• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:34
Touchdomex schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:10:
[...]

Ik heb ze zelf ook gehad dus weet ook waar ik over spreek maar het klinkt echt nergens naar. Totaal geen balans, veel te veel laag en weinig van de rest. HD201 is echt veel beter en kost precies hetzelfde. De HD201 mist wel wat laag maar er is veel meer balans in het geluid.
haalde ze gisteren uit de auto... bleken 201's te zijn 8)7

diskeltische lurker

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

r.brands schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:32:
even offtopic: heb je nooit moeite met opladen/usb verbinden met de cowon. Wil graag een cowon, heb er 2 gehad, 2x teruggestuurd omdat het connecten de hele tijd mislukte door die waardeloze usb ingang op de cowon.

is er behalve ipod een mp3speler die in de buurt van de cowon komt?
Nope. Hij wordt niet zoveel gebruikt maar ik heb 'm al sinds 2007 en heb er nog nooit problemen mee gehad. Mijn enige klacht over de D2 is dat ie qua gebruiksgemak te wensen overlaat.
ReVision schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:59:
[...]

Lijstje met alle Grado Dealers in NL
http://dl.dropbox.com/u/2...20dealers%20Nederland.pdf

Zoek een winkel uit bel ze even of je langs zou kunnen komen om er een aantal te beluisteren.
Ik ga zelf eerst langs in Woerden aangezien dat voor mij dichtbij is.
Dank! Ik kreeg een dergelijk lijstje van AKG.

Valt me trouwens wel op, hier ook weer, dat die lijsten nogal achterlopen. Op deze ook staan 2 winkels die al maanden geleden failliet zijn gegaan.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• ReVision
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-08-2018
Wijnands schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:36:

Valt me trouwens wel op, hier ook weer, dat die lijsten nogal achterlopen. Op deze ook staan 2 winkels die al maanden geleden failliet zijn gegaan.
Ja dat kan best kloppen de lijst komt uit een ander topic en is volgens mij al een jaar oud.

| Discogs | Flickr |

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:22
Leuk topic :)

Heb net vandaag mijn Sennheiser RS-180 binnengekregen na het zoveelste drama met mijn Beyer DT660. wèèr afbrekende stukjes plastic en wèèr een scheur bij de linker oorschelp. hier is hij al een keer voor naar reparatie geweest, maar komt gewoon weer terug. het geluid van de Beyer was uitstekend, erg goed zelfs, maar de constructie is ècht onder de maat.

Anyway. even terug naar de RS180 , een draadloze dit keer. had al eerder ervaring met een RS-120 , maar mensen.. wat is dit een verschil! Ik heb 'm pas een aantal uur kunnen beluisteren, maar mijn god zeg.. de DT660 van Beyer (bedraad, ~160 euro) wordt compleet van tafel gespeeld. meer detail in het geluid, laag is strakker en de hoge tonen lijken wel van zijde , zo zacht en lekker. totaal geen ruis of rare geluiden.. dit is echt een ander soort draadloos dan dat de meeste denk ik gewend zijn, want het is echt een feest om naar dit ding te luisteren. ook met tv kijken / dvd's geen audio lag of lipsync problemen. en het grootste voordeel : draadloos.. wat een genot! waar Sennheiser het over heeft op hun site, en hun claims, lijken nu eindelijk eens te kloppen wbt draadloos. ik zeg al : hij klinkt nu al (zonder inspelen!) beter dan mijn DT660 , toch ook niet de minste.

Mochten er mensen zijn die 'm kennen , een van de meest gehoorde klachten over dit model zijn de knopjes waarmee je het volume bediend. ik kan je vertellen dat het mij wel een minuut gekost heeft om eraan te wennen, en hij is nu zonder enig probleem regelbaar (op de tast) . totaal geen probleem.

[Voor 10% gewijzigd door Visgek82 op 28-12-2011 18:29]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09-2022
Touchdomex schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:48:
iPod is niet zo bijster goed dus dat scheelt ;)
En waar baseer jij je op? Ik gebruik mijn iPod elke dag, uren aan een stuk soms. Heb deze nu al 3 jaar en deze heeft mij nog nooit id steek gelaten. Ik heb al wel wat mp3's versleten "algemeen". Het eerste was een Philips, stick-achtig ding, werkte goed voor wat het was maar gebruiksgemak 0. Dan zo'n dikke iPod, hierna een iPod Nano. Daarna had ik een Creative Zen (model ontgaat me even), menu enorm onoverzichtelijk, heb ik daarmee gesukkeld zeg, ik kreeg geen connect, liedjes werden zomaar gewist?, rare tekens op het scherm, wisselde 'm in voor een andere, ging het daar ook gewoon niet mee (hardwarefout). Vroeg een waardebon en heb wat bijgelegd voor deze. Enorm blij van, werkt prima zoals het moet. En de batterij na 3 jaar nog even goed als in 't begin, zonder problemen, wat dan ook.
Ik heb dus al wel wat ervaring met mp3's, en is iPod lang nog zo slecht niet.
Weet niet wat voor ervaring jij wel/niet hebt met Apple zelf, blijkbaar geen goede, of zelfs geen?
downtime schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:47:
[...]

Nope. Hij wordt niet zoveel gebruikt maar ik heb 'm al sinds 2007 en heb er nog nooit problemen mee gehad. Mijn enige klacht over de D2 is dat ie qua gebruiksgemak te wensen overlaat.
Ik gebruik zoals ik hierboven al gequote heb, mijn iTouch elke dag meermaals sinds 2008 en heb hier eveneens nog nooit probs mee gehad. Qua gebruiksgemak is die TOP, ook voor al de rest waarvoor ik die gebruik.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

Touchdomex

Meisje!

Energon schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:53:
[...]

En waar baseer jij je op? Ik gebruik mijn iPod elke dag, uren aan een stuk soms. Heb deze nu al 3 jaar en deze heeft mij nog nooit id steek gelaten. Ik heb al wel wat mp3's versleten "algemeen". Het eerste was een Philips, stick-achtig ding, werkte goed voor wat het was maar gebruiksgemak 0. Dan zo'n dikke iPod, hierna een iPod Nano. Daarna had ik een Creative Zen (model ontgaat me even), menu enorm onoverzichtelijk, heb ik daarmee gesukkeld zeg, ik kreeg geen connect, liedjes werden zomaar gewist?, rare tekens op het scherm, wisselde 'm in voor een andere, ging het daar ook gewoon niet mee (hardwarefout). Vroeg een waardebon en heb wat bijgelegd voor deze. Enorm blij van, werkt prima zoals het moet. En de batterij na 3 jaar nog even goed als in 't begin, zonder problemen, wat dan ook.
Ik heb dus al wel wat ervaring met mp3's, en is iPod lang nog zo slecht niet.
Weet niet wat voor ervaring jij wel/niet hebt met Apple zelf, blijkbaar geen goede, of zelfs geen?
Ik doel op het geluid ;) Daar heb ik genoeg ervaringen mee en weet dat de kwaliteit redelijk is van de iPod maar haalt het bij lange na niet bij Cowon of Sandisktoch wel de algemeen beschikbare spelers op dit moment

Interface is echt persoonlijkken mensen die zweren erbij maar ik verdwaal in dat ding en als ik er voor mijzelf eentje zou kopen zou die na dag 1 kapot gegooid zijn uit frustratie omdat alles voor mij onlogisch werkt en de bouwkwaliteit is inderdaad prima al zijn er bij elk model wel zwakke en sterke punten qua bouwkwaliteit maar dat heeft elk merk dus dat telt niet

Ik heb tot nu toe ervaringen met elke generatie iPod en moet persoonlijk zeggen dat ik de 2e generatie nano nog wel zelf zou willen hebben al is het alleen maar voor de looks want weet dat ik het voor de geluidskwaliteit niet moet doen :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Agent 47
Touchdomex schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:06:
[...]

Ik doel op het geluid ;) Daar heb ik genoeg ervaringen mee en weet dat de kwaliteit redelijk is van de iPod maar haalt het bij lange na niet bij Cowon of Sandisktoch wel de algemeen beschikbare spelers op dit moment

Interface is echt persoonlijkken mensen die zweren erbij maar ik verdwaal in dat ding en als ik er voor mijzelf eentje zou kopen zou die na dag 1 kapot gegooid zijn uit frustratie omdat alles voor mij onlogisch werkt en de bouwkwaliteit is inderdaad prima al zijn er bij elk model wel zwakke en sterke punten qua bouwkwaliteit maar dat heeft elk merk dus dat telt niet

Ik heb tot nu toe ervaringen met elke generatie iPod en moet persoonlijk zeggen dat ik de 2e generatie nano nog wel zelf zou willen hebben al is het alleen maar voor de looks want weet dat ik het voor de geluidskwaliteit niet moet doen :X
En waarin zit dan het verschil? Over geluid weet ik niet veel, geef ik eerlijk toe. Maar ik zou echt niet van mp3 willen wisselen, enkel en alleen maar om beter geluid te krijgen? Er moet toch wel EEN headphone bestaan die goed klinkt zonder amp op een iPod? Mijn PMX produceert goed geluid, maar na 4 jaar neckband wil je toch eens iets anders (ook schuift hij op mijn oren zodat die pijn doen).

Qua overzichtelijkheid vond ik die Creative juist zuigen. Die heb ik sowieso bijna wel eens weggesmeten denk ik |:(
Heb enkel de Classic en de Shuffle nog nooit gehad, wel van vrienden eens mee gepruld.

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Energon schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:24:
[...]

En waarin zit dan het verschil? Over geluid weet ik niet veel, geef ik eerlijk toe. Maar ik zou echt niet van mp3 willen wisselen, enkel en alleen maar om beter geluid te krijgen?
Ik zou ook pas gaan wisselen als die kapot is maar denk dat je qua interface en geluidskwaliteit combinatie niet verder zal komen als de iPod. Jammer genoeg.... Zou graag iets zien met een prettige interface en goede geluidskwaliteit voor de prijs van een iPod nano of touch maar tot op heden niet gelukt.
Er moet toch wel EEN headphone bestaan die goed klinkt zonder amp op een iPod? Mijn PMX produceert goed geluid, maar na 4 jaar neckband wil je toch eens iets anders (ook schuift hij op mijn oren zodat die pijn doen).
De PMX100 is een erg goede koptelefoon voor een erg scherpe prijs. Persoonlijk zou ik gaan kijken voor een Koss portapro weet niet wat die doet met de kabel want ik heb hem niet zelf maar op het eerst oog had die wel een redelijke kabel. Is gelukkig erg goedkoop dus je kan hem bijna proberen.

Maar waarom iets anders als je tevreden bent over het geluid? Het beste lijkt mij de bekende dingen die je eigenlijk zelf ook al had kunnen weten. Je belangrijkste dingen zijn geluidskwaliteit, draagbaarheid en comfort? Waarom niet lager in je budget zitten en daar wat zoeken? PX100II is perfect voor je doel op alleen de rechte plug na en klinkt nagenoeg hetzelfde als een PX100/PMX100 zijn hetzelfde in principe maar dan net iets beter.
Qua overzichtelijkheid vond ik die Creative juist zuigen. Die heb ik sowieso bijna wel eens weggesmeten denk ik |:(
Heb enkel de Classic en de Shuffle nog nooit gehad, wel van vrienden eens mee gepruld.
Creative is ook niet de beste inderdaad en daar wil ik zelf niet eens meer naar kijken zo slecht :+

Ik heb ze nooit echt zelf gehad maar altijd op proef van vrienden. Alle generaties heb ik op die manier goed kunnen uitproberen.

http://www.fiio.com.cn/pr....aspx?ID=14&MenuID=020301

Dat moet overigens wel werken voor andere koptelefoons. Maakt het hele gebeuren niet bijster veel groter en je kan een rechte plug hebben in plaats van een kromme. Wel een versterker dus maar zo klein dat je hem bijna niet meer merkt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Agent 47
Touchdomex schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:37:

Ik zou ook pas gaan wisselen als die kapot is maar denk dat je qua interface en geluidskwaliteit combinatie niet verder zal komen als de iPod. Jammer genoeg.... Zou graag iets zien met een prettige interface en goede geluidskwaliteit voor de prijs van een iPod nano of touch maar tot op heden niet gelukt.
Maar bvb. die Cowon van je. In welk opzicht kan je dan spelen met instellingen en allerhande qua geluid dan?
[b][message=37401372,noline]
De PMX100 is een erg goede koptelefoon voor een erg scherpe prijs. Persoonlijk zou ik gaan kijken voor een Koss portapro weet niet wat die doet met de kabel want ik heb hem niet zelf maar op het eerst oog had die wel een redelijke kabel. Is gelukkig erg goedkoop dus je kan hem bijna proberen.

Maar waarom iets anders als je tevreden bent over het geluid? Het beste lijkt mij de bekende dingen die je eigenlijk zelf ook al had kunnen weten. Je belangrijkste dingen zijn geluidskwaliteit, draagbaarheid en comfort? Waarom niet lager in je budget zitten en daar wat zoeken? PX100II is perfect voor je doel op alleen de rechte plug na en klinkt nagenoeg hetzelfde als een PX100/PMX100 zijn hetzelfde in principe maar dan net iets beter.
Koss Portapro komt hier niet binnen, ding is spuuglelijk. :)
Iets anders omdat nu de garantie vervallen is (en het ding waarschijnlijk binnen de kortste keren weer een knik in de kabel gaat hebben). Het is er nu al hoor, af en toe krijg ik al ruis en valt het geluid weg.
Het tweede omdat de klem verzwakt is en het gewoon op mijn oren schuift, en dit toch wel irritant is als je meer dan een uur luistert.
Ik zou inderdaad ook kunnen kijken naar PX100/200, maar ik dacht er aan om mij eens een deftig (duurder), en daardoor kwaliteitsvoller model te kopen.
[b][message=37401372,noline]
http://www.fiio.com.cn/pr....aspx?ID=14&MenuID=020301

Dat moet overigens wel werken voor andere koptelefoons. Maakt het hele gebeuren niet bijster veel groter en je kan een rechte plug hebben in plaats van een kromme. Wel een versterker dus maar zo klein dat je hem bijna niet meer merkt.
Met dat ding, steekt hij nog eens verder uit op mijn Touch, moet wel allemaal in mijn broekzak passen hé :|
Ik had al eens gedacht aan een e5 (ookal ken ik er niks van) en die dan op de achterkant van mijn Touch vast te klemmen. Maar toch maar eerst zonder amp verder!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10-2022
Energon schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:49:
[...]
Koss Portapro komt hier niet binnen, ding is spuuglelijk. :)
Tja, de looks zijn erg 80-ish, maar de geluidskwaliteit//prijs verhouding is onovertroffen naar mijn mening en hij zit daarbij prima. Als je geen probleem hebt met een open systeem dat heb je voor een paar tientjes een uitstekende koptelefoon waar je zowel voor portable als voor binnengebruik geen betere (nieuw) kan vinden voor onder de pak-m-beet 75 euro en daar boven wordt het ook heel lastig (kom je wellicht bij een Grado SD80 uit of zoiets). Zoek op het net maar eens op de Koss Porta Pro, zo goed zo als zonder uitzondering een headphone die overal lof ontvangt.

Ik heb zelf o.a. een dure Shure, een Stax, een oude Beyer Dynamic en een AKG - allemaal prima hoofdtelefoons die ik met plezier geregeld gebruik of gebruik hebt maar ik merk dat zelfs als ik rustig wil luisteren thuis zonder huisgenoten te storen ik meestal mijn Koss Porta Pro opzet ondanks de kwa aanschaf meer dan minstens 8-voudig duurdere exemplaren in mijn verzameling. En voor buitenshuis is het sowieso geen discussie - alleen dat ze open zijn kan een belemmering zijn.

En nog even over die looks - ik vind het wel wat hebben, het ding toont karakter op een of andere manier. En ik moet altijd van binnen glimlachen als ik er iemand mee ziet zitten in de trein of op straat zien lopen - er zijn blijkbaar toch nog mensen die voor goed geluid kiezen en niet die dure "Dr Braak" dingen gezien willen worden.

• Agent 47
arsimo schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:16:
[...]

Tja, de looks zijn erg 80-ish, maar de geluidskwaliteit//prijs verhouding is onovertroffen naar mijn mening en hij zit daarbij prima. Als je geen probleem hebt met een open systeem dat heb je voor een paar tientjes een uitstekende koptelefoon waar je zowel voor portable als voor binnengebruik geen betere (nieuw) kan vinden voor onder de pak-m-beet 75 euro en daar boven wordt het ook heel lastig (kom je wellicht bij een Grado SD80 uit of zoiets). Zoek op het net maar eens op de Koss Porta Pro, zo goed zo als zonder uitzondering een headphone die overal lof ontvangt.

Ik heb zelf o.a. een dure Shure, een Stax, een oude Beyer Dynamic en een AKG - allemaal prima hoofdtelefoons die ik met plezier geregeld gebruik of gebruik hebt maar ik merk dat zelfs als ik rustig wil luisteren thuis zonder huisgenoten te storen ik meestal mijn Koss Porta Pro opzet ondanks de kwa aanschaf meer dan minstens 8-voudig duurdere exemplaren in mijn verzameling. En voor buitenshuis is het sowieso geen discussie - alleen dat ze open zijn kan een belemmering zijn.

En nog even over die looks - ik vind het wel wat hebben, het ding toont karakter op een of andere manier. En ik moet altijd van binnen glimlachen als ik er iemand mee ziet zitten in de trein of op straat zien lopen - er zijn blijkbaar toch nog mensen die voor goed geluid kiezen en niet die dure "Dr Braak" dingen gezien willen worden.
Ik vind er niks aan, dan is de PMX100 nog een beauty :D.
Kzal nog is in de goedkopere klasse rondzwerven en de PX100/200-II uitproberen!
Touchdomex schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:37:
[...]

Ik denk dat het aan je muzieksmaak ligt. Als dat overwegend populair is van de laatste 20 jaar ofzo kun je met een ipod prima uit de voeten. En ja, de interface is :P
Ik luister veel klassiek, opera, jazz en ik vind mijn Clip+ met mp3's dan net wat beter. Helderder, meer detail. Ga ik flac luisteren dan is de ipod echt nergens meer. Moet ik wel zeggen dat de laatste generatie ipod beter is dan ooit. Maar, dan nog. Ik heb 12 gb portable muziek voor nog geen 75 euro.
[...]

[...]
Ik heb hier een PX100-II en die wil ik maar om 2 redenen vervangen.
1. ik vind de balans iets te veel de nadruk leggen op het laag.
2. Het is een behoorlijk open ontwerp.

Verder is het een hoop kwaliteit voor het geld en hij zit ook op mijn grote kop erg fijn. Ik heb voor 2 euro bij de Action een zonnebril hoesje gehaald en daar past 'ie precies in. Zo blijft het netjes in de tas.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Oeh een headphones topic, ik was altijd Sennheiser fan en heb een paar HD598's en HD650's versleten maar die dingen zijn zo slecht gebouwd dat ze meestal na een jaar al stuk waren, haarscheurtjes in het plastic ed.
Dat was een aardige investering dus toen heb ik besloten om maar eens op zoek te gaan naar een echt goede headphone waar ik een tijdje mee verder kon, ik gebruik hem elke dag een paar uur achter de PC en ik hou van goede kwaliteit, na veel luisten en testen ben ik bij een Beyerdynamic DT990 uitgekomen, echt de fijnste hoofdtelefoon die ik heb gehad, hij zit superfijn dankzij de zachte kussens en het geluid is heel erg neutraal, geen overdreven bass ed.
Het is de 250ohm versie want die vond ik beter klinken dan de 600 ohm versie, nadat ik hem thuis op mijn laptop aansloot hoorde ik direct al dat de ingebouwde geluidskaart van mijn laptop best ruk is.
Daarna begon de jacht naar een goede headamp met ingebouwde USB DAC, na het lezen van veel reviews op de Lead Audio LA-100 uitgekomen, er was een test waar DAC's van €1500 een 4 kregen en deze LA kreeg een 10, dit komt oa door de goede USB DAC die erin zit, nog een leuk stukje.

