Goedendag, even een klein vraagje, want zo heet dit topic....
Ik heb net een paar dagen mijn Marantz SR6015 binnen, en had alles goed staan, totdat ik (op advies van de Marantz guide mijn TV, Mediabox (MediaBox Next van Ziggo) en mijn Blu-Ray (Samsung bla-bla) allemaal via mijn Marantz wilde laten lopen.....
De SR6015 gaat via HDMI E-ARC naar de LG OLED55B6V (televisie), op HDMI 2 (ARC)
De LG is verbonden met een Optical 2 (TV Digital Audio) naar de SR6015 Optical 1 (TV Digital Audio)
De Ziggo Mediabox gaat naar de HDMI CBL/SAT van de SR6015
De Blu-Ray gaat naar de HDMI Blu-Ray van de SR6015
Nu is het probleem, als mijn Receiver (de SR6015) uitstaat, krijg ik normaal geluid uit mijn TV, als ik de receiver aanzet krijg ik alleen nog maar geluid over mijn speakers (die aangesloten zijn op de SR6015 natuurlijk).
Nou zou je denken dat dat geen probleem is, want je doet het een of het ander, maar ik ben nogal een chaoot, en kijk dus graag een journaaltje terwijl ik muziek draai op de achtergrond, dus beide (TV&Receiver) moeten individueel geluid moeten kunnen geven.
Nou kan ik natuurlijk alles weer terug draaien, en MBN direct naar TV, en dan via ARC+Optical weer terug naar de SR6015 sturen, dan werkt het wel, maar dan heb ik een (kleine) echo, en ik weet dat je dat in het menu ook kan aanpassen, maar qua kabels etc heb ik liever dat het allemaal via de receiver gaat over ARC...
(komt binnenkort namelijk nog wat meer input apparatuur aan, dus wil (zou graag willen) dat het allemaal over de receiver loopt, met de keuze of dit naar de TV-speakers gaat of naar de surround set).....
Relevante hardware:
Marantz SR6015
LG oled 55 b6v
Ziggo MediaBox Next
Samsung Blu-Ray
(Wat wil ik dus eigenlijk, want ik schijn wel vaker onduidelijk te zijn, ik kies blijkbaar niet altijd de juiste paadjes in mijn brein en dan wordt het een warboel):
1. Alles aangesloten op receiver.
2. tegelijkertijd journaal (of whatever) via de TV-speaker en Spotify (muziek) draaien over mijn stereo....
(Aansturing spotify via iPad/iPhone/Laptop)
Voor de volledigheid, als ik simplink aanzet dan schakelt hij de TV speaker uit (wat ik raar vind) en als ik simplink uitzet zegt de receiver dat hij niet kan communiceren (omdat ARC uitstaat), maar geeft hij wel keurig het signaal door als de receiver uitstaat....
Saillant detail kwam ik net achter.... Het kan wél, op een of andere manier, alleen wist ik niet meer precies hoe ik daar gekomen was, en had ik over stereo alleen nog maar een rechts-front speaker voor muziek, terwijl ik dan wel gewoon geluid over mijn TV (van een andere source) had ook.....
[
Voor 19% gewijzigd door
zion op 04-01-2021 19:23
]