Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Yonix schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:20:
Ik heb even het advies van Forza-liefhebbers nodig, want ik wil heel graag een nieuwe Forza-game. Echter, ik twijfel nu tussen:
• Forza Motorsport 5 (GOTY-edition);
• Forza Horizon 2.

Forza Motorsport 5 heb ik al eens uitgebreid mogen spelen en daar was ik erg onder de indruk van, maar de demo van Forza Horizon 2 heb ik ook 'grijs' gespeeld. Lastige keuze dus, want het zijn twee toffe games. :*)
Ondanks dat Forza 5 me een stuk meer uitdaagde kwa niveau vond ik Forza horizon 2 de leukere game.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:02
Martinspire schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:01:
[...]

Kun je er misschien wat meer over vertellen? Hoe het speelt en of het echt alleen varen is of zitten er ook dingen in als wapens en powerups?
Heb het nog maar even kunnen spelen en ben aan de careermode begonnen. Je kunt blijkbaar wel het een en ander vrijspelen voor de jetski's maar zover ik weet is het puur racen zonder wapens. En door middel van stunts bouw je een boost op. Na de race krijg je XP en kun je levelen.
Grafisch ziet het er prima uit en het is niet slechts een kwestie van sturen en de rest gaat vanzelf. Ga je te hard de bocht in dan klap je tegen de rand, goed sturen en tijdig remmen is belangrijk. Overdrijf je met een stunt (ik maakte bv een halve salto teveel) dan klapt je jetski uit elkaar bij het neerkomen en dat kost tijd.

Het is geen supergame maar voor €4,99 is het een erg leuke game. Voor mij mag er meer voor dit bedrag naar de XBox komen met een vergelijkbare kwaliteit.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:48
Donstil schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:00:
[...]

Ondanks dat Forza 5 me een stuk meer uitdaagde kwa niveau vond ik Forza horizon 2 de leukere game.
Thanks, ik heb net Horizon 2 besteld. :D

Verwijderd

Nou ik heb een nieuwe controller teruggestuurd gekregen nadat ik mijn defecte controller voor garantie heb opgestuurd naar MS. De nieuwe controller zat slecht ingepakt, los in een bubbel-envelop, em de linker bumper zit los en reageert slecht. Lekker dan...

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:41:
Nou ik heb een nieuwe controller teruggestuurd gekregen nadat ik mijn defecte controller voor garantie heb opgestuurd naar MS. De nieuwe controller zat slecht ingepakt, los in een bubbel-envelop, em de linker bumper zit los en reageert slecht. Lekker dan...
Vreemd, ik heb een tijdje geleden ook een nieuwe gehad, maar compleet in nieuwe doos! Zou contact opnemen met MS.

• Kluutmaran
  • Laatst online: 03-08 21:45
Ik had mijn controller ook teruggestuurd omdat mijn linkerstick niet meer goed reageerde. Was een day one en kreeg de defecte day one teruggestuurd samen met een nieuwe gewone controller die helaas een defect had omdat die naar rechts bleef gaan zonder een knop in te drukken. Via de chat het probleem aangegeven en nu krijg ik weer een nieuwe day one na opsturen van de gewone kapotte :). Gewoon nog een keer klagen als je niet tevreden bent dus.
Yonix schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:56:
[...]

Thanks, ik heb net Horizon 2 besteld. :D
Moet je voor de gein Forza 5 ook bestellen.
Forza 5 is geweldig, puur racen, strakke controls en feedback.
FH2 vond ik pure bagger, enorm arcade en speelde absoluut niet zo fijn als Forza 5.
Just my 2 cents (ik zeg annuleren nu het nog kan ;) )

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Toevallig vanuit Duitsland ?
Kreeg maandag ook een 'nieuwe' kinect binnen in een simpele doos met bubbelfolie.
Na een jaar vergaren blijken ze nu dan toch gewoon gerepareerde apparatuur te versturen ipv meteen vervangen voor nieuw.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:38
justifire schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 04:32:
[...]

FH2 vond ik pure bagger, enorm arcade en speelde absoluut niet zo fijn als Forza 5.
Mjah ben ik dan niet eens, ik heb beide, vind Horizon 2 wel de leukere van de 2 moet ik zeggen. Forza is een goede uitdaging, maar FH2 is meer een pickup en gaan racer.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Verwijderd

Forza 5 is erg leuk om te doen op de X1 inderdaad.
Ik hou dan ook van circuit racers zoals Forza 5.

• Lekker Ventje
Kwestie van smaak. Ik heb zowel Forza 5 en FH2 maar als ik zou moeten kiezen zou ik dat niet kunnen. Beide hebben pluspunten ten opzichte van de ander.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• harrytasker
  • Niet online
justifire schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 04:37:
[...]

Toevallig vanuit Duitsland ?
Kreeg maandag ook een 'nieuwe' kinect binnen in een simpele doos met bubbelfolie.
Na een jaar vergaren blijken ze nu dan toch gewoon gerepareerde apparatuur te versturen ipv meteen vervangen voor nieuw.
Ik heb de mijne ook naar Dld moeten sturen en zoals gezegd gewoon een nieuwe gehad. Ik moet dan wel toegeven dat mijn console ook uit de Duitse MS store komt, misschien dat het voor de garantie nog iets uit maakt. Normaal gesproken moet je ook gewoon terug gaan waar je de XO gekocht hebt.

• Yonix
justifire schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 04:32:
[...]

Ik ga mij nu eerst een week vermaken met Horizon 2 en dan komt Forza 5 vanzelf. ;)

• Donstil
  • Niet online
Yonix schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:08:
[...]

Ik ga mij nu eerst een week vermaken met Horizon 2 en dan komt Forza 5 vanzelf. ;)
Een Digitale code voor Forza 5 vind je geregeld op eBay voor minder dan $20,-
Dus zodra je die game zoekt zou ik daar zeker eens kijken.
Had ik toevallig ook afgelopen week.
Drie weken geleden een defecte controller opgestuurd via een UPS, netjes verpakt en was daar in 3 dagen.
Toen kreeg ik op de vierde dsg bericht dat het was afgehandeld en op de 18e! dag een nieuwe controller.

Blijkt dat ze retour sturen met select vracht :( ding zat in een envelop en was nog maar nauwelijks heel.
Zak beschadigd enz.

Uiteindelijk bleek de controller prima te werken verder dus opzich prima maar slordig is het zeker.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 24-01-2015 13:28 ]

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:18
Net een update gehad, ik mis nu de optie om games van mn HDD naar m'n One te verplaatsen/kopieren. Als ik nu op Manage game druk krijg ik een leeg scherm.. meer mensen hier last van?

--

Opgelost! Reboot hielp niet, daarna Xbox uitgezet, Externe HDD afgekoppeld, One aangezet en HDD weer gekoppeld :-)

[ Voor 25% gewijzigd door MarkH NL op 24-01-2015 16:41 ]

Xbox Live: MarkH

Verwijderd

harrytasker schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 09:05:
[...]

Ik heb de mijne ook naar Dld moeten sturen en zoals gezegd gewoon een nieuwe gehad. Ik moet dan wel toegeven dat mijn console ook uit de Duitse MS store komt, misschien dat het voor de garantie nog iets uit maakt. Normaal gesproken moet je ook gewoon terug gaan waar je de XO gekocht hebt.
Ja misschien had ik er gewoon mee naar de winkel moeten gaan idd. Denk alleen dat dat nu misschien nog lastig wordt aangezien ik dus wel een andere controller terug heb gekregen. Ook is het probleem met de nieuwe controller voor iemand die snel kijkt misschien lastig om te zien. De linker bumper voelt gewoon lam aan en reageert niet altijd even goed. Ook rammelt deze knop weer.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11 13:29

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Donstil schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:27:
[...]

Een Digitale code voor Forza 5 vind je geregeld op eBay voor minder dan $20,-
Dus zodra je die game zoekt zou ik daar zeker eens kijken.
Vanmiddag een XB1 gekocht (wou een witte, maar ze hadden alleen nog een incompleet showroom model dus maar een zwarte gekocht...). Gewoon zonder games en via cdkeys.com forza 5 gekocht.
Downloaden ging eerst vrij langzaam rond de 3MB/s. XB1 in DMZ gezet en daarna haalde ik 10-11MB/s (op 120Mbit verbinding van UPC).

Halo Masterchief collection lijkt me ook nog wel cool (al ben ik een absolute nono met shooters op een controller...)

[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 24-01-2015 16:41 ]

• Donstil
  • Niet online
Meer mensen hier wel eens last van?
Ik heb dit gelukkig niet zoveel maar zo nu en dan treed het ineens op, een hard reset lost het altijd op.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=b4AEgbvGd1c]

Ik heb maar even een video geschoten. Wanneer ik wat langer van huis ben de console maar opsturen en via de Chat deze video laten zien. Anders ben ik bang dat ze de klacht niet constateren oid.

@Hierboven Enjoy!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Donstil schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:54:
Ik heb dit gelukkig niet zoveel maar zo nu en dan treed het ineens op, een hard reset lost het altijd op.

[video]

Ik heb maar even een video geschoten. Wanneer ik wat langer van huis ben de console maar opsturen en via de Chat deze video laten zien. Anders ben ik bang dat ze de klacht niet constateren oid.

@Hierboven Enjoy!
Mooi voorbeeld grafische corruptie, als ik het zo inschat het begin van het einde..

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28

[video]

@Hierboven Enjoy!
Ik heb alleen video corruptie bij de intro van tomb raider en bij sommige garage auto filmpjes van forza5. Gezien het verder nergens op treedt heb ik er verder niets mee gedaan

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:04

BM

Moderator Spielerij

[video]

Lijkt me een perfect gevalletje om MS eens mee lastig te gaan vallen :) Mijn 1e X1 had ook wat grafische problemen, die is uiteindelijk netjes vervangen (kostte me 2 pogingen, maar toch)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22
Ik heb nu al twee keer dat ik een spel situatie opneem met "XBOX RECORD THAT" maar dat dan een stuk uit de video mist. Voorbeeld:

Na mijn eerste schot, schiet ik nog een keer en raak ik hem met een headshot. Ik liet dit opnemen. Maar juist het gedeelte wat belangrijk was, mis ik...

Hier wou ik laten zien hoe beroerd canister shell van de tank is. Maar ook hier weer, precies het moment van schieten is eruit...

