Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Met videobellen op je pc, zou je vooral veel hebben aan Bluetooth 5.x (mits je pc/laptop dat ook heeft.) door de extra bandbreedte wordt de microfoon beter benut en ben je beter verstaanbaar.

De door jou genoemde heeft 4.x

Kijk (en luister) ook vooral naar de bel/microfoon eigenschappen in reviews (gezien dat een belangrijke usecase van je is). Dat is niet zomaar een sterk punt van veel ANC koptelefoons (zelfs de xm3/4 niet). Zie ook eerdere opmerkingen in dit topic daarover.

[ Voor 36% gewijzigd door Get!em op 10-12-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:47
Get!em schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:26:
Met videobellen op je pc, zou je vooral veel hebben aan Bluetooth 5.x (mits je pc/laptop dat ook heeft.) door de extra bandbreedte wordt de microfoon beter benut en ben je beter verstaanbaar.

De door jou genoemde heeft 4.x

Kijk (en luister) ook vooral naar de bel/microfoon eigenschappen in reviews (gezien dat een belangrijke usecase van je is). Dat is niet zomaar een sterk punt van veel ANC koptelefoons (zelfs de xm3/4 niet). Zie ook eerdere opmerkingen in dit topic daarover.
Dat heb ik inderdaad ook gelezen over de xm3/4 dat de microfoon geen hoogvlieger is. Geloof niet dat de live 640btnc van veel betere kwaliteit is. Ik denk ook niet dat deze slechter is dan mijn huidige koptelefoon uit 2016 en daar krijg ik geen klachten over.

Daar had ik nog niet gekeken, naar de Bluetooth versie, dat is een prima tip. Als ik daarop selecteer dan kom ik weinig tegen met (goede) beoordelingen. Vaak zijn het onbekende merken, waar ik op zich geen moeite mee heb maar met heel beperkte beoordelingen het niet aandurf die gok te nemen. Je komt dan al snel uit in het segment 200 euro en meer en dat is ver over mijn budget, eigenlijk < 100 euro. Ik ben mij er terdege van bewust dat ik concessies moet doen. Hoe veel verschil maakt dan de BT en welke verstandige opties zijn er met 5.x?

(Edit: de markt is voor mij wel dusdanig dat het een beetje een 'bomen-bos' verhaal is. Zoveel keuzes. Volgens mij komen velen daardoor toch uit bij de Sony, JBL of Bose omdat dit 'safe' is.)

[ Voor 6% gewijzigd door bazzemans op 10-12-2021 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mijn vrouw videobelt met de anker q30. Er is ondertussen ook een q35. Genoeg reviews over te vinden en bij Amazon <€100 te krijgen. Kun je overwegen.

Geen hoogvlieger qua ANC of qua getrouwe geluidsweergave maar ook niet slecht. Heeft app met instellingen en equalizer. Zit mooie box bij. Q35 schijnt een extra inline microfoon te hebben.

Verder is de Philips 805 ook bt5. Heeft mooi geluid en ziet er ook leuk uit. ANC is heel behoorlijk. Alleen weinig reviews. Heb em hier 5 dagen in huis gehad om wat mee te testen. Was best tevreden, zat ook we lekker. Kun je ook gaan testen/proberen. Weet even niet of die multipoint had.
pricewatch: Philips PH805 (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Thanks @Get!em. De Soundcore ga ik in overweging nemen. De Philips heeft geen multipoint en in de vergelijking met de JBL (ondanks BT 4.x) komt die er één stuk minder uit.

Hoeveel verschil maakt 4.x t.o.v. 5.x voor het geluid? Over mijn huidige koptelefoon heb ik niet te klagen. Als het dit niveau halt dan is dat prima. Menig collega belt gewoon met de speaker van de laptop, dat werkt ook. Nieuwer is altijd beter, dat begrijp ik maar hoeveel? Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Hoeveel verschil geeft het?

[ Voor 5% gewijzigd door bazzemans op 10-12-2021 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:20
bazzemans schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:36:

Daar had ik nog niet gekeken, naar de Bluetooth versie, dat is een prima tip. Als ik daarop selecteer dan kom ik weinig tegen met (goede) beoordelingen.
Probeer er rekening mee te houden in die reviews of het gaat om BT verbinding of geluid. BT headphones kunnen theoretisch niet boven een bepaalde bandbreedte uit, dus moet de audio die verstuurd wordt eerst gecomprimeerd worden. Hierdoor zullen de azijnzure audiofielen snel negatiever beoordelen, maar hoeft dat mogelijk voor jou geen issue te zijn.

Mocht het zoekwerk te ingewikkeld zijn, overweeg dan of je niet netzo goed de mic van je webcam oid kan gebuiken, dan kan je geld naar een dedicated ANC BT koptelefoon en word je keuze wat groter

Dan kun je qua geluid wat beter shoppen voor dezelfde prijs. Kijk inderdaad rond naar merken als Sony, Panasonic, Sennheiser,AKG, Philips.

Als ik je een tip mag geven, kijk ook even naar dit model van Lindy, de BNX-60, dat was een beetje de bang-for-a-buck-we-werken-allemaal-thuis-maar-willen-ook-lekker-muziek-luisteren-headset van 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
vlaaing peerd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:52:
[...]

Probeer er rekening mee te houden in die reviews of het gaat om BT verbinding of geluid. BT headphones kunnen theoretisch niet boven een bepaalde bandbreedte uit, dus moet de audio die verstuurd wordt eerst gecomprimeerd worden. Hierdoor zullen de azijnzure audiofielen snel negatiever beoordelen, maar hoeft dat mogelijk voor jou geen issue te zijn.
Bedoel je daarmee dat door audiofielen het geluid dat door de koptelefoon gaat negatiever wordt beoordeeld of het geluid dat de microfoon produceert (of beide)?
Ik ben verre van een audiofiel en ben snel tevreden. Getuige ook dat ik met mijn huidige koptelefoon geen beperkingen ervaar.
Mocht het zoekwerk te ingewikkeld zijn, overweeg dan of je niet netzo goed de mic van je webcam oid kan gebuiken, dan kan je geld naar een dedicated ANC BT koptelefoon en word je keuze wat groter

Dan kun je qua geluid wat beter shoppen voor dezelfde prijs. Kijk inderdaad rond naar merken als Sony, Panasonic, Sennheiser,AKG, Philips.

Als ik je een tip mag geven, kijk ook even naar dit model van Lindy, de BNX-60, dat was een beetje de bang-for-a-buck-we-werken-allemaal-thuis-maar-willen-ook-lekker-muziek-luisteren-headset van 2020
Dank voor deze tips. Het valt mij op dat JBL niet tussen de merken staat, terwijl deze wel goed uit de roundup komt. Is dat bewust?

De Lindy ga ik mij in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bt 4.x heeft niet genoeg bandbreedte voor goede kwaliteit audio voor zowel afspelen als microfoon. Windows schakelt dan automatisch terug naar bandrecorder kwaliteit. En je ondervindt hakkelingen.

https://www.itechtics.com...oth-5-feature-comparison/

https://www.howtogeek.com...-terrible-on-windows-pcs/

Bij bt 5 is audio kwaliteit in Windows nog steeds matig in Headset modus maar hakkelingen zijn weg. Audiokwaliteit ligt aan headset modus Windows en de a2dp verbinding.

Zelf ondervonden met laptop met bt 4.2 waar ik een bt 5 dongle in heb geplugd.

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 10-12-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:15:
[...]

Je hebt een headset of losse microfoon met noise isolation nodig. Maar omdat je je bellende collega’s straks in je kantoortuin ook zelf niet wilt horen is active noise cancellation ook geen gek idee.

Ikzelf ben tot de bose 700 gekomen, die dus beide heeft. En bovendien heeft die “selfvoice” zodat je ook jezelf hoort praten (belangrijk, want praten met noisecancelling op je oren is heel gek, alsof je je vingers in je oren stopt). Zorg wel dat je laptop Bluetooth 5.0 heeft, anders is microfoon prut.

Testen van noise isolation microphone op headset zie je niet veel, maar het YouTube kanaal wat ik hier even terug postte, heeft er wel veel.

Overigens, met draad en in-line microfoon: de anker soundcore q35 (volgens specificaties). Nu bij Amazon voor €90 (blackfriday). Die heeft echter geen selfvoice, dus je praat als een dove.
Ben je echt tevreden over de Bose 700?
Ik zat ook te twijfelen die te kopen. Van de week had ik wat navraag gedaan bij een collega die deze ook heeft, maar die was er niet helemaal blij mee. En toen ik haar gisteren via Teams belde terwijl zij op kantoor zat, werd ik helemaal gek van het gepraat van collega’s op de achtergrond. Ik kon haar amper verstaan en die collega’s die een paar bureaus verderop zaten toeterden continu in m’n oren.

Het is wel een redelijk gare laptop, dus wellicht dat de Bluetooth-connectie niet optimaal is. Daarnaast heeft Bose ook nog een losse Bluetooth dongle die je met de 700 kunt gebruiken. Maar ik twijfel dus nog steeds.

Ik heb het eerst geprobeerd met een Jabra Evolve2 75, maar die beviel niet. De ANC deed vrijwel niets, dus het wegfilteren van collega’s terwijl ik muziek luister. En daarnaast kreeg ik verschillende keren te horen dat ik slecht te verstaan was, dan moest ik telkens de mic boom even in- en uitklappen. Ik zit er dus aan te denken om maar gewoon bedrade headset te kopen, Bluetooth is toch niet zo fantastisch. Ik zat bijvoorbeeld naar de Jabra Engage 50 te kijken, en dan maar m’n simpele dopjes te houden om daarnaast muziek mee te luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb 3 setups: 1) bedrade headset met mic op laptop (headset van action), 2) webcam met geïntegreerde microfoon + bedrade koptelefoon zonder microfoon (edifier) 3) bt 5 dongle asus + Böse 700nc

Bij setup 1 krijg ik complimenten over helder geluid, maar zijn geluiden uit mijn omgeving door mijn collega’s te horen. Bij setup 2 heb ikzelf het beste geluid op m’n oren, maar is de microfoon van de webcam enorm breed gericht: de secondewijzer van de klok en de ventilator van mijn pc waren hoorbaar, verder wel heel helder verstaanbaar (bijna scherp) voor collega’s. Bij 3) krijg ik complimenten over het volle geluid zonder bijgeluiden voor hen. Ventilatoren van pc zijn weggefilterd voor collega’s (en mijzelf) en tevens hoor ik geen omgevingsgeluiden meer, zelfs de deurbel niet of spelende kinderen beneden in de woonkamer.

Voorwaarde voor 3) bleek wel BT 5 te zijn. Met een BT 4 verbinding wordt het robot achting bij vlagen.

Al met al dus zalig.

Verder heb ik ook telefoongesprekken gevoerd met de bose 700nc op een druk treinstation en in de trein. In beide gevallen was ik helder verstaanbaar ondanks veel omgevingslawaai.

Een kantoortuin heb ik nog niet uitgeprobeerd, simpelweg omdat ik nu al bijna 2 jaar 100% thuiswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:20
bazzemans schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:59:
[...]

Bedoel je daarmee dat door audiofielen het geluid dat door de koptelefoon gaat negatiever wordt beoordeeld of het geluid dat de microfoon produceert (of beide)?
Ik ben verre van een audiofiel en ben snel tevreden. Getuige ook dat ik met mijn huidige koptelefoon geen beperkingen ervaar.
de koptelefoon, niet de microfoon.

Audiofielen houden veel van onzin en denken dat hun gehoor superieur is ;) nee, er is compressie nodig omdat BT niet genoeg bandbreedte heeft om 16bit/44.1Khz audio te streamen. Dat resulteert in geluidsverlies.

De 'kenners' (types die menen verschil te horen tussen 16 en 24 bit audio) schrijven daarom per definitie de geluidskwaliteit af omdat het een BT koptelefoon is.
[...]

Dank voor deze tips. Het valt mij op dat JBL niet tussen de merken staat, terwijl deze wel goed uit de roundup komt. Is dat bewust?

De Lindy ga ik mij in verdiepen.
Oh, JBL was ik gewoon vergeten te vermelden, niks anders. Ik heb zelf geen ervaring met dat merk, maar schijnen ook prima koptelefoons te maken.

Succes met je keuze!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Vandaag de Philips Fidelio X2HR ontvangen. M'n eerste open back koptelefoon. Wel bijzondere ervaring. Heel anders dan een gesloten koptelefoon. Zowel qua geluidsbelevenis als hoe het zit (minder warm, minder druk op de oren).

Ben er erg blij mee :) Goed geluid voor veel verschillende genres. Had eerst de Teufel Massive. En die is echt superleuk voor EDM, maar bijvoorbeeld voor rock of metal echt te veel qua bass.

Ik had de Fidelio X2HR al op het lijstje staan, maar was eigenlijk wat boven budget en slecht verkrijgbaar (het 2018 model). Totdat ik opeens zag dat Amazon hem voor 79,49 euro te koop had staan. Dat is echt heel goedkoop voor deze koptelefoon.

Voor de liefhebber, ze hebben nog voorraad: pricewatch: Philips Fidelio X2HR (Zwart)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:02
wjjkoevoets schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 00:11:
Ik ben al een tijdje voorzichtig aan het rondkijken voor een goede koptelefoon met microfoon. Het voornaamste doel van de headset is thuis muziek luisteren, maar het zou ook fijn zijn als je er een fatsoenlijk werkgesprek mee kunt voeren (denk bijv. aan een Teams call in een rustige thuisomgeving) of met vrienden een potje online gamen.

Het vervelende is dat je dan al snel uit komt op gaming headsets waarbij het voor mijn gevoel vaker gaat om marketing en niet zo zeer om geluidskwaliteit. Ook als je gaat kijken bij de wat meer audiofielere merken (audio technica, beyerdynamic) zie je dat je toch wel stevige comprimissen moet sluiten.

Ik gebruik momenteel een goedkoop Sennheiser headsetje van het werk, maar dit is het echt totaal niet. Zelfs mijn vorige van Microsoft was een stuk beter.

Als het gaat om geluidskwaliteit komen de bekende Sony modellen al vaak prominent naar de voorgrond, maar het zijn juist deze modellen die schijnbaar een belabberde microfoon hebben.

Nu is mijn oog gevallen op de Dali IO-6. Reviews zijn doorgaans positief over de geluidskwaliteit en ook de ANC lijkt acceptabel tot goed te zijn. Ik maak me echter zorgen over de kwaliteit van de microfoon. Is deze prima te gebruiken voor Teams calls? Zou de microfoon ook geschikt zijn voor gaming? Heeft iemand misschien samples van de microfoon?

Misschien zoek ik wel helemaal verkeerd en is een ander merk/model veel beter geschikt (sterke voorkeur voor draadloos, goede batterijduur, goede geluidskwaliteit).
Ik heb de Dali io6 net een weekje of twee en nog niet met Teams geprobeerd, dat staat nog op de todo lijst. Verder een headphone die mij tot nog toe erg positief verrast. Aansluiten kan via kabel (passief of actief met en zonder ANC), via USB kabel (meldt zich dan netjes als audio playback device + headset device en via bluetooth. Geluidskwaliteit gewoon bijzonder goed, afwerking ook. Bediening via rechteroor en opladen via USB-C binnen een kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

lazybones schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:10:
[...]

Ik heb de Dali io6 net een weekje of twee en nog niet met Teams geprobeerd, dat staat nog op de todo lijst. Verder een headphone die mij tot nog toe erg positief verrast. Aansluiten kan via kabel (passief of actief met en zonder ANC), via USB kabel (meldt zich dan netjes als audio playback device + headset device en via bluetooth. Geluidskwaliteit gewoon bijzonder goed, afwerking ook. Bediening via rechteroor en opladen via USB-C binnen een kwartier.
Bedankt voor je post! Ik heb nog altijd geen koptelefoon gekocht, maar met het kerstpakket in aantocht wordt het wel verleidelijk om toch eindelijk de knoop eens door te hakken.

Mocht je eraan denken, zou je dan je ervaringen met Teams kunnen delen?

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier mensen ervaring met de smsl m500? Ik zoek eigenlijk een upgrade vanaf mijn Fiio K5 Pro, het liefst een die ook MQA afspeelt. Zodoende bij de smsl m500 uitgekomen die er erg mooi uitziet en ook binnen budget valt (~500 euro). Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:30:
Hier mensen ervaring met de smsl m500? Ik zoek eigenlijk een upgrade vanaf mijn Fiio K5 Pro, het liefst een die ook MQA afspeelt. Zodoende bij de smsl m500 uitgekomen die er erg mooi uitziet en ook binnen budget valt (~500 euro). Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom!
Die heb ik gehad, heb hem teruggestuurd omdat af en toe het geluid wegviel wanneer hij aangesloten was via SPDIF op mijn TV.

Qua geluid zelf 0 klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:46:
[...]

Die heb ik gehad, heb hem teruggestuurd omdat af en toe het geluid wegviel wanneer hij aangesloten was via SPDIF op mijn TV.

Qua geluid zelf 0 klachten.
Ai, da's minder. Toevallig nog een alternatief gekocht? Ben me maar eens lekker aan het oriënteren. Een iFi ZEN stack vind ik ook wel aantrekkelijk bijvoorbeeld. Topping heeft natuurlijk ook nog het e.e.a. beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:34:
[...]

Ai, da's minder. Toevallig nog een alternatief gekocht? Ben me maar eens lekker aan het oriënteren. Een iFi ZEN stack vind ik ook wel aantrekkelijk bijvoorbeeld. Topping heeft natuurlijk ook nog het e.e.a. beschikbaar.
Ben later overgegaan op een surround oplossing, dus niet echt. Heb kort een Topping E30 gebruikt en die had het probleem iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:16
MQA zou ik niet naar kijken. Is een beetje een klucht. Het doet heel duidelijk niet wat er beloofd wordt. Eigenlijk gaat de kwaliteit er gewoon op achteruit. (Misschien moet je eens de onderzoeken van die ene GoldenSound eens bekijken.)
SMSL maar ook Topping en Gustard kunnen met sommige S/PDIF signalen last hebben. Ik denk dat het met de nauwkeurigheid van de click te maken heeft (jitter?).
Ik zou gewoon even op Audiosciencereview kijken welke er goed uit de metingen komt en de gewenste functionaliteit heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Duur avondje, maar de kogel is door de kerk.

Topping D50s + A50s geworden, en na ook al lang dubben ook maar eens een HiFiMAN Sundara besteld. Mijn eerste planar magnetic koptelefoon. Al vaak zitten dubben of ik die moest kopen ja/nee, is nu een ja geworden ( o.a. door een waardebon als kerstgeschenk van de baas waar ik geen raad mee wist, scheelde een flink bedrag :+) .

Erg benieuwd naar het Topping setje i.i.g., moet toch een behoorlijke step up vanaf de Fiio K5 Pro zijn. Lijkt afgaande op de recensies op ASR een van de beste stacks op de markt te zijn in het enigszins betaalbare segment. Zal t.z.t. mijn ervaring delen, eerst maar genieten van de kerstdagen!

[ Voor 12% gewijzigd door Thomas op 24-12-2021 00:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
Heb sinds gisteren een Focal Stellia (ter vervanging van een HD6xx). Sinds een paar jaar gebruik ik een dragonfly red voor de hd6xx. De Stellia kan makkelijk aangestuurd worden, maar ik heb mijn twijfels of ik toch niet moet upgraden naar een andere dac/versterker. Ben benieuwd naar jullie ervaringen voor het aansturen va n een koptelefoon zoals de Focal Stellia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:02
Ik heb sinds een tijdje de Momentum 3 en deze bevalt goed. Ik gebruik deze met name op de fiets (bij kou de Momentums, zo niet dan in-ears). Ik had de XM3 en ik moet eerlijk zeggen dat deze beter geschikt waren om mee te fietsen (lichter, net wat comfortabeler, minder windgeruis), maar de Momentum 3 hebben (in mijn beleving) een zodanig mooier geluid, dat ik ze toch verkies boven de XM3.

Nu heb ik wat zitten uitproberen met bekabeld luisteren en wat me opviel was dat, ondanks het feit dat de 2,5 mm jackplug voorzien is van een locking mechanisme, dat ik deze aan kan sluiten zonder de benodigde draaibeweging. Het werkt verder ook goed, dus ik krijg netjes links en rechts geluid, geen storen of kraken. Wel hapert af en toe de muziek, maar dat zou ook aan de bron (wat ouder model smartphone) kunnen liggen.
Heeft hier iemand ervaring met het aansluiten van de audiokabel op de Momentum 3? Moeten jullie wel de kabel draaien bij het aansluiten? Als dat zo is dan heb ik, zonder me daar bewust van te zijn, het locking mechanisme al verruïneerd, of ik heb een gebruikte of evt gemodificeerde versie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Zijn er over-ear koptelefoons met noise canceling van voor 2020 die de huidige modellen overtreffen :)? Wil voor niet al te veel geld een goede noisecanceling koptelefoon kopen maar de nieuwste modellen schieten aardig boven het budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nope. Gek genoeg is er weinig achteruitgang in dat veld.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

een Sony XM2 of QC35 zijn anno 2021 nog steed goede Noise canceling headphones.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-09 17:17
Heeft iemand nog tips voor een leuke koptelefoon? Ik heb zelf niet veel verstand van koptelefoons. Budget is ±€300.

Ik zoek iets wat ik kan gebruiken om 's avonds laat te luisteren naar Lp's zonder geluidsoverlast te veroorzaken.
Muzieksmaak is best veelzijdig dus veel bass lijkt mij dan een slecht idee.

Ik wil de koptelefoon voornamelijk thuis gebruiken. Alleen lijkt het mij ook fijn om hem onderweg te kunnen gebruiken i.c.m. mijn mobiel (geen 3.5mm jack).

Ik kom dus al snel uit bij een koptelefoon met zowel een 3.5mm aansluiting als Bluetooth. Hoe verhouden deze zich in geluidskwaliteit tegenover een koptelefoon met alleen een 3.5mm aansluiting?

Kan ik beter twee koptelefoons kopen waarbij één bekabelde voor thuisgebruik en later één met Bluetooth voor onderweg of is een waarbij beide verbindingsmogelijkheden gecombineerd zijn ook goed? Bij de eerste optie ligt de prioriteit dan bij een bekabelde koptelefoon omdat ik momenteel best tevreden over mijn huidige IEM (KZ ZS10 Pro).

Voor het thuisgebruik is dit mijn setup:
Versterker: Rotel A11 Tribute
Platenspeler: Thorens TD-160 met een Audio Technica VM540ML cartridge.

Heb ik hier nog iets extra's voor nodig of is de 3.5mm aansluiting van de versterker voldoende?

[ Voor 5% gewijzigd door TheBlackestCrow op 25-12-2021 18:47 ]

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Thomas schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:15:
Duur avondje, maar de kogel is door de kerk.

Topping D50s + A50s geworden, en na ook al lang dubben ook maar eens een HiFiMAN Sundara besteld. Mijn eerste planar magnetic koptelefoon. Al vaak zitten dubben of ik die moest kopen ja/nee, is nu een ja geworden ( o.a. door een waardebon als kerstgeschenk van de baas waar ik geen raad mee wist, scheelde een flink bedrag :+) .

Erg benieuwd naar het Topping setje i.i.g., moet toch een behoorlijke step up vanaf de Fiio K5 Pro zijn. Lijkt afgaande op de recensies op ASR een van de beste stacks op de markt te zijn in het enigszins betaalbare segment. Zal t.z.t. mijn ervaring delen, eerst maar genieten van de kerstdagen!
Nice, ik heb ook de A50s en Sundara. Van beiden ben ik erg tevreden.
Ik gebruik wel een DX3 pro als DAC. Maar ik denk niet dat er een hoorbaar verschil zal zijn met de D50s. Lijkt me een geweldige combi de je gekocht hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
TheBlackestCrow schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:45:
Heeft iemand nog tips voor een leuke koptelefoon? Ik heb zelf niet veel verstand van koptelefoons. Budget is ±€300.

Ik zoek iets wat ik kan gebruiken om 's avonds laat te luisteren naar Lp's zonder geluidsoverlast te veroorzaken.

Ik wil de koptelefoon voornamelijk thuis gebruiken. Alleen lijkt het mij ook fijn om hem onderweg te kunnen gebruiken i.c.m. mijn mobiel (geen 3.5mm jack).

Ik kom dus al snel uit bij een koptelefoon met zowel een 3.5mm aansluiting als Bluetooth. Hoe verhouden deze zich in geluidskwaliteit tegenover een koptelefoon met alleen een 3.5mm aansluiting?

Kan ik beter twee koptelefoons kopen waarbij één bekabelde voor thuisgebruik en later één met Bluetooth voor onderweg of is een waarbij beide verbindingsmogelijkheden gecombineerd zijn ook goed? Bij de eerste optie ligt de prioriteit dan bij een bekabelde koptelefoon omdat ik momenteel best tevreden over mijn huidige IEM (KZ ZS10 Pro).

Heb ik hier nog iets extra's voor nodig of is de 3.5mm aansluiting van de versterker voldoende?
Je kan misschien beter een DAC/dongle kopen voor je telefoon en een goede bedraade koptelefoon, als je geluidskwaliteit als prioriteit hebt.
Een gewone Apple Dongle kan al voldoende zijn als instap. Dan moet je best wel voor een redelijk makkelijk aan te sturen koptelefoon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
Iemand ervaring met het merk OneOdio? Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon/headset voor rond de 50 a 70 euro. Het hoeft niks bijzonders te zijn, als er maar een flinke bas in zit (luister vooral trance muziek) en over m'n oren zit.

Ik heb op het forum gezocht, maar kon er eigenlijk niks over vinden (één bericht in dit topic). Heb de website ook bezocht. Het ziet er allemaal heel fancy uit, maar de prijzen zijn erg laag, dus ik vraag me af of het wel kwaliteit is.

In eerste instantie wilde ik voor de pricewatch: JBL Quantum 400 gaan, maar toen kwam ik dus dat OneOdio tegen. Ze hebben ook gaming headsets, alleen vraag ik me af of het dezelfde onderdelen/kwaliteit is als hun koptelefoons.

Ik game af en toe, dus op zich maakt het niet uit of het een headset of koptelefoon is. In principe gebruik ik de microfoon niet want ik game/praat niet met anderen. Ik weet dat echte koptelefoons beter zijn voor muziek dan gaming headsets, maar dan wel in een andere prijsklasse. Heb in het verleden wel echte koptelefoons gehad van Sennheiser, maar dat is andere koek. Nu gewoon op zoek naar iets simpels, maar wel goed geluid.

Ze staan niet in de Pricewatch, maar ik heb mijn oog op deze > https://www.oneodio.com/c...tudio-over-ear-headphones. Ik denk echter dat je voor die prijs het woord "Pro" met een flinke korrel zou moet nemen, tenzij iemand het tegendeel kan bewijzen?

Op bol.com zie ik 2 "reviews". Eentje schrijft "De geluidskwaliteit is zeer goed, zeker in dit prijs-segment." en de ander schrijft "subliem geluid" maar ook dit kan je met een vrachtwagen zout nemen, denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 26-12-2021 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
@chim0 https://www.scarbir.com/leaderboard-anc-headphones
Ik zou even wat uitgebreide reviews en ook de comments daaronder lezen op Scarbir.
Hij heeft voordat de focus op TWS oordopjes kwam te liggen ook uitgebreid een aantal noisecancelling over ear en ook wat gaming headsets gereviewd. Dat geeft iig wat inzicht in hoe deze Oneodio zich verhouden tot andere koptelefoons.
Zijn reviews zijn over het algemeen behoorlijk uitgebreid en neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
PalingDrone schreef op zondag 26 december 2021 @ 07:02:
@chim0 https://www.scarbir.com/leaderboard-anc-headphones
Ik zou even wat uitgebreide reviews en ook de comments daaronder lezen op Scarbir.
Hij heeft voordat de focus op TWS oordopjes kwam te liggen ook uitgebreid een aantal noisecancelling over ear en ook wat gaming headsets gereviewd. Dat geeft iig wat inzicht in hoe deze Oneodio zich verhouden tot andere koptelefoons.
Zijn reviews zijn over het algemeen behoorlijk uitgebreid en neutraal.
Bedankt voor de link! Twee zaken, die meteen opvallen, zijn dat de goedkope OneOdio A30 van 40 euro als "Excellent" wordt bestempeld terwijl de JBL E65BTNC van 200 euro (gezien de pricewatch geschiedenis) bij in rijtje "Disappointing" hoort. Hoe serieus moet ik dit nemen? Kan iemand deze site beamen als goede review site? Vind het erg bijzonder namelijk. JBL is toch niet de minste, ook al is het een koptelefoon uit 2017.

Ook de 200 euro kostende Sony WH-1000XM3 komt eruit als "Trash" terwijl de review van Tweakers best lovend is, behalve het belgedeelte maar dat doe ik toch niet. reviews: Sony WH-1000XM3 vs. Bose NC700 - Twee noisecancelling kemphanen verg...

[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 26-12-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Eergisteren mijn Soundcore Frames (stijl Wander) binnengekregen en boven verwachting positief over. Geluidskwaliteit is best prima, voor wandelen of lekker in de tuin zitten is het ideaal en zullen ze mijn earbuds denk ik vervangen. Weet nog niet hoe overtuigend geluidskwaliteit op de fiets is, zal ik de komende dagen nog wel proberen. Verder vind ik het ook gewoon een nette zonnebril om te zien, een stuk mooier dan de Bose Frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
chim0 schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:36:
[...]

Bedankt voor de link! Twee zaken, die meteen opvallen, zijn dat de goedkope OneOdio A30 van 40 euro als "Excellent" wordt bestempeld terwijl de JBL E65BTNC van 200 euro (gezien de pricewatch geschiedenis) bij in rijtje "Disappointing" hoort. Hoe serieus moet ik dit nemen? Kan iemand deze site beamen als goede review site? Vind het erg bijzonder namelijk. JBL is toch niet de minste, ook al is het een koptelefoon uit 2017.

Ook de 200 euro kostende Sony WH-1000XM3 komt eruit als "Trash" terwijl de review van Tweakers best lovend is, behalve het belgedeelte maar dat doe ik toch niet. reviews: Sony WH-1000XM3 vs. Bose NC700 - Twee noisecancelling kemphanen verg...
Er was geen "een ster" * "trash" koptelefoon beoordeling, daar weer onder staan namelijk de "referentie" koptelefoons, een soort "gouden standaard" waar alle andere mee vergeleken worden.
Moest zelf ook 2x kijken, een lege "een ster" categorie zorgt er voor dat het net lijkt of de Apple en Sony echt bagger zijn :?

Iets kan best voor 40 euro helemaal geweldig zijn (relatief aan de prijs) maar wanneer datzelfde product 300 euro zou kosten is de kwaliteit teleurstellend omdat je voor dat geld wel een significant betere ervaring mag verwachten.
80 euro beleving voor 40 = Geweldig
100 euro gevoel voor 200 = Teleurstellend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
PalingDrone schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:11:
[...]

Er was geen "een ster" * "trash" koptelefoon beoordeling, daar weer onder staan namelijk de "referentie" koptelefoons, een soort "gouden standaard" waar alle andere mee vergeleken worden.
Moest zelf ook 2x kijken, een lege "een ster" categorie zorgt er voor dat het net lijkt of de Apple en Sony echt bagger zijn :?
Je hebt gelijk! Staan er idd onder 4 sterren. Ziet er een beetje raar uit.
Iets kan best voor 40 euro helemaal geweldig zijn (relatief aan de prijs) maar wanneer datzelfde product 300 euro zou kosten is de kwaliteit teleurstellend omdat je voor dat geld wel een significant betere ervaring mag verwachten.
80 euro beleving voor 40 = Geweldig
100 euro gevoel voor 200 = Teleurstellend
Is ook zo. Prijs staat niet altijd gelijk aan kwaliteit.

Nou ja, misschien moet ik hem proberen die 50 Pro en anders stuur ik hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Knuppel in het hoenderhok.

Ik was deze maand op vakantie en had de Sony WH-1000XM4 mee. De Denon AH-D9200 bleef dus thuis. Conclusie: ik hoor echt vrijwel geen verschil...

Thuis nog wat testjes uitgevoerd. Lossless. Ik vind de Sony niet onderdoen voor de Denon.

Herkennen meer mensen dit? Denk er zelfs over om de Denon maar te verkopen. Beetje zonde geld zo.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Eiríkr schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:26:

Ik was deze maand op vakantie en had de Sony WH-1000XM4 mee. De Denon AH-D9200 bleef dus thuis. Conclusie: ik hoor echt vrijwel geen verschil...

Thuis nog wat testjes uitgevoerd. Lossless. Ik vind de Sony niet onderdoen voor de Denon.

Herkennen meer mensen dit? Denk er zelfs over om de Denon maar te verkopen. Beetje zonde geld zo.
Tussen de Denon en Sony zou er toch wel een hoorbaar verschil moeten zijn. Maar het is waarschijnlijk veel kleiner dan je initieel zou denken door al de audiofiele verhalen van onwaarschijnlijk veel meer details en dynamiek etc.
Zo wereldschokkend zijn de verschillen meestal niet.
Gebruik je EQ? Als je naar dezelfde target EQt zijn de verschillen nog veel kleiner.
Ik zou de Denon nog een tijdje houden en grondiger vergelijken. Als je echt veel te weinig verschil merkt is het idd een beetje zonde. Dan kan je 'm verkopen en een hele hoop muziek kopen of een hele periode Qobuz/Spotify/... Streaming abo afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
RikHouben schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:58:
[...]

Tussen de Denon en Sony zou er toch wel een hoorbaar verschil moeten zijn. Maar het is waarschijnlijk veel kleiner dan je initieel zou denken door al de audiofiele verhalen van onwaarschijnlijk veel meer details en dynamiek etc.
Zo wereldschokkend zijn de verschillen meestal niet.
Gebruik je EQ? Als je naar dezelfde target EQt zijn de verschillen nog veel kleiner.
Ik zou de Denon nog een tijdje houden en grondiger vergelijken. Als je echt veel te weinig verschil merkt is het idd een beetje zonde. Dan kan je 'm verkopen en een hele hoop muziek kopen of een hele periode Qobuz/Spotify/... Streaming abo afsluiten.
Ik gebruik geen EQ. Vandaag nog eens goed luisteren en anders zet ik 'm te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het hangt natuurlijk ook af van de muziekbron. Bij 128 kbps mp3 files of Spotify maakt de koptelefoon minder uit ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
gambieter schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:30:
[...]

Het hangt natuurlijk ook af van de muziekbron. Bij 128 kbps mp3 files of Spotify maakt de koptelefoon minder uit ;) .
Haha dat is waar. In dit geval getest met Apple Music, lossless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Als je geen verschil hoort, lekker verkopen. Ik vind zelf mijn WH100XM3 veel slechter klinken dan mijn betere/duurdere koptelefoons. Daaronder ook de Denon DH 7100, dat is een parel.

HiFiMAN Sundara net binnen gekregen. Klinkt super. Lekker ruimtelijk, beetje vergelijkbaar met mijn Grado RS2 maar dan nog ruimer zo op het eerste gezicht. Mooi ding! Morgen komen (hopelijk) mijn nieuwe DAC + AMP binnen, dan ben ik wel weer even zoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01

Ik heb een Sony MDR1AM2.Heel goed geluid.Maar sta gereed om de Denon D9200 te kopen.Maar nu ik dit lees is mijn twijfel groot.Ik luister voornamelijk mp3,s van maximaal 320Kb.Wat zou uw vraagprijs zijn voor hem eventueel over te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ivan4you schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:54:
[...]

Ik heb een Sony MDR1AM2.Heel goed geluid.Maar sta gereed om de Denon D9200 te kopen.Maar nu ik dit lees is mijn twijfel groot.Ik luister voornamelijk mp3,s van maximaal 320Kb.Wat zou uw vraagprijs zijn voor hem eventueel over te kopen?
Ik zal je een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:49
Ben zelf erg te spreken over de Beoplay H9i. Het geluid is goed; hij heeft een wat minder aanwezige bass dan bijvoorbeeld de Sony. Qua zitcomfort ideaal, ik heb wel eens een Sony een tijd opgehad, maar kreeg toch pijn aan mijn oren.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier gaat de Sundara helaas weer terug. Klinkt top, maar was niet in balans. Dacht eerst dat het tussen mijn oren zat maar werd me toch duidelijk dat de linker driver net een tikje minder volume heeft. Ga er toch nog maar een kopen maar nu lokaal zodat ik er gewoon mee langs de lokale winkel kan als er weer iets mis mee is.

Topping D50s + A50s bevallen wel ontzettend goed. Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten komende van de Fiio K5 Pro. De Topping stack klinkt luchtiger, stiller en preciezer. Een hoorbaar verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Laatst online: 26-01 03:52
Thomas schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:24:
Hier gaat de Sundara helaas weer terug. Klinkt top, maar was niet in balans. Dacht eerst dat het tussen mijn oren zat maar werd me toch duidelijk dat de linker driver net een tikje minder volume heeft. Ga er toch nog maar een kopen maar nu lokaal zodat ik er gewoon mee langs de lokale winkel kan als er weer iets mis mee is.

Topping D50s + A50s bevallen wel ontzettend goed. Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten komende van de Fiio K5 Pro. De Topping stack klinkt luchtiger, stiller en preciezer. Een hoorbaar verschil!
Wat heb je voor de topping stack bijgelegd? Ik denk er zelf ook overna maar vind de prijs nogal hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

bloodlynx schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:31:
[...]

Wat heb je voor de topping stack bijgelegd? Ik denk er zelf ook overna maar vind de prijs nogal hoog.
Om en nabij 470 euro (Amazon). Vond het even slikken, maar qua bang for buck kon ik niks beters vinden. Er is bijna niks op de markt dat beter presteert. Als het dat al doet betaal je honderden euro's meer en is de verbetering marginaal (o.a. RME ADI-2 of Topping D90+A90). Vind een stack ook prettiger dan een DAC/AMP ineen, zo kan je makkelijker en goedkoper een individueel onderdeel vervangen. De keuze is voor mij ook wel te rechtvaardigen doordat ik weet dat ik hiermee wel een tijdje vooruit kan, en dat mijn dac/amp niet een bottleneck vormen als ik in de toekomst een meer high end koptelefoon wil aanschaffen.

Ik ben er in ieder geval super blij mee, al heb ik de stack nu past een dagje staan dus ik zit nog in de wittebroodsweken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 22:44
TheBlackestCrow schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:45:

Ik gebruik thuis de hele dagen een bekabelde Sennheiser HD 600 icm met mijn laptop. En soms op mijn PC met een externe usb interface Steinberg UR12. De laatste klinkt wel beter als de laptop uitgang maar dan moet je echt voor muziek gaan zitten.

De HD600 klinkt heeel neutraal, geen knetterend hoog of bonkende bass. Open systeem dus als je wederhelft in de buurt is en je hebt de volume hoog kan ze mee genieten (en andersom bij lage volume) ;). Draag comfort is top! Enige wat me tegen viel is de kabel die al na een jaar een onderbreking had. Gelukkig heeft deze hoofdtelefoon kabels die je kunt unpluggen en aftermarket kabels voor kunt kopen.

Geen bluetooth dus niet echt een hoofdtelefoon voor onderweg (al is dat met een open systeem in de bus/trein ook niet handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nieuwe Sundara gekocht. Hier weer een ander probleem mee, de pads zaten verkeerd om :+. Makkelijk op te lossen door de pads om te draaien (of de L en R kabel, maar dan komt wat er op de headphones staat niet meer overeen :P ). Nou goed, pads omgedraaid wat makkelijker was dan verwacht. Klinkt goed, stuk beter gebalanceerd dan de vorige Sundara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Nu zal elk merk dat tot op zekere hoogte hebben, maar las wel vaker over kwaliteitsproblemen bij Hifiman in het verleden terwijl je bij zo'n merk toch beter mag verwachten vind ik.

Maar goed nu hij goed werkt heb je er denk ik wel een hele fijne koptelefoon aan.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Help!!!! schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:37:
^
Nu zal elk merk dat tot op zekere hoogte hebben, maar las wel vaker over kwaliteitsproblemen bij Hifiman in het verleden terwijl je bij zo'n merk toch beter mag verwachten vind ik.

Maar goed nu hij goed werkt heb je er denk ik wel een hele fijne koptelefoon aan.
Ik had ook al het nodige gelezen dus was voorbereid. Toch vreemd dat sommige dingen gebeuren, die pads die verkeerd om zaten waren een first voor mij. Goed, nu is het nooit echt een groot probleem als er iets aan zo'n product scheelt bij aankoop, zolang je bij een verkoper koopt waar je de boel makkelijk kan terugsturen. Nu al de hele middag op m'n gemakje aan het luisteren - sta nog steeds versteld van de kwaliteit voor 'maar' 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Knoop doorgehakt: de Denon AH-D9200 gaat in de verkoop.

Hij lag eigenlijk ook vooral niks te doen dus dat is (naast dat mijn gehoor niet super is) zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:30

4POX

Everybody is wired

Alle WH-1000XM4 (en WH-1000XM3 ) bezitters.

Kunt U iets voor mij doen?

In een stille ruimte gaan zitten en dan de ANC een paar keer aan en uit zetten. Hoort U ruis wanneer de ANC aanstaat?

De garantie op mijn WH-1000XM4 verloopt in twee weken. Ik heb hem vorige maand aan aan de winkel aangeboden met het beschrijving dat je ruis hoort wanneer de ANC aanstaat. Zij hebben geen problemen kunnen ontdekken. Ik heb dezelfde koptelefoon terug gekregen. Toch hoor ik een ruis wanneer ik de koptelefoon 's nachts draag met de ANC aan. Ik begin zelfs aan mijzelf te twijfelen of het aan mij ligt of de koptelefoon. Zojuist mijn hoofd onder een stapel dekbedden gelegen en nog een keer goed geluisterd. Ik ben gewoon weer een zestien jarig jochie met een walkman. Je hoort ruis.

Op Reddit is het accepteren en niet accepteren van dit probleem. Ze noemen het zelfs de waterfall probleem. Het is alsof je langzaam richting een waterval loopt. . Iemand heeft ontdekt dat het komt door condens tussen de kabel en solder punten op de microfoon. Er ontstaat daardoor een capacitief effect.

Dus heb ik zojuist de schelpen verwijderd en een stukje Kaptop tape op de kabel en de microfoon geplakt. De ruis is nu een stuk minder. Niet weg. Maar stukken minder.

Wat zal ik doen? Zelf een permanente oplossing maken met een beetje hete lijm of maar weer voor de garantie gaan en proberen iets uit te leggen wat je alleen kunt horen in een hele stille ruimte.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:26
4POX schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:45:

In een stille ruimte gaan zitten en dan de ANC een paar keer aan en uit zetten. Hoort U ruis wanneer de ANC aanstaat?

De garantie op mijn WH-1000XM4 verloopt in twee weken. Ik heb hem vorige maand aan aan de winkel aangeboden met het beschrijving dat je ruis hoort wanneer de ANC aanstaat. Zij hebben geen problemen kunnen ontdekken. Ik heb dezelfde koptelefoon terug gekregen. Toch hoor ik een ruis wanneer ik de koptelefoon 's nachts draag met de ANC aan. Ik begin zelfs aan mijzelf te twijfelen of het aan mij ligt of de koptelefoon. Zojuist mijn hoofd onder een stapel dekbedden gelegen en nog een keer goed geluisterd. Ik ben gewoon weer een zestien jarig jochie met een walkman. Je hoort ruis.

Op Reddit is het accepteren en niet accepteren van dit probleem. Ze noemen het zelfs de waterfall probleem. Het is alsof je langzaam richting een waterval loopt. . Iemand heeft ontdekt dat het komt door condens tussen de kabel en solder punten op de microfoon. Er ontstaat daardoor een capacitief effect.

Dus heb ik zojuist de schelpen verwijderd en een stukje Kaptop tape op de kabel en de microfoon geplakt. De ruis is nu een stuk minder. Niet weg. Maar stukken minder.

Wat zal ik doen? Zelf een permanente oplossing maken met een beetje hete lijm of maar weer voor de garantie gaan en proberen iets uit te leggen wat je alleen kunt horen in een hele stille ruimte.
Heb een WH-1000XM3 en QC35 II, en je hoort bij allebei een "ruis" met ANC aan. Maar niet dat ik het zou beschrijven als een waterval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb ook ruis op mijn WH-1000XM3. Vzviw hebben alle ANC oortjes / koptelefoons tot op zekere hoogte last van dit euvel, maar mijn WH-1000XM3 (veruit) het meest in tegenstelling tot andere ANC koptelefoons en oortjes die ik heb gehoord.

In ander nieuws, hier ook maar weer eens een nieuwe koptelefoon standaard gekocht. Normaal (veel) te duur als je een beetje kwaliteit / mooi design wil. Nu heb ik deze gekocht van multibrackets voor 22,95:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXyx4uEjM8zoZ_VPK9QzGrI8Zzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9JAOa5YFQjqZvVgrt0X4Rm2.jpg?f=fotoalbum_large

Prima ding. Volledig van een aluminium legering, dus heel erg stevig / lekker zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ruis is normaal met ANC. Hoe hoger de frequentie, hoe moeilijker het is om tegengeluid correct en in fase te krijgen. Daardoor zijn afwijkingen groter en dat uit zich o.a. in ruis. Ik heb het op de Sennheiser PXC550 ook, maar het is niet storend. Ik heb 'm regelmatig op zonder muziek aan, en dat geeft al genoeg afstand tot het geluid om je heen om je beter te kunnen concentreren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Is het met een NC headset altijd het geval dat de geluidskwaliteit minder wordt wanneer je deze bedraad aansluit? En valt daarmee ook de NC weg?

Ik heb nu een LIFE Q30 maar zodra ik de 3,5jackplug gebruik gaat de geluidskwaliteit flink achteruit en noise canceling werkt dan vervolgens ook niet meer.

Eigenlijk wil ik het liefst niet de gehele en elke dag bluetooth naast/op m'n hoofd hebben. Dus eigenlijk op zoek naar een NC headset, die met een app qua equalizer in te stellen is, waarbij de bluetooth uit te schakelen is dmv bedraad aan te sluiten :)

Zo nu en dan wil ik ook zonder draad voor tijdens het huishouden b.v.

[ Voor 40% gewijzigd door AOC op 06-01-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-03 08:30
Beste Tweakers,
Ik heb deze een Yamaha RX S600 versterker.
pricewatch: Yamaha RX-S600 Zwart

Ben zinnens om een goede bekabelde hoofdtelefoon te kopen, maar ben niet zo goed thuis in deze materie.
Dacht aan een Focal Clear Mg of een Denon AD H-7200.

Kan ik deze rechtstreeks op mijn versterker aansluiten, of moet dit best via een speciale hoofdtelefoon versterker of een DAC ?

Wanneer heb je eigenlijk zo’n DAC nodig of zo’n hoofdtelefoon versterker ? Wellicht domme vragen, maar een mens moet ergens beginnen eh ;)

Ah, ook niet belangrijk: de bron: vooral FLAC bestanden via NAS en natuurlijk ook Spotify.

Bij voorbaat dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

AOC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:43:
Is het met een NC headset altijd het geval dat de geluidskwaliteit minder wordt wanneer je deze bedraad aansluit? En valt daarmee ook de NC weg?

Ik heb nu een LIFE Q30 maar zodra ik de 3,5jackplug gebruik gaat de geluidskwaliteit flink achteruit en noise canceling werkt dan vervolgens ook niet meer.

Eigenlijk wil ik het liefst niet de gehele en elke dag bluetooth naast/op m'n hoofd hebben. Dus eigenlijk op zoek naar een NC headset, die met een app qua equalizer in te stellen is, waarbij de bluetooth uit te schakelen is dmv bedraad aan te sluiten :)

Als ik het goed begrepen heb, zijn het twee aparte routes. De bluetooth verzending wordt via een compleet andere ingang geprocessed, dwz via de geluidschip/ANC en zo wordt er een profiel gebruikt. Als je bedraad aansluit, dan wordt dat deel gebypasst en krijg je gewoon het signaal, wat vaak niet klinkt.

Maar wat is nu het probleem van de hele dag Bluetooth aan, dat is geen straling.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 12:09

B64

AOC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:43:

Dat is wel verklaarbaar ja.

Als je de koptelefoon aansluit middels de 3,5mm jackplug, dan ontvangt de koptelefoon het analoge geluidssignaal zoals dat door de DAC in je telefoon (of waar je 'm ook op hebt aangesloten) wordt omgezet vanuit het digitale geluidsbestand.
Middels de bluetoothverbinding krijgt de koptelefoon uiteraard een digitaal signaal binnen, dat door de DAC in de koptelefoon wordt omgezet.
Het verschil dat je hoort is dus het verschil tussen twee DAC's, maar ook de afstemming ervan door de achterliggende firmwares.

Veel draadloze koptelefoons schakelen de interne electronica uit zodra er een analoog draadje wordt aangesloten. En dus werkt ANC dan ook niet meer. Daar zijn uitzonderingen op, maar meestal zijn dat wel de wat duurdere. Ik weet bijvoorbeeld dat de Sennheiser PXC-550 II bedraad beluisterd kan worden, met de USB-kabel en dus volledige functionaliteit van de interne electronica. Er zijn er meer die dat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FENICE schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:33:
Beste Tweakers,

Ben zinnens om een goede bekabelde hoofdtelefoon te kopen, maar ben niet zo goed thuis in deze materie.

Kan ik deze rechtstreeks op mijn versterker aansluiten, of moet dit best via een speciale hoofdtelefoon versterker of een DAC ?

Wanneer heb je eigenlijk zo’n DAC nodig of zo’n hoofdtelefoon versterker ? Wellicht domme vragen, maar een mens moet ergens beginnen eh ;)

Ah, ook niet belangrijk: de bron: vooral FLAC bestanden via NAS en natuurlijk ook Spotify.

Bij voorbaat dank !
Ik heb niet zo veel verstand van receivers maar volgensmij zit er een DAC in dus kun je je koptelefoon hier rechtstreeks op aan sluiten. Zou het volume wel laag zetten want geen idee hoeveel vermogen er naar die headphone out gestuurd wordt.

De Focal Clear (MG) staat in het algemeen zeker bekend als een erg goede dynamic driver koptelefoon. De Denon ken ik niet zo goed.

Zeker de Focal is nieuw echter behoorlijk prijzig om mee te beginnen als je weinig koptelefoon ervaring hebt. Wellicht is het voor jou niet veel geld maar je zit mijns inziens al aardig in diminishing returns gebied.

Mocht je hier voor gaan lijkt het me echt aan te raden om eerst te gaan luisteren en ook wat andere koptelefoons te proberen.

Het interessante van de hobby is dat verschillende koptelefoons die afzonderlijk goed bekend staan toch verschillend klinken. En het is juist ook door verschillende koptelefoons te kopen en te proberen er achter te komen wat bij jouw smaak past. Misschien past die Focal helemaal niet zo goed bij je. Zo groei je naar een specifiek high end model toe of een verzameling van een paar verschillende koptelefoons.

Voor het geld van een clear kun je makkelijk twee verschillende zeer goede koptelefoons kopen. Bijvoorbeeld ook een Hifiman Sundara / Ananda halen met planar driver en een Sennheiser HD600 achtig model met dynamic driver.

Maar goed misschien is het voor jou fijner om er niet zo veel tijd aan te besteden en hopelijk in één keer klaar te zijn :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
Bedankt ! Ik ga absoluut zeker éérst alles es beluisteren voor ik een eurocentje uitgeef.
Nu die Focal is wellicht overkill op mijn AV receiver. Maar ik ben best bereid een dedicated versterker enkel en alleen voor mijn hoofdtelefoon(s) aan te kopen.
Alleen vrees ik dat het dan weer een peperdure grap wordt.Deze lijkt mij wel uitermate geschikt: Naim Audio Uniti Atom Headphone Edition.
Maar zal me wel een paar vakantie reizen kosten dan …ha ha ha ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

FENICE schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:47:
Bedankt ! Ik ga absoluut zeker éérst alles es beluisteren voor ik een eurocentje uitgeef.
Nu die Focal is wellicht overkill op mijn AV receiver. Maar ik ben best bereid een dedicated versterker enkel en alleen voor mijn hoofdtelefoon(s) aan te kopen.
Alleen vrees ik dat het dan weer een peperdure grap wordt.Deze lijkt mij wel uitermate geschikt: Naim Audio Uniti Atom Headphone Edition.
Maar zal me wel een paar vakantie reizen kosten dan …ha ha ha ;)
Hoezeer ik ook fan ben van Naim is die headphone amp m.i. echt de moeite niet waard. Ik heb de reguliere Atom staan voor mijn speakers, prima ding (mag ook wel voor dat geld) maar qua software (app) loopt hij alweer achter. Dat is niet anders voor de headphone edition.

Daarbovenop zijn er voor veel minder geld producten die gewoon beter presteren, bijvoorbeeld een RME ADI-2 dac. Het is nogal een rabbit hole, de headphone dac/amp wereld. In dit topic staat er vrij veel over en je kunt natuurlijk altijd eens bellen naar een winkel. Zelf zeer recent een Topping D50s+A50s stack aangeschaft. Vooral veel op internet lopen struinen, o.a. Audio Science Review heeft me goed geholpen met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
FENICE schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:33:
Beste Tweakers,

Bij voorbaat dank !
In dit soort versterkers wordt de hoofdtelefoon aansluiting vaak gewoon bij de luidspreker uitgangen afgetapt door er een grote weerstand mee in serie te zetten. Er zit dus heel vaak geen aparte hoofdtelefoonversterker in. Dat is verre van ideaal, want je zou liefst een zo laag mogelijke uitgangsimpedantie voor je hoofdtelefoon versterker hebben. Bij een hoge uitgangsimpedantie kan het geluid van je hoofdtelefoon veranderen, als de impedantie van je hoofdtelefoon betrekkelijk laag is.
Persoonlijk zou ik dus zeker voor een aparte hoofdtelefoonversterker gaan als je zulk hoog bedrag aan een hoofdtelefoon gaat besteden.
Als er makkelijk valt te switchen tussen de analoge tulp uitgangen en je luidspreker uitgangen zou ik gewoon een goeie hoofdtelefoonversterker aansluiten op die analoge uitgangen van je versterker.
Normaal werkt het nog beter als je een aparte DAC+versterker gebruikt, maar ik weet niet hoe je bronnen zijn aangesloten en welke aansluitmogelijkheden die hebben.
Voor een goede hoofdtelefoon versterker zou ik bij de Chinese merken gaan kijken Die geven enorm vel kwaliteit voor de prijs.In tegenstelling to d meeste Europese of Amerikaanse merken.

Waarom zou je voor de Clear of de D9200 kiezen?
Ik zou niet te veel op subjectieve reviews afgaan wat geluidskwaliteit betreft. Eigenlijk zeggen die zeer weinig over hoe een hoofdtelefoon klinkt als niet ondersteund word door metingen.
Als je zulk budget wi besteden aan een hoofdtelefoon zou ik eerst leren begrijpen hoe je een frequentiecurve moet interpreteren. Dan kan je veel makkelijker een besluit trkken over hoe een hoofdtelefoon zou klinken zonder er eerst naar te moeten luisteren. Het zegt niet alles, maar heel veel. De belangrijkste zaken kan je er zeker uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
Dank U, Rik, zeer goede uitleg, hier kan ik mee starten. Het moet niet per se die Focal zijn, maar die beviel me wel. Ik ga uiteraard nog wat andere hoofdtelefoons beluisteren. Ik lees wel veel reviews, maar zoals je zegt is dit uiteindelijk een persoonlijke keuze.

Tot nu toe heb ik heel veel geluisterd via BT, voornamelijk Spotify, uit gemak. ( Heb een B&W PX, een Bose QC 35II, een Sony M4 en een B&O 95 ) En in een heel lang verleden Pioneer en AKG, maar ben de modellen echt kwijt. Beiden met kabel destijds.

Maar omdat ik nu gewoon veel meer tijd heb en ook veel meer thuis ben wil ik een stapje hoger.

Ik zie het echter nog niet voor mij….hoe sluit ik zo’n versterker dan aan ? Is dat dan op die audio out naast de sub ( op de foto ). Alles met een kruisje is bezet trouwens.

En een tweede wellicht domme vraag….muziek kiezen….wellicht dan zoals ik gewoon doe als ik op luidspreker luister: via de DS app ? ( NAS is van Synology )

Vraag 3: En als ik nu een aparte DAC + versterker zou kiezen, zou dat niet beter zijn ?

Ter info: de foto van de achterzijde van de versterker heb ik van Tweakers gehaald.
Hopelijk mag dat, het is enkel om de dingen wat toe te lichten.
Indien niet haal ik hem weer asap weg hoor.

Vriendelijk dank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMhRamcYMeGSMBfyjmRlfjTEZqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0d8xQ16wne5Ilz6f55ldiXJt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
FENICE schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:30:
Dank U, Rik, zeer goede uitleg, hier kan ik mee starten. Het moet niet per se die Focal zijn, maar die beviel me wel. Ik ga uiteraard nog wat andere hoofdtelefoons beluisteren. Ik lees wel veel reviews, maar zoals je zegt is dit uiteindelijk een persoonlijke keuze.

Tot nu toe heb ik heel veel geluisterd via BT, voornamelijk Spotify, uit gemak. ( Heb een B&W PX, een Bose QC 35II, een Sony M4 en een B&O 95 ) En in een heel lang verleden Pioneer en AKG, maar ben de modellen echt kwijt. Beiden met kabel destijds.

Maar omdat ik nu gewoon veel meer tijd heb en ook veel meer thuis ben wil ik een stapje hoger.

Ik zie het echter nog niet voor mij….hoe sluit ik zo’n versterker dan aan ? Is dat dan op die audio out naast de sub ( op de foto ). Alles met een kruisje is bezet trouwens.

En een tweede wellicht domme vraag….muziek kiezen….wellicht dan zoals ik gewoon doe als ik op luidspreker luister: via de DS app ? ( NAS is van Synology )

Vraag 3: En als ik nu een aparte DAC + versterker zou kiezen, zou dat niet beter zijn ?

Ter info: de foto van de achterzijde van de versterker heb ik van Tweakers gehaald.
Hopelijk mag dat, het is enkel om de dingen wat toe te lichten.
Indien niet haal ik hem weer asap weg hoor.

Vriendelijk dank.

[Afbeelding]
Eerst de headphones uitproberen voor je ze koopt is uiteraard een groot voordeel. Toch zou ik ook niet enkel op je eigen ervaringen afgaan. Vaak lijkt iets heel erg indrukwekkend te klinken tijdens een korte test, maar op langere termijn kan dat aardig gaan tegenvallen. b.v. Teveel hoog geeft initieel een idee van veel detail en een ruimtelijker geluidsbeeld, maar kan op termijn voor luistermoeheid zorgen.
Je kan die zaken vaak al zien in de metingen. Grote afwijkingen van een gekende target worden door de meeste mensen ook als minder aangenaam ervaren, ook al hadden ze initieel het idee dat het goed klinkt.
Reviewers die ook metinge uitvoeren hebben vaak ook hun eigen target. Vaak wijken die niet teveel van elkaar af en dat is geen toeval. Er zitten uiteraard wel verschillen in. Iedereen hoort net wat anders. Vooral in de bas frequenties zitten er grotere verschillen en vaak wordt ook aangegeven dat in die frequentieband de grootste smaakverschillen zitten.

Yep, de headphone amp op de "audio out" aansluiten lijkt me het beste.

Als je een aparte DAC zou willen gebruiken wordt dat lastig in jouw situatie denk ik. Als je streamt via de Yamaha, je hebt een toestel via hdmi aangesloten ... dat verlies je allemaal met een externe DAC en naar je hoofdtelefoon wil luisteren. Als je enkel de DAC voor je hoofdtelefoon wil gebruiken zou je eventueel de digitale outputs van je andere bronnen op die DAC kunnen aansluiten, maar je Yamaha heeft geen digitale uitgang dus die kan je sowieso enkel via de analoge uitgang op de hoofdtelefoonversterker aansluiten.
Als je een aparte streamer gebruikt voor Spotify en je FLACs zou het wel nuttig kunnen zijn om een aparte DAC en amp of een DAC/amp aan te schaffen. Die streamers hebben meestal wel een digitale uitgang (optisch of/en coax, en soms zelfs USB of AES).

[ Voor 17% gewijzigd door RikHouben op 07-01-2022 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Even wat anders, hier mensen ervaring met Massdrop? Zie dat ik eigenlijk net de boot heb gemist met de HD 6xx (was kort $179, nu weer $220), maar het jeukt eigenlijk wel om zoiets te bestellen. Naast de 6xx ook andere interessante headphones. Heb alleen geen zin om een half jaar te wachten :'). Hier ervaringen met de levertijd?

[ Voor 8% gewijzigd door Thomas op 07-01-2022 19:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Levering gaat vlot genoeg, maar importkosten zijn niet direct mals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Thomas schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:25:
Even wat anders, hier mensen ervaring met Massdrop? Zie dat ik eigenlijk net de boot heb gemist met de HD 6xx (was kort $179, nu weer $220), maar het jeukt eigenlijk wel om zoiets te bestellen. Naast de 6xx ook andere interessante headphones. Heb alleen geen zin om een half jaar te wachten :'). Hier ervaringen met de levertijd?
Als je een hele goede bedraade koptelefoon voor een betaalbare prijs zoekt is de Hifiman HE400se of de Sennheiser HD 560s misschien een betere keuze voor ons Europeanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

RikHouben schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:47:
[...]

Als je een hele goede bedraade koptelefoon voor een betaalbare prijs zoekt is de Hifiman HE400se of de Sennheiser HD 560s misschien een betere keuze voor ons Europeanen.
Gaat mij wel specifiek om de 6xx (600 is te neutraal naar mijn smaak, en waarom veel meer betalen voor een 650) al is de aeon cx ook wel interessant voor die prijs. Maar goed, vraag was vooral op ervaringen met Drop gericht. Zie dat dat nogal uiteenloopt namelijk, maar ze hebben wel regelmatig echt hele interessante producten te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Thomas schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:23:
[...]

Gaat mij wel specifiek om de 6xx (600 is te neutraal naar mijn smaak, en waarom veel meer betalen voor een 650) al is de aeon cx ook wel interessant voor die prijs. Maar goed, vraag was vooral op ervaringen met Drop gericht. Zie dat dat nogal uiteenloopt namelijk, maar ze hebben wel regelmatig echt hele interessante producten te koop.
Ach zo. Ik heb mijn HD6XX gekocht voordat de hoge invoerrechten werden opgelegd. Toen was het wel interessant.
Ik denk niet dat de HD650 echt zo'n enorm verschil gaat geven t.o.v. een HD600 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
Thomas schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:51:
[...]

Hoezeer ik ook fan ben van Naim is die headphone amp m.i. echt de moeite niet waard. Ik heb de reguliere Atom staan voor mijn speakers, prima ding (mag ook wel voor dat geld) maar qua software (app) loopt hij alweer achter. Dat is niet anders voor de headphone edition.

Daarbovenop zijn er voor veel minder geld producten die gewoon beter presteren, bijvoorbeeld een RME ADI-2 dac. Het is nogal een rabbit hole, de headphone dac/amp wereld. In dit topic staat er vrij veel over en je kunt natuurlijk altijd eens bellen naar een winkel. Zelf zeer recent een Topping D50s+A50s stack aangeschaft. Vooral veel op internet lopen struinen, o.a. Audio Science Review heeft me goed geholpen met de keuze.
Thomas, is dit wat ?
Ik zou het enkel voor de bedrade hoofdtelefoon gebruiken.
Toch ook al wat goedkoper dan de Naim.

https://hifi.be/artikel/2...-veelzijdiger,-beter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

FENICE schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:49:
[...]

Thomas, is dit wat ?
Ik zou het enkel voor de bedrade hoofdtelefoon gebruiken.
Toch ook al wat goedkoper dan de Naim.

https://hifi.be/artikel/2...-veelzijdiger,-beter.html
Dit is in principe een streamer (bron) die je aan een versterker en DAC hangt. Je kan hier ook niet zomaar een koptelefoon aan hangen, moet dan eerst nog een dac en versterker of combinatie tussen. Wordt voor zover ik weet vooral gebruikt om een oudere receiver en oudere speakers 'slim' te maken. Eigenlijk is die Naim Uniti Atom Headphone Edition een streamer + DAC + versterker in 1 apparaat. Daar betaal je gewoon echt een hoop voor. Er zijn er wel meer (o.a. iFi pro iDSD) maar die kosten allemaal al gauw meer dan 2-3000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
Ok, dank je, duidelijk nu.
Tja ik wil absoluut geen 5 aan mekaar gekoppelde kastjes meer op mijn bureau.
( bij wijze van spreken eh )
Maar zoals je zegt, een “AIO” oplossing, is redelijk duur….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
FENICE schreef op zondag 9 januari 2022 @ 01:13:
Ok, dank je, duidelijk nu.
Tja ik wil absoluut geen 5 aan mekaar gekoppelde kastjes meer op mijn bureau.
( bij wijze van spreken eh )
Maar zoals je zegt, een “AIO” oplossing, is redelijk duur….
Wat bedoel je precies met AIO oplossing? Een DAC met ingebouwde headphone amp? Of ook inclusief streamer?
Dat laatste vind je niet zo vaak, als de headphone amp ook van enige kwaliteit moet zijn. (Je zou eens bij Matrix audio kunnen kijken: mini i3 pro?) Ze zijn meestal ook wat duurder.
DAC met ingebouwde headphone amp is niet zo moeilijk. Een Topping EX5 lijkt me een hele goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
Wel ik bedoel DAC, amp en streamer in één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thomas Ik heb de HD 6XX en de Ether CX, vooral die laatste is wel de moeite waard (icm lichte EQ). De andere DCA Ether's zijn namelijk ook alleen maar te importeren en de DCA Ether CX is (met EQ) een van de beste koptelefoons op de markt.
De HD 6XX is niet meer zo'n bijzondere deal tegenwoordig, daarin sluit ik me aan bij @RikHouben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
Ik denk dat als je contact opneemt met Duneblue, je wel aan een Ether kan komen hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door RikHouben op 10-01-2022 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2i6fwGqtEeC767pUuooJakhP6XU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fm65RxKD38VTscFL5iYr2SXU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou mezelf bijna voor gek verklaren maar heb een lineaire voeding gekocht. (Topping P50) Nu geloof ik er niet in dat dit geluidskwaliteit verbetert, maar vond het er wel grappig uit zien, zorgt ervoor dat ik met 1 schakelaar de hele bende uit kan schakelen en scheelt een hoop kabelmeuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Dat ziet er echt wel nice uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ik wist niet dat er een DCA distributeur in de EU was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dat soort plaatjes van die A50s/D50s combo laat me weer reviews lezen van van alles en nog wat en me twijfelen aan mijn A30/D30 combo... die gewoon meer dan prima is, maar zie wel dat er afgelopen 2 jaar toch best eea bijgekomen is.

Zit hier al wel een hele tijd met een AT ath-m40x op mn hoofd, en dat klinkt gewoon lekker, maar voor de gein eens de oude Philips HP890 (denk dat ze een jaar of 20 oud zijn, en niet meer de mooiste en goed stoffig...) opgezet en zo'n open hoofdtelefoon geeft toch wat meer... lucht

Misschien eens de Sennheiser HD560s proberen. Heb ook nog wel een AKG Q701, maar die draagt niet fijn en schijnt je een kale kop te geven :p. Gebruik op mijn werk de gesloten HD598Cs en die zitten veel lekkerder. Kan de AT gebruikt worden als mn vriendin achter me zit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:30:
Dat soort plaatjes van die A50s/D50s combo laat me weer reviews lezen van van alles en nog wat en me twijfelen aan mijn A30/D30 combo... die gewoon meer dan prima is, maar zie wel dat er afgelopen 2 jaar toch best eea bijgekomen is.

Zit hier al wel een hele tijd met een AT ath-m40x op mn hoofd, en dat klinkt gewoon lekker, maar voor de gein eens de oude Philips HP890 (denk dat ze een jaar of 20 oud zijn, en niet meer de mooiste en goed stoffig...) opgezet en zo'n open hoofdtelefoon geeft toch wat meer... lucht

Misschien eens de Sennheiser HD560s proberen. Heb ook nog wel een AKG Q701, maar die draagt niet fijn en schijnt je een kale kop te geven :p. Gebruik op mijn werk de gesloten HD598Cs en die zitten veel lekkerder. Kan de AT gebruikt worden als mn vriendin achter me zit te werken.
A30 en D30 zijn veel meer dan prima. Denk dat je geen verschil hoort tussen die stack en mijn 50s stack, maar ik val zelf ook vaak genoeg ten prooi aan nieuwe dingen kopen terwijl het nergens op slaat dus ik ken het gevoel helaas maar al te goed :'). Valkuil van deze (en veel andere) hobby's zullen we maar zeggen. Ik hoor alleen maar goeds over de 560S, kost ook niet zo enorm veel. Ik vind zelf een open koptelefoon ook echt heerlijk. Voorheen vooral gesloten geluisterd (en nog steeds deels veel) maar man, wat een ruimte met een open koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Thomas schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:44:
[...]

A30 en D30 zijn veel meer dan prima. Denk dat je geen verschil hoort tussen die stack en mijn 50s stack, maar ik val zelf ook vaak genoeg ten prooi aan nieuwe dingen kopen terwijl het nergens op slaat dus ik ken het gevoel helaas maar al te goed :'). Valkuil van deze (en veel andere) hobby's zullen we maar zeggen. Ik hoor alleen maar goeds over de 560S, kost ook niet zo enorm veel. Ik vind zelf een open koptelefoon ook echt heerlijk. Voorheen vooral gesloten geluisterd (en nog steeds deels veel) maar man, wat een ruimte met een open koptelefoon.
A30 en D30 zijn echt wel prima ja. Zou ik niet updaten als ze nog naar behoren werken en je geen extra functionaliteit nodig hebt.
Als ik in de <200euro klasse vandaag een open koptelefoon zou kopen dan koos ik tussen de Hifiman HE400se en Sennheiser HD 560s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Omdat ik het gewissel met kabels een beetje zat was tussen pc/werklaptop/telefoon en m'n oordopjes irriteren zat ik al een tijdje te zoeken naar een oplossing. Ik luister graag muziek, dus ook wel eens benieuwd of ik daar nog iets in kan gaan verbeteren. Nu ook nog eens in deze rabbit-hole terecht gekomen. Wat doe ik mijzelf aan...

Bedankt @Thomas voor het laatste zetje. Zat al even te gluren, kwam je reviews op Amazon al tegen... Dus de Topping stack is onderweg. Een flinke upgrade en mogelijkheden om tussen bronnen te wisselen. Nu zit ik even met het aansluiten hiervan. Het gebeuren voor werkspul dat geloof ik wel, het gaat me om mijn pc. Ik heb een pricewatch: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI, deze is helaas alleen voorzien van een line-out. Ik denk dat ik er verstandig aan doe om een geluidskaart toe te voegen met een optische uitgang? USB schijnt gevoelig te zijn om ruis door te geven. Ik combineer het geheel met de HD660s en ik verwacht dat die ruis dan wel te horen zou zijn. Mis ik nog iets?

Edit: Ik ga het gewoon via USB proberen lees ik hieronder. Tnx @Thomas & @Verwijderd.

[ Voor 3% gewijzigd door -MD- op 12-01-2022 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

-MD- schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:36:
Omdat ik het gewissel met kabels een beetje zat was tussen pc/werklaptop/telefoon en m'n oordopjes irriteren zat ik al een tijdje te zoeken naar een oplossing. Ik luister graag muziek, dus ook wel eens benieuwd of ik daar nog iets in kan gaan verbeteren. Nu ook nog eens in deze rabbit-hole terecht gekomen. Wat doe ik mijzelf aan...

Bedankt @Thomas voor het laatste zetje. Zat al even te gluren, kwam je reviews op Amazon al tegen... Dus de Topping stack is onderweg. Een flinke upgrade en mogelijkheden om tussen bronnen te wisselen. Nu zit ik even met het aansluiten hiervan. Het gebeuren voor werkspul dat geloof ik wel, het gaat me om mijn pc. Ik heb een pricewatch: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI, deze is helaas alleen voorzien van een line-out. Ik denk dat ik er verstandig aan doe om een geluidskaart toe te voegen met een optische uitgang? USB schijnt gevoelig te zijn om ruis door te geven. Ik combineer het geheel met de HD660s en ik verwacht dat die ruis dan wel te horen zou zijn. Mis ik nog iets?
Ik heb mijn computer gewoon via USB aangesloten. Geen last van ruis gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

USB schijnt gevoelig te zijn om ruis door te geven. Ik combineer het geheel met de HD660s en ik verwacht dat die ruis dan wel te horen zou zijn. Mis ik nog iets?
Ik heb mijn Topping D70s via USB aan de PC hangen. Topping drivers in Win10 geïnstalleerd en in Foobar2000 de WASAPI output support component geinstalleerd. Stuur ik in Foobar de Topping met WASAPI(event) aan. Nul ruis.

https://www.foobar2000.org/components/view/foo_out_wasapi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Overigens even wat anders, op (zeer) laag volume merk ik dat de pot meter van de A50s wat channel imbalance veroorzaakt. In praktijk luister ik nooit op dat volume overigens. Ik las dat dit vrij normaal is voor headphone amps, maar vraag me toch af hoe jullie hier in staan. Overweeg ergens wel om hem toch terug te sturen. Mijn oude Fiio K5 Pro had hier geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:08

Edit: Ik ga het gewoon via USB proberen lees ik hieronder. Tnx @Thomas & @Verwijderd.
Ik had voorheen de topping D50 DAC via USB aan de PC hangen en daar had ik last van ground loops: je hoorde de pc werken door storende hoogfrequente geluiden. Het was alleen hoorbaar via de studiomonitors en niet via koptelefoon.
Ben toen overgestapt op de Soncoz LA-QXD1 DAC en alles gebalanceerd aangesloten.
Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
Thomas schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:19:
Overigens even wat anders, op (zeer) laag volume merk ik dat de pot meter van de A50s wat channel imbalance veroorzaakt. In praktijk luister ik nooit op dat volume overigens. Ik las dat dit vrij normaal is voor headphone amps, maar vraag me toch af hoe jullie hier in staan. Overweeg ergens wel om hem toch terug te sturen. Mijn oude Fiio K5 Pro had hier geen last van.
Grote kans dat de nieuwe dat ook heeft, het is wel typisch een potmeter dingetje idd.
Met een digitale volumeregeling heb je dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Niet alleen headphone amps, heb dat bij meerdere versterkers al meegemaakt op zeer laag volume. Gewoon beetje meer peut en het is opgelost :)

Sennheiser komt later vandaag binnen, ben benieuwd.

Ook nog dit gevonden:
https://www.thingiverse.com/thing:4942764/files
Interessant om eens te proberen, moet eigenlijk wel fel groen filament zien te regelen :p De Q701 heeft volgens mij de slechtste van alle mogelijke opties die AKG ooit gevoerd heeft.

[ Voor 52% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 13-01-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Elders in dit topic las ik dat headphones soms een plop kunnen laten horen bij inschakelen van een audiobron. Ik ben even benieuwd of dat in de volgende situatie ook gebruikelijk is.

Recent schafte ik een Airpods Max aan. Wanneer ik Spotify over de speaker van de iPhone liet spelen en tijdens het afspelen naar de Airpods Max schakelde kwam er uit de linker oorschelp een plop met een soort echo er op. Bij de Apple TV precies hetzelfde issue, maar gek genoeg met de YouTube app op de iPhone weet niet.

Met de kleine losse Airpods heb ik dat nooit ervaren. Kan iemand dit wellicht verklaren?

De Airpods Max zijn overigens om die reden teruggestuurd, daarnaast vond ik ze ook veel te zwaar en te veel klemmen. Maar dat terzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
_Dekker schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:37:
[...]

Ik had voorheen de topping D50 DAC via USB aan de PC hangen en daar had ik last van ground loops: je hoorde de pc werken door storende hoogfrequente geluiden. Het was alleen hoorbaar via de studiomonitors en niet via koptelefoon.
Ben toen overgestapt op de Soncoz LA-QXD1 DAC en alles gebalanceerd aangesloten.
Probleem opgelost.
Niet dat ik iets tegen Soncoz heb, maar ik denk niet dat het merk van je DAC/versterker aan de basis ligt van de oplossing van je probleem, maar eerder de overstap naar een gebalanceerde signaaloverdracht.
Ik ben van plan om dezelfde upgrade te gaan doen in de toekomst (van SE naar balanced) om mogelijke groundloops te vermijden.

Dus ik ga over een tijdje ook aan de zoektocht naar een nieuwe DAC/amp stack beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
RikHouben schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Niet dat ik iets tegen Soncoz heb, maar ik denk niet dat het merk van je DAC/versterker aan de basis ligt van de oplossing van je probleem, maar eerder de overstap naar een gebalanceerde signaaloverdracht.
Klopt natuurlijk wat je zegt. De reden dat ik het wel noem is dat ik ook die zoektocht heb doorlopen naar een gebalanceerde DAC en deze qua prijs onderin zit met prima specs. De digitale volumeregeling met knopjes werkt overigens heel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
_Dekker schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 06:40:
[...]

Klopt natuurlijk wat je zegt. De reden dat ik het wel noem is dat ik ook die zoektocht heb doorlopen naar een gebalanceerde DAC en deze qua prijs onderin zit met prima specs. De digitale volumeregeling met knopjes werkt overigens heel direct.
Ik denk dat je met die Soncoz wel een goeie keuze gemaakt hebt hoor. Goeie features, mooi design en goeie objectieve prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 10:53
Mogge, ik dacht maar eens in dit topic te beginnen met mijn hulp vraag. Ik zoek een nieuwe headset om mee te gamen. Op dit moment heb ik een oude Sony hifi die ik bij de eerste xperia kreeg en ik heb een creative sound blaster wow headset ooit gekocht van ibood. Beide werden weinig gebruikt aangezien ik een nette audiofiele geluidssetup heb. Echter tegenwoordig heb ik al vaker een een headset nodig wegens kleine kinderen.

De sony is niet geschikt voor gamen aangezien deze geen surround kent en geluid niet kan plaatsen. De creative valt letterlijk uit elkaar dus is ook niet meer geschikt. Bovendien, en hier is de uitdaging, heb ik het liefst *on-ear*. Al zoekende lijk ik in die range enkel uit te komen op de callcenter headsets of sets die eigenlijk alleen geschikt zijn voor muziek.

Belangrijkste eisen:
-100€
Surround optie ivm gamen
On ear

Gevonden maar volgens mij geen optie:
Teufel airy
Logitech h540
Jbl t560

Hoor graag advies, of een eventuele duw naar m'n eigen topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Lynx schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:22:
Mogge, ik dacht maar eens in dit topic te beginnen met mijn hulp vraag. Ik zoek een nieuwe headset om mee te gamen. Op dit moment heb ik een oude Sony hifi die ik bij de eerste xperia kreeg en ik heb een creative sound blaster wow headset ooit gekocht van ibood. Beide werden weinig gebruikt aangezien ik een nette audiofiele geluidssetup heb. Echter tegenwoordig heb ik al vaker een een headset nodig wegens kleine kinderen.

De sony is niet geschikt voor gamen aangezien deze geen surround kent en geluid niet kan plaatsen. De creative valt letterlijk uit elkaar dus is ook niet meer geschikt. Bovendien, en hier is de uitdaging, heb ik het liefst *on-ear*. Al zoekende lijk ik in die range enkel uit te komen op de callcenter headsets of sets die eigenlijk alleen geschikt zijn voor muziek.

Belangrijkste eisen:
-100€
Surround optie ivm gamen
On ear

Gevonden maar volgens mij geen optie:
Teufel airy
Logitech h540
Jbl t560

Hoor graag advies, of een eventuele duw naar m'n eigen topic ;)
Lastig vraagstuk. Ben wel even benieuwd;

Waarom on ear en niet over ear?
Moet er een microfoon aan zitten?

Mijn ervaring is dat on ear sowieso voor een wat minder ruimtelijk geluid zorgt dan over ear. Als gebrek aan een microfoon geen probleem is zou je een Grado SR60x kunnen overwegen. Iets boven je budget, maar als ik denk aan een on-ear koptelefoon die wel ruimtelijk klinkt in die prijsklasse, dan denk ik eigenlijk direct aan die Grado. Kan me alleen voorstellen dat dat ook niet exact is wat je zoekt. Het draagcomfort van Grado valt altijd wat tegen (al zijn ze wel extreem licht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 10:53
Thomas schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Lastig vraagstuk. Ben wel even benieuwd;

Waarom on ear en niet over ear?
Moet er een microfoon aan zitten?

Mijn ervaring is dat on ear sowieso voor een wat minder ruimtelijk geluid zorgt dan over ear. Als gebrek aan een microfoon geen probleem is zou je een Grado SR60x kunnen overwegen. Iets boven je budget, maar als ik denk aan een on-ear koptelefoon die wel ruimtelijk klinkt in die prijsklasse, dan denk ik eigenlijk direct aan die Grado. Kan me alleen voorstellen dat dat ook niet exact is wat je zoekt. Het draagcomfort van Grado valt altijd wat tegen (al zijn ze wel extreem licht).
Terechte vragen. Over ear blokkeert al het geluid. Dat vind ik persoonlijk heel erg vervelend. Ik hoor graag de omgeving tijdens het gamen. Bovendien is het (mening) broeierig en benauwend. Dus kortom, on ear is de way to go. Een microfoon is niet noodzakelijk maar wel een pré. Surround is wel een harde eis anders gebruik ik de Sony wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Lynx schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:23:
[...]

Terechte vragen. Over ear blokkeert al het geluid. Dat vind ik persoonlijk heel erg vervelend. Ik hoor graag de omgeving tijdens het gamen. Bovendien is het (mening) broeierig en benauwend. Dus kortom, on ear is de way to go. Een microfoon is niet noodzakelijk maar wel een pré. Surround is wel een harde eis anders gebruik ik de Sony wel.
Met een open koptelefoon hoor je het geluid wel :). De Beyerdynamic TYGR is betaalbaar en is open (https://europe.beyerdynamic.com/tygr-300-r.html). Zal idd wel wat warmer worden dan on-ear, maar zijn geen (faux) leren cushions dus dat scheelt al.

Surround is over het algemeen een marketing verhaal in gaming koptelefoons. Uiteindelijk hebben ze 1 driver per oor, niet meerdere speakers. Elke koptelefoon produceert een stereo (2.0) geluid, ookal vinden merken als Razer het leuk om 7.1 neer te zetten.

Een gevleugelde uitspraak is naar mijn mening dat de beste gaming headphone geen gaming headphone is. YouTube: The Best Gaming Headsets aren't "Gaming" Headsets

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas op 17-01-2022 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Elke koptelefoon produceert inderdaad stereo, maar met een goede binaural opname kunnen koptelefoons best overtuigend surround neerzetten. Er zijn games (Hellblade: Senua's sacrifice bijvoorbeeld) die daar specifiek een headphone-mode voor hebben. Toegegeven, dat zal niet makkelijk net zo overtuigend zijn als een volledige Atmos speakerset en de 7.1 claims zijn klinkklare onzin inderdaad.

@Lynx Rond jouw budget zou ik uitkomen op een Superlux HD668B (bij voorkeur met een EQ via EqualizerAPO) icm een Antlion Modmic, als je iets naar boven af wilt wijken. Of inderdaad de TYGR 300 R die Thomas aanhaalt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Hier nog steeds in dillema...

In bezit van een Philips Fidelio XHR2. Super tevreden mee. Eerst had ik deze i.c.m. een Blue Mic, maar sinds ik over ben op laptop gebruik ik de mic van de laptop voor Discord ook en dat is toch wel ruk. Mijn vrouw begon te klagen over het geluid wanneer ik muziek luister. Snap ik, ik luister soms best op volume. Ik gebruik een koptelefoon zowel voor muziek te luisteren als te gamen. Speel geen competitive games ofzo. Ik beschouw mezelf ook niet als audiofiel / purist, maar ben wel iemand die al snel slecht geluid waarneemt.

Enfin, ik heb eerst een Arctic 7 gekocht. Hoewel comfortabel, doch erg warm na een tijd, de geluidskwaliteit was matig en vond ik maar weinig power erin zitten. Het volume van die headset kan je vol open zetten en dan is het niet eens zo heel hard.

Zij had nog een HyperX Cloud II liggen, die gebruik ik voorlopig. Hoewel de geluidskwaliteit niet eens zo slecht is irriteer ik mij mateloos aan USB geluidskaart waar ik verder helemaal niks aan kan instellen. Ook lijkt het volume van de microfoon soms een eigen leven te leiden als ik mensen op discord moet geloven.

Goed, hoe nu verder :? Ik zou ergens graag wireless willen. Heel vroeger had ik een Sennheiser RS180, die bewegingsvrijheid was heerlijk. Maar ik twijfel of BT headphones zoals de WH1000XM4 of Sennheiser PX550-II wel de kracht/volume kunnen leveren. Ik heb ook vaak het idee bij reviews van BT headphones dat ze vooral beoordeeld worden als mobile headphones, maar voor mij is het puur voor thuis. Hoe het bellen ermee gaat boeit me niet. Hoe verhouden BT headphones zich als luister headphones? Ik snap ook wel dat ze nooit op het niveau van een HD600 zullen gaan zitten.

Bij een wireless headphone zal ik ook een wireless modmic moeten nemen. Want ja, BT is leuk, maar werkbaar met een discord is het niet echt.

Daarnaast kijk ik naar de Beyerdynamic MX300 V2.

Wat zijn nog meer closed back opties die ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:14

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Volgens mij kan je de WH1000XM4 (en de WH1000XM3) gewoon bedraad gebruiken, maar ben niet zeker of de mic dan ook werkt. (Oeps slecht je verhaal gelezen, verkeerd geïnterpreteerd) Wat betreft de geluidskwaliteit. Ik heb een WH1000XM3 en ik vind het geluid niet slecht, iets teveel bas en een beetje 'muffled', maar het haalt het niet bij mijn beyers. Het heeft gewoon een ander soort geluid. Maar ik ben van mening dat je dergelijke headphones in de eerste plaats voor de noise cancelling koopt en dan pas voor de geluidskwaliteit. Ik gebruik de mic niet maar lees toch wel veel hier op tweakers dat dat niet geweldig is bij de Sony's. Qua luidheid is het lastig beoordelen want dat is nogal subjectief, wat mij betreft gaat mijn WH1000XM3 hard genoeg. Maar wellicht is het vooral interessant om de vraag te beantwoorden waarom je hem zo luid wilt? Is dat bijvoorbeeld puur omdat je het prettig vind of omdat je last hebt van omgevingsgeluid, of omdat je ervaringen tot nu toe gewoon matig zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Dwarlorf op 18-01-2022 08:23 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Pagina: 1 ... 117 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.