mowa schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:59:
Net als de 360 heeft de X1 een vast ip adres gekregen en heb poorten geforward. Overigens zijn 500 (UDP), 3544 (UDP) en 4500 (UDP) nieuw voor mij, ik zag het op portforward.com.
Voor de gein FH2 demo er af gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Dat duurde de vorige keer dik anderhalf uur. Nu binnen 20 min binnen. Ik ging er van uit dat het forwarden niet nodig zou zijn voor de X1 maar dat blijkt wel het geval.

Kijk dit roep ik dus al meer dan 10 maand

Het is namelijk wel zeker van belang dat de Xbox echt op de juiste manier in de poort foorwarding setting van je router staat.
Ook al geeft de Xbox aan dat de "NAT" open is in zijn netwerksettings.
Het vreemde is, het is ook nog eens modem/provider afhankelijk. Ziggo klanten met een Cisco kabelmodem hebben relatief weinig problemen. UPC klanten hebben klagen veel over lage snelheden/party problemen ondanks dat de "NAT" open staat in de Xbox.
Mijn advies blijft dan ook echt om de Poorten die je Xbox gebruikt echt open te zetten in je router.
Het is vrij eenvoudig, kost niets extra's maar geeft een enorm betere ervaring, bovendien is de kans op vage problemen (die in eerste instantie helemaal nergens op gebaseerd zijn) veel kleiner.
zie voor meer info;
http://support.xbox.com/n...work-ports-used-xbox-liveAls u een firewall of netwerkhardware hebt, zoals een router, moet u misschien de configuratie wijzigen, zodat uw pc of Xbox One-console kan communiceren met Xbox Live. Dit wordt soms het 'openen van poorten' of 'port forwarding' genoemd.
Voor Xbox Live moeten de volgende poorten geopend zijn:
•Poort 88 (UDP)
•Poort 3074 (UDP en TCP)
•Poort 53 (UDP en TCP)
•Poort 80 (TCP)
•Poort 500 (UDP)
•UDP-poort 3544 (UDP)
•UDP-poort 4500 (UDP)
Dat de Xbox zelf aangeef dat er geen NAT problemen zijn (in de zin van moderate, closed of strict) houd dus niet in dat ze er wel kunnen zijn!
Bij langzame downloads, party problemen, etc altijd dus eerst je Xbox juist in je router in stellen!
[
Voor 6% gewijzigd door
Bullet NL op 18-09-2014 16:21
]