• Visca
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hey, handig topic! De buying guides waar naar gelinkt wordt in de OP werken helaas niet meer lijkt het.

Ik heb een vraag mbt aankoopadvies. Mijn vriendin wil graag een koptelefoon met noise canceling voor op kantoor. Als ze dan geconcentreerd zit te werken heeft ze geen last van omgevingsgeluid en kan ze muziek luisteren terwijl ze werkt. Ze wil bewust een koptelefoon en geen oordoppen, ook omdat anderen dan duidelijk kunnen zien dat ze die koptelefoon op heeft en dat werkt dan als een soort alternatief "niet storen" bordje :)

Ze is absoluut geen audiofiel en zal snel tevreden zijn, dus het hoeft geen dure koptelefoon zijn, aan de andere kant moet ie niet na een jaar uit elkaar vallen van ellende en de noise cancelation mag wel goed zijn, hoewel ze niet in een heel druk, rumoerig of druk kantoor werkt. Haar muzieksmaak is heel algemeen, meestal luistert ze Radio 2, om maar wat te zeggen.

Als ik zelf op onderzoek uitga kom ik meteen vanalles tegen en merken die ik nooit eerder gezien heb. Voorbeelden die ik tegenkwam zijn de Behringer BH470, TaoTronics SoundSurge 46 en de Lindy BNX-60.

Zijn dit nou alledrie prima koptelefoons voor wat zij wil? Of is er een beter alternatief dan dit?

Qua budget denk ik aan max €150, maar een topdeal voor €175 of iets daarboven is ook prima. Goedkoper mag ook natuurlijk.

Weet iemand toevallig een winkel in de omgeving van Deventer waar je redelijke keuze aan koptelefoons hebt, zodat je eventueel ook gewoon eens kan testen?

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:59
Vraagje m.b.t. Sennheiser Momentum True Wireless 3. Ik heb deze nu een paar dagen.

Gisteren voor het eerst gebruikt en vanochtend in het oplaaddoosje gedaan en aan de lader. Aangezien er geen lader wordt bijgeleverd de lader genomen van mijn macbook met usb-c. Ik had 'm direct na ontvangst al een uurtje of wat aan de lader gedaan en zag er allemaal ok uit, groen lampje.

Echter, nu - na gebruik - is deze al de hele dag bezig, komt niet verder dan het oranje lampje. Volgens de handleiding moet laden max 1,5 uur duren. Wat gaat hier fout? Ze zitten goed in het doosje.

Edit: ik heb het doosje maar eens open / deksel open gelaten en aan de lader gelaten en ik heb nu een groen lampje. Ziet er goed uit maar is dat de juiste manier om op te laden? (kan natuurlijk toeval zijn)

[Voor 15% gewijzigd door cbr600f4i op 14-10-2022 17:41]

cbr600f4i schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:15:
Vraagje m.b.t. Sennheiser Momentum True Wireless 3. Ik heb deze nu een paar dagen.

Gisteren voor het eerst gebruikt en vanochtend in het oplaaddoosje gedaan en aan de lader. Aangezien er geen lader wordt bijgeleverd de lader genomen van mijn macbook met usb-c. Ik had 'm direct na ontvangst al een uurtje of wat aan de lader gedaan en zag er allemaal ok uit, groen lampje.

Echter, nu - na gebruik - is deze al de hele dag bezig, komt niet verder dan het oranje lampje. Volgens de handleiding moet laden max 1,5 uur duren. Wat gaat hier fout? Ze zitten goed in het doosje.

Edit: ik heb het doosje maar eens open / deksel open gelaten en aan de lader gelaten en ik heb nu een groen lampje. Ziet er goed uit maar is dat de juiste manier om op te laden? (kan natuurlijk toeval zijn)
Kapot kabeltje?

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:59
Kabeltje laadt o.a. de macbook perfect op. Ik heb een klein vermoeden dat wellicht de dopjes niet helemaal goed in de lader zaten. De lader zelf was helemaal opgeladen dus dan zouden de dopjes ook opgeladen moeten worden (toch?).

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:27
Visca schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:20:
Hey, handig topic! De buying guides waar naar gelinkt wordt in de OP werken helaas niet meer lijkt het.

Ik heb een vraag mbt aankoopadvies. Mijn vriendin wil graag een koptelefoon met noise canceling voor op kantoor. Als ze dan geconcentreerd zit te werken heeft ze geen last van omgevingsgeluid en kan ze muziek luisteren terwijl ze werkt. Ze wil bewust een koptelefoon en geen oordoppen, ook omdat anderen dan duidelijk kunnen zien dat ze die koptelefoon op heeft en dat werkt dan als een soort alternatief "niet storen" bordje :)

Ze is absoluut geen audiofiel en zal snel tevreden zijn, dus het hoeft geen dure koptelefoon zijn, aan de andere kant moet ie niet na een jaar uit elkaar vallen van ellende en de noise cancelation mag wel goed zijn, hoewel ze niet in een heel druk, rumoerig of druk kantoor werkt. Haar muzieksmaak is heel algemeen, meestal luistert ze Radio 2, om maar wat te zeggen.
De OneOdio A30 (meerdere ervan in huis) is ook nog een optie voor de minder veeleisende gebruiker, best degelijk gebouwd, noise cancelling niet zo goed als een Sony maar goed genoeg om stemmen behoorlijk te onderdrukken of een lange vliegreis door te komen. En de muziekkwaliteit is voor de prijs ook heel ok.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-01 21:11
Ik ben op zoek naar een mooie koptelefoon om muziek mee te luisteren thuis op de pc en af en toe een beetje mee te gamen. Ook zou ik hem graag gebruiken om muziek te luisteren via de telefoon, dus Bluetooth zou makkelijk zijn ivbm het ontbreken van een 3,5mm Jack. Noise cancelling is niet belangrijk voor mij, maar liever geen open back ivbm andere mensen in huis.

Ik heb wat onderzoek gedaan en ben uitgekomen op de AKG K371-BT en de Audio-Technica ATH-M50xBT2. Helaas lees ik er in dit topic niet veel over. Lever ik veel in qua geluidskwaliteit als ik voor een (gedeeltelijk) draadloze koptelefoon ga? En zijn er misschien mensen die deze koptelefoons getest hebben en mij er iets over kunnen vertellen?

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-01 17:19
@SaN Ik zou even zoeken op K371 en ATH-M50, de niet bluetooth versies van deze hoofdtelefoons. Vooral over de laatste is hier heel wat geschreven. Is ook best een klassieker ondertussen, de bluetooth versie kwam pas veel later.

• SaN
musicfreak schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 06:58:
@SaN Ik zou even zoeken op K371 en ATH-M50, de niet bluetooth versies van deze hoofdtelefoons. Vooral over de laatste is hier heel wat geschreven. Is ook best een klassieker ondertussen, de bluetooth versie kwam pas veel later.
Bedankt. Ik durfde ze niet direct te vergelijken aangezien ik niet wist of de bluetooth versies net zo goed zijn als de bedrade versies. Daar zal ik nog eens wat over lezen.

Wellicht dat veel mensen met dit budget al gauw net iets meer betalen voor een Sony WH-1000XM4.

Zijn er winkels waar je koptelefoons binnen dit budget nog kunt uitproberen? Bij de Mediamarkt hebben ze niks op voorraad.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:14
SaN schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:25:
[...]

Bedankt. Ik durfde ze niet direct te vergelijken aangezien ik niet wist of de bluetooth versies net zo goed zijn als de bedrade versies. Daar zal ik nog eens wat over lezen.

Wellicht dat veel mensen met dit budget al gauw net iets meer betalen voor een Sony WH-1000XM4.

Zijn er winkels waar je koptelefoons binnen dit budget nog kunt uitproberen? Bij de Mediamarkt hebben ze niks op voorraad.
Online bestellen, uitproberen in je eigen (thuis)omgeving en eventueel terugsturen als je het niks vind?

• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 17:51
Voor woon-werkreisjes was ik op zoek naar een vervanger voor de P7 van B&W. Ik ging er blindelings vanuit dat ik met de aanschaf van de PX8 een mooie upgrade te pakken had. Ik maakte de fout om niet eerst te gaan luisteren zoals ik wel heb gedaan bij de aanschaf van de Sennheiser S800s en de Hifiman HE1000SE.

Ik heb de PX8 nu 3 weken en heb er dagelijks in de trein naar geluisterd. Helaas is het geluid van de PX8 erg boomy en soms wat vlak. Sommige goede producties komen redelijk uit de verf.

De bluetooth connectie valt regelmatig weg op de desktop W11 en samsung S22 ultra. Erg jammer. Ik hoop dat het met nieuwe drivers kan worden opgelost.

Het probleem is opgelost. het lag aan de softwareschil van B&W. Ik heb de gevoeligheid voor spraakbesturing afgezet.

[Voor 8% gewijzigd door Metaltoby op 06-11-2022 14:32]

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:14
OnderDeMotorkap schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:48:
Momenteel ben ik aan het kijken voor een headset, mijn oog viel op de Sony WH-1000XM4 omdat deze eigenlijk overal als beste getest wordt (voor huis, tuin en keuken gebruik). Het valt me echter op dat de microfoon tegenvalt en dat de headset niet ideaal is voor gamen op de ps4/ps5.

Ik ben op zoek naar een draadloze headset die ik op (thuis)kantoor kan gebruiken (dus met een fatsoenlijke mic) en welke ik ook (bij voorkeur draadloos) kan gebruiken tijdens het gamen op de ps4/ps5? Kan iemand mij een headset adviseren? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

- Budget is ~ € 250,-.
- Ik ben geen audiofiel, beste headset die ik heb gehad is de Bose QC35. Muziek luister ik via youtube/spotify.
- ANC is handig om te hebben, maar geen must.
Ik heb eigenlijk precies dezelfde wensen, zijn er ondertussen al hoofdtelefoons die hieraan voldoen?

• OnderDeMotorkap
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-01 15:55
robb. schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:59:
[...]

Ik heb eigenlijk precies dezelfde wensen, zijn er ondertussen al hoofdtelefoons die hieraan voldoen?
Ik heb in februari de Sony WH-1000XM4 besteld, na een half jaar kwam ik erachter dat deze niet aan mijn wensen voldeed, door de volgende redenen:
- Na een uur gebruik zwetende oren
- Agressieve noise cancelling, werd er soms een beetje dizzy van (is overigens uit te zetten)
- Draadloos (latency bij gamen en van tijd tot tijd opladen)
- Matige microfoon

Ik ben dus op zoek gegaan naar een bedrade headset zonder active noise canceling met fatsoenlijke mic. Ik kwam uit op de Philips Fidelio X2HR met een Vmoda Boom Pro. Fantastisch geluid (blaast de XM4 omver), geen zwetende oren meer, goede mic en geen latency. Ik gebruik het alleen thuis, dus de noise cancelling en portability heb ik niet nodig.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:39

Get!em

Oh die ja!

Metaltoby schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:52:

De bluetooth connectie valt regelmatig weg op de desktop W11 en samsung S22 ultra. Erg jammer. Ik hoop dat het met nieuwe drivers kan worden opgelost.
Check even of je desktop BT versie en de Samsung BT versie overeenkomen met de PX8. In het beste beval is het allemaal BT5.x. In het slechtste geval is 1 van de bronnen 4.x. In dat geva bij multipoint verbindingen heb ik gemerkt dat bij verschil, de verbinding weg kan vallen. Bij mij was de oplossing een BT5.x usb dongle te kopen voor de desktop (en laptop).

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:08
Heeft iemand al ervaring gehad met de kef mu7?

Hoe bevalt deze in vergelijking met de huidige concurrentie?

[Voor 41% gewijzigd door nxt0206 op 01-11-2022 10:11]

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:57
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik vraag het lekker toch ;)

Mijn HD598 is na jaren van veel gebruik een beetje aan het verslijten. Hij doet het nog prima, maar wordt een beetje smoezelig. De padjes zouden vervangen moeten worden, de band op z'n minst schoongemaakt en hier en daar kraakt hij een beetje. Nog prima te gebruiken, ook in deze staat, maar soms krijg je een paar kriebels.

Misschien is het ook een mooi moment om te upgraden, maar aan de andere kant heb ik ook niet zo'n trek in het aanschaffen van een versterker, tenzij het niet al te erg in de papieren loopt. Mijn gebruik is voor 99,99% aan mijn PC. Van muziek luisteren tot YouTube tot gaming: zeg maar alles.

Mijn oog is een beetje gevallen op een HD650 voor als ik iets nieuws zou kopen, een kleine upgrade is mooi meegenomen. Het prijsverschil tussen een nieuwe HD599 (in ivoor) en een HD650 is 120,-

Kan een gemiddeld moederbord een HD650 een beetje aansturen? Ik heb een B550 Tomahawk, voor als dat nog uitmaakt. Of doe ik 'm echt tekort als ik niet versterk? En kom ik dan weg met een geluidskaart in m'n PC of moet er echt wat extern tussen komen?

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

BobB schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:20:

Mijn HD598 is na jaren van veel gebruik een beetje aan het verslijten. Hij doet het nog prima, maar wordt een beetje smoezelig. De padjes zouden vervangen moeten worden, de band op z'n minst schoongemaakt en hier en daar kraakt hij een beetje. Nog prima te gebruiken, ook in deze staat, maar soms krijg je een paar kriebels.

Misschien is het ook een mooi moment om te upgraden, maar aan de andere kant heb ik ook niet zo'n trek in het aanschaffen van een versterker, tenzij het niet al te erg in de papieren loopt. Mijn gebruik is voor 99,99% aan mijn PC. Van muziek luisteren tot YouTube tot gaming: zeg maar alles.

Mijn oog is een beetje gevallen op een HD650 voor als ik iets nieuws zou kopen, een kleine upgrade is mooi meegenomen. Het prijsverschil tussen een nieuwe HD599 (in ivoor) en een HD650 is 120,-

Kan een gemiddeld moederbord een HD650 een beetje aansturen? Ik heb een B550 Tomahawk, voor als dat nog uitmaakt. Of doe ik 'm echt tekort als ik niet versterk? En kom ik dan weg met een geluidskaart in m'n PC of moet er echt wat extern tussen komen?
Aansluiten op PC kan gewoon, en zal waarschijnlijk beter klinken dan je 598. Mijn 6xx (die identiek is aan de 650) heeft ruim voldoende volume uit mijn laptop (MS Surface Book) en klinkt goed. Toegegeven, hij klinkt beter op mijn DAC + AMP, maar het is niet zo dat je voor deze koptelefoon per se een (dure) DAC en AMP moet kopen.

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:01
BobB schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:20:

Misschien om het jezelf makkelijker te maken om sneller tot aanschaf over te gaan zie ik een HD599 in V&A staan die vrij scherp is geprijsd.
Betreft je vraag over je moederbord over het algemeen kom je er gewoon mee weg. Echter zijn er hobbyisten bij die graag ook een headamp willen aanschaffen. Een alles in 1 kan je kijken naar een FiiO k3 via Amazon.de voor 99 Euro te verkrijgen (https://www.amazon.de/-/n...fiio+k3%2Caps%2C97&sr=8-3). Zou je met dat van V&A klaar zijn voor 180 EUR.

PSN: dixeN1337

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Voor de liefhebber, de hifiman arya is flink afgeprijsd op Amazon, 1260 euro t.o.v. 1449 op de meeste andere shops: https://amzn.eu/d/4iH2mf3

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-01 07:41

Grozno

acts without consequence!

Tja... Waarom zou je zoveel geld uitgeven, als je met de sundara ook klaar bent?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

In ander nieuws, Moondrop verkoopt eindelijk hun Venus planar over ear voor 550 dollar. Het is via een soort crowdfunding constructie. Vind het zelf een interessante koptelefoon en hij ziet er fantastisch uit, maar ik ga er niet blind 1 kopen.

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-01 16:48
Grozno schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:39:
Tja... Waarom zou je zoveel geld uitgeven, als je met de sundara ook klaar bent?
Sja, Als je net dat beetje extra wilt

Eens, het verschil is klein, maar ik heb ze naast elkaar beluisterd en ben toch uiteindelijk voor de Arya gegaan.
Af en toe mag je gek doen :)

• Grozno

Grozno

Iedereen gaat over hun eigen geld natuurlijk, maar ik geloof niet dat de meerprijs voldoende terug te horen is in de kwaliteit.

[Voor 4% gewijzigd door Grozno op 07-11-2022 18:46]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:01
Ik denk dat ik jullie hulp nodig heb. Afgelopen week ging mijn koptelefoon van mijn digitale (hybride) piano (Kawai K-3 ATX) stuk. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken naar een vervanging. Heb even een Sennheiser HD 300 geprobeerd, maar het geluid is helaas erg dof en niet te vergelijke met de vorige koptelefoon.

De volgende koptelefoons heb ik al gevonden:
  • Beyerdynamic DT 770 Pro (80 Ohm variant)
  • Roland RH-A7
  • Kawai SH-9
  • Sennheiser HD 599
Budget is rond de 100 tot 200 euro. Het gaat me dus specifiek om een koptelefoon voor deze piano, zal er waarschijnlijk geen andere muziek op luisteren.

Ik zie dat de Roland en Kawai juist voor digitale piano's geschikt zijn. Helaas zijn beide (half)open, en het liefste zou ik een gesloten koptelefoon willen hebben. De DT 770 en Sennhheiser zijn misschien minder geschikt voor een digitale piano, ik las op meerdere plaatsen dat ze wat doffer kunnen klinken.

Iemand tips om te helpen bij de keuze, of nog andere suggesties?

-

• Grozno

Grozno

Als ik jou was, dan zou ik de uitvoering: AKG K371 (Zwart) eens proberen. Maar ik ben absoluut niet thuis in de piano's, stellen die specifieke eisen aan een koptelefoon?

• Swedish chef
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01 09:50
Grozno schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:55:
Als ik jou was, dan zou ik de uitvoering: AKG K371 (Zwart) eens proberen. Maar ik ben absoluut niet thuis in de piano's, stellen die specifieke eisen aan een koptelefoon?
Eens, ik kan ook de AKG K-371 aanbevelen. Fantastische prijs-kwaliteitsverhouding als je het mij vraagt :).

In ieder mens schuilt een vriend en een vijand....wie zoek je ?

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:33
Ik heb een Beyerdynamic DT240 aan m'n piano hangen, en die bevalt me prima. Prima geluid, en er zit een heel soepel en stil spiraalsnoer aan; dat laatste is op z'n minst net zo belangrijk omdat je achter je piano best veel beweegt en je veel met armen en/of lichaam langs het snoer schuift.

• SaN
Na wat omzwervingen ben ik, vooral vanwege de prijs/kwaliteitverhouding, uitgekomen bij een Anker Soundcore Q35. Voor zo'n € 85 lijken er geen andere Bluetooth koptelefoons in de buurt te komen. Ik gebruik de koptelefoon uitsluitend om muziek te luisteren op de telefoon, desktop en evt een beetje gamen.

Het enige wat mij nog een beetje stoort is dat alle, iets duurdere, bluetooth koptelefoons all in lijken te gaan op noise cancelling. En laat ik dat nou net totaal niet nodig hebben.

Zou er wellicht een Bluetooth headset zijn die ik in vergelijkingen over het hoofd zie omdat hij geen NC heeft, maar wel goede geluidskwaliteit?

Budget is trouwens niet per se <€100.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:01
Swedish chef schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:33:
[...]

Eens, ik kan ook de AKG K-371 aanbevelen. Fantastische prijs-kwaliteitsverhouding als je het mij vraagt :).
Bedankt, ik ga deze eens proberen!

-

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

SaN schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:45:
Na wat omzwervingen ben ik, vooral vanwege de prijs/kwaliteitverhouding, uitgekomen bij een Anker Soundcore Q35. Voor zo'n € 85 lijken er geen andere Bluetooth koptelefoons in de buurt te komen. Ik gebruik de koptelefoon uitsluitend om muziek te luisteren op de telefoon, desktop en evt een beetje gamen.

Het enige wat mij nog een beetje stoort is dat alle, iets duurdere, bluetooth koptelefoons all in lijken te gaan op noise cancelling. En laat ik dat nou net totaal niet nodig hebben.

Zou er wellicht een Bluetooth headset zijn die ik in vergelijkingen over het hoofd zie omdat hij geen NC heeft, maar wel goede geluidskwaliteit?

Budget is trouwens niet per se <€100.
uitvoering: Audio-Technica ATH-M50XBT2 (Zwart)

Deze heeft geen ANC en klinkt volgens mij beter dan menig andere BT koptelefoon.

product: Dali IO-4 Deze dali heeft ook geen ANC.

[Voor 6% gewijzigd door Thomas op 11-11-2022 14:16]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:49
Sony WH-1000XM5 nu €309 bij amazon.de

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-01 12:42
Ik heb al jaren een Sony MDR-1A die ik dagelijks meerdere uren op heb. Ik heb de oorkussens al eens vervangen en dat is nu weer hoognodig en er zit nu helaas na een val wat speling in de aansluiting en het linker kanaal maakt niet altijd goed contact.
Deze koptelefoon is niet neutraal maar klinkt desondanks bijzonder goed. Maar het beste aan het ding is het comfort. Ik vergeet werkelijk dat ik 'm op heb en als ik snel op sta wordt hij van m'n hoofd getrokken door de kabel. Vandaar de val.

Ik weet dat de opvolger (MDR-1AM2) nog te koop is maar ik ben niet perse op zoek naar hetzelfde.
De criteria zijn draagcomfort en geluidskwaliteit (in ieder geval wat neutraler dan wat ik al heb) maar dat helpt natuurlijk niets want dat geldt voor allemaal.
Bovendien zijn recensies voor deze (voor heel veel overigens) koptelefoon zo tegenstrijdig als maar kan.
Het moeten in ieder geval over-ear's zijn en de voorkeur gaat uit naar bedraad (als het even kan met een kabel langer dan 1 meter, wtf fabrikanten) omdat ik geen behoefte heb aan draadloos of noice-canceling.
Budget is maximaal een gevoelsmatige €250 omdat ik het idee heb dat ik boven een bepaald bedrag gewoon niet meer weet waar ik voor betaal.

Het zal best dat een dergelijke vraag al vaker gesteld en beantwoord is. Het aanbod is idioot groot en er is ook enorm veel 'informatie'. Vergelijkende testen en reviews zijn leuk maar hebben altijd een beperkte sample-size of zijn overduidelijk niet objectief.
Ik ben ook verschillende winkels en speciaalzaken binnen gelopen maar ook daar is afgezien van de duidelijke voorkeur voor merken die ge-promote worden het aanwezige aanbod dat daadwerkelijk te testen is vaak erg beperkt.
Forums, reviews en topics als dit zijn vreselijk onoverzichtelijk en ook hier geven mensen alleen maar door dat ze heel tevreden zijn met hun eigen persoonlijke voorkeur.
Koptelefoons zijn nu eenmaal heel persoonlijk. Wat de een goed vind klinken is bagger voor een ander en wat de een perfect draagcomfort vindt klemt bij een ander de bloedtoevoer af.

Mijn hoop is dat er mensen zijn die heel specifiek toevallig ook een Sony MDR-1A hebben//hadden en of die een goede vervanger weten of hebben gevonden.

• Grozno

Grozno

Als vervanger van de MDR-1A kom ik eigenlijk ook weer uit bij de AKG K371. :P

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-01 12:42
Grozno schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:12:
Als vervanger van de MDR-1A kom ik eigenlijk ook weer uit bij de AKG K371. :P
En waar is dat op gebaseerd?
Ik vind ze er maar goedkoop uit zien en die plug die daar onbeschermd onderuit steekt is vragen om problemen.
Na een snelle Google tussendoor zie ik zelfs op de site van AKG zelf mensen klagen over de bouwkwaliteit.
Voor koptelefoons met dit soort prijzen zou een beetje degelijkheid toch wel een vanzelfsprekendheid mogen zijn.

• Grozno

Grozno

Geluidskwaliteit. Bouwkwaliteit durf ik niet zo scherp over te oordelen.

[Voor 61% gewijzigd door Grozno op 18-11-2022 17:29]

• Zenix
  • Laatst online: 01:02

Zenix

BOE!

Ik heb deze gekocht Topping DX3 Pro+ nog steeds in de aanbieding https://www.amazon.nl/Top...-Versterker/dp/B09HBS8SLJ Goede combinatie met de Philips Fidelio X2.

• dannyh53
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01:34
Zenix schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:58:
Ik heb deze gekocht Topping DX3 Pro+ nog steeds in de aanbieding https://www.amazon.nl/Top...-Versterker/dp/B09HBS8SLJ Goede combinatie met de Philips Fidelio X2.
Fijn ding. Geluid is een stukje beter en ik hoor vooral meer detail, dan met mijn budget dac/amp combi.

Ik verdien veel, maar ik krijg het niet!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

+1 voor Topping, hier trots en tevreden eigenaar van een A50s+D50s, inmiddels een jaar in huis en presteert geweldig.

Zag zelf dit langskomen: https://gradolabs.com/headphones/wireless/item/137-gw100x

De draadloze koptelefoon van Grado heeft een update gekregen met de X driver. Kost 'slechts' $275. Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Soms irritant dat mijn koptelefoons niet draadloos zijn en als ik een beetje bezig ben in huis doe ik altijd mijn oortjes in. Voor buitengebruik is 'ie natuurlijk niet handig i.v.m. open ontwerp, maar gok eigenlijk dat hij wel beter klinkt dan een (gesloten) Focal Bathys of (gesloten) B&W Px8. Die twee vind ik domweg te duur voor draadloos, want uiteindelijk zijn headphones met een accu wegwerpproducten natuurlijk...

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Vorige week een Focal Celestee (https://www.focal.com/us/headphones/for-home/celestee) gekocht die ik koppel aan een iFi audio GO bar (https://ifi-audio.com/products/go-bar/).

Eén woord: genieten.

Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits

• Snipes
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-01 19:03
Hallo,

Overweeg een Bose QC45 aan te schaffen en heb al even gezocht op het forum maar ik kan op dit forum nog geen antwoord vinden op mijn vraag. Op het www zijn de meningen verdeeld en ik vraag de ervaringen van gebruikers van de QC45.

Mijn vraag is in hoeverre je de dame die allemaal waarschuwingen/meldingen roept helemaal uit kan zetten. Ik lees dat het wel voor een groot deel via de app kan maar dat bepaalde meldingen wel door blijven komen en dus blijkbaar niet uit zijn te zetten. Ook lees ik dat de meldingen erg luid zijn en daardoor mateloos irritant.

Ik wil eigenlijk helemaal geen meldingen of piepjes maar er zijn maar weinig ANC headphones die deze mogelijkheid hebben lees ik.

Zijn er gebruikers hier die daar wat over kunnen zeggen ?

• Snelletomaat
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:18
Snipes schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:28:
Hallo,

Overweeg een Bose QC45 aan te schaffen en heb al even gezocht op het forum maar ik kan op dit forum nog geen antwoord vinden op mijn vraag. Op het www zijn de meningen verdeeld en ik vraag de ervaringen van gebruikers van de QC45.

Mijn vraag is in hoeverre je de dame die allemaal waarschuwingen/meldingen roept helemaal uit kan zetten.
Neem bij je overweging ook dit mee: De Bose QC45 heeft (in ieder geval ook het showmodel waar ik gisteren mee in de winkel stond) soms last van onbalans. Het geluid aan de rechterkant is dan iets harder dan links. Ook de ruisonderdrukking links is dan anders dan rechts. Ik dacht eerst dat het aan mij lag of een defect showmodel, maar het lijkt een known issue te zijn. :(

The Bose QC45's are sometimes unbalanced depending on your luck
https://www.reddit.com/r/...mes_unbalanced_depending/
Bose QC45 Issues and Problems:
https://www.youtube.com/watch?v=TwSsPClxpto

In een drukke winkel met een roltrap en geroezemoes van mensen kon ik de Sony WH-910N, Sony WH-1000XM4, Bose NC 700 en Bose QC45 vergelijken. Mijn usecase is online Teams vergaderen, webinars luisteren en een zacht muziekje tijdens het werk om me te concentreren.
  • Sony WH-XB910N: Bass en nog eens bass. Niet fijn. En bass. Oh ja, en bass.
  • Sony WH-1000XM4: Noisecancel werkte goed, het werd stil! Wauw. Maar het geluid vond ik beroerd. Alsof je je vinger op een luidspreker legt en alle middentonen en stemmen naar de achtergrond duwt. Bass kwam er wel uit, maar ja. En ik voelde ook een soort druk op de oren. Zat wel prettig op m'n hoofd.
  • Bose NC700: Deze viel positief op na de Sony's: een neutraal en prettig geluid. Noisecancel vond ik net als bij de Sony XM4 erg goed, mensen die op 5 meter afstand stonden te praten hoorde ik vrijwel niet meer. Met een knopje kon ik kiezen tussen NoiseCancel 0, 5 of max. Op max leek het op hetzelfde niveau als de QC 45. Geinig was dat er een alarm afging in de winkel (niet door mij ;) en de 700 leek dat sirene geluid iets verder weg te dempen dan de QC45. Draagcomfort van de 700 vond ik minder fijn, die band op het hoofd zat niet lekker.
  • Bose QC 45: Ik had hem bijna gekocht. Het geluid vond ik prettig en neutraal, stemmen waren goed verstaanbaar, muziek fijn, laag midden hoog in balans, yes! De noisecancel had 2 standen, Quiet of Ambient, wat volgens mij neerkomt op aan of uit. En het werd stil om me heen. En hij zat prettig op het hoofd. Fijner dan de Bose NC700. De oorschelpen waren iets kleiner dan de NC700 maar die van mij pasten er prima in. Alleen toen ik hem wat langer ophad viel me iets op.... die onbalans dus. Links en Rechts waren verschillend. Verdorie.

• Snipes
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-01 19:03
Snelletomaat schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:44:
[...]

Neem bij je overweging ook dit mee: De Bose QC45 heeft (in ieder geval ook het showmodel waar ik gisteren mee in de winkel stond) soms last van onbalans. Het geluid aan de rechterkant is dan iets harder dan links. Ook de ruisonderdrukking links is dan anders dan rechts. Ik dacht eerst dat het aan mij lag of een defect showmodel, maar het lijkt een known issue te zijn. :(

The Bose QC45's are sometimes unbalanced depending on your luck
https://www.reddit.com/r/...mes_unbalanced_depending/
Bose QC45 Issues and Problems:
https://www.youtube.com/watch?v=TwSsPClxpto

In een drukke winkel met een roltrap en geroezemoes van mensen kon ik de Sony WH-910N, Sony WH-1000XM4, Bose NC 700 en Bose QC45 vergelijken. Mijn usecase is online Teams vergaderen, webinars luisteren en een zacht muziekje tijdens het werk om me te concentreren.
  • Sony WH-XB910N: Bass en nog eens bass. Niet fijn. En bass. Oh ja, en bass.
  • Sony WH-1000XM4: Noisecancel werkte goed, het werd stil! Wauw. Maar het geluid vond ik beroerd. Alsof je je vinger op een luidspreker legt en alle middentonen en stemmen naar de achtergrond duwt. Bass kwam er wel uit, maar ja. En ik voelde ook een soort druk op de oren. Zat wel prettig op m'n hoofd.
  • Bose NC700: Deze viel positief op na de Sony's: een neutraal en prettig geluid. Noisecancel vond ik net als bij de Sony XM4 erg goed, mensen die op 5 meter afstand stonden te praten hoorde ik vrijwel niet meer. Met een knopje kon ik kiezen tussen NoiseCancel 0, 5 of max. Op max leek het op hetzelfde niveau als de QC 45. Geinig was dat er een alarm afging in de winkel (niet door mij ;) en de 700 leek dat sirene geluid iets verder weg te dempen dan de QC45. Draagcomfort van de 700 vond ik minder fijn, die band op het hoofd zat niet lekker.
  • Bose QC 45: Ik had hem bijna gekocht. Het geluid vond ik prettig en neutraal, stemmen waren goed verstaanbaar, muziek fijn, laag midden hoog in balans, yes! De noisecancel had 2 standen, Quiet of Ambient, wat volgens mij neerkomt op aan of uit. En het werd stil om me heen. En hij zat prettig op het hoofd. Fijner dan de Bose NC700. De oorschelpen waren iets kleiner dan de NC700 maar die van mij pasten er prima in. Alleen toen ik hem wat langer ophad viel me iets op.... die onbalans dus. Links en Rechts waren verschillend. Verdorie.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Die onbalans was mij nog niet bekend en iets om rekening mee te houden dus. Dank voor deze tip ! Ik begrijp dat je nog geen ervaring hebt met de apps en welke mogelijkheden deze bieden op met name de voice prompts.

Ik ben inmiddels ook wat breder aan het kijken naar een goede bedrade hoofdtelefoon omdat de ANC draadloze voor mij nog wat nadelen hebben waar ik nog geen goed antwoord op kan krijgen of dat ook daadwerkelijk zo is. Bedraad is minder praktisch maar er zijn types die ook zonder ANC goed geluid van buitenaf dempen.

Als iemand nog een eigen ervaring wil delen aangaande het uitschakelen van de voice prompts hoor ik dat graag.

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 13:14
Ik heb de Focal Elegia gekocht.De soundstage van de Celestee is veel te smal.
Nu ook al aan het denken de Focal Clear MG te kopen.

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ivan4you schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 08:32:
[...]

Ik heb de Focal Elegia gekocht.De soundstage van de Celestee is veel te smal.
Nu ook al aan het denken de Focal Clear MG te kopen.
Herken ik niet. Vind de Celestee veel rijker klinken. Zal een persoonlijk dingetje zijn.

Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:51
@Snelletomaat

Voor de kerst de Sony WH-XB910N gekregen.
Via de app op de iphone kan je geluidmodus / equalizer instellen.
Bass en nog meer bass kan ja.
Maar kan ook een flat eq instellen en dan valt de bass wel mee.
Noisecancel werkt goed op deze headphone zo ook de bluetooth verbinding.
7/10 score wat mij betreft.

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Metaltoby schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:52:
Voor woon-werkreisjes was ik op zoek naar een vervanger voor de P7 van B&W. Ik ging er blindelings vanuit dat ik met de aanschaf van de PX8 een mooie upgrade te pakken had. Ik maakte de fout om niet eerst te gaan luisteren zoals ik wel heb gedaan bij de aanschaf van de Sennheiser S800s en de Hifiman HE1000SE.

Ik heb de PX8 nu 3 weken en heb er dagelijks in de trein naar geluisterd. Helaas is het geluid van de PX8 erg boomy en soms wat vlak. Sommige goede producties komen redelijk uit de verf.

Het probleem is opgelost. het lag aan de softwareschil van B&W. Ik heb de gevoeligheid voor spraakbesturing afgezet.
Ik zit hier ook een beetje mee te dubben. Ik ben best wel een audiofiel en wil graag goed geluid hebben, maar gebruiksgemak vind ik ook wel fijn.

Enige tijd geleden heb ik een Sony WH-1000XM4 gekocht, omdat deze in de reviews helemaal de hemel in werd geprezen om zijn geluidskwaliteit.
Toen ik hem binnen had, was ik er in 5 minuten mee klaar. Wat een verschrikkelijk boomy geluid wat met geen enkele EQ setting was te temperen. Weer ingepakt en teruggestuurd.

Ik zit al een tijdje met een schuin oog naar de Bowers PX8 te kijken, omdat deze echt beter zou zijn. Nu zie ik dat jij deze ook ervaart als boomy. Precies wat ik dus niet wil.

Is het op dit moment nog steeds zo dat een BT koptelefoon gewoon nog niet kan tippen aan een bedraad model? Ik had graag het gemak van Bluetooth gecombineerd met een deftige geluidskwaliteit.

Ik heb een losse koptelefoonversterker, maar om muziek te luisteren moet ik hiervoor een behoorlijke kerstboom optuigen, Van het afspelende apparaat met USB naar de versterker en van daaruit door naar de koptelefoon, wat een grote dradenboel oplevert. Dan is BT een stuk makkelijker.

Wat kan ik dan het beste doen? Toch voor iets als de DT1770 gaan?
Open koptelefoon klinkt natuurlijk het beste, maar ik heb al een Sennheiser HD580 en die is niet bruikbaar in een woonkamer met meerdere mensen. Je kan alles om je heen horen en je vrouw en kinderen horen alles wat jij afspeelt ook.

Andere oplossing zou kunnen zijn om met een bluetooth ontvanger op batterijen en een bedrade koptelefoon te werken.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Fairy schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:42:
Enige tijd geleden heb ik een Sony WH-1000XM4 gekocht, omdat deze in de reviews helemaal de hemel in werd geprezen om zijn geluidskwaliteit.
Toen ik hem binnen had, was ik er in 5 minuten mee klaar.
Niet dat ik perse die Sony het voordeel van de twijfel gun, maar je moet een hoofdtelefoon nooit na een paar minuten luisteren beoordelen. Ze moeten een paar uur inspelen voordat je de klank echt kan beoordelen. De Sony en Bose zijn wel meer bass-heavy dan bijvoorbeeld de Sennheiser (PXC550) waar ik destijds zelf voor koos. Echt slecht moeten ze zeker niet klinken, en dan neig ik meer naar Sony dan naar Bose.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Exirion schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:01:
[...]

Niet dat ik perse die Sony het voordeel van de twijfel gun, maar je moet een hoofdtelefoon nooit na een paar minuten luisteren beoordelen. Ze moeten een paar uur inspelen voordat je de klank echt kan beoordelen. De Sony en Bose zijn wel meer bass-heavy dan bijvoorbeeld de Sennheiser (PXC550) waar ik destijds zelf voor koos. Echt slecht moeten ze zeker niet klinken, en dan neig ik meer naar Sony dan naar Bose.
Ik heb het iets langer geprobeerd, maar het klonk echt té slecht. Na een half uur was ik er helemaal klaar mee en ging het spul terug in de doos, maar ik had na 5 minuten de conclusie al getrokken dat dit echt niets voor mij was.

Ik zoek een gebalanceerd en natuurgetrouw geluid en geen dreunende disco op mijn hoofd.

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:37
Fairy schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:42:
[...]

Ik zit hier ook een beetje mee te dubben. Ik ben best wel een audiofiel en wil graag goed geluid hebben, maar gebruiksgemak vind ik ook wel fijn.

Toen ik hem binnen had, was ik er in 5 minuten mee klaar. Wat een verschrikkelijk boomy geluid wat met geen enkele EQ setting was te temperen. Weer ingepakt en teruggestuurd.

Ik zit al een tijdje met een schuin oog naar de Bowers PX8 te kijken, omdat deze echt beter zou zijn. Nu zie ik dat jij deze ook ervaart als boomy. Precies wat ik dus niet wil.

Is het op dit moment nog steeds zo dat een BT koptelefoon gewoon nog niet kan tippen aan een bedraad model? Ik had graag het gemak van Bluetooth gecombineerd met een deftige geluidskwaliteit.

Ik heb een losse koptelefoonversterker, maar om muziek te luisteren moet ik hiervoor een behoorlijke kerstboom optuigen, Van het afspelende apparaat met USB naar de versterker en van daaruit door naar de koptelefoon, wat een grote dradenboel oplevert. Dan is BT een stuk makkelijker.

Wat kan ik dan het beste doen? Toch voor iets als de DT1770 gaan?
Open koptelefoon klinkt natuurlijk het beste, maar ik heb al een Sennheiser HD580 en die is niet bruikbaar in een woonkamer met meerdere mensen. Je kan alles om je heen horen en je vrouw en kinderen horen alles wat jij afspeelt ook.

Andere oplossing zou kunnen zijn om met een bluetooth ontvanger op batterijen en een bedrade koptelefoon te werken.
Hangt natuurlijk ook af van je andere wensen en budget, maar ik zie ook positieve recensies over Sennheiser Momentum 4 en, iets meer high-end, Focal Bathys. Hier doet Darko bijvoorbeeld een vergelijk (met ook PX8) YouTube: B&W PX8 vs. FOCAL Bathys, APPLE AirPods Max (& more)
En hier meer over de Sennheiser: YouTube: 2022's BEST VALUE headphones: SENNHEISER Momentum 4 Wireless

• Cerenas
  • Laatst online: 26-01 16:57
Ik ben me ook een beetje aan het oriënteren om een over-ear koptelefoon te kopen. Momenteel gebruik ik bij m'n computer de Steelseries Arctis Pro headset met GameDAC, voor het gamen een prima ding, maar voor muziek luisteren wat minder.

M'n budget is zo'n 200-300, mag iets meer of minder zijn. Mijn oog is al gevallen op de Shure SRH1440, maar ook de Beyerdynamic DT 900 Pro X lijkt een goede keuze. De Shure voornamelijk vanwege mijn goede ervaring met de SE535 oordopjes die ik heb. Graag zou ik dus iets willen hebben wat in de buurt komt van de oordopjes, maar ik vind het erg lastig te bepalen. En des te meer reviews ik lees (van verschillende sites) des te verwarrender het wordt, iedereen lijkt z'n eigen mening te hebben.

Het belangrijkste is dat ik meer detail en een wat natuurlijker geluid ga krijgen dan dat de Steelseries produceren (maar dat zullen ze allemaal wel doen).

Gaat voornamelijk om muziek (brede smaak, maar toch voornamelijk de wat populaire EDM, drum & bass en artiesten zoals The Weeknd) en ook gamen (games zoals Escape from Tarkov en R6 Siege waar detail in het geluid ook wel wat betekend).

Ondanks m'n smaak misschien wat meer neigt naar bass-heavy muziek hoeft de koptelefoon dat niet per sé te zijn. De genoemde oordopjes zijn totaal niet bass-heavy, maar hebben wel een mooie strakke bass en zijn ook fijn voor langer gebruik, wat me wel bevalt. Een wat warmer geluid (zoals Sennheiser vaak wel heeft volgens mij?) is geen probleem, zolang het maar niet ten kostte gaat van het detail.

Wat betreft geluidskaart/DAC bevalt de Steelseries GameDAC mij wel goed, maar die zal ik waarschijnlijk samen met de headset ook moeten vervangen (proprietary kabel en adaptertje voor 3.5mm), mijn onboard geluidskaart (NZXT N7 B550 met ALC1220) heeft jammer genoeg een lichte ruis. Voor een DAC is mijn oog gevallen op de iFi Audio ZEN DAC V2 die erg goed gereviewed wordt. Misschien voor nu een beetje overkill, maar wel wat toekomstbestendiger? (Voor als ik ooit meer budget wil spenderen aan een koptelefoon.)

Mochten jullie suggesties en/of ideeën hebben hoor ik dat graag en als ik met de Shure SRH1440 een goede keuze maak natuurlijk ook. :)

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:04
Snipes schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:28:
Hallo,

Mijn vraag is in hoeverre je de dame die allemaal waarschuwingen/meldingen roept helemaal uit kan zetten. Ik lees dat het wel voor een groot deel via de app kan maar dat bepaalde meldingen wel door blijven komen en dus blijkbaar niet uit zijn te zetten. Ook lees ik dat de meldingen erg luid zijn en daardoor mateloos irritant.

Ik wil eigenlijk helemaal geen meldingen of piepjes maar er zijn maar weinig ANC headphones die deze mogelijkheid hebben lees ik.

Zijn er gebruikers hier die daar wat over kunnen zeggen ?
Ik heb in de app voiceprompts uitgezet en dat voortkomt inderdaad alle meldingen, ook als de batterij bijna leeg is (waarover klachten te lezen waren op reddit). Bij mij ook geen verschil in volume tussen rechts en links.
Er is wel een 'boink' geluid te horen als je de koptelefoon aanzet als teken dat een apparaat verbonden wordt, dat kan je niet uitzetten.

• Cerenas
  • Laatst online: 26-01 16:57
Was voor de Shures gegaan en geen spijt. Onder andere de volgende nummers geprobeerd (wel nog op de Steelseries GameDAC):
Macklemore - Can't Hold Us
Macklemore - CHANT (ft. Tones And I)
Tones and I - Dance Monkey
The Weeknd - Blinding Lights
The Weeknd - In Your Eyes
Steve Aoki, Brennan Heart - Close to You
Hardwell, Wildstylez - Shine a Light
Gunz For Hire - Bolivia
Tayo Sound - Hide and Seek (Rudimental Remix)
Queen - Bohemian Rhapsody (Remastered 2011)
Moby - Porcelain
Moby - Natural Blues
Metallica - Nothing Else Matters
Gorillaz - On Melancholy Hill
Main Theme Band of Brothers
Main Theme The Dark Knight Rises

Misschien wat aan de heldere kant, maar de verschillende soorten muziek klinken gewoon erg lekker op de koptelefoon. Tevreden met mijn aankoop dus. Was in eerste instantie wat bang voor de bass, maar de nummers van bijvoorbeeld The Weeknd klinken gewoon erg lekker en heb niet het idee dat ik wat in de bass mis. :)

Ook in een offline potje Escape from Tarkov klinkt het heel goed, andere games binnenkort maar even checken.

Edit: M'n mechanische toetsenbord is wel duidelijk hoorbaar nu, maar dat heb je met een open koptelefoon. :P

[Voor 4% gewijzigd door Cerenas op 12-01-2023 17:06]

• Get!em
  • Laatst online: 21:39

Get!em

Oh die ja!

stroom schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:01:
[...]

Ik heb in de app voiceprompts uitgezet en dat voortkomt inderdaad alle meldingen, ook als de batterij bijna leeg is (waarover klachten te lezen waren op reddit). Bij mij ook geen verschil in volume tussen rechts en links.
Er is wel een 'boink' geluid te horen als je de koptelefoon aanzet als teken dat een apparaat verbonden wordt, dat kan je niet uitzetten.
Aanvullend, ik weet dat bij de nc700 het zo is, maar bij de 45 weet ik het niet, maar verwacht ik wel:
Als je volume via koptelefoon naar zachter zet, krijg je bij een stap verder dan laagste niveau een prompt die harder is dan je zou verwachten.

• abc874
  • Laatst online: 26-01 13:32
Ik heb erg vaak last van kabelbreuk bij koptelefoons. Draadloos vind ik ook onhandig (opladen). Zijn er goede koptelefoons met losse kabel? Ik zie alleen de Sennheiser HD 400S, maar deze krijgt niet super goede reviews.

• Swedish chef
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01 09:50
abc874 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:19:
Ik heb erg vaak last van kabelbreuk bij koptelefoons. Draadloos vind ik ook onhandig (opladen). Zijn er goede koptelefoons met losse kabel? Ik zie alleen de Sennheiser HD 400S, maar deze krijgt niet super goede reviews.
Wellicht is de AKG K371 een optie voor je. Deze wordt met 3 losse kabels geleverd :) .

In ieder mens schuilt een vriend en een vijand....wie zoek je ?

• abc874
  • Laatst online: 26-01 13:32
Swedish chef schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:35:
[...]

Wellicht is de AKG K371 een optie voor je. Deze wordt met 3 losse kabels geleverd :) .
Thanks! Ik had nog niet gehoord van AKG, maar ik heb nu een K240 besteld (paste beter in mijn budget).

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-01 16:48
Even hier rondvragen.
Ik merk bij mijn stand (AudioQuest Perch) dat de kabels van de hoofdtelefoon (hifiman arya) nét een te scherpe knik maken en ik zie dat de buitenmantel de eerste slijtage begint te vertonen na een half jaartje.

Ik zoek dus eigenlijk een betere stand, met name een hogere. Deze is ~26cm hoog, veel hoger kan ik eigenlijk niet vinden. Heeft iemand hier wellicht een goede in gedachten?

Thanks
Pagina: 1 ... 119 120 121 Laatste

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee