Goede over-ear koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuiverekoffie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-05 18:44
Ik zoek een?
Over-ear koptelefoon

Wat is je budget?
Tussen de 50 - 120

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen, films kijken, muziek

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony MDR-RF895RK , Skullcandy, PowerLocus

Hallo, ik ben dus op zoek naar advies voor een koptelefoon, ik blijf maar retourneren en twijfelen over welk merk en type.
Ik wil dus een koptelefoon met grote schelp, ik heb nu de PowerLocus gekocht maar ook deze knijpt rond de oren. Daarvoor ook al een Skullcandy geprobeerd, ook die zit strak en krap (volgens mij meer voor de jeugd). De Sony is mijn oude (nou ja, 2 jaar) maar daar vallen de schelpen gewoon van uit elkaar.

Ik kan dus simpelweg van te voren niet beoordelen welk merk grote oorschelpen heeft, is er iemand die een aanbeveling kan doen voor een goede koptelefoon, zonder microfoon, met grote schelpen?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:55
Nee, dit is zo persoonlijk dat het bijna onmogelijk is om hier advies over te geven. Ik vond de Jabra Evolve Over-Ear veel te strak om mijn grote hoofd zitten, maar als jouw schedel kleiner is zul je dit waarschijnlijk anders ervaren. Het is ook erg jammer dat er niet een winkel is die ALLE headsets gewoon heeft liggen om te proberen. MediaMarkt heeft wat liggen, maar beperkt.

Ik neem aan dat je de pricewatch al gevonden hebt toch?
Alles 30-120 euro, over-ear:
categorie: Hoofdtelefoons

En qua gamen, wil je daar niet toch een microfoon voor hebben? Niets zo vervelend als een teamgenoot zonder microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-08 20:47
ik denk dat je deze vraag beter in dit draadje kan stellen: Het grote Headphones topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuiverekoffie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-05 18:44
HenkEisDS schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:58:
Nee, dit is zo persoonlijk dat het bijna onmogelijk is om hier advies over te geven. Ik vond de Jabra Evolve Over-Ear veel te strak om mijn grote hoofd zitten, maar als jouw schedel kleiner is zul je dit waarschijnlijk anders ervaren. Het is ook erg jammer dat er niet een winkel is die ALLE headsets gewoon heeft liggen om te proberen. MediaMarkt heeft wat liggen, maar beperkt.

Ik neem aan dat je de pricewatch al gevonden hebt toch?
Alles 30-120 euro, over-ear:
categorie: Hoofdtelefoons

En qua gamen, wil je daar niet toch een microfoon voor hebben? Niets zo vervelend als een teamgenoot zonder microfoon.
Klopt, het is ook persoonlijk, maar ik vind het schier onmogelijk online te schatten hoe groot de schelpen zijn. Ik heb persoonlijk nog nooit echt een headset te strak gevonden, maar dus wel de schelpen te klein. Dus ik vraag eigenlijk of iemand een goede koptelefoon heeft met grote schelpen, die dus echt groter zijn dan de standaard modellen.
Wat ik dus veel idealer zou vinden van de fabrikanten als ze de binnenste dimensies van de schelp ook in de specificaties zetten, maar ja.
Verder gebruik ik een boom-mic dus geen microfoon nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door zuiverekoffie op 20-03-2023 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:44

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Ik heb een Monoprice M1570 met 106 mm planar luidsprekers, die heeft (dus) ook grote schelpen. Dat komt overigens dan wel weer terug in het gewicht (670 gram). Als je een keer in de buurt bent, mag je gerust passen?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zuiverekoffie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:43:

Ik kan dus simpelweg van te voren niet beoordelen welk merk grote oorschelpen heeft, is er iemand die een aanbeveling kan doen voor een goede koptelefoon, zonder microfoon, met grote schelpen?
simpel, ga naar de MediaMarkt of een toko als HifiKlubben en zet alle koptelefoon op, je kunt je eigen telefoon meenemen en zo je eigen muziek luisteren.

HIerzo: gefilterd op over-ear en 50-120 euro

https://www.mediamarkt.nl...%5D=currentprice%3A50-120

kun je zelf een shortlistje maken die je in elk geval wilt bekijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Fraggert op 20-03-2023 15:42 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Via rtings.com kun je voor veel headphones foto's vinden van hoe ze over een "standaardhoofd" vallen, en hoe strak de oorschelpen klemmen, en kun je ze ook side-by-side vergelijken. Zie bijvoorbeeld hier.

Maar het beste is wat @Fraggert zegt: ga een rondje winkels doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wat is je focus? Wil je gewoon een beetje TV kijken zonder dat andere mensen het horen, of wil je goed geluid?
En moet deze draadloos zijn of bedraad?

Als Skullcandy op je lijstje staat dan ga ik meteen uit van het eerste, maar als je goed geluid wil en bedraad prima is dan zou je voor bijv. de Sennheiser HD 560S kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
Het is natuurlijk heel persoonlijk. Maar de DT 770 Pro van Beijerdynamics blijft (nog steeds) voor mij de nummer 1.
Niet voor niets dat je die in heel veel studio's tegen komt. Vanwege het neutrale geluidskarakter en draagcomfort.

[ Voor 12% gewijzigd door Dixie op 01-04-2023 17:04 ]

Pagina: 1