Hoe dan ook, deze combinatie maakt mij erg gelukkig, met FLAC/WAV's van Adele onder andere krijg ik elke keer kippenvel omdat je echt de kleinste details hoort in de muziek.
Ik heb beneden een audioset staan van 4K maar die klinkt lang niet zo goed als dit waardoor ik vaak alsnog met de hoofdtelefoon op zit en ik beneden alleen maar films kijk :P

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01 11:15
Wijnands schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:06:
[...]

Ik denk dat het aan je muzieksmaak ligt. Als dat overwegend populair is van de laatste 20 jaar ofzo kun je met een ipod prima uit de voeten. En ja, de interface is :P
Ik luister veel klassiek, opera, jazz en ik vind mijn Clip+ met mp3's dan net wat beter. Helderder, meer detail. Ga ik flac luisteren dan is de ipod echt nergens meer. Moet ik wel zeggen dat de laatste generatie ipod beter is dan ooit. Maar, dan nog. Ik heb 12 gb portable muziek voor nog geen 75 euro.
Komt die (sandisk) clip+ in de buurt van een cowon? Anders moet ik er maar eens naar kijken. En wil het liefst iets met met minimaal 80 gb. Heb 2 muziekcollecties mp3, voor ipod en flac voor mn hifi thuis. Ik wil sinds ik de sennheiser hd 25-1 II heb ook flac onderweg luisteren. Maar die verrekte cowons die bij mij waardeloos connecten. grrr.

Gezien de responds, is het wellicht een optie om hier een nieuw topic voor aan te maken. Enige topics die hier over gaan zijn al oud.

Gr

• r.brands
Ik heb voor 41 inclusief verzenden de clip+ 8GB besteld. Voor dat geld wil ik het zelf testen.

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 19:43
Wijnands schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:36:
[...]

Hobo hifi verkoopt tegenwoordig ook Grado.

Metal up your ass

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

JaymzHetfield schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:40:
[...]

Hobo hifi verkoopt tegenwoordig ook Grado.
De plato in Groningen verkoopt ze ook dus grote kans dat andere plato's en de concerto ook te krijgen zijn.

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:34
Heb twee weken geleden op Schiphol een Monster, Beats Solo HD aangeschaft voor 150 euro (Aanbieding).
Doel: Comfortabele en lichte reis headset voor in het vliegtuig of o.v.
Koppeling met: Imac, Ipod, Iphone
Muziek style: Hip Hop, Dance, Top 40
Voorheen heb ik verschillende type oordopjes gehad (van goedkoop naar high end), die nooit echt perfect zaten en bij het lopen uit mijn oren vielen.
Na verschillende keren de Beats vs de Bose serie getest te hebben kwam ik uit op de Beats HD PRO.
Heb ook even nagedacht over de Beats PRO echter die zijn 2x de prijs en dat vond ik iets teveel van het goede.
Een headset met noise cancellation heb ik perse niet gekocht omdat die batterijen nodig heeft en ik dat onhandig vind op remote locaties waar die soms niet snel voorhanden zijn.
Ik ben echt bijzonder blij met deze koptelefoon, bouw kwaliteit is heel goed, makkelijk op te vouwen en in een kleine tas te stoppen. De headset blijft goed op mijn hoofd zitten en is na 3 uur nog niet pijnlijk of vervelend. De doos is echt heel erg mooi gemaakt, echter daar was ik na 2x ook op uitgekeken.
De muziek experience is natuurlijk het belangrijkst, maar ook persoonlijk. Deze vind ik fenomenaal, een lekkere bass alsof je in de grote clubs op de dansvloer staat met daarbij een mooie mid en high balans.
Absoluut geen slechte keus.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:12
Bierkameel schreef op donderdag 29 december 2011 @ 01:35:
Ik heb beneden een audioset staan van 4K maar die klinkt lang niet zo goed als dit waardoor ik vaak alsnog met de hoofdtelefoon op zit en ik beneden alleen maar films kijk :P
Dit kan ik echt zo hard beamen! Het is relatief erg goedkoop met headphones om een schitterend geluid te krijgen, dat krijg je niet voor elkaar met normale speakers :) . Vooral qua bas en details blinken headphones uit. Er zijn alleen 2 nadelen: Je moet ergens gaan zitten om te luisteren, je kan niet door je kamer banjeren zonder dat je problemen krijgt met je kabels. Een ander nadeel is dat elke headset op een gegeven moment gaat irriteren (als je hem te lang achter elkaar op hebt).
OK.. * Wijnands zoektocht deel zoveel... Haarlem.

Hobo hifi: Speciaalzaakje. Verkoper kwam meteen met de B&W P5. Niet slecht maar voor die prijs verwacht ik een betere pasvorm. Geluid was netjes maar ik hoor niet echt heel spectaculair verschil met de Beyer's van de helft van de prijs. Voor de grap ook nog even een beats ding geprobeerd. Best comfortabel maar de bas is mij veel te veel aangezet. Verkoper kwam overigens niet met Grado of Sennheiser.

Door naar een andere zaak, musicmaniacs. Bingo! Erg vriendelijke jongens daar, heb zeker een half uur op m'n gemak zitten luisteren. Het is een muziekwinkel dus hoofdtelefoons zijn niet core business voor ze maar ze hebben ze zeker wel en ook juist de modellen die elders lastig te vinden zijn zoals KRK, de duurdere AKG modellen maar ook de pro modellen van Beyerdynamics. Assortiment is duidelijk op kwaliteit samengesteld. Nadeel is wel dat ze op de website helaas geen eigen categorie hebben. Prijzen zijn netjes midden in het pricewatch niveau.

Anyway..

KRK KNS-6400
: Discreet ogend. Vrijwel geheel uit zwart zeer stevig plastic uitgevoerd. Zit behoorlijk comfortabel. Geluid is erg naturel. Ik hoor geluidjes uit publiek, ik hoor opeens strijkstokken bewegen. Pads aan de bovenkant zijn wat hard. Afsluiting van de omgeving valt iets tegen (schijnt met de oorpads van de 8400 veel beter te worden)

AKG K 272 HD
: echt een vreselijke pasvorm als je een brildrager bent met een groot hoofd. Heel vluchtig geluisterd, niks mis mee en toen moest het af.

Beyerdynamic DT 770 Pro: Ik vind de velours pads foeilelijk. Verder is het ding een weinig subtiele verschijning want hij is gebouwd als een tank. Van allemaal is de isolatie bij deze verreweg het beste maar hij klemt ook stevig.. Geluid is ook weer confronterend neutraal. Ik hoor nu echt hoe slecht sommige 192kb mp3 bestanden klinken en dat er tenminste eentje geript is met een vuile lens. Opera, jazz maar ook wat top40 van lang geleden, het klinkt allemaal super. NAdeel is wel dat mijn spelertje met een impedantie van 250 ohm het zwaar heeft. Het is te doen maar het houdt niet over.

Shure SRH-840
Inklapbaar maar wel zwaar. Van allemaal was dit de enige die wat persoonlijkheid mee bracht. Qua detail weergave net iets onder de 770 maar wel met een stuk meer warmte in het lag en iets meer bas. Als je rock/hardrock liefhebber bent en ook regelmatig 's wat jazz probeert kun je hier een fantastisch leuke hoofdtelefoon aan hebben. Voor opera was het echt helemaal niks.

Ik ben naar huis gegaan met de KRK maar zit nu toch te twijfelen of ik niet beter de Beyer had kunnen nemen voor de isolatie.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TheJVH schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:54:
Dit kan ik echt zo hard beamen! Het is relatief erg goedkoop met headphones om een schitterend geluid te krijgen, dat krijg je niet voor elkaar met normale speakers :) . Vooral qua bas en details blinken headphones uit.
Om die reden ben ik ook ooit met koptelefoons begonnen. Ik had indertijd geen geld voor goede speakers en koptelefoons leveren enorm veel waar voor het geld - en de acoustiek van je woonkamer is ook geen beperkende factor.
r.brands schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:21:
[...]

Komt die (sandisk) clip+ in de buurt van een cowon?
Ja. Alleen zijn er ook mensen die de cowon beter vinden klinken. Ikzelf vind van niet.

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-01 22:13

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Net m'n DT770 PRO 250ohm binnen.. en wat een geweldig ding! Alles klinkt zo ontzettend helder en hij zit echt heerlijk op mijn hoofd. Ik vind ze helemaal niet zo klemmend overigens. Ik heb altijd een hekel gehad aan headphones met leren kussens omdat het zo zweet.

Natuurlijk zijn ze niet moeders mooiste, maar daar gaat het toch niet om? Geluidskwaliteit > Uiterlijk. Dat lijkt mij duidelijk. Was nog zwaar aan het twijfelen tussen de DT990 en deze 770 omdat ze evenveel kosten op Thomann maar ik wil anderen niet lastig vallen met mijn muziek. >:)

Verder heb ik niet het idee dat ze ingebrand hoeven te worden. Iemand die met mij kan delen hoe ze uiteindelijk gaan klinken?

iMac: nope, MBP: nope, iPhone: nope, iPad: nope, MBA: nope, Apple Watch: nope

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Matthew schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:09:
Natuurlijk zijn ze niet moeders mooiste, maar daar gaat het toch niet om?
Onzin, DT770PRO's zijn prachtig.

Anyway, de mijne klinken de laatste tijd een beetje vreemd; weinig laag enzo.

Nu heb ik net bedacht, en even snel geverifieerd adhv een bestelling, waarom: ik heb er laatst de pads van vervangen, en daarbij heb ik 2x DT880 pads besteld, in de veronderstelling dat die hetzelfde zijn als voor de 770.

Maar dat zijn ze dus niet; de pads van DT880's sluiten niet af en dat veroorzaakt dat een 770 compleet geen bass meer doet.

* CyBeR heeft inmiddels 770-pads besteld :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:12
Vroeger dacht ik ook altijd dat inbranden onzin was, maar na m'n ervaring met verschillende headphones ben ik toch van mening dat het iets kan verschillen, mijn koptelefoon was klonk na een tijdje spelen nog helderder (al is het verschil niet veel). Het is moeilijk om te beoordelen, maar ik geloof wel dat er een burn-in bestaat. Of het zo erg is als sommigen doen geloven, betwijfel ik.
Net even, met grote tegenzin, Haarlem in geweest. Verkoper gelijk gegeven en de KRK terug gebracht. Op zich niks mis met die dingen, sterker nog prijs/kwaliteits verhouding ligt beter dan de DT 770 pro. Maar....

