suf te piekeren over een noise cancelling hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Ik vlieg tegenwoordig weer meer en werk regelmatig in een drukke, onrustige kantoortuin. Alle twee zijn dat momenten waar ik me graag zou willen afsluiten met wat muziek. Nou stond ik recentelijk in fascinatie een Bose hoofdtelefoon met noise cancellation te luisteren. Als dat ding geen prijskaartje van meer dan 300 euro had gehad had ik 'm meteen meegenomen.

Mijn muzieksmaak is nogal apart, ik luister veel jazz, klassiek, opera en af en toe wat rock. Ik heb een gloeiende hekel aan overdreven bass gedreun.

Ik heb een flinke lading reviews gelezen en kom er nog steeds niet echt uit. Is er iemand die persoonlijke ervaring heeft met een van deze dingen? Is er iemand die een winkel weet met een aantal van deze modellen op voorraad waar je ze ook mag proberen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Audio-Technica ATH-ANC7B (Zwart)€ 189,-€ 189,-
1Bose QuietComfort 15 (Zilver)€ 349,-€ 349,-
1Denon AH-NC800 (Zwart)€ 196,93€ 196,93
1JVC HA-NC250 (Zwart)€ 109,-€ 109,-
1Nokia BH-905i bluetooth stereo hoofdtelefoon (Wit, Zwart)€ 181,80€ 181,80
1Sennheiser MM 550 (Zwart)€ 269,-€ 269,-
1Sennheiser PXC 310 (Zwart)€ 158,-€ 158,-
1Sennheiser PXC 360 BT (Zwart)€ 236,48€ 236,48
1Sennheiser PXC 450 (Zilver)€ 245,-€ 245,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.934,21
  • De Audio technica is prettig geprijsd, schijnt goed te klinken maar je muziek is nogal hoorbaar voor de omgeving.
  • De Bose is eigenlijk te prijzig. Verder vond ik al heel snel een wat drukkend gevoel op m'n oren, misschien door het noise cancelling systeem.
  • De Denon klinkt waarschijnlijk fantastisch maar ik heb m'n twijfels over de noise cancelling.
  • De JVC schijnt goed te isoleren, geluid lees ik wisselende dingen over.
  • Nokia.. staat op tweakers een heel enthousiaste review. Echter.. nokia en muziek weergeven? Ik heb nog nooit iets van nokia gehoord wat ik niet vreselijk vond klinken. Mijn vooroordeel zit in de weg.
Sennheisers.. Ik heb al jaren sennheiser en ben qua geluid en prijs/kwaliteit nog nooit teleurgesteld. Ik vraag me hier vooral af welke het beste geluid weet te weren.

Dan schijnt AKG ook nog wat te hebben maar ik heb de indruk dat dat merk zich ook op de bas liefhebber richt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:23
Wijnands schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:49:
...........................................................................................................................
Dan schijnt AKG ook nog wat te hebben maar ik heb de indruk dat dat merk zich ook op de bas liefhebber richt.
Bij de meeste AKG's die ik beluisterd heb had ik eerder het idee dat ik bass miste dan dat het teveel was en ik ben zeker geen bass fanaat.

Ik heb zelf nu een Ultrasone HFI-780 waar ik erg tevreden mee ben en hoewel dit volgens velen wel een koptelefoon met veel bass is, vind ik het wel meevallen.
Dit komt denk ik vooral doordat het totaal geen boomerige bass is maar mooie strakke, diepe bass en dat valt minder op maar geeft wel een mooi ''gevoel'' aan de muziek.
Ik luister ook niet echt bass heavy muziek en vind de koptelefoon juist erg mooi klinken bij rustige rock bijvoorbeeld.

Maar het beste advies dat ik kan geven is zelf koptelefoons gaan beluisteren en als dat niet mogelijk is sowieso zo veel mogelijk onderzoek doen op Head-fi.org, daar is van bijna elke koptelefoon wel informatie en ervaringen te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Die ultrasone lijkt inderdaad een mooi dingen maar heeft geen noise cancelling.

Ja, luisteren.. weet jij een winkel waar ze een aardig assortiment hebben en waar dat wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Je zou ook eens kunnen kijken naar de Audio Technica ATH-M50. Deze is prima geprijst en krijgt zeer lovende reviews. De ATH-M50 heeft geen actieve noise cancelling, echter vanwege het gesloten design is dit volgens veel mensen echter geen gemis.

pricewatch: Audio-Technica ATH-M50 (Zwart)

User reviews
http://www.head-fi.org/pr...onitor-headphones/reviews

Vergelijkings test.
http://www.headfonia.com/...-750dj-k181dj-and-dj1pro/

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 251512 op 06-12-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dank. Als ik er met noise cancelling niet uit kom dan is een zeer gesloten ontwerp inderdaad de volgende stap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 09:34
Is er een reden waarom je noise canceling wil?

Voor zover ik weet is noise canceling voornamelijk effectief tegen "repetitief geluid" (zoemen van vliegtuigmotoren, rijden van de trein...etc) het wegfilteren van pratende collega's en het rinkelen van gsm's is heel wat minder (Please correct me if I'm wrong).

Misschien ben je beter/goedkoper af met een goede gesloten hoofdtelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Wijnands schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:15:
Die ultrasone lijkt inderdaad een mooi dingen maar heeft geen noise cancelling.

Ja, luisteren.. weet jij een winkel waar ze een aardig assortiment hebben en waar dat wel kan?
Veel koptelefoons hebben geen noice-cancelling maar als je kijkt naar goede gesloten koptelefoons hoor je ook niks meer van de buitenwereld. :)
Zo ook de Ultrasone HFI-780, als ik hem op heb en op een normaal niveau muziek luister hoor ik bijna helemaal niks meer van wat er om me heen gebeurd, mensen kunnen op 5 meter afstand staan te roepen en ik hoor het niet. :P

En inderdaad zoals degene boven mij al zegt, noise-cancelling is eigenlijk alleen effectief tegen geluiden die constant zijn zoals het geluid van de motor als je in een voertuig zit, spraak wordt niet weggefilterd.

[ Voor 14% gewijzigd door Redblader op 06-12-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
DinoBe schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 08:31:
Is er een reden waarom je noise canceling wil?

Voor zover ik weet is noise canceling voornamelijk effectief tegen "repetitief geluid" (zoemen van vliegtuigmotoren, rijden van de trein...etc) het wegfilteren van pratende collega's en het rinkelen van gsm's is heel wat minder (Please correct me if I'm wrong).

Misschien ben je beter/goedkoper af met een goede gesloten hoofdtelefoon?
Juist voor gebruik in vliegtuigen en op kantoorvloeren waar de airco ook nog 's extra toevoegd aan de geluidsmix. Bovendien zijn de betere noise cancelling dingen ook vaak redelijk gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien een gekke vraag, maar moet je perse muziek luisteren om van de noise cancelling gebruik te maken? Of is het ook mogelijk om een stille omgeving voor jezelf te creëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Wijnands schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:15:
Een beetje forse Media Markt heeft al een redelijk assortiment, toch? En daar kun je normaliter ook luisteren. En anders de regionale audofielenshop danwel instrumentenwinkel eens bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Wijnands schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:19:
[...]

Juist voor gebruik in vliegtuigen en op kantoorvloeren waar de airco ook nog 's extra toevoegd aan de geluidsmix. Bovendien zijn de betere noise cancelling dingen ook vaak redelijk gesloten
Het probleem is alleen wel dat je bij koptelefoons met noice cancellation in verhouding eigenlijk een vrij slechte geluidskwaliteit krijgt voor wat je ervoor betaald, bij een merk als Bose is dit nog verder uit verhouding meestal gewoon doordat je erg veel betaald voor het merk.
Ik weet bijvoorbeeld vrijwel zeker dat mijn koptelefoon, en vele andere uit het prijssegment rond de €200,- een stuk beter zullen klinken dan die Bose van €349,-.

Met een goede gesloten koptelefoon hoor je zeker weten ook helemaal niks van een airco of pratende mensen in de buurt wanneer je een beetje muziek aan hebt staan. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Redblader op 06-12-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:22

SeatRider

Hips don't lie

Redblader schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:18:
En inderdaad zoals degene boven mij al zegt, noise-cancelling is eigenlijk alleen effectief tegen geluiden die constant zijn zoals het geluid van de motor als je in een voertuig zit, spraak wordt niet weggefilterd.
Dat is niet mijn ervaring. Een collega had zo'n ding van Sennheiser (de PXC250) om het geluid van pratende collega's in de kantoortuin weg te filteren, en dat werkte prima. Zelf ook wel eens geprobeerd!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

Beste noise canceling techniek in een hoofdtelefoon zit in de Bose QuietComfort 15. Ze zitten ook nog eens super comfy, geluidskwaliteit vind ik goed genoeg voor onderweg. Op lange vluchten laatst naar Australië en Japan leer je dit pas waarderen, in-ears gaan mij dan op zulke lange vluchten vreselijk irriteren. Je kunt ook zonder muziek luisteren, dan zit je echt in een stilte bubbel. Achtergrondgeluid verdwijnt totaal, je hoort wel zacht gepraat en huilende baby's ook helaas.

De Bose is niet goedkoop maar was voor mij het geld dubbel en dwars waard, ik stap veel uitgeruster uit het vliegtuig. En het werkt ook perfect in de trein, voordeel is dat je het muziekvolume ook minder hard zet.

Het Britse Whathifi.com heeft de Bose net de Award 2011 uitgereikt voor best noise canceling headphone:
http://www.whathifi.com/review/bose-quietcomfort-15

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 06-12-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Anoniem: 296131 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:17:
Beste noise canceling techniek in een hoofdtelefoon zit in de Bose QuietComfort 15. Ze zitten ook nog eens super comfy, geluidskwaliteit vind ik goed genoeg voor onderweg. Op lange vluchten laatst naar Australië en Japan leer je dit pas waarderen, in-ears gaan mij dan op zulke lange vluchten vreselijk irriteren. Je kunt ook zonder muziek luisteren, dan zit je echt in een stilte bubbel.

De Bose is niet goedkoop maar was voor mij het geld dubbel en dwars waard, ik stap veel uitgeruster uit het vliegtuig. En het werkt ook perfect in de trein, voordeel is dat je het muziekvolume ook minder hard zet.

Het Britse Whathifi.com heeft de Bose net de Award 2011 uitgereikt voor best noise canceling headphone:
http://www.whathifi.com/review/bose-quietcomfort-15
Het is ook wel algemeen bekend dat Bose 1 van de beste met noice cancellation techniek is, het enige wat dan jammer is, is dat de geluidskwaliteit totaal niet in verhouding staat tot de prijs die je voor een Bose betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Redblader schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:20:
[...]

Het is ook wel algemeen bekend dat Bose 1 van de beste met noice cancellation techniek is, het enige wat dan jammer is, is dat de geluidskwaliteit totaal niet in verhouding staat tot de prijs die je voor een Bose betaald.
Niet met je eens, je doet ze echt te kort zonder ze zelf te beluisteren. Geluidskwaliteit klinkt gewoon goed voor onderweg, je moet wel functioneel denken. Ze klinken niet als mijn Grado of Beyer Dynamic, daar zijn ze ook niet voor: ze zijn voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Anoniem: 296131 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:26:
[...]

Niet met je eens, je doet ze echt te kort zonder ze zelf te beluisteren. Geluidskwaliteit klinkt gewoon goed voor onderweg, je moet wel functioneel denken. Ze klinken niet als mijn Grado of Beyer Dynamic, daar zijn ze ook niet voor: ze zijn voor onderweg.
Dat kan wel zo zijn, maar er zijn veel headphones voor onderweg die een stuk beter klinken als de Bose en een flink stuk minder kosten. Ze klinken inderdaad best aardig maar voor het geld wat je er voor betaald mag je veel en veel meer verwachten en kan je ook veel beter krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 251512 op 06-12-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:43:
[...]

Dat kan wel zo zijn, maar er zijn veel headphones voor onderweg die een stuk beter klinken als de Bose en een flink stuk minder kosten. Ze klinken inderdaad best aardig maar voor het geld wat je er voor betaald mag je veel en veel meer verwachten en kan je ook veel beter krijgen.
Veel andere headphones voor onderweg die en beter klinken en ook noise canceling hebben? Bronnen??
Geloof er niets van, klinkt eerder alsof je ze nog nooit serieus hebt geluisterd en Bose aan het trollen bent.
Zoals zoveel tweakers. Whathifi is kritisch en vooral op basis van op eigen luisterervaringen, lees het stukje over de geluidskwaliteit maar eens goed. Twee maal winnaar.

TS moet vooral zelf eens luisteren, dat is het enige wat telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Anoniem: 296131 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:04:
[...]

Veel andere headphones voor onderweg die en beter klinken en ook noise canceling hebben? Bronnen??
Geloof er niets van, klinkt eerder alsof je ze nog nooit serieus hebt geluisterd en Bose aan het trollen bent.
Zoals zoveel tweakers. Whathifi is kritisch en vooral op basis van op eigen luisterervaringen, lees het stukje over de geluidskwaliteit maar eens goed. Twee maal winnaar.

TS moet vooral zelf eens luisteren, dat is het enige wat telt.
Lees dit topic op head-fi anders is door, ze beoordelen de koptelefoon vrij objectief naar mijn mening.
Conclusie?
Comfortabel, goede noise cancellation maar matige geluidskwaliteit en dat is naar mijn mening toch niet voldoende voor een koptelefoon van 349 euro, dan mag je toch ook wel goede geluidskwaliteit verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Redblader schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:17:
[...]

Lees dit topic op head-fi anders is door, ze beoordelen de koptelefoon vrij objectief naar mijn mening.
Conclusie?
Comfortabel, goede noise cancellation maar matige geluidskwaliteit en dat is naar mijn mening toch niet voldoende voor een koptelefoon van 349 euro, dan mag je toch ook wel goede geluidskwaliteit verwachten.
Lol, het gebruikersforum head-fi is berucht om het Bose bashing, die is wel de laatste om serieus te nemen. Kijk maar eens in andere topics daar over Bose, het gaat daar gewoon te zielig aan toe. Je moet vooral zelf luisteren wat goed is en een paar reviews lezen van de bekendere reviewsites, daar heb je meer aan dan al dat zinloze Bose bashing van gebruikers die elkaar vooral napraten zonder ooit een noot te hebben gehoord.
De Bose QuietComfort 15 is voor mij zoals gezegd absoluut niet de perfecte hoofdtelefoon , maar wel hands down de beste noise canceling hoofdtelefoon die er bestaat. En die combinatie is de vraag van de TS.

whathifi over de geluidskwaliteit:
And they perform extremely well. There's absolutely as much brilliance to high frequencies as is acceptable, so anyone with a bright-sounding headphone amp, a shrill MP3 player or an aversion to a gleaming high end should audition them thoroughly, but in every other respect the QC15s are a composed and enjoyable listen.

cnet.com
In terms of sound quality, the first thing we noticed about this model compared with the QuietComfort 2s was that the overall sound was smoother and more tonally balanced. In the QuietComfort 2s and QuietComfort 3s, Bose seemed to mess with the bass a bit, pumping it up (we found it a little thumpy), but the bass on the QuietComfort 15s is tighter and punchier (hip-hop fans may prefer the bass on the QuietComfort 2s, but that's a matter of listening taste).
The QuietComfort 15s offer excellent detail. Our first reaction to the headphones was an urge to relisten to our entire library of music, a welcoming symptom of acquiring high-grade cans. That said, these are a closed-cup design, so the sound is a bit more "stuck inside your head" than you'd get from open-backed headphones. As such, they don't quite measure up to some other high-end headphones that we've tested in this price range. Still, these are probably the best-sounding noise-canceling headphones we've heard to date.

http://reviews.cnet.com/h...33766864.html#reviewPage1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Anoniem: 399 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:25:
[...]

Een beetje forse Media Markt heeft al een redelijk assortiment, toch? En daar kun je normaliter ook luisteren. En anders de regionale audofielenshop danwel instrumentenwinkel eens bezoeken.
Een beetje forse mediamerkt richt zich op de top40 klant en heeft sowiso vrijwel niks uitgepakt staan.
De lokale audiofielenshop is al een aantal jaren geleden over de kop gegaan helaas. Maar, een paar dorpen verder zit wel het e.e.a.

Ik vind de Bose QC3 niet heel prettig zitten, de grote, de 15 zit wel fijn. Noise Cancelling werkt super. Geluid is niet slecht maar ook niet super geweldig. Al met al vind ik de prijs/kwaliteitsverhouding wel een beetje zoek, daarom heb ik alternatieven op de lijst staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Wijnands op 06-12-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
let wel dat de noice-cancelling alleen maar lage brommen enz wegfilterd. Geen stemmen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou, ik heb een panasonic besteld. Ding kwam heel goed uit een duitse test en had een erg vriendelijke prijs. Hoop 'm morgen binnen te krijgen. Zondag zit ik weer in het vliegtuig dus begin volgende week een update en een product review zodra die in de pricewatch staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Wijnands schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:01:
Nou, ik heb een panasonic besteld. Ding kwam heel goed uit een duitse test en had een erg vriendelijke prijs. Hoop 'm morgen binnen te krijgen. Zondag zit ik weer in het vliegtuig dus begin volgende week een update en een product review zodra die in de pricewatch staat
Welk model precies?
Misschien dat andere mensen die hetzelfde zoeken als jij dit wel interessant zouden vinden (ik zelf ook overigens :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
:F :$

Deze:

http://www.panasonic.com....celling/RP-HC700/Overview

[ Voor 36% gewijzigd door Wijnands op 08-12-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

5 Jaar geleden werden de Noise Cancelation HP's onderzocht bij philips, daaruit bleek dat de Bose Headphone niet te verslaan was, hij was veruit de beste van alle bekende/verkrijgbare merken in europa.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
MikeVM schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:42:
5 Jaar geleden werden de Noise Cancelation HP's onderzocht bij philips, daaruit bleek dat de Bose Headphone niet te verslaan was, hij was veruit de beste van alle bekende/verkrijgbare merken in europa.
Ja, qua noise cancelling, maar zeker niet qua geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
De Panasonic is binnen. Eerste indruk:

Je merkt wel dat het een budget model is. Batterij zit er niet bij en de linker oorschelp moet je voorzichtig met enige kracht lospeuteren. Hoofdband kan mijn grote kop wel hebben. Bijgeleverd een opbergdoos waarvoor je helaas wel de kabel van de hoofdtelefoon moet lostrekken en een verloopje voor die oude vliegtuig systemen.

Geluid is verrassend goed. Als test gebruik ik een met veel zorg naar superhoge bitrate FLAC geripte vinyl editie van Diana Krall's "Live in Paris". Met name het nummer "East of the Sun, West of the Moon" is altijd een lekker nummer om te testen. Ik hoor erg veel detail in de bas, veel nuance in de piano en tijdens het 2e applaus van het publiek hoor ik iemand in de zaal fluiten, iets wat mijn Sennheiser px100-II niet weergeeft.
Bij Melody Gardot's "deep within the corners of my mind" hoor ik in het intro een prachtig warme strijkers sectie. Tegen het einde van "somewhere under the rainbow" hoor ik Melody inademen. Geluid zou ik omschrijven als neutraal en echt. Voor de bass verslaafden is dit zeker niet de beste keuze tenzij je je equalizer wil inzetten.

Het is een gesloten ontwerp wat al behoorlijk scheelt in de geluidisolatie. Noise cancelling aan en uit hoor ik duidelijk verschil als ik m'n kop onder de afzuigkap hou. Wel merk je dat noise cancelling ten koste gaat aan wat laag.

Nou heb ik in een winkel ook de grote bose, de QC15 geluisterd met wat "Live in Paris" en daar vond ik het allemaal wat afstandelijk klinken, dat heb ik bij deze Panasonic niet. Wel merk ik na een uurtje dragen dat m'n oren wat warm worden en dat de cups maar net over mijn oren passen. Aan de andere kant, bij de Bose had ik een betere pasvorm maar na een paar minuten een drukken gevoel op de oren door de noise cancelling, dat heb ik bij deze nu niet.

Volgens de aardige mensen van bax-shop heb ik 30 dagen om 'm uit te testen. Zondagavond stap ik op het vliegtuig, maandag zit ik waarschijnlijk aan het bezoekersburo wat nogal dicht bij de airco staat en dan kan ik dus pas echt wat zeggen over de noise cancelling functie.

Eerste indruk, hoop waar voor je geld maar misschien net niet wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430249

+1 Bose. Er gaat niets boven Bose met noise cancelling, ik heb ook een lange zoektocht gehad en toch op de Bose QC15 uitgekomen en er geen moment spijt van gehad. Die lichte tegendruk herken ik wel, dat is even wennen daarna merk je het niet meer. Al dat gemauw over geluidskwaliteit is echt flauwekul, die dingen moeten eerst fatsoenlijk inspelen voordat je hierover kunt oordelen. Niet voor niets regent het awards en goede reviews met hun laatste QC15, ook over de geluidskwaliteit. Je kunt lang blijven zoeken maar je gaat echt niets beters vinden met noise cancelling.

Verschillende airlines geven niet voor niets in First of Business Class inmiddels ook een Bose QuietComfort mee te leen op de long haul, Cathay Pacific, JAL, American Airlines en volgens mij nu ook British Airways.

Als je toch binnenkort gaat vliegen koop taxfree die Bose en laat em eerst eens flink inspelen voordat je zelf oordeelt over de geluidskwaliteit en je niet allerlei flauwekul laat aanpraten en een faal product koopt. Je hebt ook 30 dagen om te proberen en anders geld terug.
Bose levert ook professioneel aan piloten de A20 Aviation Headset. Kun je ook nog voor kiezen. :+

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/4l3onq.png

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/5apb48.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Het probleem met die Bose vind ik de prijs. Zal 's kijken op Schiphol. 350 euro vind ik ze niet waard, als het 250 was geweest had ik minder gepiekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:32
Ik herken het twijfelen over de prijs... maar heb de QC 15 nu een half jaar en ik ben er erg blij mee. Ik hem als ipod-accesoire gekocht tijdens een van de actieweken bij mediamarkt en dat scheelde behoorlijk 15-20 % als ik het me goed herinner.
Met de geluidskwaliteit ben ik ook zeker tevreden en de druk op je oren vond ik in het begin naar, maar daar ben ik nu aangewend. Zelfs alleen de NC om de vliegtuigherrie wat te verminderen is erg prettig. Wel vind ik het jammer dat je geen muziek kan luisteren zonder ook de NC aan te zetten. NC lijkt me soms niet nodig en zonde van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Anoniem: 296131 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:04:
[...]

Die combinatie is inderdaad lastig te vinden, Bose heeft daar een mooie niche-positie gevonden. Monster Beats zitten in een vergelijkbare prijspositie.
In een direct vergelijk thuis (dus stil) wordt de Bose wel finaal afgemaakt door m'n Audio Technice ESW10 van ongeveer dezelfde prijs (beaamd door de Bose eigenaar, dus waar :p), ik vond de Bose te dof en bassig.
Maar dan is de noise-cancelling niet meegenomen. Kan me voorstellen dat dat in het OV erg prettig is, maar daar mag ik met m'n eigen ook niet klagen :) Vliegtuig is wel net iets teveel gevraagd voor het simpele gesloten design.
Misschien een Sennheiser HD25, isoleert erg goed, of goede in-ears.

[ Voor 8% gewijzigd door mr.paaJ op 09-12-2011 22:17 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 14:04
Wolly schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:23:
Misschien een gekke vraag, maar moet je perse muziek luisteren om van de noise cancelling gebruik te maken? Of is het ook mogelijk om een stille omgeving voor jezelf te creëren?
Geen gekke vraag. Ik heb een (open) noise-cancelling headphone van Sennheiser (model -250 uit mijn hoofd) die ik juist vaak voor dit doel gebruik, ik hoef niet altijd muziek op mijn oren te hebben.

Het genereert geen perfect stille omgeving, maar het is erg fijn om alle "ambient noise" bijna weg te filteren; dus met name airco, band/wegcontact van nabij straatverkeer, vliegtuigmotoren, ventilatoren e.d. worden daarme sterk onderdrukt, stemmen van de omgeving worden in mindere mate onderdrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

Stewie!

Keen must die!

Ik heb ook de bose QC15, twee stuks inmiddels. Super headset en ik raad hem aan iedereen aan. Filtert ook snel geluid zoals stemmen. Ik vlieg regelmatig en het is een perfecte headset als je geen omgevingsgeluid wilt, en ik merk dat ik de personen naast me ook niet meer hoor praten. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

AKG is wel echt een super merk als je van Jazz en klassiek houdt, ze zijn totaal niet bass heavy. Ze hebben nu ook 2 noise cancelling modellen in hun assortiment:
http://nl.akg.com/akg-product-detail/k-490-nc.html 249 euro (adviesprijs) 249 euro pricewatch
http://nl.akg.com/akg-product-detail/k-495-nc.html 349 euro (adviesprijs) 333 euro pricewatch

AKG heeft ook nog dit model:
AKG K272 "stilte we draaien"

Let op dit is wel 55 Ohm, een klein versterkertje van Fiio doet dan wel wonderen, zowieso aan te raden bij een koptelefoon
Anoniem: 430249 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 19:37:

Verschillende airlines geven niet voor niets in First of Business Class inmiddels ook een Bose QuietComfort mee te leen op de long haul, Cathay Pacific, JAL, American Airlines en volgens mij nu ook British Airways.
Tja dit argument zegt net zoveel als dat Beats By Dr.Dre verhaal, dat staat tegenwoordig ook op alle producten maar zegt niets over de kwaliteit..

Let bij een koptelefoon ook op het gewicht, dit kan na een tijdje gaan irriteren als ze te zwaar zijn.

Een andere optie is ook nog in-ear en dan met comply foam tips. Dan krijg je een werkelijk superieure afsluiting van de omgeving. En blijft alles ook mooi compact

[ Voor 41% gewijzigd door Brilsmurfffje op 09-12-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

K27x isoleert prima, leuk ding. 'Iets' licht in bas, maar verder erg goed.
Een lagere AKG die ik hoorde was juist wel érg zwaar in de bas. Ik meen een K450. Zelf luisteren is dus ten zeerste aan te bevelen, je kunt niet zomaar op merk afgaan.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Goede tips allemaal waarvoor dank. In ears.. ik weet het niet, ik had vroeger regelmatig van die dingen die je in je oorschelp hangt. Altijd last van draadbreuk ermee hoe ik ze ook opbergde ze hielden het nooit langer dan een jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wijnands schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:21:
Het probleem met die Bose vind ik de prijs. Zal 's kijken op Schiphol. 350 euro vind ik ze niet waard, als het 250 was geweest had ik minder gepiekerd.
Simpel, gewoon halen of laten halen in de USA. In de US is de standaardprijs voor de QC15 $ 299 / € 223. Dus daar tax free kopen of bij vertrek een tax refund claimen. Voor die prijs was het voor mij absoluut een no brainer.

Nu de Bose een paar jaar is ingespeeld gebruik ik die zelfs soms ook thuis omdat die best een lekkere eigen sound heeft en zo comfortabel zit. Terwijl er daar ook een Beyer DT880 en een Grado liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 296131 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 11:10:
[...]

Simpel, gewoon halen of laten halen in de USA. In de US is de standaardprijs voor de QC15 $ 299 / € 223. Dus daar tax free kopen of bij vertrek een tax refund claimen. Voor die prijs was het voor mij absoluut een no brainer.

Nu de Bose een paar jaar is ingespeeld gebruik ik die zelfs soms ook thuis omdat die best een lekkere eigen sound heeft en zo comfortabel zit. Terwijl er daar ook een Beyer DT880 en een Grado liggen.
Dat is nou juist waarom Bose zo smaak afhankelijk is. Wat voor muziek vind jij er lekker door klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brilsmurfffje schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 11:20:
[...]

Dat is nou juist waarom Bose zo smaak afhankelijk is. Wat voor muziek vind jij er lekker door klinken?
Zoveel eigenlijk, Pop, Rock, Alternatief, Jazz, Indie. Vind ze minder geschikt voor het echt stevigere werk: dat is terrein voor Grado. John Mayer klonk gisteren op de Bose echt heel erg lekker.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 10-12-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou.. de Panasonic gaat terug. Ding presteert helemaal zo gek nog niet maar aan de pasvorm kan ik niet wennen. Ga morgen wel even op Schiphol neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365353

Wil je persé een hoofdtelefoon waarbij de oren bedenkt worden door de oorschelpen of mogen het ook in-ear exemplaren zijn? Als het in-ear ex. mogen zijn denk dan eens aan Ultimate Ears (i.e. Logitech)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Goed dempende in-ears zijn makkelijk te krijgen. Ik aarzel met die dingen, had vroeger altijd draadbreuk met dat soort dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

Redblader schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:06:
[...]

Ja, qua noise cancelling, maar zeker niet qua geluidskwaliteit.
dont tell me :), im no Bose Fan, maar hun Noise Canceling koptelefoons zijn (tov alle andere Bose-producten) wel hun geld waard

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilly
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-04 09:26
Weliswaar een oud topic, maar mijn vraag komt ongeveer exact overeen; ik zoek ook een koptelefoon met noise cancelling. Mijn kop was gevallen op Sony MDR-ZX770BN of Teufel Mute. De Sony is wat mij betreft een bekend merk, gepast in de Media Markt en zit prima, maar Teufel Mute heeft 1 aspect welke ik ook zeer op prijs stel; de levensduur van batterij; 40 uur in tegenstelling tot 13 uur.

Hierbij mijn voorkeuren in volgorde van prioriteit;
- Prijs (tussen de 50 en 150 euro)
- Comfort (persoonlijk en IRL, dus bij een onbekende winkel moet de mogelijkheid gegarandeerd zijn dat dit zonder pardon terug gestuurd kan worden. Iemand hiervoor ervaring bij Teufelaudio?)
- Noise Cancelling (Nog nooit gehad, dus wel / geen heeft meer prio dan goed / brak)
- Ook mogelijkheid tot snoer (hebben de meeste wel, neem ik aan?)

- Eventueel anders?

Tips, dingen waar handig is om op te letten (zoals geen gekraak tijdens lopen) zijn welkom.
Pagina: 1