GluonC schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:51:
Ik zit met een probleem. 30 Januari komt Dying Light uit voor de Xbox One, die wil ik héél graag gaan halen alleen is de fysieke versie uitgesteld. Ik zal hem dus moeten kopen en downloaden via de marketplace. Dan betaal ik dus €70 voor een digitale versie. Oké so be it, heb Fifa '14, Forza 5, en Trails Fusion ook digitaal erop staan. Enigste probleem is dat ik helemaal geen ruimte meer heb om dit spel te installeren?
Is mijn 500 GB serieus nu al verbruikt ? Na pas een jaar de One te hebben gekocht?
Het viel me op dat hij alle games op de Xbox One installeerd, waarom vraag ik me dan af? ik heb toch een cd-tje dan hoef ik hem toch niet op mijn harde schijf te hebben geïnstalleerd?
Wat kan ik nu het beste doen om ruimte vrij te maken? ik kan me bijna niet voorstellen dat mijn harde schijf nu al vol zit. Ik kan wel andere spellen gaan verwijderen maar dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met dat spel, en ik speel alle spellen nog die op mijn Xbox One staan dus dat wil ik ook helemaal niet. Heeft iemand anders nog tips? Ik zag wel dat je een externe harde schijf kan kopen maar die waren wel erg duur vind ik.
Even in lijst vorm;
- Alle spellen worden volledig op disk geïnstalleerd. De disk is na installatie alleen nog maar nodig om te verifiëren dat jij het spel echt in je bezit hebt.
- Saves van spellen worden in de Cloud opgeslagen, er vanuit gaan dat je de Xbox een internet aansluiting hebt gegeven. Het verwijderen van een spel op disk zorgt er dus
NIET voor dat je je voortgang kwijt raakt. Installeer het spel opnieuw en de bijbehorende save zal worden gedownload en je kan verder waar je was. Dit werkt ook zo als je inlogt op iemand anders zijn xbox. Jou saves worden ook dan bij hem/haar gedownload.
- Ruimte kan vrijmaken op 2 manieren. 1) Verwijderen spel van disk. 2) USB 3.0 disk aansluiten op je xbox. Welke van de twee de beste is is natuurlijk helemaal aan jou.
- Uberhaupt kijken hoeveel ruimte je nog over hebt en waar deze aan verbruikt word kan via het Settings menu.
Maar er is niets mis met even wachten als je het mij vraagt. Als je denk dat je hem (Dying Light) goedkoper kan krijgen op disk wat is er dan mis met een maandje - of twee - wachten.