Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
London schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:01:
Dank voor de reacties. Ik heb hem toch maar besteld :+ Kon ook gelijk een headphone stand meebestellen dus nog een reden gevonden om het goed te praten. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen en hoe erg de treble daadwerkelijk is.
Als je hem binnenhebt, zou je dan kunnen checken hoe groot de Sundara is op de kleinste stand vs hoe groot de 1990 is op de kleinste stand? Dat zou mij dan weer heel erg helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Seers schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:56:
[...]

Als je hem binnenhebt, zou je dan kunnen checken hoe groot de Sundara is op de kleinste stand vs hoe groot de 1990 is op de kleinste stand? Dat zou mij dan weer heel erg helpen.
Hoe precies wil je dit weten? Laat ik het zo zeggen, de Sundara komt tot op m'n oorlel op de kleinste stand en de DT1990 iets erboven dus moet de DT1990 verder verstellen dan de Sundara om deze passend te krijgen.

Wat betreft het geluid kan ik kort zijn: de Sundara gaat terug want ik ben blown away door de analytical pads van de Beyer. Echt ongelooflijke clarity en soundstage :9

M'n testcase (1 van de...):

Wel de EQ van Oratory toegepast om de 8000 & 16000 banden flink omlaag te schroeven. Maar desalniettemin, fantastisch spul dit. Maar ff flink m'n oren verwennen vanavond _/-\o_

Nb. dat wil overigens niet zeggen dat de Sundara niet goed is. Maar voor mijn persoonlijke wensen voldoet de DT1990 meer. Blij dat ik de test gedaan heb :)

edit: En nu lees ik net dat de Topping L30 kortsluiting kan veroorzaken en je headphones kan laten doorbranden. Die gaat retour dus. Chineze meuk :'(

https://forum.hifiguides....aging-headphones/20109/68

[ Voor 8% gewijzigd door London op 16-01-2021 18:27 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
London schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:58:
[...]

Hoe precies wil je dit weten? Laat ik het zo zeggen, de Sundara komt tot op m'n oorlel op de kleinste stand en de DT1990 iets erboven dus moet de DT1990 verder verstellen dan de Sundara om deze passend te krijgen.

Wat betreft het geluid kan ik kort zijn: de Sundara gaat terug want ik ben blown away door de analytical pads van de Beyer. Echt ongelooflijke clarity en soundstage :9

M'n testcase (1 van de...):
[YouTube: The Good, the Bad and the Ugly - The Danish National Symphony Orchestra (Live)]

Wel de EQ van Oratory toegepast om de 8000 & 16000 banden flink omlaag te schroeven. Maar desalniettemin, fantastisch spul dit. Maar ff flink m'n oren verwennen vanavond _/-\o_

Nb. dat wil overigens niet zeggen dat de Sundara niet goed is. Maar voor mijn persoonlijke wensen voldoet de DT1990 meer. Blij dat ik de test gedaan heb :)

edit: En nu lees ik net dat de Topping L30 kortsluiting kan veroorzaken en je headphones kan laten doorbranden. Die gaat retour dus. Chineze meuk :'(

Oké, dus de Sundara is dus wat groter op de kleinste instelling. Hmm, dat is niet zo mooi voor mij. Misschien toch maar bij de 1990 houden (met de balanced pads).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:16
London schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:58:
[...]

Chinese meuk?
Ik snap je teleurstelling wel. Maar ik wil een andere (Europese of Amerikaanse) firma hun reactie in zo'n geval wel eens zien als hun budget product dit soort gebreken vertoont. Ik vermoed een doodzwijgen en/of een afschuiven van de schuld op de consument.
Wat doen de producenten van deze Chinese meuk? Ze lossen het op en geven je een nieuwe.
Kijk je serienr een keer na. Ik dacht dat als die begint met een nummer lager of gelijk aan 2012 begint dat je hem mag inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

RikHouben schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:59:
[...]

Chinese meuk?
Ik snap je teleurstelling wel. Maar ik wil een andere (Europese of Amerikaanse) firma hun reactie in zo'n geval wel eens zien als hun budget product dit soort gebreken vertoont. Ik vermoed een doodzwijgen en/of een afschuiven van de schuld op de consument.
Wat doen de producenten van deze Chinese meuk? Ze lossen het op en geven je een nieuwe.
Kijk je serienr een keer na. Ik dacht dat als die begint met een nummer lager of gelijk aan 2012 begint dat je hem mag inruilen.
Wat heb je aan inruilen als je headphones gefrituurd zijn? In eerste instantie werd het doodgezwegen, maar na flink wat druk op een aantal fora gaan ze door het stof.

Gaat om serienummers 2011 of lager. Ik heb een 2011 die ik mag retourneren. Haal wel wat anders..

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Chinese meuk gaat wel wat te kort door te bocht ja. Er zijn zat bedrijven die hier en daar ontwerpfouten moeten herstellen achteraf. Los daarvan is het, zo te lezen, wel een knap onhandige ontwerpfout.
De Topping A90, D90, A50, D50, etc. doen het bij mensen tot nu prima blijkbaar, dus het is echt niet alsof er alleen meuk uit China komt. Daarbij hoor of lees ik over Aune en S.M.S.L. ook geen slechte berichten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2021 17:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Touchdomex schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:54:
[...]

Ja weet niet helemaal zeker of die oorkussens ook passen op specifiek die van jou maar ik ben er wel heel erg tevreden mee. Heb nu al 2 setjes versleten en ga binnenkort denk ik weer 2 bestellen.

Of bestel wat anders :+ Dat moet ik nog zien.

[Afbeelding]

Dit was 3 jaar geleden, ondertussen is de kabel vervangen :) Verder niet veel anders. Bevalt nog steeds goed.
Nou de kussentjes zijn vandaag ook door de brievenbus gevallen en daarmee is 'ie af:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtNWZCD2bwMJ2PUtOjFrto7ZZ6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HHXvLgbHfaC4Q88cebmRKmO.jpg?f=fotoalbum_large

Drivers deden het gewoon nog dus dat scheelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Laatst online: 26-01 03:52
London schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:12:
Mensen hier die zowel de Sundara als de DT1990 Pro hebben geprobeerd? Welke heeft de voorkeur?

Heb nu een week de Sundara (icm Topping L30/E30) en ben zeker tevreden. EQ toegepast van Oratory ook. Maar ergens blijft het knagen of ik toch niet voor de DT1990 Pro had moeten gaan. De treble schijnt een beetje pitchy te zijn maar dat is prima te downplayen met een stukje EQ. Bouwkwaliteit is volgens mij ook stukken beter. QC van Hifiman lees ik wisselende dingen over. Vooralsnog natuurlijk geen klachten maar voor de lange termijn...

Had al bijna de 1990 Pro besteld vanmiddag zodat ik hem kan testen en dan daarna besluiten welke ik houd maar ik dacht eerst nog even hier input vragen :+
Of je haalt de dt990s voor 120 euro voor erbij. Ze klinken misschien ietjes minder en hebben een grotere treble peak maar je krijgt wel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hoe gek is het eigenlijk dat je een soort van druk op je hoofd voelt als je headphones draagt? Ik heb nu de DT1990's Pro en ik ervaar best wel een soort van ongemak na ongeveer 1 uur luisteren. Ook aan de zijkanten is het een irritant soort druk op m'n hoofd. Heb al geprobeerd de boel te verstellen maar het lijkt niet echt te helpen.

Gewenning? Ben benieuwd of iemand hier ook iets dergelijks heeft ervaren :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
Dat is redelijk normaal. Niet elke headphone heeft evenveel comfort. Het is vaak ook een persoonlijke zaak.
Het zou kunnen dat de klemkracht ietsje afneemt als je hem wat langer gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

London schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:52:
Hoe gek is het eigenlijk dat je een soort van druk op je hoofd voelt als je headphones draagt? Ik heb nu de DT1990's Pro en ik ervaar best wel een soort van ongemak na ongeveer 1 uur luisteren. Ook aan de zijkanten is het een irritant soort druk op m'n hoofd. Heb al geprobeerd de boel te verstellen maar het lijkt niet echt te helpen.

Gewenning? Ben benieuwd of iemand hier ook iets dergelijks heeft ervaren :)
Kan ook gewoon gewenning zijn. Vaak 'vormt' een headphone zich na een tijdje wel enigszins naar je hoofd. Mijn P9 zat ook heel strak om mijn oren in het begin, nu lijkt hij wat 'opgerekt' en zit hij super. Is natuurlijk een ander merk maar ik heb vroeger met een DT990 dezelfde ervaring gehad. Desalniettemin is het ook altijd gewoon een kwestie van smaak. Ik vind mijn WH1000XM3 nog steeds niet fijn zitten, maar dat is gewoon hoe die earcups zijn ontworpen en neem ik op de koop toe, die heb ik toch alleen maar onderweg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb je breed hoofd, smal hoofd, dat maakt allemaal uit.

