• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-01 16:48
Dat was genieten, als een kind in een snoepwinkel :)

Ik heb zo'n beetje de halve winkel opgehad (en da's flink, ze hebben echt veel mooi spul bij wifimedia). Begonnen met een sennheiser hd600 en een hifiman sundara die wel kanshebbers waren. De sennheiser klinkt mooi natuurlijk en vlak, maar ook mooi gedetailleerd. Al wel een echte upgrade van de B&W P7 die ik had.
Vervolgens in het hogere segment gaan roeren en een Ananda geprobeerd, wat nog een flinke stap beter was dan de sundara. In geluid, maar ook in comfort. Hier nog wat andere modellen als de LCD-X, Focal Clear e.d geprobeerd, maar dat was niet helemaal mijn smaak. (de Focal Utopia was ook wel heel fijn, maar dat gaat dan net weer iets te ver qua budget)

Dan ten slotte nog een Hifiman Arya geprobeerd, en dat was -na heel vaak wisselen- toch nóg beter dan de Ananda. Het verschil tussen de Ananda en Arya is niet heel groot meer, maar toch wel aanwezig, en ook wordt het hier meer een kwestie van smaak. Ik koop nu iets met het idee dat dit eindstation is, dus dan wil ik ook niet later denken: had ik toch maar die duurdere/betere gekocht.
Uiteindelijk nog even vergeleken met de Sennheiser HD800s. Ondanks dat ik hem fantastisch vind klinken heb ik hem toch laten hangen. Hij is super gedetailleerd, soundstage is fantastisch, maar hij klinkt misschien ook een beetje 'saai' en braaf. De Arya heeft wat dat betreft iets meer karakter. Al moet ik zeggen dat het een goeie 2e keus is en ik had zomaar de 800s kunnen meenemen als het niet de Arya was geworden.

Meteen een dac/amp combotje meebesteld, en dan kan ik morgen de set ophalen :D

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Gefeliciteerd! Je laat er geen gras over groeien :) :P

Welke dac/amp combo heb je genomen ?

PC Specs
Asus CH VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x | Crucial M500 240GB SATA

• Arfalas
Ja, klopt. Zoals ik schreef: ik wil het nu in 1 keer goed doen. En af en toe moet je gewoon eens gek doen, toch? Ik gebruik het ook dagelijks. (maargoed, ik ga me vooral niet verantwoorden :P )

Op aanraden van de verkoper heb ik de iFi Audio ZEN DAC V2 erbij gekocht.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Van mij hoef je je zeker niet te verantwoorden ! :)

Bedoel meer dat je imo heel snel de keus doorgehakt hebt. Denk dat hoop mensen hun luistersessie even laten bezinken en nog een keer terugkomen om dan de knoop door te hakken.

Deze dac/amp ken ik niet maar ifi maakt volgensmij iha goede producten.

PC Specs
Asus CH VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x | Crucial M500 240GB SATA

• Arfalas
ah zo ja. Ik wist voor vandaag niet precies wat ik wilde, daar was deze luistersessie goed voor. Tijdens de sessie had ik wel snel door welke kant ik op wilde. Dan is het voor mij een kwestie van een selectie maken en modellen afkruisen tot er 1 of 2 overblijven. Ik heb nog wel even serieus getwijfeld over de HD800s, maar toch maar gewoon de knoop door gehakt. Ook dat was imho geen verkeerde keuze geweest. Met dit soort dingen is het voor mij goed als het goed voelt/klinkt (al ben ik nog wel kritisch) Dan hoef ik verder niet teveel naar specs e.d te kijken.
Uiteindelijk heb ik daar toch een uur of 4 geluisterd

Misschien wist ik achteraf toch al aardig wat ik zocht, moest ik het alleen nog even ervaren.

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:02
Inmiddels heb ik de HI-X15 een paar weken in gebruik en ik moet zeggen dat ik behoorlijk van de koptelefoon gecharmeerd ben. Mooi, neutraal en gedetailleerd geluid en echt een verbetering ten opzichte van de Teufel die ik had.

Wel bleek mijn Fiio BTR3K niet helemaal krachtig genoeg, dus die is vervangen door een Qudelix 5K. Echt een aanrader wanneer je een ultra-portable bluetooth DAC/AMP zoekt die ook nog eens een hele goede app heeft. Met de PEQ kun je alles precies instellen en ook allerlei EQ instellingen van Oratory1990 en AutoEQ gebruiken.

Ik moet echter wel eerlijk bekennen dat ik nog niet helemaal snap wat de hype van EQ en de Harman curve is. Ik heb de specifieke instellingen van Oratory1990 voor de HI-X15 gebruikt en ook voor mijn Soundmagic E50C oordopjes en het effect van de Harman curve lijkt voornamelijk te zijn dat het lijkt alsof er een gordijn voor de muziek langs getrokken wordt. Is dit herkenbaar?

3120WP Omnik, 4825WP SolarEdge en verwarmen met een Elga.

• MarcoKramer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:53
Voor tijdens het werk thuis heb ik lange tijd een Sennheiser Game One gebruikt.Klonk prima en ik kon deze de hele dag zonder probleem dragen. Daarna bij een vriend van mij de HiFiMAN Sundara gehoord en daarna was ik om; dit klinkt toch wel een heel stukje beter dan de Sennheiser. Vervolgens de HiFiMAN Ananda gekocht en die klinkt inderdaad fantastisch, een hele upgrade. Punt is alleen dat ik 'm niet de hele dag kan dragen. Ik krijg een beetje kramp in mijn kaak na verloop van tijd en het is gewoon niet zo comfortabel.

Hebben jullie nog tips voor koptelefoons die vergelijkbaar klinken en die ik wel zonder problemen de hele dag kan dragen? Ik zat zelf te kijken naar de Sennheiser HD 800 S, maar die vind ik toch echt wel aan de prijzige kant.

Ik heb ondertussen de HiFiMAN Ananda op Marktplaats gezet en zit daar ook wat te kijken, dus tweedehands is voor mij zeker ook wel een optie. Tips zijn welkom!

Als AMP/DAC gebruik ik een iFi Audio ZEN DAC V2.

• Arfalas
Niet direct een alternatief, maar ik heb gisteren in die range wel een heleboel modellen op gehad. De Ananda/Arya vond ik qua comfort er uit springen, voor een groot deel vanwege de enorme oorkussens. De Sennheiser HD800s was de enige die comfortabeler was (al is het lastig inschatten hoe dat zit bij uren achtereen dragen)

De sendy audio aiva zou misschien een optie zijn, hij was wel zwaar, maar heeft wel zachte comfortabele oorkussens.
Focal clear/ LCD-X/sennheiser hd600 vond ik beduidend minder comfortabel.

Nu ben ik ook brildragend, dus YMMV

Wellicht kan je de koptelefoon een tijd om een stapeltje boeken klemmen, zodat je de boel voorzichtig iets oprekt?

[Voor 9% gewijzigd door Arfalas op 11-08-2022 08:23]

• MarcoKramer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:53
[b]Arfalas in "Het grote Headphones topic"Wellicht kan je de koptelefoon een tijd om een stapeltje boeken klemmen, zodat je de boel voorzichtig iets oprekt?
Ben zelf ook (lees)brildragend (ook tijdens m'n werk), dus je tips zijn zeer welkom! ;)

Ik ga het oprekken eens proberen. Kijken of dat helpt.👍

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sommige koptelefoons kunnen in het begin behoorlijk wat clampforce hebben maar na verloop van tijd of door voorzichtig wat oprekken gaat dat meestal wel weg. Had er met mijn HD660s ook wat last van maar die zit nu prima.

Dingen als gewicht zijn natuurlijk niet echt makkelijk op te lossen dus daarom zou ik niet snel voor de wat zwaardere koptelefoons gaan.

Drukpunten bij de headband zijn vaak met wat mcGyveren wel op te lossen maar ideaal is natuurlijk als het allemaal gelijk perfect zit :P

Een koptelefoon die erg goed klinkt maar na een half uur al flink irriteert heb je ook weinig aan.

[Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 11-08-2022 10:28]

PC Specs

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:08
Hallo allen,

Momenteel heb ik een 5.1 set staan met avr SR6013 van marantz. Die is verbonden met mijn c9 via earc. Onlangs heb ik ook een hifiman sundara aangeschaft met een topping ex5 dac/amp.

Wat is nu de beste manier om deze aan te sluiten om zo best kwalitatief mogelijk hoorbaar geluid uit de hoofdtelefoon te halen?

1. Via optical tv naar optical ex5
Of
2. Pre out zone 2 marantz naar ex5

De bedoeling is dat ik ze niet tegelijk gebruik. Overdag de speakers en savonds hoofdtelefoon.

Mijn bronnen zijn netflix via tv en spotify connect via avr, ps5 die aangesloten is op de tv en airplay voor qobuz en youtube. Dus geen pc gebruik. Netflix wordt waarschijnlijk via headphone alleen stereo weer gegeven maar dat is geen probleem.

Tips zijn welkom

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:27
Arfalas schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:40:

Ik heb zo'n beetje de halve winkel opgehad (en da's flink, ze hebben echt veel mooi spul bij wifimedia). Begonnen met een sennheiser hd600 en een hifiman sundara die wel kanshebbers waren. De sennheiser klinkt mooi natuurlijk en vlak, maar ook mooi gedetailleerd. Al wel een echte upgrade van de B&W P7 die ik had.
Vervolgens in het hogere segment gaan roeren en een Ananda geprobeerd, wat nog een flinke stap beter was dan de sundara. In geluid, maar ook in comfort. Hier nog wat andere modellen als de LCD-X, Focal Clear e.d geprobeerd, maar dat was niet helemaal mijn smaak. (de Focal Utopia was ook wel heel fijn, maar dat gaat dan net weer iets te ver qua budget)

Dan ten slotte nog een Hifiman Arya geprobeerd, en dat was -na heel vaak wisselen- toch nóg beter dan de Ananda. Het verschil tussen de Ananda en Arya is niet heel groot meer, maar toch wel aanwezig, en ook wordt het hier meer een kwestie van smaak. Ik koop nu iets met het idee dat dit eindstation is, dus dan wil ik ook niet later denken: had ik toch maar die duurdere/betere gekocht.
Uiteindelijk nog even vergeleken met de Sennheiser HD800s. Ondanks dat ik hem fantastisch vind klinken heb ik hem toch laten hangen. Hij is super gedetailleerd, soundstage is fantastisch, maar hij klinkt misschien ook een beetje 'saai' en braaf. De Arya heeft wat dat betreft iets meer karakter. Al moet ik zeggen dat het een goeie 2e keus is en ik had zomaar de 800s kunnen meenemen als het niet de Arya was geworden.

Dit soort ervaringen lees ik graag, gefeliciteerd!
Qua klemkracht van de HD800s: die klemt heel weinig maar hangt dus meer aan de hoofdband. (Als je bv bukt dan blijft hij niet zitten). Na een tijdje irriteert dat drukpunt bovenop mij een beetje maar dan verschuif ik de hoofdband iets naar voren/ achteren. Kan hem wel een hele dag ophouden. Voelt lekker ruim om de oren en voelt daardoor minder 'opgesloten'.
Klemkracht van de HD6xx is idd veel hoger en kan ik langer in dezelfde positie laten zitten. Voelt meer als oorwarmers vanwege strakkere pasvorm.
Ik ben ook brildragend en merk dat het bij de HD6xx serie prima gaat (pootjes van mijn monturen zoek ik wel een beetje uit op platte vormfactor). De oorkussens van de HD800s zijn wat stugger maar ook hier krijg ik met wat aandacht een goede seal.

• Arfalas
Ok, hij staat ondertussen thuis en ik heb wat eerste dingen geluisterd. Ik wordt hier wel heul blij van :)

ik heb wel het idee dat hij nog wat moet inspelen. Hij klinkt iets minder gedetailleerd en helder dan het showroom model. Hij klemt ook nog flink, maar dat zal ook snel ingedragen zijn, ik zet hem ook even een paar nachten over een stapeltje boeken.

Wat sfeerplaatjes, gewoon omdat het kan

Bedankt voor de tips/tricks!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik was op zoek naar nieuwe headphones, maar had er wel een aantal criteria voor:
  • Draadloos.
  • Geluidskwaliteit moest goed genoeg zijn, liefst een neutrale sound.
  • De gebruikte materialen moesten goed zijn en moest degelijk aanvoelen, zonder dat het meteen te zwaar wordt.
  • Multi-device pairing.
  • ANC.
  • Liefst iets wat ik niet dagelijks hoef op te laden :P
Uiteindelijk is het de B&O H95 geworden:

Eerste indrukken zijn best goed.

Plus:
  • Klinken goed.
  • Zeer comfortabel.
  • Memory foam + lamsleer combo O+
  • Voelt degelijk aan en is opvouwbaar.
  • Zeer degelijke carry case.
  • 3,5mm aansluiting.
Min:
  • Prijs.
  • Bediening is meh. Gedeelte heeft physieke knoppen, dat werkt allemaal super, maar ben niet zo een fan van de swipe- en touch-bediening.
  • 3,5mm aansluiting werkt niet als de batterijen leeg zijn.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:14
Mannen,

Ik heb al een tijdje een Beyerdynamic DT1770 Pro aangesloten op mijn Røde NT-USB Mini 3.5mm jack aansluiting waarbij in de specs enkel het volgende wordt aangegeven:
quote: Røde
The NT-USB Mini features a studio-grade headphone amplifier that gives you a wide output range and is capable of driving high-impedance headphones.
Ik luister vooral muziek en speel competitive games met deze koptelefoon en vraag me af of ik toch een externe DAC/AMP nodig heb en hier mogelijk nog verbetering qua audiokwaliteit mee te behalen valt?

Alvast dank!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Als ik op hun site kijk vind ik 123 niet echt relevante info over het amplifier/dac gedeelte.

Gezien het vooral een mic is, lijkt me dat m.n. de power mogelijk beperkt is voor een 250 ohm koptelefoon.

Vind je de koptelefoon hard genoeg gaan of klinkt hij vrij zacht bij jou :?

Zo over de duim verwacht ik dat je wel wat winst kunt boeken met een goede dac/amp. Die hoeven niet heel prijzig te zijn. Zeker de oosterse merken bieden heel veel waar voor hun geld. Topping, smsl etc.

[Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 14-08-2022 19:09]

PC Specs

• Scrtz
Help!!!! schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:09:
^
Als ik op hun site kijk vind ik 123 niet echt relevante info over het amplifier/dac gedeelte.

Gezien het vooral een mic is, lijkt me dat m.n. de power mogelijk beperkt is voor een 250 ohm koptelefoon.

Vind je de koptelefoon hard genoeg gaan of klinkt hij vrij zacht bij jou :?

Zo over de duim verwacht ik dat je wel wat winst kunt boeken met een goede dac/amp. Die hoeven niet heel prijzig te zijn. Zeker de oosterse merken bieden heel veel waar voor hun geld. Topping, smsl etc.
Nee precies, had ook al door de specs gekeken maar ook daar staat niks in cijfers uitgedrukt. De koptelefoon zelf gaat iig meer dan hard genoeg dus de Mic lijkt toch best wat power te geven. (Ik heb het volume via de mic op 50% en Windows op 60-70% volume en dat is hard genoeg.

Wat zou een beetje en goede dac/amp zijn voor rond de 100 euro bijv? Ik heb al wat liggen googlen maar de aanbevelingen zijn erg divers en de genoemde merken zijn voor mij allemaal onbekend..

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

E100 is misschien wel erg 'betaalbaar' :P. Heb je alleen een versterker nodig of ook een dac ?

Ik zit er niet heel diep in maar een dac/amp die qua 'objectieve' prestaties goed is, is bijvoorbeeld deze:

https://www.audiosciencer...-dac-headphone-amp.27148/

Ik denk dat er in dit topic wel wat mensen zijn die meer suggesties kunnen doen.

PC Specs

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Arfalas schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:40:

Mooi man! De HD800s staat ook hoog op mijn verlanglijst. De Zen serie van ifi is ook meer dan prima. Zelf ook nog lange tijd overwogen maar vanwege de looks dan toch gepasseerd.
Scrtz schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:28:
[...]

Nee precies, had ook al door de specs gekeken maar ook daar staat niks in cijfers uitgedrukt. De koptelefoon zelf gaat iig meer dan hard genoeg dus de Mic lijkt toch best wat power te geven. (Ik heb het volume via de mic op 50% en Windows op 60-70% volume en dat is hard genoeg.

Wat zou een beetje en goede dac/amp zijn voor rond de 100 euro bijv? Ik heb al wat liggen googlen maar de aanbevelingen zijn erg divers en de genoemde merken zijn voor mij allemaal onbekend..
Allicht kun je kijken voor een tweedehandsje? Zie hier in de V&A maar ook op MP regelmatig mooie deals langskomen. Merken als Fiio, SMSL, Topping en Loxjie hebben voor elk budget wel wat, mocht je echt wat nieuws willen. Even kort gekeken en de volgende 2 dac/amps zijn volgens mij wel prima. Natuurlijk niet ultra high end, maar dat verschil is tegenwoordig zo klein...

https://www.wifimedia.eu/...6rWRvvxvCiCwaAg8xEALw_wcB

https://www.hifistudio79....-amplifier-108mw/?lang=en

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:27
Terug van vakantie, blijkt mijn NAD D7050 versterker helemaal dood :-(
Nou was dat ding op zich 'ok': klasse D versterker, DAC en hooftelefoonaansluiting in 1 apparaat maar het had zo zijn manko's. Rubberen coating wat plakkerig werd (dat koop ik nooit meer!), knoppen voelen niet degelijk en het display was aan het inbranden. Daarnaast was de hoofdtelefoonversterker niet top en kon ik mijn HD800s daar niet met XLR op aansluiten.
Noodgedwongen dus een vervanging gezocht en via Audiosciencereview (supertip!) uitgekomen bij Topping:
E50 DAC
L50 Hoofdtelefoonversterker
PA5 Versterker voor luidsprekers

Het mooie was dat ik dit spul de volgende dag al in Nederland kon ophalen bij HifiStudio79, terwijl sommige componenten niet eens leverbaar waren vanuit China.
De componenten hebben stuk voor stuk bizar goede specs, de versterker is KLEIN (de losse voeding is wel groot) maar heeft meer vermogen dan de NAD, Het setje lijkt bijna speelgoed maar presteert ongelovelijk goed voor de prijs.

• ExNomenDei
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:20
De XLR kabel van mijn HD800S was stuk gegaan (bekend euvel bij de HD800 serie...) en de Jack kabel zat zo lang in de doos dat deze niet meer lekker recht trok, waardoor de kabel steeds in mijn nek zat. Daar kan ik niet tegen.

Ik kwam daardoor op het idee om mijn HD800S single-sided te maken, en met hulp van Hart Audio:

Het is niet super mooi om te zien misschien, maar dit maakt 'm zo veel comfortabeler!

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Tiimbo1991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Ik heb absoluut nul verstand van Headphones Ohms in combinatie met Versterkers maar is het mogelijk om de Sennheiser HD660S aan te sluiten op een Onkyo TX-SR308?

• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 17:51
Hoi,

Voor het nachtelijk gebruik van mijn geluidsdrager ben ik vorig jaar van de Bowers & Wilkins P9 overgestapt naar de Sennheiser HD 800s. Ik heb de H800s nu ruim een half jaar en ondanks de vele goede reviews voldoet deze niet aan de geluidseisen die ik relateer aan de stereoinstallatie in de muziekkamer.

De Sennheiser heeft een breed geluidsspectrum en is goed in de instrumenten en zang realistisch weer te geven. Helaas is er een nadeel aan de H800s: De magere basperformance. Deze gaat niet diep maar geeft wel duidelijk het palet weer waar de bastonen uit bestaan.

Ik luister veel naar Heavy/Thrash/Death Metal maar ook blues, 70ties en 60ties.

Zeker bij live opnames voel en hoor ik met name het gemis van dieptebeleving.

Ik heb mezelf suf gezocht en geluisterd naar waardige vervangers die wel binnen mijn geluidswens vallen maar helaas kwam ik maar een hoofdtelefoon tegen die mij verraste.

Het was de Hifiman Arya vanwege de punchy bas en de klank kleur. Het geluid was wel wat vlak en daarom besloot ik verder te gaan luisteren binnen dit merk. Ik kwam uit bij de Hifiman 1000SE. Deze koptelefoon komt het best overeen met de klankweergave en bereik van de stereoinstallatie in de muziekkamer.

Mijn vraag: Ik weet dat het lastig is om via internet hier goed op te kunnen reageren maar heeft iemand nog advies voor een goede koptelefoon die zou kunnen aansluiten bij mijn geluidswensen.

De installatie bestaat uit:
HegelH390
Topping A90 (desktop)
Sennheiser HDV 820 (stereoinstallatie)
Rega Planar 6 Ania pro
Hegel V10
Bluesound Node (2021)
Marantz SA-12SE/N1G
Chord clearway (IC en LS)
Focal Aria 948
REL S/510
Sennheiser DH800s
Bowers & Wilkins Px7 (reizen)

Bedankt

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Planar-magnetische koptelefoons hebben over het algemeen laag dat dieper doorloopt met minder vervorming. Dus die hoek moet je gaan zoeken, Als de rest van de Sennheiser bevalt dan zou ik kijken welke planar koptelefoon dezelfde curve heeft buiten het laag. De HD800S volgt redelijk goed de Harman Curve (buiten het <120hz gebied). Dus misschien iets van Dan Clark?

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 20-08-2022 09:45]

• Metaltoby
Ik heb de Dan Clark Stealth mogen beluisteren en deze was ook erg krachtig maar de klankkleur is niet 100% wat ik zoek. Bedankt voor de tip! ;)

• Niet online
Metaltoby schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:54:
Ik heb de Dan Clark Stealth mogen beluisteren en deze was ook erg krachtig maar de klankkleur is niet 100% wat ik zoek. Bedankt voor de tip! ;)
Je zoekt een wat meer ingetogen hogere midrange dus? Zeg maar het 1khz - 5khz gebied? Of was de Stealth was te boomy?

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 20-08-2022 11:18]

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-01 07:41

Grozno

acts without consequence!

Tiimbo1991 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:54:
Ik heb absoluut nul verstand van Headphones Ohms in combinatie met Versterkers maar is het mogelijk om de Sennheiser HD660S aan te sluiten op een Onkyo TX-SR308?
Zo te zien heeft de Onkyo gewoon een koptelefoonaansluiting aan de voorkant, dus ja. Of dat een beetje okay versterkt durf ik niet te zeggen.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• Metaltoby
Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:16:
[...]

Je zoekt een wat meer ingetogen hogere midrange dus? Zeg maar het 1khz - 5khz gebied? Of was de Stealth was te boomy?
Deze was iets te overweldigend maar wel zeer gedetailleerd. Hetr is puur een kwestie van smaak. ;)

• Niet online
Metaltoby schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

Deze was iets te overweldigend maar wel zeer gedetailleerd. Hetr is puur een kwestie van smaak. ;)
Ja, precies dat is wat ik zeg: je zoekt een ingetogen hogere midrange. Dus met een flinke dip tussen de 1 en 5kHz, net zoals de HD800S heeft, en daarop kan je prima een hoofdtelefoon uitzoeken.

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:03
Hallo mensen van dit forum!

Ik ga aankomende September naar Canada en ben dus op zoek naar een Noise cancelling headphone, deze word buiten het gebruik voor de lange vlucht ook op het werk gebruikt (Werk in een datacenter, dus op zich nog best mooi om te hebben).

Nou zit ik vooral met het probleem wat nou een goeie keuze is. Ik gebruik thuis voor mij PC een Sennheiser HD6xx, heb alleen nog geen dac/amp combi om goed te horen wat deze aankan 8)7, als jullie nog tips hebben voor een betaalbare dac/amp combi voor deze headphone, hoor ik het graag!

Een aantal waar ik naar kijken zijn natuurlijk de XM4 en XM5, Bose 700, Airpods Max en de nieuwe Sennheiser Momentum 4. Dan zie ik wel een groot voordeel bij de Momentum 4's dat deze nog bedraad aan gesloten kan worden. Ik kan hem natuurlijk ook gewoon kopen en testen of het bevalt, maar 350 euro is natuurlijk best wat geld.

Dank alvast :) (en excuus voor de vraag!)

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:51
Ik ben op zoek naar een draadloze Blauwetand over ear koptelefoon.
Tussen de €100, en €200,- om te connecten met mijn Denon x4700h receiver.
Zelf heb ik de Sony WH-XB910N op het oog.
Gaat dit werken en/of hebben jullie een betere suggestie?

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Naif0n schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:27:

Ik ga aankomende September naar Canada en ben dus op zoek naar een Noise cancelling headphone, deze word buiten het gebruik voor de lange vlucht ook op het werk gebruikt (Werk in een datacenter, dus op zich nog best mooi om te hebben).

Nou zit ik vooral met het probleem wat nou een goeie keuze is. Ik gebruik thuis voor mij PC een Sennheiser HD6xx, heb alleen nog geen dac/amp combi om goed te horen wat deze aankan 8)7, als jullie nog tips hebben voor een betaalbare dac/amp combi voor deze headphone, hoor ik het graag!

Een aantal waar ik naar kijken zijn natuurlijk de XM4 en XM5, Bose 700, Airpods Max en de nieuwe Sennheiser Momentum 4. Dan zie ik wel een groot voordeel bij de Momentum 4's dat deze nog bedraad aan gesloten kan worden. Ik kan hem natuurlijk ook gewoon kopen en testen of het bevalt, maar 350 euro is natuurlijk best wat geld.

Qua dac/amp zijn hierboven recent nog wat suggesties gedaan.

PC Specs

• Niet online

Bedraad aansluiten is vaak geen goed idee bij noise canceling hoofdtelefoons, omdat bij veel modellen er naast versterking er ook nog een DSP inzit om de response goed te krijgen. Als noise canceling belangrijk is zou ik de Sennheiser laten afvallen. De Sony en Bose zijn sowieso goed daarin, de Apple weet ik niet.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Apple is daar ook goed in en die kun je ook bedraad aansluiten middels een 3.5mm naar lightning kabel. Wel alleen (afaik) die van apple want itt de andere kabels is die bidirectioneel. Dwz de Apple kabel heeft zowel een DAC (om je iPhone op een versterker aan te sluiten) als een ADC (om je airpods op een stereo aan te sluiten), kabels van anderen hebben alleen een DAC.

[Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 20-08-2022 18:07]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Naif0n
Voor de Sennheiser kan ik op hun website zien dat je het via USB of een 2.5mm naar 3.5mm kan aansluiten, dit kan dus zonder dat die aan staat schijnbaar, wat op zich wel een extra ding is als je hem ook gewoon wilt gaan gebruiken als een "normale" koptelefoon. Zijn wel al wat reviews erover uit zoals: https://www.soundguys.com...-4-wireless-review-76876/

Grootste probleem dat ik heb met de Airpods is dat ze nogal erg aan de prijs zijn als je het vergelijkt met de andere, bijna 100/150 euro duurder gemiddeld.

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 10:27

Test vooral ook even de comfort van de verschillende headsets, wel fijn tijdens een lange vlucht. Zelf heb ik recentelijk de XM5 online besteld, maar deze bleek bij mij vrij pijnlijk op mijn hoofd te zetten. Direct als ik de headset opzet drukt de hoofdband eigenlijk al pijnlijk op mijn hoofd. Om deze reden heb ik de XM5 helaas weer retour gedaan.

Jammer, want de ANC werkte naar mijn idee enorm goed. De XM4 zit wél lekker op mijn hoofd, dus misschien dat ik naar dit model uitwijk. De Momentum 4 ga ik ook nog even proberen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:22

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb een tijd een Sennheiser HD 700 gehad maar heb die destijds moeten verkopen toen ik een tijdje financieel wat lastiger zat. Ondertussen is die situatie gelukkig niet meer van toepassing en eigenlijk wil ik weer een Sennheiser HD 700. Deze is echter alleen niet meer te koop zo te zien, hooguit tweedehands maar zoiets als een hoofdtelefoon wil ik gewoonweg nieuw ipv tweedehands.

Ik heb al wat gezocht via Google maar vind alleen maar tweedehands. Weet misschien iemand nog een adresje waar nog een oude voorraad ligt toevallig?

Of anders misschien een advies voor een hoofdtelefoon die vergelijkbaar is met de Sennheiser HD 700? (niet alleen qua geluid maar ook qua financiën, ik wil het ook weer niet te duur maken)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Naif0n
Chippu schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:28:
[...]

Test vooral ook even de comfort van de verschillende headsets, wel fijn tijdens een lange vlucht. Zelf heb ik recentelijk de XM5 online besteld, maar deze bleek bij mij vrij pijnlijk op mijn hoofd te zetten. Direct als ik de headset opzet drukt de hoofdband eigenlijk al pijnlijk op mijn hoofd. Om deze reden heb ik de XM5 helaas weer retour gedaan.

Jammer, want de ANC werkte naar mijn idee enorm goed. De XM4 zit wél lekker op mijn hoofd, dus misschien dat ik naar dit model uitwijk. De Momentum 4 ga ik ook nog even proberen.
Ik heb uiteindelijk de Sennheiser gekocht, tot nu toe bevalt die best goed, moet alleen nog beetje wennen aan de ANC. Qua bouwkwaliteit vind ik hem beter aanvoelen dan de XM5 (waarschijnlijk persoonlijk iets). Ik zal hem proberen zo veel mogelijk te dragen deze week om te kijken hoe die bevalt verder in comfort. Kan wel zeggen dat de padding op de hoofdband niet heel erg veel is, dus dat zou voor jou misschien een probleem worden.

Zal nog wel een update geven als ik hem wat langer gebruikt heb. Geluid tot nu toe vind ik zeer goed, ik ben alleen wel een complete noob in goed het instellen van een equalizer.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-01 16:51

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:58:
[...]

Thanks, qua comfort lijkt de QC45 het inderdaad te winnen. Weet ik genoeg :)
Absoluut geen spijt van deze aankoop gehad, op een vlucht van 11u zo'n 10u op gehad zonder klachten. En de NC werkte ontzettend goed.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Scrtz
Wildfire schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 00:26:
Ik heb een tijd een Sennheiser HD 700 gehad maar heb die destijds moeten verkopen toen ik een tijdje financieel wat lastiger zat. Ondertussen is die situatie gelukkig niet meer van toepassing en eigenlijk wil ik weer een Sennheiser HD 700. Deze is echter alleen niet meer te koop zo te zien, hooguit tweedehands maar zoiets als een hoofdtelefoon wil ik gewoonweg nieuw ipv tweedehands.

Ik heb al wat gezocht via Google maar vind alleen maar tweedehands. Weet misschien iemand nog een adresje waar nog een oude voorraad ligt toevallig?

Of anders misschien een advies voor een hoofdtelefoon die vergelijkbaar is met de Sennheiser HD 700? (niet alleen qua geluid maar ook qua financiën, ik wil het ook weer niet te duur maken)
Wat voor budget denk je zelf ongeveer aan? 'Niet te duur' zegt niet heel veel. Ik zou kijken naar een leuke B-stock bij Bax-shop of Thomann.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Scrtz schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:29:
[...]

Wat voor budget denk je zelf ongeveer aan? 'Niet te duur' zegt niet heel veel. Ik zou kijken naar een leuke B-stock bij Bax-shop of Thomann.
Zo ongeveer wat de Sennheiser HD700 op het laatst kostte, als ik zo naar de pricewatch kijk de €500-€600 reeks. Is duur voor een niet-audiofiel maar als je kijkt hoe lang je met zo'n hoofdtelefoon kunt doen vind ik dat de prijs wel waard. Plus ik vond destijds de HD700 beter klinken dan de HD598 die ik daarvoor had, dus was ook echt een merkbaar verschil voor mij.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Je kunt ook eens naar de 600 reeks kijken, dan hou je geld over. Voor dat geld zou ik kijken naar bijvoorbeeld een HiFiMAN Ananda, is voor zover ik weet misschien wel de beste koptelefoon die je in die prijsklasse kunt kopen.

• Naif0n
Kleine update hierover, nu paar dagen in service. Geluid blijft toch wel echt heel goed, alleen heb ik het idee dat de headset niet gemaakt is voor mij hoofd. Ik krijg na langer dragen 10/15minuten namelijk licht hoofdpijn, ik probeer er een beetje achter te komen waar dit precies aan ligt.

Ik gok dat ik hem om moet gaan ruilen gezien ik dit niet meerdere uren achter elkaar op kan houden met comfort. Dus ik moet even verder gaan kijken waarschijnlijk, vind het wel erg jammer omdat het geluid zo goed is, maar comfort gaat voor.

Als jullie nog tips hebben om iets te proberen omtrent de headphone hoor ik het graag! Want het liefst hou ik hem gewoon.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Misschien een optie: Tweedehands HD 700 kopen en dan de kussens door nieuwe vervangen. Sennheiser kan voor veel types vervangende kussens leveren.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

downtime schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 08:13:
[...]

Misschien een optie: Tweedehands HD 700 kopen en dan de kussens door nieuwe vervangen. Sennheiser kan voor veel types vervangende kussens leveren.
Ik weet dat dat kan, maar bij zoiets als een hoofdtelefoon voel ik me gewoon niet fijn bij de gedachte dat 'ie gebruikt is. :P

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Dat lijkt me dan een lastig verhaal worden aangezien de HD 700 volgensmij al een tijd niet meer verkocht wordt / uit productie is.

Wellicht is deze idd nieuw:
https://www.marktplaats.n...5f-4632-a8ab-3dd84add3e17

PC Specs

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Help!!!! schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:49:
^
Dat lijkt me dan een lastig verhaal worden aangezien de HD 700 volgensmij al een tijd niet meer verkocht wordt / uit productie is.
Dat weet ik, maar soms tref je nog ergens "oude nieuwe voorraad" aan. Daar had ik een beetje op gehoopt. :P
Hij zegt dat 'ie nieuw en ongebruikt is, maar dat lijkt me sterk. Een hoofdtelefoon van die prijsklasse koop je niet om ongebruikt in een hoekje te laten liggen.

Daarnaast zegt 'ie nog in de tekst dat de huidige winkelprijs €699 is, heb 'm een berichtje gestuurd waar dat dan is aangezien de HD 700 al een paar jaar niet meer verkocht wordt. :P

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wildfire schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:58:
[...]

Hij zegt dat 'ie nieuw en ongebruikt is, maar dat lijkt me sterk. Een hoofdtelefoon van die prijsklasse koop je niet om ongebruikt in een hoekje te laten liggen.
Wie zal het zeggen? Ik bestelde ooit een hoofdtelefoon in de VS en toen ie na 6 weken nog niet bezorgd was hebben ze een nieuwe opgestuurd. Uiteindelijk werden beide exemplaren op dezelfde dag bezorgd. Ik heb toen één van die apparaten nieuw in doos doorverkocht.

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 10:27
Naif0n schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 08:05:
[...]

Kleine update hierover, nu paar dagen in service. Geluid blijft toch wel echt heel goed, alleen heb ik het idee dat de headset niet gemaakt is voor mij hoofd. Ik krijg na langer dragen 10/15minuten namelijk licht hoofdpijn, ik probeer er een beetje achter te komen waar dit precies aan ligt.

Ik gok dat ik hem om moet gaan ruilen gezien ik dit niet meerdere uren achter elkaar op kan houden met comfort. Dus ik moet even verder gaan kijken waarschijnlijk, vind het wel erg jammer omdat het geluid zo goed is, maar comfort gaat voor.

Als jullie nog tips hebben om iets te proberen omtrent de headphone hoor ik het graag! Want het liefst hou ik hem gewoon.
Ah, lastig! Zo zie je maar dat het comfort van een headset heel persoonlijk is. Wellicht dat de Sony XM5 bij jou bijvoorbeeld wél comfortabel zit.

Je zou de Bose QC45 ook nog kunnen proberen, deze wordt veelal omschreven als comfortabel.

• Naif0n
Chippu schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:10:
[...]

Ah, lastig! Zo zie je maar dat het comfort van een headset heel persoonlijk is. Wellicht dat de Sony XM5 bij jou bijvoorbeeld wél comfortabel zit.

Je zou de Bose QC45 ook nog kunnen proberen, deze wordt veelal omschreven als comfortabel.
Baal er wel een beetje van, omdat het geluid zo goed is. Ik lees vooral dat de QC45 qua geluid niet echt super is vergeleken met andere, en dat de XM5's bijvoorbeeld gigantisch bass zwaar zijn (niet echt mijn ding). Dan valt dat natuurlijk te tunen met een EQ. De XM5's zijn wel ietsje duurder (30 euro ongeveer) maar het is beter dat je er 1 hebt waar je uren mee kan dan vast te blijven houden aan iets wat hoofdpijn geeft.

Zal in the na-middag/avond weer even bij de Mediamarkt langsgaan en proberen.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wellicht kun je kijken naar B&W? Die hebben recent de PX7s2 uitgebracht, ziet er interessant uit. Wel aan de prijs. Anders; ik kan me goed voorstellen dat de koptelefoon misschien te strak zit, dus hard op je hoofd 'drukt'. Het is vrij normaal, ook met echt high end koptelefoons, om je koptelefoon 'op te rekken' door er een stapeltje boeken tussen te doen.

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:42
Beste mede-tweakers,

Is er iemand van jullie die dit probleem herkent?

Ik heb een probleem met mijn Sony WH-1000XM4. Dit probleem had ik ook met mijn Sony WH-1000XM3 model. Ik heb de XM3 verkocht in de hoop dat het probleem met de XM4 niet meer zou optreden maar helaas.

Wanneer ik mijn XM4 met mijn windows 10 enterprise zakelijke laptop pair, heb ik 2 audio uitvoer modi:

1. Headphones (WH-1000XM4 Stereo)
2. Headset (WH-1000XM4 Hands-Free AG Audio)

In Headphones mode werkt audio luisteren perfect. Voor een teams overleg moet ik de XM4 in Headset modus gebruiken zodat ik geluid heb en de microfoon werkt. Op een of andere manier krijg ik al een tijd geen geluid door in Headset modus. Niet in teams, niet met muziek luisteren etc. In teams horen de mensen mij wel, maar ik hen niet. Op een of andere manier lijkt het dat in de Headset modus het geluid wordt weggekaapt door iets. Als ik op internet zoek naar "Headset (WH-1000XM4 Hands-Free AG Audio) no sound" dan krijg ik veel hits, maar geen oplossing hiervoor. Wanneer ik schakel naar headphones, hoor ik de mensen wel weer, maar dan horen zij mij niet omdat mijn microfoon het in die modus niet doet.

Is er een oplossing hiervoor? Verrekte irritant dat ik nu voor mijn teams vergaderingen losse 3,5mm jack oortjes moet gebruiken omdat mijn XM4 dienst weigert. Dit moet bijna een driverprobleem zijn. Helaas helpt meerdere keren unpairen en pairen met mijn laptop niet.

Op de Iphone gaat alles perfect. Zowel bellen als teams als muziek luisteren.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-01 12:26

Fordox

00101010

Helaas lijkt dat op Windows en zijn magische manieren hoe het met bluetooth apparaten om gaat. Je kan proberen om de drivers opnieuw te installeren of je headset even te 'vergeten' in de bluetooth settings als ie het eerder wel goed heeft gedaan.

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• Arfalas
Switcht hij misschien naar je telefoon? Soortgelijk iets heb ik ook wel eens gemerkt (met een ander merk) dat het geluid van de tv door de headphones werd onderbroken op het moment dat ik een whatsappje binnen kreeg. Daarna bleef het geluid van de tv ook weg en moest ik opnieuw verbinden

Wellicht kun je de Bluetooth op de telefoon uitschakelen en kijken of het dan wel werkt. Is geen oplossing, maar dan weet je in ieder geval of het daar zit

[Voor 21% gewijzigd door Arfalas op 29-08-2022 18:51]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

^

Nog bedankt voor die tip. Na wat overleg uiteindelijk zojuist overeengekomen met die verkoper om de hoofdtelefoon voor €525 over te nemen. Ik vond de HD 700 echt een heerlijke hoofdtelefoon en ik heb uiteindelijk besloten de kans om deze uiteindelijk weer te bezitten niet te missen :P

• Naif0n
Thomas schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:52:
Wellicht kun je kijken naar B&W? Die hebben recent de PX7s2 uitgebracht, ziet er interessant uit. Wel aan de prijs. Anders; ik kan me goed voorstellen dat de koptelefoon misschien te strak zit, dus hard op je hoofd 'drukt'. Het is vrij normaal, ook met echt high end koptelefoons, om je koptelefoon 'op te rekken' door er een stapeltje boeken tussen te doen.
Ik heb nu dus mijn headset bijna een volle dag om een stapeltje boeken gedaan, en het is inderdaad wat minder geworden. Probleem komt dus niet van de bovenkant af maar dus echt van het drukke door de oorschelpen. Ik zal hem nog wel een dag om een nog groter setje boeken doen om te kijken of dit nog verschil gaat uitmaken of niet. Dan helpt het waarschijnlijk ook niet mee dat ik een bril draag, dus kan het nog erger worden.

Bedankt voor de tip!

De PX7S2 hebben ze hier niet bij de Mediamarkt, dus die proberen word hem sowieso niet al ik aankomende maandag al weg ga.

• Grozno

Grozno

Voor de mensen die EQ-profielen van AutoEQ op GitHub gebruiken, die zijn recent ververst. Kun je weer even A/B-testen met de oude en de nieuwe, als je verder niks beters te doen hebt. :P

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Naif0n schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:30:
[...]

Ik heb nu dus mijn headset bijna een volle dag om een stapeltje boeken gedaan, en het is inderdaad wat minder geworden. Probleem komt dus niet van de bovenkant af maar dus echt van het drukke door de oorschelpen. Ik zal hem nog wel een dag om een nog groter setje boeken doen om te kijken of dit nog verschil gaat uitmaken of niet. Dan helpt het waarschijnlijk ook niet mee dat ik een bril draag, dus kan het nog erger worden.

Bedankt voor de tip!

De PX7S2 hebben ze hier niet bij de Mediamarkt, dus die proberen word hem sowieso niet al ik aankomende maandag al weg ga.
Ah, balen! Ja oprekken heeft mij ook wel eens uit de brand geholpen, toevallig ook bij een Sennheiser, de HD650. Het heeft even geduurd voordat die lekker op mijn hoofd zat.

• Metaltoby
Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:45:
[...]

Ja, precies dat is wat ik zeg: je zoekt een ingetogen hogere midrange. Dus met een flinke dip tussen de 1 en 5kHz, net zoals de HD800S heeft, en daarop kan je prima een hoofdtelefoon uitzoeken.
Uiteindelijk toch een niewe koptelefoon aangeschaft. De Hifiman HE1000SE. Ik ben er erg blij mee en dan vooral omdat deze koptelefoon tot nu toe als enige koptelefoon (ik heb nagenoeg alles binnen dit budget en klasse uitgetest) een goede basweergave geeft in spectrum en diepgang.

[Voor 4% gewijzigd door Metaltoby op 16-09-2022 07:26]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

^

Had je al eerder bedankt voor de tip en nu is de HD 700 dan ook binnen!

Crosspostje met Wildfire in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 125"

Vandaag gearriveerd en momenteel mijn oren aan het verwennen --

Sennheiser HD 700 hoofdtelefoon

http://www.briandickens.nl/GoT/hd700.png

Heb deze hoofdtelefoon in het verleden ook al gehad, maar heb 'm destijds verkocht toen ik een tijdje financieel wat lastig zat. Altijd spijt van gehad want ik was echt supertevreden over de HD 700. Maar nu heb ik er dus weer eentje, yay!

Via de PC wordt 'ie gevoed door de hoofdtelefoonversterker van mijn SoundBlaster AE9-PE, voor de TV op mijn slaapkamer wordt 'ie gevoed door een Topping A30. :)

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 17:29
@Naif0n Jou je misschien de binnenkant van de oorschelpen van de Momentum 4 willen meten? hoogte x breedte x diepte? Vraag me af hoe groot die nou zijn, want ik heb wat grotere oren.

Heb momenteel de XM4, maar vind die oncomfortabel om langer te dragen en heeft vooral te maken met het feit dat de pads heel dun zijn, dus de speakers rusten direct op m'n oren, wat na verloop van tijd zeer doet.

• Naif0n
Sakete schreef op donderdag 1 september 2022 @ 00:55:
@Naif0n Jou je misschien de binnenkant van de oorschelpen van de Momentum 4 willen meten? hoogte x breedte x diepte? Vraag me af hoe groot die nou zijn, want ik heb wat grotere oren.

Heb momenteel de XM4, maar vind die oncomfortabel om langer te dragen en heeft vooral te maken met het feit dat de pads heel dun zijn, dus de speakers rusten direct op m'n oren, wat na verloop van tijd zeer doet.
Geen probleem! Breedte is 4cm, hoogte 6cm, diepte ong 1,5cm. Denk dat ze ongeveer soortgelijk zijn als de XM4's als ik het zo kan gokken.

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-01 08:06
Ik heb mijn oog laten vallen op de Momentum 4 als upgrade t.o.v. mijn 3.

Ik vroeg me af of het nog de moeite is om te wachten op een prijsdaling of dat het bij headphones lang de introductieprijs is? Hij is natuurlijk ook slechts 50 euro duurder tov de 3 dus zit niet heel veel speling.

• Sakete
Naif0n schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:08:
[...]

Geen probleem! Breedte is 4cm, hoogte 6cm, diepte ong 1,5cm. Denk dat ze ongeveer soortgelijk zijn als de XM4's als ik het zo kan gokken.
Dank. De XM4's zijn 65mm in de hoogte, en breedte ook ongeveer 40mm.

• Sakete
Freddy22 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:26:
Ik heb mijn oog laten vallen op de Momentum 4 als upgrade t.o.v. mijn 3.

Ik vroeg me af of het nog de moeite is om te wachten op een prijsdaling of dat het bij headphones lang de introductieprijs is? Hij is natuurlijk ook slechts 50 euro duurder tov de 3 dus zit niet heel veel speling.
Ik zou niet wachten op een prijsdaling bij iets wat net uitgebracht is.

• Deathchant
  • Laatst online: 17:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Volgens mij is het niet op de juiste plek, maar ook niet hier, terwijl het wel in de quickreply warning staat....
Dus bij gebrek aan duidelijke regels waar deze vraag moet, vraag ik de mods om het bericht desnoods te verplaatsen ;)

Ik heb sinds kort de Sony WH-1000XM4, en mijn oren raken de binnenkant van de earpads, wat een veel voorkomend iets is onder gebruikers. Het wordt snel warm en voor langere duur doet het wel wat met het comfort.
Ik was dus aan het kijken naar vervangende earpads die dikker zijn waardoor mijn oren niet meer het stof van de earpads aanraken. Echter ben ik me suf aan het zoeken, en het schijnt in NL bijna niet te vinden, op bol.com na (met slechte reviews dat de ANC niet meer zo goed werkt als met de originele earpads).

Nou ben ik de volgende earpads tegengekomen die een stuk dikker zijn en de ANC-werking niet zou beinvloeden: https://wickedcushions.co...-for-sony-wh1000xm4-black
Echter dit komt uit de VS en ze sturen wel naar NL, maar inclusief verzending en dan ook nog eens douane vind ik het wel een duur grapje.

Heeft iemand tips voor goeie earpads?

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• Sakete
Deathchant schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:21:
Volgens mij is het niet op de juiste plek, maar ook niet hier, terwijl het wel in de quickreply warning staat....
Dus bij gebrek aan duidelijke regels waar deze vraag moet, vraag ik de mods om het bericht desnoods te verplaatsen ;)

Ik heb sinds kort de Sony WH-1000XM4, en mijn oren raken de binnenkant van de earpads, wat een veel voorkomend iets is onder gebruikers. Het wordt snel warm en voor langere duur doet het wel wat met het comfort.
Ik was dus aan het kijken naar vervangende earpads die dikker zijn waardoor mijn oren niet meer het stof van de earpads aanraken. Echter ben ik me suf aan het zoeken, en het schijnt in NL bijna niet te vinden, op bol.com na (met slechte reviews dat de ANC niet meer zo goed werkt als met de originele earpads).

Nou ben ik de volgende earpads tegengekomen die een stuk dikker zijn en de ANC-werking niet zou beinvloeden: https://wickedcushions.co...-for-sony-wh1000xm4-black
Echter dit komt uit de VS en ze sturen wel naar NL, maar inclusief verzending en dan ook nog eens douane vind ik het wel een duur grapje.

Heeft iemand tips voor goeie earpads?
Hmm, ik betwijfel of het de ANC niet zal beinvloeden. Heb zelf twee ander soorten pads geprobeerd van Dekoni Audio en die hadden wel degelijk een negatief effect op de ANC.

Maar ik woon in de VS en gezien de prijs zal ik ze ff bestellen om te zien of deze misschien beter zijn. Ik heb binnenkort een lange vlucht naar Azie en was eigenlijk opzoek naar een nieuwe koptelefoon omdat ik de XM4 niet langer dan een uur kan dragen met de standaard pads. Maar de meeste koptelefoons hebben een kleinere opening dan de XM4, en ik heb grote oren, dus die zijn ook niet echt comfortabel.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Sakete schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:36:
[...]

Hmm, ik betwijfel of het de ANC niet zal beinvloeden. Heb zelf twee ander soorten pads geprobeerd van Dekoni Audio en die hadden wel degelijk een negatief effect op de ANC.

Maar ik woon in de VS en gezien de prijs zal ik ze ff bestellen om te zien of deze misschien beter zijn. Ik heb binnenkort een lange vlucht naar Azie en was eigenlijk opzoek naar een nieuwe koptelefoon omdat ik de XM4 niet langer dan een uur kan dragen met de standaard pads. Maar de meeste koptelefoons hebben een kleinere opening dan de XM4, en ik heb grote oren, dus die zijn ook niet echt comfortabel.
Dekoni's had ik inderdaad gezien en de reviews gelezen (reddit). @Sakete Als je die earpads hebt, laat me vooral even wat weten. Dan wacht ik voor nu even met bestellen...
Als je écht comfort wilt, moet je toch voor die Boses of wellicht de nieuwe Sennheiser Momentum 4 gaan, maar de ANC is onovertroffen bij de XM4/XM5 ben ik bang....

• Naif0n
Ik heb de momentums ingeruild voor een set XM5’s, ik ga deze maar proberen en zien of ik er hoofdpijn mee krijg of niet. Anders morgen inwisselen voor een set Bose qc45, veel andere opties heb ik niet in een dag😂

• Swurgin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:58
Hallo :)

Iemand hier een idee of een adresje in nederland waar ik de Qudelix 5k kan kopen / bestellen ?
Anders ga ik voor de BTR5 2021

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:37
Swurgin schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:47:
Hallo :)

Iemand hier een idee of een adresje in nederland waar ik de Qudelix 5k kan kopen / bestellen ?
Anders ga ik voor de BTR5 2021
Er waren een tijdje leveringsproblemen, maar hij is weer verkrijgbaar via Amazon.de zie ik!

• Swurgin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:58
rwr_ schreef op zondag 4 september 2022 @ 08:29:
[...]

Er waren een tijdje leveringsproblemen, maar hij is weer verkrijgbaar via Amazon.de zie ik!
Bedankt !!!
Besteld 😊

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

• Inferius
  • Laatst online: 18-09-2022
Hallo allemaal,

Na lang besluit eindelijk overstag mijn oude HD500 serie sennheiser te vervangen aangezien deze compleet uit elkaar viel. Sinds vandaag eindelijk in bezit van de HD660s'. Deze moeten natuurlijk fatsoenlijk aangedreven worden en mijn vraag is of jullie tips hebben qua DAC's?

Mijn kennis hierin is vrij beperkt. Uit eigen onderzoek ben ik Shiit audio DAC's meerdere malen tegengekomen/online aangeraden bij mensen, is dat iets?

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Inferius
Inzake de objectieve / meet kant van het verhaal, kun je hier goede tests vinden: https://www.audiosciencer.../index.php?pages/Reviews/

Schiit, Topping, SMSL, FiiO etc. hebben goede betaalbare dacs, amps en dacamps. Je hebt tegenwoordig voor relatief 'weinig' geld al appparatuur waarbij qua objectieve zaken eigenlijk niks hoorbaars meer aan te verbeteren is dus je hoeft niet perse duur te gaan.

[Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 05-09-2022 18:30]

PC Specs

• Sakete
Deathchant schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:51:
[...]

Dekoni's had ik inderdaad gezien en de reviews gelezen (reddit). @Sakete Als je die earpads hebt, laat me vooral even wat weten. Dan wacht ik voor nu even met bestellen...
Als je écht comfort wilt, moet je toch voor die Boses of wellicht de nieuwe Sennheiser Momentum 4 gaan, maar de ANC is onovertroffen bij de XM4/XM5 ben ik bang....
Heb deze earpads vandaag binnen gekregen. Afmetingen van de standaard pads zijn 63x40x19, en van de Wicked Cushions 58x38x26.

Ze zijn dus dieper, waardoor je oren verder van de drivers afstaan, maar de opening is kleiner. Als je geen grote oren hebt geen probleem, maar ik heb wel grote oren, dus dat is toch een achteruitgang.

Ik heb ANC getest met wat ruis afgespeeld via m'n telefoon speakers, en met de standaard pads wordt dat volledig onderdrukt (al produceert de XM4 zelf wel wat ruis). Bij de Wicked Cushions hoor ik wel een klein beetje ruis erdoorheen komen.

Ik heb ook nog Dekoni Choice Leather pads. Deze zijn echt groot en diep, 67x43x33 - super comfortable voor mijn grote oren. Maar de ANC lijdt er duidelijk onder. Als ANC niet belangrijk is kan ik deze zeker aanraden.

Heb je geen hele grote oren en ANC is belangrijk, dan zijn de Wicked Cusions het proberen waard, want de ANC impact lijkt niet zo groot te zijn (maar hij is er wel!).

Geluidskwaliteit heb ik verder niet getest - dat wordt ongetwijfeld anders dan de stock sound, maar dat kan je evt met EQ weer terugbrengen naar stock sound.

Overigens hiernaast ook de Bose QC45 getest en die is echt super comfortabel met ANC minstens net zo goed als de XM4. Als ANC en comfort het belangrijkste is dan is de QC45 zeker een aanrader.

[Voor 5% gewijzigd door Sakete op 06-09-2022 03:10]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Sakete schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 03:08:
[...]

Heb deze earpads vandaag binnen gekregen. Afmetingen van de standaard pads zijn 63x40x19, en van de Wicked Cushions 58x38x26.

Ze zijn dus dieper, waardoor je oren verder van de drivers afstaan, maar de opening is kleiner. Als je geen grote oren hebt geen probleem, maar ik heb wel grote oren, dus dat is toch een achteruitgang.

Ik heb ANC getest met wat ruis afgespeeld via m'n telefoon speakers, en met de standaard pads wordt dat volledig onderdrukt (al produceert de XM4 zelf wel wat ruis). Bij de Wicked Cushions hoor ik wel een klein beetje ruis erdoorheen komen.

Ik heb ook nog Dekoni Choice Leather pads. Deze zijn echt groot en diep, 67x43x33 - super comfortable voor mijn grote oren. Maar de ANC lijdt er duidelijk onder. Als ANC niet belangrijk is kan ik deze zeker aanraden.

Heb je geen hele grote oren en ANC is belangrijk, dan zijn de Wicked Cusions het proberen waard, want de ANC impact lijkt niet zo groot te zijn (maar hij is er wel!).

Geluidskwaliteit heb ik verder niet getest - dat wordt ongetwijfeld anders dan de stock sound, maar dat kan je evt met EQ weer terugbrengen naar stock sound.

Overigens hiernaast ook de Bose QC45 getest en die is echt super comfortabel met ANC minstens net zo goed als de XM4. Als ANC en comfort het belangrijkste is dan is de QC45 zeker een aanrader.
Dat heb je snel gekocht en getest. Thanks! Dé reden van de aankoop van mijn XM4 is de ANC. Dus als andere kussens meer doorlaten, dan pas ik ervoor en dan neem ik het contact met het stof wel voor lief.

Maar ik lees wel uit je verhaal dat die wicked cushions beter zijn (voor de ANC-werking) dan die Dekoni?

Ik heb de QC45 geprobeerd naast de XM4, en ik vind het verschil in ANC eigenlijk best groot in het voordeel van de XM4....Ik heb het in de Saturn geprobeerd, dus meteen kunnen testen met drukke winkelgeluiden....
Misschien heb ik dan wel een slecht exemplaar getest ofzo?

Ik wil er namelijk nog ene kopen voor mijn vrouw. Dus ik ga opnieuw naar Saturn om de boel uit te proberen. Ik zal de QC45 nog wat extra aandacht geven.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Inferius schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:23:
Hallo allemaal,

Na lang besluit eindelijk overstag mijn oude HD500 serie sennheiser te vervangen aangezien deze compleet uit elkaar viel. Sinds vandaag eindelijk in bezit van de HD660s'. Deze moeten natuurlijk fatsoenlijk aangedreven worden en mijn vraag is of jullie tips hebben qua DAC's?

Mijn kennis hierin is vrij beperkt. Uit eigen onderzoek ben ik Shiit audio DAC's meerdere malen tegengekomen/online aangeraden bij mensen, is dat iets?
Wat wil je uitgeven? Je hebt sowieso een DAC en versterker nodig. Die komen soms gecombineerd, soms los van elkaar. Schiit heeft bijvoorbeeld de Modi 3+ maar moet gecombineerd worden met een amplifier (vaak de Magni 3+).

Ik heb zelf een DAC en amp van Topping staan, zeer tevreden mee. Zij verkopen ook all in ones, net als SMSL, FiiO, Loxjie. Dat zijn de grootste namen zoals @Help!!!! al noemde.

• Sakete
Deathchant schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:50:
[...]

Dat heb je snel gekocht en getest. Thanks! Dé reden van de aankoop van mijn XM4 is de ANC. Dus als andere kussens meer doorlaten, dan pas ik ervoor en dan neem ik het contact met het stof wel voor lief.

Maar ik lees wel uit je verhaal dat die wicked cushions beter zijn (voor de ANC-werking) dan die Dekoni?

Ik heb de QC45 geprobeerd naast de XM4, en ik vind het verschil in ANC eigenlijk best groot in het voordeel van de XM4....Ik heb het in de Saturn geprobeerd, dus meteen kunnen testen met drukke winkelgeluiden....
Misschien heb ik dan wel een slecht exemplaar getest ofzo?

Ik wil er namelijk nog ene kopen voor mijn vrouw. Dus ik ga opnieuw naar Saturn om de boel uit te proberen. Ik zal de QC45 nog wat extra aandacht geven.
Ik heb vooral witte ruis getest, zoals op een vliegtuig. Dat is voor mij het belangrijkste doel, dat vliegtuig lawaai zoveel mogelijk onderdrukken.

Het zou best kunnen dat de XM4 beter het geroezemoes in een winkel kan onderdrukken dan de QC45, maar dat de QC45 beter is met constant geluid van bijv een vliegtuig. Maar de QC45 is hoe dan ook een stuk meer comfortabel. Dat het niet het beste geluid is vergeleken met wat andere koptelefoons (al is het zeker niet slecht) vind ik niet zo belangrijk - ik hoef op een vliegtuig niet bepaald een HiFi experience te hebben :) Thuis heb ik betere koptelefoons liggen, of nog beter, gewoon m'n HiFi installatie met speakers aanzetten.

Sowieso merk ik dat mijn XM4 hoe dan ook wat ruis produceert, al is het muisstil, terwijl de QC45 gewoon stil is. Weet niet of dat aan mijn kopie ligt, of dat alle XM4 koptelefoons hier last van hebben.

En verder idd, de Wicked Cushions hebben een minder grote impact op de ANC dan de Dekoni.

[Voor 10% gewijzigd door Sakete op 06-09-2022 18:06]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hoor ik het dan gewoon niet ofzo? Ik hoor niks van ruis in mijn XM4, ook geen gekraak. Is gewoon stil....Ook andere punten die ik heel vaak zie terugkomen in (user)reviews merk ik niet veel van.
Hij zou ook erg slecht zijn voor conference calls door de slechte microfoons, maar al mijn collega's verstaan me gewoon hartstikke goed, zelfs met de luchtreiniger hier naast me (die nogal wat geruis produceert). Telefoongesprekken idemdito.
Anyway, als die wickedcushions hier in NL te krijgen waren, zou ik het proberen en 25 euro voor lief nemen, maar met inklaringskosten/douane zou ik al gauw op de 45-50 euro zitten. Dus ik denk dat ik het er gewoon maar bij laat.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Deathchant schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:55:
Hoor ik het dan gewoon niet ofzo? Ik hoor niks van ruis in mijn XM4, ook geen gekraak. Is gewoon stil....Ook andere punten die ik heel vaak zie terugkomen in (user)reviews merk ik niet veel van.
Hij zou ook erg slecht zijn voor conference calls door de slechte microfoons, maar al mijn collega's verstaan me gewoon hartstikke goed, zelfs met de luchtreiniger hier naast me (die nogal wat geruis produceert). Telefoongesprekken idemdito.
Anyway, als die wickedcushions hier in NL te krijgen waren, zou ik het proberen en 25 euro voor lief nemen, maar met inklaringskosten/douane zou ik al gauw op de 45-50 euro zitten. Dus ik denk dat ik het er gewoon maar bij laat.
De ruis wisselt volgens mij heel erg per device, maar is volgens mij wel een veelvoorkomend euvel (ook op de XM3). Heb zelf ook nog nooit issues gehad met conference calls met mijn XM3 maar voor een telefoongesprek buiten is hij wel echt waardeloos.

• DeRobbe
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-12-2022
Kan genegeerd worden. Sorry.

[Voor 93% gewijzigd door DeRobbe op 09-09-2022 03:42]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:47

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Ik heb een QC35 II waar dat moertje bij het scharnier van kapot/weg is.

Weet iemand waar je die zou kunnen krijgen met redelijk korte levertijd? Ik heb vanalles gevonden maar ja, China. Of China via eBay en dus lange levertijd.

Ik las ook dat iemand gewoon een m2x16 boutje pakte maar wat is jullie ervaring daarover ?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:56
Ik zou de andere kant even loshalen met twee inbussleutels en even meten wat er in zit. M2x16 zou zo maar kunnen kloppen, maar het zijn inbusboutjes en de ene is een 'female' variant (in het Engels een barrel nut of sleeve nut). Ik weet niet of je die ergens kan vinden in die uitvoering en maat. De boutkop moet ook niet te breed zijn. Een schuifmaat is je vriend...

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 15:21
Thomas schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:05:
[...]

Wat wil je uitgeven? Je hebt sowieso een DAC en versterker nodig. Die komen soms gecombineerd, soms los van elkaar. Schiit heeft bijvoorbeeld de Modi 3+ maar moet gecombineerd worden met een amplifier (vaak de Magni 3+).

Ik heb zelf een DAC en amp van Topping staan, zeer tevreden mee. Zij verkopen ook all in ones, net als SMSL, FiiO, Loxjie. Dat zijn de grootste namen zoals @Help!!!! al noemde.
Ik snap dit niet (niets ten nadele van je advies), waarom moet overal een DAC en versterker tussen? Je kan toch gewoon een koptelefoon versie kopen met lage weerstand en direct op elke bron aansluiten?

Hoe je het wend of keert, een extra DAC/amp ertussen word het geluid niet beter van.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

vlaaing peerd schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:28:
[...]

Ik snap dit niet (niets ten nadele van je advies), waarom moet overal een DAC en versterker tussen? Je kan toch gewoon een koptelefoon versie kopen met lage weerstand en direct op elke bron aansluiten?

Hoe je het wend of keert, een extra DAC/amp ertussen word het geluid niet beter van.
Voor een HD660S is een versterker wel aan te raden. Een losse DAC converteert geluid in de regel ook beter dan wat er in bijvoorbeeld het moederboard van een PC of laptop gebeurt. Je hoort het verschil wel degelijk. Neemt niet weg dat je veel headphones ook probleemloos op een andere bron aansluit, zij het met een wat lager volume.

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:05
Ik ben (ook) op zoek naar een over-ear koptelefoon. Ik vind de een goede bass wel belangrijk maar het moet andere tonen niet teveel wegdrukken. Ik heb lange tijd een Skullcandy Crusher gehad met aanpasbare bass-slider. Altijd erg blij geweest met deze koptelefoon qua klankbeeld, alleen is ie nu aan vervanging toe. Ik kan dit model opnieuw kopen, maar kijk ook naar andere merken en modellen. De Sennheiser Momentum 4 en Sony XM5 komen veel voorbij, maar lees ook wel goeie reviews over de Anker Soundcore Q35. Die zou niet heel veel onderdoen voor bovenstaande modellen, maar wel voor een fractie van de prijs. Valt me op dat dit model (Q30/Q35/Q45) hier eigenlijk niet naar voren komt? Iemand hier toch ervaring mee toevallig?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Alleen een amp ertussen die je dan op de 3.5mm poort aansluit gaat inderdaad alleen maar versterken maar kan het geluid niet beter maken.

Maar een losse DAC die je optisch of via USB aansluit zou best eens beter kunnen klinken dan de DAC en het analoge circuit in een random laptop. Die laptop is niet bedoeld om optimaal geluid te leveren want een laptopfabrikant heeft gewoon hele andere prioriteiten.

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 15:21
downtime schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:44:
[...]

Alleen een amp ertussen die je dan op de 3.5mm poort aansluit gaat inderdaad alleen maar versterken maar kan het geluid niet beter maken.

Maar een losse DAC die je optisch of via USB aansluit zou best eens beter kunnen klinken dan de DAC en het analoge circuit in een random laptop. Die laptop is niet bedoeld om optimaal geluid te leveren want een laptopfabrikant heeft gewoon hele andere prioriteiten.
Als het een digitale output is, ben ik het met je eens dat een dedicated DAC betere resultaten geeft dan de DAC op consumerlaptops en smartphones. Maar deze hebben nooit een optische uit.

Dan heb je nog dedicated (USB/PCIe) geluidskaarten, maar die zijn vaak al uitgerust met gelijkwaardige of betere converters.

Het lijkt me dat als iets al een digitale output heeft, deze waarschijnlijk ook al is uitgerust met goeie AD/DA converters. Want hoewel je op losse moederborden dat wel tegenkomt met Realtek kwaliteit, zie je het verder alleen bij de wat audiofielere producten.
Thomas schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:00:
[...]

Voor een HD660S is een versterker wel aan te raden.
Ja ik zag dat deze 150Ohm weerstand heeft dus wel wat extra prik kan gebruiken, maar dat is ook mijn punt. Consumerkoptelefoons hebben niet zo'n hoge weerstand nodig.

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-01 13:21
[...]

Ik zou echt willen dat je gelijk had. Mijn integrated Dac/Amp (Objective2 ODAC ) was kapot gegaan. Ik had destijds ook een XLR microfoon nodig. Gekozen voor een goxlr mini, omdat deze een ingebouwde dac heeft en xlr interface voor maar 120 euro destijds. Alle reviews waren lovend, dus ik ging er niet van uit dat ik enig verschil zou merken met mijn oude DAC. Amp had ik inmiddels geupgrade naar een SMSL SP200.

Het geluid was echter extreem erg achteruit gegaan. Je hoefde niet kritisch te luisteren, echt iedere leek zou het verschil direct horen. Ik was zwaar teleurgesteld en had dit echt niet verwacht. Vervolgens mijn PC als dac gebruikt en dat was ook slecht. Ik heb dit getest met 4 koptelefoons: Beyerdynamic DT 770, philips fidelio X2, fostex trx00, audeze lcd-2c

[Voor 35% gewijzigd door d0nny41 op 06-10-2022 13:21]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

vlaaing peerd schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:13:
[...]

Dan heb je nog dedicated (USB/PCIe) geluidskaarten, maar die zijn vaak al uitgerust met gelijkwaardige of betere converters.
Er is geen echt onderscheid tussen USB geluidskaart en USB DAC behalve de feature set. Geen wonder dus dat die uitgerust zijn met "gelijkwaardige of betere converters".

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je een DAC zoekt: https://www.apple.com/nl/...mini%E2%80%91jack-adapter

Prima DAC waar je een leuke AMP achter kan zetten. Geluidskwaliteit is gewoon prima in orde en vergelijkbaar met veel duurdere DAC's. Enkel het output volume is laag maar daar gebruik je toch een AMP voor.

[Voor 32% gewijzigd door Tsurany op 06-10-2022 14:22]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

KEF heeft de Mu7 (draadloze ANC) koptelefoon uitgebracht: https://us.kef.com/pages/mu7

Mooi ontwerp, 400 euro. Ben benieuwd naar de reviews!

Daarnaast heeft Focal ook een draadloze ANC koptelefoon uitgebracht: https://www.focal.com/headphones/bathys/

800 euro, zit bovendien een DAC in waarmee je bedraad kan luisteren. Leuk concept, maar 800 euro voor een koptelefoon met een accu die het na een tijd begeeft... Mwa.

• Grozno

Grozno

@vlaaing peerd Lage weerstand beter niet dat er minder gevraagd wordt van een versterker, het betekent wel dat er iets ander gevraagd wordt van een versterker.

• head.fi
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-01 18:36
Zie de Topic Warning, geen in-ears in dit topic.

[Voor 85% gewijzigd door FeaR op 08-10-2022 20:54]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:19
Ik zoek een over-ear hoofdtelefoon waarbij je het niveau van de noise-cancelling kan instellen. Dat vind ik erg prettig, in de ene situatie heb je meer NC nodig dan de andere. Ook ervaar ik ik met max NC erg veel druk op mijn oren.

Mijn Jabra Elite 85t oordopjes hebben in de Jabra app daarvoor een slider met 5 standen (ik zet hem vaak 1 stand link van de max) dus ik ging er van uit dat over-ear model Elite 85h dat ook zou kunnen. Maar helaas heeft deze alleen de standen ANC aan, uit of hear through.
Ik merk dat dit mij meer merken zo werkt, zoals bij de Momentum 4 van Sennheiser. En ook bij de Sony WH-1000xm4. Die heeft wel een slider, maar deze schakelt van NC aan, anti-windruis naar steeds meer oplopende gradaties van hear through, op de zwakste stand daarvan klinkt dit al heel anders dan bij mijn 85t dopjes. Opvolger xm5 heeft helemaal geen slider maar bepaald zelf de NC sterkte, dat wil ik liever niet.

Zijn er over-ear modellen die dit wel hebben?
De enige fabrikant die ik tot nu gevonden heb is Soundcore met hun Space Q45, die kan je op auto zetten maar daar kan je het ook zelf instellen. Voorganger Life Q35 heeft geen NC niveaus maar doet wat met de frequenties waarin de NC ingrijpt, met de labels indoor, outdoor en transport.
Ik houd me aanbevolen voor meer opties!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:01
Ik ben aan het rondkijken voor een set over-the-ear headphones met goede ANC.

Ik heb de XM5 van Sony getest welke zo goed als alle vinkjes afvinken behalve geluidskwaliteit. Ik vind zeker op bass-niveau deze behoorlijk vlak.
Wanneer ik toch goede ANC wil eindig ik volgens mij op de Momentum 4 van Sennheiser?

Iemand met wellicht een goede suggestie/voorstel wat hierin het beste zou passen kijkend naar de wensen?

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:39

Get!em

Oh die ja!

musicfreak schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:06:

Ik houd me aanbevolen voor meer opties!
Bose NC700 heeft een fysieke knop om NC op 2 favorieten te zetten en een app (Bose Music) om hem op meerdere niveau's te verschuiven.
pitchdown schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:32:
Ik vind zeker op bass-niveau deze behoorlijk vlak.
Wanneer ik toch goede ANC wil eindig ik volgens mij op de Momentum 4 van Sennheiser?

Iemand met wellicht een goede suggestie/voorstel wat hierin het beste zou passen kijkend naar de wensen?
Wederom, kijk eens naar Bose NC700 en leg die er eens naast. Die heeft in de Bose Music app ook een Equalizer (Bass, Mid, Trebble ). Zie screenshots bij deze (van earbuds, maar bij NC700 hetzelfde)
https://www.bose.com/en_u....html.html.html.html.html

Maar gezien van jullie beide de criteria zeer persoonlijk ervaren kunnen worden, is het enige dat je moet doen: testen en naast elkaar horen / zetten.

Ik heb NC700 hier voor mijn dagelijksgebruik en heb hem naast de Q35 van de soundcore (soms thuis). De NC van soundcore is slechter, en de instellingen zijn niet heel handig (indoor/outdoor/etc). Bas van de Q35 is wat muffig.
Ik had een panasonic Noisecanceling over ear, die had enorm last van windgeruis tijdens fietsen. De Bose NC700 juist bijna weer niet (behalve als je de microfoon gebruikt om te bellen).
NC700/Q35/Panasonic qua muziek: in volgorde van kwaliteit (helderheid, bas etc): Q35 slechtst, dan panasonic redelijk, NC700 heerlijk.
De microfoon van de Q35 is matig, maar binnen OK.
De microfoon van de NC700 is ideaal in een drukke omgeving. In de trein, of op het station kun je alsnog rustig bellen en mensen verstaan je prima.
Tussendoor ook wel eens de Philips NC headphone op gehad, die was qua muziek en NC trouwens ook heel aardig, maar qua connectiviteit niet best. Qua muziek en NC plaats ik die tussen de Panasonic en de Bose.
Panasonic was qua bouwkwaliteit echt bagger trouwens. 2x gebroken op invouw scharnier. :X

[Voor 32% gewijzigd door Get!em op 13-10-2022 11:04]

• Arfalas
pitchdown schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:32:
Ik ben aan het rondkijken voor een set over-the-ear headphones met goede ANC.

Ik heb de XM5 van Sony getest welke zo goed als alle vinkjes afvinken behalve geluidskwaliteit. Ik vind zeker op bass-niveau deze behoorlijk vlak.

Niet zeker of het met de XM5 ook zo is, maar mijn XM4 had behoorlijk baat bij EQ-en. Imho niet de beste geluidskwaliteit, maar ik denk dat de meeste van ons (ik iig) de sony koopt voor de ANC.
Voor op kantoor neem ik de geluidskwaliteit voor lief (en slecht is het ook niet)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Voor hen die toegang hebben tot de UK Amazon, de Bose NC700 zijn in de aanbieding, voor £179 (~€205).

Ik heb het niet perse nodig, maar heb me toch laten verleiden om naast de Sony MDR-1000x en WH1000xm3 ook dit paar te hebben ;)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:19
Get!em schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:53:
Bose NC700 heeft een fysieke knop om NC op 2 favorieten te zetten en een app (Bose Music) om hem op meerdere niveau's te verschuiven.
Oh goede tip, hij heeft maar liefst 11 standen zie ik. Wel maf dat de QuietComfort 45 dat dan weer niet heeft, en de 35 heeft 2 standen. Maar goed, zal de NC700 eens testen.
@gambieter Wel suffig dat die gisteren en eergisteren ook bij de Nederlandse amazon in de aanbieding was voor 199 euro, nu is 'ie daar weer 249 euro. :)
Pagina: 1 ... 119 120 121 Laatste

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee