Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Als je BT headphones wil gebruiken voor gaming kan je dat nu al direct afraden. Er zit net een beetje lag in. Dan zou je hem bekabeld moeten aansluiten. Ik ben zelf geen fan van de Sony's. Toen ik ze kocht (XM3's) vond ik ze wel oke maar sindsdien in de koptelefoon audiofielen wereld beland. Ze zitten IMO niet lekker (te weinig ruimte voor oren, en ze zorgen bij mij voor veel zweet), en klinken maar zo-zo.

Ga eens bij een audiozaak langs om daar te testen. Genoeg bluetooth koptelefoons op de markt die je ook met kabel kunt aansluiten. O.a. Dali, B&W, Sennheiser maken interessante alternatieven voor de WH1000XM4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Bekabeld aansluiten koppelt de DAC in die koptelefoons af. Je leest wel vaker dat hij dan beduidend minder klinkt. Nee, maar daarom ook dat ik sterk mijn twijfels heb aan zo'n oplossing.

Wireless headphones voor thuis, ik moet het opgeven dat daar goede oplossingen voor zijn.

Maar goed, bedraad dan. Wat zijn dan wel de opties? Beyerdynamic MX300 V2 of andere closed backs met een modmic erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Modmic is leuk maar een alternatief kan ook een aparte microfoon aan een microfoonarm zijn zoals deze: https://fifinemicrophone....-volume-control-k669-669b

Dan ben je, tezamen met de arm, voor 60 euro klaar en heb je een heel flexibele oplossing. Ik heb een tijdje getwijfeld of ik dit wilde maar gebruik het nu een jaartje en ben er zeer tevreden mee. Kwaliteit is meer dan prima en het is gewoon plug & play. Je moet enkel in de microfoon praten dus als je veel rond loopt is het wat minder praktisch.

Voor mij was het alternatief een wireless Modmic maar die is duurder, moet opgeladen worden en heeft wat mij betreft weinig voordelen boven dit. Met andere keuzes zit je vast aan een extra draad die vaak niet naar je headphone AMP gaat maar naar je pc zelf (Modmic) of moet je weer een compatible headset hebben (V-Moda BoomPro).

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dilemma.
Daarnaast kijk ik naar de Beyerdynamic MX300 V2.
Ik heb een Beyerdynamic MMX300v2 en dat is een uitstekend ding. Een van de beste headset mics die je kunt krijgen ook. Ik gebruik de mic overigens niet zo vaak meer want ik heb sindsdien ook een serieuzere mic op een arm gekocht, maar dat terzijde.

En hij is niet draadloos natuurlijk, maar game-specifieke dingen als de Arctis die je al hebt zijn daar eigenlijk je enige optie want Bluetooth heeft daar dikke nadelen voor. Ten eerste de latency en ten tweede als je de mic op een BT headset gebruikt gaat je geluidskwaliteit voor zowel de mic als je eigen gehoor naar niveau PTT in de jaren '80. Die Arctis gebruikt dan ook een eigen wireless protocol.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 18-01-2022 12:27 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Tsurany schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:12:
Modmic is leuk maar een alternatief kan ook een aparte microfoon aan een microfoonarm zijn zoals deze: https://fifinemicrophone....-volume-control-k669-669b

Dan ben je, tezamen met de arm, voor 60 euro klaar en heb je een heel flexibele oplossing. Ik heb een tijdje getwijfeld of ik dit wilde maar gebruik het nu een jaartje en ben er zeer tevreden mee. Kwaliteit is meer dan prima en het is gewoon plug & play. Je moet enkel in de microfoon praten dus als je veel rond loopt is het wat minder praktisch.
Voor bij mijn laptop aan de eettafel lijkt mij dat persoonlijk niks. Ik had toen ik nog een desktop had een Blue microfoon en was daar erg tevreden over,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
CyBeR schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Dilemma.

[...]

Ik heb een Beyerdynamic MMX300v2 en dat is een uitstekend ding. Een van de beste headset mics die je kunt krijgen ook. Ik gebruik de mic overigens niet zo vaak meer want ik heb sindsdien ook een serieuzere mic op een arm gekocht, maar dat terzijde.
Ik neig ook heel sterk naar die Beyerdynamic. Voor €225,- een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Een DAC toevoegen is overigens nooit een slecht idee. Zelfs een Apple dongle is vaak al een flinke upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:54:
Elke koptelefoon produceert inderdaad stereo, maar met een goede binaural opname kunnen koptelefoons best overtuigend surround neerzetten. Er zijn games (Hellblade: Senua's sacrifice bijvoorbeeld) die daar specifiek een headphone-mode voor hebben. Toegegeven, dat zal niet makkelijk net zo overtuigend zijn als een volledige Atmos speakerset en de 7.1 claims zijn klinkklare onzin inderdaad.

@Lynx Rond jouw budget zou ik uitkomen op een Superlux HD668B (bij voorkeur met een EQ via EqualizerAPO) icm een Antlion Modmic, als je iets naar boven af wilt wijken. Of inderdaad de TYGR 300 R die Thomas aanhaalt.
Vroeger (<2000) had je A3D, dat werkte echt prachtig, toen ik een geluidskaart had die dat ondersteunde kon je met een stereo hoofdtelefoon prima ruimtelijk horen in bv Counterstrike en wist je exact waar iemand liep.

Voor de atmosfeer is een surround set leuker, maar denk dat als je competitief wil spelen je meer hebt aan een goede stereo hoofdtelefoon. En open, zit na langere tijd lekkerder, luchtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier mensen die een idee hebben van waar ik een vervangende kabel voor de Sundara kan vinden? Mag balanced 4.4 of 2.5mm, maar 3.5mm is ook prima. Ze lijken niet te vinden - wie o wie heeft de gouden tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markvh
  • Laatst online: 03-07 12:37
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6dbe4c4dn7dtT2

Deze werkt op de sundara/ananda, als je geduld hebt (duurt een paar weken voordat je de kabel in ontvangst kan nemen).

Wat duurdere optie (zelf in bezit):
https://mezeaudio.eu/coll...series-ofc-balanced-cable

Komt nog wel shipping bij, maar hebt de kabel binnen enkele dagen (via DHL).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:29

B64

Thomas schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:48:
Hier mensen die een idee hebben van waar ik een vervangende kabel voor de Sundara kan vinden? Mag balanced 4.4 of 2.5mm, maar 3.5mm is ook prima. Ze lijken niet te vinden - wie o wie heeft de gouden tip?
NewFantasia kabels op Amazon?

En als je geld genoeg heb, heeft Oidio ook heel leuk spul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oidio is zeker mooi, maar inderdaad ook zeker duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Iets té duur als je het mij vraagt, maar inderdaad een hele mooie kabel! Ik heb overigens niet per direct een nieuwe kabel nodig, maar de standaard meegeleverde kabel is gewoon niet zo stevig, dus voordat ik die een keer sloop wil ik wel een alternatief hebben. Die liggen helaas niet voor het oprapen heb ik nu gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 15:37
Ik ben aan het kijken voor een over the ear noise canceling hoofdtelefoon voor mijn vrouw.
Momenteel zijn ze bij ons in de wijk met grote verbouwingen bezig wat minimaal wel 3 maand gaat duren.
Overdag kan je amper de tv verstaan momenteel.

Werk een hoofdtelefoon met noise canceling ook tegen boor/zaag geluiden etc of is deze daar niet voor geschikt?

Ik zit zelf te denken aan 1 van de volgende:

Sony WH-1000XM4
Bose QuietComfort 35 II
Sennheiser PXC 550-II Wireless Hoofdtelefoon

Ik lees bv dat veel van deze headsets +/- 175/210ms vertraging hebben op een PC, maar hoe zit dat met TV kijken, ik kan mij voorstellen dat met 200ms het beeld en geluid niet synchroon loopt?
Ik wil hem namelijk ook kunnen koppelen met een LGC8 TV.

Zou de Sony WH-1000XM3 een betere keuze zijn voor TV kijken i.v.m. APTX ondersteuning?
Aangezien de XM4 deze codec niet meer ondersteund of maakt dit niets uit m.b.t. de latency?

[ Voor 58% gewijzigd door Equazor_ op 21-01-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 21:17
@Equazor_ ik stond een paar maanden geleden voor de zelfde keuze. Ik ben eens rustig in een drukke mediamarkt gaan testen en kwam er al snel achter dat de noise canceling van de sony beter is. Het geluid is ook dikke prima, ook daarin vond ik hem beter dan de bose.
Zonder muziek oid, dus puur de noise canceling, komen er altijd geluiden binnen. Monotome geluiden zoals ruis, een vliegtuig, ventilatie zijn nagenoeg weg. Zaken zoals stemmen komen er nog door, al zijn ze een stuk minder aanwezig.
Als ik op de sony echter muziek aan heb in combinatie met de noise cancelling hoor ik nagenoeg niks meer op kantoor. Zelfs de meest luidruchtigste collega's zijn voor 80% weg. Ik heb het regelmatig dat collega's even naar me moeten zwaaien omdat ik niet door heb dat ze tegen me praten. Dit alles is bij een normaal geluidsniveau, dus de muziek hoeft niet overdreven hard.
Verbouwgeluiden zijn natuurlijk wel vrij luid, dus ik gok dat je ze wel zal blijven horen, maar ook als je 70% minder herrie hebt, heb je mijns inziens winst. Ik wil in elk geval niet meer terug naar een noise cancel-loze koptelefoon op kantoor, ondanks dat ik ietsje heb ingeleverd op geluidskwaliteit t.o.v mijn bowers wikins p7

tl;dr: Compleet stil? nee. Wel minder herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 21:17
qua latency:

ik heb de xm4 in combinatie met de LG C7, alles loopt perfect synchroon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:16
Thomas schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:48:
Ik heb zelf deze.
Ik heb de versie met 4.4mm pentaconn connector. Werkt prima. Absoluut geen klagen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

RikHouben schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Ik heb zelf deze.
Ik heb de versie met 4.4mm pentaconn connector. Werkt prima. Absoluut geen klagen over.
Da's niet duur, ook maar besteld. Zal wel even duren maar goed, dat heb ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-08 16:04
Gisteren de BoseQC 45 aangekocht bij de MM, ik fietste vanochtend naar werk maar holy wat een lawaai als je een klein beetje tegenwind hebt. Ook merk ik als ik aan het lopen ben de ruis.

Hebben meer mensen hier last van?

De ANC is wel geweldig op het moment dat je stilzit, een prima verbetering t.o.v. de Bose QC35II

Edit: Ook wel gedefinieerd als white noise, enorm verschil met de QC35II. Resultaat is dat ik ze helaas ga terugbrengen.

[ Voor 16% gewijzigd door elbeannie op 26-01-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

elbeannie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:09:
Gisteren de BoseQC 45 aangekocht bij de MM, ik fietste vanochtend naar werk maar holy wat een lawaai als je een klein beetje tegenwind hebt. Ook merk ik als ik aan het lopen ben de ruis.

Hebben meer mensen hier last van?

De ANC is wel geweldig op het moment dat je stilzit, een prima verbetering t.o.v. de Bose QC35II

Edit: Ook wel gedefinieerd als white noise, enorm verschil met de QC35II. Resultaat is dat ik ze helaas ga terugbrengen.
Dit is standaard als ANC aanstaat. Sony heeft op de nieuwe modellen een modus die ook windruis moet onderdrukken, maar mijn ervaring met de WF1000XM4 (al zijn dat in-ears) zijn dat dat ook niet geweldig werkt. Enige optie is ANC uitzetten terwijl je in de wind loopt of fietst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:29

B64

@elbeannie ANC onderdrukt geluid dat van 'buiten' de koptelefoon komt. Windgeruis wordt in zekere zin veroorzaakt door de koptelefoon zelf. het windgeruis dat een ANC-microfoon oppikt is anders van toonhoogte en volume dan wat je zonder ANC zou horen, dus als het ANC-algoritme dat gaat onderdrukken (tegengeluid gaat geven) dan krijg je het effect dat erop lijkt dat de ANC het windgeruis juist versterkt in plaats van onderdrukt.

De Sennheiser (PXC-550 II) heeft een anti-wind stand voor de ANC die dit effect moet tegengaan.

Overigens zijn vrijwel alle koptelefoons en oortjes die ik ooit geprobeerd heb gevoelig voor windgeruis, ook modellen die helemaal geen ANC hebben. Soms heb je zelfs al een irritante fluittoon bij een stevig wandeltempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-08 16:04
Thomas schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Dit is standaard als ANC aanstaat. Sony heeft op de nieuwe modellen een modus die ook windruis moet onderdrukken, maar mijn ervaring met de WF1000XM4 (al zijn dat in-ears) zijn dat dat ook niet geweldig werkt. Enige optie is ANC uitzetten terwijl je in de wind loopt of fietst.
Dat bleek lastig te zijn met de Bose QC45, de ACN kan niet uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

elbeannie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:56:
[...]

Dat bleek lastig te zijn met de Bose QC45, de ACN kan niet uit :9
Oef, dan houdt het op. Flinke designfout :X .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Leuk een headphone topic, altijd zwak gehad voor goede headphones.
als wearables altijd Sennheisers gehad en laatste tijd de momentum TW1 en TW2, heerlijk als wireless onderweg

Ook altijd zwak voor B&W gehad, 702S2 5.1 set in huis, mijn auto ook een 15 speaker B&W setup dus toen ook maar de B&W PX Gold als headphone genomen (en weer verkocht ooit bij weinig gebruik)

Wou nu graag een leuke headphone voor bij de PC en dan verzand je al snel in externe DACs en paar geliefde headphones. Ben voor de HD660s gegaan met een Dragonfly Red.
Eerste impressie super ruimtelijk geluid heel zuiver weergegeven, maar ik mistte wat oomph en dan bedoel ik niet overpushed bass maar gewoon dat hij iets minder zijn best doet super neutraal over te komen.

Na wat gezoek op EqualizerAPO met Piece skin en de EQ profiles van Oratory1990 gekomen.
Leuk te ontdekken, dat daar dan ook weer een hele wereld in is en waar je dan ff mee aan de slag moet.
ZIjn EQ profile toegepast en wauw wauw wauw... de purist zal er vast niet mee akkoord zijn, maar ik vind het een verademing. Aan het profile graph (zie link) dat deze headphone iets meer bass en highs mist tov target value (dat vast super subjectief zal zijn) en resultaat is dag en nacht verschil voor mij, voller zonder bass te pushen, voice ook direct duidelijker.... heel fijne balans. EQ uitzetten is direct een nee.

Ik geniet... en direct uit enthousiaste maar een Dragonfly Cobalt besteld...
Wie weet kan het nog iets beter... ik zal mij besparen allemaal dure DACs te gaan proberen.

Oratory1990 headphone EQ presets topic:
https://www.reddit.com/r/oratory1990/wiki/index

Oratory1990 profile HD660
https://www.dropbox.com/s...nheiser%20HD660S.pdf?dl=0

nou dat wou ik ff delen :)
Mocht er iemand zijn die ook graag wat nuances wil sleutelen aan zijn headphone eq profile.

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier mensen ervaring met tube amps? Ik heb weer eens Z reviews gekeken en kwam o.a. de xDuuo MT-602 tegen die blijkbaar fenomenaal is voor de prijs (minder dan 100 euro). Ik heb zelf nog nooit een tube amp gehad, maar het lijkt me leuk om er een te hebben. Nou ben ik ook al snel die rabbit hole ingezakt en zit ik te dubben of een xDuuo TA-10R (met geïntegreerde DAC) niet wat is. De geïntegreerde DAC is niet nodig omdat ik hier een uitstekende DAC op mijn bureau heb staan, maar ik zit te dubben om zo'n mooie tube amp dan naast mijn luie stoel te zetten met een koptelefoon ernaast, dan heb ik ook een extra DAC nodig.

Afijn, ervaringen met tube amps en specifiek xDuuo zijn welkom. We zullen zien of ik snel de knoop doorhak of nog even wacht en kijk wat ik wil.

Een beetje offtopic, maar somehow blijven die Z reviews me ontzettend boeien en krijgt Zeos me telkens weer zo ver om te denken 'dat moet ik hebben' :').

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Tonton schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:00:

Mocht er iemand zijn die ook graag wat nuances wil sleutelen aan zijn headphone eq profile.
Oh wow, Ik heb dit net eens geprobeerd met een stel super budget Superlux 668B die ik nog had liggen.
Nooit gedacht dat er nog zon geluid uit kon komen.. Echt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Tonton schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:00:
Leuk een headphone topic, altijd zwak gehad voor goede headphones.
als wearables altijd Sennheisers gehad en laatste tijd de momentum TW1 en TW2, heerlijk als wireless onderweg

Ook altijd zwak voor B&W gehad, 702S2 5.1 set in huis, mijn auto ook een 15 speaker B&W setup dus toen ook maar de B&W PX Gold als headphone genomen (en weer verkocht ooit bij weinig gebruik)

Wou nu graag een leuke headphone voor bij de PC en dan verzand je al snel in externe DACs en paar geliefde headphones. Ben voor de HD660s gegaan met een Dragonfly Red.
Eerste impressie super ruimtelijk geluid heel zuiver weergegeven, maar ik mistte wat oomph en dan bedoel ik niet overpushed bass maar gewoon dat hij iets minder zijn best doet super neutraal over te komen.

Na wat gezoek op EqualizerAPO met Piece skin en de EQ profiles van Oratory1990 gekomen.
Leuk te ontdekken, dat daar dan ook weer een hele wereld in is en waar je dan ff mee aan de slag moet.
ZIjn EQ profile toegepast en wauw wauw wauw... de purist zal er vast niet mee akkoord zijn, maar ik vind het een verademing. Aan het profile graph (zie link) dat deze headphone iets meer bass en highs mist tov target value (dat vast super subjectief zal zijn) en resultaat is dag en nacht verschil voor mij, voller zonder bass te pushen, voice ook direct duidelijker.... heel fijne balans. EQ uitzetten is direct een nee.

Ik geniet... en direct uit enthousiaste maar een Dragonfly Cobalt besteld...
Wie weet kan het nog iets beter... ik zal mij besparen allemaal dure DACs te gaan proberen.

Gebruik zelf ook wel met zekere regelmaat EQ's. Sommige headphones gaan er wat mij betreft echt op vooruit, maar sommige headphones ook niet. Vind bijvoorbeeld mijn HD6xx wel meer ontspannen luisteren met EQ, maar zonder komt het detail in het hoog beter naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Ik ben eigenlijk stomverbaasd dat EQ voor headphones blijkbaar nieuw blijkt te zijn op tweakers. En dat de metingen en EQ profielen van Oratory1990 nog niet gekend waren.

Dan kunnen jullie misschien ook nog wel iets doen met de metingen en reviews op Audio Science Review en de metingen van Crinacle (super grote database voor IEM metingen en ook heel wat over ear headphones.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
RikHouben schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:25:
Ik ben eigenlijk stomverbaasd dat EQ voor headphones blijkbaar nieuw blijkt te zijn op tweakers. En dat de metingen en EQ profielen van Oratory1990 nog niet gekend waren.
was er nooit zo ingedoken, maar eigenlijk dacht ik dat die pure data mijn dac inkomt en dat daar dan pas de EQ zou moeten zitten... zat eerst al wat te zoeken naar Dac's met fysieke bas treble knoppen om mijn HD660 zo wat te pushen.. maar blijkbaar dacht ik wat simpel en werkt dat anders :D

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Tonton schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:10:
[...]

was er nooit zo ingedoken, maar eigenlijk dacht ik dat die pure data mijn dac inkomt en dat daar dan pas de EQ zou moeten zitten... zat eerst al wat te zoeken naar Dac's met fysieke bas treble knoppen om mijn HD660 zo wat te pushen.. maar blijkbaar dacht ik wat simpel en werkt dat anders :D
Er bestaan DACs met ingebouwde EQ. De RME ADI-2 DAC fs is een hele goede. Maar ook redelijk prijzig. Maar de functies zijn dan ook zeer uitgebreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Thomas Z-Reviews moet je zo snel mogelijk leren negeren. De beste man kan aardig vermakelijk zijn in z'n video's, maar inhoudelijk verkoopt hij alleen maar onzin. Dat geldt trouwens ook behoorlijk voor andere 'reviewers' op YouTube. DMS, Joshua Valour, Darko Audio, etc... Ze lullen een eind in de ruimte over het algemeen.
Los daarvan kunnen buizenversterkers leuk zijn als je zin hebt in 'ander' geluid of een beetje prutsen met verschillende buizen. Maar om echt serieus naar muziek te luisteren zou ik er nooit aan beginnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Verwijderd schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:40:
@Thomas Z-Reviews moet je zo snel mogelijk leren negeren. De beste man kan aardig vermakelijk zijn in z'n video's, maar inhoudelijk verkoopt hij alleen maar onzin. Dat geldt trouwens ook behoorlijk voor andere 'reviewers' op YouTube. DMS, Joshua Valour, Darko Audio, etc... Ze lullen een eind in de ruimte over het algemeen.
Los daarvan kunnen buizenversterkers leuk zijn als je zin hebt in 'ander' geluid of een beetje prutsen met verschillende buizen. Maar om echt serieus naar muziek te luisteren zou ik er nooit aan beginnen.
Hier kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:24

Exirion

Gadgetfetisjist

@Thomas Z-Reviews moet je zo snel mogelijk leren negeren. De beste man kan aardig vermakelijk zijn in z'n video's, maar inhoudelijk verkoopt hij alleen maar onzin. Dat geldt trouwens ook behoorlijk voor andere 'reviewers' op YouTube.
Dat geldt op alle fronten. Ik zal wel oud worden, maar ik erger me er aan dat een groeiende groep te lam is om te lezen en alleen nog maar vermaakt wil worden met filmpjes van figuren die zichzelf heel graag horen praten en terugzien op beeld. Nog afgezien van het feit dat een groot deel van die lui betaald wordt door merken die ze aanprijzen. Als ik iets opzoek dan moet ik me eerst door een berg clickbait Youtube links heen worstelen voordat ik vind wat ik daadwerkelijk zoek: een stukje tekst waarin je in een halve minuut meer leest dan je in een met ads en gewauwel doorspekt filmpje van een kwartier te horen krijgt. Echt, mensen worden steeds dommer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Goede tip ;). Ergens weet je het ook gewoon, die vent is over vrijwel alles wat hij reviewt laaiend enthousiast.

Van veel audio youtubers heb ik ook echt geen hoge pet op. Vind bijvoorbeeld Andrew Robinson (al reviewt hij voornamelijk home cinema / stereo) voor een zelfbenoemd 'recovering audophile' wel met enorm zweverige opmerkingen strooien. Dit geldt ook voor 9 v/d 10 sites. Wat een gezwijmel er uit komt op o.a. What HiFi? en hifi.nl... Ik lees het liefst de reviews en discussies op ASR. Zou het ook wel leuk vinden als ze daar eens de ultra dure versterkers door de mangel halen :+ .

Wat betreft de buizenversterker; is inderdaad om ook een ander geluid te hebben, naast mijn Topping D/A50s. Ben binnenkort jarig, zal mijn vriendin eens lief aankijken :+ .

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 01-02-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Niet online
Equazor_ schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:58:
Ik lees bv dat veel van deze headsets +/- 175/210ms vertraging hebben op een PC, maar hoe zit dat met TV kijken, ik kan mij voorstellen dat met 200ms het beeld en geluid niet synchroon loopt?
Ik wil hem namelijk ook kunnen koppelen met een LGC8 TV.
Als alles werkt zoals het hoort, en je hebt geen game-modus aanstaan, dan hoort de tv het beeld te vertragen om te compenseren voor de lag van bluetooth. Bij mijn CX en PXC 550 lijkt dat vooralsnog goed te gaan.

Het zou me trouwens niet verbazen dat de werking fragiel is en bij een firmware update of wijziging van de beeldinstellingen, of schakelen naar een andere audio-codec op de hoofdtelefoon verloren zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-09 14:41
Ja daarom zit ik ook nog te twijfelen tussen de sennheiser hd599 & hd560s, ze doen allemaal alsof de laatste beter is, maar dat is ervan uitgaande dat we allemaal hun muzieksmaak hebben en runnen vanaf een dure amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

anoniem987654 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:12:
[...]

Ja daarom zit ik ook nog te twijfelen tussen de sennheiser hd599 & hd560s, ze doen allemaal alsof de laatste beter is, maar dat is ervan uitgaande dat we allemaal hun muzieksmaak hebben en runnen vanaf een dure amp.
https://www.rtings.com/he...2?usage=19&threshold=0.10

De HD650s heeft een vlakkere frequentierespons, en klinkt in dat opzicht dus 'beter', maar voor de HD599 is ook genoeg te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-09 14:41
Thomas schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:45:
[...]

https://www.rtings.com/he...2?usage=19&threshold=0.10

De HD650s heeft een vlakkere frequentierespons, en klinkt in dat opzicht dus 'beter', maar voor de HD599 is ook genoeg te zeggen.
Ja ik zit meer te twijfelen over de impedantie, of ik ze ook genoeg vanaf laptop en telefoon kan runnen wanneer nodig, heb een simpele fosi q4 amp nog liggen, maar wil liever niet daarna nog meer geld uitgeven. De clamping pressure maakt niet veel uit.
Uiteindelijk moet ik ze eigenlijk gewoon een keer kopen/testen, maar dat laatste is moeilijk in Limburg ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:51

Fordox

00101010

Ik draai zelf altijd al een EQ op mijn koptelefoons. Ik zal die van de Reddit post eens vergelijken met de EQ's die ik zelf draai. Ik ben benieuwd of mijn eigen oor en tuning in de buurt komt van de harman kardon lijn :)

Wel jammer dat de preview van APO de curve niet laat zien als je de EQ's instelt volgens zijn guide.

[ Voor 19% gewijzigd door Fordox op 02-02-2022 14:41 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Fordox schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:40:
Ik draai zelf altijd al een EQ op mijn koptelefoons. Ik zal die van de Reddit post eens vergelijken met de EQ's die ik zelf draai. Ik ben benieuwd of mijn eigen oor en tuning in de buurt komt van de harman kardon lijn :)

Wel jammer dat de preview van APO de curve niet laat zien als je de EQ's instelt volgens zijn guide.
Je kan de EQ kurve wel zien, maar uiteraard niet het uiteindelijke resultaat. Je PC kent de frequentiecurve niet van de aangesloten hoofdtelefoon.Die verschilt dan nog eens van met welke test set-up de metingen gedaan zijn en er zit ook variatie op van het ene exemplaar tot het andere en dan nog eens wat betreft de positie op de set-up (dus ook op je hoofd).
Het is allemaal wat onnauwkeuriger dan luidsprekers meten en corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:51

Fordox

00101010

Ik heb de preview van de curve werkend gekregen.
@RikHouben Ik weet dat de curve alleen staat voor wat het doet met je uitgestuurde audio, niet wat het daadwerkelijk uit je cans laat komen.

Ik merk dat de curve van Oratory1990 toch heel anders is dan mijn eigen ingestelde curve (ik gebruik die van de X2HR). Blijkbaar ben ik iets meer een treble-head. Er is maar 1 dipje die overeenkomt die zowel ik als hij hebben ingesteld.

Ik ga eens even kijken of ik mijn eigen filter kan verbeteren met zijn inzichten :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Fordox schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:37:
Ik heb de preview van de curve werkend gekregen.
@RikHouben Ik weet dat de curve alleen staat voor wat het doet met je uitgestuurde audio, niet wat het daadwerkelijk uit je cans laat komen.

Ik merk dat de curve van Oratory1990 toch heel anders is dan mijn eigen ingestelde curve (ik gebruik die van de X2HR). Blijkbaar ben ik iets meer een treble-head. Er is maar 1 dipje die overeenkomt die zowel ik als hij hebben ingesteld.

Ik ga eens even kijken of ik mijn eigen filter kan verbeteren met zijn inzichten :)
Kijk anders ook eens naar Amir zijn EQ settings op Audio Science Review. Soms vind ik zijn voorstel beter dan die van Oratory1990.
Resolve op headphones.com heeft soms ook goeie voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
RikHouben schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:52:
[...]

Kijk anders ook eens naar Amir zijn EQ settings op Audio Science Review. Soms vind ik zijn voorstel beter dan die van Oratory1990.
Resolve op headphones.com heeft soms ook goeie voorstellen.
Die Amir zit altijd enorm te hakken op die Dragonfly's, ik heb een Red en een Cobalt en vind geluid super.
(de Cobalt betere highs en minder pushed in lows, wat duidelijk hoorbaar is geen audiofiel geneuzel)
zo'n THX en Hidizs dac hemelt hij dan weer helemaal op qua metingen, terwijl in luister sessies die juist tegenvalt.

Doet me denken aan die metingen dat Marantz altijd zo met de grond gelijk wordt gemaakt....
haha ik lees nu pas door dezelfde gast :) das best wel lollig
blijkbaar heb ik voorliefde voor apparatuur die Amir met de grond gelijkt maakt haha
of is geluids kwaliteit misschien niet alleen te meten..

Ik speel ook electrisch gitaar, heb sowieso voorliefde voor distortion >:)

maarja andere kant weet ik natuurlijk ook wel als er distortion wordt gemeten of een hoog noise level dan blijft dat wel distortion en noise en is eigenlijk niet goed te praten. Op luisterniveau ipv -1dB metingen zal effect minder zijn misschien. Toch heb ik vermoeden dat als ik zo'n opgehemeld dacje van hem koop (THX of Hidizs S9 pro) dat ik die niet zomaar beter ga vinden. Misschien maar eens zo'n S9 pro halen en mijn HD660 balanced aansluiten, voor de fun.

Heb trouwens nu erg veel EQ profiles geprobeerd en vind Oratory Parametric toch beste
leuk real time switch dan hoor je goed de andere geluidsbeeld direct ook al is maar nuance.
Deze gast heeft ook mooie centrale database gemaakt:
https://github.com/jaakko...oEq/blob/master/README.md

EDIT:
hier (natuurlijk enorm subjectieve) mening reviewer, die zelfs de Hidizs promoot met reclame filmpje dus eerder pro Hidizs biased is:
Hidizs is bij hem nummer 1: echt een koopje 1/3 van de prijs en toch 90% van de geluidskwaliteit van de Cobalt.
Grappig tov dat black and white geneuzel van die Amir:
YouTube: Headphone DAC Shoot-out: Hidizs S9 Pro / AudioQuest DragonFlys / Cho...

EDIT 2, nog iemand die beiden heeft, denk dat ik die Hidizs toch maar niet haal.
Wat inderdaad overeen komt in reviews is Cobalt heeft minimaal 16ohm impedance nodig (wat hem wel heel zuinig maakt als voordeel), op low impedance is hij gewoon wat minder geschikt vond Amir ook. Gelukkig zit ik met HD660 150Ohm dan goed.

I have all DragonFlys and the S9 Pro. The S9 Pro is the best value of the lot...but Cobalt and S9 Pro don't have the same dac as claimed. They have the same dac chip...the S9 does not have the software tweaks, the USB filtering, output stage etc.
The dac chip alone tells us nothing about the sound.
Another huge difference is - and this was touched upon - power consumption. The DragonFlys have been designed to minimize current draw, which makes them problematic with low-impedance iems.
In terms of sound, the S9 Pro sounds thin in the midrange and much flatter than the more immersive sounding Cobalt. The Cobalt also is more organic sounding.
The difference between these is in the quality of the dac implementation, not the amplification power. Just as you pay more for a better desktop dac...
I have all of them, and mostly use the Cobalt...and this also goes into "value" (in my evaluation).

[ Voor 33% gewijzigd door Tonton op 04-02-2022 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier toch gezwicht voor een buizenversterker. Of ik hem hier laat staan weet ik nog niet, maar voor nu wel leuk om een solid state en valve amp op mijn bureau te hebben staan :+ .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmPUZqLEhVFWBSJ99KGBx1gdVhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUgpNUadHJcqkcpwKDJPDD3L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Tonton De kans dat je het verschil tussen een Hidizs S9 en een Dragonfly hoort in een correct uitgevoerde test lijkt me nihil en placebo is gewoon een bewezen effect, dus koop vooral waar jij je goed bij voelt. Ik ben tot nu toe dik tevreden met een Hidizs S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:41:
@Tonton De kans dat je het verschil tussen een Hidizs S9 en een Dragonfly hoort in een correct uitgevoerde test lijkt me nihil en placebo is gewoon een bewezen effect, dus koop vooral waar jij je goed bij voelt. Ik ben tot nu toe dik tevreden met een Hidizs S8.
Helemaal eens!
Ben ook niet negatief over de Hidizs, wil maar aangeven dat die Amir metingen ook niet alles zeggen en een Cobalt of Marantz echt wel beter zijn dan hij wil suggereren. Zou me zoals je zegt er niet teveel door laten leiden en lekker kopen wat goed klinkt.

Trouwens over placebo, Pepsi test Dragonfly red en cobalt is echt wel duidelijk. Red echt meer compressed en pushed bass, dynamiek gewoon groter met de cobalt, rustigere bas en nicer highs. Heb het ook met iemand anders getest en zonder mijn input kwam met zelfde resultaat. Toch grappig dat het nog zoveel verschil kan zijn, had dat niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dat echt hoort, dan is de Dragonfly Red dus wel een beetje een flutproduct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:33
Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:00:
Als je dat echt hoort, dan is de Dragonfly Red dus wel een beetje een flutproduct?
Ik heb de oude 1.2 versie en de Red vergeleken maar geen verschil kunnen ontdekken. Misschien is de Cobalt wel de vreemde eend in de bijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:00:
Flut? nee zeg
tis meer nuances ik vind geluidsbeeld Cobalt gewoon beter
maar iemand die van beetje meer pushy bass poppy geluid houdt kan die Red vast wel meer waarderen dan de Cobalt. Ik waardeer die iets rustigere alsof meer headroom ofzo en wat meer sparkling highs..
Misschien is dat ook nog wel te EQ te compenseren als je er een analyse op loslaat wie weet :)

wou alleen maar zeggen dat alles echt niet placebo is hoor.
Je kunt heel makkelijk A/B test doen met een paar nummers en verschil horen.

Het is gewoon meer een gekozen interpretatie van een DAC van digitaal naar analoog dat met smaak te maken heeft, dat gaat niet over goed of slecht. Maar dat betekent wel dat er vaak hoorbaar verschil kan zijn omdat er niet 1 algemene beste manier is.

[ Voor 45% gewijzigd door Tonton op 04-02-2022 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Een A/B-test is altijd biased. Als je echt iets wilt weten, dan zou ik voor AB-X gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Tonton schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:09:
[...]

Die Amir zit altijd enorm te hakken op die Dragonfly's, ik heb een Red en een Cobalt en vind geluid super.
(de Cobalt betere highs en minder pushed in lows, wat duidelijk hoorbaar is geen audiofiel geneuzel)
zo'n THX en Hidizs dac hemelt hij dan weer helemaal op qua metingen, terwijl in luister sessies die juist tegenvalt.

Doet me denken aan die metingen dat Marantz altijd zo met de grond gelijk wordt gemaakt....
haha ik lees nu pas door dezelfde gast :) das best wel lollig
blijkbaar heb ik voorliefde voor apparatuur die Amir met de grond gelijkt maakt haha
of is geluids kwaliteit misschien niet alleen te meten..

Ik speel ook electrisch gitaar, heb sowieso voorliefde voor distortion >:)

maarja andere kant weet ik natuurlijk ook wel als er distortion wordt gemeten of een hoog noise level dan blijft dat wel distortion en noise en is eigenlijk niet goed te praten. Op luisterniveau ipv -1dB metingen zal effect minder zijn misschien. Toch heb ik vermoeden dat als ik zo'n opgehemeld dacje van hem koop (THX of Hidizs S9 pro) dat ik die niet zomaar beter ga vinden. Misschien maar eens zo'n S9 pro halen en mijn HD660 balanced aansluiten, voor de fun.

Heb trouwens nu erg veel EQ profiles geprobeerd en vind Oratory Parametric toch beste
leuk real time switch dan hoor je goed de andere geluidsbeeld direct ook al is maar nuance.
Deze gast heeft ook mooie centrale database gemaakt:
https://github.com/jaakko...oEq/blob/master/README.md

EDIT:
hier (natuurlijk enorm subjectieve) mening reviewer, die zelfs de Hidizs promoot met reclame filmpje dus eerder pro Hidizs biased is:
Hidizs is bij hem nummer 1: echt een koopje 1/3 van de prijs en toch 90% van de geluidskwaliteit van de Cobalt.
Grappig tov dat black and white geneuzel van die Amir:
YouTube: Headphone DAC Shoot-out: Hidizs S9 Pro / AudioQuest DragonFlys / Cho...

EDIT 2, nog iemand die beiden heeft, denk dat ik die Hidizs toch maar niet haal.
Wat inderdaad overeen komt in reviews is Cobalt heeft minimaal 16ohm impedance nodig (wat hem wel heel zuinig maakt als voordeel), op low impedance is hij gewoon wat minder geschikt vond Amir ook. Gelukkig zit ik met HD660 150Ohm dan goed.

I have all DragonFlys and the S9 Pro. The S9 Pro is the best value of the lot...but Cobalt and S9 Pro don't have the same dac as claimed. They have the same dac chip...the S9 does not have the software tweaks, the USB filtering, output stage etc.
The dac chip alone tells us nothing about the sound.
Another huge difference is - and this was touched upon - power consumption. The DragonFlys have been designed to minimize current draw, which makes them problematic with low-impedance iems.
In terms of sound, the S9 Pro sounds thin in the midrange and much flatter than the more immersive sounding Cobalt. The Cobalt also is more organic sounding.
The difference between these is in the quality of the dac implementation, not the amplification power. Just as you pay more for a better desktop dac...
I have all of them, and mostly use the Cobalt...and this also goes into "value" (in my evaluation).
Niet blind getest ... Niet betrouwbaar.

Mijn ervaring met Marantz: rommel die veel sneller stuk gaat dan eender ander merk dat ik al heb gehad. En de gebruikservaring als het wel werkt was ook niet geweldig.
Nu een Denon (nochtans hetzelfde bedrijf) en die doet het veel beter en gaat al langer mee.
Zo zie je maar dat je voor elk positief verhaal ook een negatief kan aanhalen.
Maar bewezen objectieve prestaties liegen er niet om.
Denon is beter wat geluidsweergave betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 22:27
RikHouben schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:12:
[...]

Niet blind getest ... Niet betrouwbaar.

Mijn ervaring met Marantz: rommel die veel sneller stuk gaat dan eender ander merk dat ik al heb gehad. En de gebruikservaring als het wel werkt was ook niet geweldig.
Nu een Denon (nochtans hetzelfde bedrijf) en die doet het veel beter en gaat al langer mee.
Zo zie je maar dat je voor elk positief verhaal ook een negatief kan aanhalen.
Maar bewezen objectieve prestaties liegen er niet om.
Denon is beter wat geluidsweergave betreft.
Ik maakte eens twee surroundreceivers van Marantz en Denon open; identiek van binnen. Enige verschil was dat de Marantz een verkoperd chassis had… :+

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:23:
Hier toch gezwicht voor een buizenversterker. Of ik hem hier laat staan weet ik nog niet, maar voor nu wel leuk om een solid state en valve amp op mijn bureau te hebben staan :+ .

[Afbeelding]
Dit is trouwens alleen een tube pre-amp lijkt me? De eindtrap dan wel met moderne techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
haha wat een zure reacties ☺️ waarom?
inderdaad marantz en denon zelfde fabriek is echt zelfde apparaat. andere engineer om eigen smaak eindversterker te geven. das gewoon marketing om branding wat zin te geven. dus kwaliteitsverschil bestaat niet.
lekker genieten van goede muziek mannen! en minder druk maken over hoe slecht andere apparatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:36:
[...]

Dit is trouwens alleen een tube pre-amp lijkt me? De eindtrap dan wel met moderne techniek.
Klopt, het is een hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is de volgende aanschaf een DarkVoice 336SE OTL! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:16:
Dan is de volgende aanschaf een DarkVoice 336SE OTL! :Y)
We zullen zien ;). Vind het van deze wel prettig dat het een all in one is, dus ook met een prima DAC er in (Ik hoor geen verschil als ik mijn D50s er op aansluit). Kan ik makkelijk naast m'n luie stoel zetten en een tablet / laptop / telefoon op aansluiten.

Ben nu voorlopig wel even klaar. Eerstvolgende aankoop moet ik nog over nadenken maar zal nog wel even duren. Lijkt me mooi om eens voor een wat duurdere koptelefoon te gaan. Bijvoorbeeld een Arya of LCD-X, of als ik echt een financiele meevaller heb zou ik wel een Meze Empyrean willen. Aan de andere kant wil ik ook nog eens een echt goede closed back. Keuzes...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ga vooral eerst even serieus naar metingen kijken voordat je zoveel geld tegen een koptelefoon aangooit. Ze zijn namelijk echt niet direct beter dan koptelefoons die de helft of minder kosten. Het is vooral ons brein die de neiging heeft om de prijs goed te praten, of om vanuit de prijs extra kwaliteiten te horen die er eigenlijk niet zijn.

Ik heb nu:
- Sennheiser HD 6XX
- DCA Ether CX
- Focal Clear

Als ik er eentje weg zou doen, dan wordt dat de Focal Clear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:56:
Ga vooral eerst even serieus naar metingen kijken voordat je zoveel geld tegen een koptelefoon aangooit. Ze zijn namelijk echt niet direct beter dan koptelefoons die de helft of minder kosten. Het is vooral ons brein die de neiging heeft om de prijs goed te praten, of om vanuit de prijs extra kwaliteiten te horen die er eigenlijk niet zijn.

Ik heb nu:
- Sennheiser HD 6XX
- DCA Ether CX
- Focal Clear

Als ik er eentje weg zou doen, dan wordt dat de Focal Clear.
Luisteren ga ik zeker doen! Hoor over de Arya geregeld dat die eigenlijk maar marginaal beter klinkt dan een Ananda, scheelt weer een paar honderd euro.

Is overigens allemaal ook toekomstpraat. Ik geniet met volle teugen van mijn huidige koptelefoons, maar dromen kan altijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 05-02-2022 17:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:33
Ik heb ook de nodige koptelefoons gehad en zou er zelf geen geld meer aan besteden.
Sterker nog, ik heb zelfs overwogen mijn hd800s te verkopen.
Reden: sinds ik echt goede studiomonitors heb (incl subwoofer) en dat goed heb ingeregeld op mijn luisterpositie luister ik nog maar~5% van de tijd naar de koptelefoon, omdat ik dan geen geluid kan maken.
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar de monitors (even duur als de 800s) klinken gewoon superieur, ik geniet er gewoon meer van.
Het maakt wel uit wat je koopt en hoe goed je kamer/akoestiek is want met mijn oude monitor set was dit dus een stuk minder.
In dit topic wellicht vloeken in de kerk maar ik wou maar zeggen dat je misschien ook een andere kant op kunt dan nog meer of andere koptelefoons. Het blijft een koptelefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

_Dekker schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:14:
Ik heb ook de nodige koptelefoons gehad en zou er zelf geen geld meer aan besteden.
Sterker nog, ik heb zelfs overwogen mijn hd800s te verkopen.
Reden: sinds ik echt goede studiomonitors heb (incl subwoofer) en dat goed heb ingeregeld op mijn
luisterpositie luister ik nog maar~5% van de tijd naar de koptelefoon, omdat ik dan geen geluid kan maken.
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar de monitors (even duur als de 800s) klinken gewoon superieur, ik geniet er gewoon meer van.
Het maakt wel uit wat je koopt en hoe goed je kamer/akoestiek is want met mijn oude monitor set was dit dus een stuk minder.
In dit topic wellicht vloeken in de kerk maar ik wou maar zeggen dat je misschien ook een andere kant op kunt dan nog meer of andere koptelefoons. Het blijft een koptelefoon..
Soundstage van speakers is natuurlijk moeilijk te verslaan door een koptelefoon, en dat merk je. Ik luister nog steeds het liefst op mijn speaker set.

E: Wil wel toevoegen dat een koptelefoon al gauw beter klinkt voor veel minder geld dan speakers. Voor een set goede speakers + versterker (of goede actieve speakers) kijk je al gauw naar 2000 euro of meer. Een prima koptelefoon en een uitstekende DAC heb je al lachend voor 500 euro.

[ Voor 34% gewijzigd door Thomas op 05-02-2022 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnderDeMotorkap
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 16:08
Momenteel ben ik aan het kijken voor een headset, mijn oog viel op de Sony WH-1000XM4 omdat deze eigenlijk overal als beste getest wordt (voor huis, tuin en keuken gebruik). Het valt me echter op dat de microfoon tegenvalt en dat de headset niet ideaal is voor gamen op de ps4/ps5.

Ik ben op zoek naar een draadloze headset die ik op (thuis)kantoor kan gebruiken (dus met een fatsoenlijke mic) en welke ik ook (bij voorkeur draadloos) kan gebruiken tijdens het gamen op de ps4/ps5? Kan iemand mij een headset adviseren? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

- Budget is ~ € 250,-.
- Ik ben geen audiofiel, beste headset die ik heb gehad is de Bose QC35. Muziek luister ik via youtube/spotify.
- ANC is handig om te hebben, maar geen must.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Een niet al te lange (~14m) toegankelijke video voor mensen die wat meer achtergrond en duiding zoeken bij headphone metingen:

"Headphone measurements are complicated. In this video we take you through the 10 common stages of interpreting frequency response and other headphone measurements."

Erg goed dat hij "Fase 9" er in heeft gezet.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Hallo,

Ik heb nu sinds eind 2017 een Bose QC 35 II. Topding ondanks dat het een usb-c aansluiting mist.
Echter beginnen de kussentjes te rafelen en het schuim begint zichtbaar te worden.

Vervangende earpads bij Bose kosten €35. An sich een prima prijs, maar heeft iemand ervaringen met de goedkopere earpads dat door third party sellers wordt verkocht? Ik zie setjes tussen de 12 en 25 euro, maar zijn die van vergelijkbare kwaliteit of kan ik beter voor de officiële set gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBIXEV9OlRCon-3kAKSavCXdFyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAHzKRjAfGeCIHzEaoxzN28b.jpg?f=fotoalbum_large

Momenteel deze twee hoofdtelefoons aan het vergelijken. Een oneerlijke vergelijking natuurlijk en ook een beetje appels met peren. Maar goed.

De Focal net binnen gekregen met het idee dat het op werk prettig zal zijn om met een closed-back te werken. De Ananda-BT werkt echt enkel in een stille ruimte.

Maar voor de prijs van 559,- (aanbieding bij Amazon) van de Focal vind ik hem qua geluidskwaliteit wel erg veel onderdoen ten opzichte van de Ananda. Dan met name de soundstage. Twijfel een klein beetje om hem terug te sturen. Even wennen misschien.

Edit:
Besloten, ik kan niet wennen aan de Focal. Het verschil is te groot, en voor 559,- vind ik dit het geld niet waard. Eerder te vergelijken met een Sony of Sennheiser draadloze hoofdtelefoon qua kwaliteit.

Hij gaat terug.
Dan Clark Aeon Noire op het oog.

[ Voor 12% gewijzigd door Inverted_World op 12-02-2022 13:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLAcYviTM8mVZiVr02PuxnWQRJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rzm7xwjRgugMmbrCn9RjUaLE.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft even geduurd maar mijn Openheart kabels van AliExpress zijn binnen. Verademing t.o.v. de originele van HiFiMAN. Heb 1 balanced en 1 reguliere 3.5mm gekocht. Voelen goed aan, mooi verpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Inverted_World schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:18:
[Afbeelding]

Momenteel deze twee hoofdtelefoons aan het vergelijken. Een oneerlijke vergelijking natuurlijk en ook een beetje appels met peren. Maar goed.

De Focal net binnen gekregen met het idee dat het op werk prettig zal zijn om met een closed-back te werken. De Ananda-BT werkt echt enkel in een stille ruimte.

Maar voor de prijs van 559,- (aanbieding bij Amazon) van de Focal vind ik hem qua geluidskwaliteit wel erg veel onderdoen ten opzichte van de Ananda. Dan met name de soundstage. Twijfel een klein beetje om hem terug te sturen. Even wennen misschien.

Edit:
Besloten, ik kan niet wennen aan de Focal. Het verschil is te groot, en voor 559,- vind ik dit het geld niet waard. Eerder te vergelijken met een Sony of Sennheiser draadloze hoofdtelefoon qua kwaliteit.

Hij gaat terug.
Dan Clark Aeon Noire op het oog.
Heb me laten vertellen dat de DT1770 ook een uitstekende closed back headphone is en erg 'open' klinkt. Kost minder dan de Focal. Ben benieuwd waar je uiteindelijk op uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben een ontzettende leek en zit met een vraagje over de koptelefoon die ik deze week binnen heb gekregen, de hifiman he400se.

Ik heb 'm op het moment in m'n computer zitten, maar ik vind het volume niet genoeg. Het lijkt erop dat m'n pc 'm niet kan driven, maar dat had ik al gelezen op meerdere sites. Nu zit ik aan het volgende te denken: heb ik genoeg aan een mengpaneel, kan die de he400se driven, of heb ik echt een amp als de New K3 nodig?

Ik wil eigenlijk weer een mengpaneel waarmee ik m'n discored/game/muziek volume allemaal op meerdere geluidskaarten heb, zodat ik zelf kan bepalen wat het volume van die bronnen moet zijn. Ik vraag me alleen dus af of het mengpaneel genoeg zal zijn om volledig van het geluid ter kunnen genieten, of dat ik echt een amp nodig heb.

Mocht dit het verkeerde topic zijn: sorry :x Mijn broer heeft zelf een 600 ohm Beyerdynamic DT 990 en hij zegt dat het mengpaneel alleen genoeg is om die te driven. Voor de rest heb ik overal op internet gezocht, maar kon geen info vinden over het gebruik van lastig te driven koptelefoons bij mengpanelen.

Met vriendelijke groet en dank,

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:30
@Inverted_World Omdat ik veel muziek luister in dezelfde ruimte waar ook tv wordt gekeken heb ik ook besloten dat het een closed-back moest worden.
Echter moest deze wel een , zo goed mogelijke soundstage hebben en zoveel mogelijk op een open koptelefoon lijken wat dat betreft (ik heb ook een Sennheiser 660S en een 800S).

Heb er best een aantal gehad en/of geprobeerd zoals de Denon 7200/9200 de Focal celeste etc en eigenlijk de enige die voldeed voor mij was de Audeze LCD-cx maar dit echt een heel andere prijsklasse je praat dan over 1500 euro. Van Focal voldeed de Stellia ook heel erg goed maar dan praat je al over 3K.
Ik heb de beyers heel lang geleden wel eens geprobeerd maar die waren toen echt voor bass-heads , hoe de nieuwe zijn weet ik eerlijk gezegd niet.

[ Voor 10% gewijzigd door oldsmelly op 14-02-2022 09:41 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:21:
Een niet al te lange (~14m) toegankelijke video voor mensen die wat meer achtergrond en duiding zoeken bij headphone metingen:

"Headphone measurements are complicated. In this video we take you through the 10 common stages of interpreting frequency response and other headphone measurements."

Erg goed dat hij "Fase 9" er in heeft gezet.

[YouTube: The 10 stages you’ll go through when learning to read headphone measurements]
Fase 10 is daarna net zo belangrijk, want fase 9 is wel echt heerlijk rommelen in de marge. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:22:
Hallo allemaal, ik ben een ontzettende leek en zit met een vraagje over de koptelefoon die ik deze week binnen heb gekregen, de hifiman he400se.

Ik heb 'm op het moment in m'n computer zitten, maar ik vind het volume niet genoeg. Het lijkt erop dat m'n pc 'm niet kan driven, maar dat had ik al gelezen op meerdere sites. Nu zit ik aan het volgende te denken: heb ik genoeg aan een mengpaneel, kan die de he400se driven, of heb ik echt een amp als de New K3 nodig?

Ik wil eigenlijk weer een mengpaneel waarmee ik m'n discored/game/muziek volume allemaal op meerdere geluidskaarten heb, zodat ik zelf kan bepalen wat het volume van die bronnen moet zijn. Ik vraag me alleen dus af of het mengpaneel genoeg zal zijn om volledig van het geluid ter kunnen genieten, of dat ik echt een amp nodig heb.

Mocht dit het verkeerde topic zijn: sorry :x Mijn broer heeft zelf een 600 ohm Beyerdynamic DT 990 en hij zegt dat het mengpaneel alleen genoeg is om die te driven. Voor de rest heb ik overal op internet gezocht, maar kon geen info vinden over het gebruik van lastig te driven koptelefoons bij mengpanelen.

Met vriendelijke groet en dank,

Thomas
Als er in zo'n mengpaneel ook versterkers zitten dan zou dat moeten kunnen. Zou hem anders even voor het proberen bij je broer aan zo'n ding hangen ;). Je kunt overigens ook gewoon softwarematig de volumes van meerdere programma's bepalen. Een Fiio New K3 heeft overigens (naast een amp) ook een DAC aan boord (Digital to Analog Converter). Die zit ook in je PC, maar die van de Fiio is (vrijwel zeker) van betere kwaliteit en klinkt dus beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Thomas schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:30:
[...]

Als er in zo'n mengpaneel ook versterkers zitten dan zou dat moeten kunnen. Zou hem anders even voor het proberen bij je broer aan zo'n ding hangen ;). Je kunt overigens ook gewoon softwarematig de volumes van meerdere programma's bepalen. Een Fiio New K3 heeft overigens (naast een amp) ook een DAC aan boord (Digital to Analog Converter). Die zit ook in je PC, maar die van de Fiio is (vrijwel zeker) van betere kwaliteit en klinkt dus beter.
Ja dat lijkt me een slimmere oplossing. Een goed mengpaneel is best prijzig (je wilt dan eentje met ook een geluidskaart erin lijkt me). Maar inderdaad, mijn db4 versterkt de hoofdtelefoons uitstekend :-D

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:55

g0tanks

Moderator CSA
Sony heeft een nieuwe koptelefoon aangemeld bij de FCC en het zou de 1000XM5 kunnen zijn: https://www.notebookcheck...ing-support.598859.0.html
Sony is preparing to release a new pair of high-end earbuds, currently thought of as the Linkbuds WF-L900. However, the FCC hints that the company could have another over-ear set in the latter stages of development, too. Discovered by The Walkman Blog, the FCC listing reveals that Sony has assigned the model number YY2954.

For reference, the WF-1000XM4 carries the model number YY2948. By contrast, the FCC did not publish the WH-1000XM4’s model number last year. While the FCC does not reveal much about the YY2954, The Walkman Blog believes that it could be the WH-1000XM5. As the screenshot below shows, Sony has printed the FCC ID, IC and model number within the headband, unlike the WH-1000XM4.

Potentially, this could point towards a redesign; there is no space for these details on the current WH-1000X. The FCC reports that the YY2954 also has a 3.8 V-rated battery, up from the 3.7 V that the WH-1000XM4 has. Additionally, the headphones support 5 V / 9 V charging, which implies that fast charging could be on the table for the next WH-1000X.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die iteraties van bluetooth koptelefoons van de verschillende merken word ik een beetje moe van. Wanneer gaan ze een keer een model uitbrengen waarvan ze durven te beweren dat het ding vijf voldoet, met een frequentie respons die eindelijk een beetje de Harman Curve volgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

oldsmelly schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:53:
@Inverted_World Omdat ik veel muziek luister in dezelfde ruimte waar ook tv wordt gekeken heb ik ook besloten dat het een closed-back moest worden.
Echter moest deze wel een , zo goed mogelijke soundstage hebben en zoveel mogelijk op een open koptelefoon lijken wat dat betreft (ik heb ook een Sennheiser 660S en een 800S).

Heb er best een aantal gehad en/of geprobeerd zoals de Denon 7200/9200 de Focal celeste etc en eigenlijk de enige die voldeed voor mij was de Audeze LCD-cx maar dit echt een heel andere prijsklasse je praat dan over 1500 euro. Van Focal voldeed de Stellia ook heel erg goed maar dan praat je al over 3K.
Ik heb de beyers heel lang geleden wel eens geprobeerd maar die waren toen echt voor bass-heads , hoe de nieuwe zijn weet ik eerlijk gezegd niet.
De Focal Radiance lijkt ook niet verkeerd. Echter komt wel vrij dicht in de buurt vd LCDcx qua prijs.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DCA Stealth lijkt wat de genoemde eisen betreft de beste kanshebber, maar ja... Kost wel $4k. Ik heb de DCA Ether CX en met een lichte EQ is dat zeker de beste gesloten koptelefoon die ik ooit heb gehad. En niet onbelangrijk, beduidend betaalbaarder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Laatst online: 09:20
Boefmans schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:46:
[...]

Ja dat lijkt me een slimmere oplossing. Een goed mengpaneel is best prijzig (je wilt dan eentje met ook een geluidskaart erin lijkt me). Maar inderdaad, mijn db4 versterkt de hoofdtelefoons uitstekend :-D
Deze discussie is al eerder gevoerd. Je hebt voor minder geld een semi-professionele geluidskaart/mixer dan deze Fiio K3 kaart. De DACS zijn vergelijkbaar, maar vaak beter geimplementeerd én je hebt de extra features die de kaart bieden. Ik vind dat je daarom, afhankelijk van de wensen, dus wel serieus een kaart of mixer moet overwegen.

De FiiO is een leuke DAC voor consumenten als je koptelefoon teveel weerstand heeft, verder niks bijzonders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:01
oldsmelly schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:53:

Help!!!! schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:05:
[...]

De Focal Radiance lijkt ook niet verkeerd. Echter komt wel vrij dicht in de buurt vd LCDcx qua prijs.
Omdat ik het geluid van de Hifiman Ananda BT zelf heel prettig vind, en de Focal dusdanig vond tegenvallen blijf ik sowieso even weg van Focal. De Sennheiser 800 en 660 heb ik al eens mogen beluisteren, en vond ik prettig, maar grappig genoeg minder het 'wow' effect dan bij de Hifiman.
Misschien komt het wel omdat ik de Planar Magnetic bredere soundstage prettig vind.

Voor nu lijkt de Dan Clark Aeon 2 Noire een goede kanshebber. Die heb ik dus ook besteld. Vanavond of morgen verwacht ik hem :-) Erg benieuwd.

Normaal zou ik gaan luisteren bij Ears Unlimited o.i.d. Maar ik zit mega krap in tijd, dus deze ronde op de gok en door hoofdtelefoon fora geinspireerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Eerder vandaag heb ik de Apple Airpods Max besteld. Heb nu Airpods Pro, maar die dingen zitten mij niet fijn in mijn oren en wou al langere tijd overears met stoffen schelpen.
Nu is het geval dat ik ook Tinnitus heb, en sinds ik dat let ik er behoorlijk goed op om mijn gehoor niet verder te beschadigen.
Ik zit een beetje rond te googlen/youtuben hoe daarom Active Noise Cancelation technisch eigenlijk werkt en of je dat wel 'veilig' kunt gebruiken als gehoor bescherming voor je oren. Wat ik er van begrijp is dat het een 'tegen geluid' creeert, met andere woorden het tegenovergestelde geluidsgolf/freqentie waardoor het lijkt alsof je niks hoort. Maar is dat ook daadwerkelijk zo? Je hoort weliswaar inderdaad minder, maar er worden wel 2 keer zoveel geluids golven naar je oren gestuurd begrijp ik. Is het dan wel veilig als 'gehoorbeschermer', of maakt dat het juist erger? M.a.w., als je in een vliegtuig zit, de headphone filtert het meeste weg, komt er dan ook daadwerkelijk de frequentie met de nodige decibels binnen, of juist niet? Ik kom niet echt een duidelijk antwoord daarop tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:56
Tux3.14 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:47:
Eerder vandaag heb ik de Apple Airpods Max besteld. Heb nu Airpods Pro, maar die dingen zitten mij niet fijn in mijn oren en wou al langere tijd overears met stoffen schelpen.
Nu is het geval dat ik ook Tinnitus heb, en sinds ik dat let ik er behoorlijk goed op om mijn gehoor niet verder te beschadigen.
Ik zit een beetje rond te googlen/youtuben hoe daarom Active Noise Cancelation technisch eigenlijk werkt en of je dat wel 'veilig' kunt gebruiken als gehoor bescherming voor je oren. Wat ik er van begrijp is dat het een 'tegen geluid' creeert, met andere woorden het tegenovergestelde geluidsgolf/freqentie waardoor het lijkt alsof je niks hoort. Maar is dat ook daadwerkelijk zo? Je hoort weliswaar inderdaad minder, maar er worden wel 2 keer zoveel geluids golven naar je oren gestuurd begrijp ik. Is het dan wel veilig als 'gehoorbeschermer', of maakt dat het juist erger? M.a.w., als je in een vliegtuig zit, de headphone filtert het meeste weg, komt er dan ook daadwerkelijk de frequentie met de nodige decibels binnen, of juist niet? Ik kom niet echt een duidelijk antwoord daarop tegen.
Elke tinnitus is anders ik maak gebruik van Airpods pro en B&W PX7 (allebei ANC).
En ik bemerk mijzelf dat door de ontstane stilte juist meer “last” heb van mijn tinnitus.

Vooral bij de airpods pro waarbij het lijkt dat mijn airpods in mijn oren worden gezogen. Oortjes met zachtjes muziek aan geeft mij meer rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:47:
Je hoort weliswaar inderdaad minder, maar er worden wel 2 keer zoveel geluids golven naar je oren gestuurd begrijp ik.
Waar begrijp je dat? Het is cancellation. 1-1=0 voor zover ik weet. Als 1-1=2 waar is, dat eet ik een schoen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Aramiss schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:59:
[...]

Elke tinnitus is anders ik maak gebruik van Airpods pro en B&W PX7 (allebei ANC).
En ik bemerk mijzelf dat door de ontstane stilte juist meer “last” heb van mijn tinnitus.

Vooral bij de airpods pro waarbij het lijkt dat mijn airpods in mijn oren worden gezogen. Oortjes met zachtjes muziek aan geeft mij meer rust.
Oh dat je er ‘last’ van hebt zal ongetwijfeld. Ik moet zeggen dat ik er wel goed mee kan omgaan. Het gaat mij er puur even om hoe het technisch werkt en of het ook veilig is als ‘gehoorbeschermer’ of juist totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:11:
[...]

Waar begrijp je dat? Het is cancellation. 1-1=0 voor zover ik weet. Als 1-1=2 waar is, dat eet ik een schoen op.
Dan begrijp ik het verkeerd. Maar wat ik aangaf, zonder ACN gaat er een normale frequentie naar je oren. Met ACN aan, gaat er voor zover ik begrijp nog een frequentie de lucht door, maar die is het tegenovergestelde, waardoor het lijkt alsof je niks hoort. Maar beiden zijn er wel? Ik probeer het gewoon te begrijpen en of de frequenties er daadwerkelijk niet meer zijn. Mijn oren zijn mij wel wat waard :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tux3.14 op 15-02-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:17
Vandaag mijn RME ADI-2 DAC FS met Beyerdynamic 1990 Pro in ontvangst mogen nemen.

Jesus lief die DAC pfoe en die instellingen haha, met een manual van meer dan 80 blz. dit jawadde.

Die 1990 Pro oogt ook niet alleen mooi maar ziet er echt kwalitatief zeer goed uit, straks genieten want die instellingen van de DAC is overweldigend maar het display met extra info is toch wel zeer leuk als je kijkt wat je ervoor betaald en wat professioneel materiaal van deze aard kost dan weet je dat je geen kat in een zak gekocht heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:18:
[...]

Dan begrijp ik het verkeerd. Maar wat ik aangaf, zonder ACN gaat er een normale frequentie naar je oren. Met ACN aan, gaat er voor zover ik begrijp nog een frequentie de lucht door, maar die is het tegenovergestelde, waardoor het lijkt alsof je niks hoort. Maar beiden zijn er wel? Ik probeer het gewoon te begrijpen en of de frequenties er daadwerkelijk niet meer zijn. Mijn oren zijn mij wel wat waard :)
Je moet loslaten dat beide je oren ingaan. Doordat de headphone drivers (bij benadering) precies andersom bewegen dan de inkomende geluidsgolven wordt voorkomen dat het geluid je oren bereikt.
Los daarvan, is ANC geen vervanger voor echte gehoorbescherming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Tux3.14 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:18:
[...]

Fase en tegenfase, iets met uitdovende golven.
Dus nee, in principe neutraliseer je de geluidsgolf met een dal waardoor je in theorie op 0 uit zou komen.
(Ware het niet dat het altijd tijd kost om door elektronica verwerkt te worden en daarna in tegenfase weergegeven wordt door de driver)
Als geluidsbescherming ben je beperkt tot het frequentiebereik van de driver, alles daarboven of er onder wat de driver niet kan reproduceren is nog net zo schadelijk voor je oren.
Speakerfreaken met je hoofd in een W-bin en ANC dopjes in je oren gaat je gehoor niet redden, dan gaat het alsnog kapot maar als comfortverhogende factor werkt ANC zeker.
In principe hoef je je oortjes niet meer harder te zetten om de omgeving/achtergrondgeluid te overstemmen wanneer de omgeving geneutraliseerd wordt dus in zoverre bescherm je je gehoor wel degelijk.
Wanneer ANC goed werkt luister je in theorie altijd in een rustige stille kamer, waar je ook bent.
De externe microfoons luisteren naar de omgeving en dat geluid wordt geneutraliseerd terwijl je je gewoon je muziek kan blijven horen.

Constant (achtergrond) geluid werkt ook vermoeiend, je komt stukken uitgeruster aan wanneer je 1000 km in een Mercedes S klasse gereden hebt dan wanneer je diezelfde afstand in een Opel Combo aflegt.
In die Mercedes wordt het geluid goed gedempt waardoor het je oren niet meer kan bereiken, met ANC in de Opel zijn die frequenties er gewoon nog steeds behalve tussen de driver en je trommelvlies, daar heerst dan stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
PalingDrone schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:55:
[...]

Fase en tegenfase, iets met uitdovende golven.
Dus nee, in principe neutraliseer je de geluidsgolf met een dal waardoor je in theorie op 0 uit zou komen.
(Ware het niet dat het altijd tijd kost om door elektronica verwerkt te worden en daarna in tegenfase weergegeven wordt door de driver)
Als geluidsbescherming ben je beperkt tot het frequentiebereik van de driver, alles daarboven of er onder wat de driver niet kan reproduceren is nog net zo schadelijk voor je oren.
Speakerfreaken met je hoofd in een W-bin en ANC dopjes in je oren gaat je gehoor niet redden, dan gaat het alsnog kapot maar als comfortverhogende factor werkt ANC zeker.
In principe hoef je je oortjes niet meer harder te zetten om de omgeving/achtergrondgeluid te overstemmen wanneer de omgeving geneutraliseerd wordt dus in zoverre bescherm je je gehoor wel degelijk.
Wanneer ANC goed werkt luister je in theorie altijd in een rustige stille kamer, waar je ook bent.
De externe microfoons luisteren naar de omgeving en dat geluid wordt geneutraliseerd terwijl je je gewoon je muziek kan blijven horen.

Constant (achtergrond) geluid werkt ook vermoeiend, je komt stukken uitgeruster aan wanneer je 1000 km in een Mercedes S klasse gereden hebt dan wanneer je diezelfde afstand in een Opel Combo aflegt.
In die Mercedes wordt het geluid goed gedempt waardoor het je oren niet meer kan bereiken, met ANC in de Opel zijn die frequenties er gewoon nog steeds behalve tussen de driver en je trommelvlies, daar heerst dan stilte.
Dank voor je uitgebreide reactie. Weer wat geleerd :P Dat het geen middel is om gehoor te redden was ik mij wel van bewust.
Maar dat er in feite door ACN een stuk minder geluid het oor binnenkomt is nu wel helder, en vooral rustgevender vermoed ik (ik ben zelf nog al snel overprikkelt als ik teveel hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
vlaaing peerd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:53:
[...]

Deze discussie is al eerder gevoerd. Je hebt voor minder geld een semi-professionele geluidskaart/mixer dan deze Fiio K3 kaart. De DACS zijn vergelijkbaar, maar vaak beter geimplementeerd én je hebt de extra features die de kaart bieden. Ik vind dat je daarom, afhankelijk van de wensen, dus wel serieus een kaart of mixer moet overwegen.

De FiiO is een leuke DAC voor consumenten als je koptelefoon teveel weerstand heeft, verder niks bijzonders.
Ah dat wist ik niet. Ik denk meteen aan clubmixers. Heb je een voorbeeld?

Ik gebruikte enkele jaren terug een fiio met een MP3 speler en het geluid werd er idd wel beter van, (niet eens een hoofdtelefoon met hoge weerstand) maar niet echt waanzinnig beter ofzo. Als ik hem als externe dac aan de pc hing natuurlijk wel een heel groot verschil TOV de hoofdtelefoon uitgang. (Nu doe ik alles met toslink, actieve speakers, luister muziek vaak ook met een clubmixer en onderweg, ach dan is telefoonjack ook wel prima :-)

[ Voor 25% gewijzigd door Boefmans op 15-02-2022 21:07 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Voor de liefhebber:

De HD8XX kost nu i.p.v. $1100 $699 met de code ZEOS8XX .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessanter, maar waarschijnlijk nog steeds het geld niet waard. De frequentierespons is niet fantastisch. Prijs/kwaliteit is de Hifiman HE-400 SE de betere keuze denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:25:
Interessanter, maar waarschijnlijk nog steeds het geld niet waard. De frequentierespons is niet fantastisch. Prijs/kwaliteit is de Hifiman HE-400 SE de betere keuze denk ik.
Ik ga 'm ook niet kopen. Interessante prijs, en als het gewoon een rebranded HD800S was dan zou ik er niet eens over hoeven nadenken, maar dat is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Laatst online: 09:20
Boefmans schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:02:
[...]

Ah dat wist ik niet. Ik denk meteen aan clubmixers. Heb je een voorbeeld?

Ik gebruikte enkele jaren terug een fiio met een MP3 speler en het geluid werd er idd wel beter van, (niet eens een hoofdtelefoon met hoge weerstand) maar niet echt waanzinnig beter ofzo. Als ik hem als externe dac aan de pc hing natuurlijk wel een heel groot verschil TOV de hoofdtelefoon uitgang. (Nu doe ik alles met toslink, actieve speakers, luister muziek vaak ook met een clubmixer en onderweg, ach dan is telefoonjack ook wel prima :-)
Er is geen enkele DAC chip die je geluid beter maakt dan het al is. De DAC in je PC kan echter wel van matige kwaliteit zijn, slecht geimplementeerd of beide. Vooral op laptops komt dat vaak voor. Voorbij een bepaalde kwaliteit (Realtek is een beetje de ondergrens) is vooral de implementatie van belang voor goede kwaliteit.

Ook resolutie word vaak overschat. Ik ken 16bit/44.Khz DACs die beter klinken dan sommige 24bit/192Khz chips.

SNR is wél belangrijk, grofweg hoe hoger, hoe meer verschil je systeem tussen hard en zacht kan weergeven. Luister je zwaar opgepompte clubmuziek dan zal je er weinig baat bij hebben, maar bv klassieke muziek met extreem zachte en extreem harde passages kan het veel verschil maken.

Hier is een aanbod van externe geluidskaarten. Merken als Devine, M-Audio bieden een goede interface voor weinig geld. Denk je verschil te kunnen horen tussen verschillende DACs, dan vind je de betere chips bij merken als Mackie, Tascam, ESI, Steinberg en Native Instruments.

Mixers zijn eigenlijk alleen nodig als je meerdere bronnen wil aansluiten, hier een overzicht van wat mixers. Qua merken geld hetzelfde als hierboven.

Als je maar 1 geluidsbron hebt, zou ik ht bij een kaart houden ipv een mixer.

DJ mixers kan prima, maar daar heb je uiteindelijk toch weer een versterker nodig. En als je een goede versterker hebt, is een DAC overbodig.

Het nadeel van semi-professionele kaarten is dat de speakeruitgangen vaak jack/XLR zijn, wel iets om rekening mee te houden als je ook speakers wilt aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 16-02-2022 11:24 . Reden: Edit: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Mooi overzicht!

Ik doelde inderdaad op laptop dac. De jackuitgang geeft niet geweldig geluid, zeker bij klassieke.muziek idd.

Bij een DJ mixer is er voor een hoofdtelefoon over het algemeen geen versterker nodig, de meesten hebben een cue uitgang met flink wat vermogen. Ook daar zul je kwaliteitsverschillen zien.

mixing a drink and music

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 23:03

Tiny

Wat eten we?

Ik heb misschien een hele domme vraag, maar ik stel hem toch:
Waarom zijn er geen USB Headsets (dus niet draadloos) met ANC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tiny schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:19:
Ik heb misschien een hele domme vraag, maar ik stel hem toch:
Waarom zijn er geen USB Headsets (dus niet draadloos) met ANC?
Die zijn er wel, alleen niet heel veel.
https://www.headsetwinkel...oise__Cancellation_psf=Ja

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Gluten Parody schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:56:
Ik maakte eens twee surroundreceivers van Marantz en Denon open; identiek van binnen. Enige verschil was dat de Marantz een verkoperd chassis had… :+
Klopt, en hetzelfde zie je bij de laatste generaties Pioneer receivers die nu uit dezelfde stal als Onkyo komen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-09 11:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24hW6fa-3zf9WwqQ80Xp175NtYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oa4SV7lugdQp0Qy3xzd33KNU.jpg?f=fotoalbum_large

De postbode kwam een kleine uitbreiding brengen voor m'n Pro-Ject Box stack: de Switch Box. Tweedehands, maar niet minder plezierig :)

Zoals al gemeld in het kleine vraagjes topic: de verkoper van de Head Box S is blijkbaar "vergeten" te melden dat de potmeter niet helemaal lekker meer is, dus ga ik die proberen schoon te spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

purplevendetta schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:18:
[Afbeelding]

De postbode kwam een kleine uitbreiding brengen voor m'n Pro-Ject Box stack: de Switch Box. Tweedehands, maar niet minder plezierig :)

Zoals al gemeld in het kleine vraagjes topic: de verkoper van de Head Box S is blijkbaar "vergeten" te melden dat de potmeter niet helemaal lekker meer is, dus ga ik die proberen schoon te spuiten.
Netjes! Heb je er een stoel o.i.d. naast staan? Of is dit je bureau? Beetje lastig af te leiden uit de foto.

E: Krijg trouwens wel kriebels van het feit dat er 1 zilver is maar dat zal aan mij liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomas op 18-02-2022 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Thomas schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:00:
[...]

E: Krijg trouwens wel kriebels van het feit dat er 1 zilver is maar dat zal aan mij liggen.
:P Dat heb ik ook :X

Volgensmij ook nog heel cool old school LP's, volgensmij Queen op de foto. Hopelijk is er ook een platenspeler.... :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:46:
[...]

Klopt, en hetzelfde zie je bij de laatste generaties Pioneer receivers die nu uit dezelfde stal als Onkyo komen.
Ze zijn niet helemaal hetzelfde vaak. Marantz heeft er nogal een handje van nog een HDAM ergens tussen te prakken waardoor onder aan de streep de prestaties net wat minder zijn dan bij Denon. Als ik moet kiezen tussen Marantz en Denon, dan zou ik altijd voor Denon gaan.
Pagina: 1 ... 118 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.