Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 70 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 13:12
Na 10jaar gedaan te hebben met een smart tv van samsung, wordt het tijd voor een nieuwe tv in de slaapkamer. Aansluitend wil ik ook beter geluid voor de tv in de slaapkamer.

Aangezien ik de slaapkamer op dit moment erg mooi vormgeven is, wil liever niet in alle hoeken boxen ophangen en talloze kabels moeten wegwerken voor een dolby surround experience.

Stereo boxen zijn natuurlijk optie, maar hoe staan de ontwikkelingen ervoor een soundbar eigenlijk voor?

Waar moet ik op letten? Akoestiek is natuurlijk een ding. We hebben pvc op de vloer, zware gordijnen aan 1 zijde en aan de andere zijde een schuifdeur van kurk.

De tv zou ik gewoon tegen de muur willen monteren en een soundbar eronder. Ook al heb ik van alles bekeken op het internet ik zie door de bomen even het bo sniet meer. Dus vroeg me of iemand me een paar pointers kan geven.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:57
@taurus0205 Persoonlijk denk ik dat je akoestiek niet mee hoeft te nemen in je overwegingen. Het gaat om een slaapkamer, tenzij je het als bioscoop ruimte met een bed ipv een bank ziet, verwacht ik niet dat je akoestisch iets gaat aanpassen, noch dat het belangrijk is.

Qua speakers hangt het er vooral vanaf wat en hoe vaak je kijkt in de slaapkamer. Een voetbalwedstrijd, hart van Nederland, of boer zoekt vrouw voor het slapen gaan, stelt niet veel eisen. Dan kun je prima vooruit met stereo speakers of een soundbar.

Ga je echter vaker films kijken (en dan niet via de reclamezenders) en vind je surround belangrijk, dan kun je idd overwegen om voor wat meer te kiezen. Een soundbar zal hit or miss zijn, dan kun je beter voor losse speakers en een versterker gaan, maar daar moet je dan wel de ruimte voor hebben.

Kijk ook naar de uitgangen die op de tv aanwezig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 06-09-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
LA-384 schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:48:
@taurus0205 Persoonlijk denk ik dat je akoestiek niet mee hoeft te nemen in je overwegingen. Het gaat om een slaapkamer, tenzij je het als bioscoop ruimte met een bed ipv een bank ziet, verwacht ik niet dat je akoestisch iets gaat aanpassen, noch dat het belangrijk is.

Qua speakers hangt het er vooral vanaf wat en hoe vaak je kijkt in de slaapkamer. Een voetbalwedstrijd, hart van Nederland, of boer zoekt vrouw voor het slapen gaan, stelt niet veel eisen. Dan kun je prima vooruit met stereo speakers of een soundbar.

Ga je echter vaker films kijken (en dan niet via de reclamezenders) en vind je surround belangrijk, dan kun je idd overwegen om voor wat meer te kiezen. Een soundbar zal hit or miss zijn, dan kun je beter voor losse speakers en een versterker gaan, maar daar moet je dan wel de ruimte voor hebben.

Kijk ook naar de uitgangen die op de tv aanwezig zijn.
Mijn vrouw en ik gebruiken de tv in slaapkamer vooral om films en series te kijken, gewoon lekker vanuit bed. De tv moeten we ook nog kopen, maar voor aankoop advies daarvoor moet ik in een ander tpoc wezen heb ik al gezien.

Waarom zeg je dat een soundbar hit or miss is? De slaapkamer is vrij groot van opzet, weet niet hoeveel ruimte er volgens jou nodig is optimaal te genieten van een stereo setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:57
taurus0205 schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:21:
Waarom zeg je dat een soundbar hit or miss is? De slaapkamer is vrij groot van opzet, weet niet hoeveel ruimte er volgens jou nodig is optimaal te genieten van een stereo setup?
Surround (maar ook stereo) is er op gebaseerd dat geluid effectief van verschillende richtingen je oor bereikt. Bij een soundbar kunnen ze nog zoveel speakers in de kast stoppen, vanwege de luisterafstand blijft het feitelijk 1 geluidsbron. Echter door de speakers in verschillende richtingen te plaatsen (en mogelijk nog een paar andere technieken) probeert de soundbar dmv reflecties tegen muren, plafond en vloer er toch surround (stereo) van te maken. Dat werkt het beste in een kale ruimte die feitelijk de vorm heeft van een gesloten schoenendoos. Echter door diverse obstakels in die ruimte, zal dat al niet zo goed kunnen werken als daadwerkelijk losse speakers. Je moet geluk hebben met de kamer indeling, zo heb je waarschijnlijk aan 1 kant gordijnen die een deel van het geluid zullen dempen, links en rechts kan dus al niet hetzelfde klinken, wat het stereobeeld beïnvloed, om nog maar te zwijgen over het surround gedeelte. Bij losse speakers heb je minder met reflecties te maken, omdat het geluid vooral rechtstreeks je oren bereikt.

Een sounbar hoeft natuurlijk niet verschrikkelijk te klinken, maar kan per definitie niet tippen aan losse speakers, daarom ook de vraag hoeveel belang je er aan hecht. Gaat het je gewoon om wat mooier geluid, dan kan een soundbar een optie zijn (zeker uit praktisch oogpunt), maar verwacht er niet teveel van. Wil je echt een bioscoopervaring, dan zijn losse speakers met receiver de enige zinvolle oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
LA-384 schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:01:
[...]

Surround (maar ook stereo) is er op gebaseerd dat geluid effectief van verschillende richtingen je oor bereikt. Bij een soundbar kunnen ze nog zoveel speakers in de kast stoppen, vanwege de luisterafstand blijft het feitelijk 1 geluidsbron. Echter door de speakers in verschillende richtingen te plaatsen (en mogelijk nog een paar andere technieken) probeert de soundbar dmv reflecties tegen muren, plafond en vloer er toch surround (stereo) van te maken. Dat werkt het beste in een kale ruimte die feitelijk de vorm heeft van een gesloten schoenendoos. Echter door diverse obstakels in die ruimte, zal dat al niet zo goed kunnen werken als daadwerkelijk losse speakers. Je moet geluk hebben met de kamer indeling, zo heb je waarschijnlijk aan 1 kant gordijnen die een deel van het geluid zullen dempen, links en rechts kan dus al niet hetzelfde klinken, wat het stereobeeld beïnvloed, om nog maar te zwijgen over het surround gedeelte. Bij losse speakers heb je minder met reflecties te maken, omdat het geluid vooral rechtstreeks je oren bereikt.

Een sounbar hoeft natuurlijk niet verschrikkelijk te klinken, maar kan per definitie niet tippen aan losse speakers, daarom ook de vraag hoeveel belang je er aan hecht. Gaat het je gewoon om wat mooier geluid, dan kan een soundbar een optie zijn (zeker uit praktisch oogpunt), maar verwacht er niet teveel van. Wil je echt een bioscoopervaring, dan zijn losse speakers met receiver de enige zinvolle oplossing.
Ah duidelijk. Tja het is de slaapkamer dus heb ook rekening te houden met mijn vrouw. Bioscoop ervaring is wel mooiste natuurlijk, maar als dat betekend overal kabels of kabelgoten frezen dan haakt zij al af (op zicht als je de boxjes in de hoeken plaatst en de kabels langs de hoek beneden via de plint laat lopen zou het nog kunnen mja het oog wil ook wat. Heb in dat opzicht liever bovenal een mooie kamer dan het allerbeste geluid om het zo maar te zeggen. De kamer zelf is verder wel een "schoenendoos" in jou termen 5,10x3,10m waarbij aan de ene zijde van de 5,10 staat en de tv aan de tegenovergestelde wand komt te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:27
Ik heb een Denon receiver met daarop aangesloten 2 KEF Q1's met daartussen een KEF Q10C centre speaker.
Nu heb ik de laatste regelmatig bij tv kijken dat bij het begin er bij gebruik van vooral de centre speaker er een enorm dof geluid uit het systeem komt, alsof je oren dichtzitten, truc om dit te verhelpen is om het geluid even flink harder te zetten waarbij het lijkt alsof je een soort plop hoort waarna het verholpen is (alsof je je oren klaart als ze dichtzitten)

Is mijn centre speaker aan het overlijden?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou eerst eens kijken waar dat doffe geluid vandaan komt. Center speaker afkoppelen en nog eens proberen lijkt me stap 1.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 20:57
Heeft iemand ervaring met de Wharfedale Diamond 320 bookshelf speakers en de pricewatch: Wharfedale WH-D10 (Wit)?

Ik kan deze van een importeur kopen voor een comboprijs van 300 EUR (nieuwwaarde is 449 EUR) maar vind er heel weinig over terug.

Dit is geen 'wat moet ik kopen' vraag, eerder een pols naar mensen die bekend zijn met het merk/de speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 21:08
Ik heb een Denon PMA-600NE:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbNT6unQtr01-6OyHmV-UEWoBtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAtVfknc2LgCU1VbfPs1C8QM.jpg?f=fotoalbum_large

(https://audioxpress.com/a...-PMA-600NE-fanbackWeb.jpg). Hierop kun je (passieve) luidsprekers van 4--16 Ohm aansluiten. Nu is het zo dat ik drie identieke 8 Ohm luidsprekers heb. Kan ik deze drie allemaal aansluiten, zo ja, wat is de beste manier? Kan dat gebrugd? Of kan ik er 2 links aansluiten en 1 rechts? Of zal het geen of ongewenst hoorbaar verschilmaken?

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08

timovd

Voorsprong door techniek

@Meijuh, als je twee 8 Ohm speakers parallel aansluit, krijg je 4 Ohm. Theoretisch zou dat wel kunnen. Waarom zou je dat willen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Jag

@Meijuh ik zou gewoon 2 speakers aansluiten. Maar als je gewoon meer geluid wilt en verder maakt het niet uit, dan 2 op 1 kanaal en 1 op het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 21:08
Jag schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:44:
@Meijuh ik zou gewoon 2 speakers aansluiten. Maar als je gewoon meer geluid wilt en verder maakt het niet uit, dan 2 op 1 kanaal en 1 op het andere.
Okay, voor de zekerheid, de versterker gaat niet stuk als 1 kanaal een weerstand van 4 Ohm heeft, terwijl de andere 8 Ohm weerstand heeft?

Misschien klinkt het inderdaad wel niet beter of slechter, maar benieuwd of ik verschil kan horen.

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Meijuh schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:10:
[...]

Okay, voor de zekerheid, de versterker gaat niet stuk als 1 kanaal een weerstand van 4 Ohm heeft, terwijl de andere 8 Ohm weerstand heeft?

Misschien klinkt het inderdaad wel niet beter of slechter, maar benieuwd of ik verschil kan horen.
Nee gaat niet stuk. Of je verschil gaat horen met 3 ipv 2 speakers aangesloten? Ik gok van wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:06
Hoi!
Ik heb een leuk oud hifi set gekregen van m'n oom en wil er graag spotify (of eventueel andere stream service) vanaf spelen met zo'n hoog mogelijke kwaliteit. Misschien dat jullie me kunnen adviseren.
Het gaat om ESS AMT1 Tower Speakers en een reciever die hij er toen bij gekocht had (volgens hem een hele goed iig). Ik ben nu op kantoor dus heb het merk en type daarvan even niet bij de hand.

Ik zat te denken aan 2 opties om aan te sluiten op deze reciever:
Optie 1: MusicCast WXAD-10 (pricewatch: Yamaha MusicCast WXAD-10)
Optie 2: Een PC die ik nog heb liggen met Cambridge Audio DacMagic (pricewatch: Cambridge Audio DacMagic 100 Zilver)

het voordeel van optie 1 leek me dat er weinig ruimte en bekabeling (en stroom) nodig is.
Het voordeel van optie 2 leek me dat misschien het geluidskwaliteit wat hoger is (weet niet of dat waar is).

Wat lijkt jullie de beste oplossing? Zie ik misschien een andere optie over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
DW2005 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:07:
Hoi!
Ik heb een leuk oud hifi set gekregen van m'n oom en wil er graag spotify (of eventueel andere stream service) vanaf spelen met zo'n hoog mogelijke kwaliteit. Misschien dat jullie me kunnen adviseren.
Het gaat om ESS AMT1 Tower Speakers en een reciever die hij er toen bij gekocht had (volgens hem een hele goed iig). Ik ben nu op kantoor dus heb het merk en type daarvan even niet bij de hand.

Ik zat te denken aan 2 opties om aan te sluiten op deze reciever:
Optie 1: MusicCast WXAD-10 (pricewatch: Yamaha MusicCast WXAD-10)
Optie 2: Een PC die ik nog heb liggen met Cambridge Audio DacMagic (pricewatch: Cambridge Audio DacMagic 100 Zilver)

het voordeel van optie 1 leek me dat er weinig ruimte en bekabeling (en stroom) nodig is.
Het voordeel van optie 2 leek me dat misschien het geluidskwaliteit wat hoger is (weet niet of dat waar is).

Wat lijkt jullie de beste oplossing? Zie ik misschien een andere optie over het hoofd?
Denk dat er qua audio kwaliteit weinig tussen zal zitten, wat voor muziek luister je? Wat is de opname kwaliteit en de kwaliteit van de stream op Spotify?

Ik zou eens kijken of je nog ergens een Google audio cast kan scoren, klein, goedkoop en zeer capabel apparaatje 🙂

Leuk setje speakers btw!

Edit, als die receiver van dezelfde leeftijd is als die speakers zou ik wel even kijken of hij intern nog helemaal ok is. En wat de speakers betreft is het misschien ook wel aan te raden om even de randen van de woofers goed te bekijken en als het lukt de staat van het filter. Zeker condensatoren verouderen, het zou zonde zijn als er daardoor schade ontstaat.

[ Voor 10% gewijzigd door DjaRoel op 09-09-2020 21:30 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Even een paar vragen die denk ik hier wel thuishoren. Op het moment heb ik een Teufel Ultima 40 Surround set met een Yamaha RX-V681. Bevalt erg goed, maar ik zit al een tijdje te denken om dit uit te breiden. Omdat mijn huidige receiver 'maar' 7 kanalen heeft zal ik dus eerst naar 5.1.2 of 7.1 moeten kijken.

Ik ben dus benieuwd welke van de 2 in eerste instantie een betere ervaring geeft wat betreft films. De meningen lijken aardig verdeeld op het internet en in dit topic zie ik 1 persoon 5.1.2 aanraden ipv 7.1.

De meeste films heb ik op (niet 4k) blu-rays en daar lijkt het een beetje gemixt 7.1 en/of Atmos te zijn.

Een andere vraag, misschien begrijp ik het verkeerd of ik mis wat, maar ik probeer een beetje te begrijpen hoe Atmos in elkaar zit. Ik heb bijvoorbeeld een paar mkv bestanden die aangeven 7.1 Atmos TrueHD te zijn. Als ik dan echter de details van het bestand inkijk zie ik dat de audio 8 kanalen heeft. Nou neem ik even aan dat dit 7.1 zou moeten zijn, want dan heb je er al 8(?), waar zijn dan de kanalen voor Atmos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
DjaRoel schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:00:
[...]

Denk dat er qua audio kwaliteit weinig tussen zal zitten, wat voor muziek luister je? Wat is de opname kwaliteit en de kwaliteit van de stream op Spotify?

Ik zou eens kijken of je nog ergens een Google audio cast kan scoren, klein, goedkoop en zeer capabel apparaatje 🙂

Leuk setje speakers btw!

Edit, als die receiver van dezelfde leeftijd is als die speakers zou ik wel even kijken of hij intern nog helemaal ok is. En wat de speakers betreft is het misschien ook wel aan te raden om even de randen van de woofers goed te bekijken en als het lukt de staat van het filter. Zeker condensatoren verouderen, het zou zonde zijn als er daardoor schade ontstaat.
Bedankt voor de tips!
Ik luister eigenlijk vanalles maar vooral veel deephouse en jazz.
Nou, ik heb er weinig verstand van maar als ik het goed begrepen heb kan Spotify tot 320 kbps audio (op desktop pc) en ik vermoed dat dan ook op een streamer en die kunnen het dan weer 24 bits doorgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
DW2005 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:08:
[...]

Bedankt voor de tips!
Ik luister eigenlijk vanalles maar vooral veel deephouse en jazz.
Nou, ik heb er weinig verstand van maar als ik het goed begrepen heb kan Spotify tot 320 kbps audio (op desktop pc) en ik vermoed dat dan ook op een streamer en die kunnen het dan weer 24 bits doorgeven.
Ik bedoelde het meer in de context dat veel zaken een stuk meer invloed hebben op de uiteindelijke weergave dan in dit geval een dac 🙂 De speakers en de ruimte waar ze in staan zullen voor 98% bepalend zijn in meeste gevallen.

De kwaliteit op Spotify is vaak prima, er wordt enorm veel marketing tegenaan gegooid door andere streaming clubs met allerlei claims waarbij ik me altijd sterk afvraag of dat in een blinde test net zo duidelijk naar voren komt.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@DW2005 je oom weet wel wat ie weggeeft zeg. Paartje van die ESS speakers doen ca 500 euro tweedehands zie ik (check hifishark.com). Benieuwd wat daar voor deftige amp bij zit.

Wat ik zou proberen is een raspberry pi bordje en dan de dacmagig er aan. Volgens mij moet dat compatible zijn - maar dubbelcheck even. Dan ben je voor weinig klaar. Chromecast Audio doet tweedehands zo 50 euro. Prima ding, maar die Cambridge is beter.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

The Eagle schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:19:
@DW2005 je oom weet wel wat ie weggeeft zeg. Paartje van die ESS speakers doen ca 500 euro tweedehands zie ik (check hifishark.com). Benieuwd wat daar voor deftige amp bij zit.

Wat ik zou proberen is een raspberry pi bordje en dan de dacmagig er aan. Volgens mij moet dat compatible zijn - maar dubbelcheck even. Dan ben je voor weinig klaar. Chromecast Audio doet tweedehands zo 50 euro. Prima ding, maar die Cambridge is beter.
Op welke manier is die cambridge beter? Omdat het een "dure DAC" is? Of is er echt iets mis met die chromecast audio?

Die hele "je moet wel een goeie dac hebben" hype in de audiofielen-quaisi-techneuten crossover wereld stoort me echt mateloos. Op enkele (meetbare!) uitzonderingen na, zijn dac's zou goed als akoestisch transparant.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DW2005
The Eagle schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:19:

Ja ik vertrouwde hem al wel toen hij zei dat het goed apparatuur is. Ondanks dat de set zo'n 40 jaar oud is :P
Ik zal een foto van de amp maken zodra ik thuis ben. Ben ook wel benieuwd wat jullie er van vinden. en wat hiebij de tips zijn.

De Raspberry heeft alleen hdmi en usb als (digitale) uitgang? Hoe kan ik dat dan aansluiten op de dac? Moet ik daarvoor ook een converter gebruiken?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

DW2005 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:13:
[...]
De Raspberry heeft alleen hdmi en usb als (digitale) uitgang? Hoe kan ik dat dan aansluiten op de dac? Moet ik daarvoor ook een converter gebruiken?
USB is veelal één van de ingangen op een DAC naast de Digitale Coax en Optische Toslink.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DW2005
FeaR schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:26:
[...]

USB is veelal één van de ingangen op een DAC naast de Digitale Coax en Optische Toslink.
Owja, nu je het zegt zie ik pas de usb ingang op de Cambridge. Handig!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

JvS schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:51:
[...]

Op welke manier is die cambridge beter? Omdat het een "dure DAC" is? Of is er echt iets mis met die chromecast audio?

Die hele "je moet wel een goeie dac hebben" hype in de audiofielen-quaisi-techneuten crossover wereld stoort me echt mateloos. Op enkele (meetbare!) uitzonderingen na, zijn dac's zou goed als akoestisch transparant.
Qua da omzetting zullen ze elkaar idd niet veel maken. Met beter doel ik meer op de mogelijkheden en flexibiliteit. Via pi en losse dac kun je ook dsd (sacd) en hoge samplerates aan en volgende mij kan de gc dat niet. Daarnaast weet ik van een pi dat je 320 kbps stream vast kunt configureren, en op een gc ben je afhankelijk van de instelling van je foon iirc.
Dus meer = beter hier :P
Oh ja, en een pi haal je overal terwijl die gc audio moeilijk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
DW2005 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:13:
[...]

Ja ik vertrouwde hem al wel toen hij zei dat het goed apparatuur is. Ondanks dat de set zo'n 40 jaar oud is :P
Ik zal een foto van de amp maken zodra ik thuis ben. Ben ook wel benieuwd wat jullie er van vinden. en wat hiebij de tips zijn.
Het gaat om de Yamaha Natural Sound Amplifier CA-1010
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brY2Ks5Gga6_ii_VWWk2BPPY8j4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5PHgkoHgnOMfGH9LrdHkm1u.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ik dan de Cambridge dan het best aansluiten op de Main In ingang? Of kan ik dan beter de Aux ingang gebruiken? Of maakt dat niet uit? (ik vermoed dat het niet uitmaakt maar vragen kan iig geen kwaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5b35B1GgTJqluPzkGKQYlEFxXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHuw9nnO028Plc9XodrJb1gD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door DW2005 op 11-09-2020 08:17 . Reden: Vraag over ingang en plaatje achterzijde toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:53
@DW2005 De Main In is voor als je hem alleen als eindversterker gaat gebruiken. Dus zaken als input selectie en filters werken dan waarschijnlijk niet meer. Wil je dat nog wel gebruiken kan je hem beter op de AUX input aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door RichieB op 11-09-2020 08:44 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

DW2005 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:13:
[...]

Het gaat om de Yamaha Natural Sound Amplifier CA-1010
[Afbeelding]

Kan ik dan de Cambridge dan het best aansluiten op de Main In ingang? Of kan ik dan beter de Aux ingang gebruiken? Of maakt dat niet uit? (ik vermoed dat het niet uitmaakt maar vragen kan iig geen kwaad.

[Afbeelding]
Net wat ik dacht, ook een beest van een amp er bij. Zat er dik in, die speakers die je hebt zijn nog halve elektrostaten ook. Ik zou je oom echt serieus bedanken en heel zuinig zijn op dit spul :)

QUa aansluiten: ingang maakt niet uit, het is allemaal lijnsignaal behalve de phono. Aux is prima, maar zelfs tuner kan ook. Zolang je de record outs maar niet pakt, en die main zou ik ook niet pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
Ow dat maakt dus wel uit welke ingang (de main niet dus). Bedankt RichieB en The Eagle!
Ik zal mn oom nog extra bedanken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Laatst online: 10-09 19:21
Een vraagje voor een nieuweling: Je koopt een receiver, maar het verschil in prijs tussen een receiver met en zonder HDMI-aansluitingen is een veelvoud van elkaar.

Welke nadelen kan je ondervinden als je je apparaten op je tv aansluit en de tv aansluit op de receiver? ipv dat je alle apparaten rechtstreeks op de receiver aansluit? Bij Marantz zie ik bijvoorbeeld dat enkel de NR-serie de mogelijkheid heeft op aansluiten van HDMI. Die beginnen echter bij 450 euro, terwijl gewone receivers/versterkers beginnen bij 300 euro.

Ik wil mijn speakers vooral gebruiken voor televisie en films te bekijken, muziek in mindere mate. Totaalbedrag van de speakers incluis subwoofer bedraagt 950 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
Flipking94 schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:38:
Een vraagje voor een nieuweling: Je koopt een receiver, maar het verschil in prijs tussen een receiver met en zonder HDMI-aansluitingen is een veelvoud van elkaar.

Welke nadelen kan je ondervinden als je je apparaten op je tv aansluit en de tv aansluit op de receiver? ipv dat je alle apparaten rechtstreeks op de receiver aansluit? Bij Marantz zie ik bijvoorbeeld dat enkel de NR-serie de mogelijkheid heeft op aansluiten van HDMI. Die beginnen echter bij 450 euro, terwijl gewone receivers/versterkers beginnen bij 300 euro.

Ik wil mijn speakers vooral gebruiken voor televisie en films te bekijken, muziek in mindere mate. Totaalbedrag van de speakers incluis subwoofer bedraagt 950 euro.
In wat voor setup had je voor ogen met die speakers? 5.1?

Volgens mij zijn de instap modellen van Denon/Marant/etc. toch vrij vriendelijk geprijsd? Iig niet veel meer als 300 euro 🤔

Anders ben je gebonden aan een optische kabel en die ondersteund niet alle audio formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

DjaRoel schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:56:
[...]
Anders ben je gebonden aan een optische kabel en die ondersteund niet alle audio formaten.
Die beperking heb je inderdaad, puur technische beperking. Plus van wat S/PDIF wel ondersteunt qua doorvoer hoeft de tv niet te ondersteunen. Niet elke TV zet überhaupt 5.1 door en schaalt terug naar 2.0 stereo (al zie je dat eigenlijk haast niet meer). Je ziet ook nog wel eens dat TV's geen DTS door zetten en ophouden bij Dolby Digital. Het kan zelfs afhangen per bron wat door wordt gezet. Interne apps versus externe bronnen. Als laatste kan de TV als hub gebruiken ook omslachtig zijn aangezien de TV dan altijd aan moet staan om audio naar de receiver te krijgen.

Afhankelijk van de TV kan je er voor kiezen een ouder model receiver te nemen. Heb je geen 4K TV dan heb je genoeg mooie modellen met HDMI 1.3 of HDMI 1.4 die voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
[...]

Volgens mij zijn de instap modellen van Denon/Marant/etc. toch vrij vriendelijk geprijsd? Iig niet veel meer als 300 euro 🤔

Via HDMI kan je vaak het geluid met de afstandsbediening van je TV gebruiken. Via optische kabel moet je dacht ik met 2 afstandsbedieningen werken of een Harmony remote.

Correct me if I'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Laatst online: 10-09 19:21
[...]

Setup welke ik in gedachte heb is een 2.1 systeem.

Denon/Marantz etc hebben inderdaad 300 euro instappers, dat zeg ik ook :p. Maar de mogelijkheid aan te sluiten met HDMI start pas vanaf modellen rond de ~450 euro. Mijn vraag was dan ook of hdmi echte meerwaarde biedt ten opzichte van optisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
Flipking94 schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:17:
[...]

Setup welke ik in gedachte heb is een 2.1 systeem.

Denon/Marantz etc hebben inderdaad 300 euro instappers, dat zeg ik ook :p. Maar de mogelijkheid aan te sluiten met HDMI start pas vanaf modellen rond de ~450 euro. Mijn vraag was dan ook of hdmi echte meerwaarde biedt ten opzichte van optisch.
@Fear en @Waah geven ook al wat argumenten die wat mij betreft wel meerwaarde hebben, of jij dat ook vind is natuurlijk persoonlijk.

Volgens mij hebben die instappers ook gewoon HDMI aansluitingen, welke types heb je zelf al gevonden? Deze Yamaha HTR-3072 is nog een stukje voordeliger, zo zullen er ongetwijfeld nog meer modellen zijn, ook series van vorig jaar van de bekende merken kunnen prijs technisch interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Waah schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:43:
[...]
Via HDMI kan je vaak het geluid met de afstandsbediening van je TV gebruiken. Via optische kabel moet je dacht ik met 2 afstandsbedieningen werken of een Harmony remote.

Correct me if I'm wrong...
Klopt in theorie via/met HDMI CEC. Echter zou ik me daar niet blind op staren aangezien elke fabrikant een eigen implementatie mag doen van dit protocol.

Als je een richting een 2.1 systeem gaat dan vervalt de meerwaarde van Dolby 5.1 dan wel DTS 5.1. Houd je wel de hogere bitrate van HD Audio over welke HDMI ondersteunt. Of dat merkbaar is op een set van duizend euro betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Ik zou me er niet blind op staren... Maar zelf zit ik serieus te kijken om gewoon een goed werkende soundbar te kopen ipv de speakers die ik nu heb. 3 receivers werken niet icm hdmi CEC. En één redelijke soundbar wel.

Ben wel klaar met Harmony remotes die het dan weer wel, dan weer niet doen. Mag ik het weer oplossen (lage WAF dus).

Iets meer uitgeven voor jaren plezier en géén ergernis is imho een betere uitgave dan íéts beter geluid wat je bijna niet hoort. ;-)

• Situaties
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:28
Ik wil graag de oude audio setup van mijn ouders 'slim' maken. Nu is daar de chromecast audio uitermate geschikt voor, helaas is deze uit de productie gehaald. Nu dacht ik om een gewone chromecast + hdmi naar VGA + AUX converter te koppelen aan de audio set-up. Iemand ervaring met deze setup? Is het uberhaupt een goed idee?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Situaties schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:41:
Ik wil graag de oude audio setup van mijn ouders 'slim' maken. Nu is daar de chromecast audio uitermate geschikt voor, helaas is deze uit de productie gehaald. Nu dacht ik om een gewone chromecast + hdmi naar VGA + AUX converter te koppelen aan de audio set-up. Iemand ervaring met deze setup? Is het uberhaupt een goed idee?
Een alternatief voor de Chomecast Audio is de pricewatch: Yamaha MusicCast WXAD-10 als je een all-in-one oplossing zoekt maar is vergelijking met de originele Chromecast Audio IMO een dure aangelegenheid.

Zo'n audio extractor is een mogelijkheid, ik kwam deze tegen op Amazon.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Mijn cassttedeck JVC KD-A33 uit 1980 slaat na een seconde af alsof het einde van de band bereikt is.
Vooruitspoelen gaat prima.
Wat gaat hier fout?

[ Voor 4% gewijzigd door MedionAkoya op 16-09-2020 17:03 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:08
MedionAkoya schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:03:
Mijn cassttedeck JVC KD-A33 uit 1980 slaat na een seconde af alsof het einde van de band bereikt is.
Wat gaat hier fout?
Het eerste wat in mij opkomt is: teveel weerstand in het loopmechaniek. Einde tape is normaal (heel veel) meer weerstand > afslaan. Misschien dat dit mechanisme nu dus door stroef lopen onterecht inspringt.
Geen expert in casettedecks, maar is onderhoud qua schoonmaken en smeren een dingetje?

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:44
Situaties schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:41:
Als je een Tweaker bent is een Raspberry Pi met een Hifiberry ook een optie, voor rond de honderd euro kun je een setje vinden. Als software kun je https://volumio.org/ of https://www.pimusicbox.com/ nemen (de laatste werkt alleen met een Raspberry Pi model 3 of lager, niet met de model 4). Enige handigheid met computers is wel nodig om het werkend te krijgen, als je daarvoor terug schrikt kun je beter naar de suggesties van @DaMarcus kijken

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Al enige tijd heb ik een Raspberry Pi 3 met Hifiberry AMP2 (https://www.hifiberry.com/shop/boards/hifiberry-amp2/) in gebruik. Dat werkt prima alleen moet ik hem wekelijks tweemaal aansluiten (apparaat kan niet blijven liggen) op een tweetal speakers.

Zo gedaan, maar de schroefterminals (https://www.hifiberry.com...ers-to-the-hifiberry-amp/) vinden dat niet echt leuk en dus ben ik op zoek naar een klik/plug/oid. oplossing. Het doel is dus om aan de Pi female stekkers (1 voor link,1 voor rechts) te schroeven en males aan de speakers.

Ik kwam op 3.5mm jacks, dus zoiets: https://www.conrad.nl/p/b...al-polen2-1-stuks-2103735 en https://www.conrad.nl/p/v...tal-polen2-1-stuks-491759.

Heeft nog iemand betere suggesties?

Overigens zou ik het liefst een houten kistje bouwen en daar stekkers in/op maken, ventilator erin en beetje netjes afwerken. Belangrijkste nu is dat de schroefterminals niet meer gebruikt hoeven worden. **Misschien zelfs met optionele speaker en accu zodat het portable is, maar dat is allemaal niet echt belangrijk.**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

TheNephilim schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:20:
Al enige tijd heb ik een Raspberry Pi 3 met Hifiberry AMP2 (https://www.hifiberry.com/shop/boards/hifiberry-amp2/) in gebruik. Dat werkt prima alleen moet ik hem wekelijks tweemaal aansluiten (apparaat kan niet blijven liggen) op een tweetal speakers.

Zo gedaan, maar de schroefterminals (https://www.hifiberry.com...ers-to-the-hifiberry-amp/) vinden dat niet echt leuk en dus ben ik op zoek naar een klik/plug/oid. oplossing. Het doel is dus om aan de Pi female stekkers (1 voor link,1 voor rechts) te schroeven en males aan de speakers.

Ik kwam op 3.5mm jacks, dus zoiets: https://www.conrad.nl/p/b...al-polen2-1-stuks-2103735 en https://www.conrad.nl/p/v...tal-polen2-1-stuks-491759.

Overigens zou ik het liefst een houten kistje bouwen en daar stekkers in/op maken, ventilator erin en beetje netjes afwerken. Belangrijkste nu is dat de schroefterminals niet meer gebruikt hoeven worden. **Misschien zelfs met optionele speaker en accu zodat het portable is, maar dat is allemaal niet echt belangrijk.**
Zoek je niet gewoon speaker terminals?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

gakkethijs schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:19:
[...]

Zoek je niet gewoon speaker terminals?
Dat is nog niet zo'n verkeerd idee om eens op te zoeken! :+

• Jag

Jag

Ja speakon van Neutrik is daar goed voor. Of gewoon banaan pluggen als het ietsjes kleiner moet.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik zou idd gewoon met banaan (contra)pluggen gaan werken, of Neutrik Speakon, dat is er idd voor uitgevonden.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

TheNephilim schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:20:

Zoiets in mannetje vrouwtje lijkt me het meest praktisch:

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1554-0/luidspreker-stekker-aansluiting-2-schroefaansluiting.jpg

Jackplug kan ook, maar met bovenstaande is het duidelijk een speakeraansluiting en kan niemand er per ongeluk een koptelefoon in steken.

Speakon connector kan ook maar is bijzonder lomp en onnodig voor een raspberry amp.

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 17-09-2020 15:04 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Kan, maar banaanstekkers zijn niet foolproof (kortsluiten als ze los liggen. Als je ze regelmatig loskoppelt kun je toch beter die uit mijn voorbeeld of Speakon kabels gebruiken?

Die banaanstekkers verwachten liefst 4mm² en in ieder geval 2,5mm² om netjes dicht te schroeven en je raspberry amp heeft kleinere terminals....

PS: https://www.allekabels.nl.../luidspreker-stekker.html
https://www.allekabels.nl.../luidspreker-stekker.html

€0,79 ;)

Ben je voor €3,16 klaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 17-09-2020 15:42 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Fairy schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:38:
[...]

Kan, maar banaanstekkers zijn niet foolproof (kortsluiten als ze los liggen. Als je ze regelmatig loskoppelt kun je toch beter die uit mijn voorbeeld of Speakon kabels gebruiken?

Die banaanstekkers verwachten liefst 4mm² en in ieder geval 2,5mm² om netjes dicht te schroeven en je raspberry amp heeft kleinere terminals....

PS: https://www.allekabels.nl.../luidspreker-stekker.html
https://www.allekabels.nl.../luidspreker-stekker.html

€0,79 ;)

Ben je voor €3,16 klaar.
Keurig, dus ipv. 2 bananenstekkertjes per speaker is één zo'n 'DIN speaker 2p m' genoeg?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

OK, korte vraag van mijn kant:
Is er een manier om een analoog lijnsignaal van mijn PC wat te boosten? Heb een kabeltje van mijn docking (Dell D6000) naar mijn stereotoren lopen, maar als ik dat niveau vergelijk met dat van de aangesloten tuner of cd speler dan is dat behoorlijk laag. Je voelt hem al aankomen: heb je spotify zitten luisteren, switch je naar radio, staat dat ding ineens te blazen. Snie handig nie dus ik zoek een oplossing. Liefst iets wat geen stroom vreet :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat bestaat niet. Je zou hooguit een Behringer UMC22 ofzo kunnen proberen als line out, die heeft misschien wat meer spanning op de outputs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

kraats

Ik rol

JvS schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:45:
Dat bestaat niet. Je zou hooguit een Behringer UMC22 ofzo kunnen proberen als line out, die heeft misschien wat meer spanning op de outputs.
dat zou met een line-trafo wel moeten kunnen. Maar ik ben het wel met je eens dat een USB geluidskaart wat betere kansen heeft

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Losse USB geluidskaart (M-audio ding wat ik nog had liggen) had het zelfde niveau. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat tuner en cd speler een relatief hoog signaal geven. Vraag is hoe ik daar dan weer achter kom...
Ingang op de amp verdenk ik iig niet, meerdere ingangen geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:53
De beste oplossing hiervoor is om op je versterker de input gain van de ingangen aan te passen zodat ze allemaal ongeveer gelijk zijn.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Jag

Jag

@The Eagle wat @RobbieB zegt kan, maar iig ook windows volumes maximaal zetten. Een externe geluidskaart zou toch wel een vergelijkbaar signaal met een cd speler moeten kunnen geven zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:15
Na een poosje gezocht te hebben krijg ik nog geen lekker gevoel hoe ik het volgende moet realiseren.

De situatie is als volgt. Momenteel richt ik een nieuwe woning in waar ik een Onkyo TX-NR636 receiver ga plaatsen. Deze heeft twee zones. Een zone 1 via speakers en een zone 2 via de line out (rca/tulp). De line out wil ik in meerdere kamers gaan gebruiken. Hiervoor heb ik in sommige kamers een loze 19mm PVC buis liggen en in andere kamers denk ik een kabel te leggen langs de zijkant van de vloer. Omdat ik nog niet de lengte weet en een RCA kabel niet getrokken krijg door het PVC vraag ik me het volgende af:
  1. Op welke manier kan ik een 'eigen' RCA/tulp kabel maken? Op internet lees ik dat het met twee coax kabels kan. Idealiter doe ik dit niet i.v.m. de beperkte ruimte onder de vloer. Het zou fijn zijn als ik een dikte heb van een 'standaard' RCA kabel.
  2. Is er uberhaupt een manier om het line out signaal te splitsen zodat ik op meerdere kamers het signaal kan ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Een Line out kan je splitten, hoeveel apparaten ga je eraan hangen?

Rg58 kabel icm rean rca pluggen gebruik ik voor dit soort toepassingen. Rg58 is coax maar redelijk beperkte diameter en betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MedionAkoya schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:03:
Wat gaat hier fout?
Even domme vraag misschien. Je hebt wel een bandje erin als je je deck test?

Mijn Panasonic doet nl. precies hetzelfde als jou deck als ik er geen bandje in doe. De sensor meet namelijk de band snelheid op de andere spoel. En die draait niet mee zonder bandje = einde tape = stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

kraats schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:10:
[...]
dat zou met een line-trafo wel moeten kunnen. Maar ik ben het wel met je eens dat een USB geluidskaart wat betere kansen heeft
Kan je eens een voorbeeld geven? Ik dacht ook aan iets dat spanning verhoogt, maar gaat geluid daar onaangetast doorheen? ZIjn toch enorme spoelen (zoals het in mijn hoofd werkt met een trafo). Dus om dat 'passief' te doen, leek me lastig/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TheNephilim schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:57:
[...]

Keurig, dus ipv. 2 bananenstekkertjes per speaker is één zo'n 'DIN speaker 2p m' genoeg?
Klopt, zo'n stekker heeft de plus en min in 1 stekker zitten. Het pinnetje is de + en en streepje is de min.
Hierdoor hoef je ook niet op te letten of je hem goed aansluit, gewoon 1x goed er aan maken en dan is het vrijwel plug&play.

Eventueel als je de raspberry in een behuizing bouwt, kun je ook met een female chassisdeel werken.

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1049324-0/luidspreker-chassisdeel-aansluiting-2-soldeeraansluiting.jpg

Dit type connectoren zijn al zo oud als de weg naar Rome en op hele oude radio's e.d. kom je ze vaak nog tegen, maar voor jouw doel doen ze precies wat er moet gebeuren.

Let wel ff op de voorraad, ik zie dat het chassisdeel wat ik aanwijs op de foto uitverkocht is, maar er zijn er vast meer.

[ Voor 37% gewijzigd door Fairy op 18-09-2020 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

kraats

Ik rol

JvS schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:39:
Kan je eens een voorbeeld geven? Ik dacht ook aan iets dat spanning verhoogt, maar gaat geluid daar onaangetast doorheen? ZIjn toch enorme spoelen (zoals het in mijn hoofd werkt met een trafo). Dus om dat 'passief' te doen, leek me lastig/
In professionele apparatuur worden vaak signaaltrafo's gebruikt. Veelal om te ontkoppelen, maar je kunt ook meer wikkelingen op de secundaire kant t.o.v. de primaire kant gebruiken en zo de spanning daar verhogen ten opzichte van de ingang (met minder stroom, dus vermogen wordt niet magisch meer). Op https://service.shure.com...-use-and-how-does-it-work staat wel één en ander beschreven.
Trafo's worden bijvoorbeeld ook gebruikt als step-up transformatoren voor platenspelerelementen. Ze zullen het geluid altijd iets beïnvloeden, maar dit zou beneden hoorbare waarden moeten kunnen. En gelukkig kun je ze ook heel klein wikkelen (gaat toch geen vermogen doorheen) zodat ze ook heel klein kunnen blijven.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ah 25db gain, das wel vrij substantieel en gewoon 20-20.000hz ook, netjes

• Oesie
Jag schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 06:40:
Een Line out kan je splitten, hoeveel apparaten ga je eraan hangen?

Rg58 kabel icm rean rca pluggen gebruik ik voor dit soort toepassingen. Rg58 is coax maar redelijk beperkte diameter en betaalbaar.
Ik zou eigenlijk iets willen maken zoals hieronder vanwege de dikte (tenzij dit natuurlijk wordt afgeraden).
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0339/2397/products/RCA_Cables_1024x1024_clipped_rev_1_645b1b81-938f-4ba0-b3ba-dddb200ba447_950x.jpeg?v=1544733303

In jou voorbeeld met de RG58 kabel moet je er twee gebruiken toch? En wat gebruik je dan om deze te splitten naar drie 'kanalen'. Zoiets en dan keer twee :? :
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71o0myOUMHL._AC_SL1500_.jpg

Ik wil uiteindelijk drie apparaten aansluiten op +/- 10 meter afstand van de versterker. De drie apparaten hebben qua ingang een jack en een RCA/tulp ingang, zie hieronder.
  • Bose Soundtouch (jack input)
  • Speakersetje (jack input)
  • Versterker (RCA/tulp line in)
Dus ik dacht de RCA/tulp kabel om te zetten naar jack. Deze te splitten met zoiets als hieronder en vervolgens weer de jack verlegen naar jack of omzetten naar RCA/tulp Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61HHzo%2BmZDL._SL1200_.jpg

Maar als ik dit probeer te zoeken vind ik bijna niks voor deze instructie wat ik opmerkelijk vindt. Zie ik iets over het hoofd en wat zou het dan 'moeten' worden :? Van de week moet ik de vloer leggen en moet ik dus de kabel hebben liggen.. what to do?

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Oesie bovenste afbeelding is een coaxkabel splitter.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

RichieB schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:26:
De beste oplossing hiervoor is om op je versterker de input gain van de ingangen aan te passen zodat ze allemaal ongeveer gelijk zijn.
Op mijn avr2311 zou dat idd geen issue zijn vanwege bovenstaande functie. Dit gaat echter om een pionier a550r, jaren 90 amp. Die kennen dat soort foefjes niet ;)
En Windows volume staat al maximaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Oesie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:30:
[...]

In jou voorbeeld met de RG58 kabel moet je er twee gebruiken toch? En wat gebruik je dan om deze te splitten naar drie 'kanalen'. Zoiets en dan keer twee :? :

Van de week moet ik de vloer leggen en moet ik dus de kabel hebben liggen.. what to do?
Je moet inderdaad per apparaat twee van die RG58 kabels leggen. Vooral niet te moeilijk denken, gewoon die kabel in de grond stoppen. Pluggen en splitters maak je er gewoon later een keer op, dat hoef je niet helemaal uitgekristalliseerd te hebben. Wat ik zou doen:

Onkyo: Splitter van 1x stereo naar 3x stereo (RCA)
Kabels: RG58 van splitter naar de apparaten (later RCA pluggen op maken)
Apparaten: Indien Jack nodig, Verloop van stereotulp naar jack gebruiken

Maar dat kan ook anders, belangrijkste is dat je een redelijk kleine kabel hebt die geen storing oppikt kan wegwerken en dat kan gewoon nu al. Geen paniek nodig :).

Zo te zien is die kabel er ook in stereo:
https://www.bax-shop.nl/a...1-signaalkabel-1-00-meter

Het gaat dus om een losse kabel he, niet om voorgemaakte coax kabels. Hier moet je zelf nog pluggen op zetten (handig als je een 'custom' installatie doet).

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 19-09-2020 11:09 ]

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 06:51:
[...]

Even domme vraag misschien. Je hebt wel een bandje erin als je je deck test?

Mijn Panasonic doet nl. precies hetzelfde als jou deck als ik er geen bandje in doe. De sensor meet namelijk de band snelheid op de andere spoel. En die draait niet mee zonder bandje = einde tape = stop.
Band zit erin, zoals een ander Tweaker reageerde, waarschijnlijk moet ik de loopwerk schoonmaken.
Ik denk dat er naast schoonmaken ook opnieuw invet moet worden, want er zit nog oude vet in.
Tja, dat wordt een klus. alleen nog kijken welke vet toegestaan is.

[ Voor 9% gewijzigd door MedionAkoya op 20-09-2020 11:31 ]

Trein?

• Oesie
JvS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:03:
[...]

Je moet inderdaad per apparaat twee van die RG58 kabels leggen. Vooral niet te moeilijk denken, gewoon die kabel in de grond stoppen. Pluggen en splitters maak je er gewoon later een keer op, dat hoef je niet helemaal uitgekristalliseerd te hebben. Wat ik zou doen:

Onkyo: Splitter van 1x stereo naar 3x stereo (RCA)
Kabels: RG58 van splitter naar de apparaten (later RCA pluggen op maken)
Apparaten: Indien Jack nodig, Verloop van stereotulp naar jack gebruiken

Maar dat kan ook anders, belangrijkste is dat je een redelijk kleine kabel hebt die geen storing oppikt kan wegwerken en dat kan gewoon nu al. Geen paniek nodig :).

Zo te zien is die kabel er ook in stereo:
https://www.bax-shop.nl/a...1-signaalkabel-1-00-meter

Het gaat dus om een losse kabel he, niet om voorgemaakte coax kabels. Hier moet je zelf nog pluggen op zetten (handig als je een 'custom' installatie doet).
Duidelijk. Voor het plaatsen en trekken door PVC lijkt me de genoemde ProCab Sig58 wel fijn (zitten de 'kabels' al aan elkaar). De RG58 kabel lijkt wel dikker te zijn en wellicht iets veiliger om de kwaliteit te borgen of zou dat ook prima moeten gaan met de ProCab Sig58? Dan ga ik morgen maar één van die twee bestellen samen met de genoemde connectors. Thanks!

De splitter en het afmonteren heeft inderdaad geen haast. Wel ben ik nieuwsgierig welke RCA splitter jullie voorstellen want ik krijg er toch bijzonder weinig gevonden :+

[EDIT]
Ik kom net nog dit tegen een: Stereo Audio Balun. Hiermee zou je je line-out versturen over een UTP kabel. Dat zou in mijn geval wel makkelijk zijn.. iemand daar ook ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1260912-0/tulp-omvormer-per-stuk.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Oesie op 19-09-2020 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Geen ervaring mee, maar balun's zie je wel vaker in de AV wereld. Als het niet al te veel kost zou ik het gewoon proberen. Wel zorgen dat er niet ook nog een netwerksignaal over die kabel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Oesie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:26:
[...]

De splitter en het afmonteren heeft inderdaad geen haast. Wel ben ik nieuwsgierig welke RCA splitter jullie voorstellen want ik krijg er toch bijzonder weinig gevonden :+
Op allekabels vind ik er tientallen. Deze bijvoorbeeld:
https://www.allekabels.nl.../tulp-splitter-kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
is er geen aparte topic voor koptelefoons hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 00:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Daan2020 schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:09:
is er geen aparte topic voor koptelefoons hier?
Het grote Headphones topic

Er is trouwens ook een puik werkende zoekfunctie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Ik zoek een splitter van één line out naar drie. Of denk ik gewoon te moeilijk en plak ik twee van die splitters achter elkaar. Lijkt me toch dat je het signaal evenredig wil verdelen en dus niet een splitter achter een splitter wilt plaatsen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Als je niet perse tegelijk wilt luisteren:
https://www.allekabels.nl...ulp-audio-schakelaar.html
https://www.allekabels.nl...ulp-audio-schakelaar.html

[ Voor 24% gewijzigd door Raymond op 20-09-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Thanks maar dit is van drie keer line-in naar één keer line-in.. ik zoek dus line out en zelfde signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Oesie schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:39:
[...]

Thanks maar dit is van drie keer line-in naar één keer line-in.. ik zoek dus line out en zelfde signaal.
Dit werkt twee kanten op, want het is een passieve schakelaar :)

In XLR kan ik wel een mooie oplossing vinden, maar dan moet je wel wat knutselen (opzich kan je prima een XLR plug aan een standaard tulpkabel monteren)
https://www.thomann.de/nl/millenium_sp_31.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Oesie schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:20:
[...]

Ik zoek een splitter van één line out naar drie. Of denk ik gewoon te moeilijk en plak ik twee van die splitters achter elkaar. Lijkt me toch dat je het signaal evenredig wil verdelen en dus niet een splitter achter een splitter wilt plaatsen :?
Eh ja, het is elektrisch identiek als je er twee achter elkaar gebuikt :P. Je denkt idd te moeilijk :). Line out splitten is vrij simpel.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 21-09-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 19:28
Ik ben van plan om een tweedehands versterker te kopen, uit 2015. Ik krijg vooralsnog niet het idee dat ik hem uitgebreid kan testen, is in zijn geheel niet meer aangesloten. En om nou alle 14 aansluitingen te gaan testen.. of is dat toch wel het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Justevo schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:49:
Ik ben van plan om een tweedehands versterker te kopen, uit 2017. Ik krijg vooralsnog niet het idee dat ik hem uitgebreid kan testen, is in zijn geheel niet meer aangesloten. En om nou alle 14 aansluitingen te gaan testen.. of is dat toch wel het beste?
Weinig over te zeggen zo. Lezende dat er 14 aansluitingen zijn zal het geen eindversterker zijn maar wat voor iets is het wel? Merk en type zou ook handig zijn om eventueel aan te kunnen geven of er bekende issues met het merk en/of serie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 19:28
FeaR schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:04:
[...]

Weinig over te zeggen zo. Lezende dat er 14 aansluitingen zijn zal het geen eindversterker zijn maar wat voor iets is het wel? Merk en type zou ook handig zijn om eventueel aan te kunnen geven of er bekende issues met het merk en/of serie zijn.
Denon AVR-X1200W, met 14 aansluitingen bedoel ik van alle 7 speakers dus 2 pluggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:55
Heeft er iemand ervaring met een av receiver op de slaapkamer? Het is op slaapkamers nogal stoffig doorgaans, is daar een av receiver wel op berekend?

We zijn de boel aan het restylen, de grote kleding kast gaat weg en daarvan in de plaats komt een mooie laag en breed meubel. Tv komt aan de muur en daarbij wil ik zuil speakers gaan neerzetten. Soort van home cinema in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Als het er doorgaans stoffig is moet je eens wat vaker luchten en schoonmaken ;)
Maar verder moet dat ding het prima kunnen hebben lijkt me, dr zijn er wel meer die jaren nauwelijks afgestoft worden. Ongeacht de locatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
The Eagle schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:17:
Als het er doorgaans stoffig is moet je eens wat vaker luchten en schoonmaken ;)
Maar verder moet dat ding het prima kunnen hebben lijkt me, dr zijn er wel meer die jaren nauwelijks afgestoft worden. Ongeacht de locatie :)
Stoffen boxspring, nuff said? : :| ( Die gaat over een tijdje het huis uit ! )

Ben praktisch elke dag aan het stoffen en luchten joh, maar er is geen houden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@flugelisoke Zolang je niet met met geforceerde overdruk in een krap dressoir honden en katten haren, je receiver plaatst. Waarbij tijdens het plaatsen de rubberen voetjes aan de onderkant er tijdelijk af moeten

[ Voor 19% gewijzigd door Lip op 22-09-2020 02:58 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@flugelisoke Zolang je niet met met geforceerde overdruk in een krap dressoir in een dierenpaleis, je receiver plaatst. Waarbij tijdens het plaatsen de rubberen voetjes aan de onderkant er tijdelijk af moeten

in een dierenpaleis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Lip schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 02:57:
@flugelisoke Zolang je niet met met geforceerde overdruk in een krap dressoir honden en katten haren, je receiver plaatst. Waarbij tijdens het plaatsen de rubberen voetjes aan de onderkant er tijdelijk af moeten
Oh nee, hij zal dan gewoon vrij komen te staan op het meubel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

flugelisoke schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:21:
[...]

Stoffen boxspring, nuff said? : :| ( Die gaat over een tijdje het huis uit ! )

Ben praktisch elke dag aan het stoffen en luchten joh, maar er is geen houden aan.
Zet er de stofzuiger met een meubelborstel eens op, doet wonderen.
Swiffer helpt idd niet op stof nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Vandaag de stap gemaakt en na veel getreuzel een UMIK-1 besteld.

Hoewel ik audyssey multeq xt32 gebruik om de kenwood versterker toch nieuwsgierig hoe een meting er in REW gaat uitzien. Nog geen minidsp gekocht. Eerst maar eens stoeien met REW.

Tweede reden is dat ik van plan ben om zelf een paar luidsprekers te bouwen en dan is een meetmicrofoon een handige tool.

Heb je perse HD minidsp nodig of volstaat de goedkopere versie?

• Triblade_8472
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:18
Ik zit te denken om een draadloze koptelefoon te kopen.

Het heeft de audiocodec aptX en Bluetooth 4.1.

Is dit geschikt om films te kijken en wat te gamen?
Dan denk ik richting vertraging van audio tov het beeld.

Denk bij game niet aan hardcore FPS maar meer casual, WoW enzo.

Ik weet dat er aptX Low Latency bestaat, maar weet niet of dat een 'must' is, gezien er geen on-ear headsets van zijn op t.net/pricewatch. (ik vind over-ear vreselijk)

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Wat betreft de UMIK-1 ben ik niet slim gestart. :+

Heb nog een Presonus audiobox two. Daar had ik voor minder geld twee Behringer ECM8000 aan kunnen sluiten. Ook geschikt om via de Zoom H6 stereo op te nemen. Geen gepiel met een brak usb kabel maar aansluiten met een volwaardige XLR microfoon- en signaalkabel.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Triblade_8472 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:13:
Ik zit te denken om een draadloze koptelefoon te kopen.

Het heeft de audiocodec aptX en Bluetooth 4.1.

Is dit geschikt om films te kijken en wat te gamen?
Dan denk ik richting vertraging van audio tov het beeld.

Denk bij game niet aan hardcore FPS maar meer casual, WoW enzo.

Ik weet dat er aptX Low Latency bestaat, maar weet niet of dat een 'must' is, gezien er geen on-ear headsets van zijn op t.net/pricewatch. (ik vind over-ear vreselijk)
Daar kom je denk ik pas achter als je het uitprobeert. Mind you, een TV heeft ook beeldbewerkers aan staan die potentieel kunnen vertragen. Met een receiver kun je vaak het eea instellen qua lipsync enzo, dat kan helpen. Maar verder is het vooral uitproberen lijkt me.
Lijkt me trouwens een prima vraag waar je een eigen topic voor zou kunnen openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies :)

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:50
Op welke sites verkopen jullie je oude hifi spullen?
Heb een dali 3.0 set, harman kardon en revox set en av receivers maar volgens mij ga ik niet veel succes hebben op tweakers of Facebook.

• AkaAlias
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Hallo allemaal. Sinds vandaag heb ik een DHT pre-amp van Sheer Audio in mijn bezit.
Ik heb nul ervaring met buis versterkers en vroeg me af hoe je er in hemelsnaam achterkomt wat voor buizen je erin kan prikken. Er zitten nu één 6x4 buisje in en twee 3Q5GT buizen in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJKxByqwP3GlWsCmgBS5L2lTot4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QiCEmt7s4866AEaOE9lhOSDt.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik ook nog deze "vi 103 10e/305 p" "magic eye" buizen maar ik heb geen idee of ze geschikt zijn. Ik ga ervan uit dat ik dingen kan slopen door er verkeerde lampen in te steken. Wie weet meer over het onderwerp, of kan me naar het juiste topic verwijzen? Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAfbe3ffUgTRWc3BTe6NhCtjuDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9mWXdyt16m4g1auSbJ1BtMC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Gaaf ding :) Ik denk dat je het beste met je vraag terecht kunt in Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2
Daar zitten best wat kenners van buizenamps

• AkaAlias
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Hey @The Eagle, bedankt voor de doorverwijzing. Ik ga daar eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik ben van plan mijn Cowon iAudio D2 onder 't stof weg te halen en nu zit ik met het probleem dat in-ears (jaren een CX300 met de D2 gebruikt) voor mij afgeraden zijn i.v.m. regelmatig verstopte oren :/

Nu ben ik naar over-ears aan het kijken, maar nu weet ik niet of ik een willekeurige over-ear hoofdtelefoon met de D2 kan gebruiken of dat er een headphone-amp tussen moet. Is dat een kwestie van een hoofdtelefoon kiezen met dezelfde impedantie? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39
We hebben onze 2.0 versterker weggedaan omdat het geen digitale ingang had, en wij ook geen apparaat meer hebben die een analoog uitgang heeft.

Dus zoek ik een nieuwe stereo versterker met een digitaal ingang.

Een 2.0 stereo versterker is voor ons goed genoeg voor muziek luisteren en ik heb deze twee op mijn lijst gezet:

1-) pricewatch: Denon PMA-800NE
2-) pricewatch: Marantz PM6006 Zwart

Maar bij sommige films missen we wat volume op de gesprekken dus dacht ik dat het opgelost kan worden door een center speaker.
Dan zou ik een 2.1 kunnen kopen en later center speaker erbij kopen maar is die .1 uit de 2.1 alleen bedoeld voor een subwoofer?
En gaat de kwaliteit van de stereo erg achteruit bij een 2.1 in dezelfde prijsklasse als de 2.0?

pricewatch: Denon PMA-600NE Zilver

edit:
https://tweakers.net/pric...e/1372474;578213;1514538/

[ Voor 3% gewijzigd door Gondor op 27-09-2020 12:06 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39
Ik heb wat zitten lezen en de .1 van de 2.1 is dus voor de subwoofer en niet center speaker.
Dan wordt het gewoon een 2.0 versterker.

En moet ik wat verder zoeken naar een centerspeaker voor voices in films.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:08
Wat je dus zoekt is een 3.iets. Die vind ik niet zoveel, slechts een pioneer via Amazon. Dan kom je dus al snel uit bij een 5.1 receiver.
Pagina: 1 ... 70 ... 100 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6