marktplaats/ebay of soortgelijken. Retro ook via marktplaats, pandjeshuizen etc. en import altijd via ebay.com

• Pannekoek81
Denzis schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:45:
Even ter informatie. Als ik het goed heb begrepen is het klaar met digitaal kopen (met cc of paypal) uit de US store.

*heel verhaal*
Vreemd dat bij sommige dan gewoon werkt. Met giftcards.

• Denzis
Pannekoek81 schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:03:
[...]

Vreemd dat bij sommige dan gewoon werkt. Met giftcards.
Ja met giftcards. Ik zeg ook CC en Paypal. Al denk ik niet dat ik het risico nog ga nemen met giftcards. Het kan net zo goed niet meer werken en daar zit je dan met je giftcard.

• Pannekoek81
Denzis schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:07:
[...]

Ja met giftcards. Ik zeg ook CC en Paypal. Al denk ik niet dat ik het risico nog ga nemen met giftcards. Het kan net zo goed niet meer werken en daar zit je dan met je giftcard.
CC was al langer bekend dat risico aan zat, omdat je CC hier geregistreerd staat. Giftcard, account staat op USA en ik woon in de USA (mooi hotel met een starbucks erin, ergens in Montana O-) )

• xelfer
  • Niet online
Betaal je voor Xbox One games net zo veel in dollars als in euro's?

• Denzis
Pannekoek81 schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:09:
[...]

CC was al langer bekend dat risico aan zat, omdat je CC hier geregistreerd staat. Giftcard, account staat op USA en ik woon in de USA (mooi hotel met een starbucks erin, ergens in Montana O-) )
Heb je, je account ook gemigreerd naar de U.S.A ?

http://support.xbox.com/e...age-account/change-region

Want misschien als je dat doet dat het dan wel werkt, maar daarheen ik niet zo'n zin in. @ Hierboven je betaald nog meer in euro's. COD = 69,99 in euro en 59,99 in dollar.

• xelfer
  • Niet online
Denzis schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:11:
[...]
@ Hierboven je betaald nog meer in euro's. COD = 69,99 in euro en 59,99 in dollar.
:o. Dan gaat niemand met zijn gezonde verstand toch ooit 70 euro neerleggen voor een download?

De versie op schijf is maar 45 euro: http://www.next-level.nl/?content=product&pid=32112

De download prijs van 60 dollar is ongeveer 48 euro?

Scheelt dus praktisch niets om de game te downloaden uit de US store of fysiek te kopen.

• Pannekoek81
Denzis schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:11:
[...]

Heb je, je account ook gemigreerd naar de U.S.A ?

http://support.xbox.com/e...age-account/change-region

Want misschien als je dat doet dat het dan wel werkt, maar daarheen ik niet zo'n zin in. @ Hierboven je betaald nog meer in euro's. COD = 69,99 in euro en 59,99 in dollar.
Ja via deze handleiding.

http://ikwerkindeict.nl/2...open-in-de-us-xbox-store/

Paar stappen en het scheelt gewoon, dus vond wel de moeite. Merk er verder niks van.

• halofreak1990
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05-2024
Is er niemand die, net zoals ik, zoiets heeft van "Ik heb de originele Halo games al. Wat moet ik in vredesnaam met mogelijk verpeste remakes? En waarom zou ik nóg een keer betalen voor games die ik al heb?"

• Denzis
xelfer schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:15:
[...]

:o. Dan gaat niemand met zijn gezonde verstand toch ooit 70 euro neerleggen voor een download?

De versie op schijf is maar 45 euro: http://www.next-level.nl/?content=product&pid=32112

Scheelt dus praktisch niets om de game te downloaden uit de US store of fysiek te kopen.
Voor mij is het delen met een vriend voor mij de meerwaarde. maar 70 euro is me ook te veel van het goede inderdaad. Belachelijke prijzen.

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-11 20:25
halofreak1990 schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:17:
Is er niemand die, net zoals ik, zoiets heeft van "Ik heb de originele Halo games al. Wat moet ik in vredesnaam met mogelijk verpeste remakes? En waarom zou ik nóg een keer betalen voor games die ik al heb?"
Ik heb nu meer zoiets van, heuj alles op één console, kunnen mijn andere consoles de deur uit :+ hoop dan nog wel op een opgepoetste reach, ODST en wars dlc/update

• xelfer
  • Niet online
Ik snap ook niet hoe een store kan concurreren met fysieke winkels als ze gewoon stelselmatig een stuk duurder zijn dan de winkel. Aan de andere kant zullen retailers ook gaan klagen als de Microsoft Store/PSN store goedkoper is dan de fysieke winkel.

Microsoft en Sony zijn voor de distributie van hun spelcomputers nog wel heel erg afhankelijk van meerdere retail partijen.

• Denzis
Halo 1 en 2 3 en 4 weer online kunnen spelen met een nieuwe impuls aan spelers
Opnieuw met flink verbeterde graphics (sowieso in halo 2) de campaign door spelen
Alle DLC zit erbij
4500 GS (voor de mensen die dat leuk vind)
Verscheidene toevoegen aan de maps.
Nostalgie!
1080p 60 FPS

Dit zijn mijn redenen.

• Yaz
Vast wel. Maar want? Die mensen kopen het niet. Kost ze dus ook geen geld. Misschien dus ook niets. Volgens mij zelfs een fijnere situatie. Met een beetje geluk denken diezelfde dat van alle spellen en verkopen ze hun X1, verdienen ze nog op ook. Kunnen wij tenminste gezellig fijn verder praten over hoe leuk het spel wel is. En wat fijn dat we alles nog een keertje kunnen doorlopen ter voorbereiding van Halo 5 volgend jaar.

• xelfer
  • Niet online
Dit geldt denk ik algemeen voor remakes/rereleases/remasters etc. Als een zelfde game al eerder uitgekomen is voor een andere console, dan kan je je altijd afvragen of het de moeite waard is om de games opnieuw te kopen.

Voor mensen die de games nog niet hebben kunnen spelen en de mensen die de games graag opnieuw spelen is het echter wel een mooie uitkomst.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:47
xelfer schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:21:
Ik snap ook niet hoe een store kan concurreren met fysieke winkels als ze gewoon stelselmatig een stuk duurder zijn dan de winkel. Aan de andere kant zullen retailers ook gaan klagen als de Microsoft Store/PSN store goedkoper is dan de fysieke winkel.

Microsoft en Sony zijn voor de distributie van hun spelcomputers nog wel heel erg afhankelijk van meerdere retail partijen.
Zie hier de reden van de flop van de PSP Go.. (PSP zonder UMD loopwerk)
1. Games waren te duur online
2. Retailers vonden het maar een eng ding, want zo verkochten zij geen games meer.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• halofreak1990
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05-2024
mfreriks schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:19:
[...]

Ik heb nu meer zoiets van, heuj alles op één console, kunnen mijn andere consoles de deur uit :+ hoop dan nog wel op een opgepoetste reach, ODST en wars dlc/update
Ik vond Reach echt bagger (in de multiplayer, single player was OK).
Veel te veel bugs en glitches waar nooit iets aan gedaan werd.
Alsof de game nooit uit beta is geweest. Ben daarna ook afgehaakt.

Ik heb alle Xbox consoles (Xbox, Xbox 360 en Xbox One), met een reeks bijbehorende spellen, en hoewel ik het geinig zou vinden om m'n Xbox 1 games in de One te kunnen steken en spelen, heb ik er niet echt de behoefte naar, want ik heb toch de originele console nog.

Het liefst zou ik gewoon de originele Halo 2 multiplayer willen, zonder remake of whatever zooi 343 mee aan komt zetten. Of laat dan tenminste Bungie het zaakje bouwen, want die weten wél hoe het moet.

• Yaz
Denzis schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:45:
<knip>
Owh please. We hebben weer support medewerker nummer tig aan de lijn. Die verteld weer verhaal X maar heeft eigenlijk zelf ook geen idee. Omdat simpelweg niemand hem dat heeft verteld (veel achtergrond info komt niet aan bij de servicedesk) en hij niet in dezelfde situatie zit en het dus geen hol interesseert om het uit te zoeken.

Zijn belang is jou aan het gamen te krijgen. Kan jij met zijn antwoord gamen? Ja? Ticket gesloten. NEXT!

Verwacht hier echt geen support van MS van, het is niet in hun belang om jou via een omweg games te laten kopen.

• Denzis
Yaz schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:26:
[...]

Owh please. We hebben weer support medewerker nummer tig aan de lijn. Die verteld weer verhaal X maar heeft eigenlijk zelf ook geen idee. Omdat simpelweg niemand hem dat heeft verteld (veel achtergrond info komt niet aan bij de servicedesk) en hij niet in dezelfde situatie zit en het dus geen hol interesseert om het uit te zoeken.

Zijn belang is jou aan het gamen te krijgen. Kan jij met zijn antwoord gamen? Ja? Ticket gesloten. NEXT!

Verwacht hier echt geen support van MS van, het is niet in hun belang om jou via een omweg games te laten kopen.
Verwachtte inderdaad ook geen support. Maar heb nu wel een antwoord op de vraag. Dat het voorheen wel werkte door een glitch en nu bij iedereen niet meer (zie dit forum) is voor mij niet helemaal uit de lucht gegrepen.

• Yaz
halofreak1990 schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:24:
[...]
Het liefst zou ik gewoon de originele Halo 2 multiplayer willen, zonder remake of whatever zooi 343 mee aan komt zetten.
Heb jij geluk. Dit is precies wat eraan komt. De reddit thread ging over Halo 1 en nergens anders over.

halofreak1990 schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:24:
[...]
Of laat dan tenminste Bungie het zaakje bouwen, want die weten wél hoe het moet.
Nee die zijn lekker bezig met het drama wat Destiny heet. Nog nooit heb ik zo'n misbaksel van een PvP gezien als in dat spel. Maar hierover meer in een andere thread.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

xelfer schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:15:
[...]

FYI, 40 euro in de HK store. Dus dat is 5 euro minder dan je schijf versie.

Maar als het afgelopen is met digi aankopen in de stores gaat het weer gewoon naar schijfjes hier.

Jammer, maar toch wat dingen voordelig kunnen krijgen :)

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1 ... 73 ... 127 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je toegevoegd worden aan het previewprogramma: XBox One Preview Programma invite topic.

[XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen (ook voor games, giftcard etc!)
[XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
Lijst met Xbox One gamers van Tweakers --> Sta je er niet bij, voeg jezelf toe!
De vorige lijst met gamers
Xbox One vs Playstation 4 posts zijn hier niet toegestaan,

Games kopen uit de US Marketplace? Met dank aan TheVMaster hebben we daar een prachtige handleiding voor!