Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Die discussie kunnen we beter verplaatsen naar Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 denk ik. :P
#nomod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Graag, één plek om oorlog te voeren vind ik voldoende.... :o 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Help!!!! Herinner ik me goed dat jij een GoldPlanar had besteld? Heb je die al binnen ondertussen? Zo ja, wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Verwijderd

Klopt, echter uiteindelijk gecancelled.

Dus weer terug bij af en op zoek naar een andere planar waarbij mijn oude shortlist weer in ere is hersteld (Bijv Arya of Ananda). Tevens vind ik de Focal Clear interessant maar dat is natuurlijk geen planar. De 'oude' variant gaat nu met aardige kortingen.

Ben weliswaar heel tevreden met wat ik heb maar ben ook wel erg nieuwsgierig hoeveel een forse stap duurder / 'hoger' zoals Arya of Clear wellicht nog kan toevoegen.

Misschien binnenkort maar eens een afspraak maken en gaan luisteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 23-03-2021 14:40 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:31
De Hifiman HE-6 komt er ook erg goed uit bij ASR, staat ook op Marktplaats..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/p1lun9mjmoo61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:11:
@Verwijderd

Dus weer terug bij af en op zoek naar een andere planar waarbij mijn oude shortlist weer in ere is hersteld (Bijv Arya of Ananda). Tevens vind ik de Focal Clear interessant maar dat is natuurlijk geen planar. De 'oude' variant gaat nu met aardige kortingen.

Ben weliswaar heel tevreden met wat ik heb maar ben ook wel erg nieuwsgierig hoeveel een forse stap duurder / 'hoger' zoals Arya of Clear wellicht nog kan toevoegen.

De Clear klinkt erg goed, maar als je regelmaat luid luistert is het geen aanrader. De drivers hebben een hard clipping point, wat redelijk snel optreed bij hoog bas volume. Ik kan er prima mee leven, maar het is een onontkoombare limiet van de koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik heb al een tijdje een Sony WH-1000XM3 die op zich prima werkt. Echter gebruik ik hem sinds kort ook voor videoconferences, die ik nu de hele dag heb (training), en dan hoor ik, door de relatieve stilte bij dat soort meetings (tegenover muziek luisteren), al gauw dat ik ook last heb van het "ruis in het rechter oor, wanneer de NC aanstaat"-probleem. Het begint 's ochtends vaak zonder, maar later op de dag, wellicht door condens-vorming, krijg ik meer ruis, en soms leidt het best af van iemands verhaal tijdens videobellen

Ik vraag me af of er mensen zijn die dit herkennen en hun koptelefoon inderdaad succesvol hebben kunnen omruilen voor een die dit nooit krijgt. Als ik namelijk kijk naar deze subreddit over het probleem (https://www.reddit.com/r/...crackling_noise_solution/), dan lijkt het me dat je dit op den duur altijd wel krijgt.

Ik heb nog garantie, dus als het wel degelijk helpt dan stuur ik hem graag op, maar ik wil voorkomen dat ik hem opstuur, de klacht niet wordt geconstateerd, of niet wordt opgelost, en hij slechter terugkomt dan ik hem inlever.

Verkoper is Bol.com

[ Voor 8% gewijzigd door MsG op 23-03-2021 17:07 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:11:
@Verwijderd

_Dekker schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:26:
Luistersessie doen is altijd een aanrader en fun. Ik zou ook absoluut meerdere hoofdtelefoons beluisteren, vooral in deze prijsklasse.

Ik wil er wel op wijzen dat er voor een Arya en vooral een HE-6 een investering van een redelijk deftige versterker bij komt kijken dankzij de 90 en maar 83dB efficiëntie. Puur om de dynamiek en sublaag tot uiting te laten komen (dat had ik destijds zelf een beetje onderschat). Een voordelige Atom is minimum spec voor een Arya maar doet geen recht. De gain stage zorgt voor compressie in de soundstage en heeft een brak type volumeregeling die je hoofdtelefoon wil slopen als er veel van gevraagd wordt. Met bv een Focal erop weer geen last van.

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

_Dekker schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:26:
Thanks, mijn voorkeur ligt eigenlijk vooral bij nieuw.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:59:
[...]

De Clear klinkt erg goed, maar als je regelmaat luid luistert is het geen aanrader. De drivers hebben een hard clipping point, wat redelijk snel optreed bij hoog bas volume. Ik kan er prima mee leven, maar het is een onontkoombare limiet van de koptelefoon.
Thx. Had ik wel eens wat over gehoord maar wist niet dat dat zo snel optrad. Nu luister ik naar mijn gevoel zeker niet zacht maar ook niet ontzettend luid maar zeker wel iets om rekening mee te houden.
M-spec schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:21:
[...]

[...]

Luistersessie doen is altijd een aanrader en fun. Ik zou ook absoluut meerdere hoofdtelefoons beluisteren, vooral in deze prijsklasse.
In de praktijk vind ik het altijd wel lastig in een andere omgeving en ook om zoveel indrukken te verwerken en op de juiste waarde te schatten. Staat al een tijd op mijn lijstje om eens een afspraak te maken bij headphoneauditions in Amsterdam. Zij hebben veel merken en koptelefoons die ik interessant vind.
Ik wil er wel op wijzen dat er voor een Arya en vooral een HE-6 een investering van een redelijk deftige versterker bij komt kijken dankzij de 90 en maar 83dB efficiëntie. Puur om de dynamiek en sublaag tot uiting te laten komen (dat had ik destijds zelf een beetje onderschat). Een voordelige Atom is minimum spec voor een Arya maar doet geen recht. De gain stage zorgt voor compressie in de soundstage en heeft een brak type volumeregeling die je hoofdtelefoon wil slopen als er veel van gevraagd wordt. Met bv een Focal erop weer geen last van.
Thx, dat had ik inderdaad ook begrepen. Ik ga gewoon even uit van wat ik in de winkel hoor op een 'goede' versterker.

Heb zelf een op zich goede dac/amp (Klipsch Heritage Headphone Amplifier) die wellicht niet helemaal optimaal is qua vermogen, mediumsterk zou ik zeggen, maar die kan ik altijd nog upgraden.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-spec
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:41:
[...]

In de praktijk vind ik het altijd wel lastig in een andere omgeving en ook om zoveel indrukken te verwerken en op de juiste waarde te schatten. Staat al een tijd op mijn lijstje om eens een afspraak te maken bij headphoneauditions in Amsterdam. Zij hebben veel merken en koptelefoons die ik interessant vind.

[...]

Thx, dat had ik inderdaad ook begrepen. Ik ga gewoon even uit van wat ik in de winkel hoor op een 'goede' versterker.

Heb zelf een op zich goede dac/amp (Klipsch Heritage Headphone Amplifier) die wellicht niet helemaal optimaal is qua vermogen, mediumsterk zou ik zeggen, maar die kan ik altijd nog upgraden.
Als het goed is neemt een audio zaak op afspraak wel de tijd voor je hoor. Ook om een beetje jou smaak af te tasten voor een 'end-game' headphone. Als je een keer een afspraak hebt neem dan een eigen vertrouwde headphone+amp en muziek mee want dan heb je je eigen referentiepunt en waar je thuis ook mee zal luisteren. En bij twijfel nog een nacht over gaan slapen dacht ik zo.

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Mijn oorschelpen raken net de binnenkant van de Sony Over-Ear koptelefoon. Blijkt dat de oorschelpen niet zo diep zijn. Hebben meer mensen hier last van?

Volgens mij hebben alle modellen van Sony geen diepe oorschelpen. Kan dit gaan irriteren als je de koptelefoon lang op hebt mbt comfort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:50
Sinds gisteren in het bezit van de Microsoft Surface Headphones 2. Vooral gekocht vanwege de bediening, functionaliteit en multipoint. Nu merk ik echter dat ik zelf niet heel lekker reageer op de ANC.
Het geeft een bepaalde druk die een soort van misselijkheid/duizeligheid veroorzaakt. Nu zijn er meer mensen volgens "google" die daar last van hebben. Gaat dit weg doormiddel van het vaker gebruiken of kan ik ze beter terugsturen.

Daarnaast heb ik het idee dat mijn bedrade Teufel headset een mooiere/betere weergave heeft tov de Surface. Ook maakt het heel veel verschil met welk apparaat je verbind. Kwaliteit van een oude IMac via bluetooth is om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drizzle_
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-07-2024
Ik denk dat ik een nieuwe koptelefoon ga kopen, maar ik twijfel tussen Beyerdynamic DT990 met E10K amp of een DT770 zonder amp of Sennheiser 560s (wrs zonder amp), tenzij jullie nog andere alternatieven weten

Of een 58x/6xx op Drop bestellen, maar dat lijkt me veel gedoe (en niet perse goedkoper) om in België te krijgen?

Iemand ervaringen met bovenstaande? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ervaringen, maar op basis van de objectieve informatie zou ik voor de 560s kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Drizzle_ schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:13:
Ik denk dat ik een nieuwe koptelefoon ga kopen, maar ik twijfel tussen Beyerdynamic DT990 met E10K amp of een DT770 zonder amp of Sennheiser 560s (wrs zonder amp), tenzij jullie nog andere alternatieven weten

Of een 58x/6xx op Drop bestellen, maar dat lijkt me veel gedoe (en niet perse goedkoper) om in België te krijgen?

Iemand ervaringen met bovenstaande? :p
De 58x is met huidige euro/dollar koers onder de 200 euro te kopen. (inc belasting, invoerkosten etc.)Als je voor de 6xx gaat zou ik nu bij baxshop de 650 halen. Dit weekend 7.5% korting. Iets duurder wel 3 jaar garantie.

De DT 770 wil je eigenlijk niet zonder AMP hebben, met klinkt deze veel beter. Waar je ook naar kan kijken is de TYGR 300 R van Beyer die is eigenlijk beter dan de DT 990 en komt denk ik meer in de buurt van 560s. Maar het belangrijkste is natuurlijk waar wil je de hoofdtelefoon voor gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De TYGR zonder AMP wordt ook geen top ervaring, die heb je wel nodig voor mooi rond geluid.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
MsG schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:07:
Ik heb al een tijdje een Sony WH-1000XM3 die op zich prima werkt. Echter gebruik ik hem sinds kort ook voor videoconferences, die ik nu de hele dag heb (training), en dan hoor ik, door de relatieve stilte bij dat soort meetings (tegenover muziek luisteren), al gauw dat ik ook last heb van het "ruis in het rechter oor, wanneer de NC aanstaat"-probleem. Het begint 's ochtends vaak zonder, maar later op de dag, wellicht door condens-vorming, krijg ik meer ruis, en soms leidt het best af van iemands verhaal tijdens videobellen

Ik vraag me af of er mensen zijn die dit herkennen en hun koptelefoon inderdaad succesvol hebben kunnen omruilen voor een die dit nooit krijgt. Als ik namelijk kijk naar deze subreddit over het probleem (https://www.reddit.com/r/...crackling_noise_solution/), dan lijkt het me dat je dit op den duur altijd wel krijgt.

Ik heb nog garantie, dus als het wel degelijk helpt dan stuur ik hem graag op, maar ik wil voorkomen dat ik hem opstuur, de klacht niet wordt geconstateerd, of niet wordt opgelost, en hij slechter terugkomt dan ik hem inlever.

Verkoper is Bol.com
Ik had een MX4, ook gekocht bij bol.com (rechtstreeks, geen reseller). Deze heb ik twee weken geleden opgestuurd met hetzelfde probleem, ook in de rechter oorschelp. Na een paar dagen wachten kreeg ik begin deze week het bericht dat ik het volledige aankoopbedrag teruggestort krijg.

Helaas levert dat ook een probleem op, want ik heb geen idee wat ik nu moet gaan kopen.
ANC is 1 van de belangrijkste eisen, omdat ik hem gebruik voor thuiswerken en werken op kantoor in een kantoortuin (dood aan kantoortuinen :( )
Dus ik kan nu weer opnieuw voor een MX4 gaan en hopen dat het niet meer gebeurd, maar na verhalen over ditzelfde probleem die al spelen sinds de MX2, ben ik daar een beetje bang voor...

Kom je dan standaard uit bij de rest van de bekende ANC-helden in deze prijsklasse:
-Bose NC 700
-Bose QuietComfort 35 II
-Sennheiser Momentum Wireless
-Bowers & Wilkins PX7

Zijn er nog andere het overwegen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Rossi schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:08:
[...]

Ik had een MX4, ook gekocht bij bol.com (rechtstreeks, geen reseller). Deze heb ik twee weken geleden opgestuurd met hetzelfde probleem, ook in de rechter oorschelp. Na een paar dagen wachten kreeg ik begin deze week het bericht dat ik het volledige aankoopbedrag teruggestort krijg.

Helaas levert dat ook een probleem op, want ik heb geen idee wat ik nu moet gaan kopen.
ANC is 1 van de belangrijkste eisen, omdat ik hem gebruik voor thuiswerken en werken op kantoor in een kantoortuin (dood aan kantoortuinen :( )
Dus ik kan nu weer opnieuw voor een MX4 gaan en hopen dat het niet meer gebeurd, maar na verhalen over ditzelfde probleem die als spelen sinds de MX2, ben ik daar een beetje bang voor...

Kom je dan standaard uit bij de rest van de bekende ANC-helden in deze prijsklasse:
-Bose NC 700
-Bose QuietComfort 35 II
-Sennheiser Momentum Wireless
-Bowers & Wilkins PX7

Zijn er nog andere het overwegen waard?
Oeh getsie, geld terug heb ik niet zo'n zin in. Ik had een zwaar gereduceerde prijs waar ik geen alternatief voor ga vinden en ik vond de koptelefoon ook niet per se onbruikbaar ,maar ik heb meer zoiets van, ik laat dit liever fixen.

Ik zie ook wel mensen die het zelf oplossen. Het schijnt te zijn dat er condens op de anc module komt, en dat je dit weg kan halen, of met een silicium zakje bijvoorbeeld kan zorgen dat daar minder gauw weer vocht komt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi
MsG schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:05:
[...]

Oeh getsie, geld terug heb ik niet zo'n zin in. Ik had een zwaar gereduceerde prijs waar ik geen alternatief voor ga vinden en ik vond de koptelefoon ook niet per se onbruikbaar ,maar ik heb meer zoiets van, ik laat dit liever fixen.

Ik zie ook wel mensen die het zelf oplossen. Het schijnt te zijn dat er condens op de anc module komt, en dat je dit weg kan halen, of met een silicium zakje bijvoorbeeld kan zorgen dat daar minder gauw weer vocht komt.
Kan ik me in jouw geval ook wel voorstellen. De "reparatie" is betrekkelijk eenvoudig, en brengt weinig risico met zich mee.
In mijn geval had ik daar wat minder zijn in, met pas 2 maanden in bezit en een aanschafprijs van €379,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds deze week heeft de Drop Panda de mogelijkheid tot OTA firmware updates en EQ-profielen, via de SoundID app.
Dat werk behoorlijk goed. Niet alleen kan ik nu een voorkeurscurve instellen, via een guide of een parametric EQ, maar ook via een gehoortest compenseren voor het gehoorverlies in mijn linker oor.
De Drop Panda is daarmee, op het gebrek aan ANC na, een echt flexibel inzetbare moderne koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:16
Verwijderd schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:04:
Sinds deze week heeft de Drop Panda de mogelijkheid tot OTA firmware updates en EQ-profielen, via de SoundID app.
Dat werk behoorlijk goed. Niet alleen kan ik nu een voorkeurscurve instellen, via een guide of een parametric EQ, maar ook via een gehoortest compenseren voor het gehoorverlies in mijn linker oor.
De Drop Panda is daarmee, op het gebrek aan ANC na, een echt flexibel inzetbare moderne koptelefoon.
Dit is waar vele op zaten te wachten. Dit maakt die headphones een heel stuk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
Na jaren bedrade oordopjes te hebben gehad (voornamelijk Sennheiser cx 300 ii) en vervolgens bij een Samsung telefoon de Galaxy Earbuds te hebben gekregen heb ik vorig jaar een instap koptelefoon JBL Tune 600 BTNC aangeschaft. Er is een wereld voor me open gegaan wat een verschil zo'n on-ear koptelefoon maakt ten opzichte van oordopjes. Ik ben nu aan het overwegen om een upgrade te doen, maar vraag me af hoe veel verbetering zo'n upgrade gaat geven.

Gebruik is altijd draadloos, aan telefoon of laptop (TuneIn, Spotity, Youtube). Soort muziek varieert van top 40, rock, hardstyle en hardcore. Noice cancelling hoeft er niet op, mag natuurlijk wel.

Inmiddels wat weken aan het oriënteren, denk dat over-ear de voorkeur zou hebben. Kom al snel op de veel verkopende Sony XM3/XM4, Bose QC35II of Sennheiser Momentum uit. Gevoelsmatig denk ik dat Bose beter bij mijn smaak aan zou sluiten, qua budget ook wat vriendelijker dan de XM4/Momentum.

Nu is mijn vraag / twijfel, ga ik met zo'n upgrade echt veel verschil merken? Is het net zo'n stap als van oordopjes naar instap on-ear headset?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
ThunderaceNL schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:06:
Na jaren bedrade oordopjes te hebben gehad (voornamelijk Sennheiser cx 300 ii) en vervolgens bij een Samsung telefoon de Galaxy Earbuds te hebben gekregen heb ik vorig jaar een instap koptelefoon JBL Tune 600 BTNC aangeschaft. Er is een wereld voor me open gegaan wat een verschil zo'n on-ear koptelefoon maakt ten opzichte van oordopjes. Ik ben nu aan het overwegen om een upgrade te doen, maar vraag me af hoe veel verbetering zo'n upgrade gaat geven.

Gebruik is altijd draadloos, aan telefoon of laptop (TuneIn, Spotity, Youtube). Soort muziek varieert van top 40, rock, hardstyle en hardcore. Noice cancelling hoeft er niet op, mag natuurlijk wel.

Inmiddels wat weken aan het oriënteren, denk dat over-ear de voorkeur zou hebben. Kom al snel op de veel verkopende Sony XM3/XM4, Bose QC35II of Sennheiser Momentum uit. Gevoelsmatig denk ik dat Bose beter bij mijn smaak aan zou sluiten, qua budget ook wat vriendelijker dan de XM4/Momentum.

Nu is mijn vraag / twijfel, ga ik met zo'n upgrade echt veel verschil merken? Is het net zo'n stap als van oordopjes naar instap on-ear headset?
In mijn opinie is de Sony beter, als NC je niet uitmaakt ga dan vooral voor de pasvorm, zelf had ik de Sony XM3 voor minder dan 200€ in een aanbieding, vind ik beter klinken dan de Boze en heeft niet dat drukkende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

satya schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:53:
[...]

In mijn opinie is de Sony beter, als NC je niet uitmaakt ga dan vooral voor de pasvorm, zelf had ik de Sony XM3 voor minder dan 200€ in een aanbieding, vind ik beter klinken dan de Boze en heeft niet dat drukkende.
Ik vind de XM3 eigenlijk niet een enorme aanrader. De ANC is uitstekend, het geluid in mijn ogen wel aardig, maar er zijn zeker betere alternatieven (de XM3 IEM's zijn bijvoorbeeld stukken beter) en je krijgt er zweet oren van. Vooral dat laatste maakt dat ik mijn XM3's vaak toch maar laat liggen en de XM3 oortjes gebruik, zeker als het wat warmer is. Zou kunnen dat ik daar nu eenmaal gevoeliger voor ben.

E: Upgrade t.o.v. die JBL headphones is het trouwens zeker wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomas op 03-04-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
Thomas schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:11:
[...]

Ik vind de XM3 eigenlijk niet een enorme aanrader. De ANC is uitstekend, het geluid in mijn ogen wel aardig, maar er zijn zeker betere alternatieven (de XM3 IEM's zijn bijvoorbeeld stukken beter) en je krijgt er zweet oren van. Vooral dat laatste maakt dat ik mijn XM3's vaak toch maar laat liggen en de XM3 oortjes gebruik, zeker als het wat warmer is. Zou kunnen dat ik daar nu eenmaal gevoeliger voor ben.

E: Upgrade t.o.v. die JBL headphones is het trouwens zeker wel.
Dat on/over-ear voor extra vocht op de oortjes zorgen is me al wel duidelijk, heb ik met de huidige JBL ook. Gaat me hier ook niet om gebruik tijdens sporten, dan pak ik ook de in-ear oortjes die ik al heb. Geluidskwaliteit is me dan ook wat minder belangrijk, muziek is dan meer achtergrond en focus ligt meer op sporten zelf.

In deze zoek ik juist meer wat voor als de focus op de muziek zelf ligt. De JBL vind ik al een flinke verbetering ten opzichte van de Sennheiser oordopjes, had van de week de Samsung Galaxy Buds in en toen viel me pas echt op wat een bagger kwaliteit dat levert. Vond het toen ten opzichte van de Sennheisers al een teruggang (maar vanwege draadloos toch wel handig), maar nu ik on-ear JBL gebruik merk ik pas echt dat het totaal ruk kwaliteit is.

Vind jij de XM3 vanwege de zweterigheid (= product eigenschap bij in/over-ear?) geen aanrader of andere redenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

ThunderaceNL schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:38:
[...]

Dat on/over-ear voor extra vocht op de oortjes zorgen is me al wel duidelijk, heb ik met de huidige JBL ook. Gaat me hier ook niet om gebruik tijdens sporten, dan pak ik ook de in-ear oortjes die ik al heb. Geluidskwaliteit is me dan ook wat minder belangrijk, muziek is dan meer achtergrond en focus ligt meer op sporten zelf.

In deze zoek ik juist meer wat voor als de focus op de muziek zelf ligt. De JBL vind ik al een flinke verbetering ten opzichte van de Sennheiser oordopjes, had van de week de Samsung Galaxy Buds in en toen viel me pas echt op wat een bagger kwaliteit dat levert. Vond het toen ten opzichte van de Sennheisers al een teruggang (maar vanwege draadloos toch wel handig), maar nu ik on-ear JBL gebruik merk ik pas echt dat het totaal ruk kwaliteit is.

Vind jij de XM3 vanwege de zweterigheid (= product eigenschap bij in/over-ear?) geen aanrader of andere redenen?
Ik vind hem gewoon niet zo comfortabel. Daarbij is het geluid niet zo goed als ik zou willen, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Ik heb hier een aantal (veel duurdere) bedrade hi-fi koptelefoons hangen waar deze logischerwijs niet bij in de buurt komt, maar ik vind het vooral jammer dat hij niet zo goed klinkt als zijn in-ear tegenhangers. Dat wil overigens niet zeggen dat hij niet goed klinkt, want dat doet hij wel degelijk! Hij is voor mij gewoon wat te veel bass-heavy.

Denk dat het erg persoonlijk is. De XM3 is op zich prima en ik heb er veel plezier van gehad. Ik heb 'm ook voor mijn vriendin gekocht en zij is er verknocht aan, zo zie je maar, smaken verschillen. Ze zijn naar mijn mening alleen niet zo perfect als veel reviewers ze doen lijken.

Denk wel dat het echt een grote stap voorwaarts is vanaf die JBL koptelefoon qua geluidskwaliteit. Ze zijn IMO ook beter dan bijvoorbeeld de Bose QC35ii en 700, met andere wireless headphones in deze prijsklasse heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
Thomas schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:48:
[...]

Ik vind hem gewoon niet zo comfortabel. Daarbij is het geluid niet zo goed als ik zou willen, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Ik heb hier een aantal (veel duurdere) bedrade hi-fi koptelefoons hangen waar deze logischerwijs niet bij in de buurt komt, maar ik vind het vooral jammer dat hij niet zo goed klinkt als zijn in-ear tegenhangers. Dat wil overigens niet zeggen dat hij niet goed klinkt, want dat doet hij wel degelijk! Hij is voor mij gewoon wat te veel bass-heavy.

Denk dat het erg persoonlijk is. De XM3 is op zich prima en ik heb er veel plezier van gehad. Ik heb 'm ook voor mijn vriendin gekocht en zij is er verknocht aan, zo zie je maar, smaken verschillen. Ze zijn naar mijn mening alleen niet zo perfect als veel reviewers ze doen lijken.

Denk wel dat het echt een grote stap voorwaarts is vanaf die JBL koptelefoon qua geluidskwaliteit. Ze zijn IMO ook beter dan bijvoorbeeld de Bose QC35ii en 700, met andere wireless headphones in deze prijsklasse heb ik geen ervaring.
Na dit bericht te hebben gelezen bedacht ik me dat ik mijn koptelefoon ook bedraad kan gebruiken, dit maar eens geprobeerd. Valt meteen op (na B&O equalizer van de laptop uitgezet te hebben) dat het volume tot 2x zo hard gaat en ook anders klinkt. Vraag me nu eigenlijk af of ik wel draadloos nodig heb. Eigenlijk niet, bedraad kan net zo goed want voor sporten gebruik ik de koptelefoon toch niet. Hoe meer ik mij hierin verdiep, hoe meer opties zich blijken te openbaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
ThunderaceNL schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:38:
[...]

Je wil betere geluidskwaliteit en vindt dan dat Samsung Galaxy Buds bagger kwaliteit leveren. De wireless IEMs die algemeen aanzien worden als die met de beste geluidskwaliteit. De Buds pro als de beste uit de reeks.
Je zal dan waarschijnlijk een heel afwijkende smaak hebben wat goed geluid betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
RikHouben schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:58:
[...]

Je wil betere geluidskwaliteit en vindt dan dat Samsung Galaxy Buds bagger kwaliteit leveren. De wireless IEMs die algemeen aanzien worden als die met de beste geluidskwaliteit. De Buds pro als de beste uit de reeks.
Je zal dan waarschijnlijk een heel afwijkende smaak hebben wat goed geluid betreft.
Heb niet de pro versie van de Galaxy Buds, maar de allereerste generatie. Ze sluiten ook niet goed aan, zitten vrij los in m'n oren. Met name lage tonen zijn hierdoor vrijwel afwezig. Afwijkende smaak qua geluid heb ik denk ik niet echt, qua muziek dan misschien :9 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
ThunderaceNL schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:28:
[...]

Heb niet de pro versie van de Galaxy Buds, maar de allereerste generatie. Ze sluiten ook niet goed aan, zitten vrij los in m'n oren. Met name lage tonen zijn hierdoor vrijwel afwezig. Afwijkende smaak qua geluid heb ik denk ik niet echt, qua muziek dan misschien :9 ?
Andere tips proberen? Dat zou toch verbetering moeten opleveren.
Een slechte seal is geen teken van slechte IEMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
RikHouben schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:33:
[...]
Andere tips proberen? Dat zou toch verbetering moeten opleveren.
Een slechte seal is geen teken van slechte IEMs.
Dat is niet eens zo'n slecht idee. Even gewisseld met wat strakker zittende, maakt qua geluid nagenoeg geen verschil. Misschien in eerdere bericht ook wel wat overdreven. Midden en hoge tonen prima zuiver, bass had wat mij betreft wel wat steviger gemogen. Maar dat is inderdaad een kwestie van smaak. Maar goed, ik zoek ook geen vervangers voor de Galaxy Buds want die zijn prima waar ik ze voor gebruik.

In het doosje van de Buds naast de tips ook andere vleugels aanwezig. Dacht dat de grote exact dezelfde waren als het setje dat ik er op heb zitten, maar blijkt toch een iets andere vorm te zijn welke veel beter aansluit. Dat maakt best een verschil in geluid. Kom ik na twee jaar achter :+... Bedankt voor de tip.

[ Voor 20% gewijzigd door ThunderaceNL op 05-04-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik ben geïnteresseerd in het kopen van de Sennheiser Momentum 3. Echter hoor ik her en der van mensen dat deze koptelefoon connectiviteitsproblemen heeft. Iemand die deze koptelefoon in bezit heeft en dit kan beamen of ontkrachten?

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:26
Ik heb geen ervaring met de Momentum 3 wireless echter ik las op Pepper dat deze in de outlet van Sennheiser momenteel voor 199 euro wordt aangeboden. Aangezien deze hoofdtelefoon zelden onder de 280 euro te koop is geweest is dit wellicht een leuke deal.

Vaak is bij de Sennheiser outlet alleen de verpakking beschadigd, en je hebt de mogelijkheid van gratis retour binnen 30 dagen en de normale 2 jaar garantie. Een directe link naar een product binnen de outlet geeft een error, het is dus zelf even zoeken op https://nl-nl.sennheiser-outlet.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoUtHa96
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik ben op zoek naar een draadloze koptelefoon met een goede microfoon ingebouwd en goede noise cancellation voor het thuiswerken (bluetooth koppelen aan windows). Door de bomen zie ik het bos niet meer... bijvoorbaat excuses voor de overlast!

Ik hoor graag als iemand een goede prijsvriendelijke suggestie heeft.

Dank!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Vandaag de Sennheiser Momentum 3 binnen gekregen voor €199,-. Het was trouwens splinternieuw, geseald en zelfs het leer kon je nog goed sterk ruiken. Over het geluid zeer onder de indruk.

Beter dan de Sony XM3 en 4 als het daarop aankomt. Je kunt letterlijk exact horen waar het geluid vandaan komt. Heb ik tot nu toe met nog geen één bluetooth headset meegemaakt, behalve dat het stereo is. Iedereen die twijfelt meteen doen. Echt wat een koptelefoon is het.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/z8x75fRm/FBF9-C936-429-D-4-BAD-A126-B2-E0-D9-DEC461.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Koning-Admiraal schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 04:37:
Vandaag de Sennheiser Momentum 3 binnen gekregen voor €199,-. Het was trouwens splinternieuw, geseald en zelfs het leer kon je nog goed sterk ruiken. Over het geluid zeer onder de indruk.

Beter dan de Sony XM3 en 4 als het daarop aankomt. Je kunt letterlijk exact horen waar het geluid vandaan komt. Heb ik tot nu toe met nog geen één bluetooth headset meegemaakt, behalve dat het stereo is. Iedereen die twijfelt meteen doen. Echt wat een koptelefoon is het.

[Afbeelding]
Gelijk even je thuiswerkplek showen ;) ? Mooi dat hij bevalt i.i.g.!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Thomas schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:20:
[...]

Gelijk even je thuiswerkplek showen ;) ? Mooi dat hij bevalt i.i.g.!
Als hij daar toch staat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om afbreuk te doen aan je aanschaf en ervaring, maar wel ter nuancering van je advies. Als ik deze meting mag geloven gaat de Momentum 3 wel erg wild in de lage tonen: https://github.com/jaakko...20Momentum%203%20Wireless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Één bron zegt niet zoveel. Op Rtings is er ook een meting te vinden waar het geluid van de Sennheiser als beste naar voren komt bij het meten (tussen de XM3, en Bose 700). Een meting zegt niet zoveel. Wat het belangrijkste is is hetgene wat jezelf ervaart tijdens het luisteren. En aangezien ik ze zelf beide geluisterd heb (Sony vs Sennheiser), klinkt de Sennheiser voor mij een stuk beter dan die van Sony. Het is helderder, het geluid wordt niet vervormd op hoge volumes, de bass is net wat fijner om naar te luisteren maar het belangrijkste voor mij is de 3D audio. Dat moet je echt ervaren en dat heeft de Sennheiser echt goed naar voren kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XM3 en XM4 zullen het vast niet beter doen inderdaad, die hebben mij uiteindelijk ook teleurgesteld. De metingen van AutoEQ en Rtings ontlopen elkaar trouwens niet veel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:16:
Één bron zegt niet zoveel. Op Rtings is er ook een meting te vinden waar het geluid van de Sennheiser als beste naar voren komt bij het meten is (tussen de XM3, en Bose 700). Een meting zegt niet zoveel. Wat het belangrijkste is is hetgene wat jezelf ervaart tijdens het luisteren. En aangezien ik ze zelf beide geluisterd heb (Sony vs Sennheiser), klinkt de Sennheiser voor mij een stuk beter dan die van Sony. Het is helderder, het geluid wordt niet vervormd op hoge volumes, de bass is net wat fijner om naar te luisteren maar het belangrijkste voor mij is de 3D audio. Dat moet je echt ervaren en dat heeft de Sennheiser echt goed naar voren kunnen krijgen.
Hier hetzelfde verhaal.
De XM4 klinkt "doffer".

Deze week de XM4 verruild voor de sennheister. Voor muziek is de sennheiser de beter keuze.
ANC is iets beter op de XM3/XM4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Klopt, ook volgens Hardware.info is de Sennheiser de beste qua geluid.
Naast een serie geluidsmetingen hebben we alle koptelefoons uiteraard ook in praktijk beproefd. Voor deze luistertest hebben we zoveel mogelijk verschillende muziekgenres aan bod laten komen, om zo een goede indruk te krijgen hoe het testveld zich tot elkaar verhoudt.

De nieuwe Sennheiser Momentum 3 is van deze veertien modellen misschien wel de best klinkende koptelefoon, zij het zeker niet de meest neutrale. Net als de voorganger biedt de derde Momentum een warme klank met een duidelijk aanwezige bas. Dat wordt voor muziek die al basrijk is soms bijna te veel van het goede, maar doordat de boost beperkt blijft tot de allerlaagste tonen, gaat de bas zelden vervelend overheersen. De middentonen en hoge tonen klinken bovendien vrij natuurlijk, zonder al te grote afwijkingen in de frequentierespons, zodat instrumenten en stemmen realistisch en gedetailleerd overkomen. Hoewel zeker niet de meest neutrale koptelefoon, klinkt de Sennheiser Momentum 3 wel erg goed. Ook de Sony WH-1000XM3 klinkt duidelijk warmer dan neutraal, maar bij dit model zou je de geluidsweergave eerder kunnen omschrijven als een warme deken: aangenaam om voor langere tijd naar te luisteren, maar met minder dynamiek. Hoge tonen verdwijnen een beetje naar de achtergrond en bij sommige nummers klinkt de WH-1000XM3 haast alsof er een wollen deken over de speaker ligt. Heb je geen neutrale referentie bij de hand, dan valt dat misschien niet onmiddellijk op, doordat hoge tonen wel gebalanceerd worden weergegeven. Bovendien doet de WH-1000XM3 ook goede zaken als het op detailweergave en gelaagdheid aankomt.
https://nl.hardware.info/...rgeleken-geluidskwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat stukje onderschrijft ook mijn inschatting van de respons in de lage tonen. Afhankelijk van je voorkeur en niveau van muggenzifterij zou je met Wavelet of SoundID dat nog wat kunnen temmen.
Ow... Ik lees nu dat de Momentum 3 een EQ-app heeft, Sennheiser Smart Control, daarmee moet het ook wel oplosbaar zijn. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:38:
Dat stukje onderschrijft ook mijn inschatting van de respons in de lage tonen. Afhankelijk van je voorkeur en niveau van muggenzifterij zou je met Wavelet of SoundID dat nog wat kunnen temmen.
Ow... Ik lees nu dat de Momentum 3 een EQ-app heeft, Sennheiser Smart Control, daarmee moet het ook wel oplosbaar zijn. :P
Veel mensen willen helemaal geen super neutrale klank. Ik heb ook koptelefoons hangen die verre van neutraal zijn en daar laat ik toch echt liever geen EQ op los. Heb natuurlijk geëxperimenteerd met de autoEQ presets maar daarmee doe je eigenlijk teniet wat de koptelefoon de koptelefoon maakt. Wil je neutraal geluid dan koop je een HD600 o.i.d., lijkt mij. Die zijn ook nog eens betaalbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit wel verschil tussen een bepaald karakter qua geluid en een totaal overschot aan bas. Maar natuurlijk is het hele gebeuren smaakafhankelijk. De grap is dat veel mensen juist wel een neutrale klank willen, al is het met een boost in het laag. Daar is het hele onderzoekswerk van Harman namelijk op gestoeld, voorkeur van de meute.
Daarnaast is het een misvatting dat koptelefoons die dezelfde target response volgen ook gelijk klinken. Mijn Ether CX en Clear hebben beide een EQ volgens dezelfde target response, maar klinken zeker niet hetzelfde. Wel klinken ze beide heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raypie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 14:08
Over het geluid zeer onder de indruk.

Beter dan de Sony XM3 en 4 als het daarop aankomt.

[Afbeelding]
Kan dat onderschrijven: ik heb de Momentum3 en de XM4 maar vind de Sennheiser veel beter klinken. Voller en meer details.. maar op mijn hoofd zit hij veel minder prettig. En inderdaad: het verbinden geeft af en toe vage problemen. Verbindt niet, of langzaam of verbreek direct weer na een paar seconden. Kan er geen patroon in vinden. Alhoewel ik een vermoeden heb dat de 2 BT bronnen een probleem zou kunnen zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Beschik je wel over de laatste firmware @Raypie ? Want nu ik het zelf in bezit heb, heb ik daar geen last van. Het bereik van de bluetooth koptelefoon is best groot, daarnaast wordt de verbinding met twee apparaten naar mijn weten snel bereikt. Alhoewel ik het zelf nooit tegelijkertijd met twee apparaten een verbinding heb lopen. Als ik weet dat ik het op mijn computer ga gebruiken dan zet ik de bluetooth van mijn telefoon even uit en visa versa. Dat werkt perfect. Anders krijg je bij elke melding op je telefoon een onderbreking op het geluid dat je afspeelt op de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddevries
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 12:57
Vraagje: als ik deze aanbieding opzoek via Pepper, dan ziet de outlet-website er prima uit qua looks en layout. Maar zodra ik op de bestellink klik, dan kom ik op een gare site terecht. Een site zonder opmaak met alleen maar wat invulvakjes voor facturatie- en betaalgegevens. Was dit bij jou ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Ddevries schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:44:
[...]

Vraagje: als ik deze aanbieding opzoek via Pepper, dan ziet de outlet-website er prima uit qua looks en layout. Maar zodra ik op de bestellink klik, dan kom ik op een gare site terecht. Een site zonder opmaak met alleen maar wat invulvakjes voor facturatie- en betaalgegevens. Was dit bij jou ook zo?
Nee, zou het sowieso niet via Pepper doen. Zoek op Sennheiser Outlet en je komt op de juiste pagina terecht.

[ Voor 9% gewijzigd door Koning-Admiraal op 12-04-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 13:50

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:40:
Ik zelf ben heel erg benieuwd naar de nieuwe Philips Fidelio L3. Die beloofd iig echt een concurrent te worden van de Bose 700 en de Sony WH-1000XM4.
Over andere Philips Fidelio producten lees ik iig best wel veel positieve geluiden.
Even mijzelf quoten ;)
Er lijkt weinig interesse hier te zijn in dit product van mede-Tweakers.

Maar ik heb even via de website van Philips contact gezocht, helaas niet écht een bevredigend antwoord :(
Geachte heer/mevrouw Priyantha,

Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

Helaas kunnen we geen antwoord geven op de vraag wanneer de Fidelio L3 uitkomt. Ook wegens de coronacrisis is er veel onduidelijkheid over uitkomstdata van onze producten.
Ik raad u aan onze website in de gaten te houden.

Met vriendelijke groeten,
Harm
Philips TV Klantenservice
Weinig nieuws dus helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:28:
[...]

Even mijzelf quoten ;)

Maar ik heb even via de website van Philips contact gezocht, helaas niet écht een bevredigend antwoord :(

[...]

Gezien de kwaliteiten van de X3 en het feit dat de meeste headphones er op achteruit gaan als er een BT variant van gemaakt wordt, sta ik niet versteld van de matige interesse in dit product. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hoe is de Bluetoothvariant van de AKG K371 eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
begintmeta schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:13:
Hoe is de Bluetoothvariant van de AKG K371 eigenlijk?
Die schijnt erg tegen te vallen. Maar ik heb hem zelf nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 13:50

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

RikHouben schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:04:
[...]

Gezien de kwaliteiten van de X3 en het feit dat de meeste headphones er op achteruit gaan als er een BT variant van gemaakt wordt, sta ik niet versteld van de matige interesse in dit product. ;)
Volgens mij is de L3 niet perse een variant van de X3 dacht ik?
Maargoed alsnog wel interessant, al is het maar omdat een beetje extra concurrentie voor Sony,Bose en Sennheiser nooit weg is in de klasse van de noise-canceling headphones.

Alleen erg jammer dat er nog niet echt een vooruitzicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Ik denk dat AKG wel eentje heeft uitgebracht die heel dicht tegen de 2018 Harman target curve ligt.
https://headphones.audiod...018%20Target,N700NC%20MK2(AKG N700NC MKII)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:06:
[...]

Volgens mij is de L3 niet perse een variant van de X3 dacht ik?
Maargoed alsnog wel interessant, al is het maar omdat een beetje extra concurrentie voor Sony,Bose en Sennheiser nooit weg is in de klasse van de noise-canceling headphones.

Alleen erg jammer dat er nog niet echt een vooruitzicht is.
Wachten dan tot hij uitkomt. Ik vind het ook goed om te zien dat er wat meer competitie komt op deze markt. Ik heb nu een Sony voor onderweg maar die valt toch tegen, en Bose vind ik ook maar niks. Zodra er echt wat interessants op de markt komt wil ik wel weer eens een nieuwe draadloze ANC koptelefoon. Als de crisis weer over is zal ik toch weer veel meer met draadloze oortjes/koptelefoons in de trein zitten i.p.v. achter mijn bureau met een bedrade koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Leuk om te lezen dat een aantal mensen de Momentum 3 hebben gekocht. Zelf heb ik via de Sennheiser outlet de PXC 550 II gekocht omdat ik het vermoeden had dat ik het meer neutrale geluid hiervan meer kon waarderen.

Ik heb nu namelijk een Sennheiser urbanite XLBT die ook vrij neutraal klinkt echter deze heeft geen NC. Verder heb ik even een Sony XM3 maar die kon mij met zijn nadruk op de bas en weinig detail in het hoog niet zo bekoren.
Maar tsja, die PXC 550 heeft wel erg weinig bas... Met de boost op thumb wordt het al iets beter maar dan verdwijnt ook het mooie detail in de hoge tonen, wat echt een pluspunt is. Over het geheel genomen vond ik het geluid van de PXC echter wat tegenvallen, de urbanite vind ik toch prettiger klinken, ook al loopt het hoog hierbij wat minder ver door en klinkt hij wat meer gesloten dan de PXC. Hij klinkt wat voller en dat kan ik wel waarderen.

Nu heeft de Momentum 3 van wat ik lees ook wat nadruk op de bas maar niet zo extreem als de XM3. Misschien is dat toch meer mijn hoofdtelefoon dan. Want NC lijkt me wel fijn.
Tsja, ik ben er nog niet uit, jullie merken het. :)

Oh nog even over de K371 BT, daar is hier op Reddit wat over te vinden: https://www.reddit.com/r/...g_k371bt_dilemma/gmwadid/

[ Voor 10% gewijzigd door musicfreak op 15-04-2021 17:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niemand verbazen misschien, maar afhankelijk van de koptelefoon maakt de pasvorm erg veel uit voor de respons.
Ik ben brildrager, maar heb sinds kort ook weer lenzen. Bij mijn Focal Clear (open model) maakt dit in mijn ervaring eigenlijk geen verschil, maar bij de Ether CX (gesloten model) is er een duidelijk verschil in de respons bij de lage tonen. Zonder bril sluit de koptelefoon veel beter tegen mijn hoofd, wat duidelijk een gunstig effect heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:14:
Het is niemand verbazen misschien, maar afhankelijk van de koptelefoon maakt de pasvorm erg veel uit voor de respons.
Ik ben brildrager, maar heb sinds kort ook weer lenzen. Bij mijn Focal Clear (open model) maakt dit in mijn ervaring eigenlijk geen verschil, maar bij de Ether CX (gesloten model) is er een duidelijk verschil in de respons bij de lage tonen. Zonder bril sluit de koptelefoon veel beter tegen mijn hoofd, wat duidelijk een gunstig effect heeft. :P
Ik heb daar minder last van, maar dat kan aan het montuur liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal per schedelmodel, montuur en koptelefoon verschillen inderdaad, maar het is wel iets om rekening mee te houden eventueel. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Als de driver een heel lage resonantie frequentie heeft is het probleem kleiner denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 14:14
Hoe performed de noise canceling van de Sennheiser Momentum 3 in drukkere (kantoor)omgevingen?
Twijfel namelijk tussen de Bose QuietComfort en de Senheiser. Senheiser schijnt het betere geluid te hebben maar de Bose blinkt dan weer uit in de NC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik heb echt niks met ANC, het boeit me niet. Zodra je je geluid aan hebt staan merk je er toch niets van. Vandaar dat het voor mij eerst geluidskwaliteit is en dan ANC. Maar dan nog is die van Sennheiser degelijk te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi
Freddy22 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:31:
Hoe performed de noise canceling van de Sennheiser Momentum 3 in drukkere (kantoor)omgevingen?
Twijfel namelijk tussen de Bose QuietComfort en de Senheiser. Senheiser schijnt het betere geluid te hebben maar de Bose blinkt dan weer uit in de NC.
Hier ben ik ook benieuwd naar.

Mijn Sony WH-1000MX4 is recentelijk opgestuurd voor reparatie vanwege het bekende probleem dat 1 van de 2 (bij mij de rechter) oorschelpen een ruis gaf als je NC aanzette. Dit kwam meestal pas na een uur of 2 luisteren, maar ik heb deze koptelefoon bijna de hele dag op, voor (video)calls en muziek tijdens het werken.
Bol.com heeft meteen mijn geld teruggestort dus ik ben nu op zoek naar iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Voor sporten binnenshuis ben ik op zoek naar een over-ear koptelefoon. Ik heb hier thuis een crosstrainer staan die ik dagelijks gebruik en een beetje muziek erbij is altijd lekker :*) .

De koptelefoon moet goed over het hoofd geklemd zitten en met zo weinig mogelijk bewegende delen en scharnieren die tijdens het bewegen geluid kunnen produceren. Gewoon een stevig ding wat het liefste uit 1 compleet deel bestaat. Noise cancelling is een must (de crosstrainer zelf maakt ook geluid vandaar).

Heeft hier iemand ervaring mee? Ik vind het lastig om hier een keuze in te maken. Ik zat zelf te denken aan de Sony WH-1000XM3 maar lees een review van iemand die last had van krakende scharnieren. Ik heb dat ook bij een on-ear koptelefoon van JBL. Als je stil zit is het allemaal prima maar zodra je gaat lopen begint het apparaat te tikken en kraken. Op een crosstrainer beweeg je je hele lijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal mensen hier zijn enthousiast over de Sennheiser Momentum 3.0. Als ik naar de constructie daarvan kijk, dan zie ik weinig dat kan kraken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Sporten met over-ears is bij de meeste merken niet echt aan te raden. Ze zijn namelijk niet waterbestendig. En tijdens het sporten ga je hoe dan ook zweten. Ik zou het niet doen, maar zullen er vast een aantal zijn die het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik gebruik zelf draadloze oordopjes op de crosstrainer, dat gaat prima. De momentum 3 is vrij log en zwaar, lijkt mij vervelend bij het sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:10:
Hoi allemaal,

Voor sporten binnenshuis ben ik op zoek naar een over-ear koptelefoon. Ik heb hier thuis een crosstrainer staan die ik dagelijks gebruik en een beetje muziek erbij is altijd lekker :*) .

De koptelefoon moet goed over het hoofd geklemd zitten en met zo weinig mogelijk bewegende delen en scharnieren die tijdens het bewegen geluid kunnen produceren. Gewoon een stevig ding wat het liefste uit 1 compleet deel bestaat. Noise cancelling is een must (de crosstrainer zelf maakt ook geluid vandaar).

Heeft hier iemand ervaring mee? Ik vind het lastig om hier een keuze in te maken. Ik zat zelf te denken aan de Sony WH-1000XM3 maar lees een review van iemand die last had van krakende scharnieren. Ik heb dat ook bij een on-ear koptelefoon van JBL. Als je stil zit is het allemaal prima maar zodra je gaat lopen begint het apparaat te tikken en kraken. Op een crosstrainer beweeg je je hele lijf.
Ik had een PXC 550 die ik gebruikte voor fietsen/sporten. Maar achteraf overgestapt naar in-ears voor reizen / sporten, zoals deze.

Dat zweten met een over-ear is echt na 15 minuten al verschrikkelijk irritant, niet aan te raden, daar ga je spijt van krijgen.

Super tevreden voor de Momentum True Wireless 2's, klinken beter dan de PXC 550 II. :)

Voor binnen gebruik ik een Hifiman Ananda BT. De twee uiterste dus. 1 voor de mobiliteit ( en toch degelijke geluidskwaliteit ), de ander voor ultieme geluidskwaliteit / comfort.

[ Voor 5% gewijzigd door Inverted_World op 26-04-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

[...]

Even mijzelf quoten ;)

[...]

ik zal hem waarschijnlijk niet kopen, maar ik ben verliefd op mijn L2. een van de mooiste headphones die er zijn.

als ik een nieuwe BT headphone nodig had, dan was de L3 zeker een kanshebber

[ Voor 7% gewijzigd door MikeVM op 27-04-2021 10:17 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

musicfreak schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:15:
Ik heb geen ervaring met de Momentum 3 wireless echter ik las op Pepper dat deze in de outlet van Sennheiser momenteel voor 199 euro wordt aangeboden. Aangezien deze hoofdtelefoon zelden onder de 280 euro te koop is geweest is dit wellicht een leuke deal.

Vaak is bij de Sennheiser outlet alleen de verpakking beschadigd, en je hebt de mogelijkheid van gratis retour binnen 30 dagen en de normale 2 jaar garantie. Een directe link naar een product binnen de outlet geeft een error, het is dus zelf even zoeken op https://nl-nl.sennheiser-outlet.com.
Goede tip! _/-\o_
Ik heb deze vandaag besteld.
Volgens de bevestigingsmail kan je binnen 60 dagen retouren en inderdaad gewoon 2 jaar garantie.
Update
Gisteren is de momentum bezorgd.
Ik kan nergens aan zien dat deze gebruikt of beschadigd is o.i.d.
Werkt prima! Nogmaals top tip.

[ Voor 7% gewijzigd door edsandje op 30-04-2021 20:02 . Reden: update ]

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:25
Domme vraag maar vind het antwoord niet zo snel. Kan ik de mic van mijn Sony WH1000XM2 op de PC aangesloten terwijl ik audio hoor via de 3.5mm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Card Nox schreef op maandag 3 mei 2021 @ 01:07:
Domme vraag maar vind het antwoord niet zo snel. Kan ik de mic van mijn Sony WH1000XM2 op de PC aangesloten terwijl ik audio hoor via de 3.5mm?
Wat let je om het uit te proberen? Komt die audio ook van de computer?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:25
gambieter schreef op maandag 3 mei 2021 @ 01:20:
[...]
Wat let je om het uit te proberen? Komt die audio ook van de computer?
Excuus, niet vermeld. Heb het geprobeerd maar het lukte me niet. Weet niet of het komt omdat het niet kan of omdat ik niet competent genoeg ben.

Ja audio komt van de PC. Wil de headphones gebruiken tijdens het gamen (ACC) en dan te chatten via Discord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Card Nox schreef op maandag 3 mei 2021 @ 01:07:
  • When an incoming call arrives, a ring tone will be heard via the headphones. Answer the call using your smartphone or mobile phone, and talk using the microphone of the phone. You can hear the voice of the caller from the headphones.
  • If you disconnect the headphone cable from the smartphone or mobile phone, you can talk using the microphone and speaker of the phone.
  • The BLUETOOTH function cannot be used.
Bluetooth werkt dus niet in combinatie met de 3.5mm jack en de microfoon werkt enkel via Bluetooth. Dat gaat dus niet werken vrees ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:53
[...]

Even mijzelf quoten ;)

[...]

https://www.wehkamp.nl/ph...r-hoofdtelefoon-16647646/

Lijkt hier nu beschikbaar te zijn. Ik kan op Google verder niks vinden, vond juist deze pagina bij het zoeken naar eventuele extra info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 14:14
Heb nu al een aantal dagen de Momentum 3 in huis. Geluid is top maar de bluetooth verbinding en noise cancelling laten te wensen over.

Meer mensen met instabiele BT verbindingen die af en toe hapert of soms geheel weg lijkt te vallen?
Was muziek aan het luisteren via Spotify en zowel op mijn PC als op mijn telefoon had ik hier last van.
Verbinding is nog intact volgens het device maar ik hoor dan gewoon even helemaal niks. En in andere gevallen stottert ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
Card Nox schreef op maandag 3 mei 2021 @ 01:27:
[...]

Excuus, niet vermeld. Heb het geprobeerd maar het lukte me niet. Weet niet of het komt omdat het niet kan of omdat ik niet competent genoeg ben.

Ja audio komt van de PC. Wil de headphones gebruiken tijdens het gamen (ACC) en dan te chatten via Discord.
Heb je op de PC een aparte aansluiting voor de hoofdtelefoon en de microfoon? Dan heb je mogelijk zo'n splitter kabeltje nodig:
https://www.bol.com/nl/p/...FG2Q_0_47.49.ProductTitle (dit is maar een voorbeeld, geen idee of het goed of slecht is). Een mogelijke zoekterm is "audio mic jack splitter".

Even een vraag van mezelf: de oorkussens van mijn Bose Ae2i zijn om zeep. Op zich ben ik tevreden van de hoofdtelefoon, dus ik was op zoek gegaan naar vervangkussens. Ik vind er heel veel die op Chinese troep lijken, maar ik heb er ook gevonden op WickedCusions. Ze claimen hoge kwaliteit te hebben, maar klopt dat ook? En als tweede vraag: zij hebben de optie om een velour afwerking te hebben. Ik zou het puur om de kwaliteit doen (dat lijkt me nooit te gaan schilferen), maar op het eerste zicht heeft dat een nadelig effect op de geluidskwaliteit (minder bas en meer omgevingsgeluid). Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zag vandaag deze reviews van de Anker Soundcore Life Q35 in de krant. Bluetooth 5.0, goede ANC (nog niet van NC700/XM4 niveau) en zo te zien redelijk geluid, LDAC, AAC en SBC, voor minder dan de helft van de prijs van de high-end modellen: £129.

Niet dat ik hem perse nodig heb nu ik niet op kantoor zit, maar ziet er toch interessant uit, zeker voor die prijs. De toevoeging van LDAC is wat hem aantrekkelijk maakt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
gambieter schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:37:
Ik zag vandaag deze reviews van de Anker Soundcore Life Q35 in de krant. Bluetooth 5.0, goede ANC (nog niet van NC700/XM4 niveau) en zo te zien redelijk geluid, LDAC, AAC en SBC, voor minder dan de helft van de prijs van de high-end modellen: £129.

Niet dat ik hem perse nodig heb nu ik niet op kantoor zit, maar ziet er toch interessant uit, zeker voor die prijs. De toevoeging van LDAC is wat hem aantrekkelijk maakt :)
Mooi geluid? Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar ik zie geen metingen. Zo valt er niet te oordelen of jij als consument dat geluid ook mooi zou kunnen gaan vinden.
Features zijn wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RikHouben schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:36:
Mooi geluid? Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar ik zie geen metingen. Zo valt er niet te oordelen of jij als consument dat geluid ook mooi zou kunnen gaan vinden.
Features zijn wel nice.
Mooi? Ik zei "redelijk", de review zegt ook niets over mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
gambieter schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:18:
[...]

Mooi? Ik zei "redelijk", de review zegt ook niets over mooi.
Het gaat er om dat ze een kwalitatief oordeel vellen over het geluid zonder daar een objectieve referentie bij te geven. Dat is dus puur smaak en zegt dus zeer weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:44
RikHouben schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:49:
Het gaat er om dat ze een kwalitatief oordeel vellen over het geluid zonder daar een objectieve referentie bij te geven. Dat is dus puur smaak en zegt dus zeer weinig.
Opletten dat je zelf geen 2 dingen door elkaar haalt. Mooi is per definitie subjectief en is in mijn ogen geen kwalitatief oordeel. Je hebt uiteraard gelijk dat metingen meer zeggen, dat is dan wel objectief, maar iedereen is verschillend en subjectief. Objectieve perfectie is niet altijd "mooi".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvh
  • Laatst online: 03-07 12:37
Invictus66 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:46:
[...]

Opletten dat je zelf geen 2 dingen door elkaar haalt. Mooi is per definitie subjectief en is in mijn ogen geen kwalitatief oordeel. Je hebt uiteraard gelijk dat metingen meer zeggen, dat is dan wel objectief, maar iedereen is verschillend en subjectief. Objectieve perfectie is niet altijd "mooi".
Helemaal mee eens! Ik vind het wel prettig als iemand wel zijn subjectieve mening kan staven met een referentie, bijv. ten opzichte van Sennheiser HD 600 of een andere koptelefoon in dezelfde prijsklasse. Of kan aangeven waar de koptelefoon in uitblinkt (of juist niet). Geeft tevens meer aan waar jouw smaak ligt. Hier wellicht een leuke video waar de audiofiele lingo wordt uitgelegd.

YouTube: Understanding Audiophile Terminology (The Numbers, Mason. WHAT DO TH...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Invictus66 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:46:
[...]

Dat is toch net mijn punt. Als zij zeggen degelijk/mooi/slecht/heerlijk/whatever geluid, zegt dat totaal niets.
Als ze er een referentie curve bij zetten die gekend is en een frequentie curve van het besproken product bij de referentie zetten kan je zelf nagaan of de klank voor jouw persoonlijke ervaring iets kan zijn of niet. Of de gemeten frequentie karakteristiek nu mooi aansluit bij de referentie curve of niet maakt dan niet uit.Als jij weet wat je goed of niet goed vindt aan de referentie kan je ook oordelen of de afwijkingen die de meting vertoont binnen jouw smaak kunnen vallen of niet.
Maar enkel een subjectief verhaal helpt totaal niet bij het maken van een keuze in dit geval. Want je hebt totaal geen referentie van wat de smaak en het gehoor is van de reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ahum, misschien een goed idee om in dit topic en op dit onderwerp het motto "agree to disagree" te accepteren.

En hier niet ook een eindeloze en imo nogal onprettige loopgravenoorlog te beginnen tussen objectivisten en subjectivisten.

Dat is en wordt al gedaan in dit topic: Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
Ik denk dat we het eigenlijk redelijk met elkaar eens zijn hoor. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

heb shanling ME700 die gebruik met Fiio M15.

ik gebruik nu comply schuimpjes maar zit lang tijd aan denken om voor op maat gemaakt Tips om nog beter geluid afsluiting. maar zijn hier die ervaring mee hebben ? zo als is fijn om in en uit doen en of wel fijn is met IEM ?

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Ik zit al enkele weken te kijken naar een goede headset film (en muziek), wat ik specifiek zoek is kwalitatief geluid zonder dat ik de buren tot last ben, hierbij kom ik dus uit op een headset. Ik heb nu de volgende modellen op het oog. Mijn budget is ongelimiteerd, maar ik wil wel gaan voor prijs/kwaliteit.

pricewatch: Sennheiser RS 195 (Zwart)
Online lees ik zeer positieve verhalen over de geluidskwaliteit, is ook aan te sluiten via toslink wat ik een pre vind.

pricewatch: Steelseries Arctis Pro Wireless Zwart
Een gaming headset, ik lees echter ook zeer positieve verhalen voor het luisteren van muziek/kijken van film. Basisstation met toslink is wederom een pre.

pricewatch: Sony WH-L600 (Zwart)
Keuze nummer 3, komt ook met een basisstation / toslink, en zeer aantrekkelijke prijs.

Het lastige, welke zou nu het beste zijn? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Laatst online: 26-01 03:52
paradoXical schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:15:
Ik zit al enkele weken te kijken naar een goede headset film (en muziek), wat ik specifiek zoek is kwalitatief geluid zonder dat ik de buren tot last ben, hierbij kom ik dus uit op een headset. Ik heb nu de volgende modellen op het oog. Mijn budget is ongelimiteerd, maar ik wil wel gaan voor prijs/kwaliteit.

pricewatch: Sennheiser RS 195 (Zwart)
Online lees ik zeer positieve verhalen over de geluidskwaliteit, is ook aan te sluiten via toslink wat ik een pre vind.

pricewatch: Steelseries Arctis Pro Wireless Zwart
Een gaming headset, ik lees echter ook zeer positieve verhalen voor het luisteren van muziek/kijken van film. Basisstation met toslink is wederom een pre.

pricewatch: Sony WH-L600 (Zwart)
Keuze nummer 3, komt ook met een basisstation / toslink, en zeer aantrekkelijke prijs.

Het lastige, welke zou nu het beste zijn? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen.
Moet het perse wireless zijn? Want alle opties die je linkt komen doen toch wel echt onder voor een goede dac/Amp combo een headphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Budget ongelimiteerd? Ik denk dat je niet weet hoe duur sommige goede headphones wel zijn. Maar het MOET niet ontzettend duur zijn om goed te zijn.
Ik zou iig niet draadloos gaan als je goed geluid als 1 van je primaire eisen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

bloodlynx schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:49:
[...]

Moet het perse wireless zijn? Want alle opties die je linkt komen doen toch wel echt onder voor een goede dac/Amp combo een headphone.
Ja dat is eigelijk wel een must, film kijken en dan aan een draadje vast zitten is helaas geen optie hier thuis. Zijn de verschillen zo gigantisch dan?

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
paradoXical schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:36:
[...]

Ja dat is eigelijk wel een must, film kijken en dan aan een draadje vast zitten is helaas geen optie hier thuis. Zijn de verschillen zo gigantisch dan?
Ligt er aan wat je gewoon bent. Maar ik vind een draadloze koptelefoon qua geluidskwaliteit toch altijd achterop lopen t.o.v. een bedraad exemplaar binnen hetzelfde prijssegment.
Ik heb gewoon een mooie verlengkabel gemaakt voor als ik aan de TV een koptelefoon gebruik. Sommer Cable + Neutrik stekkers. Kost niet veel en is heel soepel, licht en kwalitatief super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Nu een ruime week kunnen spelen met mijn hoofdtelefoon setup bestaande uit de Sennheiser HD660S en een Schiit Modi 3+/Magni 3+ stack. Het is voor mij echt een bureau set-up waarbij mijn laptop de bron is. Veelal via Tidal en de Flac bilbiotheek die ik langzaam opbouw aan de hand van de download kaartjes die tegenwoordig wel vaak bij vinyl zitten. Ik heb al de nodige jaren een prima installatie staan betreft speakers maar ik moet zeggen dat dit een hele fijne aanvulling is. Het is toch weer even een hele andere manier van muziek beleven en luisteren dan een set luidsprekers en een welkome afwisseling. Heb met behulp van de APO eq software nog een beetje gespeeld met het geluid. Met name ervoor gezorgd dat de lage tonen iets nadrukkelijker aanwezig zijn en dat maakt de HD660S echt perfect naar mijn smaak. Gecombineerd met het draagcomfort ben ik erg blij met mijn keuze.

Nu de kop er af is wordt het ook wel wat makkelijker om in de toekomst weer eens te kijken naar andere modellen die de HD660S mooi kunnen complementeren in geluid en belevenis. Maar voorlopig eerst eens genieten van deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Mooie spullen.
Ik ben met iets gelijkaardigs begonnen toen ik van thuis uit moest beginnen werken. Ondertussen wat upgrades gedaan. En er zijn er nog onderweg.
Persoonlijk laat ik EQ achterwegen omdat ik het leuk vind dat verschillende headphones ook verschillend klinken. Met EQ beginnen ze te fel op elkaar te trekken wat klankkarakter betreft. Dat maakt het saaier.
Maar als je maar 1 echt goeie hebt en je wil dat voorlopig zo houden is EQ wel leuk. Ik heb het ook een tijd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik had dit topic (rekening houdende met mijn portemonnee ;)) bewust even geparkeerd. Nu Spotify met "HiFi" komt kriebelt het toch weer en wellicht wordt het toch tijd voor een volgende stap.

Momenteel luister ik met de Sony XM4 waar ik heel tevreden over ben. Initieel dacht ik aan een betere BT koptelefoon zonder ANC maar eigenlijk hoeft het niet draadloos. Een configuratie met een DAC/Amp is dus prima. Wellicht de grootste uitdaging: ik luister vooral via iPhone en sporadisch laptop. Daarnaast bij voorkeur compact zodat het mee naar kantoor kan.

Hebben jullie tips voor DAC/Amp combo's? Vraag me af of ik er alles uit kan halen als het ook portable moet zijn en daarnaast wordt gebruikt i.c.m. een iPhone.

Ik zag bijvoorbeeld de DacMagic 200M van Cambridge Audio echter is die niet bepaald "draagbaar".

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Eiríkr schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:09:
Ik had dit topic (rekening houdende met mijn portemonnee ;)) bewust even geparkeerd. Nu Spotify met "HiFi" komt kriebelt het toch weer en wellicht wordt het toch tijd voor een volgende stap.

Momenteel luister ik met de Sony XM4 waar ik heel tevreden over ben. Initieel dacht ik aan een betere BT koptelefoon zonder ANC maar eigenlijk hoeft het niet draadloos. Een configuratie met een DAC/Amp is dus prima. Wellicht de grootste uitdaging: ik luister vooral via iPhone en sporadisch laptop. Daarnaast bij voorkeur compact zodat het mee naar kantoor kan.

Hebben jullie tips voor DAC/Amp combo's? Vraag me af of ik er alles uit kan halen als het ook portable moet zijn en daarnaast wordt gebruikt i.c.m. een iPhone.

Ik zag bijvoorbeeld de DacMagic 200M van Cambridge Audio echter is die niet bepaald "draagbaar".
Het ligt er een beetje aan welke koptelefoon je gaat kiezen. Sommige modellen werken prima met een USB dongle van goede kwaliteit. Anderen hebben toch een iets stevigere versterker nodig.
Op audio science review kan je mooie objectieve reviews vinden van DACs en amps en hoe ze presteren met verschillende soorten koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
RikHouben schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:29:
[...]

Het ligt er een beetje aan welke koptelefoon je gaat kiezen. Sommige modellen werken prima met een USB dongle van goede kwaliteit. Anderen hebben toch een iets stevigere versterker nodig.
Op audio science review kan je mooie objectieve reviews vinden van DACs en amps en hoe ze presteren met verschillende soorten koptelefoons.
Ja ik zit e.e.a. door te nemen. De producten van iFi zien er goed uit. Vooral de iDSD Diablo maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
Eiríkr schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:05:
[...]

Ja ik zit e.e.a. door te nemen. De producten van iFi zien er goed uit. Vooral de iDSD Diablo maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan.
De meeste van de ifi producten meten nu niet echt geweldig t.o.v. vergelijkbare producten.
De micro iDSD black label doet het nog redelijk goed.
Hier kan je wat meer reviews vinden: https://www.audiosciencer.../Audio_Equipment_Reviews/

[ Voor 11% gewijzigd door RikHouben op 23-05-2021 15:40 ]

Pagina: 1 ... 114 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.