Lichtpuntje...
Iedereen heeft hem toch op op automatisch downloaden en updaten staan
...even omhoog scrollen en je komt het tegen
[ Voor 25% gewijzigd door LuisjeNL op 05-02-2015 10:09 ]
Lichtpuntje...
Na het eerste potje eerst een die tutorials en tips uitgezet, kwam gewoon niet aan spelen toe. De heists zijn 1 groot camp festLuisjeNL schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:05:
Ik heb hem gespeeld maar vond het echt bf4 in een nieuw jasje, de hele styling van de game(zowel menu, besturing en omgeving) lijkt op een bf4 kopie.
Ergste vond ik eigenlijk dat het spel er zo gruwelijk slecht uitziet, voor mijn idee slechter dan bf4. (Xbone gespeeld)
Hoop uiteraard dat dit bij de release beter is, maar deze beta heeft mij iig overtuigt om hem niet te kopen. De andere setting waar je in speelt vond ik dan wel weer geinig.
Verder kreeg ik niet echt een battlefield gevoel
Alleen maar bugfixes, was eerst een post die hintte op de 'pre patch' naar W10 preview (nu WP ook de eerste stapjes doet naar Windows10), maar dat was puur gok werk.Xenophoben schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:16:
wat was de update van gisteren ? 2gb is best veel!
Lijkt me logischer dat het de prepatch is voor de februari grote update, begreep dat deze maand NL de betere ondersteuning Oneguide en TV tuner gaat krijgen, zou best mogelijk zijn.
Mocht je ooit zonder internet komen te zitten (zoals ik precies had dat moment), kan je dus niets meer met de XBO. Bij opstarten kom je direct in het update scherm waar je dus niet meer uit komt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 3% gewijzigd door Xenophoben op 05-02-2015 10:17 ]
Al verwacht ik pas tegen de E3 de grote veranderingen.
[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 05-02-2015 10:59 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zou zomaar kunnen. Laten we hopen dat de Windows 10 for Xbox One snel gaat komen ;-) Kan niet wachten op al die vette nieuwe features!SinergyX schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:12:
[...]
Alleen maar bugfixes, was eerst een post die hintte op de 'pre patch' naar W10 preview (nu WP ook de eerste stapjes doet naar Windows10), maar dat was puur gok werk.
Lijkt me logischer dat het de prepatch is voor de februari grote update, begreep dat deze maand NL de betere ondersteuning Oneguide en TV tuner gaat krijgen, zou best mogelijk zijn.
Mocht je ooit zonder internet komen te zitten (zoals ik precies had dat moment), kan je dus niets meer met de XBO. Bij opstarten kom je direct in het update scherm waar je dus niet meer uit komt.
Inderdaad....ik zie dat er ook een vraag is gesteld door dude4747 wat nu de oplossing is geweest. Dus Winkiller...wat was nu de oplossing?Yaz schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:00:
[...]
Misschien fijn als je hier (en ook op de preview forums) even verteld wat er nu precies gedaan is. Kennisdeling enzo....
[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 05-02-2015 15:43 ]
[ Voor 98% gewijzigd door TheVMaster op 05-02-2015 15:42 ]
Check my answer HERE. Voor anderen die daar niet kunnen lezen; ik weet het echt niet, de volgende dag na TheVmaster zijn post werkte het zoals het hoort.
The February update has been released to the Public!
Thread created by Miss Portia
We’re happy to announce that the Xbox One February Update has been released to the general public! You don’t need to take any action – the most recent update preview you have (xb_rel_1502.150202-2200) is the one that will be released, so you are all set.
Gamertag: YazNL
Die plus dat de preview mensen nu een report-a-bug optie hebben gekregen in preview dashboard.
[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 06-02-2015 11:42 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Je kan bij je setup aangeven dat je een infrarood extender gebruikt om vervolgens je tvset zelf te selecteren, daarna kan je ook je provider selecteren en je oneguide gebruiken, zappen gaat echter niet zonder kinecct of infrarood extender.GerCor schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:40:
Hmmm, zojuist de update geïnstalleerd. In ieder geval transparante tegels maar nog geen afbeelding kiezen van OneDrive en heb je voor OneGuide nou een Kinect nodig? Ik kan nergens Ziggo als provider instellen of de Humax als Settopbox en kom niet met 'X' in OneGuide? Ik heb dus de Xbox zonder Kinect.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik had het direct na de update. Weet niet of dat automatisch gaat.nexhil schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:46:
Waar worden die transparante tegels nou eigenlijk ingesteld of gebeurd dat automatisch ?
als je OneGuide wil gebruiken dan zal je er voor moeten zorgen dat je xbox met je tvbox kan communiceren, dat gaat waarschijnlijk via IR. Ik heb al de vraag uit staan of mensen dat gebruiken en welke...GerCor schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:46:
O, ik dacht dat een infrarood extender alleen nuttig is als je de Xbox ergens hebt staan waar het signaal van de controller niet doorheen kan. Die dus aanschaffen als ik OneGuide wil gebruiken?
