Ik heb inderdaad de 250 ohm 880. Ik heb ook al eens naar de E9 gekeken maar dat is puur een amp, voor een dac heb je de E7 nodig en daar is die dock voor, da's geen iphone dock. Maar goed we dwalen af, dit is geen amp/dac topic 

Kan je dit ook onderbouwen?Anoniem: 397269 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:58:
Kijk, een amp erbij is altijd bij een koptelefoon beter dan un amped.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
[Voor 5% gewijzigd door questarey op 07-01-2012 15:01]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
oh haha sorryCyBeR schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:08:
Tip: open een topic over headsets. Dit gaat over headphones, zonder mic dus.
Zo, jij slaapt lang.questarey schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:15:
[...]
oh haha sorryben net wakker, had ook redelijk veel spelfouten in mn text zitten
Ik denk dat het komt doordat een koptelefoonversterker een lagere uitgangsimpedantie heeft dan de bron (bijv. geluidskaart). Ook zorgt hij ervoor dat de bron minder wordt belast, waardoor die minder vervormt. Mocht de bron een te kleine condensator in de uitgang hebben die lage tonen verzwakt, dan gebeurt dit nu ook vrijwel niet meer. Verder hebben betere versterkers crossfeed.Wijnands schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 08:59:
Kan je dit ook onderbouwen?
[Voor 15% gewijzigd door TBTL op 07-01-2012 15:52]
Anoniem: 397269
nagenoeg alle goede versterkers (dus niet alleen de duurdere) neigen meer naar de 0 ohm uitgangsimpendantie gepaard met voldoende spanning om zo de efficiency te behouden. Tevens is het zo dat de bron minder externe effecten genereert zoals warm worden e.d.
[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 397269 op 07-01-2012 21:58]
De HD669 is ontzettend fel in het hoog. Hij is ook uitsluitend bedoeld voor studio/monitor werk waar je heel veel detail nodig hebt. Ik kan er zelf absoluut geen muziek op luisteren. Van alle Superlux hoofdtelefoons die ik heb is de HD669 eigenlijk de grootste miskoop. De HD662 is VEEL aangenamer met minder agressief hoog en een warmer geluid.The big J schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:44:
Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoonversterker bij mijn (zojuist bestelde) Superlux HD669 (de HD668 is uitlopend en (helaas) niet meer verkrijgbaar, maar deze moet net zo goed zijn volgens de recensies)
Ik heb een budget van 50Euro max (liever minder) Ik heb eerst gekeken naar portable versterkertjes (Fiio E6) maar aangezien ik toch hoofdzakelijk thuis zal een niet-portable model misschien toch beter zijn. Verder wil ik altijd nog een keertje aan de buizenversterker(s) en dus heb ik die twee wensen maar gecombineerd en gezocht naar een buizen-hoofdtelefoonversterker. Nu ben ik de volgende twee op E-bay tegen gekomen:
http://www.ebay.nl/itm/Bu...ain_0&hash=item2c5d3346c2 (incl. de bijbehorende trafo)
en
http://www.ebay.nl/itm/MU...ain_0&hash=item337001ebe8
Beide kosten ze al met al incl. verzenden -
Welke zou jullie voorkeur hebben (en waarom) of hebben jullie nog andere (betere/goedkopere) alternatieven.
[Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 08-01-2012 16:56]
too old, too cold
Hmmm... dat klinkt niet best terwijl ik ook heb gelezen dat ze qua geluid redelijk overeen komen. Welke hoofdtelefoon zou jij me aanraden in dezelfde prijsklasse (tot max 35 Euro) (het liefste 1 die bij thomann.de verkrijgbaar is zodat ik mijn bestelling nog kan wijzigen)Negakinu schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:52:
[...]
De HD669 is ontzettend fel in het hoog. Hij is ook uitsluitend bedoeld voor studio/monitor werk waar je heel veel detail nodig hebt. Ik kan er zelf absoluut geen muziek op luisteren. Van alle Superlux hoofdtelefoons die ik heb is de HD669 eigenlijk de grootste miskoop. De HD662 is VEEL aangenamer met minder agressief hoog en een warmer geluid.
Ik heb trouwens een hele stapel hoofdtelefoon versterkers maar de HD669 is hartstikke efficiënt en verandert niet. Als je bron redelijk is (mp3 speler, AV unit, geluidskaart) bewegen de drivers praktisch optimaal. Ik zou echt geen geld verspillen aan versterkers en dacs etc als je een eenvoudige hoofdtelefoon als de HD669 hebt. Kun je beter doorsparen voor een goede hifi-hoofdtelefoon.