Wellicht dat het aan Battlefield 4 ligt (enige spel wat ik nu echt speel). Of komt dit vaker voor?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Donstil
  • Niet online
@Hierboven.

Na deze grafische fouten de console dus uit/aan gezet en weer twee uur prima GTA gedaan.

Ik kijk het weer even aan. Ik heb het nu een aantal keer gehad maar soms is het weken weg.

Het filmpje bewaar ik maar, tegen die tijd dat ik de console wat langer niet zal gebruiken vanwegen vakantie oid stuur ik hem op.

Misschien kan een medewerker via de Chat het filmpje bekijken oid. Zodat ik hem niet ongeprepareerd retour krijg.

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-11 14:42
Tortelli schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:40:
[...]

Halo Masterchief collection lijkt me ook nog wel cool (al ben ik een absolute nono met shooters op een controller...)
Ik denk dat Halo de perfecte shooter is om mee te beginnen.
Zelf fanatiek COD gespeeld op de PC maar ik moet zeggen dat Halo de perfecte feel heeft voor een shooter op een console, heel wat beter dat een Far Cry 4 vind ik.

XboxLive: Dave 130R

• Tortelli
  • Laatst online: 15-11 13:29

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Nog even een goedkope key ergens vandaan halen ;).

Forza 5 is weer ouderwets goed iig!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Al iets bekend over Gears of War voor de xbone ?

Yo.

Verwijderd

VonFoX schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:41:
Al iets bekend over Gears of War voor de xbone ?
Volgens mij zijn ze klaar met de serie Gears of War.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

:/
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:43:
[...]

Volgens mij zijn ze klaar met de serie Gears of War.

Yo.

Verwijderd

Volgens mij zijn ze wel bezig een geheel nieuwe game te maken.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:19
Black Tusk is al zeker een jaar volgens mij bezig aan een nieuwe Gears.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• mobygo76
  • Laatst online: 13:35
Ik denk niet dat MS de rechten voor deze franchise heeft gekocht om er vervolgens niks mee te doen.
Ik verwacht een aankondiging op de E3 en de game in 2016.

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:17
Goed nieuws mensen: de OneGuide bevat nu ook alle programmagegevens van alle Nederlandse zenders! Ik heb zelf UPC digitaal in Amsterdam, alles staat er nu netjes in.

• Lekker Ventje

[video]

@Hierboven Enjoy!
Ik herken dat maar bij mij lag het aan de tv. Een goede reden om na drie jaar mijn Flips de deur uit te doen.
Hopelijk kan het snel gefixed worden want een week zonder XBox :N

• Phusebox
Ik leef al anderhalve maand zonder xbox. Bevalt goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 25-01-2015 11:51 ]

Phusebox schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:50:
Ik leef al een leven lang zonder Playstation , bevalt ook prima.
Wat een onzinpost zeg...

[ Voor 48% gewijzigd door justifire op 25-01-2015 12:36 ]

• Donstil
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:41:
[...]

Ik herken dat maar bij mij lag het aan de tv. Een goede reden om na drie jaar mijn Flips de deur uit te doen.
Hopelijk kan het snel gefixed worden want een week zonder XBox :N
de Xbox zit hier niet direct op de tv. Inmiddels alles wel uitgesloten en moet het aan de Xbox liggen.
Phusebox schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:50:
Toch niet goed genoeg want je komt hier nog mee lezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 25-01-2015 12:38 ]

• Phusebox
justifire schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:34:
[...]

Ik leef al een leven lang zonder Playstation , bevalt ook prima.
Wat een onzinpost zeg...
Je insinueert dat ik insinueer dat ik dus wel op een PlayStation game?

Dat bedoelde ik er niet mee. Ja ik wilde mijn xbox eerst ook nooit opsturen voor reparatie maar kan zeggen dat het leven zonder games ook goed bevalt. Minder frustraties en teleurstellingen voor mij.

Ik hou het nog wel in de gaten ja mocht er echt iets interessants voorbij komen ooit.

Phusebox schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:43:
[...]

Dat bedoelde ik er niet mee. Ja ik wilde mijn xbox eerst ook nooit opsturen voor reparatie maar kan zeggen dat het leven zonder games ook goed bevalt. Minder frustraties en teleurstellingen voor mij.

Ik hou het nog wel in de gaten ja mocht er echt iets interessants voorbij komen ooit.
Ik insinueer niets.
Zo intepreteer jij dat misschien omdat ik jou quote, maar had net zo goed Nintendo kunnen schrijven.

• Yonix
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XrXWR1gGnMQLqUZ8vQeRd7HD/medium.jpg

En ik kon het niet laten, dus heb ik ook meteen even Forza Motorsport 5 (GOTY-edition) aangeschaft. O+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JIbutKFRbq91Z5yGZj6wSIn0/medium.jpg

Voorlopig wel genoeg Forza in huis denk ik zo. :+
Yonix schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:03:
[afbeelding]

En ik kon het niet laten, dus heb ik ook meteen even Forza Motorsport 5 (GOTY-edition) aangeschaft. O+

[afbeelding]

Ga je geen spijt van krijgen :)
Merk je meteen wat een geweldige feedback de xbox one controllers geven d:)b

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Phusebox schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:43:
[...]

Ik wil hem ook opsturen omdat hij zo traag is, maar als dat anderhalve maand duurt... Daarstraks wou Settings app zelfs niet starten...

[ Voor 4% gewijzigd door X-Fighter op 25-01-2015 15:31 ]

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11 20:41
Ik heb de Xbox One Sunset Overdrive editie gekocht. Alles werkte vlot, toen ik de Bluy Ray applicatie installeerde begon het allemaal wat traag te verlopen. Applicatie verwijderd en alles ging terug als een zonnetje. Dan opnieuw de Bluy Ray applicatie geinstalleerd en werkt als een zonnetje.

Ik zou eventueel eens alle applicaties verwijderen en kijken of het nog traag is.

• Phusebox
X-Fighter schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:31:
[...]

Ik wil hem ook opsturen omdat hij zo traag is, maar als dat anderhalve maand duurt... Daarstraks wou Settings app zelfs niet starten...
Oh nee naar wat ik begrijp hier duurt het ongeveer een week. Ik heb hem gewoon niet meer aan gehad sinds voor kerst.

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Phusebox schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:05:
[...]

Oh nee naar wat ik begrijp hier duurt het ongeveer een week. Ik heb hem gewoon niet meer aan gehad sinds voor kerst.
Ah :D Ja mijn controllers zijn altijd rap terug, dacht dat het anders was voor de console. Goed om te weten, wanneer ik ga snowboarden, even opsturen dan

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32
Iemand hier die Dying Light aan gaat schaffen. Toevallig vandaag de eerste 20 minuten gezien, en ben toch ergens wel benieuwd wat dit gaat worden!

Verwijderd

Phusebox schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:05:
[...]

Stuur hem dan nu op. Scheelt ons 140 klaagposts als je je One ooit weer gaat gebruiken. Bijkomend voordeel is dat jij een werkende One dan hebt.

Off-topic Vas Tayjin is een Minecraft god.
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:36:
[...]

Stuur hem dan nu op. Scheelt ons 140 klaagposts als je je One ooit weer gaat gebruiken. Bijkomend voordeel is dat jij een werkende One dan hebt.

Off-topic Vas Tayjin is een Minecraft god.
Vas Tayjin is een fake god! Vas Taijyn is the one and only true god :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Donstil
  • Niet online
Gadsie begint DM spam nou ook al op Xbox Live?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2z7okuc.jpg

Dat is er al bijna jaar, kreeg ik begin 2014 al :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Donstil
  • Niet online
Ooh echt? Heb de One nu sinds mei ofz en is de eerste keer dat ik het mee mag maken.

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:00:
Ooh echt? Heb de One nu sinds mei ofz en is de eerste keer dat ik het mee mag maken.
Toevallig net met fifa begonnen? Dat is de grootste spambron volgens mij. Krijg elke keer dat ik online speel de dag erna dat soort berichten.

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:36:
[...]

Toevallig net met fifa begonnen? Dat is de grootste spambron volgens mij. Krijg elke keer dat ik online speel de dag erna dat soort berichten.
Nee dat speel ik eigenlijk niet. Ik speel op het moment wel veel GTA Online.
Misschien dat ze daar ook zitten.

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:39:
[...]

Nee dat speel ik eigenlijk niet. Ik speel op het moment wel veel GTA Online.
Misschien dat ze daar ook zitten.
Misschien zijn die messages de langbeloofde heists. ;)

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:47:
[...]

Misschien zijn die messages de langbeloofde heists. ;)
De vijf uur zijn nog niet om, ik kan nog gaan kijken 8)7

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-11 18:01
Yonix schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:03:
[afbeelding]

[afbeelding]

haha horizon 2 staat ook nog op mijn lijstje. heb net wel Forza 5 gekocht, wat een geweldige game!
Zeker doordat je bij elke race de uitdaging krijgt om je vrienden te verslaan.

Verwijderd

Deze week weten we welke gratis games we gaan krijgen voor februari 2015 met Games for Gold.

Hopelijk worden het betere spellen voor de X1 dan vorig jaar die we gratis gaan krijgen.

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-11 16:16
Ik zit met een probleem. 30 Januari komt Dying Light uit voor de Xbox One, die wil ik héél graag gaan halen alleen is de fysieke versie uitgesteld. Ik zal hem dus moeten kopen en downloaden via de marketplace. Dan betaal ik dus €70 voor een digitale versie. Oké so be it, heb Fifa '14, Forza 5, en Trails Fusion ook digitaal erop staan. Enigste probleem is dat ik helemaal geen ruimte meer heb om dit spel te installeren?
Is mijn 500 GB serieus nu al verbruikt ? Na pas een jaar de One te hebben gekocht?
Het viel me op dat hij alle games op de Xbox One installeerd, waarom vraag ik me dan af? ik heb toch een cd-tje dan hoef ik hem toch niet op mijn harde schijf te hebben geïnstalleerd?
Wat kan ik nu het beste doen om ruimte vrij te maken? ik kan me bijna niet voorstellen dat mijn harde schijf nu al vol zit. Ik kan wel andere spellen gaan verwijderen maar dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met dat spel, en ik speel alle spellen nog die op mijn Xbox One staan dus dat wil ik ook helemaal niet. Heeft iemand anders nog tips? Ik zag wel dat je een externe harde schijf kan kopen maar die waren wel erg duur vind ik.

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32
GluonC schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:51:
Ik zit met een probleem. 30 Januari komt Dying Light uit voor de Xbox One, die wil ik héél graag gaan halen alleen is de fysieke versie uitgesteld. Ik zal hem dus moeten kopen en downloaden via de marketplace. Dan betaal ik dus €70 voor een digitale versie. Oké so be it, heb Fifa '14, Forza 5, en Trails Fusion ook digitaal erop staan. Enigste probleem is dat ik helemaal geen ruimte meer heb om dit spel te installeren?
Is mijn 500 GB serieus nu al verbruikt ? Na pas een jaar de One te hebben gekocht?
Het viel me op dat hij alle games op de Xbox One installeerd, waarom vraag ik me dan af? ik heb toch een cd-tje dan hoef ik hem toch niet op mijn harde schijf te hebben geïnstalleerd?
Wat kan ik nu het beste doen om ruimte vrij te maken? ik kan me bijna niet voorstellen dat mijn harde schijf nu al vol zit. Ik kan wel andere spellen gaan verwijderen maar dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met dat spel, en ik speel alle spellen nog die op mijn Xbox One staan dus dat wil ik ook helemaal niet. Heeft iemand anders nog tips? Ik zag wel dat je een externe harde schijf kan kopen maar die waren wel erg duur vind ik.
Iedere game moet geïnstalleerd worden, of je nu een schijfje gebruikt of niet. Wat je kunt doen:
* Een externe HDD aanschaffen.
* Games welke je niet meer speelt verwijderen. Mocht je ze uiteindelijk weer willen spelen, kun je ze gewoon opnieuw downloaden.

Ik heb mijn xbox ook al een jaar, maar nog nooit tegen opslagproblemen aangelopen..

Verwijderd

Klopt , op de Xbox One kun je externe harde schijven aansluiten.

Een functie waarvan ik van hoop dat ook snel op de PS4 komt.

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-10 20:55
GluonC schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:51:
Even in lijst vorm;
- Alle spellen worden volledig op disk geïnstalleerd. De disk is na installatie alleen nog maar nodig om te verifiëren dat jij het spel echt in je bezit hebt.

- Saves van spellen worden in de Cloud opgeslagen, er vanuit gaan dat je de Xbox een internet aansluiting hebt gegeven. Het verwijderen van een spel op disk zorgt er dus NIET voor dat je je voortgang kwijt raakt. Installeer het spel opnieuw en de bijbehorende save zal worden gedownload en je kan verder waar je was. Dit werkt ook zo als je inlogt op iemand anders zijn xbox. Jou saves worden ook dan bij hem/haar gedownload.

- Ruimte kan vrijmaken op 2 manieren. 1) Verwijderen spel van disk. 2) USB 3.0 disk aansluiten op je xbox. Welke van de twee de beste is is natuurlijk helemaal aan jou.

- Uberhaupt kijken hoeveel ruimte je nog over hebt en waar deze aan verbruikt word kan via het Settings menu.

Maar er is niets mis met even wachten als je het mij vraagt. Als je denk dat je hem (Dying Light) goedkoper kan krijgen op disk wat is er dan mis met een maandje - of twee - wachten.

Gamertag: YazNL

• mobygo76
  • Laatst online: 13:35
Volgens mij kun je maar 320GB gebruiken voor de games. De rest is voor het OS, en volgens mij GTA wil ook minimaal 20gb free space. Een extra harde schijf is echt heerlijk. Ik heb een 3TB, op dit moment staan al mijn spellen erop. Nog een voordeel het laden van de games gaat iets sneller.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Yaz schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:58:
- Saves van spellen worden in de Cloud opgeslagen, er vanuit gaan dat je de Xbox een internet aansluiting hebt gegeven.
Ook als je geen Xbox Live Gold hebt? Op de X360 kon dat niet.

• ourplayground
mobygo76 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:13:
Volgens mij kun je maar 320GB gebruiken voor de games. De rest is voor het OS, en volgens mij GTA wil ook minimaal 20gb free space. Een extra harde schijf is echt heerlijk. Ik heb een 3TB, op dit moment staan al mijn spellen erop. Nog een voordeel het laden van de games gaat iets sneller.
Laden van de spellen gaan sneller via USB dan interne schijf?? Zit er zo'n slome schijf in de XO of is jou schijf superdupersnel?

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

De schijf in de X1 is een 5400 disk en ja de controller die intern zit is langzamer dan een externe schijf op een USB3 bus :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• ourplayground
Bokkie schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:24:
De schijf in de X1 is een 5400 disk en ja de controller die intern zit is langzamer dan een externe schijf op een USB3 bus :P
Dit neigt naar schijfjes omwisselen, of is dat garantietechnisch weer een probleempje?

edit:ja dus...

[ Voor 50% gewijzigd door ourplayground op 26-01-2015 11:33 ]

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11 11:37
ourplayground schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:25:
[...]

Dit neigt naar schijfjes omwisselen, of is dat garantietechnisch weer een probleempje?

edit:ja dus...
Check... dan zegt Microsoft inderdaad baaibaai naar je garantie...
Risico van het vak zeg ik dan maar :) En als ik de laadtijden mag geloven van de diverse benchmarks, is het niet alleen dat de schijf traag is, maar ook het bekende windows/games probleem, zet die 2 apart en alles factor 2 sneller.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

ourplayground schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:22:
[...]

Laden van de spellen gaan sneller via USB dan interne schijf?? Zit er zo'n slome schijf in de XO of is jou schijf superdupersnel?
De harde schijf in de One is een relatief trage 5400 RPM schijf. Maar de voornaamste reden dat een USB 3 schijf sneller is, is dat de USB schijf alleen maar voor de game wordt gebruikt. De ingebouwde 5400 RPM schijf wordt ook gebruikt door de Game DVR en het OS.

Het is wel jammer dat je garantietechnisch niet zomaar de HDD mag vervangen. Een dikke SSD of een SSHD erin zou mooi zijn :9

• ourplayground
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:40:
[...]

De harde schijf in de One is een relatief trage 5400 RPM schijf. Maar de voornaamste reden dat een USB 3 schijf sneller is, is dat de USB schijf alleen maar voor de game wordt gebruikt. De ingebouwde 5400 RPM schijf wordt ook gebruikt door de Game DVR en het OS.

Het is wel jammer dat je garantietechnisch niet zomaar de HDD mag vervangen. Een dikke SSD of een SSHD erin zou mooi zijn :9
amen :)

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-10 20:55
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:40:
[...]

Zelfs al zou het mogen dan zou het nog geen nut hebben. In de x1 zit een sata2 controller. Retetraag en langzamer dan de usb3 controller. Daarom is een usb3 disk sneller dan de ingebouwde. Verder word trim niet ondersteund. Ook jammer.

Gamertag: YazNL

Yaz schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:59:
[...]

Zelfs al zou het mogen dan zou het nog geen nut hebben. In de x1 zit een sata2 controller. Retetraag en langzamer dan de usb3 controller. Daarom is een usb3 disk sneller dan de ingebouwde. Verder word trim niet ondersteund. Ook jammer.
Dit inderdaad.

Bekijk het positief, hang een Touro mobile pro aan de usb-poort en geniet van snellere laadtijden zonder de xbox open te hoeven maken / garantie te verliezen.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:52

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

justifire schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:01:
[...]

Dit inderdaad.

Bekijk het positief, hang een Touro mobile pro aan de usb-poort en geniet van snellere laadtijden zonder de xbox open te hoeven maken / garantie te verliezen.
Helaas is deze schijf eigenlijk nergens meer te koop :( (de 1TB variant that is)
Iemand nog een alternatief? (1TB+, 7200rpm USB3 buspowered)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

WRC5 komt dit najaar:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tO_fiWGAxdM]
After 4 episodes on the previous generation of consoles, WRC reaches a new step toward history. This year, Bigben Interactive and Kylotton Games are proud to announce that WRC 5 will also be available on new generation consoles !

The WRC game series is taking a new shift with the introduction of Kylotonn and will benefit from new development tools and experienced European developers and many surprises are planned for fans in the game.“We are very proud and excited to work on a title dedicated to one of the most challenging and spectacular forms of motor sport,” says Diego Sartori, Creative Director at Kylotonn Games.

Bigben Interactive is also proud to introduce Sébastien Chardonnet as one of the game’s Ambassadors. Sébastien is the 2013 FIA WRC 3 champion who is graduating to the top level of WRC in 2015 in Monte Carlo – after a first attempt in 2012 in France. He has been involved with the concept and planning for WRC 5 since early on in the project.

“It’s exciting to help Kylotonn to make the best WRC game ever seen. Combining my driver and gamer experience with their technical point of view is something interesting when you are trying to do the most realistic game possible,” declares Chardonnet.

Moutains, valleys, snow, rain… That is a long and winding road to get to the WRC title. Will you have what it takes to unleash the driver that lies in you ?
En zo zag deeltje 4 eruit dus verwacht vooral meer van dat: https://www.youtube.com/watch?v=mLnQC5K6mc8

Op zich geen topper, maar kan toch vermakelijk zijn. Al weet ik niet of het wel full-price waard is
WRC4 review op Insidegamer: http://www.insidegamer.nl...iew-zit-vast-in-de-modder
Maar nu komt dus deeltje 5

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 26-01-2015 13:11 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Tomba schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:06:
[...]

Helaas is deze schijf eigenlijk nergens meer te koop :( (de 1TB variant that is)
Zie het inderdaad :(
500 gb is nog wel verkrijgbaar bij bijv. central point en zie de 750 gb versie nog op amazon.fr
Had hem zelf destijds weg bij bol.com, maatje van me bij amazon.uk

Zie trouwens veel leveranciers die de Touro Mobile MX3 als PRO versie verkopen :N opletten dus !

Beste is om te zoeken op artikelnummer 0S03560

[ Voor 13% gewijzigd door justifire op 26-01-2015 13:23 ]

• wimpie007
  • Laatst online: 14-11 17:12
justifire schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:01:
[...]

Dit inderdaad.

Indeed! Ik ben erg blij met die schijf en dit topic die aanraadde die te nemen ;-)
En voor 69 eurootjes vond ik het een mooi schijfje

1TB versie is wel het snelst ivm platter size volgens mij, maar een 500GB versie scheelt denk ik ook al met de interne 5400 schijf hoor

[ Voor 13% gewijzigd door wimpie007 op 26-01-2015 13:13 ]

[...]

Ik heb net de STOR.E van Toshiba gehaald, is afaik 5400 maar zal wel altijd sneller zijn dat de interne versie :P

Andere optie; deze http://www.amazon.com/HGS...0RPM-Mobile/dp/B0097LG9U8

In een USB 3.0/2,5" externe behuizing bouwen?

Cogitationis poenam nemo patitur

Ook een optie inderdaad maar dan ben je wel een stuk duurder uit.
Momenteel is er weinig andere keus, of je moet voor de 500 / 750 GB variant gaan

justifire schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:28:
[...]

Ook een optie inderdaad maar dan ben je wel een stuk duurder uit.
Momenteel is er weinig andere keus, of je moet voor de 500 / 750 GB variant gaan
Het is mij ook niet helemaal duidelijk waarom alleen HSTG een extrene 2.5" USB 3.0/7200 rpm schijf heeft, nu is HSTG tegenwoordig onderdeel van WD, maar toch.

Overigens, ook in het retail kanaal is weinig extren 7200 rpm te vinden, maakt niet uit bij welke distributeur ik kijk, het is er gewoon niet.

Bullet NL schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:34:
[...]

Het is mij ook niet helemaal duidelijk waarom alleen HSTG een extrene 2.5" USB 3.0/7200 rpm schijf heeft, nu is HSTG tegenwoordig onderdeel van WD, maar toch.

Overigens, ook in het retail kanaal is weinig extren 7200 rpm te vinden, maakt niet uit bij welke distributeur ik kijk, het is er gewoon niet.
Vermoed zelf dat de productiekosten te hoog zijn / te veel uitval (hogere snelheid = meer warmte in kleine behuizing)
Dacht dat er nog een alternatief was, weet even niet meer welk merk dat was maar kostte bijna het dubbele....

• Tomba

Tomba

Bullet NL schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:34:
[...]

Ja echt bizar. Dacht dat ik met mijn wensen toch niet echt apart waren ;) (buspowered, USB3, 1TB+ 7200 rpm)
Zijn er hier wellicht mensen met goede ervaringen met een losse USB3 enclosure?

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 26-01-2015 13:53 ]

Tomba schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:51:
[...]

Ja echt bizar. Dacht dat ik met mijn wensen toch niet echt apart waren ;) (buspowered, USB3, 1TB+ 7200 rpm)
Zijn er hier wellicht mensen met goede ervaringen met een losse USB3 enclosure?
GDrive mobile is een 7200 rpm alternatief, kost wel knaken !
http://www.centralpoint.n...Jm2lrbbscMCFeHLtAod81UAzA

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 26-01-2015 14:02 ]

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
justifire schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:39:
[...]

Vermoed zelf dat de productiekosten te hoog zijn / te veel uitval (hogere snelheid = meer warmte in kleine behuizing)
Dat heeft er zeker mee te maken, externe 2.5" schijven worden toch voornamelijk als pure opslag/backup doeleinden gebruikt, dan voldoet 5400rpm prima. Alleen wij Xbox 1 gebruikers moeten weer zo'n schijf "misbruiken" ;) In praktijk merk je weinig verschil volgens mij, het is niet zo dat je even laadtijden halveert ofzo. Het is maar even afwachten hoe lang zo'n schijf het uit zal houden als je er dagenlijks urenlang games vanaf moet laden.

Als je voor zo'n Touro van HGST gaat, let dan wel op want er zijn en 5400 en 7200rpm modellen op de markt.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Tomba

Tomba

154,88incl. btw vind ik persoonlijk 80 euro teveel ;)
Terryb47 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:00:
[...]

Dat heeft er zeker mee te maken, externe 2.5" schijven worden toch voornamelijk als pure opslag/backup doeleinden gebruikt, dan voldoet 5400rpm prima. Alleen wij Xbox 1 gebruikers moeten weer zo'n schijf "misbruiken" ;) In praktijk merk je weinig verschil volgens mij, het is niet zo dat je even laadtijden halveert ofzo. Het is maar even afwachten hoe lang zo'n schijf het uit zal houden als je er dagenlijks urenlang games vanaf moet laden.

Als je voor zo'n Touro van HGST gaat, let dan wel op want er zijn en 5400 en 7200rpm modellen op de markt.
Hitachi heeft (itt veel andere fabrikanten) eigenlijk een heel simpel systeem. Pro = 7200 rpm. Non pro = 5400 rpm :)

[ Voor 50% gewijzigd door Tomba op 26-01-2015 14:14 ]

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb een 1tb schijf van seagate aan mijn xbox one hangen, usb 3.0 en werkt geweldig :D

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-11 14:12
iantje31 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:08:
Ik heb een 1tb schijf van seagate aan mijn xbox one hangen, usb 3.0 en werkt geweldig :D
7200??
iantje31 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:08:
De Xbox heeft geen enkel probleem om USB 3.0 schijven te koppelen, het gaat hier specifiek om een 7200 rpm schijf. Deze zijn sneller dan een "standaard" 5400 rpm schijf.

De verkrijgbaarheid van een 2,5" USB 3.0 (incl power) 7200rpm schijf is echter wat lastig...
Die heeft Seagate niet extrern 2.5" in USB 3.0 uitvoering...

[ Voor 17% gewijzigd door Bullet NL op 26-01-2015 16:13 ]

Plus dat de prijs inmiddels ook wat hoger ligt, dat ik me afvraag of het je winst wel waard is. Online is het bv leuk dat je sneller inlaad dan een ander, je zal toch moeten wachten op de andere mensen (bekende PC probleem :P), dan pas mag je spelen.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Tomba schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:13:
[...]

Hitachi heeft (itt veel andere fabrikanten) eigenlijk een heel simpel systeem. Pro = 7200 rpm. Non pro = 5400 rpm :)
De Touro S (die in verschillende kleurtjes verkrijgbaar is) heeft weer geen Pro aanduiding, dat is niet altijd even duidelijk dus.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• harrytasker
  • Niet online
Ik betwijfel of je het verschil gaat merken tussen 5400 en 7200 op zo'n externe 3.0 schijven...
Interviewtje met Sam Lake (Remedy / Quantum Break).

http://www.xboxachievemen...ax-Payne---Alan-Wake.html

Vandaag op weg naar werk in de auto de podcast van IGN geluisterd. Naast de gebruikelijke nonsens ook een tof interview met Jeff Strain. Oprichter van Undead Labs (makers van State of Decay) en developer geweest bij Blizzard. Aanrader om te luisteren. Zelf heb ik State of Decay niet gespeeld op de vorige generatie, maar denk dat ik deze game in april wel een kans geef. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• donald_dick
  • Laatst online: 10:30
Martinspire schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:08:
WRC5 komt dit najaar:
[video]

[...]
En zo zag deeltje 4 eruit dus verwacht vooral meer van dat: https://www.youtube.com/watch?v=mLnQC5K6mc8

Op zich geen topper, maar kan toch vermakelijk zijn. Al weet ik niet of het wel full-price waard is
WRC4 review op Insidegamer: http://www.insidegamer.nl...iew-zit-vast-in-de-modder
Van Big Ben dus als het al wat wordt, dan wordt ie middelmatig

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

donald_dick schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:38:
[...]

Van Big Ben dus als het al wat wordt, dan wordt ie middelmatig
Mja ik gok ook dat het niet bijzonder gaat worden. WRC4 was ook middelmatig, maar het is wel de eerste rally-game op de X1 ;) Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel om er iets moois van te maken. Het lijkt me dat de WRC de licentie niet keer op keer blijft uitgeven aan middelmatige games?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-11 16:16
http://www.hardeschijfsto...246oE3SE7YhYZoaAphq8P8HAQ
Is dit een goede harde schijf voor mijn Xbox One? Waar moet ik op letten?
Heb er zelf niet zo veel verstand van maar ik wil wel nog mijn garantie behouden voor het geval ik mijn xbox ooit moet opsturen.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:59
Topschijf, heb hem ook! En van een extern apparaat gaat je garantie niet verloren hoor;)

Behalve als dat apparaat een knuppel is die je er op laat rammen 8)

Lichtpuntje...

• Donstil
  • Niet online
[...]

Is zelf een 7200 rpm schijfje in een USB 3.0 behuizing hangen geen goed alternatief?
EDIT: eerst even doorlezen, meer kamen met dit idee :)

Ik heb hier nog een SSHD liggen (1Tb) en wilde daar eigenlijk een behuizing voor kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 26-01-2015 19:51 ]

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Martinspire schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:08:
WRC5 komt dit najaar:
[video]

[...]

Beelden vond ik in 4 ondermaats, speelde dan liever Colin McRae

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 10:29
Ik zit een midweekje met vrienden in landal, hebben een xbox one meegenomen om een beetje te gamen, ervan uitgaand wifi van landal te gebruiken, maar je moet inloggen via de browser om er gebruik van te maken. Nu kan je de browser op de one niet opstarten zonder internet. Is er een manier om deze "access" via de browser te omzeilen, zodat we toch van het internet gebruik kunnen maken? En alle games kunnen spelen?

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Martinspire schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:02:
[...]

Mja ik gok ook dat het niet bijzonder gaat worden. WRC4 was ook middelmatig, maar het is wel de eerste rally-game op de X1 ;) Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel om er iets moois van te maken. Het lijkt me dat de WRC de licentie niet keer op keer blijft uitgeven aan middelmatige games?
Ik denk dat de licentie opeens zal gedaan zijn en die naar een andere studio zal gaan (hoop heimelijk op Codemasters)
Pagina: 1 ... 102 ... 127 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je toegevoegd worden aan het previewprogramma: XBox One Preview Programma invite topic.

[XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen (ook voor games, giftcard etc!)
[XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
Lijst met Xbox One gamers van Tweakers --> Sta je er niet bij, voeg jezelf toe!
De vorige lijst met gamers
Xbox One vs Playstation 4 posts zijn hier niet toegestaan,

Games kopen uit de US Marketplace? Met dank aan TheVMaster hebben we daar een prachtige handleiding voor!