Cogitationis poenam nemo patitur
Let wel op dat je na het aanpassen van instellingen in je router ook de optie: Go Offline even aan en uitzet op je Xbox One. Pas nadat ik dat deed, schoot mijn snelheid omhoog.

CRAP !!!!

Huidige settings zijn dus:
Xbox one krijg ip adres via DHCP maar op basis van MAC adres krijgt hij elke keer hetzelfde ip adres
Xbox one ip adres in DMZ gezet
UPNP ingeschakeld op mijn router
Bij port forwarding de volgende poorten geforward (dit stond altijd al ingesteld sinds ik deze router geconfigureerd heb)
Xbox Live 88 192.168.1.107 88 UDP
Xbox Live 3074 192.168.1.107 3074 BOTH
Xbox Live 53 192.168.1.107 53 BOTH
Xbox Live 500 192.168.1.107 500 UDP
Xbox Live 3544 192.168.1.107 3544 UDP
Xbox Live 4500 192.168.1.107 4500 UDP
Volgens mij moet poort 80 ook nog geforward worden, maar dat heb ik niet. En poort 53 (DNS) is ook niet nodig.
Verder heeft mijn xbox one nu als DNS servers het ip adres van mijn router, dus een intern ip adres, namelijk 192.168.1.1
Zometeen nog maar eens een paar keer rebooten en kijken wat de snelheden zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door MRE-Inc op 26-02-2015 14:15 ]
XBL: MRE Inc
Ik zie inderdaad veel verkeer naar Ierland als de speedtest loopt. Aan het einde van de speedtest gaat er ook redelijk wat verkeer naar de CDN die ik eerder noemde.Bullet NL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:43:
Ben nu zelf niet in staat om te testen, maar wil je eens kijken waar die speedtest server van de advanced network settings staat? Ik weet namelijk zeker dat ten tijde de Xbox nog niet officieel in Nederland leverbaar was wij gebruik maakte van een server in Ierland.
Ping is trouwens ook vrij hoog, iets boven de 100 seconden. Zal wel de combinatie van Ierland en een lopende tcpdump zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door citruspers op 26-02-2015 13:59 ]
Verwijderd
Ook niet "Dutch", "The Netherlands" of iets anders wat je voor Nederland aan kan zien? Alle Xboxen hebben in principe Nederland en Nederlands aan boord...Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:17:
Maar ik heb de optie nederlands niet bij taal, en ook niet bij locatie.
Dat moet, het OS is namelijk voor alle versies het zelfde.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:17:
Je hebt de keuze her en der door het OS heen tussen Locatie, Land, Taal en tijdzone
DLNA servers worden direct herkent (wat eerder nooit luktte). Ik hoef niet eens poorten open te gooien omdat de uPnP van de Draytek schijnbaar beter werkt dan hard poorten openzetten in de UBEE. De UBEE heb ik in bridged modus laten zetten en is dus volledig van zijn routerfunctionaliteit ontdaan. Laat ik hier bij wel zeggen dat net zoals dat ik hier veel lees ook bij mij veel andere apparaten (smartphones, computers, tablets) vreemd genoeg wél werkten.
Laat ik hierbij even de kanttekening plaatsen dat ik geen leek ben op dit gebied. Ik heb alles geprobeerd op de UBEE en zo'n beetje alle settings veranderd. Maar als zelfs DMZ modus niet goed werkt in het apparaat dan zegt mij dit eigenlijk al genoeg. Over het algemeen zijn de standaard providermodems verschrikkelijk brak (ongeacht de provider) en doe je er beter aan om gewoon een fatsoenlijk modem er aan te hangen van Draytek, Netgear o.i.d. Kost wat maar dan ben je in de meeste gevallen ook van het gezeik af.
Dit komt omdat je de nieuwste update nog niet hebt. Dat had ik namelijk ook. Wat je moet doen is even de nieuwste update binnenhalen, je console een factory reset geven en dan moet hij het doen.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:14:
Ik heb een Xbox One gehaald bij de Mediamarkt, maar hier kon ik geen Nederlands selecteren. Ik vermoed dat het een import is uit Engeland. Dit is mij niet verteld bij de Mediamarkt. Het werkt allemaal wel, maar heeft iemand een idee hoe toch Nederlandse settings in te schakelen? Ik zie ook allen in ponden genoteerd, i.p.v euro's.
Hier staat het probleem ook wel:
http://gaming.stackexchan...-newly-purchased-xbox-one
[ Voor 18% gewijzigd door Annihilism op 26-02-2015 15:01 ]
Had bij mij precies het zelfde. Had deze week download van Sniper elite aangezet en na 1,5 uur zat hij pas op 16%. Xbox herstart (gelijk aan offline gaan gok ik) en huppa in een half uur klaar met downloaden. Snap er echt niets van.MRE-Inc schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:38:
Nou het ging even goed met UPNP en DMZ en Portforwarding aan, maar na verloop van tijd zakte de snelheid weer in naaar een 3-8mbit/s. Dus de Go offline optie aangezet en een minuutje gewacht. Daarna weer online gegaan en toen schoot direct de download weer omhoog. Erg vaag dit zeg:
[afbeelding]
LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.
Meh, daar ligt het niet aan, ik zou eerder zeggen dat Microsoft brakke netwerk hardware gebruikt in de Xbox One.Annihilism schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:54:
Laat ik hierbij even de kanttekening plaatsen dat ik geen leek ben op dit gebied. Ik heb alles geprobeerd op de UBEE en zo'n beetje alle settings veranderd. Maar als zelfs DMZ modus niet goed werkt in het apparaat dan zegt mij dit eigenlijk al genoeg. Over het algemeen zijn de standaard providermodems verschrikkelijk brak (ongeacht de provider) en doe je er beter aan om gewoon een fatsoenlijk modem er aan te hangen van Draytek, Netgear o.i.d. Kost wat maar dan ben je in de meeste gevallen ook van het gezeik af.
Hier altijd al een dramatische snelheid op o.a. mijn meest recente router, de Netgear R7000, een router van ca. 170 euro destijds. Daar mag je wel vanuit gaan dat die het goed doet en dat doet ie ook met elk apparaat in huis behalve de XBO. Alle tips en trucs geprobeerd maar Halo: MCC deed er afgelopen weekend 48 uur over om te downloaden. Volgens mij 65 GB, dus een whopping 376 KB/s, daar waar ik normaal met gemak 8500 KB/s haal.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Heb je hem toen 100% uitgezet of in power save?Rappa1985 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:25:
[...]
Had bij mij precies het zelfde. Had deze week download van Sniper elite aangezet en na 1,5 uur zat hij pas op 16%. Xbox herstart (gelijk aan offline gaan gok ik) en huppa in een half uur klaar met downloaden. Snap er echt niets van.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Dan mag je toch eens uitleggen warom het bij sommige mensen niet goed werkt (blijkbaar) bij sommige mensen soms wel werkt en bij andere altijd (waaronder BulletNL en ikzelf) goed werktPhusebox schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:36:
[...]
Meh, daar ligt het niet aan, ik zou eerder zeggen dat Microsoft brakke netwerk hardware gebruikt in de Xbox One.
Hier altijd al een dramatische snelheid op o.a. mijn meest recente router, de Netgear R7000, een router van ca. 170 euro destijds. Daar mag je wel vanuit gaan dat die het goed doet en dat doet ie ook met elk apparaat in huis behalve de XBO. Alle tips en trucs geprobeerd maar Halo: MCC deed er afgelopen weekend 48 uur over om te downloaden. Volgens mij 65 GB, dus een whopping 376 KB/s, daar waar ik normaal met gemak 8500 KB/s haal.
Ik ervaar precies hetzelfde als Bullet overigens en ik kwam van een brakke snelheid af op precies dezelfde lijn. Nadat ik de boel opgengezet had, was het probleem direct over en sindsdien download ik alles op volle snelheid op wat voor tijdstip van de dag dan ook UPC (120/12).
Er zal ergens een combinatie van factoren zijn die hiervoor zorgt, maar om blind continu op MS te bashen is ook weer zoeits
[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 26-02-2015 16:12 ]
100% uit.DeMoN schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:08:
[...]
Heb je hem toen 100% uitgezet of in power save?
LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.
Ik blijf er ook bij dat het een netwerk probleem is, al dan niet eigen of provider.... Ik heb nu al zeker 11 Xboxen van mijn XBL friendjes helpen instellen, waarvan de meeste mensen daarna geen problemen meer helpen. Alleen en router van een vriend die bij Vodafone Glasvezel zit is heel weerbarstig en op zijn minst vreemd. Ondanks dat hij goed in gesteld is lijkt het alsof er een buffer in het model vol loopt, na een reset behaald hij zijn snelheid weer.Notna schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:11:
[...]
Dan mag je toch eens uitleggen warom het bij sommige mensen niet goed werkt (blijkbaar) bij sommige mensen soms wel werkt en bij andere altijd (waaronder BulletNL en ikzelf) goed werkt
Ik ervaar precies hetzelfde als Bullet overigens en ik kwam van een brakke snelheid af op precies dezelfde lijn. Nadat ik de boel opgengezet had, was het probleem direct over en sindsdien download ik alles op volle snelheid op wat voor tijdstip van de dag dan ook UPC (120/12).
Er zal ergens een combinatie van factoren zijn die hiervoor zorgt, maar om blind continu op MS te bashen is ook weer zoeits
Misschien moeten we eens gaan invertariseren bij wie, met welke provider en apparatuur de problemen zich voor doen. Zijn deze XBoxen bijvoorbeeld draadloos aangesloten, hoeveel vrije WIFI kanalen zijn er nog e.d.?
Hier hetzelfde, ik heb Halo: MCC op 1 dag in het weekend kunnen downloaden (UPC 120/12, poorten open, via wifi) terwijl ik Destiny aan het spelen was.Notna schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:11:
[...]
Dan mag je toch eens uitleggen warom het bij sommige mensen niet goed werkt (blijkbaar) bij sommige mensen soms wel werkt en bij andere altijd (waaronder BulletNL en ikzelf) goed werkt
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Ik wil wel proberen alles open te zetten, kan je specifiek zijn met wat je bedoelt alles open zetten, dan kan ik dat hier bij mij testen.Notna schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:11:
[...]
Zero to hero, just like that!
Dan zal je toch eerst je situatie moeten schetsen.toets23 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:35:
[...]
Ik wil wel proberen alles open te zetten, kan je specifiek zijn met wat je bedoelt alles open zetten, dan kan ik dat hier bij mij testen.
Wat is er aan KPN lastig dan?Froggle schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:29:
Zolang het Ziggo is weet ik het vrienden op Xbox Live ook altijd wel uit te leggen. Meestal met de Ziggo Wifi Modem. KPN blijkt een lastiger geval te zijn. Blijken nogal wat restricties op te leggen aan wat je kan wijzigen.
Ik heb mijn X1 met alles open en heb gewoon de standaard KPN modem hangen hier.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ziggo 200mbps/20mbpsBullet NL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:41:
[...]
Dan zal je toch eerst je situatie moeten schetsen.
Modem in bridge mode <--> Almond Plus Router <--> Gigabit switch <--> Xbox One
Langzaam downloaden en verder geen instellingen gemaakt op de router, dus alles loopt via UPnP.
Xbox One gaat altijd fully powered off, en de rest van de apparaten (PS4, PC, Laptops etc..) geen download problemen.
Bij de netwerkstatistiek staat netjes 200mbps down en 20 mpbs up.
En bij de gedetailleerde huidig verbruik staat 5 MBps. Allemaal vreemd
Makkelijke route: zet je XBO in een DMZ. Iets minder makkelijke route: zet de poorten uit deze KB:toets23 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:47:
[...]
Ziggo 200mbps/20mbps
Modem in bridge mode <--> Almond Plus Router <--> Gigabit switch <--> Xbox One
Langzaam downloaden en verder geen instellingen gemaakt op de router, dus alles loopt via UPnP.
Xbox One gaat altijd fully powered off, en de rest van de apparaten (PS4, PC, Laptops etc..) geen download problemen.
Bij de netwerkstatistiek staat netjes 200mbps down en 20 mpbs up.
En bij de gedetailleerde huidig verbruik staat 5 MBps. Allemaal vreemd
http://support.xbox.com/n...work-ports-used-xbox-live
In je router open en geef je XBO een statisch adres/ reserveer een IP adress in je router voor je XBO (anders heeft het nog geen nut die poorten open te zetten
Wat voor stroom stekker zit er bij geleverd?Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:17:
Gewoon normaal voor het Nederlands net of de platte voor de UK?
[ Voor 3% gewijzigd door harrytasker op 26-02-2015 17:41 ]
Luxe-probleemuchiha tijntje schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:06:
[...]
Heb ook zin in deze games! Heb echter nu voor het eerst na de launch van de X1 een backlog van games, terwijl er eigenlijk helemaal niet zoveel uitkomt.
Nu bezig met Lords of the Fallen (nog 1.5 playthrough voor alle achievements...)
Daarnaast heb ik Sniper Elite 3, Costume Quest 2 en Sherlock Holmes nog liggen.
Dus over een week of 2 heb ik een backlog van 5 games ofzo....
Ik kijk uit naar Mortal Kombat X en The Witcher III, tot dan is er imho weinig boeiends te spelen.
Pneuma en Ori gaan hier zeker komen maar verwacht ik niet als te gek veel van als 'Arcade' games, ben je meestal met een weekendje wel doorheen.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
En daarbij mag je poortje 80, 88 en 53 weglaten, die hoeven alleen naar buiten te kunnen praten.Notna schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:21:
[...]
Makkelijke route: zet je XBO in een DMZ. Iets minder makkelijke route: zet de poorten uit deze KB:
http://support.xbox.com/n...work-ports-used-xbox-live
In je router open en geef je XBO een statisch adres/ reserveer een IP adress in je router voor je XBO (anders heeft het nog geen nut die poorten open te zetten)
Xbox in DMZ, geen specifieke port-forwarding gebruiken en je xbox in Standby zetten. Gaat bij mij het snelst.MRE-Inc schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:17:
Net nog wat verder getest. De X1 maar eens via wifi aangesloten. Eerst op de 2.4Ghz band. Dat ging al beter. Toen ik het vinkje in mijn router: Optimize for Xbox aan had gevinkt bleef de download ineens redelijk stabiel op een dikke 60-80mbit. Daarna de 5Ghz band geprobeerd zowel met als zonder Optimize for Xbox aan en dat resulteerde weer in een brakke 1-5mbit.... Schiet mij maar lek.... Ik weet het niet meer.
Mogelijk is het een eerste lichting xboxen. Dan krijg je Nederlands na de grote update die binnengehaald wordt na opstarten. Als alle updates erin zitten zou je altijd nederland moeten hebben in de locaties.Bullet NL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:36:
[...]
Dat moet, het OS is namelijk voor alle versies het zelfde.
Je hebt de keuze her en der door het OS heen tussen Locatie, Land, Taal en tijdzone
Ik heb zojuist nog geprobeerd een paar potjes Halo MCC te spelen, maar dat is gewoon niet te doen als Europeaan.
99/100 keer speel je tegen een boel amerikanen en komt driekwart van je shots niet aan, ook al mik je vol op het hoofd. En zelfs als je daarvoor compenseert zijn de eerste 2 schoten al op jou geland voordat je de vijand uberhaupt hebt gezien.....
Meer mensen die hier last van hebben?
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Of doe ik iets verkeerd ?
Een van de vele missende features.
Netwerk probleem lijkt mij zeer sterk. Ik heb ook momenten gehad dat ik 60 Mbit haalde van de 90 maximaal in mijn Ziggo abonnement.Bullet NL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:19:
[...]
Ik blijf er ook bij dat het een netwerk probleem is, al dan niet eigen of provider.... Ik heb nu al zeker 11 Xboxen van mijn XBL friendjes helpen instellen, waarvan de meeste mensen daarna geen problemen meer helpen. Alleen en router van een vriend die bij Vodafone Glasvezel zit is heel weerbarstig en op zijn minst vreemd. Ondanks dat hij goed in gesteld is lijkt het alsof er een buffer in het model vol loopt, na een reset behaald hij zijn snelheid weer.
Misschien moeten we eens gaan invertariseren bij wie, met welke provider en apparatuur de problemen zich voor doen. Zijn deze XBoxen bijvoorbeeld draadloos aangesloten, hoeveel vrije WIFI kanalen zijn er nog e.d.?
Pc die er 20 cm vanaf staat haalt op hetzelfde 5 GHZ netwerk gewoon altijd de maximale snelheid ongeacht wat. Zelfde geldt voor Macbook, Android telefoons en PC die een verdieping hoger staat. Dit is het enige 5 GHz netwerk hier in de omgeving en andere apparaten zonder 5 GHz draaien op een apart 2.4 GHz netwerk.
Heb de poorten opengezet volgens alle lijstjes, UPNP aan of uit geeft geen verschil, vast IP adres op basis van MAC.
Zoals gezegd met een Netgear R7000 een ziggo modem in bridged mode.
Is al een drama vanaf dag 1.harrytasker schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:36:
Doorgeven aan preview programma zou ik zeggen...
Maar goed het is nu eenmaal zo en gaat waarschijnlijk toch niet veranderen. Gelukkig kun je meestal preloaded. Alleen updates zijn irritant.
[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 26-02-2015 18:44 ]
Nee, dat is nog niet mogelijk. Daarvoor moet eerst het xbox OS ook naar windows 10 ge-update worden en dat zal nog wel even duren voordat dat in de preview wordt goedgekeurdDeMoN schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:20:
Is het iemand al gelukt zijn game naar Windows 10 te streamen?
En je Xbox rechtstreeks via LAN kabel aan je modem zonder router.......?Phusebox schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:34:
[...]
Netwerk probleem lijkt mij zeer sterk. Ik heb ook momenten gehad dat ik 60 Mbit haalde van de 90 maximaal in mijn Ziggo abonnement.
Pc die er 20 cm vanaf staat haalt op hetzelfde 5 GHZ netwerk gewoon altijd de maximale snelheid ongeacht wat. Zelfde geldt voor Macbook, Android telefoons en PC die een verdieping hoger staat. Dit is het enige 5 GHz netwerk hier in de omgeving en andere apparaten zonder 5 GHz draaien op een apart 2.4 GHz netwerk.
Heb de poorten opengezet volgens alle lijstjes, UPNP aan of uit geeft geen verschil, vast IP adres op basis van MAC.
Zoals gezegd met een Netgear R7000 een ziggo modem in bridged mode.
Same. Had ik ook al eens getest. Gaf nauwelijks verschil.Bullet NL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:44:
[...]
En je Xbox rechtstreeks via LAN kabel aan je modem zonder router.......?
Ok, omdat ik vaak met Martinspire BF3 en BF4 speel, geloof ik hem wel een beetjeMartinspire schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:57:
[...]
Xbox in DMZ, geen specifieke port-forwarding gebruiken en je xbox in Standby zetten. Gaat bij mij het snelst.
Toen bedacht ik me ineens dat de Xbox 360 hetzelfde probleem had en dat we toen als oplossing tijdens het downloaden zogenaamd gingen "Dahsboarden". Dus ipv van naar je download voortgang te kijken, gewoon terug naar je Dashboard. Op de X360 ging de download dan ineens razend snel.
Dus nu ook de download van 46Gb aangezet en mezelf uitgelogd (hoeft waarschijnlijk niet) en naar het Dahsboard gegaan. Tevens vanuit het Dashboard het Netwerk menu afgesloten en mijn X1 dus op het dashboard laten staan.
In mijn router zie ik nu nog steeds een gemiddelde van 12MB/s. Het real-time schema in mijn router komt redelijk overeen met de waarden die de Netwerk pagina weergeeft op de X1.
Dus als diegenen die problemen ondervinden met het downloaden ook dit willen doen:
1. Xbox One in DMZ
2. Portforwarding uit naar Xbox One
3. UPNP uit
4. Download aanzetten
5. Naar het Dashboard gaan
6. Netwerk pagina afsluiten
En dan willen kijken wat je router aan verkeer weergeeft indien mogelijk:
Verwijderd
Is bij mij geen enkel probleem om in standby te downloaden.Phusebox schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:58:
Ja in standby downloaden is sowieso een utopie. Ik heb hem 48 uur aan laten staan om Halo binnen te hengelen want in standby haalde hij nog geen 1% in twee uur.
Schiet mij maar lek, ik heb geen routers gereset, geen modems gereset maar ineens download mijn X1 wel met volle snelheid. Overigens staat op mijn Asus RT-N66 alleen upnp aan, heb geen portforwards of wat dan ook erin staan (voor mijn X1 dan toch)
Zo het was van korte duur
[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 26-02-2015 19:58 ]
Ik heb mijn X1 uit Duitsland geimporteerd en kreeg er zo'n voucher voor Fifa15 bij. Die kon ik gewoon uit de US Store downloaden en in het NL spelen mits de taal op NL stond van de X1. Moet dus gewoon te doen zijn.superjona schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:18:
Heeft iemand een geïmporteerde Xbox One in een bundel met een game (SO bijvoorbeeld) uit Duitsland? Wil namelijk weten of die vouchers gewoon op een Belgisch account in te wisselen zijn en in het Engels te spelen zijn.
In de VS 17-3 beschikbaar, in NL 19-3
In de VS is ie $69,99 en $59,99, in NL is ie €71,99 en €62,99.
Deluxe versie bevat 10 Gold Battlepacks en 3 packs met elk een wapen, camo en xp boosts. Is wel duidelijk dat de camo exclusief is maar wapen is nog even onduidelijk (mij lijkt het gewoon een early unlock die later ook wel naar de rest komt, dus tijdelijk exclusief)
NL: https://store.xbox.com/nl...0b-4a6d-92b8-afada8795b2a
US: https://store.xbox.com/en...0b-4a6d-92b8-afada8795b2a
En als je EA Access hebt, nog 10% er af (en 5 dagen eerder spelen, weet alleen niet of dit dan ook tijdsgelimiteerd is als je hem hebt gekocht)Martinspire schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:55:
Hmm, Battlefield Hardine is in de pre-order/pre-load:
In de VS 17-3 beschikbaar, in NL 19-3
In de VS is ie $69,99 en $59,99, in NL is ie €71,99 en €62,99.
Deluxe versie bevat 10 Gold Battlepacks en 3 packs met elk een wapen, camo en xp boosts. Is wel duidelijk dat de camo exclusief is maar wapen is nog even onduidelijk (mij lijkt het gewoon een early unlock die later ook wel naar de rest komt, dus tijdelijk exclusief)
NL: https://store.xbox.com/nl...0b-4a6d-92b8-afada8795b2a
US: https://store.xbox.com/en...0b-4a6d-92b8-afada8795b2a
Mja maar de VS krijgt hem dus 2 dagen eerder en ik vraag me af of dit ook geldt voor de ea-access. Maar goed, voor deze ene keer sla ik nog wel effe wat MS-points in.eelco_akker schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:57:
[...]
En als je EA Access hebt, nog 10% er af (en 5 dagen eerder spelen, weet alleen niet of dit dan ook tijdsgelimiteerd is als je hem hebt gekocht)
En met pre-load heb je ook geen last van trage downloads
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
En Neverwinter dan ?uchiha tijntje schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:32:
Dat las ik ook. Ik denk de 1e F2P game ooit op een console die ik ga proberen
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Dus eindelijk mic monitor op mijn TB XO Seven headset! Yoehoeyippie!
Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT
Logisch ook, wist ik ook wel. Stom van meSunnieNL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:44:
[...]
Nee, dat is nog niet mogelijk. Daarvoor moet eerst het xbox OS ook naar windows 10 ge-update worden en dat zal nog wel even duren voordat dat in de preview wordt goedgekeurd
Gister avond/nacht nog van alles geprobeerd maar ik geef het op, op dit moment heb ik volgens de bandbreedte verbruik van Xbox One een minimaal download snelheid van 5MBps. Het download in ieder geval kunnen we zeggenMRE-Inc schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:54:
[...]
Ok, omdat ik vaak met Martinspire BF3 en BF4 speel, geloof ik hem wel een beetjeBovenstaande dus uitgevoerd in mijn router en alle portforwardings naar mijn x1 verwijderd en UPNP uitgeschakeld. Daarna Ryse: Son of Rome verwijderd en opnieuw gedownload. Wanneer ik de xbox in standby zet (dus uitgeschakeld maar met downloads op de achtergrond) dan kapt de download er bij mij mee. Dat kan ik netjes terug zien in het traffic overzicht in mijn router, die dat real time weergeeft.
Toen bedacht ik me ineens dat de Xbox 360 hetzelfde probleem had en dat we toen als oplossing tijdens het downloaden zogenaamd gingen "Dahsboarden". Dus ipv van naar je download voortgang te kijken, gewoon terug naar je Dashboard. Op de X360 ging de download dan ineens razend snel.
Dus nu ook de download van 46Gb aangezet en mezelf uitgelogd (hoeft waarschijnlijk niet) en naar het Dahsboard gegaan. Tevens vanuit het Dashboard het Netwerk menu afgesloten en mijn X1 dus op het dashboard laten staan.
In mijn router zie ik nu nog steeds een gemiddelde van 12MB/s. Het real-time schema in mijn router komt redelijk overeen met de waarden die de Netwerk pagina weergeeft op de X1.
Dus als diegenen die problemen ondervinden met het downloaden ook dit willen doen:
1. Xbox One in DMZ
2. Portforwarding uit naar Xbox One
3. UPNP uit
4. Download aanzetten
5. Naar het Dashboard gaan
6. Netwerk pagina afsluiten
En dan willen kijken wat je router aan verkeer weergeeft indien mogelijk:
[afbeelding]
Misschien in de aankomende updates aka Windows 10 dat hierin verbeteringen worden gemaakt
Iedereen die heeft meegeholpen super bedankt, wordt enorm gewaardeerd
Al doende wordt men wijs. Beter laat als nooitcreapYYY schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:48:
Wat een genot, van de week een Xbox One opgehaald en het voelt weer als vanouds. In het verleden altijd een 360 gehad maar vanwege mijn vrienden toch een ps4 gekocht.. Heb geen moment aan die controller kunnen wennen! Grootste vergissing ooit (voor mij dan).
Verwijderd
De mijne komt uit Duitsland via amazon.de (399 incl. assasin's Creed bundel en Kinect).superjona schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:18:
Heeft iemand een geïmporteerde Xbox One in een bundel met een game (SO bijvoorbeeld) uit Duitsland? Wil namelijk weten of die vouchers gewoon op een Belgisch account in te wisselen zijn en in het Engels te spelen zijn.
Taal heb ik nu op Engels staan en alles werkt gewoon. Geen problemen gehad met codes geberuiken van de 2 meegeleverde games.
Opzich leuke actie, maar op de een of andere manier doet Fable Legends me nog helemaal niks. Met de vorige 3 games heb ik me echt meer dan prima vermaakt, maar ik had liever gezien dat ze een met een nieuwe Fable SP game gekomen waren. Dat hele 'verplichte' MP doet me niet zoveel.Famous schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:27:
Zojuist een e-mail dat de nieuwe Fable F2P wordt
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Zolang hij aan het installeren is weigert het te starten.
Voor ons valt de one erg tegen.
En waarom ziet de one onze nas en mediaserver niet?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 11:00 ]
1 Omdat hij dus aan het installeren is.Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:57:
Waarom duurt het zo lang voor je een game kunt beginnen te spelen voor de eerste keer?
Is heel normaal bij de huidige consoles.Moet ik de volledige game op mijn harddisk installeren voordat ik deze kan spelen?
Nee. Sommige Xbox One-games zijn erg groot, en het kan een hele tijd duren om de volledige game te installeren, vooral als u de game downloadt. U kunt elke game starten vooraleer de installatie is voltooid, hoewel niet alle functies van de game beschikbaar zullen zijn. Als u de download bekijkt in het deel Wachtrij of Games van Mijn games en apps, verandert "Aan het downloaden" naar "Startklaar" wanneer de game beschikbaar is om te spelen.
Als u de game liever later installeert of als u een game ooit opnieuw moet installeren, gebruik dan Mijn games en apps.
2 Dat weet ik niet, hier werk alles met Nassen (Qnap, Plex en, DLNA) gewoon goed.
3 Hij valt mij al bijna 1.5 jaar erg goed.
[ Voor 40% gewijzigd door nexhil op 27-02-2015 11:05 ]
"Een accessoire vervangen" aanklikken in het Onlineservicecentrum?
Ik kan er verder geen tekst bijvoegen dus daarom toch de vraag. De controller werkt wel verder wel.
Voor de Xbox one: Rayman Legends
Voor de 360: tombraider + bioshock infinite
Volgende maand i.v.m. meer dan 100 miljoen downloads via de store. Worden de aantal games with gold verdubbeld. Dus 2 gratis games voor de One en 4 voor de 360.
1st world problems: Een nog grotere back logChrosser schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:21:
Games with gold zijn bekend gemaakt.
Voor de Xbox one: Rayman Legends
Voor de 360: tombraider + bioshock infinite
Volgende maand i.v.m. meer dan 100 miljoen downloads via de store. Worden de aantal games with gold verdubbeld. Dus 2 gratis games voor de One en 4 voor de 360.
Verwijderd
Nope. Vriend van mij heeft hetzelfde.db I Delirium schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:35:
[...]
Ook niet "Dutch", "The Netherlands" of iets anders wat je voor Nederland aan kan zien? Alle Xboxen hebben in principe Nederland en Nederlands aan boord...
Verwijderd
Uit mijn hoofd: bij 1e installatie kun je uit 10 landen kiezen. Nadat je updates gedraaid hebt kun je de locatie en taal instellen op NL.
Deze nieuwe "app" nestelt zichzelf overigens in je settingsmenu (helemaal onderaan, WP 8.1)
[ Voor 23% gewijzigd door DeMoN op 27-02-2015 12:55 ]
Beide forza's zijn games waar je snel even een race kan doen als je tijd hebt, maar het moet wel net je ding zijn.Thomasx4 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:40:
Iemand nog een goede game aanrader? Heb een paar dagen terug een Xbone met Evolve en AC:Unity gekocht., en ben eigenlijk op zoek naar een 3e leuke game. Zit te twijfelen tussen Far Cry 4, Destiny en DA: Inquisition. DA lijkt me het best, maar ik heb het best druk dus zoek eigenlijk een meer pick up en play game. Geloof dat Destiny best tegenvalt, misschien maar voor FC4 gaan?
Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer
Nou laat dat Snel maar weg hoor. Vooral de laadtijden in forza5 zijn gigantisch helaas.job115 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:54:
[...]
Beide forza's zijn games waar je snel even een race kan doen als je tijd hebt, maar het moet wel net je ding zijn.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb Forza nu op een externe schijf staan, dat helpt wel enorm voor de laadtijden.Donstil schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:01:
[...]
Nou laat dat Snel maar weg hoor. Vooral de laadtijden in forza5 zijn gigantisch helaas.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je voornamelijk de korte career races doet kan ik me voorstellen dat je de laadtijden vervelend vind worden. Dat is ook een van de redenen dat ik voornamelijk rivals doe. je start een race doet ~15 Laps en gaat daarna naar een volgend circuit. Online doe ik ook alleen maar de endurance klasse, zijn helaas maar races van 15 minuten, die zouden ze van mij best naar 30-45 min mogen verlengen.Donstil schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:01:
[...]
Nou laat dat Snel maar weg hoor. Vooral de laadtijden in forza5 zijn gigantisch helaas.
Ja ik moet dat ook nog steeds eens doen.SinergyX schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:04:
[...]
Ik heb Forza nu op een externe schijf staan, dat helpt wel enorm voor de laadtijden.
Zeker omdat ik best regelmatig goeie verhalen hoor (en hier lees)
Heb je daarvoor speciale handelingen moeten doen of zie je niets geks tegenover de instelling van een Ziggo Modem? Kan natuurlijk ook dat die paar vrienden met KPN er toevallig geen hol van begrijpen.Famous schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:45:
[...]
Wat is er aan KPN lastig dan?
Ik heb mijn X1 met alles open en heb gewoon de standaard KPN modem hangen hier.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Verwijderd
job115 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:17:
[...]
Dat is ook een van de redenen dat ik voornamelijk rivals doe. je start een race doet ~15 Laps en gaat daarna naar een volgend circuit.
Als ik een keer Forza 5 start zie ik overal jouw naam verschijnen binnen het Rivals gebeuren.
Idarb gratis spelletje van 500mb haalde een piek van 144mbit/s waar ik voorheen niet eens een 10e van haalde.
Nu d4 weggegooid enopnieuw downloaden 8.8gb.
piekt rond de 140mbit/s.
Dit alles met alleen de upc modem hard resseten. En upnp aangezet voor de rest is modem in fabrieks toestand.
Geen port forewards of dmz.
Merk nu wel dat ie wat vaker dropt naar soms heel even 25mbit.
Maar d4 8.8 gb in paar minuten gedownload.
Dus als test kunnen mensen de modem eens hard resetten.
Had zelfs erna nieuwe functies die voorheen niet waren die upc erin geupdate had. Maar blijkbaar pas actief werden na een harde reset.
Normaal geloof ik niet in dit soort oplossingen. Maar mn broertje zn ps4 problemen in destiny zijn weg en ik kan fatsoenlijk downloaden op de x1.
En ook is mijn wifi in 5ghz nog sneller geworden ook
Dus als meer mensen bij upc zitten en een tc7200 hebben(technicolor) aanrader.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Nee joh, nog lang niet. Ben voornamelijk bezig met A,s en r dus zijn nog zat klasse waar ik geen tijden hebWinkiller schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:31:
[...]
Sta je dan nog steeds niet overal bovenaan in de lijsten ?
Als ik een keer Forza 5 start zie ik overal jouw naam verschijnen binnen het Rivals gebeuren.
Jup.superjona schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:41:
Weet iemand of Worms: Battlegrounds nog gratis downloadbaar is als GWG game?
1. Geduld hebben tot het punt in de installatie bereikt is dat je kan beginnen.Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:57:
Waarom duurt het zo lang voor je een game kunt beginnen te spelen voor de eerste keer?
2. Waarschijnlijk omdat je NAS/mediaserver niet goed is ingesteld en dat Dlna daarop is uitgeschakeld of omdat je twee gescheiden netwerken hebt (bedraad/draadloos met filter er tussen)
Zelfde gevoel hier ook wel, daarom vind ik het prima dat hij F2P wordt.BM schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:15:
[...]
Opzich leuke actie, maar op de een of andere manier doet Fable Legends me nog helemaal niks. Met de vorige 3 games heb ik me echt meer dan prima vermaakt, maar ik had liever gezien dat ze een met een nieuwe Fable SP game gekomen waren. Dat hele 'verplichte' MP doet me niet zoveel.
Mits het uiteraard geen Pay 2 Win game wordt..
Nee hoor, wel heb ik dan de poorten open gezet en upnp aanstaan.Froggle schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:50:
[...]
Heb je daarvoor speciale handelingen moeten doen of zie je niets geks tegenover de instelling van een Ziggo Modem? Kan natuurlijk ook dat die paar vrienden met KPN er toevallig geen hol van begrijpen.
[ Voor 27% gewijzigd door Famous op 27-02-2015 19:18 ]
In instellingen bij Kinect is dan alles leeg, de box staat bij mij in Stand Bye mode.
Ik moet de box dan geheel uit zetten stroom paar minuten eraf en dan is het weer okay.
Paar dagen later gebeurd weer hetzelfde, ik kan er weinig over vinden, wie herkent dit ?
Heb je Lumia denim? Met of zonder developer preview?DeMoN schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:53:
Iemand ook op Windows Phone plots de "insider hub" geïnstalleerd gekregen? Kan naar je "devices" connecten. Iemand enig idee wat je hier aan hebt icm de X1?
Deze nieuwe "app" nestelt zichzelf overigens in je settingsmenu (helemaal onderaan, WP 8.1)
Ik heb de Lumia 1020 met developer preview cyan. Ik heb de optie niet.
Na een half uur spelen zit ik in chapter 4, spel bestaat uit 6 chapters, wat een baggerspel !!
Echt, heb het hier genoeg gepromoot maar aub koop het niet !!!
Hopelijk bied Oni meer waar voor je geld, anders word het echt uitkijken naar MKX en The Witcher III
dat hij zwakker en sterker word, ja, in zelfde maten als het logo op de xbox zelf, dit is gewoon een lichtsensor neem ik aan...?Winkiller schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:17:
Vraag: Mijn kinect gaat tijdens tv kijken zwakker branden en later uit en weer aan, soms blijft hij uit.
In instellingen bij Kinect is dan alles leeg, de box staat bij mij in Stand Bye mode.
Ik moet de box dan geheel uit zetten stroom paar minuten eraf en dan is het weer okay.![]()
Paar dagen later gebeurd weer hetzelfde, ik kan er weinig over vinden, wie herkent dit ?
dat hij aan blijft staan als de xbox uit staat, heb ik nog nooit gehad.
Ik zag dat de reviews ook niet goed waren inderdaad, maar wilde het eigenlijk nog aan jou vragen, maar dat is niet meer nodigjustifire schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 00:32:
Kijk al maanden uit naar Pneuma, de trailer doet het overkomen als een soort Myst.
Na een half uur spelen zit ik in chapter 4, spel bestaat uit 6 chapters, wat een baggerspel !!
Hopelijk bied Oni meer waar voor je geld, anders word het echt uitkijken naar MKX en The Witcher III
Wordt mijn backlog een stukje kleiner
Wat wel een tof spelletje is, is Costume Quest 2. Dat heb ik gisteren uitgespeeld.
Wel jammer, want de opzet was wel prima. Het doet ook aan Thomas Was Alone denken, maar is gewoon te kort en het verhaal totaal niet boeiend (of nouja, de verteller en wat hij verteld want het heeft geen kloot met de gameplay te maken).
Verder vond ik het bij sommige puzzels ook nog eens vrij lastig om te zien wat er nou moest gebeuren. En de andere keer is het zo duidelijk dat het onmogelijk is om de puzzel niet te voltooien.
Al met al nog wel aardige puzzels erin, maar veel te weinig en het diept ze ook niet bepaald uit.
Nee, gewoon overslaan die Pneuma en mogelijk een keer oppakken als ie 3 euro kost of whatever. Ik denk dat de kans groot is dat ie binnenkort ook nog wel gratis weggegeven gaat worden.
En oja, grafisch is ie niet verkeerd, maar duidelijk geen 1080p en de laadschermen zijn ook nog eens veel te lang voor wat je ervoor terug krijgt. En omdat de game hardstikke lineair is met best kleine levels, sta je ook niet lang stil om nog wat te bewonderen.
Die 1,5 uur was ook geen speedrun, ik denk dat je deze game best in 15 minuten kunt uitspelen als je een speedrun zou doen
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 28-02-2015 11:08 ]
Oja, en niet te vergeten White Night die over een week uitkomt.justifire schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 00:32:
Kijk al maanden uit naar Pneuma, de trailer doet het overkomen als een soort Myst.
Waar heb ik dat geschreven ? ik moet de xb1 uit en aanzetten om kinect weer aan het werk te krijgen.vldmike schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 00:38:
[...]
dat hij aan blijft staan als de xbox uit staat, heb ik nog nooit gehad.
Tof stijltje zeg, die hou ik even in de gaten.uchiha tijntje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:36:
[...]
Oja, en niet te vergeten White Night die over een week uitkomt.
[video]
Ik kijk zelf ook uit naar deze titel.
[YouTube: http://youtu.be/vl7oeWpBGvs]
Maart wordt een goeie maand, goed om de stapel games die ik "nog moet spelen" weer verder uit te breiden
Alleen wel jammer dat Hardline Miami 2 niet op de One uitkomt trouwens. Alle andere platformen (zelfs Mac en Linux) krijgen deze titel wel in maart.
Ik kijk ook wel erg uit naar Ori. Na Gianna's Sisters ben ik wel toe aan een nieuwe platformer. Ik kan medegotters Gianna's Sisters echt aanraden als je van uitdagende (lees: erg moeilijke) platformers houdt
Recent XB1 gekocht, nu zag ik dat er een actie is in amerika voor xbox live gold http://www.windowscentral...x-live-gold-membership-40
Nu vroeg ik mij af of je als nederlander op een Nederlandse console daar nog gebruik van kan maken. Zag dat in dit forum een methode stond als volgt:
US gift card kopen
US MS store Redeem code
Daarna je product kopen
Klopt deze methode en werkt dit nog? Mensen met ervaring hiermee?
Whow die ziet er behoorlijk pittig uit jauchiha tijntje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:16:
White Night heeft idd een erg toffe sfeer. Benieuwd hoe de final game is.
Ik kijk ook wel erg uit naar Ori. Na Gianna's Sisters ben ik wel toe aan een nieuwe platformer. Ik kan medegotters Gianna's Sisters echt aanraden als je van uitdagende (lees: erg moeilijke) platformers houdt.
Zet hem wel even op mijn lijstje. Thnx!
Het is nog wel goedkoper te vindenRubentje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:24:
Ik heb een vraagje,
Recent XB1 gekocht, nu zag ik dat er een actie is in amerika voor xbox live gold http://www.windowscentral...x-live-gold-membership-40
Nu vroeg ik mij af of je als nederlander op een Nederlandse console daar nog gebruik van kan maken. Zag dat in dit forum een methode stond als volgt:
US gift card kopen
US MS store Redeem code
Daarna je product kopen
Klopt deze methode en werkt dit nog? Mensen met ervaring hiermee?
Als je iets verder naar beneden scrollt zelfs al voor minder dan $34.
Je kan ook in Nederland Gold kopen voor ~€36,- als je geen risico wilt.
[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 28-02-2015 14:28 ]
Krijgt ook een lekkere hoge trueachievementscore. Ook niet zoveel mensen die hem op 100% hebben: http://www.trueachievemen...-Directors-Cut/scores.htm
[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-02-2015 14:31 ]
Verwijderd
55 uur. Mijn hemel. Weet nu zeker dat ik hem niet af ga maken.uchiha tijntje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:28:
Het viel mij mee dat mijn controller Giana Sisters heeft overleefd
Krijgt ook een lekkere hoge trueachievementscore. Ook niet zoveel mensen die hem op 100% hebben: http://www.trueachievemen...-Directors-Cut/scores.htm
Dit topic is gesloten.
![]()
Wil je toegevoegd worden aan het previewprogramma: XBox One Preview Programma invite topic.
[XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen (ook voor games, giftcard etc!)
[XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
Lijst met Xbox One gamers van Tweakers --> Sta je er niet bij, voeg jezelf toe!
De vorige lijst met gamers
Xbox One vs Playstation 4 posts zijn hier niet toegestaan,
Games kopen uit de US Marketplace? Met dank aan TheVMaster hebben we daar een prachtige handleiding voor!