De HD668b is niet echt vergelijkbaar met de HD669. Ik heb ze beiden trouwens. De HD668b is open en veeeeeel minder schel. De HD668b klinkt een beetje als een Audio Technica ATH-AD700 met een iets smallere soundstage en wat meer midbass.
too old, too cold
Ik zou ongeveer 70 euro opsparen en dan eens gaan kijken naar een portable headphone als bijv.The big J schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:11:
Ok, dan ga ik er nog maar eens over denken...
In-ears gaan mij na een tijdje irriteren. Voor buitenshuis gebruik ik ze wel maar in huis wil ik toch iets meer comfort.
too old, too cold
[Voor 6% gewijzigd door Apocal1pse op 10-01-2012 18:36]
Ik vind Feedback een goede plek om veel verschillende hoofdtelefoons te beluisteren. Er hangt een hele ongedwongen sfeer en ze hebben veel modellen op voorraad die je allemaal naast elkaar kunt vergelijken. Je kunt ook goed onderhandelen over de prijs. Ik ga liever bij een grote, ongedwongen muziekinstrumenten winkel luisteren dan bij een audio boutique. De prijzen zijn ook vaak beter.Apocal1pse schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:33:
Medetweakers, een vraag:
Weet er iemand in de omgeving Eindhoven een plaats waar er verschillende hoofdtelefoons van €150-€200 te beluisteren zijn ?
[Voor 13% gewijzigd door Negakinu op 11-01-2012 09:28]
too old, too cold
[Voor 19% gewijzigd door Wijnands op 11-01-2012 09:44]
Blijf inderdaad uit de buurt van merken als Beats, Skullcandy, Nixon, Wesc, Urban Ears... Die zien er voornamelijk "leuk" uit maar klinken voor geen meter. De Skullcandy Aviator schijnt hier een uitzondering op te zijn maar ik blijf skeptisch.Wijnands schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:43:
Goed assortiment, nette prijzen ook.
Ik zie dat feedback ook de shure 840 heeft, die zou ik ook proberen. Verspil je tijd niet aan die Beats dingen, dat ga je niet leuk vinden met jouw smaak.
Verder, als je laptop je voornaamste muziekbron is, neem die dan gewoon mee.
[Voor 10% gewijzigd door Negakinu op 11-01-2012 09:54]
too old, too cold
[Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 11-01-2012 10:49]
Ik had zelf een Grado SR60i en heb nu een SR225i. De SR225i is duidelijk een upgrade. Ik verkoop hem echter omdat ik nu voornamelijk mijn Sennheiser HD580, Beyerdynamic DT880 en AKG K701 gebruik.Apocal1pse schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:10:
Er werd hierboven gezegd dat ik de Grado SR125 / 225 (i) voor m'n budget kon krijgen, echter lees ik vaak dat het verschil met de SR80i niet zo denderend groot is, buiten dat op de nieuwe, hogere i modellen die andere cups zitten dan.
Zijn die Grado's met de grote cups wel compleet circumaural of vallen ze nog deels op het oor ?
...
Nog een kleine opmerking, ik heb door slechte ervaringen in het verleden (met goedkope meuk, dat wel) een beetje een afkeer gekregen voor Sennheiser. Ik neem aan dat omdat die overal aangeraden worden het in het hogere segment wel beter voor elkaar is qua stevigheid van kabels en hoofdbanden ?
too old, too cold
De 'i' verzies zijn nog altijd supra-aural, alleen zijn de cups wat dieper geworden, verschil zie je hieronder. Ik heb de 80 nooit met een 125/225 kunnen vergelijken, maar er zit een duidelijk verschil tussen mijn 80 en 325i!Apocal1pse schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:10:
...
Er werd hierboven gezegd dat ik de Grado SR125 / 225 (i) voor m'n budget kon krijgen, echter lees ik vaak dat het verschil met de SR80i niet zo denderend groot is, buiten dat op de nieuwe, hogere i modellen die andere cups zitten dan.
Zijn die Grado's met de grote cups wel compleet circumaural of vallen ze nog deels op het oor ?
...
Het ligt aan je pads. De comfies en HD414 pads zijn supra, maar de bowls zijn bij mij circum. De RS1/jumbo bowls zijn helemaal circum.Joe Presto schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:32:
[...]
De 'i' verzies zijn nog altijd supra-aural, alleen zijn de cups wat dieper geworden,
[afbeelding]
[Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 11-01-2012 15:39]
too old, too cold
Toevallig ken ik de HD580 wel en dat háált 't niet bij een DT770 (of 880, of 990). De hoofband? Staal. De 'ophanging' van de cups? Aluminium. De kabel is ook vier keer zo dik en het plastic van de cups steviger.Negakinu schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:29:
[...]
Sennheiser's HD25-1 II is denk ik het beste voorbeeld van een praktisch onverwoestbare hoofdtelefoon. Het fijne van de Senn's in het wat duurdere segment is dat ze bijna allemaal redelijk modulair zijn. Als er onverhoopt iets stuk gaat hoef je dus niet meteen een nieuwe hoofdtelefoon te kopen. Mijn HD580 is ook erg stevig gebouwd. Steviger dan mijn AKG K701 vind ik.
[Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 11-01-2012 15:51]
Ik heb zelf een DT880. Ik vergeleek de bouwkwaliteit van de HD580 met de AKG K701.CyBeR schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:47:
[...]
Toevallig ken ik de HD580 wel en dat háált 't niet bij een DT770 (of 880, of 990). De hoofband? Staal. De 'ophanging' van de cups? Aluminium. De kabel is ook vier keer zo dik en het plastic van de cups steviger.
En, dit: http://www.beyerdynamic.d...html?kopfhoerermodell=551
plus http://www.beyerdynamic.d...osionszeichnung/DT770.pdf
Alle onderdelen los verkrijgbaar
Oh, op een na zie ik nu: de hoofdband zelf. Maar zoals ik al zei, dat is een stuk staal dus als je dat kapot krijgt ben je wel héél erg lomp en is 't denk ik minder moeite om een hele nieuwe te kopen
[Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 11-01-2012 15:58]
too old, too cold
http://www.overclock.net/...uild-a700-mod-x2-finishedIngamerX schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:39:
Guys, zit met een kleine situatie.
Een jaar geleden heb ik de Audio Technica ath-a500 gekocht. Ongeveer een half jaar na aankoop had ik vervormd geluid en bleek er sprake te zijn van een kabelbreuk. De kabel was vervangen, en nu, weer een half jaar later heb ik af en toe geen geluid. Ik heb het idee dat er weer sprake is van een kabelbreuk.
Ik ben onwijs zuinig met mijn spullen en ik vind het dan ook onvoorstelbaar dat mijn hoofdtelefoon weer kapot is. Als ik nog voorzichtiger ben, dan gebruik ik dat ding niet eens meer. Van zo'n duur product verwacht je qua duurzaamheid toch wel wat meer, maar goed.
Het snoer is wat aan de lange kant en heeft de neiging snel te gaan knikken. Is er een accessoire waarmee ik het snoer in kan korten? (dit snoer is overigens vrij dik). Ik heb hier en daar gegoogled, maar kan niet echt het juiste vinden, ik weet ook niet de benaming van zo'n accessoire.
too old, too cold
[Voor 0% gewijzigd door iLikeNoobies op 12-01-2012 16:37. Reden: Verplaatst]
Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies
CyBeR schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:08:
Tip: open een topic over headsets. Dit gaat over headphones, zonder mic dus.
Negakinu, dat is echt geniaal.Negakinu schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:57:
[...]
http://www.overclock.net/...uild-a700-mod-x2-finished
op de tweede pagina van die thread staat hoe hij de female 3.5mm jack heeft gefixed. Voordeel van twee 3.5mm female jacks aan je hoofdtelefoon is dat je zelf makkelijk van kabel kunt switchen. En dus ook een hele stevige kabel kunt gebruiken. Je oplossing zit in deze thread.
Virtueel surround is gewoon software dus dat gaat met elke stereo koptelefoon werken.Flokman schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:11:
Weet ik, maar virtueel werkt best wel goed imo. Ik hoor nu redelijk accuraat waar zich iets bevind in een game. Maar dat is geen antwoord op mijn vraag dus reacties staan nog open!
Gamer headsets hebben een totaal andere doelgroep en marketing. Je betaald voor het uiterlijk, gimmicks als microfoon, surround en het merk.Flokman schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:10:
@Redblader
Alleen vind ik het wel een beetje raar dat 'headsets' die meestal speciaal voor games zijn zo veel slechter klinken dan een koptelefoon van dezelfde prijs, waar zit dan het spreekwoordelijke addertje?
[Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 15-01-2012 00:22. Reden: FA-011 toegevoegd]
too old, too cold
[Voor 18% gewijzigd door Flokman op 15-01-2012 15:00]
Portapro.The Unbelievabl schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:41:
Hey,
Ik ben opzoek naar een goedkope headphone (<50 euro). Ik heb al een beetje gezocht en kwam op de Shure 240 of Sony XB500 uit. Ik luister vooral pop, veel muziek met piano en zang maar ik vind een lekkere bas erbij ook fijn. Hebben jullie nog suggesties? Of welke van die twee is het beste?
Heb er eventjes naar gekeken maar vind hem niet handig omdat hij geen oorschelpen heeft. Hoewel ik niet heel erg om de looks geef is dit niet echt mijn smaak. Iemand nog andere suggesties?maartend schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:03:
[...]
Portapro.
Is te krijgen voor nog geen 30 euro en men heeft mij verteld (hir dus) dat je onder de 50 euro nix beters vindt
Flokman schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:21:
E:
Die Fischer is echt nergens te verkrijgen, tenzij je hem importeert maar dan super veel importkosten en zo betaald. I
[Voor 10% gewijzigd door Negakinu op 15-01-2012 17:51]
too old, too cold
Anoniem: 233437
Ik denk dat hij bedoeld dat Sebastian de eigenaar van de winkel isFlokman schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:11:
Ziet er goed uit! Bedankt! Maar hij is toch wel nieuw he? Omdat Sebastian de eigenaar is? En hoe kan ik dan korting krijgen $$$. Is dit echt de best voor die prijs, of heeft iemand nog andere ideeen? Nu kan het nog, anders bestel ik hem denk ik maar morgen ofzo.
Ik ken zelf geen betere alternatieven voor deze prijs, daarom heb ik hem zelf ook gekochtAnoniem: 233437 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:16:
Hoe denken jullie over een Ultrasone hfi 780:
http://www.hoofdtelefoons...87/ultrasone-hfi-780.html
Of zijn er betere alternatieven?
Maak jij gebruik van een versterkertje, zoja welke?Redblader schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:57:
[...]
Ik ken zelf geen betere alternatieven voor deze prijs, daarom heb ik hem zelf ook gekocht
Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee en als ik de keuze opnieuw kon maken dan koos ik nog steeds voor de HFI-780.
Vergeleken met mijn oude AKG K172 HD is het in ieder geval een hele vooruitgang.
Ik heb een Xonar U1, hier zit wel een versterker in en het geluid klinkt er ook wel beter door maar het is niet nodig, ik kan mijn HFI-780 ook gewoon met mijn telefoon gebruiken en er een normaal volume uit krijgen.Anoniem: 233437 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:15:
[...]
Maak jij gebruik van een versterkertje, zoja welke?
[Voor 12% gewijzigd door Redblader op 15-01-2012 20:22]
Sebastian is de eigenaar van de winkel.Flokman schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:11:
Ziet er goed uit! Bedankt! Maar hij is toch wel nieuw he? Omdat Sebastian de eigenaar is? En hoe kan ik dan korting krijgen $$$. Is dit echt de best voor die prijs, of heeft iemand nog andere ideeen? Nu kan het nog, anders bestel ik hem denk ik maar morgen ofzo.
too old, too cold
Als ik de foto's zie, kun je maar beter geen groot hoofd hebben.Anoniem: 233437 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:16:
Hoe denken jullie over een Ultrasone hfi 780:
http://www.hoofdtelefoons...87/ultrasone-hfi-780.html
Of zijn er betere alternatieven?
Head-Fi of even wat pagina's teruglezen.ewaldvdh schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:50:
Iemand die hier toevallig veel weet van koptelefoons?
Ik zoek ééntje van een nieuwprijs rond de 50-75 euro.
Muziek: beetje van alles (vooral: softrock, jazz, funk, ...)
50 % fiets, 30 % thuis, 20 % trein
Toestellen: smartphone (of Sony Walkman E series), laptop, ...
Zit momenteel met de volgende:
JVC HA-S650 (Zwart) prijzen | Electronics | Tweakers.net Pricewatch
AKG K450
Shure H440 (maar te gevaarlijk onderweg :-))
Creative Aurvana Live!
Panasonic RP-HTF600E-S
too old, too cold
Ok
[Voor 33% gewijzigd door ewaldvdh op 16-01-2012 00:12]
Zo slecht is die 450 ook weer niet hoor. Verder zou ik ook nog naar de sennheiser px 100-II kijken. Comfortabel voor onderweg gebruik en prijs/kwaliteit is heel netjes.ewaldvdh schreef op maandag 16 januari 2012 @ 00:06:
[...]
Ok
Brainwavz HM3
Veronderstel een stuk beter dan de AKG K450? Vind hem er ook wel nog leker en strak uitzien! Nu enkel een shop vinden in NL-DE die naar BE verzend
[Voor 84% gewijzigd door Wijnands op 16-01-2012 10:00]
Sennheiser PX100-II heb ik al is bekeken, weet niet goed waarom, maar zegt mij niets ... Ik weet nochtans dat hij zeker het overwegen waard is. Wellicht omdat die PX100 zo'n grote lekkage van geluid heeft. Maar dit is met de PX100-2 opgelost zeker?Wijnands schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:53:
Het wordt relevanter als je wat meer verteld dan dit. Wat voor versterker? Wat had je eerst?
[...]
Zo slecht is die 450 ook weer niet hoor. Verder zou ik ook nog naar de sennheiser px 100-II kijken. Comfortabel voor onderweg gebruik en prijs/kwaliteit is heel netjes.
PX100II is semi-gesloten en lekt veel minder als de PX100. Het geluid is wel iets minder helder maar opzich nog steeds bijzonder goed! Zeker voor de prijs! PX100II is gewoon een ideale koptelefoon voor onderweg en snel gebruik. Juist vanwege zijn formaat.ewaldvdh schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:20:
[...]
Sennheiser PX100-II heb ik al is bekeken, weet niet goed waarom, maar zegt mij niets ... Ik weet nochtans dat hij zeker het overwegen waard is. Wellicht omdat die PX100 zo'n grote lekkage van geluid heeft. Maar dit is met de PX100-2 opgelost zeker?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Is niet enkel voor onderweg zeTouchdomex schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:22:
[...]
PX100II is semi-gesloten en lekt veel minder als de PX100. Het geluid is wel iets minder helder maar opzich nog steeds bijzonder goed! Zeker voor de prijs! PX100II is gewoon een ideale koptelefoon voor onderweg en snel gebruik. Juist vanwege zijn formaat.
Als jij het lekken van het geluid niet heel extreem erg vind vind ik absoluut niet want ze zitten perfect Sommige mensen vinden het vreselijk maar ik merk er niets meer vanewaldvdh schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:34:
[...]
Is niet enkel voor onderweg ze. 50 % trein/tuis gebruik. Nog steeds PX100-II volgens u?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Merci voor de uitleg! Ga nog even brommen.Touchdomex schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:38:
[...]
Als jij het lekken van het geluid niet heel extreem erg vind vind ik absoluut niet want ze zitten perfect Sommige mensen vinden het vreselijk maar ik merk er niets meer vanHet is niet heel erg en juist voor onderweg wel fijn want je hoort wel als iemand tegen je praat of je hoort wanneer bijvoorbeeld de NS wat omroept. Gewoon je muziek uit en je kan een bericht horen.
[Voor 4% gewijzigd door ewaldvdh op 16-01-2012 12:58]
Het gaat me dan ook niet meteen om de geluidssterkte, maar eerder om een kwaliteitsverbetering.Redblader schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:20:
[...]
Ik heb een Xonar U1, hier zit wel een versterker in en het geluid klinkt er ook wel beter door maar het is niet nodig, ik kan mijn HFI-780 ook gewoon met mijn telefoon gebruiken en er een normaal volume uit krijgen.
De Ultrasone HFI-780 heeft ook maar een impedantie van 35 Ohm, hier kan je ook al aan zien dat een versterker niet per se nodig is.
Als je per sé een AKG wilt zou ik eerder de K518 kopen dan de K450. De K450 is echt een beetje matig. De K518 is wel weer erg de moeite waard. Check hier: http://www.innerfidelity.com/content/akg-quincy-jones-k460ewaldvdh schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:50:
[...]
Merci voor de uitleg! Ga nog even brommen.
Is het geluid van een BrainWavz HM3 of een AKG K450 (bijna) even goed? Want vind die wel een stuk mooier, puur qua design dan.
Die PX100-II heeft inderdaad wel een serieus gemak omdat ze compact zijn en de helft van de omgeving niet isoleren.Zelfde voor de V-Jays die sterk uit testen komt behalve nog meer lekkage.
[Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 16-01-2012 13:05]
too old, too cold
En die BrainWavz HM3?Negakinu schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:04:
[...]
Als je per sé een AKG wilt zou ik eerder de K518 kopen dan de K450. De K450 is echt een beetje matig. De K518 is wel weer erg de moeite waard. Check hier: http://www.innerfidelity.com/content/akg-quincy-jones-k460
De K460 is hetzelfde als de K450, afgezien van het kleurtje.
Voor andere opties, kijk hier even: http://www.headfonia.com/...racks-oldskool-and-hd238/
[Voor 14% gewijzigd door ewaldvdh op 16-01-2012 13:42]
[Voor 10% gewijzigd door Negakinu op 16-01-2012 14:07]
too old, too cold
Ah, cava. Dan ga ik de HM3 is proberen. Probleem is dat die merken in Europa niet gekend zijn en moeilijk te vinden zijn... Enfin, ziet er vet uit en lovende reviews die je in beperkte mate terug kan vindenNegakinu schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:50:
De HM3 heb ik zelf niet gehoord maar op Head-Fi zijn ze er erg enthousiast over. Hij ziet er ook goed uit vind ik. Ik heb zelf meerdere hoofdtelefoons van Fischer Audio (HM3, Evolution, Eterna) en die zijn allemaal heel veel bang for your buck. Beter dan Sennheisers en AKG's in die prijscategorie. In jouw budget zou ik zelf zeker de HM3 gaan proberen!
Sorry ik haalde wat dingen door elkaar. Jij wilt de Brainwavz HM3. Ik heb zelf de Brainwavz HM5, Brainwavz ProAlpha en Brainwavz M2. Hier ben ik zelf zeer enthousiast over.ewaldvdh schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:00:
[...]
Ah, cava. Dan ga ik de HM3 is proberen. Probleem is dat die merken in Europa niet gekend zijn en moeilijk te vinden zijn... Enfin, ziet er vet uit en lovende reviews die je in beperkte mate terug kan vinden.
Merci voor de nodige uitleg! Enig idee waar je die kan bestellen? Veronderstel dat die Duitse shop die je onlangs aanhaalde degelijk is en vlotjes verzend?
too old, too cold
Vond het al verwarrendNegakinu schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:06:
[...]
Sorry ik haalde wat dingen door elkaar. Jij wilt de Brainwavz HM3. Ik heb zelf de Brainwavz HM5, Brainwavz ProAlpha en Brainwavz M2. Hier ben ik zelf zeer enthousiast over.Ik begon over Fischer Audio omdat ik de HM3 verwarde met de Fischer Audio FA-006.
Die is trouwens ook erg interessant, ik heb ook hoofdtelefoons van FA (Equilibrium en Eterna) en die zijn ook top. Ze zijn allemaal (Brainwavz & FA) te koop bij Headsound.de. http://www.headsound.de/e...3028271/Products/BRWVZHM3
Ik heb zelf erg goede ervaringen met zowel de shop als de eigenaar dus kan hem van harte aanbevelen!
[Voor 5% gewijzigd door ewaldvdh op 16-01-2012 14:16]
De FA-011 is echt een fijne koptelefoon. Er zijn wel meer reviews hoor op Head-Fi. Ze zitten allemaal in die grote thread. Er zijn ook veel zeer positieve Russische (FA is Russisch) reviews te lezen. Qua levertijd zit je denk ik op ongeveer een weekje vanuit Berlijn, daar zit het bedrijf namelijk. Garantie is gewoon Europese garantie op consumer electronics.Flokman schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:35:
@ Negakinu
Ik heb alles nog even overdacht en ga toch wel voor de Fischer Audio FA-011 in de Duitse winkel die jij linkte. Ik heb hier wel een goed gevoel over. Alleen hoop ik dat ze op Head-fi niet hebben gelogen, aangezien dat de enige review is die ik er over heb gelezen. Ik hoop dat het geen miskoop wordt aangezien het wel veel geld is. Hoe zit het eigenlijk met levertijd en garantie op die webshop? En hoe kan ik vragen voor korting, zoals jij eerst zei? Dan bestel ik hem misschien vandaag al
[Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 16-01-2012 16:20]
too old, too cold
Bedankt man! Ik kan hem dan via dat mail adres bestellen of op site? Ga ik hem vanavond bestellen, zin in!Negakinu schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:16:
[...]
De FA-011 is echt een fijne koptelefoon. Er zijn wel meer reviews hoor op Head-Fi. Ze zitten allemaal in die grote thread. Er zijn ook veel zeer positieve Russische (FA is Russisch) reviews te lezen. Qua levertijd zit je denk ik op ongeveer een weekje vanuit Berlijn, daar zit het bedrijf namelijk. Garantie is gewoon Europese garantie op consumer electronics.
Even een mailtje sturen naar sebastian@headsound.de en met een beeeeetje geluk dan krijg je een persoonlijke couponcode als je zegt dat je mij kent van Tweakers.
EDIT: even voor de duidelijkheid, ik heb zelf geen enkel verband met Headsound. Ik ben gewoon een tevreden klant en ben blij dat je nu ook in Europa deze relatief onbekende merken van een betrouwbare dealer kunt kopen.
De foto's zijn best bedrieglijk, ik gebruik hem zelf op bijna de kleinste stand en ik heb niet echt een heel klein hoofd ofzo.Wijnands schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:35:
[...]
Als ik de foto's zie, kun je maar beter geen groot hoofd hebben.
Verder, als ik dit lees:
Met hulp van filmstudio's is het gelukt een sound te creëren die dankzij gerichte frequentieversterking vooral van toepassing is op films en games
dan
Via mail adres krijg je als je geluk hebt de kortings coupon. Met die coupon kun je dan op de site bestellen.Flokman schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:31:
[...]
Bedankt man! Ik kan hem dan via dat mail adres bestellen of op site? Ga ik hem vanavond bestellen, zin in!
Ik heb trouwens alleen een x-fi extreme music, geen versterker ofzo, heb ik dat nog nodig? En ik lees soms ook wel wat over inbranden, wat is dat, is dat nodig en hoe doe ik dat?
Als ik hem heb vertel ik dat wel weer ff hier, als andere mensen hem ook willen kopen moeten ze dat maar zeggen dan schijf ik een review.
too old, too cold
[Voor 4% gewijzigd door megadoom op 16-01-2012 23:16]
[Voor 11% gewijzigd door Flokman op 17-01-2012 17:38]
Bij mijn Creative Fatal1ty was de microfoon binnen een maandje of twee kapot en de rest binnen een jaartje. Heb em een paar dagen geleden de prullebak in gegooid. Toegegeven dat ik em ook redelijk veel buitenshuis heb gebruikt, maar ik raad je dat ding in ieder geval niet aan.megadoom schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:21:
hallo!, ik ben op zoek naar gaming headphones, ik heb namelijk een Iiyama ProLite X2472HD-B1 gekregen, maar daar zitten geen speakers op (en is nu ook nog eens rma).
dus ik zoek headphones voor gaming, ik zit zelf te denken aan Logitech G35 gaming headset of aan Creative Fatal1ty Gaming Headset maar heb hier totaal geen verstand van. beetje muziek luisteren/skype mag er ook wel mee. de prijs, 90+ vind ik echt te duur. dus kan iemand mij wat advies geven?
nog iets, is het mogenlijk om deze headphones in mycom te proberen? (of ergens anders in leiden)
Edit:(snap ook wel dat dit geen bbg topic is, maar kon niks anders vinden)
De HD25SP is zover ik weet een stuk minder dan de HD25 1-II, misschien kun je die nog proberen.Mejust schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:48:
[...]
Bij mijn Creative Fatal1ty was de microfoon binnen een maandje of twee kapot en de rest binnen een jaartje. Heb em een paar dagen geleden de prullebak in gegooid. Toegegeven dat ik em ook redelijk veel buitenshuis heb gebruikt, maar ik raad je dat ding in ieder geval niet aan.
En nu even over naar mijn eigen vraag.
Ik ben op zoek naar een koptelefoon of IEM's voor tussen de €100 en €180. Ik ga em voornamelijk on the road gebruiken. Voor koptelefoons heb ik het liefst een gesloten ontwerp.
Wat betreft koptelefoons ben in al de HD25 tegengekomen van Sennheiser (zijn wel erg veel varianten van, moet ik zeggen) en heb ondertussen de HD25-II SP al beluisterd. Ik vond het zelf een nogal "opgesloten" geluid, heel onnatuurlijk.
Hebben jullie nog enige aanraders voor me om uit te proberen? En kunnen jullie in Amsterdam/Den Haag/Leiden een paar zaken om te gaan luisteren aanraden?
(geen audiofiel, begrijp dingen als soundstage niet)
The skyline was beautiful on fire. All twisted metal stretching upwards. Everything washed in a thin orange haze.
[Voor 39% gewijzigd door A Ragazz op 17-01-2012 10:51]
Soundstage wil ongeveer zeggen hoe ruimtelijk het allemaal klinkt. Verder ligt het enorm aan je muzieksmaak. Hou er rekening mee dat een gesloten koptelefoon niet een van de kleinste is, zeker niet in deze klasse.Mejust schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:48:
[...]
En nu even over naar mijn eigen vraag.
Ik ben op zoek naar een koptelefoon of IEM's voor tussen de €100 en €180. Ik ga em voornamelijk on the road gebruiken. Voor koptelefoons heb ik het liefst een gesloten ontwerp.
Wat betreft koptelefoons ben in al de HD25 tegengekomen van Sennheiser (zijn wel erg veel varianten van, moet ik zeggen) en heb ondertussen de HD25-II SP al beluisterd. Ik vond het zelf een nogal "opgesloten" geluid, heel onnatuurlijk.
Hebben jullie nog enige aanraders voor me om uit te proberen? En kunnen jullie in Amsterdam/Den Haag/Leiden een paar zaken om te gaan luisteren aanraden?
(geen audiofiel, begrijp dingen als soundstage niet)
[Voor 8% gewijzigd door Wijnands op 17-01-2012 12:36]
Ik denk persoonlijk dat het overkill zal zijn om zo'n dure amp te kopen, ik hoor wel duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld mijn SGS en mijn Xonar U1 op mijn computer maar zelfs op mijn computer hoor ik maar vrij weinig verschil tussen wel of geen amp er tussen (ookal is het niet zo'n heel krachtige amp) en dat verschil kan ook nog liggen aan het feit dat mijn Xonar U1 ook een geluidskaart is.Anoniem: 233437 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:25:
Wat denken jullie van een combinatie Fiio E17 Alpen (150 euro) en een Ultrasone HFI-780?
Deze amp zal echter alleen worden aangesloten op een laptop... zijn er dan betere alternatieven dan deze portable.
Misschien later een combinatie met de opvolger van de E9?
bij Justmusic.nl (bij het station van Leiden) hebben ze maar 8 koptelefoons, en ze doen al moeilijk als je ze wil proberen. Ben er net een uurtje geleden geweest. Daarna maar doorgelopen naar Overgaauw http://www.overgaauw.com in de Breestraat.Wijnands schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:31:
[...]
Soundstage wil ongeveer zeggen hoe ruimtelijk het allemaal klinkt. Verder ligt het enorm aan je muzieksmaak. Hou er rekening mee dat een gesloten koptelefoon niet een van de kleinste is, zeker niet in deze klasse.
Winkels... http://www.justmusic.nl heeft het e.e.a. http://www.dijkmanmuziek.nl ook. De betere muziekwinkel is tegenwoordig veel beter gestorteerd en heeft ook betere prijzen dan de audiozaken.
Heb je ook een Plato/Concerto in de buurt? Daar heb ik mijn Grado gekochtaymeric schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:43:
[...]
bij Justmusic.nl (bij het station van Leiden) hebben ze maar 8 koptelefoons, en ze doen al moeilijk als je ze wil proberen. Ben er net een uurtje geleden geweest. Daarna maar doorgelopen naar Overgaauw http://www.overgaauw.com in de Breestraat.
Erg vriendelijk en ik mocht zonder enkel probleem alle koptelefoons proberen. Ze waren al aangesloten en kon ze beluisteren met mijn eigen muziek en met een cd speler daar. Heb er alle grado koptelefoons kunnen beluisteren en een prachtige B&W
Iemand toevallig nog een Grado te koop?
Hey, het gaat mij vooral om 2e hands. de prijzen in leiden bij www.overgaauw.com zijn ook prima. Dus wieweet wil iemand er van af hier toevallig. Vanmiddag geluisterd en echt precies iets voor mij.Touchdomex schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:52:
[...]
Heb je ook een Plato/Concerto in de buurt? Daar heb ik mijn Grado gekochtAnders ook nog via een webshop ook een mogelijkheid? http://hdphns.com/
Nondeju, vergeten zeggen dat ik hen ken via tweakers[b][message=37510607,noline]Even een mailtje sturen naar sebastian@headsound.de en met een beeeeetje geluk dan krijg je een persoonlijke couponcode als je zegt dat je mij kent van Tweakers.
Daar staat nergens dat je echt een dure amp nodig hebt, alleen dat een amp voor beter geluid kan zorgen maar niet dat de koptelefoon moeilijk aan te sturen is oid.Anoniem: 233437 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:23:
Op head-fi reeds enkele opmerkingen gelezen ivm hiermee zoals bv:
http://www.head-fi.org/t/...his-a-problem-with-source
Nog een quote dat ik heb gelezen:
Like any other dynamic driver headphone the HFI need some time to settle down. They might sound a bit harsh right out of the box, but they even out after some listening time. They work great with most portable players, but they do benefit from a proper amplifier as well.
Ik heb een Grado SR225i te koop.
too old, too cold
Ah wat jammer! Iemand anders hier had de coupon wel gekregen!ewaldvdh schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:25:
[...]
Nondeju, vergeten zeggen dat ik hen ken via tweakers. Enfin, vriendelijke kerel en vlot contact gehad, was niet uit op korting maar op advies. Het is de FA006 geworden en als ik met de fiets het stad ofzo in moet heb ik de Meelectronics M9 erbij besteld
. Merci voor het advies!
too old, too cold
| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |
Heb dan ook geen van beiden beweerd toch?Redblader schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:01:
[...]
Daar staat nergens dat je echt een dure amp nodig hebt, alleen dat een amp voor beter geluid kan zorgen maar niet dat de koptelefoon moeilijk aan te sturen is oid.
Ik denk dat een goedkopere amp/DAC dus ook al voldoende zal zijn.
Als je vanaf de engelse pub richting het stadhuis loopt. is het bijna de hele straat uit. het is op nummer 146-148. Nog voorbij de kruitvat. Aan de linker kant. Redelijk grote winkel.Mejust schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:39:
Niemand kan voor je voorspellen of die koptelefoons lekker zitten of niet. Je zal toch echt zelf naar de winkel moeten en ze een half uurtje dragen.
@aymeric: Waar in de Breestraat zitten ze precies? Ik ben de straat al een aantal keer van de engelse pub tot ongeveer het oude stadhuis afgelopen en heb die winkel nog nooit gezien.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details