Yaz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:50:
[...]
As je met de xbox upnp gebruikt is het systeem zo slim om voor elke xbox een aparte poortset te configureren en daar de backend (xbox live) van op de hoogte te stellen. Hiermee kan je dus met meerdere xboxen op hetzelfde netwerk een open nat krijgen. Waarom je dit dan ook niet handmatig kan doen is natuurlijk een goede vraag waar ik ook geen antwoord op heb.
Geen idee hoe dit werkt met psn
Upnp is niets meer dan automatisch de gevraagde poorten aan een ip koppelen.
En heeft nog steeds erna met nat/pat te maken. Dus van prive ip (192.168.x.x) naar publiek ip (alles behalve 192.168.x.x, 10.0.0.0 en nog 2 blokken ben ze even kwijt) omzetten icm de gevraagde poorten.
Geloof me ik heb er sinds release van x360 mee gevochten. Je krijgt het wel werkend maar niet zonder problemen. Zoals chat problemen of niet in zelfde lobby kunnen komen. Allemaal hele irritante problemen.
Heb 3 routers versleten in die tijd en geen van alle kreeg ik het werkend. Enigste keer dat het lukte was upc modem in bridge/switch modus. Direct ps4 eraan. 2e poort andere ps4 en toennkregen ze allebei hun eigen unieke publieke ip. En toen had ik nat 1 (beste op ps4) op beide ps4s en konden we alles zonder problemen doen. Enigste probleem is we konden geen enkel andere device meer aansluiten dus het was geen oplossing.
Vandaar dat ik dus zeg gooi als je upc hebt 2 routers aan de in bridge/switch modem en je hebt 2x een apart netwerk met dus 2x nat/pat en dus beide kunnen alle poorten zonder problemen gebruiken.
Dit is allemaal opgelost zodra we naar iv6 gaan want dan is er geen intern extern meer. Dan heeft elk apparaat zijn eigen publieke ip en daar koppelt hij alle poorten aan.
Dus met upnp kan hij op beide consoles wel leuk zeggen open nat. Maar er zullen gegarendeert problemen komen.
Heb alles al geprobeert. 1 in dmz andere poorten forwarden. Beide poorten forwarden. Niets hielp.
Gaming met 2 dezelfde devices met 2x dezelfde poorten is op consoles nog niet opgelost. Zal ipv6 wel doen hopelijk zsm.
[
Voor 0% gewijzigd door
v8power67 op 23-01-2015 17:14
. Reden: extern ip naar publieke ip en intern naar prive verandert zoals officiele benoemt wordt. ]