Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Sony WH-XB900N binnen. Kan me niet vinden in de reviews. Het geluid laat teveel te wensen over en ik hou van bass, maar jezus zeg; hier krijgen je oren bassaids van*... Denk niet dat het een blijvertje is, al is het enigszins te doen als die bass op -10/-8 geknald wordt.
(*= “Waarom koop je dan een “XB” model?” Wist ik veel dat dit voor Xtra Bass staat! Ik lees al dat soort typenummertjes niet meer :P)

... Dus nu de Marshall Monitor II ANC onderweg :)
Ben ik heel benieuwd naar. Het stomme is dat ik een nieuwe koptelefoon koop omdat m’n huidige bedrade Marshall te oncomfortabel is (on-ear model), niet gedacht om te kijken wat die hebben. Want het geluid van dat ding past over t algemeen goed bij m’n muziekvoorkeuren (rock, ambient/atmospheric black metal, klassiek en sea shanties :P Vooral voor die eerste twee een goed profiel; al mis ik wat hoog). Dus ik hoop dat deze een vergelijkbare weergave heeft en dit anders na te bootsen valt met de EQ. En tenslotte hopen dat ANC goed werkt, volgens Tweakers review is die bijzonder goed - we gaan ‘t merken.

Wel iets duurder dan de Sony, maar als de geluidskwaliteit veel beter is... Tja. Zag ook dat ie enkel stb ondersteunt, maar gezien ik eigenlijk uitsluitend via Apple Music luister is dat denk ik geen probleem?

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 14-02-2021 04:40 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
WhatsappHack schreef op zondag 14 februari 2021 @ 04:34:
Sony WH-XB900N binnen. Kan me niet vinden in de reviews. Het geluid laat teveel te wensen over en ik hou van bass, maar jezus zeg; hier krijgen je oren bassaids van*... Denk niet dat het een blijvertje is, al is het enigszins te doen als die bass op -10/-8 geknald wordt.
(*= “Waarom koop je dan een “XB” model?” Wist ik veel dat dit voor Xtra Bass staat! Ik lees al dat soort typenummertjes niet meer :P)

... Dus nu de Marshall Monitor II ANC onderweg :)
Ben ik heel benieuwd naar. Het stomme is dat ik een nieuwe koptelefoon koop omdat m’n huidige bedrade Marshall te oncomfortabel is (on-ear model), niet gedacht om te kijken wat die hebben. Want het geluid van dat ding past over t algemeen goed bij m’n muziekvoorkeuren (rock, ambient/atmospheric black metal, klassiek en sea shanties :P Vooral voor die eerste twee een goed profiel; al mis ik wat hoog). Dus ik hoop dat deze een vergelijkbare weergave heeft en dit anders na te bootsen valt met de EQ. En tenslotte hopen dat ANC goed werkt, volgens Tweakers review is die bijzonder goed - we gaan ‘t merken.

Wel iets duurder dan de Sony, maar als de geluidskwaliteit veel beter is... Tja. Zag ook dat ie enkel stb ondersteunt, maar gezien ik eigenlijk uitsluitend via Apple Music luister is dat denk ik geen probleem?
Waarom zou als zoveel betaald niet direct voor de Bose QC35 II gaan? ANC is beter, zit als een kussen en klinkt minimaal even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:21

B64

bloodlynx schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Waarom zou als zoveel betaald niet direct voor de Bose QC35 II gaan? ANC is beter, zit als een kussen en klinkt minimaal even goed.
... waarbij draagcomfort en geluidsbeleving sterk persoonsafhankelijk zijn. Er zijn ook hier op 't forum zat mensen die de QC 35 II terug hebben gestuurd vanwege klank en/of pasvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zijn er mensen die andere oorkussens hebben geplaatst op hun WH-1000X-M3's en daar ervaring over kunnen delen? Met name mbt de warmte ontwikkeling van de standaard geleverde kussens?

Ik lees wel aardige dingen over de alternatieven van Dekoni maar die zijn lastig te krijgen in ons landje lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Servor schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:27:
Zijn er mensen die andere oorkussens hebben geplaatst op hun WH-1000X-M3's en daar ervaring over kunnen delen? Met name mbt de warmte ontwikkeling van de standaard geleverde kussens?

Ik lees wel aardige dingen over de alternatieven van Dekoni maar die zijn lastig te krijgen in ons landje lijkt het.
Goh dit is interessant, ik vind die standaardkussens van de WH1000XM3 ook echt verschrikkelijk. Als je deze aanschaft dan zou ik graag horen hoe ze bevallen. Ik heb wel eens zitten googlen en in Nederland is inderdaad niet veel soeps te vinden, vooral (nouja, vrijwel uitsluitend) kopieen van de originele, maar dat wil ik juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens die grafieken hebben die echt een enorm effect op het laag (10dB verschil is HUGE), lijkt mij dat dit ook effect heeft op hoe goed ze isoleren en de ANC. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het resultaat met het oog op de toekomst. Goedkope pads zijn waardeloos, en de originele zijn duur en ook niet fantastisch.

edit: dat effect op het laag is wel goed als het echt zo is en geen nadelige effecten heeft. Misschien klinkt hij dat wat beter zonder equalizer.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:44
bloodlynx schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:16:
[...]

Beyerdynamic zijn een van de weinig headphones die ik met bril zonder problemen 8 uur op kan hebben. Daarbij is de TYGR 300 R de gene met de minste clamp force.

Nog een tip voor mensen die op zoek zijn naar een hoofdtelefoon alleen vandaag heeft Bax Shop nog 7.5% korting op alles vanaf 100 euro.

Zelf de HD 650 gehaald, na een lichte EQ is het echt een geweldige hoofdtelefoon! Nog echt een stukje beter dan de TYGR 300 R en de DT 990/770.
Ik lees in meer berichten dat er gebruik gemaakt wordt van een EQ.
Is dat dan een (specifieke?) hardwarematige EQ of gewoon een software EQ van het afspeelprogramma?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik EqualizerAPO + Peace met EQ-profielen van jaakkopasanen/AutoEq.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:56:
Ik gebruik EqualizerAPO + Peace met EQ-profielen van jaakkopasanen/AutoEq.
Same, werkt goed, aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:38
Thomas schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Same, werkt goed, aanrader!
+1 ook heel handig als je meerdere koptelefoons hebt: ik heb ze allemaal hun eigen profiel gegeven. Ook als ik overschakel naar luidsprekers (ik luister alles via de pc) heb ik verschillende profielen afhankelijk van waar ik in de kamer zit.
Enige waar je op moet letten is dat bij windows updates je soms Equalizer Apo opnieuw moet installeren om hm weer werkend te krijgen (profielen blijven behouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:54
Pimzm schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:38:
Een jaar of 2 geleden heb ik mijn hifi-set thuis een flinke upgrade gegeven met twee schitterende Dali Mentor 6 speakers. Nu ben ik op het punt aangekomen dat ik ook onderweg van beter geluid wil genieten. Ik heb een Grado SR80i en een Sennheiser HD25. Eerstgenoemde is voor onderweg niet ideaal (want open), de HD25 is het niet helemaal qua geluid. Ik hoop dat ik wat goede tips kan krijgen!

Gebruik
Dagelijks fiets ik naar mijn werk (zo'n 40 min) en ben op zoek naar een goede koptelefoon voor onderweg. Closed-back is een must, draadloos een grote pré. Noise-cancelling is een leuke extra maar zeker niet noodzakelijk (dat zal ik op de fiets bijvoorbeeld zeker niet gebruiken). Het liefst koop ik een koptelefoon die zulk goed geluid geeft dat ik er thuis ook met plezier naar luister. Als ik er bekabeld (en desnoods met een goede versterker) nog meer uit kan halen is dat een groot pluspunt. Ik zal hem ook af en toe gebruiken om te gamen, maar dat is echt bijzaak.

Muziek- en geluidsvoorkeur
Ik luister hoofdzakelijk rock, post-rock en indie, maar zet ook met plezier funk, disco of hip-hop op. Qua geluid hecht ik veel waarde aan een gedetailleerd midden. Aan mijn Dali speakers vind ik het sprankelende hoog erg mooi. In het laag is detail voor mij belangrijker dan 'veel' of 'diep' laag. Ik hoor liever de klankkleur van de snaar dan dat het beukt zeg maar.

Budget
Liefst niet meer dan €400,-, maar als iets meer uitgeven echt een enorme verbetering in kwaliteit oplevert sta ik daar voor open.

Shortlist
Uiteraard heb ik al een hoop gezocht en een shortlist gemaakt:

Dali IO-6
Ik heb niet voor niets Dali-speakers gekozen en denk dat de koptelefoons van dit merk enigszins de 'signature sound' van Dali hebben. Ik kan echter weinig directe vergelijkingen vinden tussen deze en de andere twee in mijn lijst.

Sennheiser Momentum 3 wireless
Kwalitatief een goede koptelefoon en ook bedraad te gebruiken.

Drop Panda
Ik lees ontzettend veel positieve dingen over deze headphones. Nadeel is dat ik ze uit Amerika zou moeten importeren (is gedoe als er iets mis mee is). Ook ben ik benieuwd of ze qua geluid bij me passen, omdat ze vrij veel laag geven. Anderzijds is dit volgens sommigen de beste Bluetooth koptelefoon die er bestaat. Betekent dit dat ze in een andere categorie zitten dan de Sennheiser en Dali, of zijn ze kwalitatief vergelijkbaar maar hebben ze alleen een ander karakter?

Concrete vragen
Zijn er Tweakers die iets kunnen zeggen over het verschil in geluid tussen de genoemde koptelefoons? En voor alle koptelefoons geldt: kan ik er nog meer uithalen door ze bekabeld op een goede versterker aan te sluiten? Doe ik echt een grote concessie in geluidskwaliteit door voor draadloos te kiezen en zo ja, wat zou je aanbevelen?

Het is nogal een hoop info geworden, maar het is ook een flinke zoektocht voor mij. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd! :)
Heb je ondertussen al wat getest of gekocht? Wat jij omschrijft zoek ik ook. Mocht je nog tips hebben hoor ik deze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
bloodlynx schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Omdat ik gewend ben aan Marshall’s profiel en dat tot dusver altijd heel erg fijn heb gevonden :) Met deze ben ik er echter nog niet over uit. Waar de Sony teveel bass heeft, lijkt de Monitor II er een gebrek aan te hebben en ik krijg het met de equalizer van de hoofdtelefoon zelf niet voor elkaar om dit beter te maken. Met die van de iPhone wel, maar daar wil ik niet mee rotzooien omdat die voor alle apparaten geldt :P

En ook bij deze Marshall is het wel weer zo dat de weergave van hetgeen ik zoek in de muziek grandioos is. Ware het niet dat het scheller is dan de overige apparatuur die ik van Marshall heb. Sommigen vinden dat juist geweldig, maar dit is juist precies wat ik NIET gewend ben van Marshall en ik krijg het er niet uitgefilterd. Normaliter helpt het voor mij enorm om de 2.5K flink omlaag te drukken zodat je die smerige schelle ruis uit de muziek haalt (ten koste van een perfecte mid geef ik toe :)). Maar de Monitor II lijkt nauwelijks te reageren op de wijzigingen. Wat ook vaag is, is dat zodra je switcht naar een custom set de koptelefoon het volume omlaag gooit. Zelfs als ik hem exact hetzelfde instel als de preset, is de preset duidelijk luider. :P

Ik vrees dat de Marshall teruggaat, al ziet ie echt heel erg fijn en is hij prachtig om te zien. Ik kijk het nog ff een dagje aan. Als ie teruggaat dan denk ik dat ik even de WH-1000XM3 ga bestellen en die BOSE. En dan beslissen. Of ze alle vier terugsturen en maar gewoon de k*t accu van m’n AirPods zonder NC accepteren. :+

-edit- Ja de pest, na nog een paar uurtjes vergelijken ;), is dus dat die Marshall m’n muziek echt beter weergeeft dan de Sony. Veel groter bereik lijkt wel. Maar de keerzijde is dat ik die pijnlijke graf frequentie er dus niet adequaat uit krijg gewerkt. Met een equalizer van de Marshall met enkel 2.5K op -10 + de iPhone equalizer naar Loudness klinkt het een stuk aangenamer; maar lever ik wel een stukje ehhh... Dynamiek in. De Sony klinkt met aanpassingen in de equalizer een stuk aangenamer zonder hulp, warmer als ‘t ware. Maar klinkt ook aardig dof, er valt teveel weg; ook in z’n default preset is het minder. De Marshall klinkt helderder en laat “meer” horen; maar heeft a.) hulp nodig 2.5K eruit te werken b.) heeft dus loudness nodig. Een irritante bijkomstigheid is dat de equalizer in Music dan meteen voor alles geldt; dus ook m’n Kilburn, Harman Kardon, de auto, etc. en laat dát nou net niet via Shortcuts te programmeren zijn. (Zelfs niet met Toolbox Pro)

[ Voor 21% gewijzigd door WhatsappHack op 17-02-2021 05:59 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 16:14
bloodlynx schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:16:
[...]

Zelf de HD 650 gehaald, na een lichte EQ is het echt een geweldige hoofdtelefoon! Nog echt een stukje beter dan de TYGR 300 R en de DT 990/770.
Mag ik je vragen wat het verschil is? Ik heb nl de HD650 en dacht eraan om Beyerdynamic DT990/770 Pro te halen. Ik wil het voornamelijk gebruiken als monitoring voor muziekproducties.

De reviews zijn wel lovend, maar hoor het graag van een gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:35
Servor schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:27:

Thomas schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:56:
[...]

Goh dit is interessant, ik vind die standaardkussens van de WH1000XM3 ook echt verschrikkelijk. Als je deze aanschaft dan zou ik graag horen hoe ze bevallen. Ik heb wel eens zitten googlen en in Nederland is inderdaad niet veel soeps te vinden, vooral (nouja, vrijwel uitsluitend) kopieen van de originele, maar dat wil ik juist niet.
Via Drop.com heb ik een tijdje geleden de Dekoni Choice Suede earpads besteld. Voor mij zit het beter dan de originele pads. Zacht, plakt niet zo als het nepleer (vooral zomers) en ik merk weinig/geen verschil in het geluidsbeeld. Installatie gaat vrij gemakkelijk. De standaard prijs van $60 vind ik wel erg hoog. Dan zou ik de gok op Drop eens nemen en hopen dat ze door de douane glippen zodat je geen extra kosten hebt.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
maniac2003 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:04:
[...]

[...]

Via Drop.com heb ik een tijdje geleden de Dekoni Choice Suede earpads besteld. Voor mij zit het beter dan de originele pads. Zacht, plakt niet zo als het nepleer (vooral zomers) en ik merk weinig/geen verschil in het geluidsbeeld. Installatie gaat vrij gemakkelijk. De standaard prijs van $60 vind ik wel erg hoog. Dan zou ik de gok op Drop eens nemen en hopen dat ze door de douane glippen zodat je geen extra kosten hebt.
Hey, bedankt! Dat klinkt goed wel. Bijkomend dingetje is dat ik de grijze versie van de Sony's heb en ik weet niet of ik daar de zwarte pads wel zo mooi op vind... maar dat is meer cosmetisch (maar voor dat geld...). In ieder geval iets om over na te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Michieas schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:48:
[...]

Heb je ondertussen al wat getest of gekocht? Wat jij omschrijft zoek ik ook. Mocht je nog tips hebben hoor ik deze graag.
Ik ben na lang wikken en wegen voor de Dali IO-4 gegaan. Ik las redelijk wat verhalen over problemen met de Drop Panda, en ik had geen zin in gedoe met dingen terugsturen naar de VS. De keuze voor de Dali heb ik puur gemaakt op basis van de omschrijving van het geluid, ik heb hem zelf niet vergeleken met de Sennheiser. Omdat HiFi Klubben erg makkelijk is met retourneren durfde ik de gok wel te nemen.

Ik kan later wat uitgebreider mijn ervaringen met de IO-4 delen. In ieder geval ben ik er heel blij mee. Het geluid is mooi gedetailleerd en het laag is strak. Ik was vooraf huiverig om voor een Bluetooth-koptelefoon te kiezen, maar ben heel blij dat ik het heb gedaan. Het gemak van draadloos is groot en ik heb niet het gevoel dat ik concessies heb gedaan op geluidskwaliteit. (Natuurlijk zal een bedrade koptelefoon voor hetzelfde geld beter geluid geven, maar voor mijn doeleinde is dit meer dan goed genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggthud
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 16:44
Ik heb mn sony 1000xm4 headphones na veel troubleshooten toch maar teruggestuurd.
De (bluetooth) verbinding tussen de koptelefoon en mijn laptop/ipad/telefoon bleef maar wegvallen: wat ik ook probeerde. Na 3-20 minuten luisteren stopte de muziek/film met spelen, terwijl de koptelefoon aan bleef. Niks in de settings kon het veranderen en ook een factory reset hielp niet.

Heb ik gewoon een foutief model gekregen? Of moet ik op zoek naar een ander soort headphones, want het is wel vrij belachelijk dat een koptelefoon van 350 euro niet perfect kan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Help!!!! schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:38:
@Verwijderd

(Beyond) Rave review van Zeos. Vandaar ook leap of faith :P

Zit al tijd te dubben over een volgende koptelefoon en wist wel dat dit een serieuze planar zou worden en op papier een flinke step-up zou moeten zijn. Dan komt bij mij vooral een Audeze LCD-X of wellicht een Hifiman Arya in beeld of maar laatste tijd zat ik ook zelfs vrij serieus te overwegen om een Abyss Diana v2 te gaan beluisteren en daarna voor lange tijd klaar te zijn. :X

Dit is een onbekend merk maar relatief betaalbaar en zou bovengenoemde koptelefoons/klasse (behalve misschien de Abyss) moeten kunnen matchen of overtreffen en een Sundara al helemaal. Build quality, comfort en looks zien er ook ok uit.

Met zo weinig reviews en zonder zelf te beluisteren is het zeker een gokje maar dat durf ik wel aan omdat het bedrag nog redelijk overzichtelijk is. Van de dual magnetic (crappy website) die ik besteld heb werkt de amazon link al niet meer dus ben bang dat er een Zeos effect is en deze nog heel lang in backorder gaat staan.

Hopelijk krijg ik hem op tijd binnen en gaan ze niet skimpen op kwaliteit om maar te kunnen leveren. :P

Ik laat tzt uiteraard weten hoe het mij bevalt tov mijn HD660s en DT1990pro. :)
Update:

Uiteindelijk is deze het niet geworden en heb ik de bestelling gecanceld en is mijn aankoopbedrag gecrediteerd.

Nadat ik besteld had kreeg ik mail vd leverancier dat ik via email akkoord moest gaan met betalen aan de deur van BTW/import kosten anders zouden ze het niet opsturen. Bij Amazon werkt het zo dat dit gewoon in de geadverteerde prijs moet zitten. Dat vind ik prettig want dan kom je niet voor verrassingen achteraf te staan.

Behalve de ergernis hierover zou de prijs dus al snel minimaal ~20% omhoog gaan (tenzij het door de douane glipt) en daarmee vond ik het te duur worden voor deze leap of faith.

Later bleek ook dat ze ineens andere earpadz meeleverden dus daar was ik ook niet blij mee.

Terug bij af en op zoek naar een andere planar waarbij mijn oude shortlist weer in ere is hersteld (Bijv Arya of Ananda).

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
vlaaing peerd schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:54:
[...]

Mag ik je vragen wat het verschil is? Ik heb nl de HD650 en dacht eraan om Beyerdynamic DT990/770 Pro te halen. Ik wil het voornamelijk gebruiken als monitoring voor muziekproducties.

De reviews zijn wel lovend, maar hoor het graag van een gebruiker.
De HD650 is veel warmer en is beter qua detail, de DT770 heeft vooral meer bas en iets scherper hoog niet beter. En de dt990 heeft een veel grotere soundstage maar is vooral in het hoog erg scherp en heeft iets meer bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
bloodlynx schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:02:
[...]

De HD650 is veel warmer en is beter qua detail, de DT770 heeft vooral meer bas en iets scherper hoog niet beter. En de dt990 heeft een veel grotere soundstage maar is vooral in het hoog erg scherp en heeft iets meer bas.
Bedankt! Heb in het verleden wel vaak Beyerdynamics gebruikt (weet niet meer welke modellen dat waren) en wat je zegt klinkt herkenbaar. Dat is op zich voor mij een plus naast de HD650 die ik heb hangen.

Ik zal het voor monitoren gebruiken, juist het scherpe wil ik kunnen herkennen en op zoveel mogelijk afspeelsystemen vermijden. Het feit dat ik subs wat beter kan beoordelen spreekt me ook wel aan.

Ik vraag me wel af of de verschillen in weerstand veel effect op het frequentiespectrum heeft, maar da's vast wel ergens op te zoeken.

Dus ik koop er gewoon eentje :9 Als je kijkt wat voor prijzen ze voor disco smile koptelefoons vragen dan vind ik de prijs van een gerenommeerd topmodel méér dan schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er wel rekening mee dat meer bas niet hetzelfde is als meer correct weergegeven bas. Sommige koptelefoons vervormen enorm in het laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Nu de WH-1000XM3 binnen en vrees toch dat die beter is dan de Marshall. (Waarom “vrees”? Omdat ik stiekem de look van de Marshall met dat joystickje echt supervet vind en ergens had gehoopt dat t geluid beter was!!) Maar het geluid liegt er simpelweg niet om, tot dusver is dat met de EQ van Sony zelf prima te regelen zonder hulp van m’n telefoon; schelle shit op 2.5 er zo uitgefilterd. De Marshall is nog altijd beter in het midden, maar over de hele range is de Sony beter en ik denk de ANC ook beter op de Sony...

Wel enorme kut kussentjes op die Sony zeg, nauwelijks kussen en ‘t wordt *warm*. Doet geen pijn ofzo (te hard klemmen), maar ook niet zijdezacht. Vraag me af of ik die BOSE nog moet proberen die iemand hier suggereerde. Maar op dit moment staat de Sony op 1 en denk ik dat de Marshall retour afzender gaat. Met enige pijn in m’n hart, maar ik koop het ding uiteindelijk voor het beste geluid. Morgen nog eens uitgebreid vergelijken en dan tussen deze twee de knoop doorhakken en beslissen of ik die BOSE er nog ff bijhaal om te vergelijken of het bij de Sony hou.

-edit- Al twijfel ik nu toch even, bij liedje met wat meer bass hoor ik wat licht gekraak en een soort “overdrive”/clipping waar ie t niet lijkt te trekken; op 60% volume. :/ En dan zou ik op de EQ nog dik ruimte over hebben om die ClearBass op te schroeven. Maar als ie dit al niet trekt…? Ugh. :P Kennelijk is het geen vereiste om je muziek adequaat te masteren voordat je het op streamingdiensten knikkert, dus dit probleem lag bij het nummer zelf. :+ Nummer van Primus met dikke bass er doorheen gestuurd en geen moment haperingen/kraken.

[ Voor 21% gewijzigd door WhatsappHack op 21-02-2021 03:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:16
vlaaing peerd schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:56:
[...]

Bedankt! Heb in het verleden wel vaak Beyerdynamics gebruikt (weet niet meer welke modellen dat waren) en wat je zegt klinkt herkenbaar. Dat is op zich voor mij een plus naast de HD650 die ik heb hangen.

Ik zal het voor monitoren gebruiken, juist het scherpe wil ik kunnen herkennen en op zoveel mogelijk afspeelsystemen vermijden. Het feit dat ik subs wat beter kan beoordelen spreekt me ook wel aan.

Ik vraag me wel af of de verschillen in weerstand veel effect op het frequentiespectrum heeft, maar da's vast wel ergens op te zoeken.

Dus ik koop er gewoon eentje :9 Als je kijkt wat voor prijzen ze voor disco smile koptelefoons vragen dan vind ik de prijs van een gerenommeerd topmodel méér dan schappelijk.
Ik heb de DT770 en HD6XX/650.
Ik vind de HD6XX op zich wel mooi klinken maar over het algemeen te warm, tam. De DT770 is dan eigenlijk weer net het tegenovergestelde. Beetje teveel energie in het hoog en teveel midbas, waardoor ik stemmen wat teveel op de achtergrond gedrukt, ervaar.
Ik heb net een AKG K371 besteld omdat die door Harman naar hun eigen target curve getuned is (metingen lijken uit te wijzen dat dit ook redelijk goed gelukt is). Ik ga die koptelefoon dan als referentie gebruiken om andere koptelefoons mee te vergelijken. De Harman curve schijnt door heel wat mensen als aangenaam ervaren te worden.
Ik denk dat ik liever ietsje minder bas heb, maar dat zullen we dan wel zien als ik de koptelefoon in huis heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De K371 heeft meer bas dan de target curve eventueel, dus wat dat betreft geen perfecte referentie.
https://github.com/jaakko..._over-ear_2018/AKG%20K371

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:17:
De K371 heeft meer bas dan de target curve eventueel, dus wat dat betreft geen perfecte referentie.
Perfect gaat niet lukken voor het geld waarvoor je zo'n AKG koopt. Hij is een stuk neutraler dan een DT770/HD650 in ieder geval en wordt eigenlijk door alles en iedereen wel geprezen als een uitstekende monitor voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ontken ik dan ook niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:17:
Er zijn maar weinig headphones die die in de buurt komen van de target. Zeker voor dit budget. En de man die zo'n beetje de motor achter het ontwikkelen van de Harman target gebruikt 'm zelf ook als referentie.
Thomas schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:22:
[...]

Perfect gaat niet lukken voor het geld waarvoor je zo'n AKG koopt. Hij is een stuk neutraler dan een DT770/HD650 in ieder geval en wordt eigenlijk door alles en iedereen wel geprezen als een uitstekende monitor voor deze prijs.
Inderdaad, de perfecte match met de target bestaat niet en binnen dit budget is dit model super voor wat hij gaat dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof ook gelijk het een goedklinkende koptelefoon is. Ik ben wel benieuwd of de bouwkwaliteit en comfort een beetje okay zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Pardon. Foutieve post.

[ Voor 91% gewijzigd door ericafterdark op 21-02-2021 19:55 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 05:08
Iets heel anders dan hier meestal besproken zal worden, maar toch het delen waard denk ik zo. Ik heb inmiddels al meer dan een jaar geleden een projectje uitgevoerd... (al verwacht ik wisselende meningen haha)

Ik vond de Sennheiser HD25 die ik had erg fijn, zowel qua geluid als mate van afsluiten, vooral voor een on-ear. Maar inmiddels begon het met moderne telefoons toch steeds meer een probleem te worden dat er geen bluetooth op zat. Ik heb toen dus een AIAIAI TMA-2 hoofdband met Bluetooth gekocht en heb de drivers daar aan vast gebonden. In eerste instantie met een FDM printer de behuizing geprint, later met een SLA printer doorzichtige, zoals de doorzichtige gameboy die ik vroeger had.

Dit is is het resultaat, benieuwd wat jullie ervan vinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97LjkDPBJJBRsL-QtGWZDO7-1cE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQuFNCqhwtSSc5lcbVYT8Zvy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7s6j65XtMOjWsZ5q3C0KqFZjSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hfamvc1Yyt02LRoWxTzlrFoX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:45:
Ik geloof ook gelijk het een goedklinkende koptelefoon is. Ik ben wel benieuwd of de bouwkwaliteit en comfort een beetje okay zijn.
Daar ben ik zelf ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
@Nilsepils Nice. DIY headphones zijn wel cool vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nilsepils DIY is altijd cool. Is het geluid nog beïnvloed door werkzaamheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nilsepils schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:08:
Iets heel anders dan hier meestal besproken zal worden, maar toch het delen waard denk ik zo. Ik heb inmiddels al meer dan een jaar geleden een projectje uitgevoerd... (al verwacht ik wisselende meningen haha)

Ik vond de Sennheiser HD25 die ik had erg fijn, zowel qua geluid als mate van afsluiten, vooral voor een on-ear. Maar inmiddels begon het met moderne telefoons toch steeds meer een probleem te worden dat er geen bluetooth op zat. Ik heb toen dus een AIAIAI TMA-2 hoofdband met Bluetooth gekocht en heb de drivers daar aan vast gebonden. In eerste instantie met een FDM printer de behuizing geprint, later met een SLA printer doorzichtige, zoals de doorzichtige gameboy die ik vroeger had.

Dit is is het resultaat, benieuwd wat jullie ervan vinden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel erg gaaf vind ik dit! Ben wel benieuwd hoe je de boel uiteindelijk hebt aangesloten op de drivers, die zitten orgineel natuurlijk met een hele andere plug aangesloten dan wat die headband heeft. Is het simpelweg een ander plugje solderen op de headband en dan voila, of is er meer werk in gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 05:08
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:46:
@Nilsepils DIY is altijd cool. Is het geluid nog beïnvloed door werkzaamheden?
Als je er een geluidstest mee zou doen kan ik me voorstellen dat je wel wat merkt, maar karakteristiek van het geluid is niet drastisch veranderd. Resin van de SLA printer is stijver (en brosser) dan het origineel denk ik. Alleen de veer (waarmee hij ratelt) hoor je soms omklappen. Heb er nog niet echt een alternatief voor gevonden, maar zo vaak komt het ook niet voor.
Thomas schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:48:
[...]

Heel erg gaaf vind ik dit! Ben wel benieuwd hoe je de boel uiteindelijk hebt aangesloten op de drivers, die zitten orgineel natuurlijk met een hele andere plug aangesloten dan wat die headband heeft. Is het simpelweg een ander plugje solderen op de headband en dan voila, of is er meer werk in gaan zitten?
Als je nog wat meer wil lezen kan dat hier, op mijn blog. Maar in het kort heb ik een viertal (onder en boven, links en rechts) 3.5mm jacks aan de drivers gesoldeerd. Er zijn twee contactpunten op de driver zichtbaar die prima te solderen waren. Grootste ingreep is eigenlijk het afsnijden van de stam waar de originele band doorheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een vervangende kabel voor mijn MMX 300 v2. Deze heeft een 5-polige 3,5 mm plug (TRRRS), en aan de andere kant 2x 3-polig (TRS). Die zijn niet te vinden.

De officiele kabel heeft er een bedienblokje (volume, mute) tussen zitten. Dat heb ik niet nodig, en ik denk dat dat ook de reden is dat de meegeleverde kabel na minder dan een jaar is gaan storen, maw een zwakke plek. Hij ziet er zo uit, behalve dan de jack plug links.
Afbeeldingslocatie: https://mediacdn-f865.kxcdn.com/media/catalog/product/cache/4832662449f27945c40903385bb67a42/9/3/933775.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

https://europe.beyerdynam...log/product/view/id/4418/

Oh die had je gevonden. Je kunt die gewoon bij Beyer zelf bestellen.

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 24-02-2021 09:51 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Ja, maar om nou 45 euro per jaar te betalen :/ . Deze kabel is binnen 11 maanden stuk (dwz mic stoort soms), de andere meegeleverde kabel ook (dwz een audiokanaal valt soms weg), dus ik verwacht een vergelijkbare termijn als ik dezelfde bestel.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultra op 24-02-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Aan de kant van de hoofdtelefoon is die connector non-standaard en zover ik weet maakt niemand een alternatief (en zo wel gaat 'ie niet goedkoper zijn), dus 't is je enige optie ben ik bang. Afgezien van zelf op je huidige kabel dat blokje er tussenuit knippen en de eindjes aan elkaar solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Het schijnt een standaard connector te zijn, als BD zich aan die standaard houdt natuurlijk.
New TRRRS standard for 3.5 mm connectors was developed and recently approved by ITU-T.[66] The new standard, called P.382 (formerly P.MMIC), outlines technical requirements and test methods for a 5-pole socket and plug configuration.
*edit: zelf solderen is inderdaad het alternatief, maar zo handig ben ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Ultra op 24-02-2021 11:47 ]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Misschien een hele domme vraag, maar toch het volgende:
Ik heb een Sennheiser PXC 550 headset (gekocht februari 2017, RMA in juni 2018) die gesneuveld is (plastic klemmetjes zijn afgebroken waardoor de oorkussens niet meer blijven zitten). Ik heb vanalles geprobeerd, maar zelfs met ducttape krijg ik ze niet strak genoeg tegen de schelpen om goed afgedicht te zijn en sluiten ze passief helemaal niet meer af, en kan de ANC z'n werk ook niet meer goed genoeg doen.
Mijn backup zijn Sennheiser CX 5.00-G (juli 2015) oortjes, die wel beter afsluiten maar gewoon niet het geluid of vermogen hebben van een echte hoofdtelefoon. Mijn tweede backup is een Sennheiser Game One headset, maar dat is al helemáál niet te vergelijken in audiokwaliteit, en die sluiten totaal niet af.

De reden dat ik voor de PXC 550 ben gegaan was vooral de ANC, ik heb daarvoor de Philips SHB9850NC geprobeerd maar die heb ik teruggestuurd omdat die niet genoeg afsloten. Ik heb het laatste halfjaar wel gebruik gemaakt van Bluetooth, maar de laatste weken had ik daar veel last van storing/stotterend geluid.

Nou kan ik op het moment geen ~€300 kwijt voor bijv. een PXC 550-II, en was ik eerlijk gezegd al niet erg onder de indruk van de PXC 550; het geluid is wel oké en redelijk schoon, maar het blijft een draadloze headset en is totaal niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een set HD 600's of beter.

Maar goed, een volledige upgrade zal even moeten wachten, maar voor nu vind ik het toch erg lastig om me op m'n werk te concentreren. Ondanks dat ik tegenwoordig erg weinig muziek luister was ik wel heel erg gewend aan de ANC, en stoort ieder klein geluidje nu heel erg. Ik merkte wel dat de ANC in mijn PXC 550 recentelijk vrij weinig deed, de passieve afsluiting was nagenoeg hetzelfde, en op de volle ANC stand (ipv adaptief) werd vooral geluid heel erg vervormd maar werd omgevingsgeluid niet heel erg afgesloten.

Ik heb een cadeaubon die ik op o.a. Coolblue en Bol.com uit kan geven, hiermee kan ik tot maximaal €200 komen voor de aanschaf van een nieuwe hoofdtelefoon.
Mijn vraag is dus het volgende: Is er, voor minder dan €200, een hoofdtelefoon die goed afsluit en vergelijkbare audiokwaliteit heeft als (of beter dan) de PXC 550?
Hoeft niet draadloos te zijn, hoeft geen ANC te hebben, en hoeft geen microfoon te hebben, maar vooral goed geluid en hele goede afsluiting van omgevingsgeluid. Ik hoop t.z.t. te kunnen upgraden naar een set HD 600s, maar dan zal ik eerst moeten verhuizen.

Ik snap dat €200 krap is, zeker gezien de dubbele focus, maar vandaar ook dat ik hierheen kom. Ik heb werkelijk geen idee waar ik zou moeten beginnen met zoeken. Gelukkig heeft de PXC 550 ook geen denderend geluid dus ik hoop dat iemand een 'beter dan verwacht' pareltje weet te vinden binnen mijn lage budget.

Verwijderd

Binnen dat budget kom je waarschijnlijk uit bij Samsung Galaxy Buds+ of Buds Pro (voor ANC). Dat zijn echter geen koptelefoons... Ik kan je wel melden dat ze ontzettend goed klinken, helemaal voor wat ze kosten, en prima geluidsisolerend zijn.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Ultra schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:37:
Ik ben op zoek naar een vervangende kabel voor mijn MMX 300 v2. Deze heeft een 5-polige 3,5 mm plug (TRRRS), en aan de andere kant 2x 3-polig (TRS). Die zijn niet te vinden.

De officiele kabel heeft er een bedienblokje (volume, mute) tussen zitten. Dat heb ik niet nodig, en ik denk dat dat ook de reden is dat de meegeleverde kabel na minder dan een jaar is gaan storen, maw een zwakke plek. Hij ziet er zo uit, behalve dan de jack plug links.
[Afbeelding]
Deze kabel is bij Amazon verkrijgbaar. Deze kabel heeft maar een 3.5mm TRRS in plaats van twee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1UA49yRXkOFrFUhX60NV1kxmgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zs51jSXjX5dCt64JKCA1nRkw.jpg?f=fotoalbum_large

"When you grow up your heart dies"

• Ultra
  • Niet online
Die valt te proberen, dank je!

edit:
TRRRS naar TRRS is prima trouwens. Dat valt daarna nog wel om te zetten naar 2x TRS.

[ Voor 61% gewijzigd door Ultra op 25-02-2021 16:58 ]

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:47
Ik zag vandaag in het nieuws dat Sonos bezig is met produceren van een headset met ANC.
Ik ben benieuwd.

Dit zou wel eens een mooie concurrent van Sony en Bose kunnen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framboos88
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-04-2023
Oon schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:09:
Misschien een hele domme vraag, maar toch het volgende:
Ik heb een Sennheiser PXC 550 headset (gekocht februari 2017, RMA in juni 2018) die gesneuveld is (plastic klemmetjes zijn afgebroken waardoor de oorkussens niet meer blijven zitten). Ik heb vanalles geprobeerd, maar zelfs met ducttape krijg ik ze niet strak genoeg tegen de schelpen om goed afgedicht te zijn en sluiten ze passief helemaal niet meer af, en kan de ANC z'n werk ook niet meer goed genoeg doen.
Mijn backup zijn Sennheiser CX 5.00-G (juli 2015) oortjes, die wel beter afsluiten maar gewoon niet het geluid of vermogen hebben van een echte hoofdtelefoon. Mijn tweede backup is een Sennheiser Game One headset, maar dat is al helemáál niet te vergelijken in audiokwaliteit, en die sluiten totaal niet af.

De reden dat ik voor de PXC 550 ben gegaan was vooral de ANC, ik heb daarvoor de Philips SHB9850NC geprobeerd maar die heb ik teruggestuurd omdat die niet genoeg afsloten. Ik heb het laatste halfjaar wel gebruik gemaakt van Bluetooth, maar de laatste weken had ik daar veel last van storing/stotterend geluid.

Nou kan ik op het moment geen ~€300 kwijt voor bijv. een PXC 550-II, en was ik eerlijk gezegd al niet erg onder de indruk van de PXC 550; het geluid is wel oké en redelijk schoon, maar het blijft een draadloze headset en is totaal niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een set HD 600's of beter.

Maar goed, een volledige upgrade zal even moeten wachten, maar voor nu vind ik het toch erg lastig om me op m'n werk te concentreren. Ondanks dat ik tegenwoordig erg weinig muziek luister was ik wel heel erg gewend aan de ANC, en stoort ieder klein geluidje nu heel erg. Ik merkte wel dat de ANC in mijn PXC 550 recentelijk vrij weinig deed, de passieve afsluiting was nagenoeg hetzelfde, en op de volle ANC stand (ipv adaptief) werd vooral geluid heel erg vervormd maar werd omgevingsgeluid niet heel erg afgesloten.

Ik heb een cadeaubon die ik op o.a. Coolblue en Bol.com uit kan geven, hiermee kan ik tot maximaal €200 komen voor de aanschaf van een nieuwe hoofdtelefoon.
Mijn vraag is dus het volgende: Is er, voor minder dan €200, een hoofdtelefoon die goed afsluit en vergelijkbare audiokwaliteit heeft als (of beter dan) de PXC 550?
Hoeft niet draadloos te zijn, hoeft geen ANC te hebben, en hoeft geen microfoon te hebben, maar vooral goed geluid en hele goede afsluiting van omgevingsgeluid. Ik hoop t.z.t. te kunnen upgraden naar een set HD 600s, maar dan zal ik eerst moeten verhuizen.

Ik snap dat €200 krap is, zeker gezien de dubbele focus, maar vandaar ook dat ik hierheen kom. Ik heb werkelijk geen idee waar ik zou moeten beginnen met zoeken. Gelukkig heeft de PXC 550 ook geen denderend geluid dus ik hoop dat iemand een 'beter dan verwacht' pareltje weet te vinden binnen mijn lage budget.
Zelf gebruik ik een Beyerdynamic DT770 Pro tijdens mijn werk en deze sluit omgevingsgeluiden prima buiten doordat het een closedback headphone is die erg goed aansluit op het hoofd. Ik heb ook een ANC koptelefoon (Sony xm3) en die is uiteraard nóg effectiever in het buitensluiten van de omgeving máár daar zit een heel ander prijskaartje aan én de DT770 geeft naar mijn mening veel beter geluid.

DT770 pro is voor zo'n 130,- aan te schaffen en zit dus ruim in jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

sjaool schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:29:
[...]

Deze kabel is bij Amazon verkrijgbaar. Deze kabel heeft maar een 3.5mm TRRS in plaats van twee.

[Afbeelding]
NOTE: This cannot be used with non-Astro headsets, Made for ASTRO Gaming A10, ASTRO A30, ASTRO A40.
Dit connector is ook niet dezelfde als aan de mmx300.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

CyBeR schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:10:
[...]

[...]

Dan zelf aan de knutsel gaan zou ik zeggen. De juiste pluggen vinden en solderen maar. De oude kabel als leidraad gebruiken. Maar een fabrikant op zijn woord geloven dat iets niet compatibel is? Die willen natuurlijk alleen hun eigen spullen verkocht krijgen. Dan ben ik toch wat experimenteler ingesteld. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:10:
[...]

[...]

Het is toch een 3,5 mm TRRRS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ultra schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:52:
[...]

Het is toch een 3,5 mm TRRRS?
Nope. Lijkt er wel erg op maar is niet exact hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oVpxjZR.jpeg

De pinout is daarmee ook niet noodzakelijkerwijs hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVDP
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-09 19:06
Hey Hey iedereen, Ik ben opzoek naar een koptelefoon dat een waardige vervanger is van mijn ATH m60x. Mijn main struikel punten bij de m60x is het feit dat hij on ear is in plaats van over ear en niet echt punchy bass heeft. Ik ben bereid max 500 ish euro uit te geven. momenteel drive ik mijn headphones met een Audient ID4 maar een amp erbij is niet erg. Belangrijk is wel dat het een verwisselbare kabel heeft en over ear is. Ik ben momenteel voornamelijk aan het kijken naar de Emu teak https://www.emu.com/teak.html
De AKG K712 Pro https://www.amazon.nl/AKG...gid=pla-384523201855&th=1 en de HD 650. Belangrijk is wel dat hij ook goed gebruikt kan worden voor gaming en films. Ik hoor graag jullie adviezen en meningen!

Fuck Plan B We Have Plan AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:58:
[...]

Nope. Lijkt er wel erg op maar is niet exact hetzelfde:

[Afbeelding]

De pinout is daarmee ook niet noodzakelijkerwijs hetzelfde.
Bedoel je de andere kop? Of dunner isolatieringen? Of de andere zwarte plastic "ring" om te klemmen? Hij is volgens mij wel even lang, even dik, de isolatieringen op dezelfde plek, en hetzelfde begin van de kop.

Het risico van een andere pinout is er inderdaad, maar ik bedoelde dat het wel te proberen val (omdat die kabel vrij goedkoop is).

[ Voor 11% gewijzigd door Ultra op 27-02-2021 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

de tip is idd anders, en de rings hebben een heel subtiel vershillende diameter die groter wordt naarmate je verder richting de sleeve gaat. En het hele ding is bedoeld om vrij diep in de cup te gaan en daar vast te klikken.

Je kunt 't op zich idd proberen, ik denk niet dat 't stuk gaat en failliet ga je er ook niet aan. Ik denk alleen ook niet dat 't gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:19
Ik ga mijn XM4 na twee weken gebruik ook terugsturen.

Qua geluid, ANC, multipoint Bluetooth en batterijduur geen klagen, maar sinds een paar dagen is de linker oorschalp gaan kraken/tikken wanneer ik mijn hoofd iets naar links beweeg en zelf als ik mijn kaken van elkaar beweeg hoor ik een tik uit de linker oorschelp komen. Dit is puur mechanisch, niet elektronisch.

Gezien de vele klachten op Youtube en fora speelt dit oude XM3 probleem dus nog steeds bij de XM4. Aangezien de constructie identiek is aan de XM3 is dit niet zo verwonderlijk.

Nu alleen kijken wat ik er voor in de plaats ga kopen. Bose 700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
NickyVDP schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:20:
Hey Hey iedereen, Ik ben opzoek naar een koptelefoon dat een waardige vervanger is van mijn ATH m60x. Mijn main struikel punten bij de m60x is het feit dat hij on ear is in plaats van over ear en niet echt punchy bass heeft. Ik ben bereid max 500 ish euro uit te geven. momenteel drive ik mijn headphones met een Audient ID4 maar een amp erbij is niet erg. Belangrijk is wel dat het een verwisselbare kabel heeft en over ear is. Ik ben momenteel voornamelijk aan het kijken naar de Emu teak https://www.emu.com/teak.html
De AKG K712 Pro https://www.amazon.nl/AKG...gid=pla-384523201855&th=1 en de HD 650. Belangrijk is wel dat hij ook goed gebruikt kan worden voor gaming en films. Ik hoor graag jullie adviezen en meningen!
Punchy bass kan je volgens mij wel uit die E-MU Teak krijgen als je Crinacle mag geloven (en die's wel redelijk geloofwaardig als reviewer). De "shouty mids" zijn misschien wel een probleem? Ligt er aan of je daar goed tegen kan of niet.
https://crinacle.com/rankings/headphones/ => en dan ff op de E-MU Teak zoeken.
Ik kende hem niet, maar hij ziet er nog eens heel mooi uit ook.
AKG maakt wel goeie headphones, maar of die je behoefte aan bas gaan inlossen weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Hey Hey iedereen, Ik ben opzoek naar een koptelefoon dat een waardige vervanger is van mijn ATH m60x. Mijn main struikel punten bij de m60x is het feit dat hij on ear is in plaats van over ear en niet echt punchy bass heeft.
De Sennheiser HD650 zal je geen punchy bas geven, die is vrij mild over het hele spectrum. Dat gezegd heeft Sennheiser wel een hele reeks met volle bas, vooral in de op DJ gerichte series.

In het algemeen zullen gesloten koptelefoons ook wat meer punchy bas geven dan half open. Misschien dat je daar je zoektocht op kan richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met EQ komt de HD 650 een heel eind in de richting, maar er zijn vast koptelefoons die het beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tranquility schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:52:
Ik ga mijn XM4 na twee weken gebruik ook terugsturen.

Qua geluid, ANC, multipoint Bluetooth en batterijduur geen klagen, maar sinds een paar dagen is de linker oorschalp gaan kraken/tikken wanneer ik mijn hoofd iets naar links beweeg en zelf als ik mijn kaken van elkaar beweeg hoor ik een tik uit de linker oorschelp komen. Dit is puur mechanisch, niet elektronisch.

Gezien de vele klachten op Youtube en fora speelt dit oude XM3 probleem dus nog steeds bij de XM4. Aangezien de constructie identiek is aan de XM3 is dit niet zo verwonderlijk.

Nu alleen kijken wat ik er voor in de plaats ga kopen. Bose 700?
Ik heb de XM4 ook gehad. Een half uur, daarna snel terug in de doos en retour. Misschien ligt het aan mij, ben ik verwend met goed geluid van mijn oude koptelefoons en geluidsinstallatie, maar de Sony was echt een drama voor mij, wat een alderjezus overdreven bass zit daar in, bah!

De ANC onderdrukking werkte wel goed, maar werd er tegelijkertijd een beetje zeeziek van had ik het idee.

Ik heb eigenlijk nog nooit iets geprobeerd en teruggestuurd. Als ik iets koop doe ik dat normaal in de winkel als ik niet 100% zeker ben, maar nu met de corona kon het even niet anders. Moet zeggen is was heel positief verrast hoe makkelijk dat proces gaat. Ik had het bij HiFi Klubben gekocht. Je print een bonnetje uit met wat uitleg erop, retouradres antwoordnummer op de doos tapen en hup op de post. Viel me enorm mee, want ik heb het ding wel moeten uitpakken en ik voelde de bui al hangen, maar nee dat is blijkbaar geen enkel probleem _/-\o_ . Vraag me wel af wat ze dan met die retouren allemaal moeten doen...?

Heb het hele idee van een draadloze koptelefoon voor mezelf overboord gegooid en ik ga uitkijken naar een goede bedrade koptelefoon. Wat ik nu aan normale bedrade koptelefoons heb is de Sennheiser HD580 en de AKG K550. De 580 is intussen flink oud, die heb ik nog met ouderwetse guldens betaald. De AKG heeft helaas van die dunne nepleer oorkussens en die zijn helemaal vergaan en laten constant schilfers los.

EDIT: Als je een beetje gaat rondlezen lijkt het erop dat de HD580 toch nog steeds erg gewaardeerd wordt. Misschien toch maar eens de earpads en hoofdband kussen vervangen voor nieuwe :)

De kabel had ik al eens vervangen, helaas wel voor een grote plug, dus mijn koptelefoonversterker kan ik niet rechtstreeks aansluiten zonder verloop.

[ Voor 26% gewijzigd door Fairy op 01-03-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heb je al eens gekeken naar een Philips Fidelio X2 HR? Een goede comfortabele allrounder met een warm geluid, is wel een bass-head/punchy bass hoofdtelefoon met een brede soundstage voor muziek en films. Doet het heel goed in zijn prijsklasse en is niet moeilijk aan te sturen. Dus je hebt niet per sé een versterker nodig.

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVDP
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-09 19:06
M-spec schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:53:
[...]

Heb je al eens gekeken naar een Philips Fidelio X2 HR? Een goede comfortabele allrounder met een warm geluid, is wel een bass-head/punchy bass hoofdtelefoon met een brede soundstage voor muziek en films. Doet het heel goed in zijn prijsklasse en is niet moeilijk aan te sturen. Dus je hebt niet per sé een versterker nodig.
Ben bekend met de fidelio, senheiser is heel tof maar te saai qua sound profiel. Ik ben voor nu gestelled of een HiFiMan sundara denk ik :)

Fuck Plan B We Have Plan AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Fairy schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:51:
[...]

Ik heb de XM4 ook gehad. Een half uur, daarna snel terug in de doos en retour. Misschien ligt het aan mij, ben ik verwend met goed geluid van mijn oude koptelefoons en geluidsinstallatie, maar de Sony was echt een drama voor mij, wat een alderjezus overdreven bass zit daar in, bah!
Ik ben opgegroeid met de Beats by Dr Dre generatie met alle muziek die erbij hoort en ik vind het misschien de leukste koptelefoon in tijden (heb wel de XM3). Lekker dat overdreven bass maar dan niet dat je in geluidskwaliteit flink moet inleveren. Toendertijd kocht ik dan Sennheisers die qua bass niet in de buurt kwam maar wel lekker klinken en misschien ook wel meer natuurgetrouw was. Een gemiddeld top 40 nummer miste ik de bass bijvoorbeeld maar zet een album als 2001 van Dr Dre aan of een goed gemixte (en bron) EDM nummer en dan kon je echt wel genieten.

Natuurlijk. De koptelefoons die hier besproken worden zijn allemaal beter maar de budgetten zijn er ook naar en misschien is het doel anders. Zo'n Sony heb je natuurlijk voor de noise canceling. Niet voor studio gebruik, om het zo te zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Beats Solo Pro schijnt zonder gekheid een heel competente koptelefoon te zijn, dus Beats hoeft echt niet slecht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Sinds het van Apple is en ook een periode ervoor is het prima. Maar in het einde van de 00's en begin '10 was het kneiterduur en prijs/kwaliteit was hartstikke buiten balans. Over die periode heb ik het voornamelijk over.

Voor de prijs van een Beats Solo had je een koptelefoon die echt vele male beter was bij elk ander gerenommeerd merk. Als je geen hardcore basshead was met te veel geld klonk een Sennheiser HD 201 zelfs beter die je voor twee tientjes bij de Media Markt kon bestellen ipv zo'n beats. Ja, je had de looks niet maar je zat niet naar hartstikke doffe muziek te luisteren als je iets aanzette wat bijvoorbeeld rock was.

Vanuit de HD 201 is mijn horizon verbreed qua geluid en de (budget) audiofiele koptelefoons. Zou nu niet terug willen, wel leuk om vanaf daar te beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Niet online
NickyVDP schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:30:
[...]

Ben bekend met de fidelio, senheiser is heel tof maar te saai qua sound profiel. Ik ben voor nu gestelled of een HiFiMan sundara denk ik :)
Het beste is uiteraard een keer een luistersessie doen als je echt een (planar) hoofdtelefoon naar je eigen smaak en budget wilt aanschaffen. De enige die ik in het verleden een keer zo gekocht heb was een 400S van Hifiman. Die vind ik al een stuk beter dan een HD650 in het vocaal/middengebied. Heeft er geen spreekwoordelijk 'gordijn' voor. Alleen komt een 400S iets tekort in het laag.

De Innerfidelity website bestaat helaas niet meer en Tyll Hertzen is met pensioen maar hier is nog zijn korte omschrijving van de Sundara. Deze kreeg toen nog een plek in zijn Wall of Fame. Hij kon het geluid van een hoofdtelefoon altijd erg goed omschrijven. Reviews van Innerfidelity staan nog wel op YouTube.
HiFiMAN Sundara ($499)
WoF_Photo_HiFiMANSundara
I think this may be the best HiFiMAN headphone to date. Maybe not in absolute terms, but in terms of being a very well balanced product offering. It looks good; it feels good; it appears to be well built; I think it's priced fairly; and the sound—though a tad cool—is well behaved top to bottom and delivers a coherent musical picture.
I could nit-pick and complain the headband adjustment is a bit gritty, and a small carry sack should have probably been included, but I'm going to stop right there. I think this is a solid product offering from HiFiMAN.

Yup, the Sundara is going to make it onto the Wall of Fame for not only providing a slightly bright, and probably better balanced, worthy alternative to the slightly warm Audeze LCD2C and the even warmer MrSpeakers Aeon Flow Open, but also for doing it at a little over half the price! Well done, HiFiMAN!

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:41
Verwijderd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:21:
De Beats Solo Pro schijnt zonder gekheid een heel competente koptelefoon te zijn, dus Beats hoeft echt niet slecht te zijn.
Deze heb ik sinds kort in gebruik. Helaas heb ik geen ander vergelijkingsmateriaal. Ik vind het automatisch switchen tussen macbook, iPhone en iPad zeer fijn (middels de bekende H1 chip). Dat was voor mij de reden om bij Beats te kijken. De Solo Pro schijnt inderdaad niet de (overdreven) Beats klank te hebben.
Ik speel nu een beetje met volledig ANC, transparant en uit. Met ANC/transparantie aan vind ik het bij stille momenten heel erg irritant dat ik een ruis hoor. Is dit iets algemeens voor ANC? Ook vraag ik me af of on-ear bij langdurig gebruik wel fijn is, t.o.v. over-ear.
Het liefst zou ik de Beats, Sennheiser, Bose en Sony (om maar een paar te noemen) allemaal thuis uitproberen. Misschien bevalt Sennheiser beter dan de Beats? Dit is echt moeilijk. Niet alleen goed geluid, maar ook de microfoon (voor online meetings) moet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26
Een vriend van me heeft onlangs een Mitchell & Johnson JP1 hoofdtelefoon gekocht. Deze wil hij gebruiken met zijn stereoset, echter de versterker heeft geen hoofdtelefoon uitgang, wel een rec out. Vandaar dat hij dacht aan een hoofdtelefoon versterker met tulp line-in.

Budget is max 100 euro, liever nog wat minder. Hij kwam op Marktplaats de volgende opties tegen:
SMSL SP100, met buisje
xDuoo MT-601, idem. Nieuw van Hifistudio79
FX-AUDIO FX98S PRO (dac/amp)
Zelf vond ik nog de Topping D3 (ook een dac/amp)

Welke zouden jullie nemen en waarom? Het zijn allen wel bekende namen op dit gebied.
Bij deze FX-AUDIO heb ik wel wat twijfels. Zelf heb ik een FX-AUDIO DAC-X6 die me prima bevalt maar bij deze FX98S zie ik een SRS en BBE schakelaar. Zelf hoef ik dat soort geluid aanpasmogelijkheden niet maar misschien kijken jullie er anders tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JDS Labs Atom of Topping L30 zou ik voor gaan denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@musicfreak wat zoekt hij exact? Want je hebt twee tube amps, wat suggereert dat hij een bepaald geluid zoekt, terwijl je ook met een Topping D3 komt die juist weer bekend staat om een nauwkeurige nabootsing. Als het puur gaat om het signaal versterken dan is een Topping L30 prima. Als je een bepaalde sound signature wilt dan is een tube amp interessant maar dan moet je wel weten wat je zoekt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
@TsuranyDie Topping was mijn suggestie, ik zag 'm op Marktplaats staan. Die vriend van me vond zo'n buizen voorversterkertje wel fancy maar zoekt eigenlijk toch meer een neutraal geluid dus dan is zo'n topping of JDS labs een betere keus denk ik.

@VerwijderdIk zie dat beide merken bij hun huidige basismodellen (die je aanraad) de amp en dac van elkaar losgekoppeld hebben. De D3 van Marktplaats is een gecombineerde dac/amp. Lever je dan veel in op performance?

Naast de Mitchell & Johnson SP1 wil hij ook een set Shuoer tape IEMs gaan gebruiken. Zal dat lukken met de D3 of heb je daarvoor een headphone amp met gain schakelaar nodig?

[ Voor 15% gewijzigd door musicfreak op 07-03-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet precies je inlevert, want ik ken de Topping D3 niet, maar modellen die ik noem zijn voor 95% van de koptelefoons ruimschoots voldoende en relatief voordelig geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ja klopt, echter die D3 is waarschijnlijk wel voor 50 euro te bemachtigen en dus nog een stuk voordeliger. Die vriend van me heeft niet zo'n ruim budget dus als deze voor zowel de M&J JP 1 als Shuoer tape voldoet dan zou dat mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die afweging kunnen we hier niet maken voor iemand anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter24
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 21:17
Beste forumleden,

Ik wil graag een nieuwe hoofdtelefoon aanschaffen. Mijn bedrade B&W P7 is ontvreemd en ging eens op zoek naar wat er zoal te vinden was op dit gebied. Weet totaal niet meer wat goed is en wat niet. Ben uiteindelijk uitgekomen op B&W P7 wireless. De PX7 bevalt mij kwa uiterlijk niet, vooral door de stoffen afwerking.

Nu kwam ik er dus achter dat de P7 niet meer werd gemaakt. Alleen enkele zaken verkopen hem nog (zoals audiomixonline). En nu is mijn vraag: gezien het feit dat ze deze koptelefoon niet meer produceren: als jullie in mijn schoenen stonden, zouden jullie de P7 dan nog met een gerust hart aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
Dexter24 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:51:
Beste forumleden,

Ik wil graag een nieuwe hoofdtelefoon aanschaffen. Mijn bedrade B&W P7 is ontvreemd en ging eens op zoek naar wat er zoal te vinden was op dit gebied. Weet totaal niet meer wat goed is en wat niet. Ben uiteindelijk uitgekomen op B&W P7 wireless. De PX7 bevalt mij kwa uiterlijk niet, vooral door de stoffen afwerking.

Nu kwam ik er dus achter dat de P7 niet meer werd gemaakt. Alleen enkele zaken verkopen hem nog (zoals audiomixonline). En nu is mijn vraag: gezien het feit dat ze deze koptelefoon niet meer produceren: als jullie in mijn schoenen stonden, zouden jullie de P7 dan nog met een gerust hart aanschaffen?
Ik zou lekker wegblijven van de wireless P7, als je perse wireless wil kijken naar de Shure Aionic 50, Sony XM4 of Sennheiser momentum 3.

Mocht je weer een wired headphone willen dan is het belangrijk om te vermelden wat je bron gaat zijn en of je de headphones alleen thuis gebruikt of on the go.

[ Voor 8% gewijzigd door bloodlynx op 14-03-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:13
Hoi allemaal ik heb een Sennheiser Momentum 3.0 koptelefoon. ik kan zelf de handleiding lezen/googlen welke laadkabel erbij hoort...

[ Voor 41% gewijzigd door teacher op 18-03-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je dat in de handleiding kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 13:50

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik zelf ben heel erg benieuwd naar de nieuwe Philips Fidelio L3. Die beloofd iig echt een concurrent te worden van de Bose 700 en de Sony WH-1000XM4.
Over andere Philips Fidelio producten lees ik iig best wel veel positieve geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avb1977
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:41
Klipsch hp-3 en monolith portable. Heerlijk warm geluid en lekkere bas. Klipsch vaak in de aanbieding de laatste maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Avb1977 Regelmatig goede dingen over gehoord. Waar in de aanbieding dan :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft is de Klipsch HP-3 de moeite niet waard, kijkende naar de frequentie respons, maar smaken verschillen.

https://github.com/jaakko...Klipsch%20Heritage%20HP-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:11:
Wat mij betreft is de Klipsch HP-3 de moeite niet waard, kijkende naar de frequentie respons, maar smaken verschillen.

Holy shit! Wat is me dat voor een fr-curve?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:39
Een aantal weken terug had ik een bericht gepost met de vraag wat jullie aanraden omdat ik op zoek was naar een nieuwe koptelefoon. Na verschillende reacties daarop en nog wat eigen onderzoek heb ik de HiFiMAN Sundara aangeschaft. Ik moet zeggen dat de koptelefoon erg goed bevalt, op dit moment sluit ik hem direct aan op mijn MacBook Pro (late 2013). Mijn MacBook heeft niet heel veel moeite heeft om de Sundara aan te sturen, het volume schommelt tussen de 30 en de 40% t.o.v. het maximaal volume. Ook mijn Xbox (Series X) controller kan de Sundara prima aansturen en daar staat het volume overigens wel een stuk hoger, namelijk rond de 75-80%.

Daarnaast heb ik een Topping E30 (dac) aangeschaft en wacht nog totdat de Topping L30 (amp) op voorraad is, ik ben erg benieuwd of ik het verschil ga merken. Hier zal ik later op terugkomen. Ik ben sowieso geen audiofiel maar ten opzichte van mijn Sony WH-1000XM3 is het in ieder geval een wereld van verschil, zowel qua comfort als het geluid.

Zoals bekend is de Sundara een open koptelefoon, ik moet zeggen dat ik het lekken van geluid nog wel mee vind vallen (wellicht komt dat door het volume waar ik naar luister). Echter hoor je wel al het omgevingsgeluid, wil je optimaal genieten van deze hoofdtelefoon is een stille omgeving wel vereist.

[ Voor 13% gewijzigd door Rednas_N op 21-03-2021 13:26 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Rednas_N schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:22:
Een aantal weken terug had ik een bericht gepost met de vraag wat jullie aanraden omdat ik op zoek was naar een nieuwe koptelefoon. Na verschillende reacties daarop en nog wat eigen onderzoek heb ik de HiFiMAN Sundara aangeschaft. Ik moet zeggen dat de koptelefoon erg goed bevalt, op dit moment sluit ik hem direct aan op mijn MacBook Pro (late 2013). Mijn MacBook heeft niet heel veel moeite heeft om de Sundara aan te sturen, het volume schommelt tussen de 30 en de 40% t.o.v. het maximaal volume. Ook mijn Xbox (Series X) controller kan de Sundara prima aansturen en daar staat het volume overigens wel een stuk hoger, namelijk rond de 75-80%.

Daarnaast heb ik een Topping E30 (dac) aangeschaft en wacht nog totdat de Topping L30 (amp) op voorraad is, ik ben erg benieuwd of ik het verschil ga merken. Hier zal ik later op terugkomen. Ik ben sowieso geen audiofiel maar ten opzichte van mijn Sony WH-1000XM3 is het in ieder geval een wereld van verschil, zowel qua comfort als het geluid.
Benieuwd of je verschil gaat merken? Mag ik hopen! Sowieso is de Dac van de Xbox controller en mindere mate Macbook echt lang niet zo goed als de Topping E30. Daarnaast is een goede AMP ook een must, het volume wordt veel voller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
Rednas_N schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:22:

Het grootste verschil dat ik zelf merkte, toen ik van rechtstreeks op de laptop naar externe dac/Amp ging, was het verdwijnen van alle digitale ruis en een grote afname van vervorming in de lage tonen.
Het klankkarakter van je headphones verandert niet, maar je kan gewoon veel meer genieten van wat je oor bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avb1977
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:11:

Ik heb de momentum 3 eerst geprobeerd. Ik had toch wel veel connectie issues en was ook niet helemaal blown away bij het geluid.

Ik volg al een tijdje Zeos review. De Klipsch HP-3 kwam voorbij en na zijn enthousiasme wilde ik deze toch wel uitproberen.

YouTube: Klipsch HP-3 _(Z Reviews)_ . .. ❤️ .. .

Toen ik em ook nog tegenkwam voor een redelijke prijs kon ik em niet laten liggen.

https://www.iacono.fr/fr/3689-klipsch-heritage-hp3-oak.html

Na wat fora afgespeurd te hebben heb ik gekozen voor de monolith portable. Voor muziek hangt hij aan mijn pc. Voor af en toe een filmpje neem ik em mee naar de bank en koppel ik em optisch aan mijn xbox one x.

Ik kan zeggen ik geniet er elke dag van. Absoluut de beste aankoop voor mij persoonlijk. Maar zoals je zelf al zegt smaken verschillen en daar is niets mis mee.

https://www.monoprice.eu/...m-design-dirac-sensaround

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat Zeos een pure hypelord is met zijn video'reviews' en 'sound demo's', die laatste EQ'ed hij af en toe ook nog om te zorgen dat de opname klopt met zijn beleving :X

Ik baseer mijn aankopen dan liever op vele jaren onderzoek naar geluid en de luistervoorkeuren van mensen.

Mijn laatste drie aankopen heb ik gedaan op basis van metingen en objectieve + subjectieve reviews:
- Focal Clear
- Dan Clark Audio Ether CX
- Samsung Galaxy Buds+
Deze klinken stuk voor stuk beter dan mijn, op basis van gevoel en hype, gekochte:
- Audeze LCD-2C
- Meze Audio '99 Noir
- Drop Panda

De Drop Panda en Audeze LCD-2C zijn zeker niet slecht trouwens, de '99 Noir is in mijn oren betrekkelijk kapot...

Voor onderweg gebruik ik momenteel een Hidisz S8 of Radsone Earstudio ES100 trouwens, als ik muziek wil luisteren op mijn laptop + Focal Clear. Dat is in combinatie met EqualizerAPO en een ervaring van wereldklasse. 8)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Als ik 1 persoon zijn reviews onbetrouwbaar vind dan is het Zeos wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Ik heb de Sony wh-ch700n binnen gekregen en de JBL 750Btnc. Mijn eerste over-ear koptelefoon, bedoeling was om één van de twee te houden alleen beide gaan retour ...

- De Sony heeft geen diepe oorschelpen en mijn oren raken daardoor de binnenkant aan.

- JBL zit prima, diepe oorschelpen alleen niet zo breed als die van de Sony. Mijn oren vallen er daardoor niet lekker in. Daarnaast nog de absurd hoge ruis wat je hoort als de Noise Cancelling aan staat. Waardeloos.

Ik kom niet echt veel anders tegen rond deze prijs klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:12:
Vergeet niet dat Zeos een pure hypelord is met zijn video'reviews' en 'sound demo's', die laatste EQ'ed hij af en toe ook nog om te zorgen dat de opname klopt met zijn beleving :X

Ik baseer mijn aankopen dan liever op vele jaren onderzoek naar geluid en de luistervoorkeuren van mensen.

Mijn laatste drie aankopen heb ik gedaan op basis van metingen en objectieve + subjectieve reviews:
- Focal Clear
- Dan Clark Audio Ether CX
- Samsung Galaxy Buds+
Deze klinken stuk voor stuk beter dan mijn, op basis van gevoel en hype, gekochte:
- Audeze LCD-2C
- Meze Audio '99 Noir
- Drop Panda

De Drop Panda en Audeze LCD-2C zijn zeker niet slecht trouwens, de '99 Noir is in mijn oren betrekkelijk kapot...

Voor onderweg gebruik ik momenteel een Hidisz S8 of Radsone Earstudio ES100 trouwens, als ik muziek wil luisteren op mijn laptop + Focal Clear. Dat is in combinatie met EqualizerAPO en een ervaring van wereldklasse. 8)
Weer wat aan de collectie toegevoegd dus, nice. Ether CX heb ik niet beluisterd, Ether 2, Aeon flow en closed wel. Een Focal Clear is ook zeker een mooie aanwinst. Ik heb er twee jaar geleden (alweer) een luistersessie voor gehad. Uiteindelijk ging ik weg met de Arya maar een Clear blijft erg goed. :) Ze zitten helaas niet een prijscategorie om beide zo even in te laten pakken.

CS43131 DAC in de S8 ken ik zo even niet maar komt wel goed uit de review inderdaad. Een AKM in het algemeen zoals in de S9 en bijvoorbeeld een Topping E30 vind ik ook wel een goede pairing met een Clear. Of met een Elear met Clear pads. Ik ben verder ook niet meer zo op mobile Dacs en Amps gericht. Tot op heden val ik nog altijd terug op de combo van de AD1955's DAC met ieder 2x OPA2227/49600's er achter in de Asus E3. Maar dat geheel laat bijvoorbeeld de Focals weer een tikkie te donker over komen. Pairing is net zo belangrijk al zegt men soms van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er zelf 'heilig' van overtuigd dat pairing niet relevant is, zolang een versterker niet tegen een electrische limiet aanloopt. Tussen DACs heb ik nog nooit een reproduceerbaar verschil kunnen ontdekken. Tussen versterker bij een aantal koptelefoons wel, omdat ze bijvoorbeeld tegen een limiet zaten waardoor de basrespons tegenviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2021 @ 23:13:
Ik ben er zelf 'heilig' van overtuigd dat pairing niet relevant is, zolang een versterker niet tegen een electrische limiet aanloopt. Tussen DACs heb ik nog nooit een reproduceerbaar verschil kunnen ontdekken. Tussen versterker bij een aantal koptelefoons wel, omdat ze bijvoorbeeld tegen een limiet zaten waardoor de basrespons tegenviel.
Ik heb een andere ervaring en was eerder ook in de veronderstelling dat het niet veel uitmaakt. Ik hoor wel degelijk verschil met Dacs/toneboards op een zelfde amp (die krachtig genoeg is, bv 1000mW in 33Ohm). In een A/B vergelijking pik ik een Sabre tov AKM er bijvoorbeeld redelijk eenvoudig tussenuit omdat de eerste namelijk vermoeiender klinkt icm de Arya. Teveel nadruk op detailering, is persoonlijk, maar ik vind een Sabre Dac om naar te luisteren niet heel natuurlijk of musicaal en leidt af van de muziek zelf als ik het zou moeten omschrijven. Luister maar eens 3 type DAC'S met dezelfde muziek achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De echte test is tien rondjes ABX en ik ga er rustig vanuit dat ik daarin faal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Ligt er ook volledig aan hoe de DAC chip is geïmplementeerd. Niet alleen de kwaliteit van de chip is van belang.
Als je tegenwoordig nog verschil hoort tussen DACs wil dat zeggen dat minstens één van de beluisterde DACs een slechte implementatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:28

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik heb nu een 2tal jaren een WH-1000XM3. Wat ik merk is dat de hoofdtelefoon steeds makkelijker van mijn hoofd valt, als ik voorover / achterover buig. Ik heb het idee dat de beugel met het kussentje niet meer zo rigide/stug is. Mijn vriendin heeft dezelfde koptelefoon en die blijft wel op mijn hoofd zitten want die drukt strakker tegen mijn hoofd dan de mijne.
Hoe zou dit komen en welk onderdeel is hiervoor verantwoordelijk? Is het mogelijk om deze onderdelen / onderdeel te vervangen of is dit geen vervangbaar onderdeel? Tevens waar kan ik OEM onderdelen voor de hoofdtelefoon vinden?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
WeaZuL schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:54:
Ik heb nu een 2tal jaren een WH-1000XM3. Wat ik merk is dat de hoofdtelefoon steeds makkelijker van mijn hoofd valt, als ik voorover / achterover buig. Ik heb het idee dat de beugel met het kussentje niet meer zo rigide/stug is. Mijn vriendin heeft dezelfde koptelefoon en die blijft wel op mijn hoofd zitten want die drukt strakker tegen mijn hoofd dan de mijne.
Hoe zou dit komen en welk onderdeel is hiervoor verantwoordelijk? Is het mogelijk om deze onderdelen / onderdeel te vervangen of is dit geen vervangbaar onderdeel? Tevens waar kan ik OEM onderdelen voor de hoofdtelefoon vinden?
Niet, misschien kan je op Aliexpress of Ebay wat Chinese third party onderdelen vinden. Ik had de XM2 en die kon al binnen de 2 jaar garantie niet meer gerepareerd worden omdat er geen onderdelen waren. Vind het echt bizar dat Sony zelf geen nieuwe oorkussens verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

bloodlynx schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Niet, misschien kan je op Aliexpress of Ebay wat Chinese third party onderdelen vinden. Ik had de XM2 en die kon al binnen de 2 jaar garantie niet meer gerepareerd worden omdat er geen onderdelen waren. Vind het echt bizar dat Sony zelf geen nieuwe oorkussens verkoopt.
Nou, lekker is dat. Maw, ik kan deze hoofdtelefoon eigenlijk afschrijven 8)7. Ik zie op Ali wel wat oorkussentjes maar mijn ervaring met AliExpress is dat de kwaliteit / pasvorm dan vaak "net niet" is. Dat was ook de reden dat ik OEM / originele onderdelen zoek om dat soort situaties te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

WeaZuL schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Nou, lekker is dat. Maw, ik kan deze hoofdtelefoon eigenlijk afschrijven 8)7. Ik zie op Ali wel wat oorkussentjes maar mijn ervaring met AliExpress is dat de kwaliteit / pasvorm dan vaak "net niet" is. Dat was ook de reden dat ik OEM / originele onderdelen zoek om dat soort situaties te vermijden.
Ook bij Amazon e.d. kun je kussentjes vinden. Ligt er maar net aan wat je wil, maar een beetje zoeken levert altijd wel wat op, dus ik zou me niet blindstaren op het gebrek aan originele onderdelen, echt zonde om nu je koptelefoon maar weg te doen. Als de accu/drivers/etc. het begeven is het natuurlijk een ander verhaal. Ik heb zelf voor diverse koptelefoons/oortjes gewoon aftermarket dopjes/kussens besteld en ben daar in de regel tevreden mee. Ik ga meestal af op mensen die op fora of reparatievideos bepaalde kussens of andere onderdelen hebben besteld en daar tevreden mee zijn.

E: Als je echt wat anders wil kun je natuurlijk deze koptelefoon verkopen en dat geld in een nieuwe steken, wellicht dat een andere eigenaar er dan wel tevreden mee is!

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 23-03-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Thomas schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:44:
[...]

Ook bij Amazon e.d. kun je kussentjes vinden. Ligt er maar net aan wat je wil, maar een beetje zoeken levert altijd wel wat op, dus ik zou me niet blindstaren op het gebrek aan originele onderdelen, echt zonde om nu je koptelefoon maar weg te doen. Als de accu/drivers/etc. het begeven is het natuurlijk een ander verhaal. Ik heb zelf voor diverse koptelefoons/oortjes gewoon aftermarket dopjes/kussens besteld en ben daar in de regel tevreden mee. Ik ga meestal af op mensen die op fora of reparatievideos bepaalde kussens of andere onderdelen hebben besteld en daar tevreden mee zijn.

E: Als je echt wat anders wil kun je natuurlijk deze koptelefoon verkopen en dat geld in een nieuwe steken, wellicht dat een andere eigenaar er dan wel tevreden mee is!
In die richting zat ik wel te denken, stiekem al naar gekeken, want:
1. Onderdelen zijn redelijk prijzig, 20 dollar voor een plastic slider kapje. En nergens kan ik dan vinden of het originele onderdelen zijn;
2. De koptelefoon is ook niet echt repair vriendelijk, volgens youtube videootjes zal ik moeten solderen en lijmen want sommige dingen breken sowieso wanneer je het e.e.a. uit elkaar haalt;
3. Gaan de reparaties mijn probleem verhelpen, want ik twijfel of het vervangen van de drivers en/of driver kapjes mijn probleem verhelpt. Ik heb het idee dat de beugel op mijn hoofd, waar de oortjes/schelpen aan gemonteerd zitten, dat het probleem daar in zit.

Als ik bovenstaande lees, dan ga ik er niet eens aan beginnen. Ik ga voor een nieuwe kijken en zet deze op v/a! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Niet online
RikHouben schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:41:
Ligt er ook volledig aan hoe de DAC chip is geïmplementeerd. Niet alleen de kwaliteit van de chip is van belang.
Als je tegenwoordig nog verschil hoort tussen DACs wil dat zeggen dat minstens één van de beluisterde DACs een slechte implementatie heeft.
DAC's zijn van elkaar te onderscheiden in geluidsbeeld. Uiteraard bij lange na niet in de orde van het verschil in hoofdtelefoons icm de aansturing van een versterker. Ookal kunnen metingen nog zo goed zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door M-spec op 23-03-2021 12:54 ]

Pagina: 1 ... 113 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.