Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:16
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:50:
Eindelijk budget vrij gemaakt om een nieuwe headphone + amp aan te schaffen. Nu sparen voor een fastoenlijke DAC. Heeft hier iemand ervaring met merken als Topping/Loxjie/Smsl?

[Afbeelding]
Ik heb een Topping DAC-amp en losse HP Amp. Op zich mooie spullen voor het geld. Ze presteren zeker en vast op hoog niveau.
Als upgrade ben ik naar een Gustard X16 + H16 stack aan het kijken.
Die Singxer van jou is anders ook geen slappe kost. Mooi spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou de Gustard set upgraden ten opzichte van de Topping set die je nu hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:30:
Wat zou de Gustard set upgraden ten opzichte van de Topping set die je nu hebt?
Gebalanceerde uitgangen voor de near-field monitors die ik nog wil toevoegen aan de set. De H16 lijkt me gewoon heel handig als pre-amp in dat geval.
Betere bouwkwaliteit. (de connectoren in de Topping zijn ietsje minder, maar ook weer niet echt slecht)
Geïntegreerde power supply, wat ik veel handiger vind.
Iets meer massa, waardoor de toestellen beter blijven staan bij in-pluggen en uittrekken van headphone kabels, volume aanpassen...
Esthetische upgrade.

Dit zou dan wel mijn "end-game" stack worden. Of er moet ooit iets met een functionaliteit komen die ik echt zou missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

$4000,- :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Dan betaal je teveel. Hij is USD 3.999,99 :P

Sowieso symphatiek merk, volg het al wat langer en ook wel eens de Aeon 2 of Drop Ether CX overwogen.

Vooral onderstaande vind ik erg interessante ontwikkeling. Schijnbaar heeft het erg veel potentie. Benieuwd naar nog wat meer reviews en ervaringen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpDvdT-O7OX5zcff6_wgWimu2pI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NiOde2f63f3LxdaczxQFcA41.png?f=fotoalbum_large

Ander leuk interview met Dan Clark en review:

En als je wilt weten hoe het gemaakt wordt:

[ Voor 43% gewijzigd door Help!!!! op 20-08-2021 14:19 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Ja, erg duur. Maar dat gaat zo met elke nieuwigheid in elke markt. Dit zijn voorlopers op andere producten. Dit dient meer om aan te tonen wat ze kunnen en mensen aan te trekken die gaan kiezen uit hun meer betaalbare producten.
En dit keer is het wel degelijk objectief een erg goede koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, ik denk dat ik qua prijs/kwaliteit nog wel goed zit met Ether CX + EQ. :P

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2021 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:45:
Ach ja, ik denk dat ik qua prijs/kwaliteit nog wel goed zit met Ether CX + EQ. :P
Ik ben al blij met mijn Aeon RT closed.
Dat EQ APO/Peace het opgegeven heeft na de vorige W10 update ben ik minder gelukkig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@RikHouben

Na windows update moet je vaak even het APO installatie bestand opnieuw draaien. Alle instellingen blijven behouden. Of heb je dat al gedaan :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gaat dat tot nu toe prima inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Help!!!! schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:59:
@RikHouben

Na windows update moet je vaak even het APO installatie bestand opnieuw draaien. Alle instellingen blijven behouden. Of heb je dat al gedaan :?
Ja, zelfs al meerdere keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
En nu werkt het weer. EQ APO/Peace doet weer gewoon wat ie moet doen. Geen reboot of niks. Ik snap er niks van.
Misschien dat het toch iets met FB2k te maken heeft. Die heeft vaak een rare invloed op andere audio apps.

Edit: Het werkt dus enkel met YT en Spotify. Bij Qobuz en FB2k lijkt het wel alsof de audio gewoon aan EQ APO voorbij gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door RikHouben op 24-08-2021 07:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Endgame. Kippenvel koptelefoon (600 Ohm) in deze DAC/versterker combinatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gkgu6mHyhiu_yvwbiqrQ5SyPj8s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WfcuyJZrpiqW9Rnc9z74nMwX.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor de één endgame is, is midgame voor de ander. :P
Uiteindelijk telt het luisterplezier. Veel plezier met je set-up!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:11:
Wat voor de één endgame is, is midgame voor de ander. :P
Uiteindelijk telt het luisterplezier. Veel plezier met je set-up!
Misschien ooit een gebalanceerde headphone erbij maar qua DAC en versterker gaat dit mee totdat het kapot gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

Misschien ooit een gebalanceerde headphone erbij maar qua DAC en versterker gaat dit mee totdat het kapot gaat.
Hele mooie DAC en versterker. Het kan altijd beter (helaas) maar als je geen duizenden euro's wil uitgeven is dit natuurlijk fantastisch. Mijn headphone DAC/amp is er niks bij. Zou zelf in jouw situatie ook zeker niet upgraden wat dat betreft, kun je beter nog een (of meerdere) nieuwe headphone kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
Thomas schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:06:
[...]

Hele mooie DAC en versterker. Het kan altijd beter (helaas) maar als je geen duizenden euro's wil uitgeven is dit natuurlijk fantastisch. Mijn headphone DAC/amp is er niks bij. Zou zelf in jouw situatie ook zeker niet upgraden wat dat betreft, kun je beter nog een (of meerdere) nieuwe headphone kopen.
Waarom zou het duurder moeten worden om beter te zijn? Ik kan er zo al eentje opnoemen die beter is en goedkoper.
Neemt niet weg dat die Topping echt wel een zeer zeer goede DAC is. Met een objectief betere ga je echt geen verschil meer horen. Super mooi toestel. Die Singxer is trouwens ook wel zeer sterke performer. Echt een mooie combinatie.
Ik ben het trouwens zeker met je eens dat investeren in een extra/betere/ander type koptelefoon meer brengt dan nog naar een betere DAC of Amp gaan zoeken.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

RikHouben schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:55:
[...]
Waarom zou het duurder moeten worden om beter te zijn? Ik kan er zo al eentje opnoemen die beter is en goedkoper.
Neemt niet weg dat die Topping echt wel een zeer zeer goede DAC is. Met een objectief betere ga je echt geen verschil meer horen. Super mooi toestel. Die Singxer is trouwens ook wel zeer sterke performer. Echt een mooie combinatie.
Ik ben het trouwens zeker met je eens dat investeren in een extra/betere/ander type koptelefoon meer brengt dan nog naar een betere DAC of Amp gaan zoeken.
Doelde met beter vooral op nog luxer/mooier. Alles wat je koopt kan zo ongeveer wel weer op de 1 of andere manier worden overtroffen (ook op het gebied van prijs natuurlijk), tenzij je oneindig diepe zakken hebt. Als het dan geen kwaliteit is is het wel weer een afwerking met marmer, strakker design, kabels die eerst zorgvuldig worden geschud (Naim :')), enzovoorts. Ergens zit er dan (althans, bij mij) een stemmetje dat zich afvraagt of het gras echt zoveel groener is aan de overkant en of die paar duizend euro voor een koptelefoon/speaker/amp/dac het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Thomas schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:22:
[...]

Doelde met beter vooral op nog luxer/mooier. Alles wat je koopt kan zo ongeveer wel weer op de 1 of andere manier worden overtroffen (ook op het gebied van prijs natuurlijk), tenzij je oneindig diepe zakken hebt. Als het dan geen kwaliteit is is het wel weer een afwerking met marmer, strakker design, kabels die eerst zorgvuldig worden geschud (Naim :')), enzovoorts. Ergens zit er dan (althans, bij mij) een stemmetje dat zich afvraagt of het gras echt zoveel groener is aan de overkant en of die paar duizend euro voor een koptelefoon/speaker/amp/dac het waard is.
Wat afwerking en bouwkwaliteit betreft kan het misschien beter, ja.
Wat prestaties betreft ga je er dan meestal wel op achteruit.
Dus of het dat waard is? Heel soms maar meestal niet.
Wat hoofdtelefoons betreft is er aan prijs/klankkwaliteit echt geen koord aan vast te knopen. Bouwkwaliteit is meestal wel een heel stuk beter als je wat meer betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Heeft er iemand ervaring met de Hifiman HE-6SE V2?
Ik overweeg de aankoop van een open doos exemplaar. Enige dingetje dat me nog doet twijfelen is de klemkracht op het hoofd. Die zou veel minder zijn dan andere modellen. Ik heb een redelijk smal/klein hoofd. Er zijn berichten van mensen met een kleiner hoofd die klagen over een gebrek aan bassen (geen goede seal) en een drukpunt boven op het hoofd doordat de kussens niet genoeg rond de oren drukken en de hoofdtelefoon dus dreigt af te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49
Ik ben op zoek naar een koptelefoon, voor zowel thuisgebruik, maar eigenlijk ook voor tijdens het grasmaaien/berm maaien.

Tijdens het grasmaaien draag ik nu 3M Peltor Optime I, gehoorbescherming dus.

Wat is jullie verwachting qua geluid wanneer ik hier een over-ear ANC koptelefoon voor zou gebruiken. Zou het überhaupt het geluid enigszins dempen en zou ik tevens in staat zijn om muziek te luisteren?

In mijn omgeving heb ik helaas geen bekenden van wie ik een over-ear headphone kan lenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
Ik denk dat je in jouw geval beter IEMs kan gebruiken onder je gehoorsbescherming.
Dan ben je nog beter beschermd en zal je ook beter van je muziek kunnen genieten.
Ik denk dat je met enkel een koptelefoon de muziek veel te luid gaat moeten zetten en je ANC te weinig effect gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Laatst online: 26-01 03:52
G33st schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:22:
Ik ben op zoek naar een koptelefoon, voor zowel thuisgebruik, maar eigenlijk ook voor tijdens het grasmaaien/berm maaien.

Tijdens het grasmaaien draag ik nu 3M Peltor Optime I, gehoorbescherming dus.

Wat is jullie verwachting qua geluid wanneer ik hier een over-ear ANC koptelefoon voor zou gebruiken. Zou het überhaupt het geluid enigszins dempen en zou ik tevens in staat zijn om muziek te luisteren?

In mijn omgeving heb ik helaas geen bekenden van wie ik een over-ear headphone kan lenen.
Nou als je veel tegengeluid hebt krijg je behoorlijk veel druk op je oor. Dat is echt niet fijn om voor langere tijd op je oren te hebben. Daarnaast is tegengeluid niet gelijk aan isoleren van geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegetarianPanda
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
De afgelopen 7 jaar heb ik erg veel plezier gehad van mijn Phillips SHL 3300 koptelefoon. Ik vond deze (adviesprijs€50) destijds in de MediaMarkt beter klinken dat een Sennheiser van €100, misschien omdat er een beetje bass-boost in zat, dat vind ik wel prettig.
Helaas is inmiddels de kabel kapot en zijn de oorkussens verteerd. Tijd voor een nieuwe dus.

Ik ben iemand die wel verschil hoor in verschillende MP3 bitrate en Flac, daarom wil ik wel een degelijk geluid hebben.
Mijn budget is €100-€200. Na veel zoeken in o.a. dit topic ben ik uitgekomen bij de volgende koptelefoons:
Beyerdynamic dt 770 pro 80 ohm
AKG k371

Van de Beyerdynamic lees ik toch vaak ook dat het geluid in het lage en hoge niet zo goed is.
Van de AKG k371 lees ik dat de geluidskwaliteit best goed is, maar dat het niet zo een degelijk ontwerp is en snel kapot kan gaan. Graag hoor ik jullie ervaringen en advies. Ook betreft eventuele andere merken en types.

Het moet een gesloten headphone zijn, geschikt voor muziek luisteren, gaming en af en toe een film kijken. Van een beetje extra bass houd ik wel, maar het moet niet te overdreven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:31:
Endgame. Kippenvel koptelefoon (600 Ohm) in deze DAC/versterker combinatie.

[Afbeelding]
Ik vraag me een beetje af, is het nodig om 600Ohm koptelefoons te nemen als je er maar 1 of 2 aansluit? Ik lees wel wat elvenverhalen over dat ze vermeend beter zouden moeten klinken dan lagere weerstand, maar ik heb een 80 en een 300Ohm van dezelfde koptelefoon en die hebben totaal geen hoorbaar verschil in frequentieweergave of dynamiek.
VegetarianPanda schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:05:
Na veel zoeken in o.a. dit topic ben ik uitgekomen bij de volgende koptelefoons:
AKG k371

Van de Beyerdynamic lees ik toch vaak ook dat het geluid in het lage en hoge niet zo goed is.
Van de AKG k371 lees ik dat de geluidskwaliteit best goed is, maar dat het niet zo een degelijk ontwerp is en snel kapot kan gaan. Graag hoor ik jullie ervaringen en advies. Ook betreft eventuele andere merken en types.

Het moet een gesloten headphone zijn, geschikt voor muziek luisteren, gaming en af en toe een film kijken. Van een beetje extra bass houd ik wel, maar het moet niet te overdreven zijn.
Aan de bouwkwaliteit van de AKG kan ik weinig zeggen, ik gebruik ze soms in een remote studio en merk niet dat ze uit elkaar vallen oid. Ik vind ze (voor headphones) wel lekker neutraal luisteren. Ze zijn gesloten, dus 'pompen' wat meer dan de half-open, liefhebbers van EDM zullen dat vaak wel waarderen.

De Beyerdynamics vind ik erg gericht op monitoring, in mixes waar de balans niet goed is, hoor je direct wat er mis is. Nadeel kan worden dat je luistermoe kan worden na enkele uurtjes luisteren, dat is meer dan bij de AKG. Er zit onderin behoorlijk wat bas en ze zijn relatief helder, dus ik zou niet weten waar het verhaal vandaan komt dat ze daarin niet goed zijn.

In de prijsrange kan ik ook aanraden om even te kijken naar de Sennheiser 500 series, de 559 of de 569 bijvoorbeeld. In het algemeen vind ik die wat Hifi-vriendelijker dan deze 2.

Bij gamen is een (te) wijd stereobeeld vrij normaal, ik weet niet hoe fanatiek je ermee bent, maar als je echt omnidirectionele informatie van de koptelefoon nodig hebt kan het zijn dat je beter iets anders ervoor kan nemen dan deze modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:34:
[...]

Ik vraag me een beetje af, is het nodig om 600Ohm koptelefoons te nemen als je er maar 1 of 2 aansluit? Ik lees wel wat elvenverhalen over dat ze vermeend beter zouden moeten klinken dan lagere weerstand, maar ik heb een 80 en een 300Ohm van dezelfde koptelefoon en die hebben totaal geen hoorbaar verschil in frequentieweergave of dynamiek.
Er zit gewoon verschil in wat de versterker moet kunnen leveren. Zolang je een versterker hebt die niet tegen een limiet aanloopt klopt het dat je geen verschil hoort.
De weerstand van een koptelefoon heeft redelijk aantoonbaar geen directe invloed op de geluidskwaliteit. De DCA Stealth is bijvoorbeeld 23 Ohm over het gehele frequentiebereik.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2021 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
VegetarianPanda schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:05:
De afgelopen 7 jaar heb ik erg veel plezier gehad van mijn Phillips SHL 3300 koptelefoon. Ik vond deze (adviesprijs€50) destijds in de MediaMarkt beter klinken dat een Sennheiser van €100, misschien omdat er een beetje bass-boost in zat, dat vind ik wel prettig.
Helaas is inmiddels de kabel kapot en zijn de oorkussens verteerd. Tijd voor een nieuwe dus.

Ik ben iemand die wel verschil hoor in verschillende MP3 bitrate en Flac, daarom wil ik wel een degelijk geluid hebben.
Mijn budget is €100-€200. Na veel zoeken in o.a. dit topic ben ik uitgekomen bij de volgende koptelefoons:
AKG k371

Ik heb zowel de AKG K371 als de Beyerdynamic DT770. Ik gebruik de DT770 nog nauwelijks nu ik de K371 heb.
De Beyerdynamic is beter gebouwd, maar bij de K371 heb ik ook nog niets van slechte bouwkwaliteit gemerkt. De AKG klinkt gewoon beter. Die is meer evenwichtig met een mooie bass boost, die toch niet overdreven is en de middentonen niet verstoort.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

pricewatch: Philips Fidelio X2HR (Zwart)
Voor de geinteresseerden, ik merkte opeens op dat de Philips Fidelio X2 op het moment echt spot goedkoop is. Oprecht een high-end koptelefoon en dat voor maar 100 ekkies. Ik heb m al gekocht, samen met een FiiO K5 pro :)

[ Voor 7% gewijzigd door Fordox op 18-09-2021 15:23 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Zeker een prima koptelefoon, helemaal voor het geld, maar in het hoog wel wat scherp in het echte laag mist iets. Een beetje EQ vind ik daarmee wel nodig. Metingen van vervorming op hogere volumes heb ik trouwens niet gezien, ook nog iets om rekening mee te houden.
Hoe dan ook, voor €100,- lastig te verslaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2021 15:59 ]

• Fordox

Fordox

00101010

https://www.stereophile.c...sure/PhilipsFidelioX2.pdf Hier zijn metingen van de X2. De X2HR is lichtelijk anders maar vele claimen geen verschil te horen.

De metingen zien er in mijn ogen zeker goed uit, maar idd niet perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door Fordox op 18-09-2021 16:40 ]

Verwijderd

https://www.audiosciencer...r-review-headphone.19250/
Die gaat nog wat verder de diepte in.

• Fordox

Fordox

00101010

https://www.rtings.com/he...iews/philips/fidelio-x2hr
Ik heb ook nog even verder gezocht, deze site is best heel nice, een breed schaal aan headphone measurements en ook een goeie grading-system voor hun metingen :) Maakt vergelijken een stuk fijner.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb hem ook gehad en heb volgensmij in dit topic ervaringen gepost. Het is overigens wel een open koptelefoon.

Zeker voor E100 is het een erg goede deal. Zelf ervoer ik het wel als een iets meer een 'fun' dan neutraal soundprofiel.

Verder kreeg ik er relatief wat sneller warme oren in. Daarnaast was de kabel behoorlijk microphonic.

PC Specs

• Fordox

Fordox

00101010

Ik ga hem vergelijken met mn NAD HP50. Mij lijkt het wel leuk om 2 'high-end' koptelefoons te hebben voor de afwisseling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud033
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 12:33
Ha tweakers. Vraagje, past een 5 polige 3.5mm jack (TRRRS) rechtstreeks in een moederboard van een PC (gegeven dat er geen versterker nodig is om de koptelefoon te sturen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een 5-polige gaat waarschijnlijk niet werken nee. Vierpolig is meestal wel compatibel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Nou ik heb mijn set binnen, de Phillips X2HR met FiiO K5 pro dac/amp.

Ik was even vergeten hoe erg ik moet wennen aan ander geluid. In initiële impressies heb ik altijd het gevoel alsof het waardeloos klinkt, en dat heb ik nu helaas ook weer.. Vaak trekt dat na een week of 2 wel weg. Ik heb het idee alsof ik dan moet wennen aan wat voor omgevingsgeluid ik wel/niet hoor door de koptelefoon heen.

Hebben andere mensen hier ook last van?
Ik begrijp wel wat hij hier zegt voor de equalizer, er zit inderdaad een scherp geluidje in de 10KHz die best afleidend is (vooral bij de letter 's' in bepaalde vocals). Ik heb m in mijn equalizer ook een tikje achteruit gezet.

[ Voor 49% gewijzigd door Fordox op 21-09-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Omdat verschillende koptelefoons nu eenmaal anders klinken lijkt het me logisch dat je even aan het soundprofiel moet wennen. Zeker als het een soundprofiel behoorlijk anders is dan je vorige koptelefoon.

Het is een open koptelefoon en ook daar geldt dat binnen die categorie er verschillen zijn in de mate van doorlaten van geluid. Ook speelt natuurlijk de hoeveelheid en sterkte van omgevingsgeluid mee.

Ik zou het even rustig aankijken. Verder EQ ik mijn koptelefoons ook gewoon, daar is imo niks mis mee, althans voorzover het niet te ver gaat. Mijn standaardprofielen zijn over het algemeen niet meer dan 2 a 3 db aangepast op enkele frequenties. Met soms uitzonderingen naar 4 a 6db (in het bass bereik).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik ben er nu al een stuk beter aan gewend, en ook mijn NAD HP50 klinkt weer zoals ik het ongeveer gewend ben :) Volgens mij lag het echt aan de gewenning en een paar kleine schelle frequenties die ik in de equalizer heb moeten aanpassen, die mijn gehoor een tikje aanpassen.

De 2 koptelefoons zijn zeker verschillend aan elkaar. Ik weet nog niet welke ik echt prefereer, maar dat is juist leuk :)

De equalizers voor beide koptelefoons zijn ook totaal verschillend. Waar ik de NAD een wat glooiender profiel geef, geef ik de Philips alleen op specifieke puntjes iets minder of iets meer db.

De NAD klinkt ook een heel stuk meer geraffineerd met de K5 pro, en op harde volumes luisteren is een heel stuk meer comfortabel dan dat het eerder was.

Al met al, ik ben tevreden met mn aankoop. Nu lekker genieten van wat lossless muziek. Iemand nog aanraders? Ik heb al een fair share getest met Dire Straits, Pink Floyd en Deadmau5.

Verwijderd

Weet je zeker dat je verschil hoort tussen MP3 320kbps en lossless? ;)

• Fordox

Fordox

00101010

Yup, maar alleen wanneer ik bewust luister naar verschil.

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 08:54
De ene 320 is ook de andere niet. De encoder heeft veel invloed. Custom commerciële codecs (bedoeld om winst mee te maken ipv een goed resultaat te geven, meestal voor het Windows platform) doen het meestal slechter dan het gratis open source LAME. En het aloude principe: crap in, crap out. Als je een 128kbps converteert naar 320 wordt het geluid er niet beter van. Wat weg is is weg. En dat lijken simpele gebruikers, met hun youtube converters, niet echt te snappen. Dus een vergelijking tussen "320kbps mp3" en "lossless" zegt niks, totdat je weet hoe het bestand gemaakt is. Zelf hoor ik geen verschil tussen lossless/wav en mp3 gemaakt door LAME op q0 (hoogste kwaliteit VBR) vanaf CD bron, maar sommige 320 troep die je online tegenkomt klinkt soms als een upconvert van 128...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:09:
Weet je zeker dat je verschil hoort tussen MP3 320kbps en lossless? ;)
Maakt dat wat uit? Waarom niet gewoon alles lossless? Schijfruimte kost niks dus waarom zou je dan niet vanaf de bron al het beste signaal willen? Ik heb zelfs behoorlijk wat in WAV staan. Hoor ik het verschil met 320kbps? Meestal niet. Maar toch heb ik liefst de bron zo clean mogelijk.

Verwijderd

Ik heb Spotify en ben tevreden, gemak dient de mens. :p

• RikHouben
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:51:
Ik heb Spotify en ben tevreden, gemak dient de mens. :p
Ik stream ook hoor, maar ik heb ook een collectie CDs die ik netjes geript heb.

• Fordox

Fordox

00101010

Ik heb altijd al een beetje het idee om van Spotify over te gaan op Tidal, zij claimen lossless audio streaming en Spotify heeft een soort watermark over hun audio heen zitten blijkbaar doen sommige platenlabels dit op spotify, neit spotify zelf. Maar ik heb geen zin nog om al mn playlists over te zetten :+

[ Voor 13% gewijzigd door Fordox op 22-09-2021 17:45 ]

Verwijderd

Fordox schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:32:
Spotify heeft een soort watermark over hun audio heen zitten. blijkbaar doen sommige platenlabels dit op spotify, neit spotify zelf.
Heb je hier een bron voor? Dit is voor het eerst dat ik hiervan hoor.

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:47:
[...]

Heb je hier een bron voor? Dit is voor het eerst dat ik hiervan hoor.
Een simpele Google search haalt allemaal threads en youtube linkjes naar voren. Ik weet niet of ze daadwerkelijk gelijk hebben, want soms lees je audiophile comments die de 'commercial audio == bad' vibe hebben

• RikHouben
Fordox schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:32:
Ik heb altijd al een beetje het idee om van Spotify over te gaan op Tidal, zij claimen lossless audio streaming en Spotify heeft een soort watermark over hun audio heen zitten blijkbaar doen sommige platenlabels dit op spotify, neit spotify zelf. Maar ik heb geen zin nog om al mn playlists over te zetten :+
Tidal lossless? Je bedoelt toch niet door de MQA encoding? Dat is bewezen onzin te zijn en ruis en vervorming toe te voegen.

• RikHouben
Gisteren mijn Hifiman Sundara ontvangen. Ik heb nog maar een kwartiertje kunnen luisteren.
Eerste indrukken:
Bouwkwaliteit is beter dan verwacht.
Kabel is... Tja... Net bruikbaar.
Comfort is goed maar ik heb redelijk wat klemkracht nodig met mijn smalle hoofd. En dit komt maar net toe. Maar het komt toe, dus hij zit wel goed. De hoofdband is aangenaam.
Klank: indrukwekkend in zijn onopvallendheid ...en dat is een goed ding. Hij verbetert net die dingen die aan mijn HD6XX beter zouden kunnen. Maar blijft vooral heel neutraal en heeft zelfs op heel hoge SPL geen scherpe kantjes of zo. Echt eentje om uren op je oren te hebben!

• markvh
  • Laatst online: 03-07 12:37
RikHouben schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:33:
Gisteren mijn Hifiman Sundara ontvangen. Ik heb nog maar een kwartiertje kunnen luisteren.
Eerste indrukken:
Bouwkwaliteit is beter dan verwacht.
Kabel is... Tja... Net bruikbaar.
Comfort is goed maar ik heb redelijk wat klemkracht nodig met mijn smalle hoofd. En dit komt maar net toe. Maar het komt toe, dus hij zit wel goed. De hoofdband is aangenaam.
Klank: indrukwekkend in zijn onopvallendheid ...en dat is een goed ding. Hij verbetert net die dingen die aan mijn HD6XX beter zouden kunnen. Maar blijft vooral heel neutraal en heeft zelfs op heel hoge SPL geen scherpe kantjes of zo. Echt eentje om uren op je oren te hebben!
Je kan bij meze audio een gebalanceerde kabel kopen die ook op de Sundara gebruikt kan worden:

https://mezeaudio.eu/coll...9series2-5-balanced-cable

Het is echter wel weer een investering. Ik heb hem besteld en werkt prima. Was binnen 3 dagen in huis (T&T via DHL).

• Fordox

Fordox

00101010

RikHouben schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:26:
[...]

Tidal lossless? Je bedoelt toch niet door de MQA encoding? Dat is bewezen onzin te zijn en ruis en vervorming toe te voegen.
https://tidal.com/sound-quality
"HiFi
HiFi
Lossless Quality 1411 Kbps

TIDAL HiFi allows you to stream audio using the lossless format FLAC, creating a crisp and robust music streaming experience."
Dit is waar ze mee adverteren, waarschijnlijk is dit wel het duurdere pakket.

• RikHouben
Fordox schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:08:
[...]

https://tidal.com/sound-quality
"HiFi
HiFi
Lossless Quality 1411 Kbps

TIDAL HiFi allows you to stream audio using the lossless format FLAC, creating a crisp and robust music streaming experience."
Dit is waar ze mee adverteren, waarschijnlijk is dit wel het duurdere pakket.
Ah, OK. Da's iig beter dan die MQA.
Ik zou nooit naar Tidal gaan omwille van dat MQA debacle. Maar da's een persoonlijke keuze.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

RikHouben schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:11:
[...]

Ah, OK. Da's iig beter dan die MQA.
Ik zou nooit naar Tidal gaan omwille van dat MQA debacle. Maar da's een persoonlijke keuze.
het probleem van tidal is alleen dat ze als er een MQA beschikbaar is, ze dat gebruiken ook voor de normale HiFi (of dat moet de laatste paar maanden aangepast zijn)

het probleem met MQA is dat het een niet lossless proces is wat 196khz omlaag brengt naar 48khz en in een FLAC stopt. Dit is bewezen iets wat daadwerkelijk het geluid veranderd.

Op het moment dat je dan MQA speelt met het juiste apparaat word het uitgepakt.
Maar als je gewoon de HiFi FLAC wilt spelen gaat hij dus ook de niet lossless MQA direct afspelen.

• RikHouben
markvh schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:40:
[...]

Je kan bij meze audio een gebalanceerde kabel kopen die ook op de Sundara gebruikt kan worden:

https://mezeaudio.eu/coll...9series2-5-balanced-cable

Het is echter wel weer een investering. Ik heb hem besteld en werkt prima. Was binnen 3 dagen in huis (T&T via DHL).
ziet er goed uit. Maar ik heb alle spulletjes om kabels te maken thuis liggen. Dus ik ga er zelf eentje in elkaar steken.

• RikHouben
Nutral schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:19:
[...]

het probleem van tidal is alleen dat ze als er een MQA beschikbaar is, ze dat gebruiken ook voor de normale HiFi (of dat moet de laatste paar maanden aangepast zijn)

het probleem met MQA is dat het een niet lossless proces is wat 196khz omlaag brengt naar 48khz en in een FLAC stopt. Dit is bewezen iets wat daadwerkelijk het geluid veranderd.

Op het moment dat je dan MQA speelt met het juiste apparaat word het uitgepakt.
Maar als je gewoon de HiFi FLAC wilt spelen gaat hij dus ook de niet lossless MQA direct afspelen.
Daarbij komt nog eens dat de gemiddelde DAC een stuk duurder is geworden omdat ze de decoding voor MQA erin gestoken hebben. En daar moeten licenties voor betalen.
Daarbij wordt er bij het uitpakken ultrasone ruis teruggeplooid in het hoorbare bereik. En beweren ze dat die onzin beter klink dan lossless. (Ik denk dat ze dat ondertussen hebben aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Ik ben al een tijdje voorzichtig aan het rondkijken voor een goede koptelefoon met microfoon. Het voornaamste doel van de headset is thuis muziek luisteren, maar het zou ook fijn zijn als je er een fatsoenlijk werkgesprek mee kunt voeren (denk bijv. aan een Teams call in een rustige thuisomgeving) of met vrienden een potje online gamen.

Het vervelende is dat je dan al snel uit komt op gaming headsets waarbij het voor mijn gevoel vaker gaat om marketing en niet zo zeer om geluidskwaliteit. Ook als je gaat kijken bij de wat meer audiofielere merken (audio technica, beyerdynamic) zie je dat je toch wel stevige comprimissen moet sluiten.

Ik gebruik momenteel een goedkoop Sennheiser headsetje van het werk, maar dit is het echt totaal niet. Zelfs mijn vorige van Microsoft was een stuk beter.

Als het gaat om geluidskwaliteit komen de bekende Sony modellen al vaak prominent naar de voorgrond, maar het zijn juist deze modellen die schijnbaar een belabberde microfoon hebben.

Nu is mijn oog gevallen op de Dali IO-6. Reviews zijn doorgaans positief over de geluidskwaliteit en ook de ANC lijkt acceptabel tot goed te zijn. Ik maak me echter zorgen over de kwaliteit van de microfoon. Is deze prima te gebruiken voor Teams calls? Zou de microfoon ook geschikt zijn voor gaming? Heeft iemand misschien samples van de microfoon?

Misschien zoek ik wel helemaal verkeerd en is een ander merk/model veel beter geschikt (sterke voorkeur voor draadloos, goede batterijduur, goede geluidskwaliteit).

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Ik zou die Dali nu niet bepaald als een goede koptelefoon omschrijven: https://headphonedatabase.com/oratory/headphones?ids=205
Dat trekt eigenlijk op niks.

Bij DROP kan je de Sennheiser HD58X vinden. Maar of dat met de huidige import kosten nog een goede deal is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

RikHouben schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 07:20:
Ik zou die Dali nu niet bepaald als een goede koptelefoon omschrijven: https://headphonedatabase.com/oratory/headphones?ids=205
Dat trekt eigenlijk op niks.

Bij DROP kan je de Sennheiser HD58X vinden. Maar of dat met de huidige import kosten nog een goede deal is weet ik niet.
Ik doe sowieso al een concessie als het gaat om geluidskwaliteit met Bluetooth. Zolang het maar significant beter is dan de huidige Sennheiser.

De koptelefoon die je aanbeveelt is precies was ik niet zoek:
- 150Ω, dus niet fatsoenlijk aan te sturen zonder DAC
- Niet draadloos
- Geen microfoon
- Niet fatsoenlijk verkrijgbaar

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@wjjkoevoets

Draadloos en incl. mic is niet echt een segment dat ik heel erg volg maar volgensmij heeft Audeze met de Mobius wat je zoekt alleen wellicht zijn die te prijzig :?

https://www.audeze.com/pages/gaming-and-multimedia

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 06-10-2021 16:48 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:10

B64

wjjkoevoets schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 00:11:
Ik ben al een tijdje voorzichtig aan het rondkijken voor een goede koptelefoon met microfoon. Het voornaamste doel van de headset is thuis muziek luisteren, maar het zou ook fijn zijn als je er een fatsoenlijk werkgesprek mee kunt voeren (denk bijv. aan een Teams call in een rustige thuisomgeving) of met vrienden een potje online gamen.

Het vervelende is dat je dan al snel uit komt op gaming headsets waarbij het voor mijn gevoel vaker gaat om marketing en niet zo zeer om geluidskwaliteit. Ook als je gaat kijken bij de wat meer audiofielere merken (audio technica, beyerdynamic) zie je dat je toch wel stevige comprimissen moet sluiten.

Ik gebruik momenteel een goedkoop Sennheiser headsetje van het werk, maar dit is het echt totaal niet. Zelfs mijn vorige van Microsoft was een stuk beter.

Als het gaat om geluidskwaliteit komen de bekende Sony modellen al vaak prominent naar de voorgrond, maar het zijn juist deze modellen die schijnbaar een belabberde microfoon hebben.

Nu is mijn oog gevallen op de Dali IO-6. Reviews zijn doorgaans positief over de geluidskwaliteit en ook de ANC lijkt acceptabel tot goed te zijn. Ik maak me echter zorgen over de kwaliteit van de microfoon. Is deze prima te gebruiken voor Teams calls? Zou de microfoon ook geschikt zijn voor gaming? Heeft iemand misschien samples van de microfoon?

Misschien zoek ik wel helemaal verkeerd en is een ander merk/model veel beter geschikt (sterke voorkeur voor draadloos, goede batterijduur, goede geluidskwaliteit).
Even buiten de box denkend, wellicht is een goede bluetooth koptelefoon met een bedrade microfoon iets voor je? Hoef je in ieder geval geen concessies qua geluidskwaliteit te doen, microfoonkwaliteit over bluetooth is namelijk sowieso een ondergeschoven kindje (hoewel sommige merken een heel eind komen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49

Sennheiser pc38x. Klinkt behoorlijk goed, een stuk beter dan de (wireless) echt gaming headsets. De microfoon is ook behoorlijk goed. Ik ben van de pc37x naar de pc38x gegaan en dat was een kleine upgrade, wat fijnere bass en treble vooral. Maar voor nu zit ik op de sensheisser Hd560s + vmoda boom pro. Deze microfoon is nog een tikkeltje beter dan die van de sensheisser. Hiervoor kan je een 2.5mm adapter naar 3.5mm inzetten door de headset aan een kant even open te maken en het plastic lock mechanisme eruit te schroeven/pulken. Ook de plastic ingangsbescherming kan je eruit halen met zodat een dergelijke adapter past en dus elke 3.5mm (verleng) kabel kunt gebruiken. Mijn reden, wat beter onderscheid tussen vele audioques in games (Apex legends), nog iets beter voor muziek maar nog steeds low budget. Wel is een lichte amp/dac benodigd, de 110db/120ohm is voor een telefoon op wat hardere volumes ontoereikend qua bass power bijvoorbeeld. Creative g3 is al genoeg met zijn ongeveer 6mw (console, ps4 pro).
Een pc38x doet het op alles wel prima, geen losse amp nodig.

Bluetooth zou ik sowieso mijden, dan boet je in op geluidskwaliteit en op microfoonkwaliteit. De 2.4ghz varianten doen het qua geluidskwaliteit soms aardig, nog steeds een consessie. Maar ook vaak doordat het geen echte muziek headsets zijn en de microfoons klinken nog steeds gecomprimeerd (licht blikkerig, of dof, mede door omgevingsdemping canceling etc), daarnaast zijn ze vaak gewoon ruk qua microfoon zelf inderdaad.

Ik ben dus zelf toch maar oor bedraad gegaan, en dan kan je kiezen haast wat je wilt en een microfoon toevoeging / of 'losstaand' (modmic, usb), omdat alles er verder gigantisch op vooruit gaat qua kwaliteit.

Met alle andere headphones zit je toch met extra bekabeling of losse microfoon en een amp/dac, maar dan kan je het zo gek maken als je wilt qua kwaliteit/budget/soundprofile die bij je past.

Wat wel superfijn aan zo'n pc38x is, is dat je hem zo in je pc/laptop steekt, of je telefoon, of controller (ps4/ps5) en je niks hoeft te doen voor redelijke gaming & muzieksound eigenschsppen. Daarnaast heb je op al die apparaten direct meer dan een genoeg goede microfoon.

[ Voor 17% gewijzigd door ToFast op 06-10-2021 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
wjjkoevoets schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:18:
[...]

Ik doe sowieso al een concessie als het gaat om geluidskwaliteit met Bluetooth. Zolang het maar significant beter is dan de huidige Sennheiser.

De koptelefoon die je aanbeveelt is precies was ik niet zoek:
- 150Ω, dus niet fatsoenlijk aan te sturen zonder DAC
- Niet draadloos
- Geen microfoon
- Niet fatsoenlijk verkrijgbaar
Sorry, dat moest de PC380X zijn: https://drop.com/buy/drop...g-headset/details#details
Maar die is ook niet draadloos. En idd moeilijk te verkrijgen.
Ik heb vorig jaar nog bij DROP besteld, maar blijkbaar gaat dat als Europeaan blijkt dat nu wat moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Ik ben nu alleen wel dit topic door eigen toedoen onbedoeld aan het kapen voor aankoopadvies.

Met mijn vraag probeerde ik antwoord te krijgen op de vraag of de Dali een microfoon heeft die goed genoeg is voor zakelijke gesprekken en wat online gamen in een rustige omgeving.

De aanbevelingen m.b.t. een losse DAC en microfoon voor de beste audiokwaliteit begrijp ik helemaal. Ik heb voor mijn home cinema ook een losse receiver met losse speakers (dus niet de standaard €300 7.1 media markt set), maar voor dit koptelefoon scenario wil ik toch iets simpelers. Ik hoopte eigenlijk dat iemand zou zeggen van "niet aan beginnen, de microfoon is hiervoor niet geschikt" is" of "ja hoor, je kan dit prima doen, maar de mic van je Sennheiser is wel beter".

Als jullie ervaringen met koptelefoons zoals de Dali zo zijn dat de microfoon niet geschikt is voor wat ik wil doen, dan moet ik dat maar accepteren en gewoon iets aanschaffen zoals @Help!!!! poste. Ik ben daar niet blij mee, maar dan is het maar zo ;)

---
Help!!!! schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:48:
@wjjkoevoets

Draadloos en incl. mic is niet echt een segment dat ik heel erg volg maar volgensmij heeft Audeze met de Mobius wat je zoekt alleen wellicht zijn die te prijzig :?

https://www.audeze.com/pages/gaming-and-multimedia
offtopic:
Ik ben bekend met deze headset en directe concurrenten. De "Gaming headsets' afdeling op de Tweakers pricewatch heb ik de afgelopen maanden al aardig uitgeplozen. Ik heb eerder de Audio-Technica ATH-G1WL overwogen, maar deze is slecht verkrijgbaar, heeft geen super batterijduur en geen noise canelling.

Het voorbeeld wat jij aanhaalt ken ik ook, maar dat is nou typisch zo'n voorbeeld van een headset waarbij ik het gevoel heb dat je meer geld spendeert aan "7.1 3D gaming audio" met allerlei "gaming" software dan aan de kwaliteit van de headset zelf. Let op: dit is gevoelsmatig en niet gebaseerd op enig feit.
B64 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:49:
[...]

Even buiten de box denkend, wellicht is een goede bluetooth koptelefoon met een bedrade microfoon iets voor je? Hoef je in ieder geval geen concessies qua geluidskwaliteit te doen, microfoonkwaliteit over bluetooth is namelijk sowieso een ondergeschoven kindje (hoewel sommige merken een heel eind komen)
offtopic:
Ik ga tijdens calls graag aan de wandel. Dat wordt met een losse microfoon wel wat lastig.
ToFast schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:08:
[...]

Sennheiser pc38x. Klinkt behoorlijk goed, een stuk beter dan de (wireless) echt gaming headsets. De microfoon is ook behoorlijk goed. Ik ben van de pc37x naar de pc38x gegaan en dat was een kleine upgrade, wat fijnere bass en treble vooral. Maar voor nu zit ik op de sensheisser Hd560s + vmoda boom pro. Deze microfoon is nog een tikkeltje beter dan die van de sensheisser. Hiervoor kan je een 2.5mm adapter naar 3.5mm inzetten door de headset aan een kant even open te maken en het plastic lock mechanisme eruit te schroeven/pulken. Ook de plastic ingangsbescherming kan je eruit halen met zodat een dergelijke adapter past en dus elke 3.5mm (verleng) kabel kunt gebruiken. Mijn reden, wat beter onderscheid tussen vele audioques in games (Apex legends), nog iets beter voor muziek maar nog steeds low budget. Wel is een lichte amp/dac benodigd, de 110db/120ohm is voor een telefoon op wat hardere volumes ontoereikend qua bass power bijvoorbeeld. Creative g3 is al genoeg met zijn ongeveer 6mw (console, ps4 pro).
Een pc38x doet het op alles wel prima, geen losse amp nodig.
offtopic:
Als het gaat om pure geluidskwaliteit heb je natuurlijk 100% gelijk. Ik heb een tijd geleden ook getwijfeld om gewoon een MMX 300 aan te schaffen. Dit is (even uit mijn hoofd) een aangepaste DTT770 met fatsoenlijke microfoon. Helaas weegt voor mij het draadloze aspect toch wat zwaarder aangezien ik graag aan de wandel ga tijdens zakelijkse calls. Een kabel beperkt toch de bewegingsvrijheid en blijft ook overal achter hangen.

Ik heb ook nog een tijd getwijfeld aan een koptelefoon met een losse draadloze mic (modmic o.i.d), maar dit is behoorlijk duur en eigenlijk ook net niet. Dan zou ik eerder voor een losse staande microfoon gaan.

De volgende wanhoopspoging was dus om te kijken naar koptelefoons met ingebouwde mics die net genoeg zijn voor wat ik er mee wil gaan doen :+
[...]
Bluetooth zou ik sowieso mijden, dan boet je in op geluidskwaliteit en op microfoonkwaliteit. De 2.4ghz varianten doen het qua geluidskwaliteit soms aardig, nog steeds een consessie. Maar ook vaak doordat het geen echte muziek headsets zijn en de microfoons klinken nog steeds gecomprimeerd (licht blikkerig, of dof, mede door omgevingsdemping canceling etc), daarnaast zijn ze vaak gewoon ruk qua microfoon zelf inderdaad.
En zo is de cirkel weer rond. Ik krijg de indruk dat je een beetje worstelde met een soortgelijk probleem. Er is eigenlijk geen goede allesomvattende oplossing dus je moet ergens iets opofferen. Ik neig nu naar het opofferen van microfoonkwaliteit ten faveure van algehele koptelefoon kwaliteit, maar ik weet dus niet of zo'n Dali nog wel geschikt is voor wat ik wil met de microfoon.
[...]
Ik ben dus zelf toch maar oor bedraad gegaan, en dan kan je kiezen haast wat je wilt en een microfoon toevoeging / of 'losstaand' (modmic, usb), omdat alles er verder gigantisch op vooruit gaat qua kwaliteit.
offtopic:
Precies wat ik eigenlijk zelf ook al ontdekt had en precies hetgeen ik niet wilde horen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

wjjkoevoets schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:25:
Ik ga tijdens calls graag aan de wandel. Dat wordt met een losse microfoon wel wat lastig.
Ook daar zijn oplossingen voor, in de vorm van dasspeldmicrofoons (lavalier), eventueel met zo'n haarbal erop om windgeruis te voorkomen. Heb je alleen wel alsnog een snoertje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik mag graag meelezen in dit topic, vandaar dat ik het volgende wel het vermelden wel waard vond. Beyerdynamic heeft sinds deze week een nieuwe line-up aangekondigd;

Beyerdynamic DT 700 PRO X
Beyerdynamic DT 900 PRO X
DT 700 PRO X AND DT 900 PRO X – TOP CLASS HEADPHONES

The new PRO X headphones embody what beyerdynamic is world-famous for: Trusted sound quality paired with maximum comfort. The closed-back DT 700 PRO X can be used for production in the home studio as well as on-the-go on a laptop, tablet, or smartphone. The counterpart to this is the open-back DT 900 PRO X, with a pair of circumaural studio headphones that highlights its strengths in professional monitoring, mixing and mastering.

The new STELLAR.45 driver was developed from beyerdynamic in Heilbronn and ensures a loud and powerful sound on all playback devices. A strong neodymium magnet and a voice coil made of copper-plated high-tech wire make this possible. The conductivity and weight of the wire are perfectly balanced. In combination with the newly developed three-layer speaker cone with integrated attenuating layer, the new PRO X headphones have a highly efficient driver system that has an impedance of 48 ohms. The transducer's fast response and detailed transient reproduction due to the lightweight voice coil ensures reliable sound without distortion, even at high sound pressure levels.

The new headphones impress with their functional design. Both models come with two mini-XLR cables, which can be changed in no time and replaced with other connection options. Smooth gray velour ear pads and soft memory foam in the headband guarantee the familiar high level of comfort – there is no feeling of pressure or discomfort, even after several hours of wearing. The combination of robust spring steel bracket construction and high-quality materials ensures a long service life for the handmade headphones from Heilbronn. If necessary, almost all parts can be replaced, making the DT 700 PRO X and DT 900 PRO X a faithful companion for every creator.
Bron: Unlimited creativity: The new Beyerdynamic Pro X Series for creators

Interessante headphones, wel met een stevig prijskaartje overigens, maar wederom ook alles vervangbaar qua onderdelen. Ik ben lichtelijk een Beyerdynamic-fan, dus ik ben enigzins wel enthusiast geworden, met name voor de DT 900 Pro X. Al ben ik wel zeer benieuwd naar de reviews, al dan niet subjectief - het web maar even in de gaten houden :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Ziet er goed uit. Prijzen vallen wel mee vind ik.
Alleen weer geen meet resultaten. Veel bla bla maar geen objectieve data. In 2021 zou je toch hopen dat ze het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
Vervangbare kabel zou voor velen een pro zijn, maar het is een voor mij onbekende connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De kabel is vervangbaar. Mini XLR is wel te krijgen hoor, die wordt door Beyer meer gebruikt.
Heb zelf ook een aftermarket mini xlr kabel.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Mini XLR wordt ook door AKG gebruikt. Mijn K371 heeft die ook en er is genoeg aftermarket spul voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De verwijderbare miniXLR kabel is inderdaad fijn, zeker gezien je ook bij beide modellen twee verschillende lengtes erbij krijgt, zowel 1.8M als 3M. Twijfel zeer sterk om mijn oude vertrouwde DT770 Pro door te schuiven, gezien ik Semi-open of Open toch iets fijner vind dan volledig gesloten. Ik laat mijn brein hier nog maar even over kraken..

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Nvm.

[ Voor 98% gewijzigd door Daniel36 op 31-10-2021 02:32 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 14:08
Weet iemand hoe je van de Sennheiser Momentum 3.0 het oorkussen er weer op bevestigd? Heb van alles geprobeerd maar wilt gewoon niet lukken..
ik heb al wat filmpjes gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:02
Waar loop je op vast? Het lijkt op dezelfde techniek als de beyerdynamic headphone kussens.

Wat ik had gedaan was een houten tandenstoker te gebruiken als gelijder. Zeg maar hetzelfde als het tooltje dat je gebruikt om je fietsband weer op de velg te leggen. Daarmee kan je het lipje mooi over de rand wippen.

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Hoe bedoel je als gelijder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Kussen is los van de koptelefoon maar krijg hem dus er niet meer op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:02
In dit filmpje op 35 seconden. Hij gebruikt er een plastic tooltje voor, maar een tandenstoker werkte voor mij :)

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Krijg hem niet over die rand heen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Qua kwaliteit van microfoon is er inderdaad veel verschil. En dan ook nog verschil of ze uberhaupt je stem oppikken, of dat ze dat ook nog goed doen in een lawaaiige omgeving (ruis en omgevingslawaai onderdrukking op je microfoon).
Ikzelf heb veel gehad aan de testen die EPBman doet. Hij laat horen wat de geluidskwaliteit is van je stem tijdens een gesprek in een lawaaiige omgeving.
YouTube: YouTube

Ik vond deze op 9 minuten echt een :X voor de Sony.
YouTube: Hear the Difference Bose 700 ANC Headphones vs Sony M3 | ANC Test |...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Get!em schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:27:
[...]

Qua kwaliteit van microfoon is er inderdaad veel verschil. En dan ook nog verschil of ze uberhaupt je stem oppikken, of dat ze dat ook nog goed doen in een lawaaiige omgeving (ruis en omgevingslawaai onderdrukking op je microfoon).
Ikzelf heb veel gehad aan de testen die EPBman doet. Hij laat horen wat de geluidskwaliteit is van je stem tijdens een gesprek in een lawaaiige omgeving.
YouTube: YouTube

Ik vond deze op 9 minuten echt een :X voor de Sony.
YouTube: Hear the Difference Bose 700 ANC Headphones vs Sony M3 | ANC Test |...
Top reactie! Hier heb ik zeker wat aan. Ik had al wat negatieve reviews over de microfoons van de Sony gelezen, maar dat ze zo slecht waren... Terechte afvaller in mijn zoektocht.

De Bose's in het filmpje doen het eigenlijk best prima. Goed genoeg voor Teams of casual gaming zou ik zeggen :)

Ik heb weer wat te doen. Nogmaals bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Binnenkort heb ik (mijn vrouw) een Anker Q30 (€60 op Amazon met code). De opvolger daarvan heb ik niet , maar de q35 (€100 met code) lijkt ook heel goed te doen qua gesprek.

Vandaag de hele dag teams vergaderingen gedaan met de Bose 700.

[ Voor 32% gewijzigd door Get!em op 01-11-2021 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:49
wjjkoevoets schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:44:
[...]

Top reactie! Hier heb ik zeker wat aan. Ik had al wat negatieve reviews over de microfoons van de Sony gelezen, maar dat ze zo slecht waren... Terechte afvaller in mijn zoektocht.
Hier nog een bevestiging met een WH1000XM2. Niemand hoort mij maar mijn buurman horen ze wel goed. ANC verder is Top, de microfoon is flop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 05:34
Upbeat78 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:10:
Ik ben op zoek naar een headset voor muziek, maar ik wil ook er mee kunnen gamen/discord/teams. Bluetooth valt daarmee af, door ervaring geleerd dat dat niet gaat werken voor gamen/discord/teams.
Goh, kun je dit toelichten :?

Ik heb momenteel een Philips Fidelio X2HR. Supertevreden over, mijn vrouw echter niet. Ik zou dus graag over willen naar een closed back koptelefoon. Ik overweeg de WH-1000XM4 als draadloze muziekkoptelefoon i.c.m. mijn laptop. Daar gebruik ik voor het werk ook Teams en zit regelmatig op Discord als ik game.

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenNietDoen op 21-11-2021 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 13:35
JeroenNietDoen schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:32:
[...]

Goh, kun je dit toelichten :?

Ik heb momenteel een Philips Fidelio X2HR. Supertevreden over, mijn vrouw echter niet. Ik zou dus graag over willen naar een closed back koptelefoon. Ik overweeg de WH-1000XM4 als draadloze muziekkoptelefoon i.c.m. mijn laptop. Daar gebruik ik voor het werk ook Teams en zit regelmatig op Discord als ik game.
Ik merkte dat bluetooth en spraak niet goed werkt. Bluetooth heeft gewoon z'n beperking. Ik heb meerdere bluetooth headsets geprobeerd en allemaal hadden ze problemen; kraken of blikkerig geluid. Met games was het geluid ook vaak storend (niet sync en/of kraken).
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een beyerdynamic MMX 300 2G gaming headset.
Dit is waar ik het voor gebruik perfect. Goed geluid en geen gezeik omdat het bedraad is.

Voor het thuiswerken en calls gebruik ik de Poly Sync 20. Het is een speaker, met goed(!) geluid. Ik werk veel in mijn eigen kantoor en alleen. Dus muziek wat wel lekker klinkt is fijn. Ik gebruik de USB kabel, omdat ik wel klaar ben met bluetooth. USB werkt gewoon.

• vatoloco777
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 22:51
Help!!!! schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:48:

Voor disclosure: Ik heb zelf een Sennheiser HD 660s en een Byerdynamic DT1990pro.
Ik twijfel precies tussen deze 2 headphones. Ik heb nu de HD660s en de DT1990 heb ik met pijn in het hart terug gedaan.

Ik twijfel toch om hen alsnog te kopen, omdat ik de DT1990 voor muziek veel beter vind klinken dan de HD660s. Ik heb de HD660s echter gehouden, omdat ik de headphones hoofdzakelijk gebruik voor Gaming (fps) en daarvoor is de HD660s een stuk beter. Ik bedoel dan vooral voor imaging en soundstage. Met de DT1990 is het geluid in games vaak wat rommelig.

Wat zijn jouw ervaringen en waarvoor gebruik jij beide headphones? Vind jij de DT1990 geschikt voor Gaming? Zo ja, welke EQ, DAC en software gebruik je?

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@vatoloco777
Het lastige bij dit soort vragen blijft dat ieders gehoor verschillend is. Factoren zoals leeftijd, geluidsbelasting waaraan je hebt blootgestaan en gewoon dat ieders oor anders is zijn van invloed.

Dat gezegd hebbende, speel ik vooral FPS games en daar vind ik de DT1990pro juist een stuk beter dan de HD660s.

De 1990 heeft een wat bredere soundstage (maar niet te breed) en is ook helderder in m.n. hoge tonen.
Dat laatste helpt m.i. zeker om geluiden sneller op te pikken.

Bij andere type games waarbij omgevingsgeluiden (van vijanden) minder belangrijk zijn, maakt het m.i. minder uit en kan ik me voorstellen dat voor veel mensen de voorkeur naar een toegankelijkere HD660 gaat.

Omdat de 1990 een paar treble spikes heeft EQ ik hem op een paar frequenties een heel klein beetje met Equalizer APO. Dit haalt de edge eraf.

Overigens ben ik zelf de 1990 in de loop der tijd alleen maar meer gaan waarderen. Aanvankelijk was ik redelijk 'bezorgd' gezien de treble reputatie maar het valt mij alleszins mee, zeker na EQ.

Het blijft lastig omdat het allemaal zo persoonlijk is.

Oh ja:
Software = Equalizer APO icm Peace Interface
DAC/Headphone amp = Klipsch Heritage

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 25-11-2021 17:44 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vatoloco777
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 22:51
[quote]Help!!!! schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:40:

Thx voor je reactie! Zo te zien is het inderdaad erg persoonlijk. Voor mij is de HD660s juist accurater voor FPS games! Ik heb de DT1990 terug gestuurd, maar twijfel nog erg helaas.

Misschien had ik hem iets langer moeten testen 😬

• Oosterhouter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Beste Tweakers,

Zojuist probeerde ik te filteren voor een nieuwe headset. Misschien doe ik iets fout, maar ik krijg geen opties als ik de volgende filters in stel:

- Draad
- Microfoon
- Over-ear
- Noise cancelling active

Wanneer ik noise cancelling active(0) nog niet aan heb geklikt, zijn er nog 148 opties. Ik kan alleen nee(21) of passive(6) aanklikken.

https://tweakers.net/hoof...t9clVW-rDq7Juz71ShczDtn0B

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

er zijn geen noise cancelling headphones met draad voor zover dat ik weet.

waarom wil je draad en noise cancelling?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Oosterhouter
@MikeVM Bedraad zodat ik geen vertraging heb. Noise cancelling omdat ik tijdens een meeting wil voorkomen dat mijn collega's alle geluiden hier thuis horen.

Maar ik begrijp dus dat noise cancelling niet het middel is om dat doel te voltooien? Wat dan wel?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64

B64

Oosterhouter schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:53:
@MikeVM Bedraad zodat ik geen vertraging heb. Noise cancelling omdat ik tijdens een meeting wil voorkomen dat mijn collega's alle geluiden hier thuis horen.

Maar ik begrijp dus dat noise cancelling niet het middel is om dat doel te voltooien? Wat dan wel?

Bij voorbaat dank!
Koptelefoons met ANC zijn vooral heel erg goed in het onderdrukken van omgevingsgeluid voor jezelf, zodat je je muziek beter hoort. Bij meetings kunnen ze omgevingsgeluid ook wel onderdrukken, maar lang niet zo goed.

Dat bedrade koptelefoons (met een jackplug) geen ANC hebben komt omdat die geen eigen stroomvoorziening hebben.

Als je iets specifiek voor meetings zoekt met een goede ruisonderdrukkende microfoon, kun je kijken naar headsets die daar specifiek voor gemaakt worden. Die hebben vaak óf een USB-aansluiting, of zijn draadloos middels een dongle (dus niet via bluetooth). Voorbeelden zijn de Jabra Evolve2 65 of de Poly Blackwire 8225.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Oosterhouter schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:53:

Bij voorbaat dank!
Je hebt een headset of losse microfoon met noise isolation nodig. Maar omdat je je bellende collega’s straks in je kantoortuin ook zelf niet wilt horen is active noise cancellation ook geen gek idee.

Ikzelf ben tot de bose 700 gekomen, die dus beide heeft. En bovendien heeft die “selfvoice” zodat je ook jezelf hoort praten (belangrijk, want praten met noisecancelling op je oren is heel gek, alsof je je vingers in je oren stopt). Zorg wel dat je laptop Bluetooth 5.0 heeft, anders is microfoon prut.

Testen van noise isolation microphone op headset zie je niet veel, maar het YouTube kanaal wat ik hier even terug postte, heeft er wel veel.

Overigens, met draad en in-line microfoon: de anker soundcore q35 (volgens specificaties). Nu bij Amazon voor €90 (blackfriday). Die heeft echter geen selfvoice, dus je praat als een dove.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Mijn Sony MDR 1AM2 is sinds een half jaar kapot gegaan, en ik was nu naar een upgrade aan het kijken de Denon AH-D5200. Ik hou wel van een gesloten koptelefoon met character ipv neutraal (daar heb ik mijn HD650 voor) Nu zag ik dat Amazon de AH-D7200 voor €469 aanbood vanwege Black Friday. Er was nog 1 beschikbaar (gingen heel hard) direct besteld. Normaal zoek ik alles tot in den treuren uit, maar ik kon het nu niet laten voor zo’n prijs. Ik ga me maar eens inlezen haha. Meer mensen die ervaring hebben met deze koptelefoon? :D

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
NinjaKiwiNL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:44:
Mijn Sony MDR 1AM2 is sinds een half jaar kapot gegaan, en ik was nu naar een upgrade aan het kijken de Denon AH-D5200. Ik hou wel van een gesloten koptelefoon met character ipv neutraal (daar heb ik mijn HD650 voor) Nu zag ik dat Amazon de AH-D7200 voor €469 aanbood vanwege Black Friday. Er was nog 1 beschikbaar (gingen heel hard) direct besteld. Normaal zoek ik alles tot in den treuren uit, maar ik kon het nu niet laten voor zo’n prijs. Ik ga me maar eens inlezen haha. Meer mensen die ervaring hebben met deze koptelefoon? :D
Ik heb de AH-D9200 en dat is een juweeltje dus goede hoop dat de 7200 ook klasse is.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
B64 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:09:
[...]

Koptelefoons met ANC zijn vooral heel erg goed in het onderdrukken van omgevingsgeluid voor jezelf, zodat je je muziek beter hoort. Bij meetings kunnen ze omgevingsgeluid ook wel onderdrukken, maar lang niet zo goed.

Dat bedrade koptelefoons (met een jackplug) geen ANC hebben komt omdat die geen eigen stroomvoorziening hebben.

Als je iets specifiek voor meetings zoekt met een goede ruisonderdrukkende microfoon, kun je kijken naar headsets die daar specifiek voor gemaakt worden. Die hebben vaak óf een USB-aansluiting, of zijn draadloos middels een dongle (dus niet via bluetooth). Voorbeelden zijn de Jabra Evolve2 65 of de Poly Blackwire 8225.
Ik gebruik die Jabra voor vergaderingen, ideaal. Drukt het geluid in huis goed weg.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Bedankt voor jullie antwoorden @B64 @Get!em @ericafterdark

Dit is mijn huidige headset. De microfoon is echter kapot na 2 jaar intensief gebruikt. Hier was ik eigenlijk best tevreden over.
pricewatch: Creative Sound BlasterX H5 Tournament Edition

Misschien nog even ter aanvulling. Ik game ook zo nu en dan. Vandaar dat ik zei bedraad. Als ik bijvoorbeeld Escape from Tarkov speel dan is een seconde vertraging fataal.

Tijdens het werk zet ik vaak muziek of een podcast aan. Dus ik heb hem soms wel 8 uur op. Het is dan ook belangrijk dat hij comfortabel is. Ik dacht dat over-ear om die reden beter bij mij past dan on-ear.

Selfvoice had ik nog niet aan gedacht, omdat ik dat probleem tot nu toe nog niet heb gehad.
Ik werk overigens als zelfstandige met een computer setup.

Dus als ik het goed begrijp hoef ik niet te filteren op noise-cancelling en wél op microfoon met ruisonderdrukking.
Misschien kan ik om al deze redenen dan het best op game headsets zoeken?

[ Voor 3% gewijzigd door Oosterhouter op 26-11-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Oosterhouter draadloos zal geen merkbare vertraging hebben, dat zou voor mij geen reden zijn om ze te laten liggen. Maar ook een headset hoeft niet perse noodzakelijk te zijn, je kan ook gaan voor een headphone met aparte microfoon bijvoorbeeld.

Het hangt er ook echt vanaf wat voor een type headphone/headset je wilt en waar de focus op moet liggen. Wil je open of closed? En moet de focus op geluidskwaliteit liggen of wil je vooral makkelijk even kunnen bellen met collega's?

Ik heb zelf een open headphone met losse microfoon voor het gamen om zo de beste geluidskwaliteit te krijgen waarmee ik optimaal vijanden kan positioneren op basis van geluid. Voor werk heb ik een simpele headset met noise cancelling en een goede microfoon zodat ik zowel thuis als in een druk kantoor goed verstaanbaar ben en anderen goed kan verstaan. Helaas zijn er nog geen headphones die beide kwaliteiten combineren en ook nog een aantrekkelijke prijs hebben, de vraag is dan vooral waar je het meest op wilt inleveren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

NinjaKiwiNL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:44:
Ik heb de D7200 en vind het echt een super ding, hopelijk geldt dat ook voor jou!

Hier rustig aan het oriënteren op een nieuwe draadloze koptelefoon. Ik heb nu een WH-1000XM3 waar ik al snel niet helemaal tevreden mee was;

- geluidskwaliteit niet goed genoeg
- hij kraakt (plastic)
- oorschelpen zijn erg ondiep
- ANC interesseert me eigenlijk niet zo veel

Zag nu de B&O Portal langskomen die ik wel interessant vond omdat ik ook game op de Xbox, waar hij gelijk als headset voor kan fungeren. Momenteel voor om en na bij 400 euro te koop. Iemand ervaring met deze koptelefoon van B&O? Zou het vooral zonde vinden als ik voor minder een betere koptelefoon koop die dan weliswaar niet als gaming headset voor de Xbox kan dienen, maar die koop ik dan wel een keertje los (geluidskwaliteit bij het gamen maakt me een stuk minder uit). Andere koptelefoons die ik nu 'overweeg' zijn o.a. de B&W PX7, Dali IO 6. Is vooral even wachten op een juiste aanbieding voordat ik de knoop doorhak, haast heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Heb een 1ste Generatie Sennheiser Momentum, En voorheen tenminste met mijn oude telefoon nooit problemen, maar met mijn huidige mobiel, wiebelt de Jack plug lichtjes. Wat voor storing zorgt( Volume wisseld/Skips en anders) wel voor Android.

Nou vraag ik me af of de 2de generatie kabels ook compatible zijn? En of andere 3rd party/custom oplossingen oid?

Met andere Headphones/In-ears geven geen enkel probleem met dit, Al ge-checkt lijkt wel of de Momentum Audio jack net wat gram mist. Lijkt dunner. ( Kan het mis hebben natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:41
Hopelijk kan iemand mij hier adviseren voor een nieuwe koptelefoon. Op dit moment hebt ik een pricewatch: JBL T450BT (Zwart) die ik sinds de eerste lockdown vooral gebruik om te videobellen en handsfree te bellen of muziek te luisteren als ik aan het wandelen ben. Ik heb daarover niet te klagen, voor mijn gebruik functioneert het prima. De kussen van de koptelefoon beginnen kapot te gaan en ik ben nu aan het overwegen om een nieuwe koptelefoon te kopen met iets meer opties. Met name noice cancelling voor tijdens het werk, maar ook bijvoorbeeld in het vliegtuig (incidenteel dus) en BT multipoint pairing lijken mij een prettige toevoeging. Zeker om tijdens het werk niet te hoeven schakelen tussen laptop en telefoon.

Ik ben dus niet per se een veeleisende gebruiker als het om geluidskwaliteit gaat en ook niet iemand die bereid is hoge bedragen voor een koptelefoon neer te leggen. Anderzijds weet ik ook dat goedkoop ook duurkoop kan zijn.

In mijn zoektocht heb ik gekeken naar reviews: Noisecancelling koptelefoons - Acht modellen tussen 80 en 160 euro g..., omdat dit volgens mij koptelefoons zijn waar ik in de doelgroep val. Hierdoor valt mijn oog dus op de pricewatch: JBL Live 650BTNC (Zwart). Klinkt als een prima koptelefoon met redelijke tot goede ANC én bluetooth multipoint pairing. Ik denk dat dit een stap vooruit is t.o.v. mijn huidige koptelefoon. Aan de andere kant lees ik overal dat de pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart) niet te evenaren is. Er is echter ook een prijsverschil.

Vraag:
1. In mijn optiek is de JBL een hele goede keuze, gezien mijn voorkeuren voor de combinatie ANC en multipoint. Is de Sony dusdanig beter dat dit de hogere prijs waard is in mijn situatie? Of kan ik beter een concessie doen op ANC (en misschien geluidskwaliteit; ik stel geen hoge eisen) en kiezen voor de JBL i.v.m. multipairing?

2. Amazon staat als goedkoopste in de pricewatch met € 82,15: https://www.amazon.nl/dp/...N9DNJ62&linkCode=asn&th=1. Het verschil met andere webshops is best wel groot en eerder stond Amazon ook niet in de pricewatch (inmiddels wel), waardoor ik twijfelde of dit wel hetzelfde model is. Is dit echt hetzelfde model?
(Levertijd maakt mij niet zoveel uit.)

Alternatief:
Een alternatief zou kunnen zijn om de oorkussens te vervangen. Deze zijn te koop, maar ik betwijfel of dit de investering waard is. https://www.bol.com/nl/nl...6P_r-rga6CUhoCcq8QAvD_BwE. Iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1 ... 116 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.