Heb net de vergelijking met de Sony WH-1000xm3 en MDR1000x (eigenlijk de WH-1000xm1

) gedaan. Ik ga hem komende week vergelijken met de Bose NC700, die ligt nu nog op mijn werk.
Geluidskwaliteit is goed, zeker als je met de instellingen speelt in de Sony headphones app. De WH-CH720N heeft namelijk de optie om DSEE aan te zetten, dat is het digitaal upgraden van lagere kwaliteit MP3 files. De koptelefoon zelf klinkt ook goed zat, vergelijkbaar met de MDR-1000x en WH-1000xm3. Met mijn muziek en oudere oren klinkt de muziek op AAC op de WH-CH720N gewoon goed (zat)

.
Wat je goed merkt is dat de koptelefoon lichter is (190g vs 250-300g voor de topmodellen), dat is wel weer fijn voor lang dragen.
Qua ANC merk je wel het verschil. Getest met TV geluid, dwz voetbalcommentaar en zo. Als je geen muziek afspeelt, dan hoor je het achtergrondgeluid een stuk duidelijker met de WH-CH720N dan met de MDR-1000x en de WH-1000xm3. Bij de MDR-1000x hoor je de white noise duidelijker, dat licht hissende geluid, dat is niet zo bij de WH-1000xm3 en WH-CH720N. Oftewel: het prijsverschil is hier wel merkbaar, je krijgt minder en je betaalt veel minder. Dat wil niet zeggen dat het slecht is, maar het is geen topmodel.
Jij was specifiek geinteresseerd in de Ambient Sound optie, dwz dat het omgevingsgeluid gefilterd doorkomt. Die werkt niet tegelijkertijd met de ANC, het is het een of het ander. Je kunt de Ambient Sound instellen met de app, dwz maximaal doorlaten of deels doorlaten, in 20 stappen. En default kan je alleen schakelen tussen ANC en Ambient, in de app kun je instellen dat het ook uit kan, dwz 3 opties.
Al met al niet ontevreden
Edit voor @
jastas : heb hem nu ook met de Bose NC700 vergeleken, en vandaag een tijdje gewerkt met de koptelefoon op. Hij zit OK, de Bose en de xm3 zijn wat comfortabeler. Geluid is goed, de ANC dus wat minder dan de anderen. Het lijkt me een goede compromis koptelefoon voor de kleinere beurs of voor wie minder wil uitgeven

. Maar de Bose is wel slecht voor batterijduur, die kan maar max 20u aan, de mijn zit vol en denkt 18u te kunnen werken volgens de app. Dat is matig, het is wat mijn MDR-1000x kon, maar dat model is alweer 6 jaar oud. Dus de WH-CH720N heeft minder goede ANC, maar veel betere batterijprestaties.
[
Voor 12% gewijzigd door
gambieter op 05-04-2023 20:42
]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.