Hey iedereen. Ik hoop dat deze vraag niet een “oh nee daar heb je er weer zo een” is, maar 457 oude pagina’s doorlezen is me echt wat te veel.
Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon voor hifi thuisgebruik. Geen bluetooth of andere smartphone onzin, gewoon iets wat lijkt op wat ze vroeger in de jaren 90 maakten. Maar dan nieuw uiteraard

M’n lijstje criteria, van belangrijkst naar minst belangrijk:
- Moet gewoon werken via de hoofdtelefoonuitgang van hifi apparatuur, zonder opladen, externe stroom of andere moderne nadelen. Ik vind het niet erg als er bluetooth ondersteuning op zit maar dat moet me nergens in de weg zitten (ik moet het kunnen negeren als ik het niet gebruik).
- Volumeregeling. Niet alle apparaten waar ik m in wil pluggen hebben hun eigen volumeregelaar, zoals het merendeel van m’n cassettedecks.
- Gesloten. M’n hobby audiostack staat op de slaapkamer en m’n vrouw slaapt nog wel eens als ik al wakker ben.
- Prijs t/m €200. Ik hou wel van goed geluid maar ben zeker geen audiofiel. Als in, ik hoor geen verschil tussen 320kbit mp3 en lossless. Ik hoef dus niet de top van de top. Een frequentiebereik van 20-20k ofzo is goed genoeg.
- Degelijk hifi merk.
Ik hoop dat iemand op basis hiervan een goede suggestie heeft. Alvast bedankt voor het lezen van m’n post. M’n voorkeur gaat uit naar modellen die ik in normale winkels kan kopen. Ik ben geen fan van online shoppen en doe dat alleen als het niet anders kan of echt grote voordelen oplevert.