• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:27
Mede-auteur:
  • Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03 21:13

Wijnands

Het grote headphones / koptelefoon / hoofdtelefoon topic
Regelmatig verschijnen er nieuwe topics in Audio en HiFi over koptelefoons, vooral over welke mensen moeten kopen. Daarom leek het mij een goed idee om een groot headphone topic te openen. Voor alle vragen, ervaringen en advies :) . Vooral een goede topicstart zodat beginners een goed beeld kunnen krijgen van alle headphones die er zijn, het is nogal een grote wereld.

Wat vooral belangrijk is om te weten, is dat iedereen zijn headphones anders ervaart. Sommige mensen vinden veel bas fijn, terwijl anderen juist weer de voorkeur geven aan hoge tonen die wat meer aanwezig zijn. Uiteindelijk gaat het er vooral om wat je zelf fijn vind, en dat moet je vooral uitproberen.

Er zijn zat mensen die beweren dat bepaalde headphone amps (zie meer daarover hieronder) niets uitmaken, terwijl anderen erbij zweren. Uiteindelijk zal (zeker in de audiofielen-wereld) iedereen denken dat ze het beter weten. Daarom is mijn grootste advies om niet uit te gaan van een enkele mening, maar kijk wat er door veel mensen wordt gezegd over een headphone, op die manier krijg je het beste beeld van een headphone. Uiteindelijk is het belangrijkste je eigen ervaring, en die kan je alleen krijgen door daadwerkelijk goed naar een headphone te luisteren :) .
Links
http://www.head-fi.org/ website met een actief forum over de meer serieuze hifi zaken. Veel over hoofdtelefoons ook.
http://www.headphone.com/ Amerikaanse winkel met her en der ook nuttige en vrij objectieve informatie.
Buying guide op life hacker.
Buying guide op head-fi met onderverdeling naar budget.
Beknopte gids op head-fi (voor als je weinig tijd hebt ;) )

Types headphones
Oordopjes
Wel bekend omdat ze nogal 's meegeleverd worden met apparatuur zoals de Ipod. De pasvorm is vaak niet geweldig en ze sluiten vrij weinig omgevingsgeluiden af. Bij de serieuze luisteraar is dit type het minst populair.
in-ear oordopjes
Momenteel een vrij populaire keuze bij de mobiele luisteraar. Ze zijn onopvallend en, omdat ze dieper de gehoorgang in gaan, sluiten ze omgevingsgeluiden beter af. Nadeel is dat niet iedereen daar even goed tegen kan. Te krijgen vanaf een paar euro tot duizend euro.
Open hoofdtelefoon
De oorschelpen zitten op of over de oren. De buitenkant van de schelpen is open. Geluid klinkt vaak wat ruimtelijker. Je hoort meer omgevingsgeluid en de omgeving kan jouw muziek ook beter horen.
Gesloten Hoofdtelefoon
De oorschelpen zitten ook hier op of over de oren. De buitenkant is open. Geluid kan wat minder ruimtelijk klinken. Je hoort minder omgevingsgeluid. Je omgeving hoort jouw muziek (vrijwel) niet.

Soorten Hoofdtelefoon
Hoofdtelefoons zijn grofweg in een paar soorten te verdelen

Commercieel
De monster "Beats" serie is hier een aardig voorbeeld van. Uiterlijk speelt een grote rol. De geluidsweergave is afgestemd op top40 muziek.

DJ
Bedoelt om een DJ in staat te stellen z'n kunsten te beoefenen. Veelal gesloten types. De oorschelpen zijn zo opgehangen dat het makkelijk is om ook met een oor te luisteren. Geluidsweergave legt meestal de nadruk op de bassen.

Studio
Studio hoofdtelefoons zijn ontworpen om een zo neutraal mogelijk geluid te geven. Dit kan erg prettig zijn voor bijv. klassieke muziek. Een studio hoofdtelefoon kan heel confronterend de zwakke punten in je muziekbestanden en je speler weergeven.

Merken
AKGVan oorsprong een Oostenrijks bedrijf. In 1994 over genomen door het Amerikaanse Harman industries. Assortiment is vrij breed, zowel oordopjes als hoofdtelefoons. Aparte lijn onder de naam "Quincy Jones Signature".
BeyerdynamicEen Duits familie bedrijf uit 1924 wat nog steeds in handen van de familie is. Groot geworden met professionele toepassingen. Geen oordopjes in het assortiment. Leveren tegenwoordig ook een paar budget modellen onder de 100 euro maar zijn vooral bekend voor hun studio hoofdtelefoons en hun produkten gericht op de serieuze muziekliefhebber. Veel open modellen maar ook wel wat gesloten hoofdtelefoons.
Fischer AudioRelatieve nieuwkomer op de markt. Breed assortiment vanaf goedkope dopjes tot de beroemde FA-002, 003 en 006 modellen. Vrij populair op de fora zoals head-fi. Helaas nog niet in Nederlandse winkels te vinden.
GradoEen Amerikaans familiebedrijf wat oorspronkelijk bekend werd door elementen voor platenspelers te maken. Later kwamen daar ook hoofdtelefoons bij. Om met de tijd mee te gaan is men ook in-ear oordopjes gaan maken. Apart aan Grado is dat de hoofdtelefoons allemaal open ontwerpen zijn.
SennheiserSennheiser heeft in de jaren 90 met succes de overstap gemaakt van een niche speler naar een wereldwijd bekend merk. Assortiment is heel breed van zeer goedkope oordopjes tot de zeer prijzige HD 800.
ShureAlweer een Amerikaans bedrijf. Van oorsprong groot geworden in de professionele markt. Sinds een aantal jaren bekend geworden met goede kwaliteit in-ear oordopjes maken ze sinds 2009 ook grotere hoofdtelefoons.
Vele, vele anderenZeker als je wat op de grotere fora gaat lezen kom je nogal 's wat exotische merken tegen. Met name op de markt voor de in-ear dopjes zijn er heel erg veel bedrijven actief waar de een nog specialer lijkt dan de andere.

Waar koop je die dingen?
De gemiddelde electronica zaak komt vaak niet veel verder dan Sony, Philips, Panasonic en een beperkte selectie van Sennheiser. Als je in dit topic uitkomt is de kans groot dat je juist iets beters wilt dan dat. Proberen voordat je koopt is meestal niet mogelijk.

De plaatselijke hifi zaak
Veelal hebben deze een wat duurder assortiment. Luisteren is nooit zo'n probleem. Hou er wel rekening mee dat je voor het advies en de winkel ook wel wat betaald.
De muziekwinkel
Een beter gesorteerde muziekwinkel heeft vaak wel het e.e.a. aan hoofdtelefoons. Zeker studio modellen zijn hier goed te vinden. Prijzen zijn niet altijd even laag als de grotere internet shops maar voor 10-20% heb je wel het gemak van het op je gemak kunnen uitproberen.
Aanraders
Feedback Winkels in Utrecht, Eindhoven, Apeldoorn en Rotterdam.
Musicmaniacs in Haarlem
Thoman is een grote webwinkel uit Duitsland. Breed assortiment en scherpe prijzen. Ook regelmatig leuke aanbiedingen.
Bax-shop Vrij grote Nederlandse webwinkel. Iets meer op de DJ gericht dan Thomann. Goede service.
Ebay Heb je een bepaald model op het oog dan kan het de moeite waard zijn om ook op ebay de prijzen te controleren. Let hierbij wel op de reputatie van de verkoper! Ebay is ook een goede bron voor de, soms lastig te vinden, reserve onderdelen. Zeker earpads en kabels kunnen forst goedkoper zijn.

Suggesties zijn welkom Weet je een echte winkel met een aardig assortiment, redelijke prijzen en de mogelijkheid om op je gemak wat te luisteren en te kiezen dan hoor ik het graag.

Waar let je op bij het uitzoeken
Uiteindelijk is een hoofdtelefoon heel persoonlijk. Het ding moet prettig zitten en lekker klinken met jouw muziek. In dit topic en op andere fora kun je veel suggesties vinden. Je kan reviews lezen tot je rode ogen hebt maar een hoofdtelefoon moet je gewoon proberen.

Pasvorm

Bij oordopjes kun je hier nog wel iets aan doen door andere kussentjes of siliconen "tips" te gebruiken. Hoofdtelefoons is dat veel moeilijker, zo'n ding moet goed zitten en blijven zitten.

Impedantie
Een waarde die in ohm wordt vermeld bij de specificaties. Heel kort door de bocht, hoe hoger dit cijfer hoe harder je afspeel apparatuur moet werken. De meeste mp3 spelers kunnen tot zo'n 100 ohm goed aan.

Hoe het klinkt
Ook dit is heel persoonlijk. Als je het meeste vanaf een portable apparaat zal luisteren neem dit dan mee naar de winkel. Laad een mix van wat je vaak luistert en neem de tijd om te luisteren en te vergelijken.

Constructie
Als je van jezelf weet dat je niet altijd even zachtzinnig bent met je spullen let dan ook op de bouwkwaliteit. Vervangbare kabels zijn dan een absolute pre.

Inspelen oftewel burn-in
Ga je jezelf een beetje inlezen dan kom je deze term al snel tegen. Veel liefhebbers zijn ervan overtuigd dat het inspelen de kwaliteit ten goede komt. Er zijn zelfs mensen die een nieuwe hoofdtelefoon eerst 10-20 uur continue "white noise" laten spelen voordat ze zelf gaan luisteren. Over het nut zijn de meningen enigszins verdeeld.

Speciaal voor de internet winkelaar
Op deze site kun je de frequentiemetingen van verschillende koptelefoons bekijken. Die vertellen je wat je in relatieve zin kan verwachten van een koptelefoon.
Is de grafiek aan de linkerkant hoger, dan ligt de nadruk op bas. Is de grafiek rechts hoger, dan ligt de nadruk op hoge tonen. Ideaal is een neutrale koptelefoon waarvan de grafiek zo recht mogelijk is, met een paar slingeringetjes aan de rechterkant (die daar zitten omdat het menselijk oor dezelfde karakteristieken kent).

Accessoires
Versterkers
Dingen doen wat het woord al zegt, ze versterken het geluid waardoor de combinatie van je hoofdtelefoon en je speler beter kan gaan klinken. Te krijgen met een netvoeding en portable. Ook hier vinden we weer vele, vele merken. Aanraders:
jds labs
Fiio Chinees bedrijf, met name bekend van de prettig geprijsde E5 en E6 portable versterkers.
iBasso Wat duurder, wat beter en groter dan Fiio.

DAC
Wie wil er een stukje over losse DACs schrijven?

Wat moet ik nu kopen?" posts in dit topic
Lees om te beginnen een van de buying guides door waar hier naar gelinkt wordt. Ga 's een beetje neuzen in de pricewatch en kom dan met een shortlist. Als je die post met een stukje over je muzieksmaak, wat je nu gebruikt en waarom dat niet bevalt en in wat voor omstandigheden je het meeste gaat luisteren dan kun je gericht advies krijgen.

Let op je gezondheid!
Het is verleidelijk om je muziek lekker hard te zetten en je zo van de wereld af te sluiten. Helaas kun je, zeker met oordopjes, jezelf op die manier prima aan een permanente gehoorbeschadiging helpen. Merk je dat je je muziek steeds een tandje harder zet? Dan is het wellicht toch 's tijd om een gehoortest te laten doen.

Ik zoek nog mede-auteurs die het leuk vinden om bij te dragen aan de topicstart. Vooral reviews van headphones zijn erg welkom, maar ook ander advies :) . De topicstart is nu nog vrij summier, maar ik hoop deze verder te vullen in de komende tijd (onder andere met een aantal reviews van m'n eigen koptelefoons).

Ook wil ik dit topic nog een likje verf geven binnenkort :) .

[Voor 88% gewijzigd door FeaR op 25-10-2015 14:39]

• ReVision
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-08-2018
Dit topic vind ik nou een zeer goed idee! Zelf ben ik ook opzoek naar een nieuwe koptelefoon welke ik kan gebruiken icm mijn iPod en mijn stereo versterker.

Belangrijkste eisen zijn, gesloten, noise cancelling (actief of passief) en als laatst een mooi design.
Budget ligt tussen de 100/125 euro.

Tot nu toe kom ik uit op de AKG K 272 HD wat volgens mij en veel reviews een prima keuze is.
Wat ik me echter afvraag, ik lees op veel forums en in reviews dat mensen vaak een aparte headphone versterker gebruiken.

Ik wil hem zelf of op mijn Pioneer A447 versterker aansluiten welke gekoppeld zit aan mijn CDspeler, heb ik in dit geval ook een losse headphone versterker nodig of is dat overbodig en enkel nodig als ik thuis direct vanaf mijn iPod wil luisteren?

[Voor 4% gewijzigd door ReVision op 28-11-2011 00:59]

| Discogs | Flickr |

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-11-2021
ReVision schreef op maandag 28 november 2011 @ 00:54:
Dit topic vind ik nou een zeer goed idee! Zelf ben ik ook opzoek naar een nieuwe koptelefoon welke ik kan gebruiken icm mijn iPod en mijn stereo versterker.

Belangrijkste eisen zijn, gesloten, noise cancelling (actief of passief) en als laatst een mooi design.
Budget ligt tussen de 100/125 euro.

Tot nu toe kom ik uit op de AKG K 272 HD wat volgens mij en veel reviews een prima keuze is.
Wat ik me echter afvraag, ik lees op veel forums en in reviews dat mensen vaak een aparte headphone versterker gebruiken.

Ik wil hem zelf of op mijn Pioneer A447 versterker aansluiten welke gekoppeld zit aan mijn CDspeler, heb ik in dit geval ook een losse headphone versterker nodig of is dat overbodig en enkel nodig als ik thuis direct vanaf mijn iPod wil luisteren?
Ik heb vroeger de AKG K271 gehad (de Pro broer van de K272, voorderest het zelfde) en deze deed het wel met m'n iPod maar -erg- zacht.

