In het verleden een flink aantal koptelefoons versleten:
3 x Sennheiser HD 202 II (tijdspan van 2 jaar)
2 x Koss UR29 (tijdspan van 1 jaar)
De Sennheiser koptelefoons begaven het na verloop van tijd en dan zorgde de garantie voor een nieuwe. Na verloop van tijd wilde de winkel de koptelefoon niet meer innemen dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe. Ik was totaal niet ontevreden over deze koptelefoons maar goed, op zoek naar een andere winkel dus.
Toen een Koss UR29 gekocht en wat een koptelefoon was dat, ook erg fijn en met name het geluid vond ik persoonlijk goed. Na 6 maanden begaf de eerste het echter en ik kon maar met moeite een tweede krijgen.
Persoonlijk vond ik dat belachelijk, aangezien de koptelefoon uit een zaak kwam waar ook B&O, Loewe verkocht wordt (bijna alleen maar), en ik de aankoopbon etc. gewoon netjes had en er daarnaast levenslange garantie op deze koptelefoons zit.

Toen de tweede het een half jaar later begaf ben ik dan ook m'n garantie niet meer gaan "claimen", ik had geen zin in het gezeik en in de tijd die ik daar aan kwijt zou zijn kon ik net zo goed een nieuwe kopen.
Omdat ik toen midden in m'n examens zat (8 weken aan een stuk) besloten mijn koptelefoon van school te gaan gebruiken. Dat was een creative met een beugel achter je oren. Gewoon een goedkoop ding. Na verloop van tijd overleed die natuurlijk ook waarop ik op zoek ben gegaan naar een nieuwe.
Omdat ik het toen gehad had met koptelefoons in die prijsklasse (toen der tijd 40/50 per stuk, als ik het me niet vergis) ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe. Op internet een model gezien wat ik graag wilde hebben en daar dan ook voor gegaan. Uiteraard een verkoper die me een duurdere aan wilde smeren, maar niet gedaan

.
Het ging hier om de Philips SBCHP400, in het begin erg wennen. Maar wat een koptelefoon was dat voor me, deze heeft het dan ook ruim anderhalf jaar uitgehouden! Afgelopen week begon een van de oren los te laten, dus weer tijd voor een nieuwe

.
Na wat zoeken heb ik besloten de budget koptelefoon Sennheiser HD201 te kopen. Deze gebruik ik nu een twee tal dagen en bevalt tot op heden erg goed. Sound is fijn en hij zit prettig. Enige minpuntjes voor me zijn het lange snoer (als ik onderweg ben in het ov) en dat hij na 4 uur gebruiken ging irriteren. Maar goed dat laatste is voor mij waarschijnlijk gewoon gewenning.
Ik ben dan ook erg benieuwd hoe deze het blijft doen en of mijn mening hierover hetzelfde blijft.
Nu denkt iedereen vast wat doet Barktus allemaal wel niet met z'n koptelefoon. Wel, ik ben webontwerper/grafisch vormgever van beroep en ik vindt het heerlijk om te werken met een "grootte" koptelefoon op. Van die kleine oortjes moet ik dan ook niets hebben.

Het probleem is dat ik nog wel eens van mijn werkstation weg wil lopen met m'n koptelefoon op, de kabel en het werkstation krijgen dan natuurlijk een behoorlijke opdonder.
Sinds ik op kamers woon gebruik ik m'n koptelefoon ook regelmatig in het ov, gewoon omdat ik het fijn vindt.
Waarom nu deze lap tekst? Ik wilde mijn ervaring delen met het gebruik van koptelefoons en dan met name mijn ervaring tussen "duur" en goedkoop. (Waarbij in dit geval duur voor 50 euro wordt aangezien, student he

)
My middle finger salutes you.