Hier geen issues, kan 1990pro zonder moeite paar uur op hebben. Niet het idee dat er veel verschil in zit tussen net nieuw en na vele uren dragen.Vind de clampforce vrij normaal.

De HD660s daarentegen moest ik wel beetje bijbuigen. Die clampforce vond ik dan weer echt too much uit de doos maar die zit nu ook prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 21-01-2021 20:58 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pak een paar boeken die ongeveer even breed zijn als je hoofd en zet de headphones daar een nachtje of twee op, dan zal hij wat minder klemmen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
London schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:12:
Mensen hier die zowel de Sundara als de DT1990 Pro hebben geprobeerd? Welke heeft de voorkeur?

Heb nu een week de Sundara (icm Topping L30/E30) en ben zeker tevreden. EQ toegepast van Oratory ook. Maar ergens blijft het knagen of ik toch niet voor de DT1990 Pro had moeten gaan. De treble schijnt een beetje pitchy te zijn maar dat is prima te downplayen met een stukje EQ. Bouwkwaliteit is volgens mij ook stukken beter. QC van Hifiman lees ik wisselende dingen over. Vooralsnog natuurlijk geen klachten maar voor de lange termijn...

Had al bijna de 1990 Pro besteld vanmiddag zodat ik hem kan testen en dan daarna besluiten welke ik houd maar ik dacht eerst nog even hier input vragen :+
Ik heb ze allebei en best vaak gebruikt waar ze beiden hun voor en nadelen hebben. De DT1990 vind ik het best geschikt voor 'fun' zoals gaming of even lekker hard knallen met muziek. Daarentegen heeft hij vooral bij hogere stemmen en het uitspreken van een S soms een wat scherp randje. Kan ik zelf goed tegen maar kan me voorstellen dat niet iedereen dit fijn vind. Ik EQ mijn koptelefoons niet. Hij zit voor mij heerlijk en kan hem langere tijd probleemloos dragen.

De Sundara vind ik een hele goede koptelefoon qua geluidskwaliteit en vooral detailniveau, je hoort meer dingen en die dingen hoor je beter. Hij is daarentegen wat minder punchy en dus fun waardoor het gebruik ervan door mij ook onbewust wat anders is. Ik verbaas me er nog steeds af en toe over hoeveel details dit ding kan produceren en hoe clean het allemaal klinkt. Neemt niet weg dat de DT1990 ook analytisch is maar deze is wat beter. Al met al ben ik blij dat ik ze allebei heb waarbij ik langere gamesessies vooral met een van mijn Beyers doe en de Sundara pak als ik even wat anders wil.

Het draagcomfort van de Sundara vind ik als brildrager met een vrij groot hoofd minder. Eigenlijk hebben alleen Beyerdynamics voor mij een goed genoeg draagcomfort over een langere tijd. De DT880 die ik nog steeds heb zit heerlijk. De Philips X2 zat voor mij ook niet zo lekker. Ben nog steeds aan het wachten op de Sennheiser 6xx die al 40 jaar onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ontzettend geprobeerd geen koptelefoons meer te kopen, maar dat is opnieuw faliekant mislukt... De Dan Clark Audio Ether CX is inmiddels in mijn bezit! :X
De Meze '99 Noir gaat de deur uit, want uiteindelijk is die qua tuning toch niet zo mijn smaak. Al is het zeker geen slechte koptelefoon op zich, maar ook met EQ kon hij me toch niet echt meer blij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:30:
Ik heb ontzettend geprobeerd geen koptelefoons meer te kopen, maar dat is opnieuw faliekant mislukt... De Dan Clark Audio Ether CX is inmiddels in mijn bezit! :X
De Meze '99 Noir gaat de deur uit, want uiteindelijk is die qua tuning toch niet zo mijn smaak. Al is het zeker geen slechte koptelefoon op zich, maar ook met EQ kon hij me toch niet echt meer blij maken.
Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Kan je een vergelijking maken met de Dt770? Dat is nl de enige gesloten koptelefoon waar ik aan kan refereren.
Waarom heb je de juist de CX gekozen en niet bv de Dan Clark Audio AEON RT? Dei laatste is door ASR erg positief beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^^
Nice, dat is toch de closed versie via Drop ?

Nu zijn we natuurlijk erg benieuwd hoe die bevalt. :)

En hoe is je ervaring met bestellen bij Drop ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@_Dekker Ik ken de DT770 niet, dus daar kan ik niets over zeggen, maar deze klinkt heel lekker en behoorlijk open. De keuze is vooral heel onhandige timing, omdat die metingen een dag na mijn bestelling online kwamen... Maar uiteindelijk is het geen ramp, de CX wordt standaard met XLR geleverd en dan is het prijsverschil ineens niet zo groot. Daarbij EQ ik toch en hebben ze praktisch dezelfde driver, ook had ik twijfels over de pasvorm en het formaat van de Aeon.

@Help!!!! Dit is voor mij de eerste koptelefoon die daadwerkelijk opgang moest komen. De eerste paar uur was ik teleurgesteld, maar op dit moment klinkt het fantastisch. Ik gebruik de EQ settings van jaakkopasanen /
AutoEq.
Voor een gesloten model klinkt hij heel open, al zijn er vast open modellen die wijder kunnen. Het comfort is erg goed, mede door laag gewicht.
Bestellen bij Drop gaat dikke prima, alleen de importheffingen zijn altijd een klein huilmoment..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:30:
Ik ken dat gevoel van 'ga niet meer kopen.... Oh shit!'. Hoe lang heb je het totaal volgehouden? :)

Closed en planar! Lijkt me wel een geslaagde combinatie. EQ je standaard of alleen als je merkt dat er iets niet goed is? Persoonlijk vind ik het juist leuk dat koptelefoons zonder EQ een eigen karakter hebben. Ik EQ daarom ook luidsprekers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik EQ hoop ik het jaren vol te houden, want de vijf koptelefoons die ik nu gebruik zijn verder goed genoeg.
Ik EQ ze allemaal. Het is een misvatting dat ze daarmee hun eigen karakter verliezen en er is altijd wel iets 'mis' ook met de EQ.
Frequentierespons is een groot deel van hoe een koptelefoon of speaker klinkt, maar echt niet allesbepalend.
offtopic:
Juist bij luidsprekers zou ik graag EQ'en met een goede meetmicrofoon en (pre)amp met EQ, want de ruimte heeft ontzettend veel invloed op het geluid van speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn TYGR 300 R binnen, geluid klinkt goed, mis wel wat bass hier en daar. Heb de bekende Apple DAC besteld, komt vandaag. Helaas een wat langere levertijd op de Topping L30 dus die komt ergens over een week of twee.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 'm nog wat wilt tweaken, dan doet deze EQ waarschijnlijk wel goede zaken: https://github.com/jaakko...rdynamic%20TYGR%20300%20R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:09:
Als je 'm nog wat wilt tweaken, dan doet deze EQ waarschijnlijk wel goede zaken: https://github.com/jaakko...rdynamic%20TYGR%20300%20R
Thnx, zal het eens proberen. Waar zijn de waarden op gebaseerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De frequentierespons van de hoofdtelefoon is doorgemeten en met software is doorgerekend wat er nodig om dichter bij de "Harman target" te komen. De TYGR zit daar al behoorlijk dicht in de buurt, maar de correcties geven bijvoorbeeld nog wel meer bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Ik vind persoonlijk de bas volgens de Harman target wat teveel van het goede. Zeker als ik 'm op de DT770 toepas.

@Albinosaurus Wanneer heb je de HD6XX besteld? Ik heb de mijne afgelopen maandag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet welke DT770 je hebt, maar de meeste metingen die ik tegenkom laten zien dat de DT770 een nogal wilde respons in de bas heeft. Waarbij de meeste correcties daar juist veel energie weghalen om de boel te balanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Tsurany schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:29:
Pak een paar boeken die ongeveer even breed zijn als je hoofd en zet de headphones daar een nachtje of twee op, dan zal hij wat minder klemmen.
Dit was een goed idee :) Nachtje geprobeerd en heb aanzienlijk minder last nu.

