Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Grozno schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:12:
Als vervanger van de MDR-1A kom ik eigenlijk ook weer uit bij de AKG K371. :P
En waar is dat op gebaseerd?
Ik vind ze er maar goedkoop uit zien en die plug die daar onbeschermd onderuit steekt is vragen om problemen.
Na een snelle Google tussendoor zie ik zelfs op de site van AKG zelf mensen klagen over de bouwkwaliteit.
Voor koptelefoons met dit soort prijzen zou een beetje degelijkheid toch wel een vanzelfsprekendheid mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:16

Grozno

acts without consequence!

Geluidskwaliteit. Bouwkwaliteit durf ik niet zo scherp over te oordelen.

[ Voor 61% gewijzigd door Grozno op 18-11-2022 17:29 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:18

Zenix

BOE!

Ik heb deze gekocht Topping DX3 Pro+ nog steeds in de aanbieding https://www.amazon.nl/Top...-Versterker/dp/B09HBS8SLJ Goede combinatie met de Philips Fidelio X2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Zenix schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:58:
Ik heb deze gekocht Topping DX3 Pro+ nog steeds in de aanbieding https://www.amazon.nl/Top...-Versterker/dp/B09HBS8SLJ Goede combinatie met de Philips Fidelio X2.
Fijn ding. Geluid is een stukje beter en ik hoor vooral meer detail, dan met mijn budget dac/amp combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

+1 voor Topping, hier trots en tevreden eigenaar van een A50s+D50s, inmiddels een jaar in huis en presteert geweldig.

Zag zelf dit langskomen: https://gradolabs.com/headphones/wireless/item/137-gw100x

De draadloze koptelefoon van Grado heeft een update gekregen met de X driver. Kost 'slechts' $275. Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Soms irritant dat mijn koptelefoons niet draadloos zijn en als ik een beetje bezig ben in huis doe ik altijd mijn oortjes in. Voor buitengebruik is 'ie natuurlijk niet handig i.v.m. open ontwerp, maar gok eigenlijk dat hij wel beter klinkt dan een (gesloten) Focal Bathys of (gesloten) B&W Px8. Die twee vind ik domweg te duur voor draadloos, want uiteindelijk zijn headphones met een accu wegwerpproducten natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 11:38
Vorige week een Focal Celestee (https://www.focal.com/us/headphones/for-home/celestee) gekocht die ik koppel aan een iFi audio GO bar (https://ifi-audio.com/products/go-bar/).

Eén woord: genieten.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipes
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-01-2023
Hallo,

Overweeg een Bose QC45 aan te schaffen en heb al even gezocht op het forum maar ik kan op dit forum nog geen antwoord vinden op mijn vraag. Op het www zijn de meningen verdeeld en ik vraag de ervaringen van gebruikers van de QC45.

Mijn vraag is in hoeverre je de dame die allemaal waarschuwingen/meldingen roept helemaal uit kan zetten. Ik lees dat het wel voor een groot deel via de app kan maar dat bepaalde meldingen wel door blijven komen en dus blijkbaar niet uit zijn te zetten. Ook lees ik dat de meldingen erg luid zijn en daardoor mateloos irritant.

Ik wil eigenlijk helemaal geen meldingen of piepjes maar er zijn maar weinig ANC headphones die deze mogelijkheid hebben lees ik.

Zijn er gebruikers hier die daar wat over kunnen zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelletomaat
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08:05
Snipes schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:28:
Hallo,

Overweeg een Bose QC45 aan te schaffen en heb al even gezocht op het forum maar ik kan op dit forum nog geen antwoord vinden op mijn vraag. Op het www zijn de meningen verdeeld en ik vraag de ervaringen van gebruikers van de QC45.

Mijn vraag is in hoeverre je de dame die allemaal waarschuwingen/meldingen roept helemaal uit kan zetten.
Neem bij je overweging ook dit mee: De Bose QC45 heeft (in ieder geval ook het showmodel waar ik gisteren mee in de winkel stond) soms last van onbalans. Het geluid aan de rechterkant is dan iets harder dan links. Ook de ruisonderdrukking links is dan anders dan rechts. Ik dacht eerst dat het aan mij lag of een defect showmodel, maar het lijkt een known issue te zijn. :(

The Bose QC45's are sometimes unbalanced depending on your luck
https://www.reddit.com/r/...mes_unbalanced_depending/
Bose QC45 Issues and Problems:
https://www.youtube.com/watch?v=TwSsPClxpto

In een drukke winkel met een roltrap en geroezemoes van mensen kon ik de Sony WH-910N, Sony WH-1000XM4, Bose NC 700 en Bose QC45 vergelijken. Mijn usecase is online Teams vergaderen, webinars luisteren en een zacht muziekje tijdens het werk om me te concentreren.
  • Sony WH-XB910N: Bass en nog eens bass. Niet fijn. En bass. Oh ja, en bass.
  • Sony WH-1000XM4: Noisecancel werkte goed, het werd stil! Wauw. Maar het geluid vond ik beroerd. Alsof je je vinger op een luidspreker legt en alle middentonen en stemmen naar de achtergrond duwt. Bass kwam er wel uit, maar ja. En ik voelde ook een soort druk op de oren. Zat wel prettig op m'n hoofd.
  • Bose NC700: Deze viel positief op na de Sony's: een neutraal en prettig geluid. Noisecancel vond ik net als bij de Sony XM4 erg goed, mensen die op 5 meter afstand stonden te praten hoorde ik vrijwel niet meer. Met een knopje kon ik kiezen tussen NoiseCancel 0, 5 of max. Op max leek het op hetzelfde niveau als de QC 45. Geinig was dat er een alarm afging in de winkel (niet door mij ;) en de 700 leek dat sirene geluid iets verder weg te dempen dan de QC45. Draagcomfort van de 700 vond ik minder fijn, die band op het hoofd zat niet lekker.
  • Bose QC 45: Ik had hem bijna gekocht. Het geluid vond ik prettig en neutraal, stemmen waren goed verstaanbaar, muziek fijn, laag midden hoog in balans, yes! De noisecancel had 2 standen, Quiet of Ambient, wat volgens mij neerkomt op aan of uit. En het werd stil om me heen. En hij zat prettig op het hoofd. Fijner dan de Bose NC700. De oorschelpen waren iets kleiner dan de NC700 maar die van mij pasten er prima in. Alleen toen ik hem wat langer ophad viel me iets op.... die onbalans dus. Links en Rechts waren verschillend. Verdorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipes
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-01-2023
Snelletomaat schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:44:
[...]

Neem bij je overweging ook dit mee: De Bose QC45 heeft (in ieder geval ook het showmodel waar ik gisteren mee in de winkel stond) soms last van onbalans. Het geluid aan de rechterkant is dan iets harder dan links. Ook de ruisonderdrukking links is dan anders dan rechts. Ik dacht eerst dat het aan mij lag of een defect showmodel, maar het lijkt een known issue te zijn. :(

The Bose QC45's are sometimes unbalanced depending on your luck
https://www.reddit.com/r/...mes_unbalanced_depending/
Bose QC45 Issues and Problems:
https://www.youtube.com/watch?v=TwSsPClxpto

In een drukke winkel met een roltrap en geroezemoes van mensen kon ik de Sony WH-910N, Sony WH-1000XM4, Bose NC 700 en Bose QC45 vergelijken. Mijn usecase is online Teams vergaderen, webinars luisteren en een zacht muziekje tijdens het werk om me te concentreren.
  • Sony WH-XB910N: Bass en nog eens bass. Niet fijn. En bass. Oh ja, en bass.
  • Sony WH-1000XM4: Noisecancel werkte goed, het werd stil! Wauw. Maar het geluid vond ik beroerd. Alsof je je vinger op een luidspreker legt en alle middentonen en stemmen naar de achtergrond duwt. Bass kwam er wel uit, maar ja. En ik voelde ook een soort druk op de oren. Zat wel prettig op m'n hoofd.
  • Bose NC700: Deze viel positief op na de Sony's: een neutraal en prettig geluid. Noisecancel vond ik net als bij de Sony XM4 erg goed, mensen die op 5 meter afstand stonden te praten hoorde ik vrijwel niet meer. Met een knopje kon ik kiezen tussen NoiseCancel 0, 5 of max. Op max leek het op hetzelfde niveau als de QC 45. Geinig was dat er een alarm afging in de winkel (niet door mij ;) en de 700 leek dat sirene geluid iets verder weg te dempen dan de QC45. Draagcomfort van de 700 vond ik minder fijn, die band op het hoofd zat niet lekker.
  • Bose QC 45: Ik had hem bijna gekocht. Het geluid vond ik prettig en neutraal, stemmen waren goed verstaanbaar, muziek fijn, laag midden hoog in balans, yes! De noisecancel had 2 standen, Quiet of Ambient, wat volgens mij neerkomt op aan of uit. En het werd stil om me heen. En hij zat prettig op het hoofd. Fijner dan de Bose NC700. De oorschelpen waren iets kleiner dan de NC700 maar die van mij pasten er prima in. Alleen toen ik hem wat langer ophad viel me iets op.... die onbalans dus. Links en Rechts waren verschillend. Verdorie.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Die onbalans was mij nog niet bekend en iets om rekening mee te houden dus. Dank voor deze tip ! Ik begrijp dat je nog geen ervaring hebt met de apps en welke mogelijkheden deze bieden op met name de voice prompts.

Ik ben inmiddels ook wat breder aan het kijken naar een goede bedrade hoofdtelefoon omdat de ANC draadloze voor mij nog wat nadelen hebben waar ik nog geen goed antwoord op kan krijgen of dat ook daadwerkelijk zo is. Bedraad is minder praktisch maar er zijn types die ook zonder ANC goed geluid van buitenaf dempen.

Als iemand nog een eigen ervaring wil delen aangaande het uitschakelen van de voice prompts hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 09:42
Ik heb de Focal Elegia gekocht.De soundstage van de Celestee is veel te smal.
Nu ook al aan het denken de Focal Clear MG te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ivan4you schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 08:32:
[...]

Ik heb de Focal Elegia gekocht.De soundstage van de Celestee is veel te smal.
Nu ook al aan het denken de Focal Clear MG te kopen.
Herken ik niet. Vind de Celestee veel rijker klinken. Zal een persoonlijk dingetje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-05 23:00
@Snelletomaat

Voor de kerst de Sony WH-XB910N gekregen.
Via de app op de iphone kan je geluidmodus / equalizer instellen.
Bass en nog meer bass kan ja.
Maar kan ook een flat eq instellen en dan valt de bass wel mee.
Noisecancel werkt goed op deze headphone zo ook de bluetooth verbinding.
7/10 score wat mij betreft.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Metaltoby schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:52:
Voor woon-werkreisjes was ik op zoek naar een vervanger voor de P7 van B&W. Ik ging er blindelings vanuit dat ik met de aanschaf van de PX8 een mooie upgrade te pakken had. Ik maakte de fout om niet eerst te gaan luisteren zoals ik wel heb gedaan bij de aanschaf van de Sennheiser S800s en de Hifiman HE1000SE.

Ik heb de PX8 nu 3 weken en heb er dagelijks in de trein naar geluisterd. Helaas is het geluid van de PX8 erg boomy en soms wat vlak. Sommige goede producties komen redelijk uit de verf.

De bluetooth connectie valt regelmatig weg op de desktop W11 en samsung S22 ultra. Erg jammer. Ik hoop dat het met nieuwe drivers kan worden opgelost.

Het probleem is opgelost. het lag aan de softwareschil van B&W. Ik heb de gevoeligheid voor spraakbesturing afgezet.
Ik zit hier ook een beetje mee te dubben. Ik ben best wel een audiofiel en wil graag goed geluid hebben, maar gebruiksgemak vind ik ook wel fijn.

Enige tijd geleden heb ik een Sony WH-1000XM4 gekocht, omdat deze in de reviews helemaal de hemel in werd geprezen om zijn geluidskwaliteit.
Toen ik hem binnen had, was ik er in 5 minuten mee klaar. Wat een verschrikkelijk boomy geluid wat met geen enkele EQ setting was te temperen. Weer ingepakt en teruggestuurd.

Ik zit al een tijdje met een schuin oog naar de Bowers PX8 te kijken, omdat deze echt beter zou zijn. Nu zie ik dat jij deze ook ervaart als boomy. Precies wat ik dus niet wil.

Is het op dit moment nog steeds zo dat een BT koptelefoon gewoon nog niet kan tippen aan een bedraad model? Ik had graag het gemak van Bluetooth gecombineerd met een deftige geluidskwaliteit.

Ik heb een losse koptelefoonversterker, maar om muziek te luisteren moet ik hiervoor een behoorlijke kerstboom optuigen, Van het afspelende apparaat met USB naar de versterker en van daaruit door naar de koptelefoon, wat een grote dradenboel oplevert. Dan is BT een stuk makkelijker.

Wat kan ik dan het beste doen? Toch voor iets als de DT1770 gaan?
Open koptelefoon klinkt natuurlijk het beste, maar ik heb al een Sennheiser HD580 en die is niet bruikbaar in een woonkamer met meerdere mensen. Je kan alles om je heen horen en je vrouw en kinderen horen alles wat jij afspeelt ook.

Andere oplossing zou kunnen zijn om met een bluetooth ontvanger op batterijen en een bedrade koptelefoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Fairy schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:42:
Enige tijd geleden heb ik een Sony WH-1000XM4 gekocht, omdat deze in de reviews helemaal de hemel in werd geprezen om zijn geluidskwaliteit.
Toen ik hem binnen had, was ik er in 5 minuten mee klaar.
Niet dat ik perse die Sony het voordeel van de twijfel gun, maar je moet een hoofdtelefoon nooit na een paar minuten luisteren beoordelen. Ze moeten een paar uur inspelen voordat je de klank echt kan beoordelen. De Sony en Bose zijn wel meer bass-heavy dan bijvoorbeeld de Sennheiser (PXC550) waar ik destijds zelf voor koos. Echt slecht moeten ze zeker niet klinken, en dan neig ik meer naar Sony dan naar Bose.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Exirion schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:01:
[...]

Niet dat ik perse die Sony het voordeel van de twijfel gun, maar je moet een hoofdtelefoon nooit na een paar minuten luisteren beoordelen. Ze moeten een paar uur inspelen voordat je de klank echt kan beoordelen. De Sony en Bose zijn wel meer bass-heavy dan bijvoorbeeld de Sennheiser (PXC550) waar ik destijds zelf voor koos. Echt slecht moeten ze zeker niet klinken, en dan neig ik meer naar Sony dan naar Bose.
Ik heb het iets langer geprobeerd, maar het klonk echt té slecht. Na een half uur was ik er helemaal klaar mee en ging het spul terug in de doos, maar ik had na 5 minuten de conclusie al getrokken dat dit echt niets voor mij was.

Ik zoek een gebalanceerd en natuurgetrouw geluid en geen dreunende disco op mijn hoofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:42
Fairy schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:42:
[...]

Ik zit hier ook een beetje mee te dubben. Ik ben best wel een audiofiel en wil graag goed geluid hebben, maar gebruiksgemak vind ik ook wel fijn.

Toen ik hem binnen had, was ik er in 5 minuten mee klaar. Wat een verschrikkelijk boomy geluid wat met geen enkele EQ setting was te temperen. Weer ingepakt en teruggestuurd.

Ik zit al een tijdje met een schuin oog naar de Bowers PX8 te kijken, omdat deze echt beter zou zijn. Nu zie ik dat jij deze ook ervaart als boomy. Precies wat ik dus niet wil.

Is het op dit moment nog steeds zo dat een BT koptelefoon gewoon nog niet kan tippen aan een bedraad model? Ik had graag het gemak van Bluetooth gecombineerd met een deftige geluidskwaliteit.

Ik heb een losse koptelefoonversterker, maar om muziek te luisteren moet ik hiervoor een behoorlijke kerstboom optuigen, Van het afspelende apparaat met USB naar de versterker en van daaruit door naar de koptelefoon, wat een grote dradenboel oplevert. Dan is BT een stuk makkelijker.

Wat kan ik dan het beste doen? Toch voor iets als de DT1770 gaan?
Open koptelefoon klinkt natuurlijk het beste, maar ik heb al een Sennheiser HD580 en die is niet bruikbaar in een woonkamer met meerdere mensen. Je kan alles om je heen horen en je vrouw en kinderen horen alles wat jij afspeelt ook.

Andere oplossing zou kunnen zijn om met een bluetooth ontvanger op batterijen en een bedrade koptelefoon te werken.
Hangt natuurlijk ook af van je andere wensen en budget, maar ik zie ook positieve recensies over Sennheiser Momentum 4 en, iets meer high-end, Focal Bathys. Hier doet Darko bijvoorbeeld een vergelijk (met ook PX8) YouTube: B&W PX8 vs. FOCAL Bathys, APPLE AirPods Max (& more)
En hier meer over de Sennheiser: YouTube: 2022's BEST VALUE headphones: SENNHEISER Momentum 4 Wireless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Laatst online: 11-05 01:09

Louw Post

Cerenas

Ik ben me ook een beetje aan het oriënteren om een over-ear koptelefoon te kopen. Momenteel gebruik ik bij m'n computer de Steelseries Arctis Pro headset met GameDAC, voor het gamen een prima ding, maar voor muziek luisteren wat minder.

M'n budget is zo'n 200-300, mag iets meer of minder zijn. Mijn oog is al gevallen op de Shure SRH1440, maar ook de Beyerdynamic DT 900 Pro X lijkt een goede keuze. De Shure voornamelijk vanwege mijn goede ervaring met de SE535 oordopjes die ik heb. Graag zou ik dus iets willen hebben wat in de buurt komt van de oordopjes, maar ik vind het erg lastig te bepalen. En des te meer reviews ik lees (van verschillende sites) des te verwarrender het wordt, iedereen lijkt z'n eigen mening te hebben.

Het belangrijkste is dat ik meer detail en een wat natuurlijker geluid ga krijgen dan dat de Steelseries produceren (maar dat zullen ze allemaal wel doen).

Gaat voornamelijk om muziek (brede smaak, maar toch voornamelijk de wat populaire EDM, drum & bass en artiesten zoals The Weeknd) en ook gamen (games zoals Escape from Tarkov en R6 Siege waar detail in het geluid ook wel wat betekend).

Ondanks m'n smaak misschien wat meer neigt naar bass-heavy muziek hoeft de koptelefoon dat niet per sé te zijn. De genoemde oordopjes zijn totaal niet bass-heavy, maar hebben wel een mooie strakke bass en zijn ook fijn voor langer gebruik, wat me wel bevalt. Een wat warmer geluid (zoals Sennheiser vaak wel heeft volgens mij?) is geen probleem, zolang het maar niet ten kostte gaat van het detail.

Wat betreft geluidskaart/DAC bevalt de Steelseries GameDAC mij wel goed, maar die zal ik waarschijnlijk samen met de headset ook moeten vervangen (proprietary kabel en adaptertje voor 3.5mm), mijn onboard geluidskaart (NZXT N7 B550 met ALC1220) heeft jammer genoeg een lichte ruis. Voor een DAC is mijn oog gevallen op de iFi Audio ZEN DAC V2 die erg goed gereviewed wordt. Misschien voor nu een beetje overkill, maar wel wat toekomstbestendiger? (Voor als ik ooit meer budget wil spenderen aan een koptelefoon.)

Mochten jullie suggesties en/of ideeën hebben hoor ik dat graag en als ik met de Shure SRH1440 een goede keuze maak natuurlijk ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 23:24
Snipes schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:28:
Hallo,

Mijn vraag is in hoeverre je de dame die allemaal waarschuwingen/meldingen roept helemaal uit kan zetten. Ik lees dat het wel voor een groot deel via de app kan maar dat bepaalde meldingen wel door blijven komen en dus blijkbaar niet uit zijn te zetten. Ook lees ik dat de meldingen erg luid zijn en daardoor mateloos irritant.

Ik wil eigenlijk helemaal geen meldingen of piepjes maar er zijn maar weinig ANC headphones die deze mogelijkheid hebben lees ik.

Zijn er gebruikers hier die daar wat over kunnen zeggen ?
Ik heb in de app voiceprompts uitgezet en dat voortkomt inderdaad alle meldingen, ook als de batterij bijna leeg is (waarover klachten te lezen waren op reddit). Bij mij ook geen verschil in volume tussen rechts en links.
Er is wel een 'boink' geluid te horen als je de koptelefoon aanzet als teken dat een apparaat verbonden wordt, dat kan je niet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Laatst online: 11-05 01:09

Louw Post

Cerenas

Was voor de Shures gegaan en geen spijt. Onder andere de volgende nummers geprobeerd (wel nog op de Steelseries GameDAC):
Macklemore - Can't Hold Us
Macklemore - CHANT (ft. Tones And I)
Tones and I - Dance Monkey
The Weeknd - Blinding Lights
The Weeknd - In Your Eyes
Steve Aoki, Brennan Heart - Close to You
Hardwell, Wildstylez - Shine a Light
Gunz For Hire - Bolivia
Tayo Sound - Hide and Seek (Rudimental Remix)
Queen - Bohemian Rhapsody (Remastered 2011)
Moby - Porcelain
Moby - Natural Blues
Metallica - Nothing Else Matters
Gorillaz - On Melancholy Hill
Main Theme Band of Brothers
Main Theme The Dark Knight Rises

Misschien wat aan de heldere kant, maar de verschillende soorten muziek klinken gewoon erg lekker op de koptelefoon. Tevreden met mijn aankoop dus. Was in eerste instantie wat bang voor de bass, maar de nummers van bijvoorbeeld The Weeknd klinken gewoon erg lekker en heb niet het idee dat ik wat in de bass mis. :)

Ook in een offline potje Escape from Tarkov klinkt het heel goed, andere games binnenkort maar even checken.

Edit: M'n mechanische toetsenbord is wel duidelijk hoorbaar nu, maar dat heb je met een open koptelefoon. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Louw Post op 12-01-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

stroom schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:01:
[...]

Ik heb in de app voiceprompts uitgezet en dat voortkomt inderdaad alle meldingen, ook als de batterij bijna leeg is (waarover klachten te lezen waren op reddit). Bij mij ook geen verschil in volume tussen rechts en links.
Er is wel een 'boink' geluid te horen als je de koptelefoon aanzet als teken dat een apparaat verbonden wordt, dat kan je niet uitzetten.
Aanvullend, ik weet dat bij de nc700 het zo is, maar bij de 45 weet ik het niet, maar verwacht ik wel:
Als je volume via koptelefoon naar zachter zet, krijg je bij een stap verder dan laagste niveau een prompt die harder is dan je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 19:38
Ik heb erg vaak last van kabelbreuk bij koptelefoons. Draadloos vind ik ook onhandig (opladen). Zijn er goede koptelefoons met losse kabel? Ik zie alleen de Sennheiser HD 400S, maar deze krijgt niet super goede reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish chef
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:44
abc874 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:19:
Ik heb erg vaak last van kabelbreuk bij koptelefoons. Draadloos vind ik ook onhandig (opladen). Zijn er goede koptelefoons met losse kabel? Ik zie alleen de Sennheiser HD 400S, maar deze krijgt niet super goede reviews.
Wellicht is de AKG K371 een optie voor je. Deze wordt met 3 losse kabels geleverd :) .

In ieder mens schuilt een vriend en een vijand....wie zoek je ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 19:38
Swedish chef schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:35:
[...]

Wellicht is de AKG K371 een optie voor je. Deze wordt met 3 losse kabels geleverd :) .
Thanks! Ik had nog niet gehoord van AKG, maar ik heb nu een K240 besteld (paste beter in mijn budget).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-05 13:57
Even hier rondvragen.
Ik merk bij mijn stand (AudioQuest Perch) dat de kabels van de hoofdtelefoon (hifiman arya) nét een te scherpe knik maken en ik zie dat de buitenmantel de eerste slijtage begint te vertonen na een half jaartje.

Ik zoek dus eigenlijk een betere stand, met name een hogere. Deze is ~26cm hoog, veel hoger kan ik eigenlijk niet vinden. Heeft iemand hier wellicht een goede in gedachten?

Thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markvh
  • Laatst online: 02-05 14:10
Arfalas schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:46:
Even hier rondvragen.
Ik merk bij mijn stand (AudioQuest Perch) dat de kabels van de hoofdtelefoon (hifiman arya) nét een te scherpe knik maken en ik zie dat de buitenmantel de eerste slijtage begint te vertonen na een half jaartje.

Ik zoek dus eigenlijk een betere stand, met name een hogere. Deze is ~26cm hoog, veel hoger kan ik eigenlijk niet vinden. Heeft iemand hier wellicht een goede in gedachten?

Thanks
Ik heb voor mijn Arya de Sieveking aangeschaft. Wat duurder dan de AudioQuest en jawel ook ca. 26cm hoog, maar ik kan de Arya hier heel licht diagonaal plaatsen omdat de Sieveking bij de hoofdband zelf ca. 12cm diep is (erg geschikt voor grote hoofdtelefoons). Daardoor blijft er net voldoende ruimte over voor de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Exirion schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:01:
[...]

Geloof zelf niet zo in inspelen maar even wennen kan geen kwaad. Zelf overigens ook geen fan van de Sony’s. Goede ANC maar daarmee is alles ook wel gezegd. Wel zeer groot fan van de in-ears van Sony, beetje met de EQ spelen en dan klinken die echt uitstekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tummie555
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-05 15:06
Mijn directe omgeving kijkt me oprecht heel raar aan als ik dit met een brede glimlach laat zien... Heb ik hulp nodig of zijn er meer mensen die zoiets thuis hebben staan??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuql8b77vcxYGVDIrcFRfzAXSSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mey352x4pLY9qdOtSVjDxWky.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcVU-Nf3uFLksOTurtHOM8MsZyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BpqrVeueDeDmKW9ydBLawCrK.jpg?f=fotoalbum_large

P.s. Als iemand een vraag heeft over 1 van de modellen beantwoord ik die graag.

[ Voor 4% gewijzigd door Tummie555 op 08-02-2023 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
Op het gebied van koptelefoons ben ik een leek. Ik ben op zoek naar een koptelefoon voor gaming en voor muziek die beter klinkt dan de gemiddelde gaming headset. Nu kan ik van iemand voor een goed prijsje een Sennheiser HD660S overnemen maar ik heb begrepen dat ik daar een DAC en een AMP bij nodig heb (het liefst in 1 apparaat). Welke raden jullie mij aan icm. de 660S?

Ik heb zelf al gekeken naar de Audioengine D1 en die lijkt me wel heel mooi maar is die aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-05 11:11
Tummie555 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:18:
Mijn directe omgeving kijkt me oprecht heel raar aan als ik dit met een brede glimlach laat zien... Heb ik hulp nodig of zijn er meer mensen die zoiets thuis hebben staan??

[Afbeelding][Afbeelding]

Vraagje: luister jij naar muziek ermee? Of luister je naar geluidskwaliteit? 8)7 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tummie555
Valinor schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:31:
[...]

Vraagje: luister jij naar muziek ermee? Of luister je naar geluidskwaliteit? 8)7 :9
Hmm. Das een goede vraag, eerlijk gezegd luisterde ik bij elke tussenstop eerst blij en tevreden naar de muziek. Maar na een tijdje, begint meestal iets op te vallen, bijvoorbeeld "stemmen lijken toch wat dof", of "alleen rock klinkt minder intens", zulke dingen, en dan ben ik idd naar kwaliteitsbeoordeling gedreven. Maar.. toen ik bij die Sony uitkwam, was dat afgelopen. Daar zet ik hem op, altijd een beetje twijfelend over of die zijn prijs waarmaakt, maar bij de eerste toon overtuigd die en brengt die mij in vervoering. Dan ben ik alleen nog aan het luisteren. Eigenlijk mag de rest allemaal op marktplaats nu. Ik zou alleen de Buds en de Sony draadloze NC er nog naast houden. Mag ik uit de toon van je vraag opmaken dat ik toch een beetje vreemd ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-05 11:11
Tummie555 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:12:
[...]

Hmm. Das een goede vraag, eerlijk gezegd luisterde ik bij elke tussenstop eerst blij en tevreden naar de muziek. Maar na een tijdje, begint meestal iets op te vallen, bijvoorbeeld "stemmen lijken toch wat dof", of "alleen rock klinkt minder intens", zulke dingen, en dan ben ik idd naar kwaliteitsbeoordeling gedreven. Maar.. toen ik bij die Sony uitkwam, was dat afgelopen. Daar zet ik hem op, altijd een beetje twijfelend over of die zijn prijs waarmaakt, maar bij de eerste toon overtuigd die en brengt die mij in vervoering. Dan ben ik alleen nog aan het luisteren. Eigenlijk mag de rest allemaal op marktplaats nu. Ik zou alleen de Buds en de Sony draadloze NC er nog naast houden. Mag ik uit de toon van je vraag opmaken dat ik toch een beetje vreemd ben?
Mijn toon was grappig bedoeld, maar vreemd vind ik het niet. Iedereen heeft een hobby en in veel gevallen hoort daar een verzameling bij. Of het nou tassen, schoenen of koptelefoons zijn.
Heb wel respect voor het feit dat je verkoop kan weerstaan, want ik zou zelf al snel de minst favoriete verkopen om het geld in bijvoorbeeld een nieuwe headset te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tummie555
Valinor schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:53:
[...]

Mijn toon was grappig bedoeld, maar vreemd vind ik het niet. Iedereen heeft een hobby en in veel gevallen hoort daar een verzameling bij. Of het nou tassen, schoenen of koptelefoons zijn.
Heb wel respect voor het feit dat je verkoop kan weerstaan, want ik zou zelf al snel de minst favoriete verkopen om het geld in bijvoorbeeld een nieuwe headset te steken.
Ah, sorry, ik klonk misschien te veroordelend, maar ik vatte je toon ook zo op (je smiley keek blij ;). Het is idd mijn (uit de hand gelopen) hobby, en die "oude" headsets hebben mij heel veel luister plezier gegeven. Elke keer als ik een nieuwe headset kocht was die "de beste van de verzameling". Ze hebben zodoende allemaal een plek in mijn hart veroverd. Daarom kan ik ze niet verkopen. Zeker niet voor het geld een 2de hands headset nog oplevert. Maar nu, aan het ogenschijnlijk einde van die reis, heb ik er teveel. Ik zou een audiofiel aan willen raden om kleine upgrades over te slaan. En zsm naar je ultieme koptelefoon toe te sparen. Eenmaal daar vind je rust, (zolang het een allrounder is). 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik vind 't ook meestal niet de moeite waard om shit te verkopen, om eerlijk te zijn. Zodoende heb ik hier ook 10 hoofdtelefoons, op één na elke iPhone die ik ooit gehad heb, etc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:34
Tummie555 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:18:

[Afbeelding][Afbeelding]

Vreemd absoluut niet, daar zit je nog ver van af met betrekking tot het aantal, maar 100% normaal is het ook niet voor de meeste mensen :+ Ik zelf heb 5 paar en dat vind mijn vriendin ook niet hrlemaal normaal maar goed als je het dan uitlegt dan snapt ze het aan de ene kant ook wel weer.

Doe waar je blij van word, enigszins met een doel voor ogen, en vraag jezelf af waar je naar toe werkt. Dan komt het vast goed zolang je het financieel kan betalen en je jezelf met droge ogen aan kan kijken.

Maar goed, ik zou de modellen die ik niet meer gebruik ook gewoon moeten verkopen.

Ik wil nog een keer iets kopen waarvan ik echt een wauw effect krijg maar gezien ik vooral spelletjes speel op mijn PC zal de lat ook niet enorm hoog liggen ;) Een HD800S of toch maar eens voor in-ears gaan, 64audio modelletje ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door no00waa op 08-02-2023 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Vandaag de knoop doorgehakt, na mijn eerste headset een HyperX van +- 15 jaar oud toch maar eens iets nieuws aangeschaft.

Lang gezocht en het is een Audio-Technica ATH-M50xSTS geworden. Ben benieuwd hoe goed deze is t.o.v. mijn huidige headset die naar mijn mening op bijna hetzelfde niveau zit als de Airpods pro het Bose companion 5 set is daarin wel een stuk beter.

Gebruik de headset voornamelijk in de vroege uren, werk altijd thuis en start rond 6:00. Als iedereen wakker ik luist ik o.a. muziek over het Bose set. Teams meetings doe ik altijd via de headset. En vanaf 21:00 tot in de nacht gebruik ik ook de headset als primaire geluidsbron (muziek, gamen, meetings..)

Edit het was een: Creative Fatal1ty Gaming Headset uit 2007 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door MG88 op 09-02-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1664360

Ik heb n vraag of 32 ohms beyerdynamic dt770 pro genoeg zal zijn voor console gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 11-05 15:46

nlboy

Alles kitz?

Iemand (luister) ervaring met de Repeat Audio (Nederlandse makelij) waarbij alle onderdelen vervangbaar zijn? Ik heb mogelijk interesse voor de Prince als vervaning voor mijn Sony wh-1000xm3.

[ Voor 22% gewijzigd door nlboy op 20-02-2023 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-03 15:07
nlboy schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:57:
Iemand (luister) ervaring met de Repeat Audio (Nederlandse makelij) waarbij alle onderdelen vervangbaar zijn? Ik heb mogelijk interesse voor de Prince als vervaning voor mijn Sony wh-1000xm3.
Geen ervaring mee, maar interessant! Ben in de markt voor een draadloze ANC / Transparency koptelefoon die ook ok is voor calls. De XM5 stond op mijn lijst, net als de Momentum 4, maar deze is er nu bijgekomen.

Reviews online zijn in ieder geval positief, hoewel die wel van een tijdje geleden zijn. Het heette voorheen Gerrard Street ipv Repeat Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Ik ben dan vooral benieuwd naar een grafiek van de frequentierespons en wat gegevens over de vervorming bij hogere volumes. Dat zijn toch de grootste indicatoren voor de geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:33
EnigmaNL schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:02:
Op het gebied van koptelefoons ben ik een leek. Ik ben op zoek naar een koptelefoon voor gaming en voor muziek die beter klinkt dan de gemiddelde gaming headset. Nu kan ik van iemand voor een goed prijsje een Sennheiser HD660S overnemen maar ik heb begrepen dat ik daar een DAC en een AMP bij nodig heb (het liefst in 1 apparaat). Welke raden jullie mij aan icm. de 660S?

Ik heb zelf al gekeken naar de Audioengine D1 en die lijkt me wel heel mooi maar is die aan te raden?
Een HD660S heeft toch geen mic? Of is dat geen vereiste bij jou voor gaming? Zelf heb ik voor reizen en stofzuigen een PCX550 voor de ANC. Deze heeft (voor mij dan) prima geluid en kun je met een kabel verbinden met een Xbox controller waardoor je ook een mic hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
kleinelievewolff schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:43:
[...]
Een HD660S heeft toch geen mic? Of is dat geen vereiste bij jou voor gaming? Zelf heb ik voor reizen en stofzuigen een PCX550 voor de ANC. Deze heeft (voor mij dan) prima geluid en kun je met een kabel verbinden met een Xbox controller waardoor je ook een mic hebt.
Microfoon is inderdaad geen vereiste, daarvoor neem ik een mod mic of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
  • Laatst online: 10:37
Ik ben geinteresseerd in de Dali IO-6. Ik heb een Sony XM3 gehad, maar de schelpen waren te klein, drukte tegen mijn oren aan, en dat wordt vervelend. Gaat dat bij deze Dali beter denken jullie? Zo niet, hebben jullie wellicht suggesties? :) Andere vraag: hoe is de microfoon? Is deze geschikt voor (Teams) meetings?

[ Voor 8% gewijzigd door juiced01 op 02-03-2023 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyrider
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16-03-2023
Beste forumleden,

ik ben al wat langer bezig met oriënteren op de aanschaf een head-fi koptelefoon, mijn budget ligt tussen de 300 en 400 euro.

Ik wil de koptelefoon gebruiken voor thuisgebruik en dan specifiek voor het beluisteren van mijn vinylplaten. De (bron)speler is een Technics SL1200 mk2 platenspeler, element Ortofon Concorde Night Club E.

Ik kan de koptelefoon inpluggen in mijn Rotary mixer Rane MP2014 of in mijn versterker Cambridge Audio Azur 650A, dus dat zit volgens mij qua aansturing en versterking wel goed.

En ja, ik ben een DJ die nog draait met vinyl, heb ik overigens een andere koptelefoon voor. Maar wil buiten het draaien om ook kunnen "luister" genieten van mijn vinylcollectie. De muziek die ik hiermee graag wil belusiteren met een head-fi koptelefoon loopt uiteen van modern classic, ambient, leftfield, pop, sing-songwriter, soul, funk, IDM, deephouse, nu-disco, acidjazz ed.

Koptelefoons die ik hiervoor zelf op het oog heb zijn (ik zoek een over ear model):
- Meze Audio 99
- Sennheiser HD660 S
- Hifiman Sundara
- Denon AH-D5200
- Grado SR325X

Ik ben zeer benieuwd of mensen ervaring hebben met bovenstaande modellen en welke jouw voorkeur heeft en waarom.

Als er in deze "prijsklasse" nog andere modellen zijn hou ik me graag aanbevolen, graag met reden waarom die bewuste koptelefoon jou zo aanspreekt (klankkleur/dynamiek/draagcomfort/bouwkwaliteit oid)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

easyrider schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:30:

Koptelefoons die ik hiervoor zelf op het oog heb zijn (ik zoek een over ear model):
- Meze Audio 99
- Sennheiser HD660 S
- Hifiman Sundara
- Denon AH-D5200
- Grado SR325X

Ik ben zeer benieuwd of mensen ervaring hebben met bovenstaande modellen en welke jouw voorkeur heeft en waarom.
Ik heb zelf geen enkele van dat rijtje maar ik heb wel een HD580 en een SR225. Denk bij de Grado goed na hoeveel je om comfort geeft. Vergeleken met een Sennheiser is het geen comfortabele hoofdtelefoon. Als je af en toe een uurtje luistert hoeft dat geen bezwaar te zijn. Als je het ding dagelijks uren op hebt, dan zou ik daar rekening mee houden. En de SR325 is ook geen over ear model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
juiced01 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:44:
Ik ben geinteresseerd in de Dali IO-6. Ik heb een Sony XM3 gehad, maar de schelpen waren te klein, drukte tegen mijn oren aan, en dat wordt vervelend. Gaat dat bij deze Dali beter denken jullie? Zo niet, hebben jullie wellicht suggesties? :) Andere vraag: hoe is de microfoon? Is deze geschikt voor (Teams) meetings?
Supergroot zijn de oorstukken niet, maar bij mij drukt niets. Vind de koptelefoon best comfortabel.

Wat betreft de microfoon heb ik alleen positieve geluiden terug gehoord, maar ik heb de koptelefoon niet heel vaak voor (video)bellen gebruikt.

Je kan het ding het beste eens uitproberen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

easyrider schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:30:
Beste forumleden,

ik ben al wat langer bezig met oriënteren op de aanschaf een head-fi koptelefoon, mijn budget ligt tussen de 300 en 400 euro.

Ik wil de koptelefoon gebruiken voor thuisgebruik en dan specifiek voor het beluisteren van mijn vinylplaten. De (bron)speler is een Technics SL1200 mk2 platenspeler, element Ortofon Concorde Night Club E.

Ik kan de koptelefoon inpluggen in mijn Rotary mixer Rane MP2014 of in mijn versterker Cambridge Audio Azur 650A, dus dat zit volgens mij qua aansturing en versterking wel goed.

En ja, ik ben een DJ die nog draait met vinyl, heb ik overigens een andere koptelefoon voor. Maar wil buiten het draaien om ook kunnen "luister" genieten van mijn vinylcollectie. De muziek die ik hiermee graag wil belusiteren met een head-fi koptelefoon loopt uiteen van modern classic, ambient, leftfield, pop, sing-songwriter, soul, funk, IDM, deephouse, nu-disco, acidjazz ed.

- Meze Audio 99
- Sennheiser HD660 S
- Hifiman Sundara
- Denon AH-D5200
- Grado SR325X

Als er in deze "prijsklasse" nog andere modellen zijn hou ik me graag aanbevolen, graag met reden waarom die bewuste koptelefoon jou zo aanspreekt (klankkleur/dynamiek/draagcomfort/bouwkwaliteit oid)

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Als je een stille omgeving hebt zou ik de Meze en Denon sowieso al niet kopen omdat het gesloten koptelefoons zijn. Die klinken altijd wat minder ruimtelijk dan open. Ik heb zelf o.a. de Sundara en die vind ik echt geweldig, maar ik pak toch vaker mijn HD6xx, die vind ik iets relaxter klinken (maar zeker niet beter). Grado ben ik ook fan van maar om eerlijk te zijn denk ik dat je meer plezier zult hebben van een Sundara of 660S. Dat is voornamelijk op basis van comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompart
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zoek een goede vervanger voor de Sony WH1000XM4. Ik heb er nu twee gehad en beiden vertonen na een jaar problemen als de ANC aanstaat(harde piep aan de rechterkant.) Ben wel tevreden over het geluid en draagcomfort dus zoek iets vergelijksbaar maar ben totaal niet thuis in headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:09
ik heb net de opvolger binnen, bevalt erg goed (XM5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05 14:39
oops

[ Voor 99% gewijzigd door whiner op 06-03-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Kompart schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:39:
Ik zoek een goede vervanger voor de Sony WH1000XM4. Ik heb er nu twee gehad en beiden vertonen na een jaar problemen als de ANC aanstaat(harde piep aan de rechterkant.) Ben wel tevreden over het geluid en draagcomfort dus zoek iets vergelijksbaar maar ben totaal niet thuis in headphones.
Je zou voor de XM5 kunnen gaan, maar bij gebrek aan vertrouwen in Sony kun je ook deze opties overwegen:

uitvoering: Bose QuietComfort 45 (Zwart)
uitvoering: Sennheiser Momentum 4 Wireless (Zwart)
uitvoering: Bowers & Wilkins Px7 S2 (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke beyerdynamic dt770 pro is het beste voor pc/mobile/console gebruik?

Want ik ben "gamingheadsets" een beetje zat aan t worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 1664360 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:46:

32 of 80 ohm. Zo laag mogelijk tenzij je ook budget voor een amp hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb niet echt budget voor n amp

Ik zoek t liefst n kant en klaar koptelefoon zonder push pas voor op dit moment

Waar ik gelijk van kan genieten op verschillende apperaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Het hele idee dat je een amp moet hebben is ook gewoon onzin.

Is dat beter dan de versterker die in je android telefoon van €50 ingebouwd zit, ja waarschijnlijk wel. Maar zonder werkt 't ook gewoon.

Overigens is er een gaming versie van de DT770 die gewoon goed is, de MMX300.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 19-03-2023 15:14 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Ohm zo laag mogelijk is sowieso geen nuttig advies. Dat hangt af van hoeveel volt en ampère het bronapparaat kan leveren, de efficiëntie van de koptelefoon en het gewenste luistervolume. Met een goede versterker kom je daarin sowieso geen beperking tegen zonder je oren of de koptelefoon te slopen. Maar dat betekent niet dat een versterker altijd nodig is.

[ Voor 52% gewijzigd door Grozno op 20-03-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuiverekoffie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-03-2023
Hallo, ik heb een vraag tussendoor, ik zoek een goede betaalbare koptelefoon, zonder mic en draad, met grote schelpen.
Ik heb nu al heel wat geprobeerd en ik zit altijd met zere oren (de randen) na een uur of zo. Zie topic hier:
Goede over-ear koptelefoon

ik weet dus niets van koptelefoons, maar ik vroeg mij af of iemand van jullie misschien een merk of zo weet waar de schelpen wel groot zijn? Budget tot ong 120-130 euro.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 09:28

B64

zuiverekoffie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:24:
Hallo, ik heb een vraag tussendoor, ik zoek een goede betaalbare koptelefoon, zonder mic en draad, met grote schelpen.
Ik heb nu al heel wat geprobeerd en ik zit altijd met zere oren (de randen) na een uur of zo. Zie topic hier:
Goede over-ear koptelefoon

ik weet dus niets van koptelefoons, maar ik vroeg mij af of iemand van jullie misschien een merk of zo weet waar de schelpen wel groot zijn? Budget tot ong 120-130 euro.

Alvast bedankt.
Draagcomfort is gewoon heel erg persoonlijk, dus dat zul je toch echt zelf moeten ontdekken. Naast de grootte van de oorschelpen zijn er nog wel meer zaken die kunnen gaan irriteren - materiaal bijvoorbeeld (sommige koptelefoons kunnen heel zweterig aan gaan voelen), te hoge klemdruk, oncomfortabele hoofdband, etc.
Dus dan zou je, zoals ook in je adviestopic al wordt geadviseerd, het best even langs kunnen gaan bij een wat grotere retailer.

Als alternatief zou je ook die Sony nog eens kunnen kopen, als die verder goed bevalt. Of je repareert de koptelefoon die je hebt - vervangende oorkussens kun je bij Amazon en Ali krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-05 20:12
Bonsaiboom schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:26:
[...]

Geen ervaring mee, maar interessant! Ben in de markt voor een draadloze ANC / Transparency koptelefoon die ook ok is voor calls. De XM5 stond op mijn lijst, net als de Momentum 4, maar deze is er nu bijgekomen.

Reviews online zijn in ieder geval positief, hoewel die wel van een tijdje geleden zijn. Het heette voorheen Gerrard Street ipv Repeat Audio.
Ook ik vind dit een interessante optie! Heb je al ervaringen met deze koptelefoon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
Anoniem: 1664360 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:46:

Ik heb een 80ohm die ik voor mijn homestudio gebruik en ook in mijn controller voor PS5 of Series X ram, geen enkel probleem voor gaming (ik doe niets met voicechat dus dit is voor mij een perfecte oplossing die ik toch al in huis had). Voor studio monitoring gaat ie in een Audient interface.

De Beyerdynamic is daarbij voor mij ook een van de meeste comfortabele headsets en built like a tank. Prijs kwaliteitsverhouding erg hoog.

[ Voor 4% gewijzigd door Vildhjarta op 21-03-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-03 15:07
MrGab schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:40:
[...]

Ook ik vind dit een interessante optie! Heb je al ervaringen met deze koptelefoon?
Nee, uiteindelijk toch besloten voor inears te gaan ipv over ears. :-/

Ik werd na een paar keer op de website gescrold te hebben benaderd voor wat vragen en daarmee een 10% kortingscode. Dus blijven twijfelen loont mogelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Heeft dat ding een beetje een frequentierespons waarover we naar huis kunnen schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 15:51
Ik ben op zoek naar een degelijke on/over ear, met een zo goed mogelijke transparency modus.
Dit omdat ik nogal snel overprikkeld geraak (kinderen, omstaanders, verkeer,...) , maar me wel niet volledig wil afsluiten van de buitenwereld.

Al snel kom je dan uit op de Sony XM4/5, maar zijn er betaalbaardere alternatieven?
Het goedkopere broertje XB910N lijkt een mogelijkheid, alsook de Soundcore Q45.

Beide zouden een goede ANC bieden, maar ik lees weinig hoe deze in transparancy zouden presteren.

Iemand een gouden tip om het leven iets dragelijker te maken? 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

jastas schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:21:
Ik ben op zoek naar een degelijke on/over ear, met een zo goed mogelijke transparency modus.
Dit omdat ik nogal snel overprikkeld geraak (kinderen, omstaanders, verkeer,...) , maar me wel niet volledig wil afsluiten van de buitenwereld.

Al snel kom je dan uit op de Sony XM4/5, maar zijn er betaalbaardere alternatieven?
Het goedkopere broertje XB910N lijkt een mogelijkheid, alsook de Soundcore Q45.

Beide zouden een goede ANC bieden, maar ik lees weinig hoe deze in transparancy zouden presteren.

Kijk ook eens op Marktplaats. Daar staan er altijd wel een aantal op (XM4), mensen die hem kopen en uiteindelijk niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jastas schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:21:

Ik heb net vandaag de Sony WH-CH720N binnen gekregen. Die is 1/3e van de prijs van de WH-1000xm5, en krijgt positieve reviews:
If you want a good looking, good sounding pair of over-ear headphones that won't break the bank, the Sony WH-CH720N's are for you. Features built into the accompanying app feel far more premium than you'd expect for sub-£100 headphones, too.
Kan niet ingeklapt worden en komt niet met een beschermhoes, maar heeft wel dezelfde ANC-chip van Sony. Mist wel de LDAC en AptX codecs, dwz alleen SBC en AAC. De ANC werkt ook bekabeld (dwz je kunt dan in het vliegtuig gebruik maken van het videosysteem ermee). Geen touch bediening, gewoon knoppen op de oorschelp (lekker ouderwets!). Je switcht tussen ANC en Ambient Mode.

Hier in het VK is het prijsverschil:
WH-CH720N: £99 (in NL: €145)
WH-1000xm4: £249 (in NL: €265)
WH-1000xm5: £349 (in NL: €349)

Waarom deze gekocht? Nieuw speeltje, en mijn WH-1000xm3 heeft de problemen met de hoofdband, de MDR-1000x is niet zo goed meer, en de Bose NC700 is heeft maar <20u op een lading. Ik vlieg eind juni naar Nieuw-Zeeland, en dan neem ik twee ANC koptelefoons mee, en ik wil de xm3 niet riskeren.

Ook kan deze bekabeld de ANC aanhebben, en dat wil ik proberen :)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 01-04-2023 19:15 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 15:51
gambieter schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:06:
[...]

Ik heb net vandaag de Sony WH-CH720N binnen gekregen. Die is 1/3e van de prijs van de WH-1000xm5, en krijgt positieve reviews:

[...]

Kan niet ingeklapt worden en komt niet met een beschermhoes, maar heeft wel dezelfde ANC-chip van Sony. Mist wel de LDAC en AptX codecs, dwz alleen SBC en AAC. De ANC werkt ook bekabeld (dwz je kunt dan in het vliegtuig gebruik maken van het videosysteem ermee). Geen touch bediening, gewoon knoppen op de oorschelp (lekker ouderwets!). Je switcht tussen ANC en Ambient Mode.

Hier in het VK is het prijsverschil:
WH-CH720N: £99 (in NL: €145)
WH-1000xm4: £249 (in NL: €265)
WH-1000xm5: £349 (in NL: €349)

Waarom deze gekocht? Nieuw speeltje, en mijn WH-1000xm3 heeft de problemen met de hoofdband, de MDR-1000x is niet zo goed meer, en de Bose NC700 is heeft maar <20u op een lading. Ik vlieg eind juni naar Nieuw-Zeeland, en dan neem ik twee ANC koptelefoons mee, en ik wil de xm3 niet riskeren.

Ook kan deze bekabeld de ANC aanhebben, wat de andere niet kunnen; tenminste dat wordt geclaimd en dat wilde ik proberen :)
Hou je me (ons) op de hoogte wat je bevindingen zijn? Vooral dan op gebied van Anc en geluidskwaliteit, al ben ik er me van bewust dat dit uiteraard zeer subjectief kan zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jastas schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:10:
Hou je me (ons) op de hoogte wat je bevindingen zijn? Vooral dan op gebied van Anc en geluidskwaliteit, al ben ik er me van bewust dat dit uiteraard zeer subjectief kan zijn
Heb net de vergelijking met de Sony WH-1000xm3 en MDR1000x (eigenlijk de WH-1000xm1 ;) ) gedaan. Ik ga hem komende week vergelijken met de Bose NC700, die ligt nu nog op mijn werk.

Geluidskwaliteit is goed, zeker als je met de instellingen speelt in de Sony headphones app. De WH-CH720N heeft namelijk de optie om DSEE aan te zetten, dat is het digitaal upgraden van lagere kwaliteit MP3 files. De koptelefoon zelf klinkt ook goed zat, vergelijkbaar met de MDR-1000x en WH-1000xm3. Met mijn muziek en oudere oren klinkt de muziek op AAC op de WH-CH720N gewoon goed (zat) :) .

Wat je goed merkt is dat de koptelefoon lichter is (190g vs 250-300g voor de topmodellen), dat is wel weer fijn voor lang dragen.

Qua ANC merk je wel het verschil. Getest met TV geluid, dwz voetbalcommentaar en zo. Als je geen muziek afspeelt, dan hoor je het achtergrondgeluid een stuk duidelijker met de WH-CH720N dan met de MDR-1000x en de WH-1000xm3. Bij de MDR-1000x hoor je de white noise duidelijker, dat licht hissende geluid, dat is niet zo bij de WH-1000xm3 en WH-CH720N. Oftewel: het prijsverschil is hier wel merkbaar, je krijgt minder en je betaalt veel minder. Dat wil niet zeggen dat het slecht is, maar het is geen topmodel.

Jij was specifiek geinteresseerd in de Ambient Sound optie, dwz dat het omgevingsgeluid gefilterd doorkomt. Die werkt niet tegelijkertijd met de ANC, het is het een of het ander. Je kunt de Ambient Sound instellen met de app, dwz maximaal doorlaten of deels doorlaten, in 20 stappen. En default kan je alleen schakelen tussen ANC en Ambient, in de app kun je instellen dat het ook uit kan, dwz 3 opties.

Al met al niet ontevreden :)

Edit voor @jastas : heb hem nu ook met de Bose NC700 vergeleken, en vandaag een tijdje gewerkt met de koptelefoon op. Hij zit OK, de Bose en de xm3 zijn wat comfortabeler. Geluid is goed, de ANC dus wat minder dan de anderen. Het lijkt me een goede compromis koptelefoon voor de kleinere beurs of voor wie minder wil uitgeven :) . Maar de Bose is wel slecht voor batterijduur, die kan maar max 20u aan, de mijn zit vol en denkt 18u te kunnen werken volgens de app. Dat is matig, het is wat mijn MDR-1000x kon, maar dat model is alweer 6 jaar oud. Dus de WH-CH720N heeft minder goede ANC, maar veel betere batterijprestaties.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 05-04-2023 20:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-05 10:50
Ik had de XM4 en sinds gisteren de XM5. Behalve de onhandige vorm (niet meer inklapbaar) vind ik de geluidskwaliteit een ietsie minder. Wat scheller/minder rond. Ik vind het raar dat reviewers het geluid vaak hetzelfde als de XM4 of iets beter beoordelen. De XM4 gaat naar m'n vriendin, dus ik kan altijd nog met haar ruilen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:55
Ik ben voor mezelf op zoek naar een goede, over ear headset. Het komende jaar zal ik veel moeten gaan reizen. Nu heb ik momenteel een Bose on ear headset maar in het vliegtuig dempt deze het geluid niet heel erg en moet ik het volume heel hoog zetten om weinig van de omgeving te horen.

Daarom ben ik dus op zoek naar een goede over ear headset. Na wat zoeken kom ik op de Sony WH-1000XM4 headset terecht. Deze is nogal wel aan de prijs dus voor ik deze eventueel bestel ben ik op zoek naar wat ervaringen mbt deze headset. Naar wat ik lees is deze dus opvouwbaar en heeft een goede kwaliteit geluid en zit comfortabel. Iemand dus toevallig ervaring met deze headset icm reizen (vliegen, etc) ?

[ Voor 6% gewijzigd door nextware op 10-04-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@nextware als er iets is waar het internet vol mee staat, is het wel reviews over ANC headphones en vliegen. Ook in de Pricewatch zat reviews, dus ietsjes zoeken helpt wel.

Vanaf de Sony WH-1000xm2 en verder: heel erg goed voor vliegen, fantastische ANC, zeer comfortabel al kunnen de oren wat warm worden, en goede audio, geluid wel wat veel bas. Hangt dus een beetje af van je smaak.

Zelfde voor Bose QC35 en QC45, en NC700. ANC fantastisch, zeer comfortabel, Bose heeft minder bluetooth codecs support en een wat neutraler geluid. Bose NC700 is beter voor spraak/bellen.

Duur? Ja. Maar ze zijn het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
gambieter schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:53:
@nextware als er iets is waar het internet vol mee staat, is het wel reviews over ANC headphones en vliegen. Ook in de Pricewatch zat reviews, dus ietsjes zoeken helpt wel.

Vanaf de Sony WH-1000xm2 en verder: heel erg goed voor vliegen, fantastische ANC, zeer comfortabel al kunnen de oren wat warm worden, en goede audio, geluid wel wat veel bas. Hangt dus een beetje af van je smaak.

Zelfde voor Bose QC35 en QC45, en NC700. ANC fantastisch, zeer comfortabel, Bose heeft minder bluetooth codecs support en een wat neutraler geluid. Bose NC700 is beter voor spraak/bellen.

Duur? Ja. Maar ze zijn het waard.
Dank voor je response. Ik heb de reviews wel gelezen, maar zou graag ook wat ervaringen doorkrijgen van (naar wat ik geloof) de experts hier in dit topic. Dus vandaar mijn vraag in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nextware schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:13:
Dank voor je response. Ik heb de reviews wel gelezen, maar zou graag ook wat ervaringen doorkrijgen van (naar wat ik geloof) de experts hier in dit topic. Dus vandaar mijn vraag in dit topic :)
Waarom zouden die anders zijn dan de reviews in de Pricewatch? Zelfde users.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
gambieter schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:15:
[...]

Waarom zouden die anders zijn dan de reviews in de Pricewatch? Zelfde users.
Laat maar hangen.. Ik was gewoon op zoek naar wat ervaring en heb geen zin in discussie over waar en welke reviews ik heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
nextware schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:33:
Ik ben voor mezelf op zoek naar een goede, over ear headset. Het komende jaar zal ik veel moeten gaan reizen. Nu heb ik momenteel een Bose on ear headset maar in het vliegtuig dempt deze het geluid niet heel erg en moet ik het volume heel hoog zetten om weinig van de omgeving te horen.

Daarom ben ik dus op zoek naar een goede over ear headset. Na wat zoeken kom ik op de Sony WH-1000XM4 headset terecht. Deze is nogal wel aan de prijs dus voor ik deze eventueel bestel ben ik op zoek naar wat ervaringen mbt deze headset. Naar wat ik lees is deze dus opvouwbaar en heeft een goede kwaliteit geluid en zit comfortabel. Iemand dus toevallig ervaring met deze headset icm reizen (vliegen, etc) ?
Ik had zelf de voorloper hiervan (de xm3) en de active noisecanceling werkt heel erg goed. Heb deze tijdens meerdere lange vluchten gebruikt, en 10+ uur vliegen met die dingen op is geen enkel probleem.

Ik kan hem absoluut aanbevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:53
gambieter schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:52:
[...]

Heb net de vergelijking met de Sony WH-1000xm3 en MDR1000x (eigenlijk de WH-1000xm1 ;) ) gedaan.
Aangezien jij ervaring hebt met zowel de nieuwere Sony's, als de oorspronkelijke, heb ik een vraag voor je.

Ik heb ook de MDR1000x en ik geef het comfort een krappe voldoende. Mijn oorschelpen gaan zeer doen na een tijdje. Ik ben brildrager, dat helpt vast niet, maar ik heb niet het idee dat dat het veroorzaakt. Ik vind de earcups gewoon wat aan de kleine kant.

Ik heb de XM4 wel eens in de winkel op gehad maar niet lang genoeg om te kunnen ervaren of dit probleem in latere versies is verholpen. Het comfort leek beter, maar de earcups waren volgens mij niet veel ruimer dan de MDR1000x.

Wat is jouw ervaring hiermee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SlaadjeBla schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:45:
Ik heb ook de MDR1000x en ik geef het comfort een krappe voldoende. Mijn oorschelpen gaan zeer doen na een tijdje. Ik ben brildrager, dat helpt vast niet, maar ik heb niet het idee dat dat het veroorzaakt. Ik vind de earcups gewoon wat aan de kleine kant.

Ik heb de XM4 wel eens in de winkel op gehad maar niet lang genoeg om te kunnen ervaren of dit probleem in latere versies is verholpen. Het comfort leek beter, maar de earcups waren volgens mij niet veel ruimer dan de MDR1000x.

Wat is jouw ervaring hiermee?
Klopt, de oordoppen van de MDR-1000x zijn duidelijk kleiner en hebben meer een on-ear gevoel, niet volledig over-ear. Ik heb ook een bril maar dat maakt imo niet uit. Ik heb een trip naar Nieuw-Zeeland gedaan met de MDR-1000x, maar er niet meer mee gevlogen sinds ik de WH-1000xm3 heb; de oordoppen zijn zoveel beter, groter en comfortabeler. De xm4 heeft dezelfde vormfactor (de verschillen zijn meer techniek en codecs), dus zeker veel beter qua comfort dan de MDR-1000x.

Ik heb sinds ik de WH-1000xm3 heb, deze gebruikt op vluchten naar Afrika, Zuid-Amerika, Noord-Amerika en zo, en erg comfortabel en goed.

Foto's zeggen meer dan woorden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJIn5NsdFy9Ypigv1Cnhoaw0tAc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/furvlKldJsaWTp1WYK4jFnWr.png?f=user_large
Van boven af met de klok mee: MDR-1000x, WH-1000xm3, Bose NC700 (met de L in het oor).

Ook even snel gemeten met een lineaal, op het breedste punt is de afstand tussen de kussenranden van de xm3 en de Bose ongeveer 4 cm, en bij de MDR-1000x zo ongeveer 2.5 cm. Echt een stuk smaller dus. Mijn oren zijn niet klein, en gaan bij de xm3 en de Bose de kussens in, bij de MDR-1000x niet echt.

(je ziet aan het plakband ook gelijk het probleem met de vormfactor van de xm3 en dus ook de xm4: de hoofdband kan problemen geven. En de xm3 is zoveel gebruikt dat het kussen van binnen begint los te raken)

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 11-04-2023 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-04 12:32
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe koptelefoon. Hoofdzakelijk voor in huis gebruik. Budget is zo rond de 50-70 euro. Moet wel draadloos zijn maar noise cancelling is door het hoofdzakelijk thuisgebruik niet echt een must have. Over ear vind ik altijd wel lekkerder zitten dan on ear.
Verder zou ik de koptelefoon ook wel willen gebruiken voor tv kijken. Mijn huidige oude tv heeft geen bluetooth maar werkt dat een beetje goed om je tv via bluetooth te verbinden met je koptelefoon of heb je dan mogelijk last van vertraging?
Dus afhankelijk daarvan zou ik dan ook wel weer een draadloze koptelefoon zoeken die ook via een draad aan te sluiten is op mijn tv. Wat zijn de beste koptelefoons die aan deze selecties voldoen?

Zelf heb ik met wat snelle filters de onderstaande gevonden. Maar benieuwd of iemand anders nog een goede tip heeft.
Edifier W820NB 59,95
JBL Tune 720BT 69,00
JBL Tune 710BT 59,99
JBL Tune 520BT 59,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@jastas na de Sony WH-CH720N meerdere keren gebruikt te hebben trek ik welke aanbeveling dan ook terug. Geluid is wat muf, draagcomfort valt tegen en de ANC is te zwak voor mijn standaard.

Microfoon goed, batterijduur goed, prijs goed, maar niet goed genoeg :)

Ik ga de mijne aan mijn broer geven of met wat verlies aan collega's verkopen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 14-04-2023 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 20:23
gambieter schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:46:
@jastas na de Sony WH-CH720N meerdere keren gebruikt te hebben trek ik welke aanbeveling dan ook terug. Geluid is muf, draagcomfort valt tegen en de ANC is te zwak voor mijn standaard.

Microfoon goed, batterijduur goed, prijs goed, maar niet goed genoeg :)

Ik ga de mijne aan mijn broer geven of met wat verlies aan collega's verkopen ;)
Jammer om te horen, zat er ook met een schuin oog naar te kijken.

Ik heb nu een tijd earbuds gebruikt, maar wil toch graag ook weer een koptelefoon. Twijfel alleen enorm hoe serieus ik het wil aanpakken, dus heb meerdere modellen op het oog in de vrij brede range tussen de Sony 720N en de Focal Bathys.... Oa de XM4 en XM5, B&W PX7 S2 en PX8 en de Soundcore Q45 staan allemaal op mijn shortlist (longlist?) naast dus de 720N en Bathys. Twijfels, twijfels....
Vorige koptelefoon was een Sennheiser BT4.50NC, maar nooit heel tevreden mee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zat wat te surfen, en ik kwam de uitvoering: Bose QuietComfort SE (Zwart) tegen. Ik dacht eerst dat dit een uitgekleed goedkoper model was, maar als je verder leest is dit gewoon de Bose QC45, alleen met een softshell case, geen hardshell case. Ik kan die Bose QC SE voor £189 kopen, de Bose QC45 is £319. En de hardshell case is bij Bose £20 8)7 .

In de Bose app schijnt de SE gewoon als QC45 te worden geidentificeerd. De specs zijn verder ook hetzelfde. Dat maakt deze wel interessant, zeker na de teleurstelling van de Sony! Ik zat al eens na te denken over een tweedehandse QC35, maar daar ben ik toch niet helemaal gek op omdat je niet weet hoe goed de batterij nog is.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 12-04-2023 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wekko306 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:28:
Jammer om te horen, zat er ook met een schuin oog naar te kijken.
Ja, toch met een boog omheen lopen :p
Ik heb nu een tijd earbuds gebruikt, maar wil toch graag ook weer een koptelefoon. Twijfel alleen enorm hoe serieus ik het wil aanpakken, dus heb meerdere modellen op het oog in de vrij brede range tussen de Sony 720N en de Focal Bathys.... Oa de XM4 en XM5, B&W PX7 S2 en PX8 en de Soundcore Q45 staan allemaal op mijn shortlist (longlist?) naast dus de 720N en Bathys. Twijfels, twijfels....
Vorige koptelefoon was een Sennheiser BT4.50NC, maar nooit heel tevreden mee geweest.
Daar heb je wel een heel grote spreiding. De Soundcore Q45 is juist een goedkoop model, de XM4/XM5 en de B&W's zijn topmodellen. Naast prijs is er ook een duidelijk kwaliteitsverschil.

Wat is belangrijker, ANC, comfort of geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 20:23
gambieter schreef op woensdag 12 april 2023 @ 01:49:
[...]

Ja, toch met een boog omheen lopen :p

[...]

Daar heb je wel een heel grote spreiding. De Soundcore Q45 is juist een goedkoop model, de XM4/XM5 en de B&W's zijn topmodellen. Naast prijs is er ook een duidelijk kwaliteitsverschil.

Wat is belangrijker, ANC, comfort of geluidskwaliteit?
De combinatie van die 3 (en multipoint!), maar waarschijnlijk is geluidskwaliteit iets minder belangrijk dan comfort en ANC, zo lang de geluidskwaliteit niet beroerd is uiteraard.
En dat maakt het juist lastig vind ik. Op zich vind ik de 799 voor de Bathys nog wel overkomelijk, maar als ik 80% van de prestaties krijg voor 30% van de prijs zou ik daar natuurlijk naar neigen. Gezien de range die ik nu heb voelt iets als de PX7 S2 en XM4/5 dus als een mooie tussenweg.

En dus bedankt voor het noemen van die Bose koptelefoon, die heb ik dus ook aan het lijstje toegevoegd nu :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, ik heb de Bose QC SE binnen, en het is inderdaad de Bose QC45. Staat zo in de Bose app op verschillende plaatsen, zelfde functionaliteit etc. Zit lekker en het geluid klinkt zeker niet slecht, en de ANC is zoveel beter dan de Sony WH-CH720N, vergelijkbaar met de Bose NC700.

De bijgeleverde case is meer een zak, en beschermt niet; echter, de koptelefoon vouwt hetzelfde als de Sony MDR-1000x en past ook mooi in die case, dus hoef ik die £20 niet uit te geven ;)

Heb ze nu op, eerste ervaringen zijn goed. Comfortabel, geluid goed, ANC goed. Dit zou wel eens mijn nieuwe favoriet kunnen worden :+

Gelijk maar gesuggereerd om dit ook in de Pricewatch duidelijk te maken: Linken van Bose QuietComfort 45 en QuietComfort SE

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 13-04-2023 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

stansfield2 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:37:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe koptelefoon. Hoofdzakelijk voor in huis gebruik. Budget is zo rond de 50-70 euro. Moet wel draadloos zijn maar noise cancelling is door het hoofdzakelijk thuisgebruik niet echt een must have. Over ear vind ik altijd wel lekkerder zitten dan on ear.
Verder zou ik de koptelefoon ook wel willen gebruiken voor tv kijken. Mijn huidige oude tv heeft geen bluetooth maar werkt dat een beetje goed om je tv via bluetooth te verbinden met je koptelefoon of heb je dan mogelijk last van vertraging?
Dus afhankelijk daarvan zou ik dan ook wel weer een draadloze koptelefoon zoeken die ook via een draad aan te sluiten is op mijn tv. Wat zijn de beste koptelefoons die aan deze selecties voldoen?

Zelf heb ik met wat snelle filters de onderstaande gevonden. Maar benieuwd of iemand anders nog een goede tip heeft.
Edifier W820NB 59,95
JBL Tune 720BT 69,00
JBL Tune 710BT 59,99
JBL Tune 520BT 59,99
Kijk ook eens naar de soundcore Q30/35/40/45 serie. Afhankelijk van moment, kan die een van deze wel eens in de aanbieding zijn in de prijsrange van jou, op amazon.nl / .de . Vaak met kortingscode op de pagina.

Bluetooth en tv werkt, omdat heel aantal TV's de synchronisatie aanpassen.

Bedenk overigens wel dat een draadloze (BT) koptelefoon bedraad aansluiten bij de meeste merken een enorme slechte ervaring opleveren. De interne versterker via Bluetooth en de oorstukken zijn aangepast op elkaar. Bij bedraad klinkt het geluid dan vaak enorm dunnetjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Get!em op 13-04-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Al die goede ANC Bluetooth koptelefoons geven inderdaad slecht geluid bedraad. Ze zijn geoptimaliseerd voor de BT verbinding en processen het geluid daarvoor, en dat mis je bij bedraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:51
gambieter schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:14:
Gelijk maar gesuggereerd om dit ook in de Pricewatch duidelijk te maken: Linken van Bose QuietComfort 45 en QuietComfort SE
Goede actie! Had al eens op Pepper.com gelezen dat het om dezelfde hoofdtelefoon gaat, zie https://nl.pepper.com/search?q=bose+se. Zie ook de reacties, over o.a. diverse Mediamarkt medewerkers die beweren dat het toch heus hele verschillende hoofdtelefoons zijn. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:20
Hoi allemaal, Het vakantieseizoen komt er langzamerhand aan. Voorheen hadden we voor de kids bedrade koptelefoons als ze filmpjes aan het kijken waren op de achterbanbk. Voor komende zomer wil ik naar Bluetooth headsets om de kabelspaghetti te verminderen.

Technisch krijg ik 2 BT koptelefoons verbonden met mijn notebook, ik krijg er niet bij beiden tegelijk geluid uit. Waar moet ik aan voldoen zodat bij beide koptelefoons hetzelfde geluid komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-04 12:32
Get!em schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:40:
[...]

Kijk ook eens naar de soundcore Q30/35/40/45 serie. Afhankelijk van moment, kan die een van deze wel eens in de aanbieding zijn in de prijsrange van jou, op amazon.nl / .de . Vaak met kortingscode op de pagina.

Bluetooth en tv werkt, omdat heel aantal TV's de synchronisatie aanpassen.

Bedenk overigens wel dat een draadloze (BT) koptelefoon bedraad aansluiten bij de meeste merken een enorme slechte ervaring opleveren. De interne versterker via Bluetooth en de oorstukken zijn aangepast op elkaar. Bij bedraad klinkt het geluid dan vaak enorm dunnetjes.
Tnx. Die zien er inderdaad goed uit. Ideaal zoveel kennis hier want dit is weer een merk wat ik niet kende. Maar dit ga ik even in de gaten houden inderdaad met wat amazon kortingscodes enz.

Als Bluetooth via de tv goed werkt dan heb ik bedraad inderdaad niet nodig. Dus dan is dat weer een functie die niet nodig is.
Even mijn verjaardag afwachten en na de verbouwing in september een nieuwe tv en dan ben ik helemaal klaar weer. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kisik schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:26:
Hoi allemaal, Het vakantieseizoen komt er langzamerhand aan. Voorheen hadden we voor de kids bedrade koptelefoons als ze filmpjes aan het kijken waren op de achterbanbk. Voor komende zomer wil ik naar Bluetooth headsets om de kabelspaghetti te verminderen.

Technisch krijg ik 2 BT koptelefoons verbonden met mijn notebook, ik krijg er niet bij beiden tegelijk geluid uit. Waar moet ik aan voldoen zodat bij beide koptelefoons hetzelfde geluid komt?
Dat gaat niet bij bluetooth; je kunt wel multipoint doen waar twee koptelefoons tegelijk aangesloten zijn, maar niet beiden tegelijk het actieve kanaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:20
gambieter schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 03:44:
[...]

Dat gaat niet bij bluetooth; je kunt wel multipoint doen waar twee koptelefoons tegelijk aangesloten zijn, maar niet beiden tegelijk het actieve kanaal zijn.
Thnx. Zo ver was ik idd ook wel gekomen, Ik had gehoopt dat de volgende stap ook al zou kunnen (wellicht met een nieuwere BT versie of een bepaalde usb adapter oid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
kisik schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 07:43:
[...]

Thnx. Zo ver was ik idd ook wel gekomen, Ik had gehoopt dat de volgende stap ook al zou kunnen (wellicht met een nieuwere BT versie of een bepaalde usb adapter oid)
En het kan ook sinds Bluetooth 5.0. Als je een Samsung telefoon of tablet hebt (geen A-klasse) is de optie er al een paar jaar: https://www.samsung.com/a...devices/setup-dual-audio/

En het kan ook met een Windows notebook. Al heb je er (in ieder geval in Windows 10) wel een speciale app voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RepareerDroid schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:31:
En het kan ook sinds Bluetooth 5.0. Als je een Samsung telefoon of tablet hebt (geen A-klasse) is de optie er al een paar jaar: https://www.samsung.com/a...devices/setup-dual-audio/

En het kan ook met een Windows notebook. Al heb je er (in ieder geval in Windows 10) wel een speciale app voor nodig.
Interessant, wist ik niet. Het kan zijn dat specifieke apps (zoals de Bose app) dat gaan tegenwerken?

Ik zal het eens op mijn Samsung S6 Lite tablet proberen :)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 14-04-2023 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 09:28

B64

@kisik Als op op Ebay (en vast ook bij ome Ali) zoekt op Multi-Point Bluetooth Transmitter of Bluetooth Transmitter Splitter Sender, dan vind je apparaatjes die je op de hoofdtelefoonaansluiting kan aansluiten, en aan meerdere hoofdtelefoons kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-04 09:40
Ik ben enige tijd in de markt voor een over ear headphone. Ik ben begonnen met de wat cheaper versies om te ervaren of ik over ear fijner zal gaan vinden dan in ears bv. Na enkele uren en dagen / weken testen en switchen ben ik eruit dat ik over ear inderdaad fijner ben gaan vinden dan in ear. Vooral het niet druk maken om of ze er nog inzitten of bijna uitvallen was wel fijn.

Nu hebben we natuurlijk de Sony en Bose en bij verschillende winkels heb ik beide geprobeerd in een winkel omgeving en paste mijn smaak net wat meer bij de Bose en ik heb dan de QC45 en QC SE op het oog. Beide zouden hetzelfde model moeten zijn alleen de case is verschillend?

Voor het prijsverschil kan je natuurlijk zelf een hardcase kopen of als je die niet nodig hebt achterwege laten. Nu zal ik deze wel gebruiken met reizen, vliegen etc.. maar mijn cheapo versie die ik nu heb, heb ik in weken niet in een case gehad. En ga er vanuit dat met een fatsoenlijke backpack en een soft case deze headphone ook wel voldoende bescherming krijgt.

Mis ik iets dat naast de hardshell case er nog iets meer verschilt tussen deze koptelefoons?

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Salv schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:06:
Beide zouden hetzelfde model moeten zijn alleen de case is verschillend?
...
Mis ik iets dat naast de hardshell case er nog iets meer verschilt tussen deze koptelefoons?
Yep en nee: gambieter in "Het grote Headphones topic". Het is gewoon een re-badged QC45.

Ik zit nu in een drukke trein met de QC SE op, en ik hoor alleen mijn muziek. Heerlijk ;)
Nee. Alleen is het echt alleen een zakje met een rits die bij de QC SE wordt meegeleverd, geen enkele bescherming. Ik heb uiteindelijk toch een £20 (€25) hard shell case gekocht.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 20-04-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 12:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Yes, tijd voor deel twee. Wie wil de oneindige hoeveelheid eer tot zich laten komen??

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Deze week de Bowers & Wilkins Px8 (https://www.bowerswilkins.com/nl-nl/product/headphones/px8) gekocht en het geluid bevalt me uitstekend. Je moet er van houden want het is redelijk warm en zwaar dus ik herken de kritiek eerder in dit topic.

De software werkt prima, de verbinding is stabiel, ANC doet zijn werk. So far so good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
teacher schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:14:
[mbr]Yes, tijd voor deel twee. Wie wil de oneindige hoeveelheid eer tot zich laten komen??[/mbr]
Ik pak 'm op!

Het grote Headphones topic - Deel 2

[ Voor 12% gewijzigd door ericafterdark op 23-04-2023 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 12:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 121 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.