Door de isolatie van de Beyer zit je echt nog meer middenin je muziek. Heb nu een Janine Jansen album op gezet. Ik hoor het aanzetten van de strijkstok, het aanblazen van de dwarsfluit.... :Y

Mooi vind ik ze niet, vooral die afwijkend gekleurde pads storen me. De hoofdband klemt me iets te veel (grote kop) maar ik denk dat dat wel over gaat als ik ze een paar weken ergens overheen span als ze niet gebruikt worden.

De sansa clip+ trekt 't wel maar het houdt niet over, nou ja, een simpel Fiio dingetje kost me de kop ook niet.

Wat inspelen betreft.. het wisselt. Ik had m'n vrouw voor de kerst een draadloze TDK WR700 gegeven. Toen ze net uit de doos kwamen waren ze net aan goed genoeg voor TV, nu beginnen ze al aardig los te komen en klinkt haar muziek ook heel behoorlijk.

[Voor 14% gewijzigd door Wijnands op 30-12-2011 16:59]

• ReVision
Wijnands, heb jij toevallig nog die lijst van die AKG dealers? Zou je me die even willen dm'en of eventueel hier willen plaatsen. Kan ik mogelijk wat meer dealers vinden die AKG verkopen.

Overigens wbt de beyerdynamic 770 zijn de velourpads misschien niet zo mooi maar ze zitten echt veel beter dan die leren pads die zijn erg oncomfortabel als je ze een tijdje op hebt.

[Voor 12% gewijzigd door ReVision op 30-12-2011 17:02]

| Discogs | Flickr |

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wijnands schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:56:
nou ja, een simpel Fiio dingetje kost me de kop ook niet.
Zo begint het virus ;)
Hey, ik ben NAS (Nikon Acquisition Syndrome) ook te boven gekomen..Nou ja. Het is onder controle volgens de AA methode, een dag tegelijk.
ReVision schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:01:
Wijnands, heb jij toevallig nog die lijst van die AKG dealers? Zou je me die even willen dm'en of eventueel hier willen plaatsen. Kan ik mogelijk wat meer dealers vinden die AKG verkopen.
Ik kreeg van Harman dit lijstje toegemaild: http://dl.dropbox.com/u/8...t%20The%20Netherlands.xls met de toevoeging U kan zich voor uw aankopen wenden tot een Mediamarkt, Saturn, BCC of de Harense Smid in uw buurt.
Heb alleen de indruk dat het onderscheid tussen AKG en bijv. Harman versterkers een beetje zoek is hier.

Die lui in Haarlem hadden ook het e.e.a. op voorraad.

[Voor 61% gewijzigd door Wijnands op 30-12-2011 19:42]

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:58
Iemand hier toevallig ervaring met die FiiO amps? Ben al een tijdje op zoek naar een goede AMP voor onderweg en die E5 leek me wel wat. Maar zou ik die op een gemiddelde 250 ohm koptelefoon goed aan kunnen sluiten, of heb ik dan iets krachtigers nodig? Zit namelijk al een tijdje er over na te denken om een AKG k701 aan te schaffen, voor er bij :D.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Waarom niet een E6? Iets beter en iets nieuwer. Volgende de specs doet die tot 300 ohm dus moet genoeg zijn.

Ik weet dat de E5 best leuk is maar ik heb hier maximaal 50 ohm liggen en dat werkte perfect :+

• OkselFris
  • Laatst online: 23-03 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Nog even wat ervaringen delen. Langzaamaan merk ik dat ik aardig een koptelefoon virus heb te pakken en heb 3 koptelefoons voor divers gebruikt. Voor onderwerg op de iPhone of iPod gebruikt ik het liefst de Bose headsets. Verschillende merken geprobeerd maar keer op keer vielen ze mij tegen, de Boses bevallen me echter wel. Ik gebruik de Bose MIE2i als dagelijkse in-ear dopjes. Zitten gewoon erg lekker met prima geluid. Omdat ik de geluidsdrukkende koptelefoons nogal duur vindt, gebruik ik de Bose OE2i (past ook nog eens mooi bij een witte iPhone) als koptelefoon, dit wanneer ik even niemand wil horen of tijdens een vlucht voor mijn werk.
Geluid is erg goed, al dreigt bij de OE2i af en toe de bas wel de overhand te krijgen. Nou vindt ik een beetje bas niet erg en dit is iets wat de Sennheiser koptelefoons/oordopjes voor mobiel gebruik totaal ontbreekt.

Recentelijk gebruikte ik in huis een Sennheiser HD598 aan een Marantz versterker of aan een Bose setje welke is gekoppeld aan een iMac. Wat betreft geluid en design een geweldige koptelefoon.
Deze heb ik nu sinds 2 weken vervangen door een Sennheiser HD650. (nog zitten twijfelen met een AKG) Maar als ik 1 koptelefoon kan aanraden is het deze HD650 wel. Een schepje bovenop de HD598, kraakhelder en een absoluut genot om naar te luisteren. Wat betreft design had ik de 598 liever, vooral de single kabel was wel erg fijn. De HD650 heeft echter net weer een stapje beter geluid en laat je elk detail horen, echter hij laat je ook direct horen wanneer je digitale muziek met een lage bitrate afspeelt, maar laat ik dat maar een plus punt noemen. Ik kan nou niet echt zwakke punten wat betreft geluid noemen, terwijl ik een zeer brede muziek collectie heb. Comfort is ook prima, iets zwaarder dan de 598 en moet eerst even wennen, maar een paar uurtjes dragen is geen probleem.
Ik geloof er heilig in dat ook koptelefoons ook moeten inspelen, dus het kan alleen maar beter worden.
De prijs van de HD650 is langzamerhand ook redelijk aan het worden. Nu wachten tot de HD800 een beetje betaalbaar wordt. ;)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• ReVision
Wijnands schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:33:
[...]

Ik kreeg van Harman dit lijstje toegemaild: http://dl.dropbox.com/u/8...t%20The%20Netherlands.xls met de toevoeging U kan zich voor uw aankopen wenden tot een Mediamarkt, Saturn, BCC of de Harense Smid in uw buurt.
Heb alleen de indruk dat het onderscheid tussen AKG en bijv. Harman versterkers een beetje zoek is hier.

Die lui in Haarlem hadden ook het e.e.a. op voorraad.
Thanks gaan we er binnenkort een aantal bezoeken.

Overigens krijg ik volgende week een een AKG K701 te leen voor een kleine 2 weken.
Hoor er veel goeie verhalen over vooral icm klassiek jazz en blues.
Wel wordt er overal een goede headphone amp aangeraden, gelukkig heb ik wel wat staan.

Ben benieuwd zal als ik hem heb beluisterd mijn ervaringen hier plaatsen.

| Discogs | Flickr |

• Anoniem: 144074
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
r.brands schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:21:
[...]

Komt die (sandisk) clip+ in de buurt van een cowon? Anders moet ik er maar eens naar kijken. En wil het liefst iets met met minimaal 80 gb. Heb 2 muziekcollecties mp3, voor ipod en flac voor mn hifi thuis. Ik wil sinds ik de sennheiser hd 25-1 II heb ook flac onderweg luisteren. Maar die verrekte cowons die bij mij waardeloos connecten. grrr.

Gezien de responds, is het wellicht een optie om hier een nieuw topic voor aan te maken. Enige topics die hier over gaan zijn al oud.

Gr
Een grote drive voor een grote verzameling is meegenomen maar 80 gb is gewoon onzin. Waarom moet je heel je verzameling meenemen als je nog geen kwart beluistert. Bij portable devices maak je gewoon een keus ipv je hele storage mee te wilen nemen. Uitzondering is als je een jaar alleen op een eiland gaat zitten of een bedevaart naar Santiago de Compostela gaat doen, maar zelfs dan . . . .

Maar een device als de D2 kun je uitbreiden met losse sd kaartjes zodat je in notime je muziekcolletie kunt veranderen. ;)
OkselFris schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 01:22:
Geluid is erg goed, al dreigt bij de OE2i af en toe de bas wel de overhand te krijgen. Nou vindt ik een beetje bas niet erg en dit is iets wat de Sennheiser koptelefoons/oordopjes voor mobiel gebruik totaal ontbreekt.
Dan zie je meteen hoe smaken verschillen. Ik had bij die dingen de indruk dat er boven de 5, 6 khz er bijna niks meer gebeurde. Ik had wat vioolwerk op gezet en vond 't echt heel verschrikkelijk.
Recentelijk gebruikte ik in huis een Sennheiser HD598 aan een Marantz versterker of aan een Bose setje welke is gekoppeld aan een iMac. Wat betreft geluid en design een geweldige koptelefoon.
Deze heb ik nu sinds 2 weken vervangen door een Sennheiser HD650. (nog zitten twijfelen met een AKG)
Vat dit ajb niet verkeerd op maar mobiel luister je naar vrij bassige dingen, voor thuis heb je een prachtig neutrale hoofdtelefoon. Los je dat op met een equalizer ofzo?

• OkselFris
  • Laatst online: 23-03 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Wijnands schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 08:05:
[...]

Dan zie je meteen hoe smaken verschillen. Ik had bij die dingen de indruk dat er boven de 5, 6 khz er bijna niks meer gebeurde. Ik had wat vioolwerk op gezet en vond 't echt heel verschrikkelijk.

[...]

Vat dit ajb niet verkeerd op maar mobiel luister je naar vrij bassige dingen, voor thuis heb je een prachtig neutrale hoofdtelefoon. Los je dat op met een equalizer ofzo?
Nee, maar thuis ben ik nogal wat kritischer. Ik verwacht niet dat er uit mijn iPod of iPhone hetzelfde geluid komt en dus ben ik daar minder kritisch. Voor mobiel gebruik heb ik weinig kunnen vinden wat mij kan bekoren, Bose vond ik de betere. (moet compact zijn en goed zitten en fatsoenlijk geluid geven) Nu zit ik onderweg zelden lang achtereen te luisteren, thuis is het echter anders en gebruik ik de koptelefoon erg veel in de avond uren, en daar wil ik dat het goed is. Vandaar inderdaad de grote verschillen tussen de koptelefoons die ik gebruik.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 21:08

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Heh.. hier ook een tevreden DT770 Pro (250 ohm) gebruiker.. heb m aan een Fiio E7 hangen, en die trekt het maar net.. als er wat meer budget is, toch maar eens kijken naar iets krachtigers.