Thanks!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:22:
Ik weet niet welke DT770 je hebt, maar de meeste metingen die ik tegenkom laten zien dat de DT770 een nogal wilde respons in de bas heeft. Waarbij de meeste correcties daar juist veel energie weghalen om de boel te balanceren.
Ik heb de DT770 pro 250 Ohm.
Ja, de bas blijft boomerig klinken zelfs na EQ. Maar doordat volgens de nieuwste Harman target curve de bas nogal een shelve heeft t.o.v. het midden vind ik bij de meeste headphones dat er teveel bas aanwezig is als he EQd naar die target.
Een zogenoemde Harman combined curve (beetje het laag van de curve uit 2013 en het midden en hoog uit de 2018 target) vind ik beter in balans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Laatst online: 09-09 15:21
Gister de Shure Aonic 50 binnengekregen. Wat een genot weer om naar te luisteren. De bass is standaard niet super punchy in dance nummers, dus de equalizer doet daar wel wonderen voor.

Zodra ik echter een Tidal Masters aanzet weet ik niet wat ik meemaak, wat een geluid. Frank Sinatra en Etta James zijn echt waanzinnig met deze koptelefoon. Ziet er ook nog eens erg mooi uit vind ik zelf. Qua noisecanceling schijnt deze op de lagere frequenties beter te zijn dan de Sony en Bose, dus voor een vliegtuig uitermate geschikt. De wat hogere frequenties zijn de andere 2 weer iets beter. Niet dat je nu ergens heen kan, maar voor sommige kan dit een overweging zijn om voor deze koptelefoon te gaan.

Nu mn SE535 zijn overleden ben ik erg blij met dit ding, ga hier erg van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RikHouben Ah ja, in referentie naar een EQ met minder bas kun je natuurlijk gelijk hebben voor jouw situatie. Smaken verschillen! Ik kan er verder ook niks over zeggen, want ik heb die koptelefoon niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 14:57
Hi,

Ik ben momenteel in het bezit van de Sony XM3's en een Logitech G Pro X, voor mijn dagelijkse gebruik. Ik heb zelf een Steinberg CI2+ waar een setje M-Audio BX D3's die in combinatie met Cubase 11 Pro wordt gebruikt voor wat amateur productie.

Echter ben ik mij de laatste tijd wat meer gaan verdiepen in (low-end) Audiophile headphones, voornamelijk in de <€200 markt, en ben de Grado SR60/80's tegengekomen. Ik denk dat deze mooi passen bij de, toch vrij lage, impedantie en dBm die mijn audio interface output, en ik ben benieuwd naar hoe ik persoonlijk, de toch wel typische, soundstage van Grado ervaar (en eigenlijk ook al een tijdje op zoek naar openbacks om uit te proberen). Ik vind ze mooie prijs hebben om 'een keer uit te proberen', echter lijken ze nu in Amerika uit stock, en ik vind ze in Nederland bij de dealers simpelweg te duur tov de MSRP.

Kan iemand mij misschien verder helpen met het zoeken van een store waar ik een setje Grado's kan bemachtigen? (2e hands is ook een optie! Heb verscheidene mensen op Tweakers V&A en Marktplaats al proberen te contacteren.)

Oja en heb je nog persoonlijke aanraders in dit segment, dan hoor ik deze graag _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door tjallo op 24-01-2021 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dat budget zou ik nu veel liever gaan voor een Sennheiser HD 560s. Wat maakt dat je specifiek een Grado wilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:29
dragozhou schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 03:36:
[...]

Waar kan je hem krijgen voor 190 euro want ik zie alleen bedragen in de 300 euro?
Zit toevallig een beetje om me heen te kijken, maar zie hem bij ING rentenpunten voor 191,-.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:31
tjallo schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:36:
Hi,

Ik ben momenteel in het bezit van de Sony XM3's en een Logitech G Pro X, voor mijn dagelijkse gebruik. Ik heb zelf een Steinberg CI2+ waar een setje M-Audio BX D3's die in combinatie met Cubase 11 Pro wordt gebruikt voor wat amateur productie.

Echter ben ik mij de laatste tijd wat meer gaan verdiepen in (low-end) Audiophile headphones, voornamelijk in de <€200 markt, en ben de Grado SR60/80's tegengekomen. Ik denk dat deze mooi passen bij de, toch vrij lage, impedantie en dBm die mijn audio interface output, en ik ben benieuwd naar hoe ik persoonlijk, de toch wel typische, soundstage van Grado ervaar (en eigenlijk ook al een tijdje op zoek naar openbacks om uit te proberen). Ik vind ze mooie prijs hebben om 'een keer uit te proberen', echter lijken ze nu in Amerika uit stock, en ik vind ze in Nederland bij de dealers simpelweg te duur tov de MSRP.

Kan iemand mij misschien verder helpen met het zoeken van een store waar ik een setje Grado's kan bemachtigen? (2e hands is ook een optie! Heb verscheidene mensen op Tweakers V&A en Marktplaats al proberen te contacteren.)

Oja en heb je nog persoonlijke aanraders in dit segment, dan hoor ik deze graag _/-\o_
Soundstage is vrij small bij SR60/80 maar voor de rest wel mooie klank vooral hoog aanwezig (typische zo koptelefoon voor rock en jazz)

Ik heb eentje op vraag en aanbod gekocht hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:01:
Met dat budget zou ik nu veel liever gaan voor een Sennheiser HD 560s. Wat maakt dat je specifiek een Grado wilt?
Mooie instapprijs, en echt een specifieke sound, schijnt ook erg goed voor content te zijn. Ik heb in het verleden part-time sounddesign gedaan voor (bedrijfs)films onder een mentor. Hierbij altijd een DT770 pro en een setje Yamaha HS5's gebruikt, dus ik ben vrij bekend met de reference sound in deze prijsklasse. Echter ben ik hier op het moment niet echt naar opzoek. Daarom dus de Grado's.
Amdwarrior schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Soundstage is vrij small bij SR60/80 maar voor de rest wel mooie klank vooral hoog aanwezig (typische zo koptelefoon voor rock en jazz)

Ik heb eentje op vraag en aanbod gekocht hier
Nu op het moment bezig om ze via Marktplaats/V&A te bemachtigen, lijkt mij ook de beste optie. Grado's staan er volgensmij wel bekend om dat ze build to last zijn en vrij veel vervangende onderdelen beschikbaar hebben, toch?

[ Voor 30% gewijzigd door tjallo op 24-01-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragozhou
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:34
Rednas_N schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:51:
[...]

Zit toevallig een beetje om me heen te kijken, maar zie hem bij ING rentenpunten voor 191,-.
Ja ik had het gezien, maar ik heb helaas geen ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:31
tjallo schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:39:
[...]

Mooie instapprijs, en echt een specifieke sound, schijnt ook erg goed voor content te zijn. Ik heb in het verleden part-time sounddesign gedaan voor (bedrijfs)films onder een mentor. Hierbij altijd een DT770 pro en een setje Yamaha HS5's gebruikt, dus ik ben vrij bekend met de reference sound in deze prijsklasse. Echter ben ik hier op het moment niet echt naar opzoek. Daarom dus de Grado's.

[...]

Nu op het moment bezig om ze via Marktplaats/V&A te bemachtigen, lijkt mij ook de beste optie. Grado's staan er volgensmij wel bekend om dat ze build to last zijn en vrij veel vervangende onderdelen beschikbaar hebben, toch?
Nah niet heel stevig maar vrij makkelijk te maken. Het zijn ook headphones voor thuis bedoeld dus altijd op vaste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
Amdwarrior schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:40:
[...]

Nah niet heel stevig maar vrij makkelijk te maken. Het zijn ook headphones voor thuis bedoeld dus altijd op vaste plek.
Inderdaad ook meegekregen dat ze bleeden als geen ander en geluid binnenlaten als geen ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jorruchie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:32:
[...]

Ik heb de Aeropex en die is voor de hierboven beschreven doeleinden prima.

Om echt van muziek te genieten pak ik echter liever open back headphones of onderweg doppen met passieve- en/of actieve noisecancelling.
Inmiddels ook binnen. Geluidskwaliteit valt me niet echt mee. Hoewel de plaatsing op je hoofd nog wel verschil maakt. Echter; voor tijdens het hardlopen is het wel een prima oplossing. Zeker in combinatie met een Garmin forerunner. En bijkomend voordeel; mijn vrouw heeft nogal last van oorsmeer, dat is hiermee ook geen punt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Tsurany schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:56:
De TYGR 300 R was eindelijk in stock bij Beyerdynamics dus die komt binnen een paar werkdagen naar mij toe :D Alleen nog kijken of ik een dac/amp nodig heb en welke dat dan wordt.
Wat koste die nieuw? Ze hebben op het moment alleen b-stock in de outlet en de zijn ~130 euro. Ben je overigens nog steeds te vreden? Wil ze omwisselen met de dt 990 omdat de treble piek mij iets te veel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

bloodlynx schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:50:
[...]

Wat koste die nieuw? Ze hebben op het moment alleen b-stock in de outlet en de zijn ~130 euro. Ben je overigens nog steeds te vreden? Wil ze omwisselen met de dt 990 omdat de treble piek mij iets te veel is
Dacht iets van 145 euro. Uiteindelijk was het iets onder de 160 euro incl verzenden.
Ik ben er tevreden over, kan uren gamen zonder last te hebben van treble fatigue. Wel een groot verschil met m'n vorige headphones, de Teugel Aureol Real.

Wacht nog op m'n Topping L30, die was even uitverkocht dus dat duurt nog een week of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Tsurany schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:04:
[...]

Dacht iets van 145 euro. Uiteindelijk was het iets onder de 160 euro incl verzenden.
Ik ben er tevreden over, kan uren gamen zonder last te hebben van treble fatigue. Wel een groot verschil met m'n vorige headphones, de Teugel Aureol Real.

Wacht nog op m'n Topping L30, die was even uitverkocht dus dat duurt nog een week of twee.
Ze hadden zojuist weer op voorraad maar direct besteld! Ben benieuwd :D.
RikHouben schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:21:
Ik vind persoonlijk de bas volgens de Harman target wat teveel van het goede. Zeker als ik 'm op de DT770 toepas.

@Albinosaurus Wanneer heb je de HD6XX besteld? Ik heb de mijne afgelopen maandag ontvangen.
Hoeveel was je kwijt voor de import kosten (bovenop de 220). Ik heb de 58x besteld mede om de onder de €150 te blijven en ik niet zeker weet of ik het geluid van de 600 serie binnen mijn smaak valt. Van wat ik begreep de 58x iets gekleurder is waar ik wel wat mijn ding is. Alleen twijfel ik nog steeds :>

[ Voor 37% gewijzigd door bloodlynx op 24-01-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
dubbel post..

[ Voor 95% gewijzigd door bloodlynx op 24-01-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
bloodlynx schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:27:
[...]

Ze hadden zojuist weer op voorraad maar direct besteld! Ben benieuwd :D.

[...]

Hoeveel was je kwijt voor de import kosten (bovenop de 220). Ik heb de 58x besteld mede om de onder de €150 te blijven en ik niet zeker weet of ik het geluid van de 600 serie binnen mijn smaak valt. Van wat ik begreep de 58x iets gekleurder is waar ik wel wat mijn ding is. Alleen twijfel ik nog steeds :>
Niets. Ik heb geen extra kosten gehad bovenop hetgeen ik aan Drop betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, dan ben je door het net geglipt. In de meeste gevallen komt er een 'leuke' importheffing overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:41:
Ow, dan ben je door het net geglipt. In de meeste gevallen komt er een 'leuke' importheffing overheen.
Wat was jij dan kwijt aan de import kosten van de 6xx? En zou je weer de 6xx kiezen of toch de 58x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

MikeyMan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:13:
[...]
Inmiddels ook binnen. Geluidskwaliteit valt me niet echt mee. Hoewel de plaatsing op je hoofd nog wel verschil maakt. Echter; voor tijdens het hardlopen is het wel een prima oplossing. Zeker in combinatie met een Garmin forerunner. En bijkomend voordeel; mijn vrouw heeft nogal last van oorsmeer, dat is hiermee ook geen punt natuurlijk.
Ik vind het vooral erg fijn dat het ding vederlicht is en dat er helmaal niets in - of op je oren zit. Zo kun je moeiteloos naar podcasts luisteren, telefoneren en muziek luisteren tijdens het sporten, terwijl je toch goed meekrijgt wat er om je heen gebeurt.

I.c.m. een Garmin FRM kun je zelfs je telefoon thuislaten, al heb ik weleens ruzie met de wat brakke Spotify integratie. De "drivers" van de Aftershokz moeten inderdaad wel goed op je jukbeenderen staan.

Sporten met ANC doppen vind ik gewoon onverantwoord. In het OV, vliegtuig en kantoortuinen wel een verademing overigens.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Jorruchie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:01:
[...]

Ik vind het vooral erg fijn dat het ding vederlicht is en dat er helmaal niets in - of op je oren zit. Zo kun je moeiteloos naar podcasts luisteren, telefoneren en muziek luisteren tijdens het sporten, terwijl je toch goed meekrijgt wat er om je heen gebeurt.

I.c.m. een Garmin FRM kun je zelfs je telefoon thuislaten, al heb ik weleens ruzie met de wat brakke Spotify integratie. De "drivers" van de Aftershokz moeten inderdaad wel goed op je jukbeenderen staan.

Sporten met ANC doppen vind ik gewoon onverantwoord. In het OV, vliegtuig en kantoortuinen wel een verademing overigens.
ANC zet ik ook altijd uit in het verkeer en dergelijken. In de bus etc. lekker aan, heerlijk.

Hier overigens aan het kijken naar een nieuwe koptelefoon. Contenders zijn de Hifiman sundara, Sennheiser HD660 S en Philips Fidelio X3 (190 euro met ING rentepunten is wel heel verleidelijk). Moeilijke keuze, volgens mij allemaal vrij goede koptelefoons, jammer dat het nu niet mogelijk is om gewoon in een winkel te gaan luisteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Thomas op 27-01-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je budget is ten dele bepalend voor je keuze. Maar de Hifiman Sundara (2020) is waarschijnlijk de beste optie, als je puur kijkt naar de kwaliteit van de geluidsweergave. Tikje licht in de basweergave, maar dat is goed op te lossen met een EQ.

@bloodlynx Wat ik kwijt was weet ik echt niet meer... Ik zou nu ook weer gaan voor de HD 6XX, al zullen ze met EQ niet van elkaar te onderscheiden zijn eventueel. :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:25:
Je budget is ten dele bepalend voor je keuze. Maar de Hifiman Sundara (2020) is waarschijnlijk de beste optie, als je puur kijkt naar de kwaliteit van de geluidsweergave. Tikje licht in de basweergave, maar dat is goed op te lossen met een EQ.

@bloodlynx Wat ik kwijt was weet ik echt niet meer... Ik zou nu ook weer gaan voor de HD 6XX, al zullen ze met EQ niet van elkaar te onderscheiden zijn eventueel. :P
Wint de Sundara het ook duidelijk van de 6xx, of zijn ze moeilijk met elkaar te vergelijken? Ik zit ook namelijk tussen deze en de 58x te twijfelen. Van wat ik heb gelezen en gezien zou de Sennheiser warmer moeten klinken?

[ Voor 6% gewijzigd door bloodlynx op 27-01-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je met warmer bedoelt kan ik zo niet inschatten, maar met deze links kun je ze redelijk vergelijken:
HD 650 / HD 6XX
Sundara (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:33:
Wat je met warmer bedoelt kan ik zo niet inschatten, maar met deze links kun je ze redelijk vergelijken:
HD 650 / HD 6XX
Sundara (2020)
Thx! Ik ga er even naar kijken, wat me wel afschrikt zijn de reviews op o.a. Amazon waarbij meerdere mensen melden dat de earpads het na paar maanden begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Thomas schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:02:
[...]
Hier overigens aan het kijken naar een nieuwe koptelefoon. Contenders zijn de Hifiman sundara, Sennheiser HD660 S en Philips Fidelio X3 (190 euro met ING rentepunten is wel heel verleidelijk). Moeilijke keuze, volgens mij allemaal vrij goede koptelefoons, jammer dat het nu niet mogelijk is om gewoon in een winkel te gaan luisteren.
Volgens mij een prima shortlist.
Het is -overigens ook zonder Covid-19- lastig om een winkel te vinden waar de diverse modellen in een display hangen. Een beurs zoals iEar met uitgebreide aandacht voor headphones zou zeer welkom zijn, maar dat zit er voorlopg helaas even niet in.

Zelf heb ik al geruime tijd de BeyerDynamic DT880 en sinds ~twee jaar een HiFiman Sundara.
Eerstgenoemde zit lekkerder en de Sundara klinkt beter.
De prijs/kwaliteitsverhouding van de Beyer is m.i. echter moeilijk te kloppen.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markvh
  • Laatst online: 03-07 12:37
Kijk hier eens voor een vergelijk van de HD660 & Sundara (en de Beyerdynamics 1990).

YouTube: Sundara v 660S v 1990 (Under $500 Headphone Comparison)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Beste mensen,

Weet niet of ik het hier mag posten (juiste topic?), maar ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een draadloze koptelefoon, maar ik weet niet zeker of ik het superveel zal gaan gebruiken.

Ik maak namelijk geen gebruik (meer) van het OV, zit ook niet veel op de fiets ofzo en als ik ga sporten heb ik liever oordopjes in aangezien een koptelefoon al héél snel warm is op mijn oren/hoofd.
Ik heb een prima koptelefoon/gaming headset voor gebruik bij de PC, dus ook daar hoefde ik het niet per se voor te doen.
Dus om dan gelijk €200+ uit te geven voor een goede draadloze koptelefoon waarvan ik niet zeker weet hoe frequent ik die ga gebruiken vind ik zonde.

Totdat ik vanochtend ineens op de Tronsmart Apollo Q10 ANC draadloze koptelefoon stuitte, dus die heb ik eens besteld om uit te proberen. Deze koptelefoon kostte mij een hele €42 (kortingscode) :D

Volgens mij is het een redelijk nieuwe koptelefoon en de reviews die er her en der te vinden zijn aardig positief.
Het enige min punt wat ik tegenkwam over deze koptelefoon is dat het relatief veel plastic is en dus redelijk fragiel is. Maarja wat wil je; het kostte maar €42 :+ (Normale prijs varierend van €60-€80).

De echte audiofielen hier in dit topic zullen miss wel kromme gezichten gaan trekken haha, maar ik wil het een poging geven, zonder al te veel geld uit geven.

Zijn jullie al bekend met dit merk (koptelefoon)?
Zo ja, zie ik jullie reacties graag tegemoet.
Zo nee, kan ik -indien jullie het interessant vinden- een korte samenvatting/ervaring hier van delen.

Ik ben iig reuze benieuwd :)

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

Ik wilde een Schiit Magni 3+ gaan bestellen (of een Heresy), maar die zijn nu niet echt leverbaar, in ieder geval niet op de korte termijn. Weet iemand in dezelfde prijsklasse een goed alternatief?

Er gaat voorlopig een (morgen te arriveren) Sennheiser HD 560S op met in de toekomst misschien iets 'stevigers'. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 30-01-2021 23:20 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Iets recents van JDS Labs, Topping, Aune of S.M.S.L. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 07:34
Net een nieuwe headphone binnen! De Audeze LCD-2C, maar mijn amplifier is al 5 dagen vertraagd door postnl, bezorgtijd is inmiddels onbekend...

Mijn vorige amplifier heeft het helaas begeven, kan niet wachten om ze te testen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjgUWoeWZ-YZD9OYe0ynSNGz0e0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jr0JwPiu9JLtNo0gkYFga996.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom bij de club! :D

Waarschijnlijk wil je de hoofdband nog wel gaan aanpassen, dat kun je redelijk simpel zelf doen. En ik kan je aanraden om 'm uiteindelijk te EQ'en. Dat kan het ding goed hebben en komt de geluidskwaliteit zeker ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggthud
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 16:44
edit - verkeerd topic

[ Voor 90% gewijzigd door Eggthud op 31-01-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Hi! Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe hoofdtelefoon, op dit moment ben ik in het bezit van de Sony WH-1000XM3. Op zich een fijn ding maar ik denk dat het wel tijd is voor wat anders of erbij. De Sony gebruik ik voornamelijk muziek (Spotify) en video (Netflix) en calls. Daarnaast sluit ik hem zo nu en dan aan op mijn Xbox (Series X) controller. Ik speel voornamelijk singleplayer spellen en incidenteel een FPS game. Eigenlijk ben ik een beetje op zoek naar een goede allrounder.

Ik ben me er bewust van dat de koptelefoons die besproken worden in dit topic over het algemeen geen microfoon hebben, dat vind ik ook niet erg. Indien er geen microfoon bij zit wil ik op termijn een BoomPro of een ModMic bij aanschaffen

Op dit moment is mijn oog gevallen op de volgende koptelefoons:Ik heb op verschillende plekken op HeadFi gelezen dat de Sundara en de HE-400i (2020) qua geluid aardig bij elkaar in de buurt komen. Ik kan me voorstellen dat het comfort bij de Sandura voor langdurig gebruik prettiger is. De Sandura is wel 150,- duurder en ik heb eigenlijk al besloten dat de Sandura hem dan niet gaat worden.

Dan blijven de HE-400i (2020) en de Audeze Penrose X over, volgens mij zijn gamers de voornaamste doelgroep van de Audeze Penrose maar ik heb ook gelezen dat het geluid voor muziek en video ook erg goed is. De Penrose is overigens een stuk duurder en kan ik van het prijsverschil tussen de Penrose en de HE-400i (2020) een microfoon (BoomPro of ModMic) aanschaffen in combinatie met een eenvoudige AMP.

Met beide mogelijkheden ga ik volgens mij een grote stop vooruit t.o.v. de Sony XM3, ik twijfel dus nog een beetje tussen de HE-400i en de Penrose, is er iemand die mijn twijfels weg kan nemen? Beide is geen optie... ;)

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zinnig advies zullen we toch iets moeten weten over wat je prioriteit is en waar je budget eindigt.
Er zijn namelijk best wat verschillen tussen beide koptelefoons te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De Audeze Penrose is, voor die prijs, enkel een goede koop als je perse draadloos nodig hebt. Anders zou ik altijd voor een bekabelde optie gaan zodat je op termijn een goede DAC en AMP kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan neem je aan dat de geluidskwaliteit van bekabelde DAC+Amp+koptelefoon beter is dan kabelloze DAC+Amp+koptelefoon, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Helemaal niet binnen dezelfde totaalprijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-06-2024
Wat is jullie mening over de JBL quantum one hoofdtelefoon?

Ik zou hem graag gebruiken voor te gamen op PS5. Ik lees vanalles over kabeltjes, maar vind nergens iets over hoe je deze kunt verbinden met PlayStation console?

Ik vermoed dat je een 3,5mm jack kan inpluggen in de controller, maar kan deze ook met (een langere) draad verbonden worden dmv het inpluggen in een klassieke USB poort?

Werken deze poorten op de achterzijde van de ps5 al daarvoor, aangezien die voorste al gebruikt wordt?

Ook zou ik willen afwisselen om media te beluisteren aan de desktop, ik zoek eigenlijk een manier om de kabels te laten liggen aan de console en aan de pc, zodoende ik enkel de headset opnieuw hoef in te pluggen wanneer ik mij van het ene naar het andere begeef...

Alle tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Verwijderd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:55:
Voor zinnig advies zullen we toch iets moeten weten over wat je prioriteit is en waar je budget eindigt.
Er zijn namelijk best wat verschillen tussen beide koptelefoons te vinden.
Scherp! Met mijn huidige koptelefoon luister ik het meest naar muziek op Spotify, ik denk dat dit de hoogste prioriteit heeft. Wellicht dat het genre ook nog uitmaakt, ik luister best een hoop verschillende muziek. Denk hierbij aan pop, hiphop, trance, poprock, rock en trance/dance.

Qua budget mag het rond de €300,- zitten, iets erboven is niet erg. Indien er bij de koptelefoon geen microfoon zit wil ik deze los aanschaffen, hetzelfde geldt voor de amp. Dit zou dan ook in die €300,- moeten zitten.
Tsurany schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:17:
De Audeze Penrose is, voor die prijs, enkel een goede koop als je perse draadloos nodig hebt. Anders zou ik altijd voor een bekabelde optie gaan zodat je op termijn een goede DAC en AMP kan kopen.
Draadloos is leuk maar hoeft van mij niet.

Just do it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Rednas_N schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:30:
[...]

Scherp! Met mijn huidige koptelefoon luister ik het meest naar muziek op Spotify, ik denk dat dit de hoogste prioriteit heeft. Wellicht dat het genre ook nog uitmaakt, ik luister best een hoop verschillende muziek. Denk hierbij aan pop, hiphop, trance, poprock, rock en trance/dance.

Qua budget mag het rond de €300,- zitten, iets erboven is niet erg. Indien er bij de koptelefoon geen microfoon zit wil ik deze los aanschaffen, hetzelfde geldt voor de amp. Dit zou dan ook in die €300,- moeten zitten.

[...]

Draadloos is leuk maar hoeft van mij niet.
Voordeel van draadloos is dat er eigenlijk altijd wel een microfoon op zit. Als je op zich tevreden bent met de XM3 voor een videocall dan lijkt het me nogal onzin om nog een draadloze koptelefoon te kopen, want heel veel beter dan de XM3 gaat het toch al niet worden voor ~300 euro.

Afhankelijk van de koptelefoon die je koopt heb je trouwens misschien wel geen amp nodig maar alleen een DAC. De HiFiman die je noemt (400i) heeft bijvoorbeeld een lage impendantie (35 Ohm), dat trek je makkelijk vanuit een laptop of smartphone. Voor een DAC kun je hier ongetwijfeld ook terecht voor advies, iets als deze AudioQuest Dragonfly (https://www.hifiklubben.n...-9eiAIm2nh-hoCjEoQAvD_BwE) zal al een wereld van verschil maken. Dat gecombineerd met bijvoorbeeld die HiFiman is denk ik een hele mooie set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het Ohm-getal op zich zegt niets over de efficiëntie van een koptelefoon. Dus alleen daarop kun je niet baseren of je een versterker nodig hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nou, na 2 dagen wachten is dan uiteindelijk mijn Sennheiser HD560S binnen. Deze heeft een impedantie van 120 Ohm, nu vraag ik me af hoe ik het beste de versterker van mijn Sound Blaster AE9-PE kan instellen.

Die heeft drie standen:

IEM = 16-31 ohms in-ear monitor
Normal = 32-142 ohms in-ear/headphones
High = 150-600 ohms headphones

Gezien de impedantie zou de stand op 'normal' moeten maar ik heb het idee dat de boel nèt wat beter klinkt als ik de schakelaar op 'high' zet, dus voor 150-600 Ohm. Dat kan toch geen kwaad neem ik aan? Zeker omdat het toch al redelijk grote bereiken zijn.

Sowieso eerst maar eens een tijdje luisteren, ik weet niet of 'inspelen' nog echt een ding is. Na een paar dagen nog maar eens kijken wat ik beter vind klinken. Voorlopig eerst maar gebruiken met de versterker ingesteld op de range waar de HD560S in valt. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 02-02-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het beter klinkt is eventueel te verklaren door hoger volume, omdat de gain omhoog gaat. Kwaad kan het niet snel, tenzij je genoeg volume hebt om je koptelefoon op de blazen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:20:
Dat het beter klinkt is eventueel te verklaren door hoger volume, omdat de gain omhoog gaat. Kwaad kan het niet snel, tenzij je genoeg volume hebt om je koptelefoon op de blazen. :P
Ik laat het voorlopig gewoon op de juiste stand staan voor de HD560S. Ben nu al lekker allerlei nummers aan het luisteren :P

Voor bij de (slaapkamer) TV heb ik nu een Topping A30 besteld. Jammer dat de Schiit Magni 3+ of Heresy beide hier niet leverbaar zijn momenteel. Maar ik lees best goede reviews over de Topping A30 dus ik ben benieuwd.

Ach, het scheelt dat ik geen audiofiel ben dus ik heb al een wat mindere "strenge" insteek in de materie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag de Topping L30 binnen gekregen en aangesloten op de Apple DAC. En met mijn TYGR 300 R klinkt beduidend anders vergeleken met mijn onboard audio, ik miste een heel stuk bass en dat is nu weer terug. Echt een wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, ik had even gemist dat je direct op de onboard audio zat... Dan is het niet direct gek dat je weergave in de bas miste nee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier maar eens met een EQ aan de slag gegaan (Equalizer APO + Peace UI). Ben daar eigenlijk een beetje op tegen maar goed. Mijn B&W P9 begon me steeds meer tegen te staan, wat een verschrikkelijke hoeveelheid bass en sub-bass komt daar uit zeg. Het is een fantastisch ding en in veel opzichten mijn favoriete koptelefoon, maar ik zette hem nu vaak alleen voor elektronische muziek, hip hop en jazz op, voor bijvoorbeeld rock kon ik er echt niet mee. Nou, een anderhalf uur kloten heeft er toch voor gezorgd dat hij nu eigenlijk voor alle muziek die ik luister geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:35:
Hier maar eens met een EQ aan de slag gegaan (Equalizer APO + Peace UI). Ben daar eigenlijk een beetje op tegen maar goed. Mijn B&W P9 begon me steeds meer tegen te staan, wat een verschrikkelijke hoeveelheid bass en sub-bass komt daar uit zeg. Het is een fantastisch ding en in veel opzichten mijn favoriete koptelefoon, maar ik zette hem nu vaak alleen voor elektronische muziek, hip hop en jazz op, voor bijvoorbeeld rock kon ik er echt niet mee. Nou, een anderhalf uur kloten heeft er toch voor gezorgd dat hij nu eigenlijk voor alle muziek die ik luister geschikt is.
Waarom ben je zelf gaan aanrommelen als je de optimale settings hier kan vinden:
https://github.com/jaakkopasanen/AutoEq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:43
Is er een noise cancelling koptelefoon die gewoon op aaa batterijen werkt? Wil niet dat straks een ingebouwde accu kapot is en ik het geheel kan weggooien.

Kan dit niet 123 vinden in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:43:
[...]

Waarom ben je zelf gaan aanrommelen als je de optimale settings hier kan vinden:
https://github.com/jaakkopasanen/AutoEq
Omdat ik de optimale settings daar niet kan vinden, de P9 staat niet in die lijst. Heb nu op basis van een preset van een schrijver op Soundstagesolo (die hij weer heeft gemaakt op basis van metingen) een eigen eq gemaakt. Plus, wat optimaal klinkt verschilt denk ik nogal per persoon. Uit interesse even de EQ die zij hebben gemaakt voor de Denon AH-D7200 gepakt en dat kan me eigenlijk niet zo bekoren versus geen EQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:53:
Is er een noise cancelling koptelefoon die gewoon op aaa batterijen werkt? Wil niet dat straks een ingebouwde accu kapot is en ik het geheel kan weggooien.

Kan dit niet 123 vinden in de pricewatch.
De Bose QC15 en QC25 werken met batterijen, maar zijn niet draadloos. Maar die ingebouwde batterijen gaan lang mee, is niet iets waar ik me zorgen om maak.

Niet meer verkrijgbaar in de winkels, maar wel op Ebay en zo. Je kunt er een Bluetooth module opzetten zie Bose QC25 bluetooth adapter, ervaringen?.

Dan heb je wat je wilt?

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 03-02-2021 16:13 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:43
gambieter schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:11:
[...]

De Bose QC15 en QC25 werken met batterijen, maar zijn niet draadloos. Maar die ingebouwde batterijen gaan lang mee, is niet iets waar ik me zorgen om maak.

Niet meer verkrijgbaar in de winkels, maar wel op Ebay en zo. Je kunt er een Bluetooth module opzetten.
Ik heb een QC25 en wou juist upgraden...! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:13:
Ik heb een QC25 en wou juist upgraden...! :o
Zie Bose QC25 bluetooth adapter, ervaringen? die ik er net bij plakte. Is ook een upgrade ;)

Verder schijnt de XM3 batterij te vervangen te zijn, zie https://www.amazon.com/Ba...0xM3-624038/dp/B07VKM1RTB. Maar geen ervaring mee ;)

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 03-02-2021 16:16 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tsurany schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:52:
Vandaag de Topping L30 binnen gekregen en aangesloten op de Apple DAC. En met mijn TYGR 300 R klinkt beduidend anders vergeleken met mijn onboard audio, ik miste een heel stuk bass en dat is nu weer terug. Echt een wereld van verschil!
Heb je wel de nieuwe revisie? Met de oude revisie heb je kans dat je hoofdtelefoon beschadigd raakt... ai.

https://old.reddit.com/r/..._of_l30_amps_with_serial/

Veel over te vinden op internet. In deze Reddit thread las ik dat er iemand was wiens Audeze LCDi4 ging hemelen door een defecte L30. :X
To our customers,

We are very thankful for the support of the L30 you've shown us. Recently, we received a few cases that L30 failed causing headphones being damaged. We are extremely sorry for the people involved. Even this is a low probability extreme event. But we still attach high importance to it. We have since implemented numerous improvements to the protection circuit in the L30. With the revision, sensitive headphones and IEMs would still be protected against unintended damages even in the most extreme failure scenario. L30 with this revision can be identified by a serial number starting 2012 or higher. In the meantime, we are working very closely with our partners to offer support to our customers. If you have one of the L30 with a serial number starting 2011 or less, you can reach out to your dealer to coordinate an exchange should you feel so inclined. This exchange only for the unit itself and does not involve other accessories such as adapters.

Sincerely,

TOPPING Team.

[ Voor 42% gewijzigd door Wildfire op 03-02-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wildfire schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:25:
[...]

Heb je wel de nieuwe revisie? Met de oude revisie heb je kans dat je hoofdtelefoon beschadigd raakt... ai.

https://old.reddit.com/r/..._of_l30_amps_with_serial/

Veel over te vinden op internet. In deze Reddit thread las ik dat er iemand was wiens Audeze LCDi4 ging hemelen door een defecte L30. :X

[...]
Jup, ik heb een nieuwe revisie. Winkel kon ook nog niet leveren aangezien ze op die nieuwe rivisie aan het wachten waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Een jaar of 2 geleden heb ik mijn hifi-set thuis een flinke upgrade gegeven met twee schitterende Dali Mentor 6 speakers. Nu ben ik op het punt aangekomen dat ik ook onderweg van beter geluid wil genieten. Ik heb een Grado SR80i en een Sennheiser HD25. Eerstgenoemde is voor onderweg niet ideaal (want open), de HD25 is het niet helemaal qua geluid. Ik hoop dat ik wat goede tips kan krijgen!

Gebruik
Dagelijks fiets ik naar mijn werk (zo'n 40 min) en ben op zoek naar een goede koptelefoon voor onderweg. Closed-back is een must, draadloos een grote pré. Noise-cancelling is een leuke extra maar zeker niet noodzakelijk (dat zal ik op de fiets bijvoorbeeld zeker niet gebruiken). Het liefst koop ik een koptelefoon die zulk goed geluid geeft dat ik er thuis ook met plezier naar luister. Als ik er bekabeld (en desnoods met een goede versterker) nog meer uit kan halen is dat een groot pluspunt. Ik zal hem ook af en toe gebruiken om te gamen, maar dat is echt bijzaak.

Muziek- en geluidsvoorkeur
Ik luister hoofdzakelijk rock, post-rock en indie, maar zet ook met plezier funk, disco of hip-hop op. Qua geluid hecht ik veel waarde aan een gedetailleerd midden. Aan mijn Dali speakers vind ik het sprankelende hoog erg mooi. In het laag is detail voor mij belangrijker dan 'veel' of 'diep' laag. Ik hoor liever de klankkleur van de snaar dan dat het beukt zeg maar.

Budget
Liefst niet meer dan €400,-, maar als iets meer uitgeven echt een enorme verbetering in kwaliteit oplevert sta ik daar voor open.

Shortlist
Uiteraard heb ik al een hoop gezocht en een shortlist gemaakt:

Dali IO-6
Ik heb niet voor niets Dali-speakers gekozen en denk dat de koptelefoons van dit merk enigszins de 'signature sound' van Dali hebben. Ik kan echter weinig directe vergelijkingen vinden tussen deze en de andere twee in mijn lijst.

Sennheiser Momentum 3 wireless
Kwalitatief een goede koptelefoon en ook bedraad te gebruiken.

Drop Panda
Ik lees ontzettend veel positieve dingen over deze headphones. Nadeel is dat ik ze uit Amerika zou moeten importeren (is gedoe als er iets mis mee is). Ook ben ik benieuwd of ze qua geluid bij me passen, omdat ze vrij veel laag geven. Anderzijds is dit volgens sommigen de beste Bluetooth koptelefoon die er bestaat. Betekent dit dat ze in een andere categorie zitten dan de Sennheiser en Dali, of zijn ze kwalitatief vergelijkbaar maar hebben ze alleen een ander karakter?

Concrete vragen
Zijn er Tweakers die iets kunnen zeggen over het verschil in geluid tussen de genoemde koptelefoons? En voor alle koptelefoons geldt: kan ik er nog meer uithalen door ze bekabeld op een goede versterker aan te sluiten? Doe ik echt een grote concessie in geluidskwaliteit door voor draadloos te kiezen en zo ja, wat zou je aanbevelen?

Het is nogal een hoop info geworden, maar het is ook een flinke zoektocht voor mij. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Ik baseer me vaak op de ranking van Crinacle. Die is niet heilig uiteraard, maar het is naar mijn mening wel een goede basis om van te vertrekken.
Ik lees uiteraard ook ervaringen op head-fi, headphones.com, audio discourse,... om een vollediger beeld te krijgen.

Naar mijn mening zijn er weinig bluetooth headphones die kunnen concurreren met bekabelde exemplaren. Zeker de ANC zit bij velen in de weg. Die doet de weergave vaak geen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Drop Panda komt een heel eind in de richting, en doet het beter dan veel bekabelde modellen, maar die kan op zich nog steeds een EQ gebruiken. Het draadloze is ondertussen zeker niet meer de beperking in de geluidskwaliteit, de tuning van de koptelefoon hier en daar zeer zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

RikHouben schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:37:
Ik baseer me vaak op de ranking van Crinacle. Die is niet heilig uiteraard, maar het is naar mijn mening wel een goede basis om van te vertrekken.
Ik lees uiteraard ook ervaringen op head-fi, headphones.com, audio discourse,... om een vollediger beeld te krijgen.

Naar mijn mening zijn er weinig bluetooth headphones die kunnen concurreren met bekabelde exemplaren. Zeker de ANC zit bij velen in de weg. Die doet de weergave vaak geen goed.
Wat betreft ANC vind ik de invloed op de muziekweergave eerlijk gezegd vrij beperkt bij de ANC koptelefoons/oortjes van Sony die ik gebruik. Bovendien vind ik de ANC in de situaties waarin het aanstaat echt zwaarder wegen dan uitstekend geluid, denk aan een drukke werkplek of het vliegtuig, doe mij dan maar lekker ANC dan (bij wijze van) een open back. Gelukkig kun je de ANC ook altijd nog gewoon uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Thomas schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:15:
[...]

Wat betreft ANC vind ik de invloed op de muziekweergave eerlijk gezegd vrij beperkt bij de ANC koptelefoons/oortjes van Sony die ik gebruik. Bovendien vind ik de ANC in de situaties waarin het aanstaat echt zwaarder wegen dan uitstekend geluid, denk aan een drukke werkplek of het vliegtuig, doe mij dan maar lekker ANC dan (bij wijze van) een open back. Gelukkig kun je de ANC ook altijd nog gewoon uitzetten.
Dan heb je waarschijnlijk hele andere eisen voor he koptelefoon dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

RikHouben schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:48:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk hele andere eisen voor he koptelefoon dan ik.
ANC koptelefoons zijn over het algemeen niet echt high-end te noemen en ik merk gewoon geen enorm verschil met ANC aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 13:35
Ik ben op zoek naar een headset voor muziek, maar ik wil ook er mee kunnen gamen/discord/teams. Bluetooth valt daarmee af, door ervaring geleerd dat dat niet gaat werken voor gamen/discord/teams.

Na lang zoeken kom ik op de Beyerdynamic MMX 300. Ik lees heel veel lovends over de headset. Maar hoe zit het met comfort? Ik heb een Sony WH-1000xm4 en Sennheiser momentum 3 geprobeerd, maar bij die had ik last van mijn linkeroor. Er was een lichte fysieke druk op mijn oorschelp, wat na een tijdje resulteerde in enorme oorpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:47
Iemand nog een idee wat de beste bluetooth over the ear headset is welke ook geschikt is voor hardlopen en dus ipx4 minimaal gecertificeerd?

Drop panda?

[ Voor 5% gewijzigd door pitchdown op 07-02-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Upbeat78 Hoe het met comfort zit, daar moet je echt zelf achter komen. Dat is heel persoonlijkheid. Als de MMX 300 te vergelijken is met de TYGR 300 R, dan zit je qua audiokwaliteit wel goed.

@pitchdown De Drop Panda is waarschijnlijk aan de zware kant voor hardlopen, en voor zover ik weet niet IP-gecertificeerd. Het geluid is wel heel redelijk, al ga ik nog wel een EQ programmeren als de SonarWorks app eindelijk geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:47
Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:12:
@Upbeat78 Hoe het met comfort zit, daar moet je echt zelf achter komen. Dat is heel persoonlijkheid. Als de MMX 300 te vergelijken is met de TYGR 300 R, dan ziet je qua audiokwaliteit wel goed.

@pitchdown De Drop Panda is waarschijnlijk aan de zware kant voor hardlopen, en voor zover ik weet niet IP-gecertificeerd. Het geluid is wel heel redelijk, al ga ik nog wel een EQ programmeren als de SoundWorks app eindelijk geschikt is.
Wel waterdicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Upbeat78 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:10:
Ik ben op zoek naar een headset voor muziek, maar ik wil ook er mee kunnen gamen/discord/teams. Bluetooth valt daarmee af, door ervaring geleerd dat dat niet gaat werken voor gamen/discord/teams.

Na lang zoeken kom ik op de Beyerdynamic MMX 300. Ik lees heel veel lovends over de headset. Maar hoe zit het met comfort? Ik heb een Sony WH-1000xm4 en Sennheiser momentum 3 geprobeerd, maar bij die had ik last van mijn linkeroor. Er was een lichte fysieke druk op mijn oorschelp, wat na een tijdje resulteerde in enorme oorpijn.
Beyerdynamic zijn een van de weinig headphones die ik met bril zonder problemen 8 uur op kan hebben. Daarbij is de TYGR 300 R de gene met de minste clamp force.

Nog een tip voor mensen die op zoek zijn naar een hoofdtelefoon alleen vandaag heeft Bax Shop nog 7.5% korting op alles vanaf 100 euro.

Zelf de HD 650 gehaald, na een lichte EQ is het echt een geweldige hoofdtelefoon! Nog echt een stukje beter dan de TYGR 300 R en de DT 990/770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Upbeat78 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:10:

Wil je wel een gesloten headphone? Vaak zou ik, zeker voor gaming met voice chat, een open headphone aanraden. Je hebt een bredere soundstage wat bij gamen ideaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Soundstage is zeker niet per se voorbehouden aan open koptelefoons, dat is best sterk gerelateerd aan de frequentierespons van de koptelefoon en het bronmateriaal.
Wat betreft voicechat ben ik het wel met je eens, het praat veel natuurlijker als je jezelf gewoon kunt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
Ik heb hem mijn Beyerdynamic 300 mmx net binnen. En moet verder nog luisteren en testen. Ik hoor in games al meer dan ik ooit gedaan heb met mijn elcheapo usb headset. Teams werkt, muziek werkt. Dat is al de eerste horde.

Wat ik wel merk is dat ik last heb van 1 oor door het dragen (niet volume gerelateerd). Ik denk dat de schelpen voor mijn oor niet diep genoeg zijn. Weet iemand waar ik wat dikkere kussens kan vinden. Ik heb dit probleem nu al bij de 3e headset die ik probeer. En dat is toch echt heel jammer als het niet lekker zit en vraag mij ook af of ik een headset ga vinden waarbij ik dat probleem niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
Verwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:31:
Soundstage is zeker niet per se voorbehouden aan open koptelefoons, dat is best sterk gerelateerd aan de frequentierespons van de koptelefoon en het bronmateriaal.
Wat betreft voicechat ben ik het wel met je eens, het praat veel natuurlijker als je jezelf gewoon kunt horen.
Dat merk ik wel, met een gesloten koptelefoon, zoals de BD 300 MMX, heb ik de neiging om harder te praten dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Upbeat78 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:14:
Wat ik wel merk is dat ik last heb van 1 oor door het dragen (niet volume gerelateerd). Ik denk dat de schelpen voor mijn oor niet diep genoeg zijn. Weet iemand waar ik wat dikkere kussens kan vinden. Ik heb dit probleem nu al bij de 3e headset die ik probeer. En dat is toch echt heel jammer als het niet lekker zit en vraag mij ook af of ik een headset ga vinden waarbij ik dat probleem niet heb.
Je kunt aftermarket pads voor de DT770 proberen; dat zijn dezelfde.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
Upbeat78 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:14:
Ik heb hem mijn Beyerdynamic 300 mmx net binnen. En moet verder nog luisteren en testen. Ik hoor in games al meer dan ik ooit gedaan heb met mijn elcheapo usb headset. Teams werkt, muziek werkt. Dat is al de eerste horde.

Ik heb contact gezocht met Beyerdynamic over mijn oor probleem. En zij vertelde dat je de tussen de oorschelpen van de koptelefoon een paar boeken moet zetten. Daarmee zou het probleem worden verholpen. Ze gaven aan dat ze op die manier meerdere klanten hebben geholpen. Ik kan nog niet zeggen dat het nu direct voor mij geholpen heeft. Ik heb de hardcase gebruikt die mee kwam om de headset erover te zetten. Ik hoop dat het werkt. Ik ben tot dusver wel blij met het geluid. Moest wel met de equalizer van mijn geluidskaart wel wat aanpassen om tot een voor mij fijne profiel te komen.

In de Division 2 hoorde ik een knipperende TL balk. En ik hoor zoveel meer qua voetstappen dan op mijn elcheapo headset. Nooit geweten dat game makers zoveel aandacht besteden aan geluid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
Pimzm schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:38:
Een jaar of 2 geleden heb ik mijn hifi-set thuis een flinke upgrade gegeven met twee schitterende Dali Mentor 6 speakers. Nu ben ik op het punt aangekomen dat ik ook onderweg van beter geluid wil genieten. Ik heb een Grado SR80i en een Sennheiser HD25. Eerstgenoemde is voor onderweg niet ideaal (want open), de HD25 is het niet helemaal qua geluid. Ik hoop dat ik wat goede tips kan krijgen!

Gebruik
Dagelijks fiets ik naar mijn werk (zo'n 40 min) en ben op zoek naar een goede koptelefoon voor onderweg. Closed-back is een must, draadloos een grote pré. Noise-cancelling is een leuke extra maar zeker niet noodzakelijk (dat zal ik op de fiets bijvoorbeeld zeker niet gebruiken). Het liefst koop ik een koptelefoon die zulk goed geluid geeft dat ik er thuis ook met plezier naar luister. Als ik er bekabeld (en desnoods met een goede versterker) nog meer uit kan halen is dat een groot pluspunt. Ik zal hem ook af en toe gebruiken om te gamen, maar dat is echt bijzaak.

Muziek- en geluidsvoorkeur
Ik luister hoofdzakelijk rock, post-rock en indie, maar zet ook met plezier funk, disco of hip-hop op. Qua geluid hecht ik veel waarde aan een gedetailleerd midden. Aan mijn Dali speakers vind ik het sprankelende hoog erg mooi. In het laag is detail voor mij belangrijker dan 'veel' of 'diep' laag. Ik hoor liever de klankkleur van de snaar dan dat het beukt zeg maar.

Budget
Liefst niet meer dan €400,-, maar als iets meer uitgeven echt een enorme verbetering in kwaliteit oplevert sta ik daar voor open.

Shortlist
Uiteraard heb ik al een hoop gezocht en een shortlist gemaakt:

Dali IO-6
Ik heb niet voor niets Dali-speakers gekozen en denk dat de koptelefoons van dit merk enigszins de 'signature sound' van Dali hebben. Ik kan echter weinig directe vergelijkingen vinden tussen deze en de andere twee in mijn lijst.

Sennheiser Momentum 3 wireless
Kwalitatief een goede koptelefoon en ook bedraad te gebruiken.

Drop Panda
Ik lees ontzettend veel positieve dingen over deze headphones. Nadeel is dat ik ze uit Amerika zou moeten importeren (is gedoe als er iets mis mee is). Ook ben ik benieuwd of ze qua geluid bij me passen, omdat ze vrij veel laag geven. Anderzijds is dit volgens sommigen de beste Bluetooth koptelefoon die er bestaat. Betekent dit dat ze in een andere categorie zitten dan de Sennheiser en Dali, of zijn ze kwalitatief vergelijkbaar maar hebben ze alleen een ander karakter?

Concrete vragen
Zijn er Tweakers die iets kunnen zeggen over het verschil in geluid tussen de genoemde koptelefoons? En voor alle koptelefoons geldt: kan ik er nog meer uithalen door ze bekabeld op een goede versterker aan te sluiten? Doe ik echt een grote concessie in geluidskwaliteit door voor draadloos te kiezen en zo ja, wat zou je aanbevelen?

Het is nogal een hoop info geworden, maar het is ook een flinke zoektocht voor mij. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd! :)
Ik heb zelf kort de Sennheiser momentum 3 gehad, ik heb deze geretouneerd omdat het met gamen (win10 pc) niet goed werkt; ook niet bekabeld (USB). Het blijft kraken en haperen. Ook bellen (ms teams) was onvoldoende. Ook hier kreeg ik klachten over haperen.
Voor muziek is het wel echt een geweldig apparaat. Ik wil dat de bass niet de overhand heeft. En die is op een goede manier aanwezig. Voor mijn muzieksmaak hoefde ik er niets aan te aan te passen. Ik luister ook van alles.
Naar het bekabelen moet je wel goed kijken. Sommige headsets kunnen enkel opladen via de USB.

Ik heb uiteindelijk een BD 300 MMX gekocht, bekabeld. Daar ga ik je niet mee helpen. Bluetooth is gewoon te beperkt met wat ik er mee wil doen.
Pagina: 1 ... 112 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.