• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:26
Wijnands schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:53:

[over koptelefoons en versterkers]
Het wordt relevanter als je wat meer verteld dan dit. Wat voor versterker? Wat had je eerst?
Ik ging eerst rechtstreeks uit de computer, nou is dat door een Pioneer SA-620 stereo amp gelust.
Het kan placebo effect zijn, maar het geluid klinkt voller :)

I'm a photographer, not a terrorist

• Summ
  • Laatst online: 02-05-2021
Vandaag heb ik dan mijn Superlux 668B koptelefoon binnen gekregen en ze klinken erg goed met uitzondering van de hoge tonen die met bepaalde nummers toch erg scherp/schel klinken.

Nou las ik dat dit te verhelpen is d.m.v. een digitale equalizer alleen weet ik niet welke waardes er aangepast moeten worden en hoeveel.

Iemand die me daarbij zou kunnen helpen?

• citruspers
Dat probleem had ik vroeger ook een beetje bij mijn Grado. Ik paste zelf altijd de 1.2-1.6 KHz banden ietsje aan, dus dat lijkt me een poging waard. :)

(die doe je dus ietsje naar beneden)

[Voor 11% gewijzigd door citruspers op 18-01-2012 22:48]

Summ schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:41:
Vandaag heb ik dan mijn Superlux 668B koptelefoon binnen gekregen en ze klinken erg goed met uitzondering van de hoge tonen die met bepaalde nummers toch erg scherp/schel klinken.

Nou las ik dat dit te verhelpen is d.m.v. een digitale equalizer alleen weet ik niet welke waardes er aangepast moeten worden en hoeveel.

Iemand die me daarbij zou kunnen helpen?
Ik zou het Rockgrotto forum eens goed lezen. Daarin staan allemaal mods om de Superlux hoofdtelefoons te perfectioneren.

too old, too cold

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-04 13:34
Gistermiddag ben ik bij Feedback in Eindhoven enkele koptelefoons gaan beluisteren.

Ik heb beluisterd:
- Beyerdynamic 770 pro 250ohm
- Sennheiser HD280 pro 64ohm
- AKG K171mk2 55ohm
- KRK KNS 8400

Deze modellen heb ik allemaal kunnen beluisteren met m'n eigen muziek. Ik had mijn laptop meegebracht en kon die aansluiten op een soort mixer waar twee koptelefoon uitgangen zaten.
Ik heb de verschillende modellen geluisterd zonder naar de prijs te vragen, om ze zonder vooroordelen te kunnen vergelijken.

Over de KRK was ik het minst tevreden, ik vond deze een erg small geluidsbeeld hebben en verder niet veel bijzonders, hij zat mij persoonlijk ook niet zo lekker. De AKG klonk in principe niet verkeerd, ik zou het geluid omschrijven als erg direct, maar aangezien ik nogal een groot hoofd en oren heb ben ik er nu toch achter dat ik een over-ear model wil. Voor mij voelde de k171mk2 wat iel aan.

Dan de Sennheiser; die vond ik lekker klinken maar naar mijn gevoel een iets te aanwezig laag en ik had ook het idee dat ik wat miste in het middengebied. Verder wel een erg degelijke koptelefoon.

De duidelijke winnaar uit deze test was de Beyerdynamic DT770 Pro. Ik heb geluisterd naar de 250 ohms versie, mocht daar nog veel verschil in zitten. Ik vond in zowel het hoog, laag en middengebied deze koptelefoon het sterkst. Daarbij zat deze het beste van alle geteste modellen, de velours pads zitten zoveel fijner als de lederen. Ook vind ik de band van dit model stevig aanvoelen.

Omdat ik bij de kassa een DT990 Pro had zien staan heb ik gevraagd of ik deze ook mocht testen. Dat mocht gelukkig ! Ik ben blij dat ik dit gevraagd heb want dit model klonk zowaar nog beter als de 770. Ik vond de 770 al een enorm geluidsbeeld hebben, maar bij de 990 was dat nog net iets beter. Wat ik ook fijn vind aan het open model is dat zodra je het geluid afzet je de mensen om je heen beter kan horen. Aangezien ik de koptelefoon thuis ga gebruiken vind ik 't wel fijn dat ik hem niet hoef af te zetten als er iemand me komt storen :)

Ik heb naderhand naar de prijs van de DT990 gevraagd omdat die me het meest lag, en die was €149. Een goede prijs voor zo'n mooi geluid vind ik.

Ik ben helaas vergeten te testen hoe de geteste koptelefoons klinken zonder versterker ertussen. Ik ben van plan een Fiio E7 ofzo aan te schaffen. Een andere mogelijkheid zou zijn ergens een oude receiver/versterker met koptelefoon uitgang te scoren, of een buizenversterkertje, wat ik heel cool vind. Enige nadeel is dat die eerst een tijdje op moeten warmen voor zover ik weet.

Ik ga nog op zoek naar een plaats waar ik de AKG k701 (en eventueel een paar van de andere AKG modellen), en een van de Grado modellen kan beluisteren. Eventueel de Shure 840 nog, die hadden ze helaas niet op voorraad bij Feedback.

Weet er iemand waar deze modellen te beluisteren zijn (liefst met eigen muziek) in de omgeving Eindhoven ?

• citruspers
Een andere mogelijkheid zou zijn ergens een oude receiver/versterker met koptelefoon uitgang te scoren, of een buizenversterkertje, wat ik heel cool vind. Enige nadeel is dat die eerst een tijdje op moeten warmen voor zover ik weet.
Ik heb een oude receiver (pioneer) bij de kringloop gevonden en die heeft niet echt een lange opwarmtijd. Zo'n seconde nadat ik hem aanzet hoor ik een klik en komt er geluid uit. :)

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-04 13:34
citruspers schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:01:
[...]
Ik heb een oude receiver (pioneer) bij de kringloop gevonden en die heeft niet echt een lange opwarmtijd. Zo'n seconde nadat ik hem aanzet hoor ik een klik en komt er geluid uit. :)
Is dat een buizenversterker ?

Voor zover ik weet komt er bij een buizenversterker direct nadat je hem aanzet wel geluid uit, maar wordt 't in de eerste paar minuten pas beter, en daar zit ik niet zo op te wachten eigenlijk.
Apocal1pse schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:03:
[...]

Is dat een buizenversterker ?

Voor zover ik weet komt er bij een buizenversterker direct nadat je hem aanzet wel geluid uit, maar wordt 't in de eerste paar minuten pas beter, en daar zit ik niet zo op te wachten eigenlijk.
Als je een versterker koopt zou ik het meteen goed doen. De beste budget optie op dit moment is dit: http://www.jdslabs.com/item.php?fetchitem=O2Full

Kijk hier waarom: http://nwavguy.blogspot.com/2011/07/o2-headphone-amp.html

Buizenversterkers zie ik zelf het nut niet echt van in, afgezien van de gadget-waarde. Je voegt gewoon harmonische vervorming toe aan een schoon signaal. Dit kun je ook minder destructief met een goede parametrische EQ.

too old, too cold

Ik vermoed dat het hier om een "normale" versterker gaat. Pioneer heeft bij mijn weten nooit hoofdtelefoon versterkers gemaakt en een buizenversterker van pioneer zul je echt niet voor een paar euro bij de kringloop vinden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Zo, net de topicstart 's wat bewerkt. Op- en aanmerkingen zijn heel welkom. Verder zoek ik nog iemand die een kort stukje over losse DACs wil schrijven.

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 12:50
Wijnands schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:18:
Zo, net de topicstart 's wat bewerkt. Op- en aanmerkingen zijn heel welkom. Verder zoek ik nog iemand die een kort stukje over losse DACs wil schrijven.
Ziet er goed uit, erg handige informatie. Voor de rest 1 tip, als je dat plaatje van die HD555 en iphone oordopjes net zo breed maakt als de andere staat je tabel wat meer in het midden en oogt het iets netter. Voor de rest super ;)

Het is dat ik niet zo veel zou kunnen schrijven over DAC's anders had ik graag een stukje gemaakt ;)

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Ja.. had even wat dingen uit wikimedia gepakt. Moet inderdaad nog naar de layout kijken. Andere bijdragen zijn ook welkom hoor.

Goeie, tnx!

Jij zin om wat meer over DACs en AMPs te schrijven?

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-06 23:26
Vandaag die zalman microphone zm-mic1 binnen gekregen. Iemand hier raadde die aan, maar jezus he gelijk iedereen op voice chat klagen dat ik zo slecht klonk en zo. Gelukkig heb ik mijn sigma nog want iedereen zei dat ik dat ding snel weer op moest doen! En als ik een opname maak vindt ik dat ze volkomen gelijk hebben. Wat een slecht geluid! Hopelijk kan ik hem nog terug sturen naar de webshop... En dan maar kijken voor iets dat wel even goed is als mijn sigma.
En dat vind je gek voor die prijs? pricewatch: Zalman ZM-MIC 1 O-)

• Flokman
Nou ja mijn sigma was ook maar 50 euro, en daar zit een usb geluidskaart, headset en microfoon op. Deze microfoon heb ik deze week gekocht voor 10,45, dan verwacht ik toch wel dat hij minstens voor gewoon mijn stem even goed geluid geeft als mijn sigma...

• Intruder
Vreemd dan dat de reviews toch niet heel erg slecht zijn.

• Flokman
Vindt ik ook, misschien dat ik ergens een instelling fout heb? Ze vinden dat ik van heel ver af klink. Nu zit mij microfoon vlak voor mijn mond, maar bij deze kan dat niet. Zonder de 20db boost in windows configuratie vinden ze me veel te zacht, maar met weer veel te hard met veel te veel ruis en zo. Ik heb hem nu op mijn x-fi extreme audio aangesloten, kan ik daar nog dingen die microfoon verbeteren aanvinken? Ik kan hem ook op mijn onboard aansluiten als dat beter is, ik heb een evga 680i sli moederbord.

E: Na vele testen, eigenlijk geen idee wat ik veranderd heb, is het geluid een stuk beter geworden. Volgens de mensen waarmee ik praat via xfire, die allemaal ook een creative soundblaster sigma hebben zoals ik eerst, klink ik gewoon normaal. Ik heb de microfoon nu wel op mijn "stokje van microfoon van sigma' geklikt. Misschien dat als ik straks mijn fischer audio fa-011 heb ik met ijzerdraad ofzo een zelfde soort idee kan knutselen.

[Voor 30% gewijzigd door Flokman op 20-01-2012 21:54]

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-06 18:44
heb nog een ouwe :) Sony CD550, heerlijke bas (wat ik belangrijk vind bij gamen! especially battlefield 3), mooie klank, alleen soms een beetje krakerig als er echt heel veel signalen binnenkomen.

met bijv 10+ mensen tegelijk aan het schieten en ondertussen nog iets van 7 granaten dan begint ie nogal te kraken :S verder is het gewoon de meest fijne hoofdtelefoon ooit gehad (zonder overdrijven ;) )

maar als ik m'n nieuwe systeem heb dan zal ik ook weer even upgraden, of teminste da's niet nodig opzich :P

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04 16:59
weet iemand nog een goede plek om (gaming) headphones te testen in leiden?

[Voor 6% gewijzigd door megadoom op 20-01-2012 21:21]

Zaten toch best wel een aantal computer winkels in Leiden? Daar al gekeken?

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04 16:59
Ik ga namelijk morgen kijken.
Apocal1pse schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:45:
Ik heb naderhand naar de prijs van de DT990 gevraagd omdat die me het meest lag, en die was €149. Een goede prijs voor zo'n mooi geluid vind ik.
Yep. Ik was ook nog in de verleiding maar wilde perse een gesloten model.
Ik ben helaas vergeten te testen hoe de geteste koptelefoons klinken zonder versterker ertussen. Ik ben van plan een Fiio E7 ofzo aan te schaffen. Een andere mogelijkheid zou zijn ergens een oude receiver/versterker met koptelefoon uitgang te scoren, of een buizenversterkertje, wat ik heel cool vind. Enige nadeel is dat die eerst een tijdje op moeten warmen voor zover ik weet.

Ik ga nog op zoek naar een plaats waar ik de AKG k701 (en eventueel een paar van de andere AKG modellen), en een van de Grado modellen kan beluisteren. Eventueel de Shure 840 nog, die hadden ze helaas niet op voorraad bij Feedback.

Weet er iemand waar deze modellen te beluisteren zijn (liefst met eigen muziek) in de omgeving Eindhoven ?
Ik ben bang dat het winkel gebeuren nog niet erg op orde is. Gouden gids en websites af ben ik bang. Tijdje terug heb ik wel een lijst naar AKG dealers gepost hier. Grado is typisch een hifi speciaalzaak merk. MOcht je winkels ontdekken hoor ik het graag.

Als je de beyers prettig vind kan de shure heel goed te bassig klinken. Ben benieuwd of je de k701 lekker vind zitten

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 17:34
Ik ben op zoek naar een on-ear of over-ear koptelefoon die niet gevoelig is voor de wind. Ik heb nu heel veel gelezen en veel van anderen gehoord, en zelf al ervaren met bijv. de Bowers & Wilkins P5 Mobile Hi-Fi Hoofdtelefoon (a 300 euro), dat on-ear en over-ear koptelefoons enorm gevoelig zijn voor wind. Je moet per se je volume op 100 zetten wil je nog wat horen als je bijv. tegen de wind in fietst.

Ik heb al flink wat gezocht en het advies dat gegeven wordt is om een gesloten koptelefoon te nemen. Helaas staat dit dus niet garant voor windbestendigheid (zie bijv. de hierboven genoemde Bowers & Wilkins P5). Daarnaast schijnt Noice Cancellation de wind soms alleen maar erger te maken (Reviews over de AKG K 480 NC).

Hebben jullie enig idee welke koptelefoons er geen last hebben van windruis?
Het liefst ook nog:
* < 200 euro (liefst < 100).
*opvouwbaar ivm veel reizen.
* lang garantie ivm kabelbreuk e.d.
Een model wat op je oren zit zal je niet helpen dan. Mijn beyers, gesloten en on-ear hebben eigenlijk geen last van wind maar ze zijn dusdanig groot dat je er misschien niet mee op straat wil.

Verder, wat luister je?

• seeKo
Wijnands schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:31:
Een model wat op je oren zit zal je niet helpen dan. Mijn beyers, gesloten en on-ear hebben eigenlijk geen last van wind maar ze zijn dusdanig groot dat je er misschien niet mee op straat wil.

Verder, wat luister je?
Ik zoek eigenlijk wel iets wat op of over mijn oren zit. Ik wil het liefst geen in ears.
Ik luister van alles; dance, rock, jazz, hiphop. En ja, heel soms ook klassiek ;).

• Intruder
Dan is het inderdaag het beste om een gesloten over the ear koptelefoon te haan kopen. Aangezien je hem voor onderweg gaat gebruiken is het aan te raden om een koptelefoon te nemen van een impendantie onder de 100 Ohm. Of je moet er een mobiele versterker bij nemen, bijvoorbeeld de FiiO e6. Dan heb je echter wel weer een apparaatje in je broekzak en dat moet je willen ;)

Ik zie op de site van beyerdynamic dat ze een 80 Ohms DT 770M verkopen, die zou wel interessand zijn. En een 32 Ohms DT 660 (geen idee hoe dat ding klinkt trouwens). Die zijn opzich wel interessant en zitten binnen jouw budget.

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 14:14

barktus

Moehhhh!

In het verleden een flink aantal koptelefoons versleten:

3 x Sennheiser HD 202 II (tijdspan van 2 jaar)
2 x Koss UR29 (tijdspan van 1 jaar)

De Sennheiser koptelefoons begaven het na verloop van tijd en dan zorgde de garantie voor een nieuwe. Na verloop van tijd wilde de winkel de koptelefoon niet meer innemen dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe. Ik was totaal niet ontevreden over deze koptelefoons maar goed, op zoek naar een andere winkel dus. :P

Toen een Koss UR29 gekocht en wat een koptelefoon was dat, ook erg fijn en met name het geluid vond ik persoonlijk goed. Na 6 maanden begaf de eerste het echter en ik kon maar met moeite een tweede krijgen.

Persoonlijk vond ik dat belachelijk, aangezien de koptelefoon uit een zaak kwam waar ook B&O, Loewe verkocht wordt (bijna alleen maar), en ik de aankoopbon etc. gewoon netjes had en er daarnaast levenslange garantie op deze koptelefoons zit. :F Toen de tweede het een half jaar later begaf ben ik dan ook m'n garantie niet meer gaan "claimen", ik had geen zin in het gezeik en in de tijd die ik daar aan kwijt zou zijn kon ik net zo goed een nieuwe kopen. :9

Omdat ik toen midden in m'n examens zat (8 weken aan een stuk) besloten mijn koptelefoon van school te gaan gebruiken. Dat was een creative met een beugel achter je oren. Gewoon een goedkoop ding. Na verloop van tijd overleed die natuurlijk ook waarop ik op zoek ben gegaan naar een nieuwe.

Omdat ik het toen gehad had met koptelefoons in die prijsklasse (toen der tijd 40/50 per stuk, als ik het me niet vergis) ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe. Op internet een model gezien wat ik graag wilde hebben en daar dan ook voor gegaan. Uiteraard een verkoper die me een duurdere aan wilde smeren, maar niet gedaan :D .

Het ging hier om de Philips SBCHP400, in het begin erg wennen. Maar wat een koptelefoon was dat voor me, deze heeft het dan ook ruim anderhalf jaar uitgehouden! Afgelopen week begon een van de oren los te laten, dus weer tijd voor een nieuwe :P.

Na wat zoeken heb ik besloten de budget koptelefoon Sennheiser HD201 te kopen. Deze gebruik ik nu een twee tal dagen en bevalt tot op heden erg goed. Sound is fijn en hij zit prettig. Enige minpuntjes voor me zijn het lange snoer (als ik onderweg ben in het ov) en dat hij na 4 uur gebruiken ging irriteren. Maar goed dat laatste is voor mij waarschijnlijk gewoon gewenning. :P

Ik ben dan ook erg benieuwd hoe deze het blijft doen en of mijn mening hierover hetzelfde blijft.

Nu denkt iedereen vast wat doet Barktus allemaal wel niet met z'n koptelefoon. Wel, ik ben webontwerper/grafisch vormgever van beroep en ik vindt het heerlijk om te werken met een "grootte" koptelefoon op. Van die kleine oortjes moet ik dan ook niets hebben. 8)7 Het probleem is dat ik nog wel eens van mijn werkstation weg wil lopen met m'n koptelefoon op, de kabel en het werkstation krijgen dan natuurlijk een behoorlijke opdonder. :+

Sinds ik op kamers woon gebruik ik m'n koptelefoon ook regelmatig in het ov, gewoon omdat ik het fijn vindt. 8)

Waarom nu deze lap tekst? Ik wilde mijn ervaring delen met het gebruik van koptelefoons en dan met name mijn ervaring tussen "duur" en goedkoop. (Waarbij in dit geval duur voor 50 euro wordt aangezien, student he :+ )

My middle finger salutes you.

• seeKo
Intruder schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:00:
Dan is het inderdaag het beste om een gesloten over the ear koptelefoon te haan kopen. Aangezien je hem voor onderweg gaat gebruiken is het aan te raden om een koptelefoon te nemen van een impendantie onder de 100 Ohm. Of je moet er een mobiele versterker bij nemen, bijvoorbeeld de FiiO e6. Dan heb je echter wel weer een apparaatje in je broekzak en dat moet je willen ;)

Ik zie op de site van beyerdynamic dat ze een 80 Ohms DT 770M verkopen, die zou wel interessand zijn. En een 32 Ohms DT 660 (geen idee hoe dat ding klinkt trouwens). Die zijn opzich wel interessant en zitten binnen jouw budget.
Een extra apparaatje in mjn broekzak zie ik niet echt zitten nee. Zijn er buiten Beyerdynamic nog meer alternatieven? Die Beyerdynamics zijn zo op het eerste gezicht nogal aan de dure kant.
barktus schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:16:
Na wat zoeken heb ik besloten de budget koptelefoon Sennheiser HD201 te kopen. Deze gebruik ik nu een twee tal dagen en bevalt tot op heden erg goed. Sound is fijn en hij zit prettig. Enige minpuntjes voor me zijn het lange snoer (als ik onderweg ben in het ov) en dat hij na 4 uur gebruiken ging irriteren. Maar goed dat laatste is voor mij waarschijnlijk gewoon gewenning. :P
Snoer kan je inkorten. Als je dan voor bij je werkstation een verlengkabeltje gebruikt kan die makkelijk los schieten.

HD 201.. ding kost geen drol, heb 'm voor 25 euro gezien. Pasvorm is nog niet eens zo slecht maar het geluid... :r zit geen scheiding in, alles loopt door elkaar.
seeKo schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:04:
[...]

Een extra apparaatje in mjn broekzak zie ik niet echt zitten nee. Zijn er buiten Beyerdynamic nog meer alternatieven? Die Beyerdynamics zijn zo op het eerste gezicht nogal aan de dure kant.
In de TS heb ik links naar een aantal buying guides.. sony schijnt een hele aardige zx700 te hebben, nog niet eens duur ook.

[Voor 21% gewijzigd door Wijnands op 21-01-2012 21:16]

• seeKo
Wijnands schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:15:
In de TS heb ik links naar een aantal buying guides.. sony schijnt een hele aardige zx700 te hebben, nog niet eens duur ook.
Ik heb al veel buying guides doorgenomen. Echter wordt er nooit wat verteld over ervaringen qua windruis. Wel over isolatie en achtergrond geluid, maar windruis is totaal iets anders. Dat kan er ook door komen bij goed geisoleerde headphones (zoals die van B&W). Ik vraag mij af of iemand misschien zijn tegenwind ervaringen kan delen? ;)

De Sony ZX700 schijnt goed te isoleren (al weet ik niet wat die met wind doet), maar helaas is deze niet echt portable (opvouwbaar).

[Voor 10% gewijzigd door seeKo op 21-01-2012 21:46]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:07
Na lang denken over de HDJ-500, vond ik een HDJ-1000 voor minder dan een HDJ-500. Is de HDJ-1000 een goede keuze? Zijn er alternatieven rond die prijs, met beter geluid of vergelijkbaar geluid? Ik gebruik mijn headphones voor DJ-ing, huis- tuin- en keukengebruik (Inpluggen op TV, PC) en soms op de fiets. Hiervoor gebruik ik nu een HD-201 van Sennheiser, maar om te mixen is dat natuurlijk niks. Denken jullie dat dit een goede koop is, of kan ik beter voor een andere headphone (van een ander merk) gaan?

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

seeKo schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:44:
[...]

Ik heb al veel buying guides doorgenomen. Echter wordt er nooit wat verteld over ervaringen qua windruis. Wel over isolatie en achtergrond geluid, maar windruis is totaal iets anders. Dat kan er ook door komen bij goed geisoleerde headphones (zoals die van B&W). Ik vraag mij af of iemand misschien zijn tegenwind ervaringen kan delen? ;)

De Sony ZX700 schijnt goed te isoleren (al weet ik niet wat die met wind doet), maar helaas is deze niet echt portable (opvouwbaar).
Dat die P5 niet werkt verbaasd me niets, ding ligt op je oren. Wat je dus eigenlijk zoekt is een vrij gesloten over de oren die ook nog inklabaar is.

Hmm...
ATH M50
ATH-M35
Van audio technica.
AKG heeft een paar dingen. JVC doet ook veel maar dan zit je weer met het probleem "Zoek de ene goeie in een groot merk"

[Voor 26% gewijzigd door Wijnands op 22-01-2012 07:06]

Anoniem: 383432

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een AiAiAi TMA-1 ?

Ik zit namelijk te twijfelen tussen dat of een Sennheiser HD 25-II, maar het is een lastige keuze. Voor DJ-en (wat ik ook doe) lijkt de Sennheiser de beste optie, maar voor onderweg zie ik de AiAiAi wel zitten.

Alvast bedankt!

• ExNomenDei
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:56
Anoniem: 383432 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:17:

Ik zit namelijk te twijfelen tussen dat of een Sennheiser HD 25-II, maar het is een lastige keuze. Voor DJ-en (wat ik ook doe) lijkt de Sennheiser de beste optie, maar voor onderweg zie ik de AiAiAi wel zitten.

Alvast bedankt!
De HD-25 is een geweldige koptelefoon voor zijn prijs, isoleert goed, maakt veel en goed geluid, en is niet verwoestbaar. Ook is dit in de professionele omgevingen de standaard-koptelefoon om al die genoemde redenen.

Ik zou voor de HD-25 gaan.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Anoniem: 383432 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:17:

Alvast bedankt!
TMA-1 is mooier en zit comfortabeler. Erg donker en warm geluid dat ik alleen goed bij eenvoudige electronische muziek vond passen. HD25-1 II heeft een gebalanceerder geluid en is modulair opgebouwd waardoor je makkelijk defecten zelf kunt repareren. Ik koos uiteindelijk voor de HD25-1 II en de TMA-1 ging weer in de verkoop.

too old, too cold

Ben ik nou echt de enige die niet onder de indruk is van die sennheiser? :? Nou ja, zal aan mij liggen dan

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:13

B2

wa' seggie?

ExNomenDei schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:21:
[...]

De HD-25 is een geweldige koptelefoon voor zijn prijs, isoleert goed, maakt veel en goed geluid, en is niet verwoestbaar. Ook is dit in de professionele omgevingen de standaard-koptelefoon om al die genoemde redenen.

Ik zou voor de HD-25 gaan.
Ik vond de HD-25 te onrustig klinken. Maar dat is persoonlijk. Teveel details, vooral in het hoog.
Heb zelf nu de B&W P5. Die vind ik qua comfort ook echt goed zitten.
Ik vond de pasvorm van de hd25 niet geweldig. Geluid..tja.. schel, nee, tikje dof, ook niet helemaal.. ik vond het een brij van geluid. Net een live optreden, beetje volume en het is een muur.

P5.. heerlijk geluid, zien er mooi uit, alleen de hoofdband is voor kleine mensen en je betaald wel wat extra voor dat design.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:07
Lieve GoTers,

Ik heb het idee dat ik word opgelicht op marktplaats. Niet in de vorm van geen product ontvangen, maar als in een neppe headphone ontvangen. De aanbieder zegt dat hij twee Pioneer HDJ-1000's heeft gekocht in een inkoopactie. Klinkt geloofwaardig, tot ik in zijn andere advertenties kijk. Hij verkoopt een PS3 controller met hetzelfde verhaal. Plotseling geloof ik het niet meer, maar ik heb er al €65 voor betaald. Het verbaasde mij dan ook dat ik ze zo goedkoop kon krijgen. Ik besloot op youtube te kijken naar kenmerken van een neppe HDJ-1000. Ik vond het volgende:

- Hoofdband is zeer kort
- Pioneer logo is een beetje vervormd
- Doos heeft kleine verkleuring.
- Franse vertaling op de doos mist

Natuurlijk zijn er verschillende neppe versies, daarom vraag ik jullie hulp om te bepalen of dit een nepper is of een volledig legitieme HDJ-1000.

Ik heb de foto die de aanbieder meelevert goed geïnspecteerd en wat ik zie is het volgende:

- Hoofdband is kort
- 3.5mm jack naar jack plug is niet aangesloten maar zit naast de 3.5mm plug
- Kleuren op doos zijn niet heel fel, maar kwaliteit van het plaatje is ook niet heel goed.
- 4 puntjes op hoeken oorschelp missen

Is dit nep? Is dit echt? Ik weet het zelf even niet meer.

[Voor 3% gewijzigd door BeefHazard op 22-01-2012 21:44]

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

Jij koopt op basis van zo'n plaatje een hoofdtelefoon? Of heb je 'm al binnen? In welk geval, doe 's betere foto?

• Intruder
Wijnands schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:55:
Ben ik nou echt de enige die niet onder de indruk is van die sennheiser? :? Nou ja, zal aan mij liggen dan
Je bent niet de enige, zelf was ik jarenlang overtuigd dat sennheiser het beste headphone merk was en heb er ook een aantal gehad. Heb momenteel de HD555.

Echter nu ik me er meer in ga verdiepen en meerdere headphones aan het proberen ben vind ik mijn sennheisers een beetje "meh" klinken.

Intruder schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:10:
[...]

Je bent niet de enige, zelf was ik jarenlang overtuigd dat sennheiser het beste headphone merk was en heb er ook een aantal gehad. Heb momenteel de HD555.

Echter nu ik me er meer in ga verdiepen en meerdere headphones aan het proberen ben vind ik mijn sennheisers een beetje "meh" klinken.
Je kunt je verdiepen als een U-boat maar er zijn gewoon een paar klassiekers in Sennheiser's stal. De HD25-1 II is er een van. De HD580/HD600 en HD650 zijn ook van wereldklasse. De HD800 is volgens sommige zelf de beste dynamic-driver (dus niet electrostatisch of orthodynamisch. geen Stax, Hifiman of Audeze) hoofdtelefoon ter wereld. Ik verkies mijn HD600 boven mijn AKG K701, Beyerdynamic DT880 en Grado SR225i. Elk merk heeft mindere modellen. De HD555 is gewoon een low-fi model.

Voor mensen die de HD25-1 II dof en schel vinden: welke HD25 heb je gehoord en waar zat ie aan vast? Ik heb echt praktisch ELKE portable hoofdtelefoon ter wereld in die prijsklasse gehoord en de HD25-1 II is technisch de beste/meest gebalanceerde portable. Dit staat dan los van subjectieve voorkeur. De Beyerdynamic DT1350 mag er ook zijn maar is tevens twee keer zo duur. :)

[Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 23-01-2012 09:48]

too old, too cold

• Intruder
Heb ook helaas nog geen HD6xx of hoger kunnen testen. Zijn hier nergens in de buurt aangesloten of te beluisteren. Dus daar kan ik niet over oordelen. Hoop er ooit nog 1 goed geprijsd te vinden op marktplaats ofzo. Dan kan ik het toch niet laten om hem een keer zelf te kunnen testen.

Agja, die 555 heb ik ooit voor 50 euro op de kop kunnen tikken. Dus kan het absoluut niet als miskoop bestempelen. Mja voor die prijs mag ik ze ook eigenlijk niet vergelijken met andere high end producten.

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
BeefHazard schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:30:
Lieve GoTers,

Ik heb het idee dat ik word opgelicht op marktplaats.

Is dit nep? Is dit echt? Ik weet het zelf even niet meer.
De prijs geeft aan dat het nep is, vraag de verkoper eens om een aankoopbon of waar de koopactie was.
Vage foto's is ook vaak een teken van een Sjonnie met dubieuze producten.

Anoniem: 349677

Welke koptelefoon het beste is, is op een gegeven moment een kwestie van smaak. Dwz. vanaf een bepaald kwaliteitsniveau is het je persoonlijke voorkeur die de doorslag geeft.
Je kan hier http://www.headphone.com/learning-center/build-a-graph.php de frequentiemetingen van verschillende koptelefoons bekijken. Die vertellen je wat je in relatieve zin kan verwachten van een koptelefoon.
Is de grafiek aan de linkerkant hoger, dan ligt de nadruk op bas. Is de grafiek rechts hoger, dan ligt de nadruk op hoge tonen. Ideaal is een neutrale koptelefoon waarvan de grafiek zo recht mogelijk is, met een paar slingeringetjes aan de rechterkant (die daar zitten omdat het menselijk oor dezelfde karakteristieken kent).

En toch zegt zo'n grafiek niet alles. Zo heb ik een Sennheiser HD650 en een AKG K701. Algemene opinie is dat de HD650 de betere koptelefoon is. Ik was er ook bijzonder blij mee, het geluid was een ear opener.

Ik heb toen later nog een AKG K271 gekocht, omdat ik een gesloten koptelefoon wilde voor op m'n werk (kantoortuin idee, dus veel ruis om me heen). Ik was helemaal enthousiast over de K271. Het draagcomfort is geweldig, de schelpen drukken maar licht tegen je hoofd, wat erg fijn is op den duur. De HD650 drukt juist erg hard, wat niet fijn is. Maar het geluid van de K271 viel me zo onwijs mee. Lichte bas, maar erg gecontroleerd. Je voelt niet een OEMPF, maar je hoort de bas wel. Heel strak, heel duidelijk en niet zwaar.
Daardoor is de K271 makkelijker om lang naar te luisteren dan de HD650, ondanks dat de HD650 open is en de K271 gesloten is. Die drukt meer en is duidelijker aanwezig.

Uiteindelijk heb ik toch maar een K701 gekocht. Dat is voor mij de perfecte koptelefoon. Draagt licht, is open, dus geen warme oren, niet te duidelijk aanwezige bas, maar wel erg strakke, afgemeten bas.

• Flokman
Vandaag heb ik de Fischer Audio Fa-011 binnen gekregen. Hij was mooi verpakt in een draagtas met schuimspul en al aan de binnenkant. Ik ben hem nu natuurlijk grondig aan het uit testen, en wat ik tot nu toe hoor is heel erg mooi geluid! Zeer mooi en diepe bas, en je hoort bij liedjes de stem als het waren 'boven de muziek zweven' . Nog niet zo heel veel in games getest, maar weten jullie wat de beste instellingen zijn? Ik heb een x-fi xtreme music en ik heb hem nu bij entertainment modus op 2.0/2.1 staan en bij game modus op 7.1. Ik heb dan in windows zelf aan gevinkt dat ik 7.1 had, want bij 2.1 vond ik het bij mijn oude sigma headset geen mooie virtuele surround hebben (dat testje met die helikopter die om je heen vliegt). Is dit wel goed? Mis ik nu geen geluiden in games? Ik heb alle speakers inclusief subwoofer op niet volledig bereik gezet, omdat ik anders geen bas had. Ook binnen Battlefield 3, kan ik hem dan beter op war tapes zetten of op hi-fi of iets anders? Ook kan ik hem in mijn x-fi zetten op headphone, maar daar heb ik het gevoel dat hij niet alles geeft wat hij kan. Weten jullie misschien een goede instelling?

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01 11:15
lol stapelvragen
Negakinu schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:44:

Voor mensen die de HD25-1 II dof en schel vinden: welke HD25 heb je gehoord en waar zat ie aan vast? Ik heb echt praktisch ELKE portable hoofdtelefoon ter wereld in die prijsklasse gehoord en de HD25-1 II is technisch de beste/meest gebalanceerde portable. Dit staat dan los van subjectieve voorkeur. De Beyerdynamic DT1350 mag er ook zijn maar is tevens twee keer zo duur. :)
Ehh.. jaar of wat geleden. Aan een ipod. Vond de pasvorm ook bepaald niet geweldig (595 en 600 zit echt veel en veel beter!) Was ook geen hoofdtelefoon om negatief over te doen, ik snap alleen de ophef niet.
Mijn ding gewoon niet denk ik.Vind trouwens de Adidas nog steeds de kanshebber voor de oscar voor"lelijkste hoofdtelefoon van een serieus merk"
Anoniem: 349677 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:11:
Welke koptelefoon het beste is, is op een gegeven moment een kwestie van smaak. Dwz. vanaf een bepaald kwaliteitsniveau is het je persoonlijke voorkeur die de doorslag geeft.
Je kan hier http://www.headphone.com/learning-center/build-a-graph.php de frequentiemetingen van verschillende koptelefoons bekijken. Die vertellen je wat je in relatieve zin kan verwachten van een koptelefoon.
Is de grafiek aan de linkerkant hoger, dan ligt de nadruk op bas. Is de grafiek rechts hoger, dan ligt de nadruk op hoge tonen. Ideaal is een neutrale koptelefoon waarvan de grafiek zo recht mogelijk is, met een paar slingeringetjes aan de rechterkant (die daar zitten omdat het menselijk oor dezelfde karakteristieken kent).
Leuk stukje, die ga ik in de TS vouwen!

@flokman: Misschien beter even naar de gaming afdeling? Dit is, vind ik, niet echt headphones meer

[Voor 41% gewijzigd door Wijnands op 23-01-2012 20:24]

• citruspers
Wijnands schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:08:
Vind trouwens de Adidas nog steeds de kanshebber voor de oscar voor"lelijkste hoofdtelefoon van een serieus merk"

My eyes!

Leuk die grafiekensite, ik heb even mijn Grado SR80i vergeleken met mijn oude HD 435 en wat ik zie herken ik eigenlijk wel. De sennheiser klonk warm, vol, en dof, en de Grado klinkt zonder amp toch wel erg scherp.

@Wijnands: graag gedaan!

@flokman: BF3 op wartapes.

• citruspers
BF wartapes, bah. Leuk voor een hele intense ervaring, maar ik wordt er helemaal gek van. Alles lijkt te clippen, het spel voegt geluiden die er niet zijn toe...het is loudness on steroids...

Da's vast heel cool ofzo. :?

Ik zat die grafiekjes ook door te kijken. Gek genoeg scoort mijn bayer redelijk hoog op bas. Terwijl ik het toch niet als nadrukkelijk ervaar ofzo. Nou ja.. het is maar een indicatie

Ik vind die HD25-1 II Adidas helemaal niet zo lelijk.

Alleen jammer van die Adidas branding. Je kunt het ook altijd nog zo oplossen:

too old, too cold

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:31

Touchdomex

Meisje!

Negakinu schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:12:
Ik vind die HD25-1 II Adidas helemaal niet zo lelijk.

[afbeelding]

Alleen jammer van die Adidas branding. Je kunt het ook altijd nog zo oplossen:

[afbeelding]
Ik wil die Hello Kitty :D

Weet alleen niet of ik die liever wil dan mijn Grado :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:04
Kent iemand de Presonus HD7 al?
Ik heb deze laatst mogen horen, en voor 30,- geeft dit ding een heel lekker ruimtelijk geluid! Goed gedefinieerd en mooie open oorkappen.

• ReVision
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-08-2018
Jeebeekje schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:23:
Kent iemand de Presonus HD7 al?
Ik heb deze laatst mogen horen, en voor 30,- geeft dit ding een heel lekker ruimtelijk geluid! Goed gedefinieerd en mooie open oorkappen.
[afbeelding]
Superlux HD681?

http://www.thomann.de/nl/superlux_hd681.htm

| Discogs | Flickr |

• Jeebeekje
Hmm ik vind blauw mooier (A), maar om daar nou 10,- voor neer te leggen. Maar is dat exact dezelfde dan? Want ik was echt aangenaam verrast over het geluid van die HD7.

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:31
Ik ben op zoek naar een kei en keisterke headset. Dit in verband met mijn oneindige onhandigheid waarvoor al tot misschien wel 300 euro aan apparatuur kapot is gegaan.

Er moet een microfoon op zitten en ik ben best bereid hier 200 euro voor neer te leggen. Ik zat zelf te denken aan de headsets die men in het leger gebruikt. MIsschien kan ik ergens een tweedehandse op de kop tikken maar ik zou zelf niet weten waar!

Ik heb al wel een headset gevonden die in het amerikaanse leger word gebruikt maar ik wil graag wat meer dingen zien zodat ik kan vergelijken :)

Alvast bedankt,
Masvic
Jeebeekje schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:32:
[...]

Hmm ik vind blauw mooier (A), maar om daar nou 10,- voor neer te leggen. Maar is dat exact dezelfde dan? Want ik was echt aangenaam verrast over het geluid van die HD7.
Presonus HD7 is gewoon een rebrand van de Superlux HD681. Net als Samson modellen heeft die Superlux rebrands zijn. Superlux is een OEM manufacturer. Het is exact dezelfde hoofdtelefoon. Wel heeft Superlux meestal van elke hoofdtelefoon 3 verschillende modellen. Als je de Presonus HD7/Superlux HD681 leuk vindt, probeer dan de Superlux HD668b eens.

[Voor 36% gewijzigd door Negakinu op 24-01-2012 10:34]

too old, too cold

• Jeebeekje
Negakinu schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:23:
[...]

Presonus HD7 is gewoon een rebrand van de Superlux HD681. Net als Samson modellen heeft die Superlux rebrands zijn. Superlux is een OEM manufacturer. Het is exact dezelfde hoofdtelefoon. Wel heeft Superlux meestal van elke hoofdtelefoon 3 verschillende modellen. Als je de Presonus HD7/Superlux HD681 leuk vindt, probeer dan de Superlux HD668b eens.
Thnx! Ik lees in reviews dat de HD668b iets beter is dan de HD681. Ik ga eens zoeken naar een goede prijs voor dat ding.
Er staat er nu 1 te koop hier op Tweakers voor 37 euro.

Gisteren stond hij er nog. :)

Hier staat trouwens vanalles over je HD7/HD681. Ook heel veel mods om hem te verbeteren.

[Voor 75% gewijzigd door Negakinu op 24-01-2012 11:36]

too old, too cold

Masvic schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:22:
Ik ben op zoek naar een kei en keisterke headset. Dit in verband met mijn oneindige onhandigheid waarvoor al tot misschien wel 300 euro aan apparatuur kapot is gegaan.

Er moet een microfoon op zitten en ik ben best bereid hier 200 euro voor neer te leggen. Ik zat zelf te denken aan de headsets die men in het leger gebruikt. MIsschien kan ik ergens een tweedehandse op de kop tikken maar ik zou zelf niet weten waar!

Ik heb al wel een headset gevonden die in het amerikaanse leger word gebruikt maar ik wil graag wat meer dingen zien zodat ik kan vergelijken :)

Alvast bedankt,
Masvic
Misschien ook handig om te vertellen waar je dat ding op gaat aansluiten?

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:31
Oh ja,

Ik ga deze headset gebruiken om te gamen, dus ik stop hem in mijn computer.

• Intruder
Masvic schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:19:
Oh ja,

Ik ga deze headset gebruiken om te gamen, dus ik stop hem in mijn computer.
Dit hoort hier eigenlijk niet thuis. het is namelijk het "headphone topic" en niet het "headset topic"

Je kunt gaan kijken naar de wat meer high end aparatuur zoals de Astro A40. Dat is echter geen super sterke headset. Als je qua bouwkwaliteit een super consumenten headset wilt dan zou ik maar even gaan kijken naar beyerdynamic mmx300 (wel wat boven je budget helaas). Speciaal gemaakt voor games en is gebouwd als een tank. Ook kun je gewoon erg goed geluid verwachten uit deze headset ;).

• ExNomenDei
  • Laatst online: 16:56
Negakinu schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:23:
[...]

Die Superlux ziet er uit als een goedkope kloon van een AKG K240!

http://bilder.hifi-forum....40-monitor2-003_12829.jpg (plaatje)

Grappig. Ik zou 'm bijna bestellen als beater, misschien als ik iets bij Thomann bestel.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Anoniem: 92107

Ben aan het zoeken naar High end oordopjes voor een iphone, heb er nog niet heel veel verstand van. Maar voordat ik deze koop lijkt het me logisch om een goede geluids bron te creeren, dus is het mogelijk om via de iphone .flac bestanden makkelijk af te spelen?
Verder is de DAC in de iphone goed genoeg om de oordopjes rechtstreeks in de iphone te stoppen, zo niet moet ik dan een portable dac amplifier kopen, of iets anders? En wat is dan een goede (heb ze gezien van 450 dollar namelijk).
De oordopjes die ik wil aanschaffen zijn waarschijnlijk de shure se425 of misschien nog een stapje hoger de SE535 of een ander model wat jullie aanraden kan ik overwegen.

• ReVision
Anoniem: 92107 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:52:
Ben aan het zoeken naar High end oordopjes voor een iphone, heb er nog niet heel veel verstand van. Maar voordat ik deze koop lijkt het me logisch om een goede geluids bron te creeren, dus is het mogelijk om via de iphone .flac bestanden makkelijk af te spelen?
Verder is de DAC in de iphone goed genoeg om de oordopjes rechtstreeks in de iphone te stoppen, zo niet moet ik dan een portable dac amplifier kopen, of iets anders? En wat is dan een goede (heb ze gezien van 450 dollar namelijk).
De oordopjes die ik wil aanschaffen zijn waarschijnlijk de shure se425 of misschien nog een stapje hoger de SE535 of een ander model wat jullie aanraden kan ik overwegen.
Dit topic is eigenlijk niet echt bedoelt voor in-Ear oordoppen maar Headphones maar ik zal toch even antwoord geven op een aantal vragen.

Een paar dingen die je moet weten over een iPhone/iPod is dat de geluidskwaliteit zeer te wensen overlaat. De interne Dac is krachtig genoeg om oordoppen aan te sturen maar de geluidskwaliteit is echt matig. Dit is niet simpel mijn mening maar gewoon een feit. Verder kun je met een iPhone/iPod geen .flac bestanden afspelen. Dan zul je moeten kiezen voor Apple Lossless (ALAC) of .wav. Het nadeel van .wav bestanden is dan weer dat ze zeer slecht te taggen zijn.

Mocht je toch besluiten om je iPhone te gebruiken icm bijvoorbeeld dus ALAC is het erg aan te raden om een aparte versterker te kopen. ik zal dan kiezen voor een portable amp zodat je er ook onderweg wat aan hebt. Deze zijn er echter al voor een stuk minder te krijgen dan $450,- maar dat ligt helemaal aan jezelf en je budget. Kijk bevoorbeeld ook eens naar het merk Fiio die hebben een aantal leuke portable amps welke erg goed worden aangeschreven in verschillende reviews.

Qua oordoppen heb ik zelf de shure SE-420-K en ik vind dit zelf uitstekende oordoppen. Echter als ik jouw was zal ik de volgende reviews even lezen voor je een keuze gaat maken.

http://www.head-fi.org/t/...unrise-i100-added-1-23-12

| Discogs | Flickr |

ReVision schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:12:
[...]

Dit topic is eigenlijk niet echt bedoelt voor in-Ear oordoppen maar Headphones maar ik zal toch even antwoord geven op een aantal vragen.

Een paar dingen die je moet weten over een iPhone/iPod is dat de geluidskwaliteit zeer te wensen overlaat. De interne Dac is krachtig genoeg om oordoppen aan te sturen maar de geluidskwaliteit is echt matig. Dit is niet simpel mijn mening maar gewoon een feit. Verder kun je met een iPhone/iPod geen .flac bestanden afspelen. Dan zul je moeten kiezen voor Apple Lossless (ALAC) of .wav. Het nadeel van .wav bestanden is dan weer dat ze zeer slecht te taggen zijn.

Mocht je toch besluiten om je iPhone te gebruiken icm bijvoorbeeld dus ALAC is het erg aan te raden om een aparte versterker te kopen. ik zal dan kiezen voor een portable amp zodat je er ook onderweg wat aan hebt. Deze zijn er echter al voor een stuk minder te krijgen dan $450,- maar dat ligt helemaal aan jezelf en je budget. Kijk bevoorbeeld ook eens naar het merk Fiio die hebben een aantal leuke portable amps welke erg goed worden aangeschreven in verschillende reviews.

Qua oordoppen heb ik zelf de shure SE-420-K en ik vind dit zelf uitstekende oordoppen. Echter als ik jouw was zal ik de volgende reviews even lezen voor je een keuze gaat maken.

http://www.head-fi.org/t/...unrise-i100-added-1-23-12
Ok bedankt voor je reactie, is het ook niet mogelijk om via een jailbreak van je iphone toch andere lossless bestanden af te spelen? En voor de duidelijkeheid je bedoeld met een portable amp een externe DAC of is dit weer iets anders?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ReVision schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:12:
[...]
Dit is niet simpel mijn mening maar gewoon een feit. Verder kun je met een iPhone/iPod geen .flac bestanden afspelen. Dan zul je moeten kiezen voor Apple Lossless (ALAC) of .wav. Het nadeel van .wav bestanden is dan weer dat ze zeer slecht te taggen zijn.
Wat overigens prima is, aangezien ALAC itt FLAC ontworpen is om door dit soort apparaten afgespeeld te worden. Het is bedacht met battery life in het achterhoofd.

De compressie is soortgelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Anoniem: 383432

Bedankt voor de adviezen! Ik heb de HD-25-II besteld! Ben benieuwd. Bij Bax-Shop, dus als het me niet bevalt gaat ie net zo snel weer terug :-)

CyBeR schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:27:
[...]

Wat overigens prima is, aangezien ALAC itt FLAC ontworpen is om door dit soort apparaten afgespeeld te worden. Het is bedacht met battery life in het achterhoofd.

De compressie is soortgelijk.
Ok ik ga eens kijken of er makkelijk aan ALAC bestanden te komen is. (aankopen in de iTunes store zijn std. ALAC?)
Verder is het af te raden om zonder externe dac (portable amp) de high end oordopjes te gebruiken icm ALAC?

O misschien is het ook wel mogelijk om flac --> alac te converten zonder kwaliteits verlies?

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 92107 op 24-01-2012 20:38]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 92107 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:33:
[...]

Ok ik ga eens kijken of er makkelijk aan ALAC bestanden te komen is. (aankopen in de iTunes store zijn std. ALAC?)
Neen, dat is AAC 256.
Verder is het af te raden om zonder externe dac (portable amp) de high end oordopjes te gebruiken icm ALAC?
Och, 'af te raden' is ook weer overdreven. Een externe DAC ga je niet aan een iPhone weten te hangen, maar een externe amp is wel mogelijk.
O misschien is het ook wel mogelijk om flac --> alac te converten zonder kwaliteits verlies?
Uiteraard. Beide is lossless dus daar gaat niets verloren.

[Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 24-01-2012 20:39]

ok flac naar alac kan dus omgezet worden zonder kwaliteitsverlies net gevonden op internet. (edit: ah stond ondertussen ookal in jou edit) Alleen wat is dan nog het verschil tussen een externe dac en een externe amp?

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 92107 op 24-01-2012 21:00]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Een DAC is een Digital naar Analog Converter. Een amp is gewoon een versterker.

Ok maar een groot voordeel is er toch niet als je een amp aansluit als de iphone zo'n slechte DAC heeft (cirrus logic)
edit:
ok na wat meer research zijn er dus ook DAP + AMP in 1 (bijv. fiio e7) met wolfson chip. maar ook met de betere burr brown chip (bijv. go dap, speciaal gemaakt voor iphone). Ik vind die te groot eigenlijk voor portable use.
Dus het komt erop neer, ben je bereidt om 400 euro neer te leggen voor oordopjes met een DAC cirrus logic chip + amp. (en heeft die amp uberhaupt wel zin dan?)

[Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 92107 op 24-01-2012 22:27]

Leesvoer: http://www.head-fi.org/t/...s-paired-with-the-fiio-e9

Andere oplossing... pricewatch: Sandisk Sansa Clip+ 8GB Zwart en eventueel een geheugenkaartje. Heb je flac en betere audio

• citruspers
Precies, de Sansa's zijn ontzettend goedkoop maar staan goed aangeschreven wat betreft geluidskwaliteit. En je ontlast de accu van je telefoon ook nog eens! Je hebt toch sowieso een extra apparaatje bij je, zij het een versterkertje/DAC of een los spelertje.

Ik heb zelf overigens geen portable versterker, mijn N900 had een wolfson dac, mijn Razr heb ik geen idee van maar die klinkt best prima als je de EQ uitzet, en verder heb ik on-the-go geen super geluidskwaliteit nodig met open headphones.

Een voordeel van de FiO e7 is wel dat je hem ook op de computer kunt gebruiken, zodat je eigenlijk maar 1 DAC hebt voor thuis en mobiel.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:45
citruspers schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:38:
Precies, de Sansa's zijn ontzettend goedkoop maar staan goed aangeschreven wat betreft geluidskwaliteit.
Ze zijn goedkoop, maar je wilt ze echt niet bij Pixmania bestellen. Blijft over dat ze wel goed zijn.

CyBeR schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:39:
[...]
Och, 'af te raden' is ook weer overdreven. Een externe DAC ga je niet aan een iPhone weten te hangen, maar een externe amp is wel mogelijk.
Toch wel. Voorbeeld: http://www.nuforce.com/hp/products/ido/index.php

Kan niet zeggen dat het veel verschil maakt, maar het kan dus wel.
$299 dus zo'n 350 euro... Ouch!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
$299 is 229 euro.
Sansa Clip Zip (nieuwste Clip, nu ook met Rockbox port. Je kunt ook de oude Clip+ halen maar ik vind de Zip leuker en hij klinkt even neutraal) en een goede portable versterker en je bent al een heel eind. Je kunt net zoals ik de Headstage Arrow 4G kopen, dan heb je meteen een geweldige portable versterker met 3 gain levels, 3 bassboost levels, 3 trebleboost levels, crossfeed opties en impedance switch, auto on/off... ($299)

een andere optie is de Leckerton UHA-4. Deze heeft iets minder hardware EQ opties dan de Arrow maar wel weer een ingebouwde DAC. Je kunt hem dus ook op je laptop gebruiken. En hij is goedkoper dan de Arrow ($199).

too old, too cold

Niet als het gaat om dit soort dingen.

Wat versterkers betreft.. http://nwavguy.blogspot.com/2011/08/o2-details.html lijkt me heel interessant. 's kijken of m'n pa zin heeft om wat te helpen

[Voor 29% gewijzigd door Wijnands op 25-01-2012 11:16]

• Flokman
Ik heb een beetje raar probleem. Ik heb sinds kort een Fischer Audio Fa-011. Hartstikke mooi geluid, daar ligt het niet aan, maar ik weet niet zo goed hoe ik hem moet instellen.

Ik heb een X-fi geluidskaart, de xtreme music, en daar heb ik de headphone via aangesloten. Nu had ik toen ik hem net had goed geluid, maar na wat instellingen veranderen (ook in Windows configuratie waar je moet instellen wat voor speaker set-up je hebt) om de ultieme game en muziek ervaring te hebben. Nu dacht ik dat ik hem bij windows het beste op 7.1 kon zetten, zodat ik mooi virtueel surround heb aangezien me headphone een grote soundstage heeft.

Toen begon het gekloot, ik had ineens geen lage tonen meer in games of muziek. Ik dacht dat dit kwam daar dat windows de lage tonen naar de ingestelde (.1) subwoofer wou sturen terwijl ik maar 2 speakers in mij headphone heb. Ik zette hem dus weer terug op stereo. Maar nog steeds had ik geen bas. Na veel reboots, resets van de x-fi software, gegoogle en bij windows speakers aanpassen van volledig bereik naar niet volledig en weer terug ben ik nog steeds niet verder. Soms doet hij het ineens wel en heb ik mooi bas als ik met wapens schiet in Battlefield 3, daarna ineens niet meer terwijl ik dan naar mij weten niks had aangepast.

Het begint me nu wel heel erg te irriteren dus misschien weten jullie wat?
Het ligt iig niet aan de Fa-011. Dat ding heeft genoeg bass. :) Je kunt met Drivercleaner ALLE Creative software verwijderen, dan met CCleaner je registry opschonen en dan opnieuw installeren. Dan ben je weer neutraal volgens mij. Het klinkt alsof je hem op een of andere surround stand hebt staan. Ik zou zelf in Windows gewoon altijd stereo/hoofdtelefoon laten staan en in games ook stereo/hoofdtelefoon selecteren. Dan alleen CMSS-3D aanzetten in je X-Fi controlpanel. Je kunt ook de alternatieve PAX drivers proberen: http://www.hardwareheaven...river-v4-60-released.html

too old, too cold

• Flokman
Ik heb de PAX drivers al, maar ik zal Drivercleaner wel eens proberen. Hopelijk doet hij het daarna wel goed!

E: Drivercleaner gebruikt, niet echt het gevoel dat hij veel deed. Alle creative programma's zijn er gewoon nog. Als ik in Entertainment mode zit heb ik wel bas, maar in game mode niet zie ik net.

E2: Alle creative software plus drivers verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Nog steeds niks veranderd, in entertainment modus wel bass, in game mode niet. Ik heb nu door de eerst 2 balkje in de EQ hoger te zetten wel bass gekregen, maar ik heb liever dat het het gewoon normaal ook doet, nu heb ik het gevoel dat ik hem misschien uit balans haal.

[Voor 83% gewijzigd door Flokman op 25-01-2012 21:09]

• joint_me
  • Laatst online: 01-06 16:04
Geen idee of mijn vraag in dit topic op zijn plaats is.

Ik ben opzoek naar een degelijke headphone voor het luisteren van muziek. Voornamelijk voor gebruik met de Mac en iPhone. Niet de beste system om te luisteren als ik de laatste discussie zo volg :)

Met de iPhone zal ik hem vooral voor woon-werk verkeer gebruiken, ik reis met de bus. Het is fijn als ik ook kan bellen met de headset. Gehoord dat het met equ een stuk beter luisteren is.

Met de Mac zal ik hem vooral op werk of thuis gebruiken, zodat ik mezelf even kan afsluiten. Het is fijn als er wat snoer aanzit, zodat deze niet over mijn keyboard heen hoeft.

Nu ben ik iemand die snel warme oren krijgt, dus een volledig afsluitende headset lijkt me niet prettig, maar wil me wel een beetje kunnen afsluiten.

Nu was ik laatst in een appel winkel opzoek naar een headphone en volgens mij was ik op de verkeerde plaats! Ze hadden maar 4 headsets op display en de rest wilde ze niet uit de doos halen. Jammer voor iets wat 200 euro kost.

Ik heb daar wel even geluisterd naar de beats van dr. Dre, en deze hebben naar mijn mening veels te veel bass. Trentemøller kwam wel mooi uit, maar Killswitch Engage werd een beetje zwaar gedreun. De rest van mijn selectie maar niet geluisterd Zaz, Herman van Veen, Novastar, Selah Sue, De Phazz.

Wat zijn goede merken versies om eens te gaan beluisteren, ik heb een paar richtlijnen nodig? Zat zelf te denken aan een max van 200, maar goedkoper mag altijd.

Steun ook Klimmen tegen MS

• sprunky
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:14
Hallo, ik ben al een tijdje opzoek naar een goede koptelefoon. Zelf heb ik wel wat modellen gevonden, maar het is moeilijk om zo een keuze te maken.
Aangezien de versterker en computer aan de andere kant van de kamer staan dan waar ik zit wil ik graag een draadloze koptelefoon aanschaffen. Deze worden uiteindelijk aangesloten op een Denon 1908 versterker.

Vanzelfsprekend voor mij kijk ik al snel bij de modellen van Sennheiser. Dit merk is bekend voor mij.

Ik ben van de week bij Correct wezen luisteren, naar de Sennheiser RS180 en de Sennheiser RS125. Helaas waren deze koptelefoons aangesloten op een flutwekkerradio, dus kon ik het geluid niet heel goed vergelijken. (verkoper was ook niet echt duidelijk en overtuigend voor mij)

Wat mij met name opvalt is dat de prijzen nog al verschillen. De RS180 voor 220 daar (169 in de PW) en de RS125 voor 78 euro. Het enige verschil wat ik echt zie ziet hem in de dockingstation, en het contactoppervlak met het oor. Wat ik mij nou afvraag, wat is aan te raden? Ik wil best 150+ uitgeven aan een koptelefoon. Maar dan moet ik wel zeker weten dat ik hier ook iets moois voor terug krijg. Vooral de geluidskwaliteit (vanzelfsprekend uiteraard) is belangrijk. Luister veel rock/bandjes/instrumentaal.

Zijn er nog andere modellen, die ik over het hoofd zie die in mijn prijsklasse liggen?

• ReVision
Als geluidskwaliteit belangrijk is moet je geen draadloze koptelefoon nemen maar een met kabel. Mocht je bang zijn dat de kabel niet lang genoeg is koop je een verlengkabel die kosten niet veel.

| Discogs | Flickr |

• maartend
Ik heb net de Porta Pro van Koss binne.

Eerste luistering ; man wat een zuiver geluid. Ik kom net van senheisser oortjes af en nog een merk oortjes (naam even kwijt, azie, gaat vreemd achter je oor langs en zijn ook erg goed) maar deze kleinken wel erg lekker. En dat voor 25 euro binnen. Geweldig.

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
De pasvorm is alleen vrij matig :P

• maartend
Na, vind ik wel meevallen. Maar ik heb niet zo'n groot hoofd, dat kan schelen.

• PirateStef
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 09:03
Hoi allemaal,

en opzoek naar een wat luxere koptelefoon dan de 20euro modelletjes, en ik zat te kijken naar een koptelefoon van rond de 100euro. ik wil een around ear model, en ik ga hem gebruiken bij de laptop en mp3 speler.

nu was mijn keus gevallen op de sennheiser PX 360 (de normale niet de draadloze)
Ik wil hem alleen graag even ophebben voordat ik hem koop. weet iemand waar ik hem kan testen in de omgeving almere of zwolle?
en is dit een goede keus?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

PirateStef schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:33:
Hoi allemaal,

en opzoek naar een wat luxere koptelefoon dan de 20euro modelletjes, en ik zat te kijken naar een koptelefoon van rond de 100euro. ik wil een around ear model, en ik ga hem gebruiken bij de laptop en mp3 speler.

nu was mijn keus gevallen op de sennheiser PX 360 (de normale niet de draadloze)
Ik wil hem alleen graag even ophebben voordat ik hem koop. weet iemand waar ik hem kan testen in de omgeving almere of zwolle?
en is dit een goede keus?
Heb je al de MediaMarkt geprobeerd? Deze willen nog wel eens testmodellen hebben.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• PirateStef
Ik ben daar inderdaad al wezen kijken. maar helaas hadden ze het model niet
joint_me schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:55:
Geen idee of mijn vraag in dit topic op zijn plaats is.

Ik ben opzoek naar een degelijke headphone voor het luisteren van muziek. Voornamelijk voor gebruik met de Mac en iPhone. Niet de beste system om te luisteren als ik de laatste discussie zo volg :)
Wat zijn goede merken versies om eens te gaan beluisteren, ik heb een paar richtlijnen nodig? Zat zelf te denken aan een max van 200, maar goedkoper mag altijd.
PirateStef schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:41:
Ik ben daar inderdaad al wezen kijken. maar helaas hadden ze het model niet
Voordat je iets koopt eerst even hier kijken:

http://www.head-fi.org/t/...-moda-m-80-added-11-27-11

http://www.headfonia.com/...racks-oldskool-and-hd238/

http://www.headfonia.com/...-750dj-k181dj-and-dj1pro/

http://www.innerfidelity.com/headphonereviews

Kan iemand deze misschien in de openingspost zetten? Misschien handig. (Ik word er een beetje moe van ze de hele tijd te herhalen.) ;)

[Voor 28% gewijzigd door Negakinu op 26-01-2012 14:54]

too old, too cold

• PirateStef
Bedankt voor de links! helaas staat het model die ik zoek er niet tussen.
wel erg interessant al die vergelijkingen.

Als nog iemand weet waar de sennheiser PX360 te testen in houd ik me aangeboden!
Pagina: 1 ... 4 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee