Blurk62 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:25:
[...]
Haha, tweede mee eens, eerste dus niet. FM voller (met fouten, maar dat hoort erbij)
Vraagje, klinkt je Marantz “goed genoeg” voor stereo? Ik heb nu een Rotel RA-1570 stereo versterker en ik overweeg een Denon/Marantz AV-receiver ter vervanging. Ik zou de Rotel eventueel via zone-2 of pre-out kunnen koppelen. Vraag me af of dat zinvol is.
M'n zus heeft een Rotel 2.0 (stereo dus), klinkt prima, maar dat is heel keurig, en natuurgetrouw, maar het kan niet op tegen tegen mijn setup, wél qua stereo, dus indien je alleen tv/live streaming wil, Rotel is Rotel, en is heel klanktrouw, geeft extreem goed natuurgetrouw klankbeeld, maar voor muziek dus enigzins ge-biased beeld, dan is Rotel niet het beste. Ik zal nooit een slecht woord er tegen zeggen, maar mijn setup klinkt wat completer.....
en als ik te defensief was, en je eigenlijk om advies vroeg, ik ging van een Yamaha V667 voorversterker/receiver icm Harman Kardon Signature 2.1 eindversterker, naar een Marantz SR6015, en JA dat was het waard, het klank/toonbeeld is zeker 200% verbeterd....
en ik wil niet graag bijdehand/arrogant/ofwatdanook overkomen, maar marantz/onkyo/denon is hetzelfde bedrijf, dus scheelt voornamelijk in styling, zelfde internals....
(en ik zei dat bij LP's fouten zaten, en bij fm, dab+ de betere overdrachtsvorm was, maar maakt verder niet uit, namaste)
[
Voor 23% gewijzigd door
zion op 29-01-2021 22:15
]