Een gebruiker op head-fi.org omschreef de Beyerdynamic wel mooi; Alsof je rustig aan het rijden bent in de 12 cilinder BMW M van je baas. Het laag is bij normale muziek lang niet zo nadrukkelijk aanwezig als bij andere headphones (ja, ik kijk naar een Sony of Monster) maar je voelt wel duidelijk dat het _echt_ lomp hard en diep kan als het moet. Zet een dubstep, hiphop of ander bassy plaatje op en de vullingen trillen je kiezen uit ;p

Dat met die mp3's ken ik, ik begin me inderdaad ook aan sommige 192kbps mp3's te ergeren... :-X Je hoort bij wijze van spreken nog hoe de manager van de band in het hokje naast de opnamestudio gepijpt wordt door de assistente ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Chiron schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:35:
Heh.. hier ook een tevreden DT770 Pro (250 ohm) gebruiker.. heb m aan een Fiio E7 hangen, en die trekt het maar net.. als er wat meer budget is, toch maar eens kijken naar iets krachtigers.
Echt? Ik zit maar heel voorzichtig aan een E6 te denken en vind die nog lang niet nodig.
Een gebruiker op head-fi.org omschreef de Beyerdynamic wel mooi; Alsof je rustig aan het rijden bent in de 12 cilinder BMW M van je baas. Het laag is bij normale muziek lang niet zo nadrukkelijk aanwezig als bij andere headphones (ja, ik kijk naar een Sony of Monster) maar je voelt wel duidelijk dat het _echt_ lomp hard en diep kan als het moet. Zet een dubstep, hiphop of ander bassy plaatje op en de vullingen trillen je kiezen uit ;p
Nou nee! :r maar ik herken heel goed wat je bedoeld, zat vanmiddag ook een album te luisteren waar ik opeens onder de indruk was van de basgitaar en ik realiseerde me dat ik voor het eerst in heel erg lang naar een hele lage bas luisterde zonder dat ik me zat te ergeren.
Dat met die mp3's ken ik, ik begin me inderdaad ook aan sommige 192kbps mp3's te ergeren... :-X Je hoort bij wijze van spreken nog hoe de manager van de band in het hokje naast de opnamestudio gepijpt wordt door de assistente ;)
Hmm.. eh? Ik heb juist dat ik geen gepijp hoor met mp3 daar moet ik de flac voor hebben. Zo heel af en toe vind ik trouwens flac versie's van platen die door een of andere serieuze liefhebber zijn gedigitaliseerd (zit dan zo'n file bij wat begint met "gewassen in gedestilleerd wijwater" en dan komt er een opsomming van 6k aan apparatuur.) en daar zijn er bij die zo mogelijk fijner klinken dan de CD.

Ander irritatie puntje met de beyers.. joint stereo in een mp3.

Zo, geprobeerd om mijn ervaringen onder woorden te brengen in een produkt review. Valt nog niet mee.
productreview: Beyerdynamic DT 770 Pro (Grijs, Zwart) review door Wijnands

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wijnands schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:35:
Zo, geprobeerd om mijn ervaringen onder woorden te brengen in een produkt review. Valt nog niet mee.
productreview: Beyerdynamic DT 770 Pro (Grijs, Zwart) review door Wijnands
Over die kabel: ik heb 't eerder gezegd op dit forum, maar hoewel een verwisselbare op zich leuk is, is de kabel van beyer's professionele modellen niet een zwak punt. Ik heb die van mijn DT770, inmiddels een jaar of 8 oud, nog nooit hoeven vervangen.

Nee, maar je zal een ongelukje krijgen.. zit je er wel mooi mee. Het systeem wat KRK gebruikt met de bajonet aansluiting bijv was prima geweest voor Beyer.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

En met "ongelukje" bedoel je zoiets als "ik liet er perongelijk mijn draadknippers over dichtvallen"?

Een verwisselbare kabel maakt namelijk ook tegelijk weer een extra failurepunt. Het is een afweging, m.a.w.

• r.brands
Anoniem: 144074 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 01:44:
[...]

Een grote drive voor een grote verzameling is meegenomen maar 80 gb is gewoon onzin. Waarom moet je heel je verzameling meenemen als je nog geen kwart beluistert. Bij portable devices maak je gewoon een keus ipv je hele storage mee te wilen nemen. Uitzondering is als je een jaar alleen op een eiland gaat zitten of een bedevaart naar Santiago de Compostela gaat doen, maar zelfs dan . . . .

Maar een device als de D2 kun je uitbreiden met losse sd kaartjes zodat je in notime je muziekcolletie kunt veranderen. ;)
Naja, 1 album is al gauw 700 MB, dus het valt mee met de hoeveelheid er op past.

En als je 2 uur per dag reist heb je geen zin om van te voren keuzes te maken.

• Initech
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-03 12:05
Hoi allemaal, ik zit met een probleem.

Ik reis elke dag ongeveer 4 uur met het openbaar vervoer en luister dus veel muziek onderweg. Nu heb ik een tijd lang verschillende in-ear dopjes gehad, maar ze irriteren mijn oorkanalen enorm na langdurig gebruik, zelfs bij gebruik van verschillende maten dopjes. Ook vallen ze steeds uit.

Toen heb ik een koptelefoon met nekband gekocht, namelijk de Sennheiser PMX 90. De pasvorm van dit apparaat is voor mij perfect, hij is licht van gewicht en ik kan hem uren dragen zonder irritatie, dat is echt geweldig. Bovendien zit er maar één kabel aan, wat ik ook erg handig vind. Er zit alleen een nadeel aan deze koptelefoon en dat is dat hij erg veel omgevingsgeluid doorlaat. Als ik op de earpads druk klinkt het geluid geweldig, maar als ik deze loslaat hoor ik alleen maar mensen praten in de trein.

Vandaag is de jackplug kapot gegaan, deze is gebogen waardoor de plug in mijn telefoon bleef haken en deze afbrak. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe koptelefoon, maar het is erg lastig. Koptelefoons met nekband zijn allemaal open en laten veel omgevingsgeluid door, maar hebben een hoog draagcomfort.

Daarom twijfel tussen:

Een hoofdband:
- Sennheiser PX 100 II
pricewatch: Sennheiser PX 100-II (Zwart)
- Sennheiser PX 200 II
pricewatch: Sennheiser PX 200-II (Zwart)

Of toch weer een nekband:
- Grado IGrado
pricewatch: Grado iGrado

Kan iemand mij helpen met het maken van een keuze? Of kan iemand anders een type aanbevelen (MAX €75,-)? Ik heb gelezen dat de IGado's erg goed zijn, maar als deze veel omgevingsgeluid doorlaten zou dat voor mij een enorme teleurstelling zijn (ze zijn ook vrij duur, €69,-). Ik ben een beetje voorzichtig bij het kiezen van Sennheiser, omdat mijn PMX 90 nogal veel geluid lekte.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De iGrado en Senn PX-100 zijn open. Die lekken dus geluid en sluiten niet af van de buitenwereld. 100% ongeschikt voor openbaar vervoer, met andere woorden.

De PX-200 is wel gesloten en niet onredelijk, maar qua geluid ben ik tevredener met mijn (goedkopere) beyerdynamic DTX300p. (Hoewel de sennheiser een beter foldingmechanisme heeft.)

[Voor 57% gewijzigd door CyBeR op 03-01-2012 11:55]

• Initech
CyBeR schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:54:
De iGrado en Senn PX-100 zijn open. Die lekken dus geluid en sluiten niet af van de buitenwereld. 100% ongeschikt voor openbaar vervoer, met andere woorden.

De PX-200 is wel gesloten en niet onredelijk, maar qua geluid ben ik tevredener met mijn (goedkopere) beyerdynamic DTX300p. (Hoewel de sennheiser een beter foldingmechanisme heeft.)
Bedankt voor je antwoord. Ik neem aan dat je deze bedoelt?

http://www.foka.nl/site/b...tx-300p-rood-p-17174.html

Ik ken het merk niet, maar dat maakt niet uit want ik ben absoluut niet merkentrouw. Moet wel zeggen dat een nekband mijn voorkeur heeft, denk je dat je die ook een kunt vinden of zijn deze allemaal open? In 2007 had Sennheiser bijvoorbeeld de PMX 200, dat was een gesloten nekband. Deze dus:

pricewatch: Sennheiser PMX 200 (Blauw, Zwart)

Die leek mij echt perfect, maar nu is hij discontinued en er is geen opvolger van, ik snap echt niet waarom :? .

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja. Overigens staat er op die pagina 'open' maar dat is incorrect.
Ik ken het merk niet, maar dat maakt niet uit want ik ben absoluut niet merkentrouw. Moet wel zeggen dat een nekband mijn voorkeur heeft, denk je dat je die ook een kunt vinden of zijn deze allemaal open? In 2007 had Sennheiser bijvoorbeeld de PMX 200, dat was een gesloten nekband. Deze dus:

Die leek mij echt perfect, maar nu is hij discontinued en er is geen opvolger van, ik snap echt niet waarom :? .
Ik denk, maar ik weet niet zeker, dat dat is omdat neckbands op een gegeven moment heel populair waren. Nu niet meer; nu heeft iedereen ofwel een in-ear ofwel een (meestal wat grotere zelfs) headband.

Ik speel de laatste tijd met de overweging om een groot gedeelte van mijn verzameling (o.a. AKG K701, Beyerdynamic DT880, ATH-AD700, Grado SR225i, Hifiman RE0 etc) te verkopen om zo geld bij elkaar te sprokkelen voor een custom in-ear van Heir Audio. Iemand hier al ervaringen mee? Met customs in het algemeen?

too old, too cold

CyBeR schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:33:
En met "ongelukje" bedoel je zoiets als "ik liet er perongelijk mijn draadknippers over dichtvallen"?

