Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Drop Panda voldoet aan de eisen die je stelt en past redelijk binnen het budget. De Sony klinkt via de kabel best beroerd, waar de Drop Panda dan praktisch gelijk klinkt aan de andere verbindingsmogelijkheiden. Daarbij komt er voor de Drop Panda ergens binnenkort nog een equalizer app beschikbaar, maar die werkt niet voor de analoge verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:17
Iemand toevallig ervaring met de Beoplay H4 2nd gen?

Heb deze nu besteld via iemand die deze bij zijn nieuwe Oppo telefoon had gekregen. Ben heel benieuwd!

Wilde eigenlijk persé ANC koptelefoons, maar ik kan schijnbaar niet (goed) tegen ANC :-(

Heb de Sony WH-1000XM3, Sennheiser PXC 550-ii en Bose QC35-II geprobeerd, maar allemaal daarna veel druk in het oor en me heel wazig voelen :-(

De Sennheiser zat sowieso te strak, maar had wel het mooiste natuurlijke geluid, ook met ANC uit.

De Bose was qua draagcomfort het fijnste, maar het geluid het minst mooi, een beetje vlak. Qua ANC denk ik het minste van allemaal en met ANC uit was het geluid nog iets minder goed.

De Sony viel er tussenin. Qua draagcomfort veel beter dan de Sennheiser, maar niet dan de Bose.
Het geluid vond ik wat onnatuurlijk, maar is wel met de app op zoveel manieren aan te passen dat het alsnog echt goed klinkt. De ANC is echt top, maar met ANC uit is het geluid weer een stukje minder.

Als ANC me bevallen was, was ik zeker voor de Sony gegaan. Maar heb je wat betere oren en passen de Sennheiser goed, dan zou dat mijn absolute favoriet zijn.

Nu maar hopen dat de Beoplay mij goed bevallen! 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mij bevalt de DALI IO-6 nog steeds, ik vind die koptelefoon nu best comfortabel, geluid vind ik ook nog prima, ANC is enigszins effectief, en vrij subtiel. Dus voor mensen die niet van ANC houden is dat misschien ook een optie om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:47
Ik heb de laatste tijd verschillende headsets geprobeerd. Het gaat dan een beetje om de high-end headsets van Sony, Sennheiser, Bose.

Ik ben geëindigd met 2 headsets :-)

Xm4 : overall de beste combinatie van geluid en ANC

JBL Under Armour Sport Wireless : Min of meer de enige headset welke behoorlijk waterdicht is (en dus geschikt voor sporten), en tevens goed geluid geeft t.b.v. afspelen van muziek.

Ik moet hierbij wel erbij zeggen dat ik een grote voorkeur heb voor "over the ear".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noekoee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:57
Rukapul schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:07:
[...]

Heb je ook ervaring met de gevoeligheid van de microfoon van de Surface Headphones 2 in en omgeving waar ook andere mensen praten? Pakt de mic die ook op naast de eigen stem of niet?

@Rick24-7 had jij deze nog gekocht / geprobeerd?
Deze ervaring heb ik. Wij werken in een soort call center achtige omgeving. Aangezien wij partner zijn van Microsoft wilden wij op deze headset standaardiseren. Echter na 4 headsets getest te hebben bleek dat de omgevingsgeluiden totaal niet weg gefilterd worden. Mensen die op 10 meter van de headset met een andere collega in gesprek zijn kunnen letterlijk gevolgd worden door de headset. Tot het zeer storende aan toe. Er is niet een fatsoenlijk gesprek te voeren als er veel omgevingsgeluiden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:26
Kleine aanvulling in mijn pc-hifi-game domein :-)

Voor het luisteren naar muziek en voor het gamen en dat ik mijn huisgenoten/deurbel kan horen heb ik een Sennheizer HD660S gekocht (had een HD598 die uit elkaar viel na jaren dagelijks gebruik),
De 660S is weer een stap beter dan deze 598 in geluidsbeeld en in definitie de pasvorm is erg goed en ook omdat het een erg lichte koptelefoon is, is het draagcomfort uitstekend.

Voor mijn dagelijkse uurtje of 2 aan Video calls en voor de aansluiting op de PS5 is er een Steelseries artic pro wireless van bijgekomen, voor deze gekozen mede omdat je een 2,4 ghz verbinding heb met de pc en gewoon tegelijkertijd via bluetooth met de telefoon echt handig. Het geluid zelf is voor muziek wel weer een stuk minder dan de HD660S maar goed het is dan ook (gaming) headset die verder prima bevalt. De maat is maar net aan voor mijn (kennelijk grote bolus) en het zitcomfort is dan ook nog maar net aan , voor een uurtje of 2 per dag is het te doen ,.
Op de pc is de HD660S aangesloten op een Cambridge Audio DacMagic Plus en de wirelss heeft zijn eigen "kastje" :-)

Nu mocht iemand wat willen weten over deze 2 koptelefoons dan hoor ik het wel !

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Noekoee schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Deze ervaring heb ik. Wij werken in een soort call center achtige omgeving. Aangezien wij partner zijn van Microsoft wilden wij op deze headset standaardiseren. Echter na 4 headsets getest te hebben bleek dat de omgevingsgeluiden totaal niet weg gefilterd worden. Mensen die op 10 meter van de headset met een andere collega in gesprek zijn kunnen letterlijk gevolgd worden door de headset. Tot het zeer storende aan toe. Er is niet een fatsoenlijk gesprek te voeren als er veel omgevingsgeluiden zijn.
Dank! Dan gaat deze ook van de lijst (en komt op de steeds langer wordende lijst afgewezen headsets).

Hebben jullie een ander model gevonden die wel voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noekoee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:57
Wij gebruiken nu de Jabra Evolve2 85. Deze filtert al het omgevingsgeluid weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 19:29
Heeft iemand hier toevallig nog een Sennheiser kabel voor de HD5xx serie in de kast liggen die hij niet gebruikt (3 meter)? Latere modellen worden volgens mij met 2 kabels geleverd. Die van mij is onlangs gesneuveld en een vervangende originele kabel is helaas moeilijk leverbaar. ;(

V&A gevraagd: Sennheiser kabel (3m) geschikt voor HD599, HD598, HD595, HD579,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:16
Kan je die kabel niet zelf maken? Stekkertjes kan je wel vinden, desnoods bij die grote Chinese aanbieder. Een 3,5mm Jack is overal wel te vinden. En een heel lichte microfoon kabel kan je ook wel met weinig moeite vinden.
Half uurtje werk en je kabel is precies op de lengte die jij het handigste vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Fairy schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:39:
[...]

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar van deze koptelefoon, kan je iets zeggen over het maximale volume? Ik heb nu in-ears van Sennheiser op bluetooth en het volume op max is simpelweg niet voldoende als je muziek wilt luisteren (dat fatsoenlijk is opgenomen). Het klinkt allemaal vrij zacht.

Ik heb deze koptelefoon op mijn wensenlijstje staan, maar ik ben met BT koptelefoons altijd een beetje huiverig hiervoor. Ik heb een mooie koptelefoonversterker, die ik het liefste gebruik, maar als je iets met ANC wilt hebben zit je vanzelf alweer vast aan wireless. Mooiste zou zijn een koptelefoon die actief te gebruiken is, maar ook passief middels een koptelefoonversterker en dus de interne hardware omzeilen. Ik weet niet of de Sony dat kan.
Excuses voor mijn late reactie.
Ik vind het geluid van de Sony echt super mooi, geen issues met de volume.
Maar dus nog steeds issues met de bluetooth en de LG 65CX haha. Balen, Bose 700 van mijn vriend heeft tot nu toe geen issues.

[ Voor 6% gewijzigd door lindseysew op 05-01-2021 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Heb gisteren een nieuwe SMSL SP200 koptelefoon versterker ontvangen. Was een upgrade van de shiit magni 3. Mijn Dan Clark Aeon flow 2 open is een planar koptelefoon met een lage impedantie en lage gevoeligheid, dus ik wist dat de shiit niet sterk genoeg was.

Dat merk ik meteen met de smsl, de bas is beter gevormd en de balans in het geluid is een stuk beter. De SMSL is een thx 888 versterker, wat dus een erg krachtige solid state versterkers zijn zonder kleur te geven aan het geluid.
sticx schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:13:
Heeft iemand hier toevallig nog een Sennheiser kabel voor de HD5xx serie in de kast liggen die hij niet gebruikt (3 meter)? Latere modellen worden volgens mij met 2 kabels geleverd. Die van mij is onlangs gesneuveld en een vervangende originele kabel is helaas moeilijk leverbaar. ;(

V&A gevraagd: Sennheiser kabel (3m) geschikt voor HD599, HD598, HD595, HD579,...
Ehhh, ik heb er misschien wel een liggen, ooit voor een HD555 gekocht. Zal eens zoeken. anders is het volgens mij wel gewoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Na een hele tijd zoeken en meerdere posts op verschillende fora hier een vraag:

Ik heb momenteel de Sennheiser PXC550s (gen1), maar ik wil iets meer geluid en ik heb geen ANC of draadloze verbinding nodig (wel mooi maar niet ten koste van geluid). Ik heb de Game One-headset en ik vind die eigenlijk veel fijner om te dragen. Het sluit minder aan/af, maar het geluid klinkt weer opener en het zweet minder. Helaas komt daar nog slechter geluid uit dan mijn CX 5.00G-oortjes, die al niet al te best klinken.

Nou heb ik de HD 600 op het oog, maar ik weet niet zo goed wat er nog meer is in die prijsrange en wat nou wel en niet de extra 50-100 euro waard is. Ik las dat de HD 6xx van MassDrop tov de HD 700 niet veel scheelt qua kwaliteit, maar die zijn gebaseerd op de 650, en de 650 is alweer 100 euro duurder (op bol.com) dan de 600.

Prijsrange 300-400 euro, ik heb een voucher voor cadeaubon.nl die ik graag wil gebruiken (dus bol.com kan wel, maar veel muziekspeciaalzaken dan weer niet).
Verder wil ik niet echt een DAC/preamp nodig hebben. Ik heb voor mijn microfoon een U-Phoria UM2 (die ik binnenkort ga vervangen voor een vergelijkbare interface) waar mijn koptelefoon op aangesloten zou worden. Ik hoef niet vanaf m'n telefoon te luisteren.

Mijn muziekstijl is heel verschillend, heel veel ambient muziek, veel klassieke muziek en de vrolijkere rockvarianten, soms (classic) rock, maar zeker geen metal oid. Ik heb liever helder geluid dan een zware bas.

Is er iemand die mij advies kan geven? Ik kom ook met de koopadviezen die ik kan vinden (hier en elders) niet veel verder dan dat ik goede ervaringen heb met Sennheiser en de HD 600 een goede keus zou zijn, maar ik vind 300 euro wel veel om zomaar even uit te geven zonder toch eerst nog even mensen met meer kennis om hulp te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ik zou zeggen lees het topic nog eens door :)

Of neem de Sennheiser HD560s. Voldoet denk ik aan al je wensen voor ~E200.

En is denk ik goed startpunt voor als je ooit nog eens verder / duurder wilt gaan op dit gebied.

https://www.bol.com/nl/p/...K-NLkw.1_4.5.ProductTitle

[ Voor 36% gewijzigd door Help!!!! op 05-01-2021 12:15 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Nutral schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:29:
Heb gisteren een nieuwe SMSL SP200 koptelefoon versterker ontvangen. Was een upgrade van de shiit magni 3.
Echt leuke versterker, die SP200. Allen dat scheef gedrukte design vind ik minder geslaagd.
Maar dat hoor je niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Laatst online: 24-08 19:29
RikHouben schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:39:
Kan je die kabel niet zelf maken? Stekkertjes kan je wel vinden, desnoods bij die grote Chinese aanbieder. Een 3,5mm Jack is overal wel te vinden. En een heel lichte microfoon kabel kan je ook wel met weinig moeite vinden.
Half uurtje werk en je kabel is precies op de lengte die jij het handigste vindt.
Zou inderdaad een alternatief zijn, heb echter zelf geen soldeerspullen. En de enige 2.5mm jack die ik kon vinden en in de koptelefoon past (met zo'n inkeping om hem vast te draaien) komt uit China met een maand levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
sticx schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Zou inderdaad een alternatief zijn, heb echter zelf geen soldeerspullen. En de enige 2.5mm jack die ik kon vinden en in de koptelefoon past (met zo'n inkeping om hem vast te draaien) komt uit China met een maand levertijd.
Ja, die custom spullen zijn soms moeilijk te vinden. Dan moet je idd wat langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb na jarenlang wikken en wegen eindelijk de knoop doorgehakt en mijn eerste headphones & DAC besteld :) Heel wat reviews gelezen alsmede dit topic en uiteindelijk de Hifiman Sundara besteld samen met de Audioengine D. De Sundaras heb ik lang over getwijfeld vs de HD660S maar het prijsverschil gecombineerd met de lovende reviews hebben mij toch overtuigd voor de Sundara te gaan. En gelukkig was deze net zowaar direct leverbaar bij Wifimedia dus gelijk tot aankoop over gegaan.

Ben heel erg benieuwd naar de geluidskwaliteit. Na jarenlang een simpel Logitech speakersetje te hebben gebruikt gaat dit vast fantastisch worden.

Zal mijn bevindingen uiteraard nog even posten.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framboos88
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-04-2023
London schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:28:
Ik heb na jarenlang wikken en wegen eindelijk de knoop doorgehakt en mijn eerste headphones & DAC besteld :) Heel wat reviews gelezen alsmede dit topic en uiteindelijk de Hifiman Sundara besteld samen met de Audioengine D. De Sundaras heb ik lang over getwijfeld vs de HD660S maar het prijsverschil gecombineerd met de lovende reviews hebben mij toch overtuigd voor de Sundara te gaan. En gelukkig was deze net zowaar direct leverbaar bij Wifimedia dus gelijk tot aankoop over gegaan.

Ben heel erg benieuwd naar de geluidskwaliteit. Na jarenlang een simpel Logitech speakersetje te hebben gebruikt gaat dit vast fantastisch worden.

Zal mijn bevindingen uiteraard nog even posten.
Ik ben heel erg benieuwd hoe je aankoop gaat bevallen! Vorige week heb ik een HD660s inclusief een Audioengine D1 besteld (ook bij Wifimedia overigens). De headphone bevalt enorm goed kwa comfort en geluid al moet ik toegeven dat ik hiervoor slechts gaming headsets gebruikte dus wellicht ben ik snel onder de indruk :+ .

De Audioengine D1 heb ik wel vervangen voor een losse DAC en headphone amp van Topping (E30+L30 stack). Gekozen voor de D1 omdat die toen op voorraad was maar bij aflevering viel het toch wat tegen wat in de doos zat voor rond de 200,- euro. De HD660s klonk weliswaar beter mét de D1 aangesloten maar ik moest alsnog het volume erg hoog zetten naar mijn smaak.

Hoor graag wat jouw bevindingen zijn aangezien jij de D1 combineert met een andere headphone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Ik ben overgestapt van de Sony WH-1000XM4 naar de XM3. M'n vriend heeft de Bose 700 en kan helaas de koptelefoon niet voor een langere tijd dragen. Drukt teveel op mijn hoofd.
Balen dat de XM4 niet goed communiceert met de LG 65 CX. Sinds de XM3 heb ik nergens last van, geen delays op de TV en bluetooth functioneert gewoon goed.
Zit niet veel verschil in qua NC en geluid. Alleen de oorkussens drukken HEEL iets meer op mijn kaak. Achja, moet er denk ik gewoon aan wennen :)

[ Voor 14% gewijzigd door lindseysew op 07-01-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framboos88 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:59:
[...]

De HD660s klonk weliswaar beter mét de D1 aangesloten maar ik moest alsnog het volume erg hoog zetten naar mijn smaak.
Ik begrijp niet wat je daar probeert te zeggen. Hoe klonkt dat dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahTerpoorten
  • Registratie: Oktober 2017
Ik heb een steelseries arctis pro + gamedac gekocht eergisteren. Ik ben hier totaal niet tevreden over omdat het geluid erg hol klinkt en de 7.1 surround niet goed lijkt te werken. Heeft iemand enig idee of de HyperX cloud orbit S het beter doet op deze aspecten? Ik kan voor de steelseries geen fix vinden dus lijkt het me verstandiger om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framboos88
  • Registratie: December 2018
Verwijderd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Ik begrijp niet wat je daar probeert te zeggen. Hoe klonkt dat dan beter?
Zacht, alsof ik watten in mijn oren had zitten. :$

Ik gebruik de HD660s ook op mijn xbox series x en daarbij sloot ik hem aan via de 3.5mm plug op de controller. Het volume moest hierbij ook (bijna) op het maximum ingesteld worden terwijl ik naar mijn idee een gehoor heb.

Nu loopt het via de L30 (mét de 9db boost aan) en kan ik alles prima horen zonder dat ik de volumeknop op de L30 ver open hoef te schuiven.

Volgens mij zeg ik nu met heel veel woorden dat de hd660s bij voorkeur een versterker nodig heeft :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Joshua Valour gaat de komende tijd wel leuke video's maken denk ik:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wel grappig dat ze over een afstand van nog geen 20 centimeter een gebalanceerde XLR verbinding kiezen, terwijl dit (theoretisch) kwalitatief minder is als een goede RCA verbinding. Voor een XLR verbinding moet het signaal 2x door een opamp heen om het gebalanceerd te maken en daarna in het volgende apparaat weer terug te brengen naar een normaal signaal. Leuk als je meer dan 10 meter moet overbruggen langs storingsbronnen.

In de praktijk merk je er waarschijnlijk niets van, maar vind het wel typisch.

Edit: Als de koptelefoon ook balanced is hoeft het overigens niet idd, maar wie heeft dat in godesnaam verzonnen :D

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 07-01-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLR doet zeker niet altijd iets nuttigs inderdaad, gelukkig geeft hij dat ook wel aan in de video. Het kan natuurlijk helpen tegen 'ground loops' (kom even niet op de NL term), maar de kans dat je daar tegenaan loopt is ook niet zo groot.
Als je DAC transparant en je versterker wat gain tekort komt, dan helpt het hoge outputvoltage via XLR misschien nog?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2021 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Balanced is vaak voor als de koptelefoon ook balanced is. Het grootste voordeel van balanced is dat er meer power geleverd kan worden. Bijvoorbeeld met de THX AAA 789/888 versterkers is het interne werk balanced (volgens mij) maar de uiteindelijke volume regeling is dat niet, waardoor hij eigenlijk niet balanced is, alleen levert hij zoveel power dat het ook eigenlijk niet nodig is.

Ik heb bijvoorbeeld als draadloze oplossing naar de fiio btr5 gekeken, maar die heeft op zijn normale input 80+80mw levert en balanced 220+220mw op 32 ohm (volgens de datasheet.). bij balanced worden er 2 amp/dac chips gebruikt die elk op 1 kanaal zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:26
Verwijderd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:05:
'ground loops' (kom even niet op de NL term)
Aardlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik toch op moeten kunnen komen... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:09
Door de vele negatieve reacties op de laatste firmware versies van de Bose 700 en de slechte pairing mogelijkheden met pc’s/laptops overweeg ik om voor de MS Surface 2 headphones te gaan.

Of heeft iemand hier wel (recente) positieve ervaringen met de recente FW versie vd Bose en de koppeling met een pc (voor Zoom/Teams)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 21:16
Verwijderd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:05:
XLR doet zeker niet altijd iets nuttigs inderdaad, gelukkig geeft hij dat ook wel aan in de video. Het kan natuurlijk helpen tegen 'ground loops' (kom even niet op de NL term), maar de kans dat je daar tegenaan loopt is ook niet zo groot.
Als je DAC transparant en je versterker wat gain tekort komt, dan helpt het hoge outputvoltage via XLR misschien nog?
Ik gebruikte de THX AAA 789/888 met een Topping D50 DAC aan de pc (met RCA tussen versterker en DAC) en had last van ground loops: zo hoorde ik bv hoge elektronische piepjes/kraakjes als ik scrollde en als de monitor veel wit moest weergeven. Daarnaast als het stil was steeds ook die geluidjes op de achtergrond vanwege o.a. HDD activiteit.
De D50 heb ik vervangen door een Soncoz LA-QXD1 en via XLR met de THX verbonden.
(De Soncoz is volgens Audiosciencereview een van de meest voordelige balanced DAC's met hele nette performance.)
Probleem opgelost.
Muziek klinkt uiteraard verder precies hetzelfde. Maar de stiltes zijn nu heerlijk :P

Nu bedacht ik achteraf dat de D50 zijn voeding net als de audio ook uit USB haalde via de pc (hij gebruikte dus 2 USB poorten). Wat ik nog had kunnen proberen is die voedingskabel op een telefoonoplader aansluiten, dat had misschien ook gewerkt.
De Soncoz DAC heeft nl ook zijn eigen voeding en is aangesloten op het net, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom heb ik voor de SDAC balanced gekozen. Data en voeding via één USB-kabel, XLR uitgangen en audiotechnisch prima transparant voor een redelijke zachte prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb een topping E30, en op mijn vorige pc zt een speciale audio poort, wat een poort was met zijn eigen voltage regulator van 12v naar 5v. Dat loste alle ruis op die van de microfoon of audio kwam (interface).
Op deze pc had ik eerst de E30 aangesloten op mijn usb hub met data en power, maar daar kwam wat ruis mee, vervolgens de data op de usb hub gehouden en de power van de computer, en het probleem was opgelost. Ook als de pc uit staat en ik op mijn werklaptop zit (5v blijft er op staan van de pc en is denk ik dan vrij stabiel)
Ter referentie, mijn moederbord is de aorus x570 elite.

Bij bepaalde (sommige duurdere) dacs hebben ze een eigen power supply met uitgebreide filtering voordat het gebruikt word.

PC en koptelefoon versterker zitten wel allebei op hetzelfde geaarde verdeeldoos op een geaard stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Leap of faith gedaan :o :

Gold Planar GL2000 Flagship Planar Magnetic Headphone Full Frequency (Silver, Dual Magnetic Circuit)

Mijn eerste planar, komt over paar weken binnen als het goed is. Erg benieuwd :X :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

onnaj schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:06:
Wilde eigenlijk persé ANC koptelefoons, maar ik kan schijnbaar niet (goed) tegen ANC :-(

Heb de Sony WH-1000XM3, Sennheiser PXC 550-ii en Bose QC35-II geprobeerd, maar allemaal daarna veel druk in het oor en me heel wazig voelen :-(
Geef het even de tijd. Ik moest er in het begin ook aan wennen, had zelfs het gevoel dat ik er soms misselijk van werd, maar ik heb nu bijna 3 jaar een PXC550 intensief in gebruik en heb nooit meer ergens last van gekregen. Heerlijk, die rust :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Exirion schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:42:
[...]

Geef het even de tijd. Ik moest er in het begin ook aan wennen, had zelfs het gevoel dat ik er soms misselijk van werd, maar ik heb nu bijna 3 jaar een PXC550 intensief in gebruik en heb nooit meer ergens last van gekregen. Heerlijk, die rust :)
Ik heb het idee dat ik teveel druk in mijn hoofd krijg van alle over ear koptelefoons. Heb nu een B&O Beoplay H4 2nd gen zonder ANC, met overigens een fantastisch mooi geluid, maar ook met die koptelefoon voel ik me naderhand raar en lijk meer last van mijn holtes te hebben.

Anders ga ik eens meer in-ear proberen, hoewel deze natuurlijk niet kunnen tippen aan het geluid van on of over ear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

onnaj schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:00:
Ik heb het idee dat ik teveel druk in mijn hoofd krijg van alle over ear koptelefoons. Heb nu een B&O Beoplay H4 2nd gen zonder ANC, met overigens een fantastisch mooi geluid, maar ook met die koptelefoon voel ik me naderhand raar en lijk meer last van mijn holtes te hebben.

Anders ga ik eens meer in-ear proberen, hoewel deze natuurlijk niet kunnen tippen aan het geluid van on of over ear
Misschien ben je gewoon wat claustrofobisch :P Ik zou jezelf de tijd gunnen om er aan te wennen. Als je eenmaal gewend bent aan een over-ear, liefst met ANC, dan wil je niks anders meer. In de tijd dat ik nog op kantoor werkte was het voor mij onmisbaar om te kunnen functioneren in een kantoortuin.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:20:

Gold Planar GL2000 Flagship Planar Magnetic Headphone Full Frequency (Silver, Dual Magnetic Circuit)

Mijn eerste planar, komt over paar weken binnen als het goed is. Erg benieuwd :X :P
Waarom deze, en bijvoorbeeld niet een Hifiman Sundara?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Exirion schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:05:
[...]

Misschien ben je gewoon wat claustrofobisch :P Ik zou jezelf de tijd gunnen om er aan te wennen. Als je eenmaal gewend bent aan een over-ear, liefst met ANC, dan wil je niks anders meer. In de tijd dat ik nog op kantoor werkte was het voor mij onmisbaar om te kunnen functioneren in een kantoortuin.
Nee want ik de vind de rust van ANC heerlijk, dat is het echt niet 😁 Eindelijk de vrouw die ik gewoon bijna niet meer hoorde praten 🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Verwijderd

(Beyond) Rave review van Zeos. Vandaar ook leap of faith :P

Zit al tijd te dubben over een volgende koptelefoon en wist wel dat dit een serieuze planar zou worden en op papier een flinke step-up zou moeten zijn. Dan komt bij mij vooral een Audeze LCD-X of wellicht een Hifiman Arya in beeld of maar laatste tijd zat ik ook zelfs vrij serieus te overwegen om een Abyss Diana v2 te gaan beluisteren en daarna voor lange tijd klaar te zijn. :X

Dit is een onbekend merk maar relatief betaalbaar en zou bovengenoemde koptelefoons/klasse (behalve misschien de Abyss) moeten kunnen matchen of overtreffen en een Sundara al helemaal. Build quality, comfort en looks zien er ook ok uit.

Met zo weinig reviews en zonder zelf te beluisteren is het zeker een gokje maar dat durf ik wel aan omdat het bedrag nog redelijk overzichtelijk is. Van de dual magnetic (crappy website) die ik besteld heb werkt de amazon link al niet meer dus ben bang dat er een Zeos effect is en deze nog heel lang in backorder gaat staan.

Hopelijk krijg ik hem op tijd binnen en gaan ze niet skimpen op kwaliteit om maar te kunnen leveren. :P

Ik laat tzt uiteraard weten hoe het mij bevalt tov mijn HD660s en DT1990pro. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 08-01-2021 20:02 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Deze audioleek heeft vandaag de Hifiman Sundara & Audioengine D1 binnen gekregen. Gelijk druk aan het testen en eerste indrukken zijn natuurlijk WOW! Dat ik dit niet eerder heb aangeschaft.

Vind met name de verschillen tussen mét DAC/Amp en zonder DAC/Amp opvallend. Heb de Sundara getest op m'n iPad zonder DAC en dat is echt flink minder krachtig dan met DAC op m'n PC (logisch maar toch..)

De fanatiekeling in mij wil nu ook alles weten over audio dus ik heb flink wat studie voor de kiezen denk ik. Tijdens de meeste video's van Joshua Velour heb ik eigenlijk voornamelijk vraagtekens in m'n ogen :P

Anyway, fijn om bij deze club te mogen aansluiten. Mijn portemonnee zal het op de lange termijn mogelijk minder fijn vinden :+ Maar vooralsnog zal ik zeker gaan genieten van deze combi.

[ Voor 3% gewijzigd door London op 08-01-2021 19:50 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Help!!!! A de hype lord van de audiofiele wereld. Hij is af en toe zo incoherent dat het komisch is.
Ik ben benieuwd hoe ze je bevallen dan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ja, maar kan wel met hem lachen :) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sax1O6OHlQNTjONT-ssA3JxVZ5E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3sIWgHZW3eL1QIIZICe7Y2yV.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk lach ik ook nog als ik ze binnen heb :P

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 08-01-2021 20:48 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:13
Help!!!! schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:20:

Je hebt wel de single magnetic circuit aangeschaft, terwijl hij het over de double heeft.

Edit: Double > Single volgens deze dude

Begint nu toch wel interessant te worden, bedankt voor de tip :)

[ Voor 12% gewijzigd door d0nny41 op 09-01-2021 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@d0nny41

Dat lijkt gelukkig maar zo. Vandaar dat ik een post later schreef:
"Van de dual magnetic (crappy website) die ik besteld heb werkt de amazon link al niet meer dus ben bang dat er een Zeos effect is en deze nog heel lang in backorder gaat staan."

Toen ik de amazon link plaatste (en daar al besteld had) werkte deze nog wel. Hij verwees naar dezelfde pagina waarop je kon kiezen tussen beide varianten. Nu kun je dus helaas niet meer kiezen en alleen de single bestellen.

> Link werkt nu trouwens wel weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 09-01-2021 11:49 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Van de week de Soundcore Life Q30 binnen gekregen via Aliexpress.

https://us.soundcore.com/products/lifeq30

Wat een geweldige headphone.Een heerlijk geluid, mooi laag, maar ook weer heel helder.
Ik hoor bij heel veel songs weer veel meer detail.
De laatste jaren al veel headphones gehad, van goedkoop tot high end, maar deze is de winnaar tot nu toe.

40 uur op 1 oplaadbeurt en kost iets van 60 euro in hun store op Aliexpress.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:46
Zaterdagmiddag naar een HIFIMAN ANANDA-BT kunnen luisteren. Wát een geluid. Volgens Joshua Valour en velen werelds beste draadloze hoofdtelefoon. En dat is te beamen. Heel bijzondere ervaring.

Nou is het niet te vergelijken natuurlijk, maar mijn PXC 550 van Sennheiser klonk ineens als oordopjes van de action. :P

Na een nachtje erover te hebben geslapen besloten hem te kopen i.c.m rooms houder. Exact deze setup dus:

Afbeeldingslocatie: https://www.klauseulenbach.de/wp-content/uploads/blog_20200215_003-768x403.jpg

Kan niet wachten tot hij binnen is. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Inverted_World op 11-01-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audiosciencereview is de laatste tijd hoofdtelefoons aan het doormeten en EQ'en. Los van de specifieke voorkeuren van de reviewer, zijn de uitkomsten hier en daar best wel schokkend. De Focal Clear komt er niet zo best uit bijvoorbeeld. Daarbij heb ik zelf ook ontdekt dat deze snel hard clipped in de bas, wat wel een domper is. Al vind ik 'm verder nog steeds heerlijk klinken. :P

Nu ben ik dus weer wat aan het wisselen met koptelefoons, en merk ik dat al mijn open modellen flink achterblijven bij de Meze '99 Noir in de basweergave. Waarbij dan weer geen idee heb wat er wel of niet accuraat is. Maar goed, verandering van spijs doet luisteren. :D

Een leuk nummer om basweergave te testen is trouwens:

Goed zoeken naar de laagste tonen die je kunt vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Inverted_World schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:55:
Zaterdagmiddag naar een HIFIMAN ANANDA-BT kunnen luisteren. Wát een geluid. Volgens Joshua Valour en velen werelds beste draadloze hoofdtelefoon. En dat is te beamen. Heel bijzondere ervaring.

Nou is het niet te vergelijken natuurlijk, maar mijn PXC 550 van Sennheiser klonk ineens als oordopjes van de action. :P

Na een nachtje erover te hebben geslapen besloten hem te kopen i.c.m rooms houder. Exact deze setup dus:

[Afbeelding]

Mooi speelgoed :9

Ik heb de Topping E30 & L30 besteld ter vervanging van mijn Audioengine D1. Vind het toch wat fijner om dac & amp gescheiden te hebben en denk dat ik meer uit deze 2 apparaten kan halen in de toekomst dan de D1.

Overigens gister ook werk gemaakt van een equalizer om m'n Sundara iets meer all-round te maken.

https://www.reddit.com/r/...tings_for_700_headphones/ fantastisch topic dit _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ranking die via die link te vinden is wijkt bij heel veel hoofdtelefoons behoorlijk af van de hoofdtelefoons die door YouTube-reviewers hoog worden aangeschreven. Dat is wel een interessant gegeven.
Ik ben ondertussen met EqualizerAPO + Peace bezig om profielen in te laden. De EQ's geven tot nu toe wel een geluid dat me kan bekoren. :D

\\Edit:
Deze track heeft me trouwens geleerd dat de Meze '99 Noir (en in mindere mate de Audeze LCD-2C) niet overweg kunnen met hoge S-tonen. Zelden heb ik zo snel een nummer gestopt vanwege bijna fysieke pijn... De Focal Clear, Sennheiser HD 6XX en Drop Panda zijn daarin merkbaar prettiger.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2021 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:32
iRob schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:41:
Door de vele negatieve reacties op de laatste firmware versies van de Bose 700 en de slechte pairing mogelijkheden met pc’s/laptops overweeg ik om voor de MS Surface 2 headphones te gaan.

Of heeft iemand hier wel (recente) positieve ervaringen met de recente FW versie vd Bose en de koppeling met een pc (voor Zoom/Teams)?
Volgens mij is hier de Bose 700 UC de oplossing:

https://www.bose.nl/nl_nl...es_700_conferencing_black

Ik vind zelf 450 euro wel te duur en wacht tot ze bij normale aanbieders beschikbaar komen...ik vermoed dat ze eerst van oude voorraad 700 af willen voordat dit gebeurd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Inverted_World schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:55:

[Afbeelding]

Prachtig!

Dit topic intrigeert me als muziekliefhebber enorm. Ik luister momenteel veel muziek met de Sony WH-1000XM4. Ik merk echter dat ik de noise-cancelling functionaliteit van de XM4 vaak niet meer gebruik. De druk op mijn oren is niet prettig en eigenlijk heb ik het niet nodig.

Even niet kijkend naar de prijs, zou ik wanneer ik via Spotify muziek luister verschil merken tussen de XM4 en de Hifiman Ananda BT?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 21:16
Eiríkr schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Prachtig!

Dit topic intrigeert me als muziekliefhebber enorm. Ik luister momenteel veel muziek met de Sony WH-1000XM4. Ik merk echter dat ik de noise-cancelling functionaliteit van de XM4 vaak niet meer gebruik. De druk op mijn oren is niet prettig en eigenlijk heb ik het niet nodig.

Even niet kijkend naar de prijs, zou ik wanneer ik via Spotify muziek luister verschil merken tussen de XM4 en de Hifiman Ananda BT?
Absoluut. Ik denk dat je het verschil het beste kunt omschrijven als een sluier dat wordt weggehaald: je kunt o.a. individuele intrumenten/partijen beter onderscheiden.
Zelf ben ik van mening dat als je het verschil nooit gehoord hebt je ook niets mist: je kunt nog steeds kippenvel krijgen, redelijk onafhankelijk van geluidskwaliteit. Maar als je 1x gehoord hebt hoe het ook kan dan wordt dat al snel een doel, alsof je niet zonder zou kunnen.
Of je er dan ook meer van geniet is per persoon verschillend. Mijn vrouw bv maalt er niet om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
[...]

Prachtig!

Mijn eerste respons is JA! Absoluut. Het is een compleet andere koptelefoon.
Er zit een groot verschil in sound signature. Kort samengevat heeft de sony veel meer lage tonen dan de Ananda. Zoals hier te zien:
https://www.rtings.com/headphones/1-4/graph#16490/3992/4742

Of je verschil in kwaliteit hoort is afhankelijk van je eigen oren (bijvoorbeeld door je leeftijd).
De Anada is open en isoleert geen enkel geluid. Dus ook niet passief, wat de sony wel doet. De koptelefoon is dus ongeschikt voor buiten, of rumoerige omgevingen.
Als je de Sony dus een prettig geluid vind hebben, dan is de Ananda dus eigenlijk geen goed alternatief.

Nu heb ik zelf weinig ervaring met Bluetooth koptelefoons, maar ik heb wel de Audeze Mobius. Daarvan kan ik zeggen dat deze een zeer goed geluid heeft, ook als je geen gebruikt maakt van de game eigenschappen.
Hij heeft als mogelijke extra geluidsprofiel een 'warm' preset waardoor je extra laag kan toevoegen als het gewenst is.
Hij heeft default een zeer neutrale respons. Dus ook minder dan de sony. Door zijn planar drivers gaat hij echter wel erg laag door en 'voel' je de bass wel aardig zonder dat deze te hard of vermoeiend is.
Vergelijk met de sony:
https://www.rtings.com/headphones/1-4/graph#16490/3992/689

Vergelijk met de ananda BT:
https://www.rtings.com/headphones/1-4/graph#4742/3992/689

De links die ik stuur zijn moeilijk te interpreteren door het slechte kleurenpalet. Zorg dat je mouse-over gebruikt zodat je weet welke koptelefoon bij welk lijntje hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
_Dekker schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Absoluut. Ik denk dat je het verschil het beste kunt omschrijven als een sluier dat wordt weggehaald: je kunt o.a. individuele intrumenten/partijen beter onderscheiden.
Zelf ben ik van mening dat als je het verschil nooit gehoord hebt je ook niets mist: je kunt nog steeds kippenvel krijgen, redelijk onafhankelijk van geluidskwaliteit. Maar als je 1x gehoord hebt hoe het ook kan dan wordt dat al snel een doel, alsof je niet zonder zou kunnen.
Of je er dan ook meer van geniet is per persoon verschillend. Mijn vrouw bv maalt er niet om.
Heilige Kaas schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Mijn eerste respons is JA! Absoluut. Het is een compleet andere koptelefoon.
Er zit een groot verschil in sound signature. Kort samengevat heeft de sony veel meer lage tonen dan de Ananda. Zoals hier te zien:
https://www.rtings.com/headphones/1-4/graph#16490/3992/4742

Of je verschil in kwaliteit hoort is afhankelijk van je eigen oren (bijvoorbeeld door je leeftijd).
De Anada is open en isoleert geen enkel geluid. Dus ook niet passief, wat de sony wel doet. De koptelefoon is dus ongeschikt voor buiten, of rumoerige omgevingen.
Als je de Sony dus een prettig geluid vind hebben, dan is de Ananda dus eigenlijk geen goed alternatief.

Nu heb ik zelf weinig ervaring met Bluetooth koptelefoons, maar ik heb wel de Audeze Mobius. Daarvan kan ik zeggen dat deze een zeer goed geluid heeft, ook als je geen gebruikt maakt van de game eigenschappen.
Hij heeft als mogelijke extra geluidsprofiel een 'warm' preset waardoor je extra laag kan toevoegen als het gewenst is.
Hij heeft default een zeer neutrale respons. Dus ook minder dan de sony. Door zijn planar drivers gaat hij echter wel erg laag door en 'voel' je de bass wel aardig zonder dat deze te hard of vermoeiend is.
Vergelijk met de sony:
https://www.rtings.com/headphones/1-4/graph#16490/3992/689

Vergelijk met de ananda BT:
https://www.rtings.com/headphones/1-4/graph#4742/3992/689

De links die ik stuur zijn moeilijk te interpreteren door het slechte kleurenpalet. Zorg dat je mouse-over gebruikt zodat je weet welke koptelefoon bij welk lijntje hoort.
Verdomme jongens. Ik ga me toch even verdiepen dan. Nu al spijt hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:09
bdw80 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:59:
[...]

Volgens mij is hier de Bose 700 UC de oplossing:

https://www.bose.nl/nl_nl...es_700_conferencing_black

Ik vind zelf 450 euro wel te duur en wacht tot ze bij normale aanbieders beschikbaar komen...ik vermoed dat ze eerst van oude voorraad 700 af willen voordat dit gebeurd helaas.
Die had ik ook gezien inderdaad. Blijkbaar is dit de reguliere 700 NC gecombineerd met de Bose USB Link Bluetooth (50 euro) en een aangepaste firmware versie. Alleen heb ik geen idee of die aanpaste firmware van de UC ook op de NC gezet kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Heilige Kaas Die frequency response grafieken zijn averaged en compensated, dus ontleen er niet te veel waarde aan. De daadwerkelijke grafieken zijn waarschijnlijk veel heftiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:46
[...]

Prachtig!

Absoluut ja. Het is geen vergelijken en in een totaal andere categorie ook via Spotify. Al heb ik er een proefabbonement Tidal naast lopen nu. De XM4 is meer te vergelijken met de Bose en Sennheiser die ik al heb. Zoals hier werd omschreven, alsof je een doffe sluier van het geluid af trekt.

Plus de soundstage is waanzinnig, je kunt voor je gevoel aanwijzen waar instrumenten staan. In die zin: Luisteren, niet kijken naar grafieken, dat zegt eigenlijk maar weinig, daar komt de soundstage, respons, comfort, etc niet in terug.

Simpelweg een keertje luisteren doet wonderen, maar is ook risicovol voor je portomonnee. Een keer langs Ears Unlimited gaan is de moeite waard. Daar heb ik hem gekocht, echt een toffe ervaring, aangezien ik ook zoiets nog niet eerder had gehoord.

Wat wel klopt is; wat niet weet, wat niet deert haha. Toen ik thuis kwam en mijn PXC550 weer opzette was dat op elk vlak zoveel minder dat ik de volgende dag de bestelling heb geplaatst :P

Maar vergeet ook niet, er zitten een paar nadelen aan: Een open hoofdtelefoon betekend dat je er ook goed je omgeving er doorheen hoort. Echt voor thuis bedoelt dus. Ook kun je hem niet compact opvouwen. Simpelweg een andere doelgroep, maar wel iets om rekening mee te houden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Inverted_World op 12-01-2021 12:55 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik denk dat mijn oudste aanwinst hier wellicht nog wel gewaardeerd wordt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UGQsA3gJYv88yeFg7NtJy7CjSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLvazgI6cdDLNUOjyJF4eZrd.jpg?f=fotoalbum_large

Puur voor de show natuurlijk, hij werkt maar klinkt nergens naar. Een stokoud Pioneer koptelefoontje. Reden dat ik hem nu heb is wel triest: een erfenis. Afijn, prachtig apparaat en een mooie herinnering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Toch mooi plaatje icm die houten standaard!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Prachtig!

Luister je op Android? Dan zou ik eerst eens Wavelet proberen in combinatie met je Sony. Ik heb een XM3 en standaard heeft dat ding bijvoorbeeld veel te veel bass. Wavelet trekt dat recht (op basis van metingen die gedaan zijn van de koptelefoon) en zorgt ervoor dat het écht een flink stuk beter klinkt. Zelf heb ik de bass nog een kleine boost gegeven, maar zelfs met die boost is het nog meer dan 3dB minder bass dan zonder equalizer.

Overigens is rechttrekken de verkeerde term, een koptelefoon moet juist geen vlakke response hebben.
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:42:
Audiosciencereview
Een leuk nummer om basweergave te testen is trouwens:
[YouTube: Big Boi - Kill Jill ft. Killer Mike, Jeezy (Official Music Video)]
Goed zoeken naar de laagste tonen die je kunt vinden.
Echt laag gaat dat niet, je kan beter naar goede kerkorgelopnames zoeken of Tchaikovsky's 1812 Overture met de echte kanonnen. Vooral dat laatste is leuk op een paar echt goede luidsprekers, maar ik ben altijd angstig om het volume omhoog te draaien. Gaan genoeg verhalen rond van woofers die het niet trokken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2021 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:43:
[...]

Luister je op Android? Dan zou ik eerst eens Wavelet proberen in combinatie met je Sony. Ik heb een XM3 en standaard heeft dat ding bijvoorbeeld veel te veel bass. Wavelet trekt dat recht (op basis van metingen die gedaan zijn van de koptelefoon) en zorgt ervoor dat het écht een flink stuk beter klinkt. Zelf heb ik de bass nog een kleine boost gegeven, maar zelfs met die boost is het nog meer dan 3dB minder bass dan zonder equalizer.

Overigens is rechttrekken de verkeerde term, een koptelefoon moet juist geen vlakke response hebben.
Nee, voornamelijk iOS en macOS. Soms Windows.

Ik zal eens kijken naar vergelijkbare oplossingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Nee, voornamelijk iOS en macOS. Soms Windows.

Ik zal eens kijken naar vergelijkbare oplossingen.
Alle data komt hier vandaan:
https://github.com/jaakkopasanen/AutoEq

Staan ook oplossingen bij per platform, alleen is volgens mij iOS wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd Heb je daar een goede link van? De Tchaikovsky's 1812 Overture die ik op Spotify tegenkwam had hier duidelijk minder bas dat de track die ik linkte, tenzij het zo laag gaat dat mijn gehoor dat gewoon niet op pikt natuurlijk. :P

Ik kwam via ASR nog wel op, vanaf 2:48:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:51:
@Verwijderd Heb je daar een goede link van? De Tchaikovsky's 1812 Overture die ik op Spotify tegenkwam had hier duidelijk minder bas dat de track die ik linkte, tenzij het zo laag gaat dat mijn gehoor dat gewoon niet op pikt natuurlijk. :P

Ik kwam via ASR nog wel op, vanaf 2:48:
[YouTube: Un espejo en el cielo (From "Kamandú, un espejo en el cielo")]

14:40, maar op Youtube klinkt het bagger. Je moet i.i.g. de Telarc versie hebben. Volgens mij hebben ze in deze variant de kanonnen apart opgenomen en dan erin gemixed.

De beschrijving van een orkest voor 1812 Overture is het beste:
Brass band: "Open" instrumentation consisting of "any extra brass instruments" available. In some indoor performances, the part may be played on an organ. Military or marching bands also play this part. Note: the brass band or its substitute is meant to play during the finale only.
Woodwinds: 1 piccolo, 2 flutes, 2 oboes, 1 cor anglais, 2 clarinets in B♭ and 2 bassoons
Brass: 4 horns in F, 2 cornets in B♭, 2 trumpets in E♭, 3 trombones (2 tenor, 1 bass) and 1 tuba
Percussion: timpani, orchestral bass drum, snare drum, cymbals, tambourine, triangle, carillon
Strings: violins I & II, violas, cellos and double basses.
Artillery: one battery of cannon, or even ceremonial field artillery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:14
Ik heb de PX7 geretourneerd. Vergeleken met mijn oude P7 Wireless was dat echt een achteruitgang. Ik ben op zoek naar een koptelefoon die in ieder geval de P7 kan overtreffen. Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senolc
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-01-2021
Kan iemand mij helpen met het vinden van de juiste noise cancelling headphones voor home office gebruik? Ik zat in eerste instantie te denken aan de Sony WH-1000xm4, maar het blijkt dat de microfoon hiervan absoluut niet geschikt is voor calls (met name skype, teams, zoom e.d. apps blijken niet goed te werken).

Wat ik belangrijk vind in een headphone is dat het geluid goed is, het fijn zit en met name dat de noise cancelling goed werkt. Ik heb een drukke gezin en ik merk dat ik steeds meer afgeleid raak door allerlei geluiden. Ook merk ik dat de tegenpartij gedurende de meetings veel meekrijgt van het geluid bij mij thuis. Als er een noise cancelling headphone is die zowel voor mij als voor de tegenpartij de background noise kan filteren is dat voor mij ideaal.
Jullie hulp wordt enorm gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier nog steeds erg in twijfel over een headphone dac en eventueel amp.

Het liefste heb ik een combinatie, maar een stack mag ook. Een must voor mij is een 6.35mm jack uitgang, en dat is nogal een pijnpunt. Ik heb nu de fiio K5 pro op het oog of eventueel de iFi Zen DAC die ik dan als nodig zou kunnen uitbreiden met een amp. Heb wel gemerkt dat het moeilijk is om beiden in NL aan te schaffen. De koptelefoons die ik ermee zal gebruiken (B&W P9, Grado RS2 en 225e) hebben niet extreem veel power nodig dus een DAC alleen is eigenlijk ook prima. Qua kosten blijf ik het liefst onder de 200, maar uitschieters voor echt goede apparatuur is geen probleem.

Ik heb al eens eerder gevraagd in dit topic en toen werd mij een Schiit stack aangeraden of een Topping dx3 pro. Die tweede valt voor me af wegens gebrek aan een 6.35mm uitgang. Schiit stack vind ik nog steeds wel Interessant, maar is het niet een beetje overkill?

Nou de keuze is toch gevallen op de Fiio, die kon ik nog uit de Duitse Amazon halen voor een prima prijs :').

[ Voor 6% gewijzigd door Thomas op 13-01-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 22:18
Met een groot speelveld achter de deur, Een lastige markt om te verhuizen en 2 blije parkieten in gedachten zoek ik een oplossing om samen met mijn vriendin een film te kunnen kijken zonder storende geluiden en het volume op 50 te moeten zetten.

Nu blijkt dat er op onze LG CX maximaal 1 bluetooth headset kan aangesloten worden (serieus LG? |:( ) en ik zat mij al gelijk te ergeren aan geluid dat niet gelijk liep aan het beeld. Ook het geluid zelf viel mij lichtelijk tegen

Iemand ervaring met deze situatie? Ben nu bijna zover dat ik een headphone amp met meerdere uitgangen naast de bank ga zetten met een aux kabel achter de plinten, maar wireless geeft wat meer bewegingsvrijheid natuurlijk.

Zie alleen bij zoveel transmitters gezeur met de 2e headset. Dat die steeds verbinding verliest.

En als ik die kan vinden heeft iemand dan een goede tip voor een degelijke "TV" headphone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Beakzz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:06:
Met een groot speelveld achter de deur, Een lastige markt om te verhuizen en 2 blije parkieten in gedachten zoek ik een oplossing om samen met mijn vriendin een film te kunnen kijken zonder storende geluiden en het volume op 50 te moeten zetten.

Nu blijkt dat er op onze LG CX maximaal 1 bluetooth headset kan aangesloten worden (serieus LG? |:( ) en ik zat mij al gelijk te ergeren aan geluid dat niet gelijk liep aan het beeld. Ook het geluid zelf viel mij lichtelijk tegen

Iemand ervaring met deze situatie? Ben nu bijna zover dat ik een headphone amp met meerdere uitgangen naast de bank ga zetten met een aux kabel achter de plinten, maar wireless geeft wat meer bewegingsvrijheid natuurlijk.

Zie alleen bij zoveel transmitters gezeur met de 2e headset. Dat die steeds verbinding verliest.

En als ik die kan vinden heeft iemand dan een goede tip voor een degelijke "TV" headphone?
Https://en-de.sennheiser.com/wireless-tv-headphones

Deze zijn draadloos maar niet met BT, hebben een eigen 'netwerk' zonder lag. Ik heb wel eens iets uit deze serie op gehad en dat werkte echt prima! Wel prijzig, maar wellicht zijn er goedkopere opties. Denk overigens dat je, als je er twee wil gebruiken, ook een amp met twee uitgangen nodig zal hebben om de boel aan te sluiten.

W.b.t. Bluetooth: zit er geen optie op de TV om het beeld met lag weer te geven? Heb oprecht geen idee of dit kan maar ergens zou het me niks verbazen dat dit soort slimmigheden bestaan om je geluid/beeld in sync te laten lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 13-01-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Thomas schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Https://en-de.sennheiser.com/wireless-tv-headphones

Deze zijn draadloos maar niet met BT, hebben een eigen 'netwerk' zonder lag. Ik heb wel eens iets uit deze serie op gehad en dat werkte echt prima! Wel prijzig, maar wellicht zijn er goedkopere opties. Denk overigens dat je, als je er twee wil gebruiken, ook een amp met twee uitgangen nodig zal hebben om de boel aan te sluiten.

W.b.t. Bluetooth: zit er geen optie op de TV om het beeld met lag weer te geven? Heb oprecht geen idee of dit kan maar ergens zou het me niks verbazen dat dit soort slimmigheden bestaan om je geluid/beeld in sync te laten lopen.
Ja thanks die had ik ook gezien. De RS120 was zelfs wat ik eerst wilde kopen, maar zag de reviews op Tweakers en was er al weer klaar mee. De hogere modellen vind ik er echt veel te massief uit zien en zien er uit als vrij warm op de oren koptelefoons.

Vertragen kan natuurlijk wel, maar gezien ik er ook weleens op game geen echte optie.

Daarnaast heb ik ook een erg fijne collectie aan bedrade koptelefoons dus heb moeite om €150+ (x2) uit te geven aann mindere kwaliteit. Misschien moet ik maar gewoon bedraad accepteren en even de pauze knop in rammen als ik wat te eten of drinken wil pakken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Beakzz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Ja thanks die had ik ook gezien. De RS120 was zelfs wat ik eerst wilde kopen, maar zag de reviews op Tweakers en was er al weer klaar mee. De hogere modellen vind ik er echt veel te massief uit zien en zien er uit als vrij warm op de oren koptelefoons.

Vertragen kan natuurlijk wel, maar gezien ik er ook weleens op game geen echte optie.

Daarnaast heb ik ook een erg fijne collectie aan bedrade koptelefoons dus heb moeite om €150+ (x2) uit te geven aann mindere kwaliteit. Misschien moet ik maar gewoon bedraad accepteren en even de pauze knop in rammen als ik wat te eten of drinken wil pakken :o
Bedraad lijkt me dan inderdaad een goede optie! Qua gaming sluit ik altijd mijn koptelefoon gewoon op de controller aan trouwens, dat kan in ieder geval bij de Xbox (PS volgens mij ook) zonder noemenswaardige lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

turkeyhakan schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:19:
Ik heb de PX7 geretourneerd. Vergeleken met mijn oude P7 Wireless was dat echt een achteruitgang. Ik ben op zoek naar een koptelefoon die in ieder geval de P7 kan overtreffen. Hebben jullie tips?
Ik heb ook een tijdje getwijfeld om de PX7 te halen, maar toen ik die hoorde bij een collega was ik niet direct onder de indruk. Het was wel een te kort vergelijk voor een goed oordeel, slechts 10 minuten. Mijn bedrade P7 had ik er ook bij, dus ik kon wel wisselen (op dezelfde bron) om het verschil te horen. Buiten dat moet je altijd wennen aan geluid, maar door die sessie heb ik het bij de P7 gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Thomas schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:51:
[...]

Bedraad lijkt me dan inderdaad een goede optie! Qua gaming sluit ik altijd mijn koptelefoon gewoon op de controller aan trouwens, dat kan in ieder geval bij de Xbox (PS volgens mij ook) zonder noemenswaardige lag.
Ja doe ik nu ook bij de Xbox met een SHP9500. Heb nog geen lag opgemerkt inderdaad. Wil alleen niet teveel headsets hebben rondslingeren in de woonkamer dus als het wireless zou worden moest het voor alles zijn. In ieder geval bedankt met helpen om tot deze conclusie te komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
senolc schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:27:
Kan iemand mij helpen met het vinden van de juiste noise cancelling headphones voor home office gebruik? Ik zat in eerste instantie te denken aan de Sony WH-1000xm4, maar het blijkt dat de microfoon hiervan absoluut niet geschikt is voor calls (met name skype, teams, zoom e.d. apps blijken niet goed te werken).

Wat ik belangrijk vind in een headphone is dat het geluid goed is, het fijn zit en met name dat de noise cancelling goed werkt. Ik heb een drukke gezin en ik merk dat ik steeds meer afgeleid raak door allerlei geluiden. Ook merk ik dat de tegenpartij gedurende de meetings veel meekrijgt van het geluid bij mij thuis. Als er een noise cancelling headphone is die zowel voor mij als voor de tegenpartij de background noise kan filteren is dat voor mij ideaal.
Jullie hulp wordt enorm gewaardeerd!
Jouw requirements komen overeen met de mijne: noise cancellation, microfoon die alleen de eigen stem oppikt.

Jabra Elite 85h voldoet.
Jabra Evolve2 85 is in bestelling, maar zou moeten voldoen, zie hieronder.
Bose 700 NC voldoet waarschijnlijk (maar gaf bij ons problemen met krakend geluid, mogelijk BT gerelateerd).

Sony WH1000XM2 (etc), Sennheiser PXC 550 II, Microsoft Surface Headphones 2 falen allen op de slechte of veel te gevoelige microfoon.

Zie ook Rukapul in "Het grote Headphones topic" en Noekoee in "Het grote Headphones topic" en Noekoee in "Het grote Headphones topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:14
Tom schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:01:
[...]

Ik heb ook een tijdje getwijfeld om de PX7 te halen, maar toen ik die hoorde bij een collega was ik niet direct onder de indruk. Het was wel een te kort vergelijk voor een goed oordeel, slechts 10 minuten. Mijn bedrade P7 had ik er ook bij, dus ik kon wel wisselen (op dezelfde bron) om het verschil te horen. Buiten dat moet je altijd wennen aan geluid, maar door die sessie heb ik het bij de P7 gelaten.
Helaas kan ik de P7 Wireless nergens (nieuw) meer verkrijgen..

Edit: toch nog één nieuwe kunnen bestellen... afwachten maar.

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 13-01-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Beakzz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Ja doe ik nu ook bij de Xbox met een SHP9500. Heb nog geen lag opgemerkt inderdaad. Wil alleen niet teveel headsets hebben rondslingeren in de woonkamer dus als het wireless zou worden moest het voor alles zijn. In ieder geval bedankt met helpen om tot deze conclusie te komen ;)
Haha, geen probleem. Heb hier trouwens altijd mijn XM3 bedraad aan de controller hangen, die kan dan ook weer bluetooth als ik er klaar mee ben (wordt wel eens tijd dat je gewoon je BT headset op je controller/console kan aansluiten trouwens). Succes met de set up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senolc
Rukapul schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Jouw requirements komen overeen met de mijne: noise cancellation, microfoon die alleen de eigen stem oppikt.

Jabra Elite 85h voldoet.
Jabra Evolve2 85 is in bestelling, maar zou moeten voldoen, zie hieronder.
Bose 700 NC voldoet waarschijnlijk (maar gaf bij ons problemen met krakend geluid, mogelijk BT gerelateerd).

Sony WH1000XM2 (etc), Sennheiser PXC 550 II, Microsoft Surface Headphones 2 falen allen op de slechte of veel te gevoelige microfoon.

Zie ook Rukapul in "Het grote Headphones topic" en Noekoee in "Het grote Headphones topic" en Noekoee in "Het grote Headphones topic"
Bedankt voor de aanbeveling. Ik zie idd in reviews terugkomen dat de mic kwaliteit goed is. In hoeverre komt de noise cancelling kwaliteit in de buurt van de meest populaire opties zoals de Sony xm4?

Is het ook aan te bevelen om een TP-Link Bluetooth 4.0 Nano USB-adapter erbij te nemen? Ik heb een nieuwe Dell laptop vanuit werk gekregen twee maanden terug. Deze zou in principe voldoende bluetooth ondersteuning moeten hebben neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
senolc schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Bedankt voor de aanbeveling. Ik zie idd in reviews terugkomen dat de mic kwaliteit goed is. In hoeverre komt de noise cancelling kwaliteit in de buurt van de meest populaire opties zoals de Sony xm4?
Je bedoelt de Jabra Elite 85h?

Ik vind het effectief genoeg, maar een vergelijking heb ik niet gemaakt. Werk en bel ermee terwijl om me heen 1) iemand anders loopt te bellen, 2) een airco / een batterij fans op de verwarming vol staat te blazen, 3) de wasmachine aanstaat.
Is het ook aan te bevelen om een TP-Link Bluetooth 4.0 Nano USB-adapter erbij te nemen? Ik heb een nieuwe Dell laptop vanuit werk gekregen twee maanden terug. Deze zou in principe voldoende bluetooth ondersteuning moeten hebben neem ik aan.
Let even op: sommige headsets ondersteunen BT 5 wat mogelijk een hogere bandbreedte heeft en daarmee betere audio kwaliteit. Sommige headsets komen ook met een losse dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senolc
Rukapul schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:28:
[...]

Je bedoelt de Jabra Elite 85h?

Ik vind het effectief genoeg, maar een vergelijking heb ik niet gemaakt. Werk en bel ermee terwijl om me heen 1) iemand anders loopt te bellen, 2) een airco / een batterij fans op de verwarming vol staat te blazen, 3) de wasmachine aanstaat.

[...]

Let even op: sommige headsets ondersteunen BT 5 wat mogelijk een hogere bandbreedte heeft en daarmee betere audio kwaliteit. Sommige headsets komen ook met een losse dongle.
Hoe zit dat met de Jabra Elite 85H. Ondersteund deze BT5 en krijg je hier een losse dongle bij (zie het niet in de specificaties staan bij amazon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barendbuis
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-05-2023
Iemand tips voor goede (draadloze) multipoint pairing oortjes voor home office? Zit voor m'n werk veel in Teams/Zoom calls en pleeg daarnaast regelmatig wat belletjes op mijn telefoon dus wil graag makkelijk kunnen schakelen tussen beide devices.
Uit eigen verkenning komt de Jabra Elite 75t vaak naar boven maar mijn voorkeur gaat eigenlijk meer uit naar oortjes die onderling 'verbonden' zijn met een nekband (maar geen koptelefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

barendbuis schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:24:
Iemand tips voor goede (draadloze) multipoint pairing oortjes voor home office? Zit voor m'n werk veel in Teams/Zoom calls en pleeg daarnaast regelmatig wat belletjes op mijn telefoon dus wil graag makkelijk kunnen schakelen tussen beide devices.
Als je niet in een kantoortuin zit, overweeg dan zeker de headsets met botgeleiding van Aftershokz.

Eigenlijk heb ik deze gekocht voor buitensporten, maar gebruik hem momenteel thuis ook als vaste headset voor (video-)bellen en het beluisteren van podcasts. Het grote voordeel is dat je niets in- of op je oren hebt, dus niet bent afgesloten van je omgeving.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:05:
Hier nog steeds erg in twijfel over een headphone dac en eventueel amp.

Het liefste heb ik een combinatie, maar een stack mag ook. Een must voor mij is een 6.35mm jack uitgang, en dat is nogal een pijnpunt. Ik heb nu de fiio K5 pro op het oog of eventueel de iFi Zen DAC die ik dan als nodig zou kunnen uitbreiden met een amp. Heb wel gemerkt dat het moeilijk is om beiden in NL aan te schaffen. De koptelefoons die ik ermee zal gebruiken (B&W P9, Grado RS2 en 225e) hebben niet extreem veel power nodig dus een DAC alleen is eigenlijk ook prima. Qua kosten blijf ik het liefst onder de 200, maar uitschieters voor echt goede apparatuur is geen probleem.

Ik heb al eens eerder gevraagd in dit topic en toen werd mij een Schiit stack aangeraden of een Topping dx3 pro. Die tweede valt voor me af wegens gebrek aan een 6.35mm uitgang. Schiit stack vind ik nog steeds wel Interessant, maar is het niet een beetje overkill?

Nou de keuze is toch gevallen op de Fiio, die kon ik nog uit de Duitse Amazon halen voor een prima prijs :').
Je hebt nu al gekozen, maar je had voor de Topping gewoon een adaptertje kunnen kopen natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jorruchie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:43:
[...]

Als je niet in een kantoortuin zit, overweeg dan zeker de headsets met botgeleiding van Aftershokz.

Eigenlijk heb ik deze gekocht voor buitensporten, maar gebruik hem momenteel thuis ook als vaste headset voor (video-)bellen en het beluisteren van podcasts. Het grote voordeel is dat je niets in- of op je oren hebt, dus niet bent afgesloten van je omgeving.
Hoe ervaar je de geluidskwaliteit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

MikeyMan schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:25:
[...]
Hoe ervaar je de geluidskwaliteit?
Ik heb de Aeropex en die is voor de hierboven beschreven doeleinden prima.

Om echt van muziek te genieten pak ik echter liever open back headphones of onderweg doppen met passieve- en/of actieve noisecancelling.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vraagje; zijn hier mensen die weten of er een Nederlandse winkel is (of Europees met snelle levertijd) die onderdelen voor Grado koptelefoons verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:16

B64

senolc schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:37:
[...]

Hoe zit dat met de Jabra Elite 85H. Ondersteund deze BT5 en krijg je hier een losse dongle bij (zie het niet in de specificaties staan bij amazon).
Hint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De TYGR 300 R was eindelijk in stock bij Beyerdynamics dus die komt binnen een paar werkdagen naar mij toe :D Alleen nog kijken of ik een dac/amp nodig heb en welke dat dan wordt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:17

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Thomas schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:15:
Vraagje; zijn hier mensen die weten of er een Nederlandse winkel is (of Europees met snelle levertijd) die onderdelen voor Grado koptelefoons verkoopt?
Niet direct maar heb tot nu toe veel onderdelen op andere plekken kunnen halen dus weet niet wat je precies zoekt?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Touchdomex schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Niet direct maar heb tot nu toe veel onderdelen op andere plekken kunnen halen dus weet niet wat je precies zoekt?
Eventueel nieuwe drivers, kabel en kussens. Heb een zeer verwaarloosd exemplaar liggen dat ik graag wil opknappen! Kabel en kussens heb ik in ieder geval nieuw nodig, is al een setje kussens onderweg vanuit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Thomas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:29:
[...]

Eventueel nieuwe drivers, kabel en kussens. Heb een zeer verwaarloosd exemplaar liggen dat ik graag wil opknappen! Kabel en kussens heb ik in ieder geval nieuw nodig, is al een setje kussens onderweg vanuit China.
https://www.amazon.com/Re...-headphones/dp/B002B4OEZ0

Was met een paar dagen binnen.

Kabel heb ik gehaald via een lokale zaak. Vooral omdat ik dan een veel kortere kabel kon solderen. Dus daarvoor kun je elke kabel pakken en erop solderen. Heb nu een kabel van anderhalf meter eraan bijvoorbeeld :)

Drivers gaan niet zo heel snel stuk. Dus die zou ik dan ook niet gaan upgraden.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Touchdomex schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:36:
[...]

https://www.amazon.com/Re...-headphones/dp/B002B4OEZ0

Was met een paar dagen binnen.

Kabel heb ik gehaald via een lokale zaak. Vooral omdat ik dan een veel kortere kabel kon solderen. Dus daarvoor kun je elke kabel pakken en erop solderen. Heb nu een kabel van anderhalf meter eraan bijvoorbeeld :)

Drivers gaan niet zo heel snel stuk. Dus die zou ik dan ook niet gaan upgraden.
Deze drivers zouden mogelijk kapot kunnen zijn maar dat weet ik pas als er weer een werkende draad op zit. Het is een oude RS2 dus ik zou het het wel waard vinden om er e.v.t. nieuwe drivers in te zetten, volgens mij kan ik dan ook upgraden naar drivers van een ander model of een RS2i/e. We gaan het zien. Als ik hem heb opgelapt plaats ik wel een fotootje! Dank voor de link trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Thomas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:53:
[...]

Deze drivers zouden mogelijk kapot kunnen zijn maar dat weet ik pas als er weer een werkende draad op zit. Het is een oude RS2 dus ik zou het het wel waard vinden om er e.v.t. nieuwe drivers in te zetten, volgens mij kan ik dan ook upgraden naar drivers van een ander model of een RS2i/e. We gaan het zien. Als ik hem heb opgelapt plaats ik wel een fotootje! Dank voor de link trouwens!
Ja weet niet helemaal zeker of die oorkussens ook passen op specifiek die van jou maar ik ben er wel heel erg tevreden mee. Heb nu al 2 setjes versleten en ga binnenkort denk ik weer 2 bestellen.

Of bestel wat anders :+ Dat moet ik nog zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qk2IpJ8wR3QuO4kn0y1ZCgF_RQw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YCb1I5iHBXXlPAqHvA13E1Y.jpg?f=fotoalbum_small

Dit was 3 jaar geleden, ondertussen is de kabel vervangen :) Verder niet veel anders. Bevalt nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
Ik heb een RS2i gehad.

Die hebben standaard van die donut kussentjes. Ik heb toen de comfy kussentjes besteld die Grado op sommige goedkopere koptelefoons levert. Die passen gewoon op een RS2i.

Die comfy zitten zoo veel lekkerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Cumberworld schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:36:
Ik heb een RS2i gehad.

Die hebben standaard van die donut kussentjes. Ik heb toen de comfy kussentjes besteld die Grado op sommige goedkopere koptelefoons levert. Die passen gewoon op een RS2i.

Die comfy zitten zoo veel lekkerder :)
Hier de donuts besteld. Heb wel twee andere Grado's gehad (minder high end) met de "normale" kussentjes. Als die donuts niet bevallen koop ik die normale kussens gewoon weer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Overigens net de Fiio K5 pro binnen, blij mee! Mooi en compact dingetje, plug & play. Even aan het luisteren met mijn B&W P9: klinkt erg mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cuBxmXXKl0dNx7WXj8dvD8CjnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZqeaSaizf5x26kYQncu79h8.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een stuk compacter dan ik had verwacht, in reviews leek hij groter. Denk een doosje Melba toast.

[ Voor 63% gewijzigd door Thomas op 15-01-2021 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mensen hier die zowel de Sundara als de DT1990 Pro hebben geprobeerd? Welke heeft de voorkeur?

Heb nu een week de Sundara (icm Topping L30/E30) en ben zeker tevreden. EQ toegepast van Oratory ook. Maar ergens blijft het knagen of ik toch niet voor de DT1990 Pro had moeten gaan. De treble schijnt een beetje pitchy te zijn maar dat is prima te downplayen met een stukje EQ. Bouwkwaliteit is volgens mij ook stukken beter. QC van Hifiman lees ik wisselende dingen over. Vooralsnog natuurlijk geen klachten maar voor de lange termijn...

Had al bijna de 1990 Pro besteld vanmiddag zodat ik hem kan testen en dan daarna besluiten welke ik houd maar ik dacht eerst nog even hier input vragen :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ik kan je helaas maar deels helpen. Ik heb momenteel alleen de 1990pro en een HD660s maar geen Sundara gehad.

En ik had ook mijn reserves vanwege het treble vooroordeel.

Ik gebruik deze alleen via de PC icm een dac/amp en met minimale EQ op paar frequenties ervaar ik geen enkel treble probleem. Hij heeft misschien iets meer gewenning nodig. Hij ziet er goed uit, is goed gebouwd en zit comfortabel bij mij.

1990pro heeft voor mij van alle koptelefoons die ik heb gehad de best combi van soundstage, imaging en helderheid voor (FPS) gaming. Ook muziek vind ik prima. De koptelefoon is analytisch en daar houd ik van.

Jammer vind ik dat hij een SE kabel/aansluiting heeft want hij heeft wel wat power nodig. En veel amps hebben meer power balanced dan SE.

De Sundara is bij mijn weten erg geliefd en goed gereviewed maar anders.

Dit soort dingen blijft altijd lastig omdat ieders gehoor anders is zowel genetisch als qua slijtage. Als je bijv. erg jong bent is de kans dat 1990 treble too much is denk ik groter dan als je in de veertig bent.

Maar goed mijn volgende wordt wel een planar omdat ik erg benieuwd ben hoe die zijn tov dynamic drivers.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 15-01-2021 20:54 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
London schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:12:
Mensen hier die zowel de Sundara als de DT1990 Pro hebben geprobeerd? Welke heeft de voorkeur?

Heb nu een week de Sundara (icm Topping L30/E30) en ben zeker tevreden. EQ toegepast van Oratory ook. Maar ergens blijft het knagen of ik toch niet voor de DT1990 Pro had moeten gaan. De treble schijnt een beetje pitchy te zijn maar dat is prima te downplayen met een stukje EQ. Bouwkwaliteit is volgens mij ook stukken beter. QC van Hifiman lees ik wisselende dingen over. Vooralsnog natuurlijk geen klachten maar voor de lange termijn...

Had al bijna de 1990 Pro besteld vanmiddag zodat ik hem kan testen en dan daarna besluiten welke ik houd maar ik dacht eerst nog even hier input vragen :+
Tjeempie, ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, maar ik heb de 1990 al een lange tijd. Maar velletjes heb ik altijd goede ervaringen mee gehad, dus het kriebelt een beetje. Ik heb mijn 1990 een kleine deuk rond de piek (om en nabij 8 kHz) gegeven en een brede deuk op 200 Hz om het laag wat meer te separeren, dat trekt hem nog net even omhoog.

Over de bouwkwaliteit gesproken, ik heb net de hoofdband moeten vervangen, dus dat is een nadeel. Het voordeel is dat ik wel de hoofdband heb kúnnen vervangen (kost je 30 euro trouwens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dank voor de reacties. Ik heb hem toch maar besteld :+ Kon ook gelijk een headphone stand meebestellen dus nog een reden gevonden om het goed te praten. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen en hoe erg de treble daadwerkelijk is.

Tesla M3LR '21

Pagina: 1 ... 111 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.