OK..
* Wijnands zoektocht deel zoveel... Haarlem.
Hobo hifi: Speciaalzaakje. Verkoper kwam meteen met de B&W P5. Niet slecht maar voor die prijs verwacht ik een betere pasvorm. Geluid was netjes maar ik hoor niet echt heel spectaculair verschil met de Beyer's van de helft van de prijs. Voor de grap ook nog even een beats ding geprobeerd. Best comfortabel maar de bas is mij veel te veel aangezet. Verkoper kwam overigens niet met Grado of Sennheiser.
Door naar een andere zaak,
musicmaniacs. Bingo! Erg vriendelijke jongens daar, heb zeker een half uur op m'n gemak zitten luisteren. Het is een muziekwinkel dus hoofdtelefoons zijn niet core business voor ze maar ze hebben ze zeker wel en ook juist de modellen die elders lastig te vinden zijn zoals KRK, de duurdere AKG modellen maar ook de pro modellen van Beyerdynamics. Assortiment is duidelijk op kwaliteit samengesteld. Nadeel is wel dat ze op de website helaas geen eigen categorie hebben. Prijzen zijn netjes midden in het pricewatch niveau.
Anyway..
KRK KNS-6400: Discreet ogend. Vrijwel geheel uit zwart zeer stevig plastic uitgevoerd. Zit behoorlijk comfortabel. Geluid is erg naturel. Ik hoor geluidjes uit publiek, ik hoor opeens strijkstokken bewegen. Pads aan de bovenkant zijn wat hard. Afsluiting van de omgeving valt iets tegen (schijnt met de oorpads van de 8400 veel beter te worden)
AKG K 272 HD: echt een vreselijke pasvorm als je een brildrager bent met een groot hoofd. Heel vluchtig geluisterd, niks mis mee en toen moest het af.
Beyerdynamic DT 770 Pro: Ik vind de velours pads foeilelijk. Verder is het ding een weinig subtiele verschijning want hij is gebouwd als een tank. Van allemaal is de isolatie bij deze verreweg het beste maar hij klemt ook stevig.. Geluid is ook weer confronterend neutraal. Ik hoor nu echt hoe slecht sommige 192kb mp3 bestanden klinken en dat er tenminste eentje geript is met een vuile lens. Opera, jazz maar ook wat top40 van lang geleden, het klinkt allemaal super. NAdeel is wel dat mijn spelertje met een impedantie van 250 ohm het zwaar heeft. Het is te doen maar het houdt niet over.
Shure SRH-840 Inklapbaar maar wel zwaar. Van allemaal was dit de enige die wat persoonlijkheid mee bracht. Qua detail weergave net iets onder de 770 maar wel met een stuk meer warmte in het lag en iets meer bas. Als je rock/hardrock liefhebber bent en ook regelmatig 's wat jazz probeert kun je hier een fantastisch leuke hoofdtelefoon aan hebben. Voor opera was het echt helemaal niks.
Ik ben naar huis gegaan met de KRK maar zit nu toch te twijfelen of ik niet beter de Beyer had kunnen nemen voor de isolatie.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++