Een verwisselbare kabel maakt namelijk ook tegelijk weer een extra failurepunt. Het is een afweging, m.a.w.
Meer iets als ik struikel erover. Of voor de rokers onder ons, oops, die sigaret had ik niet mee moeten zwaaien maar ja, het is een afweging.
Initech schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:13:
[...]

Nekbanden zijn niet populair meer. Wat de px serie kan ik inderdaad beamen dat die een hoop omgevingsgeluid doorlaten. Verder heel aardig geluid, goed op te vouwen en comfortabel.

Als je perse de pmx 200 wil, pluk er een paar van ebay en bestel een setje nieuwe earpads. Pak dat een beetje handig aan en je bent inc. verzenden niet meer dan 50 euro kwijt.

[Voor 44% gewijzigd door Wijnands op 03-01-2012 14:13]

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

CyBeR schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:54:

PX100 II welke het om gaat is semi-gesloten en werkt imho perfect in het openbaar vervoer. Isoleert niet al het geluid maar je moet dat eigenlijk ook niet willen en het afstellen in het OV is doodsimpel. Je houd de koptelefoon voor je hoofd. Je stelt het geluid net af totdat je het net niet hoort door het ding heen. Vervolgens doe je hem op en kom je erachter dat het ding keihard staat voor normaal gebruik. Je zet hem omlaag en je hebt een perfect volume waarmee je geen andere mede-ov'ers lastig valt en je hebt toch precies net genoeg geluid om zelf alles perfect te horen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CyBeR schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:37:
[...]

Anyway, de mijne klinken de laatste tijd een beetje vreemd; weinig laag enzo.

Nu heb ik net bedacht, en even snel geverifieerd adhv een bestelling, waarom: ik heb er laatst de pads van vervangen, en daarbij heb ik 2x DT880 pads besteld, in de veronderstelling dat die hetzelfde zijn als voor de 770.

Maar dat zijn ze dus niet; de pads van DT880's sluiten niet af en dat veroorzaakt dat een 770 compleet geen bass meer doet.

* CyBeR heeft inmiddels 770-pads besteld :P
Ho.

Ly.

Shit.

Dat is even een verschil zeg, de goede pads op je DT770 zetten :X 't is alweer even geleden dat ik de verkeerde erop had gezet dus ik was alweer vergeten hoe 't echt hoorde te klinken; ik wist alleen nog 'dit klopt niet'. Stond echt op het punt om een nieuwe te kopen :X

Touchdomex schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:45:
[...]

PX100 II welke het om gaat is semi-gesloten en werkt imho perfect in het openbaar vervoer. Isoleert niet al het geluid maar je moet dat eigenlijk ook niet willen
Waarom niet?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als je helemaal niks hoort, hoor je misschien ook niet meer die hele belangrijke mededeling van de conducteur, en vraag je je later misschien af waarom iedereen toch bij het vorige station is uitgestapt en jij nu moederziel alleen in de trein zit.

• Initech
Ik snap wel waarom niet, soms is het erg lastig als iemand met zijn of haar koptelefoon midden in het gangpad staat en geen woord hoort als iemand vraagt om even door te lopen. Maar wat ik merkte met de PMX 90 was dat deze koptelefoon in dermate minimaal geisoleerd is dat je er alleen in een rustige omgeving mee van je muziek kan genieten. Maar ik heb nu een PMX 200 gevonden op Marktplaats en ga die zo snel mogelijk ophalen en proberen. Dan heb ik genoeg tijd om eens een paar nieuwe koptelefoons te gaan beluisteren. Die PX setjes hangen ook in de Mediamarkt zag ik, ben alleen bang dat ik daar de DTX300p niet zal vinden... :X

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 21:08

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Wijnands schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:31:
[...]

Echt? Ik zit maar heel voorzichtig aan een E6 te denken en vind die nog lang niet nodig.

[...]

Nou nee! :r maar ik herken heel goed wat je bedoeld, zat vanmiddag ook een album te luisteren waar ik opeens onder de indruk was van de basgitaar en ik realiseerde me dat ik voor het eerst in heel erg lang naar een hele lage bas luisterde zonder dat ik me zat te ergeren.
Met 'kijken naar' bedoelde ik dat dus niet in positief daglicht, hell no dat ik mn Beyerdynamic inlever voor zo'n overpriced beats prul ding :r

Hoe ze het doen weet ik niet maar dat met die basgitaar is dus precies wat ik bedoel, zelfs met een album van de Foo Fighters kun je alle instrumenten afzonderlijk horen in plaats van dat het 1 geluidsbrij is zegmaar 8)

Ik ben er overigens achter waarom ik dacht dat mn Fiio wat ielig klonk, laatst mn android telefoon van een firmware voorzien waarbij ze stiekem de equalizer ingeschakeld en met een walgelijk slechte standaardinstelling hebben verstopt achter een schermpje :X Het klinkt nu weer zoals 'het hoort' :) De reden dat ik de E7 heb genomen was omdat er een DAC in zit, zodat ik op mijn werk en op mijn laptop niet meer aan de brakke on-board chip vast zit :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Anoniem: 438921

Crosspost en niet het goede topic.

[Voor 86% gewijzigd door FeaR op 04-01-2012 07:18]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19
Anoniem: 438921 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:34:
hallo ik heb een computer merk optiplex 745 windows 7 64 bit ik heb een headset met een audio ding er dat je met iemand kan praten maar dat werkt niet en msn zegt dat er geen geluitskaart is en hij heeft het wel gedaan kan iemand mij HELPEN ik wil heel graag weer praaten alvast bedankt gr edwin
a - punten en komma's helpt.
b- dit gaat over koptelefoons, niet over headsets.
c- vraag hulp aan een vriendje via msn, dan kun je gelijk typen wat er allemaal fout gaat.
d-groten is hier niet nodig, tweakers gaat er van uit dat we altijd vriendelijk zijn voor elkaar.
e-in je geluidsinstellingen eens kijken naar je microfoon (in jou taal ; audio ding dat je met iemand kan praten) en desnoods aanzetten.

edit ;
f-ben ik wat sarcastisch? ja.
g-punten en komma's geeft wat problemen, kan gebeuren. punt a vervalt. Maar gebruik dan de enter toets af en toe.

[Voor 8% gewijzigd door maartend op 03-01-2012 21:52]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• maartend
Is op mijn aanraden om zelf een topic te openen en niet even hier te droppen. Had een dm-chat met hem.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

maartend schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:27:
[...]
Is op mijn aanraden om zelf een topic te openen en niet even hier te droppen. Had een dm-chat met hem.
Ik weet niet met wie je hebt gesproken, maar dit is daarvoor zeker niet het juiste topic. Dit topic is puur voor hoofdtelefoons en niet voor headsets. Het klopt wel dat problemen met een headset in Audio en HiFi horen, maar om het dan zo in een topic te dumpen. Sowieso mis ik de eigen inzet die we hier op GoT verwachten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FeaR schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 07:18:
[...]

Ik weet niet met wie je hebt gesproken, maar dit is daarvoor zeker niet het juiste topic. Dit topic is puur voor hoofdtelefoons en niet voor headsets. Het klopt wel dat problemen met een headset in Audio en HiFi horen, maar om het dan zo in een topic te dumpen. Sowieso mis ik de eigen inzet die we hier op GoT verwachten.
Niet om 't een of 't ander hoor, maar dat zegt 'ie ook.

Iemand een idee waar ik voor niet al te veel geld een kort 3.5mm verbindingskabeltje kan vinden? Die enorme plug van de beyer zit nu rechtstreeks in m'n clip en ik zie met mijn handigheid dat nog wel 's fout gaan.
Hoeft geen bij maanlicht gesmeed elven produkt te zijn, half elf bij schemering is al voldoende.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

CyBeR schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:05:
[...]
Niet om 't een of 't ander hoor, maar dat zegt 'ie ook.
I stand corrected, nu zie ik het ook. Las het de eerste keer anders. Mijn oprechte excuses.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• maartend
FeaR schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:36:
[...]

I stand corrected, nu zie ik het ook. Las het de eerste keer anders. Mijn oprechte excuses.
Dank je.

En dan had ik hem ook nog aangeraden hoe je een topic opent. Kwam geloof ik niet helemaal binnen.
En om volledig offtopic af te sluiten. Deed vandaag plots mijn geluidskaart het niet meer.

Maar nu weer ontopic.
Ik zit nu hier al even mee te lurken en zie van alles voorbij komen.
Maar eigenlijk is mijn vraag dit ;
Zijn er in bepaalde prijsklassen echte bang voor bucks te verkrijgen of is het zo persoonsafhankelijk?
Kun je tot 50 euro iets vinden dus en daarna in de prisklasse tot 100 euro en dan 200 euro en dan 500 euro?
Of zoiets?

En zou zoiets voor in de TS zijn?

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

tot 50 zeker. Koss PortaPro en PX100-II zijn voor onder de 50 te krijgen en het beste in die klasse by far. Nog steeds na al die jaren.

Dan nog is het persoonsafhankelijk maar ja, dat zijn wel 2 voorbeelden van heel veel waar voor je geld. Wat ik zelf ook een hele aparte vond, Beyer's DTX 710, vond dat een hoop hoofdtelefoon voor weinig geld.

• maartend
Ik snap dat het veel persoonsgebonden en muzieksmaakafhankelijk is.
Maar soms heb je iets waarvan iedereen zegt dat het iets goeds is, heowel je hem persoonlijk niet hoeft te hebben.

Voorbeeld ; Prince. Briljant artiest, maar zelf vind ik er geen bal aan.
Leuke vergelijking.

Wat luister je? En waar?

• maartend
Wijnands schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:18:
Leuke vergelijking.

Wat luister je? En waar?
Dat zijn natuurlijk de vragen die er toe doen.

Of ging het om mij? Industrial, Tekno, Noise, oude dark-wave maar soms ook wel eens Underworld. En ook nog Indie gitaar.

En veelal met mijn Ipod. Overal waar maar kan. Tijdens boodschappen, op het werk (achter buro) In de wachtkamer. Overal waar ik me wil afsluiten

[Voor 39% gewijzigd door maartend op 05-01-2012 20:22]

Dat zijn muziek stijlen die me niks zeggen. Kan je helaas niet helpen.

• maartend
Wijnands schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:56:
Dat zijn muziek stijlen die me niks zeggen. Kan je helaas niet helpen.
Okay.
Kan tegenwoordig veel boenk-boenk bassen inzitten (ala techno, maar dan harder, feller) maar ook veel hoge tonen.

In het algemeen omschrijf ik het als stofzuigermuziek.

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wijnands schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:20:
Iemand een idee waar ik voor niet al te veel geld een kort 3.5mm verbindingskabeltje kan vinden? Die enorme plug van de beyer zit nu rechtstreeks in m'n clip en ik zie met mijn handigheid dat nog wel 's fout gaan.
Hoeft geen bij maanlicht gesmeed elven produkt te zijn, half elf bij schemering is al voldoende.
Wat zoek je precies? 3.5mm male (right angle) -> korte kabel -> 3.5mm female? Dat is vrij makkelijk te maken, dan heb je ook controle over hoe puur je elf is en hoe de maan stond.

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

maartend schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:21:
[...]

Dat zijn natuurlijk de vragen die er toe doen.

Of ging het om mij? Industrial, Tekno, Noise, oude dark-wave maar soms ook wel eens Underworld. En ook nog Indie gitaar.

En veelal met mijn Ipod. Overal waar maar kan. Tijdens boodschappen, op het werk (achter buro) In de wachtkamer. Overal waar ik me wil afsluiten
voor dat soort muziek is de PX-100II echt bizar subliem. Ook voor wat normalere stijlen maar ook dit soort uitersten doet die perfect. Erg mooie en volle bas en imho een erg heldere klank.

Ik zou zeggen kijk of je iemand kan vinden die hem heeft of ergens in de winkel. Het is echt bizar veel voor je geld en groot voordeel is dat hij bijzonder portable is.

• maartend
Touchdomex schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:47:
[...]

voor dat soort muziek is de PX-100II echt bizar subliem. Ook voor wat normalere stijlen maar ook dit soort uitersten doet die perfect. Erg mooie en volle bas en imho een erg heldere klank.

Ik zou zeggen kijk of je iemand kan vinden die hem heeft of ergens in de winkel. Het is echt bizar veel voor je geld en groot voordeel is dat hij bijzonder portable is.
Ik ga me eens laten overtuigen.

Thnx
Joe Presto schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:20:
[...]

Wat zoek je precies? 3.5mm male (right angle) -> korte kabel -> 3.5mm female? Dat is vrij makkelijk te maken, dan heb je ook controle over hoe puur je elf is en hoe de maan stond.
Hmm.. en de connectors zelf?

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wijnands schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:29:
[...]

Hmm.. en de connectors zelf?
Neutrik, ViaBlue en Paillics maken prima connectors, er zullen er vast veel meer zijn, maar deze merken zijn mij bekend. Je kunt deze o.a. op eBay vinden, maar vast ook wel op marktplaats en in audioshops in Nederland. Je kunt ook simpele vinden als je een beetje google doorspit.

Edit:
Ik heb ooit eea besteld bij audiospares (eBay):
Male
Female

[Voor 26% gewijzigd door Joe Presto op 05-01-2012 23:03. Reden: links toegevoegd]

Anoniem: 296131

Dit weekeind voor het eerst de nieuwe Grado PS500 van een vriend van mij kunnen beluisteren. Hij kwam net terug uit de VS en heeft daar eens goed kunnen inslaan. Ik ben echt enorm onder de indruk! Echt een waanzinnig goede soundstage en ze zitten ook niet verkeerd. Heb zelf een eenvoudige Grado SR80, deze PS500 is als meer high end model van een heel ander kaliber en opvallend mooi afgewerkt.

Zijn er hier meer mensen met ervaringen met de meer high-end Grado's? Zoals de wonderschone Grado HP1000 :P :P

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2022
iemand in bezit van Audeze LCD3 ??

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-03 22:28
Na jarenlang met een HD201 te zitten ben van plan een goede koptelefoon aan te schaffen, ik heb immidels de shure srh840, de sennheiser hd25 II, de krk 8400 en de beyerdynamic dt770pro gebrobeerd. Toen ik de dt770pro beluisterde klonk die laatste echter vrij ondermaats (vergeleken met de andere 2, en in het algemeen), maar omdat hij erg vaak wordt aangeraden online wil ik de dt770 toch nog een keer proberen. Ik vroeg me alleen af wat voor versterker voldoende vermogen zal leveren om deze een beetje fatsoenlijk aan te drijven? Ik heb namelijk ook niet heel veel geld, en ik zit nu naar de fiio E10 te kijken (dac en amp combo), die mij erg practisch lijkt. (draagbaar, ingebouwde dac en niet zo duur) Dua weet iemand hoe de E10 (of een vergelijkbare amp) presteerd in combinatie met de dt770(250 ohm)?

specs PC

Anoniem: 397269

deze koptelefoons kan je eigenlijk niet met elkaar vergelijken. de dt770 pro 250 ohms valt onder een hifi koptelefoon en is eigenlijk niet bedoeld voor portable gebruik als de andere 3. Een beyer die je in dit rijtje kan scharen zijn de t50p en 1350.

• meddle
Anoniem: 397269 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 01:30:
deze koptelefoons kan je eigenlijk niet met elkaar vergelijken. de dt770 pro 250 ohms valt onder een hifi koptelefoon en is eigenlijk niet bedoeld voor portable gebruik als de andere 3. Een beyer die je in dit rijtje kan scharen zijn de t50p en 1350.
Ik weet dat ze eigenlijk niet helemaal in dezelfde klasse horen, maar ik omdat ik liever geen open koptelefoon wil vallen een hoop opties die in deze prijsklasse zitten helaas al af. Verder ben ik ook niet per se opzoek naar een draagbare koptelefoon, ik heb al een setje in-ears voor onderweg en ik zal een kopteleloon dan ook alleen thuis gebruiken.
De reden dat ik de draagbaarheid van de E10 als een plus vermeldde was eerder omdat ik mijn laptop binnen huis nog wel eens verplaats dus een full size amp + dac is dan weer wat onhandig.

[Voor 11% gewijzigd door meddle op 06-01-2012 01:59]

specs PC

De e10 is een prima portable headamp + dac maar om een 250ohm beyer aan te drijven heeft hij echt meer power nodig dan 150mw bij 32ohm. dus sowieso is de beyer met de e10 niet echt iets om aan te raden. je zal dus echt naar een T50p of dt 1350 (indien je voor beyer kiest) moeten kijken wil je het combineren met een fiio e10.

Als je niet al te veel geld hebt te besteden is de hd 1 mark 2 de enige redelijke keuze. al zou ik liever voor dat geld een setje sony xba in-ears aanschaffen (zie hun soon to be released balanced armature series). bij sony zit je eigenlijk ook bijna altijd goed met een beperkte budget.
Joe Presto schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:50:
[...]

Neutrik, ViaBlue en Paillics maken prima connectors, er zullen er vast veel meer zijn, maar deze merken zijn mij bekend
dank! Da's net dat beetje informatie wat ik nodig had.
meddle schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 00:54:
Na jarenlang met een HD201 te zitten ben van plan een goede koptelefoon aan te schaffen, ik heb immidels de shure srh840, de sennheiser hd25 II, de krk 8400 en de beyerdynamic dt770pro gebrobeerd. Toen ik de dt770pro beluisterde klonk die laatste echter vrij ondermaats (vergeleken met de andere 2, en in het algemeen), maar omdat hij erg vaak wordt aangeraden online wil ik de dt770 toch nog een keer proberen. Ik vroeg me alleen af wat voor versterker voldoende vermogen zal leveren om deze een beetje fatsoenlijk aan te drijven? Ik heb namelijk ook niet heel veel geld, en ik zit nu naar de fiio E10 te kijken (dac en amp combo), die mij erg practisch lijkt. (draagbaar, ingebouwde dac en niet zo duur) Dua weet iemand hoe de E10 (of een vergelijkbare amp) presteerd in combinatie met de dt770(250 ohm)?
Waarmee luister je dat de 770 ondermaats klonk? Heb je een DAC nodig? Op headfi las ik een aantal mensen die erg tevreden waren met een E6 of E11.
Anoniem: 397269 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 02:14:
Als je niet al te veel geld hebt te besteden is de hd 1 mark 2 de enige redelijke keuze. al zou ik liever voor dat geld een setje sony xba in-ears aanschaffen (zie hun soon to be released balanced armature series). bij sony zit je eigenlijk ook bijna altijd goed met een beperkte budget.
Sorry maar...
  • in ears zijn niet voor iedereen
  • ik heb inmiddels genoeg sony produkten gehoord die echt de term goed niet waard zijn Zelfs eentje beet gehad dat ik 'm afzette om te kijken of er niet stiekum een beats logo op zat.

[Voor 61% gewijzigd door Wijnands op 06-01-2012 07:24]

• Hasjes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:42
Hallo Ik weet niet of ik in het juiste forum zit, maar ik ben op zoek naar een draadloze, gesloten headphone. Ik wil eigenlijk niet meer als €100,- uitgeven. Zijn er mensen die mij kunnen adviseren op een goedkope headphone?

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:42
Anoniem: 397269 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 02:14:
De e10 is een prima portable headamp + dac maar om een 250ohm beyer aan te drijven heeft hij echt meer power nodig dan 150mw bij 32ohm. dus sowieso is de beyer met de e10 niet echt iets om aan te raden. je zal dus echt naar een T50p of dt 1350 (indien je voor beyer kiest) moeten kijken wil je het combineren met een fiio e10.
Hoe hard wou je het hebben dan? Als ik de reviews van de E10 mag geloven kan hij prima overweg met koptelefoons tot ongeveer 300 ohm. Alleen als je erg zacht gemasterde opnames hebt, en waar vind je die tegenwoordig nog, kan hij wellicht power te kort komen. Ik heb deze amp in ieder geval op mijn verlanglijstje staan voor m'n DT880 en AKG k501.
Hasjes schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:37:
Hallo Ik weet niet of ik in het juiste forum zit, maar ik ben op zoek naar een draadloze, gesloten headphone. Ik wil eigenlijk niet meer als €100,- uitgeven. Zijn er mensen die mij kunnen adviseren op een goedkope headphone?
LAstig. Ik had via ebay een TDK WR 700 uit Engeland laten komen, was 85 euro kwijt all-in.Ding is vrij gesloten maar valt niet helemaal over je oren

• maartend
Touchdomex schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:48:
tot 50 zeker. Koss PortaPro en PX100-II zijn voor onder de 50 te krijgen en het beste in die klasse by far. Nog steeds na al die jaren.
Koss Porta Pro bij play.com voor 23 euro en dan gaat er nog 10% vanaf.

Doen?

• Hasjes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:42
Oke, hij moet wel goed sluiten aangezien hij voor mijn vriendin is die tv wilt kijkt en ik in de zelfde kamer via skype aan het praten ben. De kwaliteit hoeft niet perfect te zijn zolang hij maar goed afsluit en draadloos is

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

maartend schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:28:
[...]

Koss Porta Pro bij play.com voor 23 euro en dan gaat er nog 10% vanaf.

Doen?
Als jij het niet doet dan doe ik het :+

Kan ik daar ook afrekening gewoon met mijn maestro of paypal. Ik heb geen CC en die informatie wil hij wel hebben bij het aanmaken van een account :/

Onderin staat netjes maestro, vervolgens ga je een account aanmaken en komt de ene CC na het andere om je hoofd vliegen :/

[Voor 13% gewijzigd door Touchdomex op 06-01-2012 11:05]

• meddle
Wijnands schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 07:21:

[...]

Waarmee luister je dat de 770 ondermaats klonk? Heb je een DAC nodig? Op headfi las ik een aantal mensen die erg tevreden waren met een E6 of E11.

[...]

Sorry maar...
  • ik heb inmiddels genoeg sony produkten gehoord die echt de term goed niet waard zijn Zelfs eentje beet gehad dat ik 'm afzette om te kijken of er niet stiekum een beats logo op zat.
De 770pro waar ik naar luisterde was een demo-model wat samen met 8 andere koptelefoons op een versterker was aangesloten. (ik herkende het type versterker verder niet) Maar ik kon verder niet zien hoe ze alles precies hadden aangesloten, dus wie weet wat ze allemaal hebben uitgespookt wat dat betreft.
Ze hadden echter geen ander model meer en deze zat vast aan een paal, dus ik heb helaas niet de kans gehad om hem op een andere amp aan te sluiten. Nu ik er nog is aan denk denk ik ook dat het vooral daar aan lag, want zelfs op vol volume kwam er maar net genoeg geluid uit om de 770 een beetje tot zijn recht te laten komen.

Maargoed vandaar dat ik nog een keer naar een andere winkel ga om hem weer te testen, want het kan ook aan de setup hebben gelegen. Verder lees ik online dat een e10 wel kan omgaan met koptelefoons met een hoge impedantie, en het feit dat deze een dac heeft is ook wel handig want nu gebruik ik de interne geluidskaart van mijn laptop. Dus ik denk dat ik die e10 maar gewoon bestel en dan kijk hoe die omgaat met de 770pro in de winkel. Als het dan niets is kan ik die e10 alsnog gewoon met een andere koptelefoon gebruiken.

Verder wil ik inderdaad geen in-ears. Ik heb er niets tegen, maar ik heb al een setje voor onderweg en ik zit liever niet de hele dag met die dingen in mijn kop. Verder vond ik de hd25 ook niet al te comfortabel, omdat die on-ear is, net zoals de beyers die schoenmerlijn postte. Het geluid wat eruit kwam was echter wel weer goed.

specs PC

• maartend
Touchdomex schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:01:
[...]

Als jij het niet doet dan doe ik het :+
Shoot.. Vergeet het maar ;
This item can only be delivered to a UK address.
Daar doet play inderdaad heel knullig over. Zelfs met geheugenkaartjes.

• maartend
Wijnands schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:33:
Daar doet play inderdaad heel knullig over. Zelfs met geheugenkaartjes.
En games sturen ze dan wel weer op. Volgens mij zijn die toch iets groter dan een micro-sd.
Jammer. Ik zoek verder.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Touchdomex schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:01:
Onderin staat netjes maestro, vervolgens ga je een account aanmaken en komt de ene CC na het andere om je hoofd vliegen :/
Volgens mij verstaan ze onder Maestro alleen UK debit cards. Voor buitenlanders is CC (zover ik weet) de enige methode.

Wijnands schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 07:21:
[...]
dank! Da's net dat beetje informatie wat ik nodig had.

[...]

[...]

Sorry maar...
Juist,en daarom wordt er in de professionele studiowereld ook zoveel sony koptelefoons gebruikt. Feit bij sony is dat ze een hele brede range hebben voor hun in-ears en koptelefoons (10 euro tot 800 euro). Een 10 euro sony (wat jij waarschijnlijk gehad hebt) kan je derhalve niet vergelijken met een 150 euro sennheiser oid.

In ears zijn misschien niet voor bepaalde situaties te gebruiken, maar voor portable gebruik leveren ze de meeste prijs/kwaliteit/simpliciteit itt full range hifi koptelefoons. Voor een kleine 60 euro heb je de ex510 en 40 eur de ex310 die de concurerende sennheisers ver achter zich laat met een veel beter ontwerp, comfort en bouw/geluidskwaliteit. En dan nog niet te spreken over de aankomende xba series.
Marcel schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:16:
[...]

Hoe hard wou je het hebben dan? Als ik de reviews van de E10 mag geloven kan hij prima overweg met koptelefoons tot ongeveer 300 ohm. Alleen als je erg zacht gemasterde opnames hebt, en waar vind je die tegenwoordig nog, kan hij wellicht power te kort komen. Ik heb deze amp in ieder geval op mijn verlanglijstje staan voor m'n DT880 en AKG k501.
Als ik het goed bereken zit je met een 300ohm koptelefoon op 20-25 mW output vanuit een e10. komop zeg,
je dt880 verdient toch wel beter dan dit. Wanneer je je het uit ga proberen zal de bass samen met het midden een stuk ongecontroleerder klinken dan uit een fatsoenlijke amp. nogmaals, de fiio e10 is hier niet echt voor bedoeld en zal je dt880 alleen maar slechter maken.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 397269 op 06-01-2012 15:30]

• ReVision
Ik heb inmiddels nu een paar dagen de AKG K701 in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik echt zeer tevreden ben. Het is een headphone met echt een grote soundstage en hij is bij de hoge en midden tonen erg helder en wat analytisch. De lage bass tonen zijn prima, maar gelukkig niet te zwaar en overdreven als bijvoorbeeld de Beats of de Sennheisers.

Het is duidelijk een Heaphone voor Jazz, Blues, Klassiek en ook Rock. Hij is mogelijk voor de echte bass liefhebbers wat minder geschikt zoals bij Dance en Hiphop.

Verder is hij super comfortabel met de velour pads die erop zitten. En ik vind hem er zelf ook erg goed uit zien (subjectief) voor mensen die dat eventueel nog belangrijk vinden.

Ik zal binnenkort een volledige review plaatsen op de frontpage.
Verder als mensen een keer de mogelijkheid hebben om er een te beluisteren kan ik dat echt aanraden.

[Voor 19% gewijzigd door ReVision op 06-01-2012 15:28]

| Discogs | Flickr |

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2022
ReVision schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:28:
Ik heb inmiddels nu een paar dagen de AKG K701 in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik echt zeer tevreden ben. Het is een headphone met echt een grote soundstage en hij is bij de hoge en midden tonen erg helder en wat analytisch. De lage bass tonen zijn prima, maar gelukkig niet te zwaar en overdreven als bijvoorbeeld de Beats of de Sennheisers.

Het is duidelijk een Heaphone voor Jazz, Blues, Klassiek en ook Rock. Hij is mogelijk voor de echte bass liefhebbers wat minder geschikt zoals bij Dance en Hiphop.

Verder is hij super comfortabel met de velour pads die erop zitten. En ik vind hem er zelf ook erg goed uit zien (subjectief) voor mensen die dat eventueel nog belangrijk vinden.

Ik zal binnenkort een volledige review plaatsen op de frontpage.
Verder als mensen een keer de mogelijkheid hebben om er een te beluisteren kan ik dat echt aanraden.
met gebalanceerde aansluiting komt de Bass net iets strakker uit :9~

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:42
Anoniem: 397269 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:13:
Als ik het goed bereken zit je met een 300ohm koptelefoon op 20-25 mW output vanuit een e10. komop zeg,
je dt880 verdient toch wel beter dan dit. Wanneer je je het uit ga proberen zal de bass samen met het midden een stuk ongecontroleerder klinken dan uit een fatsoenlijke amp. nogmaals, de fiio e10 is hier niet echt voor bedoeld en zal je dt880 alleen maar slechter maken.
Hmmm, er op achteruit gaan is natuurlijk nooit de bedoeling. Het is jammer dat je dit soort apparaten zelden tot nooit in winkels kunt proberen. Ik kreeg zelf de indruk dat de E10 genoeg in zijn mars had. Enig idee wat dan tot ongeveer €200 een aanrader voor een gecombineerde amp en dac? Eentje die de DT880 recht doet.

Kijk, een amp erbij is altijd bij een koptelefoon beter dan un amped. Hij zal daadwerkelijk harder kunnen maar om toch van een dt880 (ik neem aan een 250ohm+ versie?) te kunnen genieten kun je beter kijken naar een DC gevoede amp/dac. Zelf vind ik Fiio erg leuke dingen maken maar de portable versterkertjes die ze maken kan je eigenlijk niet samen met een dt880 combineren.

De e9 amp van fiio is goed genoeg indien je een 250ohm versie heb (alleen vind ik de ipod dock een beetje overbodig). Voor een usb dacje kan ik je denk ik beter verwijzen naar de Hifi uit China topic. Deze heb je meestal voor 60 euro vanaf ebay.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 397269 op 06-01-2012 21:20]

Pagina: 1 2 3 ... 121 Laatste

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee