Vet heb mijn apple tv aangesloten dus heb nu ook met omweg tv, spotify en alle extra dingen tijdens het gamen
Ik vind NFSR een beetje tegenvallen qua graphics. Als ik het vergelijk met Horizon is het wel een stukje minder in mijn ogen.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Voor de mensen met 1410 en Windows 8 in het netwerk, je kan nu direct van je PC op een bestand 'Play to' naar je Xbox streamen. Geen idee of dat er al in zat, maar dat werkt perfect
(hij pakt je WMP, weet niet of WMP ook MKV etc ondersteund - H264 zonder problemen).
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 10-09-2014 21:17 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
PlayTo werkte al ja. Alleen zonder MKV volgens mij. Echt ideaal vind ik het niet, want het xbox logo blijft bij de xbox video app in de rechterbovenhoek staanSinergyX schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:16:
Voor de mensen met 1410 en Windows 8 in het netwerk, je kan nu direct van je PC op een bestand 'Play to' naar je Xbox streamen. Geen idee of dat er al in zat, maar dat werkt perfect(hij pakt je WMP, weet niet of WMP ook MKV etc ondersteund - H264 zonder problemen).
[ Voor 11% gewijzigd door Ramon op 10-09-2014 21:35 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Hier speelt video gewoon zonder logo af, nu even no de auby.no test files proberenRamon schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:35:
[...]
PlayTo werkte al ja. Alleen zonder MKV volgens mij. Echt ideaal vind ik het niet, want het xbox logo blijft bij de xbox video app in de rechterbovenhoek staan
edit, *mkv kan je dus niet 'play to' gebruiken
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 10-09-2014 22:13 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Bij mij geeft de xbox aan bij elke game wordt couldnt het your latest save data.. Try again blabla iemand hier ook last van?
https://www.youtube.com/@droommotor
Dat ging dacht ik al vanaf dag 1SinergyX schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:16:
Voor de mensen met 1410 en Windows 8 in het netwerk, je kan nu direct van je PC op een bestand 'Play to' naar je Xbox streamen. Geen idee of dat er al in zat, maar dat werkt perfect(hij pakt je WMP, weet niet of WMP ook MKV etc ondersteund - H264 zonder problemen).
Verwijderd
Gebruik ik ook al een tijdje. Appjes als bubbleupnp helpen ook nog een smartphone handje. Zat bij grotere bestanden wel wat vertraging tussen beeld en geluid maar dat kan prima aan mijn wifi liggen.
Kan iemand bevestigen dat mijn replacement console opnieuw last heeft van de "coil whine" of is dit geluid normaal:
Dashboard: YouTube: XBOX One - Dashboard sound
Stand-by: YouTube: XBOX One - stand-by sound
Je hoort hier een "tikkend" geluid als een klok.
Initiele installatie: YouTube: XBOX One - Initial setup sound
Met name het geluid rond 25-30 sec en op de 50 seconden in de film.
Bij voorbaat mijn excuses voor de wijze waarop gefilmd is maar het gaat uiteindelijk om het geluid.
Dashboard: YouTube: XBOX One - Dashboard sound
Stand-by: YouTube: XBOX One - stand-by sound
Je hoort hier een "tikkend" geluid als een klok.
Initiele installatie: YouTube: XBOX One - Initial setup sound
Met name het geluid rond 25-30 sec en op de 50 seconden in de film.
Bij voorbaat mijn excuses voor de wijze waarop gefilmd is maar het gaat uiteindelijk om het geluid.
[ Voor 35% gewijzigd door mkoolen op 11-09-2014 01:12 ]
Dat tikkend geluid is niet normaal. Console hoort geruisloos te zijn. Je gaat hem opnieuw mogen omruilen.mkoolen schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:55:
Kan iemand bevestigen dat mijn replacement console opnieuw last heeft van de "coil whine" of is dit geluid normaal:
[ Voor 10% gewijzigd door Fettel op 11-09-2014 03:28 ]
Yaha!
Ik heb soms het idee dat mijn A-knop op de controller niet altijd geregistreerd wordt.. Bekend probleem?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Is het geluid wat tijdens dashboard mode / initiële setup wel normaal dan, wat klinkt als "een zeurende" harde schijf?Fettel schreef op donderdag 11 september 2014 @ 03:27:
[...]
Dat tikkend geluid is niet normaal. Console hoort geruisloos te zijn. Je gaat hem opnieuw mogen omruilen.
En in bijvoorbeeld deze YouTube clips zie ik dat het systeem erg stil zou zijn voor deze UK owner: YouTube: Xbox one noise test (UK)
[ Voor 21% gewijzigd door mkoolen op 11-09-2014 07:24 ]
Kunnen we de geluidsproblemen en dergelijke ergens anders bespreken, bijvoorbeeld in het problemen en garantie afhandelingen topic? Boven de quick reply staat een linkje van dat topic.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
En er is weer een nieuwe update...
A system update is being released for you to preview beginning today, 9/10/2014, after 6:00pm PDT (2AM GMT 9/11). This update contains minor fixes.
HOW TO GET IT
• If your console is in Instant-On mode, it will download and install the update and reboot to standby.
• NOTE: Once the update is available, you can manually begin the update by navigating to Settings > System and selecting System Update.
• If your console hasn’t downloaded and installed the update by 1:00AM PDT 9/12/2014, you will be prompted to do so the next time you start your console.
DETAILS
OS version released: xb_rel_1410.140907-2200
Available: 6PM PDT 9/10 (2AM GMT 9/11)
KNOWN ISSUES
• When changing your Gamerpic in My profile, the app may crash to the dashboard.
Destiny Known Issues :
1.No Audio when returning from connected Standby. When entering connected standby with Destiny running, game audio may not be present when resuming from connected standby. 1.Workaround 1: Return to the dashboard and re-open the game; game audio should now play as normal.
2.Workaround 2: Quit and re-launch the game.
2.Distorted audio when playing Destiny. When playing Destiny, the game audio is distorted and/or I hear a high-pitched sound. This occurs when the “Chat Mixer” setting is set to anything other than “Do nothing.” This happens whether you have a Kinect attached or not. 1.You can work around this issue by turning “Chat Mixer” to “Do Nothing”. The default setting is “Reduce the volume of other sounds by 50%."
2.Follow these steps to set Chat Mixer to “Do nothing”:1.Press the Home button to return to the Home Screen.
2.Press the menu button (≡) and select Settings.
3.Select the Display and sounds tile.
4.Scroll over to the VOLUME column and select Chat mixer
5.Highlight Do Nothing and make sure that option is selected.
6.Once that option is selected, you can re-launch Destiny.
Thank you for participating in the Preview Program, and thank you for your feedback!
Naar mijn idee is er niets geüpdatet (geen changelist) maar alleen een opsomming van problemen met deze build. Ik herken beide destiny bugs overigens... de 2e wel pas na deze melding, de eerste had ik al eens ondervonden.
Gamertag: YazNL
Dat viel mij ook op. Er staat wel This update contains minor fixes. en daarnaast introduceert deze update een paar bugs natuurlijkYaz schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:55:
[...]
Naar mijn idee is er niets geüpdatet (geen changelist) maar alleen een opsomming van problemen met deze build. Ik herken beide destiny bugs overigens... de 2e wel pas na deze melding, de eerste had ik al eens ondervonden.
De problemen met Diablo 3 en standby zijn volgens mij veel groter, want telkens als ik daar naar terug ga uit standby hangt de hele XBO zich op.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ah, dus bij mij werkt de preview program ook! vanmorgen diezelfde update binnen zien komen! Dashboard nu ook aangepast! Nu ben ik toch benieuwd wie mijn die invite gestuurd heeft:D
Is blijkbaar opgelost met een hard reset. Kinect werd daarna niet meer gedetecteerd. Daarna nog drie keer hard resetten. en toen werkte het weer.Denzis schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:24:
Bij mij geeft de xbox aan bij elke game wordt couldnt het your latest save data.. Try again blabla iemand hier ook last van?
Hoe kan je zien of je bij het preview programma zit?
Dat is niet altijd direct de XBO, maar ook soms verbinding met de 'servers' van de game waar het allemaal fout gaat. FIFA met z'n EA servers, D3 met battle.net, Warframe doet ook raar als je bent ingelogd.Phusebox schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:57:
De problemen met Diablo 3 en standby zijn volgens mij veel groter, want telkens als ik daar naar terug ga uit standby hangt de hele XBO zich op.
Staat gewoon in dat grijze balkje met je naam, die je bijvoorbeeld ziet als je in orbit zitHairball schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:49:
[...]
Ik mag het hopen, want anders ben ik gelijk weer exit
Hoe kun je overigens ingame zien dat je in een clan zit?
Allemaal leuk en aardig met die media player en ik juich die ontwikkeling ook zeer toe maar zo lang de One niet HD audio als bitstream direct doorstuurt naar mijn receiver die speciaal gebouwd is om de audio te decoderen ga ik er denk ik geen gebruik van maken.
Op dit moment is het buiten het preview programma om zo dat de One het audio decodeer werk doet. Dat zie je doordat je receiver nooit laat zien welk audio spoor er is. Je krijgt namelijk "multi Channel in" te zien en niet DTS-HD of Dolby HD.
Op dit moment is het buiten het preview programma om zo dat de One het audio decodeer werk doet. Dat zie je doordat je receiver nooit laat zien welk audio spoor er is. Je krijgt namelijk "multi Channel in" te zien en niet DTS-HD of Dolby HD.
Zondag ben ik begonnen met spelen, gisteren kreeg ik al de melding dat de batterijen bijna op waren
Gaat wel erg snel zeg. Gelukkig een batterijpack + oplaadstation gekocht maar met de 360 controller deed ik wel langer.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Dat kan je gewoon instellen in de settings van de X1. Werkt ook zonder de preview software. Ik zie dan inderdaad DD/DTS verschijnen op mijn receiver.Valderrama schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:16:
Allemaal leuk en aardig met die media player en ik juich die ontwikkeling ook zeer toe maar zo lang de One niet HD audio als bitstream direct doorstuurt naar mijn receiver die speciaal gebouwd is om de audio te decoderen ga ik er denk ik geen gebruik van maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 11-09-2014 10:32 ]
Veel gespeeld?Famous schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:26:
Zondag ben ik begonnen met spelen, gisteren kreeg ik al de melding dat de batterijen bijna op warenGaat wel erg snel zeg. Gelukkig een batterijpack + oplaadstation gekocht maar met de 360 controller deed ik wel langer.
Wel enkele uren gespeeld maar met de 360 deed ik echt langer.Ninjetsu NL schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:30:
[...]
Veel gespeeld?Heb je btw een Kinect erbij? Want met Kinect schijnt je controller gedetecteerd te worden en zodra je deze neer legt wordt de draadloze verbinding in standby gezet
Helpt de batterijduur
Ik heb geen kinect maar wel gooit hij redelijk snel de controller uit als je even niet speelt, daarom vond ik het ook zo raar.
Maar daar blijft het dan ook bij volgens mij.Ramon schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:28:
[...]
Dat kan je gewoon instellen in de settings van de X1. Werkt ook zonder de preview software. Ik zie dan inderdaad DD/DTS verschijnen op mijn receiver.
Stel je hem in bitstream dan zeggen ze dat de One ook HD audio streams decodeert, maar dat kun je dus niet controleren want je receiver laat dat niet zien en je receiver doet dat werk niet wat ie in principe beter zou moeten kunnen dan de One.
Stel je hem niet in bitstream dan moet je een mindere optie selecteren zoals Dolby of DTS. Maar dan blijft het ook daarbij?
Bitstream en passthrough voor HD audio worden volgend mij nog niet ondersteunt...
Dat dacht ik dus ook ja. Daarom is die media player functionaliteit voor mij niet interessant.
Gister wat aan het stoeien geweest met mijn headphones van ms zelf. als ik het geluid harder zet dan gaat de mic sound ook harder. zal vast iets verkeerds doen.?!
De standaard geleverde headset? Daar gaat volume van mic en geluid gelijk met de knoppen, erg irritant.mfreriks schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:29:
Gister wat aan het stoeien geweest met mijn headphones van ms zelf. als ik het geluid harder zet dan gaat de mic sound ook harder. zal vast iets verkeerds doen.?!
Bij mij is de console gewoon stil. Alleen die power brick die er bij zit. Goedendag zeg
Heb always on maar uitgezet dat heb ik er geen last van. Tijdens het gamen maakt het me weinig uit. Maar als ik 's ochtends beneden kom en ik loop de kamer binnen dan hoor je het heel duidelijk.
Meer mensen last dat die power brick constant zo'n herrie maakt? Lijkt er op dat de fan die er in zit altijd op full power loopt te blazen.
Meer mensen last dat die power brick constant zo'n herrie maakt? Lijkt er op dat de fan die er in zit altijd op full power loopt te blazen.
Idem hiero schijnt een erkende kwaal te zijn die ms fixt.. maar dan moet je hem wel eerst opsturen. No way dus.Verxx schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:10:
Bij mij is de console gewoon stil. Alleen die power brick die er bij zit. Goedendag zegHeb always on maar uitgezet dat heb ik er geen last van. Tijdens het gamen maakt het me weinig uit. Maar als ik 's ochtends beneden kom en ik loop de kamer binnen dan hoor je het heel duidelijk.
Ik ben blij dat meine Deutsche XBONE hier allemaal geen last van heeft.... Lijkt me echt balen als je hem op moet sturen of moet leren leven met lawaai....
Nee niet die bij de xbox zit, de stereo headset van MS zelf, hier zit een adapter bij voor in de controller. Kan maar lastig de juiste volume vinden voor de mic...SinergyX schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:02:
[...]
De standaard geleverde headset? Daar gaat volume van mic en geluid gelijk met de knoppen, erg irritant.
Volgens mij werkt die gewoon hetzelfde, volume werkt voor zowel mic als voor geluid (rechterknoppen, links is tussen game/voice).mfreriks schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:40:
Nee niet die bij de xbox zit, de stereo headset van MS zelf, hier zit een adapter bij voor in de controller. Kan maar lastig de juiste volume vinden voor de mic...
Zou jammer en het enige minpuntje van deze headset zijn dan. Hou wel van een beetje goed geluid maar als je dan in een party werkt worden die stemmen zo hard en schel, niet fijn om dan naar te luisteren.SinergyX schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:54:
[...]
Volgens mij werkt die gewoon hetzelfde, volume werkt voor zowel mic als voor geluid (rechterknoppen, links is tussen game/voice).
Is op te lossen lees ik!:)
http://support.xbox.com/e...adset-set-up-troubleshoot
Game/Chat balance: These two buttons on the left side of the Stereo Headset Adapter adjust the mix of game audio versus chat audio. At default, the mix is 50/50, but you can adjust it to anywhere from 100/0 to 0/100. For example, if you want more game volume than chat volume, press the button with the controller icon until you reach the level you want. A tone will sound when you have reached 100 percent.
[ Voor 36% gewijzigd door mfneed op 11-09-2014 14:00 ]
Hebben meer mensen trouwens dat na een tijdje het DLNA Stream ermee kapt? Ik heb het niet echt getimed oid maar als je rustig zit te kijken springt hij soms ineens terug naar de dashboard zonder reden of krijg ik een sorry foutmelding.
Heb even met de iPad ook gestreamed (XBMC connected naar de Serviio DLNA Server) en die springt er niet uit in ieder geval. Dus ik denk dat daar het probleem hem niet in zit. Kan natuurlijk ook gewoon de Preview app zelf zijn bedenk ik me. Zal nog eens met MKV op USB testen
Heb even met de iPad ook gestreamed (XBMC connected naar de Serviio DLNA Server) en die springt er niet uit in ieder geval. Dus ik denk dat daar het probleem hem niet in zit. Kan natuurlijk ook gewoon de Preview app zelf zijn bedenk ik me. Zal nog eens met MKV op USB testen
Ik zou zeggen: meld het iig ook bij MSJaguar645 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:21:
Hebben meer mensen trouwens dat na een tijdje het DLNA Stream ermee kapt? Ik heb het niet echt getimed oid maar als je rustig zit te kijken springt hij soms ineens terug naar de dashboard zonder reden of krijg ik een sorry foutmelding.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Vanavond mijn spraakbesturing ook maar is op orde maken! Neemt de xbox spraak alleen op uit je Kinect of ook uit je mic die aangesloten is?
Noem ik niet echt een oplossing, maar half-oplossing.mfreriks schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:57:
Is op te lossen lees ik!:)
http://support.xbox.com/e...adset-set-up-troubleshoot
Game/Chat balance: These two buttons on the left side of the Stereo Headset Adapter adjust the mix of game audio versus chat audio. At default, the mix is 50/50, but you can adjust it to anywhere from 100/0 to 0/100. For example, if you want more game volume than chat volume, press the button with the controller icon until you reach the level you want. A tone will sound when you have reached 100 percent.
Als bv iemand zacht in z'n mic praat, wil je het geluid omhoog hebben, maar dan hoort hij jouw weer 10x harder (en hij z'n volume zachter zet, waarop je hem nog zachte.. ok, cirkeltje
Dat is wel iets wat ik mis van m'n PS3, waar deze 2 afzonderlijk in te stellen waren.
Alleen kinect.mfreriks schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:44:
Vanavond mijn spraakbesturing ook maar is op orde maken! Neemt de xbox spraak alleen op uit je Kinect of ook uit je mic die aangesloten is?
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 11-09-2014 14:56 ]
Ik ga het hier toch maar even neerzetten:
Ik ben lekker aan het spelen met de DVR functie om clips te maken. Ik heb geen kinect dus ik kan niet met voicecommands makkelijk dingen opnemen. Als alternatieven heb ik nu het volgende volgens mij:
1. Gebruik de XBO app en zorg dat je het aan laat staan zodat je op 'Record This' kan drukken.
2. Game DVR snappen aan je huidige sessie en daarmee recorden (wat meteen ook de mogelijkheid opent om langere sessies te recorden wat bij stap 1 de laatste 59 seconden is afaik)
3. De XBO besluit on its own accord om een clip op te slaan? Is mij tot nu toe 1 keer gebeurd in Sniper Elite 3 na een 'Skill Shot' (aldus de game
)
Nummer 1 is dus gelimiteerd tot de laatste 59 seconden en haalt ook de focus van je game + klooien met je telefoon. Moet ik ook nog eens zorgen dat hij niet op auto lock gaat omdat het dan helemaal kut is (unlcoken --> pincode --> wachten op app response --> select currently playing --> record that)
Nummer 2 kan ook maar is niet ideaal voor online play. Daarnaast is het nogal een rommeltje in je beeldscherm ook
Nummer 3 is geen touw aan vst te knopen tot dus ver voor mij en is hoe dan ook het minst geschikt aangezien het aan de willekeur van de console ligt wat hij opneemt.
Mis ik nog een optie? Ja ik weet het: schaf een Kinect aan maar dat wil ik nu nog niet doen
Ik ben lekker aan het spelen met de DVR functie om clips te maken. Ik heb geen kinect dus ik kan niet met voicecommands makkelijk dingen opnemen. Als alternatieven heb ik nu het volgende volgens mij:
1. Gebruik de XBO app en zorg dat je het aan laat staan zodat je op 'Record This' kan drukken.
2. Game DVR snappen aan je huidige sessie en daarmee recorden (wat meteen ook de mogelijkheid opent om langere sessies te recorden wat bij stap 1 de laatste 59 seconden is afaik)
3. De XBO besluit on its own accord om een clip op te slaan? Is mij tot nu toe 1 keer gebeurd in Sniper Elite 3 na een 'Skill Shot' (aldus de game
Nummer 1 is dus gelimiteerd tot de laatste 59 seconden en haalt ook de focus van je game + klooien met je telefoon. Moet ik ook nog eens zorgen dat hij niet op auto lock gaat omdat het dan helemaal kut is (unlcoken --> pincode --> wachten op app response --> select currently playing --> record that)
Nummer 2 kan ook maar is niet ideaal voor online play. Daarnaast is het nogal een rommeltje in je beeldscherm ook
Nummer 3 is geen touw aan vst te knopen tot dus ver voor mij en is hoe dan ook het minst geschikt aangezien het aan de willekeur van de console ligt wat hij opneemt.
Mis ik nog een optie? Ja ik weet het: schaf een Kinect aan maar dat wil ik nu nog niet doen
Dat is het inderdaad wel zo'n beetje, FIFA doet ook 'special moment' records die bv een achievement of challenge zijn (achievements en ranksups hebben standaard opname in BF4).
Mogelijkheid 4 kan een toetsencombinatie gaan worden, zoals nu bij de 1410 ook een 'dubbel tap xbox knop' menu heeft gekregen, kan het best dat Xbox+menu zo'n opname kan worden.
Mogelijkheid 4 kan een toetsencombinatie gaan worden, zoals nu bij de 1410 ook een 'dubbel tap xbox knop' menu heeft gekregen, kan het best dat Xbox+menu zo'n opname kan worden.
Ben benieuwd hoe dat laatste eruit gaat zien. Ik zou het liefst willen dat er een combo komt die gewoon een record start en stopt. Maar ook dat het in te stellen is dat het 'Record This' lengte uit te breiden is. 5 Minuten is het maximum wat je aan clips kan maken. Waarom kan je dan niet middels een instelling aangeven hoeveel je met Record This wilt opnemen, bijv. 5 minuten? Als je te lang opneemt kan je het toch wel trimmen in UPLOAD Studio.SinergyX schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:58:
Dat is het inderdaad wel zo'n beetje, FIFA doet ook 'special moment' records die bv een achievement of challenge zijn (achievements en ranksups hebben standaard opname in BF4).
gelukkig is het icm de kinect ideaal. de Twitch integratie ook overigens. Gewoon simpel ''xbox broadcast'' roepen en hij gaat al broadcasten.
Is Record that niet ook 1min geworden? Via de app krijg namelijk een opname van 1min:)
Klopt, aangepastmfreriks schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:19:
Is Record that niet ook 1min geworden? Via de app krijg namelijk een opname van 1min:)
Record this is altijd X-tijd terug, als de XBO nonstop 5 minuten gameplay moet opnemen lijkt me ook niet prestatie-bevorderend.Notna schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:04:
Ben benieuwd hoe dat laatste eruit gaat zien. Ik zou het liefst willen dat er een combo komt die gewoon een record start en stopt. Maar ook dat het in te stellen is dat het 'Record This' lengte uit te breiden is. 5 Minuten is het maximum wat je aan clips kan maken. Waarom kan je dan niet middels een instelling aangeven hoeveel je met Record This wilt opnemen, bijv. 5 minuten? Als je te lang opneemt kan je het toch wel trimmen in UPLOAD Studio.
Gaat het niet pas resources kosten als hij daadwerkelijk gaat opslaan?SinergyX schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:33:
[...]
Record this is altijd X-tijd terug, als de XBO nonstop 5 minuten gameplay moet opnemen lijkt me ook niet prestatie-bevorderend.
Niet wanneer je de audiosettings van de Xbox One op 5.1/7.1 Uncompressed zet. Dan geeft de receiver niets weer. En dat is wel de juiste instelling die je moet hebben als je de Xbox One via HDMI op een A/V Receiver aansluit. Dus hopelijk fixen ze dat nog met een update.Ramon schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:28:
[...]
Dat kan je gewoon instellen in de settings van de X1. Werkt ook zonder de preview software. Ik zie dan inderdaad DD/DTS verschijnen op mijn receiver.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat dus. Lijkt mij 0 verschil te zitten tussen steeds de laatste minuut of 5 minuten op te nemen. Immers waarom is handmatig opnemen dan niet minder traag? Ja er wordt gebruikt gemaakt van een buffer (neem ik aan) bij niet handmatig opnemen maar met de console moet toch wel aankunnen?mfreriks schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:35:
[...]
Gaat het niet pas resources kosten als hij daadwerkelijk gaat opslaan?Of zit ik nu helemaal mis? als hij een minuut opslaat op een willekeurige moment dan moet die ook nonstop actief zijn?
Ergens moet die buffer staan, of geheugen of op de HDD, het staat ergens. Ga jij via de snap-app opnemen, gaat hij gewoon direct wegschrijven (ga dan maar eens naar je startmenu, zal je zien dat het nóg trager is). Als jij continue 5 minuten buffer wil houden belast je imho onnodig je systeem voor die blauwe maandag als je 5 minuten eens wil opnemen.mfreriks schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:35:
Gaat het niet pas resources kosten als hij daadwerkelijk gaat opslaan?Of zit ik nu helemaal mis? als hij een minuut opslaat op een willekeurige moment dan moet die ook nonstop actief zijn?
Mogelijk dat 30 seconde gewoon in het geheugen past, maar 5 minuten is een factor 10 groter.
Duidelijk!SinergyX schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:01:
[...]
Ergens moet die buffer staan, of geheugen of op de HDD, het staat ergens. Ga jij via de snap-app opnemen, gaat hij gewoon direct wegschrijven (ga dan maar eens naar je startmenu, zal je zien dat het nóg trager is). Als jij continue 5 minuten buffer wil houden belast je imho onnodig je systeem voor die blauwe maandag als je 5 minuten eens wil opnemen.
Mogelijk dat 30 seconde gewoon in het geheugen past, maar 5 minuten is een factor 10 groter.
X1 stond aan met Diablo 3, loop even weg en wanneer ik terug kom staat er "Diablo III Needs An Update".
Dus ik dacht dat komt erna wel wanneer ik stop met spelen maar dit kon dus niet.
Komt dit vaker voor dat updates gewoon er doorheen geduwd worden? Dit lijkt mij zéér irritant, helemaal gezien je niets kan opslaan..
Dus ik dacht dat komt erna wel wanneer ik stop met spelen maar dit kon dus niet.
Komt dit vaker voor dat updates gewoon er doorheen geduwd worden? Dit lijkt mij zéér irritant, helemaal gezien je niets kan opslaan..
Klopt.Famous schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:14:
X1 stond aan met Diablo 3, loop even weg en wanneer ik terug kom staat er "Diablo III Needs An Update".
Helemaal leuk in Hardcore...
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik ga mijn xbox opsturen maar zou ik mijn regio naar nederland zetten of op amerika laten? Of maakt dit niks uit?
Mensen last van Parties die niet werken (de chat dan)?
Hier al twee keer eruit gegooid en daarna lukte het niet meer om elkaar überhaupt te joinen.
Hier al twee keer eruit gegooid en daarna lukte het niet meer om elkaar überhaupt te joinen.
Ik heb sinds vorige week ook de XB1 en wilde weten of het normaal was dat je vrij vaak de HD hoort terwijl hij in standby staat?
Zoals nu, er is geen update of download bezig maar toch hoor ik constant de HD lichtjes ratelen.
Zoals nu, er is geen update of download bezig maar toch hoor ik constant de HD lichtjes ratelen.
Ik hoor mijn HDD wel wanneer hij in standby staat, maar alleen als ik er ook echt naar luister en met mijn oor binnen een halve meter ofzo van de One ben!Ace schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:13:
Ik heb sinds vorige week ook de XB1 en wilde weten of het normaal was dat je vrij vaak de HD hoort terwijl hij in standby staat?
Leea anders even de afgelopen 500 posts terug. Of iig die rond de dag van release. Staan genoeg voorbeelden van filmpjes met dit geluid en welke er niet horen te zijnAce schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:13:
Inderdaad, had beter even de thread terug kunnen lezen. Schijnt nogal een vaak voorkomend probleem te zijn. Vreemd genoeg niks over gehoord bij de US launch of andere EU landen.Notna schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:21:
[...]
Leea anders even de afgelopen 500 posts terug. Of iig die rond de dag van release. Staan genoeg voorbeelden van filmpjes met dit geluid en welke er niet horen te zijn
2nd tier country krijgt dus ook 2nd tier harddisks
Weinig zin om hem om te gaan ruilen, zet hem wel gewoon uit dan ipv standby.
Je kan hem gewoon omruilen hoor. Het is een bekend probleem.
Of heb je er een die van de vrachtwagen is gevallen
Of heb je er een die van de vrachtwagen is gevallen
Dit krijg je vooral in t preview programmaFamous schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:14:
XBO: Michaël#3318
Ik had gisteren bij een vriend die ik wilde joinen deze fout: 0x807d0106Famous schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:06:
Kon wel in de party maar chat deed het niet. Onze beide routers leken prima in orde (NAT was ook Open).
Beide Xboxen gereboot, niet opgelost.
Toch maar router gereboot (zijn router) en het werkte weer...
Nee, dit werkt eigenlijk altijd.Famous schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:06:
vermoedelijk kan jij de party niet joinen omdat jij of een van de gene die jij probeert te joinen jullie netwerksettings niet goed op orde hebben.
kijk maar eens wat je Xbox aangeeft in systeem -> network, specifiek de NAT settings, alles behalve "open" is niet goed.
Cogitationis poenam nemo patitur
Gisteren rond 20:30 besloten om destiny te spelen, maar helaas, de xbox one heeft een update nodig waardoor je niet meer kunt spelen voordat deze update is geinstalleerd.. Normaal download hij een update van 256MB binnen 30s, maar gisteravond heb ik 1½ uur moeten wachten voordat hij was gedownload. En dus geen destiny gisteren..
Geeft gelijk een groot probleem aan, je bent volledig afhankelijk van de server van microsoft. En dat werkt goed normaal gesproken, maar gister dus helemaal niet..
ps. Zelfde probleem met destiny, lekker een missie aan het spelen, gewoon alleen, en ineens, BAM!, disconnected, alle voortgang kwijt. Lekker 20 minuten opnieuw spelen..
Geeft gelijk een groot probleem aan, je bent volledig afhankelijk van de server van microsoft. En dat werkt goed normaal gesproken, maar gister dus helemaal niet..
ps. Zelfde probleem met destiny, lekker een missie aan het spelen, gewoon alleen, en ineens, BAM!, disconnected, alle voortgang kwijt. Lekker 20 minuten opnieuw spelen..
Dit is volgens mij altijd zo geweest op de x360 en de ps3. Eerst een update voordat je kan spelenpainkill schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:24:
Gisteren rond 20:30 besloten om destiny te spelen, maar helaas, de xbox one heeft een update nodig waardoor je niet meer kunt spelen voordat deze update is geinstalleerd.. Normaal download hij een update van 256MB binnen 30s, maar gisteravond heb ik 1½ uur moeten wachten voordat hij was gedownload. En dus geen destiny gisteren..
Of offline spelen, maar dat is er bij Destiny niet bijDenzis schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:32:
[...]
Dit is volgens mij altijd zo geweest op de x360 en de ps3. Eerst een update voordat je kan spelen
Ik heb zelf het preview programma niet aanstaan.Nefiorim schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:53:
[...]
Dit krijg je vooral in t preview programma
Dit had ik vanmiddag even, ook allebei NAT: Open. Twee uur later werkte het weer perfect.Alamo schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:58:
[...]
Ik had gisteren bij een vriend die ik wilde joinen deze fout: 0x807d0106
Kon wel in de party maar chat deed het niet. Onze beide routers leken prima in orde (NAT was ook Open).
Beide Xboxen gereboot, niet opgelost.
Toch maar router gereboot (zijn router) en het werkte weer...
Alles staat goed en zit dagelijks met hem in een party (inclusief chat) ook nu weer. Nu werkt het wel weer goed.Bullet NL schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:04:
[...]
Nee, dit werkt eigenlijk altijd.
vermoedelijk kan jij de party niet joinen omdat jij of een van de gene die jij probeert te joinen jullie netwerksettings niet goed op orde hebben.
kijk maar eens wat je Xbox aangeeft in systeem -> network, specifiek de NAT settings, alles behalve "open" is niet goed.
Heb hem op instant-on staan? Dan wordt de update in de nacht op de achtergrond gedownload. Bij mij duurde het 5 minuten in totaal voordat die update was geinstalleerd. Check anders even je netwerk en vooral je ping tijden.painkill schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:24:
Ik heb net de xbox aangezet, maar het scherm blijft zwart. Alles qua kabels als gecheckt, maar niks..
Zou het safe zijn hem uit en weer aan te zetten? uit en weer aan -> solved
//edit EA Access gisteren gekocht, en meteen maar alle games die erbij zitten gedownload. Men lijkt het daar redelijk te begrijpen. Menu is nog wel in het Nederlands bij NFS Rivals, maar spraak gewoon Engels..
//edit EA Access gisteren gekocht, en meteen maar alle games die erbij zitten gedownload. Men lijkt het daar redelijk te begrijpen. Menu is nog wel in het Nederlands bij NFS Rivals, maar spraak gewoon Engels..
[ Voor 44% gewijzigd door GAIAjohan op 11-09-2014 19:53 ]
Ja kan prima.GAIAjohan schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:43:
Ik heb net de xbox aangezet, maar het scherm blijft zwart. Alles qua kabels als gecheckt, maar niks..
Bij mij staat hij altijd op "Moderate" en echt nooit problemen met mijn verbinding.Bullet NL schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:04:
[...]
Ik bedoel verbindingen die wegvallen etc. trage download heb ik ook wel eens. Misschien heb ik gewoon geluk dat ik mensen tref die ook een NAT op moderate hebben....
With an OPEN NAT type, you’re able to chat with other people, as well as join and host multiplayer games with people who have any NAT type on their network.
With a MODERATE NAT type, you’re able to chat and play multiplayer games with some people; however, you might not be able to hear or play with others, and normally you won’t be chosen as the host of a match.
With a STRICT NAT type, you’re only able to chat and play multiplayer games with people who have an OPEN NAT type. You can’t be chosen as the host of a match.
[ Voor 43% gewijzigd door harrytasker op 11-09-2014 20:23 ]
Netwerkstatus van de One staat hier altijd open, gisteren na update opeens strict.
Even advanced networksettings -> refresh mac adres -> opnieuw opstarten en alles weer open.
Even advanced networksettings -> refresh mac adres -> opnieuw opstarten en alles weer open.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Als ik een blu-ray met dts-hd afspeel, dan zie ik iig als ik de rechterthumbstick indruk DTS-HD staan (met de X1 ingesteld op "5.1 ongecomprimeerd"). Dus ik denk dat de xbox iig DTS-HD kan decoden.Valderrama schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:40:
[...]
Maar daar blijft het dan ook bij volgens mij.
Stel je hem in bitstream dan zeggen ze dat de One ook HD audio streams decodeert, maar dat kun je dus niet controleren want je receiver laat dat niet zien en je receiver doet dat werk niet wat ie in principe beter zou moeten kunnen dan de One.
Stel je hem niet in bitstream dan moet je een mindere optie selecteren zoals Dolby of DTS. Maar dan blijft het ook daarbij?
Overigens is het decoden van DTS-HD/TrueHD naar PCM 5.1 een digitaal proces wat je receiver en de xbox one even goed kunnen. Het omzetten naar analoog, dat kan de xbox niet, want hij heeft geen analoge uitgangen.
Ik snap dat het leuk is om DTS-HD te zien staan op je receiver
[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 11-09-2014 22:01 ]
De 'ratelende' Xbox is inmiddels vervangen door een nieuwe Xbox (service van Coolblue) en omdat het model nummer (lot nummer) er eentje was uit de 'failty' reeks hield ik mijn hart vast maar gelukkig nu geen vervelende geluidsproblemen meer.
Mijn ervaring tot nu toe:
- tv kijken vanuit het dashboard is leuk, maar (voor mij) onzinnig want als de xbox uit staat wordt het HDMI signaal niet doorgegeven als 'passthrough' dus blijft het beeld zwart. (wie bedenkt zoiets doms toch...)
- browsen game demo's nog niet kunnen vinden behalve 'populaire demos'. Is er wel zo'n lijst aanwezig?? Enorm vervelend!
Ik wil bijvoorbeeld de Trails Fusion of EA Sports UFC demo uitproberen, maar kan alleen de volledige versies kopen.
- tv kijken vanuit het dashboard is leuk, maar (voor mij) onzinnig want als de xbox uit staat wordt het HDMI signaal niet doorgegeven als 'passthrough' dus blijft het beeld zwart. (wie bedenkt zoiets doms toch...)
- browsen game demo's nog niet kunnen vinden behalve 'populaire demos'. Is er wel zo'n lijst aanwezig?? Enorm vervelend!
Ik wil bijvoorbeeld de Trails Fusion of EA Sports UFC demo uitproberen, maar kan alleen de volledige versies kopen.
1. Het idee is dat de xbox je receiver bedient en er pip en snel wisselen naar games in reclame enzo mogelijk id. Vandaar dat de xbox aan moet staan.headliner schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 05:03:
Mijn ervaring tot nu toe:
2. Selecteer bing en zoek dan naar demo
Hmm dat is vreemd. Ik heb mijn xbox ook bij coolblue gekocht, maar volgens hun duurde het minimaal 3 weken als ik hem bij hun ging ruilen ipv via microsoft zelfheadliner schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 04:58:
De 'ratelende' Xbox is inmiddels vervangen door een nieuwe Xbox (service van Coolblue) en omdat het model nummer (lot nummer) er eentje was uit de 'failty' reeks hield ik mijn hart vast maar gelukkig nu geen vervelende geluidsproblemen meer.
Het idee is leuk, maar nutteloos als de rest van de familie alleen tv kijkt. Daarbij heb ik geen Kinect en geen infrarood kabel die je meen ik nodig hebt om dat te bewerkstelligen(?). Een simpele HDMI passthrough functie zoals elk media systeem tegenwoordig wel heeft zou al genoeg zijn.SunnieNL schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 06:35:
[...]
1. Het idee is dat de xbox je receiver bedient en er pip en snel wisselen naar games in reclame enzo mogelijk id. Vandaar dat de xbox aan moet staan.
Voor als je alleen tv wilt kijken is het nu gewoon enorm omslachtig, laat staan vreet het onnodig extra stroom.
Dat had ik al een keer snel geprobeerd maar vond ik niet alles terug dacht ik, maar ik zal het nog eens goed uitproberen.2. Selecteer bing en zoek dan naar demo
Ik had een kinectless pre-order editie die ik kon omruilen tegen een op voorraad zijnde (normale) kinectless versie of Destiny pack. Ik heb de laatste gekozen met een kleine bijbetaling van het restbedrag. De download codes van Fifa15 en Forza 5 van de pre-order heb ik mogen houden dus nu voor 20 euro Destiny erbij gehad.Blate schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 06:51:
[...]
Hmm dat is vreemd. Ik heb mijn xbox ook bij coolblue gekocht, maar volgens hun duurde het minimaal 3 weken als ik hem bij hun ging ruilen ipv via microsoft zelf
In de preview zit nog een nieuwe functie om "xbox, record that" te bewerkstelligen. Als je dan twee keer snel op de xbox knop drukt krijgt je het snap menu. Hier kan je ook op X drukken en dan neem je ook de laatste x-tijd op. Zelfde als je zou doen met Kinect. Supersnel en handig voor de mensen met een gimped xbox.Notna schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:56:
Ik ga het hier toch maar even neerzetten:
3. De XBO besluit on its own accord om een clip op te slaan? Is mij tot nu toe 1 keer gebeurd in Sniper Elite 3 na een 'Skill Shot' (aldus de game)
<knip>
Als de HDMI CEC specificatie duidelijk was geweest en iedereen deze op eenzelfde manier had toegepast dan had dit zeker de wereld veroverd. Jammer genoeg heeft iedere fabrikant zijn eigen invulling gegeven wat ervoor zorgt dat vooral cross-brand het een zooitje is. Een Sony TV laten aansturen door een Pioneer versterker welke ook een Onkyo Blu-Ray zou moeten kunnen aansturen is vragen om ellende.headliner schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 08:02:
[...]Het idee is leuk, maar nutteloos als de rest van de familie alleen tv kijkt. Daarbij heb ik geen Kinect en geen infrarood kabel die je meen ik nodig hebt om dat te bewerkstelligen(?). Een simpele HDMI passthrough functie zoals elk media systeem tegenwoordig wel heeft zou al genoeg zijn.
Infra-rood werkt gewoon. Code = commando. Easy.
[ Voor 28% gewijzigd door Yaz op 12-09-2014 08:27 ]
dubbel. Verwijderen pls.
[ Voor 95% gewijzigd door Yaz op 12-09-2014 08:27 ]
Gisteren kwam ik achter een leuk probleempje, misschien zijn jullie die ook al tegen gekomen.
Ik heb namelijk een Turtle Beach XP Seven, deze is met een optische kabel verbonden aan de Xbox One.
Vanaf mijn Audio Controle Unit loopt voor de chat geluid een kabel naar de Stereo Adapter.
Het viel mij nu op dat Stereo Adapter Game en Chat geluid doorstuurt.
Game geluid is te muten, maar ik vroeg mij af of iemand ook een nettere oplossing heeft gevonden.
Ik heb namelijk een Turtle Beach XP Seven, deze is met een optische kabel verbonden aan de Xbox One.
Vanaf mijn Audio Controle Unit loopt voor de chat geluid een kabel naar de Stereo Adapter.
Het viel mij nu op dat Stereo Adapter Game en Chat geluid doorstuurt.
Game geluid is te muten, maar ik vroeg mij af of iemand ook een nettere oplossing heeft gevonden.
Iemand een idee waarom ik 99 cent terug gestort heb gekregen van de mediamarkt?
Had de day one kinect bundle besteld.
Die is in delen geleverd mer extra controller dus.
Voor alle mensen met een 'luide' Xbox; Ik kwam net dit artikel tegen:
http://www.xboxachievemen...fering-a-Replacement.html
http://www.xboxachievemen...fering-a-Replacement.html
Heb de x1 nu een week.
Mijn bevindingen:
Het is een mooi apparaat, met mooie features.
Maar er zitten nog veel mankementen in.
Het os is niet zo stabiel, heb al vele rare bugs en crashes gehad.
Het os is komend van een ps4 echt een zooitje.
Waar op de ps4 zo ong alles logisch zit vind ik bij de x1 er een learning curve is van waar alles zit en hoe het werkt.
Maar zelfs na een week vind ik een hoop onlogisch en onoverzichtelijk.
De store idem ook onoverzichtelijk.
Dan de games.
heb alleen fm5 en fifa 15 (voucher) dus heb alleen fm5 kunnen spelen.
Mooie game maar absoluut niet de next gen ervaring die ik verwachte.
Veelste weinig circuits. Te weinig autos.
Saaie carriere. Graphics in frozavista prachtig maar op circuit niet veel beter dan fm4(op iets betere lighting en minder aliasing na).
Wel blij verrast met de nieuwe tuning opties.
Zo kun je nu een 4rotor van een 787b swappen in meerdere mazdas wat gewoon bruut is.
Al met al wel een leuke ervaring met de x1 maar kan allemaal nog stukken beter.
Weet nog dat er gezwgd werd als ik eenmaal x1 heb ik ook multiplatform erop zal gaan doen.
Maar dat nooit. Fifa 15 alleen omdat die erbij zat.
Maar verder blijft de ps4 mijn main console. Vind ik echt stukken fijner werken.
Mijn bevindingen:
Het is een mooi apparaat, met mooie features.
Maar er zitten nog veel mankementen in.
Het os is niet zo stabiel, heb al vele rare bugs en crashes gehad.
Het os is komend van een ps4 echt een zooitje.
Waar op de ps4 zo ong alles logisch zit vind ik bij de x1 er een learning curve is van waar alles zit en hoe het werkt.
Maar zelfs na een week vind ik een hoop onlogisch en onoverzichtelijk.
De store idem ook onoverzichtelijk.
Dan de games.
heb alleen fm5 en fifa 15 (voucher) dus heb alleen fm5 kunnen spelen.
Mooie game maar absoluut niet de next gen ervaring die ik verwachte.
Veelste weinig circuits. Te weinig autos.
Saaie carriere. Graphics in frozavista prachtig maar op circuit niet veel beter dan fm4(op iets betere lighting en minder aliasing na).
Wel blij verrast met de nieuwe tuning opties.
Zo kun je nu een 4rotor van een 787b swappen in meerdere mazdas wat gewoon bruut is.
Al met al wel een leuke ervaring met de x1 maar kan allemaal nog stukken beter.
Weet nog dat er gezwgd werd als ik eenmaal x1 heb ik ook multiplatform erop zal gaan doen.
Maar dat nooit. Fifa 15 alleen omdat die erbij zat.
Maar verder blijft de ps4 mijn main console. Vind ik echt stukken fijner werken.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Ik speel ook alweer meer op de PS4 dan op de X1.
Het OS van de X1 is echt buggy inderdaad.
Het OS van de X1 is echt buggy inderdaad.
Verwijderd
OS is denk ik wat je gewend bent. Ik snap niks van die van mijn PSen. Terwijl ik op de 360 en One alles direct vind. Vergelijkbaar als bij een overstap van een iPhone naar een Android toestel.
99 cent teveel betaald?upschur schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:50:
Iemand een idee waarom ik 99 cent terug gestort heb gekregen van de mediamarkt?
Heb altijd een xbox 360 gehad maar sinds de metro update daarop is het zwaar bergafwaards gegaan voor x360 en nu ook x1. Maar is mijn mening natuurlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:58:
OS is denk ik wat je gewend bent. Ik snap niks van die van mijn PSen. Terwijl ik op de 360 en One alles direct vind. Vergelijkbaar als bij een overstap van een iPhone naar een Android toestel.
Broertje zwgt precies hetzelfde die was altijd echt extreem pro x360. Maar toen ms die dashboard verkrachte van de x360 haalde hij een ps3 erbij. En nu heeft hij alleen een ps4. Hij heeft op de x1 gespeeld en vind net als ik echt best dramatisch.
Maar haalt er misschien toch 1 omdat horizon 2 wel ziekelijk bruut eruit ziet.
Iets meer tijd aan je post besteden lijkt me geen overbodige luxe...v8power67 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:46:
*lang onduidelijk verhaal*
Anyway, ik heb totaal andere ervaringen. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je de OS onoverzichtelijk vind. Ik kan op de One alles veel sneller vinden dan binnen de PS4. Daarbij kun je alles ook nog eens zelf instellen met je "pins". De store kan overzichtelijker, maar die op PSN vind ik helemaal een drama (geen geintje). Daarbij werkt de Smartglass app mooi samen met de One, iets waar Sony ook nog een hoop van kan leren. Nee, over de OS heb ik absoluut geen klachten.
De graphics van Forza. Tsja, lastige. Ik vind het een súper gave game, dus ik vrees dat ik wat dat betreft niet helemaal objectief ben. Forzavista is inderdaad prachtig, maar ja, dat voegt enkel wat toe als je echt een autoliefhebber bent. Het circuit aanbod is inderdaad magerder, maar het klopt tenminste wel. De Nurburgring in Forza 4 ging echt nergens over (véél te breed bijvoorbeeld) en dat hebben ze in 5 echt prachtig hersteld. Eigenlijk lijkt het er een beetje op dat Forza Motorsport wat meer richting te kant van het echt serieus racen is gegaan. Om echt hard te gaan moet je bijvoorbeeld ook serieus tweaken aan je onderstel. Wil je dat niet, dan is er Forza Horizon 2.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik kan me wel een beetje vinden in wat v8power67 zegt. Al heb ik geen Ps4. Dus ik wil dan ook niet het vergelijk trekken. Ik vind de tiles opzich wel prima, daar ligt het niet aan. Maar het is inderdaad rommelig.
