Ziet er allemaal prima uit, maar waar kwam dat van pre-order/pre-load stuk vandaan?
Mr Ton schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:02:
Tomb Raider exclusief is wel een bommetje die ik niet zag aankomen. Daarmee heeft Microsoft weer een mooie titel voor 2015 in de pocket, naast de nieuwe Halo en vast wel weer een nieuwe Forza.
Ik vind het wel erg jammer dat Microsoft continu doorgaat met het afkopen van exclusiviteit in plaats van meer games zelf ontwikkelen. TR komt eind 2015? Dan is het marktpotentieel van de PS4 al dik de 20 miljoen gepasseerd, zeg dat ze een 10tje per console compenseren, dat is al 200 miljoen... Slik...
Daar kun je 4 AAA games voor ontwikkelen.
Als jij denkt dat je een AAA-titel voor 50 miljoen kunt ontwikkelen dan kom je van een koude kermis thuis. Zeker next-gen kost gewoon veel. Ik denk dat je er niet 1 AAA-titel voor kunt maken. Niet 1 van het kaliber Tomb Raider, Halo, Uncharted, TLOU. En dat zijn toch wel de games die we willen?
Nee, tegenwoordig kosten games echt minimaal 250 miljoen, maar meestal 400 of zelfs 500 miljoen als je het een beetje goed wilt aanpakken. Waarom denk je dat er zovel HD/Remastered versies uitkomen? Niet zozeer om het uit te melken, maar gewoon om de kosten een beetje te dekken en daadwerkelijk winst te kunnen boeken.
Over Tomb Raider:
Ik kan me best voorstellen dat MS een betere partner is voor Square Enix voor Tomb Raider. Allereerst is er voor dit genre weinig op de Xbox, dus elke game is welkom. Daarnaast heeft Sony al Uncharted waar het toch wel hoge ogen mee gooit. Daarbij denk ik zelfs dat Sony het eigenlijk weinig heeft geboeid dat er een nieuwe Tomb Raider kwam en kan me best voorstellen dat Sony wat arroganter was. Zo van "wij hebben Uncharted al" oid. Ik heb ook het idee dat ie beter liep op de Xbox 360 dan op de PS3. De Remastered versie niet echt, maar dat was gewoon oude SDK en werken met pre-launch hardware.
Ik denk alleen niet dat Square Enix het gedaan heeft voor Kinect of Cloudgaming. Het zal me trouwens niet verbazen als er wel een PC-versie komt (Windows 8.1 kan ook nog wel een boost gebruiken), maar wel MS-exclusive is. Anyways, is er eindelijk weer een X1-exclusive, krijg je dit weer.
Al sta ik niet te kijken van die reacties. Sony-fanboys zijn gewoon niet leuk volk. Iedereen in het X1 topic gaat hier rustig mee om, maar komt er straks een grote PS exclusive dan krijg je allemaal van die "IN YOUR FACE X1 FANBOYS"-reacties e.d.
Zelf vind ik dat MS met deze presentatie wat leuke dingen heeft laten zien. Mooie exclusives, leuke indies en de berichten over dashboard/console-updates zijn ook erg nice. Kan Sony wat van leren
[
Voor 3% gewijzigd door
Martinspire op 12-08-2014 18:37
]