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:49

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik twijfelde ook tussen de AKG 2*** en de Sennheiser 595 en de 650; ben voor de 595 gegaan en het geluid wordt steeds beter. :D Heb hem nu een jaar. Als je goed zoekt kun je hem voor 120 halen.

Gulfstream G650

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor mij is er eigenlijk alleen beyer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• allstarted1
  • Laatst online: 15:48
Leuk topic!

Heb zelf een paar leuke modellen in huis zoals de Q701 van AKG en de HD25-II van Sennheiser. Zoals teh_twisted al aangeeft geven sommige merken koptelefoons zoals de AKG's en high-end Sennheisers een zacht geluid in combinatie met iPods of mobiele telefoons. Dit komt omdat de geluidsbron niet het benodigd vermogen kan leveren voor de koptelefoon. Zeer irritant met open koptelefoons zoals de AKG's.

Voor mij is de Q701 voor de wat rustigere varianten muziek een van de mooiste opties, een hele mooie ruimtelijkheid en daardoor een erg rustig geluidsbeeld. Wel blijven de bassen erg achter, en soms echt te zacht (op een goede versterker).

De HD25-II van Sennheiser levert in op ruimtelijkheid, maar weet wel weer goed om te gaan met bass. Daarnaast sluiten de shells je oren erg goed af; ik hoor niets van mijn omgeving, terwijl mijn omgeving mij niet kan horen.

Die HD25 is dan ook mijn dagelijkse koptelefoon (ook vanwege het compacte formaat). De Q701 zal je, naast dat je enorm veel last hebt van het straatgeluid, de nodige fronsende blikken opleveren. Dat ding is gigantisch! :P

Zelf zou ik graag nog eens een Beyer Dynamic proberen en de HD800 van Sennheiser. Alleen die prijzen, van de HD800, daar kun je een heel leuke Hi-Fi set van kopen :P

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:13
Erg leuk topic idd ^^ Volgens mij is hier wel veerl vraag naa, qua informatie e.d. Heb momenteel zelf de Senneheiser HD555 maar die word in verband met het achteruitgaan van de koptelefoon binnekort vervangen.

Ben afgelopen donderdag bij een hifi zaak geweest en ik ben helemaal weg van het geluid van de Beyer. Wat heeft die DT880 een super gaaf geluid. Helaas niet kunnen testen tegenover de HD800. Die hadden ze niet meer liggen :(

Waarschijnlijk heb ik voor het eind van de week een dt 880 thuis liggen met een leuk versterkertje.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:59
Leuk topic!

Ik heb zelf een aantal koptelefoons, waaronder Sennheisers en Allessandro's. Hoogtepunt is echter de Denon AH-D5000. Heerlijke koptelefoon, mooi geluid en uitstekend draagcomfort. Daarnaast heb ik een aantal versterkers en dac's gemaakt/ gesoldeerd. Vooral de buizenversterkers maken leuk luisteren (lang leve vervorming). Beste versterker tot nu toe is de Millitt Minimax. Leuk om te maken en klinkt goed.

Volgende stap is een luistertest van een mooie stax of audeze, maar das nog ff doorsparen! (ik ben bang dat ik na het luisteren gelijk mijn portemonnee trek!)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:42

Touchdomex

Meisje!

PX100II. Alleen al voor het comfort en je kan het met alle apparaten fatsoenlijk aansturen zonder tussenkomst van een versterker.

Thuis wil ik nog een Grado hebben maar goed geld....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:59
Mocht iemand deze aan gaan schaffen dan kom ik graag ff luisteren!!

https://audeze.com/audeze-lcd-3

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:03
Ik heb zelf een Sennheiser HD448, en nog nooit spijt van gehad! Zeker bij het kijken van films met Dolby Digital of DTS geluid érg zuiver geluid, en ook met muziek luisteren erg mooi geluid.
Sterker nog: ik zag laatst een winkel hier in de stad, waar ze maar liefst 4 van die HD448's hadden liggen voor het beluisteren van CD's.

Maarja, misschien voor een audiofiel weer niks deze hoofdtelefoon, voor mij goed genoeg...

Zelf ben ik toendertijd gewoon gaan luisteren bij de Media Markt, en kwam dit naar mijn mening mooier naar voren ten opzichte van de duurdere HD555. Prijzen + Specs van de HD448.

De hoofdtelefoon heeft zelf zo ongeveer 1 meter aan snoer, daarnaast wordt er nog een verlengsnoer van 2 meter bijgeleverd van goede kwaliteit, met gold-plated 3,5mm pluggen.

• Fantasma
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05-2022

Fantasma

Just a ghost.

**

[Voor 100% gewijzigd door Fantasma op 17-03-2017 14:31]

• RonaldMones
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-03-2022
Voor alleen muziek luisteren vanaf je Ipod of mp3 speler is een Sennheiser HD202 ook aan te raden. Een koptelefoon betaalbaar voor iedereen en zit erg goed.

Ook de muziek kwaliteit van deze koptelefoon vind ik goed. Er zit fijn en lekker fris hoog in, maar ook de bass word niet weg gemoffeld.

Heb deze koptelefoon inmiddels 2 jaar en doet het nog altijd zoals het hoort. Verder zit er een lange kabel aan. Dit is soms lastig, maar in de meeste gevallen erg handig. Er zit een 3,5mm jack plug aan, en er word een verloop bij geleverd naar 6,5mm jack. Ook zitten de oorschelpen niet vervelend, ook niet na langer dragen.

[Voor 22% gewijzigd door RonaldMones op 29-11-2011 11:53. Reden: Nog wat info vergeten]

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

RonaldMones schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:50:
Voor alleen muziek luisteren vanaf je Ipod of mp3 speler is een Sennheiser HD202 ook aan te raden. Een koptelefoon betaalbaar voor iedereen en zit erg goed.

Heb deze koptelefoon inmiddels 2 jaar en doet het nog altijd zoals het hoort. Verder zit er een lange kabel aan. Dit is soms lastig, maar in de meeste gevallen erg handig. Ook zitten de oorschelpen vervelend, ook niet na langer dragen.
Het geluid is alleen erg slecht dus ja dat is jammer ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24
Touchdomex schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:53:
[...]

Het geluid is alleen erg slecht dus ja dat is jammer ;)
dat ben ik niet met je eens als je kijkt naar de prijs!, heb er nl twee voor de kinderen achter in de auto. lekker stil als je naar Frankrijk rijd en de kwaliteit verbaast me, (heb zelf een HD595)

diskeltische lurker

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 16:34
Ik heb hier een Sennheiser HD210 Pro en een HD485. De 210 is een neutrale koptelefoon die best wel geschikt is voor monitoring waar de HD485 meer een fun headphone is omdat het geluid wat gekleurd eruit komt. Zelf gebruik ik van deze twee alleen de HD210 omdat deze naar mijn oren veel beter klinkt (meer detail, meer zuiver). De HD485 heb ik aan mijn vriendin gegeven.

Ik wil graag een nieuwe headphone kopen en mijn keuze is eigenlijk al gemaakt.. Ik wil namelijk binnenkort de Sony MDR-Z1000 kopen omdat deze na het lezen van vele reviews en na eigen ervaring met mijn Sony MDR-EX1000 in-ears toch wel een erg goede headphone moet zijn. Dat kan ik lekker switchen tussen m'n in-ears en headphones zonder veel verschil qua geluid. :9

Voor onderweg vind ik in-ears fijner omdat ze lekker licht en comfortabel zijn. Voor thuis is het vaak fijner om even snel een headphone te pakken. :)

• Jorn1986
Fantasma schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:44:
[...]

Denk je dat deze het ook goed doet bij games? (BF3
weet eigelijk niet of ik echt gaming headset nodig heb of niet... :D
Heb niet echt een mic nodig (gebruik ik toch niet, te flauw om te praten :$ )
Ik denk dat BF3 er ook wel goed door zal klinken, zeker met de realistische geluiden waardoor het erg dicht bij de realiteit lijkt te staan. Hangt wel een beetje af van je geluidskaart: een on-board chip zal misschien minder mooi geluid doorgeven dan bijvoorbeeld een game-geluidskaart als de Creative X-Fi.

Ikzelf heb op m'n PC een Sennheiser PC-150, maar die is niet meer verkrijgbaar. De opvolger is de PC151, en ik denk dat die gewoon hetzelfde is als de PC-150 en hetzelfde goede geluid zal geven.

Ik raad je toch de PC151 aan voor PC-gaming, omdat deze een volumeregeling aan het snoer vast heeft zitten, zodat je precies met de volumeregelaar het juiste volume af kan stellen, zonder afhankelijk te zijn van software (denk aan: 70% is te zacht, 80% te hard bij een stapsgewijze software app).

Draagcomfort van de PC151 is ook heel goed, omdat deze geen oorschelpen óver de oren heeft, maar op de oren met zachte kussentjes. Daardoor hoor je dus wel wat omgevingsgeluid, in tegenstelling tot een gesloten hoofdtelefoon (zoals de HD448).

• thesurfingalien
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-06-2020
Prima initiatief! Als je hulp nodig hebt:

"Ik zoek nog mede-auteurs die het leuk vinden om bij te dragen aan de topicstart."

Stuur dan een PMetje!

Peter

[Voor 3% gewijzigd door thesurfingalien op 29-11-2011 12:57]

“We are the AudioDrones. Lower your skepticism and surrender your wallets. We will add your cash and savings to our own. Your mindset will adapt to service us. Resistance is futile.”

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-03 22:48
Kijk, zo'n topic kan men wat mee :)

Ik Heb zelf op dit moment een setup waar ik al een tijdje erg content mee ben: Een Sennheiser HD650 die ik voornamelijk gebruik, een ATH-A900 voor war lawaaierige omgevingen zoals LANs en Een Grado SR60i omdat ie zo lekker leuk klinkt, voornamelijk met gitaarmuziek, qua comfort verbleekt ie uiteraard in tegenstelling tot de andere twee. Ik heb ergens in voor het eerst een ATH-A500 gekocht (vanuit Japan laten komen nota bene) en dat was echt een openbaring, AT's hebben echt een gigantische soundstage en dat vond ik als gamer echt te tof. Uiteindelijk de HD650's via marktplaats gekocht nadat ik me begon te ergeren aan het toch wel vermoeiende geluid en scherpe hoge tonen van de A500. Als Bron een Littledoit DAC_II en MK III buizenversterker, ik ben al zo'n 2 jaar denk ik helemaal happy.

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

technopeuter schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:58:
[...]

dat ben ik niet met je eens als je kijkt naar de prijs!, heb er nl twee voor de kinderen achter in de auto. lekker stil als je naar Frankrijk rijd en de kwaliteit verbaast me, (heb zelf een HD595)
Ik heb ze zelf ook gehad dus weet ook waar ik over spreek maar het klinkt echt nergens naar. Totaal geen balans, veel te veel laag en weinig van de rest. HD201 is echt veel beter en kost precies hetzelfde. De HD201 mist wel wat laag maar er is veel meer balans in het geluid.

Anoniem: 397269

[b][message=37213125,noline]
[tr][td]Je kan een headphone op de gok kopen, maar vaak is het een goed idee om er een keer naar te luisteren in een winkel. Dan kan je gelijk voelen of hij lekker zit of niet.
Dit vind ik dus een van de grootste vergissingen die mensen maken. uiteraard is draagcomfort iets wat je kunt testen in de winkel maar wat betreft geluid en beleving is het verstandig om een koptelefoon thuis uit te testen.

Veel inferieure koptelefoons schijnen nogal goed te zijn in het verheerlijken bij een demonstratie van +- 5 minuten. Deze zijn vaak niet representatief voor dagelijks gebruik. Een goede koptelefoon dien je dan meestal een weekje uit te moeten testen met de spullen die je thuis hebt staan. Vaak is het zo dat de ervaringen dan bijgesteld wordt waarbij echt duidelijk wordt of iets wel of niet geschikt is.

Het "wennen" aan een koptelefoon is dus heel belangrijk en kan dus derhalve alleen maar thuis worden beoordeelt na een weekje.

Een handige tip van mij is gewoon een internetwinkel zoeken waar je zonder reden van opgaaf een product binnen 2 weken kan retourneren. Je koptelefoon uitzoeken en gewoon thuis uitproberen.

• Jorn1986
Anoniem: 397269 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:57:

Een handige tip van mij is gewoon een internetwinkel zoeken waar je zonder reden van opgaaf een product binnen 2 weken kan retourneren. Je koptelefoon uitzoeken en gewoon thuis uitproberen.
Vindt ik niet helemaal netjes. Daarnaast zitten hoofdtelefoons van bepaalde merken in blister-verpakkingen, en als die eenmaal open zijn geweest is er wat betreft retourneren van een product vaak al een probleem.

Gewoon naar de Mediamarkt/andere electronicazaak gaan, vragen of je je eigen mp3-speler even mag aansluiten op een hoofdtelefoon die je overweegt en luister even rustig ernaar, ook naar meerdere muzieksmaken.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:08
Jorn1986 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:41:
[...]

Vindt ik niet helemaal netjes. Daarnaast zitten hoofdtelefoons van bepaalde merken in blister-verpakkingen, en als die eenmaal open zijn geweest is er wat betreft retourneren van een product vaak al een probleem.

Gewoon naar de Mediamarkt/andere electronicazaak gaan, vragen of je je eigen mp3-speler even mag aansluiten op een hoofdtelefoon die je overweegt en luister even rustig ernaar, ook naar meerdere muzieksmaken.
Hoezo, is het dan netter om in een winkel te gaan luisteren en het daarna op internet goedkoper bestellen dan. :P
Die 2 weken dat je het product nog terug mag sturen zijn wettelijk bepaald juist om nog de optie te hebben een product terug te sturen waar je niet helemaal tevreden mee bent.
Het is dan natuurlijk niet netjes om tientallen koptelefoons te gaan bestellen maar dat is dan ook nogal overbodig.. ;)

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 16:34
Een echte goede koptelefoon zit sowieso niet in een blisterverpakking maar in een kartonnendoos. Alleen goedkope koptelefoons / gamer headsets zitten in blisterverpakking.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:18
Goede opmerking! Het klinkt misschien oppervlakkig, maar nu ik erover nadenk heb ik geen koptelefoons gezien die kwalitatief goed waren afgezien van de koptelefoons die in kartonnen verpakkingen zaten.

Maar ik ben ook van mening dat koptelefoons ook persoonlijk zijn:
  • doel van koptelefoon (thuis, onderweg, sporten)
  • genre muziek
  • closed/open
  • gear waarop de koptelefoon wordt aangesloten.. (impedantie)
Voor mij ben ik uiteindelijk na een 1,5 jaar headphones uitproberen toch gegaan voor een Sennheiser HD-25 II. No nonsens kwalitatief all round koptelefoon die niet al te prijzig is voor zijn prestaties.

• Jorn1986
Redblader schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:47:
[...]

Hoezo, is het dan netter om in een winkel te gaan luisteren en het daarna op internet goedkoper bestellen dan. :P
Die 2 weken dat je het product nog terug mag sturen zijn wettelijk bepaald juist om nog de optie te hebben een product terug te sturen waar je niet helemaal tevreden mee bent.
Het is dan natuurlijk niet netjes om tientallen koptelefoons te gaan bestellen maar dat is dan ook nogal overbodig.. ;)
Als het in een winkel 10 euro duurder is dan op internet, zou ik hem alsnog uit de winkel meenemen... je bent bij een internetwinkel alsnog weer 6,75 kwijt aan verzendkosten, en voor die 3,25 meer heb je hem meteen in huis.

Waarom zou je een koptelefoon bestellen die op papier super is, er eventueel leuk uit ziet, maar je nog nooit gehoord hebt? Mijn advies is toch echt: ga er naar luisteren in een winkel.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:33

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Even voor de goede orde, op GoT zijn er twee plekken waar headphones besproken kunnen worden. Als eerste hebben we de headphones voor onderweg welke in Accessoires & Navigatie passen en dan hebben we de headphones voor thuis welke hier in Audio en HiFi horen. Er zijn geen vaste eisen aan de headphone om vast te stellen in welk forum deze hoort. Er is wel aan gedacht om bijvoorbeeld te scheiden op prijs, maar dat gaat weer niet door bijvoorbeeld de Beats welke voor onderweg bedoeld zijn maar wel een flinke prijs hebben. En zo hadden ook sorteren op bijvoorbeeld impedantie wat haken en ogen. Maar ik denk dat jullie zelf wel aanvoelen wat voor headphones er hier in Audio en HiFi vallen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Redblader
Jorn1986 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:10:
[...]

Als het in een winkel 10 euro duurder is dan op internet, zou ik hem alsnog uit de winkel meenemen... je bent bij een internetwinkel alsnog weer 6,75 kwijt aan verzendkosten, en voor die 3,25 meer heb je hem meteen in huis.

Waarom zou je een koptelefoon bestellen die op papier super is, er eventueel leuk uit ziet, maar je nog nooit gehoord hebt? Mijn advies is toch echt: ga er naar luisteren in een winkel.
Tegenwoordig is het zo makkelijk om informatie te vinden over bijna alle modellen dat je toch ook wel vrij zeker kan zijn dat je een koptelefoon besteld die ook iets voor je is.
Niet elke winkel zal alle modellen hebben liggen waarin je geïnteresseerd bent dus vaak zul je toch een koptelefoon moeten bestellen zonder eerst te luisteren, als je een beetje goed research doet kan je dan ook wel zeker weten wat je er van kan verwachten.
Mocht het dan toch nog tegenvallen dan heb je dus nog de optie om hem terug te sturen binnen 2 weken als je een beetje voorzichtig bent geweest met de verpakking. :)

Ik heb mijn Ultrasone HFI-780 ook besteld zonder er eerst naar te luisteren maar doordat er gigantisch veel informatie over te vinden is op sites zoals Head-fi.org wist ik wat ik er ongeveer van kon verwachten en ik was er inderdaad tevreden mee.
Ook van andere bekende koptelefoons zoals bijv. de Beyerdynamic DT770 of ongeveer alle Sennheisers is zoveel informatie te vinden dat je moeilijk helemaal de mist in kan gaan bij aanschaf.

Het ligt dus ook wel een beetje aan de koper zelf, als je even de tijd neemt om research te doen kan je vaak een goede keuze maken, als je daar geen zin in hebt zul je inderdaad of in een winkel moeten gaan luisteren of op de gok iets bestellen, wat niet altijd even goed uitpakt.

• ReVision
Ik vind dat schoenmerlijn een uitstekend punt heeft mbt het thuis testen van de headphones. Afgezien van het feit dat sommige mensen het niet netjes vinden om een product te testen en dan weer terug te sturen. Is dit juist precies waar de koop op afstand wet voor is bedoelt. Je kunt het product gewoon bestellen rustig testen en als het niet bevalt kun je hem retour zenden.

In mijn geval zijn er vrijwel geen winkels in de omgeving waar ik headphones kan beluisteren. Of ik moet 50+ Km afleggen en dan nog hebben ze maar een klein aantal headphones en niet altijd wat ik zoek.

| Discogs | Flickr |

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 23:25

JapyDooge

NoxiousPluK

Geweldig dat dit topic er is :-)

Ik heb meteen een verzoekje voor de mensen hier:
Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon (doh) en dit zijn zo ongeveer mijn eisen:
- onder de 100 euro (later misschien een duurdere, maar voor nu lijkt dit me genoeg)
- ga 'm gebruiken op m'n macbook, iphone (versterker nodig?), en pc
- geen microfoon nodig (muziek only)
- ik luister zo'n beetje alles qua genres, vooral jazz, klassiek, rock maar ook metal, dnb, dubstep, en andere random herrie
- bij voorkeur gesloten ivm gebruik in publieke ruimtes

Ik heb op het moment de pricewatch: Logitech ClearChat Pro USB als headset.
Hier luister ik ook muziek mee maar ik mis vooral het laag.
Of dit nu ligt aan de ingebouwde USB geluidskaart of de headset zelf is mij niet helemaal duidelijk, maar mijn standaard Apple oordopjes die ik bij m'n iphone kreeg hebben meer bassweergave (alhoewel ze snel overstuurt zijn).

Had zelf in de pricewatch al o.a. dit gevonden:
pricewatch: AKG Q460 (Zwart)
+ headsetoptie
- half open

pricewatch: AKG Mini K 450 (Zilver, Zwart) (favoriet nu)
+ positieve review, blijkbaar vrij veel laag wat ik nu mis
+ goedkoop
+ gesloten
+ mooi design imo
+ 11Hz? o.O :D

Wat denken jullie? :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:08

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Zo heel erg gesloten is die K450 niet, ik heb 'm ook, en je hoort al je omgevinggeluid nog steeds (in vergelijking met de nuforce in-ears, akg k518, en beyerdynamic dt770pro). Als je 'm wat harder zet hoort iemand die naast je zit in de trein ook gewoon wat je afspeelt. (gedempter dan een 'echte' open koptelefoon, dat wel)

De Q460 is gewoon de K450 in een hipper kleurtje, het labeltje van Quincy Jones erop en een hogere pricetag. Beetje zoals die bullshit dr dre beats marketing.

Voor mij op mn werk vind ik 'm daardoor juist wel ideaal, had eerst een van mn andere koptelefoons mee en dan is het wat irritant als je collega je roept en je niet reageert ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
FeaR schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:34:
Even voor de goede orde, op GoT zijn er twee plekken waar headphones besproken kunnen worden. Als eerste hebben we de headphones voor onderweg welke in Accessoires & Navigatie passen en dan hebben we de headphones voor thuis welke hier in Audio en HiFi horen. Er zijn geen vaste eisen aan de headphone om vast te stellen in welk forum deze hoort. Er is wel aan gedacht om bijvoorbeeld te scheiden op prijs, maar dat gaat weer niet door bijvoorbeeld de Beats welke voor onderweg bedoeld zijn maar wel een flinke prijs hebben. En zo hadden ook sorteren op bijvoorbeeld impedantie wat haken en ogen. Maar ik denk dat jullie zelf wel aanvoelen wat voor headphones er hier in Audio en HiFi vallen :)
Ik zou persoonlijk het onderscheid maken tussen headphones en in-ear/dopjes. Laatste categorie is logischer voor onderweg en vaker gebruikt onderweg dan de eerste categorie.
JapyDooge schreef op donderdag 01 december 2011 @ 01:23:
Geweldig dat dit topic er is :-)

Ik heb meteen een verzoekje voor de mensen hier:
Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon (doh) en dit zijn zo ongeveer mijn eisen:
- onder de 100 euro (later misschien een duurdere, maar voor nu lijkt dit me genoeg)
- ga 'm gebruiken op m'n macbook, iphone (versterker nodig?), en pc
- geen microfoon nodig (muziek only)
- ik luister zo'n beetje alles qua genres, vooral jazz, klassiek, rock maar ook metal, dnb, dubstep, en andere random herrie
- bij voorkeur gesloten ivm gebruik in publieke ruimtes

Ik heb op het moment de pricewatch: Logitech ClearChat Pro USB als headset.
Hier luister ik ook muziek mee maar ik mis vooral het laag.
Of dit nu ligt aan de ingebouwde USB geluidskaart of de headset zelf is mij niet helemaal duidelijk, maar mijn standaard Apple oordopjes die ik bij m'n iphone kreeg hebben meer bassweergave (alhoewel ze snel overstuurt zijn).

Had zelf in de pricewatch al o.a. dit gevonden:
pricewatch: AKG Q460 (Zwart)
+ headsetoptie
- half open

pricewatch: AKG Mini K 450 (Zilver, Zwart) (favoriet nu)
+ positieve review, blijkbaar vrij veel laag wat ik nu mis
+ goedkoop
+ gesloten
+ mooi design imo
+ 11Hz? o.O :D

Wat denken jullie? :)
Op head-fi zijn er nogal wat mensen van mening dat de Q460 iets beter klinkt als de K450. Nu is de Q460 en K450 beiden een gesloten ontwerp. Qua demping ben ik overigens wel heel tevreden, okay je hoort nog wel wat omgevingsgeluid.

Wil je het wat beter afgeschermd hebben dan zou ik de AKG 518 overwegen. Mijn keus viel juist op de Q460 vanwege het compacte design en goede geluidskwaliteit. Als je kleurtje, en afstandbediening voor Ipod/Ipad/Iphone niet nodig hebt zou ik de K450 pakken. Anders de Q460, afgaand op het feit dat er geen verschil zou zitten in beide hoofdtelefoons. Ook al zijn ze bij head-fi toch wat anders van mening...

[Voor 67% gewijzigd door FeaR op 02-12-2011 09:35]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 23:25

JapyDooge

NoxiousPluK

I see :) dat ik nog wat van m'n omgeving hoor vind ik niet heel erg (kan thuis wel makkelijk zijn als er een kind huilt ofzo :+ da's ook de primaire reden dat ik voor een hoofdtelefoon wil gaan, een mooi setje speakers gaat gewoon niet in een rijtjeshuis met kinderen. :P ).

Extreem hard ga ik 'm ook niet zetten, hooguit tijdens een nummer wat zo vet is dat iedereen het vrijwillig wil horen :+

Nu is de AKG K 518 DJ (heeft een langer snoer dan de 'gewone' 518's) er bij gekomen als twijfelgeval :+ hij ziet er alleen wat fragiel uit, maar dat zal wel alles meevallen.

Kan iemand nog iets zeggen over de geluidskwaliteit van de 518 tov de 450/460?

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
JapyDooge schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:13:
I see :) dat ik nog wat van m'n omgeving hoor vind ik niet heel erg (kan thuis wel makkelijk zijn als er een kind huilt ofzo :+ da's ook de primaire reden dat ik voor een hoofdtelefoon wil gaan, een mooi setje speakers gaat gewoon niet in een rijtjeshuis met kinderen. :P ).

Extreem hard ga ik 'm ook niet zetten, hooguit tijdens een nummer wat zo vet is dat iedereen het vrijwillig wil horen :+

Nu is de AKG K 518 DJ (heeft een langer snoer dan de 'gewone' 518's) er bij gekomen als twijfelgeval :+ hij ziet er alleen wat fragiel uit, maar dat zal wel alles meevallen.

Kan iemand nog iets zeggen over de geluidskwaliteit van de 518 tov de 450/460?
http://www.head-fi.org/t/464720/review-akg-k-450

http://www.head-fi.org/t/...-518-sennheiser-px-200-ii

Of mijn eigen zoektocht topic:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116901.0

518 zal in bas iets meer hebben dan de K450/Q460. Al vind ik persoonlijk de bas bij de Q460 al erg netjes in geheel met het mid en hoog.

[Voor 6% gewijzigd door Wicked-Game op 01-12-2011 13:30]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-03 17:26
Aha, een thread om te volgen ;)!
Probeer altijd vanuit verschillende bronnen aan info te komen en indien mogelijk zelf iets te beluisteren.
Head-fi is nu verre van neutraal, zeker tot bepaalde merken en FOTM.. En zoals reeds al vermeld, iedereen let op andere details, heeft andere voorkeuren en hoort effectief anders. Wat je in een winkel hoort op 5 mins komt niet overreen met wat je savonds in je zachte zetel met je eigen apparatuur en omgeving ervaard.

eventueel nog handige links zijn

http://anythingbutipod.com/
http://www.hydrogenaudio.org/

dan heb je nog de nodige blogs en dergelijke. (zit op het werk, vul dit eventueel later wel aan).