Let wel: dit is een theorie, ik weet niet of het in de praktijk zo mooi werkt... kortom we hebben dezelfde vraag denk ik.
Ik heb geen Kinect en geen IR-kabel of whatever. Ik heb alleen een Motorola IPTV setupbox van XS4ALL (ik kijk dus TV via mn UTP-stekkertje).ourplayground schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:48:
[...]
als je OneGuide wil gebruiken dan zal je er voor moeten zorgen dat je xbox met je tvbox kan communiceren, dat gaat waarschijnlijk via IR. Ik heb al de vraag uit staan of mensen dat gebruiken en welke...
Let wel: dit is een theorie, ik weet niet of het in de praktijk zo mooi werkt... kortom we hebben dezelfde vraag denk ik.
Sinds de update van vandaag (of dit ik iig vanmorgen voor mn werk snel ff heb geinstalleerd
Dus: je hebt NIKS nodig, de Xbox downloadt gewoon de zenderinformatie ergens vandaan.
Ik kan alleen nog niet zappen met mn controller of telefoon (smartglass), daar moet ik nog even verder mee klooien.. maar had ik nog geen tijd voor. Geen idee of je daar dus wel IR of Kinect voor nodig hebt. De OneGuide is puur je programmagids en daar heb je alleen voor nodig:
- Xbox feb. update
- Een provider in NL die wordt ondersteund door Xbox
- En deze weet ik niet zeker, maar probeer hem anders als extra: je Xbox 100% op NL zetten
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
en daar gaat het me juist omDeMoN schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:10:
[...]
.
Ik kan alleen nog niet zappen met mn controller of telefoon, daar moet ik nog even verder mee klooien.. maar had ik nog geen tijd voor. De OneGuid is puur je programmagids en daar heb je alleen voor nodig:
- Xbox feb. update
- Een provider in NL die wordt ondersteund door Xbox
- En deze weet ik niet zeker, maar probeer hem anders als extra: je Xbox 100% op NL zetten
maar als je bij settings voor de oneguide aangeeft dat je geen kinect of IR extender hebt (dus overslaan kiest) dan kan je volgens mij nog steeds niets...
@ourplayground Precies, niks .... druk je op 'X' dan zit je weer in het menu
[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 06-02-2015 12:18 ]
Dat blijft de vraag. Ik weet niet of die Xbox je tuner kan aansturen via HDMI, dat is toch de enige manier dan nogourplayground schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:12:
[...]
en daar gaat het me juist om
maar als je bij settings voor de oneguide aangeeft dat je geen kinect of IR extender hebt (dus overslaan kiest) dan kan je volgens mij nog steeds niets...
Een andere optie is dat je controller of telefoon via IR een signaal kan uitsturen, maar lijkt me niet
Brak dat MS dit niet duidelijker aangeeft.
edit: je hebt Kinect nodig OF IR-kabel:
OneGuide uses infrared blasting through the Kinect sensor to control your devices, similarly to how a universal remote works. When the infrared is sending and receiving properly, it can control the following devices and functions:
Television: on/off, volume up/down, and mute
Cable or satellite receiver: on/off, channel selection
Audio-video (AV) receiver: on/off, volume up/down, and mute
[ Voor 29% gewijzigd door DeMoN op 06-02-2015 12:20 ]
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
opzich best duidelijkDeMoN schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:17:
[...]
Dat blijft de vraag. Ik weet niet of die Xbox je tuner kan aansturen via HDMI, dat is toch de enige manier dan nogIk weet niet of dat technisch gezien uberhaupt kan zeg maar...
Een andere optie is dat je controller of telefoon via IR een signaal kan uitsturen, maar lijkt me niet![]()
Brak dat MS dit niet duidelijker aangeeft.
edit: je hebt Kinect nodig OF IR-kabel:
[...]
Feature waar ik het meeste naar uitkijk is echter streaming, dat zou mij de aanschaf van een tweede XBO schelen, dus vraag me af of ze daar wel zo blij mee zijn.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Weet iemand of werkt het bij iemand dat als je je Xbox start automatisch de TV-app start? Dan hoef ik namelijk niet m'n controller aan te zetten en de app aan te klikken, maar zap ik gewoon meteen met mn afstandsbediening..
Dit is enkel om de rand apparatuur op te starten bij opstarten van de xbox, en hier heb je inderdaad de kinect of IR extender/blaster voor nodig. Er staat me wel iets van bij dat je een app standaard kan laten opstarten maar kan het nu niet checken.DeMoN schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:28:
Volgende vraag: ik heb de Xbox zo staan dat TV automatisch moet starten als de Xbox wordt aangezet. Maar dit werkt niet. Bedoelen ze met deze setting (die je via de OneGuide-setup krijgt aangeboden) dat ze je TV-kastje automatisch opstarten of alleen de app? Het kastje gaat dus niet werken, want heb geen Kinect of IR-blaster.
Weet iemand of werkt het bij iemand dat als je je Xbox start automatisch de TV-app start? Dan hoef ik namelijk niet m'n controller aan te zetten en de app aan te klikken, maar zap ik gewoon meteen met mn afstandsbediening..
X1 gekocht met GTA 5 en een extra controller.
Binnenkort ff FIFA 15 scoren zodat die 2e controller gebruikt kan worden.
Wat me tot nu toe opvalt:
How the hell kunnen jullie kills maken met een FPS?
Ik heb Battlefield Hardline Beta geïnstalleerd, omdat ik graag COD AW wilde kopen voor de X1.
Omdat ik wel eens bij bekenden op een console heb gegamed wist ik dat ik niet goed kan FPS-en met een controller. Voordat ik COD AW zou aanschaffen zou dit de uitgelezen mogelijkheid zijn om te testen hoe ik presteer in een FPS op een console.
Maar vanochtend even kort BF Hardline gespeeld en tot de conclusie gekomen dat ik voorlopig maar even afzie van het kopen van een FPS.
Hopelijk als ik de nodige uurtjes in GTA 5 heb zitten dat ik dan beter over weg kan met FPS op consoles.
[ Voor 8% gewijzigd door Roodey op 06-02-2015 12:45 ]
Ten eerste, welkom bij de X1 club. Dat je er maar van mag genieten.Roodey schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:45:
Sinds gisteravond ook lid van X1 club. Jaren op Windows gegamed (FPS, hele COD-reeks).
Ik heb Battlefield Hardline Beta geïnstalleerd, omdat ik graag COD AW wilde kopen voor de X1.
Omdat ik wel eens bij bekenden op een console heb gegamed wist ik dat ik niet goed kan FPS-en met een controller. Voordat ik COD AW zou aanschaffen zou dit de uitgelezen mogelijkheid zijn om te testen hoe ik presteer in een FPS op een console.
Maar vanochtend even kort BF Hardline gespeeld en tot de conclusie gekomen dat ik voorlopig maar even afzie van het kopen van een FPS.
Hopelijk als ik de nodige uurtjes in GTA 5 heb zitten dat ik dan beter over weg kan met FPS op consoles.
FPS games met een controller? Net als met fietsen, dat moet je leren. Met een muis is makkelijker, maar als je eenmaal gewend bent dan gaat het bijna net zo snel als met een muis. Leer ook te spelen met de gevoeligheid van de controller. Dit kan je instellen en zal de beleving kunnen vergroten.
Ps. Ik heb ook fifa, maar doe dat nog steeds gewoon met 1 controller hoor
[ Voor 4% gewijzigd door mike0001 op 06-02-2015 13:17 ]
Het is inderdaad een leercurve.Roodey schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:45:
Sinds gisteravond ook lid van X1 club. Jaren op Windows gegamed (FPS, hele COD-reeks).
Wat ik je kan aanraden: COD AW aanschaffen en de single player op "makkelijk" spelen. Dan leer je goed met je controller overweg te gaan plus dat je hulp hebt bij het aimen tijdens het schieten. Je kan dit steeds moeilijk zetten en op een gegeven moment heb je geen hulp meer nodig.
Zie het van de positieve kant, niemand zal dan meer tijd halen uit de single player dan jij
Oefening baart kunst. Eerste keer voor mij op PS3 COD in een lokale game tegen vrienden (splitscreen) gingen ze stil voor me staan en zeiden 'schiet me dan in mn hoofd'. Ik kreeg niet eens mijn crosshair op hun hoofd, ook al stonden ze op 5 meter voor me stil 20 secondenRoodey schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:45:
Toen ook PS3 gekocht en idd eerst single player uitgespeeld, dan heb je het gevoel al in de handen gekregen.
Als je in CoD AW in het multiplayermenu 'sytem link' kiest kun je FFA spelen (of iets anders) tegen bots, die zet je dan op niveau recruit. Unlimited time en score instellen en knallen maar. Moet jij eens kijken na een uurtje of 2 hoe snel je dan al bent... Oefen dit een paar keer en ga online, om vervolgens alsnog afgeschoten te worden
COD AW is overigens net een slag anders, de gameplay is veeeel sneller en matchmaking is skill based, je komt dus met spelers van eigen niveau in de lobby. Ben je een noob, dan speel je er ook tegen. Ik vind het niks (want moet altijd mn best doen om een positieve k/d te behouden), maar voor noobs is COD AW jusit een goede optie
Jij had de tuner al in je bezit..? Ben erg benieuwd naar je ervaringen!SinergyX schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:14:
Nu stond er toevallig op nu.nl dat de update van vandaag (general public) Oneguide voor NL vrijgaf, dat werkte natuurlijk al deels, maar zie niets over vermelding over de TV Tuner. Misschien vanavond maar gewoon eens proberen.
Jup, wordt even gekloot die kabel uit m'n decoder te halen, maar moet wel lukkenTheVMaster schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:20:
Jij had de tuner al in je bezit..? Ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Moet toch allemaal los, heb opeens stuk slechter signaal op de kabel, gok ergens een breukje.
