DeMoN schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:19:
[...]
En dan nog vraag ik me af wanneer een andere NAT-setup dan 'open' invloed zou hebben op je downloadsnelheid. Als de download loopt, dan loopt hij. Het is niet zoals bittorent, dat je open nat nodig hebt om je overige stukjes van het gewilde binnen te halen en je dat je dan dus ook nodig hebt dat je deelt (en dan dus wel het stukje PAT komt kijken).
In de advanced settings geeft mijn X1 aan ~98mbit up/down en open nat (cone).
Toch performt het voor geen meter. Dat kan twee dingen betekenen:
1) Azure doet aan throttling voor (bepaalde) X1-gebruikers
2) Bug in de X1 die dit veroorzaakt (wie weet staat de HDD wel superinefficient te bufferen of zo.. kan ook nog)
PS3 en overige devices hebben nergens last van, ongeacht NAT-settings. Lijkt me dat MS de enige is die hier iets aan kan doen.
Maar ben erg benieuwd mocht jij wel een technische onderbouwing hebben waarom NAT-settings in je router de download kunnen beinvloeden voor de X1
edit: Het zou hem hem ook nog in packetgrootte kunnen zitten, misschien een combi tussen packetgroottes tussen je router/x1, etc... is misschien wel een interessante
De download test in advanced network zegt niet zoveel, dit is namelijk niets meer dan een test op de inlogserver van Xbox Live in Ierland. Deze test zegt helemaal niets over de prestaties over het downloaden uit de store.
Azure is schaalbaar, min of meer een soort load balancing, mogelijk dus downloaden vanaf verschillende locaties. Daar komt het vergelijk met de torrents die jij net aanhaalde om de hoek....
En het feit dat sommige modem/routers hier dus wat moeilijk mee omgaan waardoor de algehele download performance inkakt.
Overigens, ik heb wel een externe USB drive aangesloten, hier download ik direct naar toe. Ik heb met mijn 200Mbit Ziggo geen enkele snelheid issue. De downloads van games en/of systeem updates komen hier snel binnen.
Overigens, de PS4 heeft exact de zelfde problemen, een groep users klaagt ook bij dit apparaat over tegenvallende downloads. Ik blijf er zeker bij de Xbox One bij dat dit zeer specifiek is aan je situatie.
naar mijn mening kan het dus wel eens te maken hebben met een combinatie van factoren. Denk aan provider, merk/type modem/router in relatie tot de door MS gekozen download locatie op het internet.
Kan dus maar zo zijn dat deze snelheidsproblemen ook door routeringen over het internet komen, of zoals ik net zeg, een combinatie van alles.
Ik zie positieve effecten op het vrijgeven van de gebruikte poorten, het is niet veel werk en het werkt bij veel mensen. Lees dit topic (en de voorgaande delen maar terug) Het is niet veel moeite om dit aan het door jou beheerde deel van je internet te doen.
Alleen het feit als dat heel veel mensen die zonder deze settings bijvoorbeeld CoD spelen op de Xbox one, hun verbinding status in het spel per inlog zien veranderen tussen, Open, Modderaded en Strict zegt mij al genoeg. Bij het vast "open" zetten van de specifieke poorten blijft de verbinding altijd open staan.
Afijn, het is voor mij te toevallig dat het vast zetten van de poorten zoveel effect heeft.
[
Voor 23% gewijzigd door
Bullet NL op 26-02-2015 12:40
]