* foetus_ wacht nog altijd op z'n HE-300 ;(

[Voor 4% gewijzigd door foetus_ op 01-12-2011 13:35]

• TheJVH
JapyDooge schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:13:
Ik heb de K 518 DJ, en hij is zeker niet fragiel. Hij lijkt inderdaad niet echt sterk, maar dat is hij zeker wel. Hij heeft een metalen hoofdband en de schelpen zelf zijn erg stevig. Enige zouden misschien de verbindingsstukjes zijn die de schelpen aan de band bevestigen. Ook is de kabel niet geweldig.

Geluidskwaliteit is zeker goed, ik gebruik hem vooral onderweg en hij scherm erg goed af. Hij is vrij bass-heavy, maar naar mijn mening redelijk gebalanceerd. Hij zit ook erg fijn, wel strak, maar goed draagbaar voor een uur :) . Wel mist hij wat detail en de soundstage is niet groot, maar dat verwachtte ik ook niet voor die prijs (als ik hem vergelijk met een Denon AH-D2000).

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 21:12

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik stond voor precies dezelfde keuze, en zat te twijfelen tussen de AKG k518, q460 en k450 en de Audio Technica fc-700. Ik ben uiteindelijk voor de Meelectronics HT-21 gegaan.

De Meelectronics is ongeveer even groot als de Q460/K450, is qua geluid naar mijn mening net zo lekker (hoewel ik de Meelecs een beetje aan de bassige kant vind, maar verder niet storend, en ik ben geen bassliefhebber ;)). Daarnaast was deze toen ik m kocht ook nog eens in de aanbieding, voor zo'n 20 dollar + een paar dollar verzendkosten.

Ik gebruik ze denk ik zo'n 1 a 2 maanden, en ik ben nog steeds erg tevreden over het geluid en het formaat. Zelfs voor de normale retailprijs (40 dollar exclusief) zou ik ze aan durven raden :)

http://www.meelec.com/MEE...eadphone_p/hp-ht21-bk.htm

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:49
Ah, fijn topic!
Een van mijn bookmarks, naast head-fi en headphone.com, is http://www.headfonia.com/
Veel leuke reviews, hoewel veelal niet van toepassing op mensen met een echt kleine beurs helaas.

Sir_Hendro schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:01:

Ik wil graag een nieuwe headphone kopen en mijn keuze is eigenlijk al gemaakt.. Ik wil namelijk binnenkort de Sony MDR-Z1000 kopen omdat deze na het lezen van vele reviews en na eigen ervaring met mijn Sony MDR-EX1000 in-ears toch wel een erg goede headphone moet zijn. Dat kan ik lekker switchen tussen m'n in-ears en headphones zonder veel verschil qua geluid. :9
Ben benieuwd naar je bevindingen met de Z1000. Lijkt me echt de ultieme portable headphone :)
Weiman schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:59:
Uiteindelijk de HD650's via marktplaats gekocht nadat ik me begon te ergeren aan het toch wel vermoeiende geluid en scherpe hoge tonen van de A500. Als Bron een Littledoit DAC_II en MK III buizenversterker, ik ben al zo'n 2 jaar denk ik helemaal happy.
De combo LD mkiii en HD 650 vind ik persoonlijk een drama. Zelfs op de laagste gain settings. De 650 is echt niet gemaakt voor een buizenversterker. De voltage swings kan de 650 niet aan.

Probeer de 650 eens op een goede solid sate en een wereld gaat voor je open ;)

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 397269 op 02-12-2011 19:02]

Anoniem: 150054

Vreemd dat Ultrasone (op 1 post na) zo weinig aan bod komt hier.

Als veelgebruiker van mijn hoofdtelefoon ben ik heel tevreden over de Ultrasone HFI 450 die ik gebruik, dit samen met een Meixing (Ming Da) buizenhoofdtelefoonversterker.

Sinds mijn avonturen in HiFi-land begonnen (jaren `60) heb ik veel hoofdtelefoons versleten waaronder de Jecklin Float (Beam me up, Scotty) _/-\o_ , , Stax- en Micro Seiki electrostaten, Sony, Philips, Sennheiser (prima, maar te "open"), AKG, en nog enkele andere merken.

De Ultrasone-range (ik heb geen aandelen... >:) ) bestaat uit open en halfopen modellen vanaf een betaalbare 100-150 Euro tot en met het 1000 Euro + topmodel met het beste leer en onderdelen, en handgemaakt in "Germany"...

Jammer genoeg is het merk diverse malen van importeur veranderd of heeft het zonder importeur gezeten, maar het is, mede door het unieke interne design, een aanrader voor iedereen die een goede of tophoofdtelefoon zoekt...

Anoniem: 296131

Voor thuis heb in nu 3 hoofdtelefoons. De goedkoopste is eigenlijk ook nog eens de favoriete: Grado SR80.
Die vreet werkelijk alles en is enorm in your face. Grado heeft een typische sound, zeer verslavend.
Funky design en misschien niet zo bekend: http://www.gradolabs.com/

De duurdere is een Beyer Dynamic DT880. Die is vooral veel beschaafder en zit erg comfy. Nadeel is dat ik wel een portable headphone amp moet gebruiken om er echt uit te halen wat erin zit.

De derde is zowel voor thuis als onderweg: de Bose QuietComfort 15. Geluidstechnisch de minste van het stel maar heeft een bijna perfecte noise cancelling aan boord. Dus als het rumoerig thuis is en natuurlijk op voor op reis echt ideaal. Als je knop om zet is het nagenoeg stil, zelfs al stoken ze buiten keihard vuurwerk af. :)

• Redblader
Anoniem: 150054 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:33:
Vreemd dat Ultrasone (op 1 post na) zo weinig aan bod komt hier.

Als veelgebruiker van mijn hoofdtelefoon ben ik heel tevreden over de Ultrasone HFI 450 die ik gebruik, dit samen met een Meixing (Ming Da) buizenhoofdtelefoonversterker.

Sinds mijn avonturen in HiFi-land begonnen (jaren `60) heb ik veel hoofdtelefoons versleten waaronder de Jecklin Float (Beam me up, Scotty) _/-\o_ , , Stax- en Micro Seiki electrostaten, Sony, Philips, Sennheiser (prima, maar te "open"), AKG, en nog enkele andere merken.

De Ultrasone-range (ik heb geen aandelen... >:) ) bestaat uit open en halfopen modellen vanaf een betaalbare 100-150 Euro tot en met het 1000 Euro + topmodel met het beste leer en onderdelen, en handgemaakt in "Germany"...

Jammer genoeg is het merk diverse malen van importeur veranderd of heeft het zonder importeur gezeten, maar het is, mede door het unieke interne design, een aanrader voor iedereen die een goede of tophoofdtelefoon zoekt...
Gelukkig zijn er heel veel Ultrasone modellen te vinden bij Bax-shop.nl, ook veel modellen die niet in de pricewatch staan. :)
Zelfs de Edition 10 voor mensen met echt geld teveel kan je hier bestellen. :D

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 296131 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:29:
Voor thuis heb in nu 3 hoofdtelefoons. De goedkoopste is eigenlijk ook nog eens de favoriete: Grado SR80.
Die vreet werkelijk alles en is enorm in your face. Grado heeft een typische sound, zeer verslavend.
Funky design en misschien niet zo bekend: http://www.gradolabs.com/

.....
Ik begon 4.5 jaar geleden met een Grado, in mijn geval een SR-60 na veel reviews te hebben gelezen (head-fi.org), ondertussen heb ik 10 hoofdtelefoons verzameld 8)7

Al gauw moest ik up-Grado-en en kocht ik een SR-80 omdat deze een beter basweergave heeft, ook een voor een vriend en voor mijn broer gekocht die er nog altijd enorm van genieten. Ondertussen heb ik ook de MS1i gehad en verkocht, is de SR-60 overleden en heb ik ook een MS1 en 325i gekocht.

Grado's klinken naar mijn mening geweldig, ze zijn niet echt geschikt voor gebruik buiten huis omdat deze open zijn, al doe ik dat wel. Ik hoor graag wat om mij heen gebeurd, al kan dat ook vervelend zijn en moet je je bewust zijn van hoeveel geluid je lekt, ik pas het altijd aan afhankelijk van mijn omgeving. Comfort is ook een punt, je zult even moeten wennen, de modellen t/m SR-125 hebben nu de 'comfy pads' welke iets het geluid moffelen, bij de SR225 t/m RS1 en PS500 worden de 'bowl pads' geleverd. De pads zijn uitwisselbaar, en ondertussen vind ik de bowls fijner een meer comfortabel, deze gebruik ik ook op de SR-80 welke mijn portable is. (Tip: spoel de bowls even om met warm water en een druppel wasverzachter).

Voordeel van de Grado is dat deze onversterkt nog altijd goed geluid geven, met de juiste versterker klinken deze nog beter, maar het is niet noodzakelijk. Ik heb ook 2 oude hoofdtelefoons uit de jaren 80 die zonder versterker absoluut niet tot hun recht komen. Je kunt de Grado's ook vrij simpel 'tweaken' daar staan hele topics over op head-fi, dat zal jullie vast wel aanspreken :)

[Voor 0% gewijzigd door Joe Presto op 06-12-2011 12:18. Reden: typo]

• Intruder
Die grado's zien er echt heel gaaf uit. met het geluid ben ik nog niet bekend.

Ik ben zelf wel op zoek naar een stel portable headphones met een lage impendantie zodat ik ze ook goed kan gebruiken met mijn iPhone. Zou je me dan de SR-80i kunnen aanraden of zou je me dan een ander model aan kunnen raden? Ik ben niet van plan om meer uit te geven dan 150 euro. Heb ook eventueel de mogelijkheid om ze te beluisteren. Ik heb namelijk de luxe dat ik een goede audio specialist in de buurt heeft zitten die dit ook verkoopt. Wat me vooral aanspreekt is het "natural huiskamer geluid" waar iedereen het over heeft bij de grado's.

Is het een beetje te vergelijken met het geluid van bijvoorbeeld AKG, beyerdynamic of sennheiser?

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Anoniem: 296131 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:29:
De duurdere is een Beyer Dynamic DT880. Die is vooral veel beschaafder en zit erg comfy. Nadeel is dat ik wel een portable headphone amp moet gebruiken om er echt uit te halen wat erin zit.
Welke amp gebruik je? Ik heb dezelfde koptelefoon en zoek nog steeds een amp, maar velen zijn erg duur.

• Joe Presto
  • Niet online
Intruder schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:27:

Ik ben zelf wel op zoek naar een stel portable headphones met een lage impendantie zodat ik ze ook goed kan gebruiken met mijn iPhone. Zou je me dan de SR-80i kunnen aanraden of zou je me dan een ander model aan kunnen raden? Ik ben niet van plan om meer uit te geven dan 150 euro. Heb ook eventueel de mogelijkheid om ze te beluisteren. Ik heb namelijk de luxe dat ik een goede audio specialist in de buurt heeft zitten die dit ook verkoopt. Wat me vooral aanspreekt is het "natural huiskamer geluid" waar iedereen het over heeft bij de grado's.

Is het een beetje te vergelijken met het geluid van bijvoorbeeld AKG, beyerdynamic of sennheiser?
Grado's zijn open, dit geeft het karakteristieke geluid, maar maakt ze een stuk minder geschikt voor gebruik buiten. Ik ben zelf ook al op zoek naar draagbare hoofdtelefoons voor in OV, maar ook af en toe thuis. Ik ga het nu met de Ultimate Ears TF10 oordopjes proberen, maar als de dopjes niet bevallen overweeg ik de AIAIAI TMA-1 of de Sennheiser HD25-II, beide rond jouw prijsklasse, beide gesloten designs waar geluid minder naar binnen en buiten lekt. Eigenlijk horen gesprekken over draagbaar in een ander forum thuis (Accessoires & Navigatie.)

Ik kan ze ook moeilijk vergelijken met andere merken gezien de modellen daar zeer divers zijn, en ik weinig ervaring heb met deze merken en huidige modellen. Grado's zijn voornamelijk gebaseerd op één design, met verbeteringen per model. Indien je engels goed kunt lezen is Head-fi een prima bron, zij zullen je wel waarschuwen voor je portefeuille ;)

• Intruder
Zag ik idd ook al als nadeel. Daarom wou ik ze even testen in een Hifi winkel. Aangezien ik mijn muziek toch altijd erg zacht heb staan. Heb liever iets dat zacht aanwezig is dan dat ik mijn oren er uit blaas.

Heb trouwens een leuke aanbieding gekregen toevallig net. Ik kan een nieuw stel beyers kopen (t50p) voor ongeveer 180 euro. Gaat iets boven mijn budget maar het is wel een erg leuke aanbieding. Iemand ervaring met deze koptelefoon? Voor zover ik kan zien is het eigenlijk precies wat ik wil. Ik moet ze zelf alleen nog even testen.

Alvast bedankt voor je info trouwens, helemaal top!