Het zijn gewoon volledige versies, maar dan meestal zonder hoesje (of slechtere kwaliteit print in het hoesje) en voorzien van de opdruk Promotional Copy. Dit zijn de versies die ze uitdelen (gratis) aan de media voor het schrijven van reviews etc.berkelator schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:10:
Even een vraag.. is het verstandig om een promotional copy van een spel te kopen?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met deze externe harde schijf en is deze goed voor de Xbox One :
pricewatch: WD Elements Portable Storage 2TB Zwart
Grt,Maurieske
Als of het verstandig is weet ik niet, volgens de letter van de meeste Promo-Copy's mag het namelijk niet.... Ik zie overigens geen reden waarom een dergelijke uitvoering niet zou werken.....berkelator schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:10:
Even een vraag.. is het verstandig om een promotional copy van een spel te kopen?
Rechter kabeltje is voldoende ( jackplug met IR blaster.....) de Xbox One heeft daar namelijk direct een aansluiting voor.... Of een Kinect kopen, die heeft standaard een IR blasterourplayground schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:48:
zou zoiets moeten werken om de multimedia te kunnen aansturen zonder Kinect?
Geen ervaring mee, WD is een prima schijfbouwer, ding is 5400rpm, prima dus.... Wil je een iets snellere schijf dan zou je naar een 7200rpm schijf moeten zoeken, maar is niet nodig.....Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:42:
Ik heb nu ook een externe harde schijf nodig voor de Xbox One,ik ben nu dagen lang info aan het zoeken hierover maar weet nog steeds niet welke ik moet kopen.
Heeft iemand ervaring met deze externe harde schijf en is deze goed voor de Xbox One :
pricewatch: WD Elements Portable Storage 2TB Zwart
Grt,Maurieske
[ Voor 39% gewijzigd door Bullet NL op 06-02-2015 16:49 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Vooral DeMoN geeft mijn gevoel goed weer. Als iemand stil voor mij staat kan ik hem nog niet door de kop schieten.
In GTA 5 doe ik aim down sight en dan schieten (aimassist), ADS uitschakelen, aim down sight en schieten (aimassist) en zo kom ik het level door haha.
Zal eens kijken naar COD AW dan. Eerst richten op GTA 5.
Yup zoals hierboven, heb er speciaal maar een Kinect voor op de kop getikt.ourplayground schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:38:
[...]
Dit is enkel om de rand apparatuur op te starten bij opstarten van de xbox, en hier heb je inderdaad de kinect of IR extender/blaster voor nodig. Er staat me wel iets van bij dat je een app standaard kan laten opstarten maar kan het nu niet checken.
Zit nu alleen een beetje te dubben tussen OneGuide (Xbox op NL) of voice commands (xbox op Engels)
Kan wel OneGuide instellen en daarna weer terug op Engels, maar ik heb nu alle populaire kanalen er niet tussen staan... 1/9 + Discovery met UPC, zowel lokaal als nationale listing, dus wil ik hem eigenlijk op NL houden, mocht er verbetering in komen...
Iemand die er meer van weet?
Verwijderd
Ok bedankt voor de info.
Of is dit een betere,kost ongeveer hetzelfde.
http://www.toshiba.eu/discontinued-products/hdtb120ek3ca/
Deze staat ook in een test wat ze hebben gedaan bij eurogamer.
http://www.eurogamer.net/...-hard-drive-upgrade-guide
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 18:17 ]
TV Tuner werkt helaas nog niet (NL regio), dus dat zal hopelijk later deze maand nog komen.
Waar ik in de NL settings meteen tegen dom probleem loop.. hoe kom je bij instellingen als je deze niet hebt op je homescreen?
edit.. daar is die 2de knop dus voor op je controller
[ Voor 46% gewijzigd door SinergyX op 06-02-2015 19:57 ]
Wat nou als ik er een HDMI switch tussen zet? Gaat dat werken?
Dan kan ik zelf beslissen via wat ik tv kijk..
Niet dus.
Gewoon IR kabel selecteren ook al heb je die helemaal niet. Dan menu doorlopen (postcode en provider) en klaar, OneGuide staat in beeld. Dan heb je dus de gids- om te kunnen kijken wat er op TV is-. Verder is het mij niet gelukt er iets nuttigs mee te doen want je kunt dus wel door de gids bladeren maar een zender selecteren, anders dan er een favoriet van maken, en dan naar die zender kijken is mij nog niet gelukt.
Maar goed, OneGuide staat dus in beeld.
Ik zie nog even niet wat een IR kabel met OneGuide te maken zou moeten hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 06-02-2015 21:51 ]
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Met Ziggo wel maar heet het nog Nederland 1 enz. i.p.v. NPOkw_nl schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:15:
Hebben jullie wel NPO1 tot en met 3 op OneGuide? Ik heb ze met KPN niet...
Ik zit bij Ziggo en heb een Samsung recorder en heb de OneGuide (ook NPO 1 t/m 3), en werkt ook prima samen met m'n recorder. Heb je de update al binnen (xb_rel_1502.150202-2200)?kw_nl schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:15:
Hebben jullie wel NPO1 tot en met 3 op OneGuide? Ik heb ze met KPN niet...