Wat zou veel makkelijker zijn:
- game tab: alle games die je bezit worden hier aan toegevoegd. Dus geen andere tiles: (vrij indeelbaar)
- Media tab: alles wat met multimedia te maken heeft. (vrij indeelbaar)
- store tab: hier kan microsoft reclame maken met nieuwe games en must buys of what ever. Verder een grote tile waar je dan naar de store gaat. Wat me aan de huidige store mateloos ergert is dat je niet gewoon door een lijst kan scrollen. Er zijn veel te veel subthema's waardoor ik niet weet welke game waar past omdat er bijvoorbeeld meerdere genres van toepassing zouden kunnen zijn. Ik wil ook niet gaan zoeken via een onhandig menu.. gewoon door lijsten scrollen is mijn inziens veel makkelijker
- Friends tab: alles wat met friends te maken heeft etc. eventueel gewoon ook meteen via een tile of list de party weergeven waar je in zit.
- instellingen tab: de belangrijkste en meest voorkomende instellingen als een tile weergeven en de rest via een doorklik menu naar alle instellingen.
Op sommige punten ligt het niet ver af van hoe het nu is. Maar het zou een stuk meer uniform moeten aanvoelen nu staan op je eigen pins een hoop rotzooi die je niet kan wijzigen. het Home-tab is een puinzooi aan willekeur. Dat vind ik echt irritant en rommelig.
Wat zou veel makkelijker zijn:
- game tab: alle games die je bezit worden hier aan toegevoegd. Dus geen andere tiles: (vrij indeelbaar)
- Media tab: alles wat met multimedia te maken heeft. (vrij indeelbaar)
- store tab: hier kan microsoft reclame maken met nieuwe games en must buys of what ever. Verder een grote tile waar je dan naar de store gaat. Wat me aan de huidige store mateloos ergert is dat je niet gewoon door een lijst kan scrollen. Er zijn veel te veel subthema's waardoor ik niet weet welke game waar past omdat er bijvoorbeeld meerdere genres van toepassing zouden kunnen zijn. Ik wil ook niet gaan zoeken via een onhandig menu.. gewoon door lijsten scrollen is mijn inziens veel makkelijker
- Friends tab: alles wat met friends te maken heeft etc. eventueel gewoon ook meteen via een tile of list de party weergeven waar je in zit.
- instellingen tab: de belangrijkste en meest voorkomende instellingen als een tile weergeven en de rest via een doorklik menu naar alle instellingen.
Op sommige punten ligt het niet ver af van hoe het nu is. Maar het zou een stuk meer uniform moeten aanvoelen nu staan op je eigen pins een hoop rotzooi die je niet kan wijzigen. het Home-tab is een puinzooi aan willekeur. Dat vind ik echt irritant en rommelig.
Ja forza gaat wel betere kant op. Maar zitten gewoon nog fouten in sinds fm1... de r32 skyline is nog steeds de lelijke onacurate model van fm1....
Dat kan gewoon niet meer.
De ring is wel verbeterd, maar ben er in augustus nog overheen geweest en lijkt nog steeds niet accuraat.
En meest irritante aan fm5 is die zon... wie dat verzonnen heeft mijn hemel....
Wel is drag racen nu eindelijk leuk. Ze hebben nu met drag slicks echt grip waar voorheen dit echt belachelijk slecht was in fm4 bv.
Het moeten afstellen vind ik btw echt een super toevoeging. Want voorheen waren standaard setups al best rap. Maar nu moet je echt zelf de sweet spot zien uit te vogelen.
Gelukkig heb ik wel beetje verstand van autos en afstellen ervan(beetje dan he
) dus komt me goed uit
.
Maar fm5 is geen slechte game, maar er is best veel matig tot slecht gedaan. Maar wegens gebrek aan beter op beide consoles speel ik al een week niets anders.
Dat kan gewoon niet meer.
De ring is wel verbeterd, maar ben er in augustus nog overheen geweest en lijkt nog steeds niet accuraat.
En meest irritante aan fm5 is die zon... wie dat verzonnen heeft mijn hemel....
Wel is drag racen nu eindelijk leuk. Ze hebben nu met drag slicks echt grip waar voorheen dit echt belachelijk slecht was in fm4 bv.
Het moeten afstellen vind ik btw echt een super toevoeging. Want voorheen waren standaard setups al best rap. Maar nu moet je echt zelf de sweet spot zien uit te vogelen.
Gelukkig heb ik wel beetje verstand van autos en afstellen ervan(beetje dan he
Maar fm5 is geen slechte game, maar er is best veel matig tot slecht gedaan. Maar wegens gebrek aan beter op beide consoles speel ik al een week niets anders.
Ik vind het juist uitdagend om die zon erbij te hebben. Ook in het echt wordt je vaak door de zon verblind,v8power67 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:17:En meest irritante aan fm5 is die zon... wie dat verzonnen heeft mijn hemel....
wat het lastig maakt om te zien waar je heen rijdt.
Nja, ik vind dat Forza5 de gebruiker teveel als melkkoe is gebruikt voor wagens die ook al in FM4 zaten... Qua rijgedrag vind ik het wel een flinke vooruitgang.. Ook het autovista wat nu alle auto's kunnen hebben is nie geweldig. Bv bij de Peugeot 307? kun je niet eens onder de motorkap kijken. Overigens zitten bij de day1 edition wel de auto''s van de limited edition inbegrepen, behalve die 5 die je als VIP zou kunnen krijgen..
Maar ik heb bv alle auto's in FM4 gekocht, en heb ook alle hidden vehicles gewonnen, en dan voelt het verlies van zoveel auto's ook gewoon rot..
NFS Rivals kon me gisteren als arcaderacer wel bekoren. Politie terug, en het is gewoon weer gaaf.
Maar ik heb bv alle auto's in FM4 gekocht, en heb ook alle hidden vehicles gewonnen, en dan voelt het verlies van zoveel auto's ook gewoon rot..
NFS Rivals kon me gisteren als arcaderacer wel bekoren. Politie terug, en het is gewoon weer gaaf.
[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 12-09-2014 14:25 ]
Op een gegeven moment zijn de populaire autokeuze ook gewoon op. Je had er inderdaad ook nog alle boodschappen autootjes en touringcars aan kunnen toevoegen als je wil, maar de meeste mensen rijden toch maar hooguit 5 of 6 auto's per klasse. Zodra je dan in een hogere klasse rondrijdt spaar je voor de luxere en exotische auto's en die zitten er toch ruimschoots in volgens mij
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Wil je toegevoegd worden aan het previewprogramma: XBox One Preview Programma invite topic.
[XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen (ook voor games, giftcard etc!)
[XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
Lijst met Xbox One gamers van Tweakers --> Sta je er niet bij, voeg jezelf toe!
De vorige lijst met gamers
Xbox One vs Playstation 4 posts zijn hier niet toegestaan,
Games kopen uit de US Marketplace? Met dank aan TheVMaster hebben we daar een prachtige handleiding voor!
Wil je toegevoegd worden aan het previewprogramma: XBox One Preview Programma invite topic.
[XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen (ook voor games, giftcard etc!)
[XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
Lijst met Xbox One gamers van Tweakers --> Sta je er niet bij, voeg jezelf toe!
De vorige lijst met gamers
Xbox One vs Playstation 4 posts zijn hier niet toegestaan,
Games kopen uit de US Marketplace? Met dank aan TheVMaster hebben we daar een prachtige handleiding voor!