Toch nog even samenvatten of ik alles goed begrijp: :
1) Ik heb een receiver nodig met pre-out op de mainzone. Deze receiver moet ik wel kunnen instellen hoe de aansluiting op de pre-out samenwerkt in de surroundopstelling. Het is niet zeker of de Audessy setup tool (van Marantz) zou kunnen helpen hierin.... maar dat is bonus/gemak, als ik handmatig kan instellen zou ook prima zijn (doe je toch maar 1x)
2) Aansluiten:
* Ik kan de Beolab8000 speakers aansluiten via
RCA/Tulp-connector maar mis dan de auto power-switch...
* Met een
B&O powerconnector zoal
deze, kan ik de Beolab8000 aansluiten, waarbij ook de power-on/off van B&O werkt zodat ie niet altijd aanstaat of uitgaat bij stille passages (zie laatste videofilmpje in link)
Concluderend: in theorie zou de Beolab8000 speakers dus prima werken als
losse stereo hifi speakers, voor als ik muziek wil luisteren en ze als woonkamer aanstuur in waarschijnlijk een Heos setting (met Google Assistant als leukigheid er nog bovenop maar dat is weer een ander vraagstuk)
Als ik Cinema-modus ga, dan fungeren de
Beolab8000 als frontspeakers in een surround setup met mijn oude 5.1. speakers. Ik wil uitbreiden naar een Dolby Atmos 5.2.2. opstelling.
Check: iemand die dit kan bevestigen of kan aangeven waar het spaak gaat lopen?
Ik denk dat de Marantz1609 (nu in de aanbieding aangezien de opvolger er nu is) prima als receiver voldoet... Maar er zijn er (gelukkig) meerdere oa van Denon, Yamaha en Sony..
Offtopic: er zijn echt weinig andere passieve slanke design zuilspeakers... ik heb gekeken naar Kef, Peiga, B&W, Revox, Celestion... het blijven net iets te groot/massief voor mijn liking... of te duur, of net niet die WAUW-factor die B&O wel heeft. Als er suggesties zijn op dit vlak verneem ik dat graag (mag ook pb om dit topic niet te vervuilen...