Mooie woordspeling in de discussie of het richten went..[b]Roodey schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:12:[/b. Eerst richten op GTA 5.
Dit had ik je eerder vandaag al aangegeven :GerCor schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:43:
Kijk. Ik heb alleen een HDMI kabel aangesloten en kon OneGuide maar niet aan de praat krijgen. Daar is een Kinect of een IR kabel voor nodig.
Niet dus.
Gewoon IR kabel selecteren ook al heb je die helemaal niet. Dan menu doorlopen (postcode en provider) en klaar, OneGuide staat in beeld. Dan heb je dus de gids- om te kunnen kijken wat er op TV is-. Verder is het mij niet gelukt er iets nuttigs mee te doen want je kunt dus wel door de gids bladeren maar een zender selecteren, anders dan er een favoriet van maken, en dan naar die zender kijken is mij nog niet gelukt.
Maar goed, OneGuide staat dus in beeld.
Ik zie nog even niet wat een IR kabel met OneGuide te maken zou moeten hebben.
Mijn antwoord:GerCor schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:40:
Hmmm, zojuist de update geïnstalleerd. In ieder geval transparante tegels maar nog geen afbeelding kiezen van OneDrive en heb je voor OneGuide nou een Kinect nodig? Ik kan nergens Ziggo als provider instellen of de Humax als Settopbox en kom niet met 'X' in OneGuide? Ik heb dus de Xbox zonder Kinect.
De IR Blaster of Kinect kan handig zijn om van kanalen te wisselen met de Xbox controller ( kan iemand bevestigen dat dit kan) dit betekend dat je dus niet je tv, versterker, settopbox ab en Xbox controller naast je op de bank hebt liggen...Je kan bij je setup aangeven dat je een infrarood extender gebruikt om vervolgens je tvset zelf te selecteren, daarna kan je ook je provider selecteren en je oneguide gebruiken, zappen gaat echter niet zonder kinecct of infrarood extender.
Bij mij werkt het nu helemaal met de kinect! Druk de Xbox aan en alles gaat automatisch aan. Ik heb zelf de horizon van UPC via de controller of smartglass app kan ik zappen, de guide gebruiken en meteen naar de zender klikken maar ook de overige functionaliteiten van de horizon dus pauze / play, heen en terug spoelen en opnemen. Ik heb dus geen afstandsbedieningen meer nodig inderdaadourplayground schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 23:10:
[...]
De IR Blaster of Kinect kan handig zijn om van kanalen te wisselen met de Xbox controller ( kan iemand bevestigen dat dit kan) dit betekend dat je dus niet je tv, versterker, settopbox ab en Xbox controller naast je op de bank hebt liggen...
Het enige probleempje wat ik heb is dat ik zender 16 mis in de guide (comedy central volgens mij) en de guide niet door heeft dat ik alleen hd zenders heb dus niet dat deze pas bij 70 ofzo begint dus heb deze zenders dubbel 1-20 en 70-? Ofzo in de guide.
Kan je dat niet in je oneguide settings aanpassen? Staat mij iets van bij dat ik kon aangeven of ik enkel HD zenders wou of niet..RuttoG schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:02:
[...]
Het enige probleempje wat ik heb is dat ik zender 16 mis in de guide (comedy central volgens mij) en de guide niet door heeft dat ik alleen hd zenders heb dus niet dat deze pas bij 70 ofzo begint dus heb deze zenders dubbel 1-20 en 70-? Ofzo in de guide.
Klopt alleen hij denkt dat hd in de hoge nummers zit en vanaf 1 de sd net andersom dus, mijn oude pakket eigenlijk. Maar veel last ervan heb ik niet ik kom toch nooit bij die nummersourplayground schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:12:
[...]
Kan je dat niet in je oneguide settings aanpassen? Staat mij iets van bij dat ik kon aangeven of ik enkel HD zenders wou of niet..
Dat selecteren van een andere zender via de OneGuide kan dus wel bij mij, klik op het prg wat op dat moment uitgezonden wordt dan gaat hij wel naar die zender.GerCor schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:43:
Verder is het mij niet gelukt er iets nuttigs mee te doen want je kunt dus wel door de gids bladeren maar een zender selecteren, anders dan er een favoriet van maken, en dan naar die zender kijken is mij nog niet gelukt.
Probeer het zou ik willen zeggen, maar volgens mij kan dat niet, althans niet de nederlandse OneGuide.Tripwire999 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:36:
Is het eigenlijk mogelijk om Oneguide werkend te krijgen als je Xbox One in de Us regio staat?
[ Voor 6% gewijzigd door Winkiller op 07-02-2015 12:38 ]
Net geprobeerd en inderdaad werkt nietWinkiller schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:37:
[...]
Probeer het zou ik willen zeggen, maar volgens mij kan dat niet, althans niet de nederlandse OneGuide.
Klik op zender met wat? Jij hebt waarschijnlijk een Kinect?Winkiller schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:35:
[...]
Dat selecteren van een andere zender via de OneGuide kan dus wel bij mij, klik op het prg wat op dat moment uitgezonden wordt dan gaat hij wel naar die zender.
Ja maar ook de afstandbediening voor de One, ik heb het met de controller eigenlijk (nog) niet geprobeerd.GerCor schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:49:
[...]
Klik op zender met wat? Jij hebt waarschijnlijk een Kinect?
Niet op de zender klikken maar op het programma wat op dit moment bezig is, dat werkt bij mij.
[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 07-02-2015 13:00 ]
Okay, dat wist ik niet, er zou wel een oplossing voor zijn, ik lees iets over een IR verlengkabel voor de XB1.GerCor schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:55:
Ja, dat werkt met een Kinect. Ik heb geen Kinect en dan heb je dus niks aan OneGuide anders dan dat het een gids is. Valt niks te klikken.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Oja?Winkiller schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:38:
[...]
Okay, dat wist ik niet, er zou wel een oplossing voor zijn, ik lees iets over een IR verlengkabel voor de XB1.

Dat wat in de rode cirkel staat werkt niet (zonder Kinect of IR-kabel). Als je 'A' gebruikt keert het beeld weer terug naar volledig Tv-scherm en wordt er geen geselecteerd programma gekozen. Dus, alles perfect behalve het kunnen zappen.
[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 07-02-2015 14:10 ]
Ze praten echter over een verlengkabel en niet over een IR kabel, ik wist niet eens dat die bestonden.
Ik wist niet eens dat er een IR ingang zat op de XB1, nooit nodig gehad.
Maar de integratie van dit alles werkt bij mij goed, het is wel eens vervelend als ik de Popcorn Hour wil gaan gebruiken en ik zonder te denken de XB1 uitzet, dan moet ik weer handmatig de tv en Yamaha aandrukken.
Zou je misschien je remote codes kunnen delen? Want ik kan bijvoorbeeld dan weer niet pauze etc...RuttoG schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:02:
[...]
Bij mij werkt het nu helemaal met de kinect! Druk de Xbox aan en alles gaat automatisch aan. Ik heb zelf de horizon van UPC via de controller of smartglass app kan ik zappen, de guide gebruiken en meteen naar de zender klikken maar ook de overige functionaliteiten van de horizon dus pauze / play, heen en terug spoelen en opnemen. Ik heb dus geen afstandsbedieningen meer nodig inderdaad![]()
Bij voorbaat dank
Dus als ik het goed begrijp, gewoon de OneGuide instellen op vanaf digitaal en hij komt overeen met UPC?Fe® schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:19:
[afbeelding]Hiero een vu solo2 , canal digital lijst ff actief maken en klaar , npo 1 is Nerland 1
Of alleen de standaard zenders, neem ik aan?
Geen verstand van Canal Digital verder...
Nee dit is een satelliet ontvanger , op Linux gebaseerd , dus lekker custom.vldmike schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:54:
[...]
Dus als ik het goed begrijp, gewoon de OneGuide instellen op vanaf digitaal en hij komt overeen met UPC?
Of alleen de standaard zenders, neem ik aan?
Geen verstand van Canal Digital verder...
Walking on the bright side of life
Een Xbox One zonder Kinect = geen Xbox One ;-) duss eigen schuld dikke bultGerCor schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:55:
Ja, dat werkt met een Kinect. Ik heb geen Kinect en dan heb je dus niks aan OneGuide anders dan dat het een gids is. Valt niks te klikken.
Ik weet de codes niet ik heb handmatig kiezen gekozen en daar het type van mijn tv, receiver en horizon box gekozen. Exacte type van je horizon kan je ergens in het menu vinden van de boxvldmike schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:53:
[...]
Zou je misschien je remote codes kunnen delen? Want ik kan bijvoorbeeld dan weer niet pauze etc...
Bij voorbaat dank
[ Voor 15% gewijzigd door RuttoG op 07-02-2015 23:19 ]
Grapjas. Mag je best vinden hoor.TheVMaster schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:11:
[...]
Een Xbox One zonder Kinect = geen Xbox One ;-) duss eigen schuld dikke bult
Maar het gaat mij even over de uitleg. Ik snap helemaal niet waarom een kinect of een IR verlengkabel nodig is om van zender te veranderen in OneGuide. De Xbox One staat op de slaapkamer van mijn zoon en ik speel hooguit een keertje CoD. En mijn zoon kan het al helemaal niks schelen dat hele OneGuide niet. Dus ja, geen ramp. Ik wil het alleen kunnen snappen. En aan de uitleg van Microsoft heb je helemaal niks.
Hoe zou je zonder IR van zender willen zappen anders....?GerCor schreef op zondag 08 februari 2015 @ 00:24:
[...]
Grapjas. Mag je best vinden hoor.![]()
Maar het gaat mij even over de uitleg. Ik snap helemaal niet waarom een kinect of een IR verlengkabel nodig is om van zender te veranderen in OneGuide. De Xbox One staat op de slaapkamer van mijn zoon en ik speel hooguit een keertje CoD. En mijn zoon kan het al helemaal niks schelen dat hele OneGuide niet. Dus ja, geen ramp. Ik wil het alleen kunnen snappen. En aan de uitleg van Microsoft heb je helemaal niks.
Wil je eens uitleggen wat die IR verlengkabel nou precies toevoegt i.p.v. mij vragen te stellen?
Je Xbox controller communiceert niet met je overige rand apparatuur buiten je xbox one, ik vraag me zelfs af of het een IR verbinding is. Om te kunnen zappen dmv de one guide zal de xbox dus een signaal moeten versturen naar je tv kastje om naar de gewenste zender te gaan. Aangezien de Xbox niet standaard een IR signaal kan uitzenden (ontvangen hoeft niet, enkel zenden.. Vandaar de IR verlengkabel) hebben we een IR verleng kabel nodig die op de Xbox aangesloten lan worden zodat overige rand apparatuur bediend kan worden met de Xbox. Dit kan ook met de Kinect welke ook op IR niveau met de rand apparatuur probeert te communiceren.GerCor schreef op zondag 08 februari 2015 @ 09:08:
Ik snap je even niet TheVAMaster. De controller is toch IR, ik kan toch door het menu van de OneGuide? Alles werkt toch tot aan 'A'. Ik heb tijdens de installatie van 'besturing' toch opgegeven dat ik een HumaxSTB heb?
Wil je eens uitleggen wat die IR verlengkabel nou precies toevoegt i.p.v. mij vragen te stellen?
Hierdoor is het dus mogelijk om "Xbox on". Te zeggen waarna de xbox dmv het IR signaal van de Kinect je tv, versterker en tv kastje aanzet.
Omdat jij, en velen met ons, geen Kinect of IR verleng kabel hebben kan er dus NIET worden gecommuniceerd tussen randapparatuur en Xbox.
De reden dat je wel de one guide kan gebruiken is om datje zelf je tv kastje op je HDMI in hebt aangesloten en er dus een signaal op je Xbox binnenkomt. Je kan hier ook een laptop oid op aansluiten zodat dat signaal binnenkomt. Je Xbox ziet dus NIET wat er is aangesloten, heb je dus iets anders aangesloten en je drukt op X dan laat de Xbox nog steeds je one guide zien.
Hopelijk beantwoord dit al je vragen.
Yep, bedankt.ourplayground schreef op zondag 08 februari 2015 @ 09:17:
[...]
Hopelijk beantwoord dit al je vragen.
Wil je de Xbox je homeaudio/tv decoder of andere apparaten willen laten bedienen heb je een losse jack IR zender nodig, of je koopt een kinect.
Ik heb een tv , en een speakerset in mijn woonkamer staan, en een mooie Xbox one .
Ik wil die Xbox one uit het zicht hebben. Liefst naar een etage erboven.
Uitleg systeem:
Vanaf de tv 3 HDMI kabels naar een kamer erboven met een USB kabel .
Ik heb boven een reciever met HDMI scaler/ switch.
Nu heb ik boven op die kamer een Xbox 360 staan .de controllers hebben goede verbinding op die etage erboven.
Als ik dit met de Xbox one ( eigen HDMI kabel , niet via scaler )toepas heb ik praktisch geen verbinding met de controllers
Moet ik nu de Kinect kabel ook naar beneden leggen of kan ik dit oplossen met USB , om het singaal van de controllers te verbeteren , of moet die Xbox one console nu beneden blijven staan.
Alvast bedankt Fer.
Als ik het zo inschat doen je controllers het slecht of niet omdat het signaal van je controller naar de Xbox One en visa versa gewoon te zwak is. Een Kinect op een andere positie neer zetten heeft geen zin. Omdat de zender/ontvanger in de kast vanje Xbox One zelf zit. Deze Bluetooth variant lijkt mij dan ook simpelweg niet krachtig genoeg voor jou wensen.Fe® schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:13:
Hoi mededtweaks, ik zit met een controller ontvang probleem.
Ik heb een tv , en een speakerset in mijn woonkamer staan, en een mooie Xbox one .
Ik wil die Xbox one uit het zicht hebben. Liefst naar een etage erboven.
Uitleg systeem:
Vanaf de tv 3 HDMI kabels naar een kamer erboven met een USB kabel .
Ik heb boven een reciever met HDMI scaler/ switch.
Nu heb ik boven op die kamer een Xbox 360 staan .de controllers hebben goede verbinding op die etage erboven.
Als ik dit met de Xbox one ( eigen HDMI kabel , niet via scaler )toepas heb ik praktisch geen verbinding met de controllers
Alvast bedankt Fer.
Overigens, de Xbox 360 heeft qua controller een beter en met name verder bereik dan de Xbox One versie. Iets waar draadloos niet veel aan te doen is
Ik heb hier absoluut niks van gemerkt, qua problemen.uchiha tijntje schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:55:
Heeft iemand episode 2 van GoT gespeeld? Ik las dat er wat problemen waren, namelijk dat de keuzes in episode 1 niet mee zouden worden genomen in episode 2. Iemand hier ook last van?
XBO: Michaël#3318

(hier tijdens Resident Evil 384)
Vanalles al geprobeerd, reboot, reset, andere film. Hij gaat alleen weg als ik mijn xbox op Engels zet (staat nu op NL). Dat wil ik niet want dan kan ik geen films huren.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik heb hier nog geen last van gehad, xs4all hier.Ninjetsu NL schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:17:
Even een vraagje aan de mensen die TV door hebben gelust via de Xbox HDMI-in... Sinds dat ik TV kijk via deze weg en dus ook de voordelen heb die erbij komen, heb ik ook een hyper-irritant nadeel... Het gaat om geluid/stemmen die te zwaar zijn, in ieder geval zwaarder dan normaal. Ook hapert het geluid. Ik heb Ziggo met een Cisco 8485 DVR, heeft iemand anders hier ook last van en wellicht een oplossing?
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
in je homescreen staat een intro filmpje hoe de nieuwe aanpassingen werken (althans bij mij)iantje31 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:17:
even een vraagje. Hoe zet ik transparante tegels aan op mijn xbox?
Na het instellen van een achtergrond picture waren mijn tiles automatisch doorzichtig.
Duurt heel lang om een potje te vinden online.
En vroeger ging een potje daarna door in de matchmaking. Maar nu wordt je teruggegooid naar het begin scherm.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Valt mee, met name US heeft aardig actueel aanbod.. maar je hebt alleen continue regio gezeik. Default sta ik op US, ga je naar de store krijg je meteen de melding dat je locatie niet correct is, dus je moet weer terug naar NL.. en dat alleen om een filmpje te kijken. Gelukkig werkt dat stream-to vanuit Windows ook aardig.Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:51:
Ik wist helemaal niet dat mensen Xbox Video gebruikten. Is het niet vreselijk duur?
bedoel je daarmee dat je op je windows laptop/pc een film naar je xbox streamt?SinergyX schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:14:
[...]
Gelukkig werkt dat stream-to vanuit Windows ook aardig.
Dit werkt bij mij namelijk voor geen meter (windows 7), wat wel werkt is vanuit de xbox de laptop/pc benaderen en dan je filmpje kijken. alleen jammer dat ondertitels nog niet oindersteund worden.
ah, nou.... opgelost!!SinergyX schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:41:
Neem aan dat het ook een Win8 (.1) feature is, dat werkt bijna probleemloos (mits Win8 programma's, een VNC of MP-HC werkt dus niet).
vraagje trouwens: is dying light een "schrik" game of meer als left 4 dead maar dan 2.0 zeg maar?
[ Voor 15% gewijzigd door ourplayground op 09-02-2015 11:41 ]
Had ik ook last van en ik had last van verschillende lag ( meerder lips syncs profiles aangemaakt mog niet baten ), daarom dat ontvanger weer rechtstreeks op de tv aangesloten. Leuke future , maar niet de ultieme kijk ervaring .Ninjetsu NL schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:17:
Even een vraagje aan de mensen die TV door hebben gelust via de Xbox HDMI-in... Sinds dat ik TV kijk via deze weg en dus ook de voordelen heb die erbij komen, heb ik ook een hyper-irritant nadeel... Het gaat om geluid/stemmen die te zwaar zijn, in ieder geval zwaarder dan normaal. Ook hapert het geluid. Ik heb Ziggo met een Cisco 8485 DVR, heeft iemand anders hier ook last van en wellicht een oplossing?
Zelfde probleem hier bij UPC, hij ziet de hele zender niet.xAnarchyBaS schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:08:
Oneguide werkt perfect, maar bij Comedy Central heb ik geen programma info, bij alle andere (niet lokale) zender wel, heeft nog iemand dit probleem bij Ziggo?
Moet zeggen dat het hier aardig goed gaat, geluid loopt via XBO naar de reciever, dus heb nagenoeg geen last van lipsync verhalen, neem aan dat jij de decoder aan de reciever hebt hangen?Fe® schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:20:
[...]
Had ik ook last van en ik had last van verschillende lag ( meerder lips syncs profiles aangemaakt mog niet baten ), daarom dat ontvanger weer rechtstreeks op de tv aangesloten. Leuke future , maar niet de ultieme kijk ervaring .
Dit topic is gesloten.
![]()
Wil je toegevoegd worden aan het previewprogramma: XBox One Preview Programma invite topic.
[XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen (ook voor games, giftcard etc!)
[XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
Lijst met Xbox One gamers van Tweakers --> Sta je er niet bij, voeg jezelf toe!
De vorige lijst met gamers
Xbox One vs Playstation 4 posts zijn hier niet toegestaan,
Games kopen uit de US Marketplace? Met dank aan TheVMaster hebben we daar een prachtige handleiding voor!