Intruder schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:27:

Een Grado heeft echt een typische eigen sound, daarom zijn ze ook zo geliefd.
Sennheiser is veel meer laid back, beyer wat minder, meer mellow. Het verschil valt je pas goed op als je een Grado hebt uitgeprobeerd.
Voor gebruik met de iPod in het ov heb je beter iets aan een iGrado. Al zou ik je absoluut aanraden om de SR60i en SR80i ook te beluisteren voor het verschil, ook al zijn die heel erg open. De laatste heeft de veruit meeste basweergave. Aardige review met alle plussen en minnen(tjes): http://www.whathifi.com/review/grado-sr80i

Soms lastig te vinden, ik heb die van mij gekocht bij deze shop, met 5 jaar garantie op de koop toe: http://www.hifitogo.com/n...s/grado-koptelefoons.html

• ReVision
Anoniem: 296131 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:57:
Een Grado heeft echt een typische eigen sound, daarom zijn ze ook zo geliefd.
Sennheiser is veel meer laid back, beyer wat minder, meer mellow. Het verschil valt je pas goed op als je een Grado hebt uitgeprobeerd.
Voor gebruik met de iPod in het ov heb je beter iets aan een iGrado. Al zou ik je absoluut aanraden om de SR60i en SR80i ook te beluisteren voor het verschil, ook al zijn die heel erg open. De laatste heeft de veruit meeste basweergave. Aardige review met alle plussen en minnen(tjes): http://www.whathifi.com/review/grado-sr80i

Soms lastig te vinden, ik heb die van mij gekocht bij deze shop, met 5 jaar garantie op de koop toe: http://www.hifitogo.com/n...s/grado-koptelefoons.html
Die Grado's zijn inderdaad erg goed, Heb de SR80i een paar keer mogen beluisteren en het geluid is subliem. Echter zal ik deze absoluut niet onderweg gebruiken, het wordt zelfs in de review ook aangegeven dat dit gewoon een afrader is.
Open-backed design leaks so much, people might think it's a ringtone.
Verder werken de Grado's Prima zonder Headphone Amp echter als je het maximale eruit wil halen zal ik deze toch wel aanraden.

[Voor 3% gewijzigd door ReVision op 06-12-2011 19:55]

| Discogs | Flickr |

ReVision schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:53:
[...]

Die Grado's zijn inderdaad erg goed, Heb de SR80i een paar keer mogen beluisteren en het geluid is subliem. Echter zal ik deze absoluut niet onderweg gebruiken, het wordt zelfs in de review ook aangegeven dat dit gewoon een afrader is.

[...]

Verder werken de Grado's Prima zonder Headphone Amp echter als je het maximale eruit wil halen zal ik deze toch wel aanraden.
Dat klopt, vandaar ook de tip voor de iGrado. Die schijnt volgens de reviews beter te zijn voor mobiel gebruik, heb deze nog niet zelf gehoord. De iGrado ziet er alleen een stuk minder funky uit en is wat minder in geluidskwaliteit dan de SR60i:

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 06-12-2011 21:10]

• Intruder
Voor onderweg ga ik denk ik voor de beyer, als die me bevalt natuurlijk. Ik vind het geluid van alle beyers die ik tot nu toe heb gehoord ontzettend gaaf en ga er vannuit dat de t50p me niet zal teleurstellen. Deze heeft gewoon het grote voordeel dat het een gesloten koptelefoon is. Hou er niet van om door iedereen aangekeken te worden al "die aso waarmee je altijd mee kan luisteren" persoon ^^

Mezelf kennende kan ik het toch binnen een half jaartje niet laten om ook een grado te proberen dus ik ga er vannuit dat die er ook nog wel komt. Dat word alleen een wat langere termijn uitgave. Puur vanwege het feit dat iedereen heft heeft over "dat eigen geluid" die ik nog nooit heb gehoord.

Vind ook die iGrado lang niet zo gaaf als de vintage look van de SR series. Daar viel ik stiekem toch wel een beetje voor bij dat merk.

• Joe Presto
  • Niet online
Intruder schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:34:
....
Mezelf kennende kan ik het toch binnen een half jaartje niet laten om ook een grado te proberen dus ik ga er vannuit dat die er ook nog wel komt. Dat word alleen een wat langere termijn uitgave. Puur vanwege het feit dat iedereen heft heeft over "dat eigen geluid" die ik nog nooit heb gehoord.

Vind ook die iGrado lang niet zo gaaf als de vintage look van de SR series. Daar viel ik stiekem toch wel een beetje voor bij dat merk.
Je kunt ook de Alessandro overwegen, is al eerder genoemd in dit topic, maar niet echt toegelicht. De MS-1(i) is een getweakte versie van de Grado. Er is al een hoop discussie over de Grado's en het verschil tussen de drivers die ze gebruiken in de verschillende modellen, over de driver in de MS1(i) en met welke Grado deze in verhouding staat, zijn de meningen ook verdeeld. De meesten zeggen dat die gelijk is aan de 80/125. De MS-1 wordt vaak gezien als muzikaler en meer neutraal.

Ik heb altijd een voorkeur gehad voor de niet 'i' versie, niet wegens een verschil in geluidskwaliteit (nooit zelf vergeleken), maar meer om vormfactor omdat ik deze ook als portable gebruik. Links is de oude (99$), rechts de 'i'(109$). Bij Alessandro kun je nog de oude (niet 'i' verzie krijgen), ze versturen ook naar Nederland (zonder additionele verzendkosten) Ik moest wel nog wat afrekenen bij de douane helaas :( Uiteindelijk 120 euro betaald geloof ik.

• Intruder
Bedankt! Page is bookmarked. Ik ga deze zeker in mijn achterhoofd houden en ik denk dat er wel iets dergelijks komt. Prijs valt me ook nog reuze mee eerlijkgezecht. Ik vind die linker een stuk mooier zo op het eerste oog.

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 10:36

spanx

_Sp[A]nX_

Teufel Koptelefoon Aureol® Massive....

iemand nuttige ervaringen met deze koptelefoon? Ik hoor overwegend goede dingen voor een redelijke prijs.

Damn it's good 2b a Tweaker!

Anoniem: 378571

Ok, ik zal geen nieuw topic aanmaken :P Ik kom hier voor hulp bij het aanschaffen van een nieuwe headset. Dus met microfoon. Laten we zeggen dat ik een budget van 100 euro heb. Is daar iets fatsoenlijks voor te krijgen wat lang meegaat, of moet je toch wat hoger gaan zitten voor 'de echte beleving'? Ik hoor graag jullie reacties :)

• Joe Presto
  • Niet online
Anoniem: 378571 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:31:
Ok, ik zal geen nieuw topic aanmaken :P Ik kom hier voor hulp bij het aanschaffen van een nieuwe headset. Dus met microfoon. Laten we zeggen dat ik een budget van 100 euro heb. Is daar iets fatsoenlijks voor te krijgen wat lang meegaat, of moet je toch wat hoger gaan zitten voor 'de echte beleving'? Ik hoor graag jullie reacties :)
Zou je eerst wat meer onderzoek kunnen doen en vervolgens meer specifiek kunnen zijn over wat je wensen zijn? Na eerst zelf te zoeken, geef dan aan welke headsets (al vind ik headsets buiten de scope van dit topic, en zijn er vast wel andere topics specifiek over headsets) je aanspreken en waarom, waar je deze voor wilt gebruiken en waarop je deze wilt aansluiten, dan kan er meer gericht advies gegeven worden.

Good luck :)

edit: voor 100 euro kun je van alles kopen, ook spul dat lang meegaat...

[Voor 4% gewijzigd door Joe Presto op 07-12-2011 18:40]

Anoniem: 378571

Joe Presto schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:38:
[...]

Zou je eerst wat meer onderzoek kunnen doen en vervolgens meer specifiek kunnen zijn over wat je wensen zijn? Na eerst zelf te zoeken, geef dan aan welke headsets (al vind ik headsets buiten de scope van dit topic, en zijn er vast wel andere topics specifiek over headsets) je aanspreken en waarom, waar je deze voor wilt gebruiken en waarop je deze wilt aansluiten, dan kan er meer gericht advies gegeven worden.

Good luck :)
Nou, ik kon geen overduidelijk headset topic vinden. Ik zal even mijn wensen neer etten. Ik kan er zelf echt geen uitzoeken, want ik heb er 0 verstand van.
Ik ga de headset gebruiken voor tijdens het gamen. Dus game aan, skype/steam voice chat aan. Nu klagen mijn ouders nogal eens over het geluid, en mijn vrienden over de geluidskwaliteit van mijn huidige microfoon.
Ik denk dat hij toch wel minimaal 5.1 moet kunnen zijn. Ook is een eis dat hij via usb gaat, want ik heb geen audiopoorten meer vrij op mijn pc. En hij moet natuurlijk goed zitten (obvious). Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is :)

• Joe Presto
  • Niet online
Anoniem: 378571 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:44:
[...]

Nou, ik kon geen overduidelijk headset topic vinden. Ik zal even mijn wensen neer etten. Ik kan er zelf echt geen uitzoeken, want ik heb er 0 verstand van.
Ik ga de headset gebruiken voor tijdens het gamen. Dus game aan, skype/steam voice chat aan. Nu klagen mijn ouders nogal eens over het geluid, en mijn vrienden over de geluidskwaliteit van mijn huidige microfoon.
Ik denk dat hij toch wel minimaal 5.1 moet kunnen zijn. Ook is een eis dat hij via usb gaat, want ik heb geen audiopoorten meer vrij op mijn pc. En hij moet natuurlijk goed zitten (obvious). Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is :)
Ik vind dit niet een topic om headsets te bespreken, meer hoofdtelefoons voor muziek, maar dat is mijn mening. Ik zou je adviseren om naar de pricewatch - headsets te kijken en te filteren op USB, vervolgens kijken welke goede reviews hebben ontvangen, vervolgens een topic openen of aansluiten op een welke hier over gaat als je meer advies wenst :)

• Redblader
Anoniem: 378571 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:44:
[...]

5.1 in een headset is niks, ook meteen de reden waarom alle goede koptelefoons gewoon 2.0 zijn.
Verder is het natuurlijk allemaal niet zo moeilijk om een headset te vinden, ga bijvoorbeeld naar de pricewatch, sorteer op je budget en kijk of er wat interessants uit komt en ga daarna reviews zoeken van de headsets die je interessant lijken.

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Heb sinds een tijdje de Shure SRH440 deze ook bij baxshop overigens kunnen luisteren woon dichtbij dus dat is makkelijk.

En ben er eigenlijk zeer tevreden over heel neutraal geluid geen overdreven bas strak midden helder hoog.

Ook is de bouw kwaliteit van de hoofdtelefoon en kabel lekker stevig.

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

PaulX

Beyond your imagination...

Heb sinds mei 2010 deze headphones van Sony, de MDR-DS7100:
(ik had eerst 'n Pioneer SE-DIR800C), maar die zat niet comfortabel en houder is afgebroken, zwak design)

Laten importeren vanuit Japan, want deze Sony headphone is in Europa niet in de handel.
Moet zeggen dat ik deze vooral heb voor tv en films kijken.
Geweldig ding, prima geluid met vrij diepe bass en helder geluid (ook op vrij hoog volume vrijwel geen vervorming) en het geheel zit heel comfortabel (50mm drivers en tamelijk licht qua gewicht).
Accuduur is ook zeer goed te noemen (circa 14 uur bij volgeladen accu)

Heel handig is ook dat de headphone zelf knopjes heeft waarmee je de 'processor-unit'/terminal kunt bedienen, als een soort van afstandsbediening:
* input (om van bron-ingang te wisselen)
* het geluidseffect-modus (cinema, game, standaard)
* 't center level (spraak kan daarmee duidelijker hoorbaar worden ingesteld)
* tevens kun je ook op afstand de 'processor unit' uitzetten (in standby).
* volume regelen kan uiteraard ook.

Ben er heel tevreden mee. Heb deze besteld via Bluetin.com Japan

Onlangs is er een opvolger uitgekomen in Japan, dat is de MDR-DS7500, met een HDMI terminal (3 inputs, 1 output) voor HD Audio ondersteuning. :9

[Voor 10% gewijzigd door PaulX op 07-12-2011 22:16]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• Intruder
Ik heb gisteren de beyerdynamic t50p aangeschaft, kon hem gelukkig voor een schappelijk prijsje krijgen. Ik ga er de volle 250 euro namelijk niet voor betalen xD.Ik moet zeggen, ben aangenaam verrast door het super goede geluid. Alle tonen zijn perfect en goed te onderschijden van mekaar. Ook heeft de koptelefoon een erg fijne bass, niet te hard maar wel erg gedetaileerd op de achtergrond. Heb hem nu eigenlijk al aangesloten ter vervaning van mijn HD555, de beyer klinkt gewoon beter imho.

Zal er na een bepaalde tijd gebruik van gemaakt te hebben wel een review over schrijven ^^, kan natuurlijk nog geen goed oordeel geven na 1 avondje te luisteren maar tot nu toe draag ik hem met genot.

• matthijsg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-03 13:28
Hi, een vraagie of eigenlijk iets meer. Ik was vandaag in de Saturn en heb ff gekeken naar headphones voor iPhone (logisch in dit topic) en zag daar de inmiddels populaire Beats by dr. Dre (zowel Studio als Solo). Wat vinden wij hiervan, de kwaliteit en design dan hè. (het geluid is best oké vind ik, voorkeur ligt toch bij de Studio) Of juist helemaal geen BbdD en juist iets heel anders. De prijs maakt me wel uit, zegmaar max. tot 300, maar 70 is geen probleem (C1000 loonslaaf hier :+ )

PS. Waarom is de 'standaard' nog steeds niet draadloos?

[Voor 1% gewijzigd door matthijsg op 24-12-2011 19:34. Reden: extra info toevoegen]

• TheJVH
Beats by DrDre is niet heel goed. Natuurlijk beter dan de gemiddelde 10 euro oordopjes, maar niet te vergelijken met een mooie Sennheiser, beyerdynamic, AKG, Shure, Grado, etc. Wil je een over-ear of een on-ear? Open of gesloten? Als je je wat verdiept dan zal je zien dat er kwalitatief veel betere headphones zijn voor dezelfde of een lagere prijs dan de Beats. De Beats zijn grotendeels marketing ;) .

Overigens is draadloos imho iets wat je niet wilt. Je hebt dan sowieso een voeding in je koptelefoon waardoor die veel zwaarder wordt. Daarnaast is de geluidskwaliteit van een kabel vele male beter dan draadloos (minder storingsgevoelig).

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09-2022
Na wat topics door te nemen, zowel online als op tweakers had ik graag wat alternatieven gehad voor mijn volgende aankoop. Ik hoop hier gewoon meer informatie en vergelijkbare producten te vinden, zodat ik toch een geschikte hoofdtelefoon vind.

Ik loop al 4 jaar (let wel, heb 'm 3x binnengedaan omdat het kabeltje knikte bij de aansluiting en de 4de keer kreeg ik een nieuwe ^^ garantie TOP) rond met een Sennheiser PMX 100 (neckband), prima ding, maar ik krijg toch wel wat last aan mijn oren als ik er te lang mee rondloop. Die clipjes achter de oren doen voornamelijk irritant en ik heb het gevoel dat de klem wat zwakker is geworden. Voor de rest vind ik er vrij goed geluid uit komen, ook de prijs heeft hieraan te danken. Maar nu die clipjes en de garantie die vervallen is (kabeltje is flinterdun).. zou ik een closed on-ear hoofdtelefoon overwegen. Ik zal hier enkel muziek mee beluisteren onderweg en af en toe eens een filmpje op mijn iTouch bekijken.

Ik heb in een winkel verschillende modellen geprobeerd en enkel de Monster Beats Solo kon me bekoren.
Er wordt veel tegen Beats gezegd, maar voor mij komt er gewoon goed geluid uit. En ja, ik hou van bassig geluid. Ik luister vooral naar hiphop/r&b/dance/af en toe wat rock/alternative. Maar dit wisselt af.

De vereisten zijn:
-kabeltje moet stevig zijn (à la Beats dan), en mag niet té lang zijn
-schelpen mogen niet te groot zijn, het is voor onderweg, op straat, trein etc etc. Draagbaar dus :) ; iets groter dan je oren, maar niet zodat je oren erin zitten.
-kwaliteit en vooral garantie belangrijk (als het kan in een fysieke winkel aankopen, ik wil 'm sowieso eerst uittesten, kopen kan ook online)
-budget €100, kan verhoogd worden, Beats Solo blijf ik overwegen.
-kan tegen een stootje, als het buiten regent ga ik die hiervoor niet speciaal afzetten en wegsteken (PMX100 had hier geen last van)
-mag opplooibaar zijn, maar moet niet. Het is wel zo dat, als ik niet luister, ik die vaak rond mijn nek hang, dus als je te grote schelpen hebt, kan dit wel lastig worden. Important ;).

Voor jullie Beats afraden, ik weet dat Beats vnl. op marketing aast en iets te duren modellen qua prijs/kwaliteit aanbiedt, maar de Solo biedt voor mij vrij veel voordelen waar ik belang aan hecht, enkel de prijs is wat hoog ja.

Wat ik zie als een voordeel bij de Solo:
+schelpen zijn niet te groot, niet te klein
+hoofdtelefoon schuift niet af, je oren worden niet té hard geklemd
+kabeltje, aansluiting is een L-vormige connector -> handig bij mijn iTouch (dit was het probleem bij de PMX100, dit knikte omdat het recht was)
+mooi geluid, geen achtergrondgeluid
+bassig
+design

Er werden mij ook al volgende modellen aangeraden:
-AKG K450
-AKG Q460
-AKG K181 DJ
-AKG K518 DJ
-Sony MDR-XB700
-Sennheiser PX 200 II

Van hierboven zie ik enkel de K181 DJ zitten, maar ik betwijfel of de schelpen niet te groot gaan zijn en de PX 200 II en hier twijfel ik of de schelpen niet te klein gaan zijn. Zien er qua grootte gelijk aan die van de AKG 450 en die waren beduidend té klein.

Kunnen jullie mij nog andere modellen aanraden die lijken op de Solo qua vorm?

Alvast bedankt om mij uit deze lastige situatie te helpen :).

[Voor 5% gewijzigd door Agent 47 op 25-12-2011 18:01]

Kan de followup op suf te piekeren over een noise cancelling hoofdtelefoon net zo goed hier posten denk ik.

Vanochtend onder de kerstboom een Sennheiser PCX-360 BT gevonden. Ben nog een mening aan het vormen maar vooralsnog bepaald NIET blij met dit ding.

1. Ik loop voor paal met de pulserende BT verlichting aan de zijkant.
2. zeker als ik het actieve ding uit zet lijkt m'n Sansa Clip+ niet voldoende vermogen te kunnen leveren. Ik moet het volume echt bijna maximaal zetten om iets te horen.

Nou zou ik voor #1 nog wel wat kunnen bedenken (merkstift, tape) maar #2 valt echt enorm tegen. Net een mailtje gestuurd naar sennheiser, ben benieuwd of daar reactie op komt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• matthijsg
TheJVH schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:13:
Beats by DrDre is niet heel goed. Natuurlijk beter dan de gemiddelde 10 euro oordopjes, maar niet te vergelijken met een mooie Sennheiser, beyerdynamic, AKG, Shure, Grado, etc. Wil je een over-ear of een on-ear? Open of gesloten? Als je je wat verdiept dan zal je zien dat er kwalitatief veel betere headphones zijn voor dezelfde of een lagere prijs dan de Beats. De Beats zijn grotendeels marketing ;) .

Overigens is draadloos imho iets wat je niet wilt. Je hebt dan sowieso een voeding in je koptelefoon waardoor die veel zwaarder wordt. Daarnaast is de geluidskwaliteit van een kabel vele male beter dan draadloos (minder storingsgevoelig).
Bedankt voor de reactie, ik hoorde al van wat mensen dat hij natuurlijk wel goed was, alleen dat de prijs voor een groot deel werd bepaald door de marketing (design + naam), maar hij ziet er ook wel erg mooi uit. Ik kijk wel even verder, en zoek gewoon iets onder de 100 (of iets daarboven, maar je snapt wat ik bedoel) kan je vaak ook wel wat aardigs vinden, mocht iemand iets weten voor onder de 100 (of ietsjes plus O+ ) ; Graag over ear, en iets als als knoppen/controls op de headphone/kabel en evt. Control Talk voor iPhone (of smartphone hè) en dat het er ook nog een beetje toonbaar (dus niet als een halve downie) uitziet weet, be my guest!
Een beetje toonbaar is subjectief. Verder, ligt eraan wat je luistert. Als dat van die boemboem muziek is dan zijn beats een interessante optie. Beyer heeft ook interessant spul in die prijsklasse en het is weer 's wat anders dan een merk wat zo gepusht wordt dat binnenkort elke SBS6 kijker er mee loopt

[Voor 96% gewijzigd door Wijnands op 25-12-2011 22:07]

• ReVision
Wijnands schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:48:
Kan de followup op suf te piekeren over een noise cancelling hoofdtelefoon net zo goed hier posten denk ik.

Vanochtend onder de kerstboom een Sennheiser PCX-360 BT gevonden. Ben nog een mening aan het vormen maar vooralsnog bepaald NIET blij met dit ding.

1. Ik loop voor paal met de pulserende BT verlichting aan de zijkant.
2. zeker als ik het actieve ding uit zet lijkt m'n Sansa Clip+ niet voldoende vermogen te kunnen leveren. Ik moet het volume echt bijna maximaal zetten om iets te horen.

Nou zou ik voor #1 nog wel wat kunnen bedenken (merkstift, tape) maar #2 valt echt enorm tegen. Net een mailtje gestuurd naar sennheiser, ben benieuwd of daar reactie op komt.
Van de Sennheiser website:
PCX-360BT
Impedance 590 Ω
Zonder amp krijg hij icm een portable speler te weinig stroom waardoor het volume dus zeer zacht blijft.
Wat dus betekenen dat je een headphone amp nodig hebt om hem enigsinds aan te sturen.

| Discogs | Flickr |

• Agent 47
Iemand die ook op mijn reply wilt antwoorden? :p

• allstarted1
Energon schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:31:
Na wat topics door te nemen, zowel online als op tweakers had ik graag wat alternatieven gehad voor mijn volgende aankoop. Ik hoop hier gewoon meer informatie en vergelijkbare producten te vinden, zodat ik toch een geschikte hoofdtelefoon vind.

Ik loop al 4 jaar (let wel, heb 'm 3x binnengedaan omdat het kabeltje knikte bij de aansluiting en de 4de keer kreeg ik een nieuwe ^^ garantie TOP) rond met een Sennheiser PMX 100 (neckband), prima ding, maar ik krijg toch wel wat last aan mijn oren als ik er te lang mee rondloop. Die clipjes achter de oren doen voornamelijk irritant en ik heb het gevoel dat de klem wat zwakker is geworden. Voor de rest vind ik er vrij goed geluid uit komen, ook de prijs heeft hieraan te danken. Maar nu die clipjes en de garantie die vervallen is (kabeltje is flinterdun).. zou ik een closed on-ear hoofdtelefoon overwegen. Ik zal hier enkel muziek mee beluisteren onderweg en af en toe eens een filmpje op mijn iTouch bekijken.

Ik heb in een winkel verschillende modellen geprobeerd en enkel de Monster Beats Solo kon me bekoren.
Er wordt veel tegen Beats gezegd, maar voor mij komt er gewoon goed geluid uit. En ja, ik hou van bassig geluid. Ik luister vooral naar hiphop/r&b/dance/af en toe wat rock/alternative. Maar dit wisselt af.

De vereisten zijn:
-kabeltje moet stevig zijn (à la Beats dan), en mag niet té lang zijn
-schelpen mogen niet te groot zijn, het is voor onderweg, op straat, trein etc etc. Draagbaar dus :) ; iets groter dan je oren, maar niet zodat je oren erin zitten.
-kwaliteit en vooral garantie belangrijk (als het kan in een fysieke winkel aankopen, ik wil 'm sowieso eerst uittesten, kopen kan ook online)
-budget €100, kan verhoogd worden, Beats Solo blijf ik overwegen.
-kan tegen een stootje, als het buiten regent ga ik die hiervoor niet speciaal afzetten en wegsteken (PMX100 had hier geen last van)
-mag opplooibaar zijn, maar moet niet. Het is wel zo dat, als ik niet luister, ik die vaak rond mijn nek hang, dus als je te grote schelpen hebt, kan dit wel lastig worden. Important ;).

Voor jullie Beats afraden, ik weet dat Beats vnl. op marketing aast en iets te duren modellen qua prijs/kwaliteit aanbiedt, maar de Solo biedt voor mij vrij veel voordelen waar ik belang aan hecht, enkel de prijs is wat hoog ja.

Wat ik zie als een voordeel bij de Solo:
+schelpen zijn niet te groot, niet te klein
+hoofdtelefoon schuift niet af, je oren worden niet té hard geklemd
+kabeltje, aansluiting is een L-vormige connector -> handig bij mijn iTouch (dit was het probleem bij de PMX100, dit knikte omdat het recht was)
+mooi geluid, geen achtergrondgeluid
+bassig
+design

Er werden mij ook al volgende modellen aangeraden:
-AKG K450
-AKG Q460
-AKG K181 DJ
-AKG K518 DJ
-Sony MDR-XB700
-Sennheiser PX 200 II

Van hierboven zie ik enkel de K181 DJ zitten, maar ik betwijfel of de schelpen niet te groot gaan zijn en de PX 200 II en hier twijfel ik of de schelpen niet te klein gaan zijn. Zien er qua grootte gelijk aan die van de AKG 450 en die waren beduidend té klein.

Kunnen jullie mij nog andere modellen aanraden die lijken op de Solo qua vorm?

Alvast bedankt om mij uit deze lastige situatie te helpen :).
Doorsparen voor een Sennheiser HD25-II, om het even welk model. Heerlijk bassig geluid, geen vervorming en geen marketing gericht op jonge kinders met te veel geld (mijn mening :) ) Daarnaast is het niet voor niets een van de DJ koptelefoons.... :)

Daarnaast ben je al bekend met de goede aftersales en support van Sennheiser, als je dit ding al gesloopt krijgt. Het design is zo simpel en stevig, dat je echt je best moet doen om iets te slopen. Bij mij ligt hij vaak in de tas tussen cameragear, laptops, boeken etc. in een simpel tasje en er zit nog geen kras op. Bouwkwaliteit is wat mij betreft een 10 waard. Een Beats levert al meerdere Youtube hits op met tweedelige koptelefoons (onbedoeld) en dat is gewoon echt zonde geld. Plus het geluid is wat mij betreft niet je van het.

De Sennheiser HD25-II is er in diverse varianten vanaf 119,00 euro en iedere euro waard (let wel vooral op de impedantie).

• Agent 47
allstarted1 schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:23:
[...]

Doorsparen voor een Sennheiser HD25-II, om het even welk model. Heerlijk bassig geluid, geen vervorming en geen marketing gericht op jonge kinders met te veel geld (mijn mening :) ) Daarnaast is het niet voor niets een van de DJ koptelefoons.... :)

Daarnaast ben je al bekend met de goede aftersales en support van Sennheiser, als je dit ding al gesloopt krijgt. Het design is zo simpel en stevig, dat je echt je best moet doen om iets te slopen. Bij mij ligt hij vaak in de tas tussen cameragear, laptops, boeken etc. in een simpel tasje en er zit nog geen kras op. Bouwkwaliteit is wat mij betreft een 10 waard. Een Beats levert al meerdere Youtube hits op met tweedelige koptelefoons (onbedoeld) en dat is gewoon echt zonde geld. Plus het geluid is wat mij betreft niet je van het.

De Sennheiser HD25-II is er in diverse varianten vanaf 119,00 euro en iedere euro waard (let wel vooral op de impedantie).
Wat een toeval, ik zat net ook te kijken op een shootout van HF en daar zag ik de HD25-1 II ook zeer goed scoren. Het is wel inderdaad een prijscategorie hoger zoals je zelf zegt, maar blijkbaar dus echt zijn geld waard.

Ik vind op de site van Sennheiser enkel de HD25-1 II en de HD25-SP II. Welke heb jij?
De HD25-1 II komt in 3 varianten:
HD 25 II : as HD 25-1 II, but with 2m steel cable, straight jack plug
HD 25-C II : as HD 25-1 II, but with 3m coiled cable, straight jack plug
HD 25-13 II : as HD 25-1 II, but with 600 ohm impedance, 3m steel cable, straight jack plug

Op hoofdtelefoonstore.be vind ik dit:
De Sennheiser HD 25-1 II hoofdtelefoon is vergelijkbaar met de HD 25-II, met uitzondering van de kabel. Daar waar de HD 25-II gebruik maakt van een 2 meter stalen kabel, heeft de HD 25-1 II een kabel van 1,5 meter.

En hoe bedoel je impedantie? Ik ga er niet mee DJ'en dus :). Enkel voor muziek te beluisteren, buitenshuis, in alle weersomstandigheden, en om wat films op de iTouch te zien. Welke past dan bij mij?

[Voor 6% gewijzigd door Agent 47 op 26-12-2011 00:42]

ReVision schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:35:
[...]

Van de Sennheiser website:

[...]

Zonder amp krijg hij icm een portable speler te weinig stroom waardoor het volume dus zeer zacht blijft.
Wat dus betekenen dat je een headphone amp nodig hebt om hem enigsinds aan te sturen.
Inmiddels heb ik de feestverlichting uit gekregen (stond in de handleiding weggemoffeld).
Met de electronica uit is ' ie maar 100ohm en zelfs dan houdt het niet over.
Ik vind dat trouwens erg vreemd, dit ding wordt verkocht voor de reiziger.

• matthijsg
Wijnands schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:58:
Een beetje toonbaar is subjectief. Verder, ligt eraan wat je luistert. Als dat van die boemboem muziek is dan zijn beats een interessante optie. Beyer heeft ook interessant spul in die prijsklasse en het is weer 's wat anders dan een merk wat zo gepusht wordt dat binnenkort elke SBS6 kijker er mee loopt
Bedankt voor de reactie, denk dat ik gewoon nog even wacht op, ja dat weet ik eigenlijk ook niet, winnend kraslot ofzo :P
Maar iemand ervaring met Philips, en dan vooral SHN560?

[Voor 91% gewijzigd door matthijsg op 26-12-2011 09:49. Reden: extra info toevoegen]

Enige zinnige wat ik over Philips kan zeggen is dat ze regelmatig de hele boel overhoop gooien. Als jij 2, 3 jaar geleden een goede of juist slechte ervaring met Philips had dan zegt dat helemaal niets over het huidige assortiment.

• allstarted1
Energon schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:41:
[...]

Wat een toeval, ik zat net ook te kijken op een shootout van HF en daar zag ik de HD25-1 II ook zeer goed scoren. Het is wel inderdaad een prijscategorie hoger zoals je zelf zegt, maar blijkbaar dus echt zijn geld waard.

Ik vind op de site van Sennheiser enkel de HD25-1 II en de HD25-SP II. Welke heb jij?
De HD25-1 II komt in 3 varianten:
HD 25 II : as HD 25-1 II, but with 2m steel cable, straight jack plug
HD 25-C II : as HD 25-1 II, but with 3m coiled cable, straight jack plug
HD 25-13 II : as HD 25-1 II, but with 600 ohm impedance, 3m steel cable, straight jack plug

Op hoofdtelefoonstore.be vind ik dit:
De Sennheiser HD 25-1 II hoofdtelefoon is vergelijkbaar met de HD 25-II, met uitzondering van de kabel. Daar waar de HD 25-II gebruik maakt van een 2 meter stalen kabel, heeft de HD 25-1 II een kabel van 1,5 meter.

En hoe bedoel je impedantie? Ik ga er niet mee DJ'en dus :). Enkel voor muziek te beluisteren, buitenshuis, in alle weersomstandigheden, en om wat films op de iTouch te zien. Welke past dan bij mij?
Ik zou kijken naar de HD25-1 II. Die heb ik zelf ook, maar dan de Adidas editie. Heb daar eerder een review over geschreven, maar geen idee of ik mag linken :) Het geluid op de iPod is heerlijk, maar ook de Desire HD gaat prima er mee om. Hij kan dus wat zwakkere apparaten prima aansturen.

Het DJ'en gaf ik aan omdat die gasten vooral beats matchen met die koptelefoons, de bassfactor is dus gewoon goed. Daarnaast zul je geen last van omgevingsgeluid hebben en andersom zal de omgeving geen last van jouw geluid hebben. Meerdere malen heb ik in het OV het volume redelijk tegen de max. aangehad, maar nog nooit klachten gehad in de stiltecoupe. De sealing is gewoon erg goed.

Wat ik ook een leuk punt van de HD25 vind is de aftermarket. Er is gewoon heel veel voor te vinden: nieuwe kabels, earpads etc. Mocht je het zwart dus zat zijn, bestel je er rode earpads op.

Waar ik zelf een beetje mee zit is dat er voor mensen met jullie smaak redelijk veel is om uit te kiezen. Als je echter vooral jazz en klassiek luistert heb je een uitdaging. Heb je dan ook nog 's een grote kop dan wordt het echt lastig.

• allstarted1
Wijnands schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:02:
Waar ik zelf een beetje mee zit is dat er voor mensen met jullie smaak redelijk veel is om uit te kiezen. Als je echter vooral jazz en klassiek luistert heb je een uitdaging. Heb je dan ook nog 's een grote kop dan wordt het echt lastig.
Als je een redelijk bedrag hebt liggen, kijk naar de K/Q701 van AKG. Beste koptelefoon die ik met klassiek heb geprobeerd. Wel heb je een erg goede versterker nodig om het beste uit de koptelefoon te halen, en wat geduld met inbranden. Ik heb echt gemerkt dat de AKG na een x aantal uren veel beter werd en het geluid veel ruimtelijker werd.

allstarted1 schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:23:
[...]

Ik stel het zeer op prijs dat je een medetweakers graag van advies wilt voorzien maar ik merk nogal wat 'kleurigheid' in je post :)

Je hebt het over 'geen marketing als een beats' en je gaat in op een adidas versie en goede aftersales zoals losse kabels en earpads in alle vormen en kleuren.

Wat mij nogal opvalt altijd aan senneheisers is dat je best veel betaald voor mager bouwkwaliteit. Zo zijn er talloze topics over het povere bouwkwaliteit van sennheisers. persoonlijk vind ik daardoor dat sennheiser meer marketingsgericht is dan dat je denkt. Voor een goede koptelefoon zonder veel poepas en kwaliteit is er maar 1 merk. nammelijk Sony. Als je echt voor kwaliteit wil gaan kan je ook een stapje hoger richting beyerdynamic gaan.

just my 2 cents ;)

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Sennheiser heeft wel degelijk zeer stevige en goede koptelefoons! Enig nadeel wat ik tot op heden altijd heb ervaren is kabelbreuken maar daar is goede garantie voor. Het geluid is altijd prima.

• Agent 47
Anoniem: 397269 schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:54:
[...]

Ik stel het zeer op prijs dat je een medetweakers graag van advies wilt voorzien maar ik merk nogal wat 'kleurigheid' in je post :)

Je hebt het over 'geen marketing als een beats' en je gaat in op een adidas versie en goede aftersales zoals losse kabels en earpads in alle vormen en kleuren.

Wat mij nogal opvalt altijd aan senneheisers is dat je best veel betaald voor mager bouwkwaliteit. Zo zijn er talloze topics over het povere bouwkwaliteit van sennheisers. persoonlijk vind ik daardoor dat sennheiser meer marketingsgericht is dan dat je denkt. Voor een goede koptelefoon zonder veel poepas en kwaliteit is er maar 1 merk. nammelijk Sony. Als je echt voor kwaliteit wil gaan kan je ook een stapje hoger richting beyerdynamic gaan.

just my 2 cents ;)
Na het bekijken van versch. sites, zou ik toch eerder voor de gewone HD25-1 II kiezen, moest ik die kopen. Bij die Adidas betaal je wederom voor het merk en de 3 streepjes en wat blauw.
Ik ga morgen hopelijk dit model uittesten, zodat ik al wat wijzer wordt!

Die Senn. HD25-1 II wordt toch goed gequoteerd wat betreft bouwkwaliteit. Dit zou niet zomaar cheap-ass plastic zijn. In ieder geval, ik heb al positieve ervaringen gehad met mijn huidige neckband van Sennheiser (PMX 100), enkel last van kabelbreuk, maar dat werd altijd netjes vervangen.
Touchdomex schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:58:
Sennheiser heeft wel degelijk zeer stevige en goede koptelefoons! Enig nadeel wat ik tot op heden altijd heb ervaren is kabelbreuken maar daar is goede garantie voor. Het geluid is altijd prima.
Inderdaad, hier ook kabelbreuken. Bij de HD25-1 II is de connector wel 90° gedraaid, dus in mijn geval is zoiets beter dan een rechte connector.

• allstarted1
Anoniem: 397269 schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:54:
[...]

just my 2 cents ;)
Volgens mij rep ik nergens over de Adidas uitvoering, maar goed, dat ik zelf een Adidas versie heb die ik aangeboden kreeg ter review is voor mij nergens een argument geweest. Daarnaast zijn die pads en kabels waar ik over spreek allemaal aftermarketproducten van derden en bestaat er een redelijke mod-community voor de HD25-1 II.

En juist de bouwkwaliteit van de HD25-1 II is erg sterk. Nogmaals, het is een gooi en smijt ding en ik zal echt m'n best moeten doen om dat ding in twee stukken te krijgen.

Toch fijn dat je m'n bijdrage op prijs stelt, alleen ben ik volgens mij nergens gekleurd in m'n uitlatingen, behalve in mijn beleving van het geluid en gebruikservaring. Al stond er Hello Kitty op, dat zal mijn uitlatingen niet veranderen betreft prestaties :) Of ik hem dan nog zou kopen is een tweede.....

Ben 's even naar een speciaalzaak geweest om wat te luisteren.

Beyerdynamic DT 660: Erg, erg neutraal geluid. Zo neutral heb ik het nog nooit meegemaakt eigenlijk. Heel veel nuances in het geluid zijn hoorbaar. Draagt heel comfortabel. Nadeel: Het is niet een subtiel ding om te dragen en ik weet niet wat ik moet vinden van heel neutraal geluid, denk dat ik iets warmte misschien toch wel prettig vind. Deze gaat op het lijstje.

Beyerdynamic DTX 710: Hier sloeg ik dus stijl van achterover. Niet perse vanwege de geluidskwaliteit maar wel vanwege de prijs/kwaliteit verhouding. Heel ruimtelijk, veel nuances hoorbaar alleen in de allerhoogste regionen liep er het e.e.a. wat in elkaar over. Ook weer erg comfortabel. Bouwkwaliteit is wel dusdanig dat je er wat zorgvuldig mee om moet gaan. Was het een gesloten ontwerp geweest had ik 'm meegenomen denk ik.

Toen nog even bij de Dixons binnen gelopen Bose OE2 en AE2 geprobeerd. Comfortabel. Zeker de OE2 verbaasde me voor een on-ear ontwerp. Afsluiting van omgevingsgeluid is erg sterk. Geluid is mooi en heel warm in het laag en midden en heel, heel slecht in het hoog waar het ding echt details laat liggen.

Wat ik nu eigenlijk zoek in omgeving Haarlem/Amsterdam is iemand die wat AKG spul op voorraard heeft.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wijnands schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:00:
Ben 's even naar een speciaalzaak geweest om wat te luisteren.

Beyerdynamic DT 660: Erg, erg neutraal geluid. Zo neutral heb ik het nog nooit meegemaakt eigenlijk. Heel veel nuances in het geluid zijn hoorbaar. Draagt heel comfortabel. Nadeel: Het is niet een subtiel ding om te dragen en ik weet niet wat ik moet vinden van heel neutraal geluid, denk dat ik iets warmte misschien toch wel prettig vind. Deze gaat op het lijstje.

Beyerdynamic DTX 710: Hier sloeg ik dus stijl van achterover. Niet perse vanwege de geluidskwaliteit maar wel vanwege de prijs/kwaliteit verhouding. Heel ruimtelijk, veel nuances hoorbaar alleen in de allerhoogste regionen liep er het e.e.a. wat in elkaar over. Ook weer erg comfortabel. Bouwkwaliteit is wel dusdanig dat je er wat zorgvuldig mee om moet gaan. Was het een gesloten ontwerp geweest had ik 'm meegenomen denk ik.
Heb je deze twee bekeken omdat ze geen 'serieuze' beyers hadden of om budgettaire redenen? De DT880/DT770 (open/dicht) zijn supersuperfijn namelijk én stevig gebouwd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Agent 47
allstarted1 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 02:06:
En juist de bouwkwaliteit van de HD25-1 II is erg sterk. Nogmaals, het is een gooi en smijt ding en ik zal echt m'n best moeten doen om dat ding in twee stukken te krijgen.
Vandaag de HD25-1 II uitgest. Ik was teleurgesteld. Het geluid gaat niet zo hard als ze zeggen.. , het is wel zuiver. Maar o-zo-stil. Heb ook eens het geluid op 50% gezet, en dan geluisterd. Ik vond het eigenlijk geen €150-hoofdtelefoon qua sound. Ofwel ken ik er niks van xD. Vind dan uit mijn neckband nog beter geluid uitkomen. Qua design is hij niet zo speciaal, oogt wat saai met enkel dat zwart. Wel zeer licht, voelde stevig aan.
Maar ik ben dus terug bij af, als de HD25 al niet goed genoeg is, wat dan wel?
CyBeR schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:17:
[...]

Heb je deze twee bekeken omdat ze geen 'serieuze' beyers hadden of om budgettaire redenen? De DT880/DT770 (open/dicht) zijn supersuperfijn namelijk én stevig gebouwd.
De 880 viel inderdaad af vanwege budget. De 770 heb ik niet gezien. Bedoel je trouwens de 770m of de 770 pro?

Zie bij die pro dat dit een 250 ohm model is. Wordt erg krap weer met m'n sansa clip denk ik

[Voor 6% gewijzigd door Wijnands op 27-12-2011 18:15]

• TheJVH
Met je sansa clip gaat dat inderdaad niet lukken, je zou wel kunnen kijken naar een goedkope FiiO portable ;) . Maar dan moet je wel meer meenemen onderweg :) .
En daar heb ik dus geen zin in. De 660 is keurig netjes 32 ohm, dat merk je, de sansa trekt dat moeiteloos (wel grappig, verkoper had nog nooit een clip gezien en stond stomverbaasd van wat er uit zo'n goedkoop spelertje komt)

Zit nou ook hele enthousiaste dingen te lezen over de Sony MDR-ZX700.. Binnenkort 't s kijken ergens

[Voor 18% gewijzigd door Wijnands op 27-12-2011 19:15]

• ReVision
Ik ga donderdag even een aantal zaken langs en een aantal headphones luisteren. Wil voornamelijk de Grado SR60i en SR80i horen. Als ze me bevallen ga ik eventueel ook nog nadenken over de Alessandro MS1's.

Verder hoop ik ergens de AKG K 272HD en de Audio Technica ATH-M50 te kunnen beluisteren maar na wat rondbellen ben ik nog geen winkel tegengekomen die een van deze te beluisteren heeft.

| Discogs | Flickr |

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Energon schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:53:
Vandaag de HD25-1 II uitgest. Ik was teleurgesteld. Het geluid gaat niet zo hard als ze zeggen.. , het is wel zuiver. Maar o-zo-stil. Heb ook eens het geluid op 50% gezet, en dan geluisterd. Ik vond het eigenlijk geen €150-hoofdtelefoon qua sound. Ofwel ken ik er niks van xD. Vind dan uit mijn neckband nog beter geluid uitkomen. Qua design is hij niet zo speciaal, oogt wat saai met enkel dat zwart. Wel zeer licht, voelde stevig aan.
Ik heb zelf een HD25-1 en je moet rekening houden met de doelgroep van deze apparaten. Het is een professioneel type voor mensen die mobiel moeten zijn. Denk dan aan geluidstechnici voor TV en (mobiele) opnamestudio's. Als op televisie de geluidsman van een cameraploeg per ongeluk in beeld komt, zie je dat die heel vaak een HD25-1 gebruiken.
Ze zijn licht en robuust, alle onderdelen zijn vervangbaar, het ding zit gegarandeerd klemvast op je hoofd - wat voor bewegingen je ook maakt, en ze zijn van het gesloten type waardoor ze weinig geluid lekken en ook de gebruiker afschermen van omgevingsgeluid. En het professionele karakter zie je ook terug in het design. Het oogt goedkoop en "plastic" maar onderweg vind ik dat juist een voordeel. Kleine krasjes en andere beschadigingen vallen niet eens op en hij zal ook niet zo snel gestolen worden.
Qua geluid ben ik het wel met je eens. Voor muziekweergave vind ik de HD25-1 niet zo goed als je zou verwachten van een koptelefoon van € 150. Voor dat geld zijn er volgens mij wel beter klinkende koptelefoons te vinden. Maar een beter klinkende koptelefoon met dezelfde degelijkheid en geluidsisolatie ga je volgens mij niet snel vinden.
ReVision schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:37:
Ik ga donderdag even een aantal zaken langs en een aantal headphones luisteren. Wil voornamelijk de Grado SR60i en SR80i horen. Als ze me bevallen ga ik eventueel ook nog nadenken over de Alessandro MS1's.

Verder hoop ik ergens de AKG K 272HD en de Audio Technica ATH-M50 te kunnen beluisteren maar na wat rondbellen ben ik nog geen winkel tegengekomen die een van deze te beluisteren heeft.
Waar ergens ga je dat doen? Ik heb tot nu toe maar 1 zaak gevonden die Grado heeft.

• TheJVH
Voor kerst heb ik een FiiO E7 gekregen. De E9 had ik al, maar nu heb ik dus de complete set. Ik moet zeggen dat er erg blij mee ben. Van de amp zelf merk ik niet heel veel verschil, maar de DAC merk je des te beter. Zeker wanneer ik hem aan m'n Macbook hang, is het een wereld van verschil. Ik heb nu voor het eerst m'n AKG K518DJ eraan hangen, en dat is echt een gigantisch verschil. Op m'n desktop is het verschil wat minder, daar gebruikte ik altijd al een Creative X-Fi (niet te vergelijken natuurlijk), wat sowieso een stuk beter is dan de onboard kaart.

Al met al erg tevreden mee, de afwerking is erg goed en hij voelt zeer degelijk. Wat opviel was dat er veel accessoires bij zaten, een screenprotector, rubberen hoesje, suede zakje en een bandje om hem aan je iPod vast te maken.

Binnenkort (als ik wat tijd kan vinden) wil ik een grote review schrijven van m'n Denon AH-D2000, FiiO E7/E9 icm met de andere headphones die ik heb :) .

• Agent 47
downtime schreef op woensdag 28 december 2011 @ 01:18:
Ik heb zelf een HD25-1 en je moet rekening houden met de doelgroep van deze apparaten. Het is een professioneel type voor mensen die mobiel moeten zijn. Denk dan aan geluidstechnici voor TV en (mobiele) opnamestudio's. Als op televisie de geluidsman van een cameraploeg per ongeluk in beeld komt, zie je dat die heel vaak een HD25-1 gebruiken.
Ze zijn licht en robuust, alle onderdelen zijn vervangbaar, het ding zit gegarandeerd klemvast op je hoofd - wat voor bewegingen je ook maakt, en ze zijn van het gesloten type waardoor ze weinig geluid lekken en ook de gebruiker afschermen van omgevingsgeluid. En het professionele karakter zie je ook terug in het design. Het oogt goedkoop en "plastic" maar onderweg vind ik dat juist een voordeel. Kleine krasjes en andere beschadigingen vallen niet eens op en hij zal ook niet zo snel gestolen worden.
Qua geluid ben ik het wel met je eens. Voor muziekweergave vind ik de HD25-1 niet zo goed als je zou verwachten van een koptelefoon van € 150. Voor dat geld zijn er volgens mij wel beter klinkende koptelefoons te vinden. Maar een beter klinkende koptelefoon met dezelfde degelijkheid en geluidsisolatie ga je volgens mij niet snel vinden.
Daar was ik me bewust van, en jammer genoeg vind ik het geluid dus niet goed voor gewoon muziek te beluisteren :). Maar op fora werd dit toch aangeraden, dus ik hoopte ergens dat het geluid toch goed zou zitten.
Ik heb er nu niet mee liggen gooien in de winkel, maar hij voelde wel degelijk aan ondanks het plastic.

Er is nog wel eentje die beter zou klinken dan de HD25, en dat is dan de Beyerdynamic DT1350, maar die ligt helaas buiten budget en werd mij afgeraden omdat het geluid mij waarschijnlijk niet zou liggen.

Ik zoek nu een winkel waar ik de Audio-Technica ATH-ES55 zou kunnen uittesten (België). De bekendere ketens verkopen deze niet, dus ik moet eigenlijk al naar een specialist gaan.

Welke raad jij mij dan aan? Geluid is belangrijk, mag niet te stil zijn bij 50%, bas!, en toch nog redelijke bouwkwaliteit/comfort/isolatie.
De V-Moda Crossfade M-80 wil ik ook al even uittesten, maar niemand verkoopt die (tenzij amazon of V-Moda zelf).

• ReVision
Wijnands schreef op woensdag 28 december 2011 @ 06:40:
Waar ergens ga je dat doen? Ik heb tot nu toe maar 1 zaak gevonden die Grado heeft.
Lijstje met alle Grado Dealers in NL
http://dl.dropbox.com/u/2...20dealers%20Nederland.pdf

Zoek een winkel uit bel ze even of je langs zou kunnen komen om er een aantal te beluisteren.
Ik ga zelf eerst langs in Woerden aangezien dat voor mij dichtbij is.

| Discogs | Flickr |

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Energon schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:36:
Welke raad jij mij dan aan? Geluid is belangrijk, mag niet te stil zijn bij 50%, bas!, en toch nog redelijke bouwkwaliteit/comfort/isolatie.
Ik zag dat jouw voornaamste kritiek op de HD25-1 was dat ie niet hard genoeg ging. Ik denk dat het probleem dan eerder aan de bron ligt. Met een geschikte versterker kan de HD25-1 gehoorbeschadigend hard. Qua bas vind ik 'm ook eerder te zwaar dan te licht. Gezien de overige eisen die je stelde zou ik geen betere alternatieven kunnen bedenken.

Maar ik moet erbij zeggen dat ik het koptelefoonwereldje de laatste jaren niet meer zo volg omdat ik al meer koptelefoons heb dan ik werkelijk gebruik. Ik heb momenteel al de Sennheiser HD580, de HD25-1, een AKG K701, een Grado SR225 en een setje in-ears van Shure. Zolang er niks stuk gaat wil ik er eigenlijk niks meer bij hebben.

• Agent 47
downtime schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:44:
[...]

Ik zag dat jouw voornaamste kritiek op de HD25-1 was dat ie niet hard genoeg ging. Ik denk dat het probleem dan eerder aan de bron ligt. Met een geschikte versterker kan de HD25-1 gehoorbeschadigend hard. Qua bas vind ik 'm ook eerder te zwaar dan te licht. Gezien de overige eisen die je stelde zou ik geen betere alternatieven kunnen bedenken.

Maar ik moet erbij zeggen dat ik het koptelefoonwereldje de laatste jaren niet meer zo volg omdat ik al meer koptelefoons heb dan ik werkelijk gebruik. Ik heb momenteel al de Sennheiser HD580, de HD25-1, een AKG K701, een Grado SR225 en een setje in-ears van Shure. Zolang er niks stuk gaat wil ik er eigenlijk niks meer bij hebben.
't Probleem is dat ik graag goed geluid wil zonder versterker :).
Tmoet draagbaar zijn, waar ga ik dat allemaal steken? Er steekt al een iPod Touch in, dan nog een amplifier, kabeltjes, ...

En audiofilie is idd een dure hobby :D.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Energon schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:50:
't Probleem is dat ik graag goed geluid wil zonder versterker :).
Tmoet draagbaar zijn, waar ga ik dat allemaal steken? Er steekt al een iPod Touch in, dan nog een amplifier, kabeltjes, ...
Ik zou zelf ook geen mobiele amplifier willen. Dan wordt het allemaal te onhandig voor onderweg.

Ik bedoelde dat ik met mijn MP3-speler (Cowon D2) i.c.m. de HD25-1 nooit te klagen heb over gebrek aan volume. Maar dat hoeft natuurlijk niet aan het apparaat te liggen - misschien ben jij wel gewend om de muziek veel harder te zetten dan ik.

• Agent 47
downtime schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:11:
[...]

Ik zou zelf ook geen mobiele amplifier willen. Dan wordt het allemaal te onhandig voor onderweg.

Ik bedoelde dat ik met mijn MP3-speler (Cowon D2) i.c.m. de HD25-1 nooit te klagen heb over gebrek aan volume. Maar dat hoeft natuurlijk niet aan het apparaat te liggen - misschien ben jij wel gewend om de muziek veel harder te zetten dan ik.
Ik heb een iPod Touch 2nd Gen. Ik merkte gewoon veel verschil met mijn Senn. PMX 100 neckband. Wanneer ik die HD25 op 50% vol. zette, dan hoorde ik de muziek stilletjes en kon ik de mensen rondom mij horen brabbelen. Pas wanneer ik naar 70-80% ging, hoorde ik het 'normaal'. En de bas hoorde ik enkel wanneer ik geluid op 100% zette.. :|

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01 11:15
even offtopic: heb je nooit moeite met opladen/usb verbinden met de cowon. Wil graag een cowon, heb er 2 gehad, 2x teruggestuurd omdat het connecten de hele tijd mislukte door die waardeloze usb ingang op de cowon.

is er behalve ipod een mp3speler die in de buurt van de cowon komt?
downtime schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:11:
[...]

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

r.brands schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:32:
even offtopic: heb je nooit moeite met opladen/usb verbinden met de cowon. Wil graag een cowon, heb er 2 gehad, 2x teruggestuurd omdat het connecten de hele tijd mislukte door die waardeloze usb ingang op de cowon.

is er behalve ipod een mp3speler die in de buurt van de cowon komt?

[...]
iPod is niet zo bijster goed dus dat scheelt ;)

Een gekke opmerking maar een Samsung Galaxy S met root en Voodoosound die direct gebruikt maakt van de DAC komt redelijk tot goed in de buurt maar is tegenwoordig wat lastig te krijgen.

Sandisk is over het algemeen erg goed met geluid en voor de rest is er jammer genoeg weinig meer echt goeds op de markt met echt geluidskwaliteit.

Pagina: 1 2 3 ... 121 Laatste

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee