• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:07:
Ze zijn niet helemaal hetzelfde vaak. Marantz heeft er nogal een handje van nog een HDAM ergens tussen te prakken waardoor onder aan de streep de prestaties net wat minder zijn dan bij Denon. Als ik moet kiezen tussen Marantz en Denon, dan zou ik altijd voor Denon gaan.
Er zullen zeker op duurdere modellen wel verschillen zijn waarmee ze zich onderscheiden. Leuk om dan de service manuals eens naast elkaar te leggen. Ik kocht voor een aparte setup een Pioneer receiver en had een paar Onkyo’s en Pioneers op het oog vergeleken. Bij dat soort mainstream modellen is er inwendig weinig verschil te bespeuren.

Ik zou zelf ook eerder voor Denon dan Marantz gaan, maar dat is vooral omdat ik Marantz design monsterlijk lelijk vind :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-01 11:25
Thomas schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:00:
[...]

Netjes! Heb je er een stoel o.i.d. naast staan? Of is dit je bureau? Beetje lastig af te leiden uit de foto.

E: Krijg trouwens wel kriebels van het feit dat er 1 zilver is maar dat zal aan mij liggen.
Help!!!! schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:10:
[...]

:P Dat heb ik ook :X

Volgensmij ook nog heel cool old school LP's, volgensmij Queen op de foto. Hopelijk is er ook een platenspeler.... :?
Hier een foto van iets verder weg:

Tja, dat zilver is inderdaad een beetje afwijkend. Aan de andere kant, als ik die zou vervangen voor een zwarte, dan kan je je weer gaan ergeren dat bij de ene box het logo klein linksonder staat en bij de ander groot in het midden :P

Ik heb het maar tot "goed genoeg" verklaard, maar nu de potmeter toch niet goed blijkt te zijn, ben ik wel een beetje aan het twijfelen.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

purplevendetta schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:02:
[...]

[...]

[Afbeelding]

Tja, dat zilver is inderdaad een beetje afwijkend. Aan de andere kant, als ik die zou vervangen voor een zwarte, dan kan je je weer gaan ergeren dat bij de ene box het logo klein linksonder staat en bij de ander groot in het midden :P

Ik heb het maar tot "goed genoeg" verklaard, maar nu de potmeter toch niet goed blijkt te zijn, ben ik wel een beetje aan het twijfelen.
Haha, ik snap de struggle. Ergens ook wel leuk, het houdt je in ieder geval bezig ;). Mooie setup in ieder geval, klinkt vast goed! Hoe is de potmeter niet goed overigens? Zorgt hij voor fouten qua balans?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

purplevendetta schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:02:
[...]

[...]

[Afbeelding]

Mooi hoekje heb je zo. Ook mooie stoel! :)

PC Specs
Asus CH VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x | Crucial M500 240GB SATA

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-01 11:25
Thomas schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Haha, ik snap de struggle. Ergens ook wel leuk, het houdt je in ieder geval bezig ;). Mooie setup in ieder geval, klinkt vast goed! Hoe is de potmeter niet goed overigens? Zorgt hij voor fouten qua balans?
Nu weer goed, zo te horen. Blijkbaar zat er wat vuil/corrosie in, maar na schoonmaken doet hij het weer goed. De eerste 25% van het volume ging de knop erg zwaar en bij draaien viel het geluid soms weg bij het linkerkanaal.
Help!!!! schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Mooi hoekje heb je zo. Ook mooie stoel! :)
Thanks! Ik geef het door aan mijn vrouw :P

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:32
Update!

Na de Focal Elegia terug gezonden te hebben omdat ie echt flink tegenviel, nu de Dan Clark Aeon 2 Noire gekocht. Afijn bijna dubbel zo duur, maar het komt ook echt niet in de buurt van elkaar. Erg blij met deze aankoop.

Vergeleken met m'n Hifiman Ananda BT een iets kleinere soundstage, maar nog nooit zo'n soundstage gehoord in een closed-back hoofdtelefoon. Briljant dus.

Het comfort en de kwaliteit van de materialen zijn ook echt geweldig. Dikke vette aanrader. Ik denk dat er weinig hoofdtelefoons zijn die zo klinken rond de duizend euro.

Gebruik hem i.c.m een Topping dx3 pro.

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 15:21
*knip*
Vergeleken met m'n Hifiman Ananda BT een iets kleinere soundstage, maar nog nooit zo'n soundstage gehoord in een closed-back hoofdtelefoon.
Leuk dat je uiteindelijk wat gevonden hebt. Ik vind een 'grotere soundstage' of stereobeeld niet per definitie beter.

Als je echt een wijd stereobeeld hebt kan je de samenhang tussen instrumenten in muziek wat kwijtraken en je kan veel energie verliezen in het exacte midden (waar vaak de basinstrumenten zich bevinden).

Zo heb je gamerkoptelefoons met een extreem stereobeeld, maar muziek is daar niet mooi op te luisteren.

Ik weet niet of je erg energetische muziek luistert, maar controleer eens met een 'bass-heavy' muziek welke van de 2 meer power overbrengt. Je zult merken dat meer mono ook meer energie overbrengt.

In die zin is minder 'soundstage' juist heel goed te prefereren.

• Lalenamagic
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-02-2022
Met het risico dat ik toch bij "wearables" had moeten zijn, stel ik mijn vraag toch hier. Ik gebruik momenteel een Jabra Evolve 40 MS koptelefoon met microfoon. Deze gebruik ik voornamelijk voor online vergaderen. Tijdens het werk connect ik ook vaak via de telefoon als wifi tegenstribbelt. Nu wil ik mijn S10 gaan vervangen voor wat nieuwers maar ik zag dat veel nieuwe telefoons geen 3,5 mm jack meer hebben. Dan heb ik ook een nieuwe koptelefoon nodig en mijn zoon wees me op een draadloze koptelefoon met blue tooth. Ik ben aan het kijken geweest, maar buiten de voor kantoor bedoelde koptelefoons zie ik eigenlijk geen microfoon die je voor je mond schuift. Er zit dan wel een ingebouwde microfoon in, maar wat ik me dus afvraag is of zoiets niet (veel) meer omgevingsgeluid oppakt dan zo'n hendeltje.
Ook wil ik de koptelefoon gebruiken voor luisterboeken en graag de geluiden van de buitenwereld buitensluiten, vandaar dat ik kijk naar over-ear koptelefoons met noise-cancelling.

[Voor 0% gewijzigd door Lalenamagic op 22-02-2022 09:09. Reden: me=mijn!]

• Inverted_World
vlaaing peerd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:56:
[...]
*knip*

[...]

Leuk dat je uiteindelijk wat gevonden hebt. Ik vind een 'grotere soundstage' of stereobeeld niet per definitie beter.

Als je echt een wijd stereobeeld hebt kan je de samenhang tussen instrumenten in muziek wat kwijtraken en je kan veel energie verliezen in het exacte midden (waar vaak de basinstrumenten zich bevinden).

Zo heb je gamerkoptelefoons met een extreem stereobeeld, maar muziek is daar niet mooi op te luisteren.

Ik weet niet of je erg energetische muziek luistert, maar controleer eens met een 'bass-heavy' muziek welke van de 2 meer power overbrengt. Je zult merken dat meer mono ook meer energie overbrengt.

In die zin is minder 'soundstage' juist heel goed te prefereren.
Ik vind het ook niet per definitie beter. Als ik het zou vergelijken met een gaming headset klinkt dat meer als een surround-effect, en klinkt het hier als het kunnen plaatsen van de instrumenten. Ik ben in ieder geval zeer te spreken over het geluid. Ik heb bij ears unlimited ook een HD800s beluister om te vergelijken, en vind het geluid van de 200 euro goedkopere Dan Clark iets wat me meer aanspreekt. Wellicht ben ik een beetje van de Planar Magnetic koptelefoons geworden :)

Ik denk dat de Dan Clark en Hifiman beiden niet erg bass-heavy zijn. Ze gaan prachtig sub-laag, maar niet uit verhouding.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Lalenamagic schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:09:
Met het risico dat ik toch bij "wearables" had moeten zijn, stel ik mijn vraag toch hier. Ik gebruik momenteel een Jabra Evolve 40 MS koptelefoon met microfoon. Deze gebruik ik voornamelijk voor online vergaderen. Tijdens het werk connect ik ook vaak via de telefoon als wifi tegenstribbelt. Nu wil ik mijn S10 gaan vervangen voor wat nieuwers maar ik zag dat veel nieuwe telefoons geen 3,5 mm jack meer hebben. Dan heb ik ook een nieuwe koptelefoon nodig en mijn zoon wees me op een draadloze koptelefoon met blue tooth. Ik ben aan het kijken geweest, maar buiten de voor kantoor bedoelde koptelefoons zie ik eigenlijk geen microfoon die je voor je mond schuift. Er zit dan wel een ingebouwde microfoon in, maar wat ik me dus afvraag is of zoiets niet (veel) meer omgevingsgeluid oppakt dan zo'n hendeltje.
Ook wil ik de koptelefoon gebruiken voor luisterboeken en graag de geluiden van de buitenwereld buitensluiten, vandaar dat ik kijk naar over-ear koptelefoons met noise-cancelling.
Ik heb een tijd mijn Sony WH1000XM3 gebruikt voor video conferencing, dat ging prima. Gebruik hem (of oortjes, Sony WF1000XM4) nog regelmatig als ik op kantoor moet videobellen, maar dan gebruik ik hem i.c.m. de microfoons in mijn laptop (Surface), die zijn toch iets beter.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Inverted_World schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:48:
Update!

Na de Focal Elegia terug gezonden te hebben omdat ie echt flink tegenviel, nu de Dan Clark Aeon 2 Noire gekocht. Afijn bijna dubbel zo duur, maar het komt ook echt niet in de buurt van elkaar. Erg blij met deze aankoop.

Vergeleken met m'n Hifiman Ananda BT een iets kleinere soundstage, maar nog nooit zo'n soundstage gehoord in een closed-back hoofdtelefoon. Briljant dus.

Het comfort en de kwaliteit van de materialen zijn ook echt geweldig. Dikke vette aanrader. Ik denk dat er weinig hoofdtelefoons zijn die zo klinken rond de duizend euro.

Gebruik hem i.c.m een Topping dx3 pro.

[Afbeelding]
Gaaf! Heb je toevallig nog nagedacht over bijvoorbeeld een Audeze LCD X closed / 2C closed? Ben ook wel erg benieuwd hoe die zich dan weer tot deze DCA en de HD800s verhouden.

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-01 15:29
Lalenamagic schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:09:
over-ear koptelefoons met noise-cancelling.
Gebruik zelf nu een paar maanden de Bose NC 700, mede vanwege de goede mic recensies aangeschaft. Ben altijd goed verstaanbaar voor mijn collega's. Ben gekoppeld aan mijn Iphone en Laptop en maak geen gebruik van de extra bluetooth dongle die bose verkoopt, want niet nodig.

Geluid is goed, Qua comfort ook geen klagen. Met gemak een hele werkdag op mijn hoofd.

Enige minpunt dat ik nu kan bedenken is de stem die bij het opstarten eerst alle devices opsomt die geconnect zijn. Daardoor ben je een paar seconden later pas verstaanbaar voor je call. Maar als je connected blijft heb je daar geen last van natuurlijk.

Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS

• venneke
  • Laatst online: 20:16
Vraagje aan mijn mede-tweakers.
Ik kan wellicht tweedehands een Bose QC35 II aanschaffen. Deze is ongebruikt (zit nog in de verpakking zelfs) maar is al wel ouder dan twee jaar.

Neemt de batterijduur in deze periode aanzienlijk af of kan ik er vanuit gaan dat er nog zeker 80% van de oorspronkelijke duur aanwezig zal zijn?

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:18
Ik heb deze AKG Y50BT overgenomen voor 30,-
Ze zien er nieuw uit, geen doos wel de bag die erbij hoort.
Even uitgeprobeerd en ben niet heel gecharmeerd van de padding.
Aangezien het populair model is hebben mensen hier custom padding op en welke? En wat is je ervaring daarmee.
Qua geluid is het wederom erg goed, dat kan AKG wel in het "budget" segment.

Ik wil deze vooral binnen gebruiken om mee te koken, stofzuigen etc met de telefoon in mijn zak.
De RF headset gaat gewoon niet door alle muren heen.
Voor luistersessies heb ik een 650HD voor en voor de PC een SR185 (RF).

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:04
Chabio schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:55:
[...]

Gebruik zelf nu een paar maanden de Bose NC 700...

Enige minpunt dat ik nu kan bedenken is de stem die bij het opstarten eerst alle devices opsomt die geconnect zijn. Daardoor ben je een paar seconden later pas verstaanbaar voor je call. Maar als je connected blijft heb je daar geen last van natuurlijk.
Daar is een oplossing voor (uit:
productreview: Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart) review door Get!em)
Ik wordt helemaal gek van de stem die verteld met welke apparaten hij gaat verbinden en met welke hij ondertussen verbonden is. Elke keer bij aan-zetten gaat hij de hele lijst af. Even zoeken in de handleiding. Dit kun je dus gewoon uitzetten: voiceprompts via de app uitzetten en je bent alle meldingen kwijt, incl de batterij status, noicecanceling status etc. Voor de batterijstatus kun je nog wel de shortcut gebruiken om deze op te vragen. Maar sneller is om even op je telefoonscherm te kijken voor de exacte status.

• vlaaing peerd
Inverted_World schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:18:
[...]

Ik vind het ook niet per definitie beter. Als ik het zou vergelijken met een gaming headset klinkt dat meer als een surround-effect, en klinkt het hier als het kunnen plaatsen van de instrumenten. Ik ben in ieder geval zeer te spreken over het geluid. Ik heb bij ears unlimited ook een HD800s beluister om te vergelijken, en vind het geluid van de 200 euro goedkopere Dan Clark iets wat me meer aanspreekt. Wellicht ben ik een beetje van de Planar Magnetic koptelefoons geworden :)

Ik denk dat de Dan Clark en Hifiman beiden niet erg bass-heavy zijn. Ze gaan prachtig sub-laag, maar niet uit verhouding.
Klopt, het is mooi als je de instrumenten kan plaatsen, mits de productie dat ook bedoelde. Het kan bv spaak gaan met close harmony. Bij harmonie wil je vaak dat meerdere stemmen als één groep klinken, maar je geeft ze in het stereobeeld toch altijd wat ruimte. Als je dat te ver uitrekt dan gaan ze weer meer als losse stemmen klinken. Ook krachtige muziek (rock, metal, harde electronische muziek) heeft vaak weinig baat bij teveel stereo.

Ik ben dan ook altijd wat huiverig als er in de review staat dat het een 'incredible soundstage!' heeft.

De Dan Clark heb ik nog nooit beluisterd, ben nu wel benieuwd. Veel luisterplezier in elk geval!

• vlaaing peerd
Bad Brains schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:27:

Ik wil deze vooral binnen gebruiken om mee te koken, stofzuigen
koptelefoons worden met de dag veelzijdiger :9

Ik was even benieuwd naar je ervaring met die M-Audio geluidskaart. Bevalt ie goed? Gebruik je 'm uitsluitend als koptelefoonversterker?

• Bad Brains
vlaaing peerd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:25:
[..

Ik was even benieuwd naar je ervaring met die M-Audio geluidskaart. Bevalt ie goed? Gebruik je 'm uitsluitend als koptelefoonversterker?
Die heb ik echt letterlijk zondag opgehaald bij iemand, had hiervoor een Meridian Explorer DAC.
Die kwaliteit heeft hij niet maar wil hem gebruiken met een nog te benoemen DAW en om mijn gitaren er aan hangen.
Verder leuk ding, koste me 30,- dus voor een probeersel prima prijsje.

Edit; Bedenk me net dat ik alles hier in de buurt opkoop voor 30,- Koptelefoon, Audio interface, straks Porsche 911? (Je kan hopen)

[Voor 10% gewijzigd door Bad Brains op 23-02-2022 10:32]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-01 20:23
Ik ben op zoek naar een redelijk betaalbare (max. 150 euro) draadloze koptelefoon. Nu kwam ik in een best buy de Sony XB910N tegen maar weet niet zeker of dit de juiste koptelefoon voor mij is.

De koptelefoon wordt voornamelijk gebruikt voor shooters. Noise cancelling is zeker geen must, ik word er zelf een beetje gek van om 'in mijn eigen hoofd te zitten'. Als het uit te schakelen is volstaat dat voor mij. Wat ik verder wens is:

- schelpen afgewerkt met stof
- schelpen die over de oren heen gaan
- een ingebouwde microfoon zodat ik afscheid kan nemen van die lelijke losstaande mic op mijn bureau
- een headset met uitstekende mic is een no go

Momenteel ben ik in bezit van een Hyper X Cloud II. Daarvan vind ik het comfort erg fijn.

Wat zouden jullie mij aanraden?

• Bad Brains
We zijn hier op zoek naar de beste bedrade headset voor pc in het goedkope segment, waarbij we de maximale straatprijs bij 70 euro hebben gelegd.
Zonder draadje wildie

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-01 20:23
Haha klopt en ingebouwde mic.
Thanks voor de suggestie hoor! :)

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-01 12:57
Vraagje:

Aangezien ik een bedrade koptelefoon zoek en niet de hoofdprijs er voor over heb, ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met de nieuwe Shure:

Staan een paar reviews op YouTube die allen lovend zijn, maar daar hecht ik maar beperkte waarde aan.
Heb op dit moment nog een Sennheiser Momentum 1 met NC, maar bij lang gebruik vind ik dit niet prettig. Komt bij dat ik vermoed dat een bedrade koptelefoon net iets beter zal klinken.

Ik zoek dus een gesloten koptelefoon. Heb ook al de Beyerdynamic 770 pro en de AT msr7b overwogen. Aangezien luisteren in 1 winkel hier niet mogelijk is, ben ik benieuwd naar de ervaringen. Op het hoge gebied ben ik vermoedelijk al aardig stukje bereik kwijt (leeftijd), vooral hecht ik veel belang aan het middengebied. Muziek voorkeur eigenlijk alles van wat langer geleden :). Zowel Jazz, klassiek, Rock als akoestisch werk.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:51

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

@Fresno Tja het blijft lastig natuurlijk, iedereen prefereert een ander geluid. Over de Shure en de AT heb ik geen mening maar ik kan de Beyerdynamic DT 770 Pro (80 ohm) zeker aanbevelen als je een gesloten koptelefoon zoekt. Ik heb naast de 770 ook de (half) open DT 880 Edition (600 ohm) die ik zelf nog net iets beter vind klinken. Ze zitten beide sowieso confortabel. Ik luister voornamelijk Jazz funk, funk, soul en hiphop maar ook wel andere soorten (zwarte) muziek en alles klinkt goed wmbt. Luistertip!

War! What is it good for? Absolutely nothing! / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Fresno
  • Laatst online: 26-01 12:57
@Dwarlorf bedankt voor je bericht. Gezien de wederhelft ga ik toch voor een gesloten koptelefoon. De Beyerdynamic staat ook op mijn lijstje, ook prijstechnisch. Wellicht dat er nog wat reacties komen.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:26
In het bezit van een DT770 pro 250 Ohm en daardoor verpest door de kwaliteit van het geluid. Ben nu aan het kijken voor een bedrade koptelefoon om op mijn xbox controller aan te sluiten, zodat ik kan gamen zonder dat mijn vrouw en kind (13wk) er last van hebben.

Kan natuurlijk de 32 Ohm variant kopen, maar die heeft niet de fijne velours oorkussens. En 80 Ohm is te zwaar voor de Xbox controller.

HyperX Cloud 2 schijnt ook erg goed te zijn, maar dat is een headset. En ik heb geen microfoon nodig. Speel toch niet online met anderen. (Plus dat mijn vrouw en kind er dan alsnog last van hebben :p )

Andere lage impendantie tips?

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:06
Oei, het is zover. De oorkussens van mijn QC35ii zijn versleten (door mijn bril, waarschijnlijk). €34,95 (+€4,95 verzendkosten) vind ik echter oplichterij.

Weet er iemand hier of er 3e-partij oorkussens zijn die even goed afdichten voor de noise cancelling? Ik kan er wel een hoop vinden op bol.com/Google, maar twijfel aan de reviews/kwaliteit ervan.

Dit ziet er veelbelovend uit.

[Voor 38% gewijzigd door ikt op 01-03-2022 10:24]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vlaaing peerd
Fresno schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:24:
Vraagje:

Aangezien ik een bedrade koptelefoon zoek en niet de hoofdprijs er voor over heb, ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met de nieuwe Shure:
Shure is een merk met een lange geschedenis en heeft zeker een naam hoog te houden wat betreft bouw- en geluidskwaliteit. Dit model ken ik niet specifiek, dus je moet wel echt luisteren of je 'm zelf geschikt vind.

Verder is dit een model gericht op studiomonitoring, met als bedoeling dat het zo neutraal mogelijk geluid weergeeft.

Omdat je aangeeft dat je veel verschilende stijlen luistert kan dit goed uitpakken, maar veel rockliefhebbers kunnen nog wel eens behoefte aan meer bas hebben. Dus nogmaals, even luisteren is wel belangrijk.

Andere merken in dit segment kunnen ook de moeite waard zijn: Sennheiser, Mackie, Beyerdynamic, AKG

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:56
ikt schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:19:
Oei, het is zover. De oorkussens van mijn QC35ii zijn versleten (door mijn bril, waarschijnlijk). €34,95 (+€4,95 verzendkosten) vind ik echter oplichterij.

Weet er iemand hier of er 3e-partij oorkussens zijn die even goed afdichten voor de noise cancelling? Ik kan er wel een hoop vinden op bol.com/Google, maar twijfel aan de reviews/kwaliteit ervan.

De hoofdtelefoon heeft origineel zo'n 349 euro gekost (bij mij in ieder geval). Dan vind ik vier tientjes voor vervangende oorkussens nog best een reële prijs, maar dat is mijn mening. Bij 3rd party onderdelen loop je een risico, want wellicht is de afdichting of kwaliteit toch niet wat je ervan verwacht. Of dat bij deze ook zo is... geen idee. Bedenk wel dat de ANC in de hoofdtelefoon afgestelt is op de originele configuratie. Just a thought.

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:01
ikt schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:19:

Andere koptelefoon in gebruik maar heb toevallig van BrainWavez twee setjes earpads en dat bevalt uitstekend.

https://www.brainwavzaudi...os=1&_sid=d1bc52887&_ss=r

PSN: dixeN1337

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik heb al sinds rond 2004 de Sennheiser HD650 en hoefde pas na +- 12 jaar een andere kabel te halen vanwege kabelbreuk. Sindsdien heb ik om de +- 2 jaar kabelbreuk en dus nieuwe kabel nodig.
Heb altijd braaf de officiële Sennheiser vervanging kabel gehaald maar ben er nu wel een beetje klaar mee.
Niet dat de kabel te duur is maar je zou toch verwachten dat ze wel wat langer meegaan.

Iemand ervaring met 3rd party kabels voor de HD650 en heeft suggesties ?

Misschien maar wat YouTube diy video's bekijken en zelf er proberen te maken, heb geen 2 linker handen dus moet te doen zijn.

/edit herinner me nu dat ik al van die Sennheiser plugjes ergens in huis heb, heb in het verleden al eens het idee gehad om zelf een kabel te maken.

[Voor 11% gewijzigd door ScrooLoose op 03-03-2022 22:35]

Smiling as the shit comes down...

• Dwarlorf
  • Laatst online: 20:51

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

ScrooLoose schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:31:
/edit herinner me nu dat ik al van die Sennheiser plugjes ergens in huis heb, heb in het verleden al eens het idee gehad om zelf een kabel te maken.
Zou ik zeker doen. Kan je zelf de kabel kiezen en je ideale kabellengte. En als het kapot gaat fix je het zelf. En het is gewoon tof dat je het zelf gemaakt hebt.

[Voor 6% gewijzigd door Dwarlorf op 04-03-2022 07:29]

War! What is it good for? Absolutely nothing! / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:27
Ben op zoek naar een noise canceling koptelefoon, over-ear, die niet begint te kraken na enkele weken
Tot nu 2 Sony's geprobeerd, de WH-1000XM3 en de WH-XB910N.
beide begonnen in 1 van de oorschelpen te kraken

Zal ongetwijfeld met het plastic materiaal te maken hebben

Zijn er merken die hier beter in zijn wat dit betreft?

[Voor 5% gewijzigd door Ragnar9999 op 19-03-2022 11:34]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kraken ga je altijd hebben met plastic. Apple Airpods Max zijn gemaakt van staal en aluminium dus als je die aan het kraken krijgt weet in niet wat je aan 't doen bent :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
Is misschien een rare vraag, maar de Apple Airpods Max
Als het mij puur gaat om de noise canceling zonder krakende geluidjes in de headset zelf
Is deze dan te gebruiken zonder Iphone o.i.d.?

(gaat om iemand met de aandoening hyperacusis)

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:33
@Ragnar9999 Google is your friend.
Dat gezegd hebbende, je hoeft natuurlijk geen 500 Euro uit te geven voor kraakvrije koptelefoons. Ik gebruik al een paar jaar bluetooth koptelefoons van Sennheiser (o.a. de PXC550-II die ik overal mee heen zeul), en hoewel die ook grotendeels plastic zijn hoor ik geen piep of kraak

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-01 17:19
Ik zoek een andere hoofdtelefoon. Heb onlangs een tweedehands Beyerdynamic DT770 gekocht maar ik heb teveel last van de treble peak. De HD599 en HD560S van Sennheiser en de Hifiman HE400se lijken me wel kanshebbers. Ik ga de hoofdtelefoon echter ook gebruiken als ik beneden zit, en mijn vrouw op de 1e verdieping TV kijkt. De gesloten DT770 was wat dat betreft prima qua isolatie, maar hoe zou dat met open hoofdtelefoons gaan? Het volume van de TV staat doorgaans niet zo hoog.

Over de aansturing, ik heb nu een Head box S van Pro-ject maar deze zal vooral voor de Hifiman niet voldoende zijn denk ik. Ik lees hier veel goede verhalen over Topping. Zat eerst aan de DX3Pro+ te denken omdat deze gebalanceerd behoorlijk vermogen kan leveren, van 1000 mW x2. Dat is nog meer dan de A30 pro. Nou begreep ik dat ik ook naar de Vrms waarden moet kijken maar ik snap nog niet helemaal hoe ik de tabellen van Topping op hun site moet lezen.

Verder las ik in dit topic nog dit:
RikHouben schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:13:
Ik heb de DX3 pro V2 en van die hoge uitgangsimpedantie is weinig te merken in praktijk.
Momenteel gebruik ik hem als DAC om een A50s aan te sturen. Het enige verschil, dat duidelijk merkbaar is, tussen de headphone output van de DX3pro en de A50s is dat die laatste veel meer power heeft.
Een stack van D50s en A50s lijkt me een zeer goede keuze.
Misschien zijn er nog andere zaken naast uitgangsvermogen waar ik op moet letten? Of is die DX3pro(+) sowieso niet zo geschikt voor hoofdtelefoons die meer power nodig hebben?
Ik ben wat nieuw in dit wereldje...

Edit: bericht aangepast, gaat me nu meer om hoofdtelefoonversterkers

[Voor 68% gewijzigd door musicfreak op 27-03-2022 16:13]

• Themcm076
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 30-06-2022
Ik heb de sony wh-1000xm4 koptelefoon maar ben er niet tevreden over.

Ik zoek een koptelefoon die veel harder kan met beter geluid dan deze

Ook het van je hoofd afzetten dat de koptelefoon gelijk uit gaat bevalt me niet

Welke draadloze koptelefoon raden jullie me aan 99% voor muziek

• musicfreak
Themcm076 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:55:
Ik zoek een koptelefoon die veel harder kan met beter geluid dan deze

Ook het van je hoofd afzetten dat de koptelefoon gelijk uit gaat bevalt me niet
Gebruik je de XM4 met een android telefoon? Dan kan het helpen om bij de ontwikkelaarsopties absoluut volume uit te zetten. Zo kan je het volume van beiden onafhankelijk regelen, en kan je vaak tot een hoger totaalvolume kijken.
Vwb de auto uit functie, ik meen dat dat een functie is die je kan uitschakelen in de app.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Drop heeft momenteel aanbiedingen lopen op een flink aantal interessante headphones. De 58X en 6XX van Sennheiser zijn nog steeds relatief duur, maar de MrSpeakers / DCA koptelefoons zijn wel redelijk goedkoop. Zou bijna de Ether CX bestellen maar vind dat toch net wat te veel geld voor iets wat ik niet eerst kan horen...

Ohja, linkje: https://drop.com/all-communities/drops/audiophile-week

[Voor 10% gewijzigd door Thomas op 21-04-2022 12:46]

• musicfreak
Ik heb inmiddels via Marktplaats een Topping A30 pro hoofdtelefoonversterker gekocht, en test nu drie hoofdtelefoons: de Sennheiser HD599, HD560s en Hifiman HE400se. Wow zeg wat kunnen hoofdtelefoons goed klinken!
Ik ben wat gevoelig voor het miden/hoog gebied en voor hoge tonen in het algemeen, vooral als ik langer luister. Ik luister bewust al op lager volume (wat ik nog best lastig vind ;)).

Zowel de HE400se en 560s klinken vrij helder maar bij de 560s is het middengebied meer aanwezig waardoor ik die minder goed kan hebben. De 599 klinkt vrij donker, en daarbij mis ik detail die de andere twee hoofdtelefoons laten horen.
Ik wil de 599 sowieso houden, en ik denk ook de Hifiman. Maar ik vroeg me af of de A30 pro het hoog wellicht iets meer aanzet dan andere versterkers. Vind zowel de Hifiman als 560s soms wat dun klinken, zou hem dat ook in de versterker kunnen zitten? Ik heb de A30pro met een tulpkabel aangesloten op mijn Bluesound Node streamer trouwens, voor het geval dat relevant is.

[Voor 6% gewijzigd door musicfreak op 24-04-2022 11:35]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

musicfreak schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:22:
Ik heb inmiddels via Marktplaats een Topping A30 pro hoofdtelefoonversterker gekocht, en test nu drie hoofdtelefoons: de Sennheiser HD599, HD560s en Hifiman HE400se. Wow zeg wat kunnen hoofdtelefoons goed klinken!
Ik ben wat gevoelig voor het miden/hoog gebied en voor hoge tonen in het algemeen, vooral als ik langer luister. Ik luister bewust al op lager volume (wat ik nog best lastig vind ;)).

Zowel de HE400se en 560s klinken vrij helder maar bij de 560s is het middengebied meer aanwezig waardoor ik die minder goed kan hebben. De 599 klinkt vrij donker, en daarbij mis ik detail die de andere twee hoofdtelefoons laten horen.
Ik wil de 599 sowieso houden, en ik denk ook de Hifiman. Maar ik vroeg me af of de A30 pro het hoog wellicht iets meer aanzet dan andere versterkers. Vind zowel de Hifiman als 560s soms wat dun klinken, zou hem dat ook in de versterker kunnen zitten? Ik heb de A30pro met een tulpkabel aangesloten op mijn Bluesound Node streamer trouwens, voor het geval dat relevant is.
Gok van niet. De A30pro is heel neutraal, en voor zover ik kan vinden is de DAC in de Bluesound Node meer dan prima. Zowel de HE400 als HD560S zijn vrij ‘koele’ koptelefoons met net wat minder bassweergave. Zou je wel een HD650 of HD6xx (nu in de sale bij Drop) willen aanraden. Die klinkt lekker warm. Je kunt ook met een EQ gaan spelen als je de bende aansluit op een PC.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb een vraagje, momenteel gebruik ik zowel onderweg als bij de PC een Sennheiser PCX-550II. Onderweg via BT en bij de PC via een 3.5mm kabel gekoppeld aan mijn microfoon (Audio-Technica AT-2020USB).

Nu wil ik graag voor bij de PC een andere koptelefoon, omdat ik de Sennheiser niet geschikt vind hiervoor. Ik heb liever een open koptelefoon als ik bij de PC bezig ben. Tevens heb ik een budget van de werkgever gekregen om dergelijke zaken (home office) aan te schaffen.

Als ik nu ga zoeken in de pricewatch met mijn criteria (klik) dan komen er niet zoveel opties uit als ik had verwacht. En daarnaast zijn de meeste slechts bij één of twee winkels te koop. Ik vermoed dus dat ik een heel aantal opties mis.

Zouden jullie me suggesties kunnen doen voor wat er past bij mijn zoekcriteria? Ik sluit hem dus aan op de microfoon, deze heeft als belangrijkste eigenschap voor deze aansluiting dit in de specs staan: "130mW (bij 1kHz, 10%THD, 32Ohm belasting)".

Het budget is ongeveer tot 200 euro, maar kan wat meer worden als dat nodig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Shivs schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:47:
Ik heb een vraagje, momenteel gebruik ik zowel onderweg als bij de PC een Sennheiser PCX-550II. Onderweg via BT en bij de PC via een 3.5mm kabel gekoppeld aan mijn microfoon (Audio-Technica AT-2020USB).

Nu wil ik graag voor bij de PC een andere koptelefoon, omdat ik de Sennheiser niet geschikt vind hiervoor. Ik heb liever een open koptelefoon als ik bij de PC bezig ben. Tevens heb ik een budget van de werkgever gekregen om dergelijke zaken (home office) aan te schaffen.

Als ik nu ga zoeken in de pricewatch met mijn criteria (klik) dan komen er niet zoveel opties uit als ik had verwacht. En daarnaast zijn de meeste slechts bij één of twee winkels te koop. Ik vermoed dus dat ik een heel aantal opties mis.

Zouden jullie me suggesties kunnen doen voor wat er past bij mijn zoekcriteria? Ik sluit hem dus aan op de microfoon, deze heeft als belangrijkste eigenschap voor deze aansluiting dit in de specs staan: "130mW (bij 1kHz, 10%THD, 32Ohm belasting)".

Het budget is ongeveer tot 200 euro, maar kan wat meer worden als dat nodig is.
Weet niet of voor geluidskwaliteit die aansluiting op de microfoon de beste is, maar goed. Snap dat het prettig is om je eigen stem te horen. Het is in ieder geval geen erg krachtige uitgang. Een 300 of 600 ohm koptelefoon wil je daar niet mee aandrijven. W.b.t. de pricewatch; daar mist een boel, al zijn een deel van de koptelefoons die je zoekt ook gewoon geen koptelefoons met afneembare kabel (Grado en veel van Beyerdynamic hebben dat gewoonweg niet).

Ik zou eens een kijkje nemen bij bijvoorbeeld de studio koptelefoon categorie van Thomann (al even gefilterd op relatief lage impendantie en open), ze hebben ook een hifi categorie die deels overlapt.

Zou zelf neigen richting een HD560S of een AKG K701, maar of die optimaal worden aangedreven door die microfoon durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
De behoefte om de koptelefoon aan te sluiten op de microfoon zijn niet gebaseerd op dat ik mezelf wil kunnen horen. Het komt vooral doordat deze via USB mee schakelt naar mijn tweede systeem (KVM in de monitor). Als een aparte USB DAC en koptelefoon beter zouden werken kan dat ook.

De eis daarin is vooral dat het een USB DAC is zodat deze met de KVM werkt.

Is het aan te raden om deze route te bewandelen dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Shivs schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:54:
De behoefte om de koptelefoon aan te sluiten op de microfoon zijn niet gebaseerd op dat ik mezelf wil kunnen horen. Het komt vooral doordat deze via USB mee schakelt naar mijn tweede systeem (KVM in de monitor). Als een aparte USB DAC en koptelefoon beter zouden werken kan dat ook.

De eis daarin is vooral dat het een USB DAC is zodat deze met de KVM werkt.

Is het aan te raden om deze route te bewandelen dan?
Voor zo goed mogelijk geluid wel ja, maar met zo'n 200 euro zou ik in eerste instantie eens investeren in een mooie koptelefoon die in die budget range valt. Een aardige USB DAC is zo gevonden mocht je willen upgraden.

Mijn bescheiden mening is dat een goede koptelefoon nog steeds goed klinkt als je hem niet op een DAC/AMP aansluit. Uitzonderingen daargelaten die echt wat meer power nodig hebben natuurlijk. Ik heb wel eens mijn HiFiMAN Sundara direct in de headphone jack van mijn laptop (Surface Book) geknald en ik moet je zeggen dat zelfs die koptelefoon die 'moeilijk' aan te drijven zou zijn echt prima klinkt. Op basis daarvan zou ik het in jouw situatie daarom ook niet moeilijker maken dan het is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Met een iets opgerekt budget kom ik uit op deze: https://www.thomann.de/intl/beyerdynamic_dt_900_pro_x.htm ik denk dat (hoewel ergens gaan luisteren het beste is) ik er op durf te gokken dat deze me gaat bevallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:41
Sinds kort ben ik in het bezit van een Beyerdynamic DT 770 pro 80ohm hoofdtelefoon. Tot nu toe ben ik er blij mee maar ik denk wel dat een losse hoofdtelefoon versterker de moeite waard zou zijn.

Ik wil hem ook onderweg kunnen gebruiken en bluetooth zou handig zijn als ik op de bank film kijk. Voor dat laatste zou een langere kabel ook wel een mogelijkheid zijn behalve dat mijn HT-versterker (Rotel RSX-1056) geen hoofdtelefoon uitgang heeft.

Zelf zat ik te denken aan de FIIO BTR5 (2021) of de Qudelix 5K. Die zitten qua budget ook wel echt aan het max dat ik uit wil geven eigenlijk. Van de BTR3K ben ik bang dat die net niet genoeg vermogen heeft.
De FIIO BTR5 komt op mij het beste over op de accuduur na. De Qudelix schijnt ook wel goed te zijn maar ik lees wel wisselende verhalen over de bediening en hoe de lange termijn ondersteuning is.

Er zijn wel al een aantal onderdelen onderweg om de DT770 te modden zodat de kabel los kan met een miniXLR aansluiting en zodat ik er naar wens een passende kabel kan aansluiten (balanced/ single ended).

Overigens heeft FIIO zojuist de BTR7 aangekondigd: Facebook linkje.

Dat lijkt ook wel een sjiek apparaatje, maar ze geven ook aan dat hun line-up gewoon de BTR3K, BTR5 en BTR7 word. Dus de BTR7 zal ook wel iets duurder zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
Sinds begin dit jaar eindelijk in het bezit van een 'echte' hoofdtelefoon, de DT 900 Pro X. Destijds zocht ik een hoofdtelefoon voor tijdens het gamen en een beetje muziek. De keuze was toen tussen een Logitech G Pro X (vanwege de microfoon en draadloos), of een DT 900 Pro X. Na beide beluisterd te kunnen hebben was de keuze vrij makkelijk, zelfs voor een leek op audio gebied als ik. :+

Echter vond mijn dochter mijn hoofdtelefoon ook erg fijn zitten terwijl ze op haar Switch speelt. De hippe pokemon hoofdtelefoon die mama ooit had gekocht genoot niet meer haar voorkeur. Een paar dagen terug kwam ik voor een mooie prijs een DT 770 pro 32 Ohm tegen, gelijk gekocht en de oorkussens van nepleer vervangen door velours kussentjes. Deze gaat wel naar mijn dochter, maar heb hem nu nog even in eigen gebruik.

Mochten er mensen zijn die twijfelen tussen de twee (prijsverschil is wel groot), misschien kan ik wel wat vragen voor je beantwoorden.

Ryzen 7 5800X | MSI MAG X570 Tomahawk | RX 6800 XT | 32GB Crucial Ballistix 3800 C16 | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 970 Evo 500GB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | BitFenix Whisper BWG750M

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-01 16:51

TommyGun

Stik er maar in!

Het valt niet mee om te kiezen tussen de...
BOSE QuietComfort 45
BOSE Noise Cancelling Headphones 700
Sony WH-1000XM5

Ik ga 'm voornamelijk gebruiken tijdens vliegreizen; geluid is dus niet het meest belangrijke... comfort wel.

Maar even 8 uur dragen in de winkel is lastig :+ Iemand tips? Verschil in prijs speelt niet mee

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:35
TommyGun schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:23:
BOSE QuietComfort 45
Sony WH-1000XM5

Ik ga 'm voornamelijk gebruiken tijdens vliegreizen; geluid is dus niet het meest belangrijke... comfort wel.

Maar even 8 uur dragen in de winkel is lastig :+ Iemand tips? Verschil in prijs speelt niet mee
Ik zou ook de Sony WH-1000XM4 in overweging nemen, deze is (in tegenstelling tot het vorige model) wel op te vouwen, en heeft dus een veel kleinere case. Bij veel reizen merk je dat verschil wel.

Ik heb alleen ervaring met de oudere Bose (QC25 meen ik), maar de Sony vind ik veel comfortabeler en het geluid is ook beter.

MickBenjamins.com | Twitter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik vind de XM3/4 absoluut niet comfortabel genoeg voor een lange vlucht. Ik krijg er echt zweetoortjes in omdat het synthetische leer precies 0,0 ademt. Van wat ik lees zit de QC45 veel beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Thomas schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:04:
Ik vind de XM3/4 absoluut niet comfortabel genoeg voor een lange vlucht. Ik krijg er echt zweetoortjes in omdat het synthetische leer precies 0,0 ademt. Van wat ik lees zit de QC45 veel beter.
Het hangt ook denk ik een beetje af van je hoofd af waardoor dingen als comfort heel persoonlijk kunnen zijn. Zelf heb ik het snel warm waardoor kunstleren pads ook bij een Bose niet ideaal zijn. Desondanks kan ik wel bevestigen na zowel de XM3 als QC 35 II maanden gebruikt te hebben dat de Bose een stuk comfortabeler zit. Niet alleen minder warm maar ook minder druk op je hoofd. Qua geluid is de Bose net wat meer naar mijn smaak. Meer midden en hoog, laag iets minder boosted.

Als het echt om comfort gaat en een lange tijd gebruik denk ik dat Bose's het wel winnen van Sony's.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:24
TommyGun schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:23:
BOSE QuietComfort 45
Sony WH-1000XM5

Ik heb zowel een QC45 als een 700 in gebruik en ik vind de QC45 toch iets prettiger. De QC45:
  • zit iets comfortabeler doordat hij minder ‘clamped’ en hij lijkt iets lichter te zijn
  • vind ik lekkerder zitten als ik mijn bril op heb dan met de 700
  • heeft knoppen (de ‘touch’ van de 700 werkt wel, maar knoppen werkt bij mij beter)
  • bluetooth lijkt sneller te koppelen
  • is opvouwbaar en dus makkelijker mee te nemen in een tas
  • noisecancelling lijkt niet onder te doen voor de 700

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-01 16:51

TommyGun

Stik er maar in!

terror-oehoe schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:30:
[...]

Ik heb zowel een QC45 als een 700 in gebruik en ik vind de QC45 toch iets prettiger. De QC45:
  • zit iets comfortabeler doordat hij minder ‘clamped’ en hij lijkt iets lichter te zijn
  • vind ik lekkerder zitten als ik mijn bril op heb dan met de 700
  • heeft knoppen (de ‘touch’ van de 700 werkt wel, maar knoppen werkt bij mij beter)
  • bluetooth lijkt sneller te koppelen
  • is opvouwbaar en dus makkelijker mee te nemen in een tas
  • noisecancelling lijkt niet onder te doen voor de 700
Thanks, qua comfort lijkt de QC45 het inderdaad te winnen. Weet ik genoeg :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GS88
  • Laatst online: 24-01 18:09

GS88

π raat

Heb sinds gisteren een 1000XM3.. gebruik em zowel bedraad als draadloos, had hiervoor de h.ear on 2 mini (WH-H700) en ondanks dat het geluid best te doen was vind ik on-ear gewoon onprettiger dan over-ear.

Los van dat ik dit een fijne koptelefoon vind, gaat mijn voorkeur toch uit naar een open over-ear (zoals Sennheiser HD560s of AKG K702 ).. nou zit ik met het volgende: voor algemeen gemak zoek ik een koptelefoon met afneembare kabel zodat audio-bediening en evt. microfoon mogelijk is met een andere kabel.

Nu is mijn vraag: kan zo'n HD560 of een K702 hiernaast ook voorzien worden van een 3.5mm-adapterding waardoor ze ook draadloos werken? (En zo ja: werkt dat een beetje, of is het echt een no-go?)

Rotterdam

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:39

Get!em

Oh die ja!

Ik had vroeger (+/- 20 jaar geleden) al zo'n ipod nano model bluetooth adapter voor in de auto. Werkte prima. Audio streamen van mobiel naar zo'n adapter en die adapter in de 3,5mm aux-plug van de auto.

Die dingen zullen tegenwoordig nog wel kleiner zijn. Volgens mij liggen ze zelfs voor een paar euro bij de action, kun je het eens uitproberen.

(zoek keywords: bluetooth receiver 3,5mm). Zoek eentje met minimaal BT 5.x en een juiste codec voor beste audio. Ben je wel duurder uit uiteraard. En let op batterijduur (als je echt mobiel wil zijn). Sommigen hebben zelfs microfoon.

Bijv: https://www.lifewire.com/...h-audio-receivers-4138227

[Voor 30% gewijzigd door Get!em op 17-05-2022 14:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• musicfreak
Thomas schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:20:
[...]
Gok van niet. De A30pro is heel neutraal, en voor zover ik kan vinden is de DAC in de Bluesound Node meer dan prima. Zowel de HE400 als HD560S zijn vrij ‘koele’ koptelefoons met net wat minder bassweergave. Zou je wel een HD650 of HD6xx (nu in de sale bij Drop) willen aanraden. Die klinkt lekker warm. Je kunt ook met een EQ gaan spelen als je de bende aansluit op een PC.
Het is uiteindelijk toch heel anders gelopen, ik heb de HD599 (en HD560s) niet gehouden en ben qua hoofdtelefoons bij Shure uitgekomen, verder is de Topping A30 pro inmiddels verkocht.

Ik kwam er achter dat ik beter af ben met een gesloten hoofdtelefoon, en Shure maakt betaalbare gesloten hoofdtelefoons. Wilde sowieso de SRH840 beluisteren maar ik zag dat kort geleden de SRH840A was uitgekomen. En ondanks het kleine verschil in typenummer zijn het echt hele andere hoofdtelefoons, zowel qua uiterlijk als qua geluid.

De 840 vond ik veel opzichten fijner: de looks (niet dat gekke kleine draadje naar de oorschelp), het gewicht, en de pasvorm (die van de 840 zijn erg ondiep). Echter ik vond het geluid van de 840 beter, deze eerdere versie klinkt voller en warmer.
En dan helemaal op mijn Denon versterker, ik merkte dat ik de Topping te neutraal vond. Daarbij vind ik het ook wel fijn om iets van toonregeling te hebben. En tsja beide Shure's zijn makkelijk aan te sturen dus daarvoor heb je geen hoofdtelefoon voorversterker nodig. De Topping zorgde wel voor meer detail in het geluid overigens. Ik ben al met al dus voor 100 euro voorlopig klaar, al wil ik nog wel eens kijken naar andere Brainwavs pads. Vond het al met al een interessante zoektocht. En Hifiman houd ik in mijn achterhoofd als ik in de toekomst nog een hoofdtelefoon wil aanschaffen, want die 400SE klonk wel erg goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Waarom zijn er in de USA regelmatig zeer scherpe aanbiedingen en in NL niet :?

Nu bijv. weer de Focal Clear (grijze model) voor slechts USD 890 via headphones.com.

https://www.headphones.co...LE0bFE_fmTvNCUQ%3D.MFzLUb

[Voor 47% gewijzigd door Help!!!! op 23-05-2022 18:40]

PC Specs
Asus CH VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x | Crucial M500 240GB SATA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Shivs schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:04:
Met een iets opgerekt budget kom ik uit op deze: https://www.thomann.de/intl/beyerdynamic_dt_900_pro_x.htm ik denk dat (hoewel ergens gaan luisteren het beste is) ik er op durf te gokken dat deze me gaat bevallen.
Even terugkomen op deze keuze. Ik heb hem inderdaad aangeschaft en toch maar direct een DAC ervoor gezet. De AudioEngine D1 dus ook direct gekocht en dat is geen slechte keuze geweest. Het geluid is formidabel vergeleken met de Sennheisser PCX 550 II.

(flink) Boven budget geshopt dus, maar geen seconde spijt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:34
Inmiddels 4 jaar in het bezit van een B&W P9, ik gebruik hem dagelijks zoals je kan zien. Weten jullie hoe ik het losgelaten hoofdbandleer weer sluitend kan maken?

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• curs_r
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Lasmibalsingh schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:07:
Inmiddels 4 jaar in het bezit van een B&W P9, ik gebruik hem dagelijks zoals je kan zien. Weten jullie hoe ik het losgelaten hoofdbandleer weer sluitend kan maken?
[Afbeelding][Afbeelding]
Misschien bij een kleermaker? Waar ik woon is er ook een leermaker, maar ik gok dat een kleermaker hier wel mee uit de voeten kan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:41
Lasmibalsingh schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:07:
[Afbeelding][Afbeelding]
Als ik zo head-fi bekijk komt het wel vaker voor helaas. Het is overigens niet genaaid, maar gelijmd. Heb je B&W zelf al benaderd?

In aanvulling van @curs_r zou je misschien ook kunnen denken aan schoenmakers of bijvoorbeeld stoffeerderijen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53
Ik heb een JBL live 660nc gekocht en die zou Google assistent moeten ondersteunen.
Maar wat ik ook instel en welke stappen ik ook volg op Google help, ik krijg altijd dezelfde melding "Google assistent not connected" en ook bij apparaten staat in de assistent geen JBL vermeld. Wel Neato en Hue.
Op mijn Android S20 op al mijn google mini's werkt het vlekkeloos.
Dit is best wel irritant.
Weet iemand hoe dit werkt?

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53
Ik heb een Sony WH-1000XM5 gekocht en wil graag voice assistent gebruiken in het Nederlands.
Alles werkt wel maar ik krijg het nooit in het Nederlands werkende.
Als ik bij talen selecteren kijk, staat het NL er gewoon bij maar er wordt ook overal gemeld dat dat niet ondersteund wordt.
Is dit iets anders dan “hey Google?” want dat werkt prima in het Nederlands.
Ik heb al veel stappenplannen gevolgd die Google aanraadt maar ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat, dwz NL, engels werkt wel gewoon.
Wat snap ik niet?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Redblader
  • Laatst online: 26-01 12:30
Ik heb vandaag mijn voorlopige einde van mijn koptelefoon reis bereikt denk ik.

Ik heb de afgelopen jaren verschillende V-Moda koptelefoons gehad, de M80, M100 en momenteel een Crossfade Wireless 2. Ik ben altijd erg tevreden geweest met de geluidskwaliteit maar ik wilde graag iets anders proberen. Ik heb daarom vorig jaar een Sennheiser HD 660S aangeschaft, ik merkte duidelijk dat het geluid hiervan nog beter was, top!

Nu begon het de afgelopen maanden een beetje te kriebelen om een échte high-end koptelefoon te proberen. Als je rondkijkt op Youtube en verschillende fora zie en hoor je overal fantastische verhalen met de meest poëtische omschrijvingen die je maar kan bedenken. Ik heb hier altijd mijn twijfels bij gehad maar ik wilde het toch graag zelf proberen, wat als het écht nog zoveel beter kon?

Ik heb uiteindelijk een Focal Clear MG besteld, een prachtige koptelefoon en hij klinkt ook geweldig.... echter kan ik niet echt stellen dat ik hem 'beter' vind klinken dan mijn Sennheiser HD 660S. Het klinkt zeker anders, op sommige fronten beter. De bass is beter en de soundstage klinkt ook iets ruimer. Daar stond tegenover dat ik sommige vocals alsnog beter vind klinken op de Sennheiser en met wat EQ ben ik ook met de bass van de HD 660S ruim tevreden. Beide gebruikt met mijn iFi Zen Dac V2 overigens.

Uiteindelijk is de enige conclusie die ik kan trekken dat er voor mijn oren veel te weinig verschil is tussen deze koptelefoons om het prijsverschil te kunnen verantwoorden. Wellicht dat mijn gehoor niet zo verfijnd is als de poëten op Head-Fi maar ik denk dat ik voorlopig gewoon vrolijk kan genieten van mijn muziek op mijn Sennheiser, wetende dat er voor mij waarschijnlijk geen 'magisch' hoger niveau geluid te vinden is. :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-01 16:12
Redblader schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 00:27:
dat ik voorlopig gewoon vrolijk kan genieten van mijn muziek op mijn Sennheiser, wetende dat er voor mij waarschijnlijk geen 'magisch' hoger niveau geluid te vinden is. :)
En dat is het belangrijkste, genieten van de muziek. Op een van de audio bijeenkomsten de Sennheiser Orpheus mogen aanhoren, zal het er maar op houden dat het niet iets voor mij is. Zelfde geldt voor de HD 820, de 660S kon mij meer bekoren (beide op een HDV 820 aangesloten).

Naar mijn idee gaat de geluidskwaliteit boven een paar honderd euro zeker niet gelijk op met de kosten en al die hemelse praatjes op Head-Fi etc. neem ik met een zak zout. Een groot gedeelte zit daar volgens mij alleen maar om de zakken te vullen met gesponsorde oordopjes e.d.

Voorlopig nog steeds tevreden met mijn Sennheiser 6xx en Philips X1. Al wil ik nog wel eens de Audeze LCD-2 Classic proberen. Kijken of die net zo bevalt als de GX die ik eerder eens heb beluisterd. Dat was wel echt WOW! :9~

• Inverted_World
Redblader schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 00:27:
Ik heb vandaag mijn voorlopige einde van mijn koptelefoon reis bereikt denk ik.

Ik heb de afgelopen jaren verschillende V-Moda koptelefoons gehad, de M80, M100 en momenteel een Crossfade Wireless 2. Ik ben altijd erg tevreden geweest met de geluidskwaliteit maar ik wilde graag iets anders proberen. Ik heb daarom vorig jaar een Sennheiser HD 660S aangeschaft, ik merkte duidelijk dat het geluid hiervan nog beter was, top!

Nu begon het de afgelopen maanden een beetje te kriebelen om een échte high-end koptelefoon te proberen. Als je rondkijkt op Youtube en verschillende fora zie en hoor je overal fantastische verhalen met de meest poëtische omschrijvingen die je maar kan bedenken. Ik heb hier altijd mijn twijfels bij gehad maar ik wilde het toch graag zelf proberen, wat als het écht nog zoveel beter kon?

Ik heb uiteindelijk een Focal Clear MG besteld, een prachtige koptelefoon en hij klinkt ook geweldig.... echter kan ik niet echt stellen dat ik hem 'beter' vind klinken dan mijn Sennheiser HD 660S. Het klinkt zeker anders, op sommige fronten beter. De bass is beter en de soundstage klinkt ook iets ruimer. Daar stond tegenover dat ik sommige vocals alsnog beter vind klinken op de Sennheiser en met wat EQ ben ik ook met de bass van de HD 660S ruim tevreden. Beide gebruikt met mijn iFi Zen Dac V2 overigens.

Uiteindelijk is de enige conclusie die ik kan trekken dat er voor mijn oren veel te weinig verschil is tussen deze koptelefoons om het prijsverschil te kunnen verantwoorden. Wellicht dat mijn gehoor niet zo verfijnd is als de poëten op Head-Fi maar ik denk dat ik voorlopig gewoon vrolijk kan genieten van mijn muziek op mijn Sennheiser, wetende dat er voor mij waarschijnlijk geen 'magisch' hoger niveau geluid te vinden is. :)
Ik vond de Focal lijn persoonlijk wat saai (of lees, ik vond de Elegia echt een ontzettend waardeloos ding). Misschien ook eens kijken naar Hifiman? Of gewoon eens gaan luisteren bij Ears Unlimited in Delft. (Echt een aanrader). Zelf daar de Hifiman Ananda BT voor thuis wanneer het wat stiller is. En een Dan Clark Audio Aeon 2 noire voor in luidruchtige omgeving. Beide een vrij ruime soundstage, wel een totaal verschillend geluid, maar ik vind het prettig.

Aan de andere kant, de centen in de portomonnee houden kan ook geen kwaad natuurlijk :P
maniac2003 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:46:
[...]

Naar mijn idee gaat de geluidskwaliteit boven een paar honderd euro zeker niet gelijk op met de kosten en al die hemelse praatjes op Head-Fi etc.
En dit mag sowieso logisch zijn inderdaad ja. Ik heb zelf blind wat hoofdtelefoons op gehad in de 1000-2500 range en kon echt niet raden welke de duurste zou zijn of iets. Het verschil tussen 250,- en 500,- is al groot, tussen 500,- en 1000,- ook. Maar voor mij is alles wat daar ver boven komt niet echt de investering meer waard in hoofdtelefoon-land. Hifi an sich is dan een ander verhaal.

[Voor 12% gewijzigd door Inverted_World op 14-06-2022 10:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Topping heeft een update van de populaire A90 uitgebracht:

ASR: Topping A90 Discrete Review (Headphone Amp & Preamp)

Aantal goede verbeteringen echter de toggle switches voor gain en Headphone/line out missen helaas. Dit gaat nu via een remote.

Ik gebruik de amp alleen vanachter mijn bureau en ben groot fan van toggle switches. Zit niet te wachten op extra clutter op mijn bureau.

PC Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Help!!!! schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:01:
Topping heeft een update van de populaire A90 uitgebracht:

ASR: Topping A90 Discrete Review (Headphone Amp & Preamp)

Aantal goede verbeteringen echter de switches voor gain en Headphone/line out missen helaas. Dit gaat nu via een remote.

Ik gebruik de amp alleen vanachter mijn bureau en ben groot fan van switches. Zit niet te wachten op extra clutter op mijn bureau.
Hier ook absoluut geen fan van remotes. Jammer van de keuze.

• Vetzak
  • Laatst online: 15-01 02:29
Kan iemand goede budget IEMs (voor zover je die in het budget segment van 50 piek IEMs mag noemen) aanraden?

Ik heb kortgeleden een iFi ZEN DAC gehaald met de HiFiMAN HE400se, mijn allereerste echte open-back studio koptelefoon met bijpassend DAC, en voor de grap stopte ik een keer goedkope Philips oortjes van de Action in die DAC om te kijken hoe die zouden klinken op zo'n DAC. En man wat stond ik voor een verrassing...

Nu ik met de zomer al mijn ramen open heb staan gebruik ik eigenlijk liever niet een open-back koptelefoon die het geluid voor 90% weer op straat gooit, en wat lekt het minste geluid? In-Ears.

Ik heb al een set Sony WF-XB700's voor de simpelere playlists on the go, het gaat in dit geval dus echt om neutrale weergave voor thuisgebruik.

Nu hoor ik overal andere verhalen, maar Fiio's KZ lijn lijkt bij iedereen in de smaak te vallen, vooral vanwege de prijs.

Ik heb alleen geen idee wat andere budget alternatieven zijn, dat dan ook bij voorkeur nog bij Bol te bestellen valt, als je een goede alternatief hebt laat het weten!

• Fordox
  • Laatst online: 20-01 12:26

Fordox

00101010

Vetzak schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:47:
Kan iemand goede budget IEMs (voor zover je die in het budget segment van 50 piek IEMs mag noemen) aanraden?

Ik heb kortgeleden een iFi ZEN DAC gehaald met de HiFiMAN HE400se, mijn allereerste echte open-back studio koptelefoon met bijpassend DAC, en voor de grap stopte ik een keer goedkope Philips oortjes van de Action in die DAC om te kijken hoe die zouden klinken op zo'n DAC. En man wat stond ik voor een verrassing...

Nu ik met de zomer al mijn ramen open heb staan gebruik ik eigenlijk liever niet een open-back koptelefoon die het geluid voor 90% weer op straat gooit, en wat lekt het minste geluid? In-Ears.

Ik heb al een set Sony WF-XB700's voor de simpelere playlists on the go, het gaat in dit geval dus echt om neutrale weergave voor thuisgebruik.

Nu hoor ik overal andere verhalen, maar Fiio's KZ lijn lijkt bij iedereen in de smaak te vallen, vooral vanwege de prijs.

Ik heb alleen geen idee wat andere budget alternatieven zijn, dat dan ook bij voorkeur nog bij Bol te bestellen valt, als je een goede alternatief hebt laat het weten!
Er is een ander topic voor IEM's. Maar om je een antwoord te geven, kijk in deze lijst:
https://crinacle.com/rankings/iems/
Een paar suggesties uit die lijst;
* Moondrop Chu
* Etymotic ER2SE of ER2XR
* Tin T2 plus

KZ is ook een prima merk (dit is niet FiiO) voor niet teveel geld. FiiO is niet heel populair onder de audiofielen want ze zijn 'average', maar ze presteren best prima.
Helaas zijn de meeste IEM's die zo populair zijn niet breed verkrijgbaar in NL. Hierdoor kwam ik zelf uit op de FiiO FD3, waar ik best tevreden mee ben.

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• Aramiss
  • Laatst online: 19:01
Vetzak schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:47:

Moondrop CHU voor 20 euro via Amazon. Verzending duurde ongeveer 2,5 week wat snel is in deze tijd. Oortjes worden verstuurd vanuit Shenzen en in China is het afgelopen tijd chaos vanwege COVID.

Betreft de oortjes ze zijn neutraal en echt prachtig geluid. Je verwacht dat deze oortjes vele malen duurder zijn.
De expert op IEM gebied heeft er een review over gemaakt (Crinacle). Link naar lijst met andere IEM’s
https://crinacle.com/rankings/iems/

PSN: dixeN1337

• Themcm076
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 30-06-2022
Hallo wie kan mij helpen ?

Ik ben opzoek naar een hele goede gaming headset die voor zowel de xbox series x werkt als muziek op mijn android telefoon

Eisen!

Draadloos
Geen dongel dat je iedere keer moet switchen door kabels
Noise canceling
Super geluid voor zowel muziek als gamen zoals voetstappen etc
Ik wil niet dat ik me eigen hoor

• DJ_Dritt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-10-2022
Hallo allemaal!

Ik zoek een goede koptelefoon met gesloten klankkast om aan te kunnen sluiten op mijn nieuwe digitale piano (Roland HP704). Op de langere termijn wil ik met dezelfde koptelefoon ook een beetje geluid kunnen mixen, maar daar niet hele professionele apparatuur bij gebruiken (gewoon op mijn laptop zat ik aan te denken).

Ik kom tot dusver uit op de Beyerdynamic DT 770 Pro. Ik twijfel echter tussen de 32 Ohms en 250 Ohms versie.

Online heb ik gelezen dat voor een digitale piano de 32 Ohms versie wordt aangeraden, maar ik lees ook op diverse plekken dat, mits aangesloten op een versterker, de 250 Ohms versie beter klinkt.

Wat kan ik nou het beste doen? Voor de 32 Ohms versie gaan of toch 250 Ohms met versterker?

Als ik een versterker erbij neem, dan wil ik wel iets wat erg klein en handzaam is (niet dat ik ook nog een bak van een versterker ergens in mijn woonkamer kwijt moet) en ook betaalbaar.

Wie heeft hier nuttig advies over? Ik zou dat erg op prijs stellen. Alvast vriendelijk bedankt!

EDIT: @RikHouben en @henri8096 Dank je voor jullie antwoord!

[Voor 1% gewijzigd door DJ_Dritt op 02-07-2022 17:07. Reden: bedankje aan RikHouben en henri8096]

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-01 13:20
DJ_Dritt schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:14:
Hallo allemaal!

Ik zoek een goede koptelefoon met gesloten klankkast om aan te kunnen sluiten op mijn nieuwe digitale piano (Roland HP704). Op de langere termijn wil ik met dezelfde koptelefoon ook een beetje geluid kunnen mixen, maar daar niet hele professionele apparatuur bij gebruiken (gewoon op mijn laptop zat ik aan te denken).

Ik kom tot dusver uit op de Beyerdynamic DT 770 Pro. Ik twijfel echter tussen de 32 Ohms en 250 Ohms versie.

Online heb ik gelezen dat voor een digitale piano de 32 Ohms versie wordt aangeraden, maar ik lees ook op diverse plekken dat, mits aangesloten op een versterker, de 250 Ohms versie beter klinkt.

Wat kan ik nou het beste doen? Voor de 32 Ohms versie gaan of toch 250 Ohms met versterker?

Als ik een versterker erbij neem, dan wil ik wel iets wat erg klein en handzaam is (niet dat ik ook nog een bak van een versterker ergens in mijn woonkamer kwijt moet) en ook betaalbaar.

Wie heeft hier nuttig advies over? Ik zou dat erg op prijs stellen. Alvast vriendelijk bedankt!
De DT770 is zeker geen slechte koptelefoon. Hij heeft wel wat gebreken wat de klank betreft maar over het algemeen zou ik 'm voor de prijs toch wel goed durven noemen. Wat de bouwkwaliteit betreft scoort ie erg hoog naar mijn ervaring. Wat comfort betreft is ie voor mij iets minder (ik heb een klein hoofd) maar voor de meerderheid zou die wel echt goed moeten zitten.
Of de 32 Ohm of the 250 Ohm versie het meest geschikt is ligt erg aan de versterker die in je digitale piano zit. Als de uitgangsimpedantie van die versterker erg hoog is zou ik niet voor de 32 Ohm gaan. Indien die lager dan ~3 Ohm is kan je zonder problemen voor de 32 Ohm gaan. Probleem met de 250Ohm versie zou kunnen zijn dat de uitgangsspanning van de interne versterker niet hoog genoeg gaat om de koptelefoon luid aan te sturen.

Een betere koptelefoon zou de AKG K371 kunnen zijn. Die klinkt neutraler dan een DT770. Het probleem met dat model is dat je een beetje geluk moet hebben met de bouwkwaliteit. Sommigen vinden de oorkussens ook niet zo prettig als die van de Beyerdynamic.

Een losse koptelefoonversterker van heel goede kwaliteit hoeft helemaal niet groot of duur te zijn. Voor een desktop toestel kan je eens kijken naar een Topping L30, SMSL SH-6 of een Sabaj A10H of iets in die richting.
Die hebben ruim voldoende vermogen, zijn compact en hebben geen eigen klank (lage ruis, erg lage THD, vlakke frequentie curve).

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Themcm076 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 04:01:
Hallo wie kan mij helpen ?

Ik ben opzoek naar een hele goede gaming headset die voor zowel de xbox series x werkt als muziek op mijn android telefoon

Eisen!

Draadloos
Geen dongel dat je iedere keer moet switchen door kabels
Noise canceling
Super geluid voor zowel muziek als gamen zoals voetstappen etc
Ik wil niet dat ik me eigen hoor
Wat is je budget?

De Bang & Olufsen Portal is voor zover ik weet een van de betere / beste koptelefoons die je i.c.m. een Xbox kunt gebruiken, en ziet er ook nog eens normaal uit. Nu relatief goedkoop te krijgen bij HiFi Klubben:
https://www.hifiklubben.n...sn82-xApawbxoCFZIQAvD_BwE

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 15:28

henri8096

BIM is not a software!

DJ_Dritt schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:14:
Hallo allemaal!

EDIT: @RikHouben Dank je voor je antwoord!
De DT-770 pro is er ook nog in een 80Ohms versie welke door een laptop en je piano ook nog goed aan te sturen is en waar je nog net geen versterker voor nodig hebt.

Die versterkers zijn er overigens al voor een paar tientjes, de vraag is wat het met de geluidskwaliteit doet . . . .
En let op de 32ohm heeft een rechte kabel van 1.6m, de 80ohm een rechte kabel van 3m en de 250ohm een gekrulde (spiraal) kabel van 3m

--iRacing Profiel-- --Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Moondrop heeft zojuist een teaser voor hun eerste over ear headphone geplaatst; https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Een elektrostaat, planar en dynamische koptelefoon dus (1000, 600 en 300 dollar). Vind ze er mooi uitzien. Afhankelijk van hoe ze worden ontvangen lijkt de planar (Venus) me wel wat. Prachtig design.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-01 16:48
Je kent dat gevoel vast wel: Er is zoveel moois op de markt, maar je gaat niks nieuws kopen, want je hebt immers al fijn spul in huis.
Vandaag heeft dat 'probleem' zichzelf opgelost. M'n Bowers & Wilkins P7 liep al een tijdje te hinkelen, maar vandaag heeft hij toch echt z'n laatste adem uitgeblazen. Het volume werd aan 1 kant steeds zachter, nu was de boel echt dood. Ik heb de boel uit elkaar gehad en het is geen simpele kabelbreuk o.i.d.
Toch jammer, hij was denk ik een jaar of 5 oud.
Opsturen is altijd nog een optie, maar ik denk dat ik deze mogelijkheid maar ga gebruiken om iets moois nieuws uit te zoeken.
Om te beginnen maar eens dit topic doorbladeren

To be continued

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Arfalas schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:40:
Je kent dat gevoel vast wel: Er is zoveel moois op de markt, maar je gaat niks nieuws kopen, want je hebt immers al fijn spul in huis.
Vandaag heeft dat 'probleem' zichzelf opgelost. M'n Bowers & Wilkins P7 liep al een tijdje te hinkelen, maar vandaag heeft hij toch echt z'n laatste adem uitgeblazen. Het volume werd aan 1 kant steeds zachter, nu was de boel echt dood. Ik heb de boel uit elkaar gehad en het is geen simpele kabelbreuk o.i.d.
Toch jammer, hij was denk ik een jaar of 5 oud.
Opsturen is altijd nog een optie, maar ik denk dat ik deze mogelijkheid maar ga gebruiken om iets moois nieuws uit te zoeken.
Om te beginnen maar eens dit topic doorbladeren

To be continued
Je hebt een (goed) excuus gevonden 😋👍

PC Specs

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:02
Zijn er hier ook mensen bekend met Austrian Audio? Ik weet dat het een bedrijf is van oud-medewerkers van AKG en kwam er bij terecht omdat ik op zoek ben naar een nieuwe koptelefoon zonder BT oid, dus met enkel een kabel voor een budget van zo'n 100€. Hij komt dan te hangen aan mijn Fiio BTR3K DAC.

Ik kwam al browsend de Austrian Audio HI-X15 tegen als award winner bij WhatHifi en lees wel meer enthousiaste reviews, maar ook een paar beduidend mindere. Aangezien het een merk is wat ik verder niet ken, vroeg ik me af of er hier mensen met ervaring er mee zijn.

edit: Uiteindelijk maar gewoon besteld om zelf te luisteren en ik sluit me aan bjj de positieve reviews. :)

[Voor 8% gewijzigd door Aziraphale op 17-07-2022 14:19]

3120WP Omnik, 4825WP SolarEdge en verwarmen met een Elga.

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:16

Szwoar

En door

Hoi allemaal!

Na jaren een HyperX Cloud 2 gehad te hebben, heb ik besloten om voor nieuwe headphones te gaan. Een microfoon heb ik los, dus een headset met microfoon is niet langer nodig. Uiteindelijk ben ik bij de Beyerdynamic DT 990 PRO uitgekomen en heb ik deze besteld.

Ik lees echter dat er wellicht een headphone amp nodig is om deze headphones aan te sturen. Zelf heb ik een X570 moederbord met een Realtek ALC1200 AMP, maar ook een Scarlett Solo 3rd gen. Als ik op internet lees zie ik voor beide opties verschillende verhalen, met vaak het punt dat het volume van de headphones niet geweldig gaat zijn.

Mijn vraag is, wat denken jullie? Uiteraard ga ik het ervaren zodra ik de headphones uitprobeer, maar ik was benieuwd wat jullie denken en of het dus wellicht toch nodig is om ook een amp aan te schaffen.

Alvast bedankt voor de input!

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat een speciale versterker nodig zou zijn wordt vaak nogal overdreven.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 31 juli 2022 @ 03:18:
Dat een speciale versterker nodig zou zijn wordt vaak nogal overdreven.
Nodig is een groot woord denk ik, dat een koptelefoon beter kan klinken met een goede DAC/amp geloof ik wel in.
Szwoar schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:25:

Ik lees echter dat er wellicht een headphone amp nodig is om deze headphones aan te sturen. Zelf heb ik een X570 moederbord met een Realtek ALC1200 AMP, maar ook een Scarlett Solo 3rd gen. Als ik op internet lees zie ik voor beide opties verschillende verhalen, met vaak het punt dat het volume van de headphones niet geweldig gaat zijn.

Mijn vraag is, wat denken jullie? Uiteraard ga ik het ervaren zodra ik de headphones uitprobeer, maar ik was benieuwd wat jullie denken en of het dus wellicht toch nodig is om ook een amp aan te schaffen.
Voor ik een losse DAC en versterker haalde draaide ik tijdenlang op dezelfde Scarlett Solo, die werkte een stuk beter dan een ASUS Xonar Essence STX II en niet veel slechter dan een Schitt Maximus/Modius combinatie. Zou je aanraden om de koptelefoon met zowel je moederbord en die Scarlett te proberen om te bepalen of je verschil merkt. Zo ja kies je de beste optie met eventueel nog later een verdere upgrademogelijkheid, zo nee zal het voor jou en deze koptelefoon niet zoveel uit maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hoi allemaal!

Na jaren een HyperX Cloud 2 gehad te hebben, heb ik besloten om voor nieuwe headphones te gaan. Een microfoon heb ik los, dus een headset met microfoon is niet langer nodig. Uiteindelijk ben ik bij de Beyerdynamic DT 990 PRO uitgekomen en heb ik deze besteld.

Uit mijn hoofd is jouw Beyer wel wat meer veeleisend wat betreft benodigd vermogen.

Uiteindelijk is een losse DAC/AMP qua kwaliteit en vermogen redelijk makkelijk beter dan een mobo oplossing (alhoewel mobo oplossingen echt niet persé slecht meer zijn). Zeker tegenwoordig. Merken als Topping etc. leveren voor zeer betaalbare prijzen geweldige objectieve performance. Op https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?reviews/ kun je goede objectieve (men baseert zich op metingen) reviews vinden.

Lekker gewoon eerst je huidige oplossingen proberen en als dat niet aan je wensen voldoet dan kun je altijd nog meer investeren.

PC Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-01 17:54
Ik heb zojuist een Sony 1000XM4 gehaald, na ongeveer 5 jaar te hebben gedaan met een Sony WH700N (hij doet het nog). Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit en NC.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arfalas
NC is heel fijn. Qua geluid kan het wel wat EQ gebruiken. Hij is nogal bass heavy.

Maar ik gok dat de meeste mensen de xm4 kopen voor de NC

• vlaaing peerd
Hoi allemaal!

Voor een enkele koptelefoon om te luisteren zou ik eentje met lagere impendatie nemen. Dan heb je ook niet zoveel versterking nodig. De Beyerdynamic DT990 Pro is er ook in een 32/80 Ohm versie bijvoorbeeld.

ik vermoed dat je koptelefoon inderdaad erg zacht zal klinken, misschien dat je 'm om kan ruilen voor de 32 of 80Ohm versie? Zeker als je'm ook eens wil gebruiken op je smartphone of een portable speler is dat aan te raden

Wat kwaliteit betreft denk ik dat je beter af bent met luisteren via de Focusrite geluidskaart, hoewel onboard ook wel wat beter is geworden de laatste jaren.

Dit is bv de output van de DT880 ,et verschillende impendanties:

De reden dat "Pro" een hogere impendantie heeft is voornamelijk om meerdere koptelefoons tegelijkertijd op een versterker/mengpaneel aan te sluiten, iets wat in de thuisluistersituatie niet snel zal voorkomen.

EDIT: Van de focusrite site:
- For all 1st Gen, 2nd Gen, and 3rd Gen Bus-Powered Scarlett interfaces (Solo, 2i2, 2i4, and 4i4), iTrack Solo and Saffire 6 USB look for headphones with a maximum impedance of 200 ohms.
Je geluidskaart is dus niet sterk genoeg voor 600Ohm, maar 600Ohm is ook redelijk overbodig in de thuissituatie.

[Voor 28% gewijzigd door vlaaing peerd op 01-08-2022 10:38]

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:16

Szwoar

En door

Bedankt voor alle reacties! Heb de headphones zojuist aangesloten en geprobeerd (voordelen van thuiswerken) en ik moet zeggen dat het lage volume mij alles meevalt.

Met de "Monitor" maximaal opengedraaid op mijn Scarlett Solo heb ik binnen Windows voldoende headroom en op vol volume is muziek/film dusdanig hard dat mijn oren dat toch niet lang vol zouden houden. Ik denk dat het voor mij voorlopig ook niet nodig is om een headphone AMP te halen, aangezien dit ruim lijkt te voldoen.

Super tevreden over de geluidskwaliteit ook. Heb met behulp van EqualizerAPO en Peace een profiel ingesteld om de hoge tonen wat af te vlakken, maar voor de rest klinkt het echt super. Ik hoor backing vocals en dingen in nummers die ik eerder nog nooit heb gehoord.

Nogmaals bedankt voor het meedenken :)

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• Arfalas
Goed, ik eens in de materie gedoken en heb een luisterafspraak gemaakt bij wifimedia in arnhem. Wat ik zo zie zouden die een heleboel (high end) hoofdtelefoons hebben. De verkoper aan de telefoon klonk ook al behulpzaam

Wat ik eigenlijk zoek, weet ik nog niet, dus ik hoop het daar te gaan ervaren. Afgaan op internet reviews geeft natuurlijk maar een beperkt beeld. Ik kom dus van een -inmiddels overleden- B&W P7

Modellen die ik wel zou willen testen zijn bijvoorbeeld de sennheiser HD650/600, Hifiman Sundara, maar ook meer high end zoals een Hifiman Arya, Focal Clear of een HD800s. (ik heb niet een vooraf gesteld budget, maar hoger dan dat hoeft ook weer niet)

Hebben jullie nog modellen waarvan je zegt: Ja, die moet je een keer gehoord hebben?
En wellicht nog tips waarop je moet letten met beoordelen?

Thanks!

• vlaaing peerd
Arfalas schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:54:

Hebben jullie nog modellen waarvan je zegt: Ja, die moet je een keer gehoord hebben?

Thanks!
Hedd Audio, Ollo Audio, Beyerdynamic, AKG, Neumann, Shure en Mackie maken erg fijne koptelefoons in deze range, zeker de moeite waard om even naar te kijken.

Hoe je moet beoordelen is afhankelijk wat je ermee gaat doen. Voor gewoon muziek luisteren zou ik allereerst gewoon luisteren of ze prettig klinken. Sommigen houden van bassheavy, anderen weer niet, dat zijn echt persoonlijke voorkeuren.

Let vooral op luistermoeheid. De Focal Clear en Sennheisers kunnen bijvoorbeeld nogal helder klinken, maar dat kan na langere tijd luisteren wel vermoeiend worden.

Draagcomfort is ook belangrijk, als je oren 2 uur lang geplet worden is ook niet prettig.

Kijk ook of je specifiek een gesloten, open of half open koptelefoon wil.

Open koptelefoons hebben -doorgaans- accuratere weergave, maar lekken natuurlijk meer van binnen naar buiten en andersom. Gebruik je 'm veel en publique, dan is gesloten wellicht weer een betere keus. Ik neem aan dat hier ook wel iets over in de topicstart staat en raad aan de TS even door te nemen.

• Arfalas
Thanks, ik neem ze mee in de vergelijking morgen.
Ja, vergeten te melden, maar ik ga hem uitsluitend binnen gebruiken. 90% aan de pc, in een stille hobbykamer, en voornamelijk voor muziek, dus ik neig naar een open model. Nu heb ik daar -nog- geen ervaring mee, dus ik ga het meemaken

[Voor 5% gewijzigd door Arfalas op 09-08-2022 09:55]

• maertenr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:05
Arfalas schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:54:
Goed, ik eens in de materie gedoken en heb een luisterafspraak gemaakt bij wifimedia in arnhem. Wat ik zo zie zouden die een heleboel (high end) hoofdtelefoons hebben. De verkoper aan de telefoon klonk ook al behulpzaam

Wat ik eigenlijk zoek, weet ik nog niet, dus ik hoop het daar te gaan ervaren. Afgaan op internet reviews geeft natuurlijk maar een beperkt beeld. Ik kom dus van een -inmiddels overleden- B&W P7

Modellen die ik wel zou willen testen zijn bijvoorbeeld de sennheiser HD650/600, Hifiman Sundara, maar ook meer high end zoals een Hifiman Arya, Focal Clear of een HD800s. (ik heb niet een vooraf gesteld budget, maar hoger dan dat hoeft ook weer niet)

Thanks!
Wifimedia is een goede zaak voor audio, makkelijk vergelijken en prettig advies. Zelf ook een aantal koptelefoons vergeleken (niet bij wifimedia) zoals de HD600, DT1770 PRO, maar uiteindelijk een sterke voorkeur voor de Sundara:

Maar ga vooral luisteren en vergelijken, wat is je bron? (versterker/dac/direct op pc etc) :)

[Voor 6% gewijzigd door maertenr op 09-08-2022 10:35]

• Arfalas
maertenr schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:31:
[...]

Maar ga vooral luisteren en vergelijken, wat is je bron? (versterker/dac/direct op pc etc) :)
Zeker, het uitzoeken en vergelijken is ook deel van de lol natuurlijk
Nu heb ik een dragonfly black dac op de pc aangesloten. De muziek die ik veel luister heb ik in flac- van een cd geript of via bandcamp oid. Maar ik heb ook nog een zwik oudere mp3tjes in varierende kwaliteit ertussen staan. Ik snap dat die, zeker met betere gear, steeds matiger kunnen klinken.

Wellicht is die dragonfly voldoende, wellicht komt er een chiquere oplossing als dat 'nodig' is.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Arfalas Ik zou een gevarieerd niet te lang lijstje maken van muziek die je goed kent. Dan heb je tenminste een referentiekader.

"~Objectief" Luisteren in de winkel vind ik nog best lastig, vreemde omgeving, vreemde spullen etc..

PC Specs

• maertenr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:05
Arfalas schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Zeker, het uitzoeken en vergelijken is ook deel van de lol natuurlijk
Nu heb ik een dragonfly black dac op de pc aangesloten. De muziek die ik veel luister heb ik in flac- van een cd geript of via bandcamp oid. Maar ik heb ook nog een zwik oudere mp3tjes in varierende kwaliteit ertussen staan. Ik snap dat die, zeker met betere gear, steeds matiger kunnen klinken.

Wellicht is die dragonfly voldoende, wellicht komt er een chiquere oplossing als dat 'nodig' is.
Ja die dragonfly zal voor sommige koptelefoons wel voldoende power hebben, maar voor sommige koptelefoons ook niet. Ik denk dat dat bij een Sundara al lastig gaat worden, het werkt natuurlijk wel maar de geluidskwaliteit is dan gewoon minder.

Ik denk dat al je high end opties genadeloos zijn voor mp3s van wisselende kwaliteit ;)

[Voor 9% gewijzigd door maertenr op 09-08-2022 11:14]

• vlaaing peerd
Arfalas schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

en:
maertenr schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:10:
[...]

Ja die dragonfly zal voor sommige koptelefoons wel voldoende power hebben, maar voor sommige koptelefoons ook niet. Ik denk dat dat bij een Sundara al lastig gaat worden, het werkt natuurlijk wel maar de geluidskwaliteit is dan gewoon minder.
Dragonfly kan prima koptelefoons aan met een impendantie van 32 tot 60 Ohm, inderdaad op letten bij de aanschaf. Een hogere impendantie zal leiden tot een lagere output volume. Dat het de geluidskwaliteit beinvloedt is echter niet waar.

Voor thuis luisteren heb je geen hoge impendantie koptelefoon nodig, het zijn fabels dat deze 'beter' zijn. het klopt dat in (semi) professionele audio hogere impendanties voorkomen, maar het voornaamste nut is om ermee op een enkele versterker, meerdere koptelefoons aan te kunnen sluiten.

Als je bovendien óók nog 's afentoe je koptelefoon op een batterij/accu gevoedde mediaspeler aan wilt sluiten (laptops/smartphones/iPods), moet je hoge impendanties helemaal vermijden.

EDIT: Ik zie net dat er een 'RED' versie is van de Dragonfly, deze kan tot 300Ohm nog genoeg power leveren.

[Voor 4% gewijzigd door vlaaing peerd op 09-08-2022 11:34]

• vlaaing peerd
maertenr schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:10:
[...]

Ik denk dat al je high end opties genadeloos zijn voor mp3s van wisselende kwaliteit ;)
Dat zal wel meevallen denk ik.
Pagina: 1 ... 119 120